Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Een hele rij microsoft certificeringen.
Anoniem: 51473
Overigens welk geheugen raden jullie mij aan. Het liefst werkend gehuegen
Kingston
Twinmos
M-tec/Twinmost
GEIL
infeneon
samsung
crucial
[ Voor 6% gewijzigd door dikki dik op 19-06-2005 09:49 ]
Anoniem: 51473
Volgens mijn dual uitzetten en als 3 "gewone" repen draaien. En voor 40 euro heb je niet echt qualiteit repen die ook nog overclockbaar zijn denk ik.. Bespaar niet teveel op mem en geef er iets meer voor uit voor leuk geheugen. En wat wil je met die andere 3 repen gaan doen ? Ga je die houden ? Dan moet je kijken welke er nu in zitten.. Anders koop je een dual setje voor 110 euro b.v. de Corsair XMS 2.3.3.6dikki dik schreef op zondag 19 juni 2005 @ 09:46:
Ben van plan 512 mb erbij te proppen en eventueel later nog eens 512 mb, maar vroeg me af of het ook gewoon in single channel zou kunnen werken. Heb nu al 2x 512 mb in dual channel, maar kan dat gewoon naast elkaar werken single en dual channel?
Overigens welk geheugen raden jullie mij aan. Het liefst werkend gehuegenmet kwaliteit, dus het beste (zover dat mogelijk is met zuk geheugen) overclockbaar. Het volgende lijstje zit allemaal rond de 40 euro, hoger wil ik ook niet echt gaan.
Kingston
Twinmos
M-tec/Twinmost
GEIL
infeneon
samsung
crucial
Anoniem: 125106
Maar ik zal ook een Zalman VF700 actieve koeler op mijn videokaart plaatsen,
en nu vraag ik mij af of dat wel samen gaat?
Want bij een vriend van me ging dat dus niet.
Die heeft een Gigabyte nForce3 mobo, en daar hing die VF700 koeler dus net over de Northbridge, dus kreeg hij die Zalman passieve heatsink er niet meer tussen...
Heeft iemand ervaring met een VF700 + Zalman NB koeler op dit Asus mobo?
heb er nu corsair 2.2.2.5 inzitten. 2x 512 mb. Was dan van plan om er nu 1 x 512 mb bij te kopen en later nog eens. Alleen heb ik niet bepaald veel geld op dit moment, vandaar die goedkope reepjes. Mja zal het verschil tussen dual en single channel op een amd groot zijn?Anoniem: 51473 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:33:
[...]
Volgens mijn dual uitzetten en als 3 "gewone" repen draaien. En voor 40 euro heb je niet echt qualiteit repen die ook nog overclockbaar zijn denk ik.. Bespaar niet teveel op mem en geef er iets meer voor uit voor leuk geheugen. En wat wil je met die andere 3 repen gaan doen ? Ga je die houden ? Dan moet je kijken welke er nu in zitten.. Anders koop je een dual setje voor 110 euro b.v. de Corsair XMS 2.3.3.6
Goed dat je dit vraagt, want bijv een arctic vga silencer + Zalman northbridge koeler gaat niet passen. Precies om wat jij zegt: De vga koeler is te groot. Nu weet ik niet hoe breed de VF700 van Zalman is, maar dit gaat passen zolang deze niet breder is dan je videokaart zelf (plaatjes zoeken?).Anoniem: 125106 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:27:
ff een kort vraagje, ik koop binnenkort een Asus A8N-E. Ik wil daar graag die lawaaierige koeler vanaf doen, en zo'n Zalman passieve NB koeler in de plaats opzetten.
Maar ik zal ook een Zalman VF700 actieve koeler op mijn videokaart plaatsen,
en nu vraag ik mij af of dat wel samen gaat?
Btw, op de nieuwe Asus A8N-E zit al een nieuwe stille koeler
Deze fan is best stil, en komt niet boven de gemiddelde videokaart uit!
Gewoon koelprut ertussen en met de bijbehorende pinnetjes vastzetten... Ik weet niet wat jij gedaan hebt dan. Heb je die 2 ijzertjes wel goed vast zitten? Zitten ook de veertjes netjes om die 2 pinnetjes? Dan zou het moeten werken hoor...inquestos schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 15:12:
Ik heb zojuist de standaard northbridge cooler vervangen door een NB47J. Het probleem is nou dat er behoorlijk wat speling in zit tussen de NB47J en de northbridge-chip. Ik heb ze gewoon met de pinnetjes bevestigd die bij de NB47J zaten. Hoe hebben jullie dat gedaan??
Ik kan dus het koelblok gewoon een beetje optillen, door te draaien. Ook kan ik er een beetje mee schuiven
EDIT: Ah excuses dubbelpost. Ik zat niet op te letten... ben net wakker
[ Voor 6% gewijzigd door Tim_R op 19-06-2005 13:01 ]
iemand antwoord hierop ? Ik zou het ook graag willen wetenMasterMonk schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:51:
Heeft iemand al meer informatie over de nieuwe NB cooler voor op de A8N mobo's.
Is er nu eindelijk in NL ook een service nummer (zoals in USA) waar je naartoe kan bellen en een nieuwe NB cooler kan bestellen?
Zo ja wat is dat nummer, of moet het op een andere manier zoals naar groothandels bellen?
Of hebben ze de coolertjes hier nog steeds niet in NL?
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Hier staat een nummer: http://www.asus.nl/contact/contactindex.htmDeluxZ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:08:
iemand antwoord hierop ? Ik zou het ook graag willen weten
Ik zou zeggen, bel ze eens
Anoniem: 90661
Krijg je een gast aan de lijn die van de Laptop-Hotline is.wwillem schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:26:
[...]
Hier staat een nummer: http://www.asus.nl/contact/contactindex.htm
Ik zou zeggen, bel ze eens.
Die gast wist niets over desktop pc's moederborden etc etc.
Je zou via de verkoper moeten proberen de ASUS leverancier te benaderen, die zou er meer van weten
Lol. Ik heb de verkoper van mijn moederbord gemailed (tijdje terug) en die wist niks af van nieuwe fans (logisch met zo gigantisch veel producten). De verkoper kreeg ook maar z'n moederborden van de leverancier en verder wistie niks.Anoniem: 90661 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:53:
[...]
Krijg je een gast aan de lijn die van de Laptop-Hotline is.
Die gast wist niets over desktop pc's moederborden etc etc.
Je zou via de verkoper moeten proberen de ASUS leverancier te benaderen, die zou er meer van weten![]()
Dus als je dan links een kastje hebt, en rechts een muur...
Ik heb het inderdaad zo gedaan. Ik zat er nog aan te denken om de pinnetjes die bij de NB47J zaten te vervangen door die er bij de standaard actieve northbridge-cooler zaten. Maar uiteindelijk heb ik er aan de achterkant kartonnen schijfjes tussen gestoken die bij de Zalman 7000B-AlCU zaten. Volgensmij zit ie nu wel redelijk vast. Hij wordt wel ontzettend heet, en ik heb nog niks zwaars gedraaid (alleen nog maar standaard dingen geinstalleerd....)Timmyboy_ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:00:
[...]
Gewoon koelprut ertussen en met de bijbehorende pinnetjes vastzetten... Ik weet niet wat jij gedaan hebt dan. Heb je die 2 ijzertjes wel goed vast zitten? Zitten ook de veertjes netjes om die 2 pinnetjes? Dan zou het moeten werken hoor...
EDIT: Ah excuses dubbelpost. Ik zat niet op te letten... ben net wakkerSorry
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Anoniem: 57092
Is er toevallig al iemand die de premium versie heeft en hier antwoord op kan geven?Anoniem: 57092 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:09:
Weet iemand of de Zalman CNPS7700 op de Premium uitvoering van dit bord past?
Yep, past perfectAnoniem: 57092 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:50:
[...]
Is er toevallig al iemand die de premium versie heeft en hier antwoord op kan geven?
Anoniem: 9373
Kan je a.u.b. een foto posten of zeggen welke ik dan moet vragen in de winkel?wwillem schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:35:
Btw, op de nieuwe Asus A8N-E zit al een nieuwe stille koeler.
Nog geen problemen gehad?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 9373 op 19-06-2005 17:22 ]
Oude herrie makende koelerAnoniem: 9373 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:11:
[...]
Kan je a.u.b. een foto posten of zeggen welke ik dan moet vragen in de winkel?
Nog geen problemen gehad?
Nieuwe stillere koeler
(alleen op de koeler letten, de andere kleur komt omdat het een sli versie is)
zijn te downen van de nvidia FTP server: ftp://download.nvidia.com/Windows/nForce/7.13/
dit waren idd intel versies, sorry stom van me

[ Voor 19% gewijzigd door D3ton4tor72 op 20-06-2005 21:47 ]
Nu ga ik de A8N draaien met een AMD64 3200+ (winchester) en een Asus 6600GT, 2x512 corsair en 1x Harddisk. Trekt mijn 360 watt voeding dit

Op deze foto http://www.asus.nl/produc...9/a8nsli-d/a8nsli-d_l.jpg
Zie ik 3 stroomingangen. Als ik NIET sli draai moet er dan WEL een molex boven de PCI-E 16x?
Ik heb op mijn voeding nog wel zo'n 4 pollig stekkertje zitten (2xzwart/2xgeel) deze zal dan rechtsboven moeten, of had ik hiermee mijn 20 pollige stekker naar 24 pollig moeten ombouwen
Om te weten hoeveel watt je nodig hebt moet je de Power Reqirement kijken op de site
Die zijn voor Intel? http://www.nvidia.com/obj...4_winxp32_intel_7.13.htmlD3ton4tor schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:25:
Iemand de 7.13 nForce drivers al geinstalleerd?
zijn te downen van de nvidia FTP server: ftp://download.nvidia.com/Windows/nForce/7.13/
Hoe kan ik het aantal toeren per minuut van een koeler met software verlagen
Je zou zeggen, probeer speedfan. Dit programma herkent de fans bij mij wel, maar waardes aanpassen heeft geen zin. 't Werkt niet. Ik gebruik versie 4.24 welke ook op m'n Windows x64 zou moeten draaien.
Al je vragen zijn opzoek vragen, maar vooruitBar-Le-Duc schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:21:
Nu ga ik de A8N draaien met een AMD64 3200+ (winchester) en een Asus 6600GT, 2x512 corsair en 1x Harddisk. Trekt mijn 360 watt voeding ditof moet ik ook nog krom gaan liggen voor een nieuwe voeding?
![]()
Op deze foto zie ik drie stroomingangen. Als ik NIET sli draai moet er dan WEL een molex boven de PCI-E 16x?
[ Voor 28% gewijzigd door dr snuggles op 19-06-2005 23:15 ]
Zijn de A8N-E Deluxe en Premium ook hier verkrijgbaar?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 9373 op 20-06-2005 11:07 ]
Het ligt eraan hoe jij 'beter' definieert. Het gaat uiteindelijk om de warmte-afvoer. En als dat bij de heatpipe van het Premium-bordje goed gebeurd, dan doet het in dat opzicht niet onder voor actieve cooling.Anoniem: 9373 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:13:
Misschien een domme vraag, maar is actieve koeling niet beter dan een heatpipe zoals bij de Premium?
edit:
Zijn de A8N-E Deluxe en Premium ook hier verkrijgbaar?
