Het grote spoorwegentopic deel 12 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.837 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

AW_Bos schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:25:
1600 locs gaan langzamerhand naar de schroot toe ;)...

Trouwens, ben ik de enige die het opviel in mijn reis van Gouda naar Groningen dat er veel Koplopers de doorloopkop niet meer verbonden hadden?
Ik zie het volgens mij steeds vaker...
Is dit al een voorbereiding op het waarschijnlijke verlies van de doorloopkop in de ICMm ?
Nieuwe policy sinds 31 oktober om vertragingen tegen te gaan. Staat volgens mij ook iets over op http://www.nicospilt.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 23:38

not-known

[BI] Crewmember

Trouwens, ben ik de enige die het opviel in mijn reis van Gouda naar Groningen dat er veel Koplopers de doorloopkop niet meer verbonden hadden?
Is dit al een voorbereiding op het waarschijnlijke verlies van de doorloopkop in de ICMm ?
Nieuwe policy vanwege de problemen die steeds vaker optreden met het koppelen en daardoor de vertragingen die optreden. Geen enkele ICM wordt nog gekoppeld met de kop.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
Veel koplopers? Zeg maar allemaal. Al sinds 1 november zijn de doorloopkoppen niet meer verbonden. Dat geldt voor alle ritten met ICM.

Zie hier: http://www.rovernet.nl/ni...erichten.php?id=ber051028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:36

Idd verbaast mij ook, geloof dat op zondag niemand zin had om te koppelen :+. Maar goed, de nieuwe strategie van de ns :?

Jammer dat de 1600 er nu al uit zijn, kan je ze nog beter in stoptrein verband zetten, 3*icm en stuurstand, heb je een leuk fatsoenlijk materieel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:02
Termi schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:43:
[...]

Idd verbaast mij ook, geloof dat op zondag niemand zin had om te koppelen :+. Maar goed, de nieuwe strategie van de ns :?

Jammer dat de 1600 er nu al uit zijn, kan je ze nog beter in stoptrein verband zetten, 3*icm en stuurstand, heb je een leuk fatsoenlijk materieel :P.
Niet koppelen scheelt 30 sec. op de dienstregeling, en we weten allemaal dat bij de NS elke seconde telt :P

Weet iemand trouwens waarom ze steeds de parkeerremmen van de VIRM's omlaag laten als ze gestopt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Pfff ongelovelijk! Zaterdag en zondag heb ik elke keer de eerste trein haarlem/heerlen op duivendrecht, en elke keer word er gepresteerd om de 1e trein al te vertragen! (varierend van 5 minuten tot 15 minuten) HOE moeilijk kan het nou zijn om de eerste trein op tijd te laten rijden? Somebody enlighten me please, want ik begrijp er niks meer van.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ND schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 19:27:
Pfff ongelovelijk! Zaterdag en zondag heb ik elke keer de eerste trein haarlem/heerlen op duivendrecht, en elke keer word er gepresteerd om de 1e trein al te vertragen! (varierend van 5 minuten tot 15 minuten) HOE moeilijk kan het nou zijn om de eerste trein op tijd te laten rijden? Somebody enlighten me please, want ik begrijp er niks meer van.
Meester die nog in z'n nest ligt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Doen ze het in België toch beter. Als een bus te laat is (lijn 45 is één van de drukste lijn) dan krijgt de chauffeur een aangetekende brief dat het kan gebeuren dat die te laat is maar een tweede keer betekent ontslag. Dat laatste vind ik eigenlijk iets overdreven maar het werkt wel, die bus komt ook aan op de tijden dat ze zeggen (tenzij er echt iets mis is zoals wegenwerken ofzo)

[ Voor 19% gewijzigd door Chevy454 op 12-11-2005 20:23 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Vinnienerd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:22:
[...]

Weet iemand trouwens waarom ze steeds de parkeerremmen van de VIRM's omlaag laten als ze gestopt zijn?
Dat doen machinisten die niet opgelet hebben bij herinstructie, bij de eerste cursus was het ze zo geleerd maar achteraf bleek dat de parkeerrem daar eigenlijk niet tegen bestand was, bij de herinstrukie werd verteld dat het beter is om de gewone rem te gebruiken bij stationnementen. Sommige machinisten zijn echter hardleers en blijven stug die parkeerrem daarvoor gebruiken. Bij de onderhoudsbeurt wordt de knop van de parkeerrem nu verplaatst naar de achterwand om oneigenlijk gebruik van de parkeerrem te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 18:01
Anoniem: 26121 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 20:06:
[...]

Meester die nog in z'n nest ligt :?
Volgens de statistieken is vertraging door toedoen van machinisten minder dan 2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waar zit de knop van de parkeerrem nu dan op de stuurtafel van de VIRM?

En heeft iemand ook een idee waarom de ICR altijd handvaten hebben om de deur te openen, en niet zo'n mooie knop al la, ICM?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 07:59

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zeg hoe kan het dat ik van de week in treinstel 513 (geloof ik) zat? Mat'54 andere kop maar wel originele lengte van Eindhoven naar Venlo?

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/dia1526.JPG

Zeg maar het Mat'54 intercity materieel... Hij stond gisteren nog in Venlo op het rangeer terrein, ik vroeg me al af toen ik erin zat waarom het zo'n laag treinstelnummer was en waarom hij zo lang was met kleine cabines. Overiges is de binnenkant compleet opnieuw gedaan, met nieuwe stoelen, nieuwe vloer en nieuwe indeling van de stoelen. Per coupé 24 zitplaatsen en nieuw toilet...

Ik had 'm nog niet eerder in dienst gezien...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

513 is een Plan-T (mat64), die zijn nog gewoon in dienst.

Mat54 zijn de Hondekoppen, en die zijn al 10 jaar buiten dienst (op de 766 na die af en toe nog rondritten maakt).

500-serie is ook nooit Mat54 geweest, Mat54 was altijd genummers in de 300-serie (tweetjes) en 700-serie (viertjes).

Mat64 is 400-, 800- en 900-serie (Plan V, tweetjes) en 500-serie (Plan T, viertjes).

Dit is de 513: http://members.lycos.nl/timgoorman/513rtd1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 13-11-2005 16:23 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ok, hij lijkt er wel op, want de neus van deze mat was op een paar kleinigheidjes na identiek aan een Mat'54 ...

Maar wel vreemd dat ik déze nog nooit gezien had, reis toch alweer een hele tijd met de trein mee ;)

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zwahiel schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:23:
ok, hij lijkt er wel op, want de neus van deze mat was op een paar kleinigheidjes na identiek aan een Mat'54 ...
Mwah... de ruiten zijn heel anders.

Bij Mat54 zitten de sluitlampen (rode) boven de ramen, bij Mat64 zitten ze naast gele koplampen.

Mat64 heeft een eenbeens-pantrograaf, Mat54 heeft een tweebeens-pantograaf (over het algemeen, er zijn ook Hondekoppen met eenbeens-panto geweest).

Daarnaast zit de pantograaf bij een Mat54 meteen boven de machinistencabine, bij de Mat64 zit hij verder naar achteren.

De neus van een Mat64 is iets afgeplatter dan die van Mat54.

Toch wel wat verschilletjes dus :)

Mat64 word soms Apekop genoemd, terwijl Mat54 de bijnaam Hondekop had (bekende uitdrukking eigenlijk)
Maar wel vreemd dat ik déze nog nooit gezien had, reis toch alweer een hele tijd met de trein mee ;)
Vreemd idd, want mat'64 is zo'n beetje het standaard materiaal-type voor stoptreinen in Nederland, hoewel je tegenwoordig ook wel ander materiaal tegenkomt (DDM, DD-AR, soms zelfs VIRM of ICM).

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 13-11-2005 16:28 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

wildhagen schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:27:

Vreemd idd, want mat'64 is zo'n beetje het standaard materiaal-type voor stoptreinen in Nederland, hoewel je tegenwoordig ook wel ander materiaal tegenkomt (DDM, DD-AR, soms zelfs VIRM of ICM).
dát is 't 'm juist! Die stoptreinen ken ik wel! Maar deze was anders! Dát is 't 'm!
Deze was 3x zo lang, andere coupé indeling, nieuwer interieur, andere kop dan de stoptreintjes andere aandrijving (veel meer herrie!) Leken verdacht veel op de intercity materielen die op de Mat64 lijken ;)

Het was dus niet zo'n stoptrein gevalletje, deze deuren waren ook veel groter en de plee zag er ook qua indeling anders uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zwahiel: ja, maar ook dat is logisch te verklaren ;)

Van Plan-T zijn er maar een stuk of 27-28 in dienst (precies weet ik niet, een is er gesloopt, iig eén uitgebrand).

Van Plan-V zijn er volgens mij nog meer dan 150 in dienst (gok ik).

De kans dat je een V tegenkomt is dus veel groter dan dat je een T tegenkomt.

Een T is stuk langer dan een V-tje ja (vier bakken ipv twee), dus dat is dan daarmee verklaard.

Ander interieur klopt ook, want de T-tjes zijn nog niet zo lang geleden volledig gerenoveerd, waarbij onder andere het interieus is vernieuwd.

Over de herrie kan ik eerlijk gezegd niet oordelen, heb zelf nog niet in een gerenoveerd T-tje gezeten. De WC kan ik dus ook niet over oordelen om dezelfde reden ;)

Als dit het niet verklaart, wel, dan weet ik het ook niet meer ;) Voor de rest is er geen materieel dat maar enigszins op een Mat54 of Mat64 lijkt (ja, de Benelux-hondekoppen, maar die zijn of gesloopt of staan weg te rotten).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Maar waarom gebruiken ze sowieso dan de parkeerrem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

wildhagen schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:24:

De kans dat je een V tegenkomt is dus veel groter dan dat je een T tegenkomt.
In de 4400 rijden bijna alleen T'tjes, dus als je nog een T wilt meemaken ;-)

Alleen de ritten die vroeger door de 523 gereden werd, zijn nu twee Plan V'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

Vinnienerd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:22:
[...]

Niet koppelen scheelt 30 sec. op de dienstregeling, en we weten allemaal dat bij de NS elke seconde telt :P
Daar ging het nog niet eens om, de meeste dienstregelingen zijn ruim genoeg om te splitsen/koppelen in Dv, Zl, Amf en Ut.

Het ging er meer om, om de evt. storingen (+vertragingen) uit te bannen. De vertragingen werden vooral veroorzaakt door stug proberen te DLK koste wat kost door te verbinden. Het 'gewoon' koppelen van ICM's levert over het algemeen geen enkele probeem op.

Ik vind het ontzettend stom van NSR om diverse redenen, waarvan de belangrijkste
= minder service (hc zoeken in 5*ICM-III tussen Zl en Ut lukt je niet)
= ophoping van reizigers
= verneuking van het hele noord-oost-concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik snap ook niet waarom dan meteen alle ICMs ongekoppeld moeten rondrijden.

Bijv. in de 3500 rijden een aantal treinen met twee stellen ICM die onderweg niet (ont)koppeld hoeven te worden, dus kunnen ze gewoon met gekoppelde DLK rijden.

Alleen waar stellen mogelijk afgetrapt zouden kunnen worden zouden mogelijk problemen op kunnen treden. Maar daar hebben de reizigers geen last van aangezien het op een opstelterrein gebeurt.

Als vooraf bekend is dat volgens de omloop twee stellen de hele dag gekoppeld blijven, zou er helemaal niets op tegen zijn om die twee dan ook met DLK te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 18023 schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:15:
[...]

Het ging er meer om, om de evt. storingen (+vertragingen) uit te bannen. De vertragingen werden vooral veroorzaakt door stug proberen te DLK koste wat kost door te verbinden. Het 'gewoon' koppelen van ICM's levert over het algemeen geen enkele probeem op.
Dan is 't toch vrij simpel? Doorloopkoppen lekker verbinden als uitgangspunt, maar als 't misgaat maximaal 2x proberen. Anders pech. En als zo'n stel dat gekoppeld moet worden ergens 10 minuten stil staat (volgens de dienstregeling dus), zie ik niet hoe je hiermee vertraging kunt oplopen trouwens. Of je moet echt heel lang aan het klooien slaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ja, ik hoorde het gisteren van een conducteur dat de DLK idd gaat verdwijnen. Het schijnt dan dat de hele kop opnieuw ingericht gaat worden.
Hopelijk dan met een uitzicht over het spoor zoals de Kameel (NS20) heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AW_Bos schreef op maandag 14 november 2005 @ 06:54:
Ja, ik hoorde het gisteren van een conducteur dat de DLK idd gaat verdwijnen. Het schijnt dan dat de hele kop opnieuw ingericht gaat worden.
Hopelijk dan met een uitzicht over het spoor zoals de Kameel (NS20) heeft
Dat zal in een Koploper niet lukken. De cabine van de machinist zit daarvoor in de weg. Je hebt maar een meter of twee ruimte voor de cabine en een gangetje van krap een schouderbreedte erlangs. Wil je de kop opnieuw inrichten moet je de cabine al naar achter halen waardoor je de deuren voor ook moet verplaatsen/opheffen en het geheel zal ten koste van zitplaatsen gaan.
Ik denk niet dat ze die kop gaan aanpassen, alleen dichtlassen.

Signatures zijn voor boomers.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Shit ey.. Vanochtend in de 2523 heel wat Plan V'tjes ipv 2xIRM-IV midden in de spits.. Staan dus.
Wat denk je.. Op de terugweg in de 2572 gewoon wéér 2x Plan V.. Maar toen was het gelukkig niet zo druk..

2572 wordt omloopmatig met mat'64 gereden, 2523 met IRM-IV en IRM-VI

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Maasluip schreef op maandag 14 november 2005 @ 08:07:
[...]
Dat zal in een Koploper niet lukken. De cabine van de machinist zit daarvoor in de weg. Je hebt maar een meter of twee ruimte voor de cabine en een gangetje van krap een schouderbreedte erlangs. Wil je de kop opnieuw inrichten moet je de cabine al naar achter halen waardoor je de deuren voor ook moet verplaatsen/opheffen en het geheel zal ten koste van zitplaatsen gaan.
Ik denk niet dat ze die kop gaan aanpassen, alleen dichtlassen.
Het schijnt ook dat de kop opnieuw ingericht gaat worden ;)

AW_Bos schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:16:
[...]

Het schijnt ook dat de kop opnieuw ingericht gaat worden ;)
Er is natuurlijk wel een verschil tussen opnieuw inrichten (doorlooppad weg halen) en de constructie zelf onder handen nemen (mcn hok verplaatsen).

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 18023 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:16:
[...]

