Framedrop: 5 tot 10 fps bij server list refreshen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37

KhaZ

Alfa Romeo

Topicstarter
Bij meerdere games, oa CS:S en OFP:R heb ik het probleem dat als ik de lijst met servers refresh, m'n fps naar 5 tot 10 gaat, wat met mouselag gepaard gaat. Ik heb dit sinds mijn laatste upgrade ASUS P4P800 SE --> ASUS A8N-SLI, hiervoor had ik nooit problemen hiermee.

Tijdens het refreshen is er dus 1 grote framedrop. Zodra ik op stop druk of pause, gaat de fps weer naar normaal. Alhier een paar screenshots:

Lage fps bij het refreshen van de server lijst in CSS:
http://www.khazar.nl/img/lowfpscss1.jpg
En op pauze weer normaal:
http://www.khazar.nl/img/normalfpscss1.jpg
Hetzelfde in OFP:R
http://www.khazar.nl/img/lowfpsofp1.jpg

Hier op GoT heb ik er niets over kunnen vinden, ook via google niet..

Wel valt het me op dat ik 6x svchost.exe in me process lijst heb staan, waar volgens Deze bron 3 of 4 normaal is. De windows install is ongeveer 1 of 2 weken oud, en heb net even een virusscan gedaan: pc is helemaal schoon.

Met mijn vorige moederbord had ik geen problemen, en voor deze heb ik de chipset drivers en de netwerkdrivers gewoon goed geinstalleerd, wie kan mij hierbij helpen?

[ Voor 2% gewijzigd door Crash op 02-08-2005 17:51 . Reden: re-si-zen! ]

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ehm, is dat erg?

het zal verder wel aan de (onboard) netwerkkaartdrivers liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:34
Doe in het vervolg a.u.b resizen zeg :X :P
En heb je wel een clean install gedaan van Windows nadat je geswitched bent van moederbord etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Je computer is toch niet helemaal schoon. Ik zou zeggen opnieuw installeren en dan ALLEEN de nieuwste drivers van internet installeren en het spel en gaan met die banaan. Als het probleem er dan is, DAN kun je spreken van een hardware-probleem. Maar tot die tijd hou ik het nog altijd op een software-conflict, zoals ik al had gezegd in het A8N SLI thread. Het kan op dit moment iig geen kwaad om dat te doen. En installeer dus GEEN firewall en virusscanner en enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:37

KhaZ

Alfa Romeo

Topicstarter
Gebruik alleen Kaspersky, en firewall zit op me router, en gaf voor dit moederbord geen probs, dus die sluit ik allebei uit. De windows install is zo goed als nieuw :/

Ik installeer morgen nieuwe drivers van i-net, en dan laat ik even weten of 't effect heeft.

Bedankt voor de reacties tot dusver :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:36
Nog iets, je hebt toch niet toevallig de NVidia IDE-drivers geinstalleerd he? Die moet je verwijderen, dat zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Verder zou ik het niet weten, heb zelfde mobo en hou een framerate van iets minder dan 300 bij refreshen :o
Pagina: 1