[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.863 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

www.3-co.de , lees de posts van Pixel Freak ook even, die heeft hier ook een P19-2 besteld en gister binnen gekregen.

* Darth Punk weet het nog niet.......P19-2 Black VS VP191B. ben zelf nog al een zeikert :P Een pietje precies. Ik twijfel omdat ik niet weet of ik me ga irriteren aan de ghosting bij de P19-2. VP191 heeft hierin zich al bewezen, maar de P19-2 is weer beter in kleuren, contrast, iets beter panel en betere prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Darth Punk op 16-06-2005 15:31 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Darth_Punk schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:29:
www.3-co.de , lees de posts van Pixel Freak ook even, die heeft hier ook een P19-2 besteld en gister binnen gekregen.

* n00bs weet het nog niet.......P19-2 Black VS VP191B. ben zelf nog al een zeikert :P Een pietje precies. Ik twijfel omdat ik niet weet of ik me ga irriteren aan de ghosting bij de P19-2. VP191 heeft hierin zich al bewezen, maar de P19-2 is weer beter in kleuren, contrast, iets beter panel en betere prijs.
Dat zelfde heb ik dus ook :(
MVA vs PVA... moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
Ik weet vrijwel zeker dat ik voor de FSC C19-4 ga. Ik wil graag een overdrive MVA of PVA panel maar heb er gewoon geen 500 euro voor over.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:29:

/me weet het nog niet.......P19-2 Black VS VP191B. ben zelf nog al een zeikert :P Een pietje precies. Ik twijfel omdat ik niet weet of ik me ga irriteren aan de ghosting bij de P19-2. VP191 heeft hierin zich al bewezen, maar de P19-2 is weer beter in kleuren, contrast, iets beter panel en betere prijs.
Ik dacht dat ghosting ook vrijwel verleden tijd was met een S-PVA paneel ?
Ook als ik dit hoor van de P19-2:
Black to black 13 ms
Grey to grey (max.) 8 ms

Moet dat toch vrijwel niet meer te merken zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

je zegt het al: vrijwel... lees de topics op prad.de maar eens. Het is aanwezig, maar het ligt aan de user hoe het opvalt of niet. De ene user valt het niet op, maar de andere kan een beetje ghosting merken en de andere valt het weer heel erg op. Ook verschilt dit per applicatie/game.

Dit kan je dus niet echt zeggen van de VP191. Als je die responsetijden grafiek op Ome Tom van de VP191 heb gezien, dan weet je dat ghosting waarschijnlijk alleen zal optreden bij een super mega fragfest bij UT 2004 ofzo...

[ Voor 4% gewijzigd door Darth Punk op 16-06-2005 16:00 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Zal dat stukje over de VP191b (8ms sticker weg, voortaan nummer checken) even toevoegen aan de opmerking bij die TFT. Bij de VX924 zal ik ook even zeggen dat men niet teveel waarde moet hechten aan de huidige reviews ervan, omdat het ging om een testversie. Danku n00bs.
Ik weet vrijwel zeker dat ik voor de FSC C19-4 ga. Ik wil graag een overdrive MVA of PVA panel maar heb er gewoon geen 500 euro voor over.
De Benq FP91e is er ook nog :) 'for your consideration.'
n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:34:
[...]Dat zelfde heb ik dus ook :(
MVA vs PVA... moeilijk
Inderdaad, toch wel :)

Die Benq FP91e heeft volgens mij ook een S-PVA panel, heb de CMO site gechecked maar daar staat ook geen paneel met dergelijke specificaties.

Ik heb trouwens ook gelezen dat Fujitsu's LCD afdeling is overgenomen door Sharp, en op hun sites kan ik geen fluit vinden van 19" panelen.
Dit kan je dus niet echt zeggen van de VP191. Als je die responsetijden grafiek op Ome Tom van de VP191 heb gezien, dan weet je dat ghosting waarschijnlijk alleen zal optreden bij een super mega fragfest bij UT 2004 ofzo...
Toch snap ik het niet. Sommige users op prad.de zien nog een klein beetje ghosting op de VP191b, terwijl dat volgens de metingen van TomsHardware niet mogelijk moet zijn bij een refreshrate van 60Hz. Om op zo'n refreshrate geen ghosting waar te nemen is een refreshrate van max 16,6ms nodig en de responstijd van de VP191s zit volgens THG altijd onder die waarde. OF users zien ghosting die er niet is OF de metingen van Toms Hardware kloppen niet, het is een van de twee. Er klopt iig iets niet dus ik blijf argwanend :)

[ Voor 102% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site van Fujitsu-Siemsens staat dat de P19-2 toch echt een S-PVA 8-bit paneel heeft. :?

http://www.fujitsu-siemen...s/tft/scenicview_p19.html daarna op technical overview klikken in de rechter kolom ernaast.

Fantastisch topic trouwens met fraaie startpost

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik dacht ook dat de FSC een PVA panel had ;) vandaar dat ik dus twijfel tussen die en de Viewsonic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad zeg. S-PVA panel, die technical overview werkte hier nooit met Firefox, met IE dus wel zie ik nu. Ik snap nog steeds niet dat die een helderheid van 280nits heeft, Samsung levert volgens hun site alleen een 19" S-PVA panel met helderheid van 250nits, de backlights zijn door Samsung al in het paneel verwerkt, zou Fujitsu-Siemens ze eruit slopen? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 13:55
Yokozuna schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:25:
[...]

Sorry dat ik dit herhaal (jullie wisten het al), maar de P19-2 heeft geen PVA paneel, Samsung maakt geen panel met een helderheid van 280nits.
Sorry dat ik dit voor het eerst zeg (je wist het nog niet), maar wanneer valt nou het kwartje eens bij je, dat de panel specs niet precies hoeven overeen te komen met de specs die de monitor fabrikanten er uiteindelijk aan hangen? Dit komt doordat niet alleen het panel zelf zorgt voor de brightness/contrast waarden/responstijd/etc, maar ook de electronica die in de monitor zit. 8)7

Correct me if I'm wrong....
Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat wanneer er een andere coating gebruikt wordt, de brightness en contrast waarden wat veranderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zie post boven je, 193P+ en P19-2 gebruiken allebei een anti-glare laag. Electronica kan misschien verschillend zijn, maar de backlights blijven van te voren ingebakken in het paneel, dus ook in de P19-2. Misschien dat ze makkelijk te vervangen zijn, maar het lijkt me niet dat Fujitsu-Siemens dat doet.

[ Voor 89% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

de FSC P19-2 heeft wel een S-PVA panel. Mogelijk wordt er voor de Samsung 193P+ een revisie gebruikt of de elektronica is niet gelijk aan die van de FSC. dat zou verklaren waarom de helderheid anders is.

Daarnaast betekend niet dat als er op de doos helderheid: 300 nits staat, dat ie dan ook 300 nits zal zijn, maar misschien 280 of 250.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dat zeker niet nee, zo heeft de Viewsonic VX924 een zwart diepte van 0.26nits (nog een stuk dieper dan dat van de VP191b) terwijl het volgens de specs 270/550 = 0.49 nits zou moeten zijn.

Dat kwam mede doordat de maximale helderheid van de VX924 (bij de testversie iig) maar 160 nits was terwijl in de specs 270 stond.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
De panel bakker test het panel misschien ook anders dan de fabrikant, waardoor de fabrikant het nodig vindt om de specs te veranderen.

edit:
Marketing en PR dames zien denk ik over het algemeen ook meer contrast en helderheid dan andere mensen. Dat komt doordat ze zo goed zijn getraind in het waarnemen van subtiele hints/veranderingen, zoals middelvingers van klanten.

[ Voor 51% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik hoop dat prad nog de Viewsonic zal testen, dan kan ik in hun testwaarden tegenover die FSC zetten... want nu heb ik echt geen idee welke beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In het vorige topicdeel had ik van iemand gelezen dat TomsHardware binnenkort met een grote berg reviews zou komen (waar momenteel alleen een test van allerlei oudere TFT's (HS94P enz.) van is geupload.) Daar mogen ze ook weleens mee opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Inderdaad...en ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik denk dat je beter aan THG's bevindingen niet TE veel waarde kan hechten, omdat de praktijk altijd heel anders is dan de theorie. En THG is wat panels betreft één en al theorie...

edit:

Ik hoop niet dat die test die er nu staat, de enige was/wordt.
n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:11:
Ik hoop dat prad nog de Viewsonic zal testen, dan kan ik in hun testwaarden tegenover die FSC zetten... want nu heb ik echt geen idee welke beter is.
Als je hem tegenkomt op Prad, meld je het hier dan even?

[ Voor 53% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ook duurt het eeuwen voordat THG iets test. Ze beloven een berg ;)
Maar goed ze hebben natuurlijk veel hardware te testen, ik ben het er verder niet mee eens dat THGpuur theorie is, er worden veel praktijktesten gedaan waarbij echt tot het uiterste wordt gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Dat THG alleen maar theorie is zal je mij niet zien beweren. Zelfs de TFT tests zijn dat niet. Toch vind ik de TFT tests deels te theoretisch.

[ Voor 64% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Theoretische tests? Wat bedoel je? Teveel metingen te weinig meningen? Dat is objectief versus subjecief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Meten hoe kleur-echt een scherm is is één ding, maar als het om zulke kleine percentage-verschillen gaat, ben je behoorlijk aan het mierenneuken, en zou het kunnen dat een scherm dat minder goed uit die test komt, in jouw ogen juist mooiere kleuren heeft. Dus wat heb je er dan aan om te weten welk scherm je moet kiezen (tenzij je een graphics pro bent, misschien)? Maak dan kwaliteitsfoto's van hetzelfde beeld op elke monitor, ofzo...

Ghosting tests: Ja leuk, die metingen, maar ik heb het idee dat Tom er zoveel waarde aan hecht dat hij al bevooroordeeld kan zijn bij de praktijk games test die de metingen moet onderbouwen.

Ik ben van mening dat je een "subjectieve" mening ook objectief kunt vormen. Als jij de schermen naast elkaar had staan zoals bij THG, dan kon je een ghosting praktijk test doen die gewoon objectief te noemen is. Je vergelijkt immers de schermen met elkaar.

Edit:

Ik ben klaar met editen, hoor. Time for food. :Y)

[ Voor 61% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Roenie1 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:28:
Meten hoe kleur-echt een scherm is is één ding, maar als het om zulke kleine percentage-verschillen gaat, ben je behoorlijk aan het mierenneuken, en zou het kunnen dat een scherm dat minder goed uit die test komt, in jouw ogen juist mooiere kleuren heeft. Dus wat heb je er dan aan om te weten welk scherm je moet kiezen? Maak dan kwaliteitsfoto's van hetzelfde beeld op elke monitor, ofzo...

Ghosting tests: Ja leuk, die metingen, maar ik heb het idee dat Tom er zoveel waarde aan hecht dat hij al bevooroordeeld kan zijn bij de praktijk games test die de metingen moet onderbouwen.
Ja objectieve waardes heb je wat aan die kan je tegen elkaar zetten en hierop dus een keuze maken welk model beter is. Ik vind dat geen mierenneuken... wat denk je als bedrijf je hebt een nieuwe server nodig en je draait bepaalde apps dan wil je ook soms weten welke hardware net 1% sneller is en net 3% minder energie verbruikt om zo op jaarbasis misschien wel een ton te besparen.

Ik ben zelf wel geinteresseerd in getallen en FEITEN, ja als je eenmaal HBO oid doet/hebt gedaan of WO whatever dan weet je pas hoe belangrijk die feiten zijn ;)

Mooiere kleuren is iets onzins het gaat om nauwkeurige waarden. Welk scherm produceert kleuren die de realiteit het dichtst benaderen... en dat is iets meetbaar en uit te zetten in een tabel om weer vergelijkingen te kunnen maken. Subjectieve tests heb je echt geen reet aan, omdat dit per persoon ander is.
Wat heb je aan kwaliteitsfoto's die je weer op een scherm bekijkt :? :? :?

THG is heel precies met die ghosting tests, zo precies dat ik weet dat als hij iets goed vindt voor gaming, ik ook zeker ben dat ik het ook goed vind. Mijn eisen zijn ook erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Achja, elke site een andere opzet, maar dat is niet erg, genoeg andere pro-review sites en user-reviews om je oordeel op te baseren. Hoe meer hoe beter :) Als je maar genoeg verschillende bronnen met ervaringen hebt kun je daar wel een redelijk waarheidsgetrouw oordeel uit trekken.

n00bs om mooie kleuren geef ik ook geen zak, ware kleuren boven alles. Toms Hardware is gewoon meer gefixeerd om metingen, maar dat is niet erg want ze gebruiken voor elk scherm precies dezelfde meetmethoden, op die manier kun je dus inderdaad goed vergelijken, hoewel ik nog steeds m'n twijfels heb bij de reponsetijd metingen van de VP191b. Ze zeggen bij THG "this is what we want, reponsetime under 16.6ms!" maar vervolgens vertellen ze weinig over hun ervaring met ghosting in spellen etc. Dat is wel jammer, want veel prad.de users zien nog 'wat' ghosting op de VP191b, hoe weinig ook. THG zou hun eigen testresultaten ook kritisch moeten bekijken dus vergelijken met hun eigen bevindingen in spellen.

Ben het met jullie allebei deels eens :)

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:38:
[...]

Ja objectieve waardes heb je wat aan die kan je tegen elkaar zetten en hierop dus een keuze maken welk model beter is. Ik vind dat geen mierenneuken... wat denk je als bedrijf je hebt een nieuwe server nodig en je draait bepaalde apps dan wil je ook soms weten welke hardware net 1% sneller is en net 3% minder energie verbruikt om zo op jaarbasis misschien wel een ton te besparen.
Ik heb geen bedrijf, thx anyway.
Ik ben zelf wel geinteresseerd in getallen en FEITEN, ja als je eenmaal HBO oid doet/hebt gedaan of WO whatever dan weet je pas hoe belangrijk die feiten zijn ;)
Een praktijk vergelijking tussen monitoren, gemaakt door dezelfde persoon, met dezelfde belichting en dezelfde apps enzovoort, dat zijn eigenlijk ook feiten waar je veel aan kan hebben. Ik ben in elk geval blij dat jij HBO/WO doet/deed. Je bent vast de enige.
Mooiere kleuren is iets onzins het gaat om nauwkeurige waarden. Welk scherm produceert kleuren die de realiteit het dichtst benaderen... en dat is iets meetbaar en uit te zetten in een tabel om weer vergelijkingen te kunnen maken.
True, al vraag ik me af of ik, als niet-gfx pro, kleur-echtheid wel het belangrijkst vind. Als een monitor de kleuren niet natuurgetrouw weergeeft, vind ik dat misschien wel mooier dan wat het echt zou moeten zijn.
Subjectieve tests heb je echt geen reet aan, omdat dit per persoon ander is.
Objectieve tests heb je dan dus ook geen reet aan, want je bent zelf ook subjectief. Je kan een objectief/feitelijk perfect scherm kopen en het vervolgens helemaal niks vinden als je er zelf naar kijkt. Je zou de panels dan persoonlijk met elkaar moeten vergelijken, iedere potentiele koper voor zich, zou dat dus ook moeten doen.
Wat heb je aan kwaliteitsfoto's die je weer op een scherm bekijkt :? :? :?
De camera past dezelfde eigen imperfecties toe bij elk beeld dat het maakt, dus als er één een beetje onscherp of 'flets' is zijn ze dat allemaal, en kan je ze nogsteeds vergelijken: de één is dan nogsteeds meer onscherp/flets dan de ander. Als één voetbalteam zeurt over het veld dat blubberig is... je snapt em al, het andere team heeft daar ook last van.[/quote]
THG is heel precies met die ghosting tests, zo precies dat ik weet dat als hij iets goed vindt voor gaming, ik ook zeker ben dat ik het ook goed vind. Mijn eisen zijn ook erg hoog.
Metingen laten niet altijd alles zien. Of beter gezegd, je haalt niet altijd alles eruit van wat het laat zien. Stel, er is een tragere respons in een bepaald kleurbereik, maar jij kijkt alleen naar de gemiddelde, minimale en maximale waardes, dan zou het kunnen dat dat panel in een bepaalde game slechter presteert zonder dat je dat had voorzien.

THG komen niet over als hardcore fps gamers. Ik betwijfel nog of, wanneer THG zegt dat een monitor goed is voor gaming, of ik dat dan ook wel zal vinden. Daarbij komt nog dat ze niet eens echt enthousiast zijn over de ghosting van de "snelle" panels. Ze zeggen in elk geval niet dat je in snelle shooters geen ghosting zal zien! Meer zoeits van dat het acceptabel is en goed speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Hier nog een of andere franse site met reviews van een hoop bekende 19 inch tft's

http://www.lesnumeriques.com/article-57.html

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
5/5 voor de Viewsonic... jammer dat de Fujitsu-Siemens 19-2 er niet bij zit.

Quote uit een user review van de VP191 op Prad.de:
UT2003:
Ich muss vorausschicken dass ich kein Profi Zocker bin und nur ab und zu mal ein Game spiele.
Das Bild ist hier so klar und die Farben prächtig dass man die Schlieren wirklich vernachlässigen kann. Wenn ich mich mit der Maus extrem schnell hin und herbewege dann fallen Schlieren auf aber im normalen Spiel sind sie nicht störend.
Bisher hatte ich noch kein Spiel, bei dem mich die Schlieren wirklich extrem gestört hätten.
Voor degenen die niet zo goed duits kunnen lezen, maar wel heel goed babelenglish, de Babelfish vertaling:
I must send on ahead that I no professional Zocker am and only from time to time times a Game plays. The picture is here like that clear and the colors magnificently that one the streaks really neglect can. If I with the mouse extremely fast and move then fall streaks on however in the normal play am not disturbing her. So far I had still no play, with which the streaks would have really extremely disturbed me.
Dat valt me toch wel wat tegen. Dat "extreem snel bewegen" met de muis zoals hij het ziet komt waarschijnlijk aardig overeen met normaal spel in UT voor een goede/serieuzere speler... (180 graden draai bijvoorbeeld)

Post a.u.b. eens wat ervaringen, wat betreft bewegingsonscherpte op TFT's? Als wat ik lees klopt, dan hebben alle TFT's dat, omdat het inherent is aan de techniek. Hoe storend is dit in games? Krijg je er geen koppijn van na lang spelen van een snelle game, net als bij een onscherpe monitor?

[ Voor 107% gewijzigd door Roenie1 op 16-06-2005 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ghosting zal NOOIT helemaal verdwijnen maar de Viewsonic is op DIT moment nog het BESTE wat je kan kopen... sneller scherm is er niet. Dus als dat niet goed genoeg is heb je simpelweg pech ;) ik denk dat het reuze meevalt en dat er als diehard gamer gewoon goed op te gamen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Roenie1 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:03:
Ik ben in elk geval blij dat jij HBO/WO doet/deed. Je bent vast de enige.
Ik ook hoor! :P Eerst HBO en ben nu WO aan het afronden :P hehe

Anyway, het blijft natuurlijk een feit dat je een review in twijfel kunt trekken. Maar in principe ben ik het eens met de stelling dat wanneer dezelfde test op alle monitoren wordt uitgevoerd het toch een beeld geeft hoe die monitoren ten opzichte van elkaar staan. En inderdaad zijn cijfers heeel belangrijk, maar het verschil zit hem in het feit hoeveel waarde iemand hecht aan die cijfers en in hoeverre iemand er vertrouwen in heeft dat de cijfers ook echt 'kloppen' of van belang zijn. :O

Verder denk ik dat Ghosting WEL ooit zal verdwijnen, namelijk op het moment dat de schermen sneller worden dan onze ogen kunnen waarnemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Over die ghosting, dat zal zeker, alleen niet met de huidige techniek ;)
Met OLED zullen wij daar geen last meer van hebben, maar de techniek nu toegepast in de TFT's zal nooit snel genoeg zijn om ghost vrij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:03:
[...]

Als je tijd hebt zou je kunnen wachten. De P19-2 die ik sinds gisteren binnen heb voldoet aan jouw eisen, maar wellicht dat de P193+ nog beter is. Overigens is de inkijkhoek van mijn exemplaar (revisie 2) niet echt geschikt in de huiskamer! En er zijn nog steeds geen betrouwbare tests waarbij de P19-2 en de 193P+ met elkaar vergeleken worden.
Ik denk dat ik nog wel even wacht dan. Tot die 193P+ uitkomt en wat in prijs gedaalt is. Zal wel voor het eind van het jaar zijn toch.. Wat dan heb ik er echt 1 nodig.
[...]
500+ euro vermoed ik, maar zal binnen een paar maanden zakken naar 400+, vermoed ik.
ok dat bedoel ik. Tegen die tijd heb ik wel meer geld gespaard en kan ik wel €500 spenderen (of meer :p)
[...]
Neem dan een 17".
mmmh. nee wil echt graag een 19". Kan ik niet echt goed onderbouwen behalve dan dat ik graag een groot scherm heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
THG over de VP191b
What counts is being able to sustain 60 frames per second (16.6 ms per frame) regardless of the content of the image (and therefore regardless of the color or level of gray). And that's what the AU Optronics 190EN03 V.0 panel does.

In short, this panel delivers EXACTLY what an LCD panel should: Latency below 16 ms over the entire use range.
The gap was closed, but we still found the VP191b more responsive overall. The L90D+ might possibly have a slight advantage in rapid transitions (black/white), but it's really a slim one.

But the VP191b, the L90D+ and the VG912 all offer good, saturated colors in games, which in itself improves the playing experience.
Hier wordt niets gezegd over of hij nu een BEETJE of GEEN ghosting vertoont. Misschien zit ik de mierenneuken, maar tomshardware mag wel eens wat kritischer zijn t.o.v. die 14.5ms gemiddeld die ze meten! Er gaat ook geen belletje rinkelen van 'huh? kan dat wel'? Nee.

Bij Behardware zeggen ze tenminste waar het blijkbaar op neer komt:
Placed in clone mode with the Belinea 10 17 35, one of the monitors on the market with the fastest reaction time, we were really seeking out the tiniest detail to say that the TN was the fastest. This VA is excellent. It is possible to play any FPS, even the fastest ones. We have made so many tests with CRTS and LCDS that we know this scene by heart and we jump all over the place to see if there are any smudges or disturbing blur effect. And lo and behold: there is not a single thing! It isn’t as fast as a CRT monitor but you really need to have a good eye and some training to realize it.

For any other games: World of Warcraft, Sims..., not only will you be impressed by the color quality but also by its contrast (the opposition of colors with the depth of the black).

Conclusion: perfect for games.

[ Voor 128% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL LOL... ja same here, ik zie hem ook liever in praktijk... maarje waar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat ik zei over behardware klopt voor geen kanten, zie post edit :) Behardware zegt dat je wel verschil ziet met een CRT kwa responstijd, maar volgens THG zou dat onmogelijk moeten zijn bij een refreshrate van 60Hz. Behardware zegt echter wel dat dit gewoon de beste TFT voor games is. Probleem is alleen dat ze nog niet zoveel overdrive VA panels hebben getest.

Grrr, ik zou echt bijna afreizen naar Twido of Tcd om die VP191b in actie te kunnen zien :)

[ Voor 108% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik had op AcesDirect op 26-05 P19-2 black besteld in de veronderstelling dat ze er één minimaal op voorraad hadden(had daarover gebeld), maar tja....voordat mn geld werd ontvangen door die gasten, was tie al weer verkocht :( Gister toch maar gemaild om te annuleren. Als ik mn geld terug heb van die gasten dan kan ik mn tfttje bestellen bij 3-co.de. Dunno of het de P19-2 black wordt of toch de VS VP191B.

Ow jah.... ik ben 3e jaars HBO informatica student, als ik het binnen 4 jaar haal ga ik ik UNI doen, dus er zijn meer hoog opgeleiden dan je denkt Roeni1 :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dacht ie van niet? :)

Denk dat de slimste mensen toch in de 2 grote centrale topics zitten, oftewel het 19" topic en het centrale ATi topic!

[ Voor 75% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Darth_Punk schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:14:
Ow jah.... ik ben 3e jaars HBO informatica student, als ik het binnen 4 jaar haal ga ik ik UNI doen, dus er zijn meer hoog opgeleiden dan je denkt Roeni1 :)
4e jaars Technisch Informatica student met nog 1.5 week te gaan (hoop ik) :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Technische informatica in Eindhoven? In dat geval, respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:46:
Wat ik zei over behardware klopt voor geen kanten, zie post edit :) Behardware zegt dat je wel verschil ziet met een CRT kwa responstijd, maar volgens THG zou dat onmogelijk moeten zijn bij een refreshrate van 60Hz. Behardware zegt echter wel dat dit gewoon de beste TFT voor games is. Probleem is alleen dat ze nog niet zoveel overdrive VA panels hebben getest.

Grrr, ik zou echt bijna afreizen naar Twido of Tcd om die VP191b in actie te kunnen zien :)
Kunnen we anders geen GOT review van tft's doen? Ok ok, je moet het willen om je tft mee te venten, maar als een aantal GOT'ters ff bij elkaar komen en dan wat testjes draaien, pics maken en daarna gezamelijk een review schrijven? Is dit een goed idee?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hier nog een product survey van de Xerox XA7 19i 8ms
De vraag is of het de 8ms versie is, maar vrolijker wordt je er iig niet van.
Kunnen we anders geen GOT review van tft's doen? Ok ok, je moet het willen om je tft mee te venten, maar als een aantal GOT'ters ff bij elkaar komen en dan wat testjes draaien, pics maken en daarna gezamelijk een review schrijven? Is dit een goed idee?
Daar zat ik stiekem ook al aan te denken :)

[ Voor 116% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Weet iemand of en zo ja waar ik een voet kan krijgen voor een Benq FP937s+ of een Hyundai L90D+ .
Deze voet moet verstelbaar zijn in hoogte.Die hyundai is al verstelbaar in hoogte, maar die heeft wel zo'n afgrijzelijk lelijke voet erop. Het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hier nog een leuke aanbieding: Samsung 913N incl Splinter Cell CT, 333 euro

Sjobiscity: Als de Benq FP937s+ VESA mounting heeft kun je er in principe elke voet op zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Even mijn verslag over mijn zwarte FSC P19-2.
  • Waarom gekocht?: Ik kijk redelijk veel films, speel af en toe een spelletje (Age of Mythology, Grand Prix 4, F1 Challenge 99-02) en gebruik hem voor mijn studie: papers schrijven en programmeren. Ook doe ik redelijk vaak wat met Photoshop, maar zeker niet professioneel.
  • Vergelijkingsmateriaal: Ik heb weinig ervaringen met TFT's, dit is mijn eerste. Hiervoor had ik een CRT-scherm, nl. de 19" Iiyama A902MT, die 1600x1200x85Hz deed.
  • De shop: Besteld bij 3-co.de. Erg nette service, toen eenmaal het geld er was, was hij in een dag bij mij in Amsterdam! Afgelopen maandag geld overgemaakt, woensdag was het bij 3-co en donderdag was het scherm er. Erg snel dus. Verzonden via dpd.de, die een online tracking system hebben. Ik heb in totaal €455 betaald.
  • Verpakking: Netjes verpakt in de standaard verpakking. Uitgebreide rekening erbij, met ook specificatie van de gratis pixeltest. Ik las dat iemand zich afvroeg of zij nou controleerden of het scherm geen pixelfouten had of alleen voldeed aan Klasse II. Volgens mij versturen ze het scherm alleen als er geen pixelfouten zijn, want ik heb duidelijk in mijn e-mails gezet of ze daarop wilden controleren. Een DVI-kabel, power-kabel, een analoge kabel en een audio kabel worden meegeleverd.
  • Scherm: Moooooi! Makkelijk kantelbaar, handige software om de kleuren in te stellen. Heb wel het gevoel dat de kleuren anders zijn dan op mijn CRT, maar dat maakt mij niet echt uit. TV kijken was prima te doen. Als je het scherm 90 graden draait, is er wel ghosting te zien. De voet is ook handig. In de handleiding staat dat er een handige mogelijkheid is in het OSD-scherm om het contrast automatisch in te laten stellen, maar die optie zit bij mij niet in het OSD-menu. Ook het indrukken van de 'auto'-knop heeft geen resultaat. Heeft iemand hier met een P19-2 dit ook?
    Zoals verwacht, waren er geen pixelfouten te bekennen. 3-co beweerde nog nooit een P19-2 te hebben gehad met defecte pixels.
  • Meegeleverde software: Displayview, een wizard om je scherm mee in te stellen, is erg handig. Je kan alles via het OSD instellen, maar met dit programma'tje word je door de instellingen gelootst (en hoef je ook niet in het OSD menu te duiken, de instellingen doe je in het programma zelf). Ook Pivot Pro doet zijn werk naar behoren, namelijk het kantelen van het beeldscherm. Gek genoeg staat Pivot Pro niet toe om te upgraden van 7.65 (de meegeleverde versie) naar 7.68 (de nieuwste versie).
  • Films/spelletje ervaringen: Beide nog niet gedaan, komt nog zodra gedaan. Wel TV gekeken via m'n Cinergy 400 en Digitale TV van KPN. Daarbij was het beeld prima en vond ik het zwart ook mooi. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal (ik zie geen mogelijkheid dit scherm naast een andere te testen).
  • Conclusie: Prima scherm, ik ben erg blij met mijn aankoop!

[ Voor 33% gewijzigd door ernstblaauw op 17-06-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn videokaart ook een DVI-I uitgang, maar daar kan je toch ook een DVI-D stekker op aansluiten ? Ik heb ook een verloop stekker voor op die uitgang, de ene stekker verloopt dan naar VGA en de andere blijft DVI-I ? Maar het is wel een vrouwlijke stekker, dus dan kan je toch ook een DVI-D aansluiten op die stekker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ernstblauw: Speel je spellen, kijk je weleens films? Ervaringen daar mee? Hoe is de diepte van het zwart t.o.v. je oude CRT en welke CRT had je? Welke instellingen gebruik je op je TFT (helderheid en contrast, kleur temperatuur)?

Dit moet je ook eens uitleggen
Als je het scherm 90 graden draait, is er wel ghosting te zien.
Een TFT is niet bedoeld om in pivot mode mee te gamen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Aanvulling op mijn ervaringen hierboven:
Ik had een Iiyama A902MT, die 1600x1200x85Hz deed.
Ik kijk veel films en speel af en toe een spelletje, maar beide nog niet gedaan. Ik heb inmiddelsw wel TV gekeken via mijn Terratec Cinergy 400. Dat gaf een prima beeld. De diepte van het zwart vind ik prima en heb nog geen een keer gedacht: goh, dat is ook niet zwart. Ik moet wel zeggen, ik heb bijna geen ervaring met andere TFT schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:12:
Een TFT is niet bedoeld om in pivot mode mee te gamen :)
Dat weet ik, alleen ik deed een ghostingtestje van prad.de. Ik schrok best wel, flinke ghosting! Toen bedacht ik me dat ik in de pivotmode zat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik kijk veel films en speel af en toe een spelletje, maar beide nog niet gedaan.
Doe binnenkort effe dan en zet alle bevindingen even in je originele post over de P19-2, anders moet ik 3 links naar jouw ervaringen in de startpost zetten, das niet echt handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:25:

[...]

In die review is het inderdaad maar zeer de vraag of ie idd wel een 8ms scherm heeft. Want hij zegt dat er nergens op de doos staat dat het 8ms, maar bij de 8ms schermen zit er op de doos een sticker met 8ms erop. Had ik eerst ook niet en toen ben ik hem dus gaan omruilen voor een scherm wat wel 8ms is. Ben benieuwd welke maand die geproduceerd is....

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 17-06-2005 13:31 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:20:
Technische informatica in Eindhoven? In dat geval, respect!
Nee HBO in Breda. Ik was eerst van plan om na middelbare school de TI op de TU/e te gaan doen samen met een klasgenoot toen. Niet gedaan maar wel het plan om mijn master te gaan volgen na HBO. Ook dat heb ik nu laten varen, ben er een paar keer geweest en het is niet de studie die ik zou willen volgen.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
Darth_Punk schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:14:
[...]

Het was sarcastisch bedoeld. (Ik zelf deed ook HBO.)

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie1 op 17-06-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
ernstblaauw schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:09:
Even mijn verslag over mijn zwarte FSC P19-2.
  • Meegeleverde software: Displayview, een wizard om je scherm mee in te stellen, is erg handig.
Maar is de software ook echt nodig, of kan je alles ook via het OSD doen? Mis je bepaalde instelmogelijkheden als je de software niet installeert? Ik gebruik Linux namelijk ook weleens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Roenie1 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:51:
[...]

Maar is de software ook echt nodig, of kan je alles ook via het OSD doen? Mis je bepaalde instelmogelijkheden als je de software niet installeert? Ik gebruik Linux namelijk ook weleens....
Zie mijn aangepaste bevindingen in mijn eerdere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

ernstblaauw schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:09:
  • Scherm: Als je het scherm 90 graden draait, is er wel ghosting te zien.
Dit volg ik niet, waarom zou er meer ghosting zijn als je je scherm draait? (De responstijden van de pixels veranderen daar toch niet mee?) Is er misschien iemand die dit uit kan leggen?

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
anonimoes schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:13:
[...]

Dit volg ik niet, waarom zou er meer ghosting zijn als je je scherm draait? (De responstijden van de pixels veranderen daar toch niet mee?) Is er misschien iemand die dit uit kan leggen?
Ik denk dat dit komt doordat de software die dit alles omdraait, niet snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
ernstblaauw schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:27:
[...]

Ik denk dat dit komt doordat de software die dit alles omdraait, niet snel genoeg is.
Softwarematige ghosting? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

ernstblaauw schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:27:
[...]

Dan zou je een vertraging krijgen, maar geen ghosting. Ghosting is een eigenschap van het scherm en niet van de software.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:31:
[...]

In die review is het inderdaad maar zeer de vraag of ie idd wel een 8ms scherm heeft. Want hij zegt dat er nergens op de doos staat dat het 8ms, maar bij de 8ms schermen zit er op de doos een sticker met 8ms erop. Had ik eerst ook niet en toen ben ik hem dus gaan omruilen voor een scherm wat wel 8ms is. Ben benieuwd welke maand die geproduceerd is....
Ik heb net een reply gegeven op zijn review.
Even afwachten op zijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
anonimoes schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:46:
[...]

Dan zou je een vertraging krijgen, maar geen ghosting. Ghosting is een eigenschap van het scherm en niet van de software.
Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed omschreven. Wat ik bedoelde, is dat er niet soepel te scrollen is als demonitor gekanteld is. Ook ziet de test van prad.de, een groot grijs vierkant met een klein rood vierkant, er niet uit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Review Update
http://www.behardware.com/news/lire/17-06-2005/#7640

Huidig beste Game monitor:
?

Huidig beste Fotobewerk monitor:
IIyama H1900

Huidig beste Overall monitor:
ViewSonic VP191b

Opmerking over de Fujitsu-Siemens P19-2:
een mooi scherm MAAR de standaard kleurinstellingen zijn echt ZEER gaar, om dit te corrigeren heb je best wat kennis in huis
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/13/IMG0013102.jpg

Als ik dit zo zie, hoef ik dit scherm niet... als ik hardware moet aanschaffen om die kleuren goed te corrigeren ben ik een paar 100 Euro extra armer.

Daarnaast is dit scherm NIET geschikt voor gaming:
We could try to find the words, but we feel that it is best to be direct: this panel sucks for games. There is no improvement compared to previous 25ms MVA panels. The result is so bad that we even asked ourselves if it wasn’t better before…the characters are all followed by a trail of light comparable to comet tails.
Hij krijgt ook een dikke onvoldoende op behardware en ik zou dit scherm dus ook niemand meer aanraden!

[ Voor 113% gewijzigd door n00bs op 17-06-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb de review net gelezen. Erg jammer, ik vond dit een mooie monitor. Ben benieuwd hoe de 193P+ gaat presteren........ voorlopig is voor mij de P19-2 van de baan........ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk dus dat ik gewoon die Viewsonic ga bestellen het lijkt mij sterk als die Samsung het beter gaat doen, die Samsung 193P+ heeft dus hetzelfde panel maar is wel zeer vertraagd. Ik vraag mij dan ook af waarom? zouden ze toch bewust zijn van deze problemen en dit in de electronica proberen op te lossen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
We are going to disappoint a lot of you guys. This panel was much awaited as Samsung clearly pushed it during the last CeBit. We could try to find the words, but we feel that it is best to be direct: this panel sucks for games.
Haha. Zal em effe toevoegen aan de startpost, op prad.de bleek iig dat de P19-2 trager was dan de VP191b. De ultimate TFT is er dus nog steeds niet :) Samsung S-PVA paneel zou ultiem kunnen worden als de ghosting minimaal is. Het is maar hopen dat de 173/193P+ het beter gaan doen door betere electronica...

Ik denk dat de conclusie van het 19" TFT topic nummertje 3 de regel blijft. Ghosting, hoe weinig ook, is onlosmakelijk verbonden aan de werking van TFT's.

Zal es wat meer van die ene 6ms Benq opzoeken, misschien leuk alternatief voor de 8ms Samsung paneeltjes.

[ Voor 39% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:27:
[...]

Haha. Zal em effe toevoegen aan de startpost, op prad.de bleek iig dat de P19-2 trager was dan de VP191b. De ultimate TFT is er dus nog steeds niet :) Samsung S-PVA paneel zou ultiem kunnen worden als de ghosting minimaal is. Het is maar hopen dat de 173/193P+ het beter gaan doen door betere electronica...

Ik denk dat de conclusie van het 19" TFT topic nummertje 3 de regel blijft. Ghosting, hoe weinig ook, is onlosmakelijk verbonden aan de werking van TFT's.

Zal es wat meer van die ene 6ms Benq opzoeken.
Maar ook de kijkhoeken waren veel smaller dan de Viewsonic en dat ligt dus aan het panel en niet de electronica ;) ik denk dus niet dat die Samsung zo ultiem zal worden... Ik denk dus voor de meesten die net als ik aan het wachten waren voor de ultieme alround monitor het nu duidelijk mag zijn dat er komende tijd geen beter scherm zal komen dan de Viewsonic...
En die mensen hebben dus voor jan ^&^ zitten wachten :)

Misschien wil iemand een kleine IA organiseren voor de ViewSonic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En die mensen hebben dus voor jan ^&^ zitten wachten
Hehe, dat is correct! Maar toch, ik heb toch nog zo'n onderbuik gevoel dat Behardware een of andere brakke versie heeft, ik wacht nog enkele proreviews af, maar als ik nu zou moeten kiezen zou het ook zeker de VP191b worden ja.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Het blijft toch gek idd, dat samsung helemaal hotel-de-botel is over dit panel en dat een productieversie van FS met dit panel gewoon SUCKED.
Het zou mij inderdaad niet verbazen als samsung nu bezig is met het verbeteren van de elektronica en dat daarom de monitor zo laat op de markt komt; het panel is dan ook al klaar en wordt dus oa geleverd aan FS.
Misschien is het nog te vroeg om te zeggen dat ik voor JAN met de korte achternaam heb zitten wachten, maar het lijkt er iig wel op vandaag!! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja Yoko ik dacht ook even dat ze gewoon een brak scherm hadden gekregen? misschien iemand die hier opheldering over wilt vragen per mail een behardware? neem aan als ik de rest van de reviews zie dat ze niet te snel hun conclusies trekken :?

Maar ik hou mij aanbevolen voor de VP191b als iemand hier een winkel voor kan vinden en we er bv 5 direct aanschaffen... (valt dan vast een leuke korting te regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Dubbelpost

[ Voor 94% gewijzigd door ernstblaauw op 17-06-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Ik heb dus die FSC P19-2. Hoewel de kleuren wel wat anders zijn dan op mijn oude CRT, vind ik het absoluut niet storend (en misschien gaf mijn CRT het wel 'fout' weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:42:
Ja Yoko ik dacht ook even dat ze gewoon een brak scherm hadden gekregen? misschien iemand die hier opheldering over wilt vragen per mail een behardware? neem aan als ik de rest van de reviews zie dat ze niet te snel hun conclusies trekken :?

Maar ik hou mij aanbevolen voor de VP191b als iemand hier een winkel voor kan vinden en we er bv 5 direct aanschaffen... (valt dan vast een leuke korting te regelen).
Bij 4launch is een monitor van 400 euro, 375 als je er 10 koopt. Scheelt dus wel wat, maarja, gewoon bij 3-co.de halen scheelt ook :)

Over dat S-PVA paneel, Samsung staat toch wel bekend als een merk met hoge maatstaven, ik denk idd niet dat ze kwa ghosting en kleurafwijking zomaar een suckende 193P+ op de markt brengen. S-PVA panelen zouden ook een grotere kijkhoek moeten hebben. Ik volg het echt niet maar, ik blijf lekker afwachten, eerst maar zakkenvullen met een goed vakantie baantje want er moet nog meer gekocht worden...

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ernstblaauw schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:44:
Ik heb dus die FSC P19-2. Hoewel de kleuren wel wat anders zijn dan op mijn oude CRT, vind ik het absoluut niet storend (en misschien gaf mijn CRT het wel 'fout' weer).
Zoals je in die grafiek kan zien, waarbij de fabrieksinstellingen gebruikt worden heb ik nog nooit zo een afwijking gezien... zelfs TN panelen hebben standaard niet zo een afwijking.
Ik moet wel zeggen dat wanneer jij iemand kan regelen die de spullen heeft om je scherm te calibreren, jij ultieme kleuren zal hebben! en waarschijnlijk een betere weergave dan van je oude CRT.

Maar de fabrieksinstellingen zuigen dus gewoon hard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Pixelfreak had toch zo'n calibratie apparaat? Valt die niet te lenen, voor een vergoeding? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja idd daar zat ik ook nog aan te denken. Wat een verschil zeg die Viewsonic is in Duitsland 459 Euro en de goedkoopste in de pricewatch is 534 Euro... neem aan dat verzendkosten niets schelen :?

Mocht pixelfreak zijn calibratie apparaat beschikbaar stellen tegen een vergoeding, dan denk ik dat wel meer mensen in dit topic er gebruik van zullen willen maken waarmee hij weer zijn centen terug verdient van de aanschaf... (ik heb namelijk ook wel interesse wanneer ik een TFT heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Bij de P19-2 zit dus een programma'tje, DisplayView, die je helpt je monitor af te stellen. Dat gaat prima ,e n na het gebruiken van DisplayView vind ik de kleuren er prima uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja de tests.... PixelFreak is er juist weer heel erg tevreden over

http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/1001

En ik heb meer lovende dingen gehoord over dit scherm, misschien hadden hun gewoon een brakke versie ? Want die uitspraken die hun doen slaan natuurlijk nergens op... Maar goed ik krijg hem binnenkort ook :9~ Dus dan zou ik mijn eigen mening geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke dan, hopelijk speel jij wel first person shooters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 16:45:
Oke dan, hopelijk speel jij wel first person shooters?
Yep heb van alles in huis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb behardware gemaild over die FSC scherm en met wat vragen over de 193P+. Dus even afwachten wat ze zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een exacte vertaling van die Franse review van een paar weken geleden. Dus inderdaad een dubbelpost.

Mijn advies voor mensen die kunnen wachten : wacht op een review van THG of Anandtech van de P19-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:49:
Pixelfreak had toch zo'n calibratie apparaat? Valt die niet te lenen, voor een vergoeding? :+
Hoi Yoko,
Nee, Floriske heeft zo'n apparaat gekocht.
Ik heb zelf ook wel interesse om dat apparaat te lenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hoe gaat het nou in z'n werk, je plakt zo'n ding op je scherm, via software laat hij je scherm allerlei kleuren tonen, en hij meet dan de afwijking t.o.v. zijn ingebakken juiste waarden en past de monitor settings vervolgens automatisch aan? Heb je dan genoeg aan het onthouden van de settings op de 3 schuifbalken? (RGB) Zodat je het apparaat later e.v.t. niet nog een keer nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 17:23:
Hoe gaat het nou in z'n werk, je plakt zo'n ding op je scherm, via software laat hij je scherm allerlei kleuren tonen, en hij meet dan de afwijking t.o.v. zijn ingebakken juiste waarden en past de monitor settings vervolgens automatisch aan? Heb je dan genoeg aan het onthouden van de settings op de 3 schuifbalken? (RGB) Zodat je het apparaat later e.v.t. niet nog een keer nodig hebt?
Geen idee, maar je verhaal klinkt logisch.
Ik vermoed dat zo'n ding een kleurprofiel aanmaakt (zoals ook in de Properties van je scherm) dat je vervolgens kan kiezen.

Ik denk dat het dan ook nog afhangt van je omgevingslicht (dus zit je altijd in dezelfde TL omgeving heb je genoeg aan één keer meten, maar als je zoals ik in daglicht werkt, verandert de kleur om je heen natuurlijk met het uur).

En het hangt ook nog af of het programma dat je gebruikt overweg kan met een kleurprofiel.

Zie ook http://www.digifotoweb.nl...t/monitor_ag_09-04-05.pdf
en
http://www.colorvision.com/profis/profis_view.jsp?id=101

Floriske, waar béééén je?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap niet waarom de fabrikant niet meteen de monitoren calibreert en in de hardware gewoon al de goede settings zet (eventueel een paar verschillende settings voor verschillende omstandigheden). Calibreren kost toch geen uren? Paar getalletjes in de hardware kost toch geen bakken geld?

Zou het niet van tevoren kunnen omdat het ook van het DVI uitgangssignaal van je videokaart afhangt? Niets is perfect...

Maargoed, in principe heb je aan info over de drie (rood groen blauw) schuifbalkjes toch genoeg? Blauw waarde xx, groen waarde xx, rood waarde xx? Ik heb ook gehoord dat als je de brightness omlaag krikt (wat je bijna altijd doet omdat bijna alle TFT's op max helderheid te fel zijn) je de monitor weer overnieuw moet calibreren omdat de kleurverhouding dan weer zijn veranderd, klopt dat? Ik heb er de ballen verstand van, maar ben wel nieuwsgierig :)

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Reactie van Behardware
Hi,

I have myself a 193P and I like it... for the viewing angles and colors.
Sorry, my P19-2 isn't defective. The same panel will be in the 193P+, you're right, and also in the ViewSonic VX912. I've talked about it with ViewSonic, they have already done a few tests and told me that they had the same feeling about the VX912 when they compare it with a VP191b. The MVA 8 ms from AU is so much better for games...

I dont't know if Samsung will correct it on the 193P+, sorry.

Regards,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung's overdrive aka MagicSpeed werkt dus nog niet fatsoenlijk en de kijkhoeken zijn tevens nog niet fatsoenlijk (terwijl dat bij de oude 193P wel zo is). De ultieme TFT zal dit jaar dus niet verschijnen (misschien de 750P/950P voor Eizo prijzen), gelukkig is er inderdaad al wel een ultieme allround TFT voor een allround prijs bij 3-co.

TFT's he, het blijven zwakke dingen :) Er valt altijd wel IETS op te zeiken!

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

idd. en zeiken zijn wij goed in O-)

Maar ik ga dus gewoon die Viewsonic bestellen... nog meer mensen die binnen korte tijd die gaan halen? anders kunnen we misschien en groepskorting regelen, omdat het dan ook bv naar 1 adres wordt verstuurd. Zat bij dit scherm nou een DVI kabel?

Dit is ook wel een mooi dingetje voor bij dat scherm:
http://www.viewsonic.com/...inment/tvvideoprocessors/

Enige wat vervelend is dat ik serieus moet nadenken over een nieuwe videokaart... of is het ook mogelijk om te gamen op een kleiner opp. van je scherm in 1024x768 met een ATI videokaart?

[ Voor 49% gewijzigd door n00bs op 17-06-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuur dan maar naar mij adres. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 12:25:

[...]

Dag, die review is van mij.
Ik denk dat ik wel de 8ms versie heb (heb zelfde UPC code als op de site), maar ben gewoon te verwend met mijn CRT. Het blijft een feit dat ik sommige games onspeelbaar blijf vinden (Ik speel Q3 op hoog competatief niveau).

Op de vorige Regroup LAN heb ik een Samsung 913N geprobeerd, dat scherm ghoste iets minder als dit scherm (beetje logisch natuurlijk, dat Samsung scherm is een TN scherm).

Wat ik wil zeggen is dat de term ghosting zonder echte metingen een subjectieve waarneming blijft, en ik ben gewoon erg gevoelig voor ghosting. Voor mij is die-hard gamen op een tft voorlopig een no-go.
Gepost door Lucki3 - vrijdag 17 juni 2005 - 18:58 Score: 1
Ik heb de volgende gegevens achterop de monitor:
Product No: XA7-19i
Model No: 900P
Serial No: E98Z5207624
Mfg. Date: FEBRUARY 2005

Op de doos staan de volgende gegevens:
Text onder de barcode:
(7) 46345 59802 (3)
Productcode: LQZ-EGT-N0W324-D
en hetzelfde serial nr. als op de monitor

In vergelijking met mijn 25ms Neovo is hij wel flink beter met ghosting, maar lange van ideaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:00:
Maar ik ga dus gewoon die Viewsonic bestellen...
Het is de meest betrouwbare TFT van het moment ja, dus teleurstellen wordt moeilijk!

Ik wacht nog even op de 193P+ en de Belinea 101920 die allebei rond augustus uitkomen. Even kijken of de 193P+ wel fatsoenlijk presteert in snelle games en even kijken of de Belinea een beetje aan de VP191b kan tippen. Langer dan Augustus ga ik in ieder geval niet wachten, ik koop deze zomer een overdrive VA paneel en daarna over x jaar kunnen we ons helamaal storten op OLED/SED panelen :)
Ik ben gewend geraakt aan het wachten en deze VM Pro 410 van 40 euro gaat nog wel even mee denk ik.

Maar boeiend, veel plezier ermee! Ga je hem ook bij 3co halen?

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik zie veel mensen in duitsland TFTs bestellen, maar hoe zit het dan met garantie? Ik weet namelijk (uit eigen ervaring) dat van sommige merken de nederlandse importeur heel erg lastig kan doen wanneer je een apparaat uit het buitenland hebt laten komen.... Gaat mij vooral om F-S en Viewsonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ze testen van tevoren of je scherm aan de ISO pixel class 2 voldoet (heb ik begrepen). De kans dat erna een defecte pixel ontstaat is er, maar is klein. Komt er alsnog een onacceptabel aantal, dan kun je het vast via 3co regelen door je scherm naar hen te zenden, verzendkosten zullen dan wat hoger zijn, maar zoveel zal het volgens mij niet schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Ik bedoel meer wanneer je scherm na bijvoorbeeld een jaar uitvalt...

Die Viewsonic VP191B en S zijn verder toch gewoon hetzelfde scherm enzo, alleen een ander kleurtje kast toch?

[ Voor 46% gewijzigd door LordLynx op 17-06-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:00:

Maar ik ga dus gewoon die Viewsonic bestellen... nog meer mensen die binnen korte tijd die gaan halen? anders kunnen we misschien en groepskorting regelen, omdat het dan ook bv naar 1 adres wordt verstuurd...
Ik heb al heel wat deeltjes meegelezen van dit topic. Begin dit jaar de 'oude' versie IIyama 481 (zwart) in bestelling gehad (vanwege positieve geluiden in dit topic); maar kon niet meer geleverd worden. Achteraf niet heel erg rouwig om, want ik wil toch ook wel graag Pivot hebben. Mijn aandacht ging de laatste weken uit naar de 193P onder het mom van: gamen doe ik wel op mijn 19"CRT. Maar... ik ben toch bang dat ik dat ook op m'n TFT wil doen. Ik speel alleen maar racegames (GTR). Dus die Viewsonic geniet mijn voorkeur. Ik hik alleen nog tegen de prijs aan. En het halen uit Duitsland heb ik het (vooralsnog) ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tja ik zie het maar zo, zo'n VP191b/s gaat als het goed is zeker 3 jaar of meer mee, dan mag het wel wat kosten. Wachten op prijsverlagingen van Viewsonic heeft in Nederland iig geen zin. Viewsonic verlaagt hun prijzen hier nauwelijks. Ik heb 3/4 jaar terug een Viewsonic VP912s (12ms TN paneel) gekocht voor 540 euro, paar maanden daarna was hij 525 euro en daarna was de prijs niet meer gezakt. Moet je zien wat hij nu kost: pricewatch: ViewSonic VP912s (19", 12ms, D-sub/DVI-D)

Er zit dus weinig anders op dan flink dokken in Nederland als je em niet in Duitsland wilt kopen.

Wel leuk om te weten dat er net zo'n draadje als dit loopt ergens anders :)
I wouldn,t buy a tft panel at the moment, the new modells are getting introduced right now. (its realy the worse time to buy a tft panel).

so wait for a few weeks.

monitors 19" tft to look out for.

Viewsonic VX924, Viewsonic VP191b, Belinea 101920 (ref. 111919), Xerox X7 19i 8ms, Fujitsu-Siemens P19-2,

all of these tft,s have an 8ms overdrive mva/pva panel wich is absolutly the best you can get at the moment waiting for these panels is defantly word the time. smilenod

[ Voor 115% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:13:
...
Er zit dus weinig anders op dan flink dokken in Nederland als je em niet in Duitsland wilt kopen.
Ik weet het :P Maar heel eerlijk gezegd spelen nog 2 dingen een rol. Ten eerste vind ik de voet van de Viewsonic oerlelijk en de kabelaansluiting kan mij nu ook niet bepaald bekoren.
Ja, dat zijn wel niet de belangrijkste zaken bij het uitzoeken van een TFT; de beeldkwaliteit is natuurlijk nr. 1. Maar toch, de kabelaansluiting van de 193P vind ik super! En de voet vind ik ook mooier. Hij is er alleen niet in 't zwart...

Toch nog maar eens goed prakkiseren of ik m'n huidige IIyama Vision Master Pro 452 als game-monitor ga houden.

Want kan het maken van keuzes toch moeilijk zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

idd. great minds think alike :)

Maar ik denk idd dat ik hem bij 3-co ga bestellen. Wil alleen precies uitgezocht hebben hoe zit met met de garantieafhandeling of dit binnen NL zelf te regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik weet het :P Maar heel eerlijk gezegd spelen nog 2 dingen een rol. Ten eerste vind ik de voet van de Viewsonic oerlelijk en de kabelaansluiting kan mij nu ook niet bepaald bekoren.
Ja, dat zijn wel niet de belangrijkste zaken bij het uitzoeken van een TFT; de beeldkwaliteit is natuurlijk nr. 1. Maar toch, de kabelaansluiting van de 193P vind ik super! En de voet vind ik ook mooier. Hij is er alleen niet in 't zwart...
Niemand zal ontkennen dat de 193P heerst over alle andere TFT's kwa design, in dit geval is het geen kwestie van smaak. Als je de 193P lelijk vind heb je gewoon geen smaak!

Tja het hangt allemaal (!) van je geduld af, als je bereid bent nog 2 maanden te wachten, dan kun je e.v.t. nog de Belinea 101920 (ref 111919) kopen welke hetzelfde paneel gebruikt als de Viewsonic VP191b of meemaken dat de 193P+ toevallig opeens een stuk minder zuigt voor gaming dan de Fujitsu P19-2 :)
Maar ik denk idd dat ik hem bij 3-co ga bestellen. Wil alleen precies uitgezocht hebben hoe zit met met de garantieafhandeling of dit binnen NL zelf te regelen is.
Doe dat :) Daar zullen wel meer mensen benieuwd naar zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 17-06-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:55
Lucky schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:11:
[...]

Dag, die review is van mij.

[...]
Bedankt voor je reply :)

Ik denk dat er dan gewoon verschil in ghosting beleving zit.
Wat voor de 1 prima is, is voor de ander erg tegenvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:48:
[...]
Tja het hangt allemaal (!) van je geduld af, als je bereid bent nog 2 maanden te wachten, dan kun je e.v.t. nog de Belinea 101920 (ref 111919) kopen welke hetzelfde paneel gebruikt als de Viewsonic VP191b of meemaken dat de 193P+ toevallig opeens een stuk minder zuigt voor gaming dan de Fujitsu P19-2 :)
Ik wacht al zo lang. Je blijft wachten. Er komt altijd weer wat nieuws, mooiers, beters etc. Vandaag heb ik me voorgenomen dat ik binnen nu en een week de knoop ga doorhakken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja ik ben het wachten ook zat! en ik denk gewoon niet dat Samsung de 193P+ zoveel kan verbeteren. Ik denk wel dat ze de kleuren perfect kunnen corrigeren, zodat ze niet zo rampzalig zijn als bij de FSC (standaard), misschien zal het scherm "iets" sneller zijn, maar dan nog de kijkhoek was ook gewoon "te" smal. En ik zie ze dit niet corrigeren met electronica ;)

Maar misschien brengt Samsung wel een 2e rev. uit van het panel :? het zou kunnen... en dan kan het idd. alsnog het beste scherm worden.

Verder denk ik niet dat die Belinea beter zal zijn dat de VS maar wel zal evenaren... maar goed de prijs in Duitsland is erg netjes voor de Viewsonic en niet een reden om hem niet te bestellen. In NL vind ik hem te duur.

En ja ik blijf ook van mening dat het design van Samsung geweldig is! maarja uiteindelijk draait het bij mij toch om de inhoud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 22:48:
[...]
of meemaken dat de 193P+ toevallig opeens een stuk minder zuigt voor gaming dan de Fujitsu P19-2 :)
Yoko, waar baseer je je mening op dat het spelen van games op de P19-2 problemen zou geven? Toch niet die Franse review en die vertaling he....
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.