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik heb mijn zalman CNPS7000-al/Cu met het stekkertje op het mobo aangesloten en de instellingen en drivers van het CnQ gebeuren geïnstalleerd.
Bij het opstarten van de PC, begint de CPUkoeler te draaien, maar valt daarna stil, pas bij het laden van windows begint ie weer en draait hij 770 rpm bij een idle windows. Temp. blijft daar keurig 40 graden mee, dus daar ben ik wel tevree mee.
Nou vraag ik me af als ik een 12 cm fan achter in me kast ook aansluit op het mobo, maakt die dan ook gebruik van dat CnQ. zou natuurlijk fantastisch zijn als die fan alleen gaat draaien als het nodig is en anders maar zachtjes draait.
Ja ik heb ze geinstalleerd. Ik kan nu slecht op 4 x branden. Terwijl met de 7.03 ik nog gewoon op 32x kon branden.Hacku schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:59:
[...]
Die zijn voor Intel? http://www.nvidia.com/obj...4_winxp32_intel_7.13.html
Voor de rest geen problemen.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Dat is een socket 939 mATX moederbord.Anoniem: 9373 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:53:
Wat houdt Asus A8NE-FM in?
Nofi hoor, maar dit soort vragen en vorigen zijn makkelijk via google te vinden. Heb je ook nog eens sneller je antwoord.
[ Voor 29% gewijzigd door _the_crow_ op 20-06-2005 12:58 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Anoniem: 27921
Dat is namelijk de hele opzet van dit bord denk ik, dit is denk ik het bord dat de deluxe had moeten zijn.
Om je vraag te kunnen beantwoorden is het handig om eerst te weten wat nu Cool 'n Quiet is. Cool 'n Quiet werkt met behulp van een temperatuursensor in je processor, de koeler die daar boven zit en de logica/besturing die daar omheen is ontwikkeld. Wanneer deze logica merkt dat jij je processor niet gebruikt, dan laat deze de snelheid en de voeding van je processor omlaag gaan. Hierdoor is er minder warmte-ontwikkeling. Verder meet deze logica ook de temperatuur. Wanneer de temperatuur onder een bepaalde grens zakt, zal de koeler uit gaan.Anoniem: 90661 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:55:
Ik heb een vraag m.b.t. het Cool'n'Quiet-gebeuren op wat ik ingeschakeld heb.
Ik heb mijn zalman CNPS7000-al/Cu met het stekkertje op het mobo aangesloten en de instellingen en drivers van het CnQ gebeuren geïnstalleerd.
Bij het opstarten van de PC, begint de CPUkoeler te draaien, maar valt daarna stil, pas bij het laden van windows begint ie weer en draait hij 770 rpm bij een idle windows. Temp. blijft daar keurig 40 graden mee, dus daar ben ik wel tevree mee.
Nou vraag ik me af als ik een 12 cm fan achter in me kast ook aansluit op het mobo, maakt die dan ook gebruik van dat CnQ. zou natuurlijk fantastisch zijn als die fan alleen gaat draaien als het nodig is en anders maar zachtjes draait.
Aangezien deze logica zit ingebakken in je processor, heb je daar geen drivers voor nodig. Die bestaan volgens mij ook helemaal niet. Je hoeft alleen in je bios aan te geven dat het moet werken. Wat jij waarschijnlijk bedoelt met "drivers" is de software waarmee je de snelheid van je cpu kan meten, niks meer en niks minder. Ook het regelen van je cpu-temperatuur kan je in de bios doen. Overige fans zijn niet in de bios te regelen. Wat je wel kunt doen is software zoeken die dit kan. Speedfan zou dit moeten kunnen, maar dit werkt helaas niet bij mij op een Asus A8N-E. Als je toevallig een werkend programma vindt zou ik het fijh vinden als je het even laat weten
Er zit echter op het mobo ook en temp.sensor (ergens, weet wel niet waar, maar asusprobe geeft ook altijd het mobo-temp.) En zou aan de hand van het mobo-temp. die case fan dan niet geregeld worden? Waarom zit er anders een/meerdere casefan-aansluiting op het mobo?wwillem schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:00:
[...]
Om je vraag te kunnen beantwoorden is het handig om eerst te weten wat nu Cool 'n Quiet is. Cool 'n Quiet werkt met behulp van een temperatuursensor in je processor, de koeler die daar boven zit en de logica/besturing die daar omheen is ontwikkeld. Wanneer deze logica merkt dat jij je processor niet gebruikt, dan laat deze de snelheid en de voeding van je processor omlaag gaan. Hierdoor is er minder warmte-ontwikkeling. Verder meet deze logica ook de temperatuur. Wanneer de temperatuur onder een bepaalde grens zakt, zal de koeler uit gaan.
Aangezien deze logica zit ingebakken in je processor, heb je daar geen drivers voor nodig. Die bestaan volgens mij ook helemaal niet. Je hoeft alleen in je bios aan te geven dat het moet werken. Wat jij waarschijnlijk bedoelt met "drivers" is de software waarmee je de snelheid van je cpu kan meten, niks meer en niks minder. Ook het regelen van je cpu-temperatuur kan je in de bios doen. Overige fans zijn niet in de bios te regelen. Wat je wel kunt doen is software zoeken die dit kan. Speedfan zou dit moeten kunnen, maar dit werkt helaas niet bij mij op een Asus A8N-E. Als je toevallig een werkend programma vindt zou ik het fijh vinden als je het even laat weten.