Er is natuurlijk wel een verschil tussen opnieuw inrichten (doorlooppad weg halen) en de constructie zelf onder handen nemen (mcn hok verplaatsen).
cabine verplaatsen, alle elektrische en pneumatische leidingen opnieuw leggen, dakconstructie aanpassen, ruimte voor nieuwe instapdeuren uitsnijden.
Ik zie het echt niet gebeuren. Als dat gebeurt dan heeft de NS serieus geld te veel en dat kunnen ze beter gebruiken om meer treinen te laten rijden of om de kaartjes goedkoper te maken.

• ND863

ND863

OP www.ns.nl staat info over de nieuwe dienstregeling. Nu ben ik erg blij met de Utrechtboog voor een directe verbinding Eindhoven-'s-Hertogenbosch-Utrecht-A'dam Zuid WTC-Schiphol, maar het loopt helaas vertraging op. Nu staat er dat het in de loop van 2006 i.p.v december 2005 in gebruik zal worden genomen.

Weet iemand een specifiekere datum? Om welke tijdstippen en met welke frequentie zullen de treinen op dit traject gaan rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ND schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:22:
OP www.ns.nl staat info over de nieuwe dienstregeling. Nu ben ik erg blij met de Utrechtboog voor een directe verbinding Eindhoven-'s-Hertogenbosch-Utrecht-A'dam Zuid WTC-Schiphol, maar het loopt helaas vertraging op. Nu staat er dat het in de loop van 2006 i.p.v december 2005 in gebruik zal worden genomen.

Weet iemand een specifiekere datum? Om welke tijdstippen en met welke frequentie zullen de treinen op dit traject gaan rijden?
Datum is nog niet bekend, hangt van de papierenrommel af. Er staat me iets van bij dat men verwacht eea in maart rond te hebben.

Frequentie minimaal 2x per uur per richting, omdat de 3500 ipv naar Amsterdam naar Schiphol gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

In de Telegraaf van vandaag staat een stukje over de modernisering van de Koplopers.... :)
Het gaat ongeveer het zelfde worden als de ICR, en er komt een TV scherm in met reisinformatie. Deze reisinformatieproef is ook uitgetest een anderhalf jaar geleden in een VIRM.
Tevens gaat de keuken eruit gesloopt worden uit de Koploper, en de doorloopkop gaat definitief dicht.... (meeste informatie was al bekend dacht ik zo :) )

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 19-11-2005 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
Ik zag gisteren in ehv weer iets aparts: een VIRM met op een van de uiteinden de tekst "RailKlipper", zoals te zien op deze foto.
Daarnaast waren ze gisteren de zilverrail aan het rangeren in ht. Op een paar kleine stukjes na is 'ie weer in originele kleuren (geel/blauw). Heb helaas niks kunnen zien van het interieur.

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

BOOTZ schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 11:48:
Ik zag gisteren in ehv weer iets aparts: een VIRM met op een van de uiteinden de tekst "RailKlipper", zoals te zien op deze foto.
Is het gewoon niet de trein waar de kopbak aan zit die voor die boot gebruikt is? Neem aan dat die inmiddels weer gedemonteerd is namelijk.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Moartn schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 14:07:
[...]

Is het gewoon niet de trein waar de kopbak aan zit die voor die boot gebruikt is? Neem aan dat die inmiddels weer gedemonteerd is namelijk.
Dat was toch de 9518 :). Die is door mij el enkele keren gespot in Gouda :).
Ik zal hem vast binnenkort wel weer zien, dan zal ik eens kijken of de bestickering er nog op zit :P

[ Voor 22% gewijzigd door AW_Bos op 19-11-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
Ik heb het nummer niet kunnen zien, maar het zal 'm dus wel geweest zijn :)

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

AW_Bos schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:26:
In de Telegraaf van vandaag staat een stukje over de modernisering van de Koplopers.... :)
Het gaat ongeveer het zelfde worden als de ICR, en er komt een TV scherm in met reisinformatie. Deze reisinformatieproef is ook uitgetest een anderhalf jaar geleden in een VIRM.
Tevens gaat de keuken eruit gesloopt worden uit de Koploper, en de doorloopkop gaat definitief dicht.... (meeste informatie was al bekend dacht ik zo :) )
Word de buitenkant ook aangepakt? Dus in de nieuwe kleurstelling? Zou wel mooier zijn namelijk. Sommige koplopers zijn lichtgeel ipv geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212 schreef op zondag 20 november 2005 @ 17:54:
[...]

Word de buitenkant ook aangepakt? Dus in de nieuwe kleurstelling? Zou wel mooier zijn namelijk. Sommige koplopers zijn lichtgeel ipv geel.
Uiteraard zal alles van een nieuw likje verf worden voorzien, zal ook wel moeten als je cascowijzigingen door gaat voeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik denk dat er een mooie coatinglaag overheen gaat die intussen de 4226, 4044 en nog een Koploper dragen. De kleurstelling buiten zal denk ik wel ongewijzigd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 21:05
Daarnet op station De Vink in Leiden kwam die trein langs die bedrukt was voor de olympische spelen _/-\o_ Alleen jammer dat er een gele dubbeldekkerstrein achter was geplakt, toch leuk om een keer te zien, nooit verwacht te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 07:36
StephanL schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 13:38:
Daarnet op station De Vink in Leiden kwam die trein langs die bedrukt was voor de olympische spelen _/-\o_ Alleen jammer dat er een gele dubbeldekkerstrein achter was geplakt, toch leuk om een keer te zien, nooit verwacht te zien :P
Reed eerst op Zw-Rsd. Het is inderdaad erg jammer om te zien dat er een olympisch treinstel en een gele kanarie bij rijd :').
Zullen ze een plan T ook doen, met de olympische spelen van 28 gok ik :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Termi schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:07:
[...]

Reed eerst op Zw-Rsd. Het is inderdaad erg jammer om te zien dat er een olympisch treinstel en een gele kanarie bij rijd :').
Ach, lijkt me voor de reizigers wel zo prettig om niet omwille van het uiterlijk maar met een stel te rijden ipv twee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AW_Bos schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:01:
Ik denk dat er een mooie coatinglaag overheen gaat die intussen de 4226, 4044 en nog een Koploper dragen. De kleurstelling buiten zal denk ik wel ongewijzigd blijven.
Dus hij blijft gewoon Geel met blauw zoals hij er nu ook uitziet? Dat zou toch totaal onlogisch zijn? De sprinter die opgeknapt is en de nieuw bestelde sprinter krijgen dezelfde kleurstelling. Ik denk toch wel dat de NS alle treinen uiteindelijk een herkenbaar uiterlijk willen geven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 55212 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:28:
[...]

Dus hij blijft gewoon Geel met blauw zoals hij er nu ook uitziet? Dat zou toch totaal onlogisch zijn? De sprinter die opgeknapt is en de nieuw bestelde sprinter krijgen dezelfde kleurstelling. Ik denk toch wel dat de NS alle treinen uiteindelijk een herkenbaar uiterlijk willen geven toch?
* MisteRMeesteR vindt geel met blauw herkenbaar :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:46:
[...]

* MisteRMeesteR vindt geel met blauw herkenbaar :)
Afbeeldingslocatie: http://www.studiokoning.nl/Foto_17/NS_Sprinter_110205_3660.jpg

Ik vind dit anders ook herkenbaar. De kleuren komen er nl wel in terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:55

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

true, maar toch prefeer ik de oude huisstijl. Ik vindt dat wit zo "kaal" ..

