[Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 9

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
CaVeFiSh schreef op zondag 26 juni 2005 @ 03:12:
het gaat mij niet om de snelheid want hoger kan het al niet meer.
Zit namelijk al op dual channel met elke geheugen bank werkent op 500 Mhz (250 Mhz fsb )
Maar ik vroeg het me af of ik dus alle vier de geheugen banken vol kan stoppen met corsair xms 4000
in combinatie met een asus sli deluxe en een 3200+ winchester
Het zal inderdaad niet hoger kunnen, want dat kan de geheugencontroller niet aan.
Zoals ik al zei, je kan gerust alle bankjes vol proppen, maar die 500 Mhz zal dus 333 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youri Carma schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:48:
Ik ga binnenkort de Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394).
Ik zag nu weer een nieuwe Premium versie. Volgens mij zijn die heatsinks met pipelines het enige verschil of vergis ik mij daarin?

Ik wil graag Corsair geheugen er in stoppen van 2 x 512- 2 kit of 2x1024-2 kit.

(bla bla - cutout)

Corsair 3200XL 1024 MB DDR400 Okay
Corsair XMS Pro 4000 512 MB DDR500 Okay
Corsair XMX PC3200C2 1024MB DDR400 Okay

Vraagje is wat is nu een goeie aankoop voor een een set 2x512 (1Gig) of 2x1024 (2 Gig) en dan bedoel prijs/kwaliteit verhouding?
Ik heb vorige week even een upgradeje aangeschaft m.i.v. de A8N-SLI Premium en Corsair Kit
Ik ben gegaan voor de premium (die dus wat extra mogelijkheden heeft wat allemaal niet zo super spannend is, maar gewoon voor mij leuk om een Black MoBo met Heatpipe design te hebben. Ik was wel van plan 2GB te nemen van Corsair, daar die stabiel geheugen is en tested and approved labels meekrijgt van Asus op dit board.

Ik heb de Twinx2038-DDR3200C2 (in 2GB kits is er niet zo veel in voorraad en ik had geen zin om te wachten, want ik MOEST die XFX 7900GTX zien preseteren :P )
Als je gaat voor prijs kwaliteit is er nog steeds de vraag.. ben je bereid of iets minder bereid?
Mijn kit was 260,-, das een redelijk bedrag, maar je hebt een stabiel setje
Ga je voor 1024 in totaal, geef dan iets meer uit aan de Pro versies, maar alleen als je gaat klokken.. want anders merk je het toch niet als ordinary user ;)

Ik heb mijn keuze gebasseerd op multi usage van het systeem. Dus lekker gamen, flinke upgrade mogelijkheden over 1 jaar (nog een 780 GTX en nog een setje 2048 van Corsair en de Dual Core AMD tegen redelijk prijs en ik kan weer)

Het systeem vergt wel uitgedachte koeling.. even een dikke set geheugen en videokaart in je bak is het nog net niet helemaal, dus als je budget net wat beperkend is.. denk dan na over je koeling voor je gaat kopen. Ik ging voor 1100 in totaal, dat werd al snel 1550 en toen moest er een nieuwe voeding in en betere koeling.. tada.wav! 1700+ euri

Vakantieman! gezellig heh!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:11:...l, geef dan iets meer uit aan de Pro versies, maar alleen als je gaat klokken.. want anders merk je het toch niet als ordinary user ;)
Nu ben ik van plan Corsair TWINX 1024-3200C2PRO , 400 MHz, 2, Kit Of 2, Inclusief LED's bij mijn Asus A8N-SLI Deluxe te kopen. Dit geheugen kan ik voor € 134,- reeds in mijn bezit krijgen wat ik een zeer acceptabele prijs vind.

Nu had ik begrepen dat de PRO staat voor geheugen geschikt voor overklokken. Mijn vraag is dan ook wat zijn de ervaringen van mensen die dit geheugen ook gebruiken en hoe overklokbaar geschikt is dit geheugen als het uberhaupt goed werkt in de A8N-SLI?

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb m'n bordje ingebouwd en kan gelijk meedelen dat 1t command werkt, het geeft ruim 1000 meer in de Sciencemark memtest 5900 vs 4750. (210 mhz fsb met 2-2-2-6 5xhyp)
Heb voor de rest nog niet veel gerommeld met oc. Ik heb rev 1.02 en de NB fan is muistil

Ik heb wel problem met inet, sommige sites laden na een tijdje niet meer en dan is een restart nodig?
Ik heb gewoon de windows firrewall en die van NV uitgeschakeld, het zou ook kunnen dat het ligt aan m'n nieuwe provider en ik heb een freshinstall van winxp(nog 32 bits) maar dat zoek ik van de week wel met hun evt uit.

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 26-06-2005 22:43 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somora
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 12:30
Hoi iedereen.

Ik ben sinds een paar maanden de trotse eigenaar van de a8n sli deluxe. Maar sinds vandaag stuiter ik op een zwaar probleem. Ik dacht namelijk vandaag men pc eens te formateren. Dus ik floep men cdtje van xp erin. schijfje wordt geformateerd. Maar nu als je dat schermpje krijgt dat hij windows installeert laat men muiscursor allemaal stippeltjes achter 8)7. Ik dacht ok dat zal wel iets met men videokaartje zijn. Windows installeert vlot en start op. De muis laat nog steeds van die lelijke stippen achter.

Ik installeer de laatste nvidia drivers. ik herstart en nog steeds hetzelfde probleem maar nu loopt pctje mooi vast op het bureaublad.

Men volgende ingeving bios updaten naar 1012-02 Beta. Nog steeds lelijke stippen.

Men volgende stap in bios prutsen. Ik zag nl dat men proc op 2160mhz staat (moet dit eigenlijk niet mooi op 2000mhz staan? :X ) Men ram timing mode stond op Auto. Dus bij bootup zegt hij mooi 3200+ en 400mhz Dual channel 128 bit geheugen. Lijkt me goed namelijk.

Men volgende stap was om men ram manueel op 400mhz te zetten. Resultaat: Xp houd gewoon niet meer op met op te starten heb nl 15 minuten naar dat hollende blauwe balkje liggen staren en uit pure frustratie op reset geduwd.

Ik zet voor de gein men ram op 333mhz. Hij zegt mooi 333mhz dual channel bij bootup. Xp start weer na 15 minuten niet op. Terug reset.

Ik zet men ram op 433mhz. Bij bootup zegt hij 400mhz 8)7 Wat gebeurt er nou Xp start op 3 seconden op _/-\o_ en de puntjes zijn ook verdwenen B) Ik blij natuurlijk. Ik ga terug naar men bios wat staat er nou nl bij CPU Speed 1728mhz 8)7

Maar het vreemde is dat ie sinds de maanden dat ik hem al heb altijd mooi op 2000mhz heeft gelopen(volgens dat asus cool en quiet progje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
je moet gewoon cool en quiet uitzetten.
Bezorgt alleen maar ellende.
:D

en de rest van je instellingen van auto afhalen en even statisch invullen
en eventjes een officiele release van een bios er op zetten (van de asus site ) en geen beta. misschien is dan je probleem verholpen.
draai hier nog steeds 1005final en het werkt perfect.
nog geen 1 vastloper gehad sinds ik die bios versie geinstalleerd heb en ook geen rare problemen wat hardware betreft.

[ Voor 51% gewijzigd door CaVeFiSh op 27-06-2005 01:50 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaVeFiSh schreef op maandag 27 juni 2005 @ 01:48:
je moet gewoon cool en quiet uitzetten.
Bezorgt alleen maar ellende.
:D
Praat geen p**p. CnQ werkt perfect. Installeer alleen geen extra losse CnQ software van Asus e.d.
Gewoon in BIOS aanzetten. Eventueel laatste driver installeren en powermanagement instellen op minimal power management.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien iemand hier die een Asus A8N SLI deluxe en 2xSeagate 250GB 7200.8 8MB configuratie heeft? Ik kom er namelijk niet uit hoe ik de RAID van nvidia en de SATA van sillicon kan installeren tijdens het f6-en bij een windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:07:
Is er misschien iemand hier die een Asus A8N SLI deluxe en 2xSeagate 250GB 7200.8 8MB configuratie heeft? Ik kom er namelijk niet uit hoe ik de RAID van nvidia en de SATA van sillicon kan installeren tijdens het f6-en bij een windows installatie.
Met een ouderwetsch floppy moet dat toch lukken? Bijv eerst de drivers van nvidia, dan die van sillicon image. Of als je de gewone xp 32 bit edititie gebruikt (ipv de nieuwe 64 bit versie) dan kun je de drivers slipstreamen (integreren) in je XP cd. Dit kan je doen met nLite.

Waarschijnlijk heb je m'n eerste optie met de diskettes al geprobeert, dus wat gaat er precies fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn eigenlijk 2 dingen die niet goed gaan.

1) nvRaid
Het lukt me maar niet om met alleen een nvidia raid schijfje de boel aan de praat te krijgen. Zonder dat ik het sillicon schijfje erin doe werkt het niet. Nu neem ik aan dat dat voor de sata is. Probleem is eigenlijk dat ik het niet snap :) Kan iemand het mij stap voor stap uitleggen? Wanneer welk schijfje etc.

2) niet opstarten
De pc draait als een zonnetje, maar na een dag of een week start ie niet meer op. Mist ie steeds een cruciale windows file. Ja ik heb op google gezocht maar kan niet iets vinden waar ik wat mee kan / wat ik begrijp. Uiteindelijk installeer ik dan maar de boel, maar het blijft maar terugkomen.

Nlite, lees nu wat op de site maar wordt er niet echt wijzer van. Heeft iemand een korte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Is er al een nieuwe revisie van die NB fan te koop? Is er een alternatief?
Dat Zalman blokje is geen alternatief, aangezien ik niet passief wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-08 13:42
-Fallout- schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:41:
Is er al een nieuwe revisie van die NB fan te koop? Is er een alternatief?
Dat Zalman blokje is geen alternatief, aangezien ik niet passief wil gaan.
Uhhm n niet passief alternatief is zalman blokje + 4cm papst fannetje. lekker stil! :z :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Haha wat een simpel antwoord! :Y)
Je noemt wel een koel, stil en degelijke oplossing, maar ik ben op zoek naar een kant-en-klaar produkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Fallout op 27-06-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:43:
Zijn eigenlijk 2 dingen die niet goed gaan.

1) nvRaid
Het lukt me maar niet om met alleen een nvidia raid schijfje de boel aan de praat te krijgen. Zonder dat ik het sillicon schijfje erin doe werkt het niet. Nu neem ik aan dat dat voor de sata is. Probleem is eigenlijk dat ik het niet snap :) Kan iemand het mij stap voor stap uitleggen? Wanneer welk schijfje etc.

2) niet opstarten
De pc draait als een zonnetje, maar na een dag of een week start ie niet meer op. Mist ie steeds een cruciale windows file. Ja ik heb op google gezocht maar kan niet iets vinden waar ik wat mee kan / wat ik begrijp. Uiteindelijk installeer ik dan maar de boel, maar het blijft maar terugkomen.

Nlite, lees nu wat op de site maar wordt er niet echt wijzer van. Heeft iemand een korte versie?
nLite hoef je alleen maar te installeren. 't Is een complete wizard, het enige wat je hoeft te doen is het programma te downloaden en even de allernieuwste drivers te downloaden. Vroeger moest je nog een aparte truc toevoegen aan je zelf gemaakte windows cd om je raid drivers te laten werken, maar volgens mij gaat dat nu automatisch.

nLite is het allermakkelijkst en is zeker aan te raden bij een winXP setup. Het scheelt je gigantisch veel tijd omdat je heel makkelijk allemaal tweaks aan XP kan toevoegen, wat je normaal uren tijd aan uitzoeken kostte. Meer tips over je zelf gemaakte XP cd: [rml][ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)[/rml]

Verder je floppy verhaal (als je dat echt wilt doen, beter is nLite):
1) XP cd in je pc -> opstarten
2) Wachten tot xp onderaan zegt dat je f6 kan drukken (vlak na het opstarten van de cd) en dan op f6 drukken (paar keer) -> wachten.
3) Windows vraagt of je echt nieuwe drivers wilt installeren. Ja, druk daarvoor niet op enter, maar op S (zoals de setup aan geeft).
4) Diskette erin met de nieuwste nvidea nforce raid drivers -> xp vraagt je om te kiezen uit twee drivers -> kies de eerste driver van de diskette -> wachten -> s drukken (bevestigen dat je deze driver echt wilt hebben) -> wachten.
5) Weer op s drukkken -> wachten -> xp vraagt weer te kiezen -> tweede driver kiezen -> wachten. -> s kiezen (bevestigen dat je deze driver echt wilt hebben) -> wachten. Nu zijn beide drivers op de diskette geinstalleerd voor nvraid.
6) Nu gaan we verder met de silicon image drivers: XP vraagt weer om op s te drukken als je nog meer drivers hebt, -> druk op s -> Silicon image driver diskette erin -> wachten (kut diskettes ook, jaren wachten) -> weer s -> gaap -> klaar, windows gaat verder.
Nu weet je waarom floppies begraven moeten worden ;).

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 27-06-2005 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 12-09 19:52
Uhm, ik heb een Papst fannetje op de originele heatsink geschroeft. Je kan wel zeggen dat je een kant en klaar product wil, maar ik denk dat de oude fan eraf schroeven en een nieuwe erop veel minder werk is dan de hele heatsink-fan combo eraf halen en een andere erop zetten. Je mobo hoeft er niet eens je case voor uit :) Just my 2 cents...

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Nog ff wat anders;

heeft iemand hier NVFirewall aan de praat? Ik heb het in het begin ooit geprobeerd, maar toen werkte het niet. Inmiddels misschien met nieuwe NVidia drivers wel?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000

Milmoor

Footsteps and pictures.

Hij doet het bij mij van begin af aan, maar ik vind hem niet prettig werken. ZoneAlarm is net dat beetje prettiger in te stellen. Ik heb ruzie met de permissies (netwerk shares t.o.v. LAN doen het niet), en het kost me teveel uit te zoeken waar het precies zit.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14
Gugger schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:09:
Uhm, ik heb een Papst fannetje op de originele heatsink geschroeft. Je kan wel zeggen dat je een kant en klaar product wil, maar ik denk dat de oude fan eraf schroeven en een nieuwe erop veel minder werk is dan de hele heatsink-fan combo eraf halen en een andere erop zetten. Je mobo hoeft er niet eens je case voor uit :) Just my 2 cents...
Precies hezelfde als wat ik gedaan heb :)
Ik vind dit inderdaad ook de makkelijkste oplossing.
Daarbij is die Papst 40x40 fan ook veel stiller dan de orginele fan.
Alleen is die Papst die ik er op heb gezet een beetje aan de dikke kant.
Ik moest daarom ook reguliere schroeven gebruiken om hem op het koelblok te bevestigen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft niet de sillicon diskette erin te doen. Je kan je hard drives ook gewoon via de nvidia aansluiting doen. Dan omzijl je het hele silicon verheel. Geeft een immens hogere burst speed (minstens 2x zo groot en average read daalt iets van 10%).

Ben nu verder echt ten einde raad. Gisteren had ik 'm helemaal goed aan de praat. Loopt ie ineens vast en wil die bios zelfs niet meer opstarten. Zegt ie PIEIEIEIEIEIEIEP en doet verder niks. Zwart scherm. Produceert nog wel een zielig schrapend geluid (geluiden zijn moeilijk te omschrijven).

Dus ben echt met stomheid geslagen. Dit is maar een klein berichtje op een groot forum maar hier typt wel iemand die 2000 euro heeft besteedt aan iets wat niet werkt. Heb er nu meer dan een maand ellende en stress van.

Volgende stap wordt hopen op de goedheid van de winkel en zoveel mogelijk onderdelen om ruilen met geld terug. Overgebleven spul verkoop ik dan tweede hands.

Ga er een hoop geld op verliezen en ben echt een ilusie armer. Zal wel niet stoer zijn om te zeggen maar ben er echt stuk van. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:39:
Volgende stap wordt hopen op de goedheid van de winkel en zoveel mogelijk onderdelen om ruilen met geld terug. Overgebleven spul verkoop ik dan tweede hands.
Uuuhm... je kan toch de onderdelen waar het probleem zit RMA-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heeft iemand al een handige manier gevonden om de Zalman Passieve NB cooler met een fannetje uit te rusten? Ik heb Lian Li PC60 met 2x60mm in de front en heb zelf wel beetje het idee dat dit voldoende gaat coolen, maar omdat er naar mijn gevoel toch wel vrij hete zomer aankomt, en ik op 5 hoog onder plat dak met ramen op zuiden woon, better safe then sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
FallenAngel666 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:33:
[...]

Precies hezelfde als wat ik gedaan heb :)
Ik vind dit inderdaad ook de makkelijkste oplossing.
Daarbij is die Papst 40x40 fan ook veel stiller dan de orginele fan.
Alleen is die Papst die ik er op heb gezet een beetje aan de dikke kant.
Ik moest daarom ook reguliere schroeven gebruiken om hem op het koelblok te bevestigen :X
Ik ben ook ff langs de bouwmarkt geweest jah })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even een vraagje, over het A8N-E moederbord. Deze is uitgerust met PCI Express. Is het mogelijk om op dit moederbord tijdelijk een wat oudere videokaart, de Geforce3 Deluxe, te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:13:
Ik heb ook even een vraagje, over het A8N-E moederbord. Deze is uitgerust met PCI Express. Is het mogelijk om op dit moederbord tijdelijk een wat oudere videokaart, de Geforce3 Deluxe, te laten draaien?
Nee :+ PCI-E = niet AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roeltjuh schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:01:
[...]

Uuuhm... je kan toch de onderdelen waar het probleem zit RMA-en?
Het probleem is juist dat het niet in 1 onderdeel zit. Als ik iets test kom ik geen fouten tegen. Toch werkt mijn pc niet goed en niemand weet waarom :(

Memtest en tools van Seagate schijf geven geen fouten aan. Stresstest doorstaat pc ook goed. Temps blijven ok, scores bij hd tach en 3dmark zijn allemaal prima. Toch geeft ie er om de haverklap de brui aan.

Nog even als laatste strohalm mijn set up:

Asus A8n SLI Deluxe
G.E.I.L. DDR-400 2x 512 MB CL2
2 x 250 gb Seagate Baracuda 7200.8 8 mb
Gigabyte 6800 Gt 256 mb
Audigy Zs 2
Amd 64 3500+ (Winchester)

Is er iemand hier de speld in de hooiberg kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:39:
Je hoeft niet de sillicon diskette erin te doen. Je kan je hard drives ook gewoon via de nvidia aansluiting doen. Dan omzijl je het hele silicon verheel. Geeft een immens hogere burst speed (minstens 2x zo groot en average read daalt iets van 10%).

Ben nu verder echt ten einde raad. Gisteren had ik 'm helemaal goed aan de praat. Loopt ie ineens vast en wil die bios zelfs niet meer opstarten. Zegt ie PIEIEIEIEIEIEIEP en doet verder niks. Zwart scherm. Produceert nog wel een zielig schrapend geluid (geluiden zijn moeilijk te omschrijven).

Dus ben echt met stomheid geslagen. Dit is maar een klein berichtje op een groot forum maar hier typt wel iemand die 2000 euro heeft besteedt aan iets wat niet werkt. Heb er nu meer dan een maand ellende en stress van.

Ga er een hoop geld op verliezen en ben echt een ilusie armer. Zal wel niet stoer zijn om te zeggen maar ben er echt stuk van. :|
Na één dag geef je het al op? De echte doorzetter ;). Als je hulp nodig hebt, kun je altijd nog hier neerzetten wat je allemaal geprobeerd hebt om uit te zoeken wat die lange piep precies betekent en waar het schrapende geluid vandaan komt. Als wij weten wat je geprobeerd hebt en je hebt zelf ook al op GoT gezocht, dan kunnen wij je ook weer verder op weg helpen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:34:
Het probleem is juist dat het niet in 1 onderdeel zit. Als ik iets test kom ik geen fouten tegen. Toch werkt mijn pc niet goed en niemand weet waarom :(

Memtest en tools van Seagate schijf geven geen fouten aan. Stresstest doorstaat pc ook goed. Temps blijven ok, scores bij hd tach en 3dmark zijn allemaal prima. Toch geeft ie er om de haverklap de brui aan. Nog even als laatste strohalm mijn set up:

Asus A8n SLI Deluxe
G.E.I.L. DDR-400 2x 512 MB CL2
2 x 250 gb Seagate Baracuda 7200.8 8 mb
Gigabyte 6800 Gt 256 mb
Audigy Zs 2
Amd 64 3500+ (Winchester)

Is er iemand hier de speld in de hooiberg kan vinden?
Ik wil je toch even een hart onder de riem steken ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb ook zo''n naar avontuur beleefd bij Yorcom. Het is misschien flauw om namen te noemen maar aangezien iedereen daar goede ervaringen heeft kan dat wel. Had een P4P800 Deluxe gekocht en daarbij zeer duur matchpair geheugen van Corsair wat volgens Yorcom niet werkte op dit MB, echt flauwekul natuurlijk want bij iedereen die ik sprak werkte het wel. Toen ik in de zaak een andere MB wilde proberen bleek gewoon een socket helemaal dicht gesmolten met een stukje plastic zodat ik bijna mijn processor gesloopt had. Toeval of gewoon botweg tegenwerking om te kijken of we Newbees waren? Die gastuh van Yorcom zijn totaal niet service gericht en het gaat hen alleen om het geld zo is mij gebleken. Nooit meer Yorcom voor mij dus. Moraal van dit verhaal? Blijf gewoon doorknokken net zolang totdat je systeem werkt daar heb je recht op als je zoveel geld spendeert.

Kijk echter steeds per onderdeel wat de computer doet dus eerst alleen minimaal alles aankoppelen desnoods eerst meet een reepje (ander) geheugen een (andere) harde schijf desnoods een andere processor. Check ook de temp van je processor. Bedoeling is dan natuurlijk om te kijken of je MB goed is. Als je zeker weet dat je MB 100% is kan je pas verder.

Ik denk dat de zaak waar je het een en ander gekocht heb medewerking moet verlenen (Niet Yorcom dus). Ander geef je het hele zooitje terug en vraag je je geld terug en koop je ergens anders je set.

Je moet inderdaad hier goed aangeven wat je wel en niet geprobeerd hebt want anders kan niemand je helpen in deze topic.

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@youri:
Thanks man, dat waardeer ik zeer. Zoals ik al zei, het is maar een pc, maar het is toch damm klote als je er echt niet meer uit komt.

Overigens heb ik op verschillende fora geprobeerd om met medewerking van goedwillende tweakers zoals jullie eruit te komen maar dat werkt echt niet.

Heb het overigens verre van na 1 dag opgegeven. Verre verre van. Heb minstens 5 weken geworsteld en ben meerdere malen naar de winkel terug geweest. Ik geef nooit zomaar op!

Een IT-collega die pc's bouwen ook als hobby heeft neemt 'm nu mee naar huis en gaat nu verschillende onderdelen proberen. Dus andere geheugen, andere schijven etc. Dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:42:
@youri:
Thanks man, dat waardeer ik zeer. Zoals ik al zei, het is maar een pc, maar het is toch damm klote als je er echt niet meer uit komt.

Overigens heb ik op verschillende fora geprobeerd om met medewerking van goedwillende tweakers zoals jullie eruit te komen maar dat werkt echt niet.

Heb het overigens verre van na 1 dag opgegeven. Verre verre van. Heb minstens 5 weken geworsteld en ben meerdere malen naar de winkel terug geweest. Ik geef nooit zomaar op!

Een IT-collega die pc's bouwen ook als hobby heeft neemt 'm nu mee naar huis en gaat nu verschillende onderdelen proberen. Dus andere geheugen, andere schijven etc. Dus wie weet...
Ik zie net dat je nog wat specs had gepost. Alleen mis ik de specs over de voeding. Wat voor voeding heb je en hoeveel ampère kan je 12V lijn geven? (staat op de zijkant van je voeding, als je je kast open maakt).

Ook al geprobeerd op cas 3 timings ip cas2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cas staat op 2,5.

Het is deze voeding:
http://www.ikbenstil.nl/p...24_31_258&products_id=912
Die moet het absoluut trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:53:
Cas staat op 2,5.

Het is deze voeding:
http://www.ikbenstil.nl/p...24_31_258&products_id=912
Die moet het absoluut trekken.
Voeding lijkt idd prima. Btw, 2.5!=3 :P.

Draait je systeem wel zonder de geluidskaart (in welk pci slot zit die, #1 toevallig?) en zonder je pci-e videokaart, maar een gewoon pci videokaartje, als je die hebt liggen? Verder zou ik graag willen weten wat je allemaal al hebt geprobeerd en wat de temperatuur is van je chipset en je cpu vlak na een crash (gemeten in de bios).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt de geluidskaart uit? Zou toch erg raar zijn. Weet niet in welk slot ie zit, zal het eens checken.
De lange beep zou volgens wat online research betekenen dat er iets met het geheugen is.

Ik kom nu de bios niet meer in. Ik moet iets met de cmos doen maar dat heb ik nog nooit gedaan dus dat moet ik eerst uitzoeken. Dan kan ik ook de temp zien etc. Maar altijd als ik die check is ie goed. De pc is ook extreem goed gekoeld en hangt aan mekaar van de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ff_tweake
  • Laatst online: 26-08 13:42
Cmos clearen is niet zo moeilijk. haal je batterijtje er uit, zet het jumpertje naast de plaats van het batterijtje 5-10 seconden om, zet hem weer terug. dan uiteraard het batterijtje terug plaatsen. En zo zijn in de bios default settings geladen.
En als tweaker moet je de moed niet te snel opgeven! (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff_tweake schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:41:
Cmos clearen is niet zo moeilijk. haal je batterijtje er uit, zet het jumpertje naast de plaats van het batterijtje 5-10 seconden om, zet hem weer terug. dan uiteraard het batterijtje terug plaatsen. En zo zijn in de bios default settings geladen.
Zal een poging wagen. Thanks voor de tip, om een of andere reden heb ik nog nooit iets met de cmos te maken gehad! Weer iets geleerd.

Enne.. ben al 5 weken bezig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Gugger schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:09:
Nog ff wat anders;

heeft iemand hier NVFirewall aan de praat? Ik heb het in het begin ooit geprobeerd, maar toen werkte het niet. Inmiddels misschien met nieuwe NVidia drivers wel?
Ik heb het wel 20 keer geprobeerd, telkens met een verse installatie van XPsp2, en op zich draaide hij wel, maar niet helemaal lekker. Ik kon Norton Antivirus niet meer probleemloos installeren, en bepaalde protocollen/poorten blijft die NVFirewall blokkeren, ongeacht de instellingen, ook als je em tijdelijk uitzet. Alleen uitzetten, rebooten, en dan was dat probleem verholpen. Niet lekker dus.
Onder XPx64 hetzelfde probleem, maar goed, omdat ik geen andere firewall voor 64bits heb, laat ik em maar aanstaan. Maar helemaal vlekkeloos werkt hij bij mij nergens, ook niet met de meest recente drivers. Ik heb ooit daarover een melding bij ASUS gemaakt, maar nooit meer iets op gehoord. Na 20 keer verse install om alleen maar die NVFirewall goed aan de praat te krijgen - en steeds zonder succes - heb ik het opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok CMOS clearen is gedaan. Pc start weer op.

Ben nu nog wat nieuwe drivers aant installeren. Wie weet helpt 't.

Heeft iemand nou een hunch wat het kan zijn. Moederbord brak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000

Milmoor

Footsteps and pictures.

De batterij loshalen blijkt in de praktijk niet nodig te zijn. Laat de jumper er niet te lang opzitten, ik verwacht dat hij de boel kortsluit.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de A8N-E gekocht en er een zalman CPU-koeler opgezet. Bij deze koeler zat nog een FAN MATE 2 om de snelheid van de koeler handmatig aan te passen. Als ik deze er tussen zet, werkt dan de Cool 'n Quiet van het moederbord nog wel? Of laat deze de fan automatisch toch nog langzamer of sneller draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien wat het voltage is voor het geheugen wanneer deze in de bios op auto staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 09:39:
Weet iemand misschien wat het voltage is voor het geheugen wanneer deze in de bios op auto staan?
2,6 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm. Mijn geheugen heeft 2,7 nodig en in de bios stond ie op auto. Heb het gisteren aangepast en pc loopt nu weer (nog geen garantie want is onvoorspelbaar).

Het lukt me nog steeds niet om het ergens te vinden. Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:16:
Hmmmm. Mijn geheugen heeft 2,7 nodig en in de bios stond ie op auto. Heb het gisteren aangepast en pc loopt nu weer (nog geen garantie want is onvoorspelbaar).

Het lukt me nog steeds niet om het ergens te vinden. Iemand anders nog een idee?
Ja, een eigen topic openen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 08:02:
Ik heb net de A8N-E gekocht en er een zalman CPU-koeler opgezet. Bij deze koeler zat nog een FAN MATE 2 om de snelheid van de koeler handmatig aan te passen. Als ik deze er tussen zet, werkt dan de Cool 'n Quiet van het moederbord nog wel? Of laat deze de fan automatisch toch nog langzamer of sneller draaien?
cool & quiet heeft niets met fansnelheid te maken, dat is Qfan, cool & quiet aan, en de fanmate op 5V en Qfan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hmmm grappig.

Eerst met Corsair XMS3200 C2 Matched (2 x 512) echt veel problemen en nu met Kingston HyperX echt veel betere resultaten. Hogere overclocks mogelijk en instabiliteit bij hogere clocks is ook gewoon veel beter.

Nu 3500+ (2200 Mhz) Venice @ 2700 Mhz op lucht (cheapo Arctic Freezer) met memory @ 225 Mhz (moest met dat Corsair m'n memory divider lager zetten dus memoert @ 198Mhz toen)

Dat moet naar de 2800 kunnen! Alleen die HTT staat zo laag 270 x 3 = 810 Mhz. Is daar nu een performancehit merkbaar of compenseert de hogere memoryspeed dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

ff_tweake schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 17:41:
Batterijtje eruit is helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag mn comp geupgrade met een A8N-E moederbord en Athlon 64 3200+ proc. Mn beide ATA harde schijven heb ik gehouden en in het nieuwe systeem geplaatst op de primaire slave. Een aantal uren heeft de comp perfect gedraaid, was net bezig in San Andreas, kreeg ik een blauw scherm met een aantal foutmeldingen. Sinds dit moment ziet het mobo beide harde schijven niet meer, alleen mn dvd-drive wordt nog herkend. De schijven aansluiten op de secundaire slave haalt ook niks uit. Ik snap er helemaal niks van! Beide schijven worden ineens helemaal niet meer herkend! Ik kan er momenteel echt even helemaal niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

probeer is andere hardeschijven als primary :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel vaag, heb van alles geprobeerd, gewisseld met premair en secundair, gewisseld met DVD-drive, niets hielp, ze werden niet herkend. Heb net even een oude kabel gepakt en hiermee de schijven op het mobo aangesloten. Nu worden ze ineens wel weer herkend :?

Tevens heb ik soms dat de pc niet op wil starten. Na een druk op de powerknop gaan de ventilatoren wel draaien en je hoort de harde schijven ook starten, maar verder gebeurt er helemaal niks. Druk ik dan vervolgens op de reset knop, dan doet ie het wel. Het beeld verschijnt, de pc-speaker piept een keer en windows wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 20:10:
Heel vaag, heb van alles geprobeerd, gewisseld met premair en secundair, gewisseld met DVD-drive, niets hielp, ze werden niet herkend. Heb net even een oude kabel gepakt en hiermee de schijven op het mobo aangesloten. Nu worden ze ineens wel weer herkend :?

Tevens heb ik soms dat de pc niet op wil starten. Na een druk op de powerknop gaan de ventilatoren wel draaien en je hoort de harde schijven ook starten, maar verder gebeurt er helemaal niks. Druk ik dan vervolgens op de reset knop, dan doet ie het wel. Het beeld verschijnt, de pc-speaker piept een keer en windows wordt gestart.
Ik denk dat je meer voeding moet steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou gaan geloven dat dit een enorm brak moederbord is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Is het niet hoor. Waarom wint die dan zoveel awards.

We hebben ook edit knopjes uitgevonden hier :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
edit:
knip, laat maar.

[ Voor 90% gewijzigd door Roeltjuh op 29-06-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:28:
Is het niet hoor. Waarom wint die dan zoveel awards.

We hebben ook edit knopjes uitgevonden hier :o
bijdehandje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:27:
Je zou gaan geloven dat dit een enorm brak moederbord is. :?
Als een product verschrikkelijk veel verkocht wordt is het oook logisch dat er meer klachten over komen. Bovendien zijn er nog veel "wannabee" zelfbouwers. Vergeet ook die factor niet.

Ik heb in het verleden al zoveel pc's gefixt op hardware gebied waar echt rare dingen waren gedaan op gebied van hardware dat je soms wel eens twijfelt of die mensen wel zelf een pc moeten bouwen.

250 Watt voedingen in A64 systemen en je afvragen waarom de boel zo instabiel is, zelf geplaatste koelers die totaal verkeerd zitten, verkeerd geplaatst geheugen etc etc......

Mensen doen eerst en lezen te laat.......

[ Voor 5% gewijzigd door acidfever op 30-06-2005 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Laatst online: 19:41
ben het geheel met acidfever eens,

laat die kneuzen maar een dell pc of iets dergelijks kopen...!!!!

het houd ons wel onmisbaar bij veel vrienden en kennisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:20
Ik wil een 3000+ halen 200 * 9 = 1800mhz en gewoon 3200 geheugen. Als ik wil overklokken is het dan mogelijk om het geheugen te "dividen". Of moet ik echt 3700 geheugen kopen.

bijv 250 * 9 = 2250 mhz
en geheugen op 4 / 5 zetten = 200 mhz

Of gaat dat niet zo makkelijk?

[ Voor 10% gewijzigd door enermax op 30-06-2005 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 14:54:
[...]

cool & quiet heeft niets met fansnelheid te maken, dat is Qfan, cool & quiet aan, en de fanmate op 5V en Qfan uit
Ik geloof dat CnQ er juist wel iets mee te maken heeft.
CnQ regelt de fanspeed van de processorkoeler aan de hand van de temp.
Waarom draait mijn zalman dan niet bij het opstarten van de pc en draait ie 700 toeren als het een beetje normale temp. buiten is. En draait ie 1400-1500 toeren als het zo heet is als de laatste dagen.
Q-fan heeft met chassisfans te maken (zie manual)

Ik heb er een fanmate tussen zitten, maar het lijkt wel of CnQ zich daar weinig van aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Cpt00kirk schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:49:
ben het geheel met acidfever eens,

laat die kneuzen maar een dell pc of iets dergelijks kopen...!!!!

het houd ons wel onmisbaar bij veel vrienden en kennisen
je kan het ook weer van de andere kant bekijken , als jij iets maak bij vriend/kennisen w/e kan je zeggen voor 10 euro fix ik het :P

heb jij weer wat geld ;) maarjah daar gaat het nu niet over :o Ik ben tevreden met mijn ASUS A8N Sli Deluxe :P alleen chipset koeler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:07
Wie weet hoever je kan overclocken op de a8n-sli premium?
Een fsb/HT 200->250 mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
KlaasHof schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:54:
Wie weet hoever je kan overclocken op de a8n-sli premium?
Een fsb/HT 200->250 mogelijk?
In het BIOS kun je instellen t/m 400 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 14:33
ik heb vandaag even mn bios geupdate naar versie 1011.
Om maar bij het begin te beginnen: ik krijg problemen met opstarten, dat ie niks meer op de monitor weergeeft, dus dat ik m helemaal van de stroom moet halen. Als ik mem op auto heb staat staat ie volgens cpuZ op :2.5-3-3-5 terwijl ik ocz platinum rev2 v1.1 heb met 2-2-2-5 timings. Eerst liep mn pc perfect op 2600Mhz, nu boot ie nog niet eens met 2500, en dan bedoel ik dus niet verder komen dan het eerste scherm. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:38:
[...]

Praat geen p**p. CnQ werkt perfect. Installeer alleen geen extra losse CnQ software van Asus e.d.
Gewoon in BIOS aanzetten. Eventueel laatste driver installeren en powermanagement instellen op minimal power management.
die asus driver zou ik niet doen, grote problemen mee gehad, als je de officiele AMD processor driver download en installeert, werkt het veel stabieler mijn insziens.
volgens mij moet je die driver wel installeren, kan me niet indenken dat het aleen met QnQ in bios werkt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Hoewel je geen "snelle basic vraagjes" meer mag stellen over dit moederbord. Weet iemand het antwoord 7 posts omhoog op mijn vraag? Vindt het toch wel belangrijk of ik wel of niet 100 euro meer moet uitgeven aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:07
Roeltjuh schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:00:
[...]

In het BIOS kun je instellen t/m 400 Mhz.
Ik had mijn vraag iets uitgebreider moeten stellen.

Kan je , nu de NB d.m.v. heatpipe passief gekoeld wordt, nog netzo veilig overclocken?
Is de capaciteit van de heatpipe wel toereikend voor 250 of 275 fsb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMeijer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 18:22
Is het iemand anders ook opgevallen dat BIOS 1012-03 Beta uit is? :)
Ik heb deze gisteravond geinstalleerd en alles bleef werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bakker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 22:53
enermax schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 09:07:
Ik wil een 3000+ halen 200 * 9 = 1800mhz en gewoon 3200 geheugen. Als ik wil overklokken is het dan mogelijk om het geheugen te "dividen". Of moet ik echt 3700 geheugen kopen.

bijv 250 * 9 = 2250 mhz
en geheugen op 4 / 5 zetten = 200 mhz

Of gaat dat niet zo makkelijk?
Dat gaat wel zo makkelijk. Alleen de BIOS aanduidingen zijn wat verwarrend. Als er bij je geheugen DDR 333 staat, betekent dat eigenlijk 5/6, enzovoorts. Dus als je 240MHz draait en het geheugen in de BIOS op 333 zet, draait het eigenlijk weer precies als DDR400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 12:32
Ik ben dus al de hele middag aan het klooien met die Zalman northbridhe cooler. Hij wordt gewoon kokend heet als ik em passief laat koelen. Ik heb nu een Papst 80mm met behulp van de SLI steun die bij m'n 6800GT zat boven de Northbridge gehangen en nu blijft ie ongeveer 38c, ook koelt de papst nu de geheugens van de 6800GT die niet meer optimaal gekoelt waren omdat ik de VF700cu een kwartslag moest draaien vanwege de plaatsing van die NB koeler 8)7

Nog iets geks. Ik heb Corsair PC3200 CL2 geheugen gekocht en volgens Everest loopt dit op 2.5 en niet op 2.0 (volgens everest kan 2.0 wel op 166MHz) behoorlijk misleidend van coirsar want dit geheugen loopt op op PC3200 = 200MHz dus helemaal niet op CL2 :(

Ook past dit geheugen in combiantie met een 7700cu niet op een MSI K8N Neo 4 en alleen in de 2 en 4de bank van A8N SLI.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:24
KaMiKaZe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:44:
Ik ben dus al de hele middag aan het klooien met die Zalman northbridhe cooler. Hij wordt gewoon kokend heet als ik em passief laat koelen. Ik heb nu een Papst 80mm met behulp van de SLI steun die bij m'n 6800GT zat boven de Northbridge gehangen en nu blijft ie ongeveer 38c, ook koelt de papst nu de geheugens van de 6800GT die niet meer optimaal gekoelt waren omdat ik de VF700cu een kwartslag moest draaien vanwege de plaatsing van die NB koeler 8)7
Ik heb gister ook een NB47J op de NB gezet, 80mm fan op 5V erboven gehangen. Die bleek ingeklemd te kunnen zitten tussen de HD kabel en de VF700CU op mijn 6600GT dus ik hoefde geen ingewikkelde bevestiging te bedenken. Nu is de NB ong. 37c. Perfecte oplossing en meteen van die brakke 40mm fan af. (veel herrie, weinig airflow)

Ik zie hier trouwens iedereen Papst noemen, heb hier Akasa en Revoltec 120mm fans in de kast en die zijn ook erg stil (50% goedkoper en stiller dan de zalman koelers op 5v op de videokaart en CPU, dus nu wil ik die weer stiller hebben)

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:26
KaMiKaZe schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 17:44:
Nog iets geks. Ik heb Corsair PC3200 CL2 geheugen gekocht en volgens Everest loopt dit op 2.5 en niet op 2.0 (volgens everest kan 2.0 wel op 166MHz) behoorlijk misleidend van coirsar want dit geheugen loopt op op PC3200 = 200MHz dus helemaal niet op CL2 :(

Ook past dit geheugen in combiantie met een 7700cu niet op een MSI K8N Neo 4 en alleen in de 2 en 4de bank van A8N SLI.
Als je TWINX 3200C2PT geheugen hebt, klopt het dat het op CL2.5 loopt.
Check de site van corsair maar. Klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 14-09 15:08
Zit hier ook met het northbrigde probleem. Ik heb een Gigabyte silent pipe en de zalman NB47J. Perfect stil, maar ik denk dat dit toch niet zo'n slimme combi geweest is aangezien er geen fan op vga zit die de warmte bij de northbridge weg haalt. De northbrigde wordt nu idle 70C onderin bij de chip en ik denk dat dat toch iets teveel is.

Nu heb ik geprobeert om een fan op de NB47J te monteren en dat lukt aardig met dubbelzijdige tape, waarbij de northbrigde rond de 40C blijft. Ik twijfel alleen ernstig aan de " houdbaarheid" van de dubbelzijdige type. Hoe zet je in hemelsnaam zo'n fan vast?

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 02-07-2005 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
FreeMen schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 09:42:
Zit hier ook met het northbrigde probleem. Ik heb een Gigabyte silent pipe en de zalman NB47J. Perfect stil, maar ik denk dat dit toch niet zo'n slimme combi geweest is aangezien er geen fan op vga zit die de warmte bij de northbridge weg haalt. De northbrigde wordt nu idle 70C onderin bij de chip en ik denk dat dat toch iets teveel is.

Nu heb ik geprobeert om een fan op de NB47J te monteren en dat lukt aardig met dubbelzijdige tape, waarbij de northbrigde rond de 40C blijft. Ik twijfel alleen ernstig aan de " houdbaarheid" van de dubbelzijdige type. Hoe zet je in hemelsnaam zo'n fan vast?
Je kunt toch makkelijk die pinnetjes gebruiken die bij de zalman geleverd worden om hem vast te zetten op de Northbridge ?

- Bord uit je kast
- Oude Asus koeler eraf (lastig met die pinntjes)
- Zalman + pasta erop
- Stille Fan boven of op de northbridge

70c is dus veel te heet. Mijn PC liep al vast in CSS na 5 minuten spelen met passieve koeling (NB tussen de 50 en 55c). Weet verder niet hoe groot die silent pipe is. Geen optie om een VF700cu erop te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Laatst online: 15-09 20:59
Ik ben van plan dit mobo te kopen. Verder met andere nieuwe onderdelen (compleet nieuw systeem, ver met ASUS 6600GT, AMD 3500+). Ik ben in principe niet van plan om dit ding te gaan overklokken. Dus had ik de volgende vragen:

Werkt hij met de standaard bios goed?
En de cooling is ook goed als ik alles standaard laat?
En de cooler die bij de proc zit, zal ook wel goed genoeg zijn?

Dit is echt een huge topic, zeker met de andere 8 delen. Dus best groot om eventjes mijn antwoord te zoeken.

Verder nog in t systeem:
2x Corsair CMX512-3200C2PRO (ben nog aan t zoeken naar compatibiliteit
Voeding: Zalman ZM400B-APS Silent Power Supply 400W
Kast: Coolermaster Centurion 5 CAC T-05

[ Voor 17% gewijzigd door Ascathon op 02-07-2005 14:08 . Reden: verdere componenten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
de stock cooler zou in principe genoeg moeten zijn, de meeste mensen gebruiken echter iets zoals een Zalman 7000cu of een 7700cu. Ligt verder ook een beetje aan je kast. Borden worden met verschillende bios versies geleverd maar het is verstandig om gelijk naar de laaste final te flashen. (ik gebruik de beta's alleen bij problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een A8N-SLI kopen i.p.v. A8N-E als je SLI toch niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:28:
Waarom een A8N-SLI kopen i.p.v. A8N-E als je SLI toch niet gebruikt?
Toekomstige uitbreiding ? en als het waar is wat Nvdia claimt dat de nieuwe forceware drivers SLI kunnen met verschillende Nvidia kaarten zonder bridge dan zou het geen enkel probleem moeten zijn om te starten met 1 kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Sli plaatje onderaan
Klopt het dat ik in deze situatie geen zalman northbridge cooler kan plaatsen. Zijn er nog alternatieven of alleen voltage verlagen van fan?

[ Voor 34% gewijzigd door enermax op 02-07-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
KaMiKaZe schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 16:43:
[...]
Toekomstige uitbreiding ? en als het waar is wat Nvdia claimt dat de nieuwe forceware drivers SLI kunnen met verschillende Nvidia kaarten zonder bridge dan zou het geen enkel probleem moeten zijn om te starten met 1 kaartje.
Voor de toekomst ja. Daarom koop ik bv ook een 64bits (Newcastle) processor. En anders zit ik bijvoorbeeld "vast" al ik er een bij wil. Mn klasgenoot koopt ook de 6600GT. En aangezien hij (mijn indruk dan) vaker iets nieuws koopt, mss wil hij dan wel van die kaart af.

[ Voor 23% gewijzigd door Ascathon op 02-07-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:40:
[...]

Het probleem ligt iets genuanceerder...

Ik zelf heb ook dit "probleem". Het is niet zozeer dat de standaard fan veel lawaai maakt, maar dat hij na een paar maanden steeds meer herrie gaat maken tot ratelende geluiden aan toe. Er is dus gewoon iets niet in orde met dit type fan. Op diverse forums in de USA lopen hier ook discussies over. Het blijkt dat ASUS USA dit ook toegeeft, want daar krijgt iedereen die dit moederbord heeft en een speciaal RMA telefoonnummer belt gratis een nieuw type fan toegestuurd. Deze fan is standaard al aanmerkelijk stiller dan de origineel geleverde fan en loopt op een veel lager toerental, maar koelt wel voldoende. Asus-USA geeft dus toe dat de fan niet goed is en dat hij na verloop van tijd zelfs defect raakt. Jammer genoeg is hiervan in europa niets bekend, althans Asus-NL weet van niets en heeft de vraag uitstaan in Taiwan. Als je bij techsupport in taiwain de vraag stelt kom je ook niet verder.
Mijn fan lijkt nu af en toe een vliegtuig ....

Nu weet ik wel dat ik er een Zalman koeler op kan zetten, maar het gaat om het feit dat dit probleem wat in de USA heel soepel opgelost wordt blijkbaar in europa onbekend is bij Asus.
Een plaatje van het nieuwe type fan wat in de USA geleverd wordt staat hier : http://pics.bbzzdd.com/users/binister/A8N_SL1.gif
Een van de forums waar meer over die fan-replacement te vinden is staat hier :
http://forums.anandtech.c...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear
Even een vraagje tussen door. heeft iemand al van zijn hardware leverancier/asus een nieuwe fan geleverd gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Belangrijk issue, jammer dat er nog niks bekend is over eventueel handelen in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enermax schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:58:
Sli plaatje onderaan
Klopt het dat ik in deze situatie geen zalman northbridge cooler kan plaatsen. Zijn er nog alternatieven of alleen voltage verlagen van fan?
het kan wel, het enige wat je hoeft te doen is een beetje plastic wegzagen, en dan heb je ook nog eens een airflow over je NB heen. (er vanuitgaande dat die koelers niet veel verschillen van de originele silencers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:03:
[...]

Even een vraagje tussen door. heeft iemand al van zijn hardware leverancier/asus een nieuwe fan geleverd gekregen?
Ja, ik heb enkele weken geleden van mijn moederbord leverancier ( http://www.micro-mail.nl ) een vervangende ventilator gekregen. Dat is inderdaad het genoemde nieuwe type wat een stuk stiller is en de chipset lekker koel houdt. Zij hebben nadat ik gevraagd heb om een nieuwe ventilator omdat mijn oude niet alleen herrie maakte, maar ook stopte omdat de lagers niet goed zijn via Asus het nieuwe type gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:18:
[...]

het kan wel, het enige wat je hoeft te doen is een beetje plastic wegzagen, en dan heb je ook nog eens een airflow over je NB heen. (er vanuitgaande dat die koelers niet veel verschillen van de originele silencers
Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2005-5/1021228/Dsc_0918.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.villagephotos.com/p/2005-5/1021228/Dsc_0924.jpg

Zo kwam ik het nu net tegen. Hoewel je als het je lukt, beter de koelvinnen kunt buigen.

Edit zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://people.freenet.de/moeoele/011SN41G2nb32junb47jmontiert2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door enermax op 03-07-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Ik zit met dezelfde situatie, zijn er nog andere oplossingen dan ''de zaag''?

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 15-09 14:33
ik heb ook dit probleem, heb een zalman nb blok en een arctic silencer 6. vind de bovengenoemde oplossingen beetje omslachtig. Het liefst zou ik gewoon zo'n nieuwe fan van asus krijgen. maar ik heb ze eens gebeld, en die zeiden dat ik terug moest gaan waar ik m gekocht heb. en die raden een zalman koelblok aan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Laatst online: 14-09 15:08
KaMiKaZe schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 13:22:
[...]

Je kunt toch makkelijk die pinnetjes gebruiken die bij de zalman geleverd worden om hem vast te zetten op de Northbridge ?

- Bord uit je kast
- Oude Asus koeler eraf (lastig met die pinntjes)
- Zalman + pasta erop
- Stille Fan boven of op de northbridge

70c is dus veel te heet. Mijn PC liep al vast in CSS na 5 minuten spelen met passieve koeling (NB tussen de 50 en 55c). Weet verder niet hoe groot die silent pipe is. Geen optie om een VF700cu erop te zetten ?
Denk dat je het niet helemaal begrepen hebt. Die zalman installeren is het probleem niet, maar een fan OP de zalman. Ik zie geen mogelijkheid om in het luchtledige een fan erboven te hangen en erop lukt me ook maar niet. Ik heb nu een fan aan de zijkant (onderkant) van de zalman bevestigd dmv dubbelzijdige tape icm 3 ijzerdraadjes (just to be sure). Nu komt ie stressed niet boven de 40C (zelfs met de passieve 6600GT er vlak naast _/-\o_ ). Overigens is die 40 wel gemeten helemaal onder in de zalman, bovenin wordt ie niet warmer dan 36/37C.

[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 03-07-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
FreeMen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:15:
...
Ik heb nu een fan aan de zijkant (onderkant) van de zalman bevestigd dmv dubbelzijdige tape icm 3 ijzerdraadjes (just to be sure)...
Kan je niet gewoon 2 schroeven door de fangaten in de koelribben schroeven. Zo wordt het toch al 9 van de 10 keer gedaan? Volgens mij is dat ook in de foto hierboven gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:34

l-burna

2nd place, is the 1st loser

- Twinmos PC3200 512MB DDR400 Okay
dit geheugen werkt niet op mijn bord en ja ik heb hem in A_1 en B_1 gezet.
maar dat doet mijn pc echt niets meer, als het geen stroomt krijgt ofzo.
alleen lichtjes op mijn mobo gaan aan, voor de rest helemaal niets. niet eens de fans draaien en niet eens mijn psu gaat aan.
enig idee wat het probleem is dan?

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
enermax schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:46:
[...]

Kan je niet gewoon 2 schroeven door de fangaten in de koelribben schroeven. Zo wordt het toch al 9 van de 10 keer gedaan? Volgens mij is dat ook in de foto hierboven gedaan.
Het is lastig om schroeven te vinden die en door de fan en in het blokje passen. Ik zal straks eens een foto posten van hoe ik het heb opgelost, redelijke eenvoudige en goed werkende oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:50:
[...]

Ja, ik heb enkele weken geleden van mijn moederbord leverancier ( http://www.micro-mail.nl ) een vervangende ventilator gekregen. Dat is inderdaad het genoemde nieuwe type wat een stuk stiller is en de chipset lekker koel houdt. Zij hebben nadat ik gevraagd heb om een nieuwe ventilator omdat mijn oude niet alleen herrie maakte, maar ook stopte omdat de lagers niet goed zijn via Asus het nieuwe type gekregen.
Goede zaak dat je al gelijk een nieuwe kreeg.
Ik heb mijn board bij Azerty gekocht en die kunnen mij alleen op hun "lijstje" zetten, dat als ze binnen komen (nieuwe fans van asus) dat ze mij er een op sturen, als ik hun 5 euro verzend kosten betaal. Moet ik hier mee accoord gaan?(verzend kosten) ik heb mijn board een half jaar dus het valt gewoon in de garantie, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:58
ik lijk wel nummer zoveel te zijn:

a8n-sli gekocht met 4 x 512 mb geheugen met 7800 gtx pci-e en athlon 3000 64; heeft het even gedaan, sloeg continue vast echter als ik ook maar iets in de bios aanpaste. Nu inmiddels het probleem dat velen leken te hebben: de fans draaien, er zit stroom op, de hdd lijken iets te doen: beeld homaar; geluidskaart eruit gehad, 1 reepje geheugen in slot 1 en later in 3, pci videokaart erin gehad, bios flash, cmos reset gedaan: resultaat : wel koelers die draaien: geen beeld. Overigens alle nodige voedingen waren aangesloten; ook die naast de videokaarten, ook die 4 pins extra atx enz.

Baluh. Iemand toch nog een oplossing?

(overigens 3 dagen geleden gekocht; dus wellicht beter om gewoon ruilen, geld terug en ergens anders msi k8n neo 4 kopen; dan maar geen SLI, was toch niet van plan?) Als ik hier op GoT kijk hoeveel mensen problemen hebben (overigens steeds hetzelfde probleem) en als je op marktplaats kijkt hoeveel van deze mobo's al te koop worden aangeboden. Zal best goed bord zijn, maar dit vern**kt het.

[ Voor 21% gewijzigd door hully op 03-07-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Laatst online: 20-04 14:00
Ik heb het zo opgelost. Stil en heel wat meer airflow dan zo'n klein rotfannetje.
Bevestigd met ijzerdraad aan de harddrive rails overigens.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wink0015/pws/foto/DSC00041.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 16:53
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:03:
[...]

Ik heb afgelopen week wel een moederbord (A8N-E, dus niet de SLI versie) gekregen met daarop de "nieuwe" NB cooler. Moet zeggen dat hij niet echt veel lawaai maakt. Kan m niet vergelijken met de oude NB Cooler, omdat ik deze nooit gehad heb. (gekocht bij Cool Prices, wel speciaal om gevraagd).

[ Voor 7% gewijzigd door s441558 op 03-07-2005 20:23 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een review gevonden van de A8N-E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma

Youri Carma

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 13:11:
Ik heb vorige week even een upgradeje aangeschaft m.i.v. de A8N-SLI Premium en Corsair Kit
Ik ben gegaan voor de premium (die dus wat extra mogelijkheden heeft wat allemaal niet zo super spannend is, maar gewoon voor mij leuk om een Black MoBo met Heatpipe design te hebben. Ik was wel van plan 2GB te nemen van Corsair, daar die stabiel geheugen is en tested and approved labels meekrijgt van Asus op dit board.

Ik heb de Twinx2038-DDR3200C2 (in 2GB kits is er niet zo veel in voorraad en ik had geen zin om te wachten, want ik MOEST die XFX 7900GTX zien preseteren :P )
Als je gaat voor prijs kwaliteit is er nog steeds de vraag.. ben je bereid of iets minder bereid?
Mijn kit was 260,-, das een redelijk bedrag, maar je hebt een stabiel setje
Ga je voor 1024 in totaal, geef dan iets meer uit aan de Pro versies, maar alleen als je gaat klokken.. want anders merk je het toch niet als ordinary user ;)

Ik heb mijn keuze gebasseerd op multi usage van het systeem. Dus lekker gamen, flinke upgrade mogelijkheden over 1 jaar (nog een 780 GTX en nog een setje 2048 van Corsair en de Dual Core AMD tegen redelijk prijs en ik kan weer)

Het systeem vergt wel uitgedachte koeling.. even een dikke set geheugen en videokaart in je bak is het nog net niet helemaal, dus als je budget net wat beperkend is.. denk dan na over je koeling voor je gaat kopen. Ik ging voor 1100 in totaal, dat werd al snel 1550 en toen moest er een nieuwe voeding in en betere koeling.. tada.wav! 1700+ euri

Vakantieman! gezellig heh!?
Ik heb nu de knoop doorgehakt en heb 2x512 aan geheugen gekocht ad. Euro 140 :

Corsair TWINX 1024-3200C2PRO 1024 MB PC3200, 400 MHz 2 non-ECC Kit of 2, Incl. LED's (872 ).

Die ledjes erop zijn natuurlijk pure fun daar ik een Spire Transparant Casing heb leek me dit nu wel eens leuk. 2Gig werd mij financieel net iets te gortig en aangezien in nog niet zo vet aan het scannen ben heb ik dat ook niet nodig. Nu lijkt die 2 Gig kit in verhouding niet perse veel goedkoper en later zakken de prijzen toch tegen de tijd dat je er echt 2 Gig of meer als geheugen in wil hebben.

Als voeding heb ik gekozen de Revoltec Star Serie Chromus II RPS-450V2 ad. Euro 100,- daar deze wel gaaf eruit ziet met dat chroom en vanwegen de losse kabelaansluitingen op de voeding zelf. Ook vanwegen de koeling want ik was eerst nog van plan Fanless te gaan. Ik heb gekeken naar een voeding met een enkele 12 cm fan die de lucht van binnen naar buiten blaast zodat deze mede mijn kastwarmte kan afvoeren. Voor de show heb ik elk 5x gat van de kast gevuld met 5x transperante 8 cm fans aangesloten op 4 regelknopjes( de Noise Isolator 4 Kanal - silber ad. Euro 16,- op floppy formaat=ongelofelijk zie: http://www.hardwareshop4u...mages/noisecontroller.jpg ) Op den duur moet het allemaal alphacool waterkoeling worden inclusief de HD's maar das later. Ik heb ook op elk onderdeel van mijn computer gestudeerd inclusief het geheel als kleine kastmod met transperant casing etc..

Duz met de koeling lijkt het goed te zitten.

p.s. Oh ja, mijn systeem is ook aardig prijzig uitgevallen maar ik zal dat tzt in een andere topic plaatsen

[ Voor 8% gewijzigd door Youri Carma op 04-07-2005 03:53 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Bramm schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 23:14:
[...]

Als je TWINX 3200C2PT geheugen hebt, klopt het dat het op CL2.5 loopt.
Check de site van corsair maar. Klikken
Ik heb zelf eergisteren 2x 1Gb Corsair TwinX 3200XL besteld (4x 512Mb in totaal dus). In de pdf van dat geheugen zie ik nergens staan dat er een CAS-verschil bestaat tussen AMD en Intel. Dus ik neem aan dat het zowel op AMD als op intel met CL2 loopt? Meen me ook te herinneren dat er een diehard in deze thread was die dat geheugen daadwerkelijk op 2-2-2-5 had lopen...

Overigens de specs van m'n PC te bouwen: [ * = nog te bestellen ]
ASUS A8N-Sli
* AMD X2 4400+
2x 1Gb Corsair TwinX 3200XL
* XFX 6800 Ultra 256Mb [ of misschien 2x 6600GT ]
1x Seagate Barracuda VII 80Gb / 1x Seagate Barracuda VII 200Gb beiden in een SilentMaxx HD-bracket v2.0
Een of ander Plextor brandertje
Sony HS95P (beeldscherm)
Echo MiaMIDI geluidskaart (voor prof. doeleinden)
CPU, GPU en evt. NB gekoeld door de Zalman Reserator
Voeding: Seasonic S12-430W [dicht tegen de 80% efficiency] <--- vraagtekens, gaat deze het trekken? Wel toch?
En dit alles in een Nexus Breeze kast...
(vergeet ik iets?)

Zover ik weet is dit allemaal wel compatible right? En dat geheugen moet z'n ding dan toch wel kunnen doen [op CL2]? Mits ik ook de juiste bios van de ASUS aan de gang krijg natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Laatst online: 20-04 14:00
Ik heb zelf ook iets vreemds met mijn eigen corsair reepjes.
Dit zijn 2x512mb XMS serie die volgens de specs 2-3-3-6 lopen.
Als ik echter de memory SPD opvraag zegt ie dat ze 2.5-3-3-7 zijn.
Ik trek me hier niet echt veel van aan want ze lopen prima stabiel op 2-2-2-5 })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
enakje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:55:
Ik trek me hier niet echt veel van aan want ze lopen prima stabiel op 2-2-2-5 })
Precies dezelfde hier. Het schijnt dat ze default op een P4 wel op cl2 lopen, behoorlijk misleidend van Corsair maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Is het probleem van de T1 timings al opgelost in de nieuwere BIOS versies ?
Want ik draai momenteel nog steeds op T2 timings omdat ik boven de 240Mhz HTT zit :(

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik lees net dat ik NCQ op me hd's heb en dat mijn controller dit ook ondersteund..alleen ik heb al eventjes gezocht maar ik kan egt niet vinden waar ik dit moet instellen..wie kan mij helpen?
enakje schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:55:
het klopt inderdaad dat ze op een amd 2.5-3-3-7 lopen volgens de specs en op een pentium
2-3-3-6..echter maakt dit niet veel uit, ik heb ze op 433 lopen met 2-2-2-5 en dit is nog niet het maximum....

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 15:00 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics

Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.