Beetje jammer dat rover meteen alles wat de ns probeert te doen om het reizen leuker te maken voor klanten af kraakt... bovendien was het een PRORAIL storing, geen ns storing.
okej, het kan inderdaad ook de laatste wagon zijnLuccus schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 21:50:
[...]
Je bedoelt het laatste rijtuig (en niet de voorlaatste wagon). Morgen en overmorgen rijdt het ding ook nog mee, de omloop staat ergens op de NS-site. Alleen is de vraag in hoeverre die omloop morgenochtend nog klopt.
Maar het was dus een bios-trein, weet ik dat ook weer. Misschien kom ik heb vanaaf nog tegen
Wat Luc bedoelt is dat men wagons over het algemeen enkel in goederentreinen vindtPittie schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:57:
[...]
okej, het kan inderdaad ook de laatste wagon zijnIk dacht dat er nog een stuurstand achteraankwam, maar ik kan me vergist hebben
Maar het was dus een bios-trein, weet ik dat ook weer. Misschien kom ik heb vanaaf nog tegen
Hoewel Van Dale vindt dat wagons zowel voor reizigers- als goederenvervoer ingezet kunnen worden, wordt in het algemeen bij reizigers over rijtuigen gesproken en bij goederen over wagons.
Overigens was het het eerste rijtuig achter de stuurstand, er zat in ieder geval nog iets voor. Die bisocoopbak zat namelijk voorin en aangezien daar geen stuurtafel in zit zal er nog wel iets voor hebben gezeten, of dat nou een loc of stuurstand was is me ontgaan.
[ Voor 36% gewijzigd door insan1ty op 02-10-2005 12:20 ]
toen ik hem pas tegen kwam zat er een loc achter (rijtuig zat toen dus aan de achterkant)insan1ty schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:13:
Overigens was het het eerste rijtuig achter de stuurstand, er zat in ieder geval nog iets voor. Die bisocoopbak zat namelijk voorin en aangezien daar geen stuurtafel in zit zal er nog wel iets voor hebben gezeten, of dat nou een loc of stuurstand was is me ontgaan.
Verwijderd
Ik had vrijdagavnd weer eens nergens last van. Leve de mobiele informatievoorziening van NS!
Moest van Es naar Ehv, reis vrijwel altijd via Ut.
Voor Hgl en Dv kijk ik altijd even naar de vertragingen (zowel landelijke storing op TT751 en vertragingen van individuele aansluitende treinen) om evt. mn reisroute aan te passen.
Dus te Dv (storing was inmiddels een uur aan de gang), maar lekker de trein naar Ht gepakt (3600), in de IC naar Ut werd niets opgeroepen, erg jammer omdat de reizigers voor Rtd/Gvc mooi met die 3600 en 2500/1900 via Bd op hun bestemming hadden kunnen komen. Nu moesten ze waarsch. via Amf-Shl.
In deze 3600 was het wel wat drukker dan normaal, maar bij elk groot station werd omgeroepen dat reizigers naar RTd/Gvc via Bd moesten, dat de situatie nog niet veranderd was. En tussen Ah en Nm een extra rondje door de trein of er nog vragen waren.
Moest van Es naar Ehv, reis vrijwel altijd via Ut.
Voor Hgl en Dv kijk ik altijd even naar de vertragingen (zowel landelijke storing op TT751 en vertragingen van individuele aansluitende treinen) om evt. mn reisroute aan te passen.
Dus te Dv (storing was inmiddels een uur aan de gang), maar lekker de trein naar Ht gepakt (3600), in de IC naar Ut werd niets opgeroepen, erg jammer omdat de reizigers voor Rtd/Gvc mooi met die 3600 en 2500/1900 via Bd op hun bestemming hadden kunnen komen. Nu moesten ze waarsch. via Amf-Shl.
In deze 3600 was het wel wat drukker dan normaal, maar bij elk groot station werd omgeroepen dat reizigers naar RTd/Gvc via Bd moesten, dat de situatie nog niet veranderd was. En tussen Ah en Nm een extra rondje door de trein of er nog vragen waren.
U kletst maar wat. In goederentrein rijden wagens mee, geen wagons. En Vandalen kletsen ook wel meerinsan1ty schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:13:
[...]
Wat Luc bedoelt is dat men wagons over het algemeen enkel in goederentreinen vindtDenk ik.
Hoewel Van Dale vindt dat wagons zowel voor reizigers- als goederenvervoer ingezet kunnen worden, wordt in het algemeen bij reizigers over rijtuigen gesproken en bij goederen over wagons.
Wagens en wagons zijn m.b.t spoor taalkundig gezien gelijk..Luccus schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:26:
[...]
U kletst maar wat. In goederentrein rijden wagens mee, geen wagons. En Vandalen kletsen ook wel meer.
Misschien volgens Vandalen, maar in de spoorwereld wordt niet gesproken over "wagons".insan1ty schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:54:
[...]
Wagens en wagons zijn m.b.t spoor taalkundig gezien gelijk..
Joepie! We gaan een flamewar beginnen!Luccus schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 10:16:
[...]
Misschien volgens Vandalen, maar in de spoorwereld wordt niet gesproken over "wagons".
Zelfs NedTrain spreekt over wagons.
Railion gebruikt beide termen door elkaar. Ik denk dus dat we niemand moeten gaan affakkelen voor het gebruik van e of o. Alleen reizigers rijden niet in wagons. De laatste keer dat mensen in wagons werden vervoerd is 60 jaar geleden. Juist ja, waar NS nu die postercampagne over begonnen is.
[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 03-10-2005 11:20 ]
Signatures zijn voor boomers.
Misschien moeten de NSProRail ze gewoon GSM-R openstellen voor ook niet-NS-personeel, dan weten de reizigers tenminste waar ze aan toe zijn
Misschien moeten ze eerst gewoon GSM-R voor het personeel openstellen....Vinnienerd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:33:
Misschien moeten de NSProRail ze gewoon GSM-R openstellen voor ook niet-NS-personeel, dan weten de reizigers tenminste waar ze aan toe zijn
Wat boeit dat nou? Als de KPN door een storing bij Essent geen stroom op de telefoonlijn zet, klagen we toch ook bij KPN? Dan moeten ze allemaal d'r zaakjes maar goed regelen!AtlonXP1800 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:05:
[...]
Beetje jammer dat rover meteen alles wat de ns probeert te doen om het reizen leuker te maken voor klanten af kraakt... bovendien was het een PRORAIL storing, geen ns storing.
Hm, toch eens aan diverse vervoerders vragen wat ze nu dan gebruikenThinkAboutIt schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:59:
[...]
Misschien moeten ze eerst gewoon GSM-R voor het personeel openstellen....
AtlonXP1800 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:05:
[...]
offtopic:
Wat boeit dat nou? Als de KPN door een storing bij Essent geen stroom op de telefoonlijn zet, klagen we toch ook bij KPN? Dan moeten ze allemaal d'r zaakjes maar goed regelen!
Wat boeit dat nou? Als de KPN door een storing bij Essent geen stroom op de telefoonlijn zet, klagen we toch ook bij KPN? Dan moeten ze allemaal d'r zaakjes maar goed regelen!
Rover stelt zich op als reizigersvereniging. NS heeft de zaken goed afgehandeld, met extra treinen na afloop en taxiritten voor diegenen die niet meer thuis konden komen. Meer kán een vervoerder niet doen. Als Rover voor de reiziger opkomt, moet men klagen over diegene die verantwoordelijk is voor de ellende, niet over diegene die er óók door gedupeerd wordt en de zaken wel goed afhandeld. Aan roepen dat NS de mensen moet thuisbrengen heeft niemand iets als dat ook gebeurt.Pannenkoekkie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:04:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 03-10-2005 17:06 ]
Hoe slijpen ze dat? Nieuwe trein soms? Omgebouwde Mp?quote: http://www.nu.nlUTRECHT - Spoorbeheerder ProRail gaat speciale slijptollen inzetten tegen gladde rails. Ze ruwen het spoor op, waardoor de treinen er meer grip op hebben. Dat heeft een woordvoerder van ProRail dinsdag gezegd. De slijptollen zijn het zoveelste wapen van de spoorsector tegen gladde sporen, die vooral in de herfst kunnen ontstaan.
In de herfst van 2002 werden door bladval en roestvorming de rails spekglad. Daardoor blokkeerden en slipten de treinwielen met als gevolg vlakke plekken die zorgden voor onaangenaam hobbelende treinen. De schade was zo groot dat de Nederlandse Spoorwegen moesten overgaan op de uitgedunde zomerdienstregeling.
Na dat rampjaar heeft de sector een aantal maatregelen genomen om herhaling te voorkomen. Zo wordt er speciale gel gebruikt om de rails stroef te houden en krijgen machinisten sms'jes om ze te waarschuwen voor gladde trajecten. De maatregelen sorteren effect. De overlast door gladde sporen viel de afgelopen twee jaar mee.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Bij NSR zit er nog gewoon telerailapparatuur aan boord van de treinen.Luccus schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:04:
[...]
Hm, toch eens aan diverse vervoerders vragen wat ze nu dan gebruiken.
Er zijn wel meer vervoerders dan NSRThinkAboutIt schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:59:
[...]
Bij NSR zit er nog gewoon telerailapparatuur aan boord van de treinen.
De stelling was het openstellen van GSM-R voor reizigers, NSR heeft daar toch nog de meeste van.
Ik reageerde op jou:ThinkAboutIt schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:59:
[...]
De stelling was het openstellen van GSM-R voor reizigers, NSR heeft daar toch nog de meeste van.
GSM-R is al in gebruik voor het personeel, dus hoeft men het ook niet meer voor het personeel open te stellen.ThinkAboutIt schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:59:
[...]
Misschien moeten ze eerst gewoon GSM-R voor het personeel openstellen....
[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 04-10-2005 20:37 ]
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt.Luccus schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:02:
GSM-R is al in gebruik voor het personeel, dus hoeft men het ook niet meer voor het personeel open te stellen.
Voor zover ik heb begrepen zijn inmiddels alle Class 66'n en nog wat ander spul afgeleverd met GSM-R-apparatuur in plaats van Telerail en wordt de rest van het cargospul er momenteel van voorzien. NS-R heeft het op proef ook een tijdje gebruikt, maar dat was bepaald geen succes.ThinkAboutIt schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 21:54:
[...]
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt.
[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 04-10-2005 22:38 ]
ProRail's omroep-truus werkt nog niet zo goed in Asd:
Truus (of hoe ze ook heeft) roept om 15.26 om:
"De IC naar Asa, Dvd, Ut, Ht en Mt van 15.28 komt over ongeveer 5 minuten binnen."
De CTA's boven spoor 2 waren blanco. Maar het is de laatste weken normaal dat die dingen pas op het allerlaatste moment de trein naar Limburg aangeven.
Dus ik denk: "OK".
Op dat moment zie ik een trein op spoor 5 het station binnenrijden*. Als ervaren reiziger herken ik daar meteen de IC naar Limburg in (getrokken ICR)**. Ik ren snel naar sp 5. Het bleek de trein van 15.28 te zijn. Na vertrek zie ik op spoor 2 nog enkele tientallen mensen staan wachten op de IC die 'over 5 min' binnen zou komen.
*Puur geluk, als ik iets noordelijker zou staan, zou ik 'm niet zien en dus onnodig +30 oplopen.
**Als het IRM of ICM zou zijn, dan zou ik dus ook tevergeefs wachten op spoor 2.
Overigens zag ik ter hoogte van Utrecht Lunetten achter de bomen op het spoor Ah->Ut een trein bestaande uit twee Duitse locs rijden. Het waren twee oude diesels die bij de spoorweg fanaten/experts/nerds (doorhalen wat niet van toepassing is) vast wel erg bekend zijn. Maar ik weet het typenummer (BR ??? of V ???) niet.
De dingen leken heel erg op de BR 217 en waren Railion-rood.
Verder kwam te Hto om 16.45 een lange goederentrein langsrijden ri. Ht bestaande uit rood/bruine, lege autowagens (niet van ASE). Die dingen heb ik daar ook nog nooit eerder gezien.
En eindelijk ben ik erachter waarom sommige goederentreinen in Ht kopmaken (daarbij --afhankelijk van de ProRail medewerker die op dat moment dienst heeft-- grote vertragingen veroorzakende bij andere treinen): het zijn goederentreinen die vanuit Rotterdam naar Tilburg Industrie moeten.
Truus (of hoe ze ook heeft) roept om 15.26 om:
"De IC naar Asa, Dvd, Ut, Ht en Mt van 15.28 komt over ongeveer 5 minuten binnen."
De CTA's boven spoor 2 waren blanco. Maar het is de laatste weken normaal dat die dingen pas op het allerlaatste moment de trein naar Limburg aangeven.
Dus ik denk: "OK".
Op dat moment zie ik een trein op spoor 5 het station binnenrijden*. Als ervaren reiziger herken ik daar meteen de IC naar Limburg in (getrokken ICR)**. Ik ren snel naar sp 5. Het bleek de trein van 15.28 te zijn. Na vertrek zie ik op spoor 2 nog enkele tientallen mensen staan wachten op de IC die 'over 5 min' binnen zou komen.
*Puur geluk, als ik iets noordelijker zou staan, zou ik 'm niet zien en dus onnodig +30 oplopen.
**Als het IRM of ICM zou zijn, dan zou ik dus ook tevergeefs wachten op spoor 2.
Overigens zag ik ter hoogte van Utrecht Lunetten achter de bomen op het spoor Ah->Ut een trein bestaande uit twee Duitse locs rijden. Het waren twee oude diesels die bij de spoorweg fanaten/experts/nerds (doorhalen wat niet van toepassing is) vast wel erg bekend zijn. Maar ik weet het typenummer (BR ??? of V ???) niet.
Verder kwam te Hto om 16.45 een lange goederentrein langsrijden ri. Ht bestaande uit rood/bruine, lege autowagens (niet van ASE). Die dingen heb ik daar ook nog nooit eerder gezien.
En eindelijk ben ik erachter waarom sommige goederentreinen in Ht kopmaken (daarbij --afhankelijk van de ProRail medewerker die op dat moment dienst heeft-- grote vertragingen veroorzakende bij andere treinen): het zijn goederentreinen die vanuit Rotterdam naar Tilburg Industrie moeten.
BR 232? (voor plaatjes: zie startpost).terabyte schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:06:
Toch rijdt dat ding wekelijksterabyte schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:06:
Klopt, anders moet je bij Industrie kopmaken op de hoofdbaan (wat overigens ook planmatig gebeurt). Er wordt in Ht ook wel eens kopgemaakt als een PrutsRail-medewerker een cargo bij Btl de foute kant op stuurt en die dus in Ht i.p.v. Tb belandt. Zeker fijn als het ding juist is omgeleid van Ht-Ut ri. Tb vanwege werkzaamheden.En eindelijk ben ik erachter waarom sommige goederentreinen in Ht kopmaken (daarbij --afhankelijk van de ProRail medewerker die op dat moment dienst heeft-- grote vertragingen veroorzakende bij andere treinen): het zijn goederentreinen die vanuit Rotterdam naar Tilburg Industrie moeten.
[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 09-10-2005 14:08 ]
Voor de Randstadrail worden er oude RET metro`s omgebouwd; ze komen er dan zo uit te zien:
aldus www.retmetro.nl
5264 in RandstadRail-kleurstelling...
Rijtuig 5264, welke in september gebruikt werd voor testdoeleinden op de Zoetermeerstadslijn en Hofpleinlijn, is op lijnwerkplaats Waalhaven voor een deel in nieuwe kleuren gestoken. Het kleurconcept is gebaseerd op de kleurstelling van de nieuw te leveren metrosneltramrijtuigen, die vanaf eind 2008 geleverd zullen worden door Bombardier.
Het rijtuig is niét gelakt, maar in plakfolie gezet, zodat in de toekomst de Randstadrailkleurstelling gemakkelijk te verwijderen is en het "normale" RET-groen weer terugkeert op de body van het rijtuig. Overigens is het kleurconcept nog niet 100% definitief, er kunnen nog wijzigingen optreden. Op het moment staat rijtuig 5264 op spoor 135 van lijnwerkplaats Waalhaven, in de buitenlucht.

aldus www.retmetro.nl
[ Voor 73% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-10-2005 13:08 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Woei ik ga hopelijk stage lopen bij NedTrain Tilburg
Relaxt 
[/einde feestvreugde]
[/einde feestvreugde]
[ Voor 16% gewijzigd door insan1ty op 10-10-2005 17:20 ]
Wat ga je daar doen?insan1ty schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 17:20:
Woei ik ga hopelijk stage lopen bij NedTrain TilburgRelaxt
[/einde feestvreugde]
Kdacht dat daar de een na de andere er momenteel uit moest vliegen ivm reorganisaties...
Je kan iig wel met de trein naar je werk
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er filmpjes zijn van nederlandse trajecten? Bijvoorbeeld een stukje zwolle amersfoort..
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
http://www.vvv-groesbeek....historiekleefnijmegen.htmHawVer schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 22:01:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er filmpjes zijn van nederlandse trajecten? Bijvoorbeeld een stukje zwolle amersfoort..
Tussen Oss en Nijmegen is geen treinverkeer meer mogelijk omdat er vanochtend rond acht uur brand is uitgebroken in een trein. Alle passagiers werden meteen geëvacueerd. De trein staat nu defect tussen Oss en Ravenstein. Wat de oorzaak van de brand is en hoeveel mensen er in de trein zaten, is nog onbekend.
De brandweer van Oss en Berghem had de brand vrij snel onder controle. Volgens een woordvoerder van de brandweer raakte er niemand gewond. "We wachten nu tot de kapotte trein is weggesleept. Dan kan het treinverkeer weer doorgaan", aldus de zegsman.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Een kennis van me had ooit van een maat van hem op 'de bok' (in de cabine) van een Koploper mogen zitten en zelfs achter de knoppen mogen zitten
BN/DeStem.De HSL-Zuid, de snelle treinverbinding tussen Amsterdam en Parijs, wordt mogelijk maanden later geopend. Volgens de plannen zou het traject in april 2007 in gebruik worden genomen, maar voor het binnenlands vervoer en de dienst naar Brussel dreigt dat tien maanden later te worden.
Bovendien gaan de treinen naar Parijs pas najaar 2007 rijden. Oorzaak is vooral de vertraging van de bouw van treinen voor het vervoer in Nederland en de dienst naar Brussel. De Nederlandse Spoorwegen en HSA, de HSL-exploitant waarin NS en KLM samenwerken, hebben minister Peijs (Verkeer) ingelicht over de problemen, heeft zij dinsdag aan de Tweede Kamer geschreven.
Zij wil dat de NS op zoek gaat naar andere treinen waardoor de HSL-Zuid wel op tijd kan gaan rijden. Binnen twee weken wil de minister duidelijkheid van NS en HSA.
De problemen draaien om het beveiligingssysteem ERTMS dat volgens Europese afspraken in de HSL-treinen wordt geïnstalleerd. Treinen kunnen dan gemakkelijker op elkaars net rijden. De treinen zijn echter niet op tijd klaar.
Daar komt nog bij dat de Franse spoorwegen (SNCF), verantwoordelijk voor de treinen naar Parijs, wegens soortgelijke problemen acht maanden vertraging dreigden op te lopen. Maar volgens Peijs is dat uitstel na bemiddeling bij haar Franse collega teruggebracht tot najaar 2007.
NS en HSA willen een ander beveiligingssysteem in het spoor bouwen zodat met bestaand treinmaterieel over het traject kan worden gereden. Bovendien kan er dan de eerste jaren na opening op dit oude systeem worden teruggevallen als ERTMS nog niet goed blijkt te werken.
Peijs wijst dat echter af, schrijft ze, omdat volgens deskundigen van onder meer ProRail dit werk niet voor april 2007 klaar kan zijn en tientallen miljoenen euro's extra kost.
Bovendien leert de ervaring dat twee veiligheidsystemen „over elkaar heen” de betrouwbaarheid kwetsbaar maakt.
De bewindsvrouw verkiest het tijdelijk rijden met andere treinen die geschikt zijn voor het nieuwe beveiligingssysteem. Die zijn volgens haar beschikbaar. Twee leasemaatschappijen, Mitsui en Angeltrains, hebben in januari 2007 49 van ERTMS voorziene locomotieven klaar. Deze zijn bedoeld voor de Betuweroute.
De NS kijkt of ze ook gebruikt kunnen worden op de HSL, maar een grote kans van slagen heeft het niet, zei een NS-woordvoerder.
De minister schuift in de Kamerbrief de zwarte piet door voor een eventuele latere ingebruikname van de HSL-Zuid naar NS en HSA. Zij zal HSA houden aan het afgesloten contract. Bovendien mag de treinreiziger niet de dupe worden van een mogelijke vertraging.
Bij het uitblijven van treindiensten op de HSL moet de NS garanderen dat de bestaande internationale treinen blijven rijden totdat de nieuwe verbinding wel klaar is.
Zelfs als de treinen op tijd klaar waren geweest, was het volgens de NS niet zeker of ze over de HSL hadden kunnen rijden.
De laatste specificaties van ERTMS die de NS van het ministerie heeft gekregen, wijken volgens de vervoerder af van het systeem dat daadwerkelijk in het spoor komt te liggen.
Peijs is volgens de NS de verantwoordelijke voor de vertraging. Ze zou de specificaties te laat hebben aangeleverd.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik heb anders toch liever 6 bakken mat'64 dan 4 tussen Ht en Nm andersKilljoy schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:56:
Yep. Weer wat mat '64 gegrilld. Kan er niet om rouwen.
Foto
Die ICM-III die een tijdje geleden in de 4400 reed was toch wel erg aan de krappe kant.
Reizigers die van Nijmegen naar Den Bosch reisden werden aangeraden via Utrecht te reizen. Erg fijn dat vanmiddag ook nog eens een seinstoring tussen Utrecht en Den Bosch was...
Heerlijk weer vandaag, vanaochtend, stoptrein Deventer Colmscahte, op Almelo bleek ineens dat de trein niet verder ging (werd niet eens omgeroepen in de trein
) Bijna een uur vertraging opgelopen.
Terug weg, geen trein verkeer Almelo - Deventer, om moeten reizen via Zwolle, bijna 2 uur vertraging
Terug weg, geen trein verkeer Almelo - Deventer, om moeten reizen via Zwolle, bijna 2 uur vertraging
Geen idee, het een en ander aan meetopstellingen maken ofzo geloof ik.. Ik denk dat ik vrij weinig zal kosten cq verdienen als stagiaire456 schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 21:16:
[...]
Wat ga je daar doen?
Kdacht dat daar de een na de andere er momenteel uit moest vliegen ivm reorganisaties...
Je kan iig wel met de trein naar je werk
Ik kan zelfs met de bus naar mijn werk dan aangezien ik zelf in Tilburg woon
Er is overigens nog niets zeker.. Alleen dat NedTrain een stageplaats open heeft.. Keeping my fingers crossed
[ Voor 11% gewijzigd door insan1ty op 11-10-2005 23:55 ]
Fikkie bij Rvs was een T geloof ik, ik hoorde ergens de 523. Die stremming op Ht-Ut was maar van korte duur, maar wel lang genoeg om voor wat oponthoud te zorgen zodat de cargo's met de gewenste zonnestand even verderop zouden passeren
.
[ Voor 39% gewijzigd door Luke! op 12-10-2005 00:00 ]
Verwijderd
Dat kwam omdat er een vrachtwagen was gekanteld op een overweg.Sv3n schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:38:
Heerlijk weer vandaag, vanaochtend, stoptrein Deventer Colmscahte, op Almelo bleek ineens dat de trein niet verder ging (werd niet eens omgeroepen in de trein) Bijna een uur vertraging opgelopen.
De trein uit Colmschate rijdt toch maar tot Almelo? Of zat je in de ochtendspits zodat je door rijdt naar Hgl/Es? Daar krijg je toch af Aml toch geen uur vertraging van? 7900 en 1600/1700 rijden samen om het kwartier.
Overigens zag ik vanavond dat trein 7965 met maar liefst 3 stellen DM'90 werd gereden, dat gebeurd omloopmatig alleen één maal per dag in de ochtendspits rg. Zwolle.
Deze reed dan ook niet op tijd Es+5, omdat deze zo niet helemaal aan het halve perron van Hgl past, waar op de voorste helft Syntus klaar staat met de boemel naar Odz.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 00:41 ]
Wat was er eigenlijk tussen Hlm en Asd vanmiddag? Ik moest via ledn opeens
Men zegt niet meer dan 'aanrijding', dus dan weet ik weer niet of dat inhoudt dat er een auto op de overweg stond of dat er iemand voor is gesprongen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Over het algemeen kun je er vanuit gaan dat het -tenzij anderzijds vermeld- om een springer gaat.CyBeR schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:40:
Wat was er eigenlijk tussen Hlm en Asd vanmiddag? Ik moest via ledn opeensMen zegt niet meer dan 'aanrijding', dus dan weet ik weer niet of dat inhoudt dat er een auto op de overweg stond of dat er iemand voor is gesprongen
Op http://www.prorail.nl/Pro.../Actuele+verstoringen.htm stond tot enige tijd geleden altijd wel een duidelijke reden, maar de updater is met vakantie ofzo, dus er staat altijd 'geen verstoringen'.
Yup, goed te zien op het plaatjeLuccus schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:58:
Fikkie bij Rvs was een T geloof ik, ik hoorde ergens de 523.

Virussen? Scan ze hier!
s'ochtends was er een springer bij Almelo, vandaar die vertraging en was idd. in de ochtend spits. T vervelende was alleen dat er dus helemaal NIETS werd omgeroepen in de trein in Almelo dat we niet verder gingenVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:36:
[...]
Dat kwam omdat er een vrachtwagen was gekanteld op een overweg.
De trein uit Colmschate rijdt toch maar tot Almelo? Of zat je in de ochtendspits zodat je door rijdt naar Hgl/Es? Daar krijg je toch af Aml toch geen uur vertraging van? 7900 en 1600/1700 rijden samen om het kwartier.
Overigens zag ik vanavond dat trein 7965 met maar liefst 3 stellen DM'90 werd gereden, dat gebeurd omloopmatig alleen één maal per dag in de ochtendspits rg. Zwolle.
Deze reed dan ook niet op tijd Es+5, omdat deze zo niet helemaal aan het halve perron van Hgl past, waar op de voorste helft Syntus klaar staat met de boemel naar Odz.
Ik als fanatiek bewonderaar van de 4044 heb de 4044 zelf ook gespot in Groningen gespot zondag. Ik zag toen ik het perron opliep al een mooie glanzende 3 delige ICM staan, en ik wist dat dat de 4044 zou zijn. En jawel.
De AB-bak die uit een ICM-0 komt is helemaal aangepast aan ICM-I stijl.
Wel maakte er een compressor o.i.d een kolere herrie, maar het losstte (vanzelf
) weer op na een half uur.
Uiteraard heb ik de bak bekeken, en enkele wetenwaardigheden opgedaan:
- De bagagerekken komen vermoedelijk uit een ICR-A, aangezien er stoel-reserveringsnummer op stonden, en deze bij sommige stoelen 4 nummer hadden staan, en bij sommige 2 nummers. Bij een 1e klas (A-deel) heb je aan de ene kant 2 stoelen naast elkaar, en bij de andere kant staat er dus maar 1 stoel. Die bagagerekken zagen er wel erg gaar uit, lakbeschadigingen enzo.
- Er zaten nieuwe Automatic-stickers op de deuren in vierkante stijl, niet meer rondhoekig dus zoals normaal
- De tussendeuren naar de andere bak gingen niet vanzelf dicht. Deze nadeligheid zat ook in de ICM-0 meen ik.
- Opvallend de voor en de achterkant een koersrol.
- Een rare slurf onderaan de bak die mij nergens aan deed terugherkennen. Vermoedelijk iets voor de nieuwe compressor of een ventilatiekanaal.
- De deuren hadden een opgeplakte houtstructuur i.p.v. echte houtnerven........
De stoelen in deze bak zagen er ook niet nieuw uit, die komen dan ook vermoedelijk uit een ICR. Helaas zat de 4044 al deels onder de graffiti-tags binnen
.
Qua indeling lijkt deze bak dus helemaal op een ICM-I terwijl het eerst een ICM-0 was.
Knap werk van de NedTrainers uit Haarlem
.
De AB-bak die uit een ICM-0 komt is helemaal aangepast aan ICM-I stijl.
Wel maakte er een compressor o.i.d een kolere herrie, maar het losstte (vanzelf
Uiteraard heb ik de bak bekeken, en enkele wetenwaardigheden opgedaan:
- De bagagerekken komen vermoedelijk uit een ICR-A, aangezien er stoel-reserveringsnummer op stonden, en deze bij sommige stoelen 4 nummer hadden staan, en bij sommige 2 nummers. Bij een 1e klas (A-deel) heb je aan de ene kant 2 stoelen naast elkaar, en bij de andere kant staat er dus maar 1 stoel. Die bagagerekken zagen er wel erg gaar uit, lakbeschadigingen enzo.
- Er zaten nieuwe Automatic-stickers op de deuren in vierkante stijl, niet meer rondhoekig dus zoals normaal
- De tussendeuren naar de andere bak gingen niet vanzelf dicht. Deze nadeligheid zat ook in de ICM-0 meen ik.
- Opvallend de voor en de achterkant een koersrol.
- Een rare slurf onderaan de bak die mij nergens aan deed terugherkennen. Vermoedelijk iets voor de nieuwe compressor of een ventilatiekanaal.
- De deuren hadden een opgeplakte houtstructuur i.p.v. echte houtnerven........
De stoelen in deze bak zagen er ook niet nieuw uit, die komen dan ook vermoedelijk uit een ICR. Helaas zat de 4044 al deels onder de graffiti-tags binnen

Qua indeling lijkt deze bak dus helemaal op een ICM-I terwijl het eerst een ICM-0 was.
Knap werk van de NedTrainers uit Haarlem
Verwijderd
Natuurlijk houdt zo'n ding weer vanzelf op als er voldoende druk is opgebouwd.AW_Bos schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:51:
I
Wel maakte er een compressor o.i.d een kolere herrie, maar het losstte (vanzelf) weer op na een half uur.
Dat doet een huis-tuin-en-keuken compressor toch ook?
Het is toch geen obessie, hè AW_Bos? Verder alles goed?AW_Bos schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:51:
Ik als fanatiek bewonderaar van de 4044 heb de 4044 zelf ook gespot in Groningen gespot zondag. Ik zag toen ik het perron opliep al een mooie glanzende 3 delige ICM staan, en ik wist dat dat de 4044 zou zijn. En jawel.
Vandaag ook weer een vrachtwagenchauffeur die zijn vrachtwagen parkeerde op een overweg en blijkbaar dacht dat 'ie het wel kon winnen van een 1800....
[ Voor 24% gewijzigd door Luke! op 12-10-2005 18:42 ]
...Waardoor er geen treinverkeer tussen Ot en Btl mogelijk was tussen half twaalf en half drieLuccus schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:40:
[...]
Het is toch geen obessie, hè AW_Bos? Verder alles goed?
Vandaag ook weer een vrachtwagenchauffeur die zijn vrachtwagen parkeerde op een overweg en blijkbaar dacht dat 'ie het wel kon winnen van een 1800....

Obsessie? Ik weet 't niet. Sinds ik hoorde dat de 4044 in Haarlem stond bekijk ik elke ICM-nummer die ik langs zie rijden of het de 4044 isLuccus schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 18:40:
[...]
Het is toch geen obessie, hè AW_Bos? Verder alles goed?
[..]

Maar Koplopers zijn altijd mijn favoriete treinen geweest.
Prachtige doorloopkop. (/me denkt aan Treinentopic 1 en de eerste posts
Maar blijft die doorloopkop nou nog wel na de revisie van ICM eind volgend jaar? Is daar al wat bekend over?
Ik meen ooit gehoord te hebben dat het behouden van de doorloopinrichting niet rendabel meer was sinds de opdoeking van de Minibar/railtender...
[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 12-10-2005 22:54 ]
maar de railtender is weer helemaal terug hoor, alhoewel helemaal... voor een bepaalde testperiode... Dus die doorloop zoú misschien toch makkelijk kunnen wordenAW_Bos schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:51:
[...]
Obsessie? Ik weet 't niet. Sinds ik hoorde dat de 4044 in Haarlem stond bekijk ik elke ICM-nummer die ik langs zie rijden of het de 4044 is. Ik was zo benieuwd naar de verbouwing en of hij toen al gemoderniseerd zou worden etc.. (wat dus niet zo was)
Maar Koplopers zijn altijd mijn favoriete treinen geweest.
Prachtige doorloopkop. (/me denkt aan Treinentopic 1 en de eerste posts)
Maar blijft die doorloopkop nou nog wel na de revisie van ICM eind volgend jaar? Is daar al wat bekend over?
Ik meen ooit gehoord te hebben dat het behouden van de doorloopinrichting niet rendabel meer was sinds de opdoeking van de Minibar/railtender...
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Verwijderd
Gelukkig zijn er goede omreismogelijkheden ter plaatseinsan1ty schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 21:48:
[...]
...Waardoor er geen treinverkeer tussen Ot en Btl mogelijk was tussen half twaalf en half drie
Ik mag geen fan van plan v zijn, voor plan t heb ik toch een zwak!Luccus schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 10:47:
Cool, weer zo'n onding minder.
Kheb deze afgelopen weken veel in de stoptrein dienst Ht-Nm gezien!
Raar dat ie nu (mogen wel wel bijna aannemen zo te zien) afgevoerd wordt.
@ insan1ty: SUCCES! Kduim mee!
Plan T vind ik echt bagger! die dingen rijden al maanden in de 4400 en de laatste weken heb ik niet meer in een Plan V gezeten. Tegenwoordig rijden de T'tjes solo (vroeger was het vaak 1x T + 1x V)
Ik heb overigens vaak in de 523 gezeten en dat ding had vaker kuren.
Maw: ik ben niet verrast dat ie door zo'n storing uitgebrand is.
Whaha, jij wel.terabyte schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 11:27:
@Luc:
Geloof je me niet of heb ik ergens een fout gemaakt?!
Geloof je me niet of heb ik ergens een fout gemaakt?!
Het is nogal flauwekul om uit "het ding had vaker kuren" de verwachting op te maken dat het ding door een storing uitfikt. Deurstoring, ATB-storing, remproblemen, verzin allerhande gekke storingen, maar dat heeft weinig van doen met een snelschakelaar die in die fik vliegt. Als gewone reiziger kun je zo'n dingen absoluut niet met elkaar in verband brengen en daarmee vind ik je opmerking kant noch wal raken én onnodig.
De kuren hadden betrekking op de elektrische installatie van de trein die tijdens het rijden steeds uitviel.
Maar ach, wat boeit het? Dat ding is nu afgebrand en zal voorlopig geen problemen veroorzaken.
Maar ach, wat boeit het? Dat ding is nu afgebrand en zal voorlopig geen problemen veroorzaken.
[ Voor 32% gewijzigd door terabyte op 13-10-2005 19:22 ]
En daaruit kun jij concluderen dat dat verband heeft met dat wat nu voor problemen zorgde? Dat is echt knap.terabyte schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:21:
De kuren hadden betrekking op de elektrische installatie van de trein die tijdens het rijden steeds uitviel.
Wat ik gisteren apart vind dat tussen Woerden en Gouda geen gemoderniseerde Sprinters te zien waren
. vandaag wel weer.
Was er soms een probleem ontdekt bij de SGMm's die opgelost moest worden ofzo, of is dit puur toeval?
Was er soms een probleem ontdekt bij de SGMm's die opgelost moest worden ofzo, of is dit puur toeval?
Verwijderd
Dat lijkt me toeval, net als dat het waarschijnlijk toeval is dat je er geen gezien hebt (als ze gereden hebben).AW_Bos schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 09:09:
Wat ik gisteren apart vind dat tussen Woerden en Gouda geen gemoderniseerde Sprinters te zien waren. vandaag wel weer.
Ik vroeg me af hoelang de Mendini (ICM 4023) nog rijdt in huidige kleurstelling. Ik meen ooit op een informatiebordje in de trein te hebben gelezen dat deze tot sept./okt. 2005 nog zou rijden? Klopt dat?
En het informatiebordje is allang uit de trein gehaalt.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 16-10-2005 21:21 ]
Tot de revisie in 2006 of 2007 of zo.
[ Voor 43% gewijzigd door Luke! op 16-10-2005 21:24 ]
nog niemand foto's van de zilverrail? 
ikzelf kon er helaas niet bij zijn ivm met werk.
[ Voor 10% gewijzigd door casemodder op 18-10-2005 19:33 ]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Verwijderd
Pak de dienstregeling erbij en ga aan de baan staan, ding rijdt nog door zo'n beetje het hele land deze week.casemodder schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 17:46:
nog niemand foto's van de zilverrail?
Volgende week komt ie in 't oosten, misschien is dan nog wel mooi weer, en kan ik een plaatje maken.
Maar er staan er al een paar op internet hoor
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2005 19:18 ]
foutje
[ Voor 96% gewijzigd door casemodder op 18-10-2005 19:33 ]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Echt héél, héél erg sneu voor alle betrokkenen. Er gaat zo enorm veel tijd inzitten dat je dit vrijwel niet kan compenseren.
Toch knap hoe jij en Richard Krol op de omgeving na echt exact dezelfde foto hebben weten te maken
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 18-10-2005 23:33 ]
Verwijderd
Dat omdat 'alle' foto's zo gemaakt worden...(hoek van 40 graden, trein op juiste spoor, portalen/stroomafnemer goed, zon goed op trein, geen schaduw fotograaf).CyBeR schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:31:
[...]
Toch knap hoe jij en Richard Krol op de omgeving na echt exact dezelfde foto hebben weten te maken
Leuk om zoveel mogelijk trein er op te krijgen, maar niet iets dat ik persoonlijk snel zou doen. Leuke brug, boog of berg is een stuk leuker natuurlijk.
Ik vind 't inderdaad wat saai op deze manier.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:04:
[...]
Dat omdat 'alle' foto's zo gemaakt worden...(hoek van 40 graden, trein op juiste spoor, portalen/stroomafnemer goed, zon goed op trein, geen schaduw fotograaf).
Leuk om zoveel mogelijk trein er op te krijgen, maar niet iets dat ik persoonlijk snel zou doen. Leuke brug, boog of berg is een stuk leuker natuurlijk.
Ik zal het je sterker vertellen: Richard Krol heeft dezelfde foto als mij ook nogCyBeR schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:31:
[...]
Op die plaat in Wt ontbreekt in mijn ogen ieder motief (of het moet die gele mais zijn links beneden). De berkenboom is een leuk motief en slechts één van de weinige plekken waar de zon goed stond en er tenminste een motief in beeld te vinden was. Maar het is ook niet alles inderdaad. Nadeel van het najaar, je kunt nog maar op weinig plekken staan in verband met schaduwen....Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 00:04:
[...]
Dat omdat 'alle' foto's zo gemaakt worden...(hoek van 40 graden, trein op juiste spoor, portalen/stroomafnemer goed, zon goed op trein, geen schaduw fotograaf).
Zoiets vind ik leuker, zoiets ook en dit kan er ook nog wel mee door. Maar goed, ik zal maar niet alle foto's hier gaan posten
[ Voor 74% gewijzigd door Luke! op 19-10-2005 18:52 ]
Verwijderd
Ik kwam na een zoektoch naar foto's van het interieur van de mendini dit tegen:AW_Bos schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:21:
Ik vroeg me af hoelang de Mendini (ICM 4023) nog rijdt in huidige kleurstelling. Ik meen ooit op een informatiebordje in de trein te hebben gelezen dat deze tot sept./okt. 2005 nog zou rijden? Klopt dat?
Iemand een idee?
Ben helaas nog geen foto's tegen gekomen van het interieur, zou iemand deze kunnen plaatsen?Alessandro Mendini
Treinstel 4023 werd op 23 oktober 1999 gepresenteerd in Groningen met een andere vorm van reklame maken met behulp van koplopers: interieure reklame. Het einde van de exterieure totaalreklame op koplopers was aangebroken, aangezien het beleid van NS geworden is: "alleen reklame maken voor onszelf". Wel zijn de deuren ter herkenning wit geschilderd en prijkt de tekst "Er gaat niets boven Groningen" voor op de neuzen. De 4023 rijdt met zijn interieure totaalreklame volgens contract nog tot en met 22 oktober 2005 rond.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 15:47 ]
Verwijderd
Ik weet niet of je ze nog online hebt, maar ik vond die foto's van die 5 V'tjes op de brug bij Geldermalsen (?) wel erg geslaagd.Luccus schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:17:
Zoiets vind ik leuker, zoiets ook en dit kan er ook nog wel mee door. Maar goed, ik zal maar niet alle foto's hier gaan posten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 16:17 ]
Verwijderd
Ja hoorVerwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 15:38:
Ben helaas nog geen foto's tegen gekomen van het interieur, zou iemand deze kunnen plaatsen?
1e klas:
2e klas:
balkon:
kop:
Ik ga voortaan toch liever 1e klas zitten denk ik
Brug bij Cl was dat, maar die heb ik niet meer on-line staan. Alleen nog maar wat standaardwerk op http://treinen.limburglos.nl
.
Iemand enig idee waar dit voor is?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Verwijderd
Afscheiding voor de veiligheid tijdens werkzaamheden.vegterb schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:51:
[afbeelding]
edit:
Vlugge luccus

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2005 22:02 ]
Iemand hier goed in een onderbelichte foto bewerken zodat deze nog enigszins toonbaar is? Op hét moment zon van vol aan naar matig aan met onderbelichting voor felle wolken op de achtergrond levert een aardig donkere plaat op namelijk.
Hilversum sportpark?vegterb schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 21:51:
[afbeelding]
Bij station Tilburg ligt nu ook zo'n afscheiding.. volgens mij hebben ze nu een spoor bijgelegd..
tis nu zo:
[perron]
==sp1==
==sp2==
[perron]
==sp3==
==sp?== <nieuw?
==sp?==
##hek nedtrain##
tis nu zo:
[perron]
==sp1==
==sp2==
[perron]
==sp3==
==sp?== <nieuw?
==sp?==
##hek nedtrain##
Verwijderd
Ik zat laatst in een DD-AR stam met een omgebouwd 1e klasse rijtuig. K dacht dat dat alleen bij DDM rijtuigen gebeurd was.
Wil het wel proberen, alleen is het nadeel van lichter maken vaak ook dat je allerlei krasjes en stofjes beter gaat zien.Luccus schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:25:
Iemand hier goed in een onderbelichte foto bewerken zodat deze nog enigszins toonbaar is? Op hét moment zon van vol aan naar matig aan met onderbelichting voor felle wolken op de achtergrond levert een aardig donkere plaat op namelijk.
Het is geen scan van een dia, maar een originele digifoto. Indien je bereid bent er een keer naar te kijken, zou je me dan even willen mailen op luc {bij} limburglos {punt} nl? Dan stuur ik je een groot formaat foto terug.BOOTZ schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:33:
[...]
Wil het wel proberen, alleen is het nadeel van lichter maken vaak ook dat je allerlei krasjes en stofjes beter gaat zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 21-10-2005 14:20 ]
raw of jpeg? Dit soort dingen is heel goed in raw te doen namelijk.Luccus schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:19:
[...]
Het is geen scan van een dia, maar een originele digifoto. Indien je bereid bent er een keer naar te kijken, zou je me dan even willen mailen op luc {bij} limburglos {punt} nl? Dan stuur ik je een groot formaat foto terug.
jpg, raw is mij veel te bewerkelijk. Het moet wel een hobby blijven, fotograferen is niet mijn beroep
.
Hoezo? De 4044 heeft andere vormenAW_Bos schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:34:
[...]
Ik ga voortaan toch liever 1e klas zitten denk ik![]()
Bootz: foto verstuurd.
[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 22-10-2005 10:58 ]
Wat ik dan niet snap:
Ik reis met de laatste mogelijkheid van Haarlem naar Den Bosch gisterenavond.
Dat betekent, dienstregeling technisch gezien:
De intercity Haarlem-Utrecht vertrek 2311, aankomst 0.02u.
Een nette IRM.
Ik stap daar uit, ga wat koffie halen, en ga terug naar spoor 14a om laatste stoptrein naar Eindhoven te pakken.
ZELFDE IRM!
Waarom dan niet:
Haarlem-Eindhoven, met vanaf Utrecht stoptrein?
Veel mensen zijn nu uitgestapt (ingepakt ed) en stappen weer in na 10minuten in de kou.
Vink raar.
Is Ht de uitvalsbasis voor die zilvervliesrijstrailtrein? Staat hier al dagen stil op kopste kant 811
Een nette IRM.
Ik stap daar uit, ga wat koffie halen, en ga terug naar spoor 14a om laatste stoptrein naar Eindhoven te pakken.
ZELFDE IRM!
Waarom dan niet:
Veel mensen zijn nu uitgestapt (ingepakt ed) en stappen weer in na 10minuten in de kou.
Vink raar.
Is Ht de uitvalsbasis voor die zilvervliesrijstrailtrein? Staat hier al dagen stil op kopste kant 811
Das toch gewoon de 800/900 Hlm-Mt/Hrl ?456 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:50:
Wat ik dan niet snap:
Een nette IRM.
ZELFDE IRM!
Waarom dan niet:
Vink raar.
Is ook raar. Maar volgens de omloop moet de 889 (Hlm-Ut) met IRM-6 rijden en de 9689 (Ut-Ehv) met Plan-V.
Je hebt dus bonus gehad. Waarschijnlijk was die IRM op de verkeerde plaats aangekomen en moest hij anders als leeg mat richting Eindhoven.
[ Voor 39% gewijzigd door Maasluip op 22-10-2005 16:05 ]
Inderdaad, die IRM blijft normaal gesproken in Utrecht om zondag weer ergens in dienst te komen. En zelfs al was het zo dat het materieel wel gepland over ging op die stopper: er is ook nog zoiets als spoorbezetting, mogelijk buiten dienst gestelde sporen vanwege werkzaamheden etc.. Dan kan het wel eens nodig zijn om een stelletje om te halen en dat doe je niet met reizigers.Maasluip schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:05:
[...]
Is ook raar. Maar volgens de omloop moet de 889 (Hlm-Ut) met IRM-6 rijden en de 9689 (Ut-Ehv) met Plan-V.
Je hebt dus bonus gehad. Waarschijnlijk was die IRM op de verkeerde plaats aangekomen en moest hij anders als leeg mat richting Eindhoven.
(456: je hoeft niet na iedere regel op enter te drukken. Dat leest zeer hinderlijk.)
[ Voor 50% gewijzigd door Luke! op 23-10-2005 14:36 ]
Verwijderd
'Leuke' dingen van dit weekend:
trein 947 werd zaterdag gereden door een IRM-IV, lekker knus, maar gelukkig waren er twee koffiezakdragers aanwezig (1,50 voor een kopje, maar goed), en die verkochten best aardig wat.
De 3633 bestond uit een ongelofelijk comfortabel DD-AR'etje.
Wegens werkzaamheden tussen Wp-Asd, reden de IC's niet. De sneltreinen Amfs-Amr reden echter niet tussen Amf en Amfs, erg vaag, aangezien deze treinen (2*DD-AR) wel tientallen minuten stil konden staan te Amf.
Op zondag werden de reizigers voor de 2575 verrast op een plan T (ipv IRM-VI), dat was zitplaatstechnisch ook wat krapjes.
trein 947 werd zaterdag gereden door een IRM-IV, lekker knus, maar gelukkig waren er twee koffiezakdragers aanwezig (1,50 voor een kopje, maar goed), en die verkochten best aardig wat.
Wegens werkzaamheden tussen Wp-Asd, reden de IC's niet. De sneltreinen Amfs-Amr reden echter niet tussen Amf en Amfs, erg vaag, aangezien deze treinen (2*DD-AR) wel tientallen minuten stil konden staan te Amf.
Op zondag werden de reizigers voor de 2575 verrast op een plan T (ipv IRM-VI), dat was zitplaatstechnisch ook wat krapjes.
Is DD-AR in 3633 en mat. '64 in 2575 zelfs niet omloopmatig?Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 16:03:
'Leuke' dingen van dit weekend:
Die 2 DD-AR rijtuigen die vorige week nog bij t PSV stadion in Eindhoven stonden, staan nu op t opstelterrein aan de andere kant van t station 
De ERTMS testtrein van ProRail staat trouwens weer bij NedTrain te Tb.. Iemand een idee of er al bestaand materieel omgebouwd is voor gebruik met ERTMS of loop ik achter?
De ERTMS testtrein van ProRail staat trouwens weer bij NedTrain te Tb.. Iemand een idee of er al bestaand materieel omgebouwd is voor gebruik met ERTMS of loop ik achter?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.
Alles wat niet met treinen en de daarbij aanverwante zaken te maken heeft, gaat linea recta de TrashCan in. Flames en Trolls kunnen rekenen op een OW.