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik las van de week in de krant iets over die nieuwe dienstregeling. Wat me nog het meest verbaasde, is dat er op het traject Den Haag HS - Rotterdam meer treinen komen te rijden - het aantal stoppers wordt uitgebreid. Nou zit ik dagelijks op dat traject voor woon-werkverkeer, en ik ken de problemen daar wel een beetje. D'r kan tussen Rijswijk en Schiedam niet gepasseerd worden, het is het drukste stuk spoor van NL, en als er iets mis gaat loopt echt alles vertraging op - been there, done that, geen T-shirts meer helaas :(
Dus wat ik me afvraag is hoe ze dat willen gaan realiseren...meer (trage) stoptreinen op dat toch al zo drukke stuk. D'r zal dan toch ook iets moeten vervallen :? Gaat de Thalys via een ander traject rijden? kan me nauwelijks voorstellen? Minder goederentreinen? Zou kunnen, maar daar worden de goederenvervoerders niet echt vrolijk van.... Of gaat de internationale soms minder rijden :?

Wie-o-wie gaat mij verlossen met het antwoord? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:32
Hoop dat ik hier op de juiste plek ben...

Zaterdag ga ik met een paar vrienden naar de HCC dagen toe. We gaan per trein en nemen een NS Herfst-tour-kaartje. Nu kwam ik ergens tegen (weet niet meer waar) dat je in de intercity-treinen tussen de wagon's niet meer kon overstappen. (Zie image)

Afbeeldingslocatie: http://img14.imageshack.us/img14/6118/flyerkoploper1sv3yk.th.jpg

Nu vraag ik mij af hoe zit dit nu precies? (ben al jaren niet meer met een Intercity geweest). Wij komen ergens hoog uit Friesland en gaan met de stoptrein naar Leeuwarden (wat ik nu ook al dagelijks doe) en dan dus met zo'n Intercity richting utrecht. Wat nu als ik hoog-nodig naar de WC moet? Weet iemand in welke wagon ik moet instappen als ik 1e klas wil zitten en een WC ter beschikking wil hebben? (Op station Leeuwarden staan meestal van die treinen met 3-wagon's.)

Alvast bedankt,

EDIT:
Kan het zelf wel gaan bekijken maar heb niet veel tijd om door alle wagon's te lopen aangezien beide treinen vrij goed op elkaar aansluiten...

[ Voor 8% gewijzigd door Westereen op 23-11-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelVH
  • Laatst online: 31-05 19:58
Elk treinstel heeft tenminste een deel eerste klas, én een WC :)

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
Wat het geval is, is dat je niet meer kan overstappen van treinstel naar treinstel. Maar een treinstel bestaat uit meerdere bakken (door sommigen ook wel eens "wagons" genoemd), bij een koploper zijn dat er drie of vier. In een treinstel is altijd een WC aanwezig, en ook bijna altijd wel 1e klas, niks om je druk over te maken. Je kan alleen niet meer helemaal van voor naar achter lopen.

Ter verduidelijking:
Dit is een treinstel van het type koploper:
Afbeeldingslocatie: http://www.nedrail1435.nl/images/tekeningen/e_treinstellen/icm.gif
Een trein kan uit meerdere treinstellen bestaan, en het bijzondere van de koploper was dat de kop open kon en dat je dan van het ene naar het andere treinstel kon. Dat kan dus niet meer, maar binnen een treinstel kan je nog gewoon rondlopen :)

Plaatje is trouwens schaamteloos gejat van Nedrail1435

[ Voor 12% gewijzigd door BOOTZ op 23-11-2005 18:46 ]

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 10:32
MichelVH & BOOTZ bedankt voor de opheldering, kan dus gewoon mooi instappen waar ik wil :)

Anoniem: 45950

Afbeeldingslocatie: http://www.hersenscheet.com/images/postimages/vertraging.jpg
:D

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Artikeltje 350 Sr: max. 2 jaar de bak in of 11.250 euro boete

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 24-11-2005 17:15 ]

Anoniem: 45950

Jawel! En deze is gewoon sterk :7

Hij is wel origineel, hoewel enorm flauw en afgezaagd.

Maar buiten dat, is het gewoon vernieling en die figuren moogen van mij best een een maandje de cel in.

Anoniem: 52902

Hoeveel treinen rijden er eigenlijk vrolijk-olympisch rond (met van die sporters erop enzo)? Heb in ieder geval al de 4201 en 4240 ermee gezien, staat me bij dat ook de 4241 ermee rondrijdt. Iemand verder een idee?

Anoniem: 52902 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:06:
Hoeveel treinen rijden er eigenlijk vrolijk-olympisch rond (met van die sporters erop enzo)? Heb in ieder geval al de 4201 en 4240 ermee gezien, staat me bij dat ook de 4241 ermee rondrijdt. Iemand verder een idee?
Aan ICM zijn het inderdaad de stellen 4201 en 4240 hebben sporters op de zijkant, de 4241 is oranje.
Andere apart ICM zijn de 4023 die als reclamestel rijdt voor het groninger museum (trein is ontworpen door de architect van dat museum), en 4444 (helft eerste klas ipv 1/4)

IRM
9525 rijdt ook rond met sporters op de zijkant
8733 is het IRM-reclame-stel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik ga straks naar huis, althans dat ben ik van plan (Asa-Hto)
maar
1. tussen Dvd en Ut rijden geen treinen (bliksem)
==> naar Asd en dan via Hvs
2. tussen Ut en Ht rijden geen treinen (aanrijding)
==> maar tussen Ut en Ah rijden ook geen treinen
3. Om via Rtd, Bd, Tb dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Ik heb uiteindelijk voor optie 3 gekozen. Na 2,5 uur strandde ik in Rotterdam, waar ik gelukkig kennissen heb wonen.

Verder naar huis kan ik niet meer:
Den Bosch

Door weersomstandigheden rijden er van
en naar Den Bosch geen treinen.

Vertraging: meer dan 60 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, ik ben 6 uur vergeten door de NS. 400 man op het station gedumpt, en personeel er vandoor.

Bijna geëvacuuerd naar de nachtopvang in een sporthal in Almelo door brandweer en rode kruis, het eten en de bedden waren al zo'n beetje geregeld en de bus kwam al voorrijden. Tot ineens spontaan een NS trein door het station reed, en de mcn toch verrast was dat er nog zo'n 400 stonden.

Hele verhaal:
Een goede nacht,

Een fijn dagje sneeuw weer vandaag. Het begon met het feit
dat er geen bussen reden, dus wij maar naar het Glanerbrugse
station gelopen. De rails lagen mooi vrij in de sneeuw, dus die
zal nog wel rijden.
Geen trein uit Enschede naar Gronau, daarna ook geen trein
naar Enschede, en de omroep zweeg zoals gewoonlijk in alle
talen, ik heb dat ding nog nooit gehoord trouwens.
Maar goed, samenwerking DB, PEG en ProRail...zucht.
Voor de verandering stond inmmidels (14:20) wel op TT751
dat er geen treinen reden op Enschede-Gronau, dat is al meer
dan ik verwachtte.

In arren moede maar naar Enschede gelift, uurtje gereden over
6km. Volgens de actuele vertrektijden had de IC uit Hgl naar
Es +15, dus na het eten zou die binnen moeten komen. Nooit
gezien natuurlijk. Daarna met een volle IC rg. Dv vertrokken,
alles prima tot Dv. Maar dat is verder niet zo interessant.

