[MMORPG] Final Fantasy XI deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.148 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:52
Eindelijk Beastmaster lvl 75 geworden ^^

en ook op lvl 75 is het nog goed exp graaien in Bst duo dus bufferen word geen geen probleem :)

Ook nog wat wapens zitten skillen in oa Kuftal, pet tankt en wij mepten er vrolijk op los ^^

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07
{Congratulations!} netjes hoor
Ik heb vanalles een beetje gedaan, maar voornamelijk fun events met de linkshell...

wel samurai van 1 naar 8 geleveld, dragoon van 20 naar 21 en mijn gedownlevelde whm van 51 weer naar 52

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:15
het afgelopen weekeinde was voor mij ook weer heerlijk vruchtbaar.

Ik heb mijn WAR gelvled naar 6 (ook heb ik een Rusted G.Sword gekocht omdat het mij toch te langzaam ging met de Chaosbringer (zwaar voor quest DRK).

Daarnaast mijn WHM gelvled naar 36, dus ga hopelijk vanmiddag beginnen met Tele quests. Neem aan dat ze alleen goed te doen zijn. Moet alleen veel sneaken.
Gelukkig een kleine buffer opgebouwd, dus dat zit wel goed.
Overigens zit het kopen van de tele scrolls in de AH er niet in aangezien deze te duur zijn daar.

Hopelijk ben ik snel lvl 40 zodat ik hulp kan krijgen met het halen van de Erase scrolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit weekend BLM gelvled naar 14(bijna 15) binnenkort maar eens kijken of ik de WARP quest al kan krijgen.

en daarna maar eens mission 2-3 doen voor rank 3, die staat al eventjes te wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:09
NielsOveres schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:03:
het afgelopen weekeinde was voor mij ook weer heerlijk vruchtbaar.

Ik heb mijn WAR gelvled naar 6 (ook heb ik een Rusted G.Sword gekocht omdat het mij toch te langzaam ging met de Chaosbringer (zwaar voor quest DRK).
GS, /slap

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ja, ik weet het. Je vind het vast heel erg gaar dat ik met G.Sword bezig ben.
Ik ben namelijk begonnen met de DRK quest, maar vond het mij iets te langzaam gaan. Ik ga dus tijdens het farmen met mijn WAR wel verder met dat zwaard.
Natuurlijk geilen ze in PTs heel erg op WAR met G.Axe.
Tja, dat zien we dan wel weer.
Ik ga nog wel eens een keertje die andere dingen lvllen.

Zit nog een beetje te bedenken wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga jij de FAQ nog maar eens aandachtig lezen, vooral het gedeelte over warez en copyrighted zaken

[ Voor 90% gewijzigd door Fuelke op 12-09-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
_/-\o_ I'm not Worthy! I'm not worthy!

Deze moet ik dus echt even bekijken. Daarnaast ga ik de DVD gewoon kopen zodra deze uitkomt.

Mijn meiske heeft em al besteld op UMD, maar ik ga zoiets moois niet op zo'n klein schermpje bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
NielsOveres schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:23:
Ja, ik weet het. Je vind het vast heel erg gaar dat ik met G.Sword bezig ben.
Ik ben namelijk begonnen met de DRK quest, maar vond het mij iets te langzaam gaan. Ik ga dus tijdens het farmen met mijn WAR wel verder met dat zwaard.
Natuurlijk geilen ze in PTs heel erg op WAR met G.Axe.
Tja, dat zien we dan wel weer.
Ik ga nog wel eens een keertje die andere dingen lvllen.

Zit nog een beetje te bedenken wat ik wil.
Dat je great sword wil gaan, moet je zelf weten :)

En in parties geilen ze niet echt op wars met gaxe, dat blijkt wel uit de invite rate van alles wat niet war/nin is. Probeer iig wel gaxe en axe gecapped te houden, anders kom je jezelf later goed tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik probeer toch alles een beetje te lvlen.

Wat ik me eigenlijk af vroeg, kun je bijvoorbeeld als lvl 20 WAR je Skills als Axe of G.Axe of whatever nog lvlen op simpele mobs? Dus die beneden je niveau liggen?
Bijvoorbeeld Axe skill 1 en dan lvllen op mobs net buiten de stad.
Anders moet ik toch echt eens kijken wat ik ga doen dan. Een andere job kiezen die gebruik maakt van Axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Dat kan wel, maar je moet er rekening mee houden dat je wapen op een gegeven moment stopt met skillen op bepaalde mobs. Net als bij exp is dat relatief aan je level voor dat wapen. Bijvoorbeeld: het heeft geen zin om op clippers te skillen met je lv200 axe skill.

Na wat andere games gespeeld te hebben weer volledig terug in FFXI. Gisteren god runnetje, en N. hands obtained. Nu nog iemand vinden die de cursed mittens voor me kan maken. Verder bezig met Leatherworking, die ff naar 60 (nu 38) en dan beginnen aan Bonecraft.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok, zover was ik dus al.
Dan is het niet gerelateerd aan je character lvl.
Dus als ik als lvl 75 character mijn lvl 1 WAR Axe skill lvl op mobs net buiten bijvoorbeeld windy, dan skilled deze gewoon up.

Ik zag al wel dat ik niet hoger kwam dan lvl 5 G.Sword skill door het aanvallen van Bees enz.

Dan is het voor mij nog mogelijk om later een ander wapen te lvlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Je kan inderdaad gewoon op mobs ver onder je eigen job-level een wapen skillen, mits (zoals gezegd) die mob niet te laag is voor je wapenskill-level.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Je moet gewoon de formule (level*3)+3 ook gebruiken bij skill uppen..

Dus om een voorbeeld te nemen, je gaat meestal van 7 naar 10 in Konschat Highlands, Tahrongi Canyon en LaTheine Plateau, de mobs gaan daar tot ongeveer level 16/18, dus je kan daar skillen tot ongeveer level 40/45, dan moet je naar de dunes gaan tot ongeveer level 70, dan tot 100 in de jungles en van daaruit weer verder werken. Ga in ieder geval niet skillen op mobs die IT+ connen, daar krijg je niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Zoals ik het lees, kun je dus ook niet lvlen op mobs veel hoger dan dat jij bent?
Ok, dan kan ik dus lekker singleplayer gaan killen.

Maar first things first. Tele scrolls!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Het kan wel, maar dan moet je wapen al bijna op z'n cap zitten. Probeer het niet met iets wat 60 levels onder de cap zit iig, dan krijg je heeeeeeel sporadisch een skillup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok, op die manier.

Gisteren heb ik geen Tele quest gedaan.
Er wilde iemand wel de BST flag quest gaan doen.
Hierin had ik ook wel interesse aangezien ik deze Advanced job ook nog moest doen.
Daarna wilden er 2 BST nog mee, maar dit om de Kraken te charmen. _/-\o_
Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben naar Jeuno gegaan om iedereen daar te ontmoeten en de quest te starten.
Daarna naar Qufim en ze hebben de Kraken gecharmed. De gehele tijd hebben ze met die Kraken rondgelopen en mobs gekilled totdat wij die bloemen konden plukken.
Daarna hebben ze de Kraken afgeslacht. Viel me op dat ze er nog wel een goede tijd mee rond hebben kunnen lopen.

We zijn weer terug gegaan naar Jeuno en hebben de BST flag unlocked.

Daarna nog zitten bedenken welke job we konden halen, maar ze duurden allemaal te lang. Hij heeft er al meer dan dat ik er heb.

Besloten om naar Windy te gaan voor mezelf en dan de Tele scroll quest te starten. Ik heb alleen niet genoeg fame in Windy. Denk dat ik eerst in alle steden maar eens quests ga doen om mijn fame te verhogen. Dit geldt als laatste ook voor Bastok.
Dus vanmiddag maar eerst naar San d'Oria om daar de Tele Holla quest te starten.
Hopelijk vind ik ze redelijk snel.

Ik heb vaker gehoord dat er een quest was die repeatable was waarmee je snel fame kon raisen in alle grote steden. Of was die alleen voor Jeuno? Mhaura geloof ik moest je die in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Kraken kun je inderdaad vrij lang mee rondhuppelen (als die Too Weak word duurt het zelfs een eeuwigheid ;P)

In windurst kun je de mandra-mad quest doen, je koopt dan in Bastok in het muziekwinkeltje cornettes die je vervolgens inlevert bij een npc in Wind-Walls.

Voor Bastok en Sandoria kun je sla of mos inleveren bij de schapenhouder-npc in selbina

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kewl, dat wordt dus mijn levenstaak voor de komende tijd.
Ik heb ook nog wel die muddy bartap, dus die ga ik ook maar eens inleveren.

Zodra die tele scrolls in mijn bezit zijn, ga ik eens kijken of mijn equip+spells nog toereikend zijn. Zo ja, dan maar weer lvlen.
Ga dan wel meteen door naar lvl 40 en dan voor Erase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren net een party wipe weten te voorkomen,
zat in een party zonder WHM....
alleen een RDM en 2x BLM/WHM.
de puller(beetje onvervaren) neemt 2 damselfly's mee trug ipv 1 met als gevolg dat ik alleen maar aan het healen ben, hate krijg van de 2e fly.
blijkbaar hadden WAR en NIN het te druk om de hate van me af te krijgen en dus.....death.
snel naar HP gegaan en terug gerent, net op tijd om de rest nog te kunnen healen.
uiteindelijk met 2 deaths overleeft (ik en de NIN tank) de puller heeft er in ieder geval van geleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Wen maar vast aan wipeouts stefke ;) Die gaan nog heel erg vaak voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:36:
Wen maar vast aan wipeouts stefke ;) Die gaan nog heel erg vaak voorkomen
lol, het was ook niet mijn eerste en zal ook zeker niet mijn laatste zijn :*) .

weten jullie toevallig wat de vereiste zijn voor de WARP I quest? (bastok)
ik heb gelezen dat je minimaal lvl 20 moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:01:
[...]

lol, het was ook niet mijn eerste en zal ook zeker niet mijn laatste zijn :*) .

weten jullie toevallig wat de vereiste zijn voor de WARP I quest? (bastok)
ik heb gelezen dat je minimaal lvl 20 moet hebben?
Geen minimaal character level. Je hebt minimaal fame lvl 2 (je begint op 1) nodig in Bastok.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal ik toch maar eens wat quests voor fame gaan doen, heb "gourmet" maar die kon ik volgens mij maar 1 keer doen, kon ook maar 1 treant bulb traden, dat heeft dus niet veel opgeleverd, ik zal in Selbina maar eens wat gras gaan brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk met zo'n party op beestjes meppen in Valkurn Dunes :)
Lekker van warrior level 16 naar 17 1/2 gegaan na een avondje spelen ^^

Terug naar Bastok gaan lijkt me echter een onmogelijke opgave zonder doodgemept te worden door één of andere goblin :-/

Hoeveel kost het om je te laten warpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
Wat je kan doen is een Mid level BLM zoeken die jou een D2 (Warp 2) wil geven, maar dat is langer zoeken dan naar bastok toe lopen. Zoveel experience points verlies je ook weer niet op dat level als je dood gaat, dus tenzij je homepoint in valkurm dunes of selbina staat (of mhaura for all i care) is bloodporting het snelste, dus gewoon een gobbie het werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bastok valt nog wel mee om naartoe te lopen.
Volgens mij kun je namelijk gewoon naar de N00bzone toe gaan (Naast Konschtat Highlands) en daar zonen.
Dan is het een wat minder gevaarlijk stuk richting Bastok.
Volgens mij kun je die mobs daar redelijk aan als WAR zijnde.
Overigens hoef je alleen maar uit te kijken voor de bats in de grotten.
daarnaast is het bij Gobbies alleen maar goed opletten aangezien je er vaak gewoon ver omheen kunt lopen. De rest van de mobs vallen je niet zomaar aan op de Quadav na dan.

Zelf vind ik het wel leuk als het nodig is om lekker sneaky rond te lopen.
zo ook van San d'Oria naar Jeuno gelopen zonder sneak of wat dan ook. Dat is toch best wel een rottiger stukje om te doen.

Ik kan nu even niet kijken op Yunapalooza op welke server jij zit.
Als je op Phoenix zit, dan moet je me maar even een /tell versturen vanavond, dan
wil ik je best helpen.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 13-09-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Lopen naar Bastok is volgens mij erg goed te doen op dat level. Goblins ontwijken, door de tunnel, misschien wat bats neer meppen in de tunnel, naar konschtat highlands. Konschtat highlands is erg ruim en agro is gemakkelijk te vermijden. Daarna zijn de Gustabergjes aan de beurt, dat is qua agro al helemaal niet spannend. Maarrrr het is wel een irritant lange wandeling :(

Samurai naar 10 gezet en Ninja effe snel naar 4, ga nu eerst denk ik effe alle jobs naar 10 zetten zonder gear, das goed te doen :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks maar eens proberen dan, tenzij ik weer een leuke party weet te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat spannend is aan de weg naar bastok is de tunnel in the dunes(vind ik tenminste).
na de tunnel auto-run aan zetten en je bent er zo.

ik loop zelf ook regelmatig op en neer , voornamelijk voor een quest of om mijn inventory te legen als mijn bazaar niet leeggekocht wordt(moet toch centjes verdienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baha
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:44
dus tenzij je homepoint in valkurm dunes of selbina staat (of mhaura for all i care) is bloodporting het snelste, dus gewoon een gobbie het werk laten doen.
Je zet je HP niet in de dunes zelf? Wat dan als wanneer je sterft? Ofwel moet je dan helemaal van bastok rondlopen, ofwel moet je mensen lastig vallen voor een raise. Gewoon je HP in dunes zetten, als je sterft kan je vaak nog teruglopen naar camp voor het einde van het gevecht en je verloren xp inhalen. :p

En gobbies zijn simpel, je moet gewoon maar achter ze lopen, zodat ze je niet zien, kwestie van te wachten tot ze bewegen en er snel langs te glippen in solid snake stijl. :)

Ben beetje aan het prutsen met die viewdistance mod, is wel mooi. ^^

• Poekie McPurrr
als je aggro krijgt in dunes gewoon stug doorrennen tot de zone, red je makkelijk als war.

die +drawdistance-prog heb ik op 1/3 staan, veel hoger en de framerate word te laag.

je kan trouwens in zi'tah goed zien dat de makers van FFxi rekening hebben gehouden met de max draw distance ingame, als je dat progje aanzet zie je namelijk dat de grote bomen daar gewoon afgetopt zijn na een bepaalde hoogte ^^

Le Meow

• Arunia
Ik heb ook gezocht voor die mod, maar kan em niet vinden.
Nou weet ik niet of het illegaal is, maar neem aan dat:
A) het niet te detecteren valt.
B) je de mobs niet eerder op ziet komen.

Het lijkt me leuk om het uit te proberen aangezien ik tijdens de eerste keer dat ik de Dunes zag al meteen dacht. Damn, ik zie het einde van het lvl gewoon.
Als het hier niet mag, sorry alvast. Maar zou iemand mij de link op kunnen sturen (hoeft niet te posten). Anders lijkt het me in iedergeval wel interessant om een Screenshot te zien van bijvoorbeeld Dunes of Z'itah met en misschien ook zelfde shot zonder mod.

Ik ben namelijk benieuwd hoe het er bij mij uit zou komen te zien.

Gisteren maar liefst 1 quest gedaan in San d'Oria aangezien mijn fame schijnbaar niet toereikend is om de Tele quest te doen. Denk dat ik maar in Selbina en die andere zodat ik gelijk voor elke stad mijn fame omhoog kan zetten.
Sommige quests kun je krijgen op laag lvl, maar is zeker dan toch echt niet aan te raden.

Verwijderd

Laatst was er in POL een bericht te lezen over het feit dat het gebruikt van 3rd party tooltjes en hacks resulteerde in een ban. Ik geloof dat het op een tool ging om van job te veranderen buiten de mog house.

Geldt hetzelfde voor dat drawdistance programma en die 3rd party hook om IME pad te gebruiken in de US en EU release ?

• Arunia
Datzelfde bericht heb ik ook gelezen.

Ik ga er vanuit dat wanneer ze zien dat jij het gebruikt, dat ze je gewoon bannen.
De vraag is alleen of ze het kunnen achterhalen.
Hetzelfde geldt voor die Windower. De reden dat er geen window mode is, is zodat er slechter bots gedraaid kunnen worden.

Ik zou graag nog lang door willen spelen, dus als ze het kunnen detecteren of iets in die trend zou ik alleen willen zien hoe het eruit ziet van iemand die het wel gebruikt.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mailgizmo.plus.com/KH_before.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mailgizmo.plus.com/KH_after.jpg

niet mijn screens maar het geeft wel goede indruk. :9~

• Arunia
Oh my O+

Dat is toch wel een hele verbetering.
Op zich vind ik het niet erg dat het in een fog over gaat, maar op het moment doet het dat
niet echt. Je ziet vage plekken op de achtergrond waar bijvoorbeeld zones zitten oid.

Denk dat je hier mee niet oplost dat je de zee bij Windy afgekapt ziet wanneer je met het Airship wegvliegt (het filmpje dat je net opstijgt).

Ik heb net de Windower gevonden waarbij de Draw distance mod zit.
Ik ga het in iedergeval een keer uitproberen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 14-09-2005 09:59 ]

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:25

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Hetgene wat ik voorral jammer vind mbt tot de drawingdistance is dat ze met name in grotten er geen rekening mee gehouden hebben. In grote grotten lijkt het of het aan de achterkant open is. Was mooier geweest als het gewoon overging naar zwart oid.

Ik mag ook hopen dat na de release van de xbox-360 versie dat ook de PC drawing distance verhoogt wordt

Taru tossing moet een olympische sport worden

• 6K
gistern ramuh en shiva geprobeerd (mini avatars)
ONGELOOFLIJK duur op Cerberus (potions enzo allemaal 2k tot 4k)

Shiva brak meteen de eerste Searing light af en ik kreeg carby niet meer gecast. Dat waren echt de zenuwen helaas. Ramuh 2 uur later ging best aardig (ik schoot in de stress door paralyze meteen in het begin, maar had astral flow nog niet geraakt), rondrennen, paralyna, resummon carby en let the games begin :)
2 x searing light, 2 keer 210 damage, niet slecht... klaar voor de derde...
wacht... even een hi-potion poppen --> Alt-1, WHOOPS, dat was niet 1, maar escape --> PoL gooit me eruit vanwege het verlaten van full screen size... boehoeeee......
bijna 60k gil weg!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

had vanavond geen zin om te wachten op invite na de maintenance,
dus heb ik besloten zelf maar eens een party te maken en dit is me goed bevallen.
setup:WHM/BLM/BRD/WAR/THF/DRK. (met later een PLer erbij)
ben nu lvl 16 bijna op 17.
2,8 lvl's voor een uurtje of 2 spelen vond ik niet slecht van mijzelf.
er waren nu eens een keer WHM's voor het oprapen, waarschijnlijk omdat ik binnen 5 minuten na maintenance was ingelogd en er in totaal maar 389 mensen online waren waarvan 20 in the dunes... :*)

• Arunia
ik heb de drawdistance mod ook in gebruik, het ziet er allemaal veel beter uit nu.

Heb iemand geholpen met de Key in Ghelsba.
Daarnaast naar hot springs voor een quest.

Verder niet veel gedaan.

• 6K
*zucht*
weer shiva en ramuh gedaan, weer allebei verloren. Allebei de gevechten was Carbuncle dood voordat hij zijn derde Searing Light kon casten :(
weer 60+k lichter (waarom kosten ethers in godsnaam 6k op Cerberus?!) en dan nog steamed crab en Hi-Potions

Vanavond probeer ik ze allebei nog 1 keer en dan stop ik er een tijdje mee als het niet gelukt is (dan ben ik zo'n kleine 200k kwijt aan de gevechten :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Poekie McPurrr
Wat ik tot nog toe gehoord heb over die mini-avatar-gevechten is het voor een groot deel op geluk hebben gebaseerd :/ Succes in ieder geval, wel jammer inderdaad dat elk gevecht zo duur is..

Gisteren tijdens maint wat FF-X zitten spelen tot LS vroeg of ik even mee kon helpen met een Carbuncles Mitts run in Temple of Unpronouncable, had al gezegd dat ik mee zou helpen maar was door FF-X spelen dat even vergeten ^^;
Run ging redelijk vlekkeloos, op het aggro'n van Manipulator na.. (wel gewonnen trouwens).
Gevecht tegen de NM Tonberry ging soepel, in twee runs maar 3 doden, 2 keer doordat een speler die te laag level was te dichtbij stond en een keer doordat onze whm iets teveel tonberries had gemept zonder hate te resetten :D (maar met reraise 3 boeit dat toch niet).

Wel lastig, zodra NM z'n avatar riep ging mijn pet carrie (en die van de andere bst) direct de ava aanvallen ^^; Mja, en dan werkt sleep natuurlijk niet zo hehe.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren niet gegamed.

Ze willen een DRG static maken. Ik heb daar wel interesse in, maar het probleem is grotendeels dat ik niet altijd online ben.
Dat is meestal als ik geluk heb een uurtje of 2 hooguit.
Gelukkig is de planning om op Europese tijden te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren niet kunnen spelen,

maar ik kreeg net hier op mijn werk wel FFVII advent children in mijn handen gedrukt :9~

vanavond weer FFXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
Een set-pt is wel fijn, alleen is het meestal even pushen om te zorgen dat iedereen zich aan de speeltijden houd :)
We gaan nu zelf starten met een set pt waarbij ik als Pld ga spelen (Mithra Pld.. Mrowwww) met een Rdm, een Brd, een Mnk en nog wat.. Weet nog niet zeker of de laatste slots ook gaan vullen met set-pt leden of dat we die random inviten. Moeten alleen eerst nog iedereen in dezelfde lvl-range zien te krijgen (lvl 20). Doel is twee avonden in de week te spelen, dan houden we nog genoeg tijd over voor andere zaken :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
ik hoor inderdaad ook best veel van andere mensen dat statics niet aan tijden houden of dat ze uitelkaar vallen. Daarentegen speel ik sinds ~July 2004 al in dezelfde static met Katsuoy(neelon) Ryosuke(mijn broer) en een amerikaan die 2 characters tegelijk speelt. In die tijd heb ik thf45->74, rng29->63 en een assortiment aan andere troep naar 37 kunnen halen. Was het niet voor die static dan was ik allang uit frustratie van het LFP-syndroom (met mijn thf uiteraard) gestopt met het spel.

Dus zo zie je maar weer, soms kan een static wel goed uitpakken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zonder schrammetje terug naar Bastok geraakt.
Het wordt stilletjes tijd dat ik een kast koop want ik raak mijn items nergens meer kwijt ^^'

Windower ook een geprobeerd. Die drawdistance mod maakt het toch al wat mooier.
Nu nog die IME tool draaiend krijgen. Ik denk dat m'n .Net versie nog de 1.0 is, mits hetgeen ik typ niet aan FFXI wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Ik heb er ff mee gewacht en aangezien niemand anders ermee komt:
OMGWTFBBQ: Treasures of Aht Urhgan has arrived.
http://www.playonline.com

EN NIEUWE JOBS!
very fist screeny of a teaser trailer:
http://ffxi.allakhazam.co...112685542732468432&num=46

Ja, correct dat is een "Blue mage achtige job" die Spider web doet.

ik heb er zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
BlueMage in update?

Afbeeldingslocatie: http://usera.imagecave.com/Sputnik/finalfantasy/bluemage.jpg

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9~ :9~ :9~

is dit al zeker? die nieuwe job(s)????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Laatst online: 21:36

JJJ

/sea all blu 1-10
8474 people found in all areas.
A 01BLU/01WHM WRonfaure
B 01BLU/01WHM WRonfaure
C 01BLU/01WHM WRonfaure
D 01BLU/01WHM WRonfaure
E 01BLU/01WHM WRonfaure
F 01BLU/01WHM WRonfaure
G 01BLU/01WHM WRonfaure
H 01BLU/01WHM WRonfaure
I 01BLU/01WHM WRonfaure
J 01BLU/01WHM WRonfaure
K 01BLU/01WHM WRonfaure
L 01BLU/01WHM WRonfaure
M 01BLU/01WHM WRonfaure
N 01BLU/01WHM WRonfaure
O 01BLU/01WHM WRonfaure
P 01BLU/01WHM WRonfaure
Q 01BLU/01WHM WRonfaure
R 01BLU/01WHM WRonfaure
S 01BLU/01WHM WRonfaure
T 01BLU/01WHM WRonfaure
U 01BLU/01WHM WRonfaure
V 01BLU/01WHM WRonfaure
W 01BLU/01WHM WRonfaure
X 01BLU/01WHM WRonfaure
Y 01BLU/01WHM WRonfaure
Z 01BLU/01WHM WRonfaure
The list has been truncated.
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Poekie McPurrr schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 10:46:
Een set-pt is wel fijn, alleen is het meestal even pushen om te zorgen dat iedereen zich aan de speeltijden houd :)
We gaan nu zelf starten met een set pt waarbij ik als Pld ga spelen (Mithra Pld.. Mrowwww) met een Rdm, een Brd, een Mnk en nog wat.. Weet nog niet zeker of de laatste slots ook gaan vullen met set-pt leden of dat we die random inviten. Moeten alleen eerst nog iedereen in dezelfde lvl-range zien te krijgen (lvl 20). Doel is twee avonden in de week te spelen, dan houden we nog genoeg tijd over voor andere zaken :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_af_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_rank6_02.jpg

mreow. Dat ben ik (PLD66).

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Ow, voor de liefhebbers van Azumanga Daio.

http://www.mirai.ne.jp/~matsuru/flash/katoukiyosumi.swf

Dit is echt gaaf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je je inboedel kan roteren in je mog house ?
Ik zie mijn kast liever links tegen de muur ipv recht voor de kachel of ergens midden in de kamer ^^'

En die IMEtool voor FFXI krijg ik maar niet aan de praat. Precies alsof ie de string niet doorgeeft aan Final Fantasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
lijkt me dat je in je moghouse gewoon spullen opnieuw kunt plaatsen, maar kan me vergissen, ben daar nooit zo mee bezig.

Finally got Ramuh en Shiva down! 5de poging shiva en 3de poging Ramuh... Nu Garuda en Titan. Titan zal best goed te doen zijn, maar Garuda is ook niet de gemakkelijkste met zijn Aerial Armour :(

daarnaast dragoon naar level 22 gekregen en summoner naar 24 (nog 2 levels en hij kan subben voor mijn whm met autorefresh, gewoon om te proberen)
Verder alleen maar gefarmed om mijn 31.000 gil per stuk kostende gevechten te kunnen blijven betalen. Heb nu nog geld voor 3 gevechten (ben al ca. 300.000 gil hieraan kwijt)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op maandag 19 september 2005 @ 12:49:
lijkt me dat je in je moghouse gewoon spullen opnieuw kunt plaatsen, maar kan me vergissen, ben daar nooit zo mee bezig.
Uhuh, maar om de objecten om hun eigen as te laten wentelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:33:
[...]

Uhuh, maar om de objecten om hun eigen as te laten wentelen ?
Als je het meubel kunt verplaatsen, dan kun je geloof ik met de + of de - toets het meubel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb nu eindelijk DRG vrij gespeeld.
Kijken of het voor mij mogelijk is om met die Static party mee te gaan doen.

Vanmiddag maar ff verder met alle quests in Sandy zodat ik daar in iedergeval niet meer moeilijk voor hoef te doen.
Daarna de Tele-Mea scroll quest doen en dan door naar Windy.
Als laatste gaan we langs Bastok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLM op 19 gezet,

nu overgegaan op WHM om deze te levellen tot +/- 30 om in ieder geval ook SMN te unlocken voor eventuele subjob.

BLM is me trouwens goed bevallen , deze job ligt me wel.
ben benieuwd hoe het met WHM gaat, ik denk dat het in ieder geval aan de invites niet zal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
BLM beviel mij ook wel. Een Blm valt door de regel niet echt op in een party. Dat wil zeggen, het is een -imo- essentiele job, maar of je nu aan het nuken bent of aan het resten, mensen accepteren dat goed, zolang je geen hate trekt is iedereen blij... je kunt hooguit wat tips krijgen van mensen die ook blm gedaan hebben of een andere high level job hebben.

WHM beviel mij nog veel beter, maar hier ben je dus niet alleen essentiel (low level vooral), maar hangt ook veel van je af. MP management is erg belangrijk voor een lage downtime. Zeker na het spelen van BLM ben je gewend damage te doen. Begin daar niet mee, spreek wat af met je Rdm als je die in de party hebt (wie enfeebled enzo) en level je divine en enfeebling skill alleen als de tijd en mp het toelaten. Concentreer je echt op het in leven houden van mensen en rest zodra je de kans krijgt.
Gemiddeld in een party zit in 15 keer te resten terwijl ik 10 keer daarvan op moet staan voordat er 1 tik bijkomt!, maar die andere 5 maken de downtime wel veel lager.

Ben voorzichtig met je Cure's! Als je het met een Cure I af kunt gebruik dan geen Cure II (en later nog veel belangrijker bij Cure III en IV)
Regen wordt je beste vriend.

Je bent Whm, je mag best kritisch naar de party setup zijn als je de party zelf niet samenstelt. Ik vraag meestal hoe de party eruit ziet. Ik decline bijna nooit(!), maar ik ga geen absurde parties aan (of mensen die een party aan het maken zijn en geen tank hebben, dan wacht ik wel op de tank voordat ik de invite accepteer)

Smn, als je eenmaal 20 bent en avatar gevechten kunt doen... wauw... daar heb ik dus echt de grootste kick van de game tot nu toe uit gehaald!
mijn bloed raast, mijn aders zetten op, mijn hart mist wat slagen en als ik win zit ik gewoon te shaken achter mijn toetsenbord... Echt.. zo bruut!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan haast niet w88.

vanavond met mijn WHM richting konschtat en the dunes, zie dat er de laatste tijd ook veel party's van lvl 10 en 11 rondlopen dus dan ik daar mooi mijn profijt mee doen om te levellen.

moet trouwens niet vergeten mijn WARP quest nog te doen |:(
had niet genoef fame(niet zoveel quest gedaan in voor mijn hometown bastok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
lever gewoon ff wat moss in bij die schapenboer in selbina ;) een stack of 8 is altijd voldoende voor voldoende fame in Sandy/bastok/jeuno :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6K schreef op maandag 19 september 2005 @ 16:36:
lever gewoon ff wat moss in bij die schapenboer in selbina ;) een stack of 8 is altijd voldoende voor voldoende fame in Sandy/bastok/jeuno :)
thnx! die zal ik eens ff wat gaan halen voordat ik die kant op ga.
kan ik die trouwens het beste bij AH halen of droppen die ook ergens in de regio bastok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hm.. dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik heb de mijne destijds in Jeuno gekocht voor 6400 gil per stack (en ze leveren 6k weer op als je ze inlevert. Dus ik was vrij goedkoop uit en klaar.)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neelon schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:47:
[...]

Als je het meubel kunt verplaatsen, dan kun je geloof ik met de + of de - toets het meubel draaien.
Perfect ^^
Deze avond eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
6K schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:44:Smn, als je eenmaal 20 bent en avatar gevechten kunt doen... wauw... daar heb ik dus echt de grootste kick van de game tot nu toe uit gehaald!
mijn bloed raast, mijn aders zetten op, mijn hart mist wat slagen en als ik win zit ik gewoon te shaken achter mijn toetsenbord... Echt.. zo bruut!
Jij hebt nog niet zoveel meegemaakt ;) Wacht maar tot je shadowlord voor je neus hebt staan, of eh, de promy bazen voor je hebt staan. Of wanneer je in Phomiuna Aqueducts rond loopt, dan ga je wel anders denken over "brute" dingen ;)

Afgelopen tijd niet veel bijzonders gedaan. Ik heb dan eindelijk de promys klaar, heb de minotaur verslagen (eerste CoP missie na promys). BRD naar level 14 gebracht, hier en daar een questje voltooid en mede dankzij deTwisj aka rithridan en z'n meerdere persoonlijkheden heb ik 6-1 dan ook voltooid. Heuj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
hehehehe ik weet dat ik nog (lang) niet alles mee heb gemaakt ;)
maar de prommy bazen wel en die komen voor mij niet boven de level 20 avatars uit...

Het grote verschil is dat je met je level 20 Smn/Whm oog in oog staat met een baasje wat alleen te verslaan is met voldoende potions en food en een flinke dosis geluk. Je kunt zelf niet zo heel veel.... ik vind het echt ongelooflijk spannend. Gisteravond weer verloren van Garuda, maar wel gewonnen van Titan.

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
gister mijn dragoon naar 48 gehaald bij de zone van ifrit's cauldron. NU eindelijk mijn life belt eens uitproberen :D

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Gisteren de Minotaur missie ook maar gedaan...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092005_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092005_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092005_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092005_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092005_05.jpg

Waren al 2 parties aanwezig die voorbereidingen aan het treffen waren, dus we waren maar ge-allianced. Maakte het een heel stuk makkelijker. En ik heb er een RDM Subligar aan overgehouden, moet daar alleen nog screenies van maken.

• 6K
en weer verloren van Garuda :(
3de Searling Light activeerde tegelijk met Garuda's 2 hour..... hij was sneller bah!

Daarna maar nog een snel uurtje geleveled met mijn smn24, viel me niet tegen in QuFim op dat level 3500 exp. in 1 uur (tuurlijk zijn er momenten die veel harder gaan, maar op level 24 is me dat in QuFim toch nog niet gelukt)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Arunia
Gisteren maar uit noodzaak Cabbages naar Selbina gebracht.
De 2e ronde dat ik ging (Warp terug natuurlijk) had er iemand 3 Moss gehaald voor me.
In totaal 43 stacks Cabbages gebracht en 3 stuks Moss.

Nu ben ik eindelijk 1 of 2 lvls fame omhoog.
Dus, heb ik de Tele quest gestart. Nu maar hopen dat ik ook genoeg fame in Bastok heb en
genoeg fame voor Windy, wat ik dus eigenlijk niet verwacht.

Vanmiddag heb ik genoeg tijd, dus ga ik in iedergeval Tele Holla doen.

Op de heen weg, ga ik nog eventjes langs Selbina om nog een zooitje van die Cabbages te brengen
en dan meteen door naar Konschtat Highlands en daar Gusgen Mines in.
De snelste route naar die ??? heb ik al gevonden (dat is links langs), dus dat gaat wel goed komen.
Nu alleen hopen dat mijn invisible het houdt bij die Bombs tot aan ??? en dan meteen Warpen.
Dan meteen de quest afronden.

Daarna door naar Bastok om te kijken hoe het met fame daar zit.
Op zich is dat stuk richting Selbina ook wel te lopen vanuit Bastok, maar dat moet ik nog eventjes bekijken. Cabbages kan ik goedkoop bij de npc halen waardoor ik op 5 stuks maar 15 Gil verlies heb.

• 6K
Die moss gaat veel harder en kost je niet zo veel. Stack in Sandy en Bastok gaat gelijk op, voor Windy heeft het geen nut, daar moet je die quest met muziekinstrumenten voor doen.

Het gusgen mines stuk stelt niets voor idd, maar is toch effe spannend als je je invis moet droppen om de ??? te kunnen klikken. Ik zeg maar zo: hou je warp gereed ;)
liever een keertje extra lopen dan exp verliezen :)

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Poekie McPurrr
Is dat die ???-spot achter het schuurtje in de kleder van Gusgen? Daar komen dacht ik geen bombs, wel een vlieg maar die komt ook niet achter het schuurtje..zou moeten lukken dus.
Wel opletten met die funguars die in de tunnel ernaartoe rondhupsen want die zijn ook aggro ;P

Le Meow

• Arunia
Het is wel weer eens een keertje leuk om moeite te moeten doen aangezien ik hiervoor echt geen hi-lvl nodig heb.

Moss gaat niet zo hard aangezien deze hier nu rond de 30k zijn op Phoenix.
Bat wings zijn ook al 10k geworden.
Cabbages verlies ik minder op, dus dat vind ik dan wel interessanter.
Ik loop dan wel een keertje of wat extra. Zoveel gil heb ik namelijk niet meer.

• 6K
yay, gisteren garuda verslagen en naar level 25 smn gegaan...
auto refresh ROCKS, nu nog even 1 leveltje erbij halen in kazham en ik kan smn subben voor whm (52)

Aangezien ik dat leveltje toch in Kazham ga halen kan ik mooi Ifrit daar proberen te slachten. Daarna alleen nog maar Leviathan

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Arunia
{Congratulations!}
Ik moet ook nog eens verder gaan met SMN, maar voorlopig nog niet.

Gisteren middag tijd gehad om de Tele-Holla quest te doen.
Er liep iemand gezellig mee in Gusgen Mines, dus dat ging allemaal wel goed.
Daarna naar Bastok gegaan, maar mijn fame was dus nog niet hoog genoeg.
Nog maar een run gedaan richting de Dunes,
maar voor zover is het me dus nog niet gelukt.
Ik zal binnenkort maar weer naar Windurst reizen om daar weer wat gil bij
elkaar te krijgen. Mijn gil is dus vrij hard gegaan.
Het probleem is, dat Moss vrij duur is waardoor ik genoodzaakt ben om met Cabbages aan de gang te gaan. Jammer dat je geen 2 HP neer kan zetten om heen en weer te gaan.

gelukkig heb ik Holla nu waardoor ik alleen maar een kort stukje hoef te reizen en dan weer terug warp. Dus dat ga ik de komende tijd wel doen. Hopen dat mijn Fame snel naar lvl 4 minimaal stijgt, maar ga eigenlijk proberen om het nog hoger te krijgen.
Misschien dat ik toch voor de Moss ga, alhoewel het me nu af en toe lukt om een klein aantal mee te nemen aangezien de losse moss veel goedkoper is.

• 6K
by the way, wat een absurde prijs voor die Moss zeg :(

Ik zit er meer en meer aan te denken om ook bst te gaan doen... zal eerst mijn whm maar eens naar level 55 trekken en dan de balans nog eens opmaken.

Moet ook nog mijn thief van 26 naar 45 zetten
mijn blm van 30 naar 40
mijn dragoon van 22 naar 30 (ivm gear)
mijn smn van 25 naar 37
en ik heb nog een paladin in de koelkast staan met volle gear (kampf) op level 29

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Neelon
Eergisteren CoP 2.5 - Ancient Vows gedaan (de Mammet battle), alleen pas gister-avond de pics ge-upload.

In mijn mening is de moeilijkheid zwaar overdreven, maar, als je met een groep mensen gaat die niet weten wat ze moeten doen, dan ben je zo ongeveer gedoemd te verliezen.

Enkele plaatjes (meerdere in mijn LiveJournal), staan misschien plaatjes die mensen nog niet willen zien (mogelijke spoilers en dat soort blaat).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092105_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092105_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bebecom/transformers/images/ff_lj_092105_12.jpg

Live-Journal

• Poekie McPurrr
Ik moet echt weer eens aan de gang met missies ^^ Heb de laatste van Windurst nog open staan en nog een berg Zilart en Cops te doen..

Vanavond set-pt als Pld, eerste keer als Pld in Qufim en ben dus benieuwd hoe het zal gaan ^^

Le Meow

• 6K
@Neelon: dat je niet alle pics post snap ik, maar dat je censuur eruit laat >.< j/k
wat een ongelooflijk mooi shot zeg

@Poekie McPurrr: PLD in QuFim is rocking. Een van de beste plekken om als Pld redelijk gemakkelijk haat te houden als je het goed doet, dat wordt daarna steeds moeilijker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door 6K op 22-09-2005 13:11 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Neelon
Die heb ik er juist uitgelaten, want ik wist niet of er hier nog mensen waren die nog niet wisten dat hij erin zat.

Bedankt voor het complimentje trouwens. ^_^

• 6K
text aangepast, je hebt gelijk

maareh, dat complimentje is het meer dan waard! heb je die toevallig 1600x1200? ^^

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

• Neelon
Nee, 1280x1024 met AA dacht ik, alles in zo hoog mogelijk detail ingesteld.

1600x1200 wordt te klein (vooral de tekst) op mijn 19 inch vissekom.

• 6K
would you...could you.... please.... naar pieter[apenstaartje]sixkiller[punt]nl mailen?!

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om genoeg fame te verzamelen om Scroll quest: Dem
te kunnen doen. Dit heb ik uiteindelijk maar gedaan door een stack Quus te halen in AH en deze voor de quest van Bubbly Bernie te gebruiken.
Voordeel is dat het me 2k koste om een stack te kopen en ik er per ronde 500gil voor terug kreeg.
Nadeel was dat het me best veel tijd koste om heen en weer te gaan.
Ik had nog 5 stuks over toen eindelijk mijn fame verhoogde naar lvl 4.
Quest meteen aangepakt en maar meteen door gegaan naar Garliage.
Deze quest is echt zooooo simpel.
Dus, heb nu Teleport Holla en Dem.
Nu wordt het naar Windy reizen en daar maar gaan vissen voor genoeg gil om daar
fame quests te gaan doen.
Zondag hebben we met z'n allen een Garrison, waar ik echt veel zin in heb.
Mijn vriendin vond dat ik dat ook moest gaan doen, dus ben benieuwd hoe het in elkaar steekt allemaal. Dit wordt mijn eerste Garrison, maar de gil kan ik in iedergeval goed gebruiken.
De Mannequin pieces worden gewoon door het systeem verdeeld, dus zonder te lotten voor de items.
Daarna worden de items verkocht en de gil verdeeld.
Ik ga of als WHM/BLM of als BLM/WHM.

Ik hoop dat mijn laatste tele-scroll een beetje opschieten, dan kan ik ook eens mensen teleporten.
Heb nog geen idee of ik er gil voor wil vragen of niet, denk dat het er een beetje aan ligt of ik veel of weinig tijd heb. En als mensen het willen geven, dan neem ik het natuurlijk aan.

Zodra dit alles achter de rug is, dan gaan we eens kijken of ik nog gil over hou om de laatste upgrades en spells te kopen. Waarschijnlijk wordt het de Gobbie bag quests en de MH space quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
Gobby bags zijn op Cerberus NIET te betalen... ik sta aan de vooravond van gobby bag 4, dat is 1 van de goedkopere, maar kost toch nog snel 130k :(

Smn gisteren naar level 26 gezet en een keer DIK verloren van Ifrit.... naar mijn beleving de moeilijkste avatar...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gobby bags zijn ook op siren enorm duur.
Vooral de 4e (met de gold-ignot van 70-80k) of is dat de 3e?

Maar sinds ik ze gedaan heb, heb ik altijd meer dan 30 items in mijn invent.
Ik weet niet hoe ik ooit zonder heb kunnen doen.
Wat ik nu nog mis is meer invent space in mijn moghouse... zal toch maar es een ander bed aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Hallo,

Ik ben van plan dit spel te gaan spelen en vroeg me af wat bepaalde classes nou echt inhouden. Officiele beschrijvingen zijn meestal wel leuk, maar je heb er weinig aan. Ik zat te denken aan Monk, Dragoon of summoner. Dus als iemand of meerdere iemanden zo vriendelijk zou willen zijn mij wat te vertellen over die classes and tips welke class eerste te beginnen en zo. Dat zou mij erg helpen. Ook screenshots van summons zou leuk zijn, maar die ga ik nu even in te topic zoeken :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik kan je niet veel vertellen over Monk aangezien ik met deze class nog niets heb gedaan.
Het is een hand-to-hand vechter, meer weet ik niet.

Voor zowel Summoner als Dragoon geldt dat deze 2 classes bij de advanced jobs horen. Dit betekent dat je ze pas kunt unlocken wanneer je met een job lvl 30 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

ye-roon schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:16:
Hallo,

Ik ben van plan dit spel te gaan spelen en vroeg me af wat bepaalde classes nou echt inhouden. Officiele beschrijvingen zijn meestal wel leuk, maar je heb er weinig aan. Ik zat te denken aan Monk, Dragoon of summoner. Dus als iemand of meerdere iemanden zo vriendelijk zou willen zijn mij wat te vertellen over die classes and tips welke class eerste te beginnen en zo. Dat zou mij erg helpen. Ook screenshots van summons zou leuk zijn, maar die ga ik nu even in te topic zoeken :)
Nou van Monk, Dragoon en Summoner kan je aan het begin alleen Monk kiezen, dus van die drie is de keuze vrij simpel.

Een monk zijn is zeker in het begin extreem simpel en qua gear lekker goedkoop.
Het enige dat je moet doen is monsters stompen en later beetje oefenen met Weapon skill chains.
Wat dat betreft een zeer geschikte eerste Melee class. Het kan echter wel saai worden na verloop van tijd.
Ik ben zelf ook begonnen als Monk, maar toen ik level 30 bereikte heb ik het eigenlijk alleen nog maar gebruikt om lev 25 draakjes te stompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
Yay, gisteravond eindelijk MNK60/War30 geworden.
Kan nu eindelijk distortion openen met Howling Fists

Wat betreftt:
ye-roon schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 10:16:
Hallo,

Ben bijna een jaar bezig en ben dus, zoals je hierboven kan lezen, net lvl60 geworden.
MNK is puur damage. Maar MNK is dan ook 1 van de duurste jobs (als je goed spul wilt dan he) die er is. Mijn gear is op dit moment 17-20 mil. waard.
Melee zijn langzame levelers.
Wil je snel lvlen. Kies dan een mage job of brd. (BRD krijgt supersnel invites en is in verhouding tot de rest goedkoop)
PLD en BRD zijn de goedkoopste jobs.

Ik kan verder weinig vertellen over DRG en SMN, aangezien ik geen van beide gespeeld heb.
Wat ik wel weet over SMN is dat SMN75 ENORM veel kan solo-en. Maat van mij is SMN75 en heeft mij geholpen met m'n AF en Genkais.
VB: Genkai2 heb je normaal min. 6 high levels voor nodig. SMN75 kan et in z'n uppie ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
^^ je praat teveel algebra voor iemand die niks van het spel zal weten ;)

Bedenk eerst goed wat je uiteindelijk wilt doen. Wil je een summoner worden, dan moet je je niet bezig gaan houden met monk maar met mage classes (White mage is zo'n beetje de enige geaccepteerde subjob voor een summoner), wil je dragoon worden, dan kan je 2 kanten uit in verband met de mogelijkheden die je Wyvern (je draakje) je kan bieden, bij een white mage subjob kun je bijvoorbeeld jezelf laten curen door je draak.

Voor summoner en dragoon is het wel zaak dat je eerst een andere job naar level 30 brengt, omdat deze met quests unlocked kunnen worden en zodoende speelbaar, maar deze quests vereisen wel dat je minstens level 30 bent voordat je ze kan starten.

Bedenk daarom eerst goed wat je uiteindelijk wil gaan doen. Je kan wel mage classes gaan levelen en straks samurai of ninja willen unlocken, maar dan heb je geen goede subjob en moet je alsnog een melee class gaan levelen om als subjob te gebruiken.

Voor informatie over classes, races en wat dan ook raad ik je aan om de OP eens door te lezen en links te bekijken die in dezelfde OP terug te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Iedere job heeft zo zijn prijs (mijn WHM op het moment loopt rond met ik geloof een dikke 20M aan gear, en dat is dan zonder spells meegerekend), je kunt het zo duur maken als je wilt.

En normaal gesproken heb je helemaal geen hoge leverls nodig voor de Genkai's.

Ik heb ze gedaan met een alliance (tot 18 man), en we hadden allemaal de quest nodig. En ook een Dragoon kan de Genkai mobs soloo-en op 75 (Dragoon op Gilgamesh heeft dat gedaan), en ook een 75RDM kan dat. Het is alleen veel leuker en spannender met veel man van je eigen level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
als je echt zo'n uiteenlopende jobs wil gaan doen zou ik ieder geval wel voor het ras Hume gaan :)

monk --> galka of elvaan
dragoon --> alles kan theoretisch, afhankelijk van je sub job
summoner --> taru taru

hume zit mooi overal middenin...

Neelon: ik durf het bijna niet te zeggen, maar kun je hem nog een keertje erdoor duwen, er is iets fout gegaan bij mij... :(

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neelon
Zal vanavond nog een keer gaan duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
6K schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:46:
als je echt zo'n uiteenlopende jobs wil gaan doen zou ik ieder geval wel voor het ras Hume gaan :)

monk --> galka of elvaan
dragoon --> alles kan theoretisch, afhankelijk van je sub job
summoner --> taru taru

hume zit mooi overal middenin...

Neelon: ik durf het bijna niet te zeggen, maar kun je hem nog een keertje erdoor duwen, er is iets fout gegaan bij mij... :(
Ben met je eens dat Hume overal mooi tussenin zit.
Maar het is echt geen vereiste om Galka of Elvaan te zijn voor bv. MNK.
Op lvl75 zijn de verschillen echt minimaal.
Kies gewoon race die je prettig/leuk vindt.
Ik heb hier een guide over geschreven op allakhazam.
Linkje hieronder:
http://ffxi.allakhazam.co...112714210980752330&num=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shin_Alu

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Er gaat niks boven een vacht en een staart hebben :D
Power to the kitties^^

En ze zijn ook redelijk gemiddeld net zoals hume.

Galka en Tarutaru zijn uitersten,
Elvaan en Mithra zitten iets naast het midden,
Hume zijn gemiddeld

[ Voor 53% gewijzigd door Shin_Alu op 23-09-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

aha tnx voor de replies, maar hoe werken die jobs en subjobs dan? je kan 1 job en 1 subjob hebben? kan je die beide op hetzelfde level hebben? en die tarutaru zijn kawaii! :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.