[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.862 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
De Fujitsu P17-2 is nu op voorraad bij Takeitnow.nl en Central Point, zal me dus niet verbazen als de P19-2 deze dagen bij Nederlandse winkels op voorraad komt.

[ Voor 142% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Yokozuna schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:58:
Benq FP91e (met S-PVA paneel) in enkele weken leverbaar a 425 euro
http://www.acesdirect.nl/?c_id=83
http://efacomp.nl/flatscreentft.htm
Slechtere ergonomie dan de P19-2 (geen hoogte verstelbaarheid etc.), in mijn ogen ook wat lelijker, maar wel een paar tientjes goedkoper, we zullen zien hoe hij presteert. Heb em net toegevoegd aan de pricewatch, als hij door de mods toegevoegd is zal ik em in de startpost zetten.

* Steeds meer winkels die de nieuwste Xerox XA7 19i (800:1, 300nits, 8ms) verkopen voor een mooi prijsje, 398 euro: http://www.rax.nl/-/nav/1...916/item/XEROX-XA7-19I-19

* De Samsung 913N prijsverlaging: 319 euro!
pricewatch: Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)

[...]

100% subpixel garantie die ook nog eens onsite is. Deze garantie gaat waarschijnlijk dus ook gelden voor de 173P+ en de 193P+. Kan een argument zijn om nog te wachten op de 193P+. (Wel dus altijd naar die ZBD garantiekaart vragen. )
Deze garantie is door Samsung helemaal verwaarloosd. Mijn 193p heeft 1 bright-subpixel. Samsung had ik hiervan op de hoogte gesteld per telefoon. Als antwoord kreeg ik "aan 1 pixel wordt niks gedaan".

Daarna gemaild met een bewijs dat dit wel zo was. Enfin; monitor werd opgehaald en ging naar Samsung, week later teruggekregen: niks aan veranderd. Zelfde bright subpixel, ook met precies hetzelfde antwoord. :(

Het was binnen 14 dagen gemeld btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat zou ik dus echt niet pikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb 2 jaar bij een hardware bedrijf gewerkt (SvP IT solutions, heet nu IT's news ofzo) vooral reparatie klussen verzorgen, viel ook vaak binnen de garantie, als we dan bij de klant terugkwamen met de gerepareerde PC lieten we altijd ter plekke zien dat alles gefixed was. Dit vind ik wel zwaar kut van Samsung service NL, gewoon oplichterij.

Dan is een garantie van mediamarkt/mycom/paradigit toch een stuk 'dekkender', moet je hem wel zelf terugbrengen maar krijg je wel je geld terug/ tegoed bon etc.

Wel belangrijk want ik ben stap 4 (pixel policy) aan het veranderen, stukje bij beetje alle pixel policy's van alle merken bij elkaar aan het zetten. Ik zal bij Samsung's 'exclusieve garantie' voor enkele types naar jouw post verwijzen.

[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spk2go schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:22:
Bij PCM hebben ze een review geschreven over LCD monitoren. De uitkomst bij 19":

Beste product: Eizo Flexscan L778

Ik verdenk ze van smeergeld, het beste product bij 17" was ook een Eizo. :P Ook staat die monitor niet op de site. Toch een linkje naar de vermeende opvolger: klik! Wel een flink prijskaartje.
...knip...
Jammer ze niet de FS P19-2 hadden, anders had die zeker de beste geweest. :P
In de buyer's guide van Prad.de staat de Eizo L778 toch echt bovenaan het lijstje hoor. En de P19-2 staat daar niet ver vandaan. Het lijkt er dus op dat je wel iets meer krijgt voor iets meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
Waarom is de FS C19-4 eigenlijk niet leverbaar in Nederland? Moet hij nog komen of komt hij hier nooit?
Heb wel interesse in dit scherm met P-MVA voor 300 euro :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

@yokozuna: De pixel policy van bijna alle bekende merken kan je hier vinden. Van Fujitsie Siemens weet ik dat alleen gaat om pixel ISO class 2. zie P19-2 pdf.

@robje: De C19-4 is net uit! Dat verklaart waarom deze tft nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Daarnaast denk ik dat deze C19-4 nooit zo goedkoop gaat worden in Nederland. Denk dat de introductie prijs tussen de 350-390 euro zal zijn.

Wat ik wle vreemd vind is dat ik nergens op de fujitsu-siemens websites (.com, .nl, .de) info kan vinden over de C19-4 :? Moet nog komen zeker :P

[ Voor 38% gewijzigd door Darth Punk op 13-06-2005 10:41 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Darth_Punk schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:31:
@yokozuna: De pixel policy van bijna alle bekende merken kan je hier vinden. Van Fujitsie Siemens weet ik dat alleen gaat om pixel ISO class 2. zie P19-2 pdf.

@robje: De C19-4 is net uit! Dat verklaart waarom deze tft nog niet in Nederland verkrijgbaar is. Daarnaast denk ik dat deze C19-4 nooit zo goedkoop gaat worden in Nederland. Denk dat de introductie prijs tussen de 350-390 euro zal zijn.

Wat ik wle vreemd vind is dat ik nergens op de fujitsu-siemens websites (.com, .nl, .de) info kan vinden over de C19-4 :? Moet nog komen zeker :P
Klopt, ik zag hem ook nergens, alleen op prad.de en in de duitse winkels.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Darth_Punk schreef op maandag 13 juni 2005 @ 10:31:
Dat is gebruikelijk denk ik. Op de nederlandse samsung website kan ik bijv de 193P+ ook niet vinden, maar op de .com versie wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Mlancee schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:07:
[...]

Dat is gebruikelijk denk ik. Op de nederlandse samsung website kan ik bijv de 193P+ ook niet vinden, maar op de .com versie wel
Ook op de .com versie ontbreekt hij ;)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zodra er meer info is over beschikbaarheid zal ik hem in de startpost zetten, want kwa prijs/kwaliteit verhouding zal het volgens mij een prima scherm worden.

Benq FP91E trouwens net toegevoegd aan de startpost (S-PVA panel, 25ms blackblack, 8ms GtG, 1000:1, 250nits, DVI)

[ Voor 110% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

hmm. "Ze" hadden toch zelf ook wel kunnen zien dat het duidelijk om een ander (overdrive) scherm gaat??
Het zal wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oh, nu blijkt dat ze in de pricewatch alleen black-black responstijd weergeven, de overdrive versie staat er ook bij.

Benq FP91E op voorraad voor 402 euro! http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

25ms black-black WOW nog trager dan de Samsung 193P+ :p
Die is trouwens op amerikaanse sites gewoon te bestellen voor 550 dollar (450 Euro). Ik heb geen idee hoeveel de invoerrechten zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zullen we eerst reviews afwachten voordat we gaan soebatten over die 25ms? :) De lage prijs valt iig niet te ontkennen.

Ik bedoel, kiezen tussen de Xerox of de Benq (allebei 400 euro), geef mij de Benq maar. Zit tenminste altijd een Samsung S-PVA panel in en das zoieso kwaliteit, alleen ghosting moeten we dus even afwachten.

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Yokozuna schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:59:
Oh, nu blijkt dat ze in de pricewatch alleen black-black responstijd weergeven, de overdrive versie staat er ook bij.

Benq FP91E op voorraad voor 402 euro! (25ms black-black, 8ms GtG) http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

Mooi prijsje voor een scherm met S-PVA panel en DVI.
Dan heeft Azerty hem dus ook al staan als ik het goed begrijp, omdat er '25ms' stond dacht ik dat het om een oude versie ging, maar er is dus maar 1 91E.......

Zit nu alleen te twijfelen of die FS niet beter is aangezien deze 13ms B-B heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zie de Benq FP91E eerder als concurrent van de Xerox XA7 19i (8ms) gezien beide schermen een prijs van rond de 400 euro hebben en beide geen hoogte verstelbaarheid/pivot hebben, maar wel DVI. De Benq zou volgens de specs een zwartwaarde van (250/1000=) 0.25nits moeten weergeven, das superdiep :) De Xerox (300/800=) 0.37nits, dat halen Samsung 8ms TN paneeltjes soms nog. De VX924 (4ms TN paneel) haalt zelfs al een zwartwaarde van onder de 0.30nits. Het is tegenwoordig niet meer een regel dat VA panelen persé een dieper zwart weergeven dan TN panelen.

In de Benq zit in ieder geval een zwaar kwaliteits panel, moet alleen nog z'n snelheid bewijzen. Het paneel is blijkbaar iets trager dan het P-MVA paneel van AUOptronics (in de VP191b). Bij prad.de is de Benq FP91e al getest door een user, hier de brakke vertaling. Ik kan er alleen niet uit afleiden dat het om een S-PVA of uberhaupt een overdrive paneel gaat, de review is ook al van bijna 4 maanden terug...
----fp91e as already written schliert the 91E with dark red/brown sounds plentifully. (I hold evenly held whether I the word plentifully to use am because it for some ratz fatz k.o a criterion be can however unfortunately am it so.) BUT, it is really only with certain colors like that which it schliert. for absolute opportunity players or people with streaks is not so sensitive becomes with it probably to deal to be able possibly can I thereby even live although I is there very precise. But the K.O. which it for me from that run gehauen has "tries" I times to explain now: With Doom3 flickers to a lamp of very often nearly always covers and that one flickers flash which one on would wind notices sees out as if me only 8 colors to be available. Evil PC. with fire of effects on one wound itself "reflects" is is it farbgebrutzel mixes out red/green/yellow-brown. I have as a layman for it no explanation, the other two that anyhow did not make. With SOURCE the gruenstich is noticeable again, with maps such as Prodigy and actually everywhere where to clearly see grey is. Farcry at the beginning by roars to go sees everything "moosig" out on the others rather rusty (pointed in such a way to be is) to my brother completely fell still more on beside me sat. Central earth was quite good to play. Very clearly and retort-rich out for strategy Zocker saw the most beautiful picture of all three.
Ghosting is blijkbaar niet alleen van het paneel afhankelijk, zo ghost de Fujitsu C19-4 volgens reviews meer dan de VP191b terwijl in beide schermen het overdrive MVA paneel van AUOptronics zit.

offtopic:
heerlijk die topics :) CRT oF TFT

[ Voor 174% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat wisten we al Yoko ;) was al eerder gebleken... hangt ook af van de electronica. En tot nu toe zie je ook volgens alle reviews dat die Viewsonic in praktijk het snelste reageert en heeft toevallig ook de laagste B-B overgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, ik vraag me dus alleen nog steeds af hoe de Fujitsu-Siemens een blackblack responsetijd van 13ms kan hebben terwijl de Benq FP91e er een van 25ms heeft terwijl hetzelfde S-PVA paneel is gebruikt. HOEWEL :) De Fujitsu heeft een helderheid van 280nits, de Benq 250nits, het S-PVA paneel van Samsung heeft ook een helderheid van 250nits. Misschien zit er wel een Fujitsu P-MVA paneel in de Fujitsu-Siemens :)

Het wordt echt een tijd voor een paar dikke pro-reviews.

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2005 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:30:
Ik ben nu al aan het lezen vanaf deel 5 en ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij de juiste keuze is.
Ik game graag en kijk veel films.
Nou zou ik dus eigenlijk moeten wachten op een overdrive MVA/PVA scherm.

Maar.. :)

Op zich is een TN paneel ook al mooi qua beeld. Zal ik echt veel merken tussen een nieuw TN scherm en een nieuw MVA overdrive scherm?

Ik zag namelijk de ViewSonic vx912. Dat leek me een erg mooi scherm, qua design en specs. Dat scheelt ruim 150 euro met een MVA overdrive scherm van ViewSonic.

Ik ben wat beeldkwaliteit nu een Samsung 19" CRT gewend. Zou iemand mij een kort advies kunnen geven? Ik twijfel namelijk echt of het wel waard is om meer geld uit te geven voor een scherm deze zomer als ik nu al een mooi scherm kan halen waarvan de beeldkwaliteit ook al er goed is zonder enige ghosting.
Ik kon verder geen ervaringen vinden met het vx912 scherm..
Ik heb nu een VX912 voor m'n vriendin gekocht, en aangesloten op een 9600XT. Wat een mooi scherm! Perfect beeld, inkijkhoek is zeer hoog, films en DVD's kijken gaat perfect, en ghosting ben ik niet tegengekomen (NFSU, WoW, films...). Prachtscherm, lage responstijd, en mooie kabelwegwerking. Ik zal zsm wat pics maken. Weet overigens niet waarom dit niet terug kan of mag komen hier, maar ik post het toch :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Yokozuna schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:14:
Ik zie de Benq FP91E eerder als concurrent van de Xerox XA7 19i (8ms) gezien beide schermen een prijs van rond de 400 euro hebben en beide geen hoogte verstelbaarheid/pivot hebben, maar wel DVI.
Die Xerox heeft voor mij zowiezo afgedaan, dus daar vergelijk ik niets meer mee. Verder vind ik 9 tientjes prijsverschil nou niet bepaald een bedrag waardoor iets niet met elkaar zou concureren, ik ben zowiezo niet zo erg aan een budget gebonden, had al 700 euro apart gezet voor een HS94P een half jaar geleden, maar toen bleef mijn 22" CRT ineens werken een paar maanden, toen die eenmaal kapot ging was dit scherm vervangen door de 95....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Je had het over de 913P, beetje verkeerd gelezen :+

Edit:
Ik begin er steeds harder over te denken om de Fujitsu Siemens C19-4 in Duitsland te bestellen, bijvoorbeeld hier: www.cyberport.de
Zijn er nog redenen waarom ik dit niet moet doen?

[ Voor 28% gewijzigd door reskobon op 13-06-2005 16:20 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

* floriske.nl heeft vandaag zijn spyder2 binnen gekregen :D

Nu alleen mijn 2 monitoren nog ;) Het is nu even behelpen aangezien de spyder2 geen multi monitor support heeft, bij twee identieke monitoren maakt dit niet veel uit, maar ik heb nu twee totaal verschillende CRT's staan.

Gelukkig heb ik met wat vogelen toch een oplossing bedacht :X
Tijdens het opstarten van windows laadt de software van de Spyder2 één monitorprofiel in, maar met de bijgevoegde profilechooser kan ik als windows eenmaal is gestart elke monitor een tweede profiel aanwijzen.

Dus heb ik beide monitoren even als primair ingesteld gehad en voor iedere monitor een profiel aangemaakt met de spyder2, nu heb ik dus twee sensor gecalibreerde profielen :D

Moet nu dus alleen bij iedere op-/herstart mijn secundaire monitor even het juiste profiel toewijzen, maar het werkt wel :*)

En moet zeggen dat ik het een geweldig apparaat vind, mijn secundaire monitor is echt aardig aan het verslijten, maar toch met het gemaakte profiel lijken de twee plaatjes van mijn monitoren nagenoeg identiek :D

Maar goed, eigenlijk niet het topic voor dit verhaal ;) over iets minder dan 2 weken komen mijn 2 P19-2's binnen en dan zal ik mijn bevindingen in combinatie met de spyder2 hier zeker posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 13:55
Hou ik je aan. Ik hoop dat je een beetje begaan bent met shooters, om UT (welke versie dan ook) of Quake 3 heel kritisch te bekijken met ultra-snelle muis bewegingen. Toch zou ik het niet zo erg vinden als je die spyder2 uit de review laat, hoor. :X

[super edit]

Voor een gamer mét eisen wat betreft beeldkwaliteit, zoals ik, is het moeilijk te weten of (bepaalde) Overdrive MVA TFT's nou snel genoeg zijn voor het snellere werk of niet, dat blijft toch heel persoonlijk, en ze zijn zelden te bezichtigen in de normale winkels. Laatst sprak ik iemand die een stokoud, spotgoedkoop 25ms TN scherm gebruikt, en die zegt geen ghosting of blurring te zien what-so-ever. Yeah right. Daar wringt hem dus de schoen, de één is ziet het gewoon niet, en de ander ziet alles en ergert zich dan ook aan alles. Hij is ook niet bepaald een hardcore gamer of pc-gek. Hij speelt wel shooters, maar er is een verschil tussen hoe Jan Modaal zijn muis beweegt in "minder snelle shooter X", en hoe een serieuze ladder/league speler dat doet in UT of Quake.

Ik heb jaren lang UT gespeeld op een CRT én op een hoog niveau, en als een monitor bijvoorbeeld te langzaam is om 60 fps strak en constant aan te kunnen, dan zie/voel ik dat... alles wat onder ~55 zit is merkbaar trager. Als ik zo naar die grafieken op THG kijk, schat ik het gemiddelde op zo'n 21ms, voor een Overdrive MVA panel (of snel TN panel). Neem ik voor het gemak 20ms. Dan kom je op 1000/20=50 fps. Dat is al op het randje, dus dan vraag ik me toch af of de pieken (beelden met veel kleurovergangen die meer dan 20ms nodig hebben) op gaan vallen.

Motion blur wil ik ook niet hebben, in elk geval totaal niet opvallend tijdens normaal (=SNEL) spelen. Watvoor nut heeft het om een dikke graphics kaart te hebben met AA en AF, als je hele beeld blurred is bij snelle bewegingen? Ik vraag me dan ook altijd af hoe kritisch een reviewer nou echt is. Ik mag dan tegenwoordig niet meer zo serieus gamen en geen UT meer spelen, maar ik blijf net zo kritisch als altijd, dat verandert gewoon niet meer. Ik zie alles. En ja, de kans is groot dat ik mijn monitor in de toekomst ga gebruiken voor andere snelle shooters.

(Het gaat mij momenteel tussen de P19-2 en de Viewsonic VP191b.)

TN schermen hebben gewoon niet de beeldkwaliteit om mij de overstap van CRT naar TFT te laten maken. Ik kom dus automatisch uit bij Overdrive MVA panels. Ik heb op een of andere shop-site een aantal buyer reviews gelezen van de Viewsonic VP191b 8ms, en er waren er een aantal behóórlijk negatief, zo van: "Koop deze monitor NIET voor games!!!" Dat geeft toch wel te denken. Misschien hebben diegenen toevallig een oudere versie geleverd gekregen (16, 20 of 25ms, wat het dan ook was), maar misschien waren zij wel gewoon kritischer dan de rest?

Zijn er al echte UT of Quake freaks met Overdrive MVA panel, die hun ervaringen kunnen delen?

[/super edit]

[ Voor 102% gewijzigd door Roenie1 op 13-06-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Euhm waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar wat is een spyder2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Een of ander apparaat wat je beeldschermen op elkaar kan afstellen. Kost in ieder geval veel geld, dus snap niet waarom het het waard is, maar dat zal vast iemand mij haarfijn gaan uitleggen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Trax_Digitizer schreef op maandag 13 juni 2005 @ 22:36:
Euhm waarschijnlijk heb ik iets gemist, maar wat is een spyder2??
Een kleur celebratie apparaat dacht ik

Edit: :( @ Allesisbezetgvdm
Net iets sneller zijn he, gemenerik.

[ Voor 15% gewijzigd door Mud.Starrr op 13-06-2005 23:19 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Allesisbezetgvd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:16:
Een of ander apparaat wat je beeldschermen op elkaar kan afstellen. Kost in ieder geval veel geld, dus snap niet waarom het het waar is, maar dat zal vast iemand mij haarfijn gaan uitleggen :P.
lol, dat ga ik inderdaad aan je uitleggen, maar niet haarfijn aangezien het eigenlijk alleen interessant is voor grafisch vormgevers etc :P

Als grafisch vormgever is het ontzettend belangrijk dat hetgene wat je digitaal ontwerpt ook uit de pers komt rollen zoals je wil ;) logisch volgens mij, het moet niet zo zijn dat wat je in paars ontwerpt op je monitor uiteindelijk roze uit de drukpers komt ;)

Om dat te realiseren zal dus ook de monitor waar je op ontwerpt het beeld zo natuurgetrouw weer moeten geven zodat je qua kleur niet voor verrassingen komt te staan.
En daar komt dus (in mijn geval) de Spyder2 van Pantone Colorvision om de hoek kijken, hiermee is het mogelijk je monitor(en) zo natuurgetrouw mogelijk op kleurweergave te calibreren naar drukwerk toe.

Het is alsware een sensor die je op je monitor plaatst met zuignappen en de software doet de rest (op wat basisinstellingen na) en maakt een kleurprofiel voor je monitor aan wat bij elke windows start gecontroleerd ingeladen wordt.

kort maar krachtig genoeg volgens mij :+

edit: vandaar dat het voor jullie denk ik ook wel interessant is om te weten of de P19-2 kleurecht te calibreren is of niet (alhoewel testen dat al lang uitgewezen hebben eigenlijk)

[ Voor 17% gewijzigd door floriske.nl op 13-06-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ah op die fiets. Die dingen ken ik wel, die hebben hier ook wel eens gestaan. Mijn pa geeft les op het GLE in Eindhoven (heet nu eindhovense school).

Maar dat is natuurlijk zwaar offtopic :) Zo ver zal ik overigens niet hoeven gaan met mijn monitor, maar ik ben wel heeeel erg benieuwd naar je ervaringen/review mbt de P19-2, want ik wil hem ook!!

[ Voor 41% gewijzigd door Trax_Digitizer op 14-06-2005 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Over TFT afstellen gesproken, TomsHardware zegt elke keer dat de kleurechtheid (afwijking van de eigenlijke waarde) minder wordt bij het instellen van een lagere helderheid, daarom hechten ze zoveel waarde aan een TFT die bij maximale helderheid niet te fel is (zoals de VX924, die iets van 160nits weergeeft bij maximale helderheid, vonden ze een fijne waarde om mee te werken), een dergelijke TFT geeft over het algemeen ook een dieper zwart, wat ook een voordeel is. Dubbel voordeel dus bij een TFT die op maximale helderheid niet te fel is.

Heb het op andere sites ook eens gelezen maar niet zo expliciet.

Ik weet nog dat ik contrast en helderheid allebei op 50% zette bij de VP912s :) Blijkbaar dus flink fout maarja, dat TN paneel was achteraf toch al niet echt geschikt voor grafisch werk.
Daar wringt hem dus de schoen, de één is ziet het gewoon niet, en de ander ziet alles en ergert zich dan ook aan alles.
Jup, daarom vertrouw ik ook niet zoveel mensen m.b.t. het ghosting verhaal in spellen, het is TE subjectief. De prad.de ghosting test heeft wel een mode waarin je vanaf een bepaalde snelheid de tekst niet meer kan lezen, die waarde geef je dan op (op forums) en daaruit kun je wat objectiever bepalen van hoeveel ghosting een TFT last heeft, ofzo.

Heb zelf vanaf 1995 Quake1 gespeeld en doe af en toe nog wat potjes. Ghosting was enigsinds merkbaar op de VP912s (12ms TN paneel). Ik zie dat ze bij THG een gemiddelde reactietijd van iets van 29ms meetten, daarbij kun je op bijna alle momenten nog wel wat ghosting zien. Opviel was dat in Quake1 veel meer ghosting te zien was dan bij UT2003, daar kon je op sommige momenten gewoon geen ghosting zien, totdat je een gele lamp in het donker zag, duidelijke nagloei :) Het verschil enorm per spel, kleurzetting van het spel was heel belangrijk bij dat TN panel. Bij overdrive panelen lijkt dat weer te verschillen, de VP191s zou voor alle kleurovergangen ongeveer dezelfde responsetijd (15ms) hebben, de P19-2 zou bij donker bruin/rood - zwart overgangen weer een beetje ghosting vertonen. Enige conclusie die ik uit reviews kan opmaken is dat de een bij overdrive panelen geen ghosting meer ziet, en de ander een klein beetje.

Ja, je MOET ze echt zelf zien, ik ben opzich best bereid daar een eindje voor te reizen, want er staan nu een hoop overdrive panelen in de startpost maar ik heb er zelf gewoon nog geen enkele gezien. Best slecht. Bezoekje Mycom/Mediamarkt/BCC? :)
edit: vandaar dat het voor jullie denk ik ook wel interessant is om te wete n of de P19-2 kleurecht te calibreren is of niet (alhoewel testen dat al lang uitgewezen hebben eigenlijk)
Schijnt echt wonderen te doen ja, vooral bij TFT's met alleen een VGA ingang en geen DVI ingang. De Fujitsu-Siemens C19-4 gaf na calibratie 99% van alle kleuren perfect weer.

[ Voor 92% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mud starrr schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:17:
[...]

Een kleur celebratie apparaat dacht ik

Edit: :( @ Allesisbezetgvdm
Net iets sneller zijn he, gemenerik.
lol funny, laten we ff de kleuren in de bloemetjes zetten en ze "celebreren" :)

Denk dat het juiste woord "kalibreren" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Op zich wel een goede opmerking van Yoko. Ik heb ook nog geen enkel scherm met eigen ogen gezien. Ik wil dan ook eerst een selectie maken van 1,2 of 3 schermen die de voorkeur genieten en dan wil ik ze ergens gaan bezichtigen en dan uiteindelijk wil ik dan aan de hand van mijn eigen bevindingen de keuze maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Trax_Digitizer op 14-06-2005 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
reskobon schreef op maandag 13 juni 2005 @ 15:25:
[...]

Ik begin er steeds harder over te denken om de Fujitsu Siemens C19-4 in Duitsland te bestellen, bijvoorbeeld hier: www.cyberport.de
Zijn er nog redenen waarom ik dit niet moet doen?
Niemand?

Ik begin me namelijk zo te ergeren aan crt scherm dat ik weinig geduld meer heb.

[ Voor 12% gewijzigd door reskobon op 14-06-2005 08:46 ]

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er iets bekend over wanneer de samsung 193p+ uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
sander815 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 08:49:
is er iets bekend over wanneer de samsung 193p+ uitkomt?
Eind augustus meen ik.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat verhaal over ghosting tijdens scrollen van tekst waardoor je tekst niet meer kan lezen.... Who Cares???

Je zit toch niet alle tekst wat je moet lezen te scrollen om vervolgens tot je op te nemen, daar wordt ik op een CRT al zeeziek van. Tekst wat beweegt kan ik persoonlijk slecht lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Inderdaad. Je moet zo'n TFT test proggie maar eens runnen op je CRT. Dan wordt je ook zeeziek en is het ook wazig......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
n00bs schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 10:05:
Dat verhaal over ghosting tijdens scrollen van tekst waardoor je tekst niet meer kan lezen.... Who Cares???
Zo is dat. Ik ben ook de laatste om te zeggen dat de 25ms black-black responstijd van de Benq FP91e een groot nadeel is. Ik wil alleen weleens weten wat voor paneel er in de Fujitsu P19-2 zit want het S-PVA paneel van Samsung heeft een helderheid van 250nits. Die van Fujitsu P19-2 is 280nits.

In de IIyama H1900 wordt iig een Fujitsu P-MVA panel gebruikt (1000:1 contrast, 300nits helderheid, 12ms black-black, 8ms GtG). Dat komt al dichter in de buurt van de specs van de P19-2, maar nog steeds geen 280nits... AUOptronics verkoopt ook geen paneel met zulke specs.
Hier een stukje over de H1900:
There is however, one good small point in favor of Iiyama: despite different characteristics, the H1900 and Sony SDM-HS95P panels are both 8 ms G2G produced by Fujitsu. Results are indeed quite close but a little bit better for Iiyama. It is probably due to better electronic components.
Ze vonden hem verder matig geschikt voor games. De responstijd van 12ms black-black zegt blijkbaar dus niet zoveel.

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Minder nits is dus beter omdat het "delen" van de waardes lager uitvalt toch?
Verder is het inderdaad een beetje vreemd dat hetzelfde panel in de FS anders specs heeft in de samsung. Zou het dan toch een FS scherm zijn? Misschien wel, want waarom zou FS als panel fabrikant het panel van een concurrent verkiezen in hun premium serie, boven hun eigen panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Trax_Digitizer schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 11:29:
Minder nits is dus beter omdat het "delen" van de waardes lager uitvalt toch?
Verder is het inderdaad een beetje vreemd dat hetzelfde panel in de FS anders specs heeft in de samsung. Zou het dan toch een FS scherm zijn? Misschien wel, want waarom zou FS als panel fabrikant het panel van een concurrent verkiezen in hun premium serie, boven hun eigen panel?
Misschien omdat hun eigen scherm leveringsproblemen heeft, of er exclusieve contracten zijn getekend, of omdat het scherm van de concurrent toch iets beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18
Ik ben opzoek naar een 19". Omdat ik niet erg veel eisen stel, ben ik gekomen op 1 van deze 3 schermen:

Benq FP937s+
IIyama E481s
Hyundai L90D+

Als ik het goed begrijp zijn deze alle 3 hetzelfde. Op kleine puntjes na:
De Hyundai L90D+ kan je in hoogte verstellen.

Hebben ze voor de rest geen verschillen? De belangrijkste eisen van mij zijn:
Ik moet geen pijn aan m'n ogen/hoofd krijgen als ik er een tijd achter zit en de kleuren moeten niet al te veel afwijken van een CRT.

Wat houd dat kantelbaar nou precies in? Je kan ieder scherm toch schanieren? Of wordt hier mee bedoeld dat je hem helemaal kan draaien? Op de Iiyama site staan nl. over de 481: Kantel hoek 22° up. Dat is voor mij genoeg.

Als de schermen allemaal hetzelfde zijn, ga ik denk ik voor de Benq FP937s+. Die is het goedkoopst en ik lees hier allemaal goeie berichten over dat scherm. Of adviseren jullie mij wat anders?

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Trax_Digitizer schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:09:
Ah op die fiets. Die dingen ken ik wel, die hebben hier ook wel eens gestaan. Mijn pa geeft les op het GLE in Eindhoven (heet nu eindhovense school).

Maar dat is natuurlijk zwaar offtopic :) Zo ver zal ik overigens niet hoeven gaan met mijn monitor, maar ik ben wel heeeel erg benieuwd naar je ervaringen/review mbt de P19-2, want ik wil hem ook!!
offtopic:
op de dagopleiding of deeltijd? ik studeer daar namelijk over anderhalve week af als grafisch vormgever aan de deeltijd opleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

offtopic:
dagopleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
KiTsEr schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 13:40:
Ik ben opzoek naar een 19". Omdat ik niet erg veel eisen stel, ben ik gekomen op 1 van deze 3 schermen:

Benq FP937s+
IIyama E481s
Hyundai L90D+

Als ik het goed begrijp zijn deze alle 3 hetzelfde. Op kleine puntjes na:
De Hyundai L90D+ kan je in hoogte verstellen.

Hebben ze voor de rest geen verschillen? De belangrijkste eisen van mij zijn:
Ik moet geen pijn aan m'n ogen/hoofd krijgen als ik er een tijd achter zit en de kleuren moeten niet al te veel afwijken van een CRT.

Wat houd dat kantelbaar nou precies in? Je kan ieder scherm toch schanieren? Of wordt hier mee bedoeld dat je hem helemaal kan draaien? Op de Iiyama site staan nl. over de 481: Kantel hoek 22° up. Dat is voor mij genoeg.

Als de schermen allemaal hetzelfde zijn, ga ik denk ik voor de Benq FP937s+. Die is het goedkoopst en ik lees hier allemaal goeie berichten over dat scherm. Of adviseren jullie mij wat anders?

Ik hoor het graag.
Kantelbaar = 90 graden draaien van het scherm (naar rechts of links) zodat het scherm een 4:5 verhouding krijgen ipv. een 5:4 verhouding, hierdoor is je beeld verticaal groter waardoor langere pagina's op een scherm kunt lezen. Kantelbaar wat jij bedoeld is naar naar voren/achter. Kantelbaar in de startpost is 90 graden draaien, ik zal dat binnenkort wel veranderen in 'pivot functie' ofzo, want kantelbaar kan inderdaad op verschillende manieren dus het staat niet duidelijk in de startpost.

Kantelbaar op jouw manier kan inderdaad gewoon bij elk scherm. Als dat je enige eis is m.b.t. ergonomie van TFT's dan ben je prima af met de Benq/IIyama inderdaad.

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Dus qua kwaliteit zit er geen verschil tussen deze schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Geen noemenswaardige verschillen nee. Van de IIyama E481s heb ik nog geen proreview gevonden, maar die presteert hoogstwaarschijnlijk ook vergelijkbaar gezien hetzelfde paneel is gebruikt en de TFT tevens over een DVI ingang beschikt. De Benq FP937s+ en de Hyundai 90D+ zijn door TomsHardware vergeleken en beide schermen hadden redelijk gelijkwaardige prestaties, de Hyundai was nog iets beter als het aankwam op kleurechtheid en uniformiteit van het beeld, maar dat verschil was klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net uit betrouwbare bronnen gehoord dat Xerox een nieuwe monitor zal lanceren, deze zal 6ms zijn. verdere informatie zal ik z.s.m vergaren en meteen posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Herr Pixel_Freak,

wir konnten heute den Zahlungseingang verbuchen. Der FSC P19-2 hat den Pixelfehlertest mit 0 Fehler bestanden und befindet sich nun im Versand. Er wird noch heute unser Haus verlassen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Patser :+
Vanavond nog eens kijken naar mijn financiën, dan zoeken naar een duitse winkel met gratis dode pixeltest en de FSC C19-4. :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-08 14:37
wow..
net mn BenQ FP937s+ binnen... ik ben er stil van :P geweldig!
ben 17" crt gewend.. dus dit is echt reusachtig :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Weet iemand hoe het zit met de onsite garantie van een Fujitsu-Siemens monitor wanneer je deze in duitsland koopt? Neemt de nederlandse vestiging dit gewoon over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Yokozuna schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:03:
Geen noemenswaardige verschillen nee. Van de IIyama E481s heb ik nog geen proreview gevonden, maar die presteert hoogstwaarschijnlijk ook vergelijkbaar gezien hetzelfde paneel is gebruikt en de TFT tevens over een DVI ingang beschikt. De Benq FP937s+ en de Hyundai 90D+ zijn door TomsHardware vergeleken en beide schermen hadden redelijk gelijkwaardige prestaties, de Hyundai was nog iets beter als het aankwam op kleurechtheid en uniformiteit van het beeld, maar dat verschil was klein.
Oke thanx! Ik heb de E481s besteld. Omdat ik deze er mooier uit vind zien dan die andere 2. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 12:13
Gisteren een mailtje gekregen van Azerty, ze verwachten mijn P19-2 volgende week binnen te zien komen. Als ie hier staat komt er uiteraard wel een slap verhaaltje over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Binnenkort dus twee Fujitsu-Siemens P19-2 eigenaren hier, ben erg benieuwd.
Oke (Y). Gratix defecte-pixel test dus? (domme vraag, zal vast al antwoord op gegeven zijn maargoed)
ik heb net uit betrouwbare bronnen gehoord dat Xerox een nieuwe monitor zal lanceren, deze zal 6ms zijn. verdere informatie zal ik z.s.m vergaren en meteen posten...
Zozo, en wat zijn die betrouwbare bronnen dan :)

offtopic: Samsung komt trouwens ook met een 6ms (GtG) TFT met contrast van 1500:1. De 750p, hun aankomend paradepaardje.

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2005 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is mooi nieuws dat er binnenkort weer nieuwe tft schermpjes komen??

ik wacht nog op een mooie! tot nu toe is de FS P19-2 mijn favoriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je via samsung.nl naar de 173P gaat, en dan klikt op de pdf product specificaties kom je op deze pdf uit: http://www.samsung.com/nl...cdmonitors/files/173p.pdf

En laat die nu al aangepast zijn naar de specs voor de *plus* modellen :)
Wel zielig voor de mensen die nu een hele snelle 173P of 193P denken te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:57
Is dit een denkfout van mij of zullen (de panelen in) de Samsung 173P+ en 193P+ echt het walhalla op tft-beelschermgebied worden? Deze twee tft's zijn iig uberhandig om te draaien/kantelen met die pivotfunctie (en inklapbare voet), (zien er zeer mooi uit, is subjectief ja) en hebben een beeldkwaliteit die near-to perfect is, met daarbij in de plus-serie dus een gamers-tft-responstijd.
Die serie wordt dan toch de beste qua tft op all-roundgebied en op 'pure kwaliteit'-gebied, terwijl hij ook zeer geschikt is voor de fanatieke gamer? Je moet er alleen wel een hoger prijsje voor betalen..

Of is die 8ms responstijd (Grey to grey) niet iets wat overeenkomt met een 8ms responstijd van het gemiddelde TN-paneel?

Waarom staat er trouwens in die specificaties in dat pdf-bestand: Maximum resolution: 1280 x 1024@75Hz. Is dat normaal? Op een CRT krijg ik in ieder geval na een tijdje zware hoofdpijn wanneer ik hem op minder dan 85Hz (=75Hz) zet; of is dit iets anders?

[ Voor 37% gewijzigd door mathijsv op 15-06-2005 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Klopt, alleen de snelheid, de kleine hoeveelheid ghosting, de gamers-geschiktheid, moet nog bewezen worden. De Benq FP91e is tot nu toe de enige TFT met Samsung S-PVA paneel dat ook in de 193P+ gebruikt gaat worden en van de Benq FP91e is pas één review beschikbaar op prad.de en die user was over alles tevreden maar niet helemaal over de reponstijd.

Het is inmiddels aangetoond dat hetzelfde paneel in de ene TFT wat meer ghosting vertoont dan de andere, dus misschien geldt dat voor de Benq FP91e t.o.v. Samsung 193P+ ook, laten we het hopen.
Op een CRT krijg ik in ieder geval na een tijdje zware hoofdpijn wanneer ik hem op minder dan 85Hz (=75Hz) zet; of is dit iets anders?
Het is al jaren bekend dat TFT's zelfs bij een refreshrate van 60Hz niet flikkeren. Maak je hier dus niet dik om.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 15-06-2005 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
Hmm, in dat topic waar jij (hoogstwaarschijnlijk) op doelt staan wel degelijk berichten van meer users die ook al in het bezit zijn van de De Benq FP91e. Ik lees dat deze monitor over het algemeen goed is met spellen, alleen bij donkere spellen, en dan vooral bij snelle licht-lichtveranderingen (bijv. in Doom3), zijn er verkeerde kleurverlopen waar te nemen. Zo'n gast heeft in dat topic ook de oplossing gevonden, waardoor dergelijke verkeerde kleurverlopen niet meer te zien zijn: het (tijdelijk) uitzetten van de overdrive! 8)7 In dat geval was er natuurlijk wel weer last van zware ghosting.. Het lijkt erop dat de overdrive-functie in dat scherm z'n werk nog niet helemaal goed doet..

"Hallo,

habe mir heute den FP91E gekauft und jetzt ein bissel hier über den Monitor gelesen. Hab mir da auch schnell mal die Doom3 Demo heruntergelden und hatte leider das gleiche Problem mit den Farbverläufen. Ich denke aber, ich habe ein Art Lösung für das Farbverlaufsproblem des FP91E gefunden.
Einfach im OSD Die Funktion "OverDrive" auf "Aus" stellen. Dann sind die Farbverläufe normal. Ist natürlich gut möglich, dass er jetzt langsamer reagiert und sich deshalb Schlieren bilden. Aber um das das zu sehen, muss ich erstmal schlafen."

Na testen: "Hab das Problem mit den Farverläufen zwar nur bei schnellen Lichtwechseln (z.B flackernde Feuerreflektionen) festellen können, aber davon lebt Doom3 ja.
Habe noch ein bissel rumprobiert. Durch die Abschaltung von Overdrive, werden die Farverläufe zwar besser (nicht perfekt) aber die Reaktionszeit grottenschlecht.
Habe meinen BenQ gegen einen Hyundai L90D+ getauscht bin nun wesentlich zufriedener.
Kann für Spieler leider auch nur sagen: BenQ FP91E NICHT kaufen!"

[ Voor 11% gewijzigd door mathijsv op 15-06-2005 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke! Dat is dus weer een compromis tussen ... en ... en dat moet ik niet hebben :) Ik wacht niet voor niets maanden. Ik wil gewoon een TFT die voor alles heel goed geschikt is, en dat mag poen kosten. Die Benq wilde ik zoieso al niet, want hij moet in hoogte verstelbaar zijn (de VP191b kan dat, de P19-2 ook, de Belinea 101920 ref 111919 ook en de 193P+ ook). Conclusie: lekker blijven wachten op nieuwe schermen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
Eens! Persoonlijk wacht ik trwz op de 173P+ (en niet op de 193P+).. Maar goed, daar is een ander topic voor 8)

[ Voor 6% gewijzigd door mathijsv op 15-06-2005 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 maanden geleden een Sony SDM-HS94PB 19 inch (1280x1024) met XBlack coating gekocht. Ik gebruikte voorheen een 15 inch Dell Inspiron LCD panel (1600x1200).

Het is echt een prachtscherm, maar ik denk er sterk aan om hem terug te verkopen. Waarom? In het begin dacht ik dat de overschakeling van 1600x1200 naar 1280x1024 wel zou meevallen, maar het lijkt echt moeilijk om me aan te passen.

Ik overweeg om terug over te schakelen naar CRT of een LCD panel met een hogere resolutie.
-Wat zou ik op dit moment nog krijgen voor dit prachtig scherm?
-Welke scherm zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:22:
-Welke scherm zouden jullie me aanraden?
Kijk eens naar dit scherm: Dell 2005FPW, niet duur en hoge resolutie.
-Wat zou ik op dit moment nog krijgen voor dit prachtig scherm?
Als ik zo een beetje rondneus op marktplaats en speurders, dan ben je met 200-250 een aardige spekkoper...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Prijs moet je zelf bepalen, of gewoon anderen laten bieden.
Wat moet je wel nemen? Gewoon een 20" TFT, die hebben allemaal een native resolutie van 1600x1200, zie andere topics (o.a. Dell) :)

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 15-06-2005 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Yokozuna schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:53:
Prijs moet je zelf bepalen, of gewoon anderen laten bieden.
Wat moet je wel nemen? Gewoon een 20" TFT, die hebben allemaal een native resolutie van 1600x1200, zie andere topics (o.a. Dell) :)
@Yoko: Wat vind jij nu eigenlijk van de FSC C19-4. In mijn ogen is dit een interessante monitor maar ik hoor er niemand over :? Die ergonomie kan mij niet zo rotten aangezien hij vroeg of laat toch wel aan een beugel komt te hangen. En de missende DVI aansluiting is voor mij ook onbelangrijk aangezien hij altijd aan een KVM switch hangt.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:51:
[...]

Kijk eens naar dit scherm: Dell 2005FPW, niet duur en hoge resolutie.

[...]

Als ik zo een beetje rondneus op marktplaats en speurders, dan ben je met 200-250 een aardige spekkoper...
Ik heb eens gekeken en ben uitgekomen op twee schermen: Dell 2005FPW en Dell 2405FPW. Wat een toffe schermen.

Mmh, het enige probleem is de som dat ik er nog voor zal krijgen. Ik heb de Sony 700Euro betaald en ik zou maar 200-250 euro overhouden 8)7 Dat vind ik wel echt straf.

Ik ga doen wat Yokozuna zegt en hem proberen te verkopen per opbod..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik benieuwd was wanneer de nieuwe Belinea (111919) verwacht werd heb ik MaxData, de distibuteur in Nederland, gemaild. Hun antwoord:

hij word eind augustus verwacht

Maxdata

Jammer genoeg dus niet eind juni :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 15:38:
Jammer genoeg dus niet eind juni :/
Die 'eind juni' kwam ook van Maxdata |:(.

Ik vraag me wel af wat de reden is van dat uitstellen. Misschien willen ze leveringsproblemen voorkomen?

En of ik het jammer moet vinden weet ik niet. M'n eerste voorkeur gaat op dit moment ook uit naar een Samsung 173P+.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nou dan blijft mijn keuze of de Viewsonic of de Samsung ik denk dat die FSC niet beter zal zijn dan die andere 2 genoemde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Fujitsu Siemens P19-2 rev 2.0 zwarte versie is binnen!

Een chronologisch verslag :

Dinsdag 9 juni bestelling bij www.3-co.de gedaan en internationaal overschrijvingsformulier op de post.
Vrijdag 12 juni is het geld overgeschreven naar 3-co. (Traaaaage Postbank)
Maandag 13 juni bevestiging van betaling 3-co.
Dinsdagmiddag 14 juni uitslag van PixelFehlerTest (0 fout)
Tevens direct ontvangst van pakkettraceernummer (verzending vanaf Hamburg).
Woensdagochtend 15 juni 08:00 uur is pakket al in Rotterdam!
Woensdagochtend 15 juni 09:00 uur waarschuw ik pakketdienst dat mijn adres moeilijk te vinden is.
Woensdagavond 15 juni 18:00 blijkt dat koerier al 's ochtends langs was geweest maar... het adres niet kon vinden 8)7
Woensdagavond 15 juni 19:30 meeting met koerier geregeld en monitor overhandigd.
Woensdagavond 15 juni 19:31 monitor aangesloten.

Wat zal ik er van zeggen? Ik ben kritisch en zal nooit lyrisch worden van een apparaat. Ik zal ook geen technisch verslag van het scherm doen. Zie daarvoor www.prad.de en hopelijk binnenkort ook TomsHardware.com of Anandtech.com.

Mijn subjectieve oordeel is dat het gewoon een prettig scherm is om mee te werken. Lekker scherpe pixels die afzonderlijk goed zichtbaar zijn. Geen enkele pixelfout en ook geen dode subpixels. Ook geen merkbare ghosting bij FlightSimulator 2004. (Helaas heb ik geen FirstPersonShooter om dit soort games te testen.) En ook m'n favoriete DVD-scene uit Heat afgespeeld en dat zag er allemaal prima uit. Scrollen van webpagina's gaat gevoelsmatig net zo snel als op een CRT.

Ik heb alleen het idee dat dit scherm wat fel overkomt. Ik moest daarom wel even het blauw wat terugschroeven en met brightness/contrast/black wat fiedelen om ook de 2, 4, 6 en 8% , 92,94,95,98% waarden in de diverse kleurenbalken goed te kunnen onderscheiden. Maar dat is gelukt. Verder heb ik jammer genoeg geen kleurcorrectietools zoals Floriske. Ik ben benieuwd wat dat zou doen.

De bouwkwaliteit van het apparaat voelt erg ok aan. De voet kan trouwens naar links en rechts draaien. Handig als je iemand naast je iets even wilt laten zien. Ook het scherm is kantelbaar, al klikt het scherm niet in een 90 graden stand, maar het werkt.

Verder moet ik echt zoeken naar kritische kanttekeningen. Je moet dan echt de diverse testen van prad.de uitproberen en dan nog is het lastig hoor. Ok... hier komen ze :
Als ik op 30 graden links of rechts naar het scherm kijk, zie ik in de hoeken dat een verlaagd contrast, dus die hoeken worden wat grijzig. Bij normaal werken geen enkel probleem hoor. Verder laten de gradiënten op een volledig scherm van puur rood/groen/blauw naar zwart wat banding zien in de donkere regionen. Dit kan ook aan mijn videokaart liggen (Sapphire 9600XT 256).
In de ghosting-test is dat rare autootje dat heel snel voorbij schiet onscherp, maar vertoont geen 'uitgesmeerd' effect. Verder zijn de vlaggestokken 90% van de kleur van de vlaggen als die voorbijkomen. Je moet de tests zelf gedaan hebben wil je weten wat dit betekent en ik geloof niet dat de uitkomsten van deze tests nou in het echt merkbaar zijn. In ieder geval spelen deze kritische punten zich echt in de marge af.

Ik heb nauwelijks ghosting kunnen ontdekken met WolfenStein op m'n P19-2. Alleen als je in een donkere kamer heftig van links naar rechts kijkt zie je wat ghosting. Tenminste ik denk dat dat ghosting is. Het spel is prima speelbaar!
Ik heb tevens IL-2 Forgotten Battles en FS2004 gespeeld. Hier heb ik geen ghosting kunnen ontdekken.

Ik ga verder geen uitspraken doen als het gaat om vergelijken met andere schermen, want dan zou ik die hier naast moeten hebben staan, dus dat gaat helaas niet.

Ik ben erg tevreden met mijn keus.

Edit : (Deze review heb ik toegevoegd aan de Product Survey, zie http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/1001)
Edit : Link naar testprogramma's van Prad.de toegevoegd
Edit: Opmerking over ghosting toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke tests zijn dat dan? wil ik wel eens op mijn CRT draaien. Mooi in ieder geval dat je tevreden bent. Nu vraag ik mij toch af wat het verschil is tussen jouw scherm en de Samsung en/of Viewsonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:19:
Welke tests zijn dat dan? wil ik wel eens op mijn CRT draaien. Mooi in ieder geval dat je tevreden bent. Nu vraag ik mij toch af wat het verschil is tussen jouw scherm en de Samsung en/of Viewsonic
http://www.prad.de/new/monitore/testprogramme.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

heb net mijn BenQ FP937s+ besteld, hoop hem vrijdag binnen te hebben.
ga van een 15" TFT naar dit, verschil moet dus volgens mij wel goed zichtbaar zijn :P
hebben bij die scherm veel mensen last van dode pixels?

[ Voor 18% gewijzigd door Gekkenhuis op 15-06-2005 23:30 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De IIyama H1900 is HEEL erg in prijs gedaald... hij is nu iets meer dan 700 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:19:
Nu vraag ik mij toch af wat het verschil is tussen jouw scherm en de Samsung en/of Viewsonic
Het verschil tussen de P19-2 en de P193+ is moeilijk te bepalen omdat ze beide nog niet in NL beschikbaar zijn!
Uit reviews begrijp ik dat de Viewsonic iets 'sneller' is, maar dat de P19-2 beter kleuren kan weergeven. Verder vind ik de Viewsonic oerlelijk en de P19-2 schitterend.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordLynx schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 15:17:
Weet iemand hoe het zit met de onsite garantie van een Fujitsu-Siemens monitor wanneer je deze in duitsland koopt? Neemt de nederlandse vestiging dit gewoon over?
Ik neem aan dat je de monitor naar de Duitse winkel moet sturen. Wellicht dat Fujitsu Siemens Nederland hierover kan informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 19:59:
Binnenkort dus twee Fujitsu-Siemens P19-2 eigenaren hier, ben erg benieuwd.

[...]

Oke (Y). Gratix defecte-pixel test dus? (domme vraag, zal vast al antwoord op gegeven zijn maargoed)
Ik denk dat www.3-co.de de test uitvoert om te kijken of het apparaat voldoet aan de ISOnorm (dus 2 pixels kapot etc.) en dus géén 0-defecte-pixel garantie geeft:

Zie http://www.3-co.de/1975413.htm
Pixelfehlertest

Beim Kauf eines LCD bieten wir Ihnen einen kostenlosen Pixelfehlertest an. Hierbei wird das Gerät mit geeigneter Software auf Pixelfehler überprüft ! Wenn Sie einen solchen Test wünschen können Sie ihn auch im Web-Shop mit bestellen. Geben Sie bitte einfach bei Ihrer Bestellung in das Feld "Anmerkung" den PIX-TEST ein.

Das Ergebnis dieses Tests erscheint mit auf Ihrer Rechnung. Bitte beachten Sie aber, dass wir keine Gewährleistung übernehmen können für Fehler welche beim weiteren Betrieb des Gerätes noch entstehen können.

Hierbei ist es auch wichtig zu erwähnen, dass die Geräte (wenn nicht anders vom Hersteller angegeben!) der Pixelfehlerklasse II angehören.

Aufgrund der hohen Nachfrage kann es passieren, dass Geräte mit Pixelfehlertest unser Haus einen Tag später verlassen. Wir bitten daher um Ihr Verständnis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een complete n00b als het gaat over monitoren. Ik heb er hier dus wel meer over gelezen (lees: geleerd). Vooral door de startpost :Y)

Nu wil ik van jullie graag een advies. Ik wil snel een nieuw scherm. Ik wil dus naar een TFT scherm gaan. Op mijn videokaart zit een DVI uitgang (GeForce4 4600TI Ultra), en die zou ik dus graag ook meteen benutten. Ik las dat dat ook ten goede kwam van de beeld kwaliteit.

Ook heb ik even snel dat over die panelen gelezen. Dat TN paneel schijnt wel erg dat Ghosting effect doen verdwijnen, maar met de MVA / PVA Overdrive panelen is dit toch ook verleden tijd? En vooral dat van die invalshoek op de MVA / PVA panelen spreekt me erg aan. Als er een maat is hier is het natuurlijk tof als diegene ook goed kan meegenieten van een goed beeld.
En ik heb inderdaad wel eens gemerkt bij vrienden dat als je naast diegene zit die eigenlijk voor het beeld zit, dat het dan erg zwart/onduidelijk is.Nu wil ik dit bij mij dus niet, dus zo'n MVA / PVA Overdrive paneel is dan meer voor mij?

Ook wil ik heel graag een 19" monitor hebben, dat is eigenlijk wel een vereiste. Het budget bedraagt zo rond de 450 euro wat ik te besteden heb voor een scherm.

Misschien is er iemand hier die mij een beeld kan aanraden of een advies kan geven? Ik heb namelijk zelf ook al onderzoek gedaan, maar ik word er echt geen wijs uit. Ik kan wel vinden op een site de prijs, en hoeveel m/s reactietijd het scherm heeft maar voor de rest snap ik er ook niet veel meer van. En ik wil gewoon zeker weten dat ik een goed scherm in huis haal, waar ik ook nog even plezier van kan hebben ;)

Owjah, ik gebruik mijn pc erg vaak, het meeste word hij gebruikt voor games, ook af en toe voor films kijken, en soms tekstverwerking.

In iedergeval diegene hartstikke bedankt die even de moeite wil nemen mij te helpen :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik denk wel dat je mijn 1 practisch probleem zit, als je dus veel 3D shooters speelt en op de native resolutie gaat spelen (TFT kent 1 resolutie) dan zit je wel met een probleem met je huidige systeem. Aangezien de resolutie van deze schermen 1280x1024 pixels is. Maar goed je kan wel een lagere resolutie draaien maar dan krijg je dus interpolatie, 1024x768 schijnt nog wel redelijk te gaan afhankelijk van de gekozen scherm, maar lager dan dat wordt echt heel lelijk. Misschien dat je met NVidia ook kan kiezen om een lagere resolutie te draaien en de rest zwarte randen te maken op je scherm, dan gebruik simpelweg een klein oppervlak van je scherm.

In ieder geval is het vrij lastig om voor rond de 400 Euro een overdrive MVA/PVA scherm te kopen, aangezien ze slecht op vooraad zijn en in NL aan de vrij prijzige kant zijn, je kan de gok wagen met die Xerox voor 400 Euro (al zou ik dat zelf niet doen) of die Fujitsu Siemens die eerder al gemoemd is waar ook een budget model van is. Maar ik weet niet of je ze in NL kan krijgen en of je het een probleem vind om in Duitsland te bestellen.

Natuurlijk kan je ook voor een TN scherm gaan en daar zijn ook een aantal voorbeelden al van genoemd, zo zijn er aantal Benq modellen (TN) rond de 300 Euro en ook de Samsung 913N voor iets meer dan 300 Euro die ook perfect zijn voor gaming en tekstverwerking is natuurlijk helemaal geen probleem, echter zijn ze voor films minder geschikt (kan net zo goed zijn dat jij het nog steeds perfect vindt).

Stukje Nieuws:
To begin with, ViewSonic choose not to use the 8 ms sticker anymore for the VP191b and VP191s 8 ms. According to the company, monitors currently in shops are all 8 ms. If you have a doubt now you will have to take a look at the monitor series number:

o VP191b (black bezel) : Series number A1W050420001 and above
o VP191s (silver bezel) : Series number A2S050220001 and above

Flowing issues noticed during the VX924 test have been reported to ViewSonic’s labs. Pre-series models had numerous problems for ergonomics and images flowing amongst others. ViewSonic has certified us to have made several modifications to the final version to be available within a week. Products in shops will have better finishing touches additionally to a double firmware update which will remove flowing issues. To be continued…

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 16-06-2005 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 08:51:
Ik denk wel dat je mijn 1 practisch probleem zit, als je dus veel 3D shooters speelt en op de native resolutie gaat spelen (TFT kent 1 resolutie) dan zit je wel met een probleem met je huidige systeem. Aangezien de resolutie van deze schermen 1280x1024 pixels is. Maar goed je kan wel een lagere resolutie draaien maar dan krijg je dus interpolatie, 1024x768 schijnt nog wel redelijk te gaan afhankelijk van de gekozen scherm, maar lager dan dat wordt echt heel lelijk. Misschien dat je met NVidia ook kan kiezen om een lagere resolutie te draaien en de rest zwarte randen te maken op je scherm, dan gebruik simpelweg een klein oppervlak van je scherm.

In ieder geval is het vrij lastig om voor rond de 400 Euro een overdrive MVA/PVA scherm te kopen, aangezien ze slecht op vooraad zijn en in NL aan de vrij prijzige kant zijn, je kan de gok wagen met die Xerox voor 400 Euro (al zou ik dat zelf niet doen) of die Fujitsu Siemens die eerder al gemoemd is waar ook een budget model van is. Maar ik weet niet of je ze in NL kan krijgen en of je het een probleem vind om in Duitsland te bestellen.

Natuurlijk kan je ook voor een TN scherm gaan en daar zijn ook een aantal voorbeelden al van genoemd, zo zijn er aantal Benq modellen (TN) rond de 300 Euro en ook de Samsung 913N voor iets meer dan 300 Euro die ook perfect zijn voor gaming en tekstverwerking is natuurlijk helemaal geen probleem, echter zijn ze voor films minder geschikt (kan net zo goed zijn dat jij het nog steeds perfect vindt).

[...]
Misschien kun je dus beter voor zo'n Samsung 913N gaan voor 330 euro (of voor de BenQ FP937s+ als je DVI wilt) en dan voor de resterende 120 euro van je budget een andere videokaart kopen, bijvoorbeeld een Radeon 9800 Pro. Je hebt dan toch een goede 19" LCD en je kunt waarschijnlijk dan ook nog je spellen fatsoenlijk op de native resolutie spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij zoals gevraagd bericht met betrekking tot Fujitsu-Siemens S26361-K984-V150 in TakeitNow.com.
Het product is op voorraad gekomen, er zijn nu: 10 items.
Dat zou de P19-2 moeten zijn. Overigens is deze voorraad niet in hun webshop terug te vinden :?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Nu de C19-4 van Fujitsu nog.........

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Laatst online: 28-06 19:53
8) !
ok, ben nu al een tijd aan het meelezen en denk dat ik nu een beetje begrijp hoe het zit.
Even om voor mezelf wat duidelijkheid te creëren. 8)7
Ik wil dus binnenkort een 19" tft aanschaffen. Ik zal 'm het meest gebruiken om te gamen, maar moet ook natuurgetrouw foto's kunnen weergeven. Brede inkijkhoek is ook gewenst omdat het in de huiskamer komt te staan. Al met al lijkt het erop dat ik moet wachten op een PVA/MVA overdrive panel. (klopt het nog wat ik zeg?) Wat is eigenlijk het verschil tussen PVA en MVA? Welke panels zijn er nu op de markt die hieraan voldoen.. Is dat alleen de Fujitsu siemens P19-2?
Is het nu slim om te wachten tot er meerdere van deze panels beschikbaar zijn zoals ik begrepen heb de Samsung 193P plus? wat zal dan ongeveer de prijs zijn?
Heb er 400 Euro voor over.. hooguit 450 inclusief pixelgarantie. Of moet ik dan toch een andere oplossing gaan zoeken (zoals sparen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

PVA is net iets beter dan MVA, consequent beter beeld, iets hogere contrastratio en daarbij dus een iets zwarter beeld en een iets grotere kijkhoek.

Ik gok zelf dat de Samsung 193P+ op basis van de huidge prijzen ergens tegen de 600 Euro in het begin zal kosten. Je zou natuurlijk ook voor de Viewsonic kunnen gaan die nu al leverbaar is en op duitse sites tegen een mooie prijs is te krijgen. Of je zou de 193P+ uit de VS moeten laten shippen (daar koste die 450 Euro+).

Yoko kan deze er niet bij in de startpost:
http://www.xbitlabs.com/a...display/lcd-guide_26.html (check trouwens dat hele artikel vanaf het begin, wordt veel uitgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik wel tot een conclusie ben gekomen. Ik ben toch even gaan kijken naar de Fujitsu-Siemens P19-2. Omdat ik in Duitsland bestellen geen probleem vind. Dit scherm vind ik dus echt über, zowel uiterlijk als specificaties :p Tenminste wat ik er van snap..

SCENICVIEW P19-2
Visible screen diagonal 19 inch (48 cm)
Panel technology S-PVA, 8-bit, ADCC
Graphics display (dependent on graphics processor)
Pixels 1280 x 1024
Pixels *) 1024 x 768
Pixels *) 800 x 600
Pixels *) 640 x 480
*) expanded
Text display (dependent on graphics processor)
Pixels (max. 70 Hz) 720 x 400
Picture size 376 x 301 mm
Pixel Pitch 0.294 mm
Frequencies
Horizontal 30 - 82 kHz
Vertical 56 - 76 Hz
Brightness typical 280 cd/m2
Contrast typical 1000 : 1
Viewing angle typical
Horizontal 178°
Vertical 178°
Response time typical
Black to black 13 ms
Grey to grey (max.) 8 ms
Plug & Play VESA DDC CI
Ease-of-use menu
Direct key access auto adjust, mute,
brightness menu,
OSD menu-lock
Brightness / contrast brightness, contrast,
black level, auto level
Image adjust H, V position, clock, phase
Audio volume, mute
Color sRGB, 6500 K, 7500 K,
9300 K, native,
customer settings
OSD setup language, position,
timeout, rotation
Advanced input select,
expansion mode,
sharpness,
resolution notifier,
factory recall
Information display mode
Tilt-and–swivel base
Tilt angle up to -5° / +35°
Swivel angle + / -60°
Height-adjust range 120 mm
90° - Rotation (portrait function)
Audio characteristics
Volume control digital
Audio signal input (from PC) 3.5 mm stereo phone jack
Sound output 2.0 W (L) + 2.0 W (R)
Electrical values
Rated voltage 100 - 240 V
Frequency 50 - 60 Hz
Power draw typical
Operation (w/o sound) 38 W
Power save mode 1 W
(Standby-, Suspend- and Off- mode)
Soft switch off (front) <1 W
Power switch off (rear) 0 W
Protection class 1
Temperatures / dimensions / weight
Ambient temperature (to IEC721)
Recommended range 15°C to 35°C
Limit 5°C to 35°C
Dimensions (landscape, lowest position)
(H x W x D) 382 x 408 x 271 mm
Dimensions without base
(H x W x D) 370 x 408 x 55 mm
Weight unpacked / packed 7.8 kg / 9.7 kg
without base unpacked 5.3 kg
Reliability typical
MTBF (demonstrated) 70,000 h
Lifetime of LCD 50,000 h
(brightness > 50% of original brightness)
Compliance with standards
Product safety EN60950
Ergonomics GS mark
ISO13406-2
(Pixel fault class II)
Radiation immunity and CE certification according RFI
suppression to EC Directive
89/336/EEC
(EN55022/B, EN55024
EN61000-3-2/-3);
TCO’03 (grey front frame)
Video input 1 x D-SUB analog
1 x DVI-D digital
Data cable (1.8 m) D-SUB (15-pin) analog
detachable on display DVI-D (24-pin) digital
audio cable (1.8 m)
Power cable (1.8 m) for wall socket
Euro-Schuko-Type CEE7
Integrated power supply
Plug type on display side IEC-320-C13
Special features Kensington Lock prepared,
standardized mounting,
interface according,
VESA FPMPMI (100 mm),
Pivot®Pro software included,
Liquid View®, Display View
Order code
Grey front frame S26361-K983-V150
Black font frame S26361-K983-V180

De prijs die deze gaat kosten is dan met verzendkosten iets meer dan 500 euro dacht ik. Dan is dit scherm toch de ware :). Als we niet gaan letten op dat mijn systeem (videokaart enz.) niet meer van nu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:51:
Ik denk dat ik wel tot een conclusie ben gekomen. Ik ben toch even gaan kijken naar de Fujitsu-Siemens P19-2. Omdat ik in Duitsland bestellen geen probleem vind. Dit scherm vind ik dus echt über, zowel uiterlijk als specificaties :p Tenminste wat ik er van snap..
Het apparaat zou in de komende dagen/weken in Nederland leverbaar moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadRettoR schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 11:24:
8) !
ok, ben nu al een tijd aan het meelezen en denk dat ik nu een beetje begrijp hoe het zit.
Even om voor mezelf wat duidelijkheid te creëren. 8)7
Ik wil dus binnenkort een 19" tft aanschaffen. Ik zal 'm het meest gebruiken om te gamen, maar moet ook natuurgetrouw foto's kunnen weergeven. Brede inkijkhoek is ook gewenst omdat het in de huiskamer komt te staan. Al met al lijkt het erop dat ik moet wachten op een PVA/MVA overdrive panel. (klopt het nog wat ik zeg?) Wat is eigenlijk het verschil tussen PVA en MVA?
Volgens mij is PVA van Samsung en MVA van een andere fabrikant. Kan ook andersom zijn.
Is het nu slim om te wachten tot er meerdere van deze panels beschikbaar zijn zoals ik begrepen heb de Samsung 193P plus?
Als je tijd hebt zou je kunnen wachten. De P19-2 die ik sinds gisteren binnen heb voldoet aan jouw eisen, maar wellicht dat de P193+ nog beter is. Overigens is de inkijkhoek van mijn exemplaar (revisie 2) niet echt geschikt in de huiskamer! En er zijn nog steeds geen betrouwbare tests waarbij de P19-2 en de 193P+ met elkaar vergeleken worden.
wat zal dan ongeveer de prijs zijn?
500+ euro vermoed ik, maar zal binnen een paar maanden zakken naar 400+, vermoed ik.
Heb er 400 Euro voor over.. hooguit 450 inclusief pixelgarantie. Of moet ik dan toch een andere oplossing gaan zoeken (zoals sparen :P )
Neem dan een 17".

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ThE uNrEaL>

Scherm specs zijn leuk, maar plaats gewoon een link naar de specs en niet die hele waslijst (maakt het topic onvoverzichtelijk).

PixelFreak> dat zou goed kunnen, maar Duitsland zijn die schermen natuurlijk wel een stuk goedkoper ;)

Die 193P+ gaat echt wel meer dan 500 Euro kosten hoor... let maar op zeker in het begin ~600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Met veel interese heb ik dit forum doorgelezen, na begonnen te zijn in nr 5. Toen kwam ik erachter dat we ondertussen in 7 zijn... Lekker handig, weet ik.
Maar euh... ik kom zelf uit opde nog te verschijnen Belinea 101920 (ref. 111919) omdat ook ik een all round gebruiker ben.
(VanLan party tot films kijken...)
Daar wordt nogal wat van verwacht.
Maar als je verder leest blijkt dat ie ongeveer hetzelfde is als de Xerox X7 19i 8ms.
Waarom dan wachten op de Belinea? Alleen omdat deze verstelbaar is? Of zit ook hier een gewone anti-glare laag op ipv die rare glasplaat waar ik nu wel eens van af wil..? (gebruik nu een 19 inch crt mon.)
Alvast bedankt!

Ps, Yokozuna zeer goed beschreven, zeker voor mensen die hier weinig van afweten en toch een zinnige beslissing willen nemen is blz 1 echt perfect!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben zelf ook op zoek naar een 19" TFT en heb (zo te zien als een van de velen) mijn zinnen gezet op de 193p+ van Samsung.

Kwam zojuist een review c.q. forumposting tegen van een trotse bezitter van een nieuwe 193p+ (lijkt erop dat ie aan de andere kant van de oceaan al een tijdje te krijgen is)...

http://www.hardforum.com/...php?t=911752&page=1&pp=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:35:
Hoi,

Ik ben zelf ook op zoek naar een 19" TFT en heb (zo te zien als een van de velen) mijn zinnen gezet op de 193p+ van Samsung.

Kwam zojuist een review c.q. forumposting tegen van een trotse bezitter van een nieuwe 193p+ (lijkt erop dat ie aan de andere kant van de oceaan al een tijdje te krijgen is)...

http://www.hardforum.com/...php?t=911752&page=1&pp=20
Klopt zei ik een paar posting terug al ;) vanaf 450 Euro kan je hem bestellen in de VS
Daarnaast was deze review al gepost ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 16-06-2005 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
reskobon schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:14:
[...]

@Yoko: Wat vind jij nu eigenlijk van de FSC C19-4. In mijn ogen is dit een interessante monitor maar ik hoor er niemand over :? Die ergonomie kan mij niet zo rotten aangezien hij vroeg of laat toch wel aan een beugel komt te hangen. En de missende DVI aansluiting is voor mij ook onbelangrijk aangezien hij altijd aan een KVM switch hangt.
Wat maakt het uit wat ik ervan vind, het enige waar ik m'n oordeel op baseer is die ene review. Meer dan dat weet ik er ook niet van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:03:
[...]

Klopt zei ik een paar posting terug al ;) vanaf 450 Euro kan je hem bestellen in de VS
Daarnaast was deze review al gepost ;)
Duh, sorry... Zat ff te slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik las het net ja, ben even een paar dagen weggeweest, 3 dagen lang intensief een paper voor privaatrecht zitten maken met een werkgroep van 3 mensen :)

Zal hem zo toevoegen, zal ook de 193P+ toevoegen.
Maar als je verder leest blijkt dat ie ongeveer hetzelfde is als de Xerox X7 19i 8ms.
Waarom dan wachten op de Belinea? Alleen omdat deze verstelbaar is? Of zit ook hier een gewone anti-glare laag op ipv die rare glasplaat waar ik nu wel eens van af wil..? (gebruik nu een 19 inch crt mon.)
De Belinea gaat waarschijnlijk alleen het AU Optronics overdrive MVA paneel gebruiken welke prima uit de tests komt, de Xerox heeft wel 3 verschillende panels en voor velen is het nog steeds moeilijk te vinden welke versie ze nu precies krijgen. De nieuwste Xerox gebruikt nu paneel met contrast van 800:1 en een helderheid van 300nits, dit kun je controleren door het UPS nummer (zie startpost). Dat is dus geen Samsung en geen AU Optronics paneel, misschien een van Fujitsu of CMO. We weten niet welke review op welke van de drie soorten Xerox XA7 19i 8ms TFT's betrekking heeft. Bij de Belinea zul je waarschijnlijk beter weten waar je aan toe bent.

In jouw geval zou ik trouwens eens naar de Benq FP91e kijken (25ms black-black, 8ms GtG, 1000:1 contrast, 250nits helderheid, 400 euro). Sinds ongeveer een week is de versie met overdrive paneel beschikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus graag die P19-2 kopen van Fuij Siemens. Nu wil ik deze gewoon in Duitsland bestellen. Ik ben niet zo bekend alleen met de winkels daar. Ik heb wel deze gevonden

http://www.tftshop.net/product_info.php/products_id/304

Dit leek mij een erg goede deal, een stuk goedkoper dan hier en ze hebben hem daar op voorraad. Iemand ervaring met bestellen in Duitsland? Of raad iemand mij een andere winkel aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:26:
Ik wil dus graag die P19-2 kopen van Fuij Siemens. Nu wil ik deze gewoon in Duitsland bestellen. Ik ben niet zo bekend alleen met de winkels daar. Ik heb wel deze gevonden

http://www.tftshop.net/product_info.php/products_id/304

Dit leek mij een erg goede deal, een stuk goedkoper dan hier en ze hebben hem daar op voorraad. Iemand ervaring met bestellen in Duitsland? Of raad iemand mij een andere winkel aan ?
Sorry, maar tftshop levert niet naar buitenland, dus alleen naar Duitsland.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Afbeeldingslocatie: http://ai.pricegrabber.com/product_images/9129000-9129999/9129414_640.jpg
Hij blijft er goed uit zien :)

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:34:
[...]
Sorry, maar tftshop levert niet naar buitenland, dus alleen naar Duitsland.
Weet je een andere winkel dan misschien ?
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.