Het ergste kwam nog: terug naar Enschede (we zouden toch
niet meer op tijd zijn voor de opnamen in Amsterdam), met
de stopper naar Aml, voorzichtig rijden tot Dvc wegens spoor-
lopers. Te Aml uit gestapt (17:30). Stopper van 17:32 en IC van
17:45 kwamen afwisselend op de CTA. Stopper uiteindelijk nooit
gezien, om 17:55 in de IC met +10 gestapt, er werd omgeroepen
dat er maar één spoor in dienst was rg. Hgl zodat we 20 minuten
(wel knap, Aml-Hgl is net 10 minuten rijden) op de tegentrein
gingen wachten en daarna verder gingen.
De tegentrein kwam niet, en de omroep in de trein bleef erg
stil. Tot het onvermijdelijke bericht dat er niet verder gereden
werd. Iedereen wat rond gelopen op het station, er reden ook
geen taxi's of bussen, auto naar Enschede zou 4 uur duren wegens
afgesloten A1.
Was toch wat koud, dus maar de trein ingegaan en wat gelezen.
Na een uur of 1,5-2 een mcn die kwam kijken hoeveel man er
waren (zo'n 400). Daarna zijn de mcn en de hc spoorloos
verdwenen.

Teletext meldde inmiddels een hoop versperde trajecten
(Syntus was gestopt met rijden, CXX had bussen ingezet
naar Mariënberg - terwijl stadsvervoer niet reed) in het
oosten van het land, maar Dv-Aml-Hgl stond er niet tussen...

De politie was inmiddels gearriveerd, en verrast door het feit dat
er 400 man stonden en geen NS'er te bekennen was.
Uitendelijk hebben ze iedereen de trein en kiosk in gestuurd om
onderkoeling te voorkomen. Koffie en broodjes werden wel
uitgedeeld. Na nog een uurtje of twee waren inmiddels
brandweer ter plaatse. De bevelhebber meldde geen contact
met NS te kunnen krijgen, er waren bussen besteld (kon dus
blijkbaar toch?) om ons te evacueren naar de plaatselijke sport-
hal, met eten, bedden, etc. zodat de opvang en coördinatie
wat overzichtelijker kon verlopen.

Rond 22:45 komt er doodleuk een 6400 vanuit Hgl door Aml
gereden, terwijl wij niet verder konden. Rond 23:00 nog
drie lege DM'90's, en zowaar nog een trein uit Dv, die volgens
de agenten ter plaatste om 21:30 al was gemeld (er komt een
trein aan naar Enschede).
Met NS personeel ter plaatste werd er nog wat onlogisch
gedaan met materieel, alle koplopers verdwenen spontaan
en zonder reizigers naar opstelsporen aan beide zijden van
het station.

Daarna (rond 23:50) met zn allen in de 3 DM90's alsnog
naar Es gekomen.
Hulde voor de hulpverleners overigens die zeker wilden zijn
dat NS reizigers die verder dan Dv moesten nog op plaats
van bestemming zouden moeten brengen.
Reizigers verder dan Enschede (Glanerbrug, Gronau, ev.)
mochten met het rode kruis mee om te overnachten en
morgen verder te reizen.
Wij hebben de gok maar genomen en naar Enschede gegaan,
liftend op lopend komen we wel thuis.

Op het station aangekomen een groot bord dat er geen
treinverkeer meer was (terwijl de trein waarmee wij aan
waren gekomen weer als stopper naar Zl ging rond 0:30).

Nederlandse taxi's reden niet meer, maar er kwam toevallig
net een Duitse taxi (uit Munster) aanzetten, dus die snel
aangehouden, nog een paar mensen er bij die ook naar
Enschede-Oost of Gronau moesten, door 40cm sneeuw
weer thuis gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
Zit op de HCC als HCC-pricewatchcrew. Gisteravond uiteindelijk met de auto naar huis gegaan... UT -> HT in slechts 3,5 uur (over de A2).

Vanochtend reden er weer treinen en waren ze de goederentrein aan het bergen die gisteren ut <-> ht en ut <-> arnhem hebben stilgelegd. Op de HCC Eventlog staat hiervan een foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1133001518.jpg

Ik heb nog wel wat meer foto's gemaakt, maar die heb ik zo niet bij de hand, die komen nog (hoop ik).

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 01-06 22:01

MBV

Waar ik me zo gigantisch over verbaas is de onverschilligheid van de NS/prorail/whatever. In feite wordt er gewoon niet omgeroepen waar reizigers heen kunnen, en als er dan eens wat anders omgeroepen wordt dan "trein XX naar YY rijdt niet", dan blijkt het niet te kloppen.

Eerst even hoe het wél hoort: Ik stond gistermiddag om 17:05 in Eindhoven, alwaar werd omgeroepen dat de trein naar Utrecht niet reed, en geadviseerd werd om de trein naar Den Haag te nemen. Nog vóór Tilburg somde de conducteur via de omroepinstallatie allerlei omreisroutes op, waarvoor hulde. Bij Breda bleek hij te hebben overlegd dat een trein zou wachten, waarvoor ook hulde. O.a. werd omgeroepen dat reizigers richting Utrecht het beste in Rotterdam konden uitstappen, en richting Amsterdam bij Hollands Spoor overstappen. Daarna is er bij Rotterdam (na blaak) gezegd dat we moesten wachten op een andere trein die in de weg stond. Even later werd omgeroepen dat de trein niet verder reed dan Rotterdam, zonder een reden. Blijkt dus takken op de rails te zijn, goed, niks aan te doen. Conducteur heeft netjes zijn best gedaan :). Dit viel mij heel erg op: ik heb dat nog niet vaak meegemaakt, goedbedoeld advies in de trein :X

Maar vervolgens is op Rotterdam CS alleen te horen: "trein X rijdt niet" "reizigers richting noord-oost via Amersfoort omreizen" "trein richting breda rijdt niet" "reizigers richting het zuidoosten moeten via breda omrijden" 8)7. En totaal géén info op de borden. Uiteraard is er op die momenten ook niemand te bekennen op het station om vragen aan te stellen op 1 iemand in de centrale hal na 8)7.

Als ik links en rechts op het internet verhalen lees (waaronder dat van MREn) wordt er gewoon 0 info gegeven. Hoe kan dat? Waarom doet niemand daar wat aan? Hoe kán het bestaan dat NS-ers het station verlaten met 400 man die wachten in de vrieskou? Zouden ze niet de hulpverleners daarover moeten bellen, of iig de trein warm houden?

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 26-11-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 17:19
Nou ik heb ook mijn dagje wel gehad gisteren
Om half twaalf vertrok ik vol goede moet vanuit de campus enschede naar enschede centraal
Uiteindelijk ben ik 10uur 's avonds gestrand in rotterdam..dit terwijl ik om 4uur had verwacht in maastricht te zijn.

Het complete verhaal komt komende week ergens, want ik heb nu niet veel tijd meer.
Vanmorgen ging gelukkig de intercity weer naar maastricht, al lag de goederentrein (in richting Den Bosch) nog steeds langs het spoor

Maar het was idd een grote chaos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=24685951,noline]MBV schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:26[/mAls ik links en rechts op het internet verhalen lees (waaronder dat van MREn) wordt er gewoon 0 info gegeven. Hoe kan dat? Waarom doet niemand daar wat aan? Hoe kán het bestaan dat NS-ers het station verlaten met 400 man die wachten in de vrieskou? Zouden ze niet de hulpverleners daarover moeten bellen, of iig de trein warm houden?
De (meeste) individuele NS'ers doen hun best, maar ze weten vaak ook niet meer dan wat jij en ik op TT751 kunnen lezen.
En ipv een trits trajecten uit de speaker knallen die niet berijdbaar zijn, kreeg prorail (als verantwoordelijke voor de omroep) niets meer uit de omroep dan dat er in het oosten veel uitval was, en Utrecht gemeden diende te worden. Ja, daar was ik pas een paar uur achter.

Helemaal giftig werd ik toen die NoRailers ook nog eens op TT751 een algemeen berichtje zetten over ontregeld verkeer in het oosten, ipv de diverse trajecten. Hoe kan ik dan in vredesnaam een alternatieve route bedenken? Veel NS-baliemedewerkers zijn ook gewoon afhankelijk van TT751 over wat er al dan niet rijdt. Met hun kennis van het spoorwegnet kunnen ze reizigers nog zoveel mogelijk verder proberen te helpen.

Om op Almelo uren lang om de 30 minuten een bandje te horen over een verstoring in het oosten, is erg erg zieke humor van die club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ik het toch over dat Pr*Rail heb: de paar bomen op het diesellijntje tussen Ese en Es hebben ze ook nog niet opgeruimd...hoe kan je dat ook verwachten, ze liggen er pas sinds 12:00 vrijdagmiddag.

Ze zullen wel weer vergeten zijn dat ze verantwoordelijk zijn voor de lijn tot aan de grens, ook al rijden er alleen maar Duitse bedrijven over die lijn, dat weten ze voor de omroep ook niet, want die heb ik sinds de opening van die spoorlijn nog nooit gehoord.

Prutsers, dat zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 17:19
Zo, komt nu mijn verhaal van vrijdag...

Om half 12 had ik de bus vanuit de campus van Enschede, zodat ik om twaalf uur in enschede centraal was, en om 4uur in maastricht.

Opeens wordt er in deze bus omgeroepen dat dit de laatste bus was... Er reden geen bussen meer terug, we konden alleen nog mee tot aan het station.. Ik dacht dat de treinen wel tegen een beetje sneeuw konden, dus vast besloten ging ik gewoon mee tot aan het station. Daar aangekomen, werd er verteld dat de koploper die klaar stond voor vertrek kapot was en een stoptrein die net vertrok zat te vol.. kon niemand meer bij. Okej dan maar wachten op de volgende trein.

Opeens kwam het bericht dat op last van de politie alle trein verkeer tussen hengelo en enschede stilgelegt was, dit omdat er een ongeluk gebeurd was, en het wrak verwijderd moest worden. Uiteindelijk had een medewerker een buffeltje van het rangeerterrein gehaald en die klaar gezet, zodat we het niet te koud krijgen. Daar zaten we dusmet heel veel man in en rond kwart voor twee vertrokken we dan eindelijk richting hengelo....

Daar aangekomen stapte ik uit, voor de trein richting deventer, nijmegen etc. Maar opeens zegt een hoofdconducteur, dat utrecht niet bereikbaar is via deventer, op het traject deventer-zuthpen een wisselstoring... en deventer-arnhem (of apeldoorn) daar was ook een ongeluk gebeurt met een auto en aanhanger, en botsing met een trein. Dat ging ongeveer duren tot 6uur. Ik dus, welke trein moet ik dan, ik wil naar utrecht. Hij, nou dan moet je via zwolle-amfersfoort-utrecht. En dan moet je die trein hebben die daar net vertrekt....

Leuk, kon ik een half uur wachten op een ijskoud hengelo... Om half drie kwam die trein dan eindelijk Snel ingestapt en dacht dat het niet veel erger meer kon... Wel dus, In almelo bijna een half uur stil gestaan. Dit omdat onze trein te vol was. Moesten we wachten op een andere trein, die werd aan de onze gekoppeld en opeens konden wel met deze volle trein rijden :S

Volgens mij kwamen we om half 5 zoiets aan in Zwolle. Daar de intercity gepakt naar utrecht. Roepen ze opeens om dat deze trein waarschijnlijk tot amersfoort rijdt en niet verder. De conducteur wist nergens van, maar kon op zn pdatje zien dat het een grote chaos was...

Aangekomen in Amersfoort werd de intercity inderdaad opgeheven... Dus toen snel naar de bussen gelopen, hopend op een bus naar Utrecht. Want als ik daar wss, kon ik vast wel richting zuiden....
Bus gevonden, samen met zo'n 300 andere mensen. Uiteindelijk toch een plaatsje gevonden in de bus. Deze bus heeft er vervolgens anderhalf uur over gedaan om in Utrecht aan te komen. En wat ik daar zag... misschien wel 5000man die gestrand waren.

Toch maar eens naar een info balie gegaan. Daar gevraagt hoe ik nog in het zuiden kon komen. Daar wisten me te vertellen dat dat via Utrecht vandaag niet meer mogelijk was... enige manier was via Rotterdam. Opeens werd er opgeroepen dat er een trein naar Den Haag/ Rotterdam vertrok. Daar snel heen gelopen, maar helaas, deze zat Bommevol. Maar een paar minuten daarna werd bekend dat deze in zijn geheel naar Den Haag ging..

gelukkig kwam niet lang daarna een tweede trein, die wel naar Rotterdam ging en daar had ik zelfs nog een zitplaats in. Inmiddels had ik nog iemand ontmoet die naar Maastricht moest. Maar goed aangekomen in Rotterdam... Hoera, geen treinverkeer mogelijk naar Eindhoven, dit door een omgevallen boom in de buurt van Breda. Tevens hoorde ik dat Tilburg er ook uit lag en dat er geen treinverkeer mogelijk was naar Amsterdam. En in zeer beperkte mate terug naar Utrecht.

Wel heb ik nog getwijfeld om de internationale trein naar Brussel te pakken en om zo in Maastricht te komen, maar dat heb ik niet gedurfd...

Op het perron raakte ik aan de praat met een mede-limbo. Deze zei dat hij in Amsterdam een kamer had, en bood me aan om daar te slapen, want er ging helemaal niets meer richting het zuiden. Ongeveer om kwart over 10 werd er omgeroepen dat er weer treinverkeer richting Amsterdam mogelijk was. Dus die trein gepakt en vervolgens nog een stukje met de tram te reizen. Gelukkig had ik een slaapplaats. De volgende morgen om half tien de trein in Amsterdam Centraal gepakt en zonder problemen in Maastricht aangekomen, Eindelijk na 24uur na vertrek, om 12uur kwam ik daar aan.

Ik hoop dit echt nooit, nooit meer mee te maken, en de eerste tijd stap ik niet meer in een trein :P Ik ga deze week wel iets later terug naar Enschede...

Tot zo ver mijn verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 18023 schreef op zondag 27 november 2005 @ 00:03:
[...]

De (meeste) individuele NS'ers doen hun best, maar ze weten vaak ook niet meer dan wat jij en ik op TT751 kunnen lezen.
En ipv een trits trajecten uit de speaker knallen die niet berijdbaar zijn, kreeg prorail (als verantwoordelijke voor de omroep) niets meer uit de omroep dan dat er in het oosten veel uitval was, en Utrecht gemeden diende te worden. Ja, daar was ik pas een paar uur achter.

Helemaal giftig werd ik toen die NoRailers ook nog eens op TT751 een algemeen berichtje zetten over ontregeld verkeer in het oosten, ipv de diverse trajecten. Hoe kan ik dan in vredesnaam een alternatieve route bedenken? Veel NS-baliemedewerkers zijn ook gewoon afhankelijk van TT751 over wat er al dan niet rijdt. Met hun kennis van het spoorwegnet kunnen ze reizigers nog zoveel mogelijk verder proberen te helpen.

Om op Almelo uren lang om de 30 minuten een bandje te horen over een verstoring in het oosten, is erg erg zieke humor van die club.
Ik vind dat de NS dan maar een forumpje ofzo moet opzetten, waar de conducteurs met hun PDA bij kunnen en info op kunnen zetten welke trajecten gestremd zijn en welke niet. Ik heb zo vaak meegemaakt dat de conducteur niet meer wist te vertellen dan 'we wachten voor een rood sein, verder ook geen idee' (Nee d'oh, had ik niet zelf kunnen verzinnen ofzo |:().
Ook meegemaakt, van Rijswijk naar R'dam: "zal wel een seinstoring zijn, we gaan nu terug naar Den Haag". Uiteindelijk bleek de eerstvolgende stoptrein wél door te rijden over hetzelfde traject :X. Of dat allang op internet stond dat er een botsing was gebeurt bij Delft, maar dat de conducteur van niks wist.
Onnavolgbare acties van (Pr/N)orail heb ik ook genoeg gelezen en meegemaakt. Ongeluk gebeurt bij Dordrecht ofzo, en dús rijden er geen treinen tussen R'dam en Den Haag. Nee, die trein die uit Den Haag aankomt mag niet terug naar Den Haag 8)7. Of wat hier ook al is verteld: lege trein mag wel over een traject, maar die mag geen passagiers oppikken :r

Waarom laten ze bij situaties als deze geen bezemtreinen rijden? Gewoon een trein met mensen erin, die stapvoets rijdt. Als je dan een tak tegenkomt ofzo zet je er even een koeienvanger op om hem weg te vegen, of stap je uit en duwt hem aan de kant. Zo moeilijk is dat toch niet :? Wisselstoring met dit weer zal toch vaak te maken hebben met ijs dat ertussen zit. Waarom rijdt de machinist dan niet totaan de wissel, en veegt vervolgens het blok ijs er tussenuit? En als hij vast zit is er toch alsnog geen probleem: de wissels zullen toch niet halverwege vast blijven zitten? Laat je de machinist tot vlakbij rijden, en hem even kijken welke kant de wissels op staan. Een blok ijs dat het gewicht van de locomotief kan dragen lijkt me nogal onmogelijk... Volgens mij moeten die burocraten gewoon wat creatievere oplossingen verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

BOOTZ schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:43:
[...]het bijzondere van de koploper was dat de kop open kon en dat je dan van het ene naar het andere treinstel kon.[...]
Daar gaat de naam dan, niks lopen door de kop :) Totaandekoploper :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op zondag 27 november 2005 @ 15:01:
[...]

Ik vind dat de NS dan maar een forumpje ofzo moet opzetten, waar de conducteurs met hun PDA bij kunnen en info op kunnen zetten welke trajecten gestremd zijn en welke niet. Ik heb zo vaak meegemaakt dat de conducteur niet meer wist te vertellen dan 'we wachten voor een rood sein, verder ook geen idee' (Nee d'oh, had ik niet zelf kunnen verzinnen ofzo |:().
Zoals ik al zei: de indivduele NS'ers willen wel, maar ze zijn voor hun informatievorziening afhankelijk van de ProRail verkeersleiding. Als die verdomd te zeggen waarom ze voor de rooie lopen, kan je daar als NS'er ook weinig meer aan doen.
En info over getremde trajecten komt ook van prorail (ook TT751), en als ze daar een algeme pagina neerzetten over 'het oosten en omg. utrecht', kan geen mens daar iets mee.
Waarom laten ze bij situaties als deze geen bezemtreinen rijden? Gewoon een trein met mensen erin, die stapvoets rijdt. Als je dan een tak tegenkomt ofzo zet je er even een koeienvanger op om hem weg te vegen, of stap je uit en duwt hem aan de kant. Zo moeilijk is dat toch niet :? Wisselstoring met dit weer zal toch vaak te maken hebben met ijs dat ertussen zit. Waarom rijdt de machinist dan niet totaan de wissel, en veegt vervolgens het blok ijs er tussenuit? En als hij vast zit is er toch alsnog geen probleem: de wissels zullen toch niet halverwege vast blijven zitten? Laat je de machinist tot vlakbij rijden, en hem even kijken welke kant de wissels op staan. Een blok ijs dat het gewicht van de locomotief kan dragen lijkt me nogal onmogelijk... Volgens mij moeten die burocraten gewoon wat creatievere oplossingen verzinnen :)
Rijden op zicht werd vrijdagavond verboden door ProRail.
Er waren meer dan enkele machinisten bereid om te rijden en kijken hoe ver ze konden komen, voorzichtig zijn bij spoorwegovergangen, maar dit is gewoon snoeihard door prutsrail verboden.
Sja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 18023 schreef op zondag 27 november 2005 @ 19:38:
[...]

Zoals ik al zei: de indivduele NS'ers willen wel, maar ze zijn voor hun informatievorziening afhankelijk van de ProRail verkeersleiding. Als die verdomd te zeggen waarom ze voor de rooie lopen, kan je daar als NS'er ook weinig meer aan doen.
En info over getremde trajecten komt ook van prorail (ook TT751), en als ze daar een algeme pagina neerzetten over 'het oosten en omg. utrecht', kan geen mens daar iets mee.
Wie gaat er naar de betreffende minister toe :( Hier kan ik wel zó ontzettend kwaad om worden!
[...]

Rijden op zicht werd vrijdagavond verboden door ProRail.
Er waren meer dan enkele machinisten bereid om te rijden en kijken hoe ver ze konden komen, voorzichtig zijn bij spoorwegovergangen, maar dit is gewoon snoeihard door prutsrail verboden.
Sja...
Hier ook. Alleen kan ik het me hier nog wel voorstellen: als er een boom óp de trein valt ben je verder van huis. Blijft staan dat honderden mensen opgevangen moeten worden door het rode kruis omdat prutsrail niet meewerkt |:(. Echt domme zooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:27:
[...]

Wie gaat er naar de betreffende minister toe :( Hier kan ik wel zó ontzettend kwaad om worden!
Ach, er is al geen jaren meer een fatsoenlijk minister meer geweest op V&W, Netelsnol, Jorristma, De Boer, Peijs, Maij-Weggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

MBV schreef op zondag 27 november 2005 @ 23:27:
[...]

Hier ook. Alleen kan ik het me hier nog wel voorstellen: als er een boom óp de trein valt ben je verder van huis. Blijft staan dat honderden mensen opgevangen moeten worden door het rode kruis omdat prutsrail niet meewerkt |:(. Echt domme zooi...
Een boom op de trein, sja... Er vallen ook niet veel bomen op auto's, dus wat is de kans dat dat gebeurt? Ik zou die trein lekker laten rijden op zicht, maximaal 1 per baanvak en max 20km/u ofzo. Dan kan er toch weinig gebeuren lijkt me.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Moartn: groter risico is er voor een trein om ingesloten te raken door bomen. Boompje voor én achter bijv. Is ook lullig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:04:
@Moartn: groter risico is er voor een trein om ingesloten te raken door bomen. Boompje voor én achter bijv. Is ook lullig, toch?
Ligt er aan hoe, een boom over de bovenleiding is inderdaad wat lastig, maar de kans dat je als ingesloten raakt door twee vallen bomen is niet zo groot hoor.

Op diesellijntjes zou ik niets te beroerd zijn om met wat anderen die boom van het spoor te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 00:36:
[...]

Ligt er aan hoe, een boom over de bovenleiding is inderdaad wat lastig, maar de kans dat je als ingesloten raakt door twee vallen bomen is niet zo groot hoor.

Op diesellijntjes zou ik niets te beroerd zijn om met wat anderen die boom van het spoor te duwen.
Met zn allen een boom van het spoor duwen draagt wel bij aan het groepsgevoel onder de reizigers :) Maar.. Bij zulk slecht zicht zou ik liever niet in het spoor staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

insan1ty schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 01:11:
[...]

Met zn allen een boom van het spoor duwen draagt wel bij aan het groepsgevoel onder de reizigers :) Maar.. Bij zulk slecht zicht zou ik liever niet in het spoor staan :)
Er zijn niet zo gek veel dieselbaanvakken dubbelspoor gelukkig.

Dus als de keus is om in een halfuurtje in de kou een boom aan de kant te sjorren of uren vastzitten tot prorail het moet doen, lijkt me de keus duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Vandaag in Gouda om 12.40 zag ik een Blauwe Engel op eigen kracht langsrijden.
Iemand een idee wat die deed, en welke trein het was?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 29-11-2005 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een groene Blauwe Engel? Een Blauwe Engel heet niet voor niets blauw. Als hij een zelfde soort neus had zal het wel de 273 zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/RvdB20020902.JPG

Maar wat die daar deed, daar kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Lijkt groen, maar was toch blauw jah. Sorry :P...
En jah, die was het ook :)

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 29-11-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vinden jullie ook niet dat de NS veel vraagt voor een treinkaartje? Ik zit dagelijks 7 minuten heen en 7 minuten trug in de trein, en dat kost me 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkdesign schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:53:
Vinden jullie ook niet dat de NS veel vraagt voor een treinkaartje? Ik zit dagelijks 7 minuten heen en 7 minuten trug in de trein, en dat kost me 3 euro.
Je kunt ook met de auto, maar dan ben je misschien nog veel meer geld kwijt. Dus voor jou is lopen of fietsen de oplossing, dat kost bijna niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Laatst online: 27-04 06:19
Het is graffiti ;) En het kan best mooi zijn soms.... helaas is het in 90% van de gevallen niet mooi, en niet op de juiste plaats.

In dit geval echter, vindt ik dat deze graffiti wel erg gepast is.... ;) _O_ _O_

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

darkdesign schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:53:
Hoeveel kilometer? Als het 7 km heen en 7 terug is, dan zit je aan 21 cent/km. En als je niet veel rijdt is dat een hele nette prijs voor als je met de auto rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik zag vanmorgen om 9.45 een rode trein, en om 12.15 een groene trein rijden tussen Zl en Dv, richting Dv. Zijn dit oude hondekoppen? Kan iemand hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die groene was vermoedelijk de 766, idd, een hondekop... zie http://www.mat54.nl/html/nieuws/nieuws_2005/261105.html

De rode, geen idee? Weet je een nummer oid?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat moet Plan U 113 van de HIJSM geweest zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.hijsm.nl/materieel/113/113.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Spoorverzakking anyone? ;)

Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/971/1134rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie daar eigenlijk niks aan. Wat schaduwen, meer niet.
Dit is pas een spoorverzakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 30 november 2005 @ 18:10:
Die groene was vermoedelijk de 766, idd, een hondekop... zie http://www.mat54.nl/html/nieuws/nieuws_2005/261105.html

De rode, geen idee? Weet je een nummer oid?
Dat zal inderdaad een plan U geweest zijn. Wel bijzonder dat ze beide op dezelfde ochtend op hetzelfde traject rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

vandaag in de trein van Rotterdam/DenHaag - Arnhem waar ik elke schooldag van Woerden-Gouda v.v. meereis :
De trein kwam dit keer in zijn geheel binnen in Gouda, i.p.v. dat er twee losse VIRM's uit DenHaag en Rotterdam kwamen, en aankoppelden.
Afijn, kan gebeuren, reed hij wegens een foutje van de treindienstleider Woerden voorbij op het middelste spoor waar geen perron is 8)7.....
Lekkere actie van de Prorail..... :(...

Ik kon dus via Utrecht naar Worden reizen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb gisteren inderdaad meermaals een rode Plan U langs 't Post CS gebouw (waar ik werk) zien rijden. Volgens mij staat 'ie gewoonlijk bij Haarlem stil te staan. (Of ze hebben er meerdere rood geschilderd..)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 01-12-2005 22:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Laatst online: 27-05 15:39

P-ter

...

De 113 en 115 zijn van de HIJSM en staan normaliter in Haarlem.
De 113 is rood, en de laatste keer dat ik de 115 zag staan, was deze (deels) rood.

Let wel, dit is inmiddels zo'n 4 maanden geleden...

Ook het spoorwegmuseum heeft een Plan U, deze is geel, en heeft treinstelnummer 114.

[ Voor 14% gewijzigd door P-ter op 02-12-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Een paar weken terug stelde ik de vraag wanneer de Utrechtboog in gebruik zal worden genomen, dit zou pas in maart 2006 zijn helaas. (*kuch prorail kuch*) Het betreft de dienstregeling Schphol - Zuid WTC - Utrecht - Eindhoven. (Ik neem aan dat deze ook in 's-Hertogenbosch stopt :?) Gaat deze nou ook als een soort van 'spits' intercity rijden? Of is het een normale intercity service die over de gehele dag op vaste tijdstippen vertrekt?

[ Voor 6% gewijzigd door ND863 op 02-12-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
De gehele dag, ook in het weekend, maar dan (en ook 's-avonds) rijdt hij slechts tot Utrecht Centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Leuk, ik heb net perongeluk een tas in de trein laten liggen :(. Intercity eindhoven-den haag (17:39 einhoven, volgens de planner nr 1962). Gaat nu Den Haag Centraal ontruimd worden? :P
Welk nummer zou ik kunnen bellen om dat door te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MBV schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:55:
Leuk, ik heb net perongeluk een tas in de trein laten liggen :(. Intercity eindhoven-den haag (17:39 einhoven, volgens de planner nr 1962). Gaat nu Den Haag Centraal ontruimd worden? :P
Welk nummer zou ik kunnen bellen om dat door te geven?
Eerst op het station navragen, en anders 0900-3212100 bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 02-12-2005 19:58 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Of gewoon 112 bellen en dan zeggen dat je een verdacht pakket in tr 1962 hebt gevonden :X overigens is dan niet gegarandeerd dat je de inhoud in 1 geheel (oftewel niet aan stukken geblazen) terug krijgt. :) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

wildhagen schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 19:58:
[...]

Eerst op het station navragen, en anders 0900-3212100 bellen.
Ik kwam er achter toen ik in de metro zat, te ver weg om de trein in te halen ;). Station R'dam navragen heeft dus weinig zin, en op de NS-site kwam ik geen telefoonnr tegen om Den Haag Centraal op te bellen.

Ik zal dat 0900 nr eens bellen, hopen dat niemand dat ding naar huis heeft meegenomen. Anders is diegene nu een paar handschoenen, sokken, ondergoed en 2 t-shirts rijker :P

edit:
grr, net voor 80ct/m aangehoord dat ze op werkdagen van 8 tot 8 bereikbaar zijn. Had ik ze dus gisteravond nog wel kunnen bereiken :(

[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 03-12-2005 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de regel wordt zo'n tas op het eindpunt gevonden en achtergelaten. Wordt het daar niet binnen een paar dagen opgehaald, gaat het naar het centrale depot in Utrecht (5minuten met de bus vanaf centraal).
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.