Ik heb met speedfan ooit es de rpm van de NB-koeler aangepast, amar in asusprobe geeft ie toch de normale snelheid van 8000 rpm, helaas
Je kan zowel de mobo als cpu temperatuur uitlezen met speedfan. Dit progje zou in theorie ook netjes autoamtisch de snelheid van je fan moeten kunnen aanpassen met behulp van een door jou ingestelde grens. Helaas werkt dit programmaatje dus niet, zoals jij ook al zei. Best jammer. Kijken wie eerder een werkend progje kan vinden, jij of ikAnoniem: 90661 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:07:
Er zit echter op het mobo ook en temp.sensor (ergens, weet wel niet waar, maar asusprobe geeft ook altijd het mobo-temp.) En zou aan de hand van het mobo-temp. die case fan dan niet geregeld worden? Waarom zit er anders een/meerdere casefan-aansluiting op het mobo?
Ik heb met speedfan ooit es de rpm van de NB-koeler aangepast, amar in asusprobe geeft ie toch de normale snelheid van 8000 rpm, helaas
Anoniem: 147343
ik heb vorige week enkele onderdelen gekocht om mijn nieuw sli systeem ineen te steken :
cpu : AMD ATHLON 64 3500
ram : CORSAIR 2x512 mb
voeding : enermax : 600watt
graphic cards : 2x asus 6600GT pci e
mb : asus sli deluxe
Alles heb ik zoals het moet(denk ik) ineengestoken en wanneer ik het systeem opstart krijg ik om de 4à5 seconden een lange beep te horen, een memory-fout dus.
Kan iemand mij aub helpen...
Alvast bedankt voor jullie reacties,
GRTZ

Nou heb ik een andere oplossing en dat is een kastje met 6 switches erop, Fan aansluiten en kiezen maar. Uit, halfspeed en vol open.wwillem schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:15:
[...]
Je kan zowel de mobo als cpu temperatuur uitlezen met speedfan. Dit progje zou in theorie ook netjes autoamtisch de snelheid van je fan moeten kunnen aanpassen met behulp van een door jou ingestelde grens. Helaas werkt dit programmaatje dus niet, zoals jij ook al zei. Best jammer. Kijken wie eerder een werkend progje kan vinden, jij of ik.
Maar idd een progje om je fannetjes te regelen is wel OK

Iemand ervaring of iemand die het zou kunnen testen. Kijk dan wel of hij de juiste hoeveelheid geeft, want bij mij start hij ook gewoon op als ik de reepjes beide in een niet dual channel positie plaats, maar geeft wel de verkeerde hoeveelheid aan.
Heb ik al gedaan. Ook ander geheugen geheugen geprobeerd.ff_tweake schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:21:
Probeer je geheugen eens in een ander slotje te steken, desnoods 1 bankje
![]()
Als je maar 1 gebruikt moet je hem in 1B steken, dat heb ik allemaal juist gedaan...
Helaas blijft hij die foutmelding geven.
De Zalman ZM-MFC1 zeker? If so: Hoor je de controller zelf een knisperend/piepend geluid maken wanneer je ze op de allerlaagste stand zet (5V)?Anoniem: 90661 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 15:51:
[...]
Nou heb ik een andere oplossing en dat is een kastje met 6 switches erop, Fan aansluiten en kiezen maar. Uit, halfspeed en vol open.![]()
![]()
Maar idd een progje om je fannetjes te regelen is wel OK
Edit: Ik weet trouwens waarom Speedfan de snelheid van je fan niet kan aanpassen. De logica hiervoor is niet ingebakken op je mobo door Asus, prutsers. Je kan in Speedfan wel terugkoppeling handmatig aanzetten, maar de snelheid verandert niet. Toch maar een controller dan
[ Voor 24% gewijzigd door dr snuggles op 20-06-2005 21:43 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
Ahh fuck, ik word ziek van mijn NB fan...
9 van de 10 keer draait hij niet met de boot, dan moet ik mn case opdoen, de fan aantikken en resetten...
Dan ben ik daarna met dit hete weer lekker aan het gamen, en dan krijg ik allemaal BSOD's voor mn kiezen omdat die stomme NB te heet word... (de speed van mn fan schommelt tussen de 9900rpm(!!!!) en de 4400rpm... blijkbaar heeft ie soms te lange dipjes waardoor ie te warm word.
Ik heb een cooler nog nooit zo slecht gevonden als die op dit mobo zit...
hoop dat mn wc snel binnen is...
[/zeikmodus]
[ Voor 15% gewijzigd door ixl85 op 21-06-2005 02:14 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Scorpinus op 21-06-2005 09:14 ]
Who is General Failure and why is he reading my disk?
Nee het is een "kastje" voor in een 5,25"bay. Was te koop op Alternate.nl, maar staat er nu niet tusen.wwillem schreef op maandag 20 juni 2005 @ 21:16:
[...]
De Zalman ZM-MFC1 zeker? If so: Hoor je de controller zelf een knisperend/piepend geluid maken wanneer je ze op de allerlaagste stand zet (5V)?
Edit: Ik weet trouwens waarom Speedfan de snelheid van je fan niet kan aanpassen. De logica hiervoor is niet ingebakken op je mobo door Asus, prutsers. Je kan in Speedfan wel terugkoppeling handmatig aanzetten, maar de snelheid verandert niet. Toch maar een controller dan.
Foto!!
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 90661 op 21-06-2005 12:12 ]
helemaal niemand die dit weet ??dikki dik schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:06:
Is drie reepjes geheugen in het moederbord steken mogelijk. Vast welmaar werkt het dan ook nog?
Iemand ervaring of iemand die het zou kunnen testen. Kijk dan wel of hij de juiste hoeveelheid geeft, want bij mij start hij ook gewoon op als ik de reepjes beide in een niet dual channel positie plaats, maar geeft wel de verkeerde hoeveelheid aan.
Anoniem: 127962
Na een search hier op GoT en op google vond ik niks over wat ik wou weten.
Wat ik me afvraag is het volgende:
Neem nou het voorbeeld van de site van Alternate,
dan heb je daar een processor die mij interessant lijkt:
Athlon 64 3700+ (2,2 GHz)
(OPGA, "San Diego", boxed) 128/1024 KB 1000 MHz
Nu is de FSB dus 1000 MHz, deze Asus mobo is volgens Alternate 400 FSB.
Wordt deze nou gewoon ondersteund? Eventueel bios update nodig?
Verder, maakt die kleine fan op mobo (van chipset) lawaai? PC moet namelijk 24/7 aanstaan en wil er gewoon doorheen kunnen slapen. Dus geen irritante hoge pieptonen?
Anoniem: 88208
Verder zou je een asus a8n premium bors kunnen halen, die heeft een heatpipe chipkoeling.
Wat is het verschil met de gewone Asus A8N-E?
Is de nieuwe A8N-E koeler even goed als de Zalman ZM-NB47J Northbridge Heatsink?
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 9373 op 21-06-2005 20:29 ]
Aha, dank jeAnoniem: 90661 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 12:04:
Nee het is een "kastje" voor in een 5,25"bay. Was te koop op Alternate.nl, maar staat er nu niet tusen.
Foto!!
Je kunt geen actieve koeling met passieve koeling vergelijken. De nforce chipset heeft actieve koeling nodig omdat deze anders te warm wordt. Tuurlijk kun je als basis de Zalman heatsink gebruiken. Hoe je aan die actieve koeling komt maakt niet uit, maar daar hangt in grote mate van af of het "goed" is. Geen idee wat jij goed vindt, maar dat is een ander verhaalAnoniem: 9373 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:27:
edit:
Is de nieuwe A8N-E koeler even goed als de Zalman ZM-NB47J Northbridge Heatsink?
[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 21-06-2005 22:31 ]
Asus A8N-E
AMD Athlon 3700+
2 x 512 MB DDR PC3200
6600GT
Anoniem: 614
Met een A8N SLI wordt de processorfan alleen lager gezet door QFanAnoniem: 90661 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:55:
Ik heb een vraag m.b.t. het Cool'n'Quiet-gebeuren op wat ik ingeschakeld heb.
(welke wel weer werkt afhankelijk van CnQ, want CnQ zorgt voor minder warmte)
Nu is er, naast de processorfan aansluiting, een 2de aansluiting (rechts van de chipset) die ook met QFan werkt en dus temperatuurafhankelijk wordt aangestuurd ( staat ook in de manual...)
Sake draait enthousiast door.........................................:
Wat ook nog handig is, is powermanagement van een GF6 met Gainward Experttool
Asus A8N SLI van stille typmiep PC tot brullende GamePC (mooie reclame slogan
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 614 op 21-06-2005 22:54 ]
Ligt er helemaal aan wat je ermee wil gaan doen. Maar het is lang geen gekke config.Anoniem: 9373 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:32:
Wat denken jullie van volgende combinatie:
Asus A8N-E
AMD Athlon 3700+
2 x 512 MB DDR PC3200
6600GT
Is dat een goede processor voor de videokaart en omgekeerd?ff_tweake schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 01:21:
[...]
Ligt er helemaal aan wat je ermee wil gaan doen. Maar het is lang geen gekke config.
Geen bottleneck?
nu iemand die het in de praktijk zou willen testenAnoniem: 127962 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:05:
het zou mogelijk moeten zijn, als er maar in beide channels evenveel memeory zit, maar ik zou het niet weten of dat ook praktisch is
zit nog altijd met het volgende probleem :
wanneer ik mijn pc boot krijg ik via de postmaster te horen : "system failed memory test"
Deze melding krijg ik telkens als ik de 4pin 12V connector aansluit op het moederbord.
Wanneer ik deze niet aansluit, dan krijg ik de melding niet, maar dab heb ik geen beeld...
Kan iemand mij aub helpen???
Grtz
Wanneer je de Venice hebt is evenveel geheugen in beide kanalen niet meer nodig. De Venice ondersteunt namelijk ook ongelijke hoeveelhedenAnoniem: 127962 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 18:05:
het zou mogelijk moeten zijn, als er maar in beide channels evenveel memeory zit, maar ik zou het niet weten of dat ook praktisch is
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Is je voeding dan wel toereikend? En welke BIOS gebruik je?Anoniem: 147343 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:36:
Hallo iedereen,
zit nog altijd met het volgende probleem :
wanneer ik mijn pc boot krijg ik via de postmaster te horen : "system failed memory test"
Deze melding krijg ik telkens als ik de 4pin 12V connector aansluit op het moederbord.
Wanneer ik deze niet aansluit, dan krijg ik de melding niet, maar dab heb ik geen beeld...
Kan iemand mij aub helpen???
Grtz
Verder zou je kunnen checken of je geheugen compatible is en een keer rebooten nadat je je geheugenmodules van bank verwisseld hebt (als je 2 repen hebt altijd in de 1e en 3e bank). Ik heb bij een kennis een keer hetzelfde gehad met dit bord. Wat je ook zou kunnen proberen (werkte in mijn geval!) is stroom er volledig afhalen, geheugen en vid.krt. eruit halen, rebooten (gebeurd uiteraard niets), stroom eraf, geheugen en vid.krt. er weer in en rebooten. Met reboot bedoel ik in dit verhaal een cold reboot, dus echt wanneer stroom eraf is geweest en groen lampje op mobo uit is geweest.
Mijn voeding + RAM zijn geschikt voor het moederbord.
Voeding is speciaal voor sli moederborden : enermax 600watt.
Ram is van corsair en staat in de QVL.
Zal de reboot-procedure eens proberen, hoop dat het helpt...
Bios versie weet ik niet.
Grtz
Mijn A8N-SLI Deluxe heeft het spontaan begeven, deed het gewoon helemaal niet meer 9 van de 10 keer met opstarten. De ene keer dat ie het deed werd mijn geheugen ddr33 ipv ddr400 en mijn 2ghz athlon 64 3200+ werd een 4380 mhz.
Deze is opgestuurd naar de fabrikant, dus dat duurt wel even. Maar ik kan wel even voor allen de garantie uittesten

Waarom dan nog een computer zullen mensen zich afvragen... nou deze moet 3d renders gaan draaien en andere leuke dingetjes. En deze heb ik nog voor mijn werk nodig.
dus ik ben gedwongen om er 2 x 512 mb bij te kopen als ik dat nu al hebRoeltjuh schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:49:
[...]
Wanneer je de Venice hebt is evenveel geheugen in beide kanalen niet meer nodig. De Venice ondersteunt namelijk ook ongelijke hoeveelheden

Het is een kleine fan, welke ongeveer op 5200 rpm draait. Hij maakt een zacht maar hoorbaar piep geluid. De chipset wordt af en toe best heet, alhoewel dit volgens de temperatuursensor maar 40 graden is wat dus acceptabel is.
Omdat ik graag een zeer stille pc wil, heb ik de fan op 5 volt laten draaien (met een Zalman Silencer die ik nog had liggen, dit is gewoon een flinke weerstand). Nu draait de fan 4200 rpm en is de pieptoon een stuk minder hoorbaar. Zeker als de kast weer dicht is, is de fan nog maar heel licht hoorbaar. De temperatuur is nauwelijk hoger. Prima dus
Als je de ruimte om de fan heen nog vrij hebt voor een Zalman heatsink, dan zou ik die erop doen en een lekker grote fan op 5v op de heatsink laten blazen. Bij mij past dat niet meer ivm m'n vga koeler (arctic silencer).
Kom op zeg! Lees nu gewoon eens wat er in je moederbordboekje staat. A1 + B1 moet gelijkzijn aan A2+B2 voor dual setup wanneer je geen venice core hebt, zoals Roeltjuh al zei. Wat A1 is staat allemaal heel netjes geschreven in iets wat ze handleiding noemendikki dik schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:25:
[...]
dus ik ben gedwongen om er 2 x 512 mb bij te kopen als ik dat nu al heb

[ Voor 3% gewijzigd door dr snuggles op 22-06-2005 21:34 ]
Wanneer je dual channel wilt draaien (wat mij logisch lijkt) is dat inderdaad noodzakelijk als je geen Venice of San Diego (die had ik mijn vorige post niet vermeld) hebt.dikki dik schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:25:
[...]
dus ik ben gedwongen om er 2 x 512 mb bij te kopen als ik dat nu al heb
Wat is precies het verschil met de A8N-E?
Ik kan hier nergens informatie over vinden.
Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110
Anoniem: 97447
Kijk eens in de startpost, en op de asus siteAnoniem: 9373 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:35:
Heeft iemand hier al een Asus A8N-E Deluxe/Premium moederbord?
Wat is precies het verschil met de A8N-E?
Ik kan hier nergens informatie over vinden.

rustig maar hoor[b]wwillem schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:56
[...]
Kom op zeg! Lees nu gewoon eens wat er in je moederbordboekje staat. A1 + B1 moet gelijkzijn aan A2+B2 voor dual setup wanneer je geen venice core hebt, zoals Roeltjuh al zei. Wat A1 is staat allemaal heel netjes geschreven in iets wat ze handleiding noemen.

Maar de mensen die antwoord hebben gegeven op mijn vraag bedankt
[ Voor 10% gewijzigd door dikki dik op 23-06-2005 10:55 ]
Misschien ligt het aan mijn computer, maar daar heb ik niets kunnen vinden.Anoniem: 97447 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 09:59:
[...]
Kijk eens in de startpost, en op de asus site
Heb je een directe link?
Ik denk dat de moederborden er dan nog niet zijn, denk je ook neit? Foto's zeggen niet alles, ik kan ook heel goed photoshoppen.....Anoniem: 9373 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:53:
[...]
Misschien ligt het aan mijn computer, maar daar heb ik niets kunnen vinden.
Heb je een directe link?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Dat is het niet alleen, er zwerven ook duizenden foto's van allerlei producten over het internet die nooit op de markt zijn gebracht.spk2go schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:42:
[...]
Ik denk dat de moederborden er dan nog niet zijn, denk je ook neit? Foto's zeggen niet alles, ik kan ook heel goed photoshoppen.....
Gewoon geinstalled en vervolgens asus k8v mobo geselecteerd. Daarna prog starten en bij temp sensors de sensor geselecteerd, niet de diode uit het rijtje pakken. En bij fan sensors de sensors geselecteerd. Klaar is kees.
Oh ik heb nu ineens 3 temp sensors, cpu case en nog eentje die 27graden atm aangeeft, terwijl cpu 44 en case 40..
[ Voor 15% gewijzigd door IRCfreAk op 23-06-2005 15:59 ]
harde schijf?IRCfreAk schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:58:
Ik weet niet of het al gepost is maar als je mbm aan de praat wil krijgen, hier is hoe ik het heb gedaan.
Gewoon geinstalled en vervolgens asus k8v mobo geselecteerd. Daarna prog starten en bij temp sensors de sensor geselecteerd, niet de diode uit het rijtje pakken. En bij fan sensors de sensors geselecteerd. Klaar is kees.
Oh ik heb nu ineens 3 temp sensors, cpu case en nog eentje die 27graden atm aangeeft, terwijl cpu 44 en case 40..
Die derde heb ik ook en is constant 27 graden. Hoe warm of hoe koud het in m'n kamer ook is. Tis geen harde schijf, want die wordt niet herkent omdat ie via sata raid zit. Volgens mij is die 3e sensor niet aangeslotenIRCfreAk schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:58:
Ik weet niet of het al gepost is maar als je mbm aan de praat wil krijgen, hier is hoe ik het heb gedaan.
En toch blijft mijn venice 3500+ op 2200 mhz doordraaien. Iemand een suggestie voor hoe ik dit op kan lossen?
Niets...
Jahoor, maar waarom heb je die nodig dan eigenlijk? Bij m'n specs moet je wel in je achterhoofd houden dat ik een redelijk snelle pc wil, die vooral stil is en niet te duur. 3dmarks vind ik niet interessant, ik heb voor de componenten vooral reviews bekeken met benchmarks van bestaande spellen.Anoniem: 9373 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:39:
Wwillem, wil je a.u.b. eens je configuratie posten?
Tis een:
-CPU: Amd Athlon 64 3000+ (venice natuurlijk, lekker zuinig en overklokpotentie) tray versie, zonder koeler
-CPU koeler: Arctic 64 (lekker groot, stil, goed en even duur als een boxed koeler)
-Mobo: Asus A8n-E (goedkoopste nforce4 mobo, northbridge koeler @ 5V)
-Geheugen: PC3200/DDR400 2x512MB (dual pakket van twinmos)
-Geluidskaart: Creative audigy (had ik nog liggen, beter dan die crappy onboard troep)
-GPU: Geforce 6600 GT (goedkoopste genomen, is van Asus)
-GPU koeler: Arctic silencer 6 (stil, standaard 6600GT koelers stijgen bijna op)
-Behuizing: Antec SLK3000B (uber kast, zonder voeding en goedkoop)
-Voeding: Tagan 480 W u1 versie (levert veel ampère (28A!) op de 12V lijn en is zeer stil)
-HDD: 2x Hitachi T7k250 160GB in raid 0 (stilste schijven die er zijn op dit moment en bovendien snel)
-HDD koeler: Nexus 12cm fan (stil)
-Bonus: Fanconroller om alle fans uber stil te maken.
Verder nog wat standaard troep, maar das niet zo boeiend. Ik hoop dat je hier wat aan hebt
[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 24-06-2005 22:20 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
ik heb nu ocz platinum rev2 v1.1 draaien, kijk eens op inkoopactie.net bij aflopende. Kun je op het forum vragen of iemand er ervaring mee heeftDeluxZ schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 16:13:
Iemand ervaringen met dit geheugen OCZ4001024PFDC-K (2x 512mb dual channel) ? Staat namelijk niet in het QVL lijstje van ASUS
Is dit een bekent probleem en is hier een oplossing voor?
Ik heb Bios 1009-002 van 05/26/2005
Heb er verder alleen een SB 24bit kaartje in en een Geforce 6600GT...2x512MB Corsair.
C&Q heb ik aanstaan.
Ik heb zojuist de NB fan er af gehaald, maar ik heb de heatsink laten zitten. Hierop heb ik een Papst 412/2 40x20mm fan geschroefd. Nu vraag ik me alleen af of ik de fan het beste kan laten blazen op de heatsink of dat ik hem beter de warmte kan laten afzuigen. Ik heb hem nu zo staan dat er lucht op de heatsink wordt geblazen, maar misschien is het toch beter om hem andersom erop te zetten?
Weet iemand toevallig of het mogelijk is om alle vier de banken te vullen met Corsair XMS 4000 (500hmz).
Systeem:
- asus sli deluxe
- amd 3200+ (winnie)
- 2 x 512MB corsair XMS 4000
- en de rest is niet echt belangrijk voor deze vraag.
In ieder geval bedank !
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Als ik me niet vergis erop blazen, warm en koud komen elkaar tegen, dit gebeurt ook bij je cpu koeler.NIMBUS schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:28:
Even een korte vraag:
Ik heb zojuist de NB fan er af gehaald, maar ik heb de heatsink laten zitten. Hierop heb ik een Papst 412/2 40x20mm fan geschroefd. Nu vraag ik me alleen af of ik de fan het beste kan laten blazen op de heatsink of dat ik hem beter de warmte kan laten afzuigen. Ik heb hem nu zo staan dat er lucht op de heatsink wordt geblazen, maar misschien is het toch beter om hem andersom erop te zetten?
En anders kijk je ff wat de verschillen in temp is.
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Dat kan gewoon, maar (als ik het goed heb) zal het bij een Winchester dan op 333 Mhz gaan draaien. Aan PC4000 heb je dus niks dan.
Ik heb hem er ook op laten blazen, vooral zodat de fan niet in contact kon komen met de heatzink. Aan de achterkant van de fan zit namelijk het vaste gedeelte, volgens mij moet de draaiende kant altijd de zichtbare kant zijn. Hmm, beetje vaag misschienJopioware schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:01:
[...]
Als ik me niet vergis erop blazen, warm en koud komen elkaar tegen, dit gebeurt ook bij je cpu koeler.
Maar anyway, zoals jij hem hebt, heb ik hem ook en dan op 5v en dan loopt hij schitterend stabiel (geen vastloper gehad sinds de operatie) en ik hoor hem ook niet echt geloof ik. Then again, ik hoor alleen maar m'n XFX GF6800GT, want daar zit nog geen Zalman op
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Blazen geeft het beste resultaat. Als je de fan omdraait, heb je kans dat hij alleen langs de rand lucht aanzuigt, en dat de lucht dieper in de heatsink niet veel beweegt. Hoewel de fan evenveel lucht verplaatst heb je dan dus minder airflow langs je heatsink. Laat je de fan op de heatsink blazen, weet je zeker dat alle lucht tussen de vinnen wordt weggeperst. Ander punt is dat je - bij een warmtewisselaar - optimale koelresultaten krijgt door de stromen van warm en koud in tegenovergestelde richtingen te laten lopen. Of dat voor een luchtstroom rond een heatsink ook werkt weet ik niet, maar het kan geen kwaad.NIMBUS schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:28:
Even een korte vraag:
Kortom, blazen dus.
maarja, het kan allebei, maximaal word er 4 gig ondersteun dus het kan wel
cpu-z zegt dat ze per geheugenbankje op 220 mhz draaien, origineel was het 200, ze zitten in dual chanel, moet je dat gewoon bij elkaar optellen dan ofzo?ff_tweake schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:28:
Dat kan wel. Ik geloof dat, afhankelijk van je processor, het geheugen niet op 400MHz werkt.
dus met 4 reepjes op 220 wordt het 880, de fsb van me proc(3500+) is 800 mhz dus dan moet er terg geclockt worden? of zit ik nu gaar uit me nek te lullen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Alsem op 26-06-2005 00:01 ]
als je memory op 220mhz draait draaien ze allemaal op 220mhz en er valt niks op te tellen of te vermenigvuldigen.
en je 'fsb' (htt is dat met a64 geworden) is standaard 200mhz.
Zit namelijk al op dual channel met elke geheugen bank werkent op 500 Mhz (250 Mhz fsb )
Maar ik vroeg het me af of ik dus alle vier de geheugen banken vol kan stoppen met corsair xms 4000
in combinatie met een asus sli deluxe en een 3200+ winchester
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
Gefixed, een bios update was voldoende.mdhsoftware schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:35:
Het lukt me maar niet om CnQ aan de praat te krijgen. Op 'auto' gezet in bios, power management aan en de driver en asus utility geinstalleerd. In windows energiebeheer op minimaal energieverbruik gezet.
En toch blijft mijn venice 3500+ op 2200 mhz doordraaien. Iemand een suggestie voor hoe ik dit op kan lossen?
Niets...
Jopioware schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 15:01:
[...]
Als ik me niet vergis erop blazen, warm en koud komen elkaar tegen, dit gebeurt ook bij je cpu koeler.
Gugger schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 19:59:
[...]
Ik heb hem er ook op laten blazen, vooral zodat de fan niet in contact kon komen met de heatzink. Aan de achterkant van de fan zit namelijk het vaste gedeelte, volgens mij moet de draaiende kant altijd de zichtbare kant zijn. Hmm, beetje vaag misschien
Maar anyway, zoals jij hem hebt, heb ik hem ook en dan op 5v en dan loopt hij schitterend stabiel (geen vastloper gehad sinds de operatie) en ik hoor hem ook niet echt geloof ik. Then again, ik hoor alleen maar m'n XFX GF6800GT, want daar zit nog geen Zalman op
Bedankt voor de reacties. Ik denk ook dat blazen het meeste effect heeft, echter het maakt ook wel (heel) wat meer lawaai dan wanneer ik hem andersom erop zou zetten. Ik denk dat ik hem zo laat zitten en er dan een fancontroller van Zalman tussen zet, dan kan ik de fan op +/- 7 volt zetten wat al heel wat lawaai zou moeten schelen...Appelsap schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 22:26:
[...]
Blazen geeft het beste resultaat. Als je de fan omdraait, heb je kans dat hij alleen langs de rand lucht aanzuigt, en dat de lucht dieper in de heatsink niet veel beweegt. Hoewel de fan evenveel lucht verplaatst heb je dan dus minder airflow langs je heatsink. Laat je de fan op de heatsink blazen, weet je zeker dat alle lucht tussen de vinnen wordt weggeperst. Ander punt is dat je - bij een warmtewisselaar - optimale koelresultaten krijgt door de stromen van warm en koud in tegenovergestelde richtingen te laten lopen. Of dat voor een luchtstroom rond een heatsink ook werkt weet ik niet, maar het kan geen kwaad.
Kortom, blazen dus.
Dit topic is gesloten.
Belangrijk!! Neem dit door aangaande het beleid op Ervaringentopics!
De "Grote xxxxx"- en "Ervaringen" topics
Plus, dit gaat de laatste topic worden uit de A8N-SLI ervaringen topicserie. Er komen hier steeds minder serieuze ervaringen in voor en steeds meer heen en weers vragen die grotendeels prima in op zichzelf staande topics gepost kunnen worden. Dat is wel zo bevorderlijk voor het overzicht en de Search. Dit ook om de steeds "snelle" basic vraagjes te voorkomen. Voor overclockervaringen kun je nog wel terecht in een centraal topic in DOC.