[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.865 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Niet alleen op die, er is onlangs ook een review van Behardware over geplaatst met hetzelfde niet al te positieve resultaat over de P19-2. n00bs heeft nog nagevraagd of ze geen brakke versie hadden, maar het antwoord was ontkennend (zie laatste 2 pagina's).

Waar baseer jij jouw oordeel eigenlijk op PixelFreak? :) Ik heb je nog niet horen praten over shooters op de P19-2. Shooters zijn de ultieme ghosting test.
Verder denk ik niet dat die Belinea beter zal zijn dat de VS maar wel zal evenaren...
VS? Viewsonic? Mogen we Samsung TFT's dan ook voortaan afkorten met SS'ers? Krijg je een VP191b versus 193P+ review genaamd "VS vs. SS". Ja, dat smaakt niet goed!

Maareh ontopic; als de Belinea de Viewsonic evenaart dan hou ik liever 70 euro of meer in m'n zak terwijl ik hem nog in NL koop ook. Alleen het verschil is waarschijnlijk dat jouw geduld op is >:)

[ Voor 112% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:32:
Niet alleen op die, er is onlangs ook een review van Behardware over geplaatst met hetzelfde niet al te positieve resultaat over de P19-2. n00bs heeft nog nagevraagd of ze geen brakke versie hadden, maar het antwoord was ontkennend (zie laatste 2 pagina's).
Uhm... Nogmaals : Die Franse (Hardware.fr) en Engelse review (BeHardware.com) zijn volledig gelijk. Geen wonder dat ze allebei hetzelfde oordeel hebben. :D
Zie :
http://www.hardware.fr/articles/572/page4.html
http://www.behardware.com/articles/572/page4.html
Waar baseer jij jouw oordeel eigenlijk op PixelFreak? :) Ik heb je nog niet horen praten over shooters op de P19-2.
Ik heb geen shooters hier. Maar ik wil het best voor jullie testen hoor. Uhm... Welke kan ik eens downloaden om te testen (graag een URL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Uhm... Nogmaals : Die Franse (Hardware.fr) en Engelse review (BeHardware.com) zijn volledig gelijk. Geen wonder dat ze allebei hetzelfde oordeel hebben. :D
Zie :
Ohja... Ik word informatie-moe geloof ik...

UT2004 demo: http://www.unrealtournament.com/ut2004/downloads.php
Doom3 demo: http://www.gamershell.com/download_7059.shtml
Farcry demo: http://www.gamershell.com/download_4929.shtml
Halflife 2 demo: http://www.fileplanet.com...fileinfo/Half-Life-2-Demo
Battlefield 2 demo: http://www.eagames.com/of...lefield2/us/downloads.jsp

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 23:42:
[...]

Zie :

[...]

Ik heb geen shooters hier. Maar ik wil het best voor jullie testen hoor. Uhm... Welke kan ik eens downloaden om te testen (graag een URL)
Enemy Territory: www.castlewolfenstein.com (gaaf spel en gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En het draait fatsoenlijk op iets oudere systemen, in dat spel zit een hoop grijs, dus veel grey-grey! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic : Alleen de demo is volgens mij gratis.

Goed nieuws. Ik heb nauwelijks ghosting kunnen ontdekken met WolfenStein op m'n P19-2. Alleen als je in een donkere kamer heftig van links naar rechts kijkt zie je wat ghosting. Tenminste ik denk dat dat ghosting is. Het spel is prima speelbaar!
Ik heb tevens IL-2 Forgotten Battles en FS2004 gespeeld. Hier heb ik geen ghosting kunnen ontdekken.

Kortom, voor mij een prima schermpje, (af en toe een spel en meestal office+webdesign)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 01:30 . Reden: Opmerking over ghosting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Yokozuna schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:25:

Toch snap ik het niet. Sommige users op prad.de zien nog een klein beetje ghosting op de VP191b, terwijl dat volgens de metingen van TomsHardware niet mogelijk moet zijn bij een refreshrate van 60Hz. Om op zo'n refreshrate geen ghosting waar te nemen is een refreshrate van max 16,6ms nodig en de responstijd van de VP191s zit volgens THG altijd onder die waarde. OF users zien ghosting die er niet is OF de metingen van Toms Hardware kloppen niet, het is een van de twee. Er klopt iig iets niet dus ik blijf argwanend :)
Tsja eehm...60Hz? Dat moet perfect beeld geven? Vergelijk met CRT: geen ghosting nee, maar wel een knipperlicht van hier tot Tokyo om misselijk van te worden...noem ik nou niet bepaald een perfecte overgang van 1 beeld naar het ander...Tis dan wel geen ghosting, maar zeker wel irritant. 75Hz lijkt me beter.
En iemand anders zei weer dat je pas met 4ms voor welke overgang dan ook totaal niks meer ziet.
Overigens moet die overgang natuurlijk voor elke kleurovergang hoe dan ook gelden in alle situaties. Ik geloof dat dat nog niet gerealiseerd is (meende nl. ergens vernomen te hebben dat (nog) niet alles 'Overdrived' wordt)
Yokozuna schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:05:
Inderdaad zeg. S-PVA panel, die technical overview werkte hier nooit met Firefox, met IE dus wel zie ik nu. Ik snap nog steeds niet dat die een helderheid van 280nits heeft, Samsung levert volgens hun site alleen een 19" S-PVA panel met helderheid van 250nits, de backlights zijn door Samsung al in het paneel verwerkt, zou Fujitsu-Siemens ze eruit slopen? :)
+
Yokozuna schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:07:
Zie post boven je, 193P+ en P19-2 gebruiken allebei een anti-glare laag. Electronica kan misschien verschillend zijn, maar de backlights blijven van te voren ingebakken in het paneel, dus ook in de P19-2. Misschien dat ze makkelijk te vervangen zijn, maar het lijkt me niet dat Fujitsu-Siemens dat doet.
Waar heb heb je dat eigenlijk vandaan dat de backlights in het paneel zitten :? Ik heb dan wel nog geen TFT opengeschroefd (op een laptopscherm na en daar zatten geen backlights ingebouwd, maar goed die zit helemaal onderin).
n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:20:
Ook duurt het eeuwen voordat THG iets test. Ze beloven een berg ;)
Kost een beetje :D

Btw...meer dan 800 posts? Moet Deel 8 niet es beginnen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Tja , heb nu mijn viewsonic VP 191S al een paar weken en heb er al vele games op gespeeld (Halo, CS , HL2, NFS2, UT tournement 2004 ,enz...
Heb ooit een iiyama 19" pro gehad en reeds 5 TFT's maar dit is het eerste scherm waar ik na 2 weken nog steeds niets op aan te merken heb. (en ja die haakjes voor de kabels lijken maar niks maar in de praktijk werkt het prima) Iemand die dit niet beter vind gamen dan hetzelfde welk CRT of TFT die is volgens mij ofwel niet eerlijk ofwel heeft hij nooit op andere schermen gewerkt.

Wie het niet geloofd mag altijd eens langskomen (Limburg , België)

En 3- co is een klasse online zaak die ik iedereen kan aanbevelen (nee ik heb er geen aandelen van)
En voor de twijfelaars, ik ben 37 jaar dus ik heb geen reden om hier maar wat te lullen of op te scheppen. Ik wil gewoon mensen helpen de juiste beslissing te nemen.

Heb je er een 475 euro voor over (verzending in) en kan je je vinden in het design dan doe je geen goede maar een perfecte keuze met de viewsonic voor alle toepassingen.

Groeten Dirk,

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe werkt dat nou met dat kleuren kalibreren? Dan word er dus een juiste kleurenpallet aangemaakt die je kan laden binnen windows? Is het dan niet mogelijk dat één iemand zijn P19-2 goed kalibreerd en dan die pallet upload?

Lijkt me wel handig voor de P19-2 bezitters dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
-Sir_Killalot- schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 01:03:
[...]

Tsja eehm...60Hz? Geen ghosting nee, maar wel een knipperlicht van hier tot Tokyo om misselijk van te worden...noem ik nou niet bepaald een perfecte overgang van 1 beeld naar het ander...Tis dan wel geen ghosting, maar zeker wel irritant. 75Hz lijkt me beter.
En iemand anders zei weer dat je pas met 4ms voor welke overgang dan ook totaal niks meer ziet.
Overigens moet die overgang natuurlijk voor elke kleurovergang hoe dan ook gelden in alle situaties. Ik geloof dat dat nog niet gerealiseerd is (meende nl. ergens vernomen te hebben dat (nog) niet alles 'Overdrived' wordt)
Ehm, het blijven TFT's he, geen CRT's. Jij kan echt een TFT niet zien knipperen :P. Het is heel simpel een CRT schiet 60 of 100 (of whatever) aantal keer per seconde een beeldje met het elektronenkanon. Dat verwerkenen de hersenen tot bewegend beeld, echter als dat niet vaak genoeg gebeurt dan gaat het irriteren ofwel flikkeren. Bij een TFT heb je dat de pixels allemaal onafhankelijk van kleur veranderen, dus de pixels die niet hoeven te veranderen, veranderen ook niet, dus blijft het grootste gedeelte van het beeld gewoon gelijk. De snelheid waarmee die pixels veranderen is de responsetime. Het aantal hz, bepaalt bij de TFT dus alleen maar hoeveel beeldjes de computer naar de monitor stuurt per sec, maar heeft dus weinig (eik nix) te maken met wat jij ziet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Dat vind ik nou nog eens mooi gezegd en duidelijk uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Waar heb heb je dat eigenlijk vandaan dat de backlights in het paneel zitten :? Ik heb dan wel nog geen TFT opengeschroefd
Kijk maar op panel fabrikanten sites, backlights zijn er altijd al van tevoren ingebouwd (4 stuks)
En als je denkt 60Hz te zien knipperen op een TFT dan heb je er blijkbaar nog nooit een gehad.
Btw...meer dan 800 posts? Moet Deel 8 niet es beginnen :P
Van mij mogen ze tot 1000 gaan, ik heb iig geen 56K verbinding meer.
Is het dan niet mogelijk dat één iemand zijn P19-2 goed kalibreerd en dan die pallet upload?
Hehe, daar zat ik ook al aan te denken, misschien dat de TFT's niet helemaal overeenkomen, maar het valt te proberen toch.
Wie het niet geloofd mag altijd eens langskomen (Limburg , België)
He jammer, m'n OV geldt niet in Vlaanderen. Ik weet trouwens niet of ik je wel/niet geloof, in wil em gewoon in werking zien :)

[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik had trouwens nog gevraagd of t mogelijk is met een TFT in 1024x768 te gamen ZONDER te interpoleren, dus dat de game gewoon op een kleiner opp. wordt afgebeeld? (met een ATI 9700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb ook nog een ATi 9700. Je kunt ergens voor een optie kiezen dat het beeld niet wordt uitgerekt in de ATi drivers, dan ziet het er idd perfect scherp uit, alleen zwarte randen. Werkte perfect met m'n VP912s, deed ik in Doom3 altijd want dat draaide niet geweldig op 1280.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Top! :) Maakt namelijk toch weinig uit, omdat een 19" TFT toch al groter is dan een 19" CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dit zou je trouwens wel als voordeel van een 19" t.o.v. een 17" TFT kunnen noemen, als je 1024x768 speelt zonder te interpoleren is het scherm nog steeds groot genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:35
15" om precies te zijn :-), want de pixelgrootte van een 15" tft is even groot als die van een 19" tft. Bovendien klopt het sommetje (1024 / 1280) * 19" = 15" (oke 15.2, maar toch). Dat is inderdaad heel goed te doen.... bijna gelijk aan een 17" CRT (is werkelijk 16").... blablabla, maar wel leuk om te weten en te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gaat nog net zegmaar, op een 17" TFT zou 1024x768 zonder interpolatie in ieder geval veel te klein worden.

Wat wel een voordeel in de toekomst wordt is dat anti-aliasing nauwelijks meer invloed heeft op de prestaties (de ATi GPU in de nieuwe Xbox360 zou 4x AA kunnen draaien met 5% performance verlies op resoluties van 1280x720 en 1920x1080). Als je 1024x768 draait met 4xAA (of meer) en je interpoleert het naar 1280x1024, dan ziet het er al een stuk beter uit dan dat je 1024x768 zonder AA zou interpoleren naar 1280x1024.

Ik denk dat het enige nadeel van de toekomst, de native resolutie, dus heeel erg gaat meevallen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Laatst online: 25-08 13:55
Offtopic:

Yokozuna, als je nog wat inspiratie zoekt: http://www.sietsehuisman.nl/Sietse%20Huisman%20Tay%E9%20-%20Solo%20Frankfurt.mp3

Wel een mooie solo, neem dat maar aan van een andere drum-nerd. (check 2m:32s, erg vet, met die piccolo snares van 'm) De beat op de intro page http://www.sietsehuisman.nl is ook wel interessant. Niet teveel naar zijn biografie kijken, dat demoraliseert alleen maar :r.

Ontopic:

Ik ga waarschijnlijk ook voor de Viewsonic via 3-co. Kan nog ff duren, ik wil hem ook eerst ergens zien, maar ik post t.z.t. wel een uitgebreide frag review.

[ Voor 26% gewijzigd door Roenie1 op 18-06-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je een winkel hebt gevonden waar je hem kunt bezichtigen hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Nouja winkel... zal lasig worden, vooral omdat ik geen auto heb. Misschien is er iemand hier die hem heeft, en in omgeving Leeuwarden woont, of Schagen/HHW/Alkmaar?

Games kun je in een winkel meestal niet testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Twido en Tcd, allebei VP191 eigenaren, hebben hun profiel niet ingevuld, geen idee waar ze wonen dus. Ik snap niet waarom mensen dat niet doen, kost ook 2 minuten zeg...

Volgens mij zijn er hier nog geen andere eigenaren maar dat zal binnenkort wel veranderen.

[ Voor 48% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:26:
Hoe werkt dat nou met dat kleuren kalibreren? Dan word er dus een juiste kleurenpallet aangemaakt die je kan laden binnen windows? Is het dan niet mogelijk dat één iemand zijn P19-2 goed kalibreerd en dan die pallet upload?

Lijkt me wel handig voor de P19-2 bezitters dan :)
dan wordt er inderdaad een ICC profiel aangemaakt dat passend is bij jouw monitor(en)

Verspreiden van dit profiel heeft twee nadelen:

-diversiteit in videokaarten, helderheids- en contrastwaarden, kleurinstellingen, omgevingslicht

geen enkele setup is gelijk dus dan zou iedereen die van dat profiel gebruik maakt dezelfde instellingen, hardware en omgevingslicht moeten hebben.
Het minste of geringste verschil lijdt tot een ander resultaat

-één halve zool (ik in dit geval) smijt er nogal wat geld tegenaan om zijn setup colorproof te krijgen en de rest gaat er mee wandelen :P :X

Bovendien verliest een monitor gedurende zijn levensduur een stukje helderheid etc en is het raadzaam om minstens 1 keer per maand je setup opnieuw te callibreren.
De snelheid waar dit mee gebeurt is afhankelijk van de gebruiksuren (onder andere) dus daar zit ook een bottleneck.

Bovendien vraag ik me af hoeveel mensen hun setup graag colorproof willen hebben, veel mensen vinden 9300 graden kelvin veel fraaier en helderder dan de te gebruiken 6500 graden.

Colormanagement is eigenlijk alleen interessant voor mensen die in het grafische vak zitten, webdesign heeft hier eigenlijk al veel minder mee van doen aangezien de meeste mensen toch een monitor hebben met een 9300 kelvin instelling en dus is het voor een webdesigner verstandiger deze ook te gebruiken en/of zelfs twee monitoren met compleet verschillende instellingen te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 18-06-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Offtopic: Mensen, Thin-CRT's komen eraan om de TFT (televisies iig) te beconcurreren. De komende maanden al, het blijven zware bakken die veel energie gebruiken (maar minder dan plasma TV's denk ik). De diepte is nu ongeveer de helft van de diameter van het scherm. Afgezien daarvan zijn ze kwa prijs/kwaliteit verhouding wel vele malen beter dan huidige TFT TV's, de specs zijn dik. 3 keer raden wie de eerste is om ze te introduceren, Samsung :) Als deze dingen in PC formaat zouden komen bijv. 19" dan zouden ze 10 of 11" diep zijn, das 25 of 27.5cm, das erg netjes. Zie hieronder:
Yokozuna in "Thin-CRT, hoe staat het ermee?"
Bovendien vraag ik me af hoeveel mensen hun setup graag colorproof willen hebben, veel mensen vinden 9300 graden kelvin veel fraaier en helderder dan de te gebruiken 6500 graden
9300 graden vind ik te blauw. 6500 iets te geel, ik snap niet waarom je niet de temperatuur niet gewoon in stappen van 500 graden Kelvin ofzo kan aanpassen, jij?

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik ben ook van plan te gaan wachten op de 193P+ en 173P+.. Blijken deze twee dezelfde gebreken te vertonen, dan blijf ik gewoon (nog) langer wachten. :) Ik ben van plan om pas een tft te kopen, wanneer er een écht ultiem tft-scherm is, dat niet alleen qua paneel (kwaliteit en prestaties), maar ook qua opstellingsmogelijkheden (pivot e.d.) en ontwerp tot de top behoort. Eigenlijk precies wat de 193P+ en 173P+ zouden kunnen zijn/worden; ik blijf hopen, kheb ook nogal een hoge dunk van Samsung. Ik zie ze er voor aan om óf een lancering desnoods uit te stellen óf binnen korte tijd met een tweede revisie te komen.

Trwz: ik zit ook (of: wél) op de UNI :7

[ Voor 3% gewijzigd door mathijsv op 18-06-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:26:

[...]

9300 graden vind ik te blauw. 6500 iets te geel, ik snap niet waarom je niet de temperatuur niet gewoon in stappen van 500 graden Kelvin ofzo kan aanpassen, jij?
Dit kan met de Spyder2 (Pro studio) wel, hierbij stel je je kleurtemperatuur van je monitor in op 9300 graden (of in ieder geval hoger dan de gewenste temperatuur) in en kun je voor het callibreren aangeven welke kleurtemperatuur en welk gamma je in je profiel verwerkt wil hebben.

In het icc profiel worden de kleuren dan dusdanig aangepast dat je een "ervaring" van de gewenste temp krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Is deze test heel oud? :) http://www.marxenschuuring.nl/monitorsensor%20test.html

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz. Ben je niet bereid om tegen betaling bij een aantal tweakers langs te gaan om goede kleurprofielen aan te maken?

Ik zelf hou wel van 6500K. Daar staat mijn CRT ook op en ziet er veel natuurgetrouwer uit dan 9300K. Maarja zelfs 6500K komt vaak niet overeen in dit bewolkte NL ;) alleen vandaag dan :) was lekker op het strand :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Eyeone Display colorimeters worden voor 15 euro verhuurt n00bs, vette shit:

http://www.marxenschuuring.nl/verhuur%20digitaal.htm

edit: prijs per dag excl. btw en zelf ophalen en terugbrengen :(

[ Voor 106% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Lijkt mij idd ook logisch dat ze bij een koude temp. trager schakelen... zal in mijn kamer in ieder geval nooit een probleem zijn :Y) (nu 32.3C en rising).

Waar zit dat dan?

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 18-06-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Amsterdam

[ Voor 194% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Daar had ik gekeken zag het er niet bij staan :p
Maar als die apparatuur goed werkt is dat zeker de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Je moet de reiskosten er ook nog bijtellen want zelf ophalen + terugbrengen, ik heb een OV dus voor mij maakt het niet uit.

Ik denk dat ik het in eerste opzicht maar niet doe. Eerst zelf je gewenste helderheid en contrast instellen en pielen met de 3 schuifbalkjes tot je tevreden bent. Als het buiten donker is weer helderheid+contrast instellen en pielen tot je tevreden bent. (Ik hou van pielen) Bij de Fujitsu/Samsung software kun je volgens mij gewoon verschillende (handmatig gemaakte) profielen opslaan en er gemakkelijk tussen switchen. Kan achteraf altijd nog een keer zo'n ding lenen, ben gelukkig geen pro-fotograaf ofzo. Ik laat weleens een pakket foto's digitaal afdrukken, maar die zijn bijna altijd onbewerkt (alleen gamma aangepast), ben er verder meestal wel tevreden mee, terwijl ik ze bekijk op m'n ongecalibreerde IIyama VM Pro 410 :)

Alles went. Als je een maand werkt met een temperatuur van 9300K dan geloof je ook dat DAT wit is. Als je dan switcht naar 6500K denk je "Damn wat een piskleur!". Als je dat andersom doet van 6500K naar 9300K denk je, "Damn das lichtblauw, wie vindt dat nou wit!". Mensen kunnen zich goed aanpassen :) Alleen van 5000K kan ik ECHT niet begrijpen dat mensen daarmee willen werken (als je voor de rest geen kleuraccent aanpast).

[ Voor 167% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 17:26:
Offtopic: Mensen, Thin-CRT's komen eraan om de TFT (televisies iig) te beconcurreren.

[...]

De diepte is nu ongeveer de helft van de diameter van het scherm.

[...]

Als deze dingen in PC formaat zouden komen bijv. 19" dan zouden ze 10 of 11" diep zijn, das 25 of 27.5cm, das erg netjes.
Interesting, maar de diepte is natuurlijk niet de belangrijkste reden dat ik op TFT wil overstappen. Zal wel voor meer mensen gelden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Grootte, gewicht, stroomverbruik, perfecte scherpte, perfecte geometrie, wit zo fel als je wilt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
en voor mij het belangrijkste, lekker rustig voor je ogen... (maar ik vind het wel een reden :> )

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 18-06-2005 20:13 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat vind ik geen reden, op 85Hz was het beeld prima rustig op een CRT. Elke normale CRT moet gewoon 1024x768/1280x960 @ 85Hz kunnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dan nog is het niet rustgevend voor je oog ;) CRT's slopen je ogen... het is ontzettend vermoeiend en inspannend en je oogspieren slijten vele malen harder dan normaal of dan bij een TFT. Dat is ook 1 van de hoofdredenen dat ik van mijn CRT af wil... ik zit namelijk vaak lang achter mijn pc te kutten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Extreme standpunten, heb je ook een bron?

Ik heb 10 jaar met een refreshrate van 75Hz gewerkt en ik zie nog prima zonder bril. Ik loop hier niet CRT's te verdedigen maar ik geloof je gewoon niet :) Geef maar bron.

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Hoedje schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 10:33:
[...]

Ehm, het blijven TFT's he, geen CRT's. Jij kan echt een TFT niet zien knipperen :P. Het is heel simpel een CRT schiet 60 of 100 (of whatever) aantal keer per seconde een beeldje met het elektronenkanon. Dat verwerkenen de hersenen [...] Het aantal hz, bepaalt bij de TFT dus alleen maar hoeveel beeldjes de computer naar de monitor stuurt per sec, maar heeft dus weinig (eik nix) te maken met wat jij ziet.
Dit weet ik allang en wat ik postte ging hier ook niet over. Nu ik het teruglees snap ik de verwarring, mijn fout: aangepaste versie [rml]-Sir_Killalot- in "[ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7"[/rml]
Ik bedoel dus dat ik het er niet mee eens ben dat als de responses zo snel zijn dat bij de volgende refresh op 60Hz een prima beeld gevormd is en dus non-ghosting zou zijn. DIt omdat op een CRT 60Hz ook niet echt 'vloeiend' is aangezien ej de tussenliggende zwarte vlekken nog altijd waarneemt.
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 11:47:
[...]

Kijk maar op panel fabrikanten sites, backlights zijn er altijd al van tevoren ingebouwd (4 stuks)
Ah oke
En als je denkt 60Hz te zien knipperen op een TFT dan heb je er blijkbaar nog nooit een gehad.
Was foutje in post van mij, en nee een TFT knippert niet nee (dacht dat je wel wist dattik dat wist :P?)
[...]

Van mij mogen ze tot 1000 gaan, ik heb iig geen 56K verbinding meer.
van mij ook...maarja niet iedereen, enne... policy he
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 12:35:
Als je 1024x768 draait met 4xAA (of meer) en je interpoleert het naar 1280x1024, dan ziet het er al een stuk beter uit dan dat je 1024x768 zonder AA zou interpoleren naar 1280x1024.
Helemaal mee eens
Yokozuna schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 20:10:
Dat vind ik geen reden, op 85Hz was het beeld prima rustig op een CRT. Elke normale CRT moet gewoon 1024x768/1280x960 @ 85Hz kunnen.
85 is te doen...maar na enkele uren (LAN-party anyone :P?) toch ook zwaar vermoeiend hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nee, ik reargeer op n00bs extreme uitspraken (terwijl ik het daarvoor over 85Hz CRT refresh had, daar heeft dit dus betrekking op):
CRT's slopen je ogen... het is ontzettend vermoeiend en inspannend en je oogspieren slijten vele malen harder dan normaal of dan bij een TFT
BRON

Niet dat het wat boeit want ik ga toch een TFT kopen. Over refreshrate gesproken (offtopic), ben benieuwd hoe dat zit bij SED panelen, die werken als een CRT maar dan met 1 lichtkanonnetje per pixel, die knipperen op 60Hz volgens mij dus wel zichtbaar. Hopelijk is HDMI (ofzo) dan ingeburgerd en kan je videokaart gewoon 120Hz naar je beeld pompen bij een res van. 1280x1024.

[ Voor 171% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Ik ben het nu ook zat. Interesse in de ViewSonic VP191b is hier zeker aanwezig :P

Ik betwijfel trouwens of er nog veel korting bij 3-co.de te bedingen valt, maaar ja: niet geschoten is altijd mis... Ik heb in ieder geval interesse voor twee (m'n vader wil er ook een) of vier (kennis wil er misschien ook twee), maar reken op twee (we zouden eerst voor de Xerox gaan, dit wordt dus voor hem 200+ euro duurder). Pixelfouten zijn niet acceptabel dus ze moeten getest worden (3-co.de dus ;)).

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ze testen alleen of het spul binnen de pixelpolicy van de fabrikant komt he, tis geen garantie voor 0 defecte (sub)pixels alleen voor minder dan x. Kan volgens mij best dat je er eentje krijgt met een defecte subpixel.

Twido en Tcd hadden volgens mij 0 defecte (sub)pixels dus komt vast goed.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

Chimera schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:57:
Ik ben het nu ook zat. Interesse in de ViewSonic VP191b is hier zeker aanwezig :P

Ik betwijfel trouwens of er nog veel korting bij 3-co.de te bedingen valt, maaar ja: niet geschoten is altijd mis... Ik heb in ieder geval interesse voor twee (m'n vader wil er ook een) of vier (kennis wil er misschien ook twee), maar reken op twee (we zouden eerst voor de Xerox gaan, dit wordt dus voor hem 200+ euro duurder). Pixelfouten zijn niet acceptabel dus ze moeten getest worden (3-co.de dus ;)).
Verstandige keuze, u kan het scherm altijd komen testen hier in Limburg, ja heb mijn profiel ook aangepast :)

Yokozuna, wtf is OV?

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:12

Thyzz

-=leeg=-

Openbaar Vervoer jaarkaart (voor studenten) --> OV-jaarkaart -->OV

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Haha, maar die geldt alleen tot Maastricht, iets verder eronder in Belgie moet ik betalen, hoewel treinkaartjes in Belgie wel goedkoper zijn dan in NL.

Even offtopic, jullie wisten al dat de Hyundai L90D+ superieur presteerde voor een TFT met TN paneel, wel hier! Hun 17" versie zonder pivot/hoogteverstelbaarheid doet het ook en verslaat kwa beeldkwaliteit een meer dan 2x zo dure Eizo :) http://www.chip.de/perl/t...ut.pl?db=out&partid=89358 (ergonomie zou slechter zijn dan die van de IIyama E435s of de Benq FP71V+ wat gewoon niet waar is, punten geven voor handleiding is helemaal zielig, maargoed). Hyundai kan meer dan auto's bakken, ze kunnen ook TFT's met goede electronica bouwen, nu nog net zo'n scherm als de L90D+ maar dan met AUOptronics P-MVA panel!

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59403/full.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

Darth_Punk schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:14:
ik had op AcesDirect op 26-05 P19-2 black besteld in de veronderstelling dat ze er één minimaal op voorraad hadden(had daarover gebeld), maar tja....voordat mn geld werd ontvangen door die gasten, was tie al weer verkocht :( Gister toch maar gemaild om te annuleren. Als ik mn geld terug heb van die gasten dan kan ik mn tfttje bestellen bij 3-co.de. Dunno of het de P19-2 black wordt of toch de VS VP191B.
Hmmmmz: ik ga ook de VP191b bestellen, maar ik heb nog even een appeltje te schillen met die (kut)gasten van Aces Direct. Donderdag 16 juni 2005 gemaild naar aces direct om iets voor 12:52 uur. Om iets voor 13:00 bevestingingsmail (tweakers Request a Return Receipt stond aangevinkt :) ) gekregen dat de email was aangekomen. Heb tot nu toe geen antwoord gehad over mijn annulering.
kijk ik ik net op mijn account op aces direct: en wat zie ik? Verstuurd!!! Dus nu ben ik echt even $!@$@%@ #@@$%@#% boos! :( :( Morgen maar even bellen met die gasten. Iemand tips?

Edit: Waarom moet mij dit nou weer overkomen weet ik niet, maar ik ga nu eerst eventjes lekker van de zon genieten.. :) Het organiseren van een knokploeg :7 komt later wel })

[ Voor 43% gewijzigd door Darth Punk op 19-06-2005 12:32 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Morgen maar even bellen met die gasten. Iemand tips?
Call the bastards :) Ze willen die P19-2 gewoon door je strot duwen!

Hier zul je nu weinig aan hebben; maar als je het privaatrecht checkt sta je sterk, een email wordt geacht meteen te zijn aangekomen dus annulering van de order is gewoon optijd gedaan, of Aces Direct nou je mailtje optijd checkt of niet, dat is hun probleem.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Laatst online: 18-01-2021
Kan iemand mij (of eigenlijk een nichtje van mij) even helpen? Ze heeft laatst een TFT gekocht (geen idee welk merk/prijs) maar ze heeft er erg last van dat haar beeld niet scherp is. Het is een 17" beeldscherm en ze had hem op 1024*768 staan, wat dus zoiezo al verkeerd is, maar ze zegt dat bij 1280*1024 het probleem zich ook voordoet. Na dit toppic al een redelijke tijd te hebben gevolgd zou ik eigenlijk niet weten wat er nog meer voor zou kunnen zorgen dat het beeld onscherp is.. dus als iemand nog een tip heeft, graag :)

EDIT: Oops sorry jongens dit had in jet 17" toppic gemoeten. Maar mijn vraag richt zich gelukkig niet specifiek op een 17" scherm :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mlancee op 19-06-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
1280x1024 instellen inderdaad, als het scherm via VGA kabel is aangesloten de DVI kabel gebruiken. Als er geen DVI ingang op de TFT zit de refreshrate wisselen tussen 75-70-60Hz, kijken of dat effect heeft op de scherpte van het beeld. TFT aansluiten op de brakke VGA uitgang van een laptop ziet er trouwens heel vaak brak uit. Misschien is dat het geval.

Als je nog vragen hebt doe effe in het 17" topic: [rml][ 17" TFT] de ultieme 17" TFT[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Weer een nieuwe userreview van de VP191b op prad.de, stukje vertaling:
Image quality Multimedia here are not no streaks, Tearing and no color flares to see (with 75 cycles per second). After my subjective feeling first DVDs appeared too dark. In addition, that can be because of it that the 16:9 bar is completely black now, with my old monitor wars grey/green. To this black I must get accustomed only once. Otherwise two things are noticeable to me. On the one hand a picture noise is to be recognized with DVDs, what I in former times never saw. I think, also am because of the tremendous sharpness of the picture, since the noise can be continued with fixed images. Starting from 1m distance one does not see it any longer. To second, depending upon material, clear color gradations show themselves, particularly with skin tones, which reflect light. That applies also to pictures. Interestingly enough this cannot be reproduced with the test routines, so that I assume to it the compression is debt. A clearly visible difference between DVDs with for instance 9MBit and the transcodierten 5MBit variants actually exists. On my old CRT gabs no differences, now one sees color gradations and artifacts clear there with the bottom quality. That applies likewise to pictures. Result: With this monitor one can do a collecting of cheap Pornobildchen and filmchen to give up, those looks no longer so good. I recommend, on high-quality Pornos am limited, because those see better out than ever before. Tongue raus plays of ok one, which are the point, at which it threw me finally from the chair. Are breath-robbing the colors and the spatial feeling, one dives completely into the play.

From streaks no speech can be, neither with UT2004, Farcry, Doom3, Halflife or CS:S me in this direction of something negative was noticeable. Even the famous Unschaerfeeffekt is so minimum, that one it with fast movements not at all registered. I see a kind raster effect to amusing way only with very slow movements, as if one regards the picture by a very fine-mesh fly lattice. That is noticeable particularly with smooth surface, like the sea surface of Farcry or with very pixeligen objects, as for instance to vegetation. I estimate, which is connected with the dissolution raster of the TFTs, which become visible with movements. To it one can get accustomed however fast. Also with plays there are partial color gradations, e.g. with Doom3 from the deepest gray tones to absolute black. That is however only a minimum effect, which could be also because of the compression of the textures. Stupid way does not give it a possibility of calibrating the monitor in 3d applications since each play bring along its own gamma and brightness values. Result: the upper hammer, CRT cannot along-pull here. In view of the many advantages I accept those few small disadvantages gladly. I do not know at all, why here still so many people with streak tests and Unschaerfe make the horses shy: by all things, at which one could pull up oneself, those are probably the randlaeufigsten.
Nauwelijks tot geen bewegingsonscherpte, dat klinkt als nauwelijks ghosting dus dat zit nu voor de 4e keer bevestigd, goed :) Echt jammer dat AUO geen 17" versie van hun P-MVA panel heeft.

Als de 173/193P+/Belinea zuigen dan koop ik ook gewoon de VP191b, een 2e Viewsonic dan maar!

Heb de winkel 3-co.de aan de pricewatch toegevoegd, 460 euro is wel een stuk minder dan 530 :) Wordt binnenkort door modje toegevoegd.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Ik zit er ook meer en meer aan te denken om de VP191b aan te schaffen. Werkelijk alle reviews zijn er supertevreden over. Het schijnt gewoon een geweldige monitor te zijn. Wat is nou eigenlijk de reden dat iedereen wacht op de 100+ euro duurdere 193P+ ? Voornamelijk het veel betere design of spelen andere dingen een grotere rol (responstijd en beeldkwaliteit die misschien nog beter is?). Zou ik graag willen weten, want afgezien van het feit dat het frame van de VP191b er slecht uitziet zie ik geen reden om hem niet gewoon aan te schaffen als je toch een dure TFT zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Omdat veel mensen gewoon een hoge pet op hebben van Samsung, en wel enigzins terecht. Zelf wacht ik meer op de 173P+, mede door het ziekelijke contrast dat volgens Samsung bijna 2x zo hoog is dan bij de VP191b.

Over 3-co.de, mods willen hem niet toevoegen aan de pricewatch want uit de site kunnen ze niet opmaken dat 3-co.de levert aan NL. Wat moet ik nou? :) Heb al links gestuurd naar 3 userreviews waaruit blijkt dat ze leveren aan NL, maar nog geen reactie gehad.

[ Voor 102% gewijzigd door Yokozuna op 19-06-2005 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Weet iemand of het ook mogelijk is om met een nvidia driver in te stellen dat het beeld niet uitgerekt wordt bij een kleinere resolutie. Bijvoorbeeld cs speel ik op 800x600, is het mogelijk om dan gewoon zwarte randen te krijgen inplaats van een uitgerekt beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin-S
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03-2024
Allereerst: ikben een complete leek op 't gebied van tft's, maar ben de laatste tijd vooral veel aan het lezen. Mijn interesse ging vooral uit naar de 913N, maar nu ik dit topic van voor tot achter heb doorgespit, is de 193P+ de beste kandidaat.

2 vragen:

Hoe zit dat nou eigenlijk met die pixels?? Ik weet dat er pixels kapot kunnen gaan. Nu heb ik gelezen dat de kans een stuk minder wordt dat je met kapotte pixels word geconfronteerd als je de monitor al een week of 2 in gebruik hebt. Als je in de winkel gechecked hebt op pixel defecten, hoe groot is de kans dan dat je er daarna nog mee wordt geconfronteerd??

Waarom wordt er zo de nadruk gelegd op de kijkhoek?? Als ik de pc gebruik of via de pc tv kijk, dan zit ik er vrijwel recht voor. Ik ben nog nooit vrijwel nast een tv gaan zitten om lekker een filmpje te gaan bekijken of wat dan ook. Wat voor beeldscherm je dan hebt: beeld = brak. Als de hoek tov het scherm meer dan 60 graden wordt, ben ik al lang en breed op zoek naar een andere positie tov het scherm of is het scherm al gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
Dat is meer voor als je vaak publiek hebt (vrienden die komen kijken? LAN party? I dunno) of als je van plan bent met meerdere mensen een filmpje te gaan kijken op je TFT scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik denk dat vroeger de kijkhoek van desktop tft's bijna net zo belabberd was als bijv. de tft op een mobieltje (probeer iemand maar eens een foto te laten zien als je het ding zelf vast hebt...), maar dat het tegenwoordig bij de meeste schermen wel mee valt. (Onder het motto van goed is goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:23:
Over 3-co.de, mods willen hem niet toevoegen aan de pricewatch want uit de site kunnen ze niet opmaken dat 3-co.de levert aan NL. Wat moet ik nou? :) Heb al links gestuurd naar 3 userreviews waaruit blijkt dat ze leveren aan NL, maar nog geen reactie gehad.
Je kan 3-co even mailen dat ze dat op hun site moeten zetten. Ze hebben geen duur CMS, dus die <p>Wir liefern auch an Kunden in Holland</p> moet er zo bijgezet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Kan iemand anders dat niet even vragen+mailen? Ik kan echt 0 Duits meer en heb het te druk met tentamens :)
Als je in de winkel gechecked hebt op pixel defecten, hoe groot is de kans dan dat je er daarna nog mee wordt geconfronteerd??
Er is een kans, maar een kleine kans. Meer kunnen we er niet over zeggen.

Zo'n grote nadruk leg ik trouwens niet op kijkhoek, als hij maar fatsoenlijk is, voor de rest echt lage prioriteit. Nadruk wordt er op gelegd, omdat PVA panelen van Samsung bekend staan om hun grootste kijkhoek (groter dan MVA panels) en in dit geval blijkt het tegenovergestelde (P19-2 versus VP191b), dat is vreemd, dus komt het duidelijk naar voren in dit topic :)

[ Voor 105% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kunnen jullie mij aanraden als ik eeen 19 inch monitor wil en 300 a 400 euro te spenderen heb?

Dingen die ik doe zijn interneten en af en toe ook games dingen zoals battlefield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Piete:
Ik kan je het volgende aanraden: sparen en net ff wat meer betalen voor een VP191s/b, tenzij je genoegen wilt nemen met een TN panel. Zie startpost voor info over TN vs (overdrive) MVA. Zie startpost en vervolgens de rest van dit topic (en vorige delen) voor info over specifieke TFT's, als je een keuze hebt gemaakt watvoor panel type (TN / MVA) je wilt. Een Xerox kan je nog wel krijgen voor 400, maar of er dan een MVA+overdrive panel inzit moet je nog maar afwachten.

Mensen, post s.v.p. geen "Welke monitor raden jullie mij aan" -posts zonder dat je zelf eerst de moeite hebt gedaan om de thread en vooral de startpost, te lezen.

[ Voor 84% gewijzigd door Roenie1 op 20-06-2005 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Nou lees ik toch weer wat negatieve punten over de Viewsonic VP191s/b, op Prad.de:

Auch die Schwarzdarstellung ist nicht wirklich schön, allerdings ist es erträglich. Die Schwarzdarstellung des Sony HS94P ist aber definitiv um Welten besser (solange mich Gedächtnis nicht täuschst großes Grinsen ). Was mir wirklich negativ aufgefallen ist und ich auch wirklich unerträglich finde, ist die Ausleuchtung. Am oberen Rand ist ein ca. 1 cm sehr viel hellerer Schimmer zu sehen. Das fällt bei dunklen Bildern sehr sehr stark auf und nervt bei dunkeln Spielen.

Babelfish vertaling:
Also the black representation is not really beautiful, however it is bearable. The black representation of the Sony HS94P is however definitely better around worlds (memory large Grinsen does not deceive me so long). Which was noticeable to me really negatively and I find also really intolerable, is illuminating. At the top margin is approx.. to see 1 cm very much brighter glow. That is noticeable to plays with dark pictures very very strongly and nervt with darkens.

Ik heb dit gelezen in meer dan één user review.... lijkt me behoorlijk irritant, zo'n balk bovenin die veel lichter is dan de rest. (Doom 3, anyone? Dan gaat dat opvallen...) :'( Het schijnt zich alleen voor te doen bij erg donkere beelden.

Hier een foto waarop het te zien is. In hoeverre het de werkelijkheid benaderd is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, but here it is anyway:

http://www.zonneveld.demon.nl/temp/D3_dunkel.jpg

:r :'( :/ 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Roenie1 op 20-06-2005 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik op de sony, van een collega, ben gaan CS spelen en dat het zwart idd heel mooi zwart is omdat er een glare laag opzit (blinkende laag) maar wat me vooral opviel (en het was niet eens donker daar) dat de egaliteit van de backlight erg slecht was. De viewsonic heb ik nu zelf en de backlight is ook niet perfect maar wel al het beste van wat ik tot nu gezien heb (en dat zijn er al heel wat) Dat het zwart niet echt zwart is valt enkel op in een onverlichte kamer maar zo kijk ik nooit op mijn scherm (slecht voor de ogen trouwens). Daarbij is het verre van slecht en voor 99% van de gebruikers zeker voldoende hoor!!! De viewsonic heeft dan ook geen "glare" laag want anders zou het zwart zeker beter lijken als bij de sony. Dus hier moet je zien wat je belangrijker vind hé.

Ik blijf het herhalen tot nu toe kan er echt geen scherm tippen aan de viewsonic ( zeker geen TN zoals de sony, benq,nec, enz...)

Yokozuna, als je tot valkenswaard wil komen, dan wil ik je wel eens komen afhalen hoor maar dan wel na 19 juli want dan heb ik pas mijn nieuwe auto :P en dan wil ik toch maar wat rondrijden en kan ik er zo toch nog een nuttige rit van maken. En als bezieler van dit topic is het een pluspunt als je eens zo een scherm hebt zien werken hé B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Kan je iets meer vertellen over die lichte balk bovenin? Heeft de jouwe dat ook?

P.S. Ik vergelijk met CRT's. Als alle TFT's brakke egaliteit van de verlichting hebben wil dat dus niet zeggen dat ik er dan maar eentje accepteer waarbij het (wat) minder erg is. Het moet knap wezen, anders stap ik gewoon nog niet over naar TFT!

[ Voor 66% gewijzigd door Roenie1 op 20-06-2005 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een beetje gekeken naar schermen, en voornamelijk door de startpost ben ik op de Viewsonic VX924 uitgekomen.
Maar ik lees op de laatste pagina's hier alleen maar over 2 samsung schermen en over de Viewsonic VP191b.
De VX924 vind ik op een paar sites voor 400 euro. Blijkbaar is ie dus net uit (startpost nog niet geupdate?) en zal de prijs nog wel een beetje zakken? Dan zit je met de viewsonic VP191b die zo een 150 euro hoger ligt. Wat is er dan zoveel beter aan dit scherm?

Nog een andere vraag. Mijn vader wil dit lcd scherm kopen. Of een opvolger daarvan. Is dat een goed scherm? Er wordt heel af en toe op een spelletje op gespeeld, maar het is toch voornamelijk bedoeld om tekst mee te verwerken en te internetten. 350 euro als ik me niet vergis. Goede keus? Of kan ik mijn vader beter een ander scherm aanraden :P

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Misschien een rare vraag maar wat is nou het exacte verschil tussen de Belinea en de Hyundai?
Oke de belinea heeft een mooiere voet, en een anti glare laag. Maar ik heb eigenlijk geen zin om daarvoor tot eind augustus te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roenie1 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 03:01:
Nou lees ik toch weer wat negatieve punten over de Viewsonic VP191s/b, op Prad.de:

Auch die Schwarzdarstellung ist nicht wirklich schön, allerdings ist es erträglich. Die Schwarzdarstellung des Sony HS94P ist aber definitiv um Welten besser (solange mich Gedächtnis nicht täuschst großes Grinsen ). Was mir wirklich negativ aufgefallen ist und ich auch wirklich unerträglich finde, ist die Ausleuchtung. Am oberen Rand ist ein ca. 1 cm sehr viel hellerer Schimmer zu sehen. Das fällt bei dunklen Bildern sehr sehr stark auf und nervt bei dunkeln Spielen.
Ik kan me niet voorstellen dat alle VP191 schermen daar last van zouden hebben, maar dat ziet er erg matig uit zeg. Mijn P19-2 geeft in ieder geval goede zwartwaarden. Ook 's avonds bij weinig omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:26:
Wat kunnen jullie mij aanraden als ik eeen 19 inch monitor wil en 300 a 400 euro te spenderen heb?

Dingen die ik doe zijn interneten en af en toe ook games dingen zoals battlefield.
Gewoon één van de game monitoren kiezen, zijn allemaal perfect voor games+internet, daar heb je echt geen Viewsonic VP191b voor nodig. Dit topic heet wel de ultieme TFT, maar we hoeven niet iedereen een scherm van 460-550 euro aan te raden als dat niet nodig is :) Alle game monitoren vallen binnen jouw budget.

In jouw geval zou ik voor de Hyundai L90D+ gaan, maar als je geen waarde hecht aan hoogte verstelbaarheid/pivot mode kun je ook een andere uit de game categorie nemen natuurlijk.
vDe VX924 vind ik op een paar sites voor 400 euro. Blijkbaar is ie dus net uit (startpost nog niet geupdate?) en zal de prijs nog wel een beetje zakken? Dan zit je met de viewsonic VP191b die zo een 150 euro hoger ligt. Wat is er dan zoveel beter aan dit scherm?
De VX924 heeft een overdrive TN paneel en de VP191b heeft een overdrive MVA panel, als je het verschil daar tussen niet weet moet je de startpost eens lezen. De VX924 is alleen snel (en ook dat valt wel mee t.o.v. 8ms TN panelen), de VP191b combineert snelheid en beeldkwaliteit.
Misschien een rare vraag maar wat is nou het exacte verschil tussen de Belinea en de Hyundai?
De Hyundai heeft een 8ms TN paneel en de Belinea een overdrive MVA paneel. Als je het verschil daartussen niet weet moet je de startpost eens lezen. De Hyundai heeft trouwens ook gewoon een anti-glare laag. Dat heeft elk scherm als er bij opmerking niets over in staat. Als een scherm een glasplaat heeft zal het duidelijk bij de opmerkingen staan.
Nog een andere vraag. Mijn vader wil dit lcd scherm kopen. Of een opvolger daarvan. Is dat een goed scherm? Er wordt heel af en toe op een spelletje op gespeeld, maar het is toch voornamelijk bedoeld om tekst mee te verwerken en te internetten. 350 euro als ik me niet vergis. Goede keus? Of kan ik mijn vader beter een ander scherm aanraden :P
Gewoon de Samsung 913N nemen, lekker goedkoop, 320 euro (zie pricewatch), prima beeld, goed zat voor tekstverwerking/internetten/spelletjes. Zit geen DVI ingang op maar er zit wel een beter paneel in.

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:26:
[...]
Hmmmmz: ik ga ook de VP191b bestellen, maar ik heb nog even een appeltje te schillen met die (***)gasten van Aces Direct.
Hoe staat het met je bestelling van de VP191b? En is die P19-2 alsnog bij je geleverd? Had je toch niet eeeeeeven de behoefte om de doos open te maken??? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De VP191b vertoont zoieso een behoorlijk matige zwartdiepte voor een MVA paneel, 0.34nits, dat is nauwelijks lager dan dat de de Hyundai L90D+ met Samsung 8ms TN panel, die bovendien een veel betere egaliteit heeft (de beste tot nu toe op THG getest, zie startpost voor THG review). Neemt niet weg dat de VP191b gewoon de beste allrounder blijft, maar zoals blijkt, niet ultiem, zoals geen enkele TFT.

Door dat matig zwart (ja niet matig, gewoon goed, maar wel matig voor moderne MVA panelen) blijf ik terughoudend. Een redelijk zwart is niet erg (stuk dieper dan bij m'n VP912s) maar ik wil gewoon DAMN diep zwart, compromissen doe ik niet meer aan, tenzij ik tot 2006 moet wachten. Als de Belinea kwa zwart diepte niet beter scoort en als de 173P+ teveel ghosting vertoont, dan zal ik waarschijnlijk wel tot naar de jaarwisseling moeten wachten op een betere allrounder, dus dan wordt het wel de VP191b :)

offtopic:
De Hyundai L72D (17" versie zonder pivot) kwam ookal superpositief uit de test, Hyundai en Samsung gaan goed samen :)

Kreeg trouwens een mailtje over 3-co.de
Hallo Ben,

Aangezien 3-co geen goede opgave van haar verzendkosten naar het buitenland
opgeeft, voldoet ze niet aan de voorwaarden voor opname in de Database van
Tweakers.net
Als iemand dat even wil fixen met 3-co.de Dank!

[ Voor 174% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:27:[...]
Hoe staat het met je bestelling van de VP191b? En is die P19-2 alsnog bij je geleverd? Had je toch niet eeeeeeven de behoefte om de doos open te maken??? ;)
Nee, heb vanmorgen gebeld, krijg mn geld terug, DHL express was nog nie langs geweest vandaag :)

uhm...
Kan iemand me even helpen met een opzetje hoe ik kan bestellen bij 3-co.de?
ik wil de ViewSonic VP191b (8ms duh!) met pixelfehler :P
Wat ik ook graag wil weten of deze op voorraad is, anders wacht ik met bestellen.

Bij vooorbaat dank mijn beste medetweakers :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:35
Darth_Punk schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:14:
[...]
Je weet dat die pixelfehler geen 0-pixel test is....maar een test of het scherm aan de iso norm voldoet... x volledig dood en x subpixels dood.....etc?

Just saying... anders heb ik niets gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Nee, heb vanmorgen gebeld, krijg mn geld terug, DHL express was nog nie langs geweest vandaag :)

uhm...
Wat ik ook graag wil weten of deze op voorraad is, anders wacht ik met bestellen.
Bij vooorbaat dank mijn beste medetweakers :)
webshop 3-co.de

of mail Kathrin even. Vraag naar de gratis PixelFehlerTEST.
Zoiets van : Ich möchte gerne den VP191 bei Ihnen bestellen. Ist dieser Monitor auf Lager? Könnten Sie den Pixelfehlertest für mich machen?
Verwacht wel veel uitroeptekens in haar mailtjes ;)

Overigens staat de VP191b NIET op voorraad bij hen. De VP191s wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:28:Kreeg trouwens een mailtje over 3-co.de

[...]

Als iemand dat even wil fixen met 3-co.de Dank!
3-co.de in mijn beste NederDuits gemaild dat ze hun leveringskosten voor nederland op de homepage van hun webshop moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Thanks man! Keep in touch!

Ik vind de VP191b er trouwens mooier uitzien dan de VP191s welke alleen maar een zilverkleurig randje heeft, de rest is nog net zo zwart, hadden ze wel beter kunnen verdelen vind ik. M'n VP912s was ook zo, opzich was de vorm prima, beetje oubollig, maar no nonsense, alleen die zwart/silver combi vond ik niet echt... Zeg zelf:

Afbeeldingslocatie: http://www7.graphics.tomshardware.com/display/20050526/images/vp191b_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www7.graphics.tomshardware.com/display/20050526/images/vp192s_1.jpg

Ik vind de compleet zwarte er gewoon netter uit zien, compleet zwarte is gewoon logischer, ofzo.

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me vergissen maar:

1: 3code heeft volgens mij ook een subpixel fehler test.
Bekijk maar eens de monitoren die daar zijn gehouden omdat ze een subpixel fehler hebben.
Die worden elders op de site met korting aangeboden. (Displays aus Rücksendungen)

Bij twijfel, gewoon navragen.

2: De Samsung is ook via 3code te koop. (Bestseller, seite vor, seite vor, seite vor....)
Goed zoeken en je vindt hem in het blauw en zwart.
Samsung SM 193P Schwarz GLANZ 19" LCD
Samsung SM 193P Blau GLANZ 19" LCD (http://bilder.3-co.de/DIS2%2D0029.jpg)

548 euro's

Hier wachten velen van jullie toch op?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Denk je dat voor de grap apart de 193P en apart de 193P+ in de startpost is gezet en ook nog in een verschillende categorie? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:10:
Denk je dat voor de grap apart de 193P en apart de 193P+ in de startpost is gezet en ook nog in een verschillende categorie? :)
Dat had ik niet gezien.

Ik vind het meer dan storend dat er TFT's zijn met (bijna) dezelfde naam en
verschillende onderdelen. Zoals de Viewsonics (8 ms en 25 ms) panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Yoko: je Ome Toms pics doen t nie :'(

Da's balen dat 3-co toko de zwarte versie niet meer hebben, iemand nog een andere zaak die ships naar NL ?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 10:46
Hmm voordat ik een TFT ging kiezen, dacht ik bij mijzelf ---->laat ik eens even een topic doorlezen :*)

Maar door jullie kan ik door de bomen het bos niet meer zien 8)7

(denk wel dat het de Samsung 913N gaat worden) :9 maar... zo'n scherm is toch wel mooier als m'n 17 inch El cheapo CRT van philips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3-co heeft de homepage van hun webshop aangepast :
VERSAND AUSLAND : Preise pro Gerät bis 15 kg

Niederlande/ Belgien/ Luxemburg : 15 € (nur gegen Vorkasse)
Österreich : 15 € bei Vorkasse , 25 € bei Nachnahme
Italien : 28 € (nur gegen Vorkasse)
Spanien : 38 € (nur gegen Vorkasse)
Slowenien : 25 € (nur gegen Vorkasse)
Griechenland : 142 € (nur gegen Vorkasse)

..weiter Preise bitte auf Anfrage
Yoko, zou dit voldoende zijn om 3-co alsnog op te laten nemen in de Shoplijst/pricewatch? Ik heb ze ook getipt voor de Pricewatch manager.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Gaaf, vielen dank fur die arbeitung :) Heb Haitse (van t.net) erover gemailed. Trouwens, 15 euro verzendkosten totaal ongeacht het gewicht + vooruitbetaling?? Dat is echt damn weinig.
original4u schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:40:
Maar door jullie kan ik door de bomen het bos niet meer zien 8)7
Zeg meneer, ga eerst bij uzelf te rade. Je kiest er zelf voor deze lange slungel van een topic door te lezen. Nergens in de topicstart staat "Lees ook nog even het topic door voor nieuwe ontwikkelingen" ofzo. De topicstart is bedoeld voor starters en is allesomvattend (dat kun je er wel uit opmaken als je de inleiding leest), zodat starters niet heel het topic door hoeven te lezen waardoor ze inderdaad vaak de weg kwijtraken.

Alle ontwikkelingen, bijvoorbeeld opvallendheden bij TFT's die duidelijk naar voren komen in userreviews komen bij de opmerkingen bij elk scherm in de TS te staan. Zo bijvoorbeeld ook het verhaal rondom de P19-2 versus de VP191b. De opmerkingen zijn verder bedoeld om verschillen aan te geven zodat mensen als jij hun eigen afweging kunnen maken op basis van feiten of kenmerken die behoorlijk zeker zijn.

Of de Samsung mooier is dan je goedkope CRT, vast wel.

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:05:
Ik kan me vergissen maar:

1: 3code heeft volgens mij ook een subpixel fehler test.
Bekijk maar eens de monitoren die daar zijn gehouden omdat ze een subpixel fehler hebben.
Die worden elders op de site met korting aangeboden. (Displays aus Rücksendungen)

Bij twijfel, gewoon navragen.
Navraag bij 3-co :
Wir liefern nur fehlerfreie Ware aus !!!! Alle Displays mit Pixelfehlern oder anderer Mängel kommen nicht in den Verkauf !!! Wir reklamieren diese Ware direkt bei ViewSonic !

Aber es liegt ein Versandweg dazwischen, nicht vergessen !!!! Auf diesem Weg kann noch viel passieren, das ist leider so !!! Daher können wir auch nicht garantieren das die Ware so ankommen wird wie sie unser Haus verlassen hat !! Das wäre gelogen und ziemlich sinnlos !!

Und die Geräte können auch nach einer Woche oder einem Tag noch Pixelfehler zeigen - die Displays sind alle mit der Pixelfehlerklasse II zertifiziert !! Bitte nicht vergessen !! :))

Mit freundlichen Grüssen

Kathrin Nguyen van
- Product Manager Displays -

3-Co
Computer - Components - Consulting GmbH & Co. KG
Kreuzbrook 10
20537 Hamburg
!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel, elke tft verlaat hun gebouw geheel pixelperfect. Dus 1 subpixel die het niet goed doet, dan komt hij al niet buiten.

Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens mij zie je dat goed? Volgens mij hoef je nieteens te vragen om een pixelfehler test als ik de eerste 2 zinnen lees? Dat gecombineerd met slechts 15 euro verzendkosten (?) maakt het wel een killerwinkel als dit echt waar is.

Heb 3-co net weer tegevoegd aan de database van t.net, hij is deze keer approved. Heb prijs al toegevoegd, de VP191b staat 4e in de hele LCD pricewatch en al derde in de 19" pricewatch (onder de Benq 937/Samsung 913), lijkt wel of we daadWERkelijk invloed hebben op de pricewatch, woohoo.

pricewatch: ViewSonic VP191b (19", 8ms, D-sub/DVI-D)

Mensen die al wat bij 3-CO hebben gekocht, vul meteen effe de shopsurvey in!
(en over die pixelfehler test :) )

[ Voor 118% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 16:11:
Ofwel, elke tft verlaat hun gebouw geheel pixelperfect. Dus 1 subpixel die het niet goed doet, dan komt hij al niet buiten.

Of zie ik dat verkeerd?
Wir liefern nur fehlerfreie Ware aus !!!! Alle Displays mit Pixelfehlern oder anderer Mängel kommen nicht in den Verkauf !!! Wir reklamieren diese Ware direkt bei ViewSonic !

Aber es liegt ein Versandweg dazwischen, nicht vergessen !!!! Auf diesem Weg kann noch viel passieren, das ist leider so !!! Daher können wir auch nicht garantieren das die Ware so ankommen wird wie sie unser Haus verlassen hat !! Das wäre gelogen und ziemlich sinnlos !!

Und die Geräte können auch nach einer Woche oder einem Tag noch Pixelfehler zeigen - die Displays sind alle mit der Pixelfehlerklasse II zertifiziert !! Bitte nicht vergessen !! :))
Wir liefern nur Geräte ohne Pixelfehler, ohne Mängel !!!!! KEINE Pixelfehler - dann Versand !!! 1 Pixelfehler - kein Versand, Austausch !!!
Bei 2 oder 3 Pixelfehlern können wir auch über einen Tausch reden - das entscheide ich dann im Einzelfall !! OK!!? Ich möchte ja meine neu gewonnenen Freunde aus den Niederlanden nicht gleich verärgern !!
Dus 3-Co kontroleert de TFT-schermen op pixelfouten (als je er om vraagt). En ze worden dus alleen verzonden als ze NUL pixelfouten hebben. Wat er daarna gebeurt hebben ze geen invloed op en geldt de fabrieksgarantie. Dat is wat ik er uit begrijp.
Overigens geldt dat Viewsonic volgens mij een nul-pixelfout-garantie heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die winkel is wel blij met ons Nederlandertjes...
wel ff jammer om te lezen over die geringe zwarting van de Viewsonic, eigenlijk zou ik dat natuurlijk zelf moeten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:04:
wel ff jammer om te lezen over die geringe zwarting van de Viewsonic, eigenlijk zou ik dat natuurlijk zelf moeten zien
Je kan de URL van de gepost afbeelding aan ze mailen en vragen of dat ook wel eens bij hen voorkomt en (belangrijker) of ze kunnen garanderen dat die rand zich NIET bij jouw scherm zal voordoen. Ze doen ten slotte toch ook die pixeltest. Kunnen ze ook die rand zien (of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
n00bs: Het verbaast me, dat jullie het niet zo erg diepe zwart als info uit mijn post pikken en daarop reageren, terwijl dat toch een stuk minder irritant is dan die backlight leakage bovenaan het scherm...toch? Dat is namelijk ook de hoofdrede die mij ervan weerhoudt om 'm te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie1 op 20-06-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb nergens iets gelezen van backlight leakage ;) en ik heb zelf verder nooit een TFT gehad dus geen id of dat storend is (voor mij) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op maandag 20 juni 2005 @ 17:04:
We kunnen een keer samen naar Twido gaan? :) Zomervakantie komt eraan.
Serieus ik MOET em echt zien.
en ik heb zelf verder nooit een TFT gehad dus geen id of dat storend is (voor mij) :?
Als je veel films kijkt kan het weleens afleiden, vooral in onboeiende stukken :)

Het gaat mij meer om het principe, als je een TFT koopt die in je land 530 euro (1166 piek!) kost, dan verwacht je toch niet zo'n suf kwaliteitsmankement als backlight leakage.

[ Voor 43% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je info :)
Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:22:

De VX924 heeft een overdrive TN paneel en de VP191b heeft een overdrive MVA panel, als je het verschil daar tussen niet weet moet je de startpost eens lezen. De VX924 is alleen snel (en ook dat valt wel mee t.o.v. 8ms TN panelen), de VP191b combineert snelheid en beeldkwaliteit.
Ok, dan wordt het dus dit scherm. Had het niet gezien...
Gewoon de Samsung 913N nemen, lekker goedkoop, 320 euro (zie pricewatch), prima beeld, goed zat voor tekstverwerking/internetten/spelletjes. Zit geen DVI ingang op maar er zit wel een beter paneel in.
In de startpost hebben ze het ook over Benq FP937s+ en worden nog andere alternatieven genoemd die wel een DVI-uitgang hebben. Nou zit er op de PC waar het scherm komt te staan een erg oude videokaart in en heeft die dus geen DVI-uitgang. Dan zou je dus een convertor moeten kopen op een tft met DVI uitgang aan de praat te krijgen?
Opzich is dat geen enkel probleem, maar het voordeel van DVI is dan wel weg, toch? Of heeft dat toch nog een voordeel? Anders ga ik gewoon voor de 913N, iig geen gezeik en misschien zelfs een voordeel in beeldkwaliteit (??) omdat het niet (dubbel) omgezet hoeft te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 10:46
Yokozuna schreef op maandag 20 juni 2005 @ 14:15:
Gaaf, vielen dank fur die arbeitung :) Heb Haitse (van t.net) erover gemailed. Trouwens, 15 euro verzendkosten totaal ongeacht het gewicht + vooruitbetaling?? Dat is echt damn weinig.

[...]

Zeg meneer, ga eerst bij uzelf te rade. Je kiest er zelf voor deze lange slungel van een topic door te lezen. Nergens in de topicstart staat "Lees ook nog even het topic door voor nieuwe ontwikkelingen" ofzo. De topicstart is bedoeld voor starters en is allesomvattend (dat kun je er wel uit opmaken als je de inleiding leest), zodat starters niet heel het topic door hoeven te lezen waardoor ze inderdaad vaak de weg kwijtraken.

Alle ontwikkelingen, bijvoorbeeld opvallendheden bij TFT's die duidelijk naar voren komen in userreviews komen bij de opmerkingen bij elk scherm in de TS te staan. Zo bijvoorbeeld ook het verhaal rondom de P19-2 versus de VP191b. De opmerkingen zijn verder bedoeld om verschillen aan te geven zodat mensen als jij hun eigen afweging kunnen maken op basis van feiten of kenmerken die behoorlijk zeker zijn.

Of de Samsung mooier is dan je goedkope CRT, vast wel.
Ok .... dat van die bomen was een sarcastisch grapje :) Ik heb erg veel aan dit topic gehad en met plezier de inhoud ervan doorgenomen :> Bedankt daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Opzich is dat geen enkel probleem, maar het voordeel van DVI is dan wel weg, toch? Of heeft dat toch nog een voordeel? Anders ga ik gewoon voor de 913N, iig geen gezeik en misschien zelfs een voordeel in beeldkwaliteit (??) omdat het niet (dubbel) omgezet hoeft te worden...
Precies. Ik wist al van je oude videokaart zonder DVI, daarom gewoon de Samsung 913N nemen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

[...]
Hmmm, volgens mij gaat het weer niet goed. Kreeg vandaag (Tue, 21 Jun 2005 02:19:45 +0200) een factuur van de nu geannuleerde monitor via de email. Zal vanavond even checken of ze het geld hebben terug gestort. Zo niet, dan vanavond/morgen bellen. To be continued dus... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Punk op 21-06-2005 12:37 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vraagje over de Xerox XA7-8ms.
Ik zie op vele Nederlandse sites die het scherm verkopen, dat het UPC nummer helemaal niet overeen komt met het UPC nummer van de officiele site van Xerox.

UPC nummer officiele site Xerox: 746345598054
UPC nummer Verkopers Xerox: 746345598023

Volgends mij klopt hier iets niet, of is hier iemand die mij dit kan uitleggen?

Ook zag ik ergens staan dat als het scherm in januari 2005 is gefabriceerd, dan is het de 8ms.
Dus als je ziet dat hij uit februari of andere maand komt, dan heb je niet de 8ms?

Als iemand hier meer over weet, hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mail Xerox en mail de verkoper :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:27:
[...]

webshop 3-co.de

of mail Kathrin even. Vraag naar de gratis PixelFehlerTEST.
Zoiets van : Ich möchte gerne den VP191 bei Ihnen bestellen. Ist dieser Monitor auf Lager? Könnten Sie den Pixelfehlertest für mich machen?
Verwacht wel veel uitroeptekens in haar mailtjes ;)

Overigens staat de VP191b NIET op voorraad bij hen. De VP191s wel.
Waarom zou je in GODSnaam een VP191 bestellen in Duitsland? ViewSonic heeft een uitstekende Pixelpolicy, en een Nederlandse supportdesk. Ik heb voor mijn vriendin vorige week een ViewSonic VX912 laten omruilen vanwege 1 dode pixel. Werd opgehaald en geruild op locatie! Door ViewSonic zelf :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gesproken met een aantal verkopers van de Xerox XA7. Wat nu blijkt, is dat de meeste mensen die denken dat ze de 8ms versie hebben, de 16 ms hebben. Ik weet niet tot hoevere dit zal gaan. Ik vind het zoiezo slecht geregeld van Xerox, want wat nu blijkt, weet Xerox eigenlijk ook niet wat nu de 8ms, en de 16ms versie is. Beetje klungelig als je het mij vraagt.

DEGENE DIE DE XEROX XA7-8MS NOG WILLEN BESTELLEN, VRAAG EERST NAAR HET UPC NUMMER, EN VRAAG OF ZE DE MONITOR , DOOS, EN BOEKJES, OF ER IETS VAN DIE 8MS TE VINDEN IS! EERDER NIET KOPEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Mischien dat het al langs was gekomen hoor.. don't shoot me! maar misschien wel interresant.

"19'' High-End Gaming LCD Roundup June 2005" van firingsquad
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.