Het grote spoorwegentopic deel 12 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.835 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

zwahiel schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:54:
[...]

hadden ze die krengen maar goed moeten bouwen, simpel zat! Ze gaan weg omdat ze maar op een paar trajecten inzet baar zijn vanwegen de breedte van de bakken...
Als die krengen gewoon wat smaller waren geweest waren ze ook nog niet pleite gegaan denk ik zo.
Ach, dat valt reuze mee volgens mij. Volgens mij kunnen ze bij 90% van de stations zo terecht, ze zijn nml. niet veel breder dan DM'90.
.. Zo fijn vind ik ze trouwens niet, persoonlijk vind ik het oude ICM materieel nog altijd het prettigste om mee te reizen :)
Die zitten lekkerder ja, maar SM'90 is stiller en trekt als een gek op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het schijnt trouwens dat diverse werkzaamheden die gepland stonden voor aankomend weekend niet doorgaan omdat prorail prioriteit geeft aan het herstellen van de drukke verbinding Ehv-Ht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.

Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.

Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."

De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.

De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Nu.nl

Goed plan... dit soort kudde-schaapjes zorgen voor veel opstoppingen en drukte in de trein (en het station zelf). En dan maar klagen dat er weinig zitplaatsen zijn... tsja, als je met 500 man per sé in die ene coupé wil wel ja.... alleen zijn de overige coupés dan wel half-leeg...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

Reinier

\o/

Weten jullie hoe het komt dat er vaker goederentreinen dan gewone treinen ontsporen? Of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

NS weert reizigers bij roltrappen

Uitgegeven: 9 december 2005 10:02

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen weren op een aantal stations reizigers bij de roltrappen. Te veel mensen blijven bij de roltrappen staan en maken daardoor gebruik van slechts één treindeur. Het in- en uitstappen duurt daarom te lang, vindt de NS.

Het bedrijf hoopt dat meer treinen op tijd gaan rijden als mensen zich meer over het perron verspreiden. Bovendien krijgen meer passagiers kans om te zitten, omdat ze niet allemaal één rijtuig proberen binnen te komen, zei een woordvoerder van de NS vrijdag.

Folders

Onlangs heeft de vervoerder in Tilburg folders uitgedeeld met daarop het verzoek aan de reizigers op een andere plaats op het perron te wachten dan bij de roltrap. Momenteel loopt in Leiden een dergelijke campagne. De woordvoerder kon niet zeggen of ook op andere stations mensen worden gemaand weg te blijven bij de roltrappen. "Dat is aan de medewerkers op de stations zelf."

Punctualiteit

De NS heeft grote moeite met de punctualiteit. De vervoerder heeft staatssecretaris Schultz van Haegen (Verkeer) beloofd dit jaar 86,5 procent van de treinen op tijd te laten rijden. Dat lukt waarschijnlijk niet. Door een aantal rampdagen, als gevolg van onder meer slecht weer en storingen op het spoor, vallen de prestaties tegen.

De NS zegt er alles aan te doen meer treinen volgens de dienstregeling te laten rijden. Medewerking van de klanten is echter gewenst, zo staat op de folder te lezen die in Leiden is uitgedeeld.
Bron: nu.nl, http://www.nu.nl/news/639...igers_bij_roltrappen.html, 9 december 2005

Edit: wildhagen kan iets sneller knippen en plakken :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 09-12-2005 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reinier schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:33:
Weten jullie hoe het komt dat er vaker goederentreinen dan gewone treinen ontsporen? Of lijkt dat maar zo?
Omdat die wat minder soepel lopen?
Omdat hier flink wat concurrentie is en dus wellicht wat wordt beknibbeld op onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 18023 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:45:
[...]

Omdat die wat minder soepel lopen?
Omdat hier flink wat concurrentie is en dus wellicht wat wordt beknibbeld op onderhoud?
Dit is natuurlijk gissen naar eventuele oorzaken, maar het zou ook kunnen zijn dat goederentreinen zwaarder zijn dan reizigerstreinen. Ik zou me kunnen voorstellen dat op plaatsen waar het spoor minder goed wordt onderhouden, de kans op een calamiteit groter wordt naarmate een passerende trein zwaarder is. Een zwaardere trein belast de infrastructuur immers meer dan een lichte trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:53:
[...]

Dit is natuurlijk gissen naar eventuele oorzaken, maar het zou ook kunnen zijn dat goederentreinen zwaarder zijn dan reizigerstreinen. Ik zou me kunnen voorstellen dat op plaatsen waar het spoor minder goed wordt onderhouden, de kans op een calamiteit groter wordt naarmate een passerende trein zwaarder is. Een zwaardere trein belast de infrastructuur immers meer dan een lichte trein.
Dat bedoelde ik dus met 'minder soepel lopen': vooral de hogere asdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 23:38

not-known

[BI] Crewmember

zwahiel schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:54:
[...]

hadden ze die krengen maar goed moeten bouwen, simpel zat! Ze gaan weg omdat ze maar op een paar trajecten inzet baar zijn vanwegen de breedte van de bakken...

Als die krengen gewoon wat smaller waren geweest waren ze ook nog niet pleite gegaan denk ik zo... Zo fijn vind ik ze trouwens niet, persoonlijk vind ik het oude ICM materieel nog altijd het prettigste om mee te reizen :)
Nou ja die breedte was het niet, vooral de technisch enorm brakke staat waar in het verkeert (al sinds oplevering). Een aantal stond geloof ik standaard al aan de kant omdat ze het gewoon niet deden en een nog kleiner aantal kon wel rijden, voor zolang ze weer niet uitvielen met technische problemen.
Dat is geloof ik wel zo ongeveer de leidraad geweest van deze stellen.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hmm ik wilde even naar Boxtel rijden om wat foto's te maken maar tis al een beetje laat.. Welke treinenspotter heb ik gespot op sp1 te Tb vanmiddag om +-/- 13.30u? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
insan1ty schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:10:
Hmm ik wilde even naar Boxtel rijden om wat foto's te maken maar tis al een beetje laat.. Welke treinenspotter heb ik gespot op sp1 te Tb vanmiddag om +-/- 13.30u? :)
Ik niet :+, zat toen nog in Arnhem... Maar goed was 4 rijen dik om 19 uur bij Tb, allemaal wachtend op de intercity naar Eindhoven :+. Geinig om te zien, maar dan zie je pas wat de problemen zijn van de ramp...

Trouwens die ICK zijn dat soms oost-duits gekocht materieel :+. Straalkacheltje erin, ziet er ook zeer mooi uit, vooral de stoelen zijn zeer designed :'). Het rijdt prima hoor, maar goed gaat niets boven echt fatsoenlijk gesleept materieel :). Moet wel zeggen, dat de ICK wel fijn is met die 1e klas opstelling, geeft veel privacy opzeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Termi schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:59:
[...]

Ik niet :+, zat toen nog in Arnhem... Maar goed was 4 rijen dik om 19 uur bij Tb, allemaal wachtend op de intercity naar Eindhoven :+. Geinig om te zien, maar dan zie je pas wat de problemen zijn van de ramp...

Trouwens die ICK zijn dat soms oost-duits gekocht materieel :+. Straalkacheltje erin, ziet er ook zeer mooi uit, vooral de stoelen zijn zeer designed :'). Het rijdt prima hoor, maar goed gaat niets boven echt fatsoenlijk gesleept materieel :). Moet wel zeggen, dat de ICK wel fijn is met die 1e klas opstelling, geeft veel privacy opzeg...
ICK was idd Duits materieel.. Bij t knopje van de straalkachel staat dan ook "Warm >> Kalt".. Het was gisterochtend hels in de 2523.. Ik was helemaal voorin gaan zitten omdat daar normaal niemand instapt en zelfs daar stonden er mensen in het gangpad.. Toen langs de laatste bak liep (1xVIRM 6je) zag ik dat de deuren van de balkons helemaal beslagen waren en dat er mensen tegenaan hadden gestaan :r ziet er zo goor uit.. Overal kranten op de vloer.. Tussen deuren open en deuren dicht op Tb zat ook 2x zoveel tijd als normaal :) Kon alleen niet kijken natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 16:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Gister waren er weer problemen.. eerst van Roosendaal > Dordrect.. en toen vanaf Rotterdam kon er ineens geen trein naar Amersfoort :? Eerst zou het via schiphol kunnen, maar dat kon ineens ook niet meer :? Wat doen die lui altijd op vrijdag man... :{

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:41
Dennahz schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:06:
Gister waren er weer problemen.. eerst van Roosendaal > Dordrect.. en toen vanaf Rotterdam kon er ineens geen trein naar Amersfoort :? Eerst zou het via schiphol kunnen, maar dat kon ineens ook niet meer :? Wat doen die lui altijd op vrijdag man... :{
Hun uiterste best om de klant van A naar B te brengen... al lukt dat niet altijd door ongevallen en storingen... maar als je zeker wilt zijn om van A naar B te gaan pak je de auto... die heeft geen vertraging, alleen vaak file en bij extreem weer zoek je t verder maar uit als je compleet vast staat ;) Bij de NS vangen ze je dan tot zover het kan nog op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Weps schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:32:
[...]

