[PC] Prey

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Half-life, Red Faction, Doom 3 (als je alle logs leest ;)), ... hadden imo een origineler en beter uitgewerkt verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een leuk spel, het hele concept rondom de gravity is enorm goed gedaan en verder kom je ook prachtige levels tegen. Dit spel heeft veel weg van Doom 3 alleen is een stuk beter.

Ik zit alleen vast in een level. :(

spoiler:
Ben aan het begin van The dark Harvest. Ik heb twee van die enorme grote monsters gedood (en een stuk of tien van die kleine soldaten maar weet verder niet wat ik moet doen, kan nergens heen en ik zie verder ook geen schakelaars

Afbeeldingslocatie: http://img118.imageshack.us/img118/7980/preyhd3.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
Wildfire schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 00:36:
[...]

Ik vraag me dan af wat er allemaal wel niet voor nodig is om jou tevreden te stellen met een FPS. Ik heb zo het gevoel dat als je Prey al kut vindt, dat je de lat wel èrg hoog hebt gelegd.
Misschien wel, maar dat mag ook wel, komen erg veel FPS's uit. Dus als je je wilt onderscheiden dan moet je iets extra's hebben. Ik houd ook meer van realistische en tactische shooters dus dat zal er ook zeker mee te maken hebben. Maar dit is echt zo linear en gewoon domweg knallen. Ik vond het uitermate simpel, dan vind ik Serious Sam leuker, ook gewoon weg knallen maar wel uitdagender.
En dat vind ik heel belangrijk in een FPS, het gevoel dat er elk moment iets kan gebeuren en dat het gameover is. Dat wil ik hier is het zo van, ik ren al strafend op een mannetje af en dood is hij. Ga je dood, so what even simpel wat zieltjes neer schieten en kan er weer tegen aan. Liever de spanning dat je elk moment er aan kan gaan en of je genoeg ammo hebt (want hier heb ik 80% van de tijd full ammo voor alle wapens). Dus daar doen die leuke portals, gravity en leuke graphics niets aan (graphics zeggen me sowieso weinig).

Einde rant. :P
S2S schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:31:
[...]

Noem is een FPS met een beter verhaal dan?
Deus Ex, dat is pas eens een FPS. 1 niet 2 dat was me een gedrocht. :P
En NOLF ook erg leuk.
En beide met leuker verhaal dan dit, verhaal van deze game is, meisje ontvoert, (orgineel hoor :+) en aliens die mensen gebruiken als voedsel. Meer verhaal zie ik niet in deze game. :P
Had ik ook even een saveje ervoor loaden en weer halen en dan komt het goed. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 22-07-2006 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Mja.. het concept van de gravity is heel leuk, maar ik had toch met iets meer met indian powers verwacht..

spoiler:
Maar ze hebben wel mooi ruimte gelaten voor Prey 2 :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff, wat een prachtige game is het ook. _/-\o_ Naarmate je verder komt worden de levels steeds mooier en groter. Dat in de combinatie van mooie gfx en physics maken dit tot een verslavende game.

Ben nu bij het eindmonster, iemand tips om die de beste manier te verslaan?

vreemd dat dit topic niet echt storm loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:10:
Pfff, wat een prachtige game is het ook. _/-\o_ Naarmate je verder komt worden de levels steeds mooier en groter. Dat in de combinatie van mooie gfx en physics maken dit tot een verslavende game.

vreemd dat dit topic niet echt storm loopt...
de topic voor FEAR liep ook niet storm...snap ook niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoe ik het heb gedaan:
spoiler:
Eerst in spirit mode en dan op alle vlakken van haar bol schieten, dan worden ze ondoorzichtig. Als dat klaar is ga je terug naar je lichaam en schiet je weer op alle vlakken. Als je alles hebt geraakt lijkt het schild weg te zijn en kan je geloof ik gewoon de dame afknallen.

Vervolgens kom je op een andere locatie terecht. Daar heb je 3 blokken met een knop op. Als je op de knop drukt komt er een mijn naar boven gevlogen. Van zodra de vijand bij zo'n mijn hangt schiet je ze kapot, waardoor het schild verdwijnt = knallen maar !

Tip: Ga in spirit mode en schiet onmiddellijk een pijl op de eindbaas af. Hierdoor zal ze je volgen en kan je in spirit mode makkelijk alle knoppen indrukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Albinoraptor schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 20:22:
Heb vandaag eens hele versie gespeelt en moet zeggen dat dit echt gewoon een FPS van 13 in een dozijn is. Simpel, erg linear, geen unieke gameplay elementen en saai. Had dit gevoel al met demo, maar nu helemaal. Ben blij dat ik pre-order heb gecanceld na dat ik de demo had gespeelt.

Nou ja komen genoeg interesante FPS's uit in de komende tijd.
Helemaal mee eens. Ik had al precies hetzelfde gevoel bij de demo (staat hier ook nog in dit topic :P) en de volledige versie kan me ook gewoon niet beroeren. Sure, het ziet er goed uit maar het spel is zo ontzettend saai qua gameplay. Grootste irritaties, het is NOOIT moeilijk, het is NOOIT spannend. Doodgaan kun je niet (op zich leuk, zie Torment, maar het werkt hier niet als je voor de 100e keer geestjes moet schieten met een boog, fcol), de puzzels her en der zijn te simpel voor woorden. De tegenstanders zijn stuk voor stuk niet interessant behalve qua uiterlijk.
En sure, de portals en wallwalks zijn leuk maar niet meer dan dan, de spirit mode biedt mogelijkheden te over maar die worden niet benut. Als je ergens niet verder kunt, hop spirit mode, door forcefield lopen, knop indrukken, klaar.

Nope, absoluut geen slechte game maar gewoon op geen enkele manier spannend of lang genoeg onderhoudend.

[edit]Met overigens als dieptepunt de laatste eindbaas, ik bedoel, ik had nog 1 mm health over en ik heb het gewoon in 1x gered, incl. uitzoeken wat ik moest doen.

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 23-07-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/3268/gezellignt2.jpg
Gezellig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

kvind trouwens ook de voiceacting werkelijk abonimabel.. vooral van de hoofdpersoon oh man... wat slecht :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Het is een beetje "camp" natuurlijk en je moet het daarom ook niet al te serieus nemen ;)

Ik vermaak me iig prima met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
eendje schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:59:
kvind trouwens ook de voiceacting werkelijk abonimabel.. vooral van de hoofdpersoon oh man... wat slecht :)
Valt toch mee, zeker met échte slechte voice-acting waar de acteurs houterig en ongeïnspireerd overkomen (de game The Da Vinci Code om een voorbeeld te noemen), met Prey vind ik die laaste twee niet het geval. Je kunt het gekwek van Tommy haten maar persoonlijk vond ik het fijn dat ik een personage speel die zijn emoties uitbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vond het commentaar van: "this is fucked up" en later: " no, THIS is fucked up" anders wel grappig :)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Prey crashed bij mij als ik het level "Mother's Embrace" laad.

PC Specs:
AMD 4000
6800GT SLI
2 GIG RAM

Volgens het fouten rapport ligt het aan "nvoglnt.dll", dat is onderdeel van m'n Nvidia drivers, ik draai de laatste versie (91.31) en heb geprobeerd om down te graden naar 84.21 maar ook daar crashed hij.
Nu zit ik weer met 91.31 en heb een lelijke oplossing gevonden:

Alle video settings op high behalve:
- Textures op low
- Resolutie op 800 x 600
- Shadows uit
- Anti aliasing uit

Dan laad hij het level wel maar dat ziet er niet uit, de rest van het spel speel ik ook gewoon met 1024 resolutie, shadows aan en textures op high :/

Iemand anders een andere oplossing gevonden?

[ Voor 10% gewijzigd door TheGuest op 25-07-2006 00:44 . Reden: Typo's grrrr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:31
Ja ga naar preyconfig.cfg en zoek naar
'seta image_useCache' zet die op 0 ipv 1. Dat zou moeten werken. :)

Werkt dat nog niet dan 'seta image_usePrecompressedTexture' ook op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net gespeeld en ik moest echt bijna kosten.
Hiermee kan je echt mensen martelen zeg, hele richtingsgevoel weg doro al die poorten, muren die ineens vloeren worden enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Tommy heeft idd een hoop droge opmerkingen :)

Ik dacht dat die 'eindbaas' met Jen op zijn rug al het einde was, nou dus niet. Tering, wat een hoop mooie levels daarna en best pittige stukken :X

Prachtige game hoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:59:
Hiermee kan je echt mensen martelen zeg, hele richtingsgevoel weg doro al die poorten, muren die ineens vloeren worden enz.
Ik was soms ook flink gedesorienteerd, ik werd pas misselijk toen ik in het level kwam (bijna bij het einde) met die twee meteorieten waarbij je van de 1 moet lopen naar de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Albinoraptor schreef op maandag 24 juli 2006 @ 17:47:
Ja ga naar preyconfig.cfg en zoek naar
'seta image_useCache' zet die op 0 ipv 1. Dat zou moeten werken. :)

Werkt dat nog niet dan 'seta image_usePrecompressedTexture' ook op 0 zetten.
Tnx man :)

image_useCache was de dader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 13:45
Heb het spel net ook uitgespeeld, prachtig spel :)
Alleen het einde vond ik echt een lachertje zo makkelijk, het terugkeren uit de dood met dezelfde wapens +munitie is hier niet echt leuk eigenlijk.

Ik ga het spel maar 'ns op hard uitspelen nu :P

spoiler:
Maar wat is dat stukje met die schoolbus geweldig gedaan zeg, zo ontzettend mooi!

[ Voor 8% gewijzigd door Kazu op 24-07-2006 23:25 ]

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

ik speel hem nu opnieuw met koptelefoon en dan ben je bij dat stukje waar die spook kinderen komen in die kamer! wel lekker scarry

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

darkphoenix schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:29:
ik speel hem nu opnieuw met koptelefoon en dan ben je bij dat stukje waar die spook kinderen komen in die kamer! wel lekker scarry
ik heb een z-5500 en geen buren... :*) volume staat op "realistisch" >:) . gordijnen dicht, erg goed geluid, erg scary idd.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Is de multiplayer het waard om deze game te kopen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Epitome schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:27:
Is de multiplayer het waard om deze game te kopen? :?
Tja, daarvoor had ik het gekocht. Maar zoals het er nu uit ziet is het net zo dood als Q4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:59:
Ik zat er nog aan te denken hem te kopen, maar ik werd al kotsmisselijk van Half Life 2 (hovercraft stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit game ligt naar mij idee een beetje op het niveau van games uit 2000.
Beetje SF en dingetjes maar voor de rest geen hol aan en niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:57:
Dit deze game ligt naar mij idee een beetje op het niveau van games uit 2000.
Nou dat valt toch wel mee? Ziet er best vet uit hoor.
Ik vind vooral het begin in die bar wel vet. En dan hoe gruwelijk de mensen mishandeld worden..

[ Voor 13% gewijzigd door Syntagma op 25-07-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 16-09 15:09
Na Half-Life 2 EP1, is dit eindelijk weer eens een leuk spel!!
Die 'spirit mode' is echt vernieuwen en de verhaal lijn is leuk.

Grafisch is die zeker niet van het niveau van 2000! :Z
Wat verwacht je nou eigenlijk? Het blijft een FPS.........
Van mij mogen er wel meer van deze games uitkomen, want de laatste tijd is het uien.

[ Voor 9% gewijzigd door Kozz op 25-07-2006 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 14:57:
Dit game ligt naar mij idee een beetje op het niveau van games uit 2000.
Je kunt ook net iets te ver gaan :P. Het spel is absoluut mooi, en een groot pluspunt is dat het ook op een matige pc er erg goed uitziet. SF moet je natuurlijk wel liggen qua setting maar bijv. Cube Room is echt wel heel gaaf qua uiterlijk.
Dat het spel voor de rest gewoon niet spannend is en niks bijzonders, mee eens. Maar 'niveau 2000', absoluut niet waar (qua gf uiteraard).

Kozz, de spirit mode is niet vernieuwend, sorry. Het is gewoon een andere methode om een switch om te zetten. Imho hadden ze er veel meer mee kunnen doen. Of meer, het voegt nu weinig toe.
En sorry, het verhaal is echt te standaard, aliens veroveren de aarde en 1 iemand komt de aarde redden... als dat vernieuwend is.

[ Voor 22% gewijzigd door IceStorm op 25-07-2006 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

het is ook echt mooi!

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/1803/shot00010ts7.th.jpg

en dit is een leuk stukje!

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/5314/shot00019eh1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/3060/shot00021dc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/4041/shot00022ol8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img110.imageshack.us/img110/8753/shot00023hd5.jpg

hieronder highrez

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/4898/shot00019yc7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/3503/shot00021aj6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/6682/shot00022tv7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/7002/shot00023ge4.th.jpg

[ Voor 83% gewijzigd door darkphoenix op 25-07-2006 16:34 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:18:
[...]En sorry, het verhaal is echt te standaard, aliens veroveren de aarde en 1 iemand komt de aarde redden... als dat vernieuwend is.
Ik vind het een heel mooi excuus om alles om je heen naar de klote te schieten met veel te veel power. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Prey net uitgespeeld en ik vond het wel geinig maar het wist me echt niet te boeien zoals half-life 2 ofzo!

Het ziet er wel leuk uit en die toevoegingen zoals spirit walk en verplaatsende zwaartekracht zijn weer eens wat anders (hoor ik daar een 'bij gebrek aan creativiteit'?) maar om het nou vooruitstrevend te noemen.. nee. Voor mij is het een van de zoveelste shooters die wanhopig probeert ertussenuit te springen maar uiteindelijk weer veel te veel van hetzelfde is.

Mijn redenen van afkraken:
- Alles oogt een beetje hetzelfde
- Physics bij het iemand raken met een gun (voornamelijk die "oplaadbare" als je die rode balletjes schiet)
- Gebrek aan Hz op standaard resoluties vanaf 1024x768
- Verhaallijn nogal afgezaagd
- Erg makkelijke implementatie van spirit walk (loop 2 m over een ravijn waar een spirit-brug zit en druk op een knopje)

Voor mij een spelletje waarmee ik de tijd wat kan doden als ik me verveel, niet meer :+

(dat was mijn duit in 't zakkie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag heb ik de story mode ook uitgespeeld. En ik moet zeggen dat het best een leuke game is/was om te spelen. Hier en daar wat minpuntjes, maar over het algemeen toch echt een zeer vette game. Dit is zeker weten één van de betere PC games van het afgelopen half jaar. Fris en fruitig, met hier en daar een zacht plekje in de gameplay. Voornamelijk zachte plekjes waar het genre om bekend staat.

Onderstaand een lijstje met persoonlijke opmerken wat betreft deze game:
  • De Doom 3 engine op z'n best. Dit overtreft echt alles wat er eerder op de markt is verschenen met de zelfde engine. Zeer vette licht effecten, alles kan in en uit elkaar, vette graphics, enz. Het physics systeem is echter nog altijd niet van een "Havok Engine" kwaliteit, want objecten voelen nog altijd ietwat zweverig aan. Maar uiteindelijk krijg je daar ook niet zo veel mee te maken in deze game. De portals en de zwaartekracht effecten zijn daarnaast echt heel erg bruut gedaan. Dit heb ik namelijk nog nooit eerder zo vet uitgewerkt gezien in een game. Hoe ze het hebben gedaan is mij een raadsel, maar wat ik wel weet is dat het gewoon een belevenis is die je niet snel zult vergeten!
  • Het knallen is goed, maar het is zeker geen tactical shooter. Het is gewoon het oude vertrouwde run 'n gun principe, met hier daar een puzzeltje. De wapens zien bovendien erg levendig uit, en enkele leven daarnaast ook echt. Alleen hadden sommige wapens iets meer "BANG-BANG" mogen klinken in plaats van "pang-pang", en "pets-pets"... Persoonlijk ben ik meer de man van het grote krachtigere materiaal. Bazooka's, stingers, rocket launchers, dorpen plat maaien met de M60 vanuit de helicopter, uit elkaar spattende organismen, enz.
  • Jammer dat het plezier van korte duur is. De story mode had wel iets langer mogen zijn, vooral voor een game die ongeveer een 8/9 jaar in ontwikkeling is geweest. Prey valt echter nooit in herhaling. Iets wat bij veel andere games nog wel altijd het gaval is helaas. Games met een speelduur van 20 uur, waarvan je 10 tot 15 uur op zoek bent naar het zoeken van sleutels en aldat soort ongein. Het is kort maar krachtig. Maar ik heb liever iets langs en krachtigs, alhoewel dat ook weer een beetje gay klinkt uiteindelijk... :)
  • Te makkelijk. Vergeleken met F.E.A.R. is dit echt kinderspel. De AI had wel iets beter gemogen wat mij betreft, vooral die van de gewone normale kleine enemy's. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik de "Cherokee mode" nog niet heb geprobeerd. Echter had ik deze liever direct de eerste keer gespeeld, dan als secudaire keuze toegevoegd te krijgen na het uitspelen van de game in "normale mode".
  • De enemy's vind ik ook wel een eervolle vermelding waard, alhoewel ze wel een beetje dom van aard zijn. Echter passen alle enemy's perfect in de game, en maken ze de hele setting behoorlijk levendig. Ze zien er erg vet uit, en sommige hebben echt charisma. Vooral de battle met de eerste eindbaas was behoorlijk vet!
  • De spirit mode is op zich leuk verzonnen, maar kan uiteindelijk wel wat tuning gebruiken wat mij betreft. Het is zeker weten erg vernieuwend. Maar met als zo veel dingen die vernieuwend zijn, zijn ze nog lang niet wat ze zouden kunnen zijn. In deze game boeit het uiteindelijk geen fuck of je dood gaat, want je word hoe dan ook toch weer levend na een flauwe pijl en boog battle met wat gekke spookjes. Wat mij betreft moet je gewoon dood gaan in een FPS. Wanneer de spirit mode een soort van herkansing was geweest, en je wel uiteindelijk dood kon gaan om dat je de geesten niet kreeg verslagen, dan was het al een heel stuk beter geweest wat mij betreft. Nu had ik een beetje het "WTF boeit mij dat nou gevoel".
  • De multiplayer mode is iets wat je zeker een keer zou moeten proberen! Maar, wanneer je van de story mode al een draaiend hersenstelsel krijgt, moet je je hier zeker weten niet aan wagen :) Laten we het er maar op houden dat de multiplayer mode alleen is weggelegd voor een select publiek. Mensen die wel een beetje de humor in zien van het hele zwaartekracht en portal gebeuren. Multiplayer is zeker weten niet voor "Jan met de pet op". Maar dat valt ook wel te bezien aan het geringe aantal mensen dat op dit moment online vertoeft. MultiPrey is gewoon iets wat gewoon nog niet bestond. Het is een multiplayer FPS mode die allleen is weggelegd voor de meest getrainde herentjes. Hier is het geen links of rechts, geen voor of achter. Mensen kunnen werkelijk overal gaan en staan waar ze maar willen. De ene keer schiet je iemand van het plafond of van de muur, en de andere keer schiet je net mis omdat de hele map gekanteld word... Verfrissend en erg uitdagend!
  • Jeremy Soul's muziek is weer van top kwaliteit. Iemand die beter bekend staat als de maker van de Guild Wars en Oblivion muziek. Ook de rest van de soundtrack is wel redelijk goed, en past uitermate goed bij de setting waarin de game zich af speelt. Vooral het liedje dat gedraaid word als de bar het schip in word gezogen is erg goed gekozen! Het nummer lijkt wel alsof het speciaal geschreven is voor de game, want de tekst past er echt precies bij! :)
Daarnaast wil ik nog even kwijt dat ik het verhaal op zich wel leuk vond. Het was absoluut geen verhaal waar ik van onder de indruk ben. Maar slecht is het zeker weten niet. Mensen moeten gewoon eens leren inzien dat zo langzamerhand wel zo'n beetje alles is gedaan qua verhaallijnen en zo. Dit is inderdaad het zoveelste verhaaltje over aliens en een held met buitengewone krachten, en een meisje wat ontvoerd word. Echter word het hier wel op een dusdanige manier verteld dat het zich zeker weten wel een beetje onderscheid van de rest van al die meuk verhaaltjes. Het "Nutty Professor" verhaaltje van FarCry vond ik eigenlijk vele malen slechter dan het verhaal dat achter Prey steekt. Maar goed, het genre staat ook niet bekend om zijn sterke verhaallijnen en al dat soort dingetjes.

Wanneer je uitgebreide games wilt spelen met diepe verhaallijnen en al dat soort gedoe, word het tijd dat je eens verder kijkt dan het FPS genere wat mij betreft. Koop een leuke Japanse RPG, en ga daar eens mee aan de slag zou ik zeggen! En ga niet zeuren over slechte verhaallijnen en recht toe recht aan gameplay van een FPS. Het genre is namelijk nog lang niet wat het zou kunnen zijn. Het gaat voornamelijk alleen nog maar om het knallen, in de meeste games. De tactical shooters en nog wat andere kleine soorten uitgezonderd.

Oja, nog iets over FPS games in het algemeen... Wanneer stoppen mensen nu eens met het maken van onrealistische doorgangetjes en al dat soort ongein? Het kruipen onder bruggetjes door om vervolgens in een gang te komen die er net zo goed niet had kunnen zijn omdat 'ie totaal geen functie heeft vind ik een beetje 90's als ik eerlijk ben. Ik ga er niet dood van of zo, maar erg plezierig vind ik het ook niet meer. In F.E.A.R. was dat ook al het geval. Daar kwamen de werknemers van sommige kantoortjes ook allemaal via de luchtkokers op hun werk, en kon je sommige ruimtes alleen bereiken door over stale pijpen te kruipen en dat soort flauwekul... Net zoals dat vroeger altijd overal een kistje stond... Fuck it! Ik wil realisme, en ik wil het nu! We leven in de 21'ste eeuw, maar qua gameplay nog altijd in de 20'ste. Prey had op zich erg veel locaties die ook daadwerkelijk een functie hadden. Maar die laatste paar nutteloze kamertjes hadden er wat mij betreft ook nog uit gemogen. Maar dat heeft uiteindelijk niet zo veel met Prey zelf te maken, maar met het genre in het algemeen.

Waar Prey voor gemaakt is doet het goed. En in sommige gevallen zelfs beter dan al haar voorgangers. Als ik een punt zou moeten geven, gaf ik de game iets in de buurt van een 8/8½. Meer richting de 8 eerlijk gezegd, want het heeft iets te veel minpuntjes waar ik toch wel een beetje een fetisch voor heb. Na nog eens goed te hebben nagedacht, geef ik gewoon een 8. Nier meer, niet minder, maar vooral niet meer!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:05
Ik sluit mij ook aan bij de personen die de story mode al hebben uitgespeeld (:p),
Ik moet zeggen dat ik mijzelf, ondanks de korte speelduur, zeer goed vermaakt heb met Prey, en dat ik nog veel plezier zal beleven aan MultiPrey :*)

Een korte review (niet zo duidelijk als die van Marco1983 :p):

Pluspunten:
  • Portals _/-\o_
  • Graphics.
  • Organische wapens.
  • Sfeer.
  • Spiritwalk.
  • MultiPrey :*)
Minpunten:
  • Korte speelduur.
  • Lage moeilijkheidsgraad, niet uitdagend genoeg.
  • Spiritwalk.
:? Waarom is Spiritwalk zowel een plus- als een minpunt?

Spiritwalk is een leuke toevoeging aan de gameplay, maar het maakt het spel makkelijk, en daardoor minder uitdagend, en zoals Marco1983 al zei geef je er niets meer om wanneer je doodgaat in het spel.

Een voorbeeld:

spoiler:
Zo vond ik het eindgevecht met Mother (The Sphere) kinderspel.
Bommen activeren, The Mother naar de bommen lokken, bommen laten exploderen, Mother neerschieten, etc. etc.
En mocht ik dan een keer doodgaan, dan maakte dat niets uit.
Bij eindgevechten van andere games sla ik soms op mijn bureau en raak ik helemaal gefrustreerd :p, bij Prey had ik dit dus niet.

Eindoordeel:

Prey is een, op Gameplay gebied, revolutionair en geweldig spel.
Een First Person Shooter zoals Gamers die nog niet hebben gezien.
HumanHead en 3D-Realms hebben knap werk geleverd, hopelijk zien we nog meer van Prey.

Cijfer: 8,5.

spoiler:
Prey will continue!

[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 26-07-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Een cijfer boven de acht vind ik, om eerlijk te zijn, net te hoog. Maar dan kijk ik ook naar de kern van Prey, dé game zelf en niet het uiterlijk er omheen.

Zoals eerder vermeldt bevat de game weinig tot geen uitdaging (qua gevechten en puzzels) waar je een game wel voor koopt naar mijn mening. Het is een lineare recht vooruit rennende shooter met momenten waar ik het gevoel niet had dat ik angst had dat ik bijvoorbeeld een level niet kon klaren, simpelweg de angst om de uitdaging niet te kunnen verslaan, die jammer genoeg nergens aanwezig is. En door dit krijg je een replay-value van lik-mijn-vestje, geen dus. Heb persoonlijk echt geen zin om hem overnieuw te spelen, zelfs op Cherokee is het spel veel te makkelijk.

Het uiterlijk is prachtig geschapen imo, organisch en heel weird gewoon indeed en Prey heeft vele memorabele momenten zoals het moment dat je opgezogen wordt en voor het eerst de ruimte ziet en hoe gigantisch groot het ruimteschip is en daar vlakbij zie je eigen planeet. Ondanks dat het een B-film verhaal is heb ik het voldoende gevonden en zijn de characters toch vrij goed ingesproken, geen momenten dat je echt kan horen dat ze het simpelweg van een papiertje aflezen. Er zijn leuke ideeën in Prey verwerkt maar er zat zoveel meer in dat er niet werd uitgehaald zodat ik ook benieuwd ben naar Prey 2. Mijn cijfer zweeft tussen de 7,0 en 7,5.

[ Voor 205% gewijzigd door D. Ninjai op 26-07-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Hebben mensen hier ook nog steeds problemen met het aan de praat krijgen van OpenAL icm een Audigy 4? Ik gebruikt de laatste drivers 02.08.0004 24 jan 2006 en heb OpenAl 1.1 geinstalleerd die je kan downloaden vanaf de site van OpenAL (www.openal.com.

Ik krijg geen error melding of wat dan ook, maar kan in de Audio setup van Prey gewoon kiezen voor OpenAL en dan EAX enablelen. Alleen heb ik daarna geen achtergrond muziek meer, wel de special effects. Iemand een oplosssing hiervoor?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

moet je de beta drivers pakken.

* flippy dacht toch dat dat probleem al ruim uitgemolken is op vorige pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Nou dan heb ik zeker iets gemist, gaat voormalijk over X-Fi kaarten , niet de Audigy. Waarom die beta drivers?, Creative geeft aan dat ze full OpenAL support hebben in de release van 24 januari voor Audigy 4 kaarten. Anyway zal het zowiezo proberen. Opzich heb ik totaal geen problemen met het spel zoals crashes, vastlopers of dat soort ongein. Alleen BGM doet het niet

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Laatst online: 11-01 16:36
Ik wil Windows opnieuw installeren (en wel rap & noodgedwongen een beetje :P), maar ik kan de savagames niet vinden. Waar staan die gevalletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
DualStof schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:10:
Ik wil Windows opnieuw installeren (en wel rap & noodgedwongen een beetje :P), maar ik kan de savagames niet vinden. Waar staan die gevalletjes?
Bij mij staan de savegames in een aparte map in Mijn Documenten:

code:
1
C:\Documents and Settings\*****\Mijn documenten\My Games\PREY\base\savegames

[ Voor 7% gewijzigd door Yonix op 28-07-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuinstoel
  • Laatst online: 11-01 16:36
Yonix schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:22:
[...]

Bij mij staan de savegames in een aparte map in Mijn Documenten:

code:
1
C:\Documents and Settings\*****\Mijn documenten\My Games\PREY\base\savegames
Ik zie het, dan staan ze dus bij mij veilig op een andere harde schijf. Vele dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het grote nadeel van de spirit walk, vind ik zelf dat het zo gewoon word. O kun je niet bij een sachakelaar, dna is er latijd wel via spirit walk een manier. Na een tijdje vond ik dat eentonig worden, steeds dezelfde handelingen. Maar qua grapics, verhaal en portals/zwaartekracht zit t helemaal goed, 7,5 lijkt mij wel een goed cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
Heeft er niemand zo'n lijn in het midden van het scherm als je 'snel' rond draait? Dit had ik bij doom 3 volgens mij ook al (zelfde engine) dus misschien ligt het daar aan? ieder1 zegt in dit topic dat er geen bugs zijn, maar ik vind dit behoorlijk irri,,, als het niet aan mij ligt ;)

het is net alsof het bovenste en onderste deel van het scherm appart worden berekend ofzo en dan samen op mn scherm komen. als ik dan snel rond draai gaat dit niet helemaal synchroon. lukt me niet om er een screenshot van te maken helaas

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
autodidact schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:36:
Heeft er niemand zo'n lijn in het midden van het scherm als je 'snel' rond draait? Dit had ik bij doom 3 volgens mij ook al (zelfde engine) dus misschien ligt het daar aan? ieder1 zegt in dit topic dat er geen bugs zijn, maar ik vind dit behoorlijk irri,,, als het niet aan mij ligt ;)

het is net alsof het bovenste en onderste deel van het scherm appart worden berekend ofzo en dan samen op mn scherm komen. als ik dan snel rond draai gaat dit niet helemaal synchroon. lukt me niet om er een screenshot van te maken helaas
Dat heet 'Tearing'. En klopt wat je zegt over Doom 3, met die engine is het erger dan bij andere games. Om het te verhelpen kun je vsync aanzetten maar heb je misschien wel prestatie verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
D. Ninjai schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:08:
[...]

Dat heet 'Tearing'. En klopt wat je zegt over Doom 3, met die engine is het erger dan bij andere games. Om het te verhelpen kun je vsync aanzetten maar heb je misschien wel prestatie verlies.
weer wat geleerd!! mooi mooi. inderdaad een stuk minder als vsync aanstaat en ik merk geen prestatie verlies :) (geen fps gemeten ofzo, maar draait zoo soepel dat t ook nie boeit )

tnx

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

krijgen jullie andere resoluties aan de praat? In de demo had ik hem via de preyconfig.vfg op 1680x1050 gekregen wat goed draaide maar met de full game pakt hij het niet... of doe ik iets fout??

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
dadj schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:19:
krijgen jullie andere resoluties aan de praat? In de demo had ik hem via de preyconfig.vfg op 1680x1050 gekregen wat goed draaide maar met de full game pakt hij het niet... of doe ik iets fout??
Ja je doet iets fout. Ik draai em zelf op 1920x1200.

Hier staat hoe je het moet doen:

http://www.widescreengami...forum/viewtopic.php?t=367

Het is een algemene doom3 engine solution, maar het werkt perfect voor prey

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Henkus schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:32:
[...]

Ja je doet iets fout. Ik draai em zelf op 1920x1200.

Hier staat hoe je het moet doen:

http://www.widescreengami...forum/viewtopic.php?t=367

Het is een algemene doom3 engine solution, maar het werkt perfect voor prey
Bij bij draait het niet lekker op 1920x1200 met alles op high quality helaas.. (heb dezelfde monitor, maar geen sli ;) zou wel fijn zijn..

Hmmm... vaag.. als ik de wijzigingen toepas springt hett spel terug naar 640x480.. zélfs als ik t cfg bestand op read only zet.. ook eerst auto detect settings geprobeerd maar nada... :{

[ Voor 23% gewijzigd door dadj op 29-07-2006 10:21 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of de vraag al eerder is geweest, maar
spoiler:
hoe haal je het stuk waar Jen op de rug van dat beest zit?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:44:
Ik weet niet of de vraag al eerder is geweest, maar hoe haal je het stuk waar Jen op de rug van dat beest zit?
Eh.. begrijp je het verhaal wel? Dan zou je begrijpen wat je te doen staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 20:44:
Ik weet niet of de vraag al eerder is geweest, maar hoe haal je het stuk waar Jen op de rug van dat beest zit?
Ik raad aan om de volgende keer spoiler tags te gebruiken.

spoiler:
Het wezen waar Jen een deel van uitmaakt gebruikt twee metalen Energy Orbs om zichzelf te genezen.
Deze Orbs zitten bevestigd aan het lichaam van het wezen.
Wanneer het genezingsproces wordt gestart zweven de twee metalen Orbs om het wezen, en richten elk een paarse straal op het wezen.
Door deze Energy Orbs kapot te schieten kan het wezen zich niet meer genezen, en is het met wat zwaar geschut makkelijk neer te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses, ik zal er de volgende keer aan denken! Iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

autodidact schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:36:

had ik ook met mn X1800GTO, maar dan alleen in de eerste levels, erna niet meer, heel gek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
Edit je post dan ook even...

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prey gistereavond geinstaleerd en gespeeld. :9

Met mijn specificaties loopt het spel nog net zo soepel als met Doom3.
Doom3 waar ik overigens ook best van gecharmeerd ben, maar prey is weer een heel ander verhaal.

Nu hopen dat ik bij Prey geen overvloed aan aliens krijg, zodat mijn FPS omlaag gaat, of zelfs de PC voor een paar secondes freezed.
Wat wel het geval soms was als je werdt aangevallen door CocaDemons in Doom3.

Update:
WEl een verbetering tegenover Doom3,
Licht en schieten tegelijke tijd! ;)

in Doom irriteerde ik me er soms aan in zware battles

[ Voor 14% gewijzigd door Zakkenwasser op 02-08-2006 07:03 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Bij mij draait het spel ook als een tierelier op 1600x1200 met 2xFSAA en 8xAF, verder alles op de hoogste kwaliteit, da's met een X1900XTX op 700/1800. Vind het alleen jammer dat er geen HDR in de game voorkomt, maar ja zal wel aan de Doom Engine liggen die daar geen ondersteuning voor heeft.
Verder vind ik het echt een top game! Lekker knallen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-08-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 09:58
wwillem schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:43:
[...]

seta r_displayRefresh "100" zorgt bij mij voor een heerlijke 100Hz :).

Mocht dit bij jou niet werken dan kun je altijd nog het programma refreshlock gebruiken.
moet je dat er gwn bij zetten of ook niet weghalen ?

laat maar, heb'm al uit gespeeld :P

wel grappig dat ie zegt dat hij haar gaat vinden en dan ist gedaan, ik dacht dat het net ging beginne :D

[ Voor 17% gewijzigd door blubbers op 03-08-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
Weet iemand misschien, welke poorten ik open moet doen om achter een router een server te kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Ah, zojuist eindelijk uitgespeeld... * Wildfire wants more!

Handige tip is de eindcredits af te kijken, er komt nog een nastukje wat je kunt spelen... :)

-- Edit: aangezien ik de game heb uitgespeeld en het voorlopig nog niet wil gaan multiplayeren, ging in de boel uninstallen. Eerst ff de savegames backuppen, kwam ik meteen tot de ontdekking waarom de 1gig vrije ruimte op m'n C-schijf de laatste tijd zo flink was gedaald... de savegame-map was zo'n 425 megabyte! Geez... en het ergste is, de boel bleek uitstekend comprimeerbaar te zijn, ingepakt kwam ik uit op een bestand van 50 megabyte.

[ Voor 72% gewijzigd door Wildfire op 06-08-2006 19:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
Wildfire schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 18:42:
Ah, zojuist eindelijk uitgespeeld... * Wildfire wants more!

Handige tip is de eindcredits af te kijken, er komt nog een nastukje wat je kunt spelen... :)

-- Edit: aangezien ik de game heb uitgespeeld en het voorlopig nog niet wil gaan multiplayeren, ging in de boel uninstallen. Eerst ff de savegames backuppen, kwam ik meteen tot de ontdekking waarom de 1gig vrije ruimte op m'n C-schijf de laatste tijd zo flink was gedaald... de savegame-map was zo'n 425 megabyte! Geez... en het ergste is, de boel bleek uitstekend comprimeerbaar te zijn, ingepakt kwam ik uit op een bestand van 50 megabyte.
Nofi, maar dat vind jij uitstekend? Savegames horen imho niet meer dan 100 KB te zijn, zoals ze vroeger ook gewoon waren. Ik bedoel, wat moet je in zo'n spel als dit nou helemaal opslaan... Je locatie, aantal kogels, aantal kogels over, health, armor en level waar je in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
MoiZie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:22:
[...]

Nofi, maar dat vind jij uitstekend? Savegames horen imho niet meer dan 100 KB te zijn, zoals ze vroeger ook gewoon waren. Ik bedoel, wat moet je in zo'n spel als dit nou helemaal opslaan... Je locatie, aantal kogels, aantal kogels over, health, armor en level waar je in zit.
Alle dooie lijken, stuk geschoten ruiten, omgevallen crates, etc.. voor als je terug loopt? Of verdwijnen ze in dit spel ook na een paar seconden?

[ Voor 4% gewijzigd door Pin0 op 07-08-2006 11:33 ]

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:22
Pin0 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:33:
[...]

Alle dooie lijken, stuk geschoten ruiten, omgevallen crates, etc.. voor als je terug loopt? Of verdwijnen ze in dit spel ook na een paar seconden?
Volgens mij verdwijnen de lijken, de crates weet ik niet zeker, maar de paar crates die je kan verplaatsen / kapot maken, ach, dat moet toch niet zoveel zijn om op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:10
Je had in Prey zo'n jukebox met allerlei rock-nummertjes, weet iemand toevallig die tracklist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

MoiZie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 19:22:

[...]

Ik heb het natuurlijk over uitstekend comprimeerbaar tov wat ze al zijn. Niet tov wat de grootte is bij de meeste games.. :)

Want idd, deze savegames zijn echt tè groot. Veels te groot. Absurd groot. Kom op zeg, meer dan 400 megabyte voor een savegame map -- dat is gewoon absurd. Zeker als je je C-schijfje klein houdt zoals ik, 1 gig vrije ruimte is voor mij genoeg - totdat er een game aankomt die dit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

Hm hij doet het toch slechter dan ik dacht. Ik heb een:

P4 2.6Ghz met hyperthreading
512mb DDR400
Radeon 9800pro

En ik moet hem op 800x600 met alles grafische opties op laag/uit zetten om net 30fps te halen... (met alles op medium@1024x768 haal ik 22fps oid, dus geen gigantisch verschil maar wel net het verschil tussen diashow en vloeiende beweging :) )

Is dit de bedoeling of niet?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 12:48
Ik draai Prey hier met een P4 - 2.8 Ghz - 1 GB ram - 9800 Pro - 1024 x 768 medium quality en perfect speelbaar dus mss is er wel iets mis dan bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 23:18

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

sjaakhaar schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:51:
Je had in Prey zo'n jukebox met allerlei rock-nummertjes, weet iemand toevallig die tracklist?
Moeilijk he, Google gebruiken? Het eerste resultaat:

Prey Jukebox Selections
"You Got Another Thing Coming" - Judas Priest
"Anthem for Tonight" - Halifax
"Barracuda" - Heart
"Cat Scratch Fever" - Ted Nugent
"Don't Fear the Reaper" - Blue Oyster Cult
"Free Ride" - Edgar Winters
"If We Could Be" - Railer
"Like No Other Man" - The Countdown
"Human Resources" - The Countdown
"Rip it Up" - Sheep On Drugs
"Machine Sex" - Sheep On Drugs
"Take Me Home" - After Midnight Project
"The Setting Sun" - MxPx

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjaakhaar schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:51:
Hier vind je de tracklist:

http://music.ign.com/articles/718/718479p1.html

En het nummer tijdens de credits op het einde is "Take me home" van After Midnight Project.

edit: oops had de post hierboven nog niet gelezen. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Net uitgespeeld.
Bangelijk spel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

bangelijk? is dat de nieuwe spelling? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Tja..hoe noemen ze zoiets in Nederland..vet, gaaf, subliem,.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Voor de 9800 Pro users
Ik draai Prey met een AMD XP2800+ - 1 GB ram - 9800 Pro gemod naar een XT - 1024 x 768 medium quality en dat gaat soepeltjes.

Had alleen paar weken terug wat last van "rode sneeuw" (lees particles), maar dat komt door de Mod in combinatie met een te hoge temp. Binnenkort mijn kast vervangen voor een betere airflow enzo.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

internaut schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 20:48:
Ik draai Prey hier met een P4 - 2.8 Ghz - 1 GB ram - 9800 Pro - 1024 x 768 medium quality en perfect speelbaar dus mss is er wel iets mis dan bij je.
Mmm...ja hebt wel 2x zoveel ram, geen idee hoeveel dat uitmaakt.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
leokennis schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 17:15:
[...]

Mmm...ja hebt wel 2x zoveel ram, geen idee hoeveel dat uitmaakt.
Ram is natuurlijk wel een sleutelfactor in games maar ik kan me best voorstellen dat niet iedereen 1 Gb heeft dus met 512 mv moet dit ook lukken.
Ik speel wel nooit met de laatste nieuwe drivers. Nieuwe drivers zijn imo niet beter dan degene die ik heb. ter info : ik draai nog altijd de catalysts 4.12 ( ze zitten nu bij ATI aan versie 6.7 ).
De 4.12 's draaien elk spel perfect dus ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

internaut schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:47:
[...]

Ram is natuurlijk wel een sleutelfactor in games maar ik kan me best voorstellen dat niet iedereen 1 Gb heeft dus met 512 mv moet dit ook lukken.
Ik speel wel nooit met de laatste nieuwe drivers. Nieuwe drivers zijn imo niet beter dan degene die ik heb. ter info : ik draai nog altijd de catalysts 4.12 ( ze zitten nu bij ATI aan versie 6.7 ).
De 4.12 's draaien elk spel perfect dus ik klaag niet.
Joh.. ram kost geen drol tegenwoordig, dat mag geen probleem/excuus zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik bij het volgende plaatje verder kom ?

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/3937/prooieh2.th.jpg

Ik kan wel in spirit mode naar de andere kant lopen, ik kan op alles schieten maar de zwaartekracht veranderd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
PilatuS schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:54:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik bij het volgende plaatje verder kom ?

Ik kan wel in spirit mode naar de andere kant lopen, ik kan op alles schieten maar de zwaartekracht veranderd niet.
Goed om je heen kijken en zoeken naar een gravity switch. Als je vast zit, dan zie je meestal een portal of een gravity switch over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tnx :)
Er zit idd vlak waarbij ik sta op het plaatje nog zo'n ding. Ik dacht dat ik het aan de overkant moest oplossen maar dat is dus niet zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel bijna nooit geen games meer door tijd gebrek, tot prey verscheen..... Nu maak ik tijd voor om een leveltje te kunnen spelen, zo cool vind ik het :Y)

Top spel man, gravity gedoe en portals zijn echt vet.

Kan niet wachten totdat de eerste mods verschijnen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
\o/ Heb hem vorige week uitgespeeld met een totale speeltijd van 8 uur en 15 minuten.
Prey is het eerste spel wat ik in 2006 heb uitgespeeld, en dat zegt toch redelijk veel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
Indeed.
En zeker niet de doorsnee fps waar je ff doorheen wandelt.
Op sommige punten moet je serieus nadenken eer je verder komt.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
tof spel! origineel wel...:)
kwam beetje n raar scherm tegen ingame :P
eerst 'locate food' daarna sphincter cleansing' :P
sphincter is kringspier..maar daar heeft n mens 42 van, vraag me af of ze 1 in t bijzonder bedoelen :P

http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/schap500/Prey.jpg

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Ik was toch wel teleurgesteld. Ik heb het in ongeveer 5 tot 6 uurtjes uitgespeeld, en daarbij zat ik op een bepaald stukje een half uur vast.... Daarbij komt ook nog dat het super voorspelbaar word na een tijdje. De portals konden net zo goed deuren zijn, je hebt er verder niets aan, en hoe leuk die gravity ook is, er word helemaal niets mee gedaan. De puzzels beperken zich tot het niveau kleuterklas (ja, ook diegene waar ik bij vastzat, kwestie van naar beneden kijken <_<).

Het heeft coole momenten, maar achteraf gezien was het de aanschaf van 45 euro echt niet waard. Zo veel potentiaal, zo weinig ermee gedaan....

Bedenk je wat voor ongelofelijk coole dingen je kunt doen met die technologie. Complete zwaartekracht/portal doolhoven in plaats van die 2 gangetjes. Escher-achtige taferelen in plaats van paden waar je niet van kunt afwijken. Grafische effecten zoals het moment waar het level voor je in elkaar gezet word gecombineerd met de al voorgenoemde puzzels...

Maar in plaats van het iets écht cools te laten zijn hebben de makers er een standaard shooter van gemaakt met een paar grappige gimmicks, waarbij ik weer terugkom op dat al genoemde potentiaal.

Echt jammer gewoon... Eén van de 3 beste momenten in het spel zat in de demo, en de andere 2 waren zo kort van duur dat ze de rest van het spel echt niet waard kunnen maken.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:25

KroeT

[...]

AgoNitE schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:26:
tof spel! origineel wel...:)
kwam beetje n raar scherm tegen ingame :P
eerst 'locate food' daarna sphincter cleansing' :P
sphincter is kringspier..maar daar heeft n mens 42 van, vraag me af of ze 1 in t bijzonder bedoelen :P

http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/schap500/Prey.jpg
Ik denk 't wel, want overal in het spel wordt je met een soort zuur ondergescheten door kringspieren in de muren. Dat zijn die dingen die gaan bloeden als je er op schiet. Daarna schijten ze je niet meer onder, dus misschien een mooie diarree-remmer voor op vakantie, zo'n half-organisch automatisch wapen.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op donderdag 07 september 2006 @ 11:54:
[...]

Ik denk 't wel, want overal in het spel wordt je met een soort zuur ondergescheten door kringspieren in de muren. Dat zijn die dingen die gaan bloeden als je er op schiet. Daarna schijten ze je niet meer onder, dus misschien een mooie diarree-remmer voor op vakantie, zo'n half-organisch automatisch wapen.
ROFL 8)7

topic beetje dood? Speelt iemand nog prey? sp of mp? Ik ben de SP missies opnieuw aan het doen, vind de gfx zeer mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 20:37:
topic beetje dood? Speelt iemand nog prey? sp of mp? Ik ben de SP missies opnieuw aan het doen, vind de gfx zeer mooi ;)
Ik ben zelf niet echt een multiplayer type, houdt het vaak alleen op de singleplayer en aangezien 'ie weinig uitdaging biedt, vrij linear en kort is denk ik dat dit de reden is dat we het allemaal wel gezien hebben. Ondanks dat kijk ik nog wel uit naar Prey 2. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Prey bij Bart Smit opgepikt voor 30 euries :7 Ik vond de demo al vet dus ik kon hem niet laten liggen :) en ik moet zeggen, het spel is in een woord _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Heerlijke gameplay met die gravity puzzels en organische wapens/schip/kringspier-kotsers :) :r , mooi verhaal, nette graphics. Alleen jammer dat het een beetje kort was, ik speel zelden shooters en had m gistermiddag gekocht, en even na middernacht al uitgespeeld, heb er nog geen 9 uur over gedaan :/ Maarja, zal ook wel met die Death Walk te maken hebben, hoef je geen stukken eindeloos te herspelen. Beter 9 uurtjes pure kwaliteit dan 20 uur lang steeds maar dezelfde stukken moeten herspelen :)

En die portals... op een gegeven moment zit je in zo'n kleine "doolhof" met portals waardoor je jezelf soms langs ziet lopen, er liepen echter ook een aantal hunters rond, dus ik knal ze allemaal neer, opeens staat er een op een afstandje voor me, hij ziet me niet dus ik gebruik mn scope, KNAL! blijkt dat ik mezelf een headshot heb bezorgd :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Laatst online: 07-09 22:20
Net uitgespeeld (de SP wel te verstaan :P)
Errug leuk, vage combinatie Indianen en Aliens maar het resultaat is er zeker naar.

Hoe er met de gravity werd omgegaan vond ik het meest bizarre, was ik nog in geen enkel spel tegen gekomen. Tegen de muren, op ze kop, sommige planeten hun eigen zwaartekracht, wall-walk.

De GFX waren fenomenaal, hoe in 1 van de latere levels gangen vanuit het niets werden gecreeerd was spectaculair evenals die cubus die voor je neus in elkaar werd gezet. De Portals waren eveneens zeer bijzonder.

De eindbaas vond ik iets te makkelijk, had iets spectaculairder gemogen evenals de puzzels in het algemeen.

Eindcijfer een 8.5

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super game!
Voor het eerst in tijden dat ik weer eens een game helemaal heb uitgespeeld.
Vraagt ook naar meer! En geloof dat dat er ook komt!

Vond het een innovatief spel, tenminste niet zo'n standaard shooter waarbij je van alles en nog wat verrot moet schieten en dan toch het spel wel kunt halen.
De puzzels waren een goeie zet, net als de spirit mode en de portals!
Helemaal wennen was die walkways en de zwaartekracht aanpassingen.
Top!

Hopelijk wordt deel 2 niet meer van hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:47:

[..]

Hopelijk wordt deel 2 niet meer van hetzelfde...
Hopelijk wel! Of beter gezegd: minimaal meer van hetzelfde, maar liever nog beter! Want deel 1 was al heerlijk om te spelen, dus meer van hetzelfde zou al erg lekker zijn. Maar als ze het nòg beter weten te maken... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

true, maar wat ik bedoel te zeggen is:
Ik hoop dat ze nog iets extra's weten te brengen.
Want tegen de tijd dat Prey 2 komt is het concept lang niet meer zo origineel als het nu is.
En zullen er ook ongetwijfeld kloons van Prey komen.

Daarom hoop ik dus op niet meer van hetzelfde, maar wel hetzelfde met net iets extra's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik krijg bij Prey, zojuist geinstalleerd, een uitgebriede OpenGL foutmeldingsrapport. Heb een 7900GS en Forceware 9147 driver. AMD64 X2 4600 en 2 GB ram, COD2 en FSX doen het bv prima, ook GTR2.
Wie weet raad?
Ik zie ergens dat ik de Uitbreidingslimiet van mijn graka moet uitzetten, maar die keus staat uitgegrijsd, kan ik dus niet veranderen?
Ik heb met Realtek VR Extensions getest, en ze blijken maar tot 1.2 te werken. Dus: hoe krijg ik die limiet uit?
Hm, ik ben er al uit: niet aan of uit zetten, maar Verwijderen deed de trick. Vreemd. Prey werkt nu in ieder geval!

[ Voor 49% gewijzigd door flopdoc op 12-11-2006 00:10 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Wat moet ik hier doen?

Afbeeldingslocatie: http://img28.imagevenue.com/loc466/th_07474_PREY_122_466lo.JPG

Ik zit vast. Help Plz. :)

Het is zo'n ruimte met een grote bal in het midden die telkens omhoog gaat.

(Het is het level "All fall down".)

Edit

laat maar: ben al verder. 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Format-C op 16-11-2006 21:33 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
speeld iemand deze game nog ? als ik multiprey kies dan zie ik maar 2 mensen op een server :| 8)7

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
waterking schreef op donderdag 30 november 2006 @ 16:21:
speeld iemand deze game nog ? als ik multiprey kies dan zie ik maar 2 mensen op een server :| 8)7
tuurlijk niet. Dit is echt zo'n tijdelijke game. SP is mooi vanwege mooie graphics, zodra je dat gezien hebt, blijft er weinig over.

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Spijtig.
Ik vind het anders best leuk om te doen op lans...

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
ik probeerde het vanmiddag nog te doen ff op een servertje gespeeld met 4 andere lui, de andere waren leeg. vooral de low ping servers. Heb hem nu via steam geinstalleerd. Wordt ie ook lekker automatisch geupdate :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik weet niet over welke bug je het hebt,maar ik zit ook ergens mee...en ik zou maar zo een bug kunnen zijn....ik zit in het gebied "crash landing" (pc versie trouwens) en ik moet nu een walkway over, die kan je echter alleen in spirit walk mode zien. Ik ga daar overheen en aan de overkant zie je aan het plafond een soort gat met daarin zo'n 'button' waar je zo'n pijl in moet schieten, in spirit walk mode, echter...heb ik die hele pijl en boog niet meer, en nergens kan ik die terugvinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Laatst online: 11-07 15:13
Je moet daar gewoon als spirit op een knop drukken en de lift gaat naar beneden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Laatst online: 06-05-2023
devilsnight schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:15:
Ik weet niet over welke bug je het hebt,maar ik zit ook ergens mee...en ik zou maar zo een bug kunnen zijn....ik zit in het gebied "crash landing" (pc versie trouwens) en ik moet nu een walkway over, die kan je echter alleen in spirit walk mode zien. Ik ga daar overheen en aan de overkant zie je aan het plafond een soort gat met daarin zo'n 'button' waar je zo'n pijl in moet schieten, in spirit walk mode, echter...heb ik die hele pijl en boog niet meer, en nergens kan ik die terugvinden .
Dit had ik ook. Ik heb mezelf toen gewoon dood laten gaan en van die blauwe geesten gemold. Toen ik weer levend werd had ik wel weer een boog met pijlen. Verder heb ik daar geen lift gezien of een knop.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste