Advocaat van de duivel spelen is prima, zolang je de waarheid spreekt; iets wat in argumenten lijkt te ontbreken.
Aan je post te zien blijkt daar niets van waar te zijn. Je valt Nvidia aan op alle punten.<tussen haakjes: ATi of nVidia is me persoonlijk momenteel echt om het even > ik ben de afgelopen periode een aantal keer geswitched>
Volgens mijn data verbruiken zowel de x800XT als de 6800Ultra beiden 75-80 Watt.[...]
Om even naar today te kijken: de X800XT verbruikt ongeveer 75W waar de 6800 Ultra maar liefst zo'n 110W nodig heeft op volle kracht. Dit is toch wel een behoorlijk verschil, wat vooral merkbaar is in het geluidsniveau van de benodigde koeloplossingen en het al dan niet hoeven aanschaffen van een krachtigere voeding
Is dit een feit? Naar mijn inschatting meer een mening. De FX series werden warm, maar de 9x00 series ook. Er zijn heel veel 9x00s voortijdig gestorven door inadequate koeling. Daarentegen levert Nvidia vaak koelsystemen die meer decibels leveren, iets wat ook niet altijd even prettig is.[...]
Tot nog toe was de producent met de temperatuurproblemen niet ATi hoor, maar nVidia... ondanks hun lagere kloksnelheden
Over de 9x00 serie heb je gelijk, maar dat had ik ook al gezegd. De laatste tijd loopt het aardig gelijk. Het ligt er maar aan welke games en OS je neemt. Verder is het zo dat, ondanks dat ATI zijn supersnelle kaarten lang geleden gelanceerd heeft, ze die kaarten nu pas kunnen leveren. Ga de klaagzangen hier op tweakers maar na.[...]
ATi heeft met de hele 9500/9700 en 9800 serie qua performance overwegend behoorlijk op nVidia voorgelopen. Dit verschil is met de 6800 serie weer redelijk rechtgetrokken, hoewel de X800XT & X850XT en dan m.n. de PE's daarvan de 6800 Ultra toch wel behoorlijk vaak voorbijfietsen. Zie ook het tabelletje hier bovenaan de pagina...
Je zou ze dus met de 7800GTX kunnen vergelijken aangezien die nu ook verkrijgbaar zijn, of zeg ik dan iets geks?
Weer zo'n loos statement. De Geforce 4 Series werd niet heet en was lange tijd king of the hill en was niet de tegenhanger van de 9x00 serie; dat was de geflopte FX serie. Die verwijzing naar die drivercheats is ook typisch, kinderachtig fanboy gedrag. ATI heeft in zijn tijd ook cheats gebruikt. Beiden bedrijven zijn op dat vlak schuldig. Het zijn commerciele organisaties waar alles om de almighty dollar draait.[...]
nVidia heeft inderdaad veel credit verloren met de Geforce4 (t.o.v. 9700) en Geforce FX (t.o.v. 9800) series... overhyped, te lage performance, te duur en vaak een onacceptabel geluidsniveau. Ook in de midrange serie waren de afgelopen 2 generaties de ATi kaarten vaak hun nVidia tegenhangers de baas.
Echter, waardoor nVidia voor velen werkelijk veel credit heeft verloren waren de stapel drivercheats die ze toepasten om er in 3DMark03 goed uit te zien, ondanks hun gebrekkige kaarten. Dit was - en is voor velen nog steeds - ronduit onacceptabel.
Omdat je zelf duidelijk moeite hebt met het begrip, betekent niet dat het niet bestaat;)[...]
Objectiviteit is helaas over het algemeen een illusie... zelfs voor degenen die denken dat ze dat zijn
Weer over dat geld. Zucht.... Ik koop het ook niet, maar ik ga er niet over lopen zeuren. Het komt nogal zielig over, alsof je andere mensen die hard voor hun geld werken hun pleziertje niet gunt.[...]
€600 is voor een videokaart veel geld, onafhankelijk van het perspectief van waaruit je het bekijkt... zeker gezien deze kaart binnen enkele maanden rond de €450 zal zitten. Of iemand het er nu voor over heeft is een andere discussie. Ik zou persoonlijk nooit €600 uitgeven aan een videokaart - ongeacht van ATi of nVidia. Mijn max ligt rond de €400 gezien ik persoonlijk alles daarboven onredelijk vind...
But then again, dat is een besluit dat ieder voor zich moet nemen...![]()
Iemand anders koopt weer wel die kaart, maar geeft geen geld uit aan anime (like me)
* Anoniem: 82446 wacht rustig de prijsdaling af... of het moment dat de huidige kopers hun 7800GTX gaan lozen voor de nieuwste ATi kaart