Allereerst ben ik van mening dat het opsplitsen van de NS de allergrootste fout is van de Nederlandse regering sinds de ingebruikname van het spoor. Het had nooit mogen gebeuren en al helemaal niet besloten door een stel in Brussel... Laten we het daarover eens zijn...
Luccus schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:28:
[...]
P*Rail moet de info geven, zij zijn de enigen die zijn hoe treinen gaan rijden. De vervoerders kunnen niet real-time zien hoe hun trein is ingelegd, danwel waar die staat. Waarom is dat "hun schuld" dan? Kun je dat onderbouwen?
Als ze dat niet kunnen en ze willen dat wel, moeten ze zorgen dat dat kan! Je hebt als bedrijf ook een mond waardoor je kunt praten, dus dat is gewoon klinklare onzin!
Prorail bied een dienst aan en NS en anderen maken gebruik van die diensten, als zij samen een dergelijk systeem willen dan kan dat. Hetzij moeizaam maar via de juiste wegen kan Prorail daar gewoon toe gedwongen worden!
Alleen zorgt dat nauwelijks voor vertragingen, het gepruts van P*Rail wel.
Prorail maakt geen treinstellen defect...
Ja ja, ook wel eens er aan gedacht dat er ergens anders in de trein wel eens een agressieve zwartrijder vastgehouden kan worden? Je verkondigt flauwekul.
Toch wel veel zwartrijders dan? En toch wel gek dat dat zo vaak gebeurd... Ga nou 's niet de hele tijd de NS voortrekken alsof zij helemaal nergens schuld aan zijn!
Wel verdacht dat altijd als reizigers voor de deur moeten wachten omdat een of andere conducteur in slaap gevallen is het op de zwartrijders gesmeten wordt...
Familie van me werkt ook bij NS en neem maar aan dat het echt niet altijd de zwartrijders zijn!
En terecht, je kunt geld terugvragen en aan de oplossing van de problemen wordt gewerkt (er worden nieuwe kaartlezers geinstalleerd, een aantal stations hebben ze al). Maar wat heeft dat te maken met het klungelwerk van P*Rail? Met het veroorzaken van grote stremming, onnodige vertragingen en dergelijke?
Geld terugvragen!?
Ik heb geld, een wettig Nederlands betaalmiddel, dat schijnt anno 2005 nog niet helemaal duidelijk te zijn... Ik heb het niet zelf uitgeprint of zo hoor!
Als je door een fout aan de NS zijde niet kunt betalen ben je meteen een zwartrijder. Als je vervolgens tergoedertrouw naar de conducteur stapt krijg je eerste een boete die je laterna terug kan vorderen...
Dus de NS maakt evengoed nog winst op mij, de tijd voor ik mijn geld terug heb vangt de NS maar weer mooi als rente... En bij zoveel reizigers is dat een redelijk bedrag (waarom denk je dat de postbank haar geld altijd een dagje vast hield? echt nicht omsonst hoor!) Ik moet dus maar smeken om te MOGEN betalen, zo werkt het niet hoor!
Inderdaad, overal lopen rotte appels rond.
Wel gek dat volgens de mensen in dit topique alleen maar rotte appels bij Prorail rondlopen... De NS is kennelijk heilig....
Nee, alleen ononderbouwde bagger van je en je weigert blijkbaar in te zien dat rotzooi van P*Rail veel meer schade veroorzaakt dan problemen bij de vervoerders. Dat je dat niet wil inzien is je eigen tekortkoming, volk met oogkleppen op is geen flikker waard in een discussie ergens over. Geen flame zei je? Hoe noem je dat ononderbouwde stuk kwatsj van je dan? Een liefdesbrief?
Hier ga ik niet eens op in, daar ben ik te oud voor...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020