[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.860 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:18
Ik heb zojuist de BenQ FP937S+ binnen gekregen...

_/-\o_

Ik sta absoluut versteld van de scherpte :D Ik heb het scherm op pixels getest en hij blijkt pixelperfect te zijn. Natuurlijk gelijk wat games geprobeerd en ik merkte absoluut geen ghosting (Half-Life 2, Doom 3, Trackmania: Sunrise, en Counter-Strike: Source) Bij het testprogramma PixPerAn zag ik een klein beetje onscherpte bij extreem snelle beweging, dwz, je kan de raceauto niet zo scherp zien; er is een beetje blur. Maar van ghosting is nauwelijks sprake. :D Nog een zeer tevreden gebruiker :D

[edit, jezus, nu zie ik pas hoe slecht de kwaliteit van me usericon is]

[ Voor 8% gewijzigd door Starbolt op 08-06-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 13:32
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:58:
offtopic:
Ik heb reeds de Samsung 913N ingesteld en wel..nu heb ik alleen in Photoshop een iets andere kleur ten opzichte van b.v. me browser (als ik een screenshot maak ziet het er anders uit, wat roze/paars achtig) iemand daarvoor een suggestie ?
Wat bedoel je nou precies? Als je een screenshot maakt van (bijvoorbeeld) je browser en je bekijkt deze in Photoshop, dan zijn de kleuren anders dan wanneer je de browser zelf bekijkt? Dat heeft dan waarschijnlijk met een instelling in Photoshop te maken en helemaal niets met het TN-paneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 14:42

Darth Punk

professionalized prutz0r

DJMarcel schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:39:
[...]
Wat bedoel je nou precies? Als je een screenshot maakt van (bijvoorbeeld) je browser en je bekijkt deze in Photoshop, dan zijn de kleuren anders dan wanneer je de browser zelf bekijkt? Dat heeft dan waarschijnlijk met een instelling in Photoshop te maken en helemaal niets met het TN-paneel!
Indeed. Alleen de kleurovergangen zullen minder mooi zijn, omdat TN 6 bit is t.o.v. een 8 bit paneel.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41

n00bs

Het is weer Zomer!

Een screenshot is een capture vanuit het geheugen van je videokaart en heeft niets met je monitor te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 15:57
Ik denk er toch sterk over om die Fujitsu Siemens in Duitsland te bestellen. Ik bestel mijn platen ook altijd in Duitsland en gaat perfect. Mocht hij stuk gaan dan kost terugsturen rond de 22 euro. Ben benieuwd naar de reacties van Pixelfreak :)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Wat is die 750P/950P gaaf _O_

Ben benieuwd wat die gaat kosten? Maar goed, ik wil uiterlijk half juli toch wel een knappe TFT, dus denk niet dat dit em kan worden, jammer.

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Die 750P/950P...zit daar niet gewoon een (overdrive?) TN paneel in? Of kunnen ze die geclaimde 6 ms ook al waarmaken met een overdrive PVA paneel?

Los daarvan...ik vind 'm nou niet echt mooi :/.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@Chimera: al enig idee welke tft je dan wilt gaan halen?

@PromoX: Nee, TN kan niet hoger dan 700:1 aan contrastratio weergeven. Daarnaast krijgen de 750P/950P 10 bit gammacorrectie en zover ik weet (is dit)/(kan dit alleen worden) toegepast op MVA/PVA panels. 10 bit gammacorrectie(Eizo L778, IIyama H1900) zorgt voor nog mooiere kleurenovergangen dan 8 bit gammacorrectie(FSC P19-2). 10 bit gammacorrectie kost helaas ook wat, gezien de prijzen van de Eizo en de IIyama :/

offtopic: Packard Bell AudioDream Colour MP3 speler met 65.000 kleuren OLED display. Dan kan het volgens mij niet langer dan 1,5 jaar duren voordat er OLED tft's op de markt komen. Ok, dit schermpje is een kleintje en kan maar 65.000 kleuren weergeven, maar dit is wel OLED's first baby steps :P

[ Voor 90% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 15:41 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Ik ben nog steeds moeite aan het doen voor de Xerox, om de goede versie te krijgen... Want dan is het natuurlijk een mooi scherm voor niet te veel geld (je bent scholier/student in wording, of je bent het niet ;)).

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik sta momenteel op het punt om een TFT scherm te kopen en dan wil ik graag een 19".
Na het lezen van de startpost en een analyze van mijn computer gedrag ben ik tot de conclusie gekomen dat een MVA/PVA scherm met OVERDRIVE voor mij de beste keuze is. Ik ben toch regelmatig bezig met foto's en webdesign, ik kijk graag films en ben geen echte game fanaat. Maar toch speel ik zo nu en dan wel eens een spelletje, bijvoorbeeld op een LAN-Party. Dus ik wil eigenlijk niet inleveren op kwaliteit maar toch een scherm hebben waarbij het mogelijk is een spel te spelen.

Nu ben ik eens aan het "rondsurfen" geweest naar een geschikte monitor. Maar ik zie nergens staan om wat voor panel het gaan en of er overdrive op zit. Op de website van Philips bijvoorbeeld. Een hele riedel aan informatie maar nergens de termen MVA/PVA of OVERDRIVE. Hoe kan ik dit zien?
Verder zijn tips/ervaringen mbt MVA/PVA + OVERDRIVE 19" TFT schermen zeer welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Trax_Digitizer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:34:
Ik sta momenteel op het punt om een TFT scherm te kopen en dan wil ik graag een 19".
Na het lezen van de startpost en een analyze van mijn computer gedrag ben ik tot de conclusie gekomen dat een MVA/PVA scherm met OVERDRIVE voor mij de beste keuze is. Ik ben toch regelmatig bezig met foto's en webdesign, ik kijk graag films en ben geen echte game fanaat. Maar toch speel ik zo nu en dan wel eens een spelletje, bijvoorbeeld op een LAN-Party. Dus ik wil eigenlijk niet inleveren op kwaliteit maar toch een scherm hebben waarbij het mogelijk is een spel te spelen.

Nu ben ik eens aan het "rondsurfen" geweest naar een geschikte monitor. Maar ik zie nergens staan om wat voor panel het gaan en of er overdrive op zit. Op de website van Philips bijvoorbeeld. Een hele riedel aan informatie maar nergens de termen MVA/PVA of OVERDRIVE. Hoe kan ik dit zien?
Verder zijn tips/ervaringen mbt MVA/PVA + OVERDRIVE 19" TFT schermen zeer welkom :)
Naja,lees de startpost zo ik zegen bij all-round schermen. ;) Ik denk dat als niet kunt wachten zou de FSC P19-2 wat voor je zijn, of anders (wel even wachten dus) de Samsung 193P plus.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Die 750P :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/yoko/Clipboard02.jpg

Volgens mij wordt dat inderdaad nog (!) een klasse hoger dan de 193P+/173P+. (kun je nagaan wat je mag gaan dokken) Het mechanisme ziet er gaaf uit, maar ik vind de voet een beetje, lomp. Zo'n vierkant. Ik denk dat die 750/950P straks de 193P en Sony HS95P vervangen, en dat de categorie maar iets met 'high end TFT's voor professionele doeleinden' moet gaan heten ofzo.
Verder zijn tips/ervaringen mbt MVA/PVA + OVERDRIVE 19" TFT schermen zeer welkom
Geloof ons, als TFT's met overdrive paneel verwacht worden zullen ze al in de startpost komen. Het is nogal pesterij, want de meeste TFT's met overdrive uit de startpost zijn nog nauwelijks leverbaar :z

De nieuwe Benq zal ik er ook inzetten.
offtopic: Packard Bell AudioDream Colour MP3 speler met 65.000 kleuren OLED display. Dan kan het volgens mij niet langer dan 1,5 jaar duren voordat er OLED tft's op de markt komen. Ok, dit schermpje is een kleintje en kan maar 65.000 kleuren weergeven, maar dit is wel OLED's first baby steps :P
Zet maar in het centraal OLED topic, wordt het weer eens gekicked :)

[ Voor 170% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Nog iets: wat is nu eigenlijk het verschil tussen MVA en PVA? die xerox in de startpost is bijvoorbeeld een MVA en die fujitsu-siemens is een PVA. Staat misschien vast wel ergens in dit topic, maar dat is nogal groot :X

Verder THNX voorzover!

[ Voor 6% gewijzigd door Trax_Digitizer op 08-06-2005 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Trax_Digitizer schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:37:
Nog iets: wat is nu eigenlijk het verschil tussen MVA en PVA? die xerox in de startpost is bijvoorbeeld een MVA en die fujitsu-siemens is een PVA. Staat misschien vast wel ergens in dit topic, maar dat is nogal groot :X

Verder THNX voorzover!
Kijk maar eens naar de eerst post, oftewel de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
In de startpost staat dat verschil niet uitgelegd hoor.

Ontopic: Het antwoord staat hier: http://www.baddass.dsl.pipex.com/paneltechnologies.htm
(Multidomain Vertical Alignment en Patterned Vertical Alignment) Ik zet deze link even in de startpost, tis een goeie!
IIyama H1900) zorgt voor nog mooiere kleurenovergangen dan 8 bit gammacorrectie(FSC P19-2)
Mja, eerst zien dan geloven denk ik dan altijd. Wel een goed idee trouwens om knopjes in de TFT voet te bouwen en het scherm zelf een dunne rand te geven met 0 knopjes en frutsels, extra netjes! Hopelijk gebeurt dit bij de 750P hoewel hij waarschijnlijk toch niet te betalen wordt (zelfde als IIyama H1900/Eizo)

Ontopic3: Wil je weten of het over een overdrive MVA paneel gaat of niet?
With the introduction of “overdrive” technologies, the manufacturers launched a new breed of “Premium” MVA panels (P-MVA).

[ Voor 229% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Yokozuna schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:41:
In de startpost staat dat verschil niet uitgelegd hoor.

Ontopic: Het antwoord staat hier: http://www.baddass.dsl.pipex.com/paneltechnologies.htm
(Multidomain Vertical Alignment en Patterned Vertical Alignment) Ik zet deze link even in de startpost, tis een goeie!
TNX for de link. Maar wat is volgens de auteur het beste panel, gerangschikt van super tot...nou ja..een stuk minder goed? :P

ik dacht van:

(S-)IPS
(P-)PVA
(P-)PVA + "Magic Speed" (overdrive)
(P-)MVA
(P-)MVA + Overdrive
TN + film

update: is deze review van behardware gedateerd op 26 mei 2005 al bekend?

[ Voor 39% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 18:06 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ehm. Overdrive MVA panelen worden meestal aangeduid met "P(remium) MVA" en overdrive PVA panelen worden "S(uper) PVA" genoemd.

IPS panelen vertonen volgens enkele sites nog meer streaking dan TN panelen, daarnaast geven ze het minste diep zwart van alle panelen weer en het belangrijkste nadeel is dat ze veel duurder zijn (de oude E481s was al erg lang op de markt, vergeleken met de introprijs is 350 euro echt een dumpprijs).

Overdrive VA panelen zijn gewoon het beste, ze zijn betaalbaar en hebben de minste nadelen, het enige nadeel is de wat minder natuurgetrouwe weergave van donkere tinten, die alleen merkbaar is in films (komt naar voren in verschillende reviews, bepaalde scenes van the Matrix bijv. waar diep zwart is gemixed met paars ofzo, wordt niet helemaal juist weergegeven).

[ Voor 92% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

is deze review van behardware gedateerd op 26 mei 2005 al bekend? Nee, dat was ie nog niet. Iedereen die dit topic regelmatig doorleest MOET deze review lezen, het gaat om de allerlaaste panels, en ik kan je verzekeren: ER worden een helehoop A-F-G-E-S-L-A-C-H-T !

update: link van behardware over pixel policies van diverse fabrikanten

update2: van de review over de FSC C19-4: net als de ViewSonic VP191 moet deze ook een contrast ratio van 800:1 hebben en niet zoal vermeld een 700:1. Gevonden via google, bij elke webshop die deze tft aanbiedt staat 800:1 :) WAARGH!!! deze tft gaat een knaller worden!!!! al gezien in Duitsland voor minder dan 300 pleuro!!!!!!

update3: Here are LCD RGB...W monitors Prototype over de laatste techniek: niet RGB, maar RGBW :)

update4: Promising SED to be available later SED panelen mogen dan later komen, maar Ghosting is dan wel 100% verleden tijden zeggen ze! :)

Hmmz :| Tis zeker etenstijd....niemand reageert.... :/

[ Voor 69% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 18:48 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Leuk ding ja, maar ze hadden em heus wel DVI mogen geven :/

Ik koop niet voor niks een videokaart met twee DVI-poorten hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

inderdaad, hadden ze DVI meegeven, dan zou die met een prijsje van 350 pleuro nog steeds een bestseller worden, maar even wachten ben beniewd wat andere fabrikanten gaan doen

update: wat een prijsverschil. 350 voor de FSC C19-4 en 550 pleuro voor de VP191 volgens de review. OP de DVI na zijn beide tft;s identiek.

BTW: de behuizing van de FSC C19-4 is wel letterluk gejat van Samsung's 193p. Een beetje jammer(dat jatten dan, want hij is wel mooi :) )

[ Voor 48% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 18:56 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:02:
[...]

Hoi Floriske,

Ja bestelbaar zijn de Fujitsu P19-2 monitoren wel. Al een paar maanden ;)
Zijn ze ook op voorraad?
En inclusief pixel-check?
En inclusief administratiekosten?
En inclusief verzending?
En dat alles voor minder dan 395 EUR ex BTW?

Zo ja, dan heb je helemaal gelijk.
En die garantie. Die geldt ook voor een product uit Duitsland lijkt mij. Maar als die garantie nodig is, dan nee, dan zou het niet zo handig zijn nee. Dat geef ik toe.
-Volgens FSC Nederland zouden alle groothandels inmiddels beschikking over de schermen moeten hebben
-pixel check of pixel garantie zit nogal een groot verschil tussen, checken ze op 0 dode pixels en krijg je anders een andere (dode pixel garantie) of kijken ze puur of het scherm binnen de normen van de fabrikant valt.
-inclusief administratiekosten
-inlcusief verzending
-402,- euro ex BTW in Nederland exclusief resellerkorting ierdereen die 'm duurder aanbiedt zou zich eigenlijk moeten schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Darth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 18:22:
is deze review van behardware gedateerd op 26 mei 2005 al bekend? Nee, dat was ie nog niet. Iedereen die dit topic regelmatig doorleest MOET deze review lezen, het gaat om de allerlaaste panels, en ik kan je verzekeren: ER worden een helehoop A-F-G-E-S-L-A-C-H-T !

update3: Here are LCD RGB...W monitors Prototype over de laatste techniek: niet RGB, maar RGBW :)

update4: Promising SED to be available later SED panelen mogen dan later komen, maar Ghosting is dan wel 100% verleden tijden zeggen ze! :)

Hmmz :| Tis zeker etenstijd....niemand reageert.... :/
Die grote review van Behardware is al een keer langsgeweest, maar juist omdat er nauwelijks interessante schermen in stonden heb ik hem verder niet in de startpost gezet, de Viewsonic VP191b komt er goed uit, en tis ook bekend dat dat een prima bak is. De 2e Fujistu-Siemens (C19-4) wordt inderdaad erg interessant als budget overdrive MVA panel.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

FSC C19-4 komt er anders behoorlijk vanaf, alleen ergonmie is slecht, krijgt daarvoor een 1 op schaal van max 5.
en voor gamen een 3 t.o.v. de VP191 die hier een 4 krijgt.

Alleen jammer dat er geen S-PVA panelen zijn meegenomen in de test. Ben benieuwd welke dan beter zou zijn: P-MVA van AU Optronincs of dus toch S-PVA van Samsung

Keuze voor mij wordt dus toch weer lastig(FSC P19-2(S-PVA) of ViewSonic VP191(P-MVA)

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 19:25 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja, ik vergiste met een andere versie, even post aangepast! De C19-4 wordt erg interessant als budget TFT met overdrive MVA panel (zelfde AUOptronics als de Viewsonic VP191b). Dat weinig mensen afknappen op het gemis van een DVI ingang is met de 913N wel bewezen toch? :)

Over dat RGBW ik snap dat niet echt, net alsof het wit nog niet oogverblindend fel kan zijn met de huidige TFT's :) De pro's van Philips etc. zullen vast niet gek zijn, maar ik snap het voordeel op het eerste gezicht nog niet echt.

Over welke panelen het beste zijn op dit moment, ik denk toch Samsung S(uper)-PVA panels
Overall, PVA matrices could be said to be an improved version of MVA. Without any new defects, save for those already present in the MVA technology, PVA matrices feature slightly improved viewing angles, better contrast ratios and a much more predictable production quality due to their being manufactured on the facilities of one manufacturer only.

[ Voor 169% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Kortom Super-PVA ofwel S-PVA is beter omdat door één fabrikant(Samsung) worden geproduceerd.

Toch steekt het Premium-MVA ofwel P-MVA panel van AO Optronics er met kop er boven uit in vergelijking met andere (P)-MVa panels. De auteur van de behardware review kwam daarachter als een (positieve) verassing :)

ook die contrast ratio van SED is vet ziek: 10000:1. Beelden moeten dan wel haarscherp worden. Kan weleens errug leuk worden als je een HDTV fimpje op 1080i gaat afspelen op een 1080i native SED panel :P :9

ach ja....quoting Yokozuna: "Lekker wachten op nieuwe schermen, heerlijk!" :P

[ Voor 35% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 19:44 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar nog even over die SED panels want dat is wel erg interessant
SED panels: It will feature 10 000:1 contrast ratio with a white level at 400 cd/m² only (the black will be very deep around 0.04 cd/m²) and a response time under the millisecond.
SICK :) 0.04nits, dat is volgens mij in de praktijk gewoon net zo diep zwart als een compleet afgesloten ruimte zonder verlichting. Zouden begin/zomer 2007 uitkomen, dat is al een stuk vroeger dan full size (17/19") OLED panels die volgens Philips pas rond 2009 zullen uitkomen. Ben benieuwd of OLED panels wel de standaard gaan worden want perfectere specs dan die van SED panels (als ze waar zijn) zijn er niet. OLED panels zouden een contrast van 5000:1 halen en ook een heel lage responsetijd hebben, maar dus problemen nog met levensduur blauwe ledjes. Ben erg benieuwd hoe SED panelen werken.
weleens errug leuk worden als je een HDTV fimpje op 1080i gaat afspelen op een 1080i native SED panel
Ik haat die smileys altijd, maar toch... :9~

En als we nu toch offtopic posten, hoe zit het nu met het contrast van CRT's, ik heb gehoord dat dat 5000:1 tot 7500:1 was maar ik geloof eerder dat dat 8x minder is. Ik heb ooit gelezen dat goede CRT's een zwart van 0.18nits diep kunnen weergeven en nauwelijks minder door de fosfor laag. Als CRT's bijv. een helderheid van 150nits hebben, dan zou een contrast van 800:1 realistischer zijn bij een zwart diepte van 0.18nits (150/800 = 0.19) . Weet iemand bronnen?
Kortom Super-PVA ofwel S-PVA is beter omdat door één fabrikant(Samsung) worden geproduceerd
Ja, en omdat Samsung gewoon roelt. Ze heersen letterlijk, ze hebben het beste TN paneel op de markt dat ik weet niet hoeveel TFT's binnenkort gebruiken en ze hebben de 193P die vaak als maatstaaf voor andere TFT's wordt gebruikt kwa beeldkwaliteit.

[ Voor 152% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

het Samsung 193P design wordt errug populair. Nu er ook de FSC C19-4 al in Duitsland leverbaar is komt Hyundai met de B90A. Helaas wel met TN paneel. TN is dus nog lang niet dood, maar hoe lang dan nog?
Ja, en omdat Samsung gewoon roelt.
Klinkt als een Samsung Fan? :D

[ Voor 15% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 19:54 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nee, het zijn gewoon feiten :)

Maareh, SED werkt dus zo:
The SED consists of a glass plate mounted with electron emitters, similar to a CRT's electron gun, in an amount equal to the number of pixels on the display. Positioned next to it is another glass substrate coated with a fluorescent substance. Between the two glass plates is a vacuum. The key to the electron emitters at the heart of the SED is an extremely narrow slit (several nanometers* wide) made from ultrafine-particle film between the two electric poles. Electrons are emitted from one side of the slit when 16 to 18 volts of electricity are applied. Some of these electrons are scattered at the other side of the slit and accelerated by the voltage (approximately 10kV) applied between the glass plates, and they collide with the fluorescent-coated glass plate, causing light to be emitted.
( http://www.canon.com/technology/detail/device/sed_display/)
Als ik het vet gedrukte lees denk ik: duur! Maar misschien geen dode pixels meer en misschien zoveel kleuren als mogelijk (zoals op een CRT), omdat het compleet anders werkt dan TFT's.
Looking forward, SED Inc expects the pricing ("per-panel shipment value," to be exact) to be around 67,000 Yen by 2010. At current rates, this is around $645 US.
Oke, plan: 2005: Koop een overdrive VA panel. 2010: Koop een nieuw scherm, SED display'tje. Volgens mij geldt die prijs voor SED TV's.

Ik denk dat de toekomst SED versus OLED zal worden, net zoals nu TFT versus Plasma geldt, in de TV markt dan.

Ik lees hiero:

[ Voor 163% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

mja...SED wordt idd te duur.. PLED komt ook nog. Dus wat gaat het worden?
LCD(nu)-> OLED(> 1 á 2 jaar) -> PLED en dan SED(> 10 jaar?) ?

100000??? the sky is the limit!!! of so, maar Yoko, dat berichtje is dat SED of weer wat anders?

[ Voor 48% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 20:11 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ja maar die 650 dollar geldt misschien voor TV's he. Want er komen eerst TV's van uit als ik het zo lees, hier trouwens nog erger:
SED: A unit shown by Toshiba at a Japanese trade show in April of 2005 even
contrast ratio up to an incredible 100,000 to 1 by significantly reducing black luminance.
Haha, 100.000:1 contrast. SED panels ja.
LCD(nu)-> OLED(> 1 á 2 jaar) -> PLED en dan SED(> 10 jaar?) ?
Philips zegt 2009 OLED panels (op TV grootte), zie OLED topic. Denk dus dat massa productie OLED en SED best weleens rond dezelfde data kunnen starten.

SED panels werken niet meer met kristallen en LED'jes, misschien is het hele dode pixel probleem dus ook verleden tijd. Dan is er echt maar 1 perfecte display die decennia lang zal meegaan, SED :)

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Hmm zat http://prad.de/new/news/shownews380.html te lezen. LG.Philips is marktleider op het gebied van verkoop van panelen. Samsung staat op 2, AUO (AU Optronics) op 3 en CMO op de laatste plek. Wat voor panelen maarkt LG.Philips eigenlijk? Of zou dat de doorverkochte Fujitsu Siemens panelen devisie aan Sharp dat zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 20:54 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Philips/LG maakt volgens mij alle soorten panelen. Vroeger in de tijd van de oude IIyama E431s (2 jaar terug, 16ms TN) was Philips/LG helemaal hot met hun TN panelen die beter zwart konden weergeven dan de AU Optronics TN panelen :) Contrast ratio's van 400:1, whoa!

Maareh, over SED, heb even een apart topic geopend (beetje offtopic): [rml][ TFT] SED displays, superieur aan alles[/rml]

Post daar al je shit :) Lees wel eerst even die link van Google want daar staat damn veel in.

[ Voor 32% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Ik lees net op het forum van prad.de een nieuwsitem waarin ene Deepsteep verwijst naar een post van mij over de Hyundai L91D op pagina 8 van deel 6. Laat ik dat nieuws nou destijds net van prad.de gehaald hebben :-)

Maar dat terzijde. Ik heb hier de laatste PC Welt (07 2005) in PDF-vorm "voor me liggen" met daarin een test van de volgende 19" TFT's: Eizo Flexscan L778, Fujitsu-Siemens Scenicview P19-2, Gericom T910, Hyundai L90D+, IBM Thinkvision L191p (9419-HB7), Iiyama Prolite H1900, LG Electronics L1981Q, NEC Multisync LCD1970NX, SonySDM-HS95P en de Viewsonic VP191S.

Ook in deze test komt de Eizo weer als winnaar uit de bus, maar persoonlijk kan ik nog steeds niet wennen aan het ontwerp en vooral de prijs. De P19-2 komt na deze test in de zogenaamde "top lijst" van PC Welt binnen op de zesde plek o.b.v. het totaaloordeel. Maar als ik puur naar het oordeel voor beeldkwaliteit kijk zou hij een vierde plek krijgen, na de Eizo 778, de LG L1980Q en de NEC Multisync LCD1970NX. De Viewsonic komt uiteindelijk op de 9e plek van de in de afgelopen tijd door PC Welt geteste 19" schermen terecht.

Over het gebruik van een glasplaat zeggen ze dat dit inderdaad zorgt voor een betere kleurenweergave, maar dat het bij Office documenten wel erg spiegelt. In het donker valt het dan weer minder op, maar ja, dat lijkt me logisch. Aan de reactietijden weiden ze vreemd genoeg maar een heel kort stukje. Ze noemen bijvoorbeeld niet eens de Overdrive techniek bij naam. Maar ze geven wel aan dat dit voor een veel betere responsetijd zorgt bij bijvoorbeeld de nieuwe Eizo.

Jammer trouwens dat er al een tijdje geen nieuws meer is over de nieuwe Belinea. Ik ben benieuwd of de introductie eind juni nog steeds klopt. Dan zouden we over een aantal weken de eerste tests kunnen verwachten. Ik heb ze al een paar keer gemaild, maar je krijgt verd#!$me geen enkele reactie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Oei oei, die C19-4 ziet er interessant uit! Beetje jammer dat hij geen dvi heeft. Ik was sterk aan het neigen naar de P19-2 maar vond dat eigenlijk een beetje te duur.

Is er een vermoeden wanneer dit ongeveer leverbaar wordt? Of iemand die een winkel weet in Duitsland?

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

PixelFreak heeft een P19-2 black bij www.3-co.de besteld voor E440,80 :) Dus als je even wacht dan weet je ook of het daar goed gaat :) grijze is ietsje duurder

[ Voor 49% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 22:05 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Darth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:59:
PixelFreak heeft een P19-2 bij www.3-co.de besteld voor E440,80 :) Dus als je even wacht dan weet je ook of het daar goed gaat :)
Ja dat wel, maar ik weet niet of ik 100 euro meer over heb voor een P19-2 ;)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StoneFox schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:04:De P19-2 komt na deze test in de zogenaamde "top lijst" van PC Welt binnen op de zesde plek o.b.v. het totaaloordeel. Maar als ik puur naar het oordeel voor beeldkwaliteit kijk zou hij een vierde plek krijgen, na de Eizo 778, de LG L1980Q en de NEC Multisync LCD1970NX.
Jajaja Goed nieuws! Laat maar komen die monitor :P

Overigens weet ik nog niet of 3-co.de de beste leverancier is, aangezien ze alleen revisie 2 van de P19-2 op voorraad hebben. (Volgens mij is de meest recente versie revisie 4)
zie deze tread op het Prad.de P19-2 forum. Ik heb dan ook geen idee wat het verschil tussen die versies is. Het is ook altijd hetzelfde met die apparaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Hoe kan je achter die revisie nummer komen?

btw Watvoor panel heeft L1980Q van LG eigenlijk? diens voorloper de L1980U was niet zo best en 1970NX?

[ Voor 56% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 22:11 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als ik getallen met 19xx zie denk ik, NEC/LG/te duur :)
Het is ook altijd hetzelfde met die apparaten.
Tja, TFT's tis 1 grote pot nat. Daarom vind ik die Viewsonic VP191b momenteel nog het betrouwbaarste, er is nog geen enkele (8ms) versie opgedoken uit (user)reviews met een ander paneel dan de AU Optronics 800:1 250nits P-MVA plaat.

News: De Samsung 913N is nu wel extreem goedkoop: pricewatch: Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)
Ik vraag me soms af of ze eigenlijk nog wel meer dan 5 euro winst op zo'n scherm maken? :)

[ Voor 101% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09 15:01
Darth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:09:
btw Watvoor panel heeft L1980Q van LG eigenlijk? diens voorloper de L1980U was niet zo best en 1970NX?
De L1980Q heeft een TN paneel en de 1970NX een S-IPS. Maar bij die laatste zijn er in het forum op prad.de veel klachten geweest over oplichtende plekken aan de randen van het scherm. Dat was net nadat het scherm op de markt kwam in december 2004. Misschien dat bij de nieuwste revisies deze problemen zijn opgelost. In de PC Welt reppen ze er in ieder geval met geen woord over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:09:
Hoe kan je achter die revisie nummer komen?
Staat op volgens een Benutzer eines P19-2 op het veelgenoemde Prad.de forum op de doos / verpakking :
Dem Aufkleber auf dem Karton kann man die Revisionsnummer entnehmen, bei dem mir gelieferten Modell handelt es sich um die Revision 3. Allerdings würde ich dieser Nummer keinen zu großen Wert beimessen, technische Unterschiede konnten bisher zwischen den Revisionen nicht ausgemacht werden. Ich vermute eher, dass die Revisionsnummer hier lediglich die Produktionszyklen beschreibt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De nieuwste Xerox XA7 19i (dus 800:1 contrast, 300nits helderheid, 8ms GtG) wordt nu geleverd bij Backbone: http://www.bb24.nl/catalo...73_61_121/products_id/461

Trotz mooi dat je de Benq FP937s+ gekocht, lekker scherp of niet zo'n DVI ingang })

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
Yokozuna schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:31:
De nieuwste Xerox XA7 19i (dus 800:1 contrast, 300nits helderheid, 8ms GtG) wordt nu geleverd bij Backbone: http://www.bb24.nl/catalo...73_61_121/products_id/461
16,2 miljoen kleuren? TN paneel dus? Ik snap iig niets meer van die Xerox (eigenlijk van bijna al die TFTs), ik wacht de P19-2 nog af, mocht daar ook dit gezeik weer mee zijn ga ik weer een 21/22" CRT bak halen, ben je hetzelfde voor kwijt als een beetje 19" TFT maar weet je tenminste wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik wacht die P19-2 ook nog even af. Lijkt me een absolute topper, gezien dat panel van samsung. Uiteraard houd ik veranderingen in de startpost goed in de gaten :)
Spannend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravoman10001
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-09 11:21
Yokozuna schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:22:
Als ik getallen met 19xx zie denk ik, NEC/LG/te duur :)

[...]

Tja, TFT's tis 1 grote pot nat. Daarom vind ik die Viewsonic VP191b momenteel nog het betrouwbaarste, er is nog geen enkele (8ms) versie opgedoken uit (user)reviews met een ander paneel dan de AU Optronics 800:1 250nits P-MVA plaat.

News: De Samsung 913N is nu wel extreem goedkoop: pricewatch: Samsung Syncmaster 913N (19", 8ms, D-sub)
Ik vraag me soms af of ze eigenlijk nog wel meer dan 5 euro winst op zo'n scherm maken? :)
dit zou natuurlijk komen, omdat op de duitse site van samsung dit scherm http://monitor.samsung.de...33-4a2d-9239-12f4637adc02 er sinds vandaag op staat, waarbij staat dat deze volgende maand uit komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijd bezig met het uitzoeken van een goed 19" scherm. Maar ik weet het echt niet meer. Er is zoveel keus, en er zijn zoveel verschillende meningen.

Het zal waarschijnlijk toch neerkomen op de Xerox x7-19i of de Benq fp937s+.
Ik kijk regelmatig films, maar game ook wel.

Zeg nu zelf, welke van deze 2 zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Benq, Xerox is ten slotte niet te vertrouwen ;) Ik zal Backbone even mailen welke f$% versie ze nu leveren want er bestaat geen versie zoals op hun site. Ik heb net een review van Trotz aan de startpost toegevoegd over de Benq FP937s+, anders moet je hem effe vragen hoe het zit met film prestaties. Of anderen ofcourse. Denk dat het wel ok is gezien ik ook niemand hoor klagen over filmprestaties van de 913N.

Als je niet meer dan 400 euro overhebt voor een TFT is het misschien verstandig te wachten op de Belinea, maar ik kan helaas nog steeds niet zeggen wanneer deze nu precies uitkomt.
dit zou natuurlijk komen, omdat op de duitse site van samsung dit scherm http://monitor.samsung.de...33-4a2d-9239-12f4637adc02 er sinds vandaag op staat, waarbij staat dat deze volgende maand uit komt.
Ah, het 2e TN panel met overdrive. Ben benieuwd hoe erg het bij dit schem tot onnauwkeurige weergave van kleuren bij bewegende beelden zal leiden. De specs zijn iig niet verkeerd, 700:1 contrast en 270nits helderheid, dat is al beter dan die van de Viewsonic VX924. Misschien zit hier dus de overdrive versie in van het succesvole 8ms Samsung TN panel, ben benieuwd :)
Die Xerox: 16,2 miljoen kleuren? TN paneel dus?
Fout van de site natuurlijk, heb ze meteen gemailed.

[ Voor 111% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Darth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:59:
PixelFreak heeft een P19-2 black bij www.3-co.de besteld voor E440,80 :) Dus als je even wacht dan weet je ook of het daar goed gaat :) grijze is ietsje duurder
Voor de wachtende, ik heb de viewsonic VP191S besteld bij 3-OC vanwege de gratis pixelcontrole voor dat men verzend, de service is tot nu toe exelent (comunicatie). Vrijdag geld over geschreven (475.77 euro verzending in) en hij is al onderweg (hopelijk heb ik hem vrijdag en anders zal het zeker maandag worden.) korte test en uitleg volgen. Foto's helaas niet want heb vandaag mijn canon S1IS verkocht :)

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Twido, da's mooi. Als een shop over de grens betrouwbaar overkomt, dan kunnen in de toekomst meer
Tweakertjes daar bestellen :) Het is tenslotte wel goedkoper in Duitsland en leverbaarheid is top!

Trouwens, wat is Rücksendung? Terugzending? de versie die staat onder Bestseller is wel wat duurder :/

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Bestaat er in duitsland ook zoiets als Tweakers met dus een pricewatch? Ik kan wel winkels vinden maar zou graag een vergelijking zien.

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

de Behardware review is niet hetzelfde als die van hun franse collega's. In de Franse wordt ook de FSC P19-2 getest. Score ziet er niet best uit :'( De BenQ FP91V+ wordt daar ook getest, Score ook niet echt geweldig.

De rest is wel hetzelfde als bij behardware.

bron: http://www.hardware.fr/articles/572/page1.html

Babelfish naar engels: http://babelfish.altavist...572%2Fpage1.html&lp=fr_en

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

rucksendung betekent inderdaad retour(terug)zending.......
www.tweakers.de ? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
www.idealo.de bijvoorbeeld...

NorskIT komt vaak een stuk goedkoper dan de rest uit de verf... Maar als ik sommige ervaringen lees (ook op T.net)... Bestellen, geld overgemaakt en vervolgens weten ze van niks... In Nederland weet je je dan wel te redden, maar mijn Duits is bijvoorbeeld niet zo goed, dus dan moet het gewoon allemaal in een keer goed gaan, eigenlijk :P

[ Voor 86% gewijzigd door Chimera op 09-06-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die hun oog hebben laten vallen op de Xerox XA7 19i,
Ik heb contact gehad met Xerox Noord-Holland in Heerhugowaard, volgens hen komt er een vernieuwde versie van de XA7 met onder andere een ontspiegelde glasplaat.
Verdere specs kon hij nog niet geven.

Voor mij in ieder geval een reden om nog even te wachten.

Ze voeren trouwens een 0-pixel garantie en het scherm kost bij hun 440 euro.
Is vier tientjes meer maar voor de mensen in Noord-Holland een redelijk alternatief aangezien alle aanbieders in de pricewatch in het zuiden des lands liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

ik heb de franse review vergeleken met die van prad.de over de P19-2. Ik snap het niet meer, wie moet ik nu geloven? Bij prad wordt ie beschouwd als een zeer goede monitor waar ook heel goed op gegamed kan worden, bevalve als je een hardcore gamer bent, want dan is TN beter. En die franse....P19-2 wordt volledig afgekraakt. Ik vind wel dat de auteur van dat franse artikel wel eerlijk overkomt. Hij is heel erg boos(rage!!), omdat hetzelfde panel ook gebruikt gaat worden in de 193P+ van Samsung. Hij is zo boos, omdat de responsetijden volgens hem heel erg tegenvallen. Hij denkt zelfs dat er een overjarig panel inzit :'( Kortom ik weet niet wat ik nu moet denken....

Toch maar de VP191? Ook al vind ik de P19-2 black mooier..... :'(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Wel goed dit topic. Ik check bijna om het kwartier om te kijken of er al iets nieuws bij zit :P
Ik ga ook nog heel even op de wachtstand voordat ik een TFT koop, wil die nieuwe samsung (plus) nog even afwachten. Maar ik denk idd dat de P19-2 een zeer goed scherm is... het is gebaseerd op een van de beste kwaliteits-panelen van samsung, maar dan MET overdrive. Lijkt mij gewoon een prima scherm en ik denk dat onze franse vriend die croisant even uit zijn ogen moet wrijven bij het reviewen :P

verder las ik dit op http://www.baddass.dsl.pipex.com/paneltechnologies.htm:
Overall, PVA matrices could be said to be an improved version of MVA. Without any new defects, save for those already present in the MVA technology, PVA matrices feature slightly improved viewing angles, better contrast ratios and a much more predictable production quality due to their being manufactured on the facilities of one manufacturer only.
Dus PVA verkiezen boven MVA? Samsung panel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Trax_Digitizer schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:29:
even afwachten. Maar ik denk idd dat de P19-2 een zeer goed scherm is... het is gebaseerd op reviewen :P

...]

Dus PVA verkiezen boven MVA? Samsung panel dus?
Dude lees mijn post die boven jou staat met die franse review van hardware.fr. De P19-2 wordt volledig afgekraakt.
Op prad.de forum staat nog geen enkele verwijzing naar deze review. Ik heb me daar nu ook geregistreerd, maar ik moet mn bevestingsmail nog krijgen. Ik wil graag weten, of dat de P19-2 bezitters daar het mee eens zijn of ???

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb jouw post gelezen en daar reageer ik juist op..... in die test van PC welt kwam de P19-2 toch ook vrij goed uit de bus........ enige wat ik probeer te zeggen is dat het me sterk lijkt dat het scherm "waardeloos" is, gewoon puur vanwege het feit dat alle basis-ingredienten om een goed scherm neer te zetten aanwezig zijn.
Verder ben ik uiteraard ook geinteresseerd in de mening van bezitters van de P19-2. PixelFreak krijg er iig een! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dus tot nu toe is toch de Viewsonic de beste koop... jammer alleen van die voet, die ziet er echt zwaar gaar uit, maar goed. Ik denk zelf dat die Belinea ook niet ehct beter zal presteren dan die Fujitsu-Siemens en die IIyama is helaas niet zo goed als ik had gedacht met zijn 10bits gamma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Bij mij wordt het toch wel een Fujitsu, nu alleen nog kiezen tussen de C19-4 en de P19-2........

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

heb een topic geopend op prad.de forum over deze franse review, ben benieuwd hoe de reacties zullen zijn. Ik bedoel het is mogelijk dat de reviewer van die franse review toevallig een pre-production model heeft gekregen(nets als de Viewsonic VX924) of eentje met slechte/defecte electronica?

C19-4 in Duitsland al onder de 300 euro. als dingen als DVI, Pivot en goede ergonomie je geen drol uitmaken dan heb je een leuke monitor voor een hele scherpe prijs ;)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ya!! Mijn 193P is binnen en ik zit er nu achter. Prachtig beeld en design, alleen zijn de letters iets minder scherp dan op de CRT van mij. Ook de test gedaan uit de startpost en geen dode pixels.

Een probleem, ik heb volgens mij geen dvi...daarom is die nu analoog aangesloten. Ik heb een ingebouwde Geforece 4 MX, kan dit dan, dus dat er geen dvi is? (als dit zo is dan moet ik een nieuwe kaart kopen?) Voor de rest super tevreden nu. Ga hem even verder testen en dan vertel ik er later meer over, misschien plaats ik ook wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:20:
Oh ya!! Mijn 193P is binnen en ik zit er nu achter. Prachtig beeld en design, alleen zijn de letters iets minder scherp dan op de CRT van mij. Ook de test gedaan uit de startpost en geen dode pixels.

Een probleem, ik heb volgens mij geen dvi...daarom is die nu analoog aangesloten. Ik heb een ingebouwde Geforece 4 MX, kan dit dan, dus dat er geen dvi is? (als dit zo is dan moet ik een nieuwe kaart kopen?) Voor de rest super tevreden nu. Ga hem even verder testen en dan vertel ik er later meer over, misschien plaats ik ook wat foto's.
Letters kunnen onmogelijk minder scherp zijn!!! echt uitgesloten. Of je kabel is gaar die je hebt aangesloten of er stoort iets op die kabel, of: je drivers van je videokaart zijn brak en/of instellingen van je TFT (gebruik je native resolutie?), of: je videokaart heeft een brakke aansluiting.

Onboard GF4MX440 is natuurlijk wel vragen om problemen... ik zou die uitzetten en een Ati kaart halen, zelfs een goedkope ATI kaart heeft een stuk beter beeld dan deze Nvidia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Sluit je TFT eerst aan met DVI kabel aan, argarnolessia.

[ Voor 144% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja: ingebouwde Nvidia nep MX kaartje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De BenQ FP91V+ wordt daar ook getest, Score ook niet echt geweldig.
Ja nou en, het is wachten op de Benq FP91E (overdrive MVA)
Fujitsu P19-2: One could say it politely but it is to be clear better: it is null for the plays. There is no progress compared to preceding flagstones PVA 25 ms
Ja hoor, de overdrive functie was zeker perongeluk uitgeschakeld :)

De Viewsonic VP191b is inderdaad nog steeds de enige monitor die goed uit alle tests komt, maarja tis wachten tot TomsHardware de nieuwe reeks TFT's eens onder de loep neemt (en prad.de userreviews af en toe checken ofcourse)

[ Voor 67% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat is duidelijk :) Ik ga zometeen naar de stad een nieuwe kaart kopen. Ben benieuwd wat dat gaat worden als ik jullie zo hoor ;) thx voor de snelle reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 07:46
Afgelopen dinsdag heb ik de Xerox XA7-19i binnengehad die ik besteld had bij die webwinkel in Hengelo.
Doordat ik wist van de onduidelijkