Toon posts:

Robotstofzuigers OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.102.352 views sinds 30-01-2008

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Giel1 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:52:
Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een robotstofzuiger. We poetsen ons huis normaal gesproken 1x per week, maar door volle agenda's wil dat nog wel eens 1x per twee weken worden. Om ook in de tussentijd geen vieze vloeren te hebben lijkt mij een robotstofzuiger ideaal. Om eerlijk te zijn interesseert de dweilfunctie me niet zo, dat doe ik liever zelf. Het gaat me met name om het opzuigen van haren, stof en ander vuil.

Ik heb mijn oog nu laten vallen op de Roborock S5 Max, die kost op het moment 360 euro, dus redelijk vriendelijk geprijsd. Nu lees ik in dit topic ook veel Tweakers met een Roborock S7. Denken jullie dat de S7 zijn meerprijs echt waard is of zou ik voor mijn wensen ook prima uit zijn met de S5?
Als je geen haast hebt, zou ik tante Ali in de gaten houden voor een goede prijs voor de s7. Ik heb zowel een s5 als een s7 (en een groot huis om twee robotzuigers te verantwoorden). De s7 is nieuwer en heeft wat voordeeltjes, dus daar zou ik zeker voor gaan. Ik heb overigens 300,- betaald voor de s7 (een maand geleden). Tijdens black friday/cyber monday moet dat zeker ook lukken.

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-03 11:14
KabouterSuper schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:16:
[...]

Als je geen haast hebt, zou ik tante Ali in de gaten houden voor een goede prijs voor de s7. Ik heb zowel een s5 als een s7 (en een groot huis om twee robotzuigers te verantwoorden). De s7 is nieuwer en heeft wat voordeeltjes, dus daar zou ik zeker voor gaan. Ik heb overigens 300,- betaald voor de s7 (een maand geleden). Tijdens black friday/cyber monday moet dat zeker ook lukken.
Terecht punt inderdaad, misschien handig om nog even te wachten met aanschaf tot eind november, los van de vraag of het nu de S5 Max of de S7 gaat worden. Wellicht even kijken in hoeverre de prijzen dan echt gaan dalen. Via Ali koop ik eigenlijk liever geen duurdere spullen i.v.m. garantie/retouren, maar daar zou ik zeker ook eens naar kunnen kijken.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-03 11:17
Vorige week heb ik mijn 3 jaar oude S5 Max geüpdatet via de Mi Home app naar de nieuwste firmware, 4.1.2_1642. Dit zou analoog moeten zijn aan de Roborock 2.16.42 versie als ik het goed heb. Sindsdien is mijn stofzuiger echter een drama geworden.

Waar de stofzuiger eerder netjes in rechte lijntjes alles schoonmaakte lijkt het nu wel een apparaat zonder Lidar. De robot rijdt eigenlijk constant tegen hoekjes en kantjes op en het schoonmaken gaat niet meer netjes in rechte lijnen, maar lijkt gewoon willekeurig te zijn:

Voordat de zuiger in de keuken is, is het ding al twee keer tegen een deurstijl aangereden en de keuken zelf wordt niet bijzonder goed gezogen. Ik heb ook al geprobeerd te dweilen, maar dat was een nog groter drama dan alleen zuigen. Ik heb inmiddels de sensoren en de LDS unit schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol. Ook lopen de wielen netjes vrij. Er is niets veranderd, behalve dan de firmware update, maar hierdoor ben ik wel teleurgesteld. En weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik kan doen om het op te lossen...

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:19
alex3305 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:00:
Vorige week heb ik mijn 3 jaar oude S5 Max geüpdatet via de Mi Home app naar de nieuwste firmware, 4.1.2_1642. Dit zou analoog moeten zijn aan de Roborock 2.16.42 versie als ik het goed heb. Sindsdien is mijn stofzuiger echter een drama geworden.

Waar de stofzuiger eerder netjes in rechte lijntjes alles schoonmaakte lijkt het nu wel een apparaat zonder Lidar. De robot rijdt eigenlijk constant tegen hoekjes en kantjes op en het schoonmaken gaat niet meer netjes in rechte lijnen, maar lijkt gewoon willekeurig te zijn:

[Afbeelding]

Voordat de zuiger in de keuken is, is het ding al twee keer tegen een deurstijl aangereden en de keuken zelf wordt niet bijzonder goed gezogen. Ik heb ook al geprobeerd te dweilen, maar dat was een nog groter drama dan alleen zuigen. Ik heb inmiddels de sensoren en de LDS unit schoongemaakt met een wattenstaafje en wat alcohol. Ook lopen de wielen netjes vrij. Er is niets veranderd, behalve dan de firmware update, maar hierdoor ben ik wel teleurgesteld. En weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik kan doen om het op te lossen...
Ik heb her en der gelezen over dit probleem na een update, de rede dat ik voorlopig nog niet ga updaten.

Ik kan je helaas niet echt helpen, maar misschien de ruimtes opnieuw laten inleren de oplossing ?

• alex3305
absrnd schreef op donderdag 15 september 2022 @ 21:09:
[...]

Ik heb her en der gelezen over dit probleem na een update, de rede dat ik voorlopig nog niet ga updaten.
Ja, zoiets zie ik dan altijd weer te laat :/
Ik kan je helaas niet echt helpen, maar misschien de ruimtes opnieuw laten inleren de oplossing ?
Ik heb de boven verdieping (van het screenshot) al opnieuw laten inleren, maar dat heeft helaas niets opgelost. Ik las ook al iets over resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw laten inleren. Ook daar moet ik even op mijn gemak naar kijken. Want uiteindelijk blijf ik dan uiteraard op dezelfde firmware versie hangen.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-03 15:48
Ik heb ook laatst geupdate naar deze versie en ik heb nergens last van. Misschien fabrieksinstellingen? Alhoewel je alles dan weer opnieuw moet instellen. :|

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:52
still going strong na 2 maanden Roidmi Eva

Hij is helemaal in zijn mopjes! :D

Nadeel van schoon en vuil water tank: de vuil water tank STINKT! :r
Echt om over je nek te gaan. Maakt niet uit of het 1 of 5 dagen oud is. Misschien voortaan maar buiten lozen.

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 31-03 10:10
Gebruik nu een maand de Roidmi EVA en überhaupt een robotstofzuiger en ben er blij mee.
Wat ik vooraf had voorgesteld als aanzetten (eventueel vanaf het kantoor) en geen zorgen om hebben is niet helemaal waar, zo moet ik eerst de stoelen verplaatsen naar de hal omdat de stofzuiger daar anders vast blijft zitten, en moet ik alle (elektra)kabels eerst wat hoger hangen voordat ik de stofzuiger aanzet.
Ook de kaart aanmaken was vrij frustrerend, ook het feit dat je een 'restricted area' niet te dicht tegen de home unit kan plaatsen zorgde bij mij voor wat frustratie/problemen. Ook is het toch jammer dat ik de gehele unit (stofzuiger + homeunit) naar boven moet plaatsen, wat vrij zwaar en onhandig is, om het de bovenverdieping ook te laten dweilen/stofzuigen. Dit omdat de stofzuiger altijd eerst even naar de home unit wil om te legen voordat die aan de slag gaat.

Al met al ben ik wel erg tevreden met het resultaat, het huis is schoner dan ooit tevoren en het dweilen werkt ook behoorlijk goed. Op sommige plekken waar de robot nooit bij kan (in een hoekje waar iets half voor staat) moet ik zelf nog eens in de zoveel tijd even stofzuigen, maar dat zie ik niet als een probleem.
Voor zo'n dure stofzuiger werkt het niet zo optimaal en stressloos als ik had gehoopt, maar toch zou ik het niet kwijt willen.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rda schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:49:
[...]

Dreame L10S Ultra will be priced at $1,599 when it launches in Singapore later this month but you can pre-order a set in the 9.9 early-bird sale for $1,399 from dreamesg via online marketplace Shopee. It also comes with an official 2-year local warranty.

Exclusive vouchers will also be made available on 9.9 for even greater discounts.

https://www.greatdeals.co...e-l10s-ultra-robot-vacuum
Die ziet er wel dik uit. Had een s7 max Pro besteld voor 950 euro, echter pakket is zoekgeraakt dus ben nog steeds op zoek maar ze zijn redelijk in prijs gestegen.

De s7 max ai hoeft van mij niet. Vooral de base station met mop cleaning, water en afval vond ik interessant. Deze lijkt nog uitgebreider. Weinig ervaring met dreame, roborock ken ik wel, app is goed en kwalitief is de series vrij bekend en goed. Zelf s5 max gehad

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52
Xiaomi heeft ook 3 modellen met een base station met watercleaning.

Docking met dweilcleaning en vacuumcleaning ronde dweil
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005004598025793.html

Doxking met alleen dweilcleaning ronde dweil.
Doxking met
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005003519654018.html

Doxking met dweilcleaning. Standaard dweil wel tapijt lift, geen trillingen
https://m.nl.aliexpress.com/item/1005004003969582.html

Heeft iemand ervaring met deze modellen

• paQ
De Eva is weer in de aanbieding!
https://nl.aliexpress.com...9ZA7&gatewayAdapt=glo2nld. (661 bezorgd)

[Voor 4% gewijzigd door paQ op 19-09-2022 12:22]

• paQ
Roi schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:03:
Gebruik nu een maand de Roidmi EVA en überhaupt een robotstofzuiger en ben er blij mee.
Wat ik vooraf had voorgesteld als aanzetten (eventueel vanaf het kantoor) en geen zorgen om hebben is niet helemaal waar, zo moet ik eerst de stoelen verplaatsen naar de hal omdat de stofzuiger daar anders vast blijft zitten, en moet ik alle (elektra)kabels eerst wat hoger hangen voordat ik de stofzuiger aanzet.
Ook de kaart aanmaken was vrij frustrerend, ook het feit dat je een 'restricted area' niet te dicht tegen de home unit kan plaatsen zorgde bij mij voor wat frustratie/problemen. Ook is het toch jammer dat ik de gehele unit (stofzuiger + homeunit) naar boven moet plaatsen, wat vrij zwaar en onhandig is, om het de bovenverdieping ook te laten dweilen/stofzuigen. Dit omdat de stofzuiger altijd eerst even naar de home unit wil om te legen voordat die aan de slag gaat.

Al met al ben ik wel erg tevreden met het resultaat, het huis is schoner dan ooit tevoren en het dweilen werkt ook behoorlijk goed. Op sommige plekken waar de robot nooit bij kan (in een hoekje waar iets half voor staat) moet ik zelf nog eens in de zoveel tijd even stofzuigen, maar dat zie ik niet als een probleem.
Voor zo'n dure stofzuiger werkt het niet zo optimaal en stressloos als ik had gehoopt, maar toch zou ik het niet kwijt willen.
Sja, sommige van die zaken liggen meer aan het gebruik van een robot, en minder aan welke precies.
Slede stoelen bijv blijven een drama. Of van die poten onder eetkamerstoelen die links en rechts als draad over de vloer doorlopen.
Kabelspaghetti idem.

Verder eens dat het jammer is dat de eva (nog) niet een extra kaart los van een base kan bestieren. Dat kan de Eve overigens gewoon wel.

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 14:56
Hebben jullie ook dat de binnenkant waar de borstel zit zo smerig is? Dat is voornamelijk vanwege stofzuigen + dweilen combinatie. Ik maak het met een vochtig doekje schoon maak ik kan niet overal goed bij, heeft iemand dit wel eens losgeschroefd? Gaat om een S5 Max.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:28
borstel? bedoel je de borstel aan de zijkant of de main borstel? Want die laatste kun je er toch gewoon uit halen? En de zijborstel kun je, althans bij de S7 er uit schroeven

Strava, Twitter

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:37

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hier gaat de Eufy RoboVac 11 na 3 jaar nog steeds door met het goede werk :), heb hem wel 1 keer ter reparatie op moeten sturen maar kreeg gewoon een nieuwe teruggestuurd. Elke ochtend beneden komen in een schoon huis blijft een genot met 2 katten en 2 honden _/-\o_

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hij is binnen:

https://tweakers.net/i/pu0qP23fv054wDtnuNy9XQ10qmM=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gzir82VMnjfHzC60phCJr5x8.jpg?f=fotoalbum_small

We gaan eerst een week op vakantie en dan laat ik wat horen.

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-03 14:56
Webgnome schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:23:
borstel? bedoel je de borstel aan de zijkant of de main borstel? Want die laatste kun je er toch gewoon uit halen? En de zijborstel kun je, althans bij de S7 er uit schroeven
Als je de main borstel wilt schoonmaken, haal je eerst dat klepje los, en dan de borstel eruit, maar het grijze gedeelte waar de borstel in zat, dat is bij mijn S5 iedere keer super smerig. Ik krijg de smurrie er niet goed tussenuit bij de siliconen rand waar het gat naar het stofresevoir is.

• Webgnome
Ah dat bedoel je. Ja dat is inderdaad een uitdaging. Dat is eigenlijk met een aantal wattenstaafjes of een klein lepeltje en wat boen werk wel schoon te krijgen. Het vergt alleen even wat tijd.

Strava, Twitter

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:59
rozuchu schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:40:
[...]

Als je de main borstel wilt schoonmaken, haal je eerst dat klepje los, en dan de borstel eruit, maar het grijze gedeelte waar de borstel in zat, dat is bij mijn S5 iedere keer super smerig. Ik krijg de smurrie er niet goed tussenuit bij de siliconen rand waar het gat naar het stofresevoir is.
gewoon met een natte vinger of je nagel. Naderhand je handen wassen en klaar.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53

[Afbeelding]

Hier vooral problemen met het dagelijkse schema wat niet meer wordt uitgevoerd. Een reset hielp inderdaad helaas.

• paQ
en nu 633 als je de coupon aanklikt.
nog 19 stuks.

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:15
Ik zie 800?

• ApC_IcE

ApC_IcE

Viper® schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:32:
[...]

Die ziet er wel dik uit. Had een s7 max Pro besteld voor 950 euro, echter pakket is zoekgeraakt dus ben nog steeds op zoek maar ze zijn redelijk in prijs gestegen.

De s7 max ai hoeft van mij niet. Vooral de base station met mop cleaning, water en afval vond ik interessant. Deze lijkt nog uitgebreider. Weinig ervaring met dreame, roborock ken ik wel, app is goed en kwalitief is de series vrij bekend en goed. Zelf s5 max gehad
Via mediamarkt duitsland dus 1099. Met verzenden 20 via mailbox.de.
Tilt ook de pds op bij tapijt en heeft obstacle detection net(net als de S7maxv ultra)
Deze heeft ook nog een aparte dispenser voor schoonmaakspul.

Ik ben nu op vakantie en hij heeft slechts 1x gedraaid.
Ik heb boven een S5max en op zolder een S50 versie 2. (Is te koop overigens die laatste)

Maar ik laat bij thuiskomst wel even weten hoe goed ie is. Tot nu toe super.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:06
paQ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:37:
[...]

en nu 633 als je de coupon aanklikt.
nog 19 stuks.
Kom hier helaas op 772,84

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• paQ
Weird. Ik heb een zakelijk account op Ali. Misschien zie ik alles al zonder BTW

• Morpheusk
paQ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 22:23:
Weird. Ik heb een zakelijk account op Ali. Misschien zie ik alles al zonder BTW
[Afbeelding]
Ah jij hebt een eigen IOSS nummer? Dat scheelt wel een hoop btw dan ja O-)

Zag laatst ergens ook een robot met roterende dweilen die deze ook kan optillen bij vloerkleden en/of wanneer ze niet gebruikt worden. Dat lijkt mij helemaal perfect.

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 31-03 14:11
https://www.ibood.com/nl/...obotstofzuiger-model-697/

iRobot Roomba 69X Robotstofzuiger | Wifi | Model 697
Deze vandaag op Ibood, iemand ervaring mee?

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02 02:06
Bongoarnhem schreef op woensdag 21 september 2022 @ 18:06:
[...]

Hier vooral problemen met het dagelijkse schema wat niet meer wordt uitgevoerd. Een reset hielp inderdaad helaas.
Aha vandaar. Ik dacht al waarom gaat die robot niet meer aan. Heb jij alle mappen verwijderd dan ?

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 20:32
Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van een 2e oplaadpunt voor een S7? Ik moet nu steeds de stofzuiger van boven naar beneden sjouwen om deze op te laden.

We gebruiken de S7 op 2 verdiepingen en hebben dus 2 kaarten.

Op zich geen ramp, maar als ik voor een klein bedrag een 2e lader kan krijgen zou dat op zich mooi zijn.
Of geef dat problemen omdat de S7 niet weet wat de juiste dock is, volgens mij toch niet?

Is er hier iemand die een goede (Ali?) shop heeft voor zo'n oplaadpunt? Voor de losse onderdelen zoals borstels kon ik via dit forum een Ali shop vinden die vanuit Polen verzend. Dat ging prima maar daar vind ik zo geen oplader.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 10:18

racoon

mooowwww

Renkie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:05:
Heeft iemand hier ervaring met het plaatsen van een 2e oplaadpunt voor een S7? Ik moet nu steeds de stofzuiger van boven naar beneden sjouwen om deze op te laden.

Op zich geen ramp, maar als ik voor een klein bedrag een 2e lader kan krijgen zou dat op zich mooi zijn.
Of geef dat problemen omdat de S7 niet weet wat de juiste dock is, volgens mij toch niet?

Is er hier iemand die een goede (Ali?) shop heeft voor zo'n oplaadpunt? Voor de losse onderdelen zoals borstels kon ik via dit forum een Ali shop vinden die vanuit Polen verzend. Dat ging prima maar daar vind ik zo geen oplader.
deze? https://nl.aliexpress.com...c97a20a&afSmartRedirect=y

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
@Bongoarnhem @alex3305 @absrnd S5Max is hier vannacht ook onverwacht niet aan de slag gegaan.

Dacht dat ik maar 'ns die firmware update moest doen die al een week of twee klaar staat, maar kennelijk niet..

Overigens heb ik sinds de vorige update al de indruk dat hij slechter met positioning / maps om gaat.

Is ergens de firmware history te zien? (Zodat ik kan zien dat er sinds de ervaringen van @alex3305 alweer een nieuwe is, voordat ik me eraan waag.) En is een downgrade mogelijk?

• Webgnome
@Bongoarnhem , @alex3305 , @absrnd @Gwaihir : Heb het met de de s7 ook. Deze heeft gisteren dingen gemist. Heb dan maar de schedules opnieuw toegevoegd. Vanmorgen netjes dingetjes gedaan

[Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 22-09-2022 12:10]

Strava, Twitter

• alex3305
Ik was dit topic even uit het oog verloren, excuus. Ik heb toch sterk het gevoel dat er gewoon iets mis is met mijn stofzuiger. Alhoewel iemand op mijn Reddit vraag dezelfde ervaring heeft.

@Gwaihir Ik kon downgraden naar 3.5.8_1566 door de Factory Reset procedure. Ook heeft de vrouw de stofzuiger opengemaakt en de wielen en de LDS sensor gedemonteerd en schoongemaakt. Dit was volgens haar vrij eenvoudig en hier zat toch best wel wat stof en vuil in.

Hierna heb ik gisteren de stofzuiger een volledige zuigactie laten doen en dat ging werkelijk waar perfect *O*. Om te verifiëren heb ik hierna een spot clean gedaan van mijn keuken en ook dit ging goed! Toen een half uurtje later mijn vrouw thuiskwam wilde ik dit laten zien, maar toen ging het weer mis -O- . Hieronder zie je het verschil:

Het lijkt net of de stofzuiger uit positie is. Dit scheelt een paar centimeter, maar hierdoor rijdt het apparaat ook tegen obstakels aan zoals kozijnen. Ik heb dan ook het idee dat het probleem dan verergerd.

Eerder had ik wat water op mijn stofzuiger gemorst. Ik had het idee dat dit geen invloed had gehad, maar ik krijg de indruk dat dit toch daarmee te maken heeft. Vooral omdat het probleem nu half-half aanwezig is. Wellicht dat ik de firmware upgrade toch nog een keer uitvoer, omdat ook nog maar eens uit te sluiten...

Als laatste had ik ook contact opgenomen met Roborock. Zij zeiden dat de stofzuiger uit garantie is en verwezen mij door naar de AliExpress verkoper. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Een paar jaar geleden had ik een Neato stofzuiger waar na iets meer dan twee jaar de batterij van overleed en vanuit hun kreeg ik hetzelfde antwoord. Alleen was die stofzuiger een stuk prijziger en de reserve onderdelen ook.

• Gwaihir
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:47:
@Bongoarnhem , @alex3305 , @absrnd @Gwaihir : Heb het met de de s7 ook. Deze heeft gisteren dingen gemist. Heb dan maar de schedules opnieuw toegevoegd. Vanmorgen netjes dingetjes gedaan
Ik heb nog maar even niets gedaan (behalve 'm een keertje met de hand aanzetten).

Ik heb het vermoeden dat elke scheduled start een ping-pong met China vereist en dat we afhankelijk zijn van storinkjes in die cloud :(.

• Webgnome
Dat is geen vermoeden, dat weet ik onderhand wel zeker. Hoe verklaar je anders dat het niet meer werkt 'ineens' ;)

Strava, Twitter

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 22:53
Bassos30 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 09:10:
[...]

Aha vandaar. Ik dacht al waarom gaat die robot niet meer aan. Heb jij alle mappen verwijderd dan ?
Ik heb er één helemaal gereset inclusief mappen en van die ander heb ik alleen het schema opnieuw moeten invoeren.

• paQ
alex3305 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:11:
Ik was dit topic even uit het oog verloren, excuus. Ik heb toch sterk het gevoel dat er gewoon iets mis is met mijn stofzuiger. Alhoewel iemand op mijn Reddit vraag dezelfde ervaring heeft.

@Gwaihir Ik kon downgraden naar 3.5.8_1566 door de Factory Reset procedure. Ook heeft de vrouw de stofzuiger opengemaakt en de wielen en de LDS sensor gedemonteerd en schoongemaakt. Dit was volgens haar vrij eenvoudig en hier zat toch best wel wat stof en vuil in.

Hierna heb ik gisteren de stofzuiger een volledige zuigactie laten doen en dat ging werkelijk waar perfect *O*. Om te verifiëren heb ik hierna een spot clean gedaan van mijn keuken en ook dit ging goed! Toen een half uurtje later mijn vrouw thuiskwam wilde ik dit laten zien, maar toen ging het weer mis -O- . Hieronder zie je het verschil:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijkt net of de stofzuiger uit positie is. Dit scheelt een paar centimeter, maar hierdoor rijdt het apparaat ook tegen obstakels aan zoals kozijnen. Ik heb dan ook het idee dat het probleem dan verergerd.

Eerder had ik wat water op mijn stofzuiger gemorst. Ik had het idee dat dit geen invloed had gehad, maar ik krijg de indruk dat dit toch daarmee te maken heeft. Vooral omdat het probleem nu half-half aanwezig is. Wellicht dat ik de firmware upgrade toch nog een keer uitvoer, omdat ook nog maar eens uit te sluiten...

Als laatste had ik ook contact opgenomen met Roborock. Zij zeiden dat de stofzuiger uit garantie is en verwezen mij door naar de AliExpress verkoper. Ik kan het ze niet kwalijk nemen. Een paar jaar geleden had ik een Neato stofzuiger waar na iets meer dan twee jaar de batterij van overleed en vanuit hun kreeg ik hetzelfde antwoord. Alleen was die stofzuiger een stuk prijziger en de reserve onderdelen ook.
Ik denk dat dat iets is op serverniveau.

Ik heb met beide robots paar weken terug hetzelfde gehad.
Beide kaarten ca 1 m verschoven, het ding compleet de weg kwijt!
Deed maar wat. Botsen en noem maar op. Nieuwe kaart aangemaakt en weer opgelost.

• Gwaihir
  • Niet online
Webgnome schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:36:
Dat is geen vermoeden, dat weet ik onderhand wel zeker. Hoe verklaar je anders dat het niet meer werkt 'ineens' ;)
Ach, 'zeker' vind ik zo'n groot woord (zonder het netwerkverkeer te monitoren); ook lokaal zijn veel bugs mogelijk..

Mijne startte om 2:00u. Dat ging ook mis met de zomertijd/wintertijd overgang. (Nu dus 1:59u.)

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 15:38
Had ik inderdaad ook, daarom op 1:30 gezet, maar ook hier is hij vannacht niet aangeweest.
Heb de schedule er maar weer afgehaald en weer opnieuw gezet, eens kijken of het weer werkt.

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Renkie schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:05:

Mijn S7 rijdt gewoon naar de dock van de S5 en laadt daar prima op. Kortom, ik verwacht geen problemen als je een tweede dock plaatst.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 08:14
Net is de Obode P8 binnen van kickstarter. Zijn er meer Tweakers die deze hebben besteld?

Robot ziet er heel mooi uit en gelukkig geen hard geluid. Mooi twee grote waterbakken
Eerste indruk is top!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
Ik zie dat de Ecovacs Deebot T9 AIVI te koop staat bij ibood voor 349 euro. Lijkt mij wel een mooie aanbieding. Iemand ervaring met deze machine?

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 12:23
Ik zag op FB dat de Roidmi Eva een fw update gaat krijgen. Krijg zelf echter nog niets te zien in de Xiaomi app..

Edit: de reacties op FB zijn positief. Blijkt dat de update wel vanuit de Roidmi app the zien is. Ik heb de EVA dus maar even geswitcht naar de Roidmi app en hij is nu aan het updaten.

Edit2: update is gelukt. En de Eva lijkt nu voorzichtiger door m’n woning te gaan. Kan hem nu alleen niet meer bedienen in de Xiaomi app, alleen maar in de Roidmi app. En dat is wat ik nu net wil gebruiken zodat ik hem ook in Home Assistant kan zien/volgen/bedienen.

Edit3: bij het switchen van de Xiaomi app naar de Roidmi app is de kaart behouden (die zit in de robot zelf) alleen is ie de rode blokkades kwijtgeraakt. Da’s een beetje jammer.

[Voor 51% gewijzigd door Doezel op 27-09-2022 08:22]

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:31
Wackmack schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:33:
Net is de Obode P8 binnen van kickstarter. Zijn er meer Tweakers die deze hebben besteld?

Robot ziet er heel mooi uit en gelukkig geen hard geluid. Mooi twee grote waterbakken
Eerste indruk is top!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En komt het bij dweilen in de buurt of is het gewoon een natte doek die over je vloer gaat?

• paQ
Doezel schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:01:
Ik zag op FB dat de Roidmi Eva een fw update gaat krijgen. Krijg zelf echter nog niets te zien in de Xiaomi app..

[Afbeelding]

Edit: de reacties op FB zijn positief. Blijkt dat de update wel vanuit de Roidmi app the zien is. Ik heb de EVA dus maar even geswitcht naar de Roidmi app en hij is nu aan het updaten.

Edit2: update is gelukt. En de Eva lijkt nu voorzichtiger door m’n woning te gaan. Kan hem nu alleen niet meer bedienen in de Xiaomi app, alleen maar in de Roidmi app. En dat is wat ik nu net wil gebruiken zodat ik hem ook in Home Assistant kan zien/volgen/bedienen.

[Afbeelding]

Edit3: bij het switchen van de Xiaomi app naar de Roidmi app is de kaart behouden (die zit in de robot zelf) alleen is ie de rode blokkades kwijtgeraakt. Da’s een beetje jammer.
weird
Ik zie geen updates naar boven komen

edit:

Ineens rood puntje in het menu, FW update.
Overigens wel versie 1.2.3, niet 1.2.0

[Voor 3% gewijzigd door paQ op 27-09-2022 14:25]

• Wackmack
lonehitman schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:51:
[...]

En komt het bij dweilen in de buurt of is het gewoon een natte doek die over je vloer gaat?
Zeker het eerst, dweilt echt heel goed. Las ook dat de P8 echt voor het dweilen bedoeld is en de A8 voor het stofzuigen. Tot nu toe helemaal tevreden. Net het vieze water weg gegooid, robot doet goed zijn werk.

• paQ
Wackmack schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:06:
[...]

Zeker het eerst, dweilt echt heel goed. Las ook dat de P8 echt voor het dweilen bedoeld is en de A8 voor het stofzuigen. Tot nu toe helemaal tevreden. Net het vieze water weg gegooid, robot doet goed zijn werk.
waar blijft het vuil nou van het zuigen?

• Wackmack
paQ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:27:
[...]

waar blijft het vuil nou van het zuigen?
Zit een bakje in die alles opvangt. Hij gaat tussentijds zelfs de twee moppen schoonmaken en dan gaat die weer verder, niet gek he.

• paQ
Wackmack schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:47:
[...]

Zit een bakje in die alles opvangt. Hij gaat tussentijds zelfs de twee moppen schoonmaken en dan gaat die weer verder, niet gek he.
uh, nee hoor ;)

maar het zou toch wel veel handiger zijn als dan ook meteen even het bakje werd leeggezogen.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-03 20:22
Goedemiddag,

Wij zijn aan het kijken naar een robot stofzuiger en misschien ook de dweil functie. Maar we hebben eerder een eufy robovac 35c gehad en die botste werkelijk overal tegen aan en nam speelgoed van de kinderen mee hoop ellende dus. Nu zijn we opzoek naar een echt goede robotstofzuiger (als dit er is) die gewoon netjes ergens omheen gaat etc hebben jullie aanbevelingen?

• paQ
@Doezel De app update hint naar een FW update voor het basisstation aangaande drogings-instellingen.
nog geen update vooralsnog, maar wellicht komt die later vandaag nog.

In other news: ik heb een defecte batterij in mijn Roidmi Eve, na ca 15 maanden.
Roidmi bevestigt ook dat de batterij defect is, maar verkoper Amazon zegt niets te kunnen doen als in repareren / batterij vervangen. De enige opties die ik krijg is of zelf een batterij kopen :/, of het hele ding terug sturen zodat zij hem in de container flikkeren en ik mijn aankoopbedrag terugkrijg.
Dat is financieel gezien natuurlijk een zeer mooie oplossing, maar come on guys... stuur gewoon een accu en klaar...

M.a.w.
Zij mikken een prima werkend apparaat in de container, ik krijg mijn geld terug, en heb gisteren dus in plaats daarvan een tweede Eva besteld, want zeer tevreden over de resultaten :)

offtopic:
in dezelfde week trouwens ook een soortgelijke issue met 1 speaker van mijn Fidelio E6. Ook een batterij die plotseling niet meer wil laden. Batterij vervangen alles weer opgelost. Had wel flink geonweerd, maar naar mijn idee niet superdichtbij. ik gooi het vooralsnog op toeval.

[Voor 13% gewijzigd door paQ op 28-09-2022 09:54]

• Doezel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 12:23
Ja ik zie die hint ook. Er is inmiddels wel meteen nòg een update voor de Eva gekomen. Van 1.2.0 naar 1.2.3. Er waren verhalen dat er 1 van de trap is gevallen. Daar zal dit wel voor helpen.

Wel shit van je EvE. Jij hebt de EvA ook bij Roidmi zelf gekocht he? (via ome Ali?). Dan ga ik er van uit dat de support wel wat beter zal zijn?

LG Therma V Monobloc 12KW U34. | 24 zonnepanelen x 380WP | Gasloos | Unifi

• paQ
Ik heb 1.2.0 dus nooit gezien. Ging direct naar 1.2.3

Mijn Eva komt van Roidmi store op Ali.
Die ik gisteren besteld heb komt van https://www.powerplanetonline.com/es/
Daar is hij nou in "de aanbieding"

• Whats-the-nam3
  • Laatst online: 04-11-2022
Wij hebben de Blaupunkt Bluebot Xtreme en enorm tevreden mee. Stofzuigen en dweilen, al is dweilen voornamelijk oppervlakkig. Stofzuigen werkt boven verwachting en je kan makkelijk meerdere verdiepingen laten doen. Een aanrader, zeker voor deze prijsklasse rond €380.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 09:21
Ik zag dat de S7 een firmware update en app update had. Er is nu mogelijkheid om in plaats van deep cleaning (dweilen) nu deep+ dweilen te kiezen. Dat is die van mij nu aan het doen.
Volgens mij doet hij hetzelfde als deep cleaning alleen dan wat langzamer.

Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoe het kan dat de S7 soms 'aanloopt' op de vloer.

Zie dit filmpje:

Als je goed luistert dan hoor je hem wel eens even de vloer aanraken. Dat is niet met de borstel maar met het hoekje van de borstelhouder.

Ik heb daar wel eens van dat spul wat je onder een stoelpoot doet op gedaan. Maar na een paar weken is dat er weer af, omdat hij er ook mee over het tapijt gaat.

Maken ze bij jullie op laminaat ook zulk geluid? Heb het idee dat die S7 bij m'n vriendin dat niet heeft op haar laminaat.
De borstelhouder zit goed, de tandjes steken niet uit (wat je wel eens bij mensen fout ziet gaan).

[Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2022 11:22]

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik zou nog even een update geven over de Dreamebot L10S ultra.

1 woord : Fantastisch!
Behoorlijk stil vs de S5max en de S55.

Dweilt goed. Geen strepen. Rijdt om alle obstakels van de kleine heen.
Ik heb op ons hoogpolig tapijt een nogo zone gemaakt en meer heb ik niet ingesteld. Als deze snachts rijd hoor ik hem boven niet. Helemaal top.
Via mediamarkt Duitsland dus voor 1099,- en je krijgt nog een 100 euro voucher. (Niet gecheckt).
Het moppen met de roterende pads werkt echt beter dan de voorttrekkende mop. Of hij ook beter is dan de vibrarise van Roborock weet ik niet.

• karakedi
ApC_IcE schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:10:

Ik heb op ons hoogpolig tapijt een nogo zone gemaakt en meer heb ik niet ingesteld. Als deze snachts rijd hoor ik hem boven niet. Helemaal top.
Via mediamarkt Duitsland dus voor 1099,- en je krijgt nog een 100 euro voucher. (Niet gecheckt).
Het moppen met de roterende pads werkt echt beter dan de voorttrekkende mop. Of hij ook beter is dan de vibrarise van Roborock weet ik niet.
Volgens mij is dit de xiaomi variant van de dreame. https://m.nl.aliexpress.com/item/1005004598025793.html
Hoe zit het met het schoonmaken van de moppads. İn reviews wordt gemeld dat homestation en borstels vies kunnen worden door spetters.

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:36
Ik zag in dit topic een 2 jaar geleden iemand instructies delen over het verwijderen van het omni wiel van de Roborock s5 max. Die instructie heb ik gevolgd maar behalve een paar enorm pijnlijke vingers heb ik het wiel er niet uit weten te krijgen. Is er iemand met een recente Roborock s5 max die dat is gelukt en hoe? Mijn handen kregen het niet voor elkaar, heel voorzichtig druk uitoefenen met een schroevendraaier hielp ook niks. Zit dat ding tegenwoordig vast geklonken ofzo?

• Gwaihir
  • Niet online
@alexvanniel Klikte 'm er vanochtend weer gewoon met de hand uit. Zoals elke week voor z'n TLC. En zoals hier getoond door iemand: YouTube: Roborock S5 Max - How To Remove Omni Wheel .

Wat probeer jij precies te doen?

• Gwaihir
  • Niet online
Binnetie schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:19:
Ik ben nog steeds aan het uitzoeken hoe het kan dat de S7 soms 'aanloopt' op de vloer.
[..]
[Afbeelding]
Op de foto lijkt die houder scheef te zitten. Waarom is de bewegende kant aan één zijde wel naar binnen gezakt en aan de andere niet?

• Binnetie
Gwaihir schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Op de foto lijkt die houder scheef te zitten. Waarom is de bewegende kant aan één zijde wel naar binnen gezakt en aan de andere niet?
Ik heb geen idee. Bij die S7 van mijn vriendin is het volgens mij net zo en komt volgens mij door een servo die eronder zit.

Dit is een foto toen ik hem eens open maakte, robot is omgedraaid.

Er zit wel speling in.

• alexvanniel
Gwaihir schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:17:
@alexvanniel Klikte 'm er vanochtend weer gewoon met de hand uit. Zoals elke week voor z'n TLC. En zoals hier getoond door iemand: YouTube: Roborock S5 Max - How To Remove Omni Wheel .

Wat probeer jij precies te doen?
Ik heb geprobeerd om de hele omni wiel unit te verwijderen maar ik zag hier YouTube: Roborock S5 Max Disassembly & Assembly dat die vastgeschroefd zit. Het wiel zelf krijg ik er ook niet uit zoals dat op de video die jij deelde getoond wordt. Straks nog maar eens kijken.

• Gwaihir
  • Niet online
@Binnetie Als S5Max bezitter houd het voor mij hier op. Wellicht inderdaad nog even met die van je vriendin vergelijken of dit normaal is? (Of je iets net niet helemaal 100% terug zette..)

• Gwaihir
  • Niet online
alexvanniel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:26:
Ik heb geprobeerd om de hele omni wiel unit te verwijderen maar ik zag hier YouTube: Roborock S5 Max Disassembly & Assembly dat die vastgeschroefd zit.
Klopt. En door het wieltje eruit te klicken kun je bij de schroeven.

• alexvanniel
Gwaihir schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:29:
[...]

Klopt. En door het wieltje eruit te klicken kun je bij de schroeven.
Zo irritant dat er dus blijkbaar versies zijn (of wellicht zijn dat de S5) waar dat wiel er gemakkelijk met de hand in zijn geheel er uit gehaald kan worden.
Ik zal eens kijken of ik dat wiel zelf er uit krijg. Jij gebruikt daar geen schroevendraaier ofzo voor?

• paQ
karakedi schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Volgens mij is dit de xiaomi variant van de dreame. https://m.nl.aliexpress.com/item/1005004598025793.html
Hoe zit het met het schoonmaken van de moppads. İn reviews wordt gemeld dat homestation en borstels vies kunnen worden door spetters.
Nee eerder van de Roidmi Eva.
De Xiaomi heeft geen stofafzuiging.

• Binnetie
Gwaihir schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:28:
@Binnetie Als S5Max bezitter houd het voor mij hier op. Wellicht inderdaad nog even met die van je vriendin vergelijken of dit normaal is? (Of je iets net niet helemaal 100% terug zette..)
Toen ik een paar maand terug keek had die van haar ook speling. Met andere woorden, hij lijkt wat ingezakt. Er zit speling omdat daar ook de flexibele opzuigmond zit. Maar ik ga het zeker nog eens controleren.

Edit:
Ik heb even bij de S5 Max van m'n broertje gekeken zojuist en die heeft de wiebel niet.

De zwarte nokjes kijken wel verzonken.

[Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2022 16:03]

• Gwaihir
  • Niet online
alexvanniel schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 15:01:
Zo irritant dat er dus blijkbaar versies zijn (of wellicht zijn dat de S5) waar dat wiel er gemakkelijk met de hand in zijn geheel er uit gehaald kan worden.
Ik zal eens kijken of ik dat wiel zelf er uit krijg. Jij gebruikt daar geen schroevendraaier ofzo voor?
Met de hand gaat prima en beschadigt niets (S5 Max). Altijd zo gedaan. Hier zei ooit iemand de eerste keer wel een schroevendraaier nodig te hebben gehad en dat 't daarna wel makkelijk genoeg ging.

Ik denk dat 't vooral goed kijken is in welke richting kracht uit te oefenen.

(N.B. Ik heb 't nog steeds over wieltje eruit pakken, 'omni' gedeelte laten zitten.)

• alexvanniel
Gwaihir schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

Met de hand gaat prima en beschadigt niets (S5 Max). Altijd zo gedaan. Hier zei ooit iemand de eerste keer wel een schroevendraaier nodig te hebben gehad en dat 't daarna wel makkelijk genoeg ging.

Ik denk dat 't vooral goed kijken is in welke richting kracht uit te oefenen.

(N.B. Ik heb 't nog steeds over wieltje eruit pakken, 'omni' gedeelte laten zitten.)
Ik weet niet waarom maar die van mij geeft geen krimp. Zelfs met een schroevendraaier wil het zwarte wieltje er gewoon niet uit. Ik heb het filmpje echt heel goed bekeken en geprobeerd het precies zo te doen maar het wieltje maakt geen aanstalten om er uit te komen. Heel bijzonder.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:20

Rhapsody

In Metal We Trust

Waar kijken jullie voor Roborock accessoires? (Extra mop etc)

Op Amazon en AliExpress is er van alles te vinden, maar de reviews zijn heel tegenstrijdig. Hier mensen met wat ervaringen?

• Binnetie
Rhapsody schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:09:

Op Amazon en AliExpress is er van alles te vinden, maar de reviews zijn heel tegenstrijdig. Hier mensen met wat ervaringen?
Zoeken even in dit topic naar de linkjes, er is hier al vaak naar gevraagd.

Edit: ik heb ze destijds hier besteld: https://m.aliexpress.com/...r_list.0.0.21ef79d2Eua2K9

[Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 01-10-2022 16:16]

• alexvanniel
Rhapsody schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:09:

Ik kijk voornamelijk bij Amazon. En dan let ik er op dat het de originele producten zijn. Namaak hoeft geen probleem te zijn maar toch.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:04
Ik heb nu een tijdje een z10 pro, maar kan hem maar niet koppelen met Google assistant. Ik krijg de z10 pro maar niet te zien in de dreamehome app, dus kan hem er ook niet mee verbinden om het daarna te verbinden met google assistant.
Ik krijg alleen de L10s ultra / d10 plus / W10 pro en de L10 Pro te zien in de dreamehome app.
Anderen die dit hebben meegemaakt en / of iemand die een oplossing heeft hiervoor?

NS FC: SW 2742 0448 8213

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 30-03 15:59
Musta schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:01:
Ik heb nu een tijdje een z10 pro, maar kan hem maar niet koppelen met Google assistant. Ik krijg de z10 pro maar niet te zien in de dreamehome app, dus kan hem er ook niet mee verbinden om het daarna te verbinden met google assistant.
Ik krijg alleen de L10s ultra / d10 plus / W10 pro en de L10 Pro te zien in de dreamehome app.
Anderen die dit hebben meegemaakt en / of iemand die een oplossing heeft hiervoor?
zelfde probleem met de Dreame D9. Ik heb hier geen oplossing voor kunnen vinden.

• paQ
Mijn 2e Eva is binnen, via deze webshop:
https://www.powerplaneton...base-robot-vacuum-cleaner
Ze geven ook 3 jaar garantie las ik ergens.

• Morpheusk
paQ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:51:
Mijn 2e Eva is binnen, via deze webshop:
https://www.powerplaneton...base-robot-vacuum-cleaner
Ze geven ook 3 jaar garantie las ik ergens.
Mooie prijs. Wou hem ook kopen, maar ik hoop eigenlijk dat een eventuele EVA 2 de dweiltjes optilt i.v.m. de vloerkleden.

• paQ
Morpheusk schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Mooie prijs. Wou hem ook kopen, maar ik hoop eigenlijk dat een eventuele EVA 2 de dweiltjes optilt i.v.m. de vloerkleden.
Dan zuig je het tapijt toch even separaat?

Ik vraag me af hoe realistisch dat is in de praktijk. Mopjes optillen. Ze zijn van zichzelf al best dik.
De een heeft een dun tapijt, de ander polen van 1,5-2 cm. Heb je alsnog vocht op je tapijt.
Zo'n robot wordt dan automatisch al weer een stuk dikker / hoger.

[Voor 6% gewijzigd door paQ op 03-10-2022 10:56]

• Morpheusk
paQ schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:55:
[...]

Dan zuig je het tapijt toch even separaat?

Ik vraag me af hoe realistisch dat is in de praktijk. Mopjes optillen. Ze zijn van zichzelf al best dik.
De een heeft een dun tapijt, de ander polen van 1,5-2 cm. Heb je alsnog vocht op je tapijt.
Zo'n robot wordt dan automatisch al weer een stuk dikker / hoger.
We denken er nog wel even over na :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-03 16:17
ApC_IcE schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 11:10:

Heb je extreem hoogpolig tapijt of kan die die mop pads gewoon niet zover intrekken? Jammer dat het allemaal zo duur is, zou ze graag tegenover elkaar willen zetten een keer :') (merk toch wel dat de S7 met dweil echt regelmatig moet rijden, als ik dat niet doe dan komt het dweilen niet meer tot z'n recht met de hoeveelheid vuil wat hij dan tegen komt)

• paQ

https://cdn.shopify.com/s...b38bb328.png?v=1660277759

Het is een foto-technisch mooi gekozen tapijt zullen we maar zeggen :) En toch is het hier ook al mm werk.
Top dat het kan hoor, maar ik denk hier toch veel meer aan type deurmat, en moderne gladde tapijten.
ergo: gladde oppervlakken waarvan je wel wilt dat hij in 1 gang zuigt, maar niet mopt.
Misschien is dat ook wel een reden dat er geen stofafzuiging is bij de Dreamebot; vanwege het mechanisme om de mops in te trekken?
oh wacht! hij heeft wel stofafzuiging! (beetje aan de zijkant) :>

[Voor 24% gewijzigd door paQ op 03-10-2022 13:45]

• paQ
LinuX-TUX schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:24:
[...]
merk toch wel dat de S7 met dweil echt regelmatig moet rijden, als ik dat niet doe dan komt het dweilen niet meer tot z'n recht met de hoeveelheid vuil wat hij dan tegen komt
Dat is bij die roterende mop robots een best wel efficiënt klusje iig :)

• ApC_IcE

ApC_IcE

LinuX-TUX schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:24:
[...]

Heb je extreem hoogpolig tapijt of kan die die mop pads gewoon niet zover intrekken? Jammer dat het allemaal zo duur is, zou ze graag tegenover elkaar willen zetten een keer :') (merk toch wel dat de S7 met dweil echt regelmatig moet rijden, als ik dat niet doe dan komt het dweilen niet meer tot z'n recht met de hoeveelheid vuil wat hij dan tegen komt)
Tja wat is extreem. Ik denk een cm of 5-6. En dat doen we gewoon met de steelstofzuiger.
(al vind ik stiekem dat het tapijt weg mag)

Bij ons laat ik hem 85m2 doen en elke 20m2 opnieuw zijn pads wassen etc.
Ik moet zeggen dat het stofzuigen een stuk zachter is en ik zie ook waarom. Ik vind dit een pluspunt omdat de S5 series echt teveel herrie maakte.

• karakedi
.

[Voor 98% gewijzigd door karakedi op 09-10-2022 00:04]

• SolarOrbiter
Musta schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 14:01:
ik heb een workaround gevonden.

in de Xiaomi Home app registreren. Zorg wel dat je op de Nederlandse server zit. (Ik zat eerst op de Chinese server en dit werkte niet). Na het registreren en toevgoegen van je robot-stofzuiger in de Xiaomi app, ga je vervolgens naar de Google Home app.

(1) Klik op het plusje, loinks bovenin. (2) Apparaat instellen (3) werkt met Google (4) Dreame Bot MiHome
Hier moet je dan inloggen met je Xiaomi Home account.. Koppelen n dan moet de stofzuiger verschijnen in je overzicht..

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-03 22:07
omdat we goede ervaring hebben met een robot stofzuiger hebben we onlangs een Irobot Braava jet m6 aangeschaft. Echter vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een ander reiningsmiddel, dan het reinigsmiuddels van Irobot zelf. (nogaal prijzig)
Op internet kan ik hier niks over terug vinden.

• coelho
In de laatste firmware update voor de S7 zaten weer eens nieuwe functies waar ik blij van wordt: Je kunt nu een map opslaan in het geheugen van de robot en 'm daar ook weer vandaan toveren. Ook is er een nieuwe dweilmodus waarbij de banen nog korter op elkaar zitten en elk stuk vloer dus nog vaker door de dweil geraakt wordt.

• Webgnome
Is de s7 firmware betrouwbaar? Tijdje terug gavne mensen aan na de upgrade nog problemen te hebben met schedules etc?

Strava, Twitter

• coelho
Webgnome schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:01:
Is de s7 firmware betrouwbaar? Tijdje terug gavne mensen aan na de upgrade nog problemen te hebben met schedules etc?
Tot nu toe geen issues, maar ik gebruik geen schedules dus daarover kan ik niks zeggen.

• Binnetie
coelho schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:12:
[...]

Tot nu toe geen issues, maar ik gebruik geen schedules dus daarover kan ik niks zeggen.
Hier hetzelfde. Geen problemen, maar ik gebruik geen schema's.

• Binnetie
De Xiaomi Robot Vacuum X10+ is zojuist aangekondigd (zit de livestream te kijken).

Hij kan de dweilen reinigen en zelf drogen :D

[Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 04-10-2022 14:43]

• paQ
Binnetie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:41:
De Xiaomi Robot Vacuum X10+ is zojuist aangekondigd (zit de livestream te kijken).

[Afbeelding]
Dat is gewoon de L10S ultra van dreame.
Binnetie schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:41:

Hij kan de dweilen reinigen en zelf drogen :D
Dat kon de oude ook al 2 jaar geleden ;)

[Voor 25% gewijzigd door paQ op 04-10-2022 14:44]

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04:04
SolarOrbiter schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 08:36:
[...]

ik heb een workaround gevonden.

in de Xiaomi Home app registreren. Zorg wel dat je op de Nederlandse server zit. (Ik zat eerst op de Chinese server en dit werkte niet). Na het registreren en toevgoegen van je robot-stofzuiger in de Xiaomi app, ga je vervolgens naar de Google Home app.

(1) Klik op het plusje, loinks bovenin. (2) Apparaat instellen (3) werkt met Google (4) Dreame Bot MiHome
Hier moet je dan inloggen met je Xiaomi Home account.. Koppelen n dan moet de stofzuiger verschijnen in je overzicht..
Thanks! Vorige x lukte dit ook niet, maar nu is het eindelijk gelukt. Vrouwe des huizes ook blij dat ze nu met de z10 kan praten :p

NS FC: SW 2742 0448 8213

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29
jan011 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:26:
omdat we goede ervaring hebben met een robot stofzuiger hebben we onlangs een Irobot Braava jet m6 aangeschaft. Echter vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met een ander reiningsmiddel, dan het reinigsmiuddels van Irobot zelf. (nogaal prijzig)
Op internet kan ik hier niks over terug vinden.
Ik heb het al eens eerder gemeld, iRobot adviseert zelf Bona producten

https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-03 14:03
Wij hebben een Neato Botvac D4 Connected. Prima ding. Zijn er erg tevreden mee. Er zijn soms wat vreemde dingen, maar niks om een negatief stuk te schrijven.

Ik dacht: laat ik eens een louter positieve review geven over zo’n ding.

• ApC_IcE

ApC_IcE

Hier juist via de Xiaomi app wat issues.
De L10S ultra is al 2x offline. Na een wifi reset doet hij het weer maar kan niet de bedoeling zijn.
Zal de Dreamebot app eens proberen.
Daarin zie ik opeens nieuwe firmware.

• mitsumark
  • Laatst online: 23:22
Mogen we het hier ook over window cleaners hebben? Ik zie geen apart topic, is ook een gerobotiseerde huishoudhulp...
Helaas zijn ook goede glazenwassers lastiger te vinden, die van ons komt gewoon niet meer opdagen, moest van de buren horen dat ie geen tijd meer heeft voor onze wijk 8)7
Kost ook 200 per jaar, dus daar kun je een hoop spullen voor kopen.

Anyway.
Ik ben een beetje bang dat een Hobot 388/298 of een Winbot W1/X het zaakje toch niet zo mooi schoon krijgt (zonder overvloed aan water).
Heeft iemand zo'n ding/ervaringen?
Ik denk ook nog een beetje richting zo'n lange stok/bezem met de mogelijkheid om de tuinslang eraan te koppelen, ik ga geen ladder op.
En dan hopelijk geen residu's met onthard water, wassen zonder zeep, en zonder trekker.
Een mooie set kost echter ook al gauw 200+ euro (en als je wilt kun je ook 400 uitgeven, of nog meer incl osmose set), dus dan is zo'n robot niet zoveel duurder meer.

[Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 05-10-2022 20:45]

• SolarOrbiter
mitsumark schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:41:
Mogen we het hier ook over window cleaners hebben? Ik zie geen apart topic, is ook een gerobotiseerde huishoudhulp...
Helaas zijn ook goede glazenwassers lastiger te vinden, die van ons komt gewoon niet meer opdagen, moest van de buren horen dat ie geen tijd meer heeft voor onze wijk 8)7

Anyway.
Ik ben een beetje bang dat een Hobot 388/298 of een Winbot W1/X het zaakje toch niet zo mooi schoon krijgt (zonder overvloed aan water).
Ik denk ook nog een beetje richting zo'n lange stok/bezem met de mogelijkheid om de tuinslang eraan te koppelen, ik ga geen ladder op.
En dan hopelijk geen residu's met onthard water, wassen zonder zeep, en zonder trekker.
Een mooie set kost echter ook al gauw 200+ euro (en als je wilt kun je ook 400 uitgeven, of nog meer incl osmose set), dus dan is zo'n robot niet zoveel duurder meer.
SolarOrbiter in "Robotstofzuigers"

ik had een vergelijkbare Robot voor de ramen gekocht, maar zeker niet aan te raden.

Je kan ook altijd zoals ik doen. Bestellen en mocht je niet tevreden zijn, retour sturen.

• Webgnome
mitsumark schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:41:

Anyway.
Ik heb altijd het gevoel bij window cleaners dat het een gemotoriseerde aquariumschoonmaker is. En kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het dus nooit echt goed kan werken. Maar misschien dat het in de tussentijd veel verbeterd is? Ik denk alleen dat er een reden is dat er nog vrij weinig over hoort of ziet :+

Strava, Twitter

• Gwaihir
  • Niet online
coelho schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:00:
In de laatste firmware update voor de S7 zaten weer eens nieuwe functies waar ik blij van wordt: Je kunt nu een map opslaan in het geheugen van de robot en 'm daar ook weer vandaan toveren.
Oh, ging dat daarover.. stond ook zoiets bij de laatste S5 Max update, maar die deed dat al jaren. Heette wel altijd beta. Mocht de S7 niet van die beta meegenieten?

Afijn die firmware er toch maar 'ns op gezet en eigenlijk niets bijzonders gemerkt :).

@Webgnome Die gemiste nacht in de schedules onlangs lijkt echt 'n cloud dingetje te zijn geweest. Ik heb hier helemaal niets gedaan naar aanleiding daarvan en hij is gewoon weer doorgegaan op schedule de latere nachten.

• ApC_IcE

ApC_IcE

ApC_IcE schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:28:
Hier juist via de Xiaomi app wat issues.
De L10S ultra is al 2x offline. Na een wifi reset doet hij het weer maar kan niet de bedoeling zijn.
Zal de Dreamebot app eens proberen.
Daarin zie ik opeens nieuwe firmware.
Ik heb het probleem gevonden.
Bij ons gaat snachts de wifi uit vanaf 23.00. (Dont ask) denk dat hij niet meer verbind. Nu gaat het prima.
Pagina: 1 ... 112 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee