[MMORPG] Final Fantasy XI deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.027 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
Gisteren ongelooflijkerwijs van 8 tot 12 lfp gestaan >.<
eergisteren was ik de enige whm in een level range van 10, invites bleven komen.

Gisteren wederom enige whm, maar er is de hele avond geen tank online geweest, bah

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20
Same problem here alleen dan rond level 36.
De laatste paar weken is het qua parties gewoon een no go.
Er zijn haast geen mensen in die level range online.
Echt gaar is dat. Nah ja, ik kan de andere jobs lekker levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Ik meen me te herinneren dat ik rond level 36 en daarna zo tegen de 50 aan ook verschillende keren dat probleem heb gehad. Of dat nu toeval is of iets anders wee tik ook niet >.<

Ik vond het wel een lastig level, 50-53 omdat mensen dat erg vaak naar kuftal tunnel willen, maar dat is vaak nog niet haalbaar vanwege een beroerde setup en het gebrek aan een blm.

Nu ik daar eenmaal voorbij ben zijn king's tomb (niet mijn favorite!) en Boyahda Tree (absoluut nr. 1 voor mij) erg leuk om te levelen, zelfs met een blink tank gaat het geweldig ;)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-05 22:37
Net na de ZM8 fight:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/team1.jpg

Eerste stapjes in sky:
Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/team2.jpg
(ook leuk, ik kom uit Windurst en dan als eerste je eigen vlag zien in Sky ^^ )

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxKr0n3xX
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Leuk om te zien dat er steeds meer nederlanders end-game stuff doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
nou dat gaat voor mij nog wel effe duren, zeker met al die maintenance ;)

zat net te lezen voor mijn vijfde Artifact, dat gaat ook nog een leuke worden. Vooral omdat in mijn linkshell niemand 60+ is (tja, 1 pld die met kerstmis weer terugkomt)

en een hele party bij elkaar 'vragen' in Jeuno zal ook niet meevallen ben ik bang... dus ik ben bang dat ik ERG lang level 58 zal zijn, want ik ga niet verder tot ik die jas heb (ben nog maar 56.9, dus ik kan nog effe voorruit). Op dit moment look ik een beetje voor joker rond met dat hoedje zonder bijhorende jas >.<

dus over een weekje of zo is deze jongen weer lekker low level :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Het is nog steeds vrij rustig wat betreft de parties rond level 36, dus wederom niets
kunnen doen.
Gisteren dus maar eventjes Thief gelevelled naar 5.
Daarna een party gemaakt samen met nog 2 anderen uit de LS.
Gewoon lekker low lvl rond de level 8.
We zijn naar de Horotuto Ruins geweest omdat één van ons nog de orbs moest doen daar.
Ik heb natuurlijk grote tijd een G.Sword gebruikt op mijn Warrior, dus gisteren met de
Hellfire Great Axe eventjes geskilled. Zit nu rond de 10 als het niet hoger is.
Mijn character was een War/Thf aangezien dit het enige was dat ik qua low level jobs
bij elkaar kon zetten.

Binnenkort ga ik weer verder met het levellen van Thief en hierna proberen het wapen voor de
lowbie Ninja te vinden. Daarnaast heb ik nu eindelijk weer eens Signet aangezet waardoor de crystals binnen blijven stromen.
Daarnaast pak ik om experience te krijgen over het algemeen de Bees and Rarabs en later de Crawlers om ook nog een beetje te farmen. Op een gegeven moment blijf ik levellen in de buurt van Spiny Spipi, maar tot nog toe is deze nog niet gepopt.
Voorlopig zijn de Silk Threads nog genoeg waard op de AH, dus zodra ik weer een stack heb, dan
verkopen we die meteen. Deze gaan weg voor ongeveer 40k als ik het me goed herinner.
Zodra ik weer tijd heb, is het de beurt aan mijn MH om weer eens up te graden.
Dan moet ik een Nobles bed zien te vinden.
Daarnaast nog de kast voor de Tea Cup quest, maar dat komt dan nog wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Level 57 ^^
Direct na maintenance waren en 15 mensen in mijn range lfp, dus ik dacht, nu zelf bouwen of de rest van de avond zwijgen ;) leuke party neergezet, voor het eerste gecamped in cape terrigan. Goede Exp. daar voor het eerst in lange tijd.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 14:33
Afbeeldingslocatie: http://photobucket.com/albums/y270/BahaFFXI/th_img_0290.jpg

Deze week met mijn EU HNM shell King Behemoth omgelegd. :o
Echt een van de beste momenten die ik meegemaakt heb in FFXI, met 27 mensen ongelofelijk stressen en heen en weer rennen om die focker neer te krijgen, en dan die ontlading als hij neergaat, echt zalig. Was dan ook nog maar enkele minuten voor ie berserk ging, gevecht van meer dan 50 minuten.

http://forums.lionheartnetwork.com/showthread.php?t=1055

Ik heb er een Pixie Earring aan overgehouden, die me met food op een DEX bonus van 45 brengt. 8)7

Engelsen, Grieken, Fransen, Nederlanders (<3 ;)), Belgen (<ikke ;p), Zweden etc. De EU draait volop mee. ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99326

Effe een grote ergenis tussendoor... Ik zit nu alweer 2uur in mijn POL scherm en ik kan niet in f11 komen: Login difficulties. Dit zijn geen problemen die zich 1keer in de zoveel tijd voordoen, nee hoor... Ze doen zich nu zowat iedere dag voor. Steeds vaker in het weekend (!) vooral is de search down, of login down, or auction house down. En dan zoveel maintenance deze maand levert geen ruk op. Ik kan daar best boos om worden als je relatief toch een redelijk bedrag neertelt elke maand en zulke shit terugkrijgt. Ik vind het te gek voor worden als er bijna 50% van de tijd wel weer error op 1 van de servers is. Ik zit op Shiva en wordt er aardig gestoord van, ik weet niet hoe het bij jullie is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105654

Agh ja je blijft het houden. De ene mmorpg heeft het meer dan de andere. Persoonlijk vind ik het natuurlijk wel vervelend maar ik heb er geleerd mee te leven in Final Fantasy XI.

Even een klein selectie uit mijn nieuwe gestarte screenshot thread op mijn ls forum. Ik ben al mijn oude screen verloren vanwege me host.

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ffxi.miasma.nl/012.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145947

zaterdag mijn Rank 3 missie voltooid(eindelijk) samen met een LS member en wat mensen die de fight ook nodig hadden naar binnen gegaan. helaas had 1 member zich kennelijk vergist, want hij kon niet mee naar binnen, gelukkig dat we met 2 BLM waren en ik kon wel naar binnen.
uiteindelijk nog met 2 mensen overeind ikzelf en LS member(RDM) de fight beindigd in 4 minuten.

de drukte is weer toe genomen in the dunes dus ik heb mijn WHM weer opgepakt en ben naar selbina gegaan.

nu kan ik deze voorlopig blijven levellen en heb ik meteen weer wat ruimte in mijn MH omdat de WHM spells daar aardig wat ruimte in beslag aan het nemen waren.

daarnaast dit weekend ook de Giddeus-key gehaald (nog 2 te gaan) kan ik binnen kort naar Kazham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gestopt met whm, leverde me geen vreugde meer, alleen maar ergernis en frustratie, dus nu op zoek naar een nieuwe main.
Ninja naar 11 gezet en drk naar 4
Todo:
drk 4 -->10
rdm6 -->10
brd1 --> 10
rng1 --> 10

Daarna weet ik nog niet, want dit doe ik allemaal zonder gear ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 6K op 31-10-2005 10:00 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 11:05
Moet nog nieuwe sceenies maken en uploaden enzo...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_102805_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_102805_02.jpg

Van het weekend rare/ex zooi aan het farmen geweest.

Moldavite Earring (1x voor Megami, Kat haf er al 1), alledrie de Genkai1 items, 7-tal coffer keys (2x Garlaige Citadel en 2x Eldieme Necropolis voor mezelf, rest voor andere BLM in static). Shaman Cloak zit nog in de planning, en ik heb voor mezelf nog 1 Davoi Coffer key nodig.

M'n Black Mages (Kat en Megami) zijn bijna 48, dus dat gaat lekker rap in ieder geval.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 105654 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:23:
Agh ja je blijft het houden. De ene mmorpg heeft het meer dan de andere. Persoonlijk vind ik het natuurlijk wel vervelend maar ik heb er geleerd mee te leven in Final Fantasy XI.

Even een klein selectie uit mijn nieuwe gestarte screenshot thread op mijn ls forum. Ik ben al mijn oude screen verloren vanwege me host.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie screens, vind je het erg als ik deze misschien verwerk in de nieuwe OP? Moeten we wel eerst de 900 posts halen :Y)

Over openingspost gesproken O-) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1082482/0 :Y)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren ingelogd met het idee om maar eens zo'n Mahogany bed in mijn MH te plaatsen.
Deze was dus 80k en heb er maar eventjes vanaf gezien.
Ik had mezelf tijdens mijn wandeling in Sandy maar als Whm gezet en meteen maar even
looking for party ingesteld.
Toen ik weer terug gewarped was naar Windurst, kreeg ik al vrij snel een invite in Crawler's
Nest. Meteen naar Jeuno gegaan en daar in Lower Jeuno een Chocobo gehuurd en de Rollanberry
Fields door getrokken.
In Crawler's Nest kreeg ik een groot aantal invites, maar die heb ik moeten afslaan.
Ik heb in iedergeval een vruchtbare party gehad waarin ik eindelijk level 37 ben geworden.
Het ging mede dankzij de goede exp. chains en de Empress Band vrij goed met mijn experience.

Vlak voordat ik zou levellen heb ik een vervanger voor mij gezocht en ben ik verder gaan levellen
totdat deze eindelijk aan kwam in Crawler's Nest. Ik ga vandaag weer proberen om een party
te vinden. Dan gaan we levellen tot 38 en daarna tijd besteden aan het verkrijgen van de
Tele-Altep en Tele-Yhoat.
Daarna is het weer leveltime naar 40. Hierna natuurlijk meteen de Tele-Vahzl halen en Erase.

Ik ga vandaag gewoon weer naar Crawlers Nest, en waarschijnlijk stromen de invites dan weer
binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Deze week ga ik ff minder ffxi spelen, moet de bekabeling in mijn kot nog steeds een keer fatsoenlijk neerleggen (met kabelgootjes etc) en een probleem met m'n 5.1 set uitzoeken. Om de een of andere vage reden komt het geluid uit de verkeerde satalietjes/subwoofer terwijl de kabels wel correct zijn ingeplugt.

Door al die leuke probs bij SE/Pol hebben we besloten om met onze mini-setpt gewoon te gaan spelen als we kunnen ipv echte vaste dagen af te spreken (maar we houden de oorspronkelijke dagen wel gereserveerd).
Hopelijk zal Pld dan wat sneller levellen, hopelijk blijft Pld t/m75 op z'n minst net zo leuk als de voorgaande 37 levels :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
NielsOveres schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:18:

Toen ik weer terug gewarped was naar Windurst, kreeg ik al vrij snel een invite in Crawler's
Nest. Meteen naar Jeuno gegaan en daar in Lower Jeuno een Chocobo gehuurd en de Rollanberry
Fields door getrokken.
Op Ragnarok is er vaak een enorm verschil in de prijzen voor een chocobo tussen de verschillende Jeuno-stables, waarbij Upper vaak de goedkoopste is. Is dat op jullie server ook zo?

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb geen idee hoe dat bij ons op de server (Phoenix) in elkaar zit.
Zal eens een keertje kijken.

Wel weet ik, dat ik de laatste tijd gewoon ontzettend veel heb gelopen.
De prijzen waren vaak over de 2500 Gil bij de Crags.
Gisteren koste m'n Chocobo in Jeuno 1200 Gil.
Geen idee hoe dat nou weer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Soort vraag/aanbod systeem geloof ik, als er net voor je een grote groep chobo's heeft gehuurd dan zal de prijs ook sterk gestegen zijn (tot er een plafond word bereikt waarna ze weer resetten). Allez, dat denk ik dan.

Laatst bij Mea een chobo voor 4k.. zijn toen maar naar Zi'Tah gelopen..

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
De laatste paar keer ben ik juist in Port Jeuno erg goedkoop uit >.<
maar hoe dat nou precies werkt weet ik ook niet.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703

hebben jullie nou ook zo'n probleem met parties vinden en zo ja hoe lossen jullie dat op?

Ik zit op Remora met een 27 mnk, een vriend van mij is 75whm, dus die kan wel eens wat helpen, maar ik heb gisteren 3 uur in khazam staan wachten op een party en gewoon niet te vinden.

dit is de reden waarom ik een half jaar geleden al eens met FF11 gestopt ben...

Maw:
weten jullie goede spots voor een lvl27mnk om tot 30 te soloen?
zodra ik 30 ben ga ik bst halen, dan ben ik niet meer afhankelijk van parties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik heb die problemen ook bij tijd en wijlen...
maakt niet zo heel veel uit welk level. Laatste periode is extreem rustig geweest in Dunes. Maar ook met mijn whm level 56 heb ik dagen gehad dat ik ongelooflijk veel invites kreeg, maar ook wel eens dat ik 3 dagen achter elkaar zit te wachten.

Wat ik wel doe is in ieder geval iets nuttigs proberen te doen als ik wachtende ben (nu is dat met mijn whm niet zo heel moeilijk), maar farmen bijv. kan ook altijd.
Of gewoon een break nemen, iets anders gaan levelen en continue kijken of er veel mensen lfp zijn in jouw level range.

En tot slot, gewoon een party maken zelf als er na een uur nog niets gebeurd, maar daar ben ik meestal te lui voor :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook op Seraph is het de laatste tijd rustig geweest in the dunes,

is gelukkig weer aan aan het trekken, het komt en het gaat gewoon.
als WHM probeer ik meestal zelf mijn party's te maken omdat ik mischien toch wat kieskeurig ben over de samenstelling.

zie het gewoon even aan en als er echt niemand in de level range zit ga dan inderdaad iets anders doen in de tussentijd, andere jobs levellen, quests,missions farmen enz. enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat is het nou net, ik wil wel andere jobs levelen, maar wat ik ook wil is met 1 job even over die 30 heen om er meer te unlokken. ik ben nu lvl 27mnk met 1500 tnl, dus met een goede party zit ik in een halve avond op 30 :)

na de 30 heb ik natuurlijk wel weer genoeg te doen, zoals bst (lekker veel solo) en sam/nin

-Edit: je brengt me op een idee. als ik whm ga doen heb ik waarschijnlijk wel snel een pt, daar is namelijk altijd gebrek aan. Whm/MNK of WHM/WAR?

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 72703 op 31-10-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wat dacht je van WHM/BLM of WHM/SMN later.
Je zult namelijk nooit met WHM/melee job een party vinden.
Niet lullig bedoeld aangezien ik het op andere manieren ook wel zou willen uitproberen, maar
zo is het nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd. WHM/BLM WHM/SMN en tevens BLM/WHM dit levert je ook voldoende inv. op.
met als bijkomend voordeel dat je de equipment op beide jobs kunt gebruiken(bijna alles dan)

net een party gehad als WHM/BLM met PL'er erbij voelde me net een leech.
maar ik had nog maar 600tnl en dan viel ik weer buiten de levelrange dus maar weer de flag up en verder zoeken, duurde overigens nog geen 5 minuten :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
De nood moet echt heel hoog zijn wil ik een whm/melee inviten in een exp-pt ^^;

Voor quests en dergelijke is het vaak wel fijn een whm/nin bij te hebben (maar dan ben ik wel zelf Bst/whm zodat ik mezelf kan sneaken/invis/curen)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
evenzogoed als dat ik geen war/whm zal inviten ;)

magoe, na een paar weken geschreeuwd te hebben had ik whm dus maar opgegeven voor het body AF deeltje....
Gisteren, toevallig, vraagt er iemand aan me: hey, was jij geen whm... dus ik vertellen, zegt ie: wij doen deze dadelijk, wil je mee?!
Tja, natuurlijk...
Hij zegt, kun je nog wat extra mensen regelen.... dus na even zoeken had ik een 75pld en 74rng om me te helpen. Deze regelden ongevraagd ook nog wat mensen en uiteindelijk bij het verzamelen in Jeuno vroeg er nog eens iemand: ben je AF5 voor whm aan het doen?
Op mijn: "Jazeker" kwam de vraag een alliance te vormen. Nadat ik op de "Form" knop had gedrukt zag ik tot mijn verbazing dat we een full alliance hadden met 3 whm's <60 en de rest allemaal 73+

tja, die shadow of death heeft geen fijne avond gehad kan ik je zeggen: wat een overkill ^^

magoe, nog 9k exp. en ik kan mijn nieuwe jas aan

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou natuurlijk wel MNK/whm kunnen doen om nog 2 levels te soloen, gaat niet snel, maar zou het wel kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Yups, maar traag zal het wel gaan >.<

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
@6K Op ongeveer een gelijke wijze ben ik aan m'n Bst-AF broek gekomen, begon ermee dat er in de bst-ls gesproken werd om *een* keer die mob te gaan meppen, toen riep er een dat het net zo goed direct kon, beetje rondvragen en ineens een enorme alliance op weg naar Beaucedine ^^;
Fight zelf was hilarisch, veel Bst dus veel pets, en dan nog eens ninja's, whm's en andere jobs. Ik denk dat sommige de mobs niet eens gezien hebben zo snel ging het :D

@freggeltje Als je solo'd kun je natuurlijk elke jobcombo pakken die je zelf prettig vind. Als je je pt-flag up laat gewoon ff in de pt-comment zetten wat je "echte" sub zal zijn :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51722

Dit is freggeltje, weet het password van mijn andere acount niet meer...

de registration server maintenance duurt toch tot 15.00 gmt? dat is toch 16.00 hier?

ligt er nu nog uit. als ik weer wil registreren moet ik dat na middernacht pacific time nog maar eens doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
pff... wilde ik gaan levelen, kon ik 2 ls mates gaan helpen met sam quest (1 voor 1, niet tegelijk)
kon ik ook nog een keer terug voor een hatchet

toen naar norg, verdwaalden ze beide

daarna maar effe snel tonko ichi gehaald, nog niet genoeg fame voor utsusemi, dus op naar de necklaces maar weer, maar dat morgen maar weer.....

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
Ik help gewoon geen mensen emer als ze niet weten wat ze moeten doen, en vaak lees ik snel zelf ook nog alles na op AK en somepage. Net zoals craften, ik wil je best wel wat goedkoper food maken, maar dan hos jij wel zelf rond voor je ingredienten, niet ik. (food is vnl. goedkoper te maken door dingen van vendor te kopen, en ik neem enkel voor mijn goeie vrienden 3x een airship om naar vendors te lopen ;p)

Als je je te behulpzaam opstelt hou je gewoon geen tijd voor jezelf over. :)

Heb dagger tot level 2 geupgrade met merit points, en mijn eerste upgrade in crit rate gedaan
Nu moet ik nog dit halen voor alles voor mijn THF in orde is :

Dagger : 1, 2, 3, 3, 3, 3 : level 2/6 : 12 merit points oftewel 120.000 xp to go
Crit Rate: 1, 2, 3 : level 1/3 : 5 merit points oftewel 50.000 xp to go
Triple Attack Rate : 1,2, 3, 4, 5 level 1/5 14 merit points oftewel 140.000 xp to go

Een totaal van 310.000xp, en dan heb ik nog geen attributes gemerit (zijn veel duurder om te upgraden), daar ben ik nog wel zeker tot nieuwjaar mee bezig (hoewel, met al die vrije tijd in de vakanties... ;p).

Heb trouwens nog wat linkjes als je moest geintresseerd zijn.
http://www.frontiernet.net/~Spyle/FFXI/ffxi.html <- Parser, wel leuk als je je damage output wilt vergelijken met iemand.
http://www.koolaid-ffxi.org/linkshell/space/Merit+Points <- Wat meer uitleg over merit points. (verder ook een site met informatie over vanalles en nog wat, soms wel wat zoeken naar wat je meot hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Het is vaak wel lastig om "nee" te zeggen op een verzoek om hulp vanuit de LS, vaak ook omdat het toch wel leuke quests/missies zijn in vergelijking met farmen ofzo. Maar inderdaad moet je gewoon soms nee zeggen omdat je anders zelf ook geen steek verder komt.
Wat wel soms irritant is dat als je zelf vaak anderen helpt en dan een keer zelf ergens hulp bij nodig hebt dat dan niemand tijd of zin heeft (gelukkig komt dat in onze LS weinig voor).

Zaken die solo kunnen (onderdelen van missies etc) probeer ik zo min mogelijk bij te helpen, de hele tijd meerennen puur om als guard te spelen is saai.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Ben voor Kat er nog niet uit wat ik wil gaan meritten, al neig ik hard naar RDM of BLM merits.

Voor Megamichan? Weet ik ook nog niet, is nu Black Mage, maar ik wil heel graag nog een keer Samurai spelen, en ik denk dat ik dat op Megamichan ga doen.

En gisteren weer een flinke brok XP geburned. Ben nu lvl 54 Black Mage(s). :o

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
niet normaal neelon hoe hard jij gaat >.<
paar weken terug werd Mega geboren en nu ben je me zowat al voorbij >.<

Aangezien ik in onze LS 1 van de level 50+ ers ben, ben ik idd vaak de aangewezen persoon om te helpen (het is ook o.a. mijn LS) en is men vaak ook (nog) niet in staat om de favor te returnen. Maar dat maakt me niet zo heel veel uit, ik heb er wel plezier is dat ik mensen kan helpen (tja, whm he )... maar inderdaad, ik krijg eigenlijk dagelijks vragen, ook van niet linkshell mensen, om te helpen en dan schiet het met mijn eigen dingen niet zo op, maar ja, het is een spelletje en ik heb wel plezier :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Dat ik zo hard ga heeft een paar redenen.

1) Ik hoef amper te farmen voor Megamichan, omdat Kat een ruim voldoende inkomen heeft.

2) Ik heb een hoge level character om te helpen met missies en quests. Bijvoorbeeld, Genkai1 heeft met Kat een maand of anderhalf geduurd (tot ergernis toe, was zelfs bijna gestopt), voor Megamichan had ik de items binnen 4 uur bij elkaar. Tot en met rank5 heeft een weekend of 2 geduurd denk ik. Ik heb ook al een 2-tal coffer keys, die kan ik solo halen, ook dat scheelt een enorme slok op de borrel.

3) Ik level beide characters in een static (tegelijk, 2 computers), en de andere leden in de static ken ik zowat als mijn broekzak (static al met hen sinds een jaar of anderhalf). Dat scheelt enorm als je niet hoeft te wachten op een party.

4) Met de juiste mobs (en mob hoeveelheid) gaat manaburnen echt belachelijk hard. We trokken gisteren denk ik iets van 6.5-7k per uur gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51722

nou na nog steeds geen party ben ik maar weer eens verder gegaan met mijn lvl10 whm. die eerst maar eens naar 15 krijgen en dan maar die 2 levels solo gaan doen voor mnk met whm als sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
1) dat probleem heb ik voorlopig ook niet meer gelukkig

2) hoe herkenbaar! zo zit ik nu tegen AF hands en G3 aan te hikken nadat ik AF body een maand heb laten frustreren.

3+4) onverslaanbaar, daar zit waarschijnlijk de volledige power. Ik verlies zoveel tijd met zoeken of slechte(re) parties. En al helemaal als die ook nog eens naar de verkeerde spot gaan waardoor chain 5 nog maar amper 150 oplevert

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
In mijn social LS zitten NA'ers en EU'ers die al meer dan een jaar spelen, en dus al op relatief hoog level zijn, dus kunnen met een handvol zowat alle midlevel dingen doen.
De midlevels helpen op hun hand weer de newbies voort, de hogere levels hebben meestal een hnm en/of dynamis shell, dus zitten al wat minder op de LS om constant te helpen.

Vind het wel leuk zo, het is onder meer dankzij de hulp die ik kreeg van de eerste lichting van mijn ls (die jammer genoeg bijna allemaal gestopt zijn) dat ik zoveel mogelijk mensen help.

En Neelon, ben zelf geen RDM, dus kan niet oordelen, maar ik heb nog niet veel goeds gehoord over magic accuracy, het schijnt nogal pover te zijn in de kleine hoeveelheden die je kan toevoegen, van potency weet ik wel 100% zeker dat het de moeite is.

Je kan natuurlijk al beginnen met MP te upgraden, handig voor allebei de jobs, of attributes of dingen in de 'others' categorie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Potency, enfeebling, elemental (ook voor blm), -enmity (nog niet zeker) en recast timer voor convert O+ zijn volgens mij de beteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

luppien

All u have R Belong To Me

Ik heb even een vraag :)

als ik dit spel koop samen met wat vrienden kunnen we dan zelf de server bepalen of worden we apart gezet? want ik hoorde dat dit in ieder geval eerst zo was.

Ten tweede.

Is er een andere betaalmode als credit card?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
1) Je komt normaal gesproken op een randoom server uit. Er is een methode om dat te voorkomen, en dat is met een zogenaamde worldpass.

2) Credit Card is de enige betaalmethode voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
luppien schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:53:

als ik dit spel koop samen met wat vrienden kunnen we dan zelf de server bepalen of worden we apart gezet? want ik hoorde dat dit in ieder geval eerst zo was.

Ten tweede.

Je kan niet zelf een server uitkiezen. Je kan echter wel door middel van zogenaamde Worldpasses bepalen op welke server je komt, een probleem echter, je kan zo'n pass enkel aanschaffen in game.
Je zal dus of zelf even wat gil (ingame currency) moeten verdienen en dan ene pass kopen voor je vrienden of even vragen op een forum (hier bijvoorbeeld) of iemand een pass voor je kan regelen zodat jullie allemaal tegelijk kunnen beginnen. Pass is max 3000gil dacht ik.. (klinkt meer als het is ;P)

Je kan tegenwoordig naast creditcard ook met een E-passporte betalen: linkielinkie
Ik heb zelf geen ervaring met die E-passporte trouwens.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gisteren Aspir quest gedaan, dat was een eitje
Toen nog even een scroll of Escape en scroll of Tractor voor een ls member gefarmed en Gobby V gedaan. Wat is die cheap zeg >.<
en ik maar uitstellen...
26k was ik kwijt :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Congrats

gisteren ben ik naar Crawlers' Nest gegaan, maar geen party invite gekregen.
Na een half uurtje terug gewarped naar Windurst om maar Thief te gaan levellen.
Ik ben van 5 naar 6 gegaan en had toen even geen zin meer.
Ik ben nog steeds heel erg blij met de Empress band.
Het lijkt net alsof het levellen een stuk sneller gaat.

Kijken of ik vandaag of morgen eens richting level 38 kan komen met White Mage en
anders maar weer Thief gaan levellen. Misschien dat ik het snel redt tot aan level 8.
Daarna kijken of Ninja nog een beetje leuk is om te doen tot level 8.

Uiteindelijk wil ik nog wel eens Summoner gaan levellen en natuurlijk ook nog eens Black Mage.
Deze staan respectievelijk op level 7 en 20. Is dus erg laag nog.
White Mage zal de eerste zijn die bij mij (mocht ik dat ooit halen) level 75 wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gisteren niet kunnen spelen,

cc geblokt, door een foutje, moet hem eerst gaan ophalen vandaag, dan kan ik hem weer registreren.

heb daarom gisteren maar eventjes Guild Wars gespeeld, maar wat valt dat tegen zeg imo.

buiten de steden loop je dus in je eentje rond tenzij je een party hebt(is wel een voordeel met betrekking tot campen) maar ooooo zo saai.

ik ben blij als ik vanavond weer in Vana'diel kan rond lopen en mijn WHM kan levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik speel zelf ook GuildWars, maar alleen samen met mijn vriendin.
We vinden het leuk om samen te spelen. We hebben altijd in iedergeval
een part van 2. We zijn daarnaast met skills goed op elkaar uitgespeeld,
dus dat scheelt ook heel wat.
Ik speel het overigens nooit zonder haar, tja. FFXI is toch echt mijn grote
game liefde B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
luppien schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:53:

Ten tweede.

ik kan wel een worldpass voor phoenix regelen als je wilt. Geen idee op welke server je vrienden zitten :)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luppien
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:43

luppien

All u have R Belong To Me

Bedankt voor de info ik zal eerst eens kijken hoe dat pasport systeem werkt want een credit card is voor mij helaas geen optie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

e-passporte is een virtuele credit card waar door middel van bijv. overschrijving geld op kan storten.
je krijgt vervolgens van hun gegevens die je in kunt vullen bij de credit card gegevens in FFXI.

maar dan niet vergeten om het saldo op peil te houden natuurlijk , daar een bankopdracht langer duurt (gemiddeld 3 werkdagen)dan een credit card betaling.

hopelijk heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gisteren eindelijk weer eens kunnen exp-en, maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn >.<
we hadden een blm die weigerde damage te doen en dus continue zat te enfeeblen. Hij wilde perse in geel hp zitten vanwege een ring met latent effect, want dan was zijn damage beter (die hij niet deed).

Hierdoor duurden de gevechten erg lang en de tank ging helemaal over de rode als hij doodging terwijl de blm nog 600mp had >.<

Uiteindelijk met heel veel moeite en pijn 5k exp. binnen gesleept, nog 4 te gaan

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6K schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:24:
Gisteren eindelijk weer eens kunnen exp-en, maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn >.<
we hadden een blm die weigerde damage te doen en dus continue zat te enfeeblen. Hij wilde perse in geel hp zitten vanwege een ring met latent effect, want dan was zijn damage beter (die hij niet deed).

Hierdoor duurden de gevechten erg lang en de tank ging helemaal over de rode als hij doodging terwijl de blm nog 600mp had >.<

Uiteindelijk met heel veel moeite en pijn 5k exp. binnen gesleept, nog 4 te gaan
wat een ******* die BLM....dan zou ik ook over de zeik zijn ja,

gisteren gelukkig weer van de partij kunnen zijn, beetje ge-exp. in korolokka tunnel met mijn WHM.
300 xp per worm met de empress band, :P i love this item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
@ 6K:

Die PT was ik dus allang uit weggestapt he ^^; Of geprobeert die blm te wieberen. En als ik de healer was dan was die blm mooi gecured om 'm te jennen.

"latent effect moet aan.." damn, mee blisten die gast XD

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als die BLM nou gewoon zijn damage spells had gedaan, dan had ie in iedergeval genoeg hate opgedaan om aan Latent effect te komen.
Ik snap niet dat sommige mensen zich niet gewoon bezig kunnen houden met wat hun "taak"
is in een party.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
@Poekie: daar heb ik idd herhaaldelijk aangedacht. Ik heb hem wel uit solidariteit jegens de pld 2 keer dood laten gaan met een smoesje (gewoon een spell inzetten als hij haat krijgt die lang duurt, zoals stoneskin, Regen II etc. de pld zag dat ik dat deed en deed geen enkele moeite haat te krijgen)

@NielsOveres: Jou laatste zin waren exact de laatste woorden van de pld toen hij vertrok.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biobakker schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:52:
[...]

Mooie screens, vind je het erg als ik deze misschien verwerk in de nieuwe OP? Moeten we wel eerst de 900 posts halen :Y)
Vindt het prima, ik zal ze dan wel in hogere resolutie en zonder watermerk posten voor je. En nog wat extra zodat je zelf kan uitkiezen welke je leuk vind.

Mijn bard is nu eindelijk level 48. Nog twee levels en ik kan beginnen aan de AF’s ervoor. Ik weet het, echt bijzonder zijn die niet maar ze zien er zo lief uit.

Ik weet niet wat het is, maar ik heb de laatste tijd gewoon geen zin om mijn White Mage verder te levelen. Die staat nu al meer dan 4 maanden op level 65. Ik had al minimaal 30x 75 kunnen dingen maar het komt er maar niet van. In ieder geval ga ik als mijn bard 50 is proberen mijn whm naar 70 te krijgen.

Mijn jobs op dit moment:
WHM65/BRD48/BLM35/SMN20/RDM15/WAR5/BST5/NIN5/DRG5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
ach je bent niet de enigste, Katsuoy (neelon) speelt al ong. een jaar whm en is ook nog geen 75 :P hij is denk ik nu een maand of 3-4 al lvl74. de rest van de tijd is het eigenlijk altijd andere jobs de we spelen, momenteel zijn we bezig met manaburn (heerlijk als je van 47-54 gaat in 2 avonden) waarbij we nu op een stuk zitten dat het tijd wordt om in een vlug tempo zvm gear bij te halen.

leuk joh als je :
3x shaman cloack (1x done)
2x moldavite earring (2x done)
3x wizard af boots (3x done)
3x wizard af gloves (3x done)
3x wizard af legs (1x done)
3x wizard af body
3x wizard af hat

in een week (of 2) tijd moet halen en ik moet eigenlijk nog tussendoor ergens de tijd zien te vinden om wat geld bijelkaar te farmen voor alle NQ staffs (heb nu de 3 belangrijkste voor mezelf, ice dark thunder) en heel stiekem denk ik toch dat ik eerst een HQ ice ga halen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Hee, waar zijn mijn Shaman Cloaks? :P

Mja, gisteren even snel Genkai2 gedaan, boots en gloves quest. Heb nog 1 Davoi key nodig voor Megami, de andere sleutels die ik nog nodig heb heb ik al allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:19
De laatste tijd ook veel aandacht aan andere jobs besteed, onder andere aan WHM en BST dus m'n warrior is even op een laag pitje komen te staan.

Ik heb van een vriend toegang gekregen tot zijn account omdat hij er weinig mee kan spelen lately, dus besloot ik uiteindelijk maar om met m'n level 8 mule maar utsu te halen. Even een avondje besteed aan het halen van de keys en 2 dagen aan het farmen kwijt geraakt, met uiteindelijk het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://matttt.nl/images/utsu.png

Eindelijk "gesellout" :P

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

ik snap werkelijk waar geen bal van deze game.
ik begin de game huppel wat rond in de stad maarja wat moet ik daar doen.
ik neem aan dat je iets van quests aan kan nemen enzo.
maar ik snap niet hoe. wanneer kan ik dan bv beginnen met vechten enzo.

misschien kan iemand mij een klein beetje op weg helpen!!
want op met andere websites kom ik er ook niet echt uit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Als het goed is wordt er in het begin van het spel een kaartje aan je gegeven en wordt je uitgelegd hoe je met de kaart van de stad kunt navigeren (via de knop Map in het menu) daarna wordt je gevraagd om de ticket aan een persoon te geven, die geeft je een klein (heel klein) bedrag om het spel mee te beginnen

Als je wilt vechten kan je gewoon de stad uit lopen en het eerst en beste wat je tegen komt aan te vallen. Ik zou wel aanraden om eerst met de knop Check te kijken hoe sterk het monster ongeveer is. Begin niet tegen monsters te vechten die Tough zijn (al kan dat bij sommige monsters wel). Ik denk dat je hiermee wel het een en ander kan.

Schroom niet om verder nog vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Anoniem: 34043 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:45:
ik snap werkelijk waar geen bal van deze game.
ik begin de game huppel wat rond in de stad maarja wat moet ik daar doen.
ik neem aan dat je iets van quests aan kan nemen enzo.
maar ik snap niet hoe. wanneer kan ik dan bv beginnen met vechten enzo.

misschien kan iemand mij een klein beetje op weg helpen!!
want op met andere websites kom ik er ook niet echt uit. :(
Toch niet zo'n grote moeite om de manual er bij te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159201

misschien handig op een paar site's te kijken waar het 1 en ander wordt uitgelegd (o.a. de verschillende quests)

http://ffxi.killvoid.com/index.php en
http://ffxi.allakhazam.com/

ikzelf heb de boeken van bradygames ook handig (als je zo'n makkelijk iemand bent als ikke) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Eindelijk ^^
Afbeeldingslocatie: http://www.itinmotion.nl/6k/six58.jpg

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_110605_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_110605_02.jpg

Verder, uhm. 2x BLM pants AF en 2x BLM body AF. Ben nu dus met de coffers klaar, alleen de AF3 quest voor de hoed nog en dan is AF afgerond.

Morgen Genkai3 denk ik voor Megamichan, en misschien nog een Shaman's Cloak voor Kat. Ook 2x Aquilo's Staff gekocht, 2x Jupiter's Staff is de volgende HQ op de lijst, als ik weer voldoende gil heb dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo effe rank6 gedaan afgelopen zaterdag avond. Missie 5-1 en 5-2 gelijk achter elkaar. Wat een vette missies zeg. Vooral de laaste NM, Shadow lord met al die cutscenes en vette omgegeving. Geweldig gewoon.
Nu alle ZM's doen en {Sky} here I come 8)7 Ik heb nu tot en met ZM3 ofzo... vanaf daar moet je alweer vechten... zijn de ZM's moeilijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
ZM8 is de enige die niet echt een lachertje is, de rest is te makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mattttt schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:13:
ZM8 is de enige die niet echt een lachertje is, de rest is te makkelijk
Wat moet daarvoor gebeuren dan? Ik ga van de week maar effe ZMs doorlezen en voorbereiden voor volgend weekend :) Kan niet wachten tot sky... heeft iemand hier trouwens Sea? /bow ... Ik hoorde dat Sea gewoon te lang duurt om te halen... Ofno?

Ohja, we hebben trouwens het record verbroken op Shiva van de Shadow Lord fight :) New Record: 5min29sec _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
Sky is relatief gemakkelijk om te halen MITS je de benodigde hulp hebt om het te halen. ZM4 is een bcnm gevecht tegen 3 tonberries waarvan 1 tonberry (met een kroontje) Everybodies Rancor als aanval heeft (zeg maar Everybodies Grudge x2 or x3). Niet al te moeilijk gevecht als je je tonberry hate reset, ik gok dat een lvl60-65 pt het kan winnen (lvl75 pt is altijd mogelijk+makkelijker)

ZM5 is de genkai 1 van de ZM, de meeste mensen komen hier vast te zitten als ze geen hulp krijgen van andere mensen. je moet 6 of 7 headstones vinden die overal verspreid zijn. Sommige zorgen voor een pop NM en voor sommige hoef je niets te vechten. De enige echte "moeilijke" headstone is naar mijn mening die van ifrits cauldran aangezien je door heel ifrits cauldran heen moet (langs de ash dragon NM) en als je met een grote groep gaat is het erg moeilijk om geen aggro te krijgen.

ZM6 is een bcnm tegen 4 anticans, simpel als je een groep van 75 hebt. ZM8 is een bcnm tegen iemand die vrij sterk is, niet super moeilijk met een groep van competente 75'ers maar als je hier niet 75 bent krijg je toch zeker problemen.

Vervolgens kan ik mij alleen nog maar een pop NM herinneren in ZM11 of ZM12 maar dat is een eitje en ook het laatste wat je nog echt hoeft te bevechten voordat je sky krijgt.

CoP daarentegen is wat ingewikkelder en idd een heel stuk langer. Je krijgt pas sea als je in chapter 8 van CoP zit (dacht ik). CoP chapters: http://ffxi.killvoid.com/list.php?c=cop
Zelf zit ik nu in CoP chapter 4.2 waar we tegen mini Ouryu moeten vechten. We hebben het nog niet geprobeerd aangezien we wat druk bezig zijn met manaburn static en zo nu en dan sky/gods

edit: volgens mij heb ik het fout, je moet in CoP chapter 7 zitten (na het mammet->ultima->omega gevecht)

[ Voor 4% gewijzigd door deTwisj op 06-11-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
deTwisj schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:27:
ach je bent niet de enigste, Katsuoy (neelon) speelt al ong. een jaar whm en is ook nog geen 75 :P hij is denk ik nu een maand of 3-4 al lvl74. de rest van de tijd is het eigenlijk altijd andere jobs de we spelen, momenteel zijn we bezig met manaburn (heerlijk als je van 47-54 gaat in 2 avonden) waarbij we nu op een stuk zitten dat het tijd wordt om in een vlug tempo zvm gear bij te halen.

......
ach jo ik speel al meer dan 1,5 jaar, maar heb er gewoon bepaalde periodes heel erg weinig ijd voor. En ik heb gekozen voor Dragoon, dan schiet t natuurlijk ook niet altijd even snel op omdat je moet concureren voor een DD plek in een party, ik begin daarom altijd mijn eigen.

IMO is het veel belangrijker dat je lol in het spel hebt dan zo snel mogelijk naar lvl 75(hoewel dat wel een prestatie van formaat is, voor welke job dan ook). Vooral het exploren van verschillende locaties vind ik soms veel leuker dan gaan grinden voor exp. :) Maar ieder wat hij leuk vindt natuurlijk :P

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

mattttt schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:37:
[...]

Toch niet zo'n grote moeite om de manual er bij te pakken?
:P oja die ben ik dus helemaal vergeten
dat ga ik maar eens doen dan ik lees nooit manuals dus nu ben ik het ook vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Zo, Genkai3 gehaald voor Megami, en al mijn "oude" melee gear verkocht voor Black Mage fund {burn}. Zorgt ook weer voor een beetje plek op de mules.

Zal alleen flink moeten gaan vissen/craften om alle gewenste zooi te kunnen kopen. Eerst komende is een Penitent's Rope voor Megami, maar die doe ik wel BCNM'en, die is {too weak}.

Kat is nu 58BLM en Megami bijna 58, dus dat schiet lekker op. Maat G5 komt lekker snel dichtbij iig.

En lvl75 WHM gebeurt nog niet snel denk ik (dit weekend 4.5k in de min geleveled ^_^), maar als de Black Mages 74-75 zijn kan ik dat wel zelf gaan doen.

Morgen 2x ENM, dus als we winnen is dat ook weer iets van 6k XP ofzo. En hopelijk wat vette drops voor de verkoop, kan wel flink wat poen gebruiken. HQ staffs hakken hard in je portemeknip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Afgelopen weekend moest mijn vriendin leren, dus ben eventjes wat jobs gaan levellen.
Thief van 6 naar 8, daarna Ninja erbij gepakt en deze van level 1 naar 8 in misschien een uurtje.
Een LS vriend van me vroeg of ie me mocht powerlevellen, dus dat heb ik ook meteen aangenomen.
Daarna nog Paladin van 1 naar 5 gelevelt en nog eventjes Warrior erbij gepakt om op low level mobs mijn Great Sword Chaosbringer te gebruiken.
Na een half uurtje ben ik maar naar Beaudeux gegaan en hier heb ik dan eindelijk de Cutscene gekregen om Dark Knight te kunnen starten. Ben met Dark Knight nog eventjes een level omhooggegaan, maar daarvoor nog even als Wite Mage een half level omhoog gegaan aangezien de party vrij snel disbande. Dat was dus wel minder, maar ja.
Ik hoop binnenkort nog een level erbij te halen waardoor ik nog even Tele-Yhoat en Altep kan gaan halen.

Daarnaast nog door vele crystals en een stack Silk Thread ongeveer 150k aan gil binnengesleept.
Lekker met signet aan en low level mobs killen.

Het was dus weer heerlijk spelen dit weekend. (Ook half half Kingdom Hearts mee zitten helpen, maar dat kon wel goed samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
silk threads 150k?!?! o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nee, silkthreads zijn 50k, daarvoor had ik ook nog een stack (dus 2 stacks Silk threads à 50k per stack) en nog een onnoembare hoeveelheid Crystal stacks en nog een groot aantal stacks Beehive Chips en Honey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Nog even over ZM5: Yuhtunga Jungle waarbij je door Ifrit's Cauldron moet.

Als je de beestjes hebt geslacht die poppen bij de headstone:
Trade een garnet (jewel, te vinden onder materials - goldsmithing) aan de headstone.
Je ontvangt dan een opopo-necklace. Deze geeft je tp als je sleeped bent.
Dit is erg makkelijk voor melees die Maat moeten slaan. (sleep-potions)
Ik wist dit helaas niet en moet dus nog een keer opnieuw door Ifrit's Cauldron heen om die necklace te halen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Xiliath op 07-11-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Hehe, ik was die garnet beide keren dat ik die run deed vergeten ^^;

Waar droppen de meeste silks ook alweer? Nog steeds in Saruta?

Gisteravond CoP-23/4 gedaan, kleine alliance (7-8 man) naar binnen en rechtstreeks naar die minotaur gehuppeld. Ik was Pld dus ik had de eer om te tanken wat als lvl 37 Pld best goed ging.
Daarna moesten we een sleutel losmeppen van de lokale Fomor-populatie omdat we geen Thf bijhadden, duurde echt lang en twee leden moesten dan ook afhaken :/
Daarna de missi afgemaakt (Stegosaurussen waren echt easy ^^ ) en uitgelogged in Riverne ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deTwisj schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:29:
Sky is relatief gemakkelijk om te halen MITS je de benodigde hulp hebt om het te halen. ZM4 is een bcnm gevecht tegen 3 tonberries waarvan 1 tonberry (met een kroontje) Everybodies Rancor als aanval heeft (zeg maar Everybodies Grudge x2 or x3). Niet al te moeilijk gevecht als je je tonberry hate reset, ik gok dat een lvl60-65 pt het kan winnen (lvl75 pt is altijd mogelijk+makkelijker)

ZM5 is de genkai 1 van de ZM, de meeste mensen komen hier vast te zitten als ze geen hulp krijgen van andere mensen. je moet 6 of 7 headstones vinden die overal verspreid zijn. Sommige zorgen voor een pop NM en voor sommige hoef je niets te vechten. De enige echte "moeilijke" headstone is naar mijn mening die van ifrits cauldran aangezien je door heel ifrits cauldran heen moet (langs de ash dragon NM) en als je met een grote groep gaat is het erg moeilijk om geen aggro te krijgen.

ZM6 is een bcnm tegen 4 anticans, simpel als je een groep van 75 hebt. ZM8 is een bcnm tegen iemand die vrij sterk is, niet super moeilijk met een groep van competente 75'ers maar als je hier niet 75 bent krijg je toch zeker problemen.

Vervolgens kan ik mij alleen nog maar een pop NM herinneren in ZM11 of ZM12 maar dat is een eitje en ook het laatste wat je nog echt hoeft te bevechten voordat je sky krijgt.

CoP daarentegen is wat ingewikkelder en idd een heel stuk langer. Je krijgt pas sea als je in chapter 8 van CoP zit (dacht ik). CoP chapters: http://ffxi.killvoid.com/list.php?c=cop
Zelf zit ik nu in CoP chapter 4.2 waar we tegen mini Ouryu moeten vechten. We hebben het nog niet geprobeerd aangezien we wat druk bezig zijn met manaburn static en zo nu en dan sky/gods

edit: volgens mij heb ik het fout, je moet in CoP chapter 7 zitten (na het mammet->ultima->omega gevecht)
thanx... Alles moet wel lukken, behalve ZM8 kan risky worden :X Dit schijnt een BCNM te zijn, is dat zo? Dus maar 1 PT van 6 kan naar binnen? Missie is hier te vinden: http://ffxi.allakhazam.co...realm=Outlands&fquest=465

Deze NM schijnt dus erg pittig te zijn... Ik ben dit weekend waarschijnlijk nog steeds lvl62 of maybe lvl63 (RDM), maar dan ben ik wel erg zwak. Ook mijn zusje (PLD64) is dan een zwakke schakel. Zouden we dat kunnen winnen met voor de rest lvl70+ hulp?
Of kunnen we beter wachten met de laatste ZMs tot we lvl70 naderen? Damn, Ik wil zo graag Sky hebben :) Sommige EXP pt's willen daar het liefst Pt'en, dus erg lullig als je geen Sky hebt ; ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
het kan wel (zie matttt :P war55 in sky) alleen dan heb je wel goeie hulp nodig, zeg maar pld of nin75, healer75 en 2 75dd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
deTwisj schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:46:
het kan wel (zie matttt :P war55 in sky) alleen dan heb je wel goeie hulp nodig, zeg maar pld of nin75, healer75 en 2 75dd's
Ja, dat krijg je als de LS een ZM4 -> Sky event organiseert. Een lvl55 heeft niks te zoeken in Sky op zich, maar als je mee kan, zou ik het zelf ook niet laten. Je ken het maar gehad hebben zeg ik maar.

Heh, don't remind me trouwens. Ik moet binnenkort 5-1 en 5-2 maar eens gaan doen voor Megamichan, en dan kan ik voor de 2e keer een ZM1 -> Sky sessie gaan doen. {Fun} {Excitement}. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
pffffft (c)

jullie hebben trouwens wel een super geniale level 10 run gemist hoor, Laktor met z'n grote mond meerdere keren zonder problemen tegen de vlakte gekregen, die stond niet lafjes van een afstand magic op mij te casten omdat ik een beetje gimped van de rest in de level 60 ballista was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
57 BLM.

Komt ook nog 3 levels "te kort". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
ik was ook lvl57 blm en laf of niet het was wel effectief :P

top petra scorer 2x :P

[ Voor 18% gewijzigd door deTwisj op 07-11-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:45:
[...]

Ja, dat krijg je als de LS een ZM4 -> Sky event organiseert. Een lvl55 heeft niks te zoeken in Sky op zich, maar als je mee kan, zou ik het zelf ook niet laten. Je ken het maar gehad hebben zeg ik maar.

Heh, don't remind me trouwens. Ik moet binnenkort 5-1 en 5-2 maar eens gaan doen voor Megamichan, en dan kan ik voor de 2e keer een ZM1 -> Sky sessie gaan doen. {Fun} {Excitement}. :P
Vanaf welk level heeft {sky} dan wel zin? Ik heb dus PT's gehad die wouden lvlen daar @ lvl61ish... zou dat overkill voor ons zijn geweest?

//---
Binnenkort eens Bats BCNM20 proberen om mijn 2e Astral Ring te scoren... weet iemand de kans op een astral drop? Zal wel een kleine kans zijn :'( De prijs van astral rings wordt alsmaar gekker op Shiva... nu meer dan 1,3M :r Voor mijn eerste had ik 900K betaald :)

//---

Ook nog effe een mooi screenshotje genomen van mij en een character die ik verafgod =P (naast mij) You will understand when you see it ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.ffxii.net/kajutsa/ffxi/contrast.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 99326 op 08-11-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren leveltje 38 gehaald als White Mage.
Het ging echt ontzettend lekker, aangezien ik nu eigenlijk 38,5 ben.
Wilde wel blijven, maar voelde me te moe om door te gaan.
Vandaag dus maar eventjes achter de tele-Yhoat en tele-Altep aan gaan.
Voor één van de 2 moet je mobs killen en volgens mij was dat Yhoat.

Gisteren weer een recon missie gedaan richting Davoi voor iemand uit de LS.
Ging om de Davoi report.
Alles uitgelegd over hoe je Invis e.d. handmatig uit kan schakelen.
Toen zijn we naar binnen gegaan (wel met reraise }) ).
Alles ging goed, maar op het moment dat hij de invisible spreuk uitschakelde (Orcs liepen weg)
draaiden ze zich weer om. Dus hij snel de reports binnen gehaald en meteen weggerend richting
de uitgang. Halverwege probeerde ik nog even een Orc naar mij te halen, maar hij had onderweg
alweer 6 andere Orcs meegenomen.
Ik ben hem dus maar achterna gerend en tot overmaat van ramp probeerde hij ook nog een Cure
(hij stond in het oranje als level 19) te casten. Voor mij was het wel handig aangezien ik zijn
kont kon redden door een Cure III te casten (hij stond toch al bijna bij de uitgang).
Hij heeft het uiteindelijk gered ^_^.
Was dus weer als vanouds lachen geblazen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit weekend Dynamis Bastok geflagged. Was een leuke run maar helaas niet abnormaal veel drops zoals de eerste keer dat we bastok deden.

Zelf heb ik niet geleveld. Me bard is wel 50 maar goed, dat was die vorige weekend al. Wel heb ik wat problemen binnen mijn linkshell naar boven gehaald die de rest niet durven naar boven te halen. Ik krijg zo’n gevoel dat er alleen maar een elite groepje is in mijn linkshell die alles zegt en daar heb jij je maar aan te houden. Ah fijn ik heb dus maar even wat stof op laten waaien erover.

Ik heb eindelijk ook een maatje van me zo gek gekregen om het spel te bestellen. Nu het spel toch nog maar 15 euro is bij Dimensionplus is het natuurlijk een koopje. Zit alleen nu nog even te bedenken of ik een nieuwe personage start om samen met hem te levelen of andere jobs op Lavena oppakt. Ik denk toch het laatste. Dus dan kunnen we dit weekend eens voor het eerst starten met wat melee jobs.

