@Dododonder,
Tja, FFXI gaat voor het grootste deel om het levellen. Net als bijna alle andere (MMO)RPGs.
Daarnaast zijn er veel quests te doen, waarvoor je of een hoog level character nodig hebt (of hulp van één), of waarvoor je een party of zelfs een alliance kunt maken om het als lager level te doen.
Je kunt ook nog craften en vissen om bijvoorbeeld gil te verdienen.
Overigens was ik zelf in 2 maanden nog geen level 25. Op het moment ben ik level 38 WHM.
White Mage is een job waar vrij veel vraag naar is. Op sommige momenten moet je gewoon anoniem rondlopen omdat er anders weer een invite ligt.
MNK zoals al gezegd is ook één van de classes waar vrij weinig vraag naar is op low level.
Daarnaast mocht je geen zin hebben om een party te maken, zorg dan dat je level 30 wordt en dan over stapt op BST ofwel Beast Tamer. Deze job moet je namelijk in je eentje doen.
Op het moment ben ik zelf low level jobs aan het levellen naar tijdelijk level 8, waarna ze omhoog gegooid worden naar level 10/12. Daarna kan ik af en toe eens een lage level job levellen wanneer ik geen zin heb om White Mage te spelen.
Zelf heb ik af en toe ook wel van die dagen dat ik totaal geen zin heb om ook maar iets te doen.
Ik heb zelf ook het geluk gehad dat ik al wist bij welke LS ik wilde voordat ik het spel gekocht had.
Deze LS zit jammergenoeg voor jou op de Phoenix server.
De Linkpearl had ik misschien zelfs de eerste of tweede dag dat ik het spel aan het spelen was.
Ik weet dus niet hoe je eigenlijk als leek in een LS komt.
Je zou eens tijdens het partyen mensen die goed spelen en waar je goed mee kan opschieten vragen of je bij die LS kunt of misschien lager beginnen en vragen of je die in je friendslist mag zetten. Als je vaker met die personen speelt, kun je allicht vragen of je bij hun LS mag. (Mits ze die hebben natuurlijk).
Gisteren BRD naar level 7 gedaan en toen weer naar Fort Ghelsba gegaan om een LS vriend gezelschap te houden. We waren met WHM/NIN level 36, WHM/BLM level 42 (als ik me goed herinner) en ikzelf met WHM/BLM level 38 (en net een Holy Maul gekregen voor 12 gil, heb er maar 24 van gemaakt.
We waren aan het wachten op Chariot (nog iets) en zijn maar al die NMs gaan slachten in de buurt. We waren daar toch alleen, dus meteen een train gemaakt van tig Orcs en dan maar vechten. Was echt ontzettend leuk!
Daarna kwam de mob om Chariot te laten spawnen (ben z'n naam even kwijt), maar die kwam dus niet. Ben daarna naar bed gegaan.
Een groot deel van de tijd help ik anderen of gewoon voor de gein staan praten en wachten.
Ik moet nog wel eens levellen naar 40, dan kan ik voor mijn Erase scroll gaan.
Vanmiddag maar eens kijken of ik lizard hides kan farmen.