Hun uiterste best om de klant van A naar B te brengen... al lukt dat niet altijd door ongevallen en storingen... maar als je zeker wilt zijn om van A naar B te gaan pak je de auto... die heeft geen vertraging, alleen vaak file en bij extreem weer zoek je t verder maar uit als je compleet vast staat ;) Bij de NS vangen ze je dan tot zover het kan nog op...
Een file is natuurlijk ook een vorm van vertraging. Als je in de trein van Adam <> Almere, Adam <> Rotterdam, Adam <> Utrecht zit zie je altijd zo'n leuke rij auto's staan...
Wat een irritatie punt is als er zo'n grote storing is. Zoals laatst op Utrecht dat er wordt omgeroepen: computer storing. Maar geen enkele indicatie wat het is en hoelang het gaat duren. En dan zit je altijd van zal ik naar een alternatief gaan zoeken of even 15 minuten wachten.

Het enige minpunt op dit moment vind ik het nieuwe boetebeleid van de NS. Ze moeten mensen die bij instappen tegen conducteur zeggen dat ze een kaartje willen een mogelijkheid geven om er een te kopen. Als je werkelijk zwart rijdt mag de boete 200 euro + ritprijs zijn (in trein zitten en betrapt worden). Ik heb door dit nieuwe beleid al een paar treinen voor mijn neus voorbij zien rijden omdat ik vertraging had met mijn bus, waardoor ik geen kaartje kon kopen...

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 28-05 15:52

MBV

@Vaagharses: de computers zijn hun enige bron van info. Als de computer gecrasht is, dan weet niemand dus welke trein nog rijdt. Hoe kan je dan info geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

not-known schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 13:28:
[...]

Nou ja die breedte was het niet, vooral de technisch enorm brakke staat waar in het verkeert (al sinds oplevering). Een aantal stond geloof ik standaard al aan de kant omdat ze het gewoon niet deden en een nog kleiner aantal kon wel rijden, voor zolang ze weer niet uitvielen met technische problemen.
Dat is geloof ik wel zo ongeveer de leidraad geweest van deze stellen.
Er heeft sowieso 1 stel 2 jaar lang in zwolle gestaan, helemaal aan de kant van assendorp. Met ingegooide ramen e.d.

Deze is gister weggehaald, gistermiddag stond ie er nog, en gisteravond was ie pleite.

Ben benieuwd waar ze heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anoniem: 45950 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 20:11:
[...]

Er heeft sowieso 1 stel 2 jaar lang in zwolle gestaan, helemaal aan de kant van assendorp. Met ingegooide ramen e.d.

Deze is gister weggehaald, gistermiddag stond ie er nog, en gisteravond was ie pleite.

Ben benieuwd waar ze heen gaan.
Waarschijnlijk heb ik er foto's van die een kennis genomen heeft in die SM'90....
Het diagnose susteem is eruit gesloopt, evenals nog meer dingen. Het is ook een plukbak geworden.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Vaagharses schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:18:
[...]
Het enige minpunt op dit moment vind ik het nieuwe boetebeleid van de NS. Ze moeten mensen die bij instappen tegen conducteur zeggen dat ze een kaartje willen een mogelijkheid geven om er een te kopen. Als je werkelijk zwart rijdt mag de boete 200 euro + ritprijs zijn (in trein zitten en betrapt worden). Ik heb door dit nieuwe beleid al een paar treinen voor mijn neus voorbij zien rijden omdat ik vertraging had met mijn bus, waardoor ik geen kaartje kon kopen...
Gewoon niet instappen als je geen kaartje hebt kunnen kopen, d'r staan automaten genoeg. Bovendien mag de conducteur dan straks aan iedereeen die 'te laat' was een kaartje gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Vinnienerd: het komt gewoon erg onvriendelijk over.

Vandaag was het trouwens weer raak: mijn trein reed niet verder omdat er tussen eindhoven en best eeen ongeluk was gebeurd :(. Wat is dat nou toch de laatste tijd? Nummer zoveel dit jaar...
Jahoor, het huidige ATB-systeem is veilig genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:36:
@Vinnienerd: het komt gewoon erg onvriendelijk over.

Vandaag was het trouwens weer raak: mijn trein reed niet verder omdat er tussen eindhoven en best eeen ongeluk was gebeurd :(. Wat is dat nou toch de laatste tijd? Nummer zoveel dit jaar...
Jahoor, het huidige ATB-systeem is veilig genoeg :/
Wat wil je met je ATB-beginnen als er iemand vanaf het perron voor een trein duikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Vinnienerd schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:05:
[...]

Gewoon niet instappen als je geen kaartje hebt kunnen kopen, d'r staan automaten genoeg. Bovendien mag de conducteur dan straks aan iedereeen die 'te laat' was een kaartje gaan verkopen.
Erg fijn als je op Schiphol staat: apparaten staan niet op het perron maar boven en met een rij touristen ervoor... En het missen van die trein is niet het probleem, maar wel de aansluiting op je volgende bus die maar 1x per uur gaat. Ik stond toen echt op het punt om die boete van 35 euro te betalen om toch maar die trein te mogen betreden (ik moest naar leiden).
Op zo'n moment zou wat klantvriendelijkheid op zijn plaats zijn.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Anoniem: 18023 schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:45:
[...]

Wat wil je met je ATB-beginnen als er iemand vanaf het perron voor een trein duikt?
suicide blonde
;)

Daar heb je ook weer een punt. Er werd niet bij verteld wat er precies was gebeurd, maar ik moest toch even denken aan het aantal botsingen tussen treinen dat er is geweest afgelopen jaar. Daar word je ook niet echt blij van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op maandag 12 december 2005 @ 18:40:
[...]

[...]
;)

Daar heb je ook weer een punt. Er werd niet bij verteld wat er precies was gebeurd, maar ik moest toch even denken aan het aantal botsingen tussen treinen dat er is geweest afgelopen jaar. Daar word je ook niet echt blij van...
Treinbotsingen zijn over het algemeen nog dusdanig nieuws dat het minimaal ergens in het nieuws komt.

Bij meldingen op teletekst, kun je er van uit gaan dat als er staat 'aanrijding' dat er iemand onder de trein ligt, anders staat er 'aanrijding met auto' ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Mjah, van die springers... erg jammer is dat :{

Trouwens, wat ik al eens meegemaakt heb:

Ik doe regelmatig de route Torhout (Belgie) > Leeuwarden. Ik vertrek dan 8.15 zodat ik in Brugge de trein naar Gent en vanaf Gent de trein naar Antwerpen Berchem kan nemen zodat ik nog lekker op tijd ben. Als ik deze trein mis door 1 of andere domme reden heb ik dus geen tijd meer om een kaartje te kopen van Essen naar de grens (1 minuut, 1,70.. afzetters maar goed). Denk je dan serieus dat ik een UUR ga wachten omdat hun niet op tijd kunnen rijden :? Voor wat hoort wat denk ik dan.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vaagharses schreef op maandag 12 december 2005 @ 17:58:
Erg fijn als je op Schiphol staat: apparaten staan niet op het perron maar boven en met een rij touristen ervoor...
In principe mag je niet eens het perron op zonder geldig kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
Erkens schreef op maandag 12 december 2005 @ 21:47:
[...]

In principe mag je niet eens het perron op zonder geldig kaartje :)
Ben ik de enige reiziger die wel eens haastig een overstap wil halen hier, zonder meteen zwart te rijden :P

Nog een irritatie punt is dat de NS het systeem agglomeratie niet kent zoals de Belgen. Dan stap je op op Amstel en dan wil je op de terugweg naar WTC en dan zit je daar met je retourtje. Ben je verplicht enkeltje Duivendrecht WTC te kopen.
Er zijn inderdaad andere oplossingen zoals Strippenkaart en Rondreis. Maar de belgische oplossing Antwerpen Aglo is een stuk eleganter te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ja tof, ik zat dus in de trein uit de tegenrichting bij die springer vanochtend.. een uur stil gestaan bij Acht..
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/Afb040.jpg
Dat was de stoptrein in de richting utrecht.. Het roostertje tussen de 2 frontseinen was een beetje kapot.. We zijn naast de stoptrein gaan staan, hebben de mensen over geladen en zijn weer verder gereden naar Eindhoven. Ehv +45 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Verdubbeling sneltreinen op lijn Groningen-Leeuwarden

Gepubliceerd op 29 november 2005, 15:06
groningen/leeuwarden - Het aantal sneltreinen op de lijn Groningen Leeuwarden wordt meer dan verdubbeld. Met ingang van 11 de cember rijdt er van 7.14 tot en met 19.14 uur elk uur een sneltrein van de Friese hoofdstad naar Groningen en omgekeerd. Ook op andere trajecten in het Noorden worden extra ritten gepland. Op werkdagen onder meer vanuit Nieuweschans (4.49 uur), Delfzijl (5.55 uur) en Roodeschool (5.10 uur).
Lekker ook, die aansluiting als je uit Assen komt en naar Leeuwarden wilt... Is het niet mogelijk om dat stuk tussen Assen en Zwolle te upgraden naar 160/180? Dan kun je meteen die lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl een kwartier later laten rijden zodat die ook eindelijk eens dezelfde spiegeltijd krijgen als de rest van Nederland.

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Nee, aangezien ATB-EG maar voor snelheden tot 140km/h bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Ohja, dat is waar ook...

De Groningse beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Uiteraard is dat niet het enige :) Ook het spoor moet erop berekend zijn, denk aan de spoorbaanverkanting, wissels met een bepaalde maximum snelheid, bovenleiding die gaat slingeren, materieel dat er niet voor bestemd is, remwegverlenging, etc, etc..
Punt is: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken. Liever dat kleinere stations er de dupe van zijn dan dat grote stations niet in de symmetrie passen.

[ Voor 24% gewijzigd door insan1ty op 13-12-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Even tussendoor een vraagje he, weet iemand waarom er een brug is waarmee treinen over elkaar kunnen rijden tussen Boxtel en Best?

Dicht bij boxtel splitst er een spoor af naar rechts, die vervolgens met een brug over het spoor heen gaat en dan weer links er bij komt. Vrij apart als je het mij vraagt en ik heb er ook nog nooit een trein overheen zien rijden.

Weet iemand waarom dat ding daar ligt?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Bij de flyover bij Boxtel rijden 4 treinseries van NSR. Ik beperk het even tot de 1900/2500 Gvc<>Vl/Ehv en de 800/900 Hlm <> Mt/Hrl. Venlo ligt noordelijker dan Maastricht dus in Eindhoven komt de 1900 op het noordelijker gelegen spoor aan te Ehv. De 2 treinen vertrekken tegelijkertijd volgens dienstregeling en kunnen elkaar dus niet kruisen.
Dan komt het probleem: De 1900 rijdt dus [met de rijrichting meegezien] rechts en de 800 links. Bij boxtel moet de 800/900 echter rechts rijden (richting Ht, Ut) en de 1900/2500 links (richting Tb, Bd). Oplossing: vlak voor boxtel schiet de 800/900 onder de flyover door en de 1900/2500 eroverheen. Nu zijn ze dus omgedraaid en scheiden enkele honderden meters voorbij station Boxtel hun wegen.

Toelichting met plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/uitleg_flyover.jpg
Met dank aan sporenplan.nl

Rood is dus de 1900/2500 uit Venlo/Eindhoven richting Tilburg, Breda. Blauw is de 800/900 uit Maastricht/Heerlen richting 's-Hertogenbosch, Utrecht.
Hoop dat t nu een beetje duidelijk is :) Er rijden dus wel degelijk [4x per uur zelfs voor NSR (5200 (even) en 2500/1900(even)] treinen overheen..

[ Voor 30% gewijzigd door insan1ty op 13-12-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hooglander1 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 00:26:

Dicht bij boxtel splitst er een spoor af naar rechts, die vervolgens met een brug over het spoor heen gaat en dan weer links er bij komt. Vrij apart als je het mij vraagt en ik heb er ook nog nooit een trein overheen zien rijden.
Flyovers zijn tegenwoordig in Nederland ook niet meer zo apart. Goed, het heeft een tijdje geduurd dat men er aan begon (wat was eigenlijk de eerste 'moderne' flyover in Nederland, Lage Zwaluwe of de dive-under van de Flevolijn?), maar in Duitsland wordt vaak op grote oppervlaktes mooie flyovers gebouwd. Vooral mooi is de constructie als je vanuit Venlo/Aken naar Keulen gaat. Over drie niveau gaat het daar.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoek van Holland Haven vanochtend

Afbeeldingslocatie: http://www.mediatv.nl/items/001243/patrickkamper01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediatv.nl/items/001243/patrickkamper02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mediatv.nl/items/001243/patrickkamper03.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 13-12-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En dit was de oorzaak daarvan:
Een aanrijding tussen een vrachtwagen en een stoptrein in Hoek van Holland is dinsdag veroorzaakt doordat de truck vanwege zijn lengte niet op tijd over een bewaakte spoorwegovergang kon komen. Een begeleider van de bijzonder lange combinatie raakte zwaargewond. De chauffeur bleef ongedeerd.

De 33-jarige Duitse chauffeur reed rond 06.00 uur met een dertig meter lange combinatie de spoorwegovergang op, toen de bomen dicht gingen. De begeleider van het speciale konvooi hield de spoorboom omhoog om de combinatie te laten doorrijden, maar raakte zwaargewond toen de trein de truck raakte. De machinist van de trein probeerde te remmen, maar kwam niet op tijd tot stilstand. Wel kon hij de vier treinpassagiers te waarschuwen, waardoor zij niet gewond raakten.

De lading van het speciale vervoer, houten spanten, belandde op de sporen en veroorzaakte schade. Daardoor reden 's ochtends en 's middags geen treinen tussen Maassluis-West en Hoek van Holland. Spoorbeheerder ProRail verwacht dat het treinverkeer rond 17.00 uur weer op gang komt. De gewonde man is naar het ziekenhuis overgebracht. Het is niet bekend hoe hij eraan toe is.
Bron: nieuws.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Flyover bij Blauwkapel is ook wel sweet O+

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnienerd op 13-12-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Hee Vinnienerd, kom es op MSN joh :P.......

Maarre, mag ik eraan herrineren dat deeltje 13 geopend gaat worden zeer spoedig :P?
Hopelijk komt deze niet vol te staan met ongelukken en ontsporingen etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:39

Sosabowski

nerd

wildhagen schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:33:
[...]

Nu.nl

Goed plan... dit soort kudde-schaapjes zorgen voor veel opstoppingen en drukte in de trein (en het station zelf). En dan maar klagen dat er weinig zitplaatsen zijn... tsja, als je met 500 man per sé in die ene coupé wil wel ja.... alleen zijn de overige coupés dan wel half-leeg...
Mwha het plan is wel goed maar ik denk nu gelijk aan het niet meer koppelen van de koplopers. Het enige wat er nu veranderd is dat de service alleen maar achteruit gaat.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
IorGie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:33:
[...]

Mwha het plan is wel goed maar ik denk nu gelijk aan het niet meer koppelen van de koplopers. Het enige wat er nu veranderd is dat de service alleen maar achteruit gaat.
Niet mee eens.. Mensen kiezen er zelf voor bij 1 deur te gaan staan. Als je bij de Albert Heijn je boodschappen gaat afrekenen ga je toch ook niet met z'n allen bij 1 kassa staan terwijl de andere kassa's ook open zijn? :?

Bovendien zorgt het niet meer koppelen van de koplopers voor een vermindering van de vertraging. Liever geen vertraging dan door de trein kunnen wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

insan1ty schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:34:
[...]

Niet mee eens.. Mensen kiezen er zelf voor bij 1 deur te gaan staan. Als je bij de Albert Heijn je boodschappen gaat afrekenen ga je toch ook niet met z'n allen bij 1 kassa staan terwijl de andere kassa's ook open zijn? :?

Bovendien zorgt het niet meer koppelen van de koplopers voor een vermindering van de vertraging. Liever geen vertraging dan door de trein kunnen wandelen.
Daar heb je gelijk in. Echter ben ik ook van mening dat de NS (zoals heel veel bedrijven) lekker de consument aan het pesten zijn. Overal op beknibbelen, tot voorbij het punt dat klanten (in dit geval reizigers) het niet meer pikken.

Paar voorbeeldjes:
Fiets mee in de trein? Dat mag meneer, maar laat hem in de trein op Utrecht en Rotterdam Centraal |:( Even denken, fiets van Eindhoven naar Rotterdam, hoe moet dat dan? Dan moet ik dus de IC naar Den Haag nemen, en op Den Haag HS de stoptrein nemen naar R'dam Blaak?
Doorlopen in de trein naar een lege plek, omdat u verkeerd ingestapt bent? Nee meneer, dat doen we niet meer. Scheelt iets voor de vertraging, en dat is het enige waar we écht op worden afgerekend
Koffie en Thee in de trein? Nee, da's te duur. Niemand kocht ooit iets, dus hebben we het afgeschaft.
Kaartje kopen aan het loket, omdat u graag wat persoonlijk advies (zoals reisadvies) wilt hebben? Of omdat u digibeet bent en geen idee wat het woord automaat betekent? Da's dan €x.xx extra...
NS'ers met een rood mutsje op bij storingen? Goed, 1 per perron is vast wel voldoende :D
And the list goes on and on. Gevoelsmatig zijn dat allemaal van die puntjes die zo'n kleine moeite zouden zijn, maar stuk voor stuk geschrapt worden. Als klant wordt je er niet blij van.

Gelukkig gaat het op een paar punten wel goed: informatievoorziening is een stuk beter geworden, waar mogelijk. "We staan voor een rood sein, geen idee hoe het komt" is nog altijd beter dan "technische storing", toch? Ook het aantal stationswinkels is fijn. Zie je tenminste ook nog eens een Burger King ipv Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

insan1ty schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:34:
[...]
Dat laatste is zonder meer waar, maar wat mij -en vele anderen- tegen de borst stuit, is dat het systeem zelf op zich best werkt, mits goed onderhouden.

Het is gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel geweest, verpakt in het klantvriendelijke 'voorkomen van vertraging', terwijl het 'vroeger' ook erg eenvoudig was: standaard doorloopkop koppelen, bij vertraging achterwegen laten en direct weg. Bij weigeren doorloopkop nog eens proberen, als het niet werkt: wegwezen als het tijd is en niet doormodderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:20:
[...]

Daar heb je gelijk in. Echter ben ik ook van mening dat de NS (zoals heel veel bedrijven) lekker de consument aan het pesten zijn. Overal op beknibbelen, tot voorbij het punt dat klanten (in dit geval reizigers) het niet meer pikken.

Paar voorbeeldjes:
Fiets mee in de trein? Dat mag meneer, maar laat hem in de trein op Utrecht en Rotterdam Centraal |:(
Dat is natuurlijk gelul, als je eerst al 6 euro lapt voor je fiets, mag je toch zeker zelf wel weten waar je die er uit haalt? Aan zo'n conducteur zou ik flinke schijt hebben.
Koffie en Thee in de trein? Nee, da's te duur. Niemand kocht ooit iets, dus hebben we het afgeschaft.
Het was wellicht direct verlieslatend, maar wat ze in hun bezuinigswaas niet doorhadden, is dat het reisgenot danig verhoogd wordt op lange trajecten door de aanwezigheid van koffie. Die koffie verdien je misschien niet direct terug, maar zo iemand heeft wel een treinkaartje, en in principe is een enkel treinkaartje extra 100% extra winst.
Kaartje kopen aan het loket, omdat u graag wat persoonlijk advies (zoals reisadvies) wilt hebben? Of omdat u digibeet bent en geen idee wat het woord automaat betekent? Da's dan €x.xx extra...
Dat is nog wel te billijken: advies is gratis, nog altijd.
Dat het natuurlijk weer totaal verkeerd gecommuniceerd is, is een ander iets. Automatenprijs iets minder verhogen en loketprijs iets meer bij de jaarlijkse prijsverhoging. "u krijgt korting als u de automaat gebruikt" klinkt toch een stuk beter dan "extra betalen als u het loket gebruikt".
NS'ers met een rood mutsje op bij storingen? Goed, 1 per perron is vast wel voldoende :D
Dat is gewoon personeelsbeleid: het is natuurlijk ondoenlijk om op elk (groot) station meerdere PLP's te hebben lopen.
Tegenwoordig maakt NS vooral gebruik van mobiele infobalies, dan is op een centraal punt info aanwezig.
Ook het aantal stationswinkels is fijn. Zie je tenminste ook nog eens een Burger King ipv Mac :)
Naast het Vastgoed is Servex een van de grootste cashcows binnen de NS Holding. Een beetje IC-station draait 2 ton winst in de maand in de winkeltjes.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 18023 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:42:
[...]

Naast het Vastgoed is Servex een van de grootste cashcows binnen de NS Holding. Een
beetje IC-station draait 2 ton winst in de maand in de winkeltjes.
Niet gek ook. C'est du Pain maakt prima broodjes en de AH to go, hoewel duurder dan de gewone, is ook best fijn. Hebben ook producten die je in de gewone supermarkt niet terugvindt, zoals een aardig deel van het vers gebakken spul.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• MBV

MBV

Anoniem: 18023 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:42:
[...]

Dat is natuurlijk gelul, als je eerst al 6 euro lapt voor je fiets, mag je toch zeker zelf wel weten waar je die er uit haalt? Aan zo'n conducteur zou ik flinke schijt hebben.
Was laatst in het nieuws: Op Utrecht Centraal mag je niet met een fiets rondlopen, als je dat wel doet krijg je een dikke boete. De meest logische route om mijn fiets mee te nemen is over utrecht, en dan in R'dam Alexander uitstappen. Dat mag dus niet, aangezien ik moet overstappen in Utrecht.
Goed, dan direct door naar R'dam Centraal: mag ook niet, ook daar is een boete ingevoerd voor het voeren van een fiets. En daar betaal je €4.50 voor :(
[...]

Het was wellicht direct verlieslatend, maar wat ze in hun bezuinigswaas niet doorhadden, is dat het reisgenot danig verhoogd wordt op lange trajecten door de aanwezigheid van koffie. Die koffie verdien je misschien niet direct terug, maar zo iemand heeft wel een treinkaartje, en in principe is een enkel treinkaartje extra 100% extra winst.
Pak jij minder snel de trein doordat er geen koffie meer aan boord is? Zoieso was die koffie letterlijk 10 jaar geleden al 2x zo duur als bij een café, 5 gulden geloof ik. Zo duur dat ze meestal van voor naar achter in 1x door konden lopen...
[...]

Dat is nog wel te billijken: advies is gratis, nog altijd.
Dat het natuurlijk weer totaal verkeerd gecommuniceerd is, is een ander iets. Automatenprijs iets minder verhogen en loketprijs iets meer bij de jaarlijkse prijsverhoging. "u krijgt korting als u de automaat gebruikt" klinkt toch een stuk beter dan "extra betalen als u het loket gebruikt".
Mijn oom is ernstig digibeet, en begrijpt niks waar een menu aan te pas komt. Net zoals mijn oma, opa, en nog veel andere kenissen. Communiceren maakt niet uit: ik weet vrij zeker dat Rover het door zou hebben en het vervolgens overal op de voorpagina laat zetten.
[...]

Dat is gewoon personeelsbeleid: het is natuurlijk ondoenlijk om op elk (groot) station meerdere PLP's te hebben lopen.
Tegenwoordig maakt NS vooral gebruik van mobiele infobalies, dan is op een centraal punt info aanwezig.
Wel eens zo'n centraal info punt gezien bij een storing? Dan staat de hele stationshal bij R'dam voor 3/4 vol met mensen die om die balie heen staan, in de hoop de ene medewerker te spreken... Ik snap dat het ondoenlijk is, maar pak dan een conducteur erbij ofzo. Die kan toch niet weg aangezien zijn trein niet rijdt.
Zoieso hebben conducteurs de neiging zich te verstoppen bij storingen. Begrijpelijk, maar niet wenselijk.
[...]

Naast het Vastgoed is Servex een van de grootste cashcows binnen de NS Holding. Een beetje IC-station draait 2 ton winst in de maand in de winkeltjes.
En tóch draagt het bij aan het service gevoel. Alhoewel de snackbar echt véél beter moet, en de prijs van mij ook wel wat omlaag mag, vind ik het een goede zaak dat ik op alle grote stations kan kiezen tussen de burger, whizzl, pizzahut e.v.a. Ook de Bruna is erg handig (heb ik me laatst kleurenblind gezocht naar een Bruna in Eindhoven, realiseer ik me dat er TWEE op het station zitten 8)7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 09:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wil niet lullig doen of zo, maar je kunt tegenwoordig gewoon weer koffie in de trein kopen hoor, zelfs een gevulde koek. Zelfs tegen redelijke prijzen...

