Het grote spoorwegentopic deel 12 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.974 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 19:48:
[...]

Is DD-AR in 3633 en mat. '64 in 2575 zelfs niet omloopmatig?
Nee.

Ik meen wel dat er in het weekend een DD-AR ergens in de 3600 rijdt, maar geen idee welke (3633 is volgens Somda iig IRM-VI). De 2575 vrijwel altijd IRM, ik zit namelijk vaak rond die tijd in Ehv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
insan1ty schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:32:
De ERTMS testtrein van ProRail staat trouwens weer bij NedTrain te Tb.. Iemand een idee of er al bestaand materieel omgebouwd is voor gebruik met ERTMS of loop ik achter?
"De ERTMS testtrein van ProRail" bestaat niet. mP 3033 en 3034 zijn aan het spelen op de Betuweroute, de 3024 is voorzien van GSM-R en de 3029 is daarvoor en voor schadeherstel in Tb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Luccus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 23:12:
[...]

"De ERTMS testtrein van ProRail" bestaat niet. mP 3033 en 3034 zijn aan het spelen op de Betuweroute, de 3024 is voorzien van GSM-R en de 3029 is daarvoor en voor schadeherstel in Tb.
Dan zal t de 3029 wel geweest zijn.. Leek op deze iig:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sikdia/dia/4108.jpg
Beter benutten 21?

Overigens stond er ook nog een verloren Df-je daarzo op het terrein.. Gek want normaal staat er alleen tractiematerieel of treinstellen [of delen daarvan]..

[ Voor 17% gewijzigd door insan1ty op 25-10-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
insan1ty schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:51:
[...]

Dan zal t de 3029 wel geweest zijn.. Leek op deze iig:
[afbeelding]
Beter benutten 21?
Niet "leek er op", maar "is er één", zij het dat dit de 3033 of 3034 is ;-).
Overigens stond er ook nog een verloren Df-je daarzo op het terrein.. Gek want normaal staat er alleen tractiematerieel of treinstellen [of delen daarvan]..
Niks geks aan, de werkgroepen van het spoorwegmuseum laten daar tegenwoordig hun zelf gemaakte rotzooi opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik moet mijn fiets binnen korte tijd een stukje vervoeren (ritje van 15 minuten). Moet ik dan echt die 6 euro betalen? Het ritje voor mezelf kost me maar 1,80, beetje raar als ik voor mijn fiets het drievoudige moet betalen.

Buiten de spits wordt het, controleren ze dan streng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

Dennis schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:18:
Ik moet mijn fiets binnen korte tijd een stukje vervoeren (ritje van 15 minuten). Moet ik dan echt die 6 euro betalen? Het ritje voor mezelf kost me maar 1,80, beetje raar als ik voor mijn fiets het drievoudige moet betalen.

Officieel moet het, uiteraard :)
Wat betreft de spits: ik zie echt ontzettend vaak fietsen in de spits en ik vind het eerlijk gezegd ergerlijk dat er amper tegen opgetreden wordt. Althans, als het echt druk is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Werden er op de andere stations dan Gouda vandaag ook Gelukskoekjes uitgedeeld?
Op het perron in Gouda kwam de perronmedewerker even met de bak langs.
Uiteraard tientallen bedelende bruggers erbij :X :X.
Oh ja, en op het briefje erin stond de tekst:
Reizen met de trein is een soort studie... :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:18:

Ik heb nog nooit een conducteur om een fietskaartje horen vragen, terwijl die dingen vaak genoeg het balkon staat te blokkeren.
(Nou ja, één keer, maar die kerel werd lastig en toen werd zn fiets uit de trein gesmeten en kon hij kiezen of hij al dan niet zelf uit wilde stappen)

Ik zou gewoon geen fietskaartje kopen. Of van te voren even de HC uitleggen dat je 6 euro erg overdreven vind voor een klein stukje en dat je gezien de hoeveelheid reizigers niemand tot last zult ijn op dat tijdstip. Beetje HC laat je fiets dan zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:33:
[...]
Ik zou gewoon geen fietskaartje kopen. Of van te voren even de HC uitleggen dat je 6 euro erg overdreven vind voor een klein stukje en dat je gezien de hoeveelheid reizigers niemand tot last zult ijn op dat tijdstip. Beetje HC laat je fiets dan zo mee.
Houd dan helemaal je mond. Als je dat zou flikken zou ik als HC je juist laten betalen omdat je denkt je eigen regels te moeten stellen. Sowieso, wat is er nu zo vreemd aan niet zeuren en aan je verplichtingen voldoen? Als je geen zes euro wilt betalen ga je toch fijn fietsen op je fietsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:10:
[...]
Houd dan helemaal je mond. Als je dat zou flikken zou ik als HC je juist laten betalen omdat je denkt je eigen regels te moeten stellen. Sowieso, wat is er nu zo vreemd aan niet zeuren en aan je verplichtingen voldoen? Als je geen zes euro wilt betalen ga je toch fijn fietsen op je fietsje?
Niet alle regels zijn er om star nageleefd te worden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:40:
[...]
Niet alle regels zijn er om star nageleefd te worden hoor ;)
Gelukkig niet nee, maar houd je er dan wel aan of houd je er niet aan en accepteer de gevolgen en ga niet wat lulverhaaltjes ophangen als je gepakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Och. Bij een retourtje kost zo'n fietskaartje maar 3 euro per rit. Als je vaker heen-en-weer moet op dezelfde dag zelfs minder.

Als 't een variabele prijs was (gebaseerd op hoe ver je moet) zou iedereen weer lopen zeiken dat 't zo duur is om je fiets verder mee te nemen dan 50 meter. Nu kun je voor 6 euro de hele dag je fiets in de trein meenemen. (Dat gezeur met 'niet in de spits' moet IMO wel ophouden.)

(En als je toevallig van IJmuiden naar Amsterdam moet, met de boot is 't goedkoper)

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 27-10-2005 22:22 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:21:
(Dat gezeur met 'niet in de spits' moet IMO wel ophouden.)
Liever niet, er loopt nog te veel volk rond dat het vertikt de fiets neer te zetten op de daarvoor bedoelde plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Waar ik me de laatste tijd aan erger zijn die rookpalen die "in de fik" vliegen... Die stank die ervanaf komt stinkt behoorlijk :r (smeulende filterhuizen lijken het mij...)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 06:38:
Waar ik me de laatste tijd aan erger zijn die rookpalen die "in de fik" vliegen... Die stank die ervanaf komt stinkt behoorlijk :r (smeulende filterhuizen lijken het mij...)
hahaha ik vind het comisch. Want ze zeuren zogezegd over de "stank" van je peuk (die amper te ruiken is als je op station staat) maar als zown rookpaal staat te fikken krijg je gewoon braakneigingen..Tis vies, het stinkt en tis echt van die dikke roetrook.

Weg met die palen!

P.S.

Kreeg net bijna een boete..vergat me kaartje te stempelen. Voelde me best een lul want die meneer die controleerde wist ff nie wat die moest doen. Ik zei nog..geef me de boete maar (Begrijp in zijn positie dat het lastig is. Wou ook eigelijk niet dat hij zich kut moest voelde ofzo).

Maar hij heeft me laten gaan met een waarschuwing...*wardeerd NS controlleur*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik moet trouwens met de fiets van Wormerveer naar Amsterdam Centraal. Klein rotstukje. Maar fietsend is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:45

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zeg is het nu zo dat in Blerick al die diesel mat'64 blijven staan? Of worden ze daar nu verzameld? Er komen er namelijk steeds meer bij volgens mij...

Ik vraag me af of die hele rookpaalpoespas niet een beetje overdreven was... Bedoel nu waait iedereen ook weer gewoon terug naar hun eigen plekjes op het perron en wordt er over het hele perron weer gewoon gerookt...

En zoveel boetes heb ik daarvoor nog niet gezien... Zelfs NS personeel staat vaker gewoon langs de trein een sigaretje te roken.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Er komen er niet steeds meer bij ;). Het is overigens ook geen Mat '64. Maar goed, die dingen blijven daar staan totdat ze verhuizen naar de sloper in de Beatrixhaven (Maastricht) of op weg gaan ri. een of ander Oostblokland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:35:
Er komen er niet steeds meer bij ;). Het is overigens ook geen Mat '64. Maar goed, die dingen blijven daar staan totdat ze verhuizen naar de sloper in de Beatrixhaven (Maastricht) of op weg gaan ri. een of ander Oostblokland.
jah ok 't zijn plan U's ;)

maar volgens mij zijn er écht bijgekomen want eerst stond er maar één spoor vol met die dingen, nu zijn 't inmiddels al 2 sporen...

Oostblokland, gaat NS ze serieus daar proberen te verkopen? Op zich niet zo'n gek idee, want ze zijn toch nog in redelijk rijdende staat? Bedoel de Mat '64 rijdt ook nog altijd rond, zij het soms redelijk verbouwd...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
zwahiel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:08:
[...]
jah ok 't zijn plan U's ;)

maar volgens mij zijn er écht bijgekomen want eerst stond er maar één spoor vol met die dingen, nu zijn 't inmiddels al 2 sporen...
Vrij snel na de eerste lichting is de rest gekomen, de afgelopen weken is er niks verplaatst.
Oostblokland, gaat NS ze serieus daar proberen te verkopen? Op zich niet zo'n gek idee, want ze zijn toch nog in redelijk rijdende staat? Bedoel de Mat '64 rijdt ook nog altijd rond, zij het soms redelijk verbouwd...
Er zijn er vijf verkocht, de rest wordt gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Waar gaan die naar toe dan!? Wie koopt ze nu nog op?

Ben alweer een tijdje niet in Venlo geweest dus 't viel mij vorige week pas op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Kweenie, Slowakije was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb gisteren een vouwfiets gekocht en naast me neer gezet in het rijtuig, op een plek met vier plaatsen tegenover elkaar. Zo hield ik lekker drie plaatsen onnodig bezet. Gelukkig was de trein dusdanig leeg dat er anders toch niemand zou zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Aha. En nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ghehe kom je straks in Slovenië of een ander andere Oostblok land, komt daar ineens een plan U voorbij getuft :+

't zijn op zich best goeie machientjes aangezien ze 't al zo lang volhouden, de electro broertjes tuffen nog altijd en volgens mij blijft dat ook nog wel ff zo of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:15

Killjoy

Klingon lawn products

Luccus schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:35:
Kweenie, Slowakije was het toch?
Yep, u gaat door voor de koelkast. Onderstaande komt uit het openbaar vervoer / railnieuws van september 2005.
De 125, die sinds 02-08 in Onderhoudsbedrijf Zwolle staat, wordt verkocht aan de enige particuliere railvervoerder in Slowakije, Bratislavská Regionálna Kolajová Spolocnost, die enkele zijlijnen bij Bratislava exploiteert, maar vijf DE3-en zou willen gebruiken voor treinen over langere afstanden. Na de 125 zullen de vier volgende stellen pas na betaling worden opgeknapt en overgedragen.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Als ze dat spul op langere afstanden in willen zetten, wil ik niet weten wat ze op korte afstanden inzetten.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:41:
Als ze dat spul op langere afstanden in willen zetten, wil ik niet weten wat ze op korte afstanden inzetten.. :?
Iets dat wat sneller optrekt wellicht.

Ik vond die Plan U altijd prettige treinen om mee te rijden, erg rustig (qua geluid) in de 1e klas, maar met de rug tegen het motorcompartiment was ook een manier om je ritje Zp-Hgl te beleven.
Het latere DM'90 was vooral heerlijk comfortabel (1e klas relatief gezien wel minder dan bij plan U).
Sinds Syntus er rijdt, kom ik ook niet meer op Hgl-Zp; ik reis voortaan via Dv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Ohja vergeten te vermelden :) Mijn opmerking sloeg dus op t zitcomfort.. Moet er niet aan denken om daar bijvoorbeeld 5 uur aaneengesloten in rond te moeten rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

insan1ty schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:41:
2-assige railbusjes (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.railfaneurope.net/pix/sk/diesel/dmu/810/001-399/00-PREVIEWS/810-065-mt.jpg.jpg

Voorheen met van die plastic kuipstoeltjes zoals je ze in Nederland nog niet eens meer tegen komt in wachthokjes, nu hebben ze wat beter meubilair.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik vroeg me af. Zijn er hier Tweakers die niet bij de NS/nedtrain werken en een DOM-sleutel hebben :P?
En zo ja, maak je er wel eens gebruik van :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Is het nu echt nodig om zulke dingen hier te gaan bespreken? Als niet-spoormedewerker heb je geen enkele reden/rechten om zo'n ding te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:46:
Is het nu echt nodig om zulke dingen hier te gaan bespreken? Als niet-spoormedewerker heb je geen enkele reden/rechten om zo'n ding te gebruiken.
Nu word ik wel nieuwsgierig! ;) Wat kun je met zo'n sleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een DOM sleutel (DOM is eigenlijk een merknaam) is een sleutel voor een van de vele sleutelgaten die in treinen gebruikt worden.
Vroegah waren deuren afgesloten met een vierkantsleutel (een vierkant pennetje waar je een bijbehorende sleutel op zet). Omdat dit in de huidige tijd toch wat vandalisme en misbruikgevoelig was zijn daar "echte" sleutels voor gekomen.

Dus wat kun je er mee: HC hokjes openen, cabines openen. Van dat soort ongein wat dus niet toegestaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

In de plan T/V kan je met dat vierkante slot in no time de omroepinstallatie bereiken. Een klasgenoot heeft in de trein van Utrecht / Leiden wel zo nu en dan wel wat grappige dingen gehoord. :p...
Je moet natuurlijk wel weten dan of de conducteur niet het gekoppelde treinstel zit O-),a ls je zonodig wilt kutten. Maar alsnog raad ik dit af :P.

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 31-10-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:36:
In de plan T/V kan je met dat vierkante slot in no time de omroepinstallatie bereiken. Een klasgenoot heeft in de trein van Utrecht / Leiden wel zo nu en dan wel wat grappige dingen gehoord. :p...
Je moet natuurlijk wel weten dan of de conducteur niet het gekoppelde treinstel zit O-),a ls je zonodig wilt kutten. Maar alsnog raad ik dit af :P.
Als je zo nodig wil spelen met spul dat er niet voor gemaakt is, wees dan ook de man en draag de consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik heb wel eens aan de omroepinstallatie gezeten van diverse treinen :P..

spoiler:
Op de NedTrain-opendag

[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 31-10-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Ja, nou en? Het lijkt echt wel een obsessie voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Schrootfanaten opgelet: de Jaap. Gister uit Vl naar Dv als 28240 bij Hrt.
*knip

[ Voor 66% gewijzigd door SmartDoDo op 11-11-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit zo'n sleutel gevonden.. Moet em hier nog wel ergens hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werd vrijdag onaangenaam verast met enkele gekoppelde mat 64 als sneltrein Roosendaal-Zwolle. :?
In tilburg stapte ik op, ding zat ramvol natuurlijk, gelukkig hoefde ik maar tot den bosch.

en in- uitstappen gaat ook lekker snel met die smalle gangetjes ;)

maar verder toch mooi kunnen zitten dus was niet echt een probleem, maar toen ik op het peron stond en het aan zag komen had ik wel ff iets van f*ck wat krijgen we nu 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 22:13:
werd vrijdag onaangenaam verast met enkele gekoppelde mat 64 als sneltrein Roosendaal-Zwolle. :?
In tilburg stapte ik op, ding zat ramvol natuurlijk, gelukkig hoefde ik maar tot den bosch.

en in- uitstappen gaat ook lekker snel met die smalle gangetjes ;)

maar verder toch mooi kunnen zitten dus was niet echt een probleem, maar toen ik op het peron stond en het aan zag komen had ik wel ff iets van f*ck wat krijgen we nu 8)7
Ach, tot een jaar of vier geleden was dat standaard (en daarvoor was het nog erger..)

Dat was ook net de tijd dat ik zo eens in de week van Enschede naar Breda moest. Om mn rug wat te sparen, nam ik meestal een half uur pauze in Nijmegen of Den Bosch.
Later ben ik 1e klas gaan reizen, nog later via Ut gaan rijden.
Mat'64 1e klas is trouwens ideaal als je he-le-maal kapot bent: armsteunen omhoog, jas onder je hoofd en slapen maar!

In het weekend in mat'64 nog steeds veelvoorkomend in de 3600-serie(sneltrein Rsd-Zl dus), als me dat tijd scheelt (doet het eigenlijk nooit, is vanuit het zuiden of 25 minuten wachten in Den Bosch, of 20 in Utrecht), kijk ik altijd eerst even in Somda (kan tegenwoordig ook op de mobiel, lekker handig voor onderweg!) of me IRM of mat'64 te wachten staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Somda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.somda.nl :+

Kan je oa. het -geplande- mat. per trein opvragen, of een doorkomststaat voor een bepaalde plek maken (handig als je bijv. met je camera langs de baan staat en je wil bijpassende treinnummers hebben).
Of gewoon voor de leuk, als je op een trein staat te wachten op een stoptreinstation eens kijken wat er allemaal voorbij komt razen de komende minuten.

In het geval van de treinen in de 3600-serie, geef ik vlak voor mn trein in Deventer aan komt (als ik uit Enschede kom en naar het zuiden moet), even het treinnummer in (te halen uit NS actuele vertrektijden of somda doorkomststaat), bv. 3657 en Somda geeft dan de volgende uitvoer (voor morgen):
Woensdag - Dienst HA26: , 3618 Rsd-Zl, 3633 Zl-Rsd, 3642 Rsd-Zl, 3657 Zl-Rsd, 3666 Rsd-Zl, 3681 Zl-Rsd

Waarin 'HA' staat voor een IRM-VI, en 'HB' bv. voor IRM-IV. ST en SV = wegblijven (plan T resp. plan V).

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Gisteren zag ik in Woerden een geparkeerde SGMm staan op spoor 5. Was zo te zien erg nieuw zag ik op de achterkant van de bakken. De reviseringsdatum was 10-05 :).
Helaas zaten enkele bakken al onder de graffiti :r...
Het betrof trouwens 2975 ;)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 02:59:
[...]

Waarin 'HA' staat voor een IRM-VI, en 'HB' bv. voor IRM-IV. ST en SV = wegblijven (plan T resp. plan V).
Bedankt voor de info, maar dan kan ik elke dag wel wegblijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

http://www.nu.nl/news/618...e_in_trein_Amsterdam.html

Ik vond het al apart in Utrecht, ik hoorde vanmiddag dat de ICE vanuit Amsterdam een vertraging had van 5 minuten, wat later 10 minuten werd, en volgens mij daarna onbekend....
Maar ik was toen al op de bestemming waar ik moest wezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn persoonlijke mening -uiteraard van geen enkel gewicht in dezen- is dat al die bibberkneuzen die 112 hebben gebeld omdat er twee van die baardmannen in een jurk met een rugzak liepen te kloten, een boete aan hun nek moeten krijgen wegens ontrecht gebruik van 112.

Het is dat het niet de best betalende of meest uitdagende baan is, maar voor een maandje wil ik best hc spelen. Elke vergeten tas gewoon nakijken of er NAW-gegevens op staan, zo niet, stuur maar naar Utrecht.

Pff..de Telegrafisering van Nederland.
Maar goed, dat is al drie decennia aan de gang in de criminologische kring in de US en UK, waar ik toevallig deze week een studie over aan het lezen ben. Daar draait het ook meer om onderbuikgevoelens en veel minder om 'de waarheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 12:00

Cliffie

Trompetslet

En de informatievoorziening was ook weer om te janken gisteren :/

Sta je te wachten op Amsterdam Bijlmer, dat is dus ook het laatste station waar de metro kan komen in Amsterdam als je richting Utrecht moet. Krijg je te horen dat op last van de politie en brandweer er geen trein verkeer mogelijk is vanaf Muiderpoort. Ok. De stoptrein van en naar Utrecht gaat tot Muiderpoort, dat is logisch. De stoptrein van Amsterdam naar Rotterdam (xx:35 vertrek van Bijlmer richting Breukelen/Woerden), ging pendelen tussen Rotterdam en Abcoude :? Waar slaat dat op? Laat dat ding dat pendelen tussen Rotterdam en Bijlmer, dan kunnen alle personen uit Amsterdam ook nog richting Rotterdam (of in mijn geval Gouda).

Kortom, ik in een trein gepropt richting Utrecht, was wel gezellig, daar niet van :) Maar ik op Abcoude er dus even uit om te kijken naar een trein naar Rotterdam (nou, niks dus), en informatie werd er niet gegeven.

Wat nog irritanter is, de personen die werden opgepakt, waren rond 20:00 al weer op vrije voeten, terwijl het treinverkeer nog niet eens normaal reed, sjonge jonge.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
ROVER was erg tevreden over de informatievoorziening maar ik vond het maar magertjes. Ik was om 17:20 op Amsterdam om richting Delft te gaan. Alle TAS schermen stonden uit dus ook de treinen die gewoon vanuit het westen komen en weer die kant op teruggaan stonden er niet op. Om 17:27 werd omgeroepen dat de IC naar Rotterdam van 17:29 zou vertrekken van spoor 13. Ik met mijn vouwfiets die kant op en toen ik onderaan de roltrap stond naar boven ging de sluitfluit.

Als die TAS schermen gewoon aan hadden gestaan was ik meteen al in die trein gaan zitten. Uiteindelijk de sneltrein naar Breda genomen. De conducteur van die trein mag wel geprezen worden. Hij vermeldde netjes via de omroep dat ze extra zouden stoppen in Haarlem Spaarnwoude en declasseerde vervolgens de 1e klas (we reden met 8 bakken IRM) omdat het aanzienlijk druk was (IC vanuit Ut reed natuurlijk niet). Hij vermeldde wel dat zodra het rustiger zou worden iedereen weer 2e klas moest gaan zitten.

Verder ben ik het met MREn eens. Laten ze gewoon die tassen controleren. Dat gedoe om niks. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Cliffie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:48:
En de informatievoorziening was ook weer om te janken gisteren :/
PrutjePrutsrail weer hè. Hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Luccus schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:30:
[...]
PrutjePrutsrail weer hè. Hopeloos.
Als reiziger heb je niks met ProRail te maken, de NS hoort de reizigers van informatie te voorzien, ook al zeggen ze maar iets, maar als je met enorm veel mensen op een "klein" station staat te wachten is het opzich wel handig als er even vermeld wordt wat er aan de hand is, voor zover dat bekend is. Ik heb meer informatie gekregen van mijn broer thuis met dan dat ik informatie kreeg van NS'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Laatst online: 16-09 12:00

Cliffie

Trompetslet

Het maakt mij niet uit wie die informatie geeft, als die maar gegeven wordt, ook al is deze summier. Ik ga dus ook niet met de zwarte piet wijzen :P

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Ik had erop zich niet zoveel last van ook gisteren. Ik kwam om 16:55 op Amsterdam CS aan met de tram wat wel een drama was. Vervolgens kon ik met gemak mijn sneltrein richting Breda van 17:10 in lopen en een fijn plekje in de 1e klas uitzoeken. Maar rond 17:05 toen de chaos blijkbaar compleet was op Amsterdam CS en ik nogsteeds niet wist wat er nou eigenlijk aan de hand was zat die trein zo stampend vol dat het wel de tram leek waar ik net uit kwam. Uiteindelijk heb ik van medereizigers vernomen dat het dus om een "bom" zou gaan. Vervolgens natuurlijk bij Amsterdam Sloterdijk zeker 15 minuten stilgestaan omdat er toch eigenwijze mensen bij moesten, ookal past dat gewoon niet.

Ach jah...vanochtend natuurlijk ook weer drama met een seinstoring op het traject Leiden - Amsterdam CS via Schiphol. Dus daar wilde ook weer teveel mensen de trein in en dat lukte nog vrij aardig ook. Blijkbaar is het ook de gewoonte van sommige elitaire 1e klas intercity reizigers, die de nare gevolgen van een seinstoring op hun traject moeten bekopen met het staan in de 1e klas, mij ervan te te beschuldigen niet thuis te horen in de 1e klas. De man wilde persee mijn kaartje zien, blijkbaar voldeed ik niet aan zijn verwachtingspatroon, het spijt me dat ik niet in 3 delig grijs met een marker, management verslagen zit door te werken.

Ach we zien wel wat vanmiddag ons brengt :) (afgezien van regen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:33:
[...]

Als reiziger heb je niks met ProRail te maken, de NS hoort de reizigers van informatie te voorzien, ook al zeggen ze maar iets, maar als je met enorm veel mensen op een "klein" station staat te wachten is het opzich wel handig als er even vermeld wordt wat er aan de hand is, voor zover dat bekend is. Ik heb meer informatie gekregen van mijn broer thuis met dan dat ik informatie kreeg van NS'ers.
Daar gaat het überhaupt niet om Sjengke, als PrutsRail vertikt haar werk te doen dan hoor je als reiziger niks en het is zo'n logge organisatie dat het erg moeilijk is dat broddelwerk te laten doorbreken. Treinpersoneel krijgt de info indirect ook via PrutsRail en als die niks laten weten kunnen ze jou ook niks vertellen. Wat mij betreft is er verder geen discussie over nodig: aanpakken dat tuig bij Prutsrail. Heeft overigens niks met zwarte pieten te maken, maar met dé constatering dat PrutsRail er nog steeds niks van bakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 02-11-2005 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Luccus schreef op woensdag 02 november 2005 @ 11:37:
[...]
Daar gaat het überhaupt niet om Sjengke
pardon, als wat scheld je me uit?
, als PrutsRail vertikt haar werk te doen dan hoor je als reiziger niks en het is zo'n logge organisatie dat het erg moeilijk is dat broddelwerk te laten doorbreken. Treinpersoneel krijgt de info indirect ook via PrutsRail en als die niks laten weten kunnen ze jou ook niks vertellen. Wat mij betreft is er verder geen discussie over nodig: aanpakken dat tuig bij Prutsrail. Heeft overigens niks met zwarte pieten te maken, maar met dé constatering dat PrutsRail er nog steeds niks van bakt.
ehm, hoe kunnen mensen thuis _wel_ meer informatie krijgen?

Dat bedrijf heet overigens gewoon ProRail, niet PrutsRail of wat dan ook, doe eens normaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cliffie schreef op woensdag 02 november 2005 @ 08:48:
Wat nog irritanter is, de personen die werden opgepakt, waren rond 20:00 al weer op vrije voeten, terwijl het treinverkeer nog niet eens normaal reed, sjonge jonge.
Ik vind het niet irritant, ik vind het juist volledig terecht dat in dit land onschuldige mensen niet vast worden gehouden, of heb ik de afgelopen maanden iets gemist in de politiestudies die ik volg?

Dat treinverkeer na zo'n verstoring niet a la minute hersteld is -of kan zijn!- lijkt me wel haast logica op groep 6-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:33:
[...]

Het probleem is dat 'dat' bedrijf als verantwoordelijke voor de verkeerleiding weer waar alle treinen zich bevinden, en daarom ook verantwoordelijk is voor informatievoorziening, zoals bijvoorbeeld de informatieschermen en omroepberichten op stations.

En als je NS'er op dat vlak iets gedaan wil hebben, ben je dus volledig overgeleverd aan de (on)wil van NoRail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op woensdag 02 november 2005 @ 10:56:
. Blijkbaar is het ook de gewoonte van sommige elitaire 1e klas intercity reizigers, die de nare gevolgen van een seinstoring op hun traject moeten bekopen met het staan in de 1e klas, mij ervan te te beschuldigen niet thuis te horen in de 1e klas. De man wilde persee mijn kaartje zien, blijkbaar voldeed ik niet aan zijn verwachtingspatroon, het spijt me dat ik niet in 3 delig grijs met een marker, management verslagen zit door te werken.
Vraag hem dan meteen om legitimatie waaruit blijkt dat hij voor NSR werkt en uit hoofde van zijn functie naar jouw plaatsbewijs mag vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:14:
[...]

Ik vind het niet irritant, ik vind het juist volledig terecht dat in dit land onschuldige mensen niet vast worden gehouden, of heb ik de afgelopen maanden iets gemist in de politiestudies die ik volg?
Wat doe je als twee mannen zich opsluiten op het toilet? Vragen of ze er condooms bij nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:04:
Via de vrije nieuwsgaring en persvoorlichters van de politie.
En die informatie kan jij in de trein weer tot je nemen, via teletext of wat dan ook.
Dat bedrijf heet overigens gewoon ProRail, niet PrutsRail of wat dan ook, doe eens normaal :/
Wat is er dan zo 'pro' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:22:
[...]
Wat doe je als twee mannen zich opsluiten op het toilet? Vragen of ze er condooms bij nodig hebben?
Lekker laten doen. Ik ben ook wel eens niet-alleen het pleehokje ingedoken. Maar alleen maar omdat die Harries, of Sjengskes (da's limburgs voor harrie :P ) zo'n jurk aanhadden, is het ineens verdacht?

Ik word soms zo moe van bepaalde landgenoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:23:
Via de vrije nieuwsgaring en persvoorlichters van de politie.
En die informatie kan jij in de trein weer tot je nemen, via teletext of wat dan ook.
En waarom kan het NS personeel niet hierover beschikken en deze informatie doorgeven aan de reizigers?
Ik bedoel, wat hebben we aan een melding "Het is druk" welke ik gisteren veelvuldig heb gehoord door de omroepinstallatie in de trein? Geef dan aan waarover het gaat, dat bedoel ik.
Wat is er dan zo 'pro' aan?
Ehm, de naam?
Net zoals Micro$oft of Microschoft ook niet gewenst is, het bedrijf heet nu eenmaal zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:04:
[...]

pardon, als wat scheld je me uit?
Dat is geen scheldwoord.
[...]
Voor vrijwel de hele spoorsector heet dat bedrijf niet ProRail. Mensen krijgen thuis informatie via bv. de radio, journalisten die zich op alle mogelijke manieren ermee proberen te bemoeien. Alleen heb je als treinpersoneel geen radio en als bijsturing wel wat andere dingen aan je hoofd dan de radio luisteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ik vind van wel.
Voor vrijwel de hele spoorsector heet dat bedrijf niet ProRail. Mensen krijgen thuis informatie via bv. de radio, journalisten die zich op alle mogelijke manieren ermee proberen te bemoeien. Alleen heb je als treinpersoneel geen radio en als bijsturing wel wat andere dingen aan je hoofd dan de radio luisteren....
ja stel je voor dat de reizigers informatie krijgen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:28:
[...]

En waarom kan het NS personeel niet hierover beschikken en deze informatie doorgeven aan de reizigers?
Ik bedoel, wat hebben we aan een melding "Het is druk" welke ik gisteren veelvuldig heb gehoord door de omroepinstallatie in de trein? Geef dan aan waarover het gaat, dat bedoel ik.
Even twee dingen uit elkaar halen:
1. info in de trein
2. info buiten de trein.

ad 1: Dat je in de trein een technisch defect voorwendt om paniek te voorkomen lijkt me logisch, alleen heb je altijd mensen die via telefoons toch wel uitvinden wat er aan de hand is
ad 2: Ik kan onderweg in principe de informatieschermen op de stations uitlezen, dus actuele vertrektijden, perron, vertraging, etc. Maar gedurende zo'n 'storing', zet NoRail doodleuk die systemen uit, waardoor in de omgeving Amsterdam al die schermen blank gaan.
En sja, als je als verkeersleiding de bijsturing van NS-R net zo veel info gunt als de reiziger, dan kunnen die NS'ers ook niet veel doorgeven aan hun klanten.
Ehm, de naam?
Net zoals Micro$oft of Microschoft ook niet gewenst is, het bedrijf heet nu eenmaal zo.
Microschoft is beledigend, NoRail is gewoon een feit.

Het is juist door NoRail dat NS-R nooit of te nimmer haar punctualiteit boven de 90% kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:37:
Microschoft is beledigend, NoRail is gewoon een feit.
nee dat is ook beledigend, maaar blijkbaar willen jullie dat niet snappen ofzo?
Het is juist door NoRail dat NS-R nooit of te nimmer haar punctualiteit boven de 90% kan krijgen.
ja en? is dat maar meteen een reden om het bedrijf niet te noemen zoals het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Zullen we de discussie toch nog een beetje volwassen proberen te voeren? We weten inmiddels wel dat ProRail schijnbaar niet echt een superjofel bedrijf is, maar om het nu consequent te gaan omschrijven als NoRail, PrutsRail, of weet ik het... tamelijk overbodig. Laten we het beestje gewoon bij zijn naam noemen.

Hetzelfde geldt voor termen als Harrie, Sjengke... allemaal niet nodig. Misschien is het geen erge flame, maar een tikkeltje denigrerend klinkt het wel.

U bent gewaarschuwd :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, ik lees net een ooggetuige verslag dat de informatievoorziening op Centraal wel goed was geregeld; alle vertrekkende treinen werden opgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:45:
Trouwens, ik lees net een ooggetuige verslag dat de informatievoorziening op Centraal wel goed was geregeld; alle vertrekkende treinen werden opgeroepen.
Ja dat van Rikus zeker... alle treinen werden één minuut of twee minuten van tevoren omgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder andere ja, maar of ik die nou nog zo serieus kan nemen...
... alle treinen werden één minuut of twee minuten van tevoren omgeroepen.
Bagger dus als je niet zo bedreven bent in het gokken waar een kerende treinserie binnen kan komen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 02 november 2005 @ 12:39:
ja en? is dat maar meteen een reden om het bedrijf niet te noemen zoals het heet?
Ja, dat is precies de reden gezien de positie waarin P*rail zich bevindt gezien haar relatie met de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Heel raar, maar er gaat geen tentamen week voorbij zonder gez*ik met het OV per spoor. Gister ochtend was er een wisselstoring tussen den bosch en zaltbommel, maar ik had geluk denk ik want het was volgens mij aan het eind. (had maar 10 minuten vertraging, geen chaos).

Half 4 wil ik weer de trein in (amstel-den bosch). Werd er toen omgeroepen dat de IC naar nijmegen niet kan rijden ivm defecte trein bij A'dam Centraal. 2 minuten later het advies om naar Centraal te reizen omdat de IC naar Heerlen naar omgeleid wordt. Wij naar het andere perron in, en stappen met perfecte timing de IC naar Den Helder in. Nog geen minuut na vertrek "euhm dames en heren, er volgt slecht bericht, door een bommelding rijd deze trein niet verder dan Muiderpoort" En we zaten ons nog af te vragen of we beter niet met de metro naar duivendrecht konden gaan om daar de stoptrein naar utrecht CS te nemen. Slechte timing van ons! :X

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik heb vandaag iets zeer Positiefs te melden over ProRail: ze hebben een vertraging omgeroepen op Hto (u weet wel: dat station waar normaal gesproken nooit een vertraging omgeroepen wordt)!!!

Er werd gemeld dat de stoptrein naar Ht 'over 5 minuten' binnen zou komen.
Twee minuten later hetzelfde bericht.
5 minuten later: geen trein.
Uiteindelijk bleek deze trein +15 te hebben. Dat werd niet omgeroepen, maar dat ze ueberhaupt iets omgeroepen is al een groot compliment waard!

Op de terugweg:

Ik heb ontdekt dat ProRail liefhebber is van volksverhuizingen.

Ik bedoel, enkele honderden mensen kregen rond 18.40 de opdracht zich te verplaatsen van spoor 7 (Sneltrein Rsd) naar spoor 4a. Vervolgens kregen wederom enkele honderden mensen de oproep zich te verplaatsen van spoor 4a naar spoor 1a (Stoptrein Nm). Nut van deze spoorwijzigingen en bijbehorende volksverhuizing? Geen idee.

De stoptrein zou volgens de omroep over 10 minuten binnenkomen.
Nu vraag ik me af: mag ik dat vertalen naar dat ie een vertrekvertraging heeft van 10 minuten?
Als op de CTA staat "Vertrek 18.37 +10", dan zou dat betekenen dat de trein om 18.47 vertrekt.
Maar als om 18.35 en 18.37 wordt omgeroepen dat ie over 10 min binnenkomt, dan betekent dat dat ie om 18.47 binnenkomt.

Maar omdat deze trein keert (en omdat er vele honderden mensen instappen) zal de vertrektijd nooit gelijk zijn aan de aankomsttijd.

Dus dan vraag ik me af, wie heeft gelijk? De CTA of de omroeptruus?

Overigens werd deze trein doodleuk opgeheven (als ze reservemat. in Ht hadden staan had dat niet gehoeven), dus uiteindelijk maakt het niet zoveel meer uit

Oh ja. Om 8.41 was de binnenkomende stopper Ut->Ht een mDDM+DDAR
En de Sneltrein van 8.25 naar Zl bevatte een Olympische VIRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
terabyte schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:02:
Ik heb vandaag iets zeer Positiefs te melden over ProRail: ze hebben een vertraging omgeroepen op Hto (u weet wel: dat station waar normaal gesproken nooit een vertraging omgeroepen wordt)!!!

Er werd gemeld dat de stoptrein naar Ht 'over 5 minuten' binnen zou komen.
Twee minuten later hetzelfde bericht.
5 minuten later: geen trein.
Uiteindelijk bleek deze trein +15 te hebben. Dat werd niet omgeroepen, maar dat ze ueberhaupt iets omgeroepen is al een groot compliment waard!
Wat een lieve schatten toch bij dat P*Rail :+.
Op de terugweg:

Ik heb ontdekt dat ProRail liefhebber is van volksverhuizingen.

Ik bedoel, enkele honderden mensen kregen rond 18.40 de opdracht zich te verplaatsen van spoor 7 (Sneltrein Rsd) naar spoor 4a. Vervolgens kregen wederom enkele honderden mensen de oproep zich te verplaatsen van spoor 4a naar spoor 1a (Stoptrein Nm). Nut van deze spoorwijzigingen en bijbehorende volksverhuizing? Geen idee.

De stoptrein zou volgens de omroep over 10 minuten binnenkomen.
Nu vraag ik me af: mag ik dat vertalen naar dat ie een vertrekvertraging heeft van 10 minuten?
Als op de CTA staat "Vertrek 18.37 +10", dan zou dat betekenen dat de trein om 18.47 vertrekt.
Maar als om 18.35 en 18.37 wordt omgeroepen dat ie over 10 min binnenkomt, dan betekent dat dat ie om 18.47 binnenkomt.

Maar omdat deze trein keert (en omdat er vele honderden mensen instappen) zal de vertrektijd nooit gelijk zijn aan de aankomsttijd.

Dus dan vraag ik me af, wie heeft gelijk? De CTA of de omroeptruus?
Ze vertellen je allebei hetzelfde. Het systeem werkt op basis van de geregistreerde vertraging op een dienstregelingpunt. Als het ding bijvoorbeeld bij Gdm +10 heeft, dan zal de CTA dat tonen en Truus dat roepen. Heeft het ding bij het volgende meetpunt bijvoorbeeld nog maar +5, wordt die info doorgegeven. Overigens is die Truus maar irritant, het ding blijft dezelfde tijd omroepen en telt niet af.
Overigens werd deze trein doodleuk opgeheven (als ze reservemat. in Ht hadden staan had dat niet gehoeven), dus uiteindelijk maakt het niet zoveel meer uit
In Ht geen reservemat.? Dat heb ik al lang niet meer meegemaakt.
Oh ja. Om 8.41 was de binnenkomende stopper Ut->Ht een mDDM+DDAR
En de Sneltrein van 8.25 naar Zl bevatte een Olympische VIRM.
Niet "een", maar "de" ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik weet van een kerel bij mij op school dat Prorail zijn best genoeg doet maar dat het er ook niet makkelijk aan toe gaat. Zij zijn ook een semi overheidsinstelling. trouwens dat NS medewerkers geen informatie hebben dat is HUN schuld!

Heel simpel en zo is het niet anders, als je 't persé zou willen weten dan kom je er wel achter! En kom nou niet aangemiept dat het allemaal Prorails schuld de NS draagt haar steentje goed genoeg bij! Conducteurs die staan te smoken buiten op het perron, nog snel even koffie halen terwijl de deuren al dicht zijn...

"vergeten" de deuren te ontgrendelen zodat je 10 minuten uit je neus aan het eten bent en gewoon op het bedieningspaneel kan zién dat hij nog niet ontgrendeld is.

Kaartjes automaten die niet werken en conducteurs die dat niet geloven en je evengoed een boete proberen te geven...

Conducteurs die liggen te slapen in de eeste klas en van Maastricht tot aan Utrecht niet één keertje ziet (moeilijk hé werken...)

In de trein niets omroepen, dat heeft allemaal niets maar dan ook niets met Prorail te maken, maar puur met de dienstverlening binnen de NS!

* zwahiel heeft er een beetje genoeg van dat iedereen over Prorail loopt te zeiken, die lui doen hun best om het zo goed en zo kwaad mogelijk te regelen. In tegenstelling tot de NS waar ik als domme reiziger helemaal niets aan heb de meeste tijd!

Ik heb als reiziger primair met de NS te maken en nergens anders mee, kennelijk ben ik zo dom maar zo is het in werkelijkheid wel! Al moet die trein nog gemaakt wordt boeit me niet, ik ben klant van de NS! Vertraging? NS dus!! Dat iemand anders een probleem heeft veroorzaakt en dat daardoor de NS niet kan werken, jammer maar helaas!
Dus kom 's op, NS werkt zelf ook niet zo goed zoals iedereen hier het zo mooi probeert voor te schilderen!

Geen trol, geen flame, maar dat moest ik 's een keertje kwijt!

[ Voor 3% gewijzigd door zwahiel op 03-11-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
zwahiel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:14:
Ik weet van een kerel bij mij op school dat Prorail zijn best genoeg doet maar dat het er ook niet makkelijk aan toe gaat. Zij zijn ook een semi overheidsinstelling. trouwens dat NS medewerkers geen informatie hebben dat is HUN schuld!
P*Rail moet de info geven, zij zijn de enigen die zijn hoe treinen gaan rijden. De vervoerders kunnen niet real-time zien hoe hun trein is ingelegd, danwel waar die staat. Waarom is dat "hun schuld" dan? Kun je dat onderbouwen?
Heel simpel en zo is het niet anders, als je 't persé zou willen weten dan kom je er wel achter! En kom nou niet aangemiept dat het allemaal Prorails schuld de NS draagt haar steentje goed genoeg bij! Conducteurs die staan te smoken buiten op het perron, nog snel even koffie halen terwijl de deuren al dicht zijn...
Alleen zorgt dat nauwelijks voor vertragingen, het gepruts van P*Rail wel.
"vergeten" de deuren te ontgrendelen zodat je 10 minuten uit je neus aan het eten bent en gewoon op het bedieningspaneel kan zién dat hij nog niet ontgrendeld is.
Ja ja, ook wel eens er aan gedacht dat er ergens anders in de trein wel eens een agressieve zwartrijder vastgehouden kan worden? Je verkondigt flauwekul.
Kaartjes automaten die niet werken en conducteurs die dat niet geloven en je evengoed een boete proberen te geven...
En terecht, je kunt geld terugvragen en aan de oplossing van de problemen wordt gewerkt (er worden nieuwe kaartlezers geinstalleerd, een aantal stations hebben ze al). Maar wat heeft dat te maken met het klungelwerk van P*Rail? Met het veroorzaken van grote stremming, onnodige vertragingen en dergelijke?
Conducteurs die liggen te slapen in de eeste klas en van Maastricht tot aan Utrecht niet één keertje ziet (moeilijk hé werken...)

In de trein niets omroepen, dat heeft allemaal niets maar dan ook niets met Prorail te maken, maar puur met de dienstverlening binnen de NS!
Inderdaad, overal lopen rotte appels rond.
* zwahiel heeft er een beetje genoeg van dat iedereen over Prorail loopt te zeiken, die lui doen hun best om het zo goed en zo kwaad mogelijk te regelen. In tegenstelling tot de NS waar ik als domme reiziger helemaal niets aan heb de meeste tijd!

Ik heb als reiziger primair met de NS te maken en nergens anders mee, kennelijk ben ik zo dom maar zo is het in werkelijkheid wel! Al moet die trein nog gemaakt wordt boeit me niet, ik ben klant van de NS! Vertraging? NS dus!! Dat iemand anders een probleem heeft veroorzaakt en dat daardoor de NS niet kan werken, jammer maar helaas!
Dus kom 's op, NS werkt zelf ook niet zo goed zoals iedereen hier het zo mooi probeert voor te schilderen!

Geen trol, geen flame, maar dat moest ik 's een keertje kwijt!
Nee, alleen ononderbouwde bagger van je en je weigert blijkbaar in te zien dat rotzooi van P*Rail veel meer schade veroorzaakt dan problemen bij de vervoerders. Dat je dat niet wil inzien is je eigen tekortkoming, volk met oogkleppen op is geen flikker waard in een discussie ergens over. Geen flame zei je? Hoe noem je dat ononderbouwde stuk kwatsj van je dan? Een liefdesbrief?

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 03-11-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Kzat gisteren in een DD-AR van Ht-Tb (+25minuten, oorspronkelijke vertrektijd 11.09), en daar werd door nogal een geaggiteerd klinkende meester verteld (en ik quote):
'Wegens een NIET meewerkende treindienstleider, die een goederentrein voor ons heeft uitgestuurd, lopen wij NOG meer vertraging op. ONZE excuses voor dit ongemak'
:o

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Luccus schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:50:
Ze vertellen je allebei hetzelfde. Het systeem werkt op basis van de geregistreerde vertraging op een dienstregelingpunt. Als het ding bijvoorbeeld bij Gdm +10 heeft, dan zal de CTA dat tonen en Truus dat roepen. Heeft het ding bij het volgende meetpunt bijvoorbeeld nog maar +5, wordt die info doorgegeven. Overigens is die Truus maar irritant, het ding blijft dezelfde tijd omroepen en telt niet af.
Wat is de eerste dienstregelingpunt voor Ht waar de vertraging wordt gemeten, Htda?

Vandaag zat ik nl. in een IC die bij vertrek uit Asd +10 had, bij vertrek uit Asa en Dvd +9, bij vertrek uit Ut +2 en bij aankomst te Ht +0

Toch stond er op de CTA te Ht dat die IC +5 had en werd er, toen de de deuren van de trein sloten door Truus omgeroepen dat die IC over 5 min binnen zou komen.
[...]
In Ht geen reservemat.? Dat heb ik al lang niet meer meegemaakt.
Er stond alleen een V'tje. Dat is te weinig om in te zetten ivm de drukte.

Overigens was er een paar weken geleden een trein defect (overigens voor dezelfde rit: 4462) en werd dus opgeheven. Toen was er wel voldoende mat. beschikbaar, maar deze werd niet ingezet.

Volgens mcn terplekke 'kon dat niet'. Toen ik vroeg naar het beleid mbt inzetten reservemat te Ht bij uitgevallen (stop)treinen was het antwoord dat daar niet aan gedaan wordt en dat het geen beleid is om te Ht reservemat te hebben aangezien het station daar 'niet belangrijk genoeg' voor is.

Dat vind ik wel jammer, want als er een trein uitvalt dan is -zeker tijdens de spits- de volgende trein gewoon te kort om twee ladingen aan reizigers mee te nemen.*
Bij de omliggende stations (Nm, Ehv en Ut doen zulke problemen zich niet zo vaak voor, is mijn ervaring (ivm aanwezigheid inzetbare reservemat.)

*En overvolle treinen leveren bovendien aanzienlijke vertragingen op door in/uitstapperikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Allereerst ben ik van mening dat het opsplitsen van de NS de allergrootste fout is van de Nederlandse regering sinds de ingebruikname van het spoor. Het had nooit mogen gebeuren en al helemaal niet besloten door een stel in Brussel... Laten we het daarover eens zijn...
Luccus schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:28:
[...]
P*Rail moet de info geven, zij zijn de enigen die zijn hoe treinen gaan rijden. De vervoerders kunnen niet real-time zien hoe hun trein is ingelegd, danwel waar die staat. Waarom is dat "hun schuld" dan? Kun je dat onderbouwen?
Als ze dat niet kunnen en ze willen dat wel, moeten ze zorgen dat dat kan! Je hebt als bedrijf ook een mond waardoor je kunt praten, dus dat is gewoon klinklare onzin!

Prorail bied een dienst aan en NS en anderen maken gebruik van die diensten, als zij samen een dergelijk systeem willen dan kan dat. Hetzij moeizaam maar via de juiste wegen kan Prorail daar gewoon toe gedwongen worden!
Alleen zorgt dat nauwelijks voor vertragingen, het gepruts van P*Rail wel.
Prorail maakt geen treinstellen defect...
Ja ja, ook wel eens er aan gedacht dat er ergens anders in de trein wel eens een agressieve zwartrijder vastgehouden kan worden? Je verkondigt flauwekul.
Toch wel veel zwartrijders dan? En toch wel gek dat dat zo vaak gebeurd... Ga nou 's niet de hele tijd de NS voortrekken alsof zij helemaal nergens schuld aan zijn!

Wel verdacht dat altijd als reizigers voor de deur moeten wachten omdat een of andere conducteur in slaap gevallen is het op de zwartrijders gesmeten wordt...

Familie van me werkt ook bij NS en neem maar aan dat het echt niet altijd de zwartrijders zijn!
En terecht, je kunt geld terugvragen en aan de oplossing van de problemen wordt gewerkt (er worden nieuwe kaartlezers geinstalleerd, een aantal stations hebben ze al). Maar wat heeft dat te maken met het klungelwerk van P*Rail? Met het veroorzaken van grote stremming, onnodige vertragingen en dergelijke?
Geld terugvragen!?

Ik heb geld, een wettig Nederlands betaalmiddel, dat schijnt anno 2005 nog niet helemaal duidelijk te zijn... Ik heb het niet zelf uitgeprint of zo hoor!
Als je door een fout aan de NS zijde niet kunt betalen ben je meteen een zwartrijder. Als je vervolgens tergoedertrouw naar de conducteur stapt krijg je eerste een boete die je laterna terug kan vorderen...

Dus de NS maakt evengoed nog winst op mij, de tijd voor ik mijn geld terug heb vangt de NS maar weer mooi als rente... En bij zoveel reizigers is dat een redelijk bedrag (waarom denk je dat de postbank haar geld altijd een dagje vast hield? echt nicht omsonst hoor!) Ik moet dus maar smeken om te MOGEN betalen, zo werkt het niet hoor!
Inderdaad, overal lopen rotte appels rond.
Wel gek dat volgens de mensen in dit topique alleen maar rotte appels bij Prorail rondlopen... De NS is kennelijk heilig....
Nee, alleen ononderbouwde bagger van je en je weigert blijkbaar in te zien dat rotzooi van P*Rail veel meer schade veroorzaakt dan problemen bij de vervoerders. Dat je dat niet wil inzien is je eigen tekortkoming, volk met oogkleppen op is geen flikker waard in een discussie ergens over. Geen flame zei je? Hoe noem je dat ononderbouwde stuk kwatsj van je dan? Een liefdesbrief?
Hier ga ik niet eens op in, daar ben ik te oud voor...

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zo te zien op nu.nl is er een botsing tussen een V-IRM en een vrachtwagen..
Niet zo best...

http://www.nu.nl/news/619...trein_en_vrachtwagen.html

Enne. Heb ook een paar leuke Polygoon-filmpjes gevonden. Electrificatie spoor naar Maastricht en Electrische treinen veroveren Nederland.
Helaas bevat de laatste niet het juiste goede geluid. Of de motoren van deze trein zijn erg brak 8)7...

[ Voor 61% gewijzigd door AW_Bos op 03-11-2005 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Zag het gisteren ook al AW_Bos...

Vind het opmerkelijk dat er steeds en steeds meer vrachtwagens betrokken zijn bij ongelukken. Veel files worden veroorzaakt door gekantende vrachtwagens en nu dit weer. Ik vraag me af wat die vrachtwagen op die overgang deed terwijl de 'dicht' ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Stond vanochtend een IRM met ingeslagen kop in 't station van Hlm. Ik wilde een fotootje maken maar voordat ik bij 't ding stond reed 'ie al weg :/

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:31:
Allereerst ben ik van mening dat het opsplitsen van de NS de allergrootste fout is van de Nederlandse regering sinds de ingebruikname van het spoor.
Was de ingebruikname van het spoor zo'n grote fout dan? ;)
Als je door een fout aan de NS zijde niet kunt betalen ben je meteen een zwartrijder. Als je vervolgens tergoedertrouw naar de conducteur stapt krijg je eerste een boete die je laterna terug kan vorderen...
Ik vind dit wel goed. Het is ervoor bedoeld om alle discussie niet met de conducteur te laten plaatsvinden maar met de klantenservice. Dus zwartrijder? Smoesjes helpen niet, boete krijg je toch wel. Ik denk dat we met zijn allen er toch beter mee af zijn, hoe vervelend het ook is om een boete te krijgen als je vergeet te stempelen. Tot 1x per jaar kun je in dat geval overigens de boete terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik vind het in dat oogpunt ook niet verkeerd, maar ik las laatst iemand die het netjes meldde bij de conducteur, die gelijk een bekeuring uitschreef maar vervolgens de hele rit (een uur) niet meer controleerde. Als die persoon dus gewoon was gaan zitten was er niks aan de hand geweest. Dat vind ik wel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan ook veel handiger: geen geldig kaartje bij controle = boete.
Voor of vlak na vertrek melden dat je geen kaartje hebt = treintarief (al dan niet omgezet in waltarief bij defecte automaat ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

CyBeR schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:57:
Stond vanochtend een IRM met ingeslagen kop in 't station van Hlm. Ik wilde een fotootje maken maar voordat ik bij 't ding stond reed 'ie al weg :/
Ik denk de IRM van het ongeluk bij Wijhe...

Die zal nu dan in Hlm staan te wachten op een nieuwe kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
AW_Bos schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:29:
[...]

Ik denk de IRM van het ongeluk bij Wijhe...

Die zal nu dan in Hlm staan te wachten op een nieuwe kop.
Komen die niet naar Tbwpl?
Overigens is mijn stageplaats voorlopig goedgekeurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:04:
[...]

Komen die niet naar Tbwpl?
Overigens is mijn stageplaats voorlopig goedgekeurd :D
Succes er mee!

Tb doet geen IRM's trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:34:
[...]

Succes er mee!

Tb doet geen IRM's trouwens :)
Niet? Er staan er altijd zat.. Laatst nog een stuk of 7-8 geteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

insan1ty schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:31:
[...]

Niet? Er staan er altijd zat.. Laatst nog een stuk of 7-8 geteld..
Gek, die keren dat ik langs Tbwpl kom, staan er alleen een berg locs en wat sprinterspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Misschien te wachten naast Tbwpl om te kunnen vertrekken?
Tbwpl onderhoudt vooral locomotieven en Sprinters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik zag vanochtends iets aparts op het station in Amersfoort...

Rond half 8 stond ik bij spoor 2 op de trein te wachten. Een paar minuten voordat deze binnenkwam, kwam er een zoemend geluid uit de rails. Dit merk ik wel vaker, maar deze keer kwam er een paar keer achter elkaar een soort *flop* geluid bij, waarna er gedurende een seconde een ronde vlam/vuurbal met een diameter van ongeveer 20 centimeter vlak boven het spoor verscheen. De vlam leek op een soort gasvlam, lichtblauw van onder en oranje van boven. Dit gebeurde op 1 plek een paar keer achter elkaar, en even later een meter of 20 verderop nog een paar keer.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn geweest? Het was in de buurt van een paar wissels.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een test van de wisselverwarming, misschien? Anders kan ik het ook niet bedenken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontdooien om ervoor te zorgen dat wissels niet vastvriezen? (beetje vroeg, dat wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Ontdooing was het niet, het was rond de 10 graden iirc... Lijkt me sterk dat dat spul dan bevriest :p

De vlam was trouwens tegen een vast stuk rails aan, niet tegen een bewegend deel.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Offtopic: Ben ik de enige die in dit topic een inlogschermpje van "www.limburglos.nl" krijgt?

Ontopic: Ik las een tijd geleden ergens dat de NS haar 1600/1700/1800 series locs wil gaan vervangen voor een nieuw model dat ook heel gemakkelijk naar Duitsland, Belgie en Frankrijk kan rijden vanwege de verschillende voltages. Ik kan hier nu niet echt veel meer over terug vinden..... Weet iemand daar iets van?

[ Voor 75% gewijzigd door maartena op 10-11-2005 18:24 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:14:
Offtopic: Ben ik de enige die in dit topic een inlogschermpje van "www.limburglos.nl" krijgt?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Komt door deze post geloof ik: Luccus in "Het grote spoorwegentopic deel 12"

Maar nieuwe locs voor de NS? Die dingen zijn toch nog niet zo heel oud?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

1600 locs gaan langzamerhand naar de schroot toe ;)...

Trouwens, ben ik de enige die het opviel in mijn reis van Gouda naar Groningen dat er veel Koplopers de doorloopkop niet meer verbonden hadden?
Ik zie het volgens mij steeds vaker...
Is dit al een voorbereiding op het waarschijnlijke verlies van de doorloopkop in de ICMm ?

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.