Trouwens ik heb gehoord en gelezen dat je voor de promy missies echt veel geld moet neerleggen. Voor potions en andere stuff. Het loopt zeker op in de miljoenen voor de melee’ers. Kan iemand van jullie dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 99326 schreef op maandag 07 november 2005 @ 23:29:
[...]

Vanaf welk level heeft {sky} dan wel zin? Ik heb dus PT's gehad die wouden lvlen daar @ lvl61ish... zou dat overkill voor ons zijn geweest?

//---
Binnenkort eens Bats BCNM20 proberen om mijn 2e Astral Ring te scoren... weet iemand de kans op een astral drop? Zal wel een kleine kans zijn :'( De prijs van astral rings wordt alsmaar gekker op Shiva... nu meer dan 1,3M :r Voor mijn eerste had ik 900K betaald :)

//---

Ook nog effe een mooi screenshotje genomen van mij en een character die ik verafgod =P (naast mij) You will understand when you see it ;)

[afbeelding]
Op 62-64 kun je in principe levelen op de sprinklers en flamingos dacht ik, alleen hebben veel mensen van die level nog geen Sky.

Astral Rings zijn op Gilga iets van 1.2M geloof ik. De mijne heb ik al lang, voor iets van 200k per stuk gekocht. Die BCNM heeft wel een lage droprate dacht ik.

En Blaize ziet er idd niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Anoniem: 105654 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:48:
Trouwens ik heb gehoord en gelezen dat je voor de promy missies echt veel geld moet neerleggen. Voor potions en andere stuff. Het loopt zeker op in de miljoenen voor de melee’ers. Kan iemand van jullie dit bevestigen?
Onzin, zelf ben ik PSO van een CoP/ENM dedicated linkshell en wij doen heel vaak promy runs.
Als je vantevoren allemaal anima farmed dan zijn de bosses een eitje. Heb je geen anima, dan wordt et lastig en heb je idd wel wat zooi nodig, maar miljoenen? Flauwekul. Mages hebben drinks nodig voor MP en iedereen poison potions (holla boss) en dergelijke. Per run ben je dan misschien een keer 30k kwijt en je maakt lang niet alles op dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Anoniem: 105654 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 08:48:
Voor Prommies ben je niet veel kwijt, tiental K misschien ofzo aan food, medicines.

Gezien de kosten die je noemt denk ik dat ze voor heel CoP bedoelen (dus tot en met de eindmissie), en dat zou wel kunnen ja. Zit zelf op missie 4-2 (net voor Ouryu), en ben nu iets van 300k kwijt aan allerlei potions en andere zooi, maar ik sla altijd te groot in, en heb nu nog voor 200k ofzo aan meds op een mule geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij misschien nog wat vertellen over de elemental staves? Nu mijn RDM aardig op begint te klimmen en mobs meer een meer enfeebles beginnen te resisten, heb ik gehoord dat sommige elemental staves helpen met enfeeblen? Welke staves zijn dat? Adden elemental staves zowieso accuracy aan het relatieve elemental spell met nuken? Velen zeggen het, maar ik heb het nooit echt bevestigd gezien :)

Ik heb nu een dark, light en ice staff... welke natuurlijk de basis vormen (heb je gewoon nodig). Over de prijs... ik voel me erg genaaid... de prijzen dalen enorm... zo kocht ik 2maanden geleden mijn dark staff voor 200K, nu issi 90K :X Light staff kocht ik vorige week voor 160K, nu dropt hij nog verder naar richting de 140K ... (was eerst 250K! toen ik mijn dark staff kocht). Beetje vaag allemaal. Dat heb je met synthesis :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
ik ben geen pro, maar volgens mij is er geen elemental staff die je enfeeble skill ophoogt, maar misschien vergis ik me.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Wat 6K zegt klopt, ze helpen je enfeebling skill niet omhoog, maar, ze versterken wel het element van de spell (accuracy is dus hoger).

Paralyze is bijvoorbeeld ice-based, gebruik een Ice Staff.
Silence is wind-based, dus Wind Staff.
Drain/Aspir is dark-based, dus Dark Staff.

Kijk in je spell lijst naar de kleur van het icoontje voor de spell, die zegt welk element de spell is.

Ander punt. Sommige spells zijn MND based (bijvoorbeeld Paralyze), anderen INT based (bijvoorbeeld Blind), wat je kan zien aan ik dacht de vorm van het icoontje voor de spell. Probeer via macro's (swap-gear) je bonus MND en INT voor de desbetreffende spells zo hoog mogelijk te krijgen, dat bepaalt namelijk de potency van de spell (hoe vaak Paralyze afgaat bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neelon schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:43:
Wat 6K zegt klopt, ze helpen je enfeebling skill niet omhoog, maar, ze versterken wel het element van de spell (accuracy is dus hoger).

Paralyze is bijvoorbeeld ice-based, gebruik een Ice Staff.
Silence is wind-based, dus Wind Staff.
Drain/Aspir is dark-based, dus Dark Staff.

Kijk in je spell lijst naar de kleur van het icoontje voor de spell, die zegt welk element de spell is.

Ander punt. Sommige spells zijn MND based (bijvoorbeeld Paralyze), anderen INT based (bijvoorbeeld Blind), wat je kan zien aan ik dacht de vorm van het icoontje voor de spell. Probeer via macro's (swap-gear) je bonus MND en INT voor de desbetreffende spells zo hoog mogelijk te krijgen, dat bepaalt namelijk de potency van de spell (hoe vaak Paralyze afgaat bijvoorbeeld).
Thanx voor de nuttige infos :) Nog 2 vraagjes (ja ik blijf nog n00b ;) )

- Geven HQ Staves nog meer accuracy boost dan? Ik hoorde ook dat ze 'hidden powers' hebben voor sumonners?
- Swap gear macros... sounds very interesting :o Hoe kan ik dmv macro's gear changen? 8)

//me gaat maar snel een wind staff halen voor {silence} en AeroIII (maat killer) voor RDMs :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 99326 op 08-11-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
gear veranderen in een macro is simpel, dat je zover bent gekomen ZONDER gear swap macros zeg :P

/equip main "naam van ding" om hem als je wapen te equippen, je kan ook legs etc invullen ipv main voor armor ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
/equip main "Darkstaff"

is die mnd en int niet zo ingestoken dat de meeste (alle?) spells van een whm mnd nodig hebben en de spells van een blm int? (ik roep ook maar wat hahaha)

overigens, ik rest altijd met black staff en in een party 'vecht' ik met light staff ivm de cure potency. Maar ik snap nu wel dat mijn Drain en Aspir niet lekker gaan daar mee :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mattttt schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:19:
gear veranderen in een macro is simpel, dat je zover bent gekomen ZONDER gear swap macros zeg :P

/equip main "naam van ding" om hem als je wapen te equippen, je kan ook legs etc invullen ipv main voor armor ed.
Haha, ja ik ben er nu aardig in getrained om binnen enkele seconden naar "Equipment" te klikken en dan mijn staves te selecteren :P Zo zie je maar, je leert alsmaar nieuwe (soms tamelijk well-known) dingen bij :+

Dank beide voor de informatie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor Prommies ben je niet veel kwijt, tiental K misschien ofzo aan food, medicines.

Gezien de kosten die je noemt denk ik dat ze voor heel CoP bedoelen (dus tot en met de eindmissie), en dat zou wel kunnen ja. Zit zelf op missie 4-2 (net voor Ouryu), en ben nu iets van 300k kwijt aan allerlei potions en andere zooi, maar ik sla altijd te groot in, en heb nu nog voor 200k ofzo aan meds op een mule geparkeerd.[/quote]

: ( ja ik bedoel de CoP missies. Ik noem ze allemaal Promy missies, een slechte habbit omdat het natuurlijk niet zo heet.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.