Was laatst in het nieuws: Op Utrecht Centraal mag je niet met een fiets rondlopen, als je dat wel doet krijg je een dikke boete. De meest logische route om mijn fiets mee te nemen is over utrecht, en dan in R'dam Alexander uitstappen. Dat mag dus niet, aangezien ik moet overstappen in Utrecht.
Goed, dan direct door naar R'dam Centraal: mag ook niet, ook daar is een boete ingevoerd voor het voeren van een fiets. En daar betaal je €4.50 voor

[...]
Het was wellicht direct verlieslatend, maar wat ze in hun bezuinigswaas niet doorhadden, is dat het reisgenot danig verhoogd wordt op lange trajecten door de aanwezigheid van koffie. Die koffie verdien je misschien niet direct terug, maar zo iemand heeft wel een treinkaartje, en in principe is een enkel treinkaartje extra 100% extra winst.
Pak jij minder snel de trein doordat er geen koffie meer aan boord is? Zoieso was die koffie letterlijk 10 jaar geleden al 2x zo duur als bij een café, 5 gulden geloof ik. Zo duur dat ze meestal van voor naar achter in 1x door konden lopen...
[...]
Dat is nog wel te billijken: advies is gratis, nog altijd.
Dat het natuurlijk weer totaal verkeerd gecommuniceerd is, is een ander iets. Automatenprijs iets minder verhogen en loketprijs iets meer bij de jaarlijkse prijsverhoging. "u krijgt korting als u de automaat gebruikt" klinkt toch een stuk beter dan "extra betalen als u het loket gebruikt".
Mijn oom is ernstig digibeet, en begrijpt niks waar een menu aan te pas komt. Net zoals mijn oma, opa, en nog veel andere kenissen. Communiceren maakt niet uit: ik weet vrij zeker dat Rover het door zou hebben en het vervolgens overal op de voorpagina laat zetten.
[...]
Dat is gewoon personeelsbeleid: het is natuurlijk ondoenlijk om op elk (groot) station meerdere PLP's te hebben lopen.
Tegenwoordig maakt NS vooral gebruik van mobiele infobalies, dan is op een centraal punt info aanwezig.
Wel eens zo'n centraal info punt gezien bij een storing? Dan staat de hele stationshal bij R'dam voor 3/4 vol met mensen die om die balie heen staan, in de hoop de ene medewerker te spreken... Ik snap dat het ondoenlijk is, maar pak dan een conducteur erbij ofzo. Die kan toch niet weg aangezien zijn trein niet rijdt.
Zoieso hebben conducteurs de neiging zich te verstoppen bij storingen. Begrijpelijk, maar niet wenselijk.
[...]
Naast het Vastgoed is Servex een van de grootste cashcows binnen de NS Holding. Een beetje IC-station draait 2 ton winst in de maand in de winkeltjes.
En tóch draagt het bij aan het service gevoel. Alhoewel de snackbar echt véél beter moet, en de prijs van mij ook wel wat omlaag mag, vind ik het een goede zaak dat ik op alle grote stations kan kiezen tussen de burger, whizzl, pizzahut e.v.a. Ook de Bruna is erg handig (heb ik me laatst kleurenblind gezocht naar een Bruna in Eindhoven, realiseer ik me dat er TWEE op het station zitten

)