[PC] Prey

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:22
willyfreak schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:52:
Hoelang is dit spel eigenlijk?

spoiler:
Ik heb net mijn vriendin dood geschoten >:) (in de game dan :9 )

zit ik dan nog in het begin? helft? einde?
want dacht van ja nu heb ik het wel gehad wel jammer zo kort ma toen ging die door :9 Ma ik wil meestal wel weten tot hoever het gaat dat ik kan zien hoeveel k nog moet.
Je bent niet zo ver van het einde verwijdert als ik me herinner. Maar denk om de spoiler tags! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
D. Ninjai schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:22:
[...]

Je bent niet zo ver van het einde verwijdert als ik me herinner. Maar denk om de spoiler tags! :/
sorry weet niet hoe zoiets werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag in een developer interview op IGN dat de game zich automatisch aanpast aan je speelwijze. En dan niet alleen in de zin dat AI toeneemt wanneer je vijanden afmaakt, op het moment dat ze jouw geen damage hebben gedaan. Maar ook de ammo die op de grond komt te liggen, of verkrijgbaar word in de kastjes (of hoe je die dingen ook noemt, die je moet openmaken).

Ze stimuleren je dus eigenlijk rustig de gun te gebruiken die je het liefst gebruikt, waardoor je beter speelt, waardoor de AI langzamerhand toeneemt. Mis ik nog iets?

Waarom zeg ik dit eigenlijk? Ik verwacht dat games in de toekomst vaker op deze manier met spelers om zullen gaan. En word het dan niet moeilijker in te schatten of de game nou wel echt 'straightforward' of 'makkelijk' is? Want dat word dan opeens variabel, afhankelijk van de persoon die speelt, en hoe die persoon dat ervaart... want volgens mij zijn we allemaal anders.. toch?

Dus eigenlijk praten we hier wel over Prey, maar hebben we misschien allemaal een totaal andere belevenis gehad. (Of zou het juist de bedoeling zijn dat we het allemaal op dezelfde manier ervaren, ongeacht onze skillz en smaak?)

Is er iemand die me nog kan volgen? Iemand ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:24:
Ik zag in een developer interview op IGN dat de game zich automatisch aanpast aan je speelwijze. En dan niet alleen in de zin dat AI toeneemt wanneer je vijanden afmaakt, op het moment dat ze jouw geen damage hebben gedaan. Maar ook de ammo die op de grond komt te liggen, of verkrijgbaar word in de kastjes (of hoe je die dingen ook noemt, die je moet openmaken).

Ze stimuleren je dus eigenlijk rustig de gun te gebruiken die je het liefst gebruikt, waardoor je beter speelt, waardoor de AI langzamerhand toeneemt. Mis ik nog iets?

Waarom zeg ik dit eigenlijk? Ik verwacht dat games in de toekomst vaker op deze manier met spelers om zullen gaan. En word het dan niet moeilijker in te schatten of de game nou wel echt 'straightforward' of 'makkelijk' is? Want dat word dan opeens variabel, afhankelijk van de persoon die speelt, en hoe die persoon dat ervaart... want volgens mij zijn we allemaal anders.. toch?

Dus eigenlijk praten we hier wel over Prey, maar hebben we misschien allemaal een totaal andere belevenis gehad. (Of zou het juist de bedoeling zijn dat we het allemaal op dezelfde manier ervaren, ongeacht onze skillz en smaak?)

Is er iemand die me nog kan volgen? Iemand ideen?
En de speler die liever overal langssneakt? Hoe moet de AI zich daaraan aanpassen? De AI hoort dan immers niet te weten of er wat 'veranderd' is aangezien ze de speler (vijand) nooit gezien hebben bij wijze van spreken. Kom je op een gegeven moment bij een eindbaas die dezelfde moeilijkheidsgraad heeft als je het spel net gestart hebt, want om de moeilijkheidsgraad groter naar boven of beneden bij te stellen als de vijand je niet gezien hebt is ook niet logisch.

Moet ik aan need for speed denken, volgens mij was het underground. Dit heeft een systeem dat de AI je telkens bijhoud hoe snel of langzaam je ook rijd, voor mij is dan de lol er snel af, als het nou optioneel was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ia zou zich kunnen aanpassen door de enemy's beter te laten zoeken, of alerter te zijn.. ze weten immers dat er iemand rondsjouwt met n stel grote guns, dus mogen ze op zn minst alerter (meer rondlopen, minder stilstaan..) worden als ze je niet vinden. als je triggerhappy bent zouden ze zwaardere armors kunnen dragen, mij part iets van shields, of gewoon meer cover zoeken, of in teamverband werken met verschillende monsters zich verdekt opstellen (2 van die vliegende bommenschieters icm van die opgevoerde hellehonden en n stel snipers is heel wat lastiger dan 10 ventjes die op je af komen rennnen). ideen zat zodat de ia zich aan zou kunnen passen aan jou speelwijze. zo moeten enemy's dus ook eigenlijk wapens en armor gebruiken die jou favo gun zo oneffectief mogenlijk maken.

edit: en nfs had zoiets dat de tegenstander (veel) harder ging rijden als ie achter je zat, en opeens een stuk minder zn best deed als ie eenmaal 1e reed.

en het lijkt me ge-wel-dig als er ooit nog eens een game uitkomt waarin je niet alleen totaal vrij bent in je equipment keuze en (daarmee ook) je speelstijl (crysis gaat een gooi doen), maar waar ook de ia flexibel is en zich zodanig aanpast dat hij jou zo goed mogenlijk bestrijd. dat tegenstanders ook de mogenlijkheid hebben om equipment te kiezen/upgraden, waardoor ze je beter af kunnen schieten.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Lange leve bol.com :D :7

vandaag retail binnen gekregen :D

Afbeeldingslocatie: http://nhaix.inf3kt.nl/prey.jpg

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Nhaixatael schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 11:35:
Lange leve bol.com :D :7

vandaag retail binnen gekregen :D

[afbeelding]
Woei, kheb hem ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik had hem al uitgespeeld voordat ik hem had(gister opgehaald, had gepreyorderd :P ). Multiplayer ook wat op drome gedaan(als er een servertje openstond). Het spel is echt erg vet alleen verwacht nog wel wat meer multiplayer maps en de (europese) servers mogen wat voller. Alhoewel ik vandaag wel een lekker potje heb kunnen preyen, hij liep ook vrij gauw vol toen we even bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Die van mij is ook inmiddels binnen. Enkel de SP van Prey heeft vrij weinig replay waarde door o.a. zijn weinig tot geen uitdaging maar kan ik iig de servers op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
D. Ninjai schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:23:
Die van mij is ook inmiddels binnen. Enkel de SP van Prey heeft vrij weinig replay waarde door o.a. zijn weinig tot geen uitdaging maar kan ik iig de servers op. :)
Gaat mij ook meer om de MP. Het is leuk om SP te spelen, maar het gaat uiteindelijk om het online fraggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 19:47
Ik ook. Leuk trouwens dat ie al mijn savegames van de demo heeft overgenomen. Kan gewoon verder gaan waar ik was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Heb m ook binnen, moet alleen wederom lachen om wat spellingsfouten (in de manual), of begin letters die ze vergeten zijn ... Dat zie je zooo vaak...

" Eestmeter "
" Cherminformatie"

anyway ... ga hem zo ff installen, nadat ik savegames heb veilig gesteld .. :-) ...

En dan weer lekker preyen !!

Kon ook nie wachten op mijn pre(y)order ... Is het geld dubbel en dwars waard ! Is voor mij een weekend game geworden, want als ik het speel, wil ik ook gelijk uren spelen (met veel om me heen kijken dan ook heh !). Kicke !! ga echt nu installen gek !!

[ Voor 14% gewijzigd door JediUberknaft op 13-07-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:43
JediUberknaft schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:28:
Heb m ook binnen, moet alleen wederom lachen om wat spellingsfouten (in de manual), of begin letters die ze vergeten zijn ... Dat zie je zooo vaak...

" Eestmeter "
" Cherminformatie"

anyway ... ga hem zo ff installen, nadat ik savegames heb veilig gesteld .. :-) ...

En dan weer lekker preyen !!

Kon ook nie wachten op mijn pre(y)order ... Is het geld dubbel en dwars waard ! Is voor mij een weekend game geworden, want als ik het speel, wil ik ook gelijk uren spelen (met veel om me heen kijken dan ook heh !). Kicke !! ga echt nu installen gek !!
ik weet dat het grappig is. sommige fouten zijn ook gewoon dom.

maar een game vertalen is lang niet zo makkelijk als het lijkt vaak :)
veel termen in menu's zijn gewoon niet vertaalbaar, zeker niet als je in gedachte houdt dat het woord niet te lang mag worden ivm ruimte in het menu etc.

maar een letter vergeten is idd redelijk knullig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
bolleh schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:53:
[...]

ik weet dat het grappig is. sommige fouten zijn ook gewoon dom.

maar een game vertalen is lang niet zo makkelijk als het lijkt vaak :)
veel termen in menu's zijn gewoon niet vertaalbaar, zeker niet als je in gedachte houdt dat het woord niet te lang mag worden ivm ruimte in het menu etc.

maar een letter vergeten is idd redelijk knullig ;)
Ik snap sowieso niet waarom ze het vertalen. 9/10 keer klinkt het idd gewoon knullig en zit het vol met fouten. Ik lees sowieso een boekje van een game bijna nooit. Soms staat er nog wat achtergrond informatie, maar dit boekje staat eigenlijk niks in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 10:43
ReddishRat schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:54:
[...]

Ik snap sowieso niet waarom ze het vertalen. 9/10 keer klinkt het idd gewoon knullig en zit het vol met fouten. Ik lees sowieso een boekje van een game bijna nooit. Soms staat er nog wat achtergrond informatie, maar dit boekje staat eigenlijk niks in. :P
naja er zijn natuurlijk genoeg mensen die toch graag nederlands willen. tweakers uiteraard niet, maar daarbuiten mogelijk wel.

logischer om de nederlandse versie te verkopen, mensen die echt engels willen kunnen dat wel regelen.

zie wel graag games met meerdere talen zodat je zelf kan kiezen, maar dat moet vaak meteen bij installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft hem voor me gekocht ^-^
Hij is vandaag binnen gekomen ^-^
*doet dansje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand enig idee hoe ik hier verder moet? Level: The Harvester.

Eerst kom ik hier:

Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/5222/prey20060713232850214xb.th.jpg

Dan heb ik alle vijanden gekilled en heb ik deze switch aangezet, maar nu?

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/2392/prey20060713233253689fi.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:37
Kan iemand me een tip geven wat ik moet doen ingame, aangezien ik vast zit. Ik zit op een punt in het spel (na Old Tribes denk ik) waar ik met een voertuig vlieg. Er zijn 4 platformen, met wat force fields. Heb geen flauw idee wat ik moet doen. Heb al die force fields aangezet en afgezet maar niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Flying schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 01:42:
Kan iemand me een tip geven wat ik moet doen ingame, aangezien ik vast zit. Ik zit op een punt in het spel (na Old Tribes denk ik) waar ik met een voertuig vlieg. Er zijn 4 platformen, met wat force fields. Heb geen flauw idee wat ik moet doen. Heb al die force fields aangezet en afgezet maar niets.
spoiler:
Er zitten een soort Power Conduits achter een rooster bij die force fields. Als je deze er allemaal uit trekt met je tractor beam (rechtermuis knop default), dan gaat boven in het dak open.

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:40:
Iemand enig idee hoe ik hier verder moet? Level: The Harvester.

Eerst kom ik hier:

[afbeelding]

Dan heb ik alle vijanden gekilled en heb ik deze switch aangezet, maar nu?

[afbeelding]
Die apparaten die er achter staan? Komt daar zo een grote blauwe straal uit? Zo ja, dan moet je in dat ding springen en dan is er op het einde een gangetje.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Kan iemand mij vertellen hoe je benchmarks kunt maken in Prey? Wat is het commando voor de record functie bijv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:58:
[...]

Hee thks, ga ik morgen proberen, is me nu te laat!! heb wel die spirrit geprobeerd, maar zag geen verschil!
Nou ik heb hem uitgespeeld, maar zelfs ik als non echte gamer heb hem in 2,5 avond uitgespeeld! Niet veel waar voor je geld vind ik! multiplayer doe ik niet, dan ben ik toch iedere keer kapot voordat ik begonnen ben lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik heb hem ook uitgespeeld *woei*
Ik vond het wel een tekorte game vooral omdat ze er zo lang over gedaan hadden had ik meer verwacht.
Verder einde vind ik ook minder mooi maar daar moeten jullie zelf ma achter zien te komen waarom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes hulp nodig.
spoiler:
ik zit vast in de level Crash Landing. Zie foto. Op deze plek kan je rondlopen door zo'n poortjes dwelke ook op de foto te zien zijn, en zo kom je bijvoorbeeld op het plafond terecht etc. Ik heb al een code gevonden 2724 maar nu weet ik dus niet waarnaartoe. Ik heb alles al in deze ruimte gezien en geprobeerd, maar elk poortje geeft weer uit op eeen andere plek binnen dezelfde ruimte. Ik zie dus echt geen uitgang.
http://img231.imageshack.us/img231/2484/2724ik0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:44:
Eventjes hulp nodig.
spoiler:
ik zit vast in de level Crash Landing. Zie foto. Op deze plek kan je rondlopen door zo'n poortjes dwelke ook op de foto te zien zijn, en zo kom je bijvoorbeeld op het plafond terecht etc. Ik heb al een code gevonden 2724 maar nu weet ik dus niet waarnaartoe. Ik heb alles al in deze ruimte gezien en geprobeerd, maar elk poortje geeft weer uit op eeen andere plek binnen dezelfde ruimte. Ik zie dus echt geen uitgang.
spoiler:
Beetje zoeken kan geen kwaad. Loop door en sla links af en kies de tweede doos als het goed is kom je op de plafond (de grond dan) van je plaatje van nu (imageshack) , en dan kwestie van lopen...

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:44:
Eventjes hulp nodig.
spoiler:
spoiler:
Zorg dat je in deze ruimte op de kop bent (vanaf de plek op de pic naar rechts gaan, door de portal box). Maak dan de turrent kapot en uiteindelijk komen er meer mannetjes via portals die kapot schiet. vervolgens gaat de centrale deur in deze ruimte open zodat je weer verder kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
VyperX schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:17:
[...]

spoiler:
Er zitten een soort Power Conduits achter een rooster bij die force fields. Als je deze er allemaal uit trekt met je tractor beam (rechtermuis knop default), dan gaat boven in het dak open.
Laat maar.. probeerde het nog een keer en toen lukte het ;).

[ Voor 37% gewijzigd door DeepSeven op 15-07-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PhuSioN schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:24:
spoiler:
Zorg dat je in deze ruimte op de kop bent (vanaf de plek op de pic naar rechts gaan, door de portal box). Maak dan de turrent kapot en uiteindelijk komen er meer mannetjes via portals die kapot schiet. vervolgens gaat de centrale deur in deze ruimte open zodat je weer verder kan ;)
spoiler:
Ah dat van de turret kapot te maken is de oplossing, wist namelijk niet dat dat kon, had er al een paar X op geschoten zonder resultaat, en zo blijf je rondlopen op dezelfde plaats. Had heel de plek al 30X uitgekamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
spoiler:
Wat haat ik die puzzels waar je zelf ergens moet gaan staan, en dat je dan met je spirit een switch om moet zetten zeg! :X Net pakweg 40 min vastgezeten omdat ik niet verder kwam. Moest het bovenstaande doen.. :/

Nu net een stuk gehad waar ik die achtervolging in moet zetten, iemand enig idee hoever ik nog moet? (zonder spoilers graag!)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Ik heb het spel net uitgespeeld. Wat een meesterlijk spel!
Dit is de eerste game ooit die ik in een ruk, zonder te willen stoppen, doorspeelde. Het verhaal is goed te volgen en zeker asl je de radio berichten er nog bij afluistert.
Zoals ze als aangeven na de credits ben ik wel benieuwd naar Prey2.
Alleen hopen dat dat niet nog eens 10 jaar duurt.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 16-09 16:18
Ik heb het gisteren ook uitgespeeld, het heeft me aangenaam verrast, beetje duke tinten erin (met geweldige oneliners zoals: it's so dark in here ... I'm DOOMed!")
Zijn ze het toch nog niet verleerd bij 3Drealms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

pfff zit nu al ruim een uur te klooien in Asteroid Mining:
spoiler:
Wat moet ik in vredesnaam doen. Heb al de switch omgezet bij de hoverpads en op de Asteroid zelf. Er beweegt een soort gigantische lift maar verder kom ik niet.

Wel ligt er een soort debree die je kunt towen op de Asteroid waarmee je denk ik wat moet doen alleen weet ik niet wat... :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Help!!!! schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:39:
pfff zit nu al ruim een uur te klooien in Asteroid Mining:
spoiler:
Wat moet ik in vredesnaam doen. Heb al de switch omgezet bij de hoverpads en op de Asteroid zelf. Er beweegt een soort gigantische lift maar verder kom ik niet.

Wel ligt er een soort debree die je kunt towen op de Asteroid waarmee je denk ik wat moet doen alleen weet ik niet wat... :?
spoiler:
Ben niet zeker, heb het wel gisteren uitgespeeld maar er zijn zoveel grote asteroids in een bepaalde level dat ik niet juist weet welke je bedoelt :)
Maar die lift die je ziet, zit er misschien een blauwe cirkel in? Ik heb een aantal keren in een soort van lift moeten gaan zitten waarbij zo een blauwe cirkel mijn vliegding locked for transportation. Moest het dat niet zijn, maybe screenshotje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DaRKie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:18:
[...]

spoiler:
Ben niet zeker, heb het wel gisteren uitgespeeld maar er zijn zoveel grote asteroids in een bepaalde level dat ik niet juist weet welke je bedoelt :)
Maar die lift die je ziet, zit er misschien een blauwe cirkel in? Ik heb een aantal keren in een soort van lift moeten gaan zitten waarbij zo een blauwe cirkel mijn vliegding locked for transportation. Moest het dat niet zijn, maybe screenshotje?
spoiler:
THx. Ja dat is het. Ik wist wel dat ik in dat liftje moest komen maar wist niet hoe. Het is uiteindelijk gelukt door op het moment dat de lift zo'n cube naar achter trekt er tussen te gaan hangen met die hovercraft. Dan wordt je opgesloten in de cube en meegenomen door de lift. :)
Hier was het :Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4b4e29f37b1f76ad9a01262fdd7de94f/thumb.jpg

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ok, normaal doe ik er niet aan, maar nu zit ik echt hopeloos vast :(.

spoiler:
Zit vast op het punt waar je in een grote kubus valt, na het ontmoeten van Jen. Deze kubus heeft 6 gravity schiet pads en een vaag elektronisch schild eromheen, ik kom er met geen mogelijkheid meer uit :?. Je moet er volgens mij wel uit, aangezien er zo'n zwaartekrachtpad vandaan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
MoiZie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:54:
Ok, normaal doe ik er niet aan, maar nu zit ik echt hopeloos vast :(.

spoiler:
Zit vast op het punt waar je in een grote kubus valt, na het ontmoeten van Jen. Deze kubus heeft 6 gravity schiet pads en een vaag elektronisch schild eromheen, ik kom er met geen mogelijkheid meer uit :?. Je moet er volgens mij wel uit, aangezien er zo'n zwaartekrachtpad vandaan loopt.
spoiler:
Als het goed is, zie je één speciaal uitziende vierkantje. Die moet je door die elektronische paden leiden om ze te activeren. Als je het vierkantje bijv. naar rechts moet hebben om hem in die pad te laten vallen dan schiet je op de rechter 'gravity switch' zodat 'ie erin valt. Vervolgens kijk je welke kant je de kubus nu moet roteren met behulp van de switches om de vierkantje te leiden. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
D. Ninjai schreef op maandag 17 juli 2006 @ 17:00:
[...]

spoiler:
Als het goed is, zie je één speciaal uitziende vierkantje. Die moet je door die elektronische paden leiden om ze te activeren. Als je het vierkantje bijv. naar rechts moet hebben om hem in die pad te laten vallen dan schiet je op de rechter 'gravity switch' zodat 'ie erin valt. Vervolgens kijk je welke kant je de kubus nu moet roteren met behulp van de switches om de vierkantje te leiden. Succes.
Yuh, tnx, was er al achter :X Hoorde opeens een geluidje, en zag dat ding gaan :). Maar snap niet hoe sommige mensen het in 6 uur uit kunnen spelen? Ik rush de levels door, luister wel naar die radio, maar heb het best zwaar met die robots, dat lukt me echt niet snel hoor :D Zit nu bij Resolutions, volgens mij ben ik er wel bijna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik heb ook iets raar.
Gister deed hij het nog perfect (heb 3 uur ofzo gespeeld).
Maar vandaag krijg ik of grijs scherm of een volledig zwart scherm en verder gebeurt er niets.

Re-install werkt niet.

Kent iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 17:25
Voor degenen die dit spel uitgespeeld hebben:

spoiler:
Ben nu bij die mother, ik neem aan dat dat de laatste boss is?

Ik weet hoe je haar doodkrijgt denk ik, maar haar leven gaat er tering langzaam vanaf. Je moet die dingen aanklikken, en dan als ze dichtbij vliegt dat ding mollen?
Zo ben ik 15 min bezig geweest, en ze is nog maar 10% er vanaf. + ik ga tevaak dood..

Iemand tips? :)

Edit, laat maar, uitgespeeld :)

spoiler:
Jen.. :'(

[ Voor 8% gewijzigd door enira op 18-07-2006 02:28 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tering wat een prachtspel zeg.
Ik heb hem zojuist uitgespeeld, de kritiek van het spel is te kort vind ik hier dan ook niet terecht mag ik wel zeggen want ik heb spellen gezien die veel korter waren.

Grafisch is het spel misschien niet eens zo heel erg uniek (vergelijkbaar met doom en quake) al vind het toch iets meer hebben dan de 2 eerdergenoemde, maar aan dit spel hangt een sfeer waar zowel doom als quake niet aan kunnen tippen in mijn ogen.
Ook die zwaartekracht manipulatie...machtig concept dat.
Dit is de 1e keer in 4 jaar dat ik weer avonden achter elkaar vast zit aan een game en al het andere naar een 2e plek schuif.

In 1 woord, geweldig.
Heb me vriendin te danken aan de koop van het spel, als kado voor me verjaardag :)
Dus bij deze, als je dit leest, nogmaals bedankt schat.

spoiler:
hopelijk doen ze er bij de development van Prey 2 niet 10 jaar over dat overleef ik niet :P

EDIT: Ben ik trouwens de enige spel die letterlijk _geen_ bugs is tegengekomen in dit spel?
10punten van de 10 voor de afwerking...dat is tegenwoordig uniek.
Mag ook wel even gezegt worden lijkt me zo. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik had 1 x een save game die niet goed werkte. Maar goed dat het een soort auto save heeft. Verder voor mij ook geen bugs, behalve hele grote maar die schoot ik aan flarder! }:O

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:43:
EDIT: Ben ik trouwens de enige spel die letterlijk _geen_ bugs is tegengekomen in dit spel?
Klopt, was met Doom 3 ook zo, technisch perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:04

S2S

Ik heb in de X360 versie en keer een vastloper gehad, bij de eerste keeper :) kon ik dat stuk weer over doen, verder perfect.

Wat een fantastisch eind, daar game je voor. Vroeger toen ik veel Gameboy game-de vond ik dat zo prachtig aan de Megaman reeks, je wist gewoon dat je op het eind iets prachtigs kreeg.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D. Ninjai schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:00:
[...]

Klopt, was met Doom 3 ook zo, technisch perfect.
idd geen bugs. Geweldige railshooter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
Vlak na het begin van de level Jen moet je weer een code intoetsen.. die kan ik nergens vinden. Iemand die mij een gouden tip kan geven? :Y)

Edit: Ah, heb hem al!

Walkthrough B)

[ Voor 31% gewijzigd door Hbeez op 20-07-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Son_Gohan schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 15:10:
Vlak na het begin van de level Jen moet je weer een code intoetsen.. die kan ik nergens vinden. Iemand die mij een gouden tip kan geven? :Y)
Kan me dat niet echt herinneren maar meby is het deze, had ik ook niet meteen gezien:

spoiler:
In bloed geschreven op de grond net naast de deur waar een naakte man in een soort kast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ben ik trouwens de enige spel die letterlijk _geen_ bugs is tegengekomen in dit spel?
Op het begin in de bar werd ik opeens uit het raam geslingerd, toen stond ik buiten de bar :9
Voor de rest een zeer leuk spel _/-\o_ , al vond ik de stem van Tommy niet altijd even overtuigend.
Ongelooflijk welke trucs ze allemaal uit die Doom engine kunnen halen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Idd ik vroeg me al af of er binnenkort patches uit zou komen maar hoor er nix over en echt nergens zie je iets over bugs(tot nu toe dan). Ik hoopte eigenlijk op een patch om misschien wat meer multiplayer maps... multiplayer is tof maar zit veel meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:36
Heb vandaag eens hele versie gespeelt en moet zeggen dat dit echt gewoon een FPS van 13 in een dozijn is. Simpel, erg linear, geen unieke gameplay elementen en saai. Had dit gevoel al met demo, maar nu helemaal. Ben blij dat ik pre-order heb gecanceld na dat ik de demo had gespeelt.

Nou ja komen genoeg interesante FPS's uit in de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34
Albinoraptor schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:22:
Heb vandaag eens hele versie gespeelt en moet zeggen dat dit echt gewoon een FPS van 12 in een dozijn is. Simpel, erg linear, geen unieke gameplay elementen en saai. Had dit gevoel al met demo, maar nu helemaal. Ben blij dat ik pre-order heb gecanceld na dat ik de demo had gespeelt.

Dat heet 13 in een dozijn, 12 in een dozijn is namelijk goed :P

[ Voor 79% gewijzigd door Hahn op 21-07-2006 20:32 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Hahn schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:32:
[...]

Dat heet 13 in een dozijn, 12 in een dozijn is namelijk goed :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/albinoraptor/GoT/doh.gif :P
Maar dat doet er niet toe. Blijft kut FPS. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Wildfire

Joy to the world!

Heb vandaag eens hele versie gespeelt en moet zeggen dat dit echt gewoon een FPS van 13 in een dozijn is. Simpel, erg linear, geen unieke gameplay elementen en saai. Had dit gevoel al met demo, maar nu helemaal. Ben blij dat ik pre-order heb gecanceld na dat ik de demo had gespeelt.

Ik vraag me dan af wat er allemaal wel niet voor nodig is om jou tevreden te stellen met een FPS. Ik heb zo het gevoel dat als je Prey al kut vindt, dat je de lat wel èrg hoog hebt gelegd.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Videoclip van Prey, de band die je tijdens de credits hoort, redelijk goed vind ik. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D. Ninjai op 22-07-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het daarstraks ook uitgespeeld, vond het nochtans redelijk origineel hoor, niet eerder gezien:
- het ganse gravity concept
- het verhaal
- wat er gebeurt als je sterft ipv gewoontjes de laatste savegame opnieuw doen
- de prachtige scenaries die je soms te zien krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Het verhaal van Prey vind ik dus lachwekkend slecht eerlijk gezegd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Omdat?

Ik vond het ook niet een slecht verhaal, maar het zoog me wel in de game. Je had tenminste een reden om dit alles te doen. Dat vond ik wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Exe-cuter schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:47:
Welke FPSen hebben dan allemaal zo'n beter verhaal dan Prey? Ik vond het verhaal beter dan waar de gemiddelde FPS overgaat.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 18:04

S2S

Exe-cuter schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:47:
Noem is een FPS met een beter verhaal dan?

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruz
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 16:35
F.E.A.R. > Prey :p

Allebei waren ze erg leuk tho.
FEAR vind ik alleen spannender, met een meer immersing verhaal. Prey was eigenlijk iets te makkelijk waardoor het nooit echt spannend werd.

Ik ben wel erg benieuwd naar Portal mod voor HL2, doet me aan Prey denken maar dan nog cooler:
http://www.youtube.com/wa...e=TopRated&page=1&t=t&f=b

Can't wait to try it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Half-life, Red Faction, Doom 3 (als je alle logs leest ;)), ... hadden imo een origineler en beter uitgewerkt verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een leuk spel, het hele concept rondom de gravity is enorm goed gedaan en verder kom je ook prachtige levels tegen. Dit spel heeft veel weg van Doom 3 alleen is een stuk beter.

Ik zit alleen vast in een level. :(

spoiler:
Ben aan het begin van The dark Harvest. Ik heb twee van die enorme grote monsters gedood (en een stuk of tien van die kleine soldaten maar weet verder niet wat ik moet doen, kan nergens heen en ik zie verder ook geen schakelaars

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/7980/preyhd3.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Wildfire schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:36:
[...]

Ik vraag me dan af wat er allemaal wel niet voor nodig is om jou tevreden te stellen met een FPS. Ik heb zo het gevoel dat als je Prey al kut vindt, dat je de lat wel èrg hoog hebt gelegd.
Misschien wel, maar dat mag ook wel, komen erg veel FPS's uit. Dus als je je wilt onderscheiden dan moet je iets extra's hebben. Ik houd ook meer van realistische en tactische shooters dus dat zal er ook zeker mee te maken hebben. Maar dit is echt zo linear en gewoon domweg knallen. Ik vond het uitermate simpel, dan vind ik Serious Sam leuker, ook gewoon weg knallen maar wel uitdagender.
En dat vind ik heel belangrijk in een FPS, het gevoel dat er elk moment iets kan gebeuren en dat het gameover is. Dat wil ik hier is het zo van, ik ren al strafend op een mannetje af en dood is hij. Ga je dood, so what even simpel wat zieltjes neer schieten en kan er weer tegen aan. Liever de spanning dat je elk moment er aan kan gaan en of je genoeg ammo hebt (want hier heb ik 80% van de tijd full ammo voor alle wapens). Dus daar doen die leuke portals, gravity en leuke graphics niets aan (graphics zeggen me sowieso weinig).

Einde rant. :P
S2S schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:31:
[...]

Noem is een FPS met een beter verhaal dan?
Deus Ex, dat is pas eens een FPS. 1 niet 2 dat was me een gedrocht. :P
En NOLF ook erg leuk.
En beide met leuker verhaal dan dit, verhaal van deze game is, meisje ontvoert, (orgineel hoor :+) en aliens die mensen gebruiken als voedsel. Meer verhaal zie ik niet in deze game. :P
Had ik ook even een saveje ervoor loaden en weer halen en dan komt het goed. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 22-07-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Mja.. het concept van de gravity is heel leuk, maar ik had toch met iets meer met indian powers verwacht..

spoiler:
Maar ze hebben wel mooi ruimte gelaten voor Prey 2 :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, wat een prachtige game is het ook. _/-\o_ Naarmate je verder komt worden de levels steeds mooier en groter. Dat in de combinatie van mooie gfx en physics maken dit tot een verslavende game.

Ben nu bij het eindmonster, iemand tips om die de beste manier te verslaan?

vreemd dat dit topic niet echt storm loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:10:
Pfff, wat een prachtige game is het ook. _/-\o_ Naarmate je verder komt worden de levels steeds mooier en groter. Dat in de combinatie van mooie gfx en physics maken dit tot een verslavende game.

vreemd dat dit topic niet echt storm loopt...
de topic voor FEAR liep ook niet storm...snap ook niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
Hoe ik het heb gedaan:
spoiler:
Eerst in spirit mode en dan op alle vlakken van haar bol schieten, dan worden ze ondoorzichtig. Als dat klaar is ga je terug naar je lichaam en schiet je weer op alle vlakken. Als je alles hebt geraakt lijkt het schild weg te zijn en kan je geloof ik gewoon de dame afknallen.

Vervolgens kom je op een andere locatie terecht. Daar heb je 3 blokken met een knop op. Als je op de knop drukt komt er een mijn naar boven gevlogen. Van zodra de vijand bij zo'n mijn hangt schiet je ze kapot, waardoor het schild verdwijnt = knallen maar !

Tip: Ga in spirit mode en schiet onmiddellijk een pijl op de eindbaas af. Hierdoor zal ze je volgen en kan je in spirit mode makkelijk alle knoppen indrukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Helemaal mee eens. Ik had al precies hetzelfde gevoel bij de demo (staat hier ook nog in dit topic :P) en de volledige versie kan me ook gewoon niet beroeren. Sure, het ziet er goed uit maar het spel is zo ontzettend saai qua gameplay. Grootste irritaties, het is NOOIT moeilijk, het is NOOIT spannend. Doodgaan kun je niet (op zich leuk, zie Torment, maar het werkt hier niet als je voor de 100e keer geestjes moet schieten met een boog, fcol), de puzzels her en der zijn te simpel voor woorden. De tegenstanders zijn stuk voor stuk niet interessant behalve qua uiterlijk.
En sure, de portals en wallwalks zijn leuk maar niet meer dan dan, de spirit mode biedt mogelijkheden te over maar die worden niet benut. Als je ergens niet verder kunt, hop spirit mode, door forcefield lopen, knop indrukken, klaar.

Nope, absoluut geen slechte game maar gewoon op geen enkele manier spannend of lang genoeg onderhoudend.

[edit]Met overigens als dieptepunt de laatste eindbaas, ik bedoel, ik had nog 1 mm health over en ik heb het gewoon in 1x gered, incl. uitzoeken wat ik moest doen.

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 23-07-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/3268/gezellignt2.jpg
Gezellig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:03

Bezulba

Formerly known as Eendje

kvind trouwens ook de voiceacting werkelijk abonimabel.. vooral van de hoofdpersoon oh man... wat slecht :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Het is een beetje "camp" natuurlijk en je moet het daarom ook niet al te serieus nemen ;)

Ik vermaak me iig prima met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
eendje schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:59:
kvind trouwens ook de voiceacting werkelijk abonimabel.. vooral van de hoofdpersoon oh man... wat slecht :)
Valt toch mee, zeker met échte slechte voice-acting waar de acteurs houterig en ongeïnspireerd overkomen (de game The Da Vinci Code om een voorbeeld te noemen), met Prey vind ik die laaste twee niet het geval. Je kunt het gekwek van Tommy haten maar persoonlijk vond ik het fijn dat ik een personage speel die zijn emoties uitbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vond het commentaar van: "this is fucked up" en later: " no, THIS is fucked up" anders wel grappig :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Prey crashed bij mij als ik het level "Mother's Embrace" laad.

PC Specs:
AMD 4000
6800GT SLI
2 GIG RAM

Volgens het fouten rapport ligt het aan "nvoglnt.dll", dat is onderdeel van m'n Nvidia drivers, ik draai de laatste versie (91.31) en heb geprobeerd om down te graden naar 84.21 maar ook daar crashed hij.
Nu zit ik weer met 91.31 en heb een lelijke oplossing gevonden:

Alle video settings op high behalve:
- Textures op low
- Resolutie op 800 x 600
- Shadows uit
- Anti aliasing uit

Dan laad hij het level wel maar dat ziet er niet uit, de rest van het spel speel ik ook gewoon met 1024 resolutie, shadows aan en textures op high :/

Iemand anders een andere oplossing gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door TheGuest op 25-07-2006 00:44 . Reden: Typo's grrrr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
Ja ga naar preyconfig.cfg en zoek naar
'seta image_useCache' zet die op 0 ipv 1. Dat zou moeten werken. :)

Werkt dat nog niet dan 'seta image_usePrecompressedTexture' ook op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net gespeeld en ik moest echt bijna kosten.
Hiermee kan je echt mensen martelen zeg, hele richtingsgevoel weg doro al die poorten, muren die ineens vloeren worden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Tommy heeft idd een hoop droge opmerkingen :)

Ik dacht dat die 'eindbaas' met Jen op zijn rug al het einde was, nou dus niet. Tering, wat een hoop mooie levels daarna en best pittige stukken :X

Prachtige game hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:59:
Hiermee kan je echt mensen martelen zeg, hele richtingsgevoel weg doro al die poorten, muren die ineens vloeren worden enz.
Ik was soms ook flink gedesorienteerd, ik werd pas misselijk toen ik in het level kwam (bijna bij het einde) met die twee meteorieten waarbij je van de 1 moet lopen naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Albinoraptor schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:47:
Ja ga naar preyconfig.cfg en zoek naar
'seta image_useCache' zet die op 0 ipv 1. Dat zou moeten werken. :)

Werkt dat nog niet dan 'seta image_usePrecompressedTexture' ook op 0 zetten.
Tnx man :)

image_useCache was de dader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Laatst online: 19:13
Heb het spel net ook uitgespeeld, prachtig spel :)
Alleen het einde vond ik echt een lachertje zo makkelijk, het terugkeren uit de dood met dezelfde wapens +munitie is hier niet echt leuk eigenlijk.

Ik ga het spel maar 'ns op hard uitspelen nu :P

spoiler:
Maar wat is dat stukje met die schoolbus geweldig gedaan zeg, zo ontzettend mooi!

[ Voor 8% gewijzigd door Kazu op 24-07-2006 23:25 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

ik speel hem nu opnieuw met koptelefoon en dan ben je bij dat stukje waar die spook kinderen komen in die kamer! wel lekker scarry

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

darkphoenix schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:29:
ik speel hem nu opnieuw met koptelefoon en dan ben je bij dat stukje waar die spook kinderen komen in die kamer! wel lekker scarry
ik heb een z-5500 en geen buren... :*) volume staat op "realistisch" >:) . gordijnen dicht, erg goed geluid, erg scary idd.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Is de multiplayer het waard om deze game te kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
Epitome schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:27:
Is de multiplayer het waard om deze game te kopen? :?
Tja, daarvoor had ik het gekocht. Maar zoals het er nu uit ziet is het net zo dood als Q4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:59:
Ik zat er nog aan te denken hem te kopen, maar ik werd al kotsmisselijk van Half Life 2 (hovercraft stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit game ligt naar mij idee een beetje op het niveau van games uit 2000.
Beetje SF en dingetjes maar voor de rest geen hol aan en niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:57:
Dit deze game ligt naar mij idee een beetje op het niveau van games uit 2000.
Nou dat valt toch wel mee? Ziet er best vet uit hoor.
Ik vind vooral het begin in die bar wel vet. En dan hoe gruwelijk de mensen mishandeld worden..

[ Voor 13% gewijzigd door Syntagma op 25-07-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 15:09
Na Half-Life 2 EP1, is dit eindelijk weer eens een leuk spel!!
Die 'spirit mode' is echt vernieuwen en de verhaal lijn is leuk.

Grafisch is die zeker niet van het niveau van 2000! :Z
Wat verwacht je nou eigenlijk? Het blijft een FPS.........
Van mij mogen er wel meer van deze games uitkomen, want de laatste tijd is het uien.

[ Voor 9% gewijzigd door Kozz op 25-07-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:57:
Dit game ligt naar mij idee een beetje op het niveau van games uit 2000.
Je kunt ook net iets te ver gaan :P. Het spel is absoluut mooi, en een groot pluspunt is dat het ook op een matige pc er erg goed uitziet. SF moet je natuurlijk wel liggen qua setting maar bijv. Cube Room is echt wel heel gaaf qua uiterlijk.
Dat het spel voor de rest gewoon niet spannend is en niks bijzonders, mee eens. Maar 'niveau 2000', absoluut niet waar (qua gf uiteraard).

Kozz, de spirit mode is niet vernieuwend, sorry. Het is gewoon een andere methode om een switch om te zetten. Imho hadden ze er veel meer mee kunnen doen. Of meer, het voegt nu weinig toe.
En sorry, het verhaal is echt te standaard, aliens veroveren de aarde en 1 iemand komt de aarde redden... als dat vernieuwend is.

[ Voor 22% gewijzigd door IceStorm op 25-07-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

het is ook echt mooi!

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1803/shot00010ts7.th.jpg

en dit is een leuk stukje!

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/5314/shot00019eh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/3060/shot00021dc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/4041/shot00022ol8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/8753/shot00023hd5.jpg

hieronder highrez

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/4898/shot00019yc7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/3503/shot00021aj6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/6682/shot00022tv7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7002/shot00023ge4.th.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door darkphoenix op 25-07-2006 16:34 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:18:
[...]En sorry, het verhaal is echt te standaard, aliens veroveren de aarde en 1 iemand komt de aarde redden... als dat vernieuwend is.
Ik vind het een heel mooi excuus om alles om je heen naar de klote te schieten met veel te veel power. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Prey net uitgespeeld en ik vond het wel geinig maar het wist me echt niet te boeien zoals half-life 2 ofzo!

Het ziet er wel leuk uit en die toevoegingen zoals spirit walk en verplaatsende zwaartekracht zijn weer eens wat anders (hoor ik daar een 'bij gebrek aan creativiteit'?) maar om het nou vooruitstrevend te noemen.. nee. Voor mij is het een van de zoveelste shooters die wanhopig probeert ertussenuit te springen maar uiteindelijk weer veel te veel van hetzelfde is.

Mijn redenen van afkraken:
- Alles oogt een beetje hetzelfde
- Physics bij het iemand raken met een gun (voornamelijk die "oplaadbare" als je die rode balletjes schiet)
- Gebrek aan Hz op standaard resoluties vanaf 1024x768
- Verhaallijn nogal afgezaagd
- Erg makkelijke implementatie van spirit walk (loop 2 m over een ravijn waar een spirit-brug zit en druk op een knopje)

Voor mij een spelletje waarmee ik de tijd wat kan doden als ik me verveel, niet meer :+

(dat was mijn duit in 't zakkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik de story mode ook uitgespeeld. En ik moet zeggen dat het best een leuke game is/was om te spelen. Hier en daar wat minpuntjes, maar over het algemeen toch echt een zeer vette game. Dit is zeker weten één van de betere PC games van het afgelopen half jaar. Fris en fruitig, met hier en daar een zacht plekje in de gameplay. Voornamelijk zachte plekjes waar het genre om bekend staat.

Onderstaand een lijstje met persoonlijke opmerken wat betreft deze game:
  • De Doom 3 engine op z'n best. Dit overtreft echt alles wat er eerder op de markt is verschenen met de zelfde engine. Zeer vette licht effecten, alles kan in en uit elkaar, vette graphics, enz. Het physics systeem is echter nog altijd niet van een "Havok Engine" kwaliteit, want objecten voelen nog altijd ietwat zweverig aan. Maar uiteindelijk krijg je daar ook niet zo veel mee te maken in deze game. De portals en de zwaartekracht effecten zijn daarnaast echt heel erg bruut gedaan. Dit heb ik namelijk nog nooit eerder zo vet uitgewerkt gezien in een game. Hoe ze het hebben gedaan is mij een raadsel, maar wat ik wel weet is dat het gewoon een belevenis is die je niet snel zult vergeten!
  • Het knallen is goed, maar het is zeker geen tactical shooter. Het is gewoon het oude vertrouwde run 'n gun principe, met hier daar een puzzeltje. De wapens zien bovendien erg levendig uit, en enkele leven daarnaast ook echt. Alleen hadden sommige wapens iets meer "BANG-BANG" mogen klinken in plaats van "pang-pang", en "pets-pets"... Persoonlijk ben ik meer de man van het grote krachtigere materiaal. Bazooka's, stingers, rocket launchers, dorpen plat maaien met de M60 vanuit de helicopter, uit elkaar spattende organismen, enz.
  • Jammer dat het plezier van korte duur is. De story mode had wel iets langer mogen zijn, vooral voor een game die ongeveer een 8/9 jaar in ontwikkeling is geweest. Prey valt echter nooit in herhaling. Iets wat bij veel andere games nog wel altijd het gaval is helaas. Games met een speelduur van 20 uur, waarvan je 10 tot 15 uur op zoek bent naar het zoeken van sleutels en aldat soort ongein. Het is kort maar krachtig. Maar ik heb liever iets langs en krachtigs, alhoewel dat ook weer een beetje gay klinkt uiteindelijk... :)
  • Te makkelijk. Vergeleken met F.E.A.R. is dit echt kinderspel. De AI had wel iets beter gemogen wat mij betreft, vooral die van de gewone normale kleine enemy's. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik de "Cherokee mode" nog niet heb geprobeerd. Echter had ik deze liever direct de eerste keer gespeeld, dan als secudaire keuze toegevoegd te krijgen na het uitspelen van de game in "normale mode".
  • De enemy's vind ik ook wel een eervolle vermelding waard, alhoewel ze wel een beetje dom van aard zijn. Echter passen alle enemy's perfect in de game, en maken ze de hele setting behoorlijk levendig. Ze zien er erg vet uit, en sommige hebben echt charisma. Vooral de battle met de eerste eindbaas was behoorlijk vet!
  • De spirit mode is op zich leuk verzonnen, maar kan uiteindelijk wel wat tuning gebruiken wat mij betreft. Het is zeker weten erg vernieuwend. Maar met als zo veel dingen die vernieuwend zijn, zijn ze nog lang niet wat ze zouden kunnen zijn. In deze game boeit het uiteindelijk geen fuck of je dood gaat, want je word hoe dan ook toch weer levend na een flauwe pijl en boog battle met wat gekke spookjes. Wat mij betreft moet je gewoon dood gaan in een FPS. Wanneer de spirit mode een soort van herkansing was geweest, en je wel uiteindelijk dood kon gaan om dat je de geesten niet kreeg verslagen, dan was het al een heel stuk beter geweest wat mij betreft. Nu had ik een beetje het "WTF boeit mij dat nou gevoel".
  • De multiplayer mode is iets wat je zeker een keer zou moeten proberen! Maar, wanneer je van de story mode al een draaiend hersenstelsel krijgt, moet je je hier zeker weten niet aan wagen :) Laten we het er maar op houden dat de multiplayer mode alleen is weggelegd voor een select publiek. Mensen die wel een beetje de humor in zien van het hele zwaartekracht en portal gebeuren. Multiplayer is zeker weten niet voor "Jan met de pet op". Maar dat valt ook wel te bezien aan het geringe aantal mensen dat op dit moment online vertoeft. MultiPrey is gewoon iets wat gewoon nog niet bestond. Het is een multiplayer FPS mode die allleen is weggelegd voor de meest getrainde herentjes. Hier is het geen links of rechts, geen voor of achter. Mensen kunnen werkelijk overal gaan en staan waar ze maar willen. De ene keer schiet je iemand van het plafond of van de muur, en de andere keer schiet je net mis omdat de hele map gekanteld word... Verfrissend en erg uitdagend!
  • Jeremy Soul's muziek is weer van top kwaliteit. Iemand die beter bekend staat als de maker van de Guild Wars en Oblivion muziek. Ook de rest van de soundtrack is wel redelijk goed, en past uitermate goed bij de setting waarin de game zich af speelt. Vooral het liedje dat gedraaid word als de bar het schip in word gezogen is erg goed gekozen! Het nummer lijkt wel alsof het speciaal geschreven is voor de game, want de tekst past er echt precies bij! :)
Daarnaast wil ik nog even kwijt dat ik het verhaal op zich wel leuk vond. Het was absoluut geen verhaal waar ik van onder de indruk ben. Maar slecht is het zeker weten niet. Mensen moeten gewoon eens leren inzien dat zo langzamerhand wel zo'n beetje alles is gedaan qua verhaallijnen en zo. Dit is inderdaad het zoveelste verhaaltje over aliens en een held met buitengewone krachten, en een meisje wat ontvoerd word. Echter word het hier wel op een dusdanige manier verteld dat het zich zeker weten wel een beetje onderscheid van de rest van al die meuk verhaaltjes. Het "Nutty Professor" verhaaltje van FarCry vond ik eigenlijk vele malen slechter dan het verhaal dat achter Prey steekt. Maar goed, het genre staat ook niet bekend om zijn sterke verhaallijnen en al dat soort dingetjes.

Wanneer je uitgebreide games wilt spelen met diepe verhaallijnen en al dat soort gedoe, word het tijd dat je eens verder kijkt dan het FPS genere wat mij betreft. Koop een leuke Japanse RPG, en ga daar eens mee aan de slag zou ik zeggen! En ga niet zeuren over slechte verhaallijnen en recht toe recht aan gameplay van een FPS. Het genre is namelijk nog lang niet wat het zou kunnen zijn. Het gaat voornamelijk alleen nog maar om het knallen, in de meeste games. De tactical shooters en nog wat andere kleine soorten uitgezonderd.

Oja, nog iets over FPS games in het algemeen... Wanneer stoppen mensen nu eens met het maken van onrealistische doorgangetjes en al dat soort ongein? Het kruipen onder bruggetjes door om vervolgens in een gang te komen die er net zo goed niet had kunnen zijn omdat 'ie totaal geen functie heeft vind ik een beetje 90's als ik eerlijk ben. Ik ga er niet dood van of zo, maar erg plezierig vind ik het ook niet meer. In F.E.A.R. was dat ook al het geval. Daar kwamen de werknemers van sommige kantoortjes ook allemaal via de luchtkokers op hun werk, en kon je sommige ruimtes alleen bereiken door over stale pijpen te kruipen en dat soort flauwekul... Net zoals dat vroeger altijd overal een kistje stond... Fuck it! Ik wil realisme, en ik wil het nu! We leven in de 21'ste eeuw, maar qua gameplay nog altijd in de 20'ste. Prey had op zich erg veel locaties die ook daadwerkelijk een functie hadden. Maar die laatste paar nutteloze kamertjes hadden er wat mij betreft ook nog uit gemogen. Maar dat heeft uiteindelijk niet zo veel met Prey zelf te maken, maar met het genre in het algemeen.

Waar Prey voor gemaakt is doet het goed. En in sommige gevallen zelfs beter dan al haar voorgangers. Als ik een punt zou moeten geven, gaf ik de game iets in de buurt van een 8/8½. Meer richting de 8 eerlijk gezegd, want het heeft iets te veel minpuntjes waar ik toch wel een beetje een fetisch voor heb. Na nog eens goed te hebben nagedacht, geef ik gewoon een 8. Nier meer, niet minder, maar vooral niet meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik sluit mij ook aan bij de personen die de story mode al hebben uitgespeeld (:p),
Ik moet zeggen dat ik mijzelf, ondanks de korte speelduur, zeer goed vermaakt heb met Prey, en dat ik nog veel plezier zal beleven aan MultiPrey :*)

Een korte review (niet zo duidelijk als die van Marco1983 :p):

Pluspunten:
  • Portals _/-\o_
  • Graphics.
  • Organische wapens.
  • Sfeer.
  • Spiritwalk.
  • MultiPrey :*)
Minpunten:
  • Korte speelduur.
  • Lage moeilijkheidsgraad, niet uitdagend genoeg.
  • Spiritwalk.
:? Waarom is Spiritwalk zowel een plus- als een minpunt?

Spiritwalk is een leuke toevoeging aan de gameplay, maar het maakt het spel makkelijk, en daardoor minder uitdagend, en zoals Marco1983 al zei geef je er niets meer om wanneer je doodgaat in het spel.

Een voorbeeld:

spoiler:
Zo vond ik het eindgevecht met Mother (The Sphere) kinderspel.
Bommen activeren, The Mother naar de bommen lokken, bommen laten exploderen, Mother neerschieten, etc. etc.
En mocht ik dan een keer doodgaan, dan maakte dat niets uit.
Bij eindgevechten van andere games sla ik soms op mijn bureau en raak ik helemaal gefrustreerd :p, bij Prey had ik dit dus niet.

Eindoordeel:

Prey is een, op Gameplay gebied, revolutionair en geweldig spel.
Een First Person Shooter zoals Gamers die nog niet hebben gezien.
HumanHead en 3D-Realms hebben knap werk geleverd, hopelijk zien we nog meer van Prey.

Cijfer: 8,5.

spoiler:
Prey will continue!

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 26-07-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Een cijfer boven de acht vind ik, om eerlijk te zijn, net te hoog. Maar dan kijk ik ook naar de kern van Prey, dé game zelf en niet het uiterlijk er omheen.

Zoals eerder vermeldt bevat de game weinig tot geen uitdaging (qua gevechten en puzzels) waar je een game wel voor koopt naar mijn mening. Het is een lineare recht vooruit rennende shooter met momenten waar ik het gevoel niet had dat ik angst had dat ik bijvoorbeeld een level niet kon klaren, simpelweg de angst om de uitdaging niet te kunnen verslaan, die jammer genoeg nergens aanwezig is. En door dit krijg je een replay-value van lik-mijn-vestje, geen dus. Heb persoonlijk echt geen zin om hem overnieuw te spelen, zelfs op Cherokee is het spel veel te makkelijk.

Het uiterlijk is prachtig geschapen imo, organisch en heel weird gewoon indeed en Prey heeft vele memorabele momenten zoals het moment dat je opgezogen wordt en voor het eerst de ruimte ziet en hoe gigantisch groot het ruimteschip is en daar vlakbij zie je eigen planeet. Ondanks dat het een B-film verhaal is heb ik het voldoende gevonden en zijn de characters toch vrij goed ingesproken, geen momenten dat je echt kan horen dat ze het simpelweg van een papiertje aflezen. Er zijn leuke ideeën in Prey verwerkt maar er zat zoveel meer in dat er niet werd uitgehaald zodat ik ook benieuwd ben naar Prey 2. Mijn cijfer zweeft tussen de 7,0 en 7,5.

[ Voor 205% gewijzigd door D. Ninjai op 26-07-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hebben mensen hier ook nog steeds problemen met het aan de praat krijgen van OpenAL icm een Audigy 4? Ik gebruikt de laatste drivers 02.08.0004 24 jan 2006 en heb OpenAl 1.1 geinstalleerd die je kan downloaden vanaf de site van OpenAL (www.openal.com.

Ik krijg geen error melding of wat dan ook, maar kan in de Audio setup van Prey gewoon kiezen voor OpenAL en dan EAX enablelen. Alleen heb ik daarna geen achtergrond muziek meer, wel de special effects. Iemand een oplosssing hiervoor?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

moet je de beta drivers pakken.

* flippy dacht toch dat dat probleem al ruim uitgemolken is op vorige pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Nou dan heb ik zeker iets gemist, gaat voormalijk over X-Fi kaarten , niet de Audigy. Waarom die beta drivers?, Creative geeft aan dat ze full OpenAL support hebben in de release van 24 januari voor Audigy 4 kaarten. Anyway zal het zowiezo proberen. Opzich heb ik totaal geen problemen met het spel zoals crashes, vastlopers of dat soort ongein. Alleen BGM doet het niet

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-01 16:36
Ik wil Windows opnieuw installeren (en wel rap & noodgedwongen een beetje :P), maar ik kan de savagames niet vinden. Waar staan die gevalletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
DualStof schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:10:
Ik wil Windows opnieuw installeren (en wel rap & noodgedwongen een beetje :P), maar ik kan de savagames niet vinden. Waar staan die gevalletjes?
Bij mij staan de savegames in een aparte map in Mijn Documenten:

code:
1
C:\Documents and Settings\*****\Mijn documenten\My Games\PREY\base\savegames

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 28-07-2006 16:24 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste