Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:24:
Twido, da's mooi. Als een shop over de grens betrouwbaar overkomt, dan kunnen in de toekomst meer
Tweakertjes daar bestellen

Het is tenslotte wel goedkoper in Duitsland en leverbaarheid is top!
Trouwens, wat is Rücksendung? Terugzending? de versie die staat onder Bestseller is wel wat duurder

Vanmorgen (8.00 uur) nog eens gekeken waar het scherm was en hij was reeds in mechelen) Dus ik maar snel slapen (nachtpost) en om 11.00 uur de bel en ja daar was hij dan mijn viewsonic VP191S

Geld overgeschreven op vrijdag vorige week en dus nu al op mijn bureau

Eerst iets over de winkel,www.3-CO.de , ik bouw al 10 jaar computers en heb nog nooit zo een correcte en vriendelijke service gezien. Pure klasse en zelfs bij het factuur was nog eens een volledige technische fische van het scherm bijgevoegd. Een zeer dikke aanrader dus met scherpe prijzen.
Het scherm dan ,dit is mijn 5 de eigen TFT. De laatste was de NEC Multisync LCD1970GX, ook getest heb ik de SonySDM-HS94P en de Benq FP937+.
Ik ben erg veeleisend eigenlijk en gebruik mijn scherm voor office , internet , fotobewerking , webdesign , en games (hoofdzakelijk CS)
wat voorgeschiedenis over de vorige schermen.
De benq was de beste voor te gamen maar de inkijk hoek vond ik zeer slecht en storend en de kleuren waren echt koud en niet realistisch. De sony had het beste beeld maar faalde bij het gamen in donkere^plaatsen waar alles zwart werd weergegeven. Moeilijk een goed afstelling te vinden bij deze en hij had behoorlijk wat backlite lekage. De nec was eigenlijk qua beeld vergelijkbaar met de sony (misschien iets minder) maar was net iets sneller (8ms TN) en had een voordeel dat je makkelijk een ander profiel kon oproepen om te gamen want ook hij had last van zwarte vlekken op donkere plaatsen in games (zoals alle TN panels trouwens) nadeel was hier dan weer het gezoem van de voeding (heb een echte 0db pc hier). Dus het perfecte scherm bestaat nog niet
Het vorige dient om jullie inzicht te geven met wat ik vergelijk.
Ik ga echt wel objectief beoordelen ook al lijkt het anders hier onder
Nu de viewsonic:
Afwerking: perfect, zelden zo een goed afgewerkt scherm gezien. Ook bij het draaien van het scherm staat de aanslag precies horizontaal. Stevig op zijn voet en handig te bedienen.
Menu's: Kan beter, de nec scoorde hier veel beter, maar is niet zo belangrijk vermits je daar niet veel in moet zijn (zie verder)
Beeldastelling & kleuren: ik heb enkel de brightnes naar ongeveer 80% gebracht en contrast stond op 50 % wat goed is vind ik. De kleuren vielen eerst wat tegen maar toen ik counter-strike opstarte werd ik overweldigd door een ongekende pracht en detail (X800 videokaart) waar ik het bestaan niet eerder van wist. Ja die 16.7Mj kleuren zijn duidelijk zichtbaar. Waarom was de desktop dan minder, nou met dit scherm zie je elke fout in een foto zoveel sneller en beter dat enkel echte kwaliteitsfoto's nog het aankijken waart zijn. Wat een verschil , ik had dit nooit verwacht, pure klasse dus.
Maar dat is nog maar het begin, de onscherpte bij het gamen is er nog een heel klein beetje maar zelfs de benq kan in geen geval komen tippen aan de viewsonic. Dit is gewoon de snelste gamemonitor die ik al heb getest. Hier kan en zal geen enkele gamer een slecht woord over kwijt willen. Maar er is nog meer, ik had nog geen kleurenprofiel aangemaakt om te gamen (was dit gewend met al de TN's) maar dit bleek echt niet nodig. Bij de map DUST 1&2 was de brightnes perfect maar ook later bij de Aztec bleek in onder de brug alles perfect te kunnen onderscheiden. Dit had ik nooit eerder meegemaakt (sinds ik geen CRT meer had).
Conclusie: perfect scherm voor gamers en hoogeisende office/internet gebruikers. Deze zullen de pivot functie zeker weten te waarderen waarbij ook zeer goede software zit.
Is er dan niets slecht te melden? Tja eigenlijk niet , het zwart is nog steeds (bij donkere kamer) niet echt zwart maar wel beter als bij al mijn vorige schermen. Dus daar valt de meeste vooruitgang nog te halen denk ik.
Dus als je een uitstekende winkel wil en een briliant scherm dan kan ik u allen de viewsonic aanraden. Kijk niet op enkel euro's want je moet er tenslotte jaren tegen aan kijken
Greetz Dirk,
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db