Beste Tweakers,
Ik ben sindskort ook aan het avontuur van het overclocken begonnen. Dit is me tot nu toe redelijk goed af gegaan maar ik stuite toch op een probleempje. Ik heb dit hele topic van top tot teen door gelezen en een heleboel andere posts, maar ik kom hier toch niet uit dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Ik heb vorige week een nieuw systeem binnen gehad, hier even wat info:
mb- Asus A8N-SLI Deluxe
mem - TWINX1024-3200C2PT 1gig timings : 2,5-3-3-6 (AMD)
cpu - AMD Ahtlon 64 3700+ San diego
Ik ben dus met dit leuke speelgoedje aan het overklokken geslagen, dit ging goed tot 2750 mhz, zie screenshot:
In de bios heb ik de HTT multiplier (kweenie of ik dit goed zeg, die van de htt iig nie van de cpu) op 4 gezet, 4 x 250 HTT is 1 gig max frond bus. Zoals je ziet dit loopt zo stabiel , temp is ook netjes.
nu wou ik dus hoger gaan, maar het gekke is, elke mhz die ik hoger ga dan 250 HTT, gaat niet goed, 251 dus niet, 250 perfect, maar als ik ga testen op 251 krijg ik een rounding error. Ik heb al de voltages voor vcore en ram max gehad ( 1,55 vcore , 3,00 ram) is er trouwens een manier om dit hoger te krijgen?
Ik heb het volgende geprobeerd:
- HTT multiplier op 3 gezet
- voltage's max
- geheugen op 333 mhz gezet, door de verhoogde htt klokt het dan rond de 200 mhz (400)
- Timings veranderd, wat ook apart is bij 250 HTT kan ik ze super strak zetten dus als het aan het mem zou liggen zou wat losser zetten ervoor moete zorgen dat ik bove de 250 kan maar lukt ook niet.
- Multiplier (cpu) van 10 gebruiken, ook geen succes
Ik zag dat kakkatoo 2,8 gig draait @ stock voltage en als ik me niet vergis heb ik dezelfde batch... Is er iets dat k hier over het hoofd zie?
Ik heb het idee dat hij harder kan maar snap niet wat hem tegen houd... jullie een idee?
Iwan
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 13-06-2005 21:12
]