AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Dit moederbord ondersteund hem wel, alleen pas vanaf bios 10.11 ofzo... Het beste wat je kan doen is het bedrijf bellen waar je je mobo koopt, en vragen of ze van je mobo de bios kunnen updaten met uitleg waarom. Heb ik zelf ook gedaan.GraphXfreak schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 20:32:
Even tussendoor heb ik een vraagje. Ik wil in mijn nieuwe systeem een Asus SLI bordje bestellen, maar nu had ik de Deluxe op m'n offerte staan. Op internet kwam ik erachter dat deze de AMD X2 4200 niet volledig ondersteunt, is het verstandiger om een paar tientjes extra neer te leggen voor een Premium? Of ondersteunt de deluxe wel alle X2 4200's?
-De redirector kan het type van een verbinding niet vaststellen. Deze melding in het systeemlogboek. Het interne netwerk hier is supertraag.
- Een besturingspakket van het IO-subsysteem is ongeldig. Raadpleeg het pakket voor meer gegevens. Deze melding in het systeemlogboek tijdens het booten
- Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking. OOk deze melding tijdens het booten.
Iemand?
De netwerkkabel is in orde, en de software van Western Digital geeft aan dat de HD ook in orde is.
Zodra ik weer op mn pc kan (heb nu helemaal geen beeld bij booten, CMOS-reset heeft geen effect) kan ik de vorige versie eens proberen
[...]
Ja Asus Nederland, Even naar de gratis servicelijn bellen. Dan krijg je een email adres, waar je het productnummer van je moederbord naartoe moet sturen (Stond bij mij met een sticker op de parallelepoort).
En als het net zo snel gaat als bij mij, dan heb je de volgende dag de NB-koeler in huis.
Ik heb toevallig net zelf ook ff een nieuwe besteld bij Asus Nl. 10 minuiten wachten aan de telefoon om vervolgens de koeler te moeten aanvragen via zijn e-mailadres. Ik zet m wel hier neer. Kan je me meteen mailen. Wel je naw gegevens, serie nummer mobo, en product nummer vermelden.
[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 23-08-2005 16:44 ]
PSN ID Binloading_nl
http://support.asus.com/d...x?model=A8N-SLI%20Premium
[ Voor 28% gewijzigd door MaddoxX op 23-08-2005 16:17 ]
Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D
Ik vraag me af of het wel verantwoord is als je een mailadres van een medewerker hier neerzet. Asus geeft dit aan de persoon die hun belt, en vast niet met de bedoeling dat iedereen daar naartoe gaat mailen met hun vragen
Ok, my bad. Had er niet eens over nagedacht. Je hebt helemaal gelijk Dacht ben ff behulpzaam. maar t is al gecorrigeerd.BalusC schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:45:
Ik werd hierop door Asus hoogstpersoonlijk gewezen. Het mailadres is dan ook verwijderd
PSN ID Binloading_nl
Kingston KVR400X72C3A/1G (1 GB ECC) niet werkt en Kingston zelf zegt hier:
http://www.ec.kingston.co...tributor=0&submit1=Search
dat het wel werkt. Ik ga het volgende week in elkaar zetten (SLI/ Sapphire ATI X700PRO 256 en 3x 1 gb)
en zie wel.
Dus maar even anders doen:
ga hier naar Kingston
Anoniem: 140431
Mijn oude twinmos/winbond ch-5 reepjes hadden dat ook. Met bios 1011 en hoger doen ze het wel, dus welk bios heb je?Anoniem: 140431 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:42:
Zijn er mensen die dit moederbord hebben in combinatie met Corsair 512MB 3200C2PT (dual channel)? Als ik het erin stop gebeurd er niks, geen beeld.
Misschien toch maar voor die passieve zalman koeler gaan. Maarja,heb niet echt een goede airflow in mijn kast. Heb 1 12CM fan die altijd aanstaat en die lucht uit de kast haalt,en 1 80CM fan voor in de kast die ik met een fan controller aanzet als ik ga gamen. Zou dat voor voldoende airflow moeten zorgen? (voor zowel tijdens het game en als ik met iets anders bezig ben)
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
Anoniem: 151504
Ik heb zelf ook 2 van deze reepjes in dual channel draaien en dat werkt perfect. Werkte ook met biossen lager dan 1011 al goed.Anoniem: 140431 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:42:
Zijn er mensen die dit moederbord hebben in combinatie met Corsair 512MB 3200C2PT (dual channel)? Als ik het erin stop gebeurd er niks, geen beeld.
Je heb de dimmetjes in A1 en B1 zitten? Draaien fans? Videokaart is in orde? Voeding in orde?
Probeer zoveel mogelijk los te koppelen en het dan nog eens te proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door _the_crow_ op 24-08-2005 15:27 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik heb Corsair 512mb 3200C2PRO, en ook het geen beeld probleem. (in begin wel gehad). Dit met de laatste bios. Het geheugen is al getest, niks mis mee.Anoniem: 140431 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:42:
Asus heeft dit geheugen niet in de memory QVL staan, maar Corsair heeft bij dit geheugen de a8n-sli wel in hun lijst staan
Ik zal eens een biosupdate doen, ik draai nog de "standaard" bios, geen problemen verder overigens, zal het nu direct even proberen.charrel schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:46:
[...]
Mijn oude twinmos/winbond ch-5 reepjes hadden dat ook. Met bios 1011 en hoger doen ze het wel, dus welk bios heb je?
Hmmm dat werkt ook niet, krieg pieptoon te horen, ben bang dat het geheugen kapot is, ander geheugen werkt namelijk prima.Anoniem: 140431 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:50:
[...]
Ik zal eens een biosupdate doen, ik draai nog de "standaard" bios, geen problemen verder overigens, zal het nu direct even proberen.
Anoniem: 34506
Dit probleem had ik ook op mijn bordje. Het ligt aan de Nvidia IDE drivers die standaard bij de nforce4 chipset drivers zitten. Zogauw ik deze installeerde duurde het booten van windows 5 mins en kreeg ik deze melding ook in mijn logboek (windows werkte verder prima).- Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\Harddisk0\D tijdens een wisselbestandsbewerking. OOk deze melding tijdens het booten.
Het probleem bij mij is echter als ik de standaard windows drivers install alles prima werkt, echter sommige films schokken/freezen.
Anyway een oplossing: Install de laatste chipset drivers (6.66) ZONDER de nvidia IDE drivers. (je kan dit aangeven in je install). Bij mij werkten de IDE drivers van versie 6.39 (uit mn hoofd) wel. Dus probeer even welke drivers jij geen problemen hebt. Er zijn een hele hoop mensen met dit probleem, en een betere oplossing heb ik jammer genoeg ook niet.
Anoniem: 81359
Zit zelf te denken om mijn A8N-SLI te verkopen en een Premium versie te nemen.....Anoniem: 151504 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:49:
optie is je a8nsli deluxe te ruilen voor n premium maar aaaargh dat ding werkt nieeet, onstabiel, bij asus weten ze t ook niet
Is die Premium bagger of niet?
Anoniem: 152870
Ik heb zowel de ddr booster van ocz als mushkin redline geheugen mogen uittesten op m'n asus a8n sli dx mobo en dit werkte zonder problemen. Vergeet niet eerst in je bios met een schroevendraaier de booster te kalibreren. Steek ook de booster op één van de buitenste slots, aangezien deze breder is dan andere componenten. Ik heb maar oc'ed tot op 245mhz @2-2-2-6 timings. Vergeet niet dat dit mobo nog steeds die irritante 1t command rate bug heeft. Hoger kan wel, maar dan wel op 2t natuurlijk.Zemskii schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:17:
Op de site van OCZ staat het A8N-SLI bord wat ik heb als "niet compatible" met de DDR Booster van hun, gebruikt hier iemand dit icm met dit moederbord om bv Mushkin geheugen sneller te draaien?
@hierboven:
nog steeds 1t command rate bug in de premium versie dacht ik
Ben er wel tevreden over. Ik heb 'm pas twee dagen, dus dat kan nog veranderen. Heb nog geen vastlopers gehad. Behalve tijdens de installatie toen ik blijkbaar een incomplete raid driver geladen hadAnoniem: 81359 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:35:
[...]
Zit zelf te denken om mijn A8N-SLI te verkopen en een Premium versie te nemen.....
Is die Premium bagger of niet?

kheb namelijk systeempje besteld:
G.Skill 1024MB PC3200@233 Dual Channel
Tagan TG480-U22 480W
Asus A8N-SLI Premium
Asus Nvidia EN7800GTX/2DHTV 256MB DDR3 SDRAM (PCI-E)
AMD Athlon 64 3500+ BOXED (Socket 939) *VENICE*
[ Voor 38% gewijzigd door MaddoxX op 25-08-2005 01:18 ]
Een Dennis bier, 2 Dennis bier, 1 2 3 4 Dennis bier :D
Ja dat werkt perfect.MaddoxX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:15:
Kzit me effe af te vragen (staat nergens) herkent de premium versie de 7800gtx en 3500+ zonder biosupdate? en ohjah :x maakt het nou echt uit of je bios update doet via dat asus (windows tooltje) of via diskette![]()
kheb namelijk systeempje besteld:
G.Skill 1024MB PC3200@233 Dual Channel
Tagan TG480-U22 480W
Asus A8N-SLI Premium
AMD Athlon 64 3500+ BOXED (Socket 939) *VENICE*
Kheb zelf sinds een week het volgende systeem, en dat werkt als een tierelier zonder biosupdate (staat 1006 op als ik me goed herinner).
AMD Athlon64 X2 4400+ BOXED
Asus A8N-SLI Premium
2x Corsair TWINX1024-3200XLPT (In totaal 4x512mb dus)
2x WD Raptor 36GB in RAID 1 (SATA)
2x WD Caviar 200GB in RAID 1 (SATA)
Plextor DVD speler
Antec NEOpower 480W
Ik kan je vertellen... ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een computer als met deze.
Alles werkt werkelijk perfect en lijkt voor elkaar gemaakt te zijn.
Kheb Half-Life 2 helemaal uitgespeeld zonder 1 enkele keer te crashen, in volle detail met AA en AF vol open.
Doom 3 werkt ook geweldig.
Windows is rete stabiel, nog geen enkele crash gehad.
Slecht 1 probleempje ondervonden tijdens de installatie, maar dat kwam door een defect SATA kabeltje.
Ook de heatpipe en koelblokken worden behoorlijk warm, maar kheb niet voor niets 7 casefans
Wat werkt niet? De Premium niet? Serieus??? Die wou ik namelijk gaan halen en zeker sinds ik zoveel problemen over dat fannetje hoor.Anoniem: 151504 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:49:
optie is je a8nsli deluxe te ruilen voor n premium maar aaaargh dat ding werkt nieeet, onstabiel, bij asus weten ze t ook niet...
Het lijkt mij dat de Premium prima zou moeten werken in een kast met een goede airflow trouwens.
Toch het bord maar doorverkocht en zelf een premium aangeschaft. Binnen de kortste keren crashte windows en met name world of warcraft (wat nogal geheugen intensief is). Behalve als ik in single channel op 333MHz ging draaien met 1GB. Ook dit geheugen had 0 fouten in memtest86 na uren testen.
Ik heb toen 4 repen cheap-ass PQI PC3200 CL2.5 geheugen gekocht en dat werkt perfect stabiel. Behalve als ik alle 4 de banken vol stop met 512, dan schiet de snelheid terug naar 333MHz op CL3
Ik wil echter wel upgraden naar 2GB en dan het liefst 2 x 1GB, heeft iemand 2 x 1GB PC3200 CL 2.5 van welk merk dan ook werkend op een premium, laat het aub even weten want de QVL lijst is nog niet beschikbaar.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ik heb 2x 1 Gb Corsair TwinX 2048-PC3200C2 geheugen (cas233) en dat heb ik stabiel op cas 2,5 (cas 2 nog niet geprobeerd, maar cas 2,5 is recommended voor AMD systemen) en 1T.KaMiKaZe schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 02:14:
Ik wil echter wel upgraden naar 2GB en dan het liefst 2 x 1GB, heeft iemand 2 x 1GB PC3200 CL 2.5 van welk merk dan ook werkend op een premium, laat het aub even weten want de QVL lijst is nog niet beschikbaar.
[ Voor 7% gewijzigd door biobak op 25-08-2005 09:13 ]
AMD Athlon64 X2 4200+ met zalman alcu 7700
Asus A8N-SLI Premium
Club3d 7800GTX
2x 1 Gb Corsair TwinX 2048-PC3200C2
3 250gb maxtor's
450watt coolermaster voeding
*nog wat prut
Ding draait perfect, had gisteravond alleen wat problemen met een hd (die kapot lijkt yte zijn ofzo). Enig wat ik nog niet echt gefixt heb is een goed proggie om de cpu van zachter te laten draaien.
Cpu heb ik al @ 2530 gehad
Zou het vreemd vinden als IDE-drivers invloed zouden hebben op ee SATA-schijfAnoniem: 34506 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:18:
[...]
Dit probleem had ik ook op mijn bordje. Het ligt aan de Nvidia IDE drivers die standaard bij de nforce4 chipset drivers zitten. Zogauw ik deze installeerde duurde het booten van windows 5 mins en kreeg ik deze melding ook in mijn logboek (windows werkte verder prima).
Het probleem bij mij is echter als ik de standaard windows drivers install alles prima werkt, echter sommige films schokken/freezen.
Anyway een oplossing: Install de laatste chipset drivers (6.66) ZONDER de nvidia IDE drivers. (je kan dit aangeven in je install). Bij mij werkten de IDE drivers van versie 6.39 (uit mn hoofd) wel. Dus probeer even welke drivers jij geen problemen hebt. Er zijn een hele hoop mensen met dit probleem, en een betere oplossing heb ik jammer genoeg ook niet.
Toch is het zo. Ik heb het namelijk zelf ook gehad. Zodra ik de Nvidia IDE rivers installeerde wilde Windows XP niet meer correct booten. Zonder Nvidia IDE geen enkel probleem.Freaky Gabbur schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:18:
[...]
Zou het vreemd vinden als IDE-drivers invloed zouden hebben op ee SATA-schijf
ik ook, staat al meerdere keren in dit topic.FallenAngel666 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:31:
[...]
Toch is het zo. Ik heb het namelijk zelf ook gehad. Zodra ik de Nvidia IDE rivers installeerde wilde Windows XP niet meer correct booten. Zonder Nvidia IDE geen enkel probleem.
de IDE drivers dus niet installeren!! is de boodschap
verder ben ik btw zeer tevreden over deze plank. het revised nb fannetje doet het hier prima
http://specs.tweak.to/12504
Waarom neem je 4 keer 512. T is misschien iets goedkoper maar 2x 1 gb in dualchannel werkt sneller. Met alle 4 de bankjes in gebruik schroeft ie de snelheid terug van ramgeheugen. Bij mij maakte t iig aanzienlijk verschil.Legion schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:55:
[...]
@ Lgion
AMD Athlon64 X2 4400+ BOXED
Asus A8N-SLI Premium
2x Corsair TWINX1024-3200XLPT (In totaal 4x512mb dus)
2x WD Raptor 36GB in RAID 1 (SATA)
2x WD Caviar 200GB in RAID 1 (SATA)
Plextor DVD speler
Antec NEOpower 480W
Heb net mijn passieve northnbridge koeler vervangen voor een bij Asus aangevraagde nb koeler. Hij ziet er op t oog exact t zelfde uit als die Asus koeler die standaard op mijn mobo zat. Alleen op de onderkant zat een zwart vierkant papiertje met een gat erin.( gat precies op de hoogte van chip) Ik heb t er maar op laten zitten. Had ook nog nooit een NB koeler vervangen. De reden was trouwens dat de zalman passieve koeler een goede airflow nodig heeft, en ik geen fan heb aan de zijkant van mijn kast. Hierdoor moest ik een fan naast mijn NB plakken met Ductape. Zag er niet echt mooi uit. Maar hij liep iig nooit vast. Nu hoop ik alleen dat deze Asus koeler geen herrie gaat maken.
Heeft iemand suggesties voor een goede actieve NB koeler die niet te groot is. Want die passieve koeler van zalman moest een stuk af, anders paste mijn asus 7800gtx top model er niet in.(fucking grote koeler zit daar op zeg)
[ Voor 4% gewijzigd door steefje op 25-08-2005 17:07 ]
PSN ID Binloading_nl
Anoniem: 138723
Nu is hij (met open kast) CS:S aan het draaien.
Na een kwartiertje kan ik nog steeds met vinger er goed op leggen zonder mijn klauwen te verbranden.
Ik moest wel wat ombuigen van het blokje omdat mijn vf-700 er tegenaan kwam.
Hij komt er nog steeds een beetje tegenaan maar dat is denk ik niet echt een probleem.
Verder zitten er aan de voorkant 2 coollermaster fans die naar binnen blazen.
Daarachter zitten 2 HD's.
Hopelijk koelt hij goed zo..
Maar zolang je je vinger erop kan houden is het toch goed ?
EDIT : Na 20 minuten counter strike source zegt speedfan dat mijn NB 32 graden is (temp3)
Hopelijk klopt dit dan
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 138723 op 25-08-2005 19:38 ]
temp2= Chipset (sensor zit bij het geheugen!!!)
temp3= CPU-diode
En heb zelf een Passieve Zalman NB koeler en die gaf zelfs zonder enige airflow op een zolder geen vastlopers. Wel bleef af en toe het HDD-lampje aanstaan. Maar heb nu in de zijkant van me kast 2 fans precies op de hoogte van NB en vidkaart en nou is ie echt goed koel (kan me vingers er makkelijk opleggen na een dag, dus temp is lager dan ong. 45 graden).
Die van mij werken alle4 gewoon op 400mhz hoor, automatisch worden ze inderdaad op 333mhz gezet, maar kon em zelf zonder problemen op 400mhz zetten. Op 2,5-3-3-5steefje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:05:
[...]
Waarom neem je 4 keer 512. T is misschien iets goedkoper maar 2x 1 gb in dualchannel werkt sneller. Met alle 4 de bankjes in gebruik schroeft ie de snelheid terug van ramgeheugen. Bij mij maakte t iig aanzienlijk verschil.
Vind et alleen rot dat ik er pas na levering achter ben gekomen dat 4 geheugen niet op 1T kan werken
Wat dat betreft was 2x1GB inderdaad een betere keuze geweest.
[ Voor 16% gewijzigd door Refragmental op 25-08-2005 21:07 ]
Anoniem: 5609
1 Asus A8N-SLI Deluxe NF4, DDR400, PCI-E, Soc939
1 1GB Kingston DDR400 p/n KVR400X64C3A/1G
1 AMD64 X2 4200+ 2x512kb Box Manchester / Soc939 AMD64 4000+ 1MB Box SanDiego
1 Tagan 480 Watt voeding p/n: TG480-U01
1 Western Digital 36GB SATA 10Krpm 8mb
1 Western Digital 250GB SATA 7200rpm 8mb
1 DVD-Rom NEC 16x48 speed Beige bulk (
1 DVD brander NEC ND-3540 +/-R(W) 16x BEIGE
1 CPU koeler Zalman CNPS7700-Cu, for all sockets
2 Asus Extreme N6800 GT/2DT 256mb PCI-E
Dit wordt mij eerste AMD systeem ik zit alleen nog te twijfelen welke processor ik moet nemen.
Ik ga me pc gebruiken voor allround gebruik maar spellen hebben de overhand.
Ook met het oog op de toekomstige 64 bits besturings systemen.
Dus zelf dacht ik dat de manchester de betere was.
Is het geheugen wat ik heb uitgezocht snel genoeg ? ik ga niet OC.
Ik vind het een berg geld dus check ik het nog ff bij jullie
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 5609 op 25-08-2005 22:39 ]
Heb net een a8n-sli aangeschaft met amd 64 cpu. Dus wil mijn moederbord upgraden. Maar sommige dingen staan op de website een beetje verwarrend. Zoals dit
Version V5.10.00.5781 2005/05/30 update
OS WinXP / Win2003
Description Realtek AC''97 Driver V5.10.00.5781 for Windows 64bit XP/2003
Dus is het voor win xp 64?? Hetzelfde voor deze (deze staan allemaal onder drivers op de website)
Version V6.34 2005/05/30 update
OS WinXP / Win2003
Description nVidia Chipset(CK804) 64 bit driver Version 6.34
En bij utilities staat dit (wat is het) Daaronder heb je ook een dezelfde versie maar zonder 64 bit ertussen staan. Moet ik deze dingen ook downloaden of staan ze gewoon verkeerd en horen ze bij drivers te staan. En zijn dit oude drivers dan?
Version V6.09 2004/12/01 update
OS WinXP / Win2003
Description nVidia Chipset(CK804) 64 bit driver V6.09 (1/2)
Please download both 2 files (Chipset_64_*.zip), extract them into one folder, execute Chipset_64.part1.exe.
realityalways start as a dream
hmm vindt ik zwaar overtrokken, ik heb de nvidia 6.67 AMD versie geinstalleerd, en alles loop soepel hiero, 2x SATA RAID + 2 losse HD's 160GB en 2 cd spelers alles loopt soepel en probleemloos, alleen die NB fan melding af en toe met bootten en een ratelend gelijdje van diezelfde fan, inmiddels asus gebeld, en ze sturen me een nieuwe toe.autodidact schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:34:
[...]
ik ook, staat al meerdere keren in dit topic.
verder ben ik btw zeer tevreden over deze plank. het revised nb fannetje doet het hier prima
Ik zou zelf voor de 4400+ gaan en ipv de A8N-Sli Deluxe zou ik de A8N-Sli Premium pakken.Anoniem: 5609 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:33:
En dat heb ik dan dus ook gedaan
Zoals ik al eerder heb gezegd, retestabiel!
Z'n geld meer dan waard!
Anoniem: 5609
Mhmm hebben we het dan over deze processor?Legion schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:05:
[...]
Ik zou zelf voor de 4400+ gaan en ipv de A8N-Sli Deluxe zou ik de A8N-Sli Premium pakken.
En dat heb ik dan dus ook gedaan![]()
Zoals ik al eerder heb gezegd, retestabiel!
Z'n geld meer dan waard!
AMD64 X2 4400+ (2,2G) 2x1MB Box Toledo
enne dat geheugen wat ik heb uitgezocht ?
Ik zou in jouw geval geen X2 4400+ nemen, maar voor de reguliere 4000+ gaan. De presteert in singlethreaded applicaties beter en is een stuk goedkoper.
Multi-core CPU heeft geen toegevoegde waarde, aangezien je toch geen multi-threaded applicaties draait.
Het fannetje van de chipset draait standaard (al) op 5200rpm, mag dit nog iets lager? Volgens mij hoor ik em niet, maar ik heb nog al mn fans op silent staan.
Kan je eigen chasis fan1 nog handmatig instellen? Bij mij geeft geeft chasis fan1 0 rpm aan, terwijl ie toch echt draait, en hij zit met 3 draadjes aangesloten op het moederbord.
Ook geeft speedfan 2 maal Temp1 weer, 1x boven aan, en ook nog 1x onder de HDD temps, de bovenste is 31, wat me erg laag lijkt, en de onderste is 40, ik zou zeggen dat dat beter is, kan iemand dat beamen? Mn temp3 is 27 en 27+15 is 42, dat zou wel een redelijke die-temp zijn.
Hier komt iets hips te staan
Als je al meer dan 2 applicaties gebruikt heeft Dual-core al toegevoegde waarde. En wie draait er hier nooit 2 applicaties tegelijk?FallenAngel666 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:26:
Dat systeem heb jij helemaal niet nodig voor een potje CS 1.6 Cep
Ik zou in jouw geval geen X2 4400+ nemen, maar voor de reguliere 4000+ gaan. De presteert in singlethreaded applicaties beter en is een stuk goedkoper.
Multi-core CPU heeft geen toegevoegde waarde, aangezien je toch geen multi-threaded applicaties draait.
En dan hebben we het niet eens over de multithreaded software die allemaal uit gaat komen.
Binnenkort komen zelfs multithreaded drivers van Nvidia.
Nu nog een singlecore pakken is niet slim. Dual-core heeft nu eenmaal meer te bieden en is meer future-proof.
En ik neem ook aan dat het niet alleen bij CS zal blijven.
Jep.Anoniem: 5609 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:57:
[...]
Mhmm hebben we het dan over deze processor?
AMD64 X2 4400+ (2,2G) 2x1MB Box Toledo
enne dat geheugen wat ik heb uitgezocht ?
Het verschil tussen de X2 4200+ en de X2 4400+ is enkel de L2 cache geheugen.
Volgens sommigen heeft dit niet veel meerwaarde, en anderen weer zweren bij zoveel mogelijk cache, iig voor die 50 euro meer dat het kost kon ik het niet laten liggen.
Edit:
Over het geheugen kan ik niets zeggen, heb geen ervaring met Kingston.
Mijn eerste keus van geheugen is iig Corsair.
[ Voor 5% gewijzigd door Refragmental op 26-08-2005 01:23 ]
eigenwijsje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:48:
[...]
hmm vindt ik zwaar overtrokken, ik heb de nvidia 6.67 AMD versie geinstalleerd, en alles loop soepel hiero, 2x SATA RAID + 2 losse HD's 160GB en 2 cd spelers alles loopt soepel en probleemloos, alleen die NB fan melding af en toe met bootten en een ratelend gelijdje van diezelfde fan, inmiddels asus gebeld, en ze sturen me een nieuwe toe.
Waar haal jij die NVidia 6.67 AMD Versie drivers vandaan???eigenwijsje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:48:
[...]
hmm vindt ik zwaar overtrokken, ik heb de nvidia 6.67 AMD versie geinstalleerd, en alles loop soepel hiero, 2x SATA RAID + 2 losse HD's 160GB en 2 cd spelers alles loopt soepel en probleemloos, alleen die NB fan melding af en toe met bootten en een ratelend gelijdje van diezelfde fan, inmiddels asus gebeld, en ze sturen me een nieuwe toe.
Ik zie alleen maar de 6.66 versie..
Ik heb zelf 2 Kingston 512 MB DDR 434MHz (HyperX PC3500) (KHX3500A/512) op mijn Asus A8n-SLI Premium zitten en die werken perfect...Anoniem: 5609 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:33:
Thermaltake Shark ZILVER VA7000SWA NPS
1 Asus A8N-SLI Deluxe NF4, DDR400, PCI-E, Soc939
1 1GB Kingston DDR400 p/n KVR400X64C3A/1G
1 AMD64 X2 4200+ 2x512kb Box Manchester / Soc939 AMD64 4000+ 1MB Box SanDiego
1 Tagan 480 Watt voeding p/n: TG480-U01
1 Western Digital 36GB SATA 10Krpm 8mb
1 Western Digital 250GB SATA 7200rpm 8mb
1 DVD-Rom NEC 16x48 speed Beige bulk (
1 DVD brander NEC ND-3540 +/-R(W) 16x BEIGE
1 CPU koeler Zalman CNPS7700-Cu, for all sockets
2 Asus Extreme N6800 GT/2DT 256mb PCI-E
Dit wordt mij eerste AMD systeem ik zit alleen nog te twijfelen welke processor ik moet nemen.
Ik ga me pc gebruiken voor allround gebruik maar spellen hebben de overhand.
Ook met het oog op de toekomstige 64 bits besturings systemen.
Dus zelf dacht ik dat de manchester de betere was.
Is het geheugen wat ik heb uitgezocht snel genoeg ? ik ga niet OC.
Een vriend van mij heeft 2 Kingston 512 MB DDR 400MHz (HyperX PC3200) (KHX3200A/512) op z'n Asus A8n-SLI Deluxe zitten en die werken ook perfect, dus ik voorzie geen problemen...
Tuurlijk heeft het voordelige invloed om een multi-core CPU te hebben als je onder zware applicatie load draait, maar als jij in een Office pakket bezig bent, een muziekje luistert en tegelijkertijd nog een beetje op het web zit dan merk je daar dus nul komma niks van.Legion schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:21:
[...]
Als je al meer dan 2 applicaties gebruikt heeft Dual-core al toegevoegde waarde. En wie draait er hier nooit 2 applicaties tegelijk?
En dan hebben we het niet eens over de multithreaded software die allemaal uit gaat komen.
Binnenkort komen zelfs multithreaded drivers van Nvidia.
Nu nog een singlecore pakken is niet slim. Dual-core heeft nu eenmaal meer te bieden en is meer future-proof.
En ik neem ook aan dat het niet alleen bij CS zal blijven.
Multi-threaded software die binnenkort gaat uitkomen? Juist, net zoals we per direct overspoeld werden met 64-bits software na de introductie van de desktop 64-bit cpu. Een 64-bits cpu voegt nu en in de nabije toekomst voor het gros van de gebruikers helemaal niets toe.
Het dan-wel-niet schrijven van multithreaded software is een ontwerpkeuze en de introductie van MC desktop CPU's zal niet zo snel zorgen voor een drastische toename in de ontwikkeling van MT software.
En een pc kopen om future-proof te zijn kan je natuurlijk wel helemaal vergeten hé
[ Voor 4% gewijzigd door Kwistnix op 26-08-2005 10:25 ]
- Enermax 550W
- Asus A8N Premium BIOS 1006
- AMD X2 3800+ @ 2.6Ghz @ 1.45 vCore
- 2x 512MB Gskill PC4400 1:1
Ook in op 2.0Ghz kan ik het voltage niet omhoog krijgen. Heeft iemand hetzelfde probleem met deze plank? (het voltage kan ik sowieso niet boven de 1.55v instellen in de BIOS). 1008 beta ook geprobeerd: ook geen succes
Love Hardware!
Anoniem: 125150
behalve het 1t bug van de mobo..[...]
Ik heb zelf 2 Kingston 512 MB DDR 434MHz (HyperX PC3500) (KHX3500A/512) op mijn Asus A8n-SLI Premium zitten en die werken perfect...
Een vriend van mij heeft 2 Kingston 512 MB DDR 400MHz (HyperX PC3200) (KHX3200A/512) op z'n Asus A8n-SLI Deluxe zitten en die werken ook perfect, dus ik voorzie geen problemen...
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125150 op 26-08-2005 10:35 ]
Kingston KHX3200AK2 (2x 512 mb, CL2). Ik heb een AMD 64 x2 3800+.
Nu las ik oa op dit forum en op de site van corsair dat bij AMD aanbevolen wordt CL 2.5 en bij Intel 2.0.
Kan ik in de BIOS de 2 in 2.5 wijzigen? Of moet ik CL 2.5 geheugen kopen?
Ik heb al hierboven gepost wat er zo verwarrend aan is.
realityalways start as a dream
Dit kan je indien nodig gewoon wijzigen. Alleen waarom ga je voor Kingston-geheugen op de corsair site kijken?girlgamer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:03:
Ga morgen de A8N-SLI Premium ophalen. Ik heb al thuis liggen het volgende geheugen
Kingston KHX3200AK2 (2x 512 mb, CL2). Ik heb een AMD 64 x2 3800+.
Nu las ik oa op dit forum en op de site van corsair dat bij AMD aanbevolen wordt CL 2.5 en bij Intel 2.0.
Kan ik in de BIOS de 2 in 2.5 wijzigen? Of moet ik CL 2.5 geheugen kopen?
Heb dit ook gezien inderdaad, niet alleen bij de audio-drivers. Als je de verkeerde download krijg je vanzelf wel een melding dat ze niet geschikt zijn.DFC-Neo schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:19:
Weet iemand hoe het zit met die drivers?
Ik heb al hierboven gepost wat er zo verwarrend aan is.
Anoniem: 77001
Is het mogelijk om dit nog ongedaan te maken als je de ide drivers al hebt geinstalleerd? (en dan zonder windows opnieuw te installeren)autodidact schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 16:34:
[...]
ik ook, staat al meerdere keren in dit topic.
De diameter van de 7000 is 92mm en van de 7700 is de diameter 120mm.Freaky Gabbur schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:05:
Als ik bij mij de zalman 7000 cu bekijk op de socket, dan zit ie net niet tegen de geheugenmodules aan. Hoe zit dat met de 7700? Valt die er overheen? Want de diameter daarvan is toch groter?
Ik heb zelf de a8n-sli dlx en het past best goed moet ik zeggen.

Je heb in de hoogte nog een cm of wat over tussen de eerste dimm en de 7700.
Hou wel rekening met de afstand tot je voeding en andere rare obstakels in je kast.
Kon niet makkelijk in de kast fotograferen door m'n videokaart.
[ Voor 12% gewijzigd door _the_crow_ op 26-08-2005 12:48 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Gewoon rollback driver kiezen bij het apparaat in het device manager scherm.Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:57:
[...]
Is het mogelijk om dit nog ongedaan te maken als je de ide drivers al hebt geinstalleerd? (en dan zonder windows opnieuw te installeren)
Ik gebruik de NvRaid Sata controller voor striping...
Ik moet zeggen dat zeer tevreden ben met het bord...
Ik hoor het fannetje wat op de chipset niet aangezien ik er 4 casefans in heb...
Maar hoe zijn de ervaringen qua de NvRaid controller?
Is die beter dan de 3114Sil die erop zit?
daarom een paar vraagjes.
ik kan nergens vinden wat de max haalbare htt prime stabiel is(ik zie meestal +-260,is dat max?)
en ik las iets over een 1t timing bug,liefst wil ik 280/290 1t 1op 1 lopen.
is de vcore max 1.45 bij de venice?(anders vcoremodje)
werkt 4x256 g-skill ddr 600 ss dims @ 1 t?(mocht iemand die combo hebben
wat is nou het verschil tussen deluxe en de premium?
ik heb het hele topic(vluchtig) doorgelezen en kon de anwoorden niet 1 2 3 vinden.
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Max vcore voor een venice is 1,55volt.erikdeprik schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:41:
aangezien mijn msi neo2 rma is en terug naar de msi fabriek,wil ik welicht overstappen naar asus sli.
daarom een paar vraagjes.
ik kan nergens vinden wat de max haalbare htt prime stabiel is(ik zie meestal +-260,is dat max?)
en ik las iets over een 1t timing bug,liefst wil ik 280/290 1t 1op 1 lopen.
is de vcore max 1.45 bij de venice?(anders vcoremodje)
werkt 4x256 g-skill ddr 600 ss dims @ 1 t?(mocht iemand die combo hebben)
wat is nou het verschil tussen deluxe en de premium?
ik heb het hele topic(vluchtig) doorgelezen en kon de anwoorden niet 1 2 3 vinden.
Verschil premium en deluxe is dacht ik andere geluidschip en passiefe southbridgekoeling.
Met 4 mem bankjes vol krijg je hem echt niet op 2t wsl.
Geloof dat elke htt boven de 245 je kans verkleind om 1t te draaien, mijne draait op 10x261htt op 1t.
Met 2wel, mijn 2x512mb g.skill werkt iig wel prima.
Htt van 300 red ik ie ook stabiel, maar ja, wtf moet je ermee.
Als je echt serieus wil klokken moet je denk ik een dfi hebben.
Asus is aan de veilige kant met voltage's enz.
die bankjes zijn wel single sided dat zou in principipe hetzelfde moeten gaan als 2x512 ds.charrel schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:46:
[...]
Max vcore voor een venice is 1,55volt.
Verschil premium en deluxe is dacht ik andere geluidschip en passiefe southbridgekoeling.
Met 4 mem bankjes vol krijg je hem echt niet op 2t wsl.
Geloof dat elke htt boven de 245 je kans verkleind om 1t te draaien, mijne draait op 10x261htt op 1t.
Met 2wel, mijn 2x512mb g.skill werkt iig wel prima.
Htt van 300 red ik ie ook stabiel, maar ja, wtf moet je ermee.
Als je echt serieus wil klokken moet je denk ik een dfi hebben.
Asus is aan de veilige kant met voltage's enz.
maargoed.
dfi is geen optie,slechte ervaringen mee

de msi kon 350@1t(dat was met 2 bankjes trouwens
hhet bordje hoeft geen 300 te draaien maar ik wil wel zeker zijn dat de max cpu niet begrensd word door de htt see.
iig bedankt voor je antwoord
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Anoniem: 141013
Eer-Gisteren mijn nieuwe shit binnengekregen. Asus A8n-Sli Deluxe + AMD64 3200+ Venice, 1GB Corsais Value Select RAM en een XFX 6600GT PCI-e.
Meteen al een probleem met installen van WinXP - Pro, de heletijd liep die vast etc. Ik heb de BIOS geflashed van 1006 naar 1013 de chipset is helemaal up-to-date de vid.card drivers ook. Alleen ik krijg geen geluid, helemaal geen geluid.
Heeft iemand suggesties? Ik heb zo'n beetje alles al geprobeert , 1 ding vondt ik wel vreemd in het apparaatbeheer staat: Mutlimedia-audiocontroller niet is gevonden. Hij geeft dit aan:
"De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren."
Ik heb al geprobeer om stuurprogamma bijwerken dit probleem te fixen, maar hij kon het elke ker niet voltooien.
-- Windows Media player geeft aan --
Windows Media Player kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met uw geluidsapparaat is geconstateerd. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet op de juiste wijze.
-- -- -- -- -- -- -- -- --
Weet iemand hoe ik mijn Onboard geluid kan laten werken? Ik heb geen geld voor een andere geluidskaart en ik heb in de bios gekeken bij Onboard devices en daar staat iets met AUdio en die staat Enabled.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 141013 op 26-08-2005 19:17 ]
Heb hier net wat probleempjes ondervonden met de 2 onboard netwerkkaartjes. Ze slagen allebei onderuit als ik over lan grote files heen en weer zet. Iemand enig idee. Oh ja wat ik nog heb gemerkt is dat men bios men ram op 400 mhz laat draaien en ik dacht namelijk dat ddr400 maar op 200mhz draaide
ASUS A8N-Sli premium
Coolermaster Realpower 450watt
ASUS 7800 GT
1024 Kingston HyperX KHX3200AK2/1G geheugen
2x Maxtor 160GB sata
Soundblaster audigy
Pioneer DVR-RW
Liteon DVD-Rom
2x 12cm casefans
Iemand een idee? Ik kreeg wel via sandra seeds de melding dat de mb temp. te hoog was (52C) maar dat was al toen ik nog enkel in windows zat en nog verder niks 3d heb gedraaid.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Erg vreemd. Ik heb de pc helemaal laten afkoelen en ik kon gelukkig weer opstarten en in de bios komen. Nu loopt de cpu temp. ERG snel op naar >70, binnen 1 minuut. Ik heb ook snel aan het koelblok gevoeld en die word onderin echt HEET vooral voor maar 1 minuut idle bios werk. Ik weet dus nu haast wel zeker dat het een therminal shutdown is. Maar ik snap het niet, het koelblok zit er goed op en de ventilator draaid gewoon. Ook heb ik een aantal uur gewoon in windows kunnen draaien en na 3d mark ineens is het afgelopen.......Joost E. Boere schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:59:
Voel eens aan de verschillende koelblokken als het systeem draaid. Je hoort het nergens echt heet te vinden.
Aangezien het koelbloek dus echt wel serieus warm wordt lijkt het me ook niet een probleem van de pasta. Is het mogelijk dat de processor tijdens wat intensiever werk gewoon defect is geraakt en nu gewoonweg veel te heet wordt? Vind het wel bizar want ik heb hem nog geen 1 mhz hoger geklokt dan stock
[ Voor 19% gewijzigd door FreeMen op 27-08-2005 00:18 ]
Omdat er 1 iemand is die niet fatsoenlijk zijn nvidia IDE-driver kan installeren, gaat iedereen hier nu en-masse zijn nvidia IDE-driver un-installen???Anoniem: 77001 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:57:
[...]
Is het mogelijk om dit nog ongedaan te maken als je de ide drivers al hebt geinstalleerd? (en dan zonder windows opnieuw te installeren)
denk eerder autodidact een conflict(of dat hardwarematig is of niet) in zijn systeem heeft, of een oude bios oid.
Er zijn in ieder geval legio mensen die de driver wel succesvol hebben draaien, waaronder ik, en als je systeem er goed mee loopt zou ik hem mooi laten staan.
IDE drivers van Microsoft wil je zeker niet mee draaien, dus indien je de hoeveelheid drivers van Microsoft kunt reduceren moet je dat zeker doen(ivm performance)
In de bios heb ik hem op 3x gezet, maar AI geeft nog steeds een htt bus snelheid van 1000 (4x htt) aan terwijl dit dus 750 hoort te zijn .
Het is toch niet zo dat AI de HTT dan weer naar 4x gooit bij het opstarten van windows?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
XP installatie ging zonder problemen. Al gauw kwam ik erachter dan al mijn downloads corrupt binnen kwamen. Ik draaide nog bios 1004

Wat is de stabielste combi bios/chipset driver voor de A8N-sli non-deluxe?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Heb nog nooit verschil in performance kunnen ontdekken tussen de standaard MS drivers en die van nvidia. Enigste wat ze ook claimen is een lager verbruik van cpu tijd met de nvidia ide driver dacht ik.D3ton4tor schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:27:
[...]
Omdat er 1 iemand is die niet fatsoenlijk zijn nvidia IDE-driver kan installeren, gaat iedereen hier nu en-masse zijn nvidia IDE-driver un-installen???
denk eerder autodidact een conflict(of dat hardwarematig is of niet) in zijn systeem heeft, of een oude bios oid.
Er zijn in ieder geval legio mensen die de driver wel succesvol hebben draaien, waaronder ik, en als je systeem er goed mee loopt zou ik hem mooi laten staan.
IDE drivers van Microsoft wil je zeker niet mee draaien, dus indien je de hoeveelheid drivers van Microsoft kunt reduceren moet je dat zeker doen(ivm performance)
Bij mij lopen ze ook iig gewoon zonder problemen, maar volgens mij zitten er niet echt veel voordelen aan om ze te gebruiken > eerder nadelen.
Athlon 64 X2 4400+
Asus A8N-SLI Premium
2x1024MB Corsair CMX1024-3200C2
Zalman CNPS 7700CU
Asus N6200TC
LSI Logic Megaraid 320-2E(x8 pci-express uitvoering)
Zoals je ziet is dit dus een workstation en geen gamebak geworden. Installatie van alles ging goed, ook het installeren van de cpu-cooler gaf geen problemen, past allemaal.
In eerste instantie had ik wat problemen met de raid set die ik overnam van me vorige pc. Bleek dus dat de raid configuratie van de vorige controller(lsi megariad 1600 elite) de boosdoener was(liet wel het hele systeem vastlopen!). Via via de data eraf gehaald en een nieuwe configuratie aangemaakt en we konden weer verder. Windows 2003 installatie verliep verder zonder problemen.
Ik heb alleen toch nog 1 probleempje, en dat is met pci-e in sli. Ik heb dus een videokaart en raidcontroller in pci-express uitvoering. Om de herstart ziet het mobo de raidcontroller niet. Ik heb in de bios hard gezet dat sli in dual video card(of hoe heet die optie pcies) moet staan. Rare is ook dat voor de keren dat mijn raidcontroller wel gezien wordt ik een drietal piepjes hoor vanaf de raidcontroller, systeem blijft dan heel even wachten(soort van standby, fans draaien wel) en slaat vervolgens dan aan. Als ik dus geen piepjes hoor weet ik dat de raidcontroller niet gezien wordt, even snel nog een ctrl-alt-del tijdens het opstarten, en de piepjes zijn er dan weer en dan werkt het weer goed.
Wat ik heb geprobeerd is de nieuwste bios, zowel mobo(1008.001 beta) als raidcontroller(firmware 514L), kaarten in pci-e slot omgewisseld, maar heeft niet geholpen. Ik vermoed wel dat het nog een kinderziekte zal zijn(pci-e,mobo,sli,??) en dat het misschien nog later opgelost zal worden.
Nvidia gaf al aan dat het tweede pci-e slot(in sli mode natuurlijk) een normaal pci-e x8 slot is en door elke ander pci-e kaart gebruik zou moeten kunnen worden. Dit blijkt dus (gelukkig) ook zo te zijn, maar zijn er meer mensen die sli gebruiken, maar niet voor een tweede videokaart? Welke kaart heb jij erin gestopt en hoe ging het bij jou?
Het is iets op de PCI-bus.
Apparaatinstantie-id: ACPI\ATK0110\1010110

Wat ik dus eigenlijk bedoel, heeft de nvidia chipset geen bepaalde remmingen gezet voor ati kaarten?
Ik wil namelijk me pc upgraden en zit te twijfelen tussen de Asus A8V-E Deluxe met een VIA 8T890 chipset of deze moederbord met een nvidia chipset.
[ Voor 25% gewijzigd door Patrlck op 28-08-2005 19:41 ]
Nvidia blijft een bedrijf wat zoveel mogelijk wil verkopen, dan gaan ze toch echt geen moederbord bouwen wat trager is met een ati kaart, dan boren ze toch denk ik zichzelf toch aardig wat inkomsten door hun neus.SchiedamLauw schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:35:
Misschien een stomme vraag maar presteert deze moederbord evengoed/beter als een moederdbord met een via chipset voor een x850?
Wat ik dus eigenlijk bedoel, heeft de nvidia chipset geen bepaalde remmingen gezet voor ati kaarten?
Ik wil namelijk me pc upgraden en zit te twijfelen tussen de Asus A8V-E Deluxe met een VIA 8T890 chipset of deze moederbord met een nvidia chipset.
Dus er zitten geen remmingen in nee. Geloof dat het alleen nog onduidelijk is of crossfire ondersteunt wordt op een nforce boardje, maar pin me daar niet op vast.
Is dit een bekend probleem? Weet iemand waar dit aan ligt?
I
ik gebruik de Marvell port, nooit problemen mee4MULA schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:49:
Ik heb ook een probleem met de onboard LAN verbindiing. Elke keer na pak en beet 20 - 25 minuten Battlefield 2 spelen wordt mijn verbinding verbroken. Dit gebeurt bij diverse servers. Ik heb het spel gekocht dus daar ligt het niet aan. Verder heb ik de drivers gebruikt welke met de Asus cd worden meegeleverd.
[ Voor 78% gewijzigd door Snoll3bulk op 28-08-2005 23:31 ]
Ik had even een vraagje over hoe ik mijn DDR zo snel mogelijk kan maken. Ik heb nu:
A8N-SLI Premium mobo met een
AMD 3800+ X2
2x 512 Kingston Hyperx
maar ik haal bij everest niet al te hoge score:
Lees: 4929 MB/s
Schrijf: 1723 MB/s
Vertraging: 65.8 ns
Maar een vriend van me met een oudere pc die haalt nog hoger. Wie weet welke instellingen ik kan veranderen in het bios.?
CPU options - DDR configuration daar staat zo'n optie op AUTO die kan je op manual zetten en dan al die instellingen veranderen. Alleen ik weet niet welke ik moet veranderen en waarop ik ze moet zetten. weet iemand dit of heeft iemand dit al gedaan?
alvast bedankt!!
[ Voor 79% gewijzigd door Snoll3bulk op 28-08-2005 23:31 ]
Neox17, wellicht hebben we hetzelfde "probleem". Geef eens even je type geheugen op, ik heb KHX3200AK2/1G 1GB Kit HyperX DDR 400MHz 2-3-2-6.
[ Voor 10% gewijzigd door FreeMen op 29-08-2005 13:00 ]
Hey ja ik denk ut ook, ik denk dat dit wel genoeg info is:FreeMen schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:58:
Ik zou dat ook wel eens willen weten. Ik heb vlgs mij hetzelfde geheugen en bij mij staat hij ook op auto in de bios. De bios zet hem op 400mhz met timings 2,5-3-3-8. Het geheugen zou echter vlgs kingston 2-3-2-6 zijn want nogal afwijkt van de biosinstelling. Sandra geeft ook aan dat 2,5-3-3-8 de optimale instelling is voor 400mhz, maar ik vraag me af waarom Kingston hem dan als 2-3-2-6 aangeeft. Ik ben een beetje bang om zomaar de timings handmatig te wijzigen of kan dat geen kwaad?
Neox17, wellicht hebben we hetzelfde "probleem". Geef eens even je type geheugen op, ik heb KHX3200AK2/1G 1GB Kit HyperX DDR 400MHz 2-3-2-6.
Kingston HyperX
512 MB (2 ranks, 4 banks)
PC3200 (200 Mhz)
@ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
is dit zo genoeg? je zou maybe wel kunnen proberen om het op 2,5-3-3-8 te zetten. Maar ik heb 2 x 512 DDR in dual channel staan, das dus 400 mhz.
alleen hij geeft bij mij al aan dat die op @ 200 Mhz 2.5-3-3-8 loopt, beetje vreemd:S. ik snap ook niet wat het allemaal betekent in het bios die instelleingen. Heb er even een plaatje onder gepost.

(effe op klikken
[ Voor 27% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-08-2005 14:08 ]
Probeer die 2t ff op 1t te krijgen bij 1/2t memory timing, dat scheelt je zo 1000mb in sisoftmemtest en wsl dus ook in de everest test.Snoll3bulk schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:23:
[...]
Hey ja ik denk ut ook, ik denk dat dit wel genoeg info is:
Kingston HyperX
512 MB (2 ranks, 4 banks)
PC3200 (200 Mhz)
@ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
is dit zo genoeg? je zou maybe wel kunnen proberen om het op 2,5-3-3-8 te zetten. Maar ik heb 2 x 512 DDR in dual channel staan, das dus 400 mhz.
alleen hij geeft bij mij al aan dat die op @ 200 Mhz 2.5-3-3-8 loopt, beetje vreemd:S. ik snap ook niet wat het allemaal betekent in het bios die instelleingen. Heb er even een plaatje onder gepost.
[afbeelding]
(effe op klikken)
De rest van de timings blijft gewoon proberen, ff ceedeetje maken met memtest erop. Strakkere timings zetten testen met memtest enz. enz. Geen fouten, dan nog ff strakker. Het scheelt wel iets qua snelheid, maar dit merk je bijna alleen maar in benchmarks.
Je moet het echt zien als hobby om alle laatste beetje's performance uit de timings te halen. Het kost nl. wel wat tijd.
[ Voor 18% gewijzigd door charrel op 29-08-2005 14:13 ]
ok bedankt, gaat ut effe proberencharrel schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:11:
[...]
Probeer die 2t ff op 1t te krijgen bij 1/2t memory timing, dat scheelt je zo 1000mb in sisoftmemtest en wsl dus ook in de everest test.
De rest van de timings blijft gewoon proberen, ff ceedeetje maken met memtest erop. Strakkere timings zetten testen met memtest enz. enz. Geen fouten, dan nog ff strakker. Het scheelt wel iets qua snelheid, maar dit merk je bijna alleen maar in benchmarks.
Je moet het echt zien als hobby om alle laatste beetje's performance uit de timings te halen. Het kost nl. wel wat tijd.
ja ik krijg nu wel een betere score ja, wat zou ik nog meer kunnen veranderen b.v? want mijn geheugen kan op 2,5-3-3-8, hoe stel ik dit dan in? Want ik snap er nix van, is het dan hoe lager het cijfer hoe beter?
[ Voor 29% gewijzigd door Snoll3bulk op 29-08-2005 15:06 ]
is dit bij alle server of alleen maar af en toe,4MULA schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:49:
Ik heb ook een probleem met de onboard LAN verbindiing. Elke keer na pak en beet 20 - 25 minuten Battlefield 2 spelen wordt mijn verbinding verbroken. Dit gebeurt bij diverse servers. Ik heb het spel gekocht dus daar ligt het niet aan. Verder heb ik de drivers gebruikt welke met de Asus cd worden meegeleverd.
want servers bij bf2 vallen wel vaker weg.
offtopic 1000e post
| Youtube |
Anoniem: 141087
Voor zover ik naar mijn eigen ervaring kan zeggen heb ik geen last gehad van zogeheten "Remmingen" met mijn X850 en dit moederbordje. Gewoon een toppie setup!charrel schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:47:
[...]
Nvidia blijft een bedrijf wat zoveel mogelijk wil verkopen, dan gaan ze toch echt geen moederbord bouwen wat trager is met een ati kaart, dan boren ze toch denk ik zichzelf toch aardig wat inkomsten door hun neus.
Dus er zitten geen remmingen in nee. Geloof dat het alleen nog onduidelijk is of crossfire ondersteunt wordt op een nforce boardje, maar pin me daar niet op vast.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 141087 op 29-08-2005 14:34 ]
Anoniem: 123813
Ik heb een vraag voor de mensen met een 20pins voeding op dit moederbord. Ik heb namelijk een zalman 400watt voeding 20pins. Destijds gekocht voor mijn P4 maar ik heb nu een Venice 3500+ op de A8N Deluxe. Alleen heb ik een probleem met Cool N Quiet, het werkt namelijk niet. Ik vermoed dat dit komt door de 20 naar 24 pins converter. Ik heb Cool n Quiet en Q-fan control aangezet in de bios. Ook heb ik de nieuwste QnQ drivers van de AMD website. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Alvast bedankt.
If it ain't broken, tweak it!
nee dat heb ik nog niet gedaan. Wist ook niet dat dit moestFatalError schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:13:
Heb je wel de power management van windows op 'minimal power management' gezet?
[edit]
aaah het werkt!
thanx man voor de goudentip.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 29-08-2005 15:25 ]
Niemand ervaring met de 3114Sil controller??ShellGhost schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:32:
Ik heb sinds kort de SLI-Deluxe versie met een X2 3800 en een XFX 7800GTX graka, 1024 Corsair geheugen (dual channel) en 2x Raptors 74Gb...
Ik gebruik de NvRaid Sata controller voor striping...
Ik moet zeggen dat zeer tevreden ben met het bord...
Ik hoor het fannetje wat op de chipset niet aangezien ik er 4 casefans in heb...
Maar hoe zijn de ervaringen qua de NvRaid controller?
Is die beter dan de 3114Sil die erop zit?
Dit heb ik bij verschillende servers. Had het zowel afgelopen zaterdag als zondag.SV3NNER schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:21:
[...]
is dit bij alle server of alleen maar af en toe,
want servers bij bf2 vallen wel vaker weg.
offtopic 1000e post
ik zal vanavond de andere LAN ingang gebruiken misschien dat dit wat uitmaakt!
I
Nee, ik heb 'm uitgeschakeld. De Silicon Image controller maakt gebruik van de pci-bus (net als de Marvell netwerkkaart) en zou daardoor een potentiele bottleneck in de pc kunnen zijn. De nVRaid controller zit in de chipset zelf.ShellGhost schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:17:
[...]
Niemand ervaring met de 3114Sil controller??
Anoniem: 144893
Wat een klotefan heeft asus erop gezet zeg. Moet ik um terugsturen of gewoon een zalman erop, welk type als ik mag vragen?
Ik heb dit moederbord al 2 a 3 maanden, heb het gewoon niet gemerkt dat tie kapot was. Alleen soms komt er een rare hoge piep zoem vanuit mn pc volgens mij.Geen freakin idee wat dat is..
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 144893 op 29-08-2005 17:25 ]
Nou dat is inderdaad lekker! Ik heb gehoord dat je bij asus een gratis nieuwe fancontroller kan krijgen. Ik ga ze bellen want ik wil niet dat dit ding kapot gaat.Anoniem: 144893 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:23:
zo lekker dan, ik hoor een raar piepje en ik dacht dat is misschien de fan op het moederboard, wat blijk dat hij niet meer draait!. omhulsel van de fan is gloeiend heet en hij draait gewoon niet meer.
Wat een klotefan heeft asus erop gezet zeg. Moet ik um terugsturen of gewoon een zalman erop, welk type als ik mag vragen?
Ik heb dit moederbord al 2 a 3 maanden, heb het gewoon niet gemerkt dat tie kapot was. Alleen soms komt er een rare hoge piep zoem vanuit mn pc volgens mij.Geen freakin idee wat dat is..
Anoniem: 144893
Kan iemand mij verwittigen welk type fan, zalman heb ik gehoord, hier op mijn asus kunt bevestigen? Dan bestel ik er eentje vanavond..
thanks!
Asus zou niet zonder bewijs mij een nieuwe fan toesturen ofwel..ding maakte toch irritante herrie..
Je hoeft helemaal niks op te sturen. Als jij hun belt dan stellen ze misschien hooguit wat vragen. Je krijgt dan kosteloos een fan toegestuurd. Tenminste zo ging het bij een vriend van mij. Die belde op en die man zei meteen: je hebt zeker de deluxe? Zijn antwoord was ja en toen hoefde hij alleen zn gegevens te geven en weekje later lag zo'n fan in zijn brievenbus.Anoniem: 144893 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:44:
ik zit gewoon op de pc met de kapotte fan, hopelijk gebeurt er niks ergs met mn mobo.. Morgen tegen de 30 graden, ik zal zo wel een huis, tuin en keukenfan op richten op mn mobo. Just to be sure, maaruh ik heb nou niet echt trek om voor een kutfan mijn pc te disassembleren en mobo op te sturen, een fannetje kopen is goedkoper denk.
Kan iemand mij verwittigen welk type fan, zalman heb ik gehoord, hier op mijn asus kunt bevestigen? Dan bestel ik er eentje vanavond..
thanks!
Asus zou niet zonder bewijs mij een nieuwe fan toesturen ofwel..ding maakte toch irritante herrie..
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.