Op level 18 kan je een quest doen waardoor je een job can 'subben'. Dit betekent dat je naast je main job een tweede job er aan kan hangen, de limitaties zijn wel : je subjob kan niet meer dan de helft van je mainjob zijn (bijvoorbeeld Thief lvl75 met een ninja sub van lvl37.. ook al heb je jou ninja geleveled naar 40) en een tweede is dat je van je subjob niet de "2 uurs" ability kan gebruiken. Elke job heeft namelijk 1 ability (vanaf lvl1) die hij elke 2 uur kan gebruiken. Zo heeft een warrior "Mighty strikes" waardoor hij 20(?) seconden lang 100% kans op criticals heeft, een thief heeft "Perfect Dodge" enfin, je snapt het wel.. een WAR(main)/THF(sub) zou dus geen "Perfect Dodge" krijgen.
Er zijn ook nog speciale gevallen waar abilities of magic als subjob zwakker is dan als main job. Een voorbeeld die ik zo voor de geest kan halen is dat een Samurai (SAM) lvl30 krijgt de ability "Meditate", hiermee kan hij over een korte periode 100% TP krijgen zonder te slaan. Als je bijvoorbeeld een monk (MNK) lvl60 hebt en daar een SAM lvl30 als subjob neemt, krijg je die ability "Meditate". Alleen geeft die ability maar 60(?)% TP ipv 100% omdat je samurai sub hebt ipv main.
Zo zijn er meer dingen die je ongetwijfeld wel te horen zal krijgen als je het spel speelt. Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.
Er zijn ook nog speciale gevallen waar abilities of magic als subjob zwakker is dan als main job. Een voorbeeld die ik zo voor de geest kan halen is dat een Samurai (SAM) lvl30 krijgt de ability "Meditate", hiermee kan hij over een korte periode 100% TP krijgen zonder te slaan. Als je bijvoorbeeld een monk (MNK) lvl60 hebt en daar een SAM lvl30 als subjob neemt, krijg je die ability "Meditate". Alleen geeft die ability maar 60(?)% TP ipv 100% omdat je samurai sub hebt ipv main.
Zo zijn er meer dingen die je ongetwijfeld wel te horen zal krijgen als je het spel speelt. Ik hoop dat het een beetje te begrijpen is.