ik heb een asus a8n sli deluxe
amd 64 3500+
asus en 6600 GT Top
maxtor 10 200 gig (splinternieuw ==> nieuwste firmware)
ik heb 2 partities op mijn hd aangemaakt, eentje van 10 gig voor mijn windows xp pro eenje van 178 gig. Ik heb ondertussen ondervonden dat ik bios versie 1004 heb.
Probleem 1:
Het probleem is dat ik ongeveer 18 seconden bij het opstarten dat zwart scherm met witte letterkes zie. Eerst zie ik zo een foto van mijn moederbord voor 5 seconden en op het einde vraagt hij nog es voor 10 seconden of ik op ctrl + s wil drukken om mijn raid in te stellen.
Weet iemand toevallig hoe ik dit wegkrijg zodat ik sneller kan opstarten
Probleem 2:
Als ik mijn cd van windows xp pro NIET insteek bij het opstarten dan krijg ik een message:
ntldr is missing
maar als ik opnieuw opstart en ik steek mijn OFFICIELE ($$$) cd in dan start mijn PC wel op.
Nu heb ik al eens windows opnieuw geinstalleerd (3 keer) en telkens krijg ik hetzelfde probleem.
Het begint pas nadat ik ongeveer 10 keer opgestart heb en dus alle drivers geinstalleerd heb en windows updates heb gedaan ...
Ook heb ik hem al eens proberen herstellen en de ntldr opnieuw geinstalleerd via de windows cd -->herstellen-->windows kiezen die je wilt herstellen---> adminpas ingeven en "bootfix" typen
Op deze manier schrijft hij een nieuwe ntldr.
Weet iemand hoe ik 1 van deze problemen kan oplossen. Een nieuwe uitdaging die ik hier (in 4 delen die ik gelezen heb) nog niet ben tegengekomen.

Hartelijk dank als je mij kan helpen