Is een expiriment wat nogal aan het slagen is en waarschijnlijk gewoon weer in heel NL ingevoerd wordt ;)

En met de fiets op Utrecht CS kan ook nog gewoon, ze willen alleen niet dat je met de fiets op de stationshal staat. Je moet dus gewoon lekker beneden blijven met je fiets en gewoon via de tunnels gaan (zoals 't altijd ál ging...) in de tunnels zijn namelijk netjes fietsstroken op de trappen en in de stationshal expres niet omdat ze daar dus fietsen weren!

Zowieso als jij een geldig kaartje voor je fiets hebt zou een conducteur maar 's aan moeten tonen dat jij met je fiets niet over het perron mag als je over moet stappen in Utrecht CS...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Ik moet vanmiddag weer van Leeuwarden naar Torhout (Belgie) ben benieuwd wat de harde wind weer brengt. Als hier een NS'er meeleest: Het is geen excuus dat jullie door een beetje wind _niet_ rijden, dus doe je best maar.

:p

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Laatst online: 22:41
Dennahz schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:28:
Ik moet vanmiddag weer van Leeuwarden naar Torhout (Belgie) ben benieuwd wat de harde wind weer brengt. Als hier een NS'er meeleest: Het is geen excuus dat jullie door een beetje wind _niet_ rijden, dus doe je best maar.

:p
Ik neem aan de je veilig vervoerd wilt worden. Dan moet je er ook rekening mee houden dat sommige weeromstandigheden nogal gevaarlijk kunnen zijn. De NS doet hun best al maar ze kunnen nog steeds niet het weer bepalen. Ik vind je instelling namelijk erg negatief over het bedrijf dat dag in dag uit zich zo hard mogelijk inspant om reizigers te vervoeren al is dat soms door ongelukken, weersomstandigheden, bommeldingen en infra-storingen niet te doen.

Kijk eens verder dan te roepen: doe je best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Weps schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:06:
[...]

Ik neem aan de je veilig vervoerd wilt worden. Dan moet je er ook rekening mee houden dat sommige weeromstandigheden nogal gevaarlijk kunnen zijn. De NS doet hun best al maar ze kunnen nog steeds niet het weer bepalen. Ik vind je instelling namelijk erg negatief over het bedrijf dat dag in dag uit zich zo hard mogelijk inspant om reizigers te vervoeren al is dat soms door ongelukken, weersomstandigheden, bommeldingen en infra-storingen niet te doen.

Kijk eens verder dan te roepen: doe je best ;)
Het komt gewoon door ervaringen. Ik durf bijna niet meer om 16.17 te vertrekken uit Leeuwarden omdat ik al zovaak vastgezeten heb in een avond trein... dusja, vertrouwen is er niet echt meer.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:25
* Sv3n krijgt behoorlijk genoeg van de goederentrein die zonodig in de weg moeten rijden :(

Gister al, ging de goederentrein ook nog kapot, konden we terug naar Deventer (was op weg naar enschede), uiteindelijk met de auto naar school gegaan omdat ik een toets had en niet echt vetrouwen in had dat de NS me op tijd in Enschede kon krijgen. Uiteindelijk 2 uur vertraging :(

Vanmorgen gewoon weer, de stoptrein van Almelo naar Deventer had 15 minuten vertraging omdat er, jawel, een goederentrein voorreed, kunnen ze dat niet beter plannen ofzo.

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Sv3n schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:35:
* Sv3n krijgt behoorlijk genoeg van de goederentrein die zonodig in de weg moeten rijden :(

Gister al, ging de goederentrein ook nog kapot, konden we terug naar Deventer (was op weg naar enschede), uiteindelijk met de auto naar school gegaan omdat ik een toets had en niet echt vetrouwen in had dat de NS me op tijd in Enschede kon krijgen. Uiteindelijk 2 uur vertraging :(

Vanmorgen gewoon weer, de stoptrein van Almelo naar Deventer had 15 minuten vertraging omdat er, jawel, een goederentrein voorreed, kunnen ze dat niet beter plannen ofzo.
Wat maakt het uit of er een goederentrein of reizigerstrein kapot gaat? Spoor onbruikbaar = spoor onbruikbaar.
Waarom zouden er alleen maar reizigerstreinen op het spoor mogen rijden? Beetje hetzelfde als zeggen dat er op de snelweg alleen nog maar personenauto's mogen rijden, nietwaar.. Overigens hebben goederentreinen veel vaker veel meer vertraging dan reizigerstreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
insan1ty schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:06:
[...]

Wat maakt het uit of er een goederentrein of reizigerstrein kapot gaat? Spoor onbruikbaar = spoor onbruikbaar.
Waarom zouden er alleen maar reizigerstreinen op het spoor mogen rijden? Beetje hetzelfde als zeggen dat er op de snelweg alleen nog maar personenauto's mogen rijden, nietwaar.. Overigens hebben goederentreinen veel vaker veel meer vertraging dan reizigerstreinen.
Dat ding kapot gaat is domme pech, maar het probleem is dat ze trage goederentreinen voor reizigerstreinen uitsturen waardoor de reizigerstreinen minder hard kunnen rijden en dus vertraging oplopen

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sv3n schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:35:
Dat is ook allemaal goed gepland, maar de de realiteit is nog wel eens anders.

Deventer is op zich een station met genoeg ruimte om een cargo aan de kant te nemen, als je die direct na de stopper door kan sturen, is die trein wel in Hengelo voor de IC hem bij heeft gehaald.

Hoewel je niet altijd de beweegredenen van ProRail kan begrijpen (eufimisme :+ ), zit er misschien wel iets achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sv3n schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:15:
[...]

Dat ding kapot gaat is domme pech, maar het probleem is dat ze trage goederentreinen voor reizigerstreinen uitsturen waardoor de reizigerstreinen minder hard kunnen rijden en dus vertraging oplopen
Ik denk trouwens dat een cargo die constant 80 of 100 rijdt prima voor een stoptrein uit kan worden gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

8:09 -> de stoptrein naar zwolle zal niet rijden
Incompetent kutbedrijf! Dat is het enige wat ze omriepen vanochtend! (stond dus in emmen)

Na een half uur roepen ze eens om dat de eerstvolgende sneltrein gaat rijden als stoptrein... hele kutweek al vertragingen (er werd zelfs al omgeroepen dat dit door de nieuwe dienstregeling kwam, in de trein)

Bij elk kruizingsstation sta je sinds die nieuwe dienstregeling bijna te wachten :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Anoniem: 18023 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:02:
[...]

Ik denk trouwens dat een cargo die constant 80 of 100 rijdt prima voor een stoptrein uit kan worden gestuurd.
nou jah vanmorgen was t een trein met auto's uit Duitsland die de 80 gok ik niet eens haalde, met als gevolg stoptrein 15 min. vertraging, ic 10 min.

Gister was het nog veel stommer, de ic kwam al met vertraging aan in Deventer omdat er een goedwerentrein voorreed, gok zo'n 2/3 min. ervoor en die trein sturen ze vervolgens weer vrolijk voor de ic uit :|

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sv3n schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:19:
Gister was het nog veel stommer, de ic kwam al met vertraging aan in Deventer omdat er een goedwerentrein voorreed, gok zo'n 2/3 min. ervoor en die trein sturen ze vervolgens weer vrolijk voor de ic uit :|
Is die goederentrein ook tot Hengelo voor de IC gebleven? Vanaf het perron lijkt het misschien alsof ie er voor gaat, maar het kan natuurlijk ook prima zijn dat ie op het opstelterrein ten oosten van Deventer op een spoortje aan de kant is gegaan voor de IC (station Deventer heeft daar zelf geen ruimte voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Anoniem: 18023 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:21:
[...]

Is die goederentrein ook tot Hengelo voor de IC gebleven? Vanaf het perron lijkt het misschien alsof ie er voor gaat, maar het kan natuurlijk ook prima zijn dat ie op het opstelterrein ten oosten van Deventer op een spoortje aan de kant is gegaan voor de IC (station Deventer heeft daar zelf geen ruimte voor).
nee zeker weten, ik heb namelijk nog gekeken want ik zag het al weer aan komen, de trein is tot Holten voor ons gebleven, toen ging ie stuk en naar 3 kwatier gewacht te hebben zijn wij terug gegaan naar Deventer

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sv3n schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:25:
[...]

nee zeker weten, ik heb namelijk nog gekeken want ik zag het al weer aan komen, de trein is tot Holten voor ons gebleven, toen ging ie stuk en naar 3 kwatier gewacht te hebben zijn wij terug gegaan naar Deventer
en dan nog afvragen waarom half Nederland zo loopt te zeiken op NoRail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

zwahiel schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 08:22:
Wil niet lullig doen of zo, maar je kunt tegenwoordig gewoon weer koffie in de trein kopen hoor, zelfs een gevulde koek. Zelfs tegen redelijke prijzen...

Is een expiriment wat nogal aan het slagen is en waarschijnlijk gewoon weer in heel NL ingevoerd wordt ;)

En met de fiets op Utrecht CS kan ook nog gewoon, ze willen alleen niet dat je met de fiets op de stationshal staat. Je moet dus gewoon lekker beneden blijven met je fiets en gewoon via de tunnels gaan (zoals 't altijd ál ging...) in de tunnels zijn namelijk netjes fietsstroken op de trappen en in de stationshal expres niet omdat ze daar dus fietsen weren!

Zowieso als jij een geldig kaartje voor je fiets hebt zou een conducteur maar 's aan moeten tonen dat jij met je fiets niet over het perron mag als je over moet stappen in Utrecht CS...
Dat van die gevulde koek en koffie heb ik idd in de krant gelezen. Ik heb zelfs zo'n dame zien lopen op 's Hertogenbosch, maar nog nooit in de trein. Ben laatst een paar keer Ehv->utrecht in de spits gegaan, en niet gezien. Mijn 2-wekelijkse reis Eindhoven-Rotterdam was ook nooit wat te zien wat daarop leek. Dus voor mij bestaan ze niet, omdat ik ze niet zie. Nee, ik heet geen Thomas, en wie in mijn posthistory kijkt: voor andere dingen maak ik een uitzondering :+

Bedankt trouwens voor die tip over Utrecht Centraal. Ik heb alleen het nieuwsbericht gehoord dat het niet meer mag, communicatie blijkt niet het sterkste punt van de NS. Waar zijn die tunnels trouwens? Waarom staat dat nergens aangegeven? :?

En op de vele tussenliggende reacties: <!--NoRail-->*snap* heeft een patent pending op NoBrain (tm) acties. Maar dat treinen minder hard rijden bij windkracht 8 verbaasd me niet echt. Ik ga bij sterke wind ook geen 130 rijden met de auto, ook niet als het een A6 is die op rails rijdt :+

Modbreak:Noem ProRail gewoon bij hun naam. We weten inmiddels wel dat er allerlei varianten op zijn te bedenken die door kunnen gaan voor een troll. Dat vinden veel users onwenselijk, dus hierbij het verzoek om je daarvan te onthouden

[ Voor 8% gewijzigd door Steffie op 18-12-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MBV schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:03:
[...]

Dat van die gevulde koek en koffie heb ik idd in de krant gelezen. Ik heb zelfs zo'n dame zien lopen op 's Hertogenbosch, maar nog nooit in de trein. Ben laatst een paar keer Ehv->utrecht in de spits gegaan, en niet gezien. Mijn 2-wekelijkse reis Eindhoven-Rotterdam was ook nooit wat te zien wat daarop leek. Dus voor mij bestaan ze niet, omdat ik ze niet zie. Nee, ik heet geen Thomas, en wie in mijn posthistory kijkt: voor andere dingen maak ik een uitzondering :+
Ze zijn ook nog maar op proef en alleen maar tussen Den Bosch en Utrecht.
Het zijn wel dappere mensen, ik heb ze wel eens zien worstelen toen NSR ineens met een IRM-IV aan kwam zetten in de 8/900 ;)
Bedankt trouwens voor die tip over Utrecht Centraal. Ik heb alleen het nieuwsbericht gehoord dat het niet meer mag, communicatie blijkt niet het sterkste punt van de NS. Waar zijn die tunnels trouwens? Waarom staat dat nergens aangegeven? :?
Die staan wel aangegeven, gewoon bordjes uitgang volgen ipv stationshal oid. Van zuid naar noord gezien heb je eerst de trappen naar de stationshal, iets daarna de eerste tunnel en helemaal aan het eind van de perrons zit nog een tunnel. Ik gebruik ze vooral in de spits.
En op de vele tussenliggende reacties: NoRail heeft een patent pending op NoBrain (tm) acties. Maar dat treinen minder hard rijden bij windkracht 8 verbaasd me niet echt. Ik ga bij sterke wind ook geen 130 rijden met de auto, ook niet als het een A6 is die op rails rijdt :+
Och, zo'n trein kan nergens naar toe bij harde zijwind (tenminste niet met die lullige briesjes die we in Nederland hebben), een auto kan gaan schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:06:
8:09 -> de stoptrein naar zwolle zal niet rijden
Incompetent kutbedrijf! Dat is het enige wat ze omriepen vanochtend! (stond dus in emmen)
Dat is weer prorail..die lui zorgen voor de omroep zouden voor de omroep moeten zorgen.
Na een half uur roepen ze eens om dat de eerstvolgende sneltrein gaat rijden als stoptrein... hele kutweek al vertragingen (er werd zelfs al omgeroepen dat dit door de nieuwe dienstregeling kwam, in de trein)
Het ligt ook aan de dienstregeling, die is dramatisch veel slechter, niet in de laatste plaats doordat het retesnelle Sm'90 is vervangen door een paar opgevoerde (als ze niet opgevoerd waren, was het helemaal onhaalbaar) plan V's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Anoniem: 18023 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 01:55:
[...]

Ze zijn ook nog maar op proef en alleen maar tussen Den Bosch en Utrecht.
Het zijn wel dappere mensen, ik heb ze wel eens zien worstelen toen NSR ineens met een IRM-IV aan kwam zetten in de 8/900 ;)
Ik heb ze gister ook gezien in de 8/900 tussen Ht en Ehv :) Wel een lief dametje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 01:58:
[...]

Dat is weer prorail..die lui zorgen voor de omroep zouden voor de omroep moeten zorgen.

[...]

Het ligt ook aan de dienstregeling, die is dramatisch veel slechter, niet in de laatste plaats doordat het retesnelle Sm'90 is vervangen door een paar opgevoerde (als ze niet opgevoerd waren, was het helemaal onhaalbaar) plan V's.
Dat hoorde ik ook ja. Dat de begrenzers er uitgesloopt zijn en dat ze gewoon 'af' worden gereden.

Die planv's komen niet eens weg op stations met optrekken, echt te erg gewoon... sta je eerst 5 minuten te wachten op de tegentrein, en dan kunnen ze nog niet optrekken door slippende wielen ook...

* Anoniem: 45950 zit er nu sterk aan te denken om op kamers te gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 21:08

mambo No5

Bad Apple?

Hier stuitte ik toevallig vanmiddag op op internet; een aantal NS modellen nagebouwd in lego.

legotreinen

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/mambo/blaat/trein/lego_16-17-1800.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/mambo/blaat/trein/lego_dd-ar.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/mambo/blaat/trein/lego_koploper.JPG

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/mambo/blaat/trein/lego_V-irm.JPG

Knap gedaan imo :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Alleen de 'rondingen' kloppen niet echt, de kop van de koploper is veel te plat, maar goed.

Je kunt denk ik ook zelfs een goederentrein voor een IC uitsturen als hij minstens 15 min. eerder vertrekt en 100 aanhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 17:06
Vinnienerd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:22:
Alleen de 'rondingen' kloppen niet echt, de kop van de koploper is veel te plat, maar goed.

Je kunt denk ik ook zelfs een goederentrein voor een IC uitsturen als hij minstens 15 min. eerder vertrekt en 100 aanhoudt.
een goederentrein mag maximaal 80

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

a casema user schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:45:
[...]

een goederentrein mag maximaal 80
Ik ben niet zo into goederen, maar er zijn goederenwagons toegelaten voor 100 km/uur, ik zou het vreemd vinden als daar geen gebruik van wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<!-- Vanavond trouwens weer een mooi staaltje PrutsRail meegemaakt. --> een dergelijke negatieve en lage opmerking richting Prorail is in strijd met de richtlijnen van GoT en in het bijzonder dit topic. Hierbij dan ook het verzoek een dergelijke opmerking niet meer te maken.

De 1767 (Ut-Aml) had +10, dus die vertrok ongeveer tegelijk met de 5667. Beiden stoppen tot Amf nergens. Bij Overvecht reden we netjes naast elkaar, wij wat sneller over het hoge spoor.

