[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.861 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
LordLynx schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:44:
Wat ik nou net bij de mediamarkt zag staan: een Benq FP91E :D

Grote '8ms GtG' sticker erop, praatje met de verkoper gemaakt en dit was volgens hem echt een Overdrive MVA paneel. :9~

Dus ik denk, nouja, met de 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie, wat kan me gebeuren, hij in het systeem kijken: 2 op voorraad, 1 in demo, dus eentje ergens in doos. Wij de hele winkel doorgelopen, ding nergens te vinden ;(

Dus nu heb ik nog steeds geen TFT....... :|
Dude! Hoe duur was ie?! Anders ga ik volgende week ook eens bij de MediaMarkt (Breda) kijken om te bezichtigen. B.t.w. er is niets mis met demo model kopen, als zo'n ding een weekje of iets langer heeft gedraaid en je ziet geen dode pixels dan is de kans erg klein dat er nog extra bijkomen.
Hopelijk is hij evengoed geschikt voor games als voor films, maar de 25ms responstijd schrikt mij toch wat af.
Die 25ms geldt alleen voor black-black overgangen. De rest schakelt veel sneller.
Het paneel heeft trouwens een contrast van 1000:1 dus kan erop wijzen dat er een S-PVA panel van Samsung gebruikt wordt, die AU Optronics heeft maar een contrast 800:1.

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent dat een widescreen laptop ook gewoon fullscreen gebruik kan maken van een 17" of 19" externe monitor? Of blijven er zwarte balkjes staan?
Wellicht ook antwoord op mijn resolutie vraagje? :)
Ik weet er niet niet het fijne van, maar volgens mij kunnen 17 of 19" monitoren alleen hun 'native resolutie' goed afbeelden. Meestal dus 1280x1024. Sommige monitoren kunnen waarschijnlijk wel jouw widescreen resolutie aan, maar dan zie je dus 1280x800 met boven en onder zwart. Komt er op neer dat je dus 224x800 pixels niet gebruikt en de rest gewoon wel. Dit zorgt dus ook voor nette letters en geen rare vervormingen die bij normale interpolatie wel altijd optreedt.

Let op! Die monitor moet dit dan wel ondersteunen! Dit is volgens het Duitse www.prad.de "Interpolationsverhalten wählbar" (Interpolatie-verhouding instelbaar). Zie uitleg : http://www.prad.de/new/monitore/shownews_lex82.html

En een voorbeeld van twee schermen die dat volgens Prad.de ondersteunen.

Als je echt het volledige scherm wilt gebruiken moet je een breedbeeld TFT aanschaffen.... Misschien een Dell 2005FPW ?
Laat ik het nog even anders vragen: zal een 19" monitor teveel gevraagd zijn voor deze laptop?
Waarom?

Over vormgeving : Dat is heel persoonlijk denk ik. Ik kan ook moeilijk zien of jouw laptop alleen grijs is of ook wit...

Oja, en aangezien je alleen een VGA D-SUB uitgang op je laptop hebt, is het wellicht verstandig een monitor te nemen met alléén een VGA D-SUB ingang. her en der lees ik dat de D-SUB ingang van monitoren met én een D-SUB en DVI ingang nogal matig kan zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:33:
de Behardware review is niet hetzelfde als die van hun franse collega's. In de Franse wordt ook de FSC P19-2 getest. Score ziet er niet best uit :'( De BenQ FP91V+ wordt daar ook getest, Score ook niet echt geweldig.
Pfioeuw! Da's natuurlijk wel even slikken. Games moet je volgens deze review niet op de P19-2 willen spelen. Toch opmerkelijk aangezien dit de eerste review is die hier wat op aan te merken heeft. Verder scoort de P19-2 prima.

Overigens vond ik het op basis van de babelfish-vertaling lastig om te bepalen hoe goed ik deze review nou vond. Mijn Frans is erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

Hmm om maar even terug te komen op de slechte review van de FSC P19-2 op hardware.fr(zal later ook op behardware.com komen in het engels). Ik heb op prad.de forum wat user ervaringen gelezen en die zeggen dat er best goed een spelletje of een videootje kan worden afgespeeld.
Ok, een review is een review en er kunnen er slechte tussen zitten, maar is het niet heel goed mogelijk dat de geteste monitor bij hardware.fr enkele defecten of een defect zou kunnen hebben? Ook omdat er meer reviews zoals die van PC welt en c't zeggen dat deze monitor geschikt is om een spelletje spelen?

Is het mogelijk dat de overdrive functie (handmatig) uitgeschakeld stond? Wel grappig trouwens dat alleen de tft's met een P-MVA panel van AU Optronics(FSC C19-4 & ViewSonic VP191) in die review overeind blijven...toeval?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@ pixelfreak heb een topic over deze review op prad.de geopenend. Wel veel views, maar één reactie.
hm, wurden die gekauft ( z.B. von viewsonic oder benq)? oder haben die einfach nur keine ahnung bzw. overdrive nicht eingeschaltet, nen kaputten tft oder so??
wenn mich nicht alles täuscht haben die auch den viewsonic getestet und als besonders gut für spiele befunden. Nur sieht es so aus, dass der viewsonic und der p19-2 sich in sachen schaltzeit nicht viel nehmen. auch alle anderen tests, nicht nur der test hier auf prad bescheinigen dem fsc eine gute spieletauglichkeit, ja sogar in der c't wird er hoch gelobt!!
Dus...

update: en waar ga jij de monitor hoofdzakelijk dan gebruiken PixelFreak? Ook Games en Movies?

[ Voor 9% gewijzigd door Darth Punk op 09-06-2005 19:46 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:42:
Hmm om maar even terug te komen op de slechte review van de FSC P19-2 op hardware.fr(zal later ook op behardware.com komen in het engels). Ik heb op prad.de forum wat user ervaringen gelezen en die zeggen dat er best goed een spelletje of een videootje kan worden afgespeeld.
Ok, een review is een review en er kunnen er slechte tussen zitten, maar is het niet heel goed mogelijk dat de geteste monitor bij hardware.fr enkele defecten of een defect zou kunnen hebben? Ook omdat er meer reviews zoals die van PC welt en c't zeggen dat deze monitor geschikt is om een spelletje spelen?
Het zou kunnen dat een revision 1 is getest. Er is één post op prad.de van een user die ook maar 30 of 60 graden kan afwijken en vervolgens zo'n grijze waas over z'n scherm ziet. Hij had volgens mij revision 1 van de monitor. En nogmaals : www.3-co.de heeft revisie 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:26:
[...]

Qua design kom je toch het beste uit bij Sony tft's, alleen Sony heeft van die rare designs, je moet het wel mooi kunnen vinden. Neem nou de komplete HS95 lijn. Ze zijn anders vorm gegeven en zijn daardoor niet in hoogte verstelbaar. Pivot is leuk, maar niet echt een must, ook dit mist de Sony. Ze hebben wel een glasplaat. Als je de spiegelingen niet erg vind dan heb je wel een leuke tft die ook nog eens errug mooi kleuren kan weergeven.

Nu snap ik wel dat Sony's behoorlijk boven jou budget gaan, maar Sony staat nu al een half jaartje stil met nieuwe modellen, dus ik denk dat er redelijk snel weer nieuwe komen. Misschien zit daar een leuk instapmodel in ;)
Ze hebben een paar maanden geleden een nieuwe lijn TFT's (17", 19") uitgebracht,en ook met 20" schermen, die hadden ze namelijk niet.
Ze zien er ook anders uit dan de oude serie.
Ik kan ff geen plaatje vinden, maar ze hebben een kronkeling in de voet en een snellere responsetijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:44:
@ pixelfreak heb een topic over deze review op prad.de geopenend. Wel veel views, maar één reactie.
[...]
Dus...
update: en waar ga jij de monitor hoofdzakelijk dan gebruiken PixelFreak? Ook Games en Movies?
Ok! ik zal de post eens bekijken.

Ik ga de Fujitsu Siemens P19-2 met name voor webdesign + PHP-programmeren gebruiken. Af en toe FS2004. Geen films. Daar heb je televisies voor toch? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:49:
[...]

Het zou kunnen dat een revision 1 is getest. Er is één post op prad.de van een user die ook maar 30 of 60 graden kan afwijken en vervolgens zo'n grijze waas over z'n scherm ziet. Hij had volgens mij revision 1 van de monitor. En nogmaals : www.3-co.de heeft revisie 2.
Weet jij of dat een 'goede' revisie is of moet je echt voor revisie 4 gaan?

update: mwah....als ik straks zin heb zal ik die franse reviewer eens mailen. FF checken welke versie hij heeft getest. Als het idd versie 1 is, dan eis ik dat ie opnieuw moet worden getest! :P
Niet om dat ik FSC of de P19-2 wil verdedigen(als ik een tft koop, dan moet dat gewoon de beste zijn met maximale prijs van 550 pleuro), maar omdat anders de test niet objectief (genoeg) is.
Die gast heeft nu al een trauma van het gebruikte S-PVA paneel, straks gaat ie de 193P+ slecht reviewen, omdat ie een trauma heeft :P :X

[ Voor 38% gewijzigd door Darth Punk op 09-06-2005 19:57 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:52:
Ik heb echt géééééén idee. :D
We gaan het allemaal wel zien. Ik denk dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:52:
[...]
Een user op het het Duitse Prad.de forum zeg het volgende over de verschillende revisies van de P19-2 :
Mir ist folgendes Aufgefallen zwischen den verschiedenen Revesionen.

Rev1 Pfeifen der Lautsprecher
Rev2 kein Pfeifen der Lautsprecher
Rev4 kein Pfeifen der Lautsprecher

Rev1 rechteckiger Schatten im Display ( im oberen Bereich )
Rev2 rechteckiger Schatten im Display ( im oberen Bereich )
Rev4 kein Schatten mehr

Rev1 blaue Power LED leuchtet recht hell
Rev2 blaue Power LED leuchtet recht hell
Rev4 blaue Power LED leuchtet nciht mehr sol hell

Die Blickwinkel-Eigenschaften waren meines Erachtens bei allen Revisionen gleich, daher glaube ich nicht das unterschiedliche Panels verbaut werden.

Alle 3 Geräte hatten übrigens keinerlei Pixelfehler.
Dieser von mir angesprochene Schatten ist lediglich ca. 1.5 cm groß und rechteckig also wie ein kleiner Würfel. Man sieht ihn auch wirklich nur bei ultra genauem Hinschauen und nur von ganz nah. Es sieht irgenwie wie eine Art Druckpunkt aus und er war exakt an der gleichen Stelle bei den beiden Rev2 und Rev1 Geräten.

Ich bin leider technisch nicht so gut informiert wie ein Panel im genauen Aufgebaut ist aber für mich sah es so aus als ob etwas von hinten gegen das Panel drückte und daher dieser Schatten entstand.... Aber wie gesagt ist lediglich eine Vermutung.

Möglicherweise ist es aber auch nur Zufall das mein jetziges Rev4 Gerät das nicht mehr hat....

Aber ums kurz zu machen ich denke es ist im großen und ganzen Egal welche Revision man hat zumindest egal ob Rev2,3 oder 4.

Nur die Rev1 wäre für mich nicht akzeptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Babelfish maakt er soms alleen soms zo'n troep van, Wat betekent dit in ABN ?
Man sieht ihn auch wirklich nur bei ultra genauem Hinschauen und nur von ganz nah. Es sieht irgenwie wie eine Art Druckpunkt aus und er war exakt an der gleichen Stelle bei den beiden Rev2 und Rev1 Geräten.
en:
Aber ums kurz zu machen ich denke es ist im großen und ganzen Egal welche Revision man hat zumindest egal ob Rev2,3 oder 4.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Mijn Duits is ook niet super maar ik waag toch maar 's een poging... :)
Man sieht ihn auch wirklich nur bei ultra genauem Hinschauen und nur von ganz nah. Es sieht irgenwie wie eine Art Druckpunkt aus und er war exakt an der gleichen Stelle bei den beiden Rev2 und Rev1 Geräten.
Dit gaat over die schaduw (donkere plekken op het scherm die misschien komen doordat er iets vanaf de achterkant tegen het scherm aandrukt?). Die zie je alleen als je vanaf dichtbij heel goed kijkt. En dit probleem heeft dus zowel de rev 1 als de rev 2.
Hierbij maakt het niet zoveel uit welke revisie je hebt, of 2 of 3 of 4. Zie ook de zin die daarna komt die het verder verduidelijkt:
Nur die Rev1 wäre für mich nicht akzeptabel.
Enkel rev1 was voor hem/haar niet acceptabel.

mocht mijn duits toch echt te slecht zijn hoor ik dat graag :)

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:28:
Babelfish maakt er soms alleen soms zo'n troep van, Wat betekent dit in ABN ?
Ok. BabelFreak zegt :
Je ziet [de schaduwrand] alleen als je er heel precies van dichtbij naar kijkt. Het ziet er uit als een 'drukpunt'? en bevond zich op dezelfde plek als bij Rev2.
en:
Samenvattend maakt het niet zoveel uit of je Rev2,3 of 4 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Yokozuna schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:21:
[...]

Dude! Hoe duur was ie?! Anders ga ik volgende week ook eens bij de MediaMarkt (Breda) kijken om te bezichtigen. B.t.w. er is niets mis met demo model kopen, als zo'n ding een weekje of iets langer heeft gedraaid en je ziet geen dode pixels dan is de kans erg klein dat er nog extra bijkomen.
479.

Demomodel meenemen was geen optie volgens de verkoper, anders had ik dat misschien nog wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik lees hier niets over overdrive, volgens mij heeft rev.1 dus ook gewoon fatsoenlijke overdrive, maar toch blijft het een vage testreport.
479
Ah, verwachte prijs lag bij de postordershops volgens mij rond de 430 euro, maar dat boeit niet, als hij maar te bezichtigen valt, over de diepte van het zwart kun je niet zoveel zeggen met TL verlichting in een winkel, maar wel als hij naast andere schermen staat waarvan je de specs weet/bekende schermen. Dan maar hopen dat je er een spelletje op mag testen, of desnoods 3D Mark 2001 ofzo.

[ Voor 60% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:47:
Ik lees hier niets over overdrive, volgens mij heeft rev.1 dus ook gewoon fatsoenlijke overdrive, maar toch blijft het een vage testreport.
Over welk testreport heb je het? Die Franse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die negatieve :) Maar wat maakt het uit? Over het verschil kwa reponsetijd/overdrive wordt door die ene prad.de user niets genoemd als verschil tussen de revisies, en daar had die negatieve review juist veel commentaar op.

[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 12-09 11:12
Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat geen enkele shop die Benq overdrive lijkt te hebben, maar de mediamarkt al wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die site van de MediaMarkt is trouwens waardeloos, staat nog geen 10% van hun producten op.

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Hier nog een Chinese review van 193p+ (was al 's een keer genoemd zie ik nu..). Het zal hier en daar wel brak Engels zijn, maar er staan ook veel foto's bij.

[ Voor 11% gewijzigd door PromoX op 09-06-2005 21:20 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Op http://www.trustedreviews.com is vandaag een review verschenen van de Viewsonic VP191s. Ook hier komt hij er goed uit met een overall cijfer van 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:21:
[...]

[...]

Die 25ms geldt alleen voor black-black overgangen. De rest schakelt veel sneller.
Het paneel heeft trouwens een contrast van 1000:1 dus kan erop wijzen dat er een S-PVA panel van Samsung gebruikt wordt, die AU Optronics heeft maar een contrast 800:1.
Idd ik heb toevallig vandaag ook een TFT-tje gehaald die demo gestaan heeft, mooi 200 euro korting plus gratis DVI kabel. (Iiyama e511s) Het is wel een 20" dus eig een beetje offtopic maar hij is echt in perfecte staat en de kans op uitvallende pixels is nu dus heel klein en heb wel volledige garantie:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij niet echt een optie om een beeldscherm aan te schaffen waarbij ik veel pixels niet zal gebruiken. Vind ik toch echt heel zonde, dus zal dan liever op zoek gaan naar een andere oplossing. De oplossing in de vorm van het Dell scherm zoals jij aandraagt vind ik niet echt een oplossing, te veel van het goede :) Ook de prijs, die ik zo snel even niet exact kon vinden, zal over mijn budget gaan.

Baal er van als het waar is wat jij zegt: dat het widescreen van de laptop ook zo dient weergegeven te worden op de monitor. Hoopte somehow dat dat direct werd aangepast, dus scherp op 5:4 te zien zou zijn... Zijn er geen gebruikers met een widescreen laptop? (of kan ik hier beter een nieuw topic over openen?)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nieuw topic goed idee :)

StoneFox, +1 informatief! Weer een positieve VP191b review
The ViewSonic VP191s is a well featured 19in TFT monitor with a response time low enough to keep most gamers happy. Image quality is impressive, once the display is set up correctly, allowing this screen to excel in pretty much all areas. The market is hotting up in this arena, but it’s clear that the VP range can still hold its own against the ever improving competition.
ALLround ALL the way. Nu nog een keer een moderner design van de voet!

[ Voor 107% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:24:
Twido, da's mooi. Als een shop over de grens betrouwbaar overkomt, dan kunnen in de toekomst meer
Tweakertjes daar bestellen :) Het is tenslotte wel goedkoper in Duitsland en leverbaarheid is top!

Trouwens, wat is Rücksendung? Terugzending? de versie die staat onder Bestseller is wel wat duurder :/
Vanmorgen (8.00 uur) nog eens gekeken waar het scherm was en hij was reeds in mechelen) Dus ik maar snel slapen (nachtpost) en om 11.00 uur de bel en ja daar was hij dan mijn viewsonic VP191S :)
Geld overgeschreven op vrijdag vorige week en dus nu al op mijn bureau :)
Eerst iets over de winkel,www.3-CO.de , ik bouw al 10 jaar computers en heb nog nooit zo een correcte en vriendelijke service gezien. Pure klasse en zelfs bij het factuur was nog eens een volledige technische fische van het scherm bijgevoegd. Een zeer dikke aanrader dus met scherpe prijzen. _/-\o_

Het scherm dan ,dit is mijn 5 de eigen TFT. De laatste was de NEC Multisync LCD1970GX, ook getest heb ik de SonySDM-HS94P en de Benq FP937+.

Ik ben erg veeleisend eigenlijk en gebruik mijn scherm voor office , internet , fotobewerking , webdesign , en games (hoofdzakelijk CS)

wat voorgeschiedenis over de vorige schermen.

De benq was de beste voor te gamen maar de inkijk hoek vond ik zeer slecht en storend en de kleuren waren echt koud en niet realistisch. De sony had het beste beeld maar faalde bij het gamen in donkere^plaatsen waar alles zwart werd weergegeven. Moeilijk een goed afstelling te vinden bij deze en hij had behoorlijk wat backlite lekage. De nec was eigenlijk qua beeld vergelijkbaar met de sony (misschien iets minder) maar was net iets sneller (8ms TN) en had een voordeel dat je makkelijk een ander profiel kon oproepen om te gamen want ook hij had last van zwarte vlekken op donkere plaatsen in games (zoals alle TN panels trouwens) nadeel was hier dan weer het gezoem van de voeding (heb een echte 0db pc hier). Dus het perfecte scherm bestaat nog niet |:(

Het vorige dient om jullie inzicht te geven met wat ik vergelijk.
Ik ga echt wel objectief beoordelen ook al lijkt het anders hier onder ;)

Nu de viewsonic:
Afwerking: perfect, zelden zo een goed afgewerkt scherm gezien. Ook bij het draaien van het scherm staat de aanslag precies horizontaal. Stevig op zijn voet en handig te bedienen.

Menu's: Kan beter, de nec scoorde hier veel beter, maar is niet zo belangrijk vermits je daar niet veel in moet zijn (zie verder)

Beeldastelling & kleuren: ik heb enkel de brightnes naar ongeveer 80% gebracht en contrast stond op 50 % wat goed is vind ik. De kleuren vielen eerst wat tegen maar toen ik counter-strike opstarte werd ik overweldigd door een ongekende pracht en detail (X800 videokaart) waar ik het bestaan niet eerder van wist. Ja die 16.7Mj kleuren zijn duidelijk zichtbaar. Waarom was de desktop dan minder, nou met dit scherm zie je elke fout in een foto zoveel sneller en beter dat enkel echte kwaliteitsfoto's nog het aankijken waart zijn. Wat een verschil , ik had dit nooit verwacht, pure klasse dus.
Maar dat is nog maar het begin, de onscherpte bij het gamen is er nog een heel klein beetje maar zelfs de benq kan in geen geval komen tippen aan de viewsonic. Dit is gewoon de snelste gamemonitor die ik al heb getest. Hier kan en zal geen enkele gamer een slecht woord over kwijt willen. Maar er is nog meer, ik had nog geen kleurenprofiel aangemaakt om te gamen (was dit gewend met al de TN's) maar dit bleek echt niet nodig. Bij de map DUST 1&2 was de brightnes perfect maar ook later bij de Aztec bleek in onder de brug alles perfect te kunnen onderscheiden. Dit had ik nooit eerder meegemaakt (sinds ik geen CRT meer had).
Conclusie: perfect scherm voor gamers en hoogeisende office/internet gebruikers. Deze zullen de pivot functie zeker weten te waarderen waarbij ook zeer goede software zit.

Is er dan niets slecht te melden? Tja eigenlijk niet , het zwart is nog steeds (bij donkere kamer) niet echt zwart maar wel beter als bij al mijn vorige schermen. Dus daar valt de meeste vooruitgang nog te halen denk ik.

Dus als je een uitstekende winkel wil en een briliant scherm dan kan ik u allen de viewsonic aanraden. Kijk niet op enkel euro's want je moet er tenslotte jaren tegen aan kijken B)

Greetz Dirk,

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung kleurtjes: Afbeeldingslocatie: http://www.3-co.de/193P_farbig.bmp

Yo, fatsoenlijke review Dirk!
Ja die 16.7Mj kleuren zijn duidelijk zichtbaar. Waarom was de desktop dan minder, nou met dit scherm zie je elke fout in een foto zoveel sneller en beter dat enkel echte kwaliteitsfoto's nog het aankijken waard zijn.
Daarom zijn VA panelen (met DVI ingang) zo goed geschikt zijn voor foto editing :) Met TN panelen kan het ook, maar pas als je goed VA paneel ziet, weet men wat hij mist!
de onscherpte bij het gamen is er nog een heel klein beetje maar zelfs de benq kan in geen geval komen tippen aan de viewsonic.
Oh toch niet, dat vind ik wel een belangrijke veronderstelling. TomsHardware vind namelijk hetzelfde, maar een andere reviewsite (Anandtech ofzo) vond de 8ms TN paneeltjes juist weer wat sneller. Niet dat ik daarom een TN paneel zou kopen, ookal zouden 8ms TN panelen wat sneller zijn, maartoch...

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Wow die rode en blauwe zien er best vet uit :p echt heel wat anders.

PS: die webshop vind ik maar vaag, je hebt dus schermen die je kan kopen die teruggestuurd zijn en schermen die gerepareerd zijn... m.a.w. 2e hands schermen... nou dan betaal ik liever 50 Euro meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

terugsturen kan je ook doen, als de monitor je niet bevalt :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De laatste/nieuwste revisie van de Xerox XA7 19i (800:1, 300nits, 8ms GtG) wordt inderdaad bij Backbone verkocht: http://www.bb24.nl/catalog/product_info.php/products_id/461

Bij shop4it is hij al onder de 400 euro gezakt in prijs (Aan de specs te zien de 1 na laatste revisie.) : http://www.shop4it.nl/cgi...op/commerce.cgi?pid=26672

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik vreemd vind:

ViewSonic VP191b Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/12/IMG0012948.jpg

Fujitsu-Siemens C19-4
Afbeeldingslocatie: http://www.behardware.com/medias/photos_news/00/12/IMG0012759.jpg

Ik weet niet of ze een verschil hebben gemaakt in hun testmethode tussen deze 2 schermen, maar zo niet, dan heeft het F-S scherm een nauwkeurige kleurreproductie :?

ps: http://www.karabu.de/shop/product_info.php?products_id=453 455 Euro voor de Viewsonic

[ Voor 11% gewijzigd door n00bs op 10-06-2005 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, maar dan noem ook wel een scherm dat er echt uit springt kwa kleurenreproductie (van stilstaande beelden trouwens) na calibratie. Alles onder de waarde 1 is perfect gerenderd.

Bij THG zie je ongeveer hetzelfde (VP191b), hoewel de afwijking daar iets minder hoog lijkt:
http://graphics.tomshardw.../images/delta_vp_191b.jpg

Daar ligt alles tussen een DeltaE van 0.5 en 1.1.
while 97% of the colors were perfect.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
ARGH! Dit heb ik nou altijd he :P

Ik vind een product, hartstikke mooi... Maar blijkt uiteindelijk toch wat tegen te vallen (Xerox), ik ben dan zo verlekkerd door al dat pracht, dat ik nu gewoon bereidt ben grof geld uit te geven aan zo'n scherm. De VP191B ofzo :9~

Maar eigenlijk vind ik em te duur

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Laatst online: 12-09 09:12

Thyzz

-=leeg=-

Ik zou wel eens een rechtstreekse vergelijking tussen de Xerox en de VP191b willen zien. (waarbij de xerox natuurlijk wel de goede versie moet zijn ;) )
Want de mensen die de Xerox hebben (en dan natuurlijk wel de goede versie) zijn er best tevreden over, geloof ik

http://www.kieskeurig.nl/...B51C3C1256FC200653FB0.htm
http://www.overclockers.a...ostid=1866372#post1866372

[ Voor 60% gewijzigd door Thyzz op 10-06-2005 08:40 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat de review van Twido in de startpost, hij gaat toch over de VP191S, niet over de VP191b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Goede review Twido!! Daar heb ik tenminste weer iets aan :)

@Henkyfox: als je de review leest zie je dat alleen de kleur van de monitor (Silver of Black) verschillend is. Verder is dat hetzelfde scherm. Dus die review is daar zeker op zijn plek.

Misschien neig ik toch wat meer naar de viewsonic nu, maar zo'n "glasplaat" lijkt me toch ook wel cool omdat de kleuren dan nog toffer worden. Maar die NEC 1970GX is dat nu een MVA/PVA panel of een TN?

EDIT
Misschien is het een leuk idee om in de startpost, per review de beoordeling tussen haakjes erachter te zetten, zodat je snel kunt zien of die reviews positief of negatief zijn. En dan zou je ook nog een gemiddelde kunnen uitrekenen........ dus gewoon een cijfer geven van 1 tot 10 zou ik zeggen.

[ Voor 31% gewijzigd door Trax_Digitizer op 10-06-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trax_Digitizer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:38:
Goede review Twido!! Daar heb ik tenminste weer iets aan :)

@Henkyfox: als je de review leest zie je dat alleen de kleur van de monitor (Silver of Black) verschillend is. Verder is dat hetzelfde scherm. Dus die review is daar zeker op zijn plek.
Als ik in de pricewatch bij alleen de 19" lcd's kijk, zie ik de VP191S en de VP191b verschillende specs hebben, vandaar dus mijn verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:59:
[...]

Als ik in de pricewatch bij alleen de 19" lcd's kijk, zie ik de VP191S en de VP191b verschillende specs hebben, vandaar dus mijn verwarring.
Das inderdaad gek, lijkt wel of ze de overdrive "vergeten" zijn :) Denk gewoon dat dat een foutje is in pricewatch.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Trax_Digitizer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:38:

EDIT
Misschien is het een leuk idee om in de startpost, per review de beoordeling tussen haakjes erachter te zetten, zodat je snel kunt zien of die reviews positief of negatief zijn. En dan zou je ook nog een gemiddelde kunnen uitrekenen........ dus gewoon een cijfer geven van 1 tot 10 zou ik zeggen.
Misschien is het juist leuk om daar de product survey voor te gebruiken, daar kan je mooi waarden meegeven, en in de startpost naar de betreffende review/porduct verwijzen!!!
Dan heeft femme niet voor niets zijn best gedaan, daarnaast vind ik het heel erg overzichtelijk!!!

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal met Crash_Neo eens...Misschien er naar toe link en dan achter link een positief of negatief te zetten. zo blijft de startpost ook redelijk netjes.

Linkje van mijn survey over de Samsung 913N :+
http://www.tweakers.net/productsurvey/104554 (zie iTec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ja ziet er inderdaad netjes uit. Maar dat is eigenlijk meer voor de bezoekers van tweakers.net (wat ook goed is), maar ik doelde eigenlijk meer op de beoordeling van de reviews uit de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 10:54:
Helemaal met Crash_Neo eens...Misschien er naar toe link en dan achter link een positief of negatief te zetten. zo blijft de startpost ook redelijk netjes.

Linkje van mijn survey over de Samsung 913N :+
http://www.tweakers.net/productsurvey/104554 (zie iTec)
True, maar het is misschien wel handig/leuk om in de startpost ene link te zetten naar een gebruikerservaring van een shop die niet voorkomt in Tweakers.Pricewatch, zoals 3-co.de. Daardoor kan een medetweaker direct zien welke shops -die niet voorkomen in de pricewatch- aanraders zijn en welke niet :)

Of is het niet gehandiger om deze shops toe te voegen aan de pricewatch :?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Trax_Digitizer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:01:
Ja ziet er inderdaad netjes uit. Maar dat is eigenlijk meer voor de bezoekers van tweakers.net (wat ook goed is), maar ik doelde eigenlijk meer op de beoordeling van de reviews uit de startpost.
Daar was ik eigenlijk ook vanuit gegaan, de reviews die hier door ons in het topic worden gezet.
Natuurlijk kan je in de TS de niet tweakers reviews blijven neerzetten.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Viewsonic VX924 ~ 480€

VX924

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twido schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 00:09:
[...]
Geld overgeschreven op vrijdag vorige week en dus nu al op mijn bureau :)
Eerst iets over de winkel,www.3-CO.de , ik bouw al 10 jaar computers en heb nog nooit zo een correcte en vriendelijke service gezien. Pure klasse en zelfs bij het factuur was nog eens een volledige technische fische van het scherm bijgevoegd. Een zeer dikke aanrader dus met scherpe prijzen. _/-\o_

Dus als je een uitstekende winkel wil en een briliant scherm dan kan ik u allen de viewsonic aanraden. Kijk niet op enkel euro's want je moet er tenslotte jaren tegen aan kijken B)

Greetz Dirk,
Ok. Ik heb de Fujitsu P19-2 bestelt bij 3-co.de, maar zal ik dan toch maar de ViewSonic 191b laten leveren dan? Enige ervaring met dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@pixelfreak: Waarom? je doelt veel photoshoppen en websites bouwen enzo. De P19-2 is heel erg goed in het nauwkeurig produceren van kleuren, zelfs die franse reviewer vmet zn crappy review zegt dat ;)
Ik ga de Fujitsu Siemens P19-2 met name voor webdesign + PHP-programmeren gebruiken. Af en toe FS2004. Geen films. Daar heb je televisies voor toch? ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Darth Punk op 10-06-2005 13:40 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic VP191b VP191s?

In Nederland is alleen/vooral de VP191b te koop, daarom. Van de VP191 zijn ook oude versies, een 25 en 16ms versie, de VP191s is misschien nog niet geupgrade met een overdrive paneel. Op viewsonic.com staat ook alleen de vp191b en ik haal alles alleen van officiele sites.

Hoe het dan kan dat twido een overdrive VP191s heeft weet ik ook niet.
Of is het niet gehandiger om deze shops toe te voegen aan de pricewatch :?
Lijkt me een beter plan ja, in dit topic wordt toch naar de pricewatch verwezen dus kunnen daar de winkels mooi in :)

[ Voor 77% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb nu eindelijk een knoop doorgehakt: Ik bestel de P19-2 bij www.3-co.de. Ze antwoorden snel per e-mail, doen een gratis pixeltest en zijn goedkoop.
Het enige slechte aan deze shop is, dat hun webshop niet is toegerust op bezoekers uit het buitenland. De bestelling gaat dus via e-mail. Dat is gelukkig geen probleem, aangezien ze snel en adequaat reageren via de mail. In die mailtjes staan trouwens na ongeveer elke zin twee uitroeptekens, en daardoor komt het wat schreeuwerig over.
Nog een nadeel: Alle mailtjes moeten in het Duits :P. Dat ben ik niet zo goed in, maar gelukkig help Babelfish me er doorheen (Babelfish de woorden, ik de woordvolgorde ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Darth_Punk schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:26:
@pixelfreak: Waarom? je doelt veel photoshoppen en websites bouwen enzo. De P19-2 is heel erg goed in het nauwkeurig produceren van kleuren, zelfs die franse reviewer vmet zn crappy review zegt dat ;)
[...]
dat is nu dan ook de exacte reden dat ik vandaag 2x de P19-2 heb besteld :*)

Wilde in eerste instantie voor de zwarte uitvoering gaan, maar de grijze is in grafische omgevingen net dat tikkeltje beter (TCO '03 ipv TCO '99) en jah, alleen dat kleurverschil in front is hetgeen dat daarvoor zorgt ;)

edit: nu alleen 1 dezer dagen nog even een spyder2 bestellen

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 10-06-2005 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 10:21
floriske.nl schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:13:
Wilde in eerste instantie voor de zwarte uitvoering gaan, maar de grijze is in grafische omgevingen net dat tikkeltje beter (TCO '03 ipv TCO '99) en jah, alleen dat kleurverschil in front is hetgeen dat daarvoor zorgt ;)
Ik heb de zwarte besteld, puur omdat die goedkoper is. Is dat slecht voor je ogen ofzo, zo'm zwart frontje?
Waar heb jij je P19-2's eigenlijk besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ernstblaauw schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:17:
[...]

Ik heb de zwarte besteld, puur omdat die goedkoper is. Is dat slecht voor je ogen ofzo, zo'm zwart frontje?
Waar heb jij je P19-2's eigenlijk besteld?
Niet principieel beter voor je ogen, wel beter voor de kleurwaarneming in grafische omgevingen, de neutrale kleur van het frame beinvloed je interpretatie van de weergegeven kleuren niet, dit in combinatie met bijvoorbeeld de spyder2 om te callibreren en het juiste omgevingslicht geeft het meest optimale beeld voor prepress voorbereidingen.

Ik heb ze besteld bij 1 van onze vaste leveranciers/groothandels (besteld via mijn werk aangezien dit voor mij voordeliger was) de levertijd is hier wel een aantal weken, maar dat heb ik wel over voor de paar tientjes per stuk die ze me nu minder kosten.)

* floriske.nl heeft zojuist ook de spyder2 maar besteld op www.kleurenwaaier.nl

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 10-06-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Allemaal P19-2 liefhebbers :) ik ben zeer benieuwd naar jullie reviews/ervaringen!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
ernstblaauw schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:17:
[...]

Volgens de norm voldoen zwarte niet aan TCO'03, maar TCO'99 omdat de rand dus contrast moet staan tot het scherm (of zoiets...) *edit: te laat...

Overigens, voor degene die interesse hebben in een dealtje:
Viel me op dat bij Paradigit (Utrecht) de Acer 1912 opgesteld stond. Dit terwijl ze enkel de 1912s sinds kort in het assortiment hebben.
Het verschil?
1912s - 500:1 / 250b / 16ms / TN
1912 - 500:1 / 250b / 25ms / IPS
Zelfs op de Acer site staan ze beide als een TN paneel aangegeven (maar then again...tis Acer, die hele site is 1 grote puinhoop qua specs), maar de 1912 is toch zeker weten een IPS paneel (volgens specs van http://www.tftscherm.nl/ en zelf gekeken).
Prijs betreft 289,- voor de 1912s en de 1912 zou volgens TFTscherm.nl rond de 400 moeten kosten (lijkt me enigzins veel aangezien je de iiyama E481S voor minder kan krijgen met dezelfde specs (de 400:1 vd iiyama moet 500:1 zijn in de latere IPS-versie modellen) en met DVI.
Don't take my word for it, ken de voorraad van Paradigit niet, maar het lijkt wel alsof de slordigheid van Acer niet beperkt tot de website...(of ze moesten er van af)

[ Voor 4% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 10-06-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb hier voor me de nieuwe versie TFT monitor 481-S van Iiyama........

Het volgende kan ik hier over zeggen:

Toen ik het scherm had besteld ging het me vooral om het gamen en zo min mogelijk ghosting maar met een goede beeldkwaliteit.

De kleuren van dit scherm komen perfect over ze zijn heel helder en duidelijk. Je kan m.b.v de knoppen nog veel aan je beeld aanpassen maar dit is niet nodig. Het fijne vd Iiyama schermen vind ik ook dat het beeld zich automatisch aanpast naarmate je van resolutie verandert zodat je altijd een vol scherm heb.

Wat betreft de 2 speakers die erbij zitten stellen deze niet veel voor maar het is altijd leuk meegenomen.

Tijdens het gamen moest ik wel even wennen nadat ik mijn Iiyama CRT monitor weg moest dumpen. Ik heb hiervoor al 2 andere TFT monitoren gehad met veel ghosting maar bij deze heb ik er helemaal geen last van. De ghosting is er wel maar niet herkenbaar.

De helderheid en het contrast van het scherm vind ik geweldig omdat de kleuren goed overkomen en er geen afwijkende kleuren zijn.

Over het algemeen kan ik zeggen dat ik er heel tevreden mee ben alleen het enige minpuntje vond ik wel dat er geen DVI-kabel meegeleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ernstblaauw schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:10:
Ik heb nu eindelijk een knoop doorgehakt: Ik bestel de P19-2 bij www.3-co.de. Ze antwoorden snel per e-mail, doen een gratis pixeltest en zijn goedkoop.
Het enige slechte aan deze shop is, dat hun webshop niet is toegerust op bezoekers uit het buitenland. De bestelling gaat dus via e-mail. Dat is gelukkig geen probleem, aangezien ze snel en adequaat reageren via de mail. In die mailtjes staan trouwens na ongeveer elke zin twee uitroeptekens, en daardoor komt het wat schreeuwerig over.
Nog een nadeel: Alle mailtjes moeten in het Duits :P. Dat ben ik niet zo goed in, maar gelukkig help Babelfish me er doorheen (Babelfish de woorden, ik de woordvolgorde ;) )
Alleen zijn het dus allemaal gebruikte producten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
n00bs schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:36:
[...]

Alleen zijn het dus allemaal gebruikte producten...
Huh, nee joh??

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Yo Svenc, heb je de versie met 8ms TN paneel met contrast van 700:1 en brightness van 300nits? Zoja, waar gehaald? Dat is wel gaaf, want dat scherm is een mooi alternatief voor de rest van de gamers schermen (samen met de Acer AL1951ms trouwens). Is de startpost toch niet voor niets uitgebreid :)
Trax_Digitizer schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:45:
Allemaal P19-2 liefhebbers :) ik ben zeer benieuwd naar jullie reviews/ervaringen!!!!
Anders ik wel :)
Huh, nee joh??
Snap ook niet hoe n00bs daarbij komt, geef eens een link/stukje tekst waar je dat vandaan haalt n00bs?

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:18
Yokozuna schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:31:
Trotz mooi dat je de Benq FP937s+ gekocht, lekker scherp of niet zo'n DVI ingang })
Idd, soms een beetje te scherp, zo is bv jouw usericon van beroerde kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, maar dat komt misschien omdat ik erop sta :+

Zit nu achter een CRT, contrast staat altijd op 100%, echt bagger, wit vind ik nog steeds niet fel genoeg en bij TFT's krik je het al snel omlaag naar 80% of minder.

Startpost plaatje is toch wel oke hoop ik?

[ Voor 72% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Laatst online: 00:18
Yokozuna schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 18:07:
Inderdaad, maar dat komt misschien omdat ik erop sta :+

Zit nu achter een CRT, contrast staat altijd op 100%, echt bagger, wit vind ik nog steeds niet fel genoeg en bij TFT's krik je het al snel omlaag naar 80% of minder.

Startpost plaatje is toch wel oke hoop ik?
Ik heb hier contrast en brightness beide op 39 staan... bij 100 hoef je niet eens meer een kamerlamp aan te doen 's-avonds 8)7
Startpostplaatje is oké, ik neem aan dat " 19" " een bepaald effect heeft, anders is het behoorlijk brak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
ik heb de nieuwe Iiyama besteld op www.pcmegastore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ik vermoed dat n00bs erbij komt omdat in de navigatie dit staat: DISPLAYS (nach Herstellern)... Maar in dit geval staat er toch echt DISPLAYS (naar de fabrikanten), iets in die richting... En wat voor submenu's komen er als je er op klikt? Juist, de merken/fabrikanten :) Het gaat dus niet om herstelde schermen, daar geloof ik niks van...

Vind trouwens dat ze best sowieso een mailtje terug mogen sturen... Ik heb 3 dagen terug een mailtje gestuurt, in het Engels in de veronderstelling dat die Duitsers ook wel Engels hebben gehad (en dat is ook zo als het goed is), maar nooit wat terug gezien... Nu ik hier dus lees dat ze heel snel reageren, moet ik em maar eens vertalen :p

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het gaat dus niet om herstelde schermen, daar geloof ik niks van...
Als je 'hersteller' vertaalt met hersteld ben je gigantisch naief, of gewoon heel dom :) Dat is n00bs niet, dus ik snap het niet. Maargoed.

Even je reviewtje toevoegen svenc!

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 10-06-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Haha mijn duits is niet zo goed, maar wat ik eruit haalde dat het om producten ging die teruggestuurd waren door klanten en producten die hersteld waren na garantie en weer verkocht worden... en dat is eigenlijk een constructie zoals IIyama en MSI doen met hun garanties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Aha, oke :)

DISPLAYS (nach Herstellern) zijn dus gewoon nieuw...

Displays aus Rücksendungen zijn inderdaad niet nieuw, die zijn teruggestuurt omdat ze niet pixelperfect zijn, en die verkopen ze dan weer voor minder, aan mensen die dat niet erg vinden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
n00bs schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 19:27:
Haha mijn duits is niet zo goed, maar wat ik eruit haalde dat het om producten ging die teruggestuurd waren door klanten en producten die hersteld waren na garantie en weer verkocht worden
:P
... en dat is eigenlijk een constructie zoals IIyama en MSI doen met hun garanties...
...en Philips en...en...wie niet? :/ Gebeurt vaker dan je denkt (denk ik :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Huh? op kieskeurig.nl staat de P19-2 geclassificeerd als een 21" TFT scherm........ misschien zijn ze nog niet uitgegroeid en groeien ze nog als ze uit de doos komen :P

EDIT: heb reeds een opmerking geplaatst, misschien wordt het aangepast :)

[ Voor 37% gewijzigd door Trax_Digitizer op 10-06-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
misschien zijn ze nog niet uitgegroeid en groeien ze nog als ze uit de doos komen :P
Nu met overgrown technologie :) Groeihormonen meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

hehe :P 8)7

Ik weet niet of het al voorbij is gekomen of dat iemand het misschien weet, maar is er manier waarop je aan de doos van een P19-2 kan zien welke revisie het is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31
Begrijp ik het nou goed dat die nieuwe overdrivepanelen nog weleens 'problemen' geven met het afspelen van video's, vooral in donkere scenes? Dat zou dan in principe ook terug moeten kunnen komen in spelletjes. Het is me niet helemaal duidelijk.Als het een erg hinderlijk effect is vraag ik me af of ghosting dan niet minder erg is.

Ik ben me zelf trouwens aan het orienteren op de Samsung 173p / 173p+ / 193p / 193p+ / FS P19-2. O ja, ik ga er een Mac op aansluiten en vraag me af of er voor die p173(+)/p193(+) nou eindelijk al eens Mac-drivers zijn want het is toch belachelijk als je op je Mac de helderheid/contrast niet kan regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

ernstblaauw schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:10:
Neen hoor ik heb gewoon in het Engels geschreven en de antwoorden waren ook in het Engels.
Voor wie ik hoor zeggen (noobs) dat je misschien een refurbisched scherm krijgt kan ik enkel maar eens uitlachen want ze verkopen die apart :) Daarbij waren alle kabels nog in verpakking en stond op het scherm een productiedatum van februari 2005 en op de doos een 8ms.
En bij winkels die pixelgarantie geven (tegen betaling) moet je zelf de terugzendkosten ophoesten en dit is telkens een dikke 20 euro die je bij je prijs mag tellen en de tijd en gezever die erbij komen niet vergeten.(heb het twee keer meegemaakt)

Maar lees maar eens wat klantenbevindingen van de winkel bij PRAD en dan praat je wel anders :)

Waarom niet in de Benelux, wel er zijn problemen met de invoerder en dus wordt er niets van viewsonic momenteel rechtstreeks ingevoerd!!! (en dus ook niet de nieuwe schermen) Duidsland en frankrijk zijn goede alternatieven.

Waarom kiezen voor de P19-2 ? Voor de , volgens testen, "betere kleurweergave" misschien al denk ik hier anders over :) ; of voor het uitzicht of voor de prijs , of de luisprekers..

Waarom kiezen voor de VP 191: Hoogteregeling, draaibaar scherm met goede software , design, multimonitor opstelling.

op de vraag of je beter kan gamen op een 8 ms TN dan op een MVA 8ms.
NEEN , heb ze beide uitvoerig getest en de MVA is zeker even snel maar door de betere kleurweergaven moet je NIET een kleurenprofiel aanmaken en/of spelen met de brightnes wat een groot voordeel is. De inkijkhoek is ook nog een vele malen beter.

op de vraag welk panel er in de NEC 1970GX zit : Een TN met 8 ms en Glarelaag op.
Het blinkende laagje is een meerwaarde voor het beeld maar je moet het wel goed kunnen plaatsen.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

Dancing_Animal schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 02:03:
Begrijp ik het nou goed dat die nieuwe overdrivepanelen nog weleens 'problemen' geven met het afspelen van video's, vooral in donkere scenes? Dat zou dan in principe ook terug moeten kunnen komen in spelletjes. Het is me niet helemaal duidelijk.Als het een erg hinderlijk effect is vraag ik me af of ghosting dan niet minder
Ik kan u verzekeren dat games en films niets met elkaar te doen hebben. Bij Games moet je je geen zorgen maken er is geen (zichtbare) ghosting bij een MVA van 8ms en nog beter zelfs het is het eerste scherm (voor mij) dat zelfs bij text scrollen nog heel scherp blijft dat was absoluut niet het geval met de TN panelen van 8 ms.

Bij films zou er volgens de testen wel eens problemen kunnen optreden , en ik heb het nog niet getest, maar ik dacht dat dit enkel was met gecomprimmerde films (mpeg2,4) en niet bij bv: gekochte (kwaliteits) films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Naja als ik op hun site kijk dat vind ik die Viewsonic VP191 alleen in deze sectie: DISPLAYS (nach Herstellern) >> ViewSonic en bij Displays aus Rücksendungen.
Herstellern betekent dat fabriek? hoe moet ik dit nou precies opvatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

n00bs schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:54:
Naja als ik op hun site kijk dat vind ik die Viewsonic VP191 alleen in deze sectie: DISPLAYS (nach Herstellern) >> ViewSonic en bij Displays aus Rücksendungen.
Herstellern betekent dat fabriek? hoe moet ik dit nou precies opvatten...
Hierboven wordt het ergens al gezegd: Herstellern betekend fabrikant. De 2de hands monitoren staan in de rubriek "auf rucksendungen".

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar weet iemand hoe het zit met de garantie? heeft Viewsonic in NL ook een afdeling zitten of niet? anders vind ik het zelf een te groot risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

Bij de meeste schermen worden defecten altijd via de fabrikant geregeld en zelden door de winkel (soms eerste jaar door winkel en volgende 2 jaar door de fabrikant) . Je kan dus altijd terugvallen op de fabrikant of je nu in België of ergens anders in europa koopt. Ik heb het ooit meegemaakt met een scherm van iiyama. (winkeliers doen ook niet meer dan de fabrikant aanspreken of hun inkoopgroep en in dit geval moet je dit gewoon zelf doen)
Alles hangt uiteindelijk toch af van de goodwill van de fabrikant.
Als je echt zo veel twijfelt aan alles dan stel ik voor dat je het gewoon ergens in een winkel gaat kopen. Dan betaal je (veel) meer , maar als je je daar beter bij voelt , NO PROBLEM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waar het mij om draait is of er in NL een viewsonic service afdeling zit. Verder is de winkelier waarmee jij een koopovereenkomst hebt gesloten wettelijk verplicht jouw service en garantie te verlenen op de afgenomen goederen... ook al zeggen ze moet je met de fabricant regelen... dan nog kan jij als klant eisen dat de winkelier dit regelt. IIyama mag dan wel on site garantie hebben, maar stel dat het al weken duurt kan jij van de winkel een nieuw/vervangend product eisen.
Zo zit de wet nou eenmaal in elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Viewsonic heeft ook een service punt in Nederland, ik -had een half jaar terug- m'n Viewsonic VP912s bij micro-mail gehaald en wat vragen gesteld over dode pixels enz, en er zit gewoon een service/reparatie/vervang punt in Nederland.
geen (zichtbare) ghosting bij een MVA van 8ms en nog beter zelfs het is het eerste scherm (voor mij) dat zelfs bij text scrollen nog heel scherp blijft dat
Inderdaad ja? Want als dat geval is dus de black-black responstijd inderdaad ook omlaag gegaan. Volgens TomsHardwareGuide is dat ook zo, volgens hen waren de black-black schakelingen maar 2ms trager (iets meer dan 15ms) dan de grey-grey schakelingen (14ms)
Bij films zou er volgens de testen wel eens problemen kunnen optreden , en ik heb het nog niet getest, maar ik dacht dat dit enkel was met gecomprimmerde films (mpeg2,4) en niet bij bv: gekochte (kwaliteits) films.
Het is iig duidelijk dat nadeel van overdrive panelen niet opweegt tegen het voordeel.

[ Voor 41% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yoko>

Heb jij al je TFT besteld dan??? heeft iedereen nu opeens die Viewsonic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Benq FP91e (met S-PVA paneel) in enkele weken leverbaar a 425 euro
http://www.acesdirect.nl/?c_id=83
http://efacomp.nl/flatscreentft.htm
Slechtere ergonomie dan de P19-2 (geen hoogte verstelbaarheid etc.), in mijn ogen ook wat lelijker, maar wel een paar tientjes goedkoper, we zullen zien hoe hij presteert. Heb em net toegevoegd aan de pricewatch, als hij door de mods toegevoegd is zal ik em in de startpost zetten.

* Steeds meer winkels die de nieuwste Xerox XA7 19i (800:1, 300nits, 8ms) verkopen voor een mooi prijsje, 398 euro: http://www.rax.nl/-/nav/1...916/item/XEROX-XA7-19I-19

* De Samsung 913N prijsverlaging: 319 euro!
pricewatch: Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)
Samsung, Zero Bright Dot pixel policy voor de 172X, 173P en de 193P!

Om ervoor te zorgen dat u te allen tijde bent verzekerd van een uitstekend werkend product, bieden we u de 'Zero Bright Dot' policy (ZDB). Hiermee komen producten die over één continue brandende subpixel beschikken al in aanmerking voor garantiereparatie.

Voorwaarden:
# Het moet binnen 14 dagen na aankoop gemeld zijn bij de Samsung Helpdesk.
# De ZBD garantiekaart moet aanwezig zijn.

Procedure:
# Product voldoet aan de gestelde voorwaarden.
# Aanmelding Samsung helpdesk o.v.v. "ZBD".
# Product wordt door Samsung Service Centrum opgehaald. (on-site!)
# Product wordt gecontroleerd op bovenstaande voorwaarden door het Samsung Service Centrum.
# Indien het product voldoet aan boven gestelde criteria dan wordt het product hersteld.
# Indien het product niet voldoet aan boven gestelde criteria, dan treedt het standaard repair process in werking.
# Product wordt geretourneerd.
100% subpixel garantie die ook nog eens onsite is. Deze garantie gaat waarschijnlijk dus ook gelden voor de 173P+ en de 193P+. Kan een argument zijn om nog te wachten op de 193P+. (Wel dus altijd naar die ZBD garantiekaart vragen. )

n00bs, Heb een Viewsonic VP912s gehad, je weet toch :)

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
Toen ik voor het eerst hoorde over de 193P+ dacht ik: dat moet 'm worden. Later bleek dat het nog wel tot augustus kan duren voordat het scherm op de markt komt en ben ik verder gaan kijken. Nu ik Yoko's bericht weer lees over de pixelgarantie lijkt het toch wel het ultieme scherm te gaan worden.

"Lekker wachten op nieuwe schermen" is inderdaad heerlijk Yokozuna, maar hoe hou je het vol als je op zoek bent naar De Ultieme TFT? :?

[ Voor 4% gewijzigd door stonefox op 11-06-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Omdat ik geloof dat er niet veel rek meer zit in TFT technologie nadat overdrive helemaal is uitgekristalliseerd. Vanaf de introductie van 16ms TN panelen (2 jaar terug) is er eigenlijk niets boeiends gebeurd. 12 en 8ms TN panelen zijn nauwelijks sneller dan 16ms TN panelen en de MVA/PVA panelen zijn ook grotendeels hetzelfde gebleven. S-IPS panelen staan ook al meer dan een jaar stil, reponstijd van 16ms (die niet bereikt wordt) blijft en het zwart blijft diep-donkergrijs (lager dan 0.45 of 0.50 nits is nooit gehaald met IPS panelen.)

Nu met overdrive wordt er opeens een grote stap voorwaards gemaakt (voor VA panelen tenminste) en ik verwacht niet dat er hierna opeens weer veel gaat gebeuren want dat is de afgelopen 2 jaar nauwelijks gebeurd. Er komen nog wel wat S-PVA panelen uit van Samsung met een contrast van 1500:1 wat opzicht wel een voordeel is, nog wat dieper zwart, maar verder verwacht ik weinig meer. Vanaf dat moment zijn S-PVA schermen ook zowat ultiem, kijkhoek die nauwelijks meer onderdoet voor die van CRT's (kijkhoek van PVA panelen is wat groter + zwart is wat dieper dan bij MVA panelen), superdiep zwart dat nauwelijks meer onderdoet voor dat van CRT's, goede responstijd, 16,7 miljoen kleuren, helderheid hoog zat etc.

[ Voor 42% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
De Overdrive VA panelen zijn voor mij ook ultiem genoeg. Ik verwacht dat de 193P+ één van de toppers wordt in zijn prijsklasse. Ik wacht nog even de eerste testresultaten van de Belinea en de Benq FP91e af en besluit daarna of ik nog wacht op de 193P+ of dat ik er 1 kies uit het huidige aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Laatst online: 18-01-2021
Zal dat nog een gunstig/ongunstig effect hebben op de prijs van de TFT's? "Geen rek, geen vernieuwing, minder aankopen, prijs naar beneden?" Of wordt het meer van "geen nieuwe modellen, geen oude modellen die eruit moeten, prijs hetzelfde?"

Ik zou trouwens nog iets willen weten. De rede waarom mensen kiezen voor een 19" en niet voor een 17". Het scherm is alleen groter omdat de pixels groter zijn. Bij spellen is dat niet bepaald gunstig (meer karteling), en daarnaast is 17" toch groot zat? Ook is de prijs van een 17" scherm veel gunstiger dan die van een 19" (70-130 euro schat ik zo?). De enige winst die je echt hebt is dat een groot scherm er gewoon gaaf uit ziet (in mijn mening dan). Dat was ook mijn reden in het begin om een 19" aan te schaffen. Maar het lijkt me na er veel over na te denken een stuk ongunstiger, zeker als je er dicht op zit / je bureau klein is. Ik denk er nu ook over om voor de 173P+ te gaan :). Hoe denken jullie daar over? Als je een scherm kiest groter dan 17", kun je er dan niet beter een nemen met een hogere resolutie? (Dus breedbeeld / 20"+)

[ Voor 70% gewijzigd door Mlancee op 11-06-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik zou trouwens nog iets willen weten. De rede waarom mensen kiezen voor een 19" en niet voor een 17". Het scherm is alleen groter omdat de pixels groter zijn. Bij spellen is dat niet bepaald gunstig (meer karteling), en daarnaast is 17" toch groot zat? Ook is de prijs van een 17" scherm veel gunstiger dan die van een 19" (70-130 euro schat ik zo?). De enige winst die je echt hebt is dat een groot scherm er gewoon gaaf uit ziet (in mijn mening dan). Dat was ook mijn reden in het begin om een 19" aan te schaffen. Maar het lijkt me na er veel over na te denken een stuk ongunstiger, zeker als je er dicht op zit / je bureau klein is.
Ja haalt de woorden uit m'n mond :) Hier is al een discussie over geweest, maar nogmaals, spellen worden niet leuker door een scherm dat 2" groter is en voor een 60/70cm diep bureau valt er prima comfotabel te lezen op een 17" TFT op de native resolutie, tenzij je gewoon erg grote letters gewend bent.

[ Voor 143% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bij PCM hebben ze een review geschreven over LCD monitoren. De uitkomst bij 19":

Beste product: Eizo Flexscan L778

Ik verdenk ze van smeergeld, het beste product bij 17" was ook een Eizo. :P Ook staat die monitor niet op de site. Toch een linkje naar de vermeende opvolger: klik! Wel een flink prijskaartje.

Beste koop was de Samsung 913N Welbekend, ga ik geen links voor opzoeken. :P

Jammer ze niet de FS P19-2 hadden, anders had die zeker de beste geweest. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, met 320 euro is de Samsung 913N wel de beste koop. Nog 2 tientjes eraf en hij kan in het budget topic :)

Als je trouwens goeie tests wilt lezen en duits kunt moet je de CT lezen. Betere reviews en ook over veel nieuwere TFT's. Reviews van e-zines (behardware, tomshardware etc.) zijn over het algemeen ook stukken beter dan Nederlandse computerbladen, om maar niet over de consumentenbond te spreken :)

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zit toch sterk te denken om voor 450 Euro die Viewsonic in Duitsland te bestellen... ik denk niet dat die Belinea het beter zal doen en op dit moment is zover ik weet er geen scherm wat gelijk is of beter is dan deze Viewsonic, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nieuwe uitgebreide Fujitsu P19-2 userreview (veel foto's):
http://www.prad.de/board/thread.php?threadid=19204
Black representation is very good for a TFT.
Nearly pure black. Sub or pixel errors does not have I a none, top! Black really black, best TFT is substantially better than the Eizo 768 subjectively estimated.
[...]
Alternatively to offer I know however High definition video, which the monitor shows breath-robbing. In particular the IMAX film of cutouts is partial astonishing.
P19-2 conclusies uit al die userreviews: gewoon perfecte beeldkwaliteit en wat dieper zwart dan de VP191s (met AUOptronics P-MVA paneel) maar iets meer ghosting. Over de kleurechtheid valt nog moeilijk iets te zeggen, dat moeten THG of andere proreview sites nog meten.

Ej n00bs, ik wacht momenteel nog op meer reviews van de P19-2, de Benq FP91E heeft hetzelfde paneel maar ik vind hem lelijk en hij heeft een slechtere ergonomie. De Benq is over enkele weken wel vlakbij mij in de buurt (Goirle/Tilburg) beschikbaar, dus dan ga ik hem wel even bezichtigen.

Als er meer (positieve) ervaringen met 3co beschikbaar zijn is het misschien wel een idee die winkel in de startpost te zetten, want ik denk toch dat de meeste mensen afzien van een duitse winkel in de pricewatch (dat deed in in eerste opzicht ook).

[ Voor 111% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2005 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Mja ik wil graag een 19" omdat ik em dan volledig naar achteren kan zetten, anders heb ik alsnog loze ruimte achter de monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb een apart [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml] topic gemaakt. Check daar :)

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja haalt de woorden uit m'n mond :) Hier is al een discussie over geweest, maar nogmaals, spellen worden niet leuker door een scherm dat 2" groter is en voor een 60/70cm diep bureau valt er prima comfotabel te lezen op een 17" TFT op de native resolutie, tenzij je gewoon erg grote letters gewend bent.[/quote]

Ja goh idd die 2 inch maakt geen fock uit(game zelf eigelijk alleen maar), alleen 1 maar ik wil een resolutie boven 1280 vanwege mijn sli setup en kom ik dus uit bij een 20 inch en wow die zijn me ff te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Yokozuna schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 16:58:
100% subpixel garantie die ook nog eens onsite is. Deze garantie gaat waarschijnlijk dus ook gelden voor de 173P+ en de 193P+. Kan een argument zijn om nog te wachten op de 193P+. (Wel dus altijd naar die ZBD garantiekaart vragen. )
Ik heb bij m'n 193P toch nog 55€ bijbetaald voor 'n 0 pixeldefects garantie; omdat die ZBD alleen geld voor subpixels die altijd branden, en niet voor die die altijd uit zijn bv. (deze zijn niet storend genoeg volgens samsung).

Die kaart zit standaard in de doos, hoef je niet extra voor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, even overheen gelezen, someone give me my glasses! (8>

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-08 11:26
Paar uur slaap ingeleverd, maar nu wel heel de topic doorgelezen ;). Anyway ik heb de volgende 2 schermen op het oog de Fujitsu-Siemens P19-2 en de Samsung 193P. Of misschien dus de 193P+, maar is het echt de moeite waard om daarop te wachten? Ik zelf game vrij veel, maar ik speel amper multiplayer games en van een beetje ghosting lig ik dan ook zeker niet wakker. Verder zit ik veel op internet (joh) en photoshop regelmatig. Vandaar dat de keuze op een MVA/PVA overdrive scherm viel. Nu vind ik het design van de Samsung stuk mooier, die boxen op de P19-2 heb ik sowieso niet nodig. Beide zijn kantelbaar en beide DVI dus dat maakt niet uit, alleen heeft de P19-2 wel een hoger contrast. Nu lijkt het mij dus dat het een keuze word tussen design en iets hogere specs. Maar goed misschien heb ik niet goed opgelet, dus wellicht kun jullie mij helpen een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yoko: om uw toetsenbord te lezen misschien? ;) => glasses dus

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jezus.

offtopic:
Samsung 173P+ krijgt inderdaad hoger (1500:1) contrast dan de 193P+ (1000:1) http://www.ameinfo.com/57433.html

Dat maakt de keuze nog gemakkelijker :) Ben wel benieuwd of een zwartwaarde van (270/1500=) 0.18nits ook daadwerkelijk gehaald wordt!
Ik zelf game vrij veel, maar ik speel amper multiplayer games en van een beetje ghosting lig ik dan ook zeker niet wakker.
Als je alleen spellen als The Sims enz. speelt zal een 193P inderdaad vast wel voldoen.

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Die 173P+ is ook interessant en zal denk ik wel 1 van de beste TFT's zijn van de afgelopen jaren... maar het is en blijft maar 17" ;) ik heb nu een 19" CRT en dat is nog altijd 1 inch viewable meer dan die 173P+. En kleiner dan mijn 19" CRT wil ik gewoon niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido

Twido

Ik weet niet of jullie al een 17" TFT gehad hebben maar ik heb nu een 15" TFT en de 19" viewsonic (zie starttopic, txs to Yokozuna ). Maar hiervoor had ik ook nog een 17" TFT van Hitachi (eerste 16ms monitor). En ik kan u uit ervaring vertellen dat een 19" wel degelijk aangenamer is om op te werken en zeer zeker om op te gamen. Jullie moeten me niet geloven maar ik verzeker u dat je de 17" terug wegdoet na een tijd voor een 19". Alles mag dan iets mooier lijken, maar bij de nieuwe games is dit amper nog merkbaar ,als het nog merkbaar is. Uiteraard heb je er een goede videokaart voor nodig (mijne= X800). Daarbij draagt het grotere beeldoppervlak bij tot aangenamer gebruik bij internet en multi-applicaties (muziekspeler ,internet, downloaden). Ook van groot belang is dat je een beter inlevingsvermogen hebt bij games waardoor het net allemaal echter lijkt (samen met een goed soundsystem). Kortom , de uitleg van meer gekartelde beeldjes is gewoon onzin bij de huidige games en een moderne videokaart en wegen ,zelfs financieel , niet op tegen de voordelen.
Een scherm koop je voor jaren (normaal toch) en dan mag je het onderste niet uit de kan halen om enkele pleuro's te besparen, een goede middeweg die jezelf moet bepalen is "the best way to go".

Dit is uiteraard mijn bescheiden mening hé :X

En noobs, verstandige keuze als je de VP191 koopt >:) you wil thank me laterz.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Laatst online: 18-01-2021
Jongens Yokozuna heeft een aparte toppic gemaakt om de discussie verder te voeren, straks zitten we binnen 2 dagen op pagina 30 ;)

[rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml]

[ Voor 65% gewijzigd door Mlancee op 12-06-2005 12:17 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.