GeForce 7800 GTX: Woensdagochtend 8:00 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.107 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Nou dat klopt ook niet, de X800XT PE stond tegen over de 6800 Ultra, allebei 16 piplines en 8 vertex shaders of 6 vertex shaders, dat weet ik niet meer.

Maar kunnen we nu a.u.b weer over de 7800GTX gaan, dan maken jullie maar een ander topic aan waar jullie elkaar kunnen quoten. Ik word er een beetje strond ziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

ATi had the X800 serie trug gehaalt omdat het zag dat het nooit de performance van de 6800U zou halen, en toen hebben ze er maar 4 pipelines bijgedrukt en de coresnelheid opgeschroeft. Hoera voor Ati
Lekker belangrijk ook, ik volg echt totaal niet van sommigen waar ze zich zo ontzettend druk om zitten te maken, het is gewoon op het zielige af :P Als fabrikant A iets wijzigt aan het model om de concurrentie af te troeven, of fabrikant B iets op het laatste moment enabled om de concurrentie af te troeven dan zal het mij als consument aan me reet roesten dat ze het hebben gedaan. Als ik daarvoor beter waar voor mijn geld krijg dan ben ik als consument toch de winnaar, en daar gaat het om.

Dus inderdaad, stop deze oeverloze "ik heb de grootste piemel" discussie zodat er weer gepraat kan worden over de kaart. Dat er benches bij worden gehaald itt een Ati kaart is meer dan logisch, maar die merk adepten zijn uit deze thread wel erg duidelijk te vinden en moeten ten koste van een leuke discussie hun persoonlijke voorkeur uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127962

mijn punt is, als je iets later uitbrengt, dan zal het altijd sneller zijn, en ATi is daar goed in. Ik moet toegeven dat ik Nvidiafanboy ben (dat komt omdat ik 2 ATikaarten heb). Zo was het ook met de x850, om de productie een boost te geven, nou ik heb niks gemerkt. maar dat terzijde.

De 7800GTx is er nu, en de R520 is er nog lang niet. daarom zal nvidia deze slag winnen, ook al is ATi's kaart sneller, dan nog, hij zal wel slecht verkrijgbaar zijn (90nm procede, dus lagere yields waarschijnlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446

Anoniem: 14124 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 18:11:
[...]

Lekker belangrijk ook, ik volg echt totaal niet van sommigen waar ze zich zo ontzettend druk om zitten te maken, het is gewoon op het zielige af :P Als fabrikant A iets wijzigt aan het model om de concurrentie af te troeven, of fabrikant B iets op het laatste moment enabled om de concurrentie af te troeven dan zal het mij als consument aan me reet roesten dat ze het hebben gedaan. Als ik daarvoor beter waar voor mijn geld krijg dan ben ik als consument toch de winnaar, en daar gaat het om.

Dus inderdaad, stop deze oeverloze "ik heb de grootste piemel" discussie zodat er weer gepraat kan worden over de kaart. Dat er benches bij worden gehaald itt een Ati kaart is meer dan logisch, maar die merk adepten zijn uit deze thread wel erg duidelijk te vinden en moeten ten koste van een leuke discussie hun persoonlijke voorkeur uiten.
Je hebt er helemaal gelijk in. Mijn reacties kwamen voort uit het feit dat die FirefoxAG poep praatte (in combinatie met een paar pilsjes), ik snap niet dat jullie dat niet zien. Als mensen met onwaarheden gaan strooien, wil ik wel eens reageren. Voor mij is deze discussie nu klaar, of er iemand nogmaals met onzin komt of niet:)

Ik zou nu wel eens benchmarks en screenshots met AA e.d. van gebruikers die de kaart al binnen hebben willen zien. Misschien voelt Edward zich geroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Welke slag ? Kerel, er is geen oorlog. Het zijn 2 bedrijven die genoeg geld verdienen.

Wat ik me afvraag, heeft al iemand een 7800GTX hier op het forum ? Zou graag daarvan wat Doom3/HL2 scores zien.

edit:
Oops was wat te laat :)

[ Voor 10% gewijzigd door Phuncz op 25-06-2005 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:31

Aight!

