[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:19
worden de nieuwe SLI-borden (niet premium) ondertussen al standaard geleverd met het nieuwe koelertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:21

Proximus

100% OC

Bramm schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:14:
worden de nieuwe SLI-borden (niet premium) ondertussen al standaard geleverd met het nieuwe koelertje?
Dat klopt volgens mij wel...Ik hoorde laatst bij de plaatselijke pc-boer ook daar 1 over praten. Waarschijnlijk kost het Asus kapitalen :P...

Ze kunnen er beter een blaadje bij doen 'Stuur de bon op en ontvang een nieuwe NB koeler!'

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Ben hier ook een bezitter van een A8N-SLI Deluxe en ben er redelijk tevreden van maar kan deze verkopen en had gedacht aan een A8N-SLI Premium.
Nu het meest waar ik mij aan ergerde was die T1 bug (en fannetje natuurlijk :Z ).
Is deze bug nu al opgelost bij dit bordje want geloofde er niet meer in bij die deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand 1 van de volgende schijven in Raid 0 draaien met dit moederbord:
- Samsung SP2504C (SATA II)
- Hitachi Deskstar 7K250 (SATA)
- Hitachi Deskstar T7K250 (SATAII)
- Maxtor Diamondmax 10 6L250S0 16Mb (SATA 150)
Allemaal dus 250Gb.

Wat zijn de ervaringen? (performance, geluid, stabiliteit)

Ik draai/draaide met Seagate 7200.8 250GB in raid 0 en dit geeft inmens veel problemen. Pc loopt dan niet langer stabiel dan 2 weken. Zowel of Silicon of Nvidia controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ikzelf heb 2 x een Hitachi Deskstar 7K250 (SATA) en ze zijn practisch stil (ik hoor toch niets anders dan die irritante NB fan)

Ik heb er ook nog een Seagate 250GB sata II inzitten , als ik NB fan stilzet hoor ik ze alleen een beetje pruttelen als ik ze zwaar belast.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prutser001 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:29:
Ikzelf heb 2 x een Hitachi Deskstar 7K250 (SATA) en ze zijn practisch stil (ik hoor toch niets anders dan die irritante NB fan)

Ik heb er ook nog een Seagate 250GB sata II inzitten , als ik NB fan stilzet hoor ik ze alleen een beetje pruttelen als ik ze zwaar belast.
Ah mooie, een vergelijkend warenonderzoek! :)

Welke is stiller?
Draai je ze in Raid 0?
Op welke controller? (Sillicon of Nvidia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

justifire

Shut up and squat !!

Zit te twijfelen tussen de a8n SLI en de a8N premium.
Is een verschil van 50 euro.
Wil een stille setup, dus ben ook bezig met waterkoeling samenstellen.
Nu is dus mijn vraag, waarom zou ik de premium versie nemen?
Die passieve koeler is leuk, maar ik kan er natuurlijk ook een waterblokje op zetten.
Dat is dan ook meteen de volgende vraag, is er ruimte voor een mcw20-k northbridgeblokje van swiftech? Iemand ervaring?
Of zit de bovenste videokaart dan in de weg?
Firewire, wireless lan en die shit intreseert mij overigens niets.
Dus wat te kiezen en wat zijn de mogenlijkheden?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat de A8N-E Deluxe en Premium eigenlijk?
Ik vraag het me serieus af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik krijg cool 'n quiet niet werkend bij mijn pc..
heb de driver geinstalleerd maar als ik volgens de handleiding in het boekje kijk heb ik helemaal geen enable/disable bij cpu configuration maar alleen auto/disable. Ook kan ik acpi 2.0 support niet vinden. Heb het powermanagemt ook goed staan. Als ik hem op auto zet blijft ie gewoon op 2ghz lopen volgens mbm5
heb ik een te oud bios ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Kaasplank op 28-07-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:00:
Bestaat de A8N-E Deluxe en Premium eigenlijk?
Ik vraag het me serieus af...
Zoek eens zou ik zo zeggen...
http://www.asus.nl/products/mb/mbindex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk is dit al is langsgekomen maar omdat het ontzettend veel tijd vreet 9x 25 pages door te bladeren vraag ik het toch maar voorzichtig :)

Ik ben van plan een nieuwe HD aan te schaffen en zit te twijfelen tussen de:

- Western Digital Raptor, 10k Sata 74gb
- Western Digital Caviar Special Edition 250 GB 7200rpm Sata II 300

2 Vraagjes,

1. werken deze beide goed met dit moederbord? Ik heb de non deluxe versie, dus als het goed is moeten ze zonder drivers werkzaam te krijgen zijn?

2. Hebben mensen ervaring met deze schijven qua snelheid? Zal het onderling veel uitmaken of kan ik gewoon beter voor de hogere opslagcapaciteit gaan..

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werken deze beide goed met dit moederbord?
volgens mij heb je geen enkel probleem met geen enkele harde schijf (SATA) op dit moederbord
Zeker niet als je een up to date BIOS hebt. Aleen ATA/PATA schijven kunnen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

Kheb eindelijk die gare NB cooler vervangen, er zit nou een oude Geforce 1 (Asus V6800 deluxe) koeler op, voor de mensen die nog zo'n oude kaart hebben liggen, past precies en vastmaken gaat met 2 tie wraps. Je moet alleen ff de oude koeler eruit halen, en dan ken ie erop. De rest kan allemaal blijven zitten, dus als je die oude koeler er weer in zet, zou je in principe ook je garantie weer terug hebben (wat altijd wel handig is imo :P )

Anywayz, klein vraagje, als je Q-fan aanzet, gaat de chipset koeler dan ook langzamer draaien bij lage temperaturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

afgelopen week heb ik een nieuwe PC besteld en in elkaar gezet. Hierbij heb ik veel gebruik gemaakt van dit forum en met name de zoekopties en ervaringen van anderen. Nu is alles goed gegaan totdat ik er mee het internet op wilde. Dit blijkt niet te kunnen met het moederbord, terwijl er wel een onboard netwerk kaart op zit.

Nu heb ik de netwerk kaart van mijn oude PC gebruikt om zo toch te kunnen internetten maar dit lijkt me niet helemaal de bedoeling. Mijn vraag aan jullie is: Zijn er meer mensen met dit probleem? En zoja, hoe hebben ze dit opgelost?

Relevante specificaties:
Moederbord: Asus A8N-SLI (non-deluxe)
ISP: Chello, classic abonnement

Ik heb uiteraard eerst de drivers van de meegeleverde cd geinstaleerd. Vervolgens heb ik getracht nieuwe drivers te downloaden van de Asus site. Verder heb ik nog de helpdesk van UPC gebeld, uiteraard zonder succes. In de search heb ik niks kunnen vinden helaas.

Tevens heb ik nog een 2e vraag.
Uit ervaringen die ik gelezen heb, heb ik geconcludeerd dat de northbridge fan van het moederbord veel herrie maakt. Dit heeft mij doen besluiten om een Zalman heatsink (ZM-NB47J) te instaleren. Nu draait mijn systeem stabiel, alleen wordt de heatsink erg warm. Ik begrijp dat een heatsink warm moet worden maar het is zo dat ik mijn vingers er niet langer dan 2 seconden op kan leggen. Nu is mijn vraag: is dit normaal?

Ik hoop dat jullie op mijn beide vragen antwoord kunnen geven.
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Het lijkt me handig als je even aangeeft wat precies het probleem is met het maken van de netwerkverbinding...

Om bij het begin te beginnen: is de on-board netwerk-hardware wel ingeschakeld in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Elp schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:37:
Anywayz, klein vraagje, als je Q-fan aanzet, gaat de chipset koeler dan ook langzamer draaien bij lage temperaturen?
Q-Fan regelt in principe alleen de snelheden van je Chassis fan en je CPU fan maar als ik het goed heb begrepen uit de handleiding zit je chipset fan gekoppeld aan je CPU fan.

Pagina 2-23 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, sorry, ik ben vergeten erbij te zeggen wat er precies mis is.

Apparaat beheer geeft een netwerk adapater aan en ik zie ook een lan-connectie bij mijn netwerk plaatsen, een 1394 verbinding. Deze zegt een 400Mbps verbinding te zijn en zegt ook connected te zijn maar krijgt geen enkele gegevens, geen IP adres, nog een subnetmask etc. Zonder deze gegevens kan hij natuulijk geen verbinding maken. De LAN optie staat in de BIOS ingeschakeld, maar dit is default al het geval.

Ik hoop dat je hier wat mee kan en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dan heb je dus je netwerkdrivers nog niet geinstalleerd. Die 1343 verdinding is je Firewire-poort. ;) Even in apperaatbeheer kijken lost denk ik een hoop problemen op. BTW, de netwerkkaart heet in netwerkbeheer NVidia Netwerkcontroler. (oid) :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Kan alstjeblieft iemand even antwoord geven op de vraag of de T1 timing problemen al zijn opgelost in nieuwere BIOS versies.
En zo ja, welke BIOS versies ?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kan ik de driver voor dit ding ergens op de cd vinden of moet ik op amd.com zoeken? kan nergens wat over deze driver vinden namelijk.

Afbeeldingslocatie: http://onzinforum.bvdserver.com/images/driver.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

justifire

Shut up and squat !!

Iemand antwoord op mijn bovenstaande vraag wat te kiezen, a8n -sli met northbridgewaterkoeling of a8n-premium met passieve koeling ?

[ Voor 17% gewijzigd door justifire op 29-07-2005 18:11 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zou je het tab-blad network-adapters kunnen uitklappen? Daar staat de netwerkkaart in. ;)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet bijdehand doen aub.

Bij de netwerk adapters staan nu de 1394 net adapter en mijn oude Realtek netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:04:

Uit ervaringen die ik gelezen heb, heb ik geconcludeerd dat de northbridge fan van het moederbord veel herrie maakt. Dit heeft mij doen besluiten om een Zalman heatsink (ZM-NB47J) te instaleren. Nu draait mijn systeem stabiel, alleen wordt de heatsink erg warm. Ik begrijp dat een heatsink warm moet worden maar het is zo dat ik mijn vingers er niet langer dan 2 seconden op kan leggen. Nu is mijn vraag: is dit normaal?

Bij voorbaat dank!
Ik kon ook m'n vingers branden aan het blokje, je zou dus haast denken dat het normaal is, maar het is natuurlijk helemaal niet goed voor de chipset..
Ik had toen m'n NB47J vervangen met deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/7922-c.jpg
(ikbenstil.nl - IBL® Cooler nF4)

Hij is echt superstil & hij houdt de chipset op 33/34 graden bij normaal gebruik.. _/-\o_
Het blokje is volgens mij de Zalman ZM-NB32J, maar je kan misschien net zo makkelijk je ouwe NB47J modden door de bovenkant vlak te dremelen/vijlen en er een 40mm 3-pin fan op te schroeven...

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:34:
[...]

Ah mooie, een vergelijkend warenonderzoek! :)

Welke is stiller?
Draai je ze in Raid 0?
Op welke controller? (Sillicon of Nvidia)
Ik hoor ze allebei niet, de NB fan overstemt alles :(

Ik heb de 2 hitachi's op de silicon gehad @ raid0, snelheid was goed, geen gekke dingen alles verliep goed. wel gewoon weer normaal gaan draaien, moet eerst nog 1 schijf extra.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

rabor schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:17:
[...]

Ik kon ook m'n vingers branden aan het blokje, je zou dus haast denken dat het normaal is, maar het is natuurlijk helemaal niet goed voor de chipset..
Ik had toen m'n NB47J vervangen met deze:

[afbeelding]
(ikbenstil.nl - IBL® Cooler nF4)

Hij is echt superstil & hij houdt de chipset op 33/34 graden bij normaal gebruik.. _/-\o_
Het blokje is volgens mij de Zalman ZM-NB32J, maar je kan misschien net zo makkelijk je ouwe NB47J modden door de bovenkant vlak te dremelen/vijlen en er een 40mm 3-pin fan op te schroeven...
Ik vindt dat koelertje aardig duur (het meeste is erg duur bij die zaak)

€22.50 voor dat koelertje.
Een losse Zalman ZM NB32J (€5,25) en een losse YS Tech FD 124010LB (€9,13) is goedkoper.
Met een klein beetje fantasie heb je dat zo inelkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:33:
Niet bijdehand doen aub.

Bij de netwerk adapters staan nu de 1394 net adapter en mijn oude Realtek netwerk kaart.
Mijn excuses, ik dacht dat jij dat plaatje liet zien. Maar in dat opzicht zou je de (oude Realtek) netwerkkaart moeten aansluiten op je modem, en die even resetten. Ik begreep dat dat bij kabelmodems nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
prutser001 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 01:06:
[...]

Ik vindt dat koelertje aardig duur (het meeste is erg duur bij die zaak)

€22.50 voor dat koelertje.
Een losse Zalman ZM NB32J (€5,25) en een losse YS Tech FD 124010LB (€9,13) is goedkoper.
Met een klein beetje fantasie heb je dat zo inelkaar.
Als ze de Papst 412/2 op voorraad hadden had ik die genomen & dan had het blokje 25,25 gekost.. maar volgens de verkoper was het fannetje dat zij op dat koelertje leveren nog iets stiller & kwalitatief gelijkwaardig. YS Tech = meer geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door rabor op 30-07-2005 13:58 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het asus A8N SLI bord dat hier in een PC zit heeft toch wel rare kuren. Blijkbaar is er iets grondig mis met de sturing van de gewone PCI kaarten. De PC start namelijk niet op als de draadloze netwerkkaart in de PC zit. Ook de ISDN modem mag niet in het bovenste slot zitten. Dat heb ik nu in het middelste gestopt. De PC start nu wel op, maar de kaart werkt nog steeds niet. Maar ja, het bord is zeker nog in garantie dus dat gaat normaal maandag weer binnen (de winkel was toe). Probleem is wel dat er een Zalman NB koeler op zit. Die losmaken is geen probleem, maar de oude dan terug plaatsen ist iets anders. Als er een nieuw bord in de plaats komt is dit dan met een nieuwe stillere koeler?

Zo nee, kan de leverancier dit regelen of moeten we zelf contact opnemen worden met asus?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 14:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:19
Komende week krijg ik m'n SLI bordje binnen (als het goed is). Hopelijk zit er al een nieuwe NB-koeler op, anders ga 'm gelijk aanvragen. Gaan ze bij de hotline nog lastige vragen stellen om er achter te komen of je NB-koeler wel echt kapot is? Ik neem aan dat je je mobo serienummer moet doorgeven als je belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:40:

Zo nee, kan de leverancier dit regelen of moeten we zelf contact opnemen worden met asus?
Contact opnemen met Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
Speed_Sheep schreef op maandag 18 juli 2005 @ 20:02:
Mijn chipset fan is ook kapot. Nieuwe aangevraagd bij Asus, echter duurt het +/- 2 weken voordat Asustek een nieuwe leveringsreeks aan chipset fans binnen krijgt.

Ik draai nu zo'n 4 dagen continu zonder chipset fan, nog geen blauw scherm oid gehad.
Enig idee hoe slecht dit is voor de chipset? Zit er een beveiliging voor ingebouwd in mobo dat bij een te warme chipset hij vanzelf uitgaat oid?
Ben nu terug van vakantie, PC heeft 8 dagen niets gedaan. Maar al met al heeft PC toch al zo'n 7 dagen gedraaid zonder chipset fan.
Heb nog steeds niets ontvangen van Asus.
Wederom mijn vraag:
Enig idee hoe slecht het voor de chipset is als er geen cooler op zit? Zit er een beveiliging voor ingebouwd in mobo dat bij een te warme chipset hij vanzelf uitgaat oid?

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik hieruit besluiten dat onderstaand fotootje gephotoshopt is?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1096533994.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:54:
[...]

[afbeelding]
Lindsay zal niet rusten totdat hij weet wat voor specs de premium bordjes hebben ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Fijn dat er nog steeds geen QVL lijst is voor die premium, ik zit nog steeds te klooien met m'n corsair chips op dit bord

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:49:
Fijn dat er nog steeds geen QVL lijst is voor die premium, ik zit nog steeds te klooien met m'n corsair chips op dit bord
Volgens mij zal de Deluxe QVL ook wel van toepassing zijn op de Premium versie...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:22:
Heeft iemand 1 van de volgende schijven in Raid 0 draaien met dit moederbord:
- Samsung SP2504C (SATA II)
- Hitachi Deskstar 7K250 (SATA)
- Hitachi Deskstar T7K250 (SATAII)
- Maxtor Diamondmax 10 6L250S0 16Mb (SATA 150)
Allemaal dus 250Gb.

Wat zijn de ervaringen? (performance, geluid, stabiliteit)

Ik draai/draaide met Seagate 7200.8 250GB in raid 0 en dit geeft inmens veel problemen. Pc loopt dan niet langer stabiel dan 2 weken. Zowel of Silicon of Nvidia controller.
Hier draait het met 4x Maxtor 300G sata in raid 0+1 op de Nvidia raid. Het enige probleem was om de Plextor 716SA fatsoenlijk aan de praat te krijgen. De hdd's lopen als een zonnetje (maar net iets minder warm) en het geheel is redelijk stil. Meeste herrie komt van de cpu/NB/Ati fans, maar die gaan er op termijn nog wel uit :)

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem inmiddels gevonden.
Op de site van Nvidia heb ik de nieuwste nFroce drivers gedownload en geinstaleerd. Ik had ze al van de meegegeven CD geinstaleerd, maar die werkte dus niet, evenals de audio drivers hiervan. Dit is toch een beetje raar, dat je drivers meegeeft die het niet doen.

Maarja, Ik heb dus de nieuwste nFroce drivers geinstaleerd, en hier zaten ook audio drivers bij. Hiermee doet het geluid het dus niet. Ik moet dus apart audio drivers, ethernet drivers en moederbord drivers instaleren. Is er niet een pakket wat alles instaleerd?

Iig bedankt voor jullie hulp tot zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30
Gisteren een pc gebouwd voor mijn neef. Helaas vertoont de pc vastlopers bij 3d games zoals GTA San Andreas. Het beeld schiet op zwart, dus geen blue screen en de resetknop is dan het enige wat werkt.

Specs:
- Aopen H600A 350 watt 24pins
- AMD Athlon 3200+ Venice core
- A8N-SLI
- Leadtek 6600GT TDH (1x dus geen sli)
- 2 x Corsair 512 mb pc3200 2,5 cl Value Ram (dual channel modus)
- Maxtor diamond max 10 200gb sata
- Windows XP professional SP2 (32-bit)

De pc is geinstalleerd met alle originele drivers van de bijgeleverde cd-roms, dus ook van de videokaart.
Cool 'n Quiet is geinstalleerd zowel AMD als Asus driver.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Mad_Manic schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:57:
De pc is geinstalleerd met alle originele drivers van de bijgeleverde cd-roms, dus ook van de videokaart.
Installeer eens de meest recente drivers van je videokaart, beter nog, van alle onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Gisteren een pc gebouwd voor mijn neef. Helaas vertoont de pc vastlopers bij 3d games zoals GTA San Andreas. Het beeld schiet op zwart, dus geen blue screen en de resetknop is dan het enige wat werkt.

Specs:
- A8N-SLI

Iemand een idee?
Kijk of die powerstekker in je videokaart zit, ik was dat ook vergeten en toen sprong ook alles op zwart, toen moest ik hem uitzetten..

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
m00n schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:55:
[...]

Kijk of die powerstekker in je videokaart zit, ik was dat ook vergeten en toen sprong ook alles op zwart, toen moest ik hem uitzetten..
De Leadtek 6600GT TDH heeft geen extra molexaansluiting, dus dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Linchpin schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:10:
[...]

De Leadtek 6600GT TDH heeft geen extra molexaansluiting, dus dat zal het probleem niet zijn.
Dat klopt idd, er zit wel een extra molex aansluiting op het mobo indien er een 2de kaart aangesloten is. Die heb ik niet aangesloten want er zit maar 1 kaart in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een A8N-SLI kopen als je SLI toch niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 09:54:
[...]

[afbeelding]
Wat ik nou niet snap hè, op de normale versies van de A8N zit wél een cooler, en op bijvoorbeeld deze zit er een heel kleintje...

Met welk programmatje kun je de temperatuur van je NorthBridge uitlezen dan? :?

[ Voor 74% gewijzigd door Game-Freak op 31-07-2005 20:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Game-Freak schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:08:
Met welk programmatje kun je de temperatuur van je NorthBridge uitlezen dan? :?
Alleen als je er zelf een sensor opzet toch?
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:46:
Waarom een A8N-SLI kopen als je SLI toch niet gebruikt?
Om het in de toekomst te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Freaky Gabbur schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Ik denk dat het heel moeilijk is om in de 'toekomst' nog zo'n zelfde videokaart te kopen die je er in hebt zitten...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Ik zet er nu een 6600GT in, op dit moment de beste kaart qua prijs-prestatieverhouding. Als ik er over een tijdje nog een in kan zetten tegen een mooi prijsje....wel even in de gaten houden wanneer ze stoppen met verkopen van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freaky Gabbur schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Is dat de enige reden waarom iedereen de SLI-versie koopt?
Anders is er toch geen verschil?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:01:
[...]
Is dat de enige reden waarom iedereen de SLI-versie koopt?
Anders is er toch geen verschil?
Ik moest iets samenstellen voor iemand die firewire nodig heeft. Dat zit ook niet op die A8N versie.

Weet trouwens iemand of het noodzakelijk is om die EZ plug molex voor de videokaart op het mobo aan te sluiten (A8N-SLI) als er maar 1 videokaart (Leadtek 6600GT TDH) in zit? Ik heb last van crashes in 3d games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Mad_Manic schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:20:
[...]

Ik moest iets samenstellen voor iemand die firewire nodig heeft. Dat zit ook niet op die A8N versie.

Weet trouwens iemand of het noodzakelijk is om die EZ plug molex voor de videokaart op het mobo aan te sluiten (A8N-SLI) als er maar 1 videokaart (Leadtek 6600GT TDH) in zit? Ik heb last van crashes in 3d games.
Nee is niet nodig.
Ik heb hem ook niet aangesloten.
Je zou wel kunnen kijken of het helpt (kan geen kwaad volgens mij) maar nodig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Juggernaut schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:13:
Ik krijg cool 'n quiet niet werkend bij mijn pc..
heb de driver geinstalleerd maar als ik volgens de handleiding in het boekje kijk heb ik helemaal geen enable/disable bij cpu configuration maar alleen auto/disable. Ook kan ik acpi 2.0 support niet vinden. Heb het powermanagemt ook goed staan. Als ik hem op auto zet blijft ie gewoon op 2ghz lopen volgens mbm5
heb ik een te oud bios ofzo?
mag ik even mee kicken, ik kan die acpi 2.0 support setting ook niet vinden, mss ben ik een btje scheel ofzo maar in de bios kan ik die setting niet vinden...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het onboard geluid van de A8N-E van goede kwaliteit of kan ik beter een afzonderlijke geluidskaart kopen? Welke speakers zijn aangeraden?

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een absolute aanrader met uitstekende prijs/kwaliteit is de Creative audigy 2 ZS die ik overigens zelf bezit. Het standaard geluid is ook al redelijk deftig maar kan uiteraard altijd beter. Let op: als je een geluidskaart aansluit steek je die het best in het onderste PCI slot en zet je AC97sound op disabled in het BIOS

Als je een absoluut keigoede 2.1 speakerset wilt zou ik de altec lansing 2100 aanraden die overigens bijna alle 2.1 awards heeft gewonnen en telkens als een van de betere 2.1 speakersets uit tests komt

Kheb vorig jaar mijn eerste set gekocht en dit jaar mijn tweede
kben er zeer tevreden van.
Enige minpuntje is misschien dat er iets TE veel bas uitkomt maar dat is gemakkelijk softwarematig te regelen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent er iemand het telefoonnummer van de Belgische ASUS dienst
want mijn koelertje op de chipset begint behoorlijk te ratelen en is langzaam aan het wegsterven

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Laatst online: 23:32

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:16:
kent er iemand het telefoonnummer van de Belgische ASUS dienst
want mijn koelertje op de chipset begint behoorlijk te ratelen en is langzaam aan het wegsterven
Ik denk dat je toch het nederlandse nummer moet gaan bellen, ik kan geen belgische vinden. Je kan ook geen belgie kiezen op de Asus site.
Asus Support

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Een vraag voor de A8N-SLI Deluxe bezitters.....

Heeft iemand ervaring met een 6600GT + Zalman VF700-AlCu + Asus A8N-SLI + Zalman NB47J??

Dus graka met zalman koeler, en mobo met zalman passieve koeling..... Het schijnt niet te passen.... Aangezien ik op het punt sta deze configuratie te kopen zou ik graag willen weten of iemand al ervaringen met deze combo heeft.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
ik heb vanmiddag de originele chipset fan vervangen door de zalman zm-nb47j, de originele begon herrie te maken.
van de zalman heb ik wel wat koelribben moeten inkorten omdat die anders niet onder mijn videokaarten pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ongeveer 10 pagina's terug gelezen dat je het gratis asus nummer kan bellen:
0800-0232694
Dit nummer vind ik echter nergens op de asus support site
Is dit soms een nummer waar je alleen engelstalige support krijgt of is het nederlandstalig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:02

KhaZ

Alfa Romeo

Ik heb even een vraag gaande over waarschijnlijk de onboard NIC van de A8N-SLI versie (non-deluxe dus).

Heb gewoon de chipset drivers geinstalleerd en de netwerkdrivers, van de cdrom. Nu is het gekke dat als ik lijsten met servers refresh, bijvoorbeeld via Steam, maar ook in games als OFP, en dan de ingame browsers, dat mijn FPS naar 5 ofzo gaat, en het refreshen teringlangzaam gaat..

Wat ik denk, is dat dit door mijn NIC komt, dat als hij veel dingen checkt, de cpu aan het werk zet, ofzo :/ Ik denk niet dat het aan de rest van mijn hardware ligt; nl 2gb ddr400, amd64 3200+ venice, 7800 gtx, etc. Dit zit dik in orde. In de games zelf: helemaal geen lag, alleen bij het refreshen van de serverlist,

Hebben jullie dit al eens meegemaakt, zoja wat was de oplossing, en zo nee, wat zouden jullie mij aanraden om te veranderen/updaten?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:26
Zemskii schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 02:19:
Ik heb even een vraag gaande over waarschijnlijk de onboard NIC van de A8N-SLI versie (non-deluxe dus).

Heb gewoon de chipset drivers geinstalleerd en de netwerkdrivers, van de cdrom. Nu is het gekke dat als ik lijsten met servers refresh, bijvoorbeeld via Steam, maar ook in games als OFP, en dan de ingame browsers, dat mijn FPS naar 5 ofzo gaat, en het refreshen teringlangzaam gaat..

Wat ik denk, is dat dit door mijn NIC komt, dat als hij veel dingen checkt, de cpu aan het werk zet, ofzo :/ Ik denk niet dat het aan de rest van mijn hardware ligt; nl 2gb ddr400, amd64 3200+ venice, 7800 gtx, etc. Dit zit dik in orde. In de games zelf: helemaal geen lag, alleen bij het refreshen van de serverlist,

Hebben jullie dit al eens meegemaakt, zoja wat was de oplossing, en zo nee, wat zouden jullie mij aanraden om te veranderen/updaten?
Kijk even in je processenlijst wanneer hij aan het refreshen is. Bij mij gaat het namelijk supersnel zonder enig probleem. Ik denk eerder dat het je firewall is.

En dat van die zwarte schermen bij die 6600GT TDH (ergens hierboven): volgens mij is je voeding veel te licht. Stop er een zwaardere merkvoeding in. En die molex in het moederbord pluggen kan iig geen kwaad, ik heb een heel simpel pci-e kaartje op dit moment (X300SE, morgen komt mn 6600GT TDH :P ) en heb die molex er gewoon inzitten. Baat het niet, dan schaadt het niet }:O

En ASUS heeft geen Nederlandse support voor zover ik weet, alleen voor laptops e.d. Je moet dan België of Duitsland bellen en die doen net alsof hun neus bloed als het op garantie aankomt. Dus als je leverancier niet meewerkt, kun je naar je garantie fluiten. En helpen gaat ook niet al te best, maar ja het is beter dan niets :( .

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 02-08-2005 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Ik heb net m'n nieuwe fannetje van Asus gekregen. Duurde een kleine week, is best aardig.
Nadat ik m'n oude fannetje even goed gesmeerd heb draait hij nu echter weer goed.. Ik wacht 't even af, heb geen zin om m'n mobo eruit te lichten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

QuarK schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:51:
Ik heb net m'n nieuwe fannetje van Asus gekregen. Duurde een kleine week, is best aardig.
Nadat ik m'n oude fannetje even goed gesmeerd heb draait hij nu echter weer goed.. Ik wacht 't even af, heb geen zin om m'n mobo eruit te lichten ;-)
Is het fannetje anders dan het fannetje wat erop zat? Ik heb net een nieuwe a8n sli deluxe die ook al wat geluid maakt. Daar zit hetzelfde fannetje op als op de asus site staat en in de startpost.
Als het een wee dezelfde is neem ik niet eens de moeite om te gaan bellen, zet ik er wel wat anders op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

QuarK schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:51:
ik ga maar eens opnieuw bellen ik w8 nu al ruim 2 weken

edit: post is nog niet binnen dus kan nog komen.

edit2: ik heb net Asus gebeld, gister zijn er een hoop verstuurd dus voor de mensen die er op w8en vandaag of morgen zal ie wel binnenkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door SV3NNER op 02-08-2005 12:52 ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed_Sheep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2021
SV3NNER schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:50:
[...]

ik ga maar eens opnieuw bellen ik w8 nu al ruim 2 weken

edit: post is nog niet binnen dus kan nog komen.

edit2: ik heb net Asus gebeld, gister zijn er een hoop verstuurd dus voor de mensen die er op w8en vandaag of morgen zal ie wel binnenkomen.
Ik heb ze zojuist ook weer gebeld. Fan heb ik besteld op 18 juli via telefoon, en vervolgens moest ik ze via mail m'n mobo serienummer sturen. Normaal sturen ze een bevestiging via e-mail terug, maar Asus medewerker gaf aan dat hij dat vergeten was.
Gelukkig is mijn aanvraag wel in behandeling genomen; Gisteren is mijn nieuwe fan ook opgestuurd, dus ik kan hem vandaag/morgen ook verwachten.

Systeemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Nieuwe fan zat vandaag in de bus. Maar volgens mij past ie er helemaal niet op? Of moet je eigenhandig een stuk ombuigen en het pinnetje verplaatsen?

Wie heeft hem er wel opgekregen?

-edit: bij de nieuwe opgestuurde nb-koeler zitten de bevestigingspinnen in het midden ipv links/rechtsboven in de hoek)-

[ Voor 26% gewijzigd door Sir5alL op 02-08-2005 15:13 ]

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
charrel schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:16:
[...]

Is het fannetje anders dan het fannetje wat erop zat? Ik heb net een nieuwe a8n sli deluxe die ook al wat geluid maakt. Daar zit hetzelfde fannetje op als op de asus site staat en in de startpost.
Als het een wee dezelfde is neem ik niet eens de moeite om te gaan bellen, zet ik er wel wat anders op.
Ja, het fannetje is anders. En je plaatst em ook niet hetzelfde, maar 45 graden gedraaid (zoals bij de nieuwere revisies) ;-)
Niet forceren, gewoon "schuin" plaatsen. Ik heb em nog niet geplaatst, ga ik ergens deze week doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

The__Virus schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:45:
[...]
Kijk even in je processenlijst wanneer hij aan het refreshen is. Bij mij gaat het namelijk supersnel zonder enig probleem. Ik denk eerder dat het je firewall is.
Heb het probleem nog steeds, en het is toch een netwerkprobleem denk ik. Ik maak even een apart topic in networking.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic

Specs:
- A8N-SLI

Iemand een idee?
Ik heb het inmiddels opgelost. Ik heb de originele drivers van de bijgeleverde leadtek cd gedeinstalleerd. Vervolgens heb ik de laatste WHQL drivers van Nvidia geinstalleerd en alles lijkt het nu prima te doen. Geen crashes meer dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Zemskii schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

Heb het probleem nog steeds, en het is toch een netwerkprobleem denk ik. Ik maak even een apart topic in networking.
Alhier mijn topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

De standaard videokaart van de A8N-E zijn goed genoeg en komt erg leuk geluid uit dus daarom overbodig om een extra sound kaart te kopen maar trouwens de Creative Audigy 2 ZS zijn zekers erg leuke sound kaartjes (heb er zelf ook 1) en heb er veel plezier van.
Als je een klein budget hebt en de A8N-E hebt dan is het geluid goed genoeg.

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel gelezen te hebben over de A8N SLI versies en de AMD64 en X2 processors zou ik best willen overstappen als Intel fan ;)
Ik wil eigenlijk gelijk gaan voor de A8N32 SLI, nou zag ik in dit topic dat dit bord eind augustus komt.
Wie heeft er al een iets exactere datum?
Ik heb al gegoogled en zelfs gemetacrawled, maar ik kan het niet echt vinden, afgezien van de nieuws posts dat ie er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaai zeg, 7 euro belwaarde opgedaan. Da is wel een dure lijn hoor. Maar kdenk dat ik naar nederland gebeld heb want de persoon aan de lijn was een hollander.
Khoop in ieder geval dat dit koelertje meer dan 7 euro waard is
Daarnet had ik trouwens mijn eerste foutmelding toen ik mijn pc wou opstarten.
Iets van dat mijn chipsetfan te weinig toeren maakte per minuut ofzo.
Na een paar keer proberen startte hij uiteindelijk toch op :P
En em is nog altijd maar 28 graden omdat ik er al een tweede bovenop geplakt had :P
maar als ik deze eraf wil doen moet ik die eronder ook af doen dus ik hoop dat ik hem snel binnen krijg.

Wel een zeer goede service. Ik stuurde direct een mailtje en binnen de 30 seconden kreeg ik een mail terug met de boodschap: het fannetje is onderweg :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 19:11
Ik heb een A8N-E moederbord, wat al met een "nieuwe" NB-Cooler geleverd was, althans ik geloof dat de cooler die zeg maar onder 45 graden gemonteerd zit de nieuwe is. Maar deze begint nu ook te rammelen. Viel me vandaag ineens op dat ie meer (irritant) geluid begint te maken. Ik hoop voor jullie dat het toeval is bij mijn fannetje, en geen algemeen euvel van deze nieuwe fan.

Denk dat ik maar een zalmannetje + klein fannetje ga kopen. Dit is niks (vergeleken met Zalman CPU en VGA cooler, die zeer stil zijn).

[ Voor 10% gewijzigd door s441558 op 02-08-2005 20:59 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe warm wordt je chipset nu met dat nieuwe koelertje?
en hoe krijg je die standaardkoeler eraf om dat nieuwe koelertje erop te zetten?
Moet je dat met een tang doorknippen ofzo?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Ik hoop inderdaad dat die nieuwe NB-fan wel een beetje stil is. Alleen de Zalman is een beetje riskant, dus dan ook maar zoeken naar een alternatief (een stil fannetje op een koelblokje monteren)

*edit*. Volgende week ga ik de a8N-sli deluxe aanschaffen. Even afwachten dan hoe de NB-fan het doet.

Om hem op een andere manier goed te koelen wil ik een koperen heatsink + fan erop zetten (stukje beter als de aluminium van Zalman), maar die zijn moeilijk te vinden. Deze heb ik al opgespoort, iemand nog meer varianten gevonden?

[ Voor 53% gewijzigd door GVR op 02-08-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
volgende week komt mijn a8n sli zonder luxe binnen :D dus ik ben nou de manual ff aan het door kieken (bored) lees ik op pagina 26 het volgende:

"This motherboard does not support the SLI-mode for 2 identical SLI-ready PCI-express graphic cards

Eerst dus aan de defibrilator ff bijkomen en toen ff denken, ik snap dus iets niet denk ik... half uurtje rondgevraagd en gezocht maar ik snap het nog steeds niet.. jullie wel?

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Hmm, typo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Ik volg hem ook niet helemaal.

Afbeeldingslocatie: http://fansvanrens.serverthuis.nl/images/div/a8nsli.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ja dat staat idd een beetje raar, misschien dat hij niet 2x16 kan doen ofzo ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

De zin die autodidact ook al quote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
we praten langs elkaar heen :)

kan dat ook dan? 2 maal 8x ofso dan?

[ Voor 77% gewijzigd door autodidact op 02-08-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Het draait dan op 2x8 inderdaad, totaal weer 16. Maar dan worden er toch nog wel 2 identieke pci-e 16x kaarten ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
bij crossfire van ati heb ik gelezen dat je een physiek anders 2de kaart erin moet stoppen, ben ff kwijt hoe dat heet. in ieder geval heb ik er ook een asus 6600 GT kaartje bij gekocht in de veronderstelling dat ik strak makkelijk kan uitbreiden door er nog 1 bij te doen (of 2 nieuwe). ik ga ff tv kijken en kijk zo wel of iemand iets meer weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

Het kenmerk van SLI is juist dat je 2 dezelfde kaarten moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
hmmm zowieso slordige manual.

als je helemaal onderaan gaat kijken naar hoe ze 2 sli kaarten erin zetten, zie je dat ze als voorbeeld op de feauteau's een a8n SLI MET luxe laten zien (extra sATA controler)

offtop:
vreemd dat ik schijnbaar de enige ben die die manual ook daadwerkelijk heeft doorgebladerd :P zit nou op mn ouwe 600 mhz duron en verveel me dus de pleuris LOLLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 16-09 12:32
Gelukkig lees ik de manuals nooit, dus hoef ik me er ook niet aan te storen :P

Heeft iemand die laatste beta bios voor de premium al uitgeprobeerd ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
KaMiKaZe schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 00:41:
Gelukkig lees ik de manuals nooit, dus hoef ik me er ook niet aan te storen :P
jij blij dat deze plank ook weer vrij jumpervrij is,
hoe wist je trouwens waar het ram in moest? gokken? en je sATA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

autodidact schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:09:
[...]

jij blij dat deze plank ook weer vrij jumpervrij is,
hoe wist je trouwens waar het ram in moest? gokken? en je sATA?
Dat lijken me nou niet de meest moeilijke zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
nee, tegenwoordig met al die mooie kleurtjes niet meer :) met mn ak73 ofso van vroeger was dat wel anders, ik heb toch 3 moeder borden gehad waarbij ik fbs op mn ram moest afstemmen (oooooh aaaah oeoeeoeh) iig is het dan handig dat je weet wat al die jumpers doen, en aangezien ik volgende week alles los aangeboden krijg is een manual zeeeer nuttig bij het aansluiten van alle draadjes en nog meer draadjes en snoertjes... tis gewoon off topic dit en straks ga ik nog huilen 8-)

moet nog ff een bootcdrom maken met bios enzo stel dat mn samsung sATA disks niet gepakt worden!

edit: of stel dat je kleurendoof bent

[ Voor 5% gewijzigd door autodidact op 03-08-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eecky
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-02-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 17:08:
amaai zeg, 7 euro belwaarde opgedaan. Da is wel een dure lijn hoor. Maar kdenk dat ik naar nederland gebeld heb want de persoon aan de lijn was een hollander.
Khoop in ieder geval dat dit koelertje meer dan 7 euro waard is
Daarnet had ik trouwens mijn eerste foutmelding toen ik mijn pc wou opstarten.
Iets van dat mijn chipsetfan te weinig toeren maakte per minuut ofzo.
Na een paar keer proberen startte hij uiteindelijk toch op :P
En em is nog altijd maar 28 graden omdat ik er al een tweede bovenop geplakt had :P
maar als ik deze eraf wil doen moet ik die eronder ook af doen dus ik hoop dat ik hem snel binnen krijg.

Wel een zeer goede service. Ik stuurde direct een mailtje en binnen de 30 seconden kreeg ik een mail terug met de boodschap: het fannetje is onderweg :P
Welk nummer heb je juist gebruikt en welk e-mail adres? (vanuit belgië toch hé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 19:11
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:18:
hoe warm wordt je chipset nu met dat nieuwe koelertje?
en hoe krijg je die standaardkoeler eraf om dat nieuwe koelertje erop te zetten?
Moet je dat met een tang doorknippen ofzo?
Het nieuwe coolertje gaat er iig af door aan de achterkant van het MB, de 2 pinnetjes met een tangetje in te knijpen, zodat ie door het moederbord omhoog schiet. Als beide los zijn, nog ff een beetje wiebelen, zodat de lijm/thermische prut loslaat. Vervolgens schoonmaken met alcohol/aceton.

Mijne gaf 36 graden aan, maar ik weet niet exact waar die temp sensor zit (hoeft niet op de NB te zitten). Dit was met de nieuwe cooler die al op het MB zat gemonteerd. Zoals gezegd begint ook deze te rammelen, dus gaat ie eraf en wordt vervangen door een zalman + papstfannetje.

Is het trouwens beter om de fan op de NB te laten blazen, of juist ervanaf?

[ Voor 20% gewijzigd door s441558 op 03-08-2005 09:48 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
weet iemand waarom de nf4 zoveel warmte produceert in verhouding met de nf3. de nf3 wordt vaak gewoon met een klein passief blokje gekoelt, terwijl de nf4 toch wel actieve koeling nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
ik zit al te f5'en want die nieuwe cooler lust ik ook wel :P wat is het email adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 07:09
Waarschijnlijk omdat de feature PCI Express zoveel vraagt van de chipset.Dat is hetzelfde met cpu's, meer snelheid = meer warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

s441558 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 09:45:
Mijne gaf 36 graden aan, maar ik weet niet exact waar die temp sensor zit (hoeft niet op de NB te zitten). Dit was met de nieuwe cooler die al op het MB zat gemonteerd. Zoals gezegd begint ook deze te rammelen, dus gaat ie eraf en wordt vervangen door een zalman + papstfannetje.

Is het trouwens beter om de fan op de NB te laten blazen, of juist ervanaf?
Balen dat ook die nieuwe herrie begint te maken. De sensor zit niet bij je NB op het moederbord, maar ik geloof bij het geheugen. Ik ben erg benieuwd hoe warm de NB echt wordt met de zalman+ fannetje. Kan je dat evt meten met een temp sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

autodidact schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:13:
ik zit al te f5'en want die nieuwe cooler lust ik ook wel :P wat is het email adres?
SV3NNER schreef op maandag 18 juli 2005 @ 22:48:

Technical Support Team & Complain
Motherboard / Notebook/VGA Support:
Email: http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-668190

is hetzelfde als 0800-0232694
.
Heb het fannetje net binnen gekregen.
kan het fannetje er ook uit zonder dat je je mobo uit je kast moet halen.

[ Voor 12% gewijzigd door SV3NNER op 03-08-2005 10:39 ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Nu online

GVR

SV3NNER schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 10:20:
Heb het fannetje net binnen gekregen.
kan het fannetje er ook uit zonder dat je je mobo uit je kast moet halen.
Zie een paar posts hierboven. aan de achterkant van je mobo moet je 2 pinnetjes inknijpen. Dus dikke kans van wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
je zou kunnen kijken of je de pinnetjes aan de voorkant doorknipt. misschien dat dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

darklord007 schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 11:34:
je zou kunnen kijken of je de pinnetjes aan de voorkant doorknipt. misschien dat dat werkt
dat lijkt me het proberen waard heb eigenlijk weinig zin om m'n mobo eruit te halen zit net 4 dagen in m'n nieuwe chieftec kast. :*)

| Youtube |

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.