Wat doen de prusters: gooien de IC voor de rooie en laten de sneltrein voor gaan. Gevolg: nog meer vertraging voor de IC en de reizigers naar Zl/Gn/Lw kunnen lekker gaan koukleumen op Amf, ipv met de warme 5667 naar Zl, die had namelijk prima direct naast de 1667 op Amf binnengenomen kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Fisico op 23-12-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52902

Ze waren even goed bezig ja deze week; maandagochtend al gezeur: met een dubbele virm-6 naar van zwolle naar deventer met 1 conducteur die ons met grappig humeur (arme man) op de hoogte hield... Hij mocht niet in z'n eentje zo'n lange trein laten rijden, dus we waren onveilig maar hij zou z'n best doen; vervolgens kwam prorail er in wijhe achter dat we met 12 bakken toch wel lang waren en we niet zomaar door konden, maar pas na een minuut of 10. Daarom in Olst wachten omdat de trein uit deventer eerst over het enkelspoor mocht. Die gaat dan stilstaan op olst, wij rijden? nee, prorail had er nog een losse loc achteraan gestuurd die op het enkelspoor moest wachten tot de trein uit deventer in olst weg was. De conducteur vertelde ons vlak na zwolle nog per ongeluk van z'n illusie dat ze hun best zouden doen om de vertraging in te lopen.....

vrijdagavond in deventer op de trein naar zwolle wachten waar goederentrein nummer 1000 uit dit topic voor reed, om vervolgens met vertraging in zwolle aan te komen. Gelukkig had prorail ook lopen rommelen met de intercity uit amersfoort zodat ik niet een uur op een koud zwolle hoefde te wachten om terug te mogen naar mijn stoptreinstation in drenthe....

ach, nu ligt er sneeuw, kijken wat we deze week krijgen.... ik ga wel vast declaratiebriefjes halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Wat ik nooit begrepen heb:
Hoe zit dat met lastgevingen [zoals lastgeving Verkeerd Spoor, zie hieronder]?
Afbeeldingslocatie: http://www.sporenplan.nl/figuren/blokbeveiliging/lastgevingvs.jpg
[Plaatje van sporenplan.nl]

Hoe komt de mcn aan dit briefje en hoe komt de handtekening van de trdl eronder als dit briefje in de trein ligt? Of wordt dit achteraf afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

insan1ty schreef op zondag 18 december 2005 @ 15:06:
Wat ik nooit begrepen heb:
Hoe zit dat met lastgevingen [zoals lastgeving Verkeerd Spoor, zie hieronder]?
[afbeelding]
[Plaatje van sporenplan.nl]

Hoe komt de mcn aan dit briefje en hoe komt de handtekening van de trdl eronder als dit briefje in de trein ligt? Of wordt dit achteraf afgehandeld?
Ik denk dat dat een lastgeving is die al vantevoren klaar ligt voor enkelspoorswerkzaamheden. Er staan nml. ook km-punten in voor A en E borden, die staan er niet bij een incidentele storing maar (vooral) bij werkzaamheden.

Bij verstoringen lijkt het me dat zo'n lastgeving mondeling wordt vertrekt, of per fax naar NS-R die het dan doorgeven aan de mcn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

mambo No5 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:08:
Hier stuitte ik toevallig vanmiddag op op internet; een aantal NS modellen nagebouwd in lego.

legotreinen

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Knap gedaan imo :)
Tsjonge... ziet er prachtig uit _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ .

Trouwens, moet er geen deel 13 geopend worden, of wordt hier verafschuwd? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz

Dennahz

Morgen weer naar Leeuwarden vanaf Belgie, ben zeer benieuwd want het kan wat glad zijn etc :+ Heb camera mee dus misschien nog leuke ongelukken ofzo :Y) (Niet met mijn trein hopelijk :p)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leuke ongelukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 57-jarige vrouw uit het Drentse Dalen heeft zaterdagmiddag tervergeefs haar auto van de treinrails af proberen te halen. Ze had haar wagen daar per ongeluk opgezet. Zelf kon ze ontkomen, maar haar auto werd frontaal geschept door een trein. Herstel en verwijderen van de trein namen ongeveer vier uur in beslag.

De vrouw reed met haar auto over de Oude Coevorderweg en wilde op de eerstvolgende kruising linksaf slaan. Toen zij over de spoorwegovergang reed sloeg zij spontaan links af het spoor op. De auto kwam vast te zitten op de rails. Samen met een paar passanten heeft ze nog een poging gedaan de auto van het spoor af te krijgen, maar dat lukte niet.

Inmiddels kwam de stoptrein richting Emmen al naar de plek toegereden. Die botste frontaal op de auto en sleurde deze een paar honderd meter mee. De auto was totaal vernield en de trein liep forse schade op.
Bron: Fok

Afbeeldingslocatie: http://www.telegraaf.nl/multimedia/archive/01201/Bizar_ongeval_Emme_1201481i.jpg

Ze reed dus over het spoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Dat was dus een TomTom-actie: "sla hier links af" :+

Hoe komt het dat het 4 uur duurt om een trein na zo'n klein ongeluk (zit nog in de buurt van de rails enzo, geen doden dus geen recherche erbij) op te ruimen?
't Verbaasd me nog hoeveel er over is van de auto trouwens :) Als ze erin had gezeten had ze nog een kans gehad het te overleven lijkt mij zo :)

Wanneer zijn ze trouwens gestopt met het monteren van bullbarsbaanruimers op de trein? En wat was de reden? Want het lijkt mij toch logisch dat de schade aan de trein, en de tijd om te repareren daardoor drastisch verminderd wordt. Hij was waarschijnlijk zelfs in de rails gebleven...

edit:
natuurlijk bedoelde ik het licht sarcastisch, aangezien de wild-west-treinen altijd wel van die dingen hebben...

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 19-12-2005 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MBV schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:06:

Wanneer zijn ze trouwens gestopt met het monteren van bullbars op de trein? En wat was de reden? Want het lijkt mij toch logisch dat de schade aan de trein, en de tijd om te repareren daardoor drastisch verminderd wordt. Hij was waarschijnlijk zelfs in de rails gebleven...
Bullbars hebben nog nooit op treinen gezeten. Baanruimers noem je dat soort dingen. Voor wat betreft het stroomlijnmaterieel is DD-IRM het eerste treinstel wat standaard een baanruimer kreeg. Bij de koploper en wadlopers zijn ze later nog een keer bijgebouwd, maar plan V heeft nooit baanruimers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Afbeeldingslocatie: http://img500.imageshack.us/img500/2174/bzar9bv.png

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Nee, er zat niemand in! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag het stel vandaag wel staan in Zwolle, voorkant (dat koppelstuk) staat helemaal omhoog, verder is er niets aan de hand volgens mij.

Maar laat die zooi maar lekker total-loss zijn, weer een mat64 minder! Misschien haatte die vrouw mat64's ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Weet iemand toevallig de hoogte van een perron? (van de grindbak/rails tot aan het perron)
Oke, inmiddels weet ik dat perrons verschillende hoogtes hebben, maar misschien dan de gemiddelde hoogte?

[ Voor 38% gewijzigd door bartvl op 19-12-2005 16:38 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In Nederland is de standaard 84 cm boven bovenkant spoorstaaf. Zoals je al opmerkt zal niet ieder perron op die hoogte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Maasluip schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:44:
In Nederland is de standaard 84 cm boven bovenkant spoorstaaf. Zoals je al opmerkt zal niet ieder perron op die hoogte zitten.
Ow, owkee, ik had het eigenlijk een heel stuk hoger geschat. Nouja, da ga ik hier mee werken (opdracht voor de studie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

bartvl schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:48:
[...]

Ow, owkee, ik had het eigenlijk een heel stuk hoger geschat. Nouja, da ga ik hier mee werken (opdracht voor de studie)
je maakt me nieuwsgierig...

Wat voor opdracht voor welke studie ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Hee waarom heeft ie zn gevarensein niet aan?
code:
1
2
3
     wit

rood     rood

[ Voor 18% gewijzigd door insan1ty op 20-12-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Kan iemand mij vertellen waarom er op de werkplaats in tilburg een 17/1800 staat met 2 'puisten' op het dak? Gaan ze die krengen dan nu eindelijk van airco voorzien? Waarom hebben ze dat dan niet meteen gedaan bij de revisie van die dingen.

nb moet dit topic niet gesloten worden ten faveure van een nieuw?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

MisteRMeesteR schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:26:
[...]

je maakt me nieuwsgierig...

Wat voor opdracht voor welke studie ;)
Studie: Bouwkunde TU/e eerste jaars
Opdracht: Een station voor Strijp S (in ontwikkeling) ipv Beukenlaan.
Daaraan zitten een paar eissen die erg vreemd zijn, zoals een pentry en slaapplaatsen voor 20 man, niet zijnde een hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvl schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:15:
[...]

Studie: Bouwkunde TU/e eerste jaars
Opdracht: Een station voor Strijp S (in ontwikkeling) ipv Beukenlaan.
Daaraan zitten een paar eissen die erg vreemd zijn, zoals een pentry en slaapplaatsen voor 20 man, niet zijnde een hotel.
Uiteraard wil je dan geen perron zoals nu gebruikelijk is met een berg zand, een paar keerelementen (damwand) (met evt. ankers) en een berg ambachtelijke tegels.

Modern perron maak je van EPS natuurlijk ('piepschuim'), met een rand van verzelversterkte kunststof.

Voordelen: sneller in aanleg, gemakkelijker aan te passen, geen last van zetting, ruwweg de helft goedkoper.
Liggen al in Soest-Zuid, Naarden-Bussum en Heemstede-Aerdenhout.
Octooi: compatech.

Groet,
MREn,
5e jaars Civiele Technologie, Bouwtechniek&Bouwprocesmanagement

(overigens zou ik eerder pleiten voor een eenvoudig station met een 10-minutendienst naar Ehv, Tb en Ht dan voor een luxe station)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 18023 op 21-12-2005 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 18023 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:44:
[...]

Uiteraard wil je dan geen perron zoals nu gebruikelijk is met een berg zand, een paar keerelementen (damwand) (met evt. ankers) en een berg ambachtelijke tegels.

Modern perron maak je van EPS natuurlijk ('piepschuim'), met een rand van verzelversterkte kunststof.

Voordelen: sneller in aanleg, gemakkelijker aan te passen, geen last van zetting, ruwweg de helft goedkoper.
Liggen al in Soest-Zuid, Naarden-Bussum en Heemstede-Aerdenhout.
Octooi: compatech.

Groet,
MREn,
5e jaars Civiele Technologie, Bouwtechniek&Bouwprocesmanagement

(overigens zou ik eerder pleiten voor een eenvoudig station met een 10-minutendienst naar Ehv, Tb en Ht dan voor een luxe station)
Inderdaad, het wordt een sober station, het blijft namelijk gewoon een stoptreinstation. Dat wil echter nit zeggen dat het niet mooi wordt :P
En over de aanleg hoeven we nu nog niet echt na te denken, maar het is natuurlijk goede informatie om ff mee op te scheppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En als je echt innovatief wil doen, hou dan rekening met de belachelijke eis van prorail dat een perron niet hoger mag zijn dan de instap van de trein. Dus als je lightrail met een lage instap laat rijden, moet je je perron daar verlagen.
Misschien leuk om daar een andere oplossing voor te verzinnen dan het tegenwoordig gebruikelijke "een deel van het perron hoog, het ander deel laag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvl schreef op woensdag 21 december 2005 @ 08:23:
[...]
Inderdaad, het wordt een sober station, het blijft namelijk gewoon een stoptreinstation. Dat wil echter nit zeggen dat het niet mooi wordt :P
Als je maar niet a la Rem Koolhaas functionaliteit op gaat offeren aan design. :+

Managers die klagen dat het raam van hun kantoor te hoog zit (Koolhaas: je wordt niet betaald om naar buiten te kijken), dat er regenwater binnen lekt (Koolhaas: als ik een kozijn ontwerp met de watergoot aan de binnenkant, hoort dat zo), onmogelijk te bouwen constructies (Aannemer: dat is onmogelijk te maken, Koolhaas: dan nemen we een andere aannemer) etc. etc.

Geen idee hoe breed je opdracht is, maar behalve het kijken naar de functionaliteit van het station, zou ik ook even kijken naar die EPS-perrons, de noodzaak van een station, mogelijkheid van inpassing dienstregeling, bouwmethode met minste overlast, bouwmethode die het goedkoopste is, is zelden de beste, bij het ontwerp rekening houden met montage en demontage (constructability), etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 18023 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:03:
[...]

Als je maar niet a la Rem Koolhaas functionaliteit op gaat offeren aan design. :+

Managers die klagen dat het raam van hun kantoor te hoog zit (Koolhaas: je wordt niet betaald om naar buiten te kijken), dat er regenwater binnen lekt (Koolhaas: als ik een kozijn ontwerp met de watergoot aan de binnenkant, hoort dat zo), onmogelijk te bouwen constructies (Aannemer: dat is onmogelijk te maken, Koolhaas: dan nemen we een andere aannemer) etc. etc.

Geen idee hoe breed je opdracht is, maar behalve het kijken naar de functionaliteit van het station, zou ik ook even kijken naar die EPS-perrons, de noodzaak van een station, mogelijkheid van inpassing dienstregeling, bouwmethode met minste overlast, bouwmethode die het goedkoopste is, is zelden de beste, bij het ontwerp rekening houden met montage en demontage (constructability), etc.
Ik heb inderdaad al wel voorbeelden gezien van Koolhaas zoals het niet hoort. Hij schijnt behoorlijk eigenwijs te zijn wat dat betreft. Maar momenteel gaat onz opdracht niet zo heel diep. Dus inderdaad wel de afweging functionaliteit <-> architectuur (ik neig naar het functionalisme gelukkig :P), de opdracht is momenteel mer gericht op constructie, en nog niet ech hoe het gebouwd gaat worden. Dat krijgen we pas zodra we daar ook wat over hebben geleerd. Natuurlijk blijft wel dat je er in je achterhoofd over moet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heeft iemand enig idee wat er vanochtend bij station Leiden Lammenschans aan de hand was? Ik fietste over de overweg tussen de 5meilaan en de Herenstraat en zag opeens een Plan V/T op 20-25 meter afstand. Ik schrok me rot, totdat ik me realiseerde dat 'ie stilstond :+
Misschien een storing aan de overweg? Want de bomen stonden gewoon naar boven en er waren geen licht- of geluidssignalen.

edit: was om een uurtje of 8:50

[ Voor 6% gewijzigd door Wortelsoep op 21-12-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Anoniem: 18023 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:35:
[...]

Dat laatste is zonder meer waar, maar wat mij -en vele anderen- tegen de borst stuit, is dat het systeem zelf op zich best werkt, mits goed onderhouden.

Het is gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel geweest, verpakt in het klantvriendelijke 'voorkomen van vertraging', terwijl het 'vroeger' ook erg eenvoudig was: standaard doorloopkop koppelen, bij vertraging achterwegen laten en direct weg. Bij weigeren doorloopkop nog eens proberen, als het niet werkt: wegwezen als het tijd is en niet doormodderen.
Het koppelen was niet het probleem, ik heb ook regelmatig in een trein gezeten waar ze al niet gekoppeld waren omdat het niet wilde die dag. Maar het grotere probleem is het loskoppelen. Als je een gecombineerde intercity hebt, zullen ze toch echt van elkaar af moeten. Als dat niet lukt, heb je meteen al vertraging te pakken en dat willen ze voorkomen. Erg jammer van het systeem, maar ja, ze zullen wel moeten, anders beginnen reizigers weer te klagen over vertragingen. (die ik zelf overigens zelden heb en anders gewoon onderga. En ik reis toch zo'n 6 uur per week met de trein )

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 11:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MBV schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:06:
Dat was dus een TomTom-actie: "sla hier links af" :+
Schijnt in de mode te zijn tegenwoordig. In Boxtel ook al twee keer afgelopen week ofzo. Een keer met een botsing tot gevolg (zonder mij in de trein) en de tweede keer stond de trein (incl. mij) op het perron in Boxtel en hoorde ik de conducteur opmerken dat er een auto op et spoor stond (je zag duidelijk twee rode lampjes op een plek waar die niet horen :X). Trein reed dus niet verder dan boxtel, en dus ook geen botsing gelukkig.
Uiteindelijk door een vriend daar opgehaald omdat het me te lang duurde. Ff langs de plek des onheils gereden en stonden twee mutsen een beetje te kijken hoe de politie et een en ander aan het regelen was :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27

Fisico

by Fabian

Het topic is ruim over de 1000 heen en wat mij betreft mag er een nieuw topic geopend worden. De eer is meestal aan Luccus, maar als iemand anders het net zo goed of beter kan... dan ga je gang :)

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Fisico schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 11:05:
Het topic is ruim over de 1000 heen en wat mij betreft mag er een nieuw topic geopend worden. De eer is meestal aan Luccus, maar als iemand anders het net zo goed of beter kan... dan ga je gang :)
Ik ga al aan de gang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:27

Fisico

by Fabian

met die opmerking gooi ik deze alvast dicht, want ik ben er de rest van de middag niet meer.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.