Probeer hier eensVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 14:00:
een vriend van mij zegt dat het hoogstwaarschijnlijk aan de pata en sata drivers ligt
maar ik zou totaal niet weten waar ik daar een nieuwere versie van kan vinden.
Verwijderd
nvidia is toch voor uw grafische drivers? kheb die gisteren nog maar opnieuw geinstalleerd
Verwijderd
heb ik net gedaan. ik vreesde even voor een crash toen mijn computer windows maar bleef laden
bij een heropstart. na nog een heropstart deed hij weer normaal maar ntldr is nog steeds missing
kheb ergens gehoord dat je die drivers moet installeren nog voor je windows installeerd via op f6 drukken ofzo. Moet ik dan die nvidia nforce setup op cd zetten of hoe zit dat precies?
bij een heropstart. na nog een heropstart deed hij weer normaal maar ntldr is nog steeds missing
kheb ergens gehoord dat je die drivers moet installeren nog voor je windows installeerd via op f6 drukken ofzo. Moet ik dan die nvidia nforce setup op cd zetten of hoe zit dat precies?
Verwijderd
Bram , Thunder & Dutch
Erg bedankt voor jullie informatie, ik krijg mijn nieuw comp 1 Augustus. Kan niet wachten om met SLi te gaan werken.
( waarom ik nie kan wachten, ik heb nu: Asus p4T, P4 1.4ghz, 384 MB Rimm, Geforce ti4200
, en ik krijg: Asus a8nsli-deluxe, 2x 512mb DDR Corsair, Geforce 6600GT 128mb )
Erg bedankt voor jullie informatie, ik krijg mijn nieuw comp 1 Augustus. Kan niet wachten om met SLi te gaan werken.
( waarom ik nie kan wachten, ik heb nu: Asus p4T, P4 1.4ghz, 384 MB Rimm, Geforce ti4200
Verwijderd
Nee hoor, die chipset drivers werken gewoon binnen windows. Ik vraag me trouwens af of het wel aan de PATA of SATA drivers ligt. Als die diesnt weigeren dan is je PC erg traag of leest zijn HD niet. Hij weigert niet bepaalde specifieke bestanden op te slaan. Begrijp me goed, ik weet het ook niet, maar dat van de ATA drivers klinkt me wel erg fantastisch in de oren.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:50:
heb ik net gedaan. ik vreesde even voor een crash toen mijn computer windows maar bleef laden
Ik blijf erbij, isoleer het probleem eerst via de methode die ik aangegeven heb. Je kan ook nog even proberen om gewoon vanaf een flop via een of andere MS-DOS versie die NTFS powered is(kijk maar ff op google) op te starten en dan te kopieren. Werkt dit wel, dan staat NTLDR er wel op, maar is hij al in gebruik als jij in windows repair modus bent aangeland. Dan is het waarschijnlijk iets met een update aan het bestand. Heb je die geisoleerd, dan kun je hem deinstalleren. Misschien is het goed om dat nu ook al te doen met alle updates die je kan vinden in je software menu.
werkt dit allemaal niet, dan weet ik het ook niet.
De NB van de Asus A8N-SLI beschikt toch helemaal niet over een temperatuur sensorVerwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:21:
hoeveel graden wordt de chipset met die nieuwe koeler van asus?
Bij mij wordt hij nu na 3 uur battlefield 27 graden
kheb die standaardkoeler en er bovenop nog een passief koertje met een fan er nog es bovenop
maar ik lees hierboven dat iemand standaard al 29 graden haalt dus dan maakt die extra cooler er bovenop eigenlijk niet ech veel uit of toch?
Verwijderd
2 vraagjes:
1) Heeft het Asus A8N-E moederbord deftig onboard geluid?
2) Belast onboard geluid de processor meer dan een een geluidskaart?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 09:54 ]
Verwijderd
Nee, dat heeft ie inderdaad niet. Voel maar eens aan dat ding, dan merk je wel dat het echt geen 27 graden is. Ik had een tijdje geleden die fan kapot, en toch had ik nog 31 graden temp, terwijl die heatsink blaartrekkend was.FallenAngel666 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:28:
[...]
De NB van de Asus A8N-SLI beschikt toch helemaal niet over een temperatuur sensor
1) Ja, 5.1 surround als ik het goed heb. Het is in elk geval 8 kanaals, met een S/PDIF uitgang(optisch)Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 09:51:
2 vraagjes:
2) Bij mijn weten wel, maar daar merk je vrij weinig van. Tenzij je je CPU 100% belast en dan nog een mp3tje af wil spelen, dan stottert het mp3tje.
Als je meer vragen hebt, kijk dan ook eens op de site van ASUS, daar staat alles op. De link: http://www.asus.nl/produc...939/a8nsli-d/overview.htm
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 10:01 ]
Graag gedaan en uiteraard veel plezier ermee!Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:19:
Bram , Thunder & Dutch
( waarom ik nie kan wachten, ik heb nu: Asus p4T, P4 1.4ghz, 384 MB Rimm, Geforce ti4200, en ik krijg: Asus a8nsli-deluxe, 2x 512mb DDR Corsair, Geforce 6600GT 128mb )
Verwijderd
Ik heb mijn Asus A8N-SLI deluxe plank gelukkig na lawaai van de fan op het bord kunnen inruilen en laten vervangen door een DFI SLI-DR. Na montage werd alles terug mooi gedecteerd en wonder bij wonder kan ik nu wel bittorrent laten lopen zonder blauwe schermen! Ik vrees dat Asus niet alleen gerommeld heef met zijn ventilators maar eveneens met de Nvidia gigabit netwerkcontroller.
ik heb mijn chipset fan van mijn a8n-sli nu ook defect.
heb nu ff wat olie erop gedaan en werkt wel weer maar niet perfect ff voor een tijdelijke oplossing.
maar wat kan ik nu het beste doen er een passieve koeler met fan eropzetten
of ik kan hem ook trg sturen naar de dealer en een nieuwe krijgen maar dan zit je na een tijdje toch weer met hetzelfde. de fan heeft wel al een dag eens stil gestaan weet niet of dit voor veel schade kan veroorzaken?
heb nu ff wat olie erop gedaan en werkt wel weer maar niet perfect ff voor een tijdelijke oplossing.
maar wat kan ik nu het beste doen er een passieve koeler met fan eropzetten
of ik kan hem ook trg sturen naar de dealer en een nieuwe krijgen maar dan zit je na een tijdje toch weer met hetzelfde. de fan heeft wel al een dag eens stil gestaan weet niet of dit voor veel schade kan veroorzaken?
Sinds kort ook mijn A8N-SLI draaiende met de 3800+ Venice
Mijn god wat is deze CPU koud ongeloofelijk!
Vind mijn computer ook te luidruchtig weet nog niet of dat nu de AMD fan is.
Maar ik snap niet dat jullie je zo druk maken over een fan van AMD? Er is meer te koop!
Voor € 11,- heb je al onderstaande "stille" fan.
http://www.arctic-cooling.com/pics/64ultra_02l.jpg
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=31&data=2&disc=
"Extremely Quiet
The low speed 92 mm fan reduces the noise level to a minimum.
The patented fan holder is able to practically eliminate the typical buzzing sound of 92 mm fans."
En weet je wat het leuke is? Voor Case Modders is er nog deze versie;
http://www.arctic-cooling.com/pics/64ultraL_09l.jpg
Oh ja; SWISS MADE
Vind mijn computer ook te luidruchtig weet nog niet of dat nu de AMD fan is.
Maar ik snap niet dat jullie je zo druk maken over een fan van AMD? Er is meer te koop!
Voor € 11,- heb je al onderstaande "stille" fan.
http://www.arctic-cooling.com/pics/64ultra_02l.jpg
http://www.arctic-cooling...2.php?idx=31&data=2&disc=
"Extremely Quiet
The low speed 92 mm fan reduces the noise level to a minimum.
The patented fan holder is able to practically eliminate the typical buzzing sound of 92 mm fans."
En weet je wat het leuke is? Voor Case Modders is er nog deze versie;
http://www.arctic-cooling.com/pics/64ultraL_09l.jpg
Oh ja; SWISS MADE
[ Voor 24% gewijzigd door Youri Carma op 18-07-2005 16:07 ]
Has Balls
Mijn chipset fan is ook kapot. Nieuwe aangevraagd bij Asus, echter duurt het +/- 2 weken voordat Asustek een nieuwe leveringsreeks aan chipset fans binnen krijgt.
Ik draai nu zo'n 4 dagen continu zonder chipset fan, nog geen blauw scherm oid gehad.
Enig idee hoe slecht dit is voor de chipset? Zit er een beveiliging voor ingebouwd in mobo dat bij een te warme chipset hij vanzelf uitgaat oid?
Ik draai nu zo'n 4 dagen continu zonder chipset fan, nog geen blauw scherm oid gehad.
Enig idee hoe slecht dit is voor de chipset? Zit er een beveiliging voor ingebouwd in mobo dat bij een te warme chipset hij vanzelf uitgaat oid?
Ik heb vandaag ook gebeld tegen mij zeiden ze een week.Speed_Sheep schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:02:
Mijn chipset fan is ook kapot. Nieuwe aangevraagd bij Asus, echter duurt het +/- 2 weken voordat Asustek een nieuwe leveringsreeks aan chipset fans binnen krijgt.
Ik hoop dat het niet veel langer gaat duren want het fannetje begeeft het vandaag of morgen nog. En om steeds onder m'n buro te kruipen tijdens het gamen om het fannetje aan te tikken omdat ie zo'n herrie maakt word ik niet echt blij van.

| Youtube |
wie hebben jullie precies dan gebeld?SV3NNER schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:48:
[...]
Ik heb vandaag ook gebeld tegen mij zeiden ze een week.
Ik hoop dat het niet veel langer gaat duren want het fannetje begeeft het vandaag of morgen nog. En om steeds onder m'n buro te kruipen tijdens het gamen om het fannetje aan te tikken omdat ie zo'n herrie maakt word ik niet echt blij van.
Technical Support Team & Complain
Motherboard / Notebook/VGA Support:
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-668190
is hetzelfde als 0800-0232694
Ze sturen een nieuwe fan op.TheMystery schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:49:
[...]
oke.
maar wat zeggen ze erover. sturen ze je een nieuwe fan ofzo of regelen ze wat anders.
want dan bel ik ze ook maar ff.
[ Voor 30% gewijzigd door SV3NNER op 18-07-2005 22:54 ]
| Youtube |
oke.
maar wat zeggen ze erover. sturen ze je een nieuwe fan ofzo of regelen ze wat anders.
want dan bel ik ze ook maar ff.
als ik dit zo hoor heb ik nog geluk gehad, heb donderdag middag gebelt, en zaterdag had ik m binnen. morge maar eens ff erop zetten. ben benieuwd naar de temps.
Kan je het laten weten of je het moederbord uit je kast heb moeten halen om het fannetje te verwisselendarklord007 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:54:
als ik dit zo hoor heb ik nog geluk gehad, heb donderdag middag gebelt, en zaterdag had ik m binnen. morge maar eens ff erop zetten. ben benieuwd naar de temps.
ja als het goed is wel bij pingkiller werd ie door de brievenbus gepropt.TheMystery schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:57:
en sturen ze je die gratis op
[ Voor 23% gewijzigd door SV3NNER op 18-07-2005 23:01 ]
| Youtube |
Verwijderd
met de chipset bedoelen jullie toch de northbridge he?
en de temperatuur daarvan kan je zien met speedfan is het niet?
ja die bedoelen weVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:58:
met de chipset bedoelen jullie toch de northbridge he?
Verwijderd
zoals jullie reeds wisten:
missing ntldr, behalve als ik win xp pro in mijn cdromdrive steek,
dus heb ik mijn pc een paar keren geformatteerd. kben daar de laatste tijd echt goed in geworden en kheb nu al lekker veel formatteer skills
de eerste keer nog steeds die missing ntldr na de eerste keer opnieuw opstarten, had nog niks geinstaleerd !!! na een opgeefgevoel en enkele drivers en progs geïnstalleerd te hebben bleef mijn computer windows xp maar opnieuw laden en opnieuw laden. 5 minuten aan een stuk dat laadbalkje van windows tot hij vastloopt
Het laatste wat ik had gedaan is norton antivirus 2005 geinstalleerd 
daarna had ik mijn maxtor 9 80 gig ATA er es uitgelaten en windows xp opnieuw geinstalleerd
ongelooflijk maar waar: ntldr is niet langer vermist
nu moet ik wel nog alle drivers installeren en hopen dat hij nu niet meer crasht na een installatie van norton antivirus 2005. Wel is het dus duidelijk dat het aan mijn maxtor 9 80 gig lag. Weet iemand na dit verhelderend verhaal hoe ik mijn maxtor 9 van 80 gig er toch inkrijg zonder dat de ntldr vermist is of dat hij crasht?
missing ntldr, behalve als ik win xp pro in mijn cdromdrive steek,
dus heb ik mijn pc een paar keren geformatteerd. kben daar de laatste tijd echt goed in geworden en kheb nu al lekker veel formatteer skills
de eerste keer nog steeds die missing ntldr na de eerste keer opnieuw opstarten, had nog niks geinstaleerd !!! na een opgeefgevoel en enkele drivers en progs geïnstalleerd te hebben bleef mijn computer windows xp maar opnieuw laden en opnieuw laden. 5 minuten aan een stuk dat laadbalkje van windows tot hij vastloopt

daarna had ik mijn maxtor 9 80 gig ATA er es uitgelaten en windows xp opnieuw geinstalleerd
ongelooflijk maar waar: ntldr is niet langer vermist
nu moet ik wel nog alle drivers installeren en hopen dat hij nu niet meer crasht na een installatie van norton antivirus 2005. Wel is het dus duidelijk dat het aan mijn maxtor 9 80 gig lag. Weet iemand na dit verhelderend verhaal hoe ik mijn maxtor 9 van 80 gig er toch inkrijg zonder dat de ntldr vermist is of dat hij crasht?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2005 23:07 ]
kijk eens of je jumper van je ata schijf goed staat en of je de schijf in je bios zietVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:06:
5 minuten aan een stuk dat laadbalkje van windows tot hij vastloopt![]()
ongelooflijk maar waar: ntldr is niet langer vermist![]()
ik heb het namelijk ook gehad dat windows er een aantal minuten over deed om op te starten
had windows toen op een sata schijf en had er los nog een ata schijf in zitten zonder jumper
had er een jumper ingezet en probleem was verholpen.
| Youtube |
Vandaag ook gebeld naar de asus hotline. Bel vanuit belgië (078 nummer gebeld) en werd doorgeschakeld naar nederland. Daar te horen gekregen dat de coolers verdeeld waren bij de leveranciers hier en mijn gegevens bij hen moest laten om een nieuwe te krijgen.
Dit dus direct gedaan en kreeg spontaan een antwoord
:
"Beste Christophe,
bent u particulier of klant bij ons? Indien u klant bent gelieve uw klantenummer even door te sturen. Dan maak ik een offerte van enkele geschikte coolertjes(die van asus zijn momenteel niet binnen). We krijgen ze ook niet van Asus, we moeten ze ook kopen. Als u wil dat het koelertje zonder kost wordt vervangen en u bent end user, zal u het moeten binnenbrengen bij uw computershop waar u hem gekocht heeft, zodat deze onze RMA procedure kan volgen.
Met vriendelijke groeten,"
Bij deze dus moeten we hier in België ons moederbordje binnen brengen voor rma en wordt er geen fannetje opgestuurd.
Dit dus direct gedaan en kreeg spontaan een antwoord

"Beste Christophe,
bent u particulier of klant bij ons? Indien u klant bent gelieve uw klantenummer even door te sturen. Dan maak ik een offerte van enkele geschikte coolertjes(die van asus zijn momenteel niet binnen). We krijgen ze ook niet van Asus, we moeten ze ook kopen. Als u wil dat het koelertje zonder kost wordt vervangen en u bent end user, zal u het moeten binnenbrengen bij uw computershop waar u hem gekocht heeft, zodat deze onze RMA procedure kan volgen.
Met vriendelijke groeten,"
Bij deze dus moeten we hier in België ons moederbordje binnen brengen voor rma en wordt er geen fannetje opgestuurd.
Verwijderd
aargh potverdorie, nu is hij weeral gecrasht, ik kan alleen nog opstarten in veilige modus en veilige modus met netwerkomgeving. het probleem is nu dat mijn windows maar blijft laden. Ik zie ongeveer 2 minuten dat laadbalkje en hij loopt vast.
Hoe komt dit?
Splinternieuwe installatie, drivers stap voor stap geïnstalleerd en ertussen telkens een herstart. Sinds de audio drivers van mijn audigy kaartje is het allemaal verneukt en bij de vorige herinstallatie was dit na de installatie van norton antivirus 2005 wat helamaal geen betekenis had !!!
Waaraan ligt dit en hoe verhelp ik dit kutprobleem. Ik heb sinds mijn nieuwe pc nog nooit zoveel problemen gehad en nog nooit zoveel keer moeten formatteren (11 keer in 3 weken !!!!!)
Please help me, ik ben wanhopig en sta op het punt mijn nieuwe computer fysiek te kwetsen.
reinstall
wat zal ik deze keer eerst installeren?
eerst nen keer windows activeren en daarna eerst al de windows updates. hopen dat dit lukt !!!!!!!
Hoe komt dit?
Splinternieuwe installatie, drivers stap voor stap geïnstalleerd en ertussen telkens een herstart. Sinds de audio drivers van mijn audigy kaartje is het allemaal verneukt en bij de vorige herinstallatie was dit na de installatie van norton antivirus 2005 wat helamaal geen betekenis had !!!
Waaraan ligt dit en hoe verhelp ik dit kutprobleem. Ik heb sinds mijn nieuwe pc nog nooit zoveel problemen gehad en nog nooit zoveel keer moeten formatteren (11 keer in 3 weken !!!!!)
Please help me, ik ben wanhopig en sta op het punt mijn nieuwe computer fysiek te kwetsen.
eerst nen keer windows activeren en daarna eerst al de windows updates. hopen dat dit lukt !!!!!!!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 00:17 ]
Zie dat je bios versie 1004 gebruikt. Denk toch dat je best deze eens vervangt door 1008 of 1011.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:35:
ik heb een asus a8n sli deluxe
amd 64 3500+
asus en 6600 GT Top
maxtor 10 200 gig (splinternieuw ==> nieuwste firmware)
ik heb 2 partities op mijn hd aangemaakt, eentje van 10 gig voor mijn windows xp pro eenje van 178 gig. Ik heb ondertussen ondervonden dat ik bios versie 1004 heb.
gebruikt de laaste versie van awdflash, zet die op (boot) diskette en geef volgende commando bij opstarten:
a:\ awdflash 1008.bin (spatie) /CP (spatie) /CD
Denk dat er toch iets mis is met de bios.
Nu windows instal, en de nieuwe drivers van nvidia http://www.nvidia.com/obj...nf4_winxp32_amd_6.66.html installeren, dan de drivers voor de video kaart.
Indien het niet zou werken zou ik er toch aan denken om het bordje binnen te doen voor rma.
Verwijderd
kzie da wel zitten voor het bios te flashen
kunt ge da alsjeblief (pleease) ietsje uitgebreider uitleggen omdat ik daar dus nog geen ervaring mee heb en totaal niet weet hoe ik een opstartdiskette moet maken en dergelijke
. staat er ergens zo een kant en klare opstartdisk op het net? en awdflash kan ik nergens vinden, kvind alleen links naar forums en dergelijke. is dit iets onofficieels ofzo? En kies ik best bios 1008 of 1011?
1000000000 X tnx hiervoor, ik hoop dat dit lukt.
BTW: net mijn pc nog es geformatteerd
alleen de raid drivers en netwerkdrivers geinstalleerd. kga het voorlopig hierbij laten tot ik het bios heb leren flashen.
Hopelijk kan ik morgen es al mijn drivers en progs installeren zonder een crash van windows. Ik verheug me er al op.
kunt ge da alsjeblief (pleease) ietsje uitgebreider uitleggen omdat ik daar dus nog geen ervaring mee heb en totaal niet weet hoe ik een opstartdiskette moet maken en dergelijke
1000000000 X tnx hiervoor, ik hoop dat dit lukt.
BTW: net mijn pc nog es geformatteerd
alleen de raid drivers en netwerkdrivers geinstalleerd. kga het voorlopig hierbij laten tot ik het bios heb leren flashen.
Hopelijk kan ik morgen es al mijn drivers en progs installeren zonder een crash van windows. Ik verheug me er al op.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 01:59 ]
Nog even voor de duidelijkheid dan over het bellen met die asus-support voor het fannetje:
- Je belt met dat 0800-nummer 0800-0232694
- Daar krijg je na een tijdje (dik 2 minuten bij mij, maar ach het is een gratis nummer) iemand van Asus aan de lijn.
- Je vertelt hem/haar dat je een Asus SLI Deluxe sinds kort in je bezit hebt en dat ie enorm veel herrie maakt, hij/zij antwoord daar dan vast op dat het een bekend probleem is en dat hij/zij wat gegevens nodig heeft.
- Je geeft hem/haar het serie-nummer van je moederbord (staat op dat witte stikkertje "Asus SLI Deluxe" bij de audio-connectors enzo).
- Je geeft je adresgegevens en hij/zij vertelt je dat ze een nieuw ventilatortje opsturen.
In mijn geval waren ze niet op voorraad en werd me belooft dat het medio volgende week opgestuurd wordt.
- Je belt met dat 0800-nummer 0800-0232694
- Daar krijg je na een tijdje (dik 2 minuten bij mij, maar ach het is een gratis nummer) iemand van Asus aan de lijn.
- Je vertelt hem/haar dat je een Asus SLI Deluxe sinds kort in je bezit hebt en dat ie enorm veel herrie maakt, hij/zij antwoord daar dan vast op dat het een bekend probleem is en dat hij/zij wat gegevens nodig heeft.
- Je geeft hem/haar het serie-nummer van je moederbord (staat op dat witte stikkertje "Asus SLI Deluxe" bij de audio-connectors enzo).
- Je geeft je adresgegevens en hij/zij vertelt je dat ze een nieuw ventilatortje opsturen.
In mijn geval waren ze niet op voorraad en werd me belooft dat het medio volgende week opgestuurd wordt.
[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 19-07-2005 10:39 ]
heb de asus hotline vandaag ook maar eens gebeld en ze zeiden dat ie medio volgende week weer binne zouden komen en er een opstuurde.
Verwijderd
Zeker het boekje van het mainboard nog niet opengeslagen gehad?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 01:40:
kzie da wel zitten voor het bios te flashen![]()
Staat uitgebreid in hoe je je BIOS kan updaten.
Verwijderd
Ook ik ben de lul hiermee. Kaart zit netjes in het onderste pci slot. Keurig laatste drivers geinstalleerd. En nog steeds de NvRaidServerices.exe fout.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:48:
aargh potverdorie, nu is hij weeral gecrasht, ik kan alleen nog opstarten in veilige modus en veilige modus met netwerkomgeving. het probleem is nu dat mijn windows maar blijft laden. Ik zie ongeveer 2 minuten dat laadbalkje en hij loopt vast.
Hoe komt dit?
Splinternieuwe installatie, drivers stap voor stap geïnstalleerd en ertussen telkens een herstart. Sinds de audio drivers van mijn audigy kaartje is het allemaal verneukt
Op internet kan ik hier helaas nog weinig over vinden. En dat verbaasd met omdat zowel het moederbord als de Audigy Zs 2 veel verkocht is.
Iemand een suggestie? (behalve laatste drivers installeren want dat heb ik al gedaan)
Verwijderd
Hou het alsjeblieft hier anders gaat alles kruislings langs elkaar lopen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 11:23:
[...]
Ook ik ben de lul hiermee. Kaart zit netjes in het onderste pci slot. Keurig laatste drivers geinstalleerd. En nog steeds de NvRaidServerices.exe fout.
Op internet kan ik hier helaas nog weinig over vinden. En dat verbaasd met omdat zowel het moederbord als de Audigy Zs 2 veel verkocht is.
Iemand een suggestie? (behalve laatste drivers installeren want dat heb ik al gedaan)
Dat de ervaringentopics al volgedumpt worden met problemen maakt het nog niet conform FAQ
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 11:31 ]
Verwijderd
Ik ben voorbereidingen aan het treffen om windows voor de 13de keer in 3 weken te installeren.
dus ga ik eerst es mijn bios flashen en daarna windows installeren.
Tijdens de eerste 10 seconden van de windows installatie kan je op f6 drukken.
Ik heb dat al eens geprobeerd en als ik dat gedaan heb komt er uiteindelijk een menutje dat me vraagt om de diskette met drivers in de computer te steken. Maar hoe kan ik nu die nvidia drivers van meer dan 30 MB op een diskette proppen? Of welke drivers moeten er nu allemaal op die diskette staan?

Ik heb dat al eens geprobeerd en als ik dat gedaan heb komt er uiteindelijk een menutje dat me vraagt om de diskette met drivers in de computer te steken. Maar hoe kan ik nu die nvidia drivers van meer dan 30 MB op een diskette proppen? Of welke drivers moeten er nu allemaal op die diskette staan?
Verwijderd
Het bios flashen naar versie 1011 lukt voorlopig nog niet.
Ik heb volgens het officiele boekje van mijn moederbord een opstartdiskette gemaakt en een andere diskette met awdflash en de nieuwe bios versie
daarna verander ik mijn bootvolgorde naar : 1.removable (diskette), 2. harddisk en 3.cdrom
hij boot van mijn opstartdiskette en er verschijnt a:>
daarna verwissel ik mijn diskette en typ ik awdflash en dan zegt die: bad file name
Iemand meer ervaring hiermee?
ooh sorry, kzie het al
khad mijn awdflash er nog niet op gezet
Ik heb volgens het officiele boekje van mijn moederbord een opstartdiskette gemaakt en een andere diskette met awdflash en de nieuwe bios versie
daarna verander ik mijn bootvolgorde naar : 1.removable (diskette), 2. harddisk en 3.cdrom
hij boot van mijn opstartdiskette en er verschijnt a:>
daarna verwissel ik mijn diskette en typ ik awdflash en dan zegt die: bad file name
Iemand meer ervaring hiermee?
ooh sorry, kzie het al

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 14:27 ]
Verwijderd
nu lukt awdflash toch maar twerkt niet naar behoren:
het programma vraagt mij: File name to program:
moet ik dan de naam van het bios ingeven die ik ook op diskette gezet heb of is dit de naam van het oude bios (waar vind ik die naam?)
want daarachter vraagt hij dan: do you want to save bios (y/n)
en het rare is dat in het boekje van het mobo staat dat ik voor "N" moet kiezen
Ik had dus de naam ingegeven van het nieuwe bios en op N gedrukt, toen zei hij dat hij de file niet kon vinden?
het programma vraagt mij: File name to program:
moet ik dan de naam van het bios ingeven die ik ook op diskette gezet heb of is dit de naam van het oude bios (waar vind ik die naam?)
want daarachter vraagt hij dan: do you want to save bios (y/n)
en het rare is dat in het boekje van het mobo staat dat ik voor "N" moet kiezen
Ik had dus de naam ingegeven van het nieuwe bios en op N gedrukt, toen zei hij dat hij de file niet kon vinden?
Heb ook maar eens even asus gebelt en die man vertelde mij dat het idd een bekend probleem was en dat ze die nieuwe koelers naar de distributeurs opgestuurd hebben.. dus ik meteen naar de distributeur gebelt krijg ik daar te horen dat ik een RMA moet gaan aanvragen en dat ze er dan een andere koeler opzetten..
want asus had geen vervengende koelers geregeld
RMAen betekend weer een paar weken niet gamen
wat voor zielig verhaal hebben jullie bij asus opgehangen dat je hem thuis gestuurd krijgt??
en ik woon niet in belgie
RMAen betekend weer een paar weken niet gamen
wat voor zielig verhaal hebben jullie bij asus opgehangen dat je hem thuis gestuurd krijgt??
[ Voor 4% gewijzigd door knoknok op 19-07-2005 15:17 ]
Ik had ook steeds problemen met het niet willen booten van Windows na een schone installatie.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:13:
Ik ben voorbereidingen aan het treffen om windows voor de 13de keer in 3 weken te installeren.![]()
Bij mij lag het aan de NForce4 IDE drivers. Die heb ik gewoon niet geïnstalleerd en toen was het probleem verholpen.
Ter info: Bij mij hangen er twee DiamondMax 10 200GB SATA schijven op de NVRaid controller (niet in een RAID array ofzo).
[ Voor 7% gewijzigd door Kwistnix op 19-07-2005 15:42 ]
Verwijderd
heb jij dan totaal geen nvidia nforce drivers?
PS: kheb mijn bios net geflasht naar 1011 via asus update. gemakkelijker kan het niet.
Ik krijg alleen een melding dat ik binnen de 3 dagen windows nog nen keer moet activeren omdat de hardware te veel afwijkt sinds de vorige activatie
ma kga windows toch nog nen keer installeren he. kbegin er over een half uurtje mee
PS: kheb mijn bios net geflasht naar 1011 via asus update. gemakkelijker kan het niet.
Ik krijg alleen een melding dat ik binnen de 3 dagen windows nog nen keer moet activeren omdat de hardware te veel afwijkt sinds de vorige activatie
ma kga windows toch nog nen keer installeren he. kbegin er over een half uurtje mee
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 15:46 ]
Ik heb geen NForce IDE drivers nee.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:43:
heb jij dan totaal geen nvidia nforce drivers?
Gewoon geboot vanaf de XP cd en de zooi geïnstalleerd met standaard IDE drivers en dat lekker zo gelaten
Draait als een zonnetje. Disk I/O is gewoon retesnel dus ik zou niet weten waarom ik die NForce 4 drivers nog zou installeren, zeker gezien ie daar bij mij steeds op vast liep.
Verwijderd
bedankt iedereen die mij geholpen heeft.
kheb nieuwste bios (1011) , nieuwste firmware , nieuwste nvidia drivers (77.72), nieuwste nforce drivers (6.66) , nieuwste creative audigy 2 zs drivers en nieuwste netwerkdrivers.
De geluidskaart heb ik verstoken naar het onderste pci slot en alles is geïnstalleerd met slechts 1 maxtor 10 200 gig sata schijf.
Nu nog de windows updates en norton antivirus 2005.
Als alles dan nog werkt kan ik al de andere progs installeren, beginnen met wat te overklokken en daarna battlefield 2 spelen als ik geen zwart scherm meer krijg. anders maar weer wat cs 1.6
Als mijn computer tot daar nog niet gecrasht is
kheb nieuwste bios (1011) , nieuwste firmware , nieuwste nvidia drivers (77.72), nieuwste nforce drivers (6.66) , nieuwste creative audigy 2 zs drivers en nieuwste netwerkdrivers.
De geluidskaart heb ik verstoken naar het onderste pci slot en alles is geïnstalleerd met slechts 1 maxtor 10 200 gig sata schijf.
Nu nog de windows updates en norton antivirus 2005.
Als alles dan nog werkt kan ik al de andere progs installeren, beginnen met wat te overklokken en daarna battlefield 2 spelen als ik geen zwart scherm meer krijg. anders maar weer wat cs 1.6
Als mijn computer tot daar nog niet gecrasht is
Vraagje. Nadat ik mijn 4 schijven aan de NVraid heb gehangen en een 0+1 array heb gemaakt detecteerd windows setup ze als RAW. En daar weigert hij op te installeren. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300
nou ik heb gewoon gebeld dat ik een probleem met mijn mobo had dat de chipset fan veel geluid maakt en soms stil staat.knoknok schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:16:
Heb ook maar eens even asus gebelt en die man vertelde mij dat het idd een bekend probleem was en dat ze die nieuwe koelers naar de distributeurs opgestuurd hebben.. dus ik meteen naar de distributeur gebelt krijg ik daar te horen dat ik een RMA moet gaan aanvragen en dat ze er dan een andere koeler opzetten..want asus had geen vervengende koelers geregeld
RMAen betekend weer een paar weken niet gamen![]()
toen vroeg hij om gegevens mobo en mijn gegevens heb er helemaal geen zielig verhaal voor hoeven te vertellen.
Verwijderd
na 33 minuten nagedacht te hebben heb ik besloten om mijn maxtor 9 van 80 gig er toch eens in te steken. Ongelooflijk, maar windows crasht niet en de ntldr is ook niet missing
MAAR wat me opviel is dat windows plots dubbel zo snel opstart. Het laadbalkje van windows verschijnt nu slechts 5 seconden ipv de vroegere 10 seconden toen ik alleen mijn sata schijf erin had zitten!!!
Is hier enige verklaring voor of is dit een gebruikelijk proces om aan te tonen dat een van de volgende restarts windows zal crashen?
MAAR wat me opviel is dat windows plots dubbel zo snel opstart. Het laadbalkje van windows verschijnt nu slechts 5 seconden ipv de vroegere 10 seconden toen ik alleen mijn sata schijf erin had zitten!!!
Is hier enige verklaring voor of is dit een gebruikelijk proces om aan te tonen dat een van de volgende restarts windows zal crashen?
In Partition Magic o.i.d. partitie(s) maken en formatteren. Ik had hetzelfde "probleem".Jeroentjen schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 18:33:
Vraagje. Nadat ik mijn 4 schijven aan de NVraid heb gehangen en een 0+1 array heb gemaakt detecteerd windows setup ze als RAW. En daar weigert hij op te installeren. Iemand een idee hoe dit aan te pakken?
[ Voor 4% gewijzigd door Roeltjuh op 19-07-2005 22:28 ]
Verwijderd
mijn PC ownt weer als nooit tevoren. Alleen is er nog een petiterig probleempje. Telkens als ik mijn computer opstart vraagt hij mij om op ctrl + s te drukken of op f4 om de raid configuratie in te stellen.
Hoe kan je dit wegkrijgen of is dit niet mogelijk?
Als je hem niet gebruikt in de bios de raid controller (raid bios) uitschakelenVerwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:30:
mijn PC ownt weer als nooit tevoren. Alleen is er nog een petiterig probleempje. Telkens als ik mijn computer opstart vraagt hij mij om op ctrl + s te drukken of op f4 om de raid configuratie in te stellen.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Zijn er hier mensen met ervaringen over ander gebruik van het tweede SLI/PCI-E x16 slot 
Ik wil namelijk naast een PCI-E x16 videokaart ook een PCI x8 Raid Controller plaatsen op het moederbord (Areca 1260). Heb vandaag met de hotline van Asus gebeld en die vertelde mij dat het ook mogelijk is. Maar mijn vraag is wie heeft het uitgeprobeerd en werkt het naar behoren?
Ik wil namelijk naast een PCI-E x16 videokaart ook een PCI x8 Raid Controller plaatsen op het moederbord (Areca 1260). Heb vandaag met de hotline van Asus gebeld en die vertelde mij dat het ook mogelijk is. Maar mijn vraag is wie heeft het uitgeprobeerd en werkt het naar behoren?
Je moet dit doorgaans doen in het bios van het moederbord, ergens onder onboard devices.KaMiKaZe schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:36:
[...]
Als je hem niet gebruikt in de bios de raid controller (raid bios) uitschakelen
Waarom hoor ik iedereen spreken over Corsair geheugen, ik heb Kingston KVR400X64C3AK2/2G DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB) gekocht en dat moet toch ook perfect draaien lijkt mij of niet soms?
Verwijderd
Vandaag dit mobo gekocht, met een amd64 +3500, twinmos 1GB (2x) en een XFX GF7800. Alles snel ingebouwd en een bios update 0011 gedaan. Installeren en spelen maar. Het loopt als een zonnetje. Ben erg tevreden tot nu toe, BF2 is zo zo zo mooie en snel nu.
Als je wil dat het perfect draait, koop dan geheugen dat op Asus QVL lijst staat. Toevallig weet ik dat deze daar niet op staan, maar 2x een losse 1 Gb dimm van Kingston wel. Die heb ik namelijk :-)Bull schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:27:
Ik heb Kingston KVR400X64C3AK2/2G DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB) gekocht en dat moet toch ook perfect draaien lijkt mij of niet soms?
hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl
Verwijderd
Als je videokaart op 16x werkt, dan werkt het onderste slot op 1x. Niet voldoende voor die RAID dus(Die wel meer dan 1x trekt). Gelukkiig vult jouw videokaart nog geen 8 lanes op, dus je kan dat SLI chipje omzetten naar dual videokaart zonder performance verlies. Dan draaien beide sloten op 8x.cardinal808 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:18:
Zijn er hier mensen met ervaringen over ander gebruik van het tweede SLI/PCI-E x16 slot
Of het ook werkt weet ik niet, ik heb wel eens het onderste slot in 8x gebruikt met maar 1 videokaart.
Zoek anders ff iemand op met een PCI-e kaart en PM hem of hij het even wil proberen. Je kan vast wel iemand vinden in dit topic.
De losse modules hebben dezelfde code als de kits dus ze zijn gelijk aan elkaar en zouden het beide moeten doen...thunder7 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 07:56:
[...]
Als je wil dat het perfect draait, koop dan geheugen dat op Asus QVL lijst staat. Toevallig weet ik dat deze daar niet op staan, maar 2x een losse 1 Gb dimm van Kingston wel. Die heb ik namelijk :-)
Verwijderd
Ik heb ook problemen gehad met de nvidia IDE drivers, zowel van de Asus CD als de officiele van de nvidia site.
heb zelfs het beroemde BSOD scherm gehad met Machine_check_Exception, wat zoveel inhoudt, dat er allerlei verstoorde hardware problemen kunnen zijn.
zoiets is heel moeilijk achter te komen normaal, zie de verhalen op GOT hierover en de Microsoft site.
Maar gelukkig zag ik ook rare problemen met de schijven die ik plosteling niet meer goed in de verkenner kon openen.
dus Nvidia drivers uninstall gedaan, standaard XP IDE drivers zo gelaten en loopt nu als een zonnetje weer.
Maar de vraag die ik nu heb?
Wat maken die *** drivers van Nvidia dan uit , als mijn benchmarks voor HDD's net zo goed zijn als zonder deze drivers?
ik heb wel de Nforce 4 netwerk en PCIE drivers geinstalleerd gelaten, omdat dit wel sneller is en de CPU minder belast.
misschien geldt dat ook voor de IDE drivers, maar daar heb ik dus geen verstand van.
Moet ik de Nvidia drivers voor IDE nu wel of niet laden en waarom?
en hebben er meer mensen last van de Nvidia drivers gehad en welke problemen hadden jullie daardoor?
begrijp er echt geen reet van , waarom ik daar zo'n ongelooflijke BSOD van krijg, waardoor je echt helemaal niks meer met je PC kunt doen en hij in de bekende looping terecht komt.
heb zelfs het beroemde BSOD scherm gehad met Machine_check_Exception, wat zoveel inhoudt, dat er allerlei verstoorde hardware problemen kunnen zijn.
zoiets is heel moeilijk achter te komen normaal, zie de verhalen op GOT hierover en de Microsoft site.
Maar gelukkig zag ik ook rare problemen met de schijven die ik plosteling niet meer goed in de verkenner kon openen.
dus Nvidia drivers uninstall gedaan, standaard XP IDE drivers zo gelaten en loopt nu als een zonnetje weer.
Wat maken die *** drivers van Nvidia dan uit , als mijn benchmarks voor HDD's net zo goed zijn als zonder deze drivers?
ik heb wel de Nforce 4 netwerk en PCIE drivers geinstalleerd gelaten, omdat dit wel sneller is en de CPU minder belast.
misschien geldt dat ook voor de IDE drivers, maar daar heb ik dus geen verstand van.
en hebben er meer mensen last van de Nvidia drivers gehad en welke problemen hadden jullie daardoor?
begrijp er echt geen reet van , waarom ik daar zo'n ongelooflijke BSOD van krijg, waardoor je echt helemaal niks meer met je PC kunt doen en hij in de bekende looping terecht komt.
Verwijderd
Aangenaam, ik heb een tijdje problemen gehad met regelmatige stotteringen. Na formattatie en zorgvuldig overnieuw installeren kwam eruit dat dit lag aan de PATA drivers. Deinstalleren, windows drivers erop, en weg was het probleem. Probleem is echter dat ik de bug niet op kan roepen. Ik kreeg hem na een hardwarematige reinstall, daarvoor had ik 0 problemen. Alle stekkers omdraaienbood geen oplossing. Ik heb het later nog eens geprobeerd met alleen de IDE stekkers, ook niks. Ik vraag me dan af wat het dan wel is wat het probleem veroorzaakt(niet de drivers, deze reageren er echter wel op).Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 19:26:
Ik heb ook problemen gehad met de nvidia IDE drivers, zowel van de Asus CD als de officiele van de nvidia site.
Verwijderd
ik heb een maxtor 9 van 80 gig ATA en een maxtor 10 van 200 gig SATA. Op deze laatste stond mijn windows.
Ik bleef maar problemen hebben met de ntldr of windows crashte gewoon na een aantal keer opstarten.
Update je BIOS met asusupdate en je probleem zal waarschijnlijk weg zijn.
Nog enkele tips als je windows nog een keertje installeerd :
Bij dit moederbord is het eigenlijk afgeraden om een ATA schijf als windows schijf te gebruiken.
Ten tweede moet je bij de installatie van windows alle ata schijven uit je pc halen en windows installeren op je SATA schijf.
Daarna installeer je stap voor stap je drivers. video drivers, netwerkdrivers, audio drivers, nforce drivers
1 voor 1 en telkens met een reboot ertussen
Daarna installeer je alle windows updates.
En pas daarna kan je jouw ATA schijven weer in je PC steken zonder dat je verdere problemen hebt.
Ik bleef maar problemen hebben met de ntldr of windows crashte gewoon na een aantal keer opstarten.
Update je BIOS met asusupdate en je probleem zal waarschijnlijk weg zijn.
Nog enkele tips als je windows nog een keertje installeerd :
Bij dit moederbord is het eigenlijk afgeraden om een ATA schijf als windows schijf te gebruiken.
Ten tweede moet je bij de installatie van windows alle ata schijven uit je pc halen en windows installeren op je SATA schijf.
Daarna installeer je stap voor stap je drivers. video drivers, netwerkdrivers, audio drivers, nforce drivers
1 voor 1 en telkens met een reboot ertussen
Daarna installeer je alle windows updates.
En pas daarna kan je jouw ATA schijven weer in je PC steken zonder dat je verdere problemen hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2005 21:22 ]
Verwijderd
ik denk toch dat het alleen die brakke IDE drivers zijn geweest toch?
als ik mijn ATA schijf aansprak in de verkenner, duurde het soms niet iets te lang, later zag ik in logfiles van systeembeheer dat er iets mis was met geheugen dump veroorzaakt door mijn ATA schijf en dat een bestand onleesbaar was geworden etc.
hele rare dingen dus, maar denk dat die IDE drivers dat veroorzaken.
inmiddels werk ik een paar dagen met standaard windows IDE drivers en superstabiel.
ik lees ook regelmatig over andere mensen die problemen hebben met verschillende Nvidia drivers, ze gebruiken dan weer een andere versie en dan is het weer goed, maar ik vertrouw dat dus niet.
ook met vorige N force drivers trad dit probleem op, dus waarom zou ik het moeten zoeken in de hardware ?
als IDE drivers niet goed werken, is het automatisch ook een hardware probleem wat de AMD 64 CPU ziet en dus kan je een BSOD krijgen wat ik he gehad
als ik mijn ATA schijf aansprak in de verkenner, duurde het soms niet iets te lang, later zag ik in logfiles van systeembeheer dat er iets mis was met geheugen dump veroorzaakt door mijn ATA schijf en dat een bestand onleesbaar was geworden etc.
hele rare dingen dus, maar denk dat die IDE drivers dat veroorzaken.
inmiddels werk ik een paar dagen met standaard windows IDE drivers en superstabiel.
ik lees ook regelmatig over andere mensen die problemen hebben met verschillende Nvidia drivers, ze gebruiken dan weer een andere versie en dan is het weer goed, maar ik vertrouw dat dus niet.
ook met vorige N force drivers trad dit probleem op, dus waarom zou ik het moeten zoeken in de hardware ?
als IDE drivers niet goed werken, is het automatisch ook een hardware probleem wat de AMD 64 CPU ziet en dus kan je een BSOD krijgen wat ik he gehad
Verwijderd
Dat doet het ook. Ik heb dat setje geheugen ook en werkt prima.Bull schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:27:
Waarom hoor ik iedereen spreken over Corsair geheugen, ik heb Kingston KVR400X64C3AK2/2G DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 1 GB) gekocht en dat moet toch ook perfect draaien lijkt mij of niet soms?
Dit is de 4e maal nu aangegeven hiero maar is tot op heden nog niet in de TS verwerkt.
Toch moet ik zeggen dat ik verdachte errors kreeg met het afsluiten van windows met kingstons (2 x 512MB PC3200 CL3). Ik heb nu Coirsairs erin zitten en die fouten doen zich niet meer voor. De geheugens draaien prima in een andere comp.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
ik heb de zm-nb47j koeler geplaatst op mijn a8n-sli (non deluxe/premium), maar nu krijg ik geen beeld meer.
ik ben bang dat mijn moederbord d00d is.
kan iemand mij helpen?
kan iemand mij helpen?
This is the Way.
Ik snap het niet, ik heb hier een twinx setje van Corsair wat prima werkt in dual channel in geheugensloten A1 en B1, zoals vermeld in de manual.
Nu heb ik een derde module van corsair, ook 512 Mb, zelfde speeds, eigenlijk dezelfde module alleen dan geen twinx. Draait ook op 2-2-2-5. Ik wil deze toevoegen in mijn PC, maar druk ik hem in slot A2, dan boot de PC met maar 512 Mb. Druk ik hem in slot B2, dan boot de PC wel met 1 Gig, maar in Single Channel. En zet ik de geheugenmodules in A2, B1 en B2, dan boot de PC eveneens met 1 Gig, maar dan komt windows dat er een bepaald systeem bestand beschadigd is en dat ik de herstelprocedure moet starten
Wat doe ik nou fout?
Als ik het twinx setje terugplaats in A1 en B1, start de PC weer moeiteloos op in dual channel...
Nu heb ik een derde module van corsair, ook 512 Mb, zelfde speeds, eigenlijk dezelfde module alleen dan geen twinx. Draait ook op 2-2-2-5. Ik wil deze toevoegen in mijn PC, maar druk ik hem in slot A2, dan boot de PC met maar 512 Mb. Druk ik hem in slot B2, dan boot de PC wel met 1 Gig, maar in Single Channel. En zet ik de geheugenmodules in A2, B1 en B2, dan boot de PC eveneens met 1 Gig, maar dan komt windows dat er een bepaald systeem bestand beschadigd is en dat ik de herstelprocedure moet starten
Als ik het twinx setje terugplaats in A1 en B1, start de PC weer moeiteloos op in dual channel...
[ Voor 7% gewijzigd door Ulti23 op 23-07-2005 16:43 ]
I pitty the fools who took my game-station.....
Verwijderd
Is CL2 veel sneller dan CL2.5?
Of is CL2 alleen voor overklokkers?
Of is CL2 alleen voor overklokkers?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 17:59 ]
Verwijderd
Ja hoor
me chipset koelertje is kapot gegaan, hij draait nu niet echt snel meer maar ik heb er ook nog een 40mm fannetje opgezet die 2000rpm doet en me chipset blijft lekker koel
moet ik toch een nieuwe kopen of zolang alles goed gaat het gewoon zo laten ?
Verwijderd
eruit halen en olieen dan doet ie het gewoon weer.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 19:00:
Ja hoorme chipset koelertje is kapot gegaan, hij draait nu niet echt snel meer maar ik heb er ook nog een 40mm fannetje opgezet die 2000rpm doet en me chipset blijft lekker koel
moet ik toch een nieuwe kopen of zolang alles goed gaat het gewoon zo laten ?
Verwijderd
probeer het te koelen..HIValicious schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 15:26:
ik heb de zm-nb47j koeler geplaatst op mijn a8n-sli (non deluxe/premium), maar nu krijg ik geen beeld meer.
kan iemand mij helpen?
dus zorg voor een airflow op de nb47j
Heb ik me hier toch een vaag iets, sinds een paar dagen stopt m'n cpu cooler ermee bij het opstarten. Hij gaat eerst wel draaien maar is ie bij het biosgedeelte zeg maar dan stopt ie en hikt ie met kleine stootjes verder, als ik er met de hand een slinger aangeef gaat ie wel gewoon weer goed verder draaien. Pc is een weekje oud nu, dus stof enzo zal het wel niet zijn. Ik heb de topics wat doorgelezen maar kon niemand vinden met dezelfde problemen. Of morgen toch maar even naar de winkel met de pc?
En ik heb 2x512 ram nu maar kan ik daar ook gewoon 1 van 512 bijhalen of moeten ze beslist met 2 naast elkaar zeg maar wat je vroeger wel eens las.
Battlefield 2 vind geheugen lekker zo blijkt...
En ik heb 2x512 ram nu maar kan ik daar ook gewoon 1 van 512 bijhalen of moeten ze beslist met 2 naast elkaar zeg maar wat je vroeger wel eens las.

Als je je pc opstart is het CPU nog koud. Het moederbord kan de fan dan zacht laten draaien. Soms is dat zo zacht dat de fan niet wil beginnen.DeSSie! schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:34:
Heb ik me hier toch een vaag iets, sinds een paar dagen stopt m'n cpu cooler ermee bij het opstarten. Hij gaat eerst wel draaien maar is ie bij het biosgedeelte zeg maar dan stopt ie en hikt ie met kleine stootjes verder, als ik er met de hand een slinger aangeef gaat ie wel gewoon weer goed verder draaien. Pc is een weekje oud nu, dus stof enzo zal het wel niet zijn. Ik heb de topics wat doorgelezen maar kon niemand vinden met dezelfde problemen. Of morgen toch maar even naar de winkel met de pc?
En ik heb 2x512 ram nu maar kan ik daar ook gewoon 1 van 512 bijhalen of moeten ze beslist met 2 naast elkaar zeg maar wat je vroeger wel eens las.Battlefield 2 vind geheugen lekker zo blijkt...
En ik zou gewoon die 1GB erin laten zitten, is wel genoeg voor BF2.
En als je een wincheser of oudere core kun je niet zo een reepje bij doen, dan moet je er gelijk 2 nemen.
Kan je de chipsetfan eraf halen zonder dat je je moederbord uit je kast moet halen.
Iemand dit al gedaan?
Iemand dit al gedaan?
| Youtube |

Als je dit met je zalman doet is je pc nog steeds stil... en blijft je northbridge een stukje cooler.
Heb het gisteren in elkaar geknutseld. Met lichte overclock komt m'n northbridge niet boven de 32C uit.
ps. Heb e.ea. gemonteerd terwijl m'n mobo er nog in zat.. geen probleem dus. Past overigens perfect naast m'n 7800gtx. Erg prettig dat die een single slot koeling heeft.
[ Voor 26% gewijzigd door empheron op 24-07-2005 13:37 ]
Zijn er al mensen die een nieuwe NB fan van asus hebben ontvangen? zo ja hoelang heeft dat geduurt?
Ik zit met hezelfde probleem als zovele die vervelende NB fan, in het begin negeerde ik het een beetje, denk meer om het fijt dat ik erg blij was met de prestaties
Maar is het verschil duidelijk merkbaar tussen die "nieuwe" en degene die ik nu heb?
Ik ben in het bezit van een Thermaltake tsunami 2 x 12CM papst(900-1100RPM) en Boxed koeler (2000-2250RPM) op CPU. Deze zijn zogoed als stil.
Ik zit met hezelfde probleem als zovele die vervelende NB fan, in het begin negeerde ik het een beetje, denk meer om het fijt dat ik erg blij was met de prestaties
Maar is het verschil duidelijk merkbaar tussen die "nieuwe" en degene die ik nu heb?
Ik ben in het bezit van een Thermaltake tsunami 2 x 12CM papst(900-1100RPM) en Boxed koeler (2000-2250RPM) op CPU. Deze zijn zogoed als stil.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
prutser001 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:37:
Zijn er al mensen die een nieuwe NB fan van asus hebben ontvangen? zo ja hoelang heeft dat geduurt?
pingkiller schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 15:34:
De nieuwe fan voor de chipset is binnen! Donderdag gebeld,Zaterdag in huis, had ik niet verwacht van asus.
De fan zat verpakt in een doosje wat eigenlijk net niet door de brievenbus paste. De postbode heeft het daarom maar in de brievenbus geramt ofzo,het vast best klem. Maar gelukkig is de fan nog heel. Binnenkort zal ik hem op mijn mobo schroeven en kijken hoeveel het in DB scheelt.
darklord007 schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:51:
ik heb de nieuwe fan ook heel snel gekregen, moet zeggen dat ie er wel goed uitziet, maar wel weinig oppervlakte heeft. zijn er al mensen die m erop hebben zitten? en hoe presteerd deze dan?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 13:51 ]
Verwijderd
Ik had mijn NB47J al klaarliggen voordat ik het moederbord ontving maar toen ik hem binnen had bleek ie dusdanig stil te zijn dat ie niet boven mijn rear 120mm fan uitkomt. Nou had ik hem alsnog willen inbouwen (had hem toch al) toen bleek dat ie ook nog eens niet ging passen door de VF700-Cu op mijn X800 XL Ultimate. En omdat ik zagen in mijn PC niet zo zag zitten heb ik het hierbij maar belaten.
Ik denk trouwens dat zelfs mijn 7000B-Cu boven de NB fan uitkomt...
Beetje off-topic: Weet iemand wat Temp3 (IT8712F chip) en Temp1 (ACPI chip) in SpeedFan voorstellen? Heb een A8N-E moederbord.
Beetje off-topic: Weet iemand wat Temp3 (IT8712F chip) en Temp1 (ACPI chip) in SpeedFan voorstellen? Heb een A8N-E moederbord.
Verwijderd
Volgens mij heb jij de nieuwe versie met nieuwe NB koeler...Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:26:
Ik had mijn NB47J al klaarliggen voordat ik het moederbord ontving maar toen ik hem binnen had bleek ie dusdanig stil te zijn dat ie niet boven mijn rear 120mm fan uitkomt. Nou had ik hem alsnog willen inbouwen (had hem toch al) toen bleek dat ie ook nog eens niet ging passen door de VF700-Cu op mijn X800 XL Ultimate. En omdat ik zagen in mijn PC niet zo zag zitten heb ik het hierbij maar belaten.
Kan je eens een fotootje posten a.u.b.?
De AMD Athlon 64 3500+ heb ik en ClawHammer-512 S939 staat er ook nog bij...ff_tweake schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:54:
[...]
Als je je pc opstart is het CPU nog koud. Het moederbord kan de fan dan zacht laten draaien. Soms is dat zo zacht dat de fan niet wil beginnen.
En ik zou gewoon die 1GB erin laten zitten, is wel genoeg voor BF2.
En als je een wincheser of oudere core kun je niet zo een reepje bij doen, dan moet je er gelijk 2 nemen.
Ik zal je tip morgen eens bekijken als ik hem koud start, dan ga ik wel even in de bios zitten wachten tot ie wel aanslaat, bedankt!
Bf2 heeft nu lang werk met laden, en het duurt even voor ik vloeiend kan spelen, zal eerst alles wel moeten bufferen ofzo?
Verwijderd
Ik heb vandaag beslist een A8N-E te kopen.
Welke versie van dit moederbord (i.v.m. met Northbridge koeler) moet ik nu bestellen?
Of kan ik koelvin en ventilator beter vervangen door een ZM-NB47J Northbridge Heatsink?
Dank bij voorbaat.
Welke versie van dit moederbord (i.v.m. met Northbridge koeler) moet ik nu bestellen?
Of kan ik koelvin en ventilator beter vervangen door een ZM-NB47J Northbridge Heatsink?
Dank bij voorbaat.
Verwijderd
De ene zonder het vierkantie 8000rpm draaiende kleine irriterende fannetje.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:28:
Ik heb vandaag beslist een A8N-E te kopen.
Dank bij voorbaat.
Verwijderd
Wat is beter: Asus' nieuwe Northbridge koeler of een Zalman ZM-NB47J Northbridge Heatsink?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 08:20 ]
Maargoed om nog even op een wat ouder onderwerp terug te komen....
Zijn de T1 timing problemen al opgelost en zo ja, in welke BIOS?
Ook is bij mij natuurlijk de northbridge fan ermee opgehouden (althans... hij maakte een afgrijselijk geluid), dus deze heb ik vervangen door een passief zalman blokje.
Op dit blokje heb ik een 40mm papst fannetje draaiend op 5 volt zodat deze nog maar iets van 1900 rpm draait.
Echter heb ik wel een goede airflow en op dit moment maakt dat fannetje geen geluid en zorgt er ook nog eens voor dat me chipset lekker koud blijft
Dit fannetje heb ik niet bovenop het koelblokje gemonteertd maar (als je recht tegen het moederbord in je kast aankijkt) aan de rechterkant van het blokje.
Dit heb ik gedaan zodat ik mogelijk bij toekomstige kaarten in een sli opstelling niet met ruimte problemen komt te zitten.
Heb namelijk nu al 2 pinnetjes van links onder op hert blokje moeten wegknippen zodat er een 2e 6600GT op past.
En mijn keuze tussen een nieuw asus fannetje of hert zalman blokje + een fannetje naar eigen keus, is dus het zalman + fannnetje naar eigen keud geworden.
Dit heb ik gekozen om de volgende redenen:
- als dat nieuwe asus fannetje ermee stopt moet ik weer opnieuw gaan lopen kloten met me moederbord.
- Als nu me fanetje ermee stopt dan loop ik nog niet echt direct gevaar dat me chipset doorbrand.
- Ik heb het ook gedaan voor de stilte.
Zijn de T1 timing problemen al opgelost en zo ja, in welke BIOS?
Ook is bij mij natuurlijk de northbridge fan ermee opgehouden (althans... hij maakte een afgrijselijk geluid), dus deze heb ik vervangen door een passief zalman blokje.
Op dit blokje heb ik een 40mm papst fannetje draaiend op 5 volt zodat deze nog maar iets van 1900 rpm draait.
Echter heb ik wel een goede airflow en op dit moment maakt dat fannetje geen geluid en zorgt er ook nog eens voor dat me chipset lekker koud blijft
Dit fannetje heb ik niet bovenop het koelblokje gemonteertd maar (als je recht tegen het moederbord in je kast aankijkt) aan de rechterkant van het blokje.
Dit heb ik gedaan zodat ik mogelijk bij toekomstige kaarten in een sli opstelling niet met ruimte problemen komt te zitten.
Heb namelijk nu al 2 pinnetjes van links onder op hert blokje moeten wegknippen zodat er een 2e 6600GT op past.
En mijn keuze tussen een nieuw asus fannetje of hert zalman blokje + een fannetje naar eigen keus, is dus het zalman + fannnetje naar eigen keud geworden.
Dit heb ik gekozen om de volgende redenen:
- als dat nieuwe asus fannetje ermee stopt moet ik weer opnieuw gaan lopen kloten met me moederbord.

- Als nu me fanetje ermee stopt dan loop ik nog niet echt direct gevaar dat me chipset doorbrand.
- Ik heb het ook gedaan voor de stilte.
[ Voor 19% gewijzigd door CaVeFiSh op 25-07-2005 13:46 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Wel ... lijkt me dat ik slachtoffer n + 1 ben in het northbridge verhaal ...
Mijn fannetje begint ook verschrikkelijk te piepen en te knarsen en draait van 0 tot x rpm ... maar vlot is het zeker niet !
Behalve de passieve zalman, zijn er mensen die ook andere NB coolers op de A8N-SLI hebben geprobeerd, zoals bijvoorbeeld :
tov het passief coolen van de Northbridge, hoewel ik wel wat airflow heb in de case (Coolermaster Stacker met cross flow fan, 2x120mm intake, 1x120 + 1x80 outtake + voeding)
Wat betreft de swap door Asus zelf, lijkt het dat ze in België minder coöperatief zijn dan in NL
; daarbij komt dan nog dat ik mijn MB in Duistland heb gehaald
Mijn fannetje begint ook verschrikkelijk te piepen en te knarsen en draait van 0 tot x rpm ... maar vlot is het zeker niet !
Behalve de passieve zalman, zijn er mensen die ook andere NB coolers op de A8N-SLI hebben geprobeerd, zoals bijvoorbeeld :
- Coolermaster Blue ICE II
- Microcool Northpole
- Thermaltake Extreme Spirit North & South Bridge Cooler
- Swiftech MCX159
- Andere alternatieven ?

Wat betreft de swap door Asus zelf, lijkt het dat ze in België minder coöperatief zijn dan in NL

[ Voor 17% gewijzigd door MaXX99 op 25-07-2005 17:52 . Reden: Toevoeging ]
Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F
Verwijderd
Kunnen we niet gewoon gratis thuis een nieuwe(betere) ter vervanging ontvangen van Asus??
iemand al geprobeerd.. of willen ze de hele mobo
als je asus hierover belt dan sturen ze je een nieuwe verbeterde op.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:02:
Kunnen we niet gewoon gratis thuis een nieuwe(betere) ter vervanging ontvangen van Asus??
alleen ik ben nog aan het w88 moet deze week binnen komen
ik wil binnenkort ook dit bord (non-deluxe) halen samen met een Creative Inspire T7900 7.1 setje. Kan ik dan DVD's met Dolby Digital of DTS geluid afspelen, of moet ik dan echt een Audigy 2 ZS halen?
Verwijderd
Woei ik zei toch dat me chipset koelertje kapot was he... backbone computer center wilt me er eentje gratis versturen
dat noem ik nog eens service. Maar ff een vraag voor de chipset koeler te verwijderen.... moet het hele moederbord eruit worden genomen of ist een kwestie van die schroefjes losmaken en klaar ?
Vandaag met asus gebeld, en die hadden ze niet meer op voorraad en konden me ook niet vertellen waarneer ze binnen kwamen.
Toen Alternate gebeld (waar Mobo gekocht is) en die wisten ook van niets.
Er werden levertijden van 2 tot 3 weken genoemd.
Ik hoop dat dat rottige koelertje het overleefd, als hij kapot gaat (en mobo meeneemd) ga ik mooi voor de premium.
Toen Alternate gebeld (waar Mobo gekocht is) en die wisten ook van niets.
Er werden levertijden van 2 tot 3 weken genoemd.
Ik hoop dat dat rottige koelertje het overleefd, als hij kapot gaat (en mobo meeneemd) ga ik mooi voor de premium.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
ik heb me een asus a8n-sli premium besteld, eens kijken wat dat voor bordje is
This is the Way.
Ik heb een probleempje met mijn Asus a8n-sli Premium
Ik wil voor de gein eens kijken of ik mijn X2 - 4400 op 4800 krijg en wou daarom in mijn BIOS mijn multiplier op 12 zetten. Helaas gaat mijn bios maar naar x11 ?!?
Het bord ondersteund de 4800 vanaf bios versie 1005 (welke ik ook heb)
De beta bios'en zijn zo te zien van de site gehaald (misschien wordt 1006 zeer binnenkort gereleased ?) dus die kan ik ook niet proberen...
Nou vroeg ik me af of iemand weet of dit een beveiliging is: dat ik mijn x2 niet verder dan x11 zet ?
Of zou het iets anders kunnen zijn ?
Ik wil voor de gein eens kijken of ik mijn X2 - 4400 op 4800 krijg en wou daarom in mijn BIOS mijn multiplier op 12 zetten. Helaas gaat mijn bios maar naar x11 ?!?
De beta bios'en zijn zo te zien van de site gehaald (misschien wordt 1006 zeer binnenkort gereleased ?) dus die kan ik ook niet proberen...
Nou vroeg ik me af of iemand weet of dit een beveiliging is: dat ik mijn x2 niet verder dan x11 zet ?
Ik heb dat asus update tooltje gewoon gebruikt, en heb nu 1011 final bios?
Dit is wat Asus Probe aangeeft :
Version : ASUS A8N-SLI DELUXE ACPI BIOS Revision 1011
Verwijderd
juist japrutser001 schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:05:
Ik heb dat asus update tooltje gewoon gebruikt, en heb nu 1011 final bios?
Enkel de FX series van AMD zijn multiplier unlocked naar boven toe. Met een X2 kun je enkel de multiplier naar beneden halen en niet hoger dan et origineel.Defspace schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:22:
Ik heb een probleempje met mijn Asus a8n-sli Premium
Dus niet zomaar je moederbord de schuld geven maar ook een beetje verder druven kijken, bijvoorbeeld in het overclock gedeelte van dit forum kun je meer info vinden.
Krijg volgende week trouwens ook een Premium en X2 4400+
Edit Offtopic:
Zie ook dat je een Asus 7800 erbij hebt... gaat deze combinatie goed?
Want die heb ik ook besteld.
[ Voor 6% gewijzigd door Refragmental op 26-07-2005 23:50 ]
Ik geef niet mijn moederbord de schuld. Ik zeg "Ik heb een probleempje met .... "Legion schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:48:
[...]
Dus niet zomaar je moederbord de schuld geven maar ook een beetje verder druven kijken,
Wel balen btw. Ik dacht dat de X2 ook mp unlocked zou zijn

Je zal niet teleurgesteld zijnEdit Offtopic:
Zie ook dat je een Asus 7800 erbij hebt... gaat deze combinatie goed?
Want die heb ik ook besteld.
Ik heb alleen met de X2 (nog?) niet het "server/workstation" gevoel wat ik met een "echte" dual proc wel heb. Ligt waarschijnlijk ook aan het feit dat de servers over SCSI beschikken en ik het "maar" met SATA raid moet doen
Misschien toch nog maar eens kijken naar een leuke scsi controller + disks
Verwijderd
Zeg mensen
waarom hebben jullie zoeen koelblokje van zalman gekocht ? als je gewoon het koelertje uittrekt en een klein koelertje erop zet werkt hij ook perfect
heb het net gedaan en de temp blijft onder de 43 graden
Ik heb net met Asus gebeld (thnx ACM voor het telefoonnummer), en sta nu op de lijst. Als ze nieuwe binnenkrijgen dan sturen ze em op.
Het fannetje maakt echt een grafherrie en draait nog maar op max 1000-2000 rpm. Als ik m'n PC aanzet moet ik em ook handmatig even aanzwengelen, anders gaat ie niet draaien.
Heeft iemand een tijdelijke oplossing totdat ik de nieuwe fan krijg? Hoe krijg ik het voor elkaar dat ie weer fatsoenlijk gaat draaien? Maakt niet uit als het maar voor max 1-2 weken ofzo is, als het maar weer goed gaat.
Het fannetje maakt echt een grafherrie en draait nog maar op max 1000-2000 rpm. Als ik m'n PC aanzet moet ik em ook handmatig even aanzwengelen, anders gaat ie niet draaien.
Heeft iemand een tijdelijke oplossing totdat ik de nieuwe fan krijg? Hoe krijg ik het voor elkaar dat ie weer fatsoenlijk gaat draaien? Maakt niet uit als het maar voor max 1-2 weken ofzo is, als het maar weer goed gaat.
fannetje er ff uitdraaien en aan de onderkant stikkertje er een beetje afhalen en er olie aan doen dan doet ie het weer ffQuarK schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:34:
Ik heb net met Asus gebeld (thnx ACM voor het telefoonnummer), en sta nu op de lijst. Als ze nieuwe binnenkrijgen dan sturen ze em op.
ik vind de premium al een beter bord dan de gewone versie...
ik zit nu rond de 32 graden... na een paar potjes gta:sa en cs:s vind ik mooi. eerder zat ik veel hoger
ik zit nu rond de 32 graden... na een paar potjes gta:sa en cs:s vind ik mooi. eerder zat ik veel hoger
This is the Way.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.