'A toy robot...'

Ik zou eerder F.E.A.R benches willen zien.

Weer word nu wat slechter, hopelijk hebben ze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Dit al gelezen "Mogelijk 32 pipelines aan boord van nVidia G70-core"

nieuws: Mogelijk 32 pipelines aan boord van nVidia G70-core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dit is goed nieuws voor de overklokkers, maar is de kans om extra pipes succesvol te unlocken niet sterk achteruitgegaan tov. de R9500 -> R9700 Pro ? Ik herinner me dat de laatste generatie kaarten bijna altijd wel artifacts en dergelijke vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Nou met de 6800LE gaat het unlocken erg goed :) maar goed indien het waar is zullen de eerste badge kaarten moeilijk te unlocken zijn. De meeste unlockbare pipes ed. zullen hoogstwaarschijnlijk kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:54
epo schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 20:00:
Nou met de 6800LE gaat het unlocken erg goed :) maar goed indien het waar is zullen de eerste badge kaarten moeilijk te unlocken zijn. De meeste unlockbare pipes ed. zullen hoogstwaarschijnlijk kapot zijn.
Te unlocken zal best lukken, maar of ze inderdaad werken. Maar dat zal je wel bedoelen ;)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:28
Is er al bekend wanneer ongeveer de budget versie, bijvoorbeeld een 7600 GT, uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Als iemand slim is en die van plan is om een nieuwe kaart te kopen, dan wacht hij eerst af wat Ati gaat doen. Het gaat hier wel om 600 euro en die geef je niet zomaar uit. Degene die zo enorm fanboy zijn of echt niet meer kunnen wachten, zullen een uitzondering zijn. Maar kan me haast niet voorstellen dat ati veel minder van zijn kaarten gaat verkopen, omdat nvidia toevallig drie maandjes eerder is. Jah Nvidia zal in deze drie maandjes mooi zonder concurrentje kaarten kunnen verkopen ( aan degene die dus niet willen wachten), maar zodra Ati's kaart er is en die beter blijkt te presteren dan de Nvidia, maakt Ati die achterstand echt wel weer goed. Maar dat is natuurlijk puur afwachten, ook moet ik nog maar zien hoe NVidia hier op zou reageren. Puur afwachten dus.

Overigens denk ik dat de strijd tussen de x800 en 6800 vrijwel gelijk is geweest, enerzijds nvidia met zijn SM 3 en anderzijds Ati met zijn iets sterkere prestaties.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

dikki dik schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:37:
Als iemand slim is en die van plan is om een nieuwe kaart te kopen, dan wacht hij eerst af wat Ati gaat doen. Het gaat hier wel om 600 euro en die geef je niet zomaar uit. Degene die zo enorm fanboy zijn of echt niet meer kunnen wachten, zullen een uitzondering zijn. Maar kan me haast niet voorstellen dat ati veel minder van zijn kaarten gaat verkopen, omdat nvidia toevallig drie maandjes eerder is. Jah Nvidia zal in deze drie maandjes mooi zonder concurrentje kaarten kunnen verkopen ( aan degene die dus niet willen wachten), maar zodra Ati's kaart er is en die beter blijkt te presteren dan de Nvidia, maakt Ati die achterstand echt wel weer goed. Maar dat is natuurlijk puur afwachten, ook moet ik nog maar zien hoe NVidia hier op zou reageren. Puur afwachten dus.

Overigens denk ik dat de strijd tussen de x800 en 6800 vrijwel gelijk is geweest, enerzijds nvidia met zijn SM 3 en anderzijds Ati met zijn iets sterkere prestaties.
Hoezo zou je wachten? Voorlopig komt de ATI kaart sowieso niet, misschien september ofzo op zijn vroegst. Niks wachten, als je een snelle kaart wil is de 7800GTX de keuze. Zo kan je ALTIJD wel wachten... beetje nutteloos berichtje van je, ATI promotie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

epo schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:40:
beetje nutteloos berichtje van je, ATI promotie >:)
Anders lok je mensen even uit ;) Zowiezo als je gaat wachten, dan is het de vraag of Nvidia tegen de tijd dat de ATI kaart uit gaat komen niet alweer met een opgefokte 7800 gaat komen. Ik zou zowiezo even wachten met de aanschaf totdat de prijs ietsjes is gezakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

dikki dik schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:37:

Het is al geen 600 euro meer, maar 536 euro :) pricewatch: MSI GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) NX7800GTX-VT2D256E.
Ik vraag me af wie er nu nog een X850XT PE of 6800Ultra ( deze is vaak al 300-400 maar dat even terzijde) voor rond de 500 euro gaat kopen, terwijl je voor 30 euro meer een veel betere kaart krijgt. Dus ik zou er niks fanboy achtigs aan vinden als je nu deze kaart koopt. De R520 laat nog wel een paar maandjes op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
hmm jah klinkt misschien wel een beetje fanboy achtig :p , maar als Nvidia echt beter had gepresteerd (in de spellen die ik speel waaronder bf2) had er nu een Nvidia ingezeten ;) Maar ik wilde ff reageren op de mensen die beweren dat Nvidia de strijd al heeft gewonnen, want dat vind ik een klein beetje onzin. Het is natuurlijk nog maar weer afwachten of ati's ze kaarten goed leverbaar zijn dat wel, anders zal Nvidia toch in het voordeel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Anoniem: 14124 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:43:
[...]

Anders lok je mensen even uit ;) Zowiezo als je gaat wachten, dan is het de vraag of Nvidia tegen de tijd dat de ATI kaart uit gaat komen niet alweer met een opgefokte 7800 gaat komen. Ik zou zowiezo even wachten met de aanschaf totdat de prijs ietsjes is gezakt.
Jep hij zal nog wel 100 euro zakken want 600 euro voor een kaart is wel een beetje te veel van het goede hé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Tyranium schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 21:47:
[...]

Het is al geen 600 euro meer, maar 536 euro :) pricewatch: MSI GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) NX7800GTX-VT2D256E.
Ik vraag me af wie er nu nog een X850XT PE of 6800Ultra ( deze is vaak al 300-400 maar dat even terzijde) voor rond de 500 euro gaat kopen, terwijl je voor 30 euro meer een veel betere kaart krijgt. Dus ik zou er niks fanboy achtigs aan vinden als je nu deze kaart koopt. De R520 laat nog wel een paar maandjes op zich wachten.
niet perse fanboy ook als je dus geen zin hebt om te wachten, dat zeg ik ook. Kan het best begrijpen als je nu graag al een snellere kaart wil ten slotte zal Ati's kaart waarschijnlijk wel gewaagd zijn aan die van Nvidia. Maarja als ik een nieuwe kaart zou kopen (van 536 euro bedankt :p ) zou ik liever nog even de kat uit de boom kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door dikki dik op 25-06-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126508

Ben van plan te gaan upgraden naar de 7800GTX, alleen op wat voor een scherm speel je hiermee?
Alle 19" TFT schermen kunnen maar tot 1280 1024 aan, en als je naar 20" schermen gaat kijken zijn de response times over het algemeen slechter.
Ik zou toch wel iets willen hebben dat 1600 bij 1200 aankan omdat volgens alle reviews hierin de GTX echt uitblinkt.

Ik heb op dit moment een 19" CRT, kan ik die misschien maar beter houden? Hij is al een jaartje of twee oud, en ik krijg de indruk dat hij wat waziger is geworden... moeilijk.. :'(

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 126508 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:01:
Ben van plan te gaan upgraden naar de 7800GTX, alleen op wat voor een scherm speel je hiermee?
Alle 19" TFT schermen kunnen maar tot 1280 1024 aan, en als je naar 20" schermen gaat kijken zijn de response times over het algemeen slechter.
Ik zou toch wel iets willen hebben dat 1600 bij 1200 aankan omdat volgens alle reviews hierin de GTX echt uitblinkt.

Ik heb op dit moment een 19" CRT, kan ik die misschien maar beter houden? Hij is al een jaartje of twee oud, en ik krijg de indruk dat hij wat waziger is geworden... moeilijk.. :'(

Suggesties?
Je hoeft niet persee een hogere resolutie te gebruiken, je kan ook AA + AF een stapje hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142067

Zal het het waard zijn om als je een A8N-SLI de 7800GTX te nemen ipv de X850 XT PE voor 100 piek meer?

EDIT: Ik ben een flinke gamer.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 142067 op 25-06-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 142067 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:29:
Zal het het waard zijn om als je een A8N-SLI de 7800GTX te nemen ipv de X850 XT PE voor 100 piek meer?

Ja, want de 7800GTX kost nauwelijks meer ( hij is nu al 536 euro en ik denk dat een X850XT PE ook zo'n 499 euro kost) en je krijgt veel betere performance + betere beeldkwaliteit ( Transparant AA) + betere technologie ( SM3.0). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal een systeem met o.a. AMD Athlon 3200+, A8N-SLI, 400W voeding, Coolermaster Aquagate R120 die kaart kunnen trekken? Want ik heb gehoord dat deze kaart nogal veel vergt.

BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij vergt minder dan een 6800U dus dat zal hij vast trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi nieuws! Ook een bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stond in een paar reviews, kan ze niet zo snel vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:26

Ja, want de 7800GTX kost nauwelijks meer ( hij is nu al 536 euro en ik denk dat een X850XT PE ook zo'n 499 euro kost) en je krijgt veel betere performance + betere beeldkwaliteit ( Transparant AA) + betere technologie ( SM3.0). :)[/quote]

en je hebt een extra uit breidings mogelijkheid met SLI :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Jah alleen trekt die 400W voeding geen SLI opstelling... O-)

Owjah TommyDJ, check http://www.extreme.outervision.com/index.jsp ff. Daar kan je precies berekenen wat voor voeding je nodig hebt. Vul je alleen voor jou 7800GTX een 6800Ultra in (zelfde gebruik ongeveer, 7800 nog iets minder zelfs).

[ Voor 68% gewijzigd door Lefty_38 op 25-06-2005 23:41 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
hoeveel watt heeft een 7800GTX nou precies nodig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De 7800GTX heeft een piekvermogen van 100-110W, dus reken maar uit :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja SLI wordt toch later, veel later, pas als die kaart weer oud is (duurt dus wel weer een hele tijd!)

Toch bedankt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 17:04

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik heb zelf een X850XT PE voor mijn nieuwe pc besteld voor 454 euro 3 weken geleden, maar als toen al de Geforce 7800 GTX uit was had ik die zeker weten gehaald. Nieuwe technologie en betere performance voor slechts een marginaal prijsverschil, jammer dat ik die nieuwe pc niet wat later heb besteld :P

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62457

ik heb nu die kans, ik zou eigenlijk mijn nieuwe pc ook een maand geleden willen bestellen, en had dus ook de ATI X850XT PE in gedachte, maar omdat ik zag dat de X2 dualcores van amd rond juni uitwaren gekomen heb ik dus besloten om te wachten tot ze in de winkel liggen, dus dat word nu dus een AMD x2 4400+ en een Geforce 7800 GTX .. denk je dat ik daar battlefield 2 op high een beeetje redelijk op kan draaien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Vast wel. Ik draai BF2 ook al met alles @ ultra high en 4xaa op 1280x960. Heb een 6800GT @ ultra, amd 64 3200+, audigy 2 ZS en 1,5gb ram. Draait perfect.

7800GTX zal misschien iets mooiere beeldkwaliteit leveren dankzij die nieuwe AA vorm...

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 26-06-2005 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Ik ben ook van plan er een te bestellen. Maar is bij die XFX de core nou standaard iets hoger geklokt ( 450Mhz ) dan van bijvoorbeeld die van MSI ( 430Mhz ).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

Anoniem: 107573 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 03:12:
Ik ben ook van plan er een te bestellen. Maar is bij die XFX de core nou standaard iets hoger geklokt ( 450Mhz ) dan van bijvoorbeeld die van MSI ( 430Mhz ).?
ja in duitsland zag ik die XFX bij alternate staan met een clock van 450 / 1230

en in ned zie ik em staan met 430 / 1200

vind et een beetje raar weer.

maar goed mijn 7800 komt pas over 2 a 3 mnd (money money) en dan hoop ik dat gs van gainward uit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 03:11:
Vast wel. Ik draai BF2 ook al met alles @ ultra high en 4xaa op 1280x960. Heb een 6800GT @ ultra, amd 64 3200+, audigy 2 ZS en 1,5gb ram. Draait perfect.

7800GTX zal misschien iets mooiere beeldkwaliteit leveren dankzij die nieuwe AA vorm...
Bedankt daarvoor. Nu weet ik dat dat kan. Want ik haal ook een soortgelijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En over het algemeen denk ik dat nVidia toch iets beter is, maar mss verandert dat als de Crossfire komt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 142067 op 26-06-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Tyranium schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:49:
[...]

Ja, want de 7800GTX kost nauwelijks meer ( hij is nu al 536 euro en ik denk dat een X850XT PE ook zo'n 499 euro kost) en je krijgt veel betere performance + betere beeldkwaliteit ( Transparant AA) + betere technologie ( SM3.0). :)
maak daar maar 420 euro van, maar inderdaad ga dan voor de 7800 gtx. Mits je op hele hoge reso's incl aa en af speelt. Anders merk je er toch niet veel van.
Anoniem: 142067 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 00:29:
Tja SLI wordt toch later, veel later, pas als die kaart weer oud is (duurt dus wel weer een hele tijd!)

Toch bedankt allemaal.
Ati heeft daar crossfire voor.
Anoniem: 115092 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 03:11:

euh ultra high moet je handmatig instellen en om eerlijk te zijn zie ik geen verschil. Volgens mij wordt het niet eens ondersteund.

[ Voor 46% gewijzigd door dikki dik op 26-06-2005 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik wil natuurlijk de beste performance he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Asus gaat weer groene PCB's uitbrengen. Krijg gelijk een flashback van de rev. kaarten van Asus die door NVIDIA zijn uitgebracht. Voor mijn geen Asus voorlopig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ik wil wel even wat dingen tussendoor melden (al is dit hele topic voor 80 procent offtopc, fanboy stuff en gekwijl) --> er wordt enorm veel incorrecte info rondgeblaat. En alsjeblieft hey, van die "I know it all" quasi feitelijke uitspraken zoals: "nVidia heeft deze ronde sowieso gewonnen" of "de R520 komt later en vecht tegen de G70, maar tegen die tijd heeft nVidia al weer bijna een nieuwe" ... lees eerst maar eens wat technical briefs voordat je blaat :/ .

En mensen die van een 6800Ultra naar een 7800GTX willen upgraden moeten daar goed over nadenken. Ik wil jullie mening van "Ik vind het gewoon belangrijk dat er een goede performance kaart in mn pc hangt" niet ontkrachten en daar heb je gewoon recht op, maar denk nou even na voordat je 500~600 euro uitgeeft? Je betaald nu voor een kaart die net uit is gewoon te veel. Je hebt ook gezien dat bijvoorbeeld de Athlon X2 prijzen nog prima te drukken zijn (en al zakken) als je maar wacht, denk daar aan voordat je zo'n bedrag uitgeeft (als je bijvoorbeeld een oude monitor (CRT of TFT) hebt die op hoge resoluties of een slechte refreshrate krijgt of een waziger beeld (non-native) produceert kun je beter eerst investeren in een hoge kwaliteit TFT/LCD :) ). Game on :| .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

marzzman schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:11:
Ik wil wel even wat dingen tussendoor melden (al is dit hele topic voor 80 procent offtopc, fanboy stuff en gekwijl) --> er wordt enorm veel incorrecte info rondgeblaat. En alsjeblieft hey, van die "I know it all" quasi feitelijke uitspraken zoals: "nVidia heeft deze ronde sowieso gewonnen" of "de R520 komt later en vecht tegen de G70, maar tegen die tijd heeft nVidia al weer bijna een nieuwe" ... lees eerst maar eens wat technical briefs voordat je blaat :/ .

En mensen die van een 6800Ultra naar een 7800GTX willen upgraden moeten daar goed over nadenken. Ik wil jullie mening van "Ik vind het gewoon belangrijk dat er een goede performance kaart in mn pc hangt" niet ontkrachten en daar heb je gewoon recht op, maar denk nou even na voordat je 500~600 euro uitgeeft? Je betaald nu voor een kaart die net uit is gewoon te veel. Je hebt ook gezien dat bijvoorbeeld de Athlon X2 prijzen nog prima te drukken zijn (en al zakken) als je maar wacht, denk daar aan voordat je zo'n bedrag uitgeeft (als je bijvoorbeeld een oude monitor (CRT of TFT) hebt die op hoge resoluties of een slechte refreshrate krijgt of een waziger beeld (non-native) produceert kun je beter eerst investeren in een hoge kwaliteit TFT/LCD :) ). Game on :| .
Krijg nu nog goed geld terug voor mijn Ultra, en als ik het kan betalen, waarom niet.... Mensen die 600 euro uitgeven voor een kaart denken zowiezo wel een paar keer na lijkt me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Prcies als ik nu nog 300 euro voor mijn x800 xt pe kan vangen, kost die kaart me geen 600 maar 300 euro. Klinkt al heel wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Hadden jullie deze al gezien :)?

Afbeeldingslocatie: http://www.xtremeresources.com/forums/attachment.php?attachmentid=13665&stc=1

*klik voor link*

Door OPPAINTER van XS, bijna 11k met een SINGLE-GPU!

[ Voor 13% gewijzigd door DesertShooter op 26-06-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:26

OcGuru

Giulietta Qv

DesertShooter schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:30:

[afbeelding]

*klik voor link*

omg, wat een score _/-\o_ wat voor koeling ? nog steeds watercooled :9 ?

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Nee, dat niet :P. Phase Change gok ik. (-83 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01
Ik ga deze waarschijnlijk ook halen, maar ik sta dan ook op het punt een hele nieuwe computer samen te stellen, en die moet op zijn minst voor campzone klaar zijn (wachten op de ati zit er dus gewoonweg niet in). Bovendien komt deze ook aan een Dell 24" 1920x1200 scherm te hangen, dus vandaar dat ik die power wel kan gebruiken :).
Als ik een gewoon 19" TFT scherm gekocht had was ik ook nog niet voor deze kaart gegaan.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138440

DesertShooter schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:46:
Nee, dat niet :P. Phase Change gok ik. (-83 graden)
bovenaan et topic van em staat en ik quote "OPPAINTERs best water cooled 7800 results."

edit* maar zijn cpu is wel phase change
edit2*nu ik dus ff verder lees idd ook zijn vga krten op phase change

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 138440 op 26-06-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131133

DesertShooter schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:30:

[afbeelding]

*klik voor link*

660 MHz Core... :|
Dat is eeeh.... *slik* veel >:) >:)
En de score trouwens ook.. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131133 op 26-06-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:42
Volg het hele verhaal nou al een tijdje maar kom er nog niet echt helemaal uit. Is een enkele 7800GTX nou sneller/gelijk als een 6800GT SLI setup? Kan door de bomen het bos niet meer zien spreekwoordelijk gezien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik had een test gezien waarbij 1 enkele 7800GTX sneller was dan 2x 6800GT in sli

Edit : gevonden -> nieuws: nVidia GeForce 7800 GTX op de testbank

[ Voor 27% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2005 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Paul Hewson schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:19:
Volg het hele verhaal nou al een tijdje maar kom er nog niet echt helemaal uit. Is een enkele 7800GTX nou sneller/gelijk als een 6800GT SLI setup? Kan door de bomen het bos niet meer zien spreekwoordelijk gezien dan.
in oude games niet, in nieuwe games is ie zelfs sneller dan 2x6800ultra in sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Tussen al het mooie weer heb ik eindelijk m'n 7800 ingebouwd, de Leadtek px7800gtx THD.

Ik heb nog niet veel getest, maar de eerste indruk is erg goed.

Alleerst valt de performance verbetering in sommige UT2004 levels op van wel 3-4 keer in sommige levels zoals IceTomb die soms zelfs van een 6800 en X800 aardig wat vroegen, die knalt nu met 200+ door in 1280x1024 16xAF

Battlefield2 gaat er ook flink op vooruit, je speelt nu gewoon met continu 90 fps (met dips naar 70 en tops naar 100) in 1280x960 16xAF was 40-60 met de 6800U.

Fear perf test haalt 69 fps met 1280x960 zelfde instellingen, was 42 met de 6800U

De soucre VST haal 200 fps in 1280x1024 16xAF en is in deze instelling nog steeds CPU limited (en dat is met een Athlon64 Fx53@55), was 135 met de 6800U.
1T command gaf 30 fps meer! zonder was het 170.

Veel spellen zijn dus in deze setting CPU beperkt en je moet idd de eyecandy omhoog gooien.

Verder valt nog op dat de kaart erg stil is en behoorlijk koel, slechts 62-65 graden onder full load en dat met een heel warme kamer.

Ik ga nu eens de AA modes testen en meer spellen installeren. Btw, Far Cry wilt niet werken ik heb patch 1.32, ik kom gewoon niet verder dan het spalshscherm en daarna gebeurd er niets, en dit spel wilde ik juist het liefst zien met hdr &^$$:(

Btw met de nieuwe rev1.02 A8N Sli mobo's werkt 1T command eindelijk en dit scheelde ruim 1000 punten in de Science memtest !

Als iemand een oplossing weet voor het Far Cry probleem....

[ Voor 26% gewijzigd door edward2 op 27-06-2005 00:05 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Hey.... Eindelijk gebruikerservaringen met de 7800GTX... Bedankl Edward _/-\o_ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

ik las dat de Asus 7800GTX op 470MHZ draait.....

http://www2.alternate.nl/html/nodes_info/jaxv10.html

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Kstr
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-04 12:00
Zo’n 7800 gaat er bij mij ook komen, maar eerst even een nieuwe processor, maar kom er ff niet uit, welke processor zal ik nu minimaal moeten kopen om deze kaart in zijn volle glorie te kunnen gebruiken?

Mijn moederbord een A8N-SLI, voeding Enermax 535W.
Zal ik aan een AMD Athlon 64 3800+ Venice wel niet genoeg hebben, of gaat dit prima?

The orange or the black pill..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Laatst online: 26-05 11:10
Rob_Kstr schreef op maandag 27 juni 2005 @ 02:59:
Zo’n 7800 gaat er bij mij ook komen, maar eerst even een nieuwe processor, maar kom er ff niet uit, welke processor zal ik nu minimaal moeten kopen om deze kaart in zijn volle glorie te kunnen gebruiken?

Mijn moederbord een A8N-SLI, voeding Enermax 535W.
Zal ik aan een AMD Athlon 64 3800+ Venice wel niet genoeg hebben, of gaat dit prima?
Ik denk dat je daarmee wel de meeste performance eruit haalt, daarna krijg je al snel diminishing returns (en stijgen de prijzen belachelijk snel)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9373

Wanneer en hoeveel kosten zijn kleinere broertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Laatst online: 10:23

Skyline GT-R

RB26DETT

Rob_Kstr, ik zou geen 3800+ Venice nemen, maar wel een 3700 San Diego, deze loopt standaard op 2200MHz, als je hem op 2600MHz laat lopen, dan heb je een FX55... En de meeste San Diego's overclocken behoorlijk goed, dus ik denk dat je meer baat hebt met een San Diego dan met een Venice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de 7800GTX identiek aan de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 12:51

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 9373 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:00:
Is de 7800GTX identiek aan de PS3?
Nee, de core in de PS3 is gebakken op 90 nanometer, terwijl de huidige G70 core op 110 nanometer is gefixed. Ook wordt er geheugen van een totaal andere orde gebruikt, dat toch een flink stuk sneller draait. (wel maar 16mb heh)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

XanderDrake schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:10:
[...]

Nee, de core in de PS3 is gebakken op 90 nanometer, terwijl de huidige G70 core op 110 nanometer is gefixed. Ook wordt er geheugen van een totaal andere orde gebruikt, dat toch een flink stuk sneller draait. (wel maar 16mb heh)
En de core van de RSX ( zo heet de gpu in de PS3) loopt op 550mhz ipv de 430mhz van de G70. :) Zo zullen er nog wel meer ( kleine) verschillen zijn.

Maar we gaan nu wel steeds erg offtopic met dit soort vragen....

[ Voor 7% gewijzigd door Tyranium op 27-06-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou dit kunnen betekenen dat er nog een Ultra komt?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 9373 op 27-06-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 9373 schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:19:
Zou dit kunnen betekenen dat er nog een Ultra komt?
Misschien, misschien niet, dat moeten we nog even afwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De Ultra blijft een mogelijkheid, door het vermoeden van de 8 extra pipes. De chip in de PS3 heeft een kleine hoeveelheid geheugen ter beschikking maar deze is vele malen sneller. Doch heeft de PS3 een algemeen geheugen waar het zijn data van haalt. Hierdoor zal het toch niet te vergelijken zijn met de desktop kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 12:51

XanderDrake

Build the future!

Phuncz schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:59:
De Ultra blijft een mogelijkheid, door het vermoeden van de 8 extra pipes. De chip in de PS3 heeft een kleine hoeveelheid geheugen ter beschikking maar deze is vele malen sneller. Doch heeft de PS3 een algemeen geheugen waar het zijn data van haalt. Hierdoor zal het toch niet te vergelijken zijn met de desktop kaarten.
precies, niet te vergelijken. Ik ben wel benieuwd naar eventuele benchmarks op een ps3 of Xbox, maar hoe men dat gaat aanpakken weet ik niet :9.
<pure speculatie> Linux er op draaien en vervolgens een winxp emulator?</pure speculatie>
Op de oude Xbox draaide men redelijk simpel Linux

Het gonst trouwens van de geruchten rondom de "Ultra" variant of de 8 extra pipelines. Hele hardnekkige geruchten.
De überclocker van het moment rondom de 7800, OPPainter, heeft een speciale BIOS gekregen van nVidia persoonlijk, en hij heeft belooft dat hij em niet zal verspreiden. Mensen met ervaringen rondom het zwaar overclocken van nVidia kaarten begrijpen niet hoe OPPainter *ineens* zo goed als de 11.000 3dmark05 grens heeft verbroken met één 7800GTX, terwijl hij eerst tegen de 9900 zat aan te hikken. Het lag iig niet aan de koeling.
Ook een ervaren figuur genaamd Shamino haalde laatst maar liefst iets 720mhz op de core! dat kan ook niemand verklaren.

De wonderen zij de wereld nog niet uit, in dit magische tijdperk van de GPU O-)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Laatst online: 26-05 11:10
Nou, ze hadden het erover dat nVidia bezig was aan een fix voor de coldbug op de kaarten. Hierdoor kon men ineens cascades ed. gebruiken. Dat heeft ongetwijfeld geholpen bij het OCen :P

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:50

Deathchant

Don't intend. Do!

Skyline GT-R schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:52:
Rob_Kstr, ik zou geen 3800+ Venice nemen, maar wel een 3700 San Diego, deze loopt standaard op 2200MHz, als je hem op 2600MHz laat lopen, dan heb je een FX55... En de meeste San Diego's overclocken behoorlijk goed, dus ik denk dat je meer baat hebt met een San Diego dan met een Venice...
Is er een 3700+ op s939 dan? Wist ik nog niet. En daarbij kan hij misschien ook kijken voor een X2 4400+........zit in het midden van de X2-prijzen, maar heeft wel 2.4GHZ corespeed en 1x512mb cache....

Maar die 32pipelines.......dat zal wel even duren denk ik hoor. Zal net zo lang duren zoals het heeft geduurd voor die 512MB-versie van de 6800Ultra

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
Aangezien deze post de 500 nadert, ben ik een nieuwe topic gestart:

Het GeForce 7800 GTX Topic!

Alle posts zijn daar van harte welkom!

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob