n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:38:
[...]
Ja objectieve waardes heb je wat aan die kan je tegen elkaar zetten en hierop dus een keuze maken welk model beter is. Ik vind dat geen mierenneuken... wat denk je als bedrijf je hebt een nieuwe server nodig en je draait bepaalde apps dan wil je ook soms weten welke hardware net 1% sneller is en net 3% minder energie verbruikt om zo op jaarbasis misschien wel een ton te besparen.
Ik heb geen bedrijf, thx anyway.
Ik ben zelf wel geinteresseerd in getallen en FEITEN, ja als je eenmaal HBO oid doet/hebt gedaan of WO whatever dan weet je pas hoe belangrijk die feiten zijn

Een praktijk vergelijking tussen monitoren, gemaakt door dezelfde persoon, met dezelfde belichting en dezelfde apps enzovoort, dat zijn eigenlijk ook feiten waar je veel aan kan hebben. Ik ben in elk geval blij dat jij HBO/WO doet/deed. Je bent vast de enige.
Mooiere kleuren is iets onzins het gaat om nauwkeurige waarden. Welk scherm produceert kleuren die de realiteit het dichtst benaderen... en dat is iets meetbaar en uit te zetten in een tabel om weer vergelijkingen te kunnen maken.
True, al vraag ik me af of ik, als niet-gfx pro, kleur-echtheid wel het belangrijkst vind. Als een monitor de kleuren niet natuurgetrouw weergeeft, vind ik dat misschien wel mooier dan wat het echt zou moeten zijn.
Subjectieve tests heb je echt geen reet aan, omdat dit per persoon ander is.
Objectieve tests heb je dan dus ook geen reet aan, want je bent zelf ook
subjectief. Je kan een objectief/feitelijk perfect scherm kopen en het vervolgens helemaal niks vinden als je er zelf naar kijkt. Je zou de panels dan persoonlijk met elkaar moeten vergelijken, iedere potentiele koper voor zich, zou dat dus ook moeten doen.
De camera past dezelfde eigen imperfecties toe bij elk beeld dat het maakt, dus als er één een beetje onscherp of 'flets' is zijn ze dat allemaal, en kan je ze nogsteeds vergelijken: de één is dan nogsteeds meer onscherp/flets dan de ander. Als één voetbalteam zeurt over het veld dat blubberig is... je snapt em al, het andere team heeft daar ook last van.[/quote]
THG is heel precies met die ghosting tests, zo precies dat ik weet dat als hij iets goed vindt voor gaming, ik ook zeker ben dat ik het ook goed vind. Mijn eisen zijn ook erg hoog.
Metingen laten niet altijd alles zien. Of beter gezegd, je haalt niet altijd alles eruit van wat het laat zien. Stel, er is een tragere respons in een bepaald kleurbereik, maar jij kijkt alleen naar de gemiddelde, minimale en maximale waardes, dan zou het kunnen dat dat panel in een bepaalde game slechter presteert zonder dat je dat had voorzien.
THG komen niet over als hardcore fps gamers. Ik betwijfel nog of, wanneer THG zegt dat een monitor goed is voor gaming, of ik dat dan ook wel zal vinden. Daarbij komt nog dat ze niet eens echt enthousiast zijn over de ghosting van de "snelle" panels. Ze zeggen in elk geval niet dat je in snelle shooters geen ghosting zal zien! Meer zoeits van dat het acceptabel is en goed speelt.
[
Voor 3% gewijzigd door
Roenie1 op 16-06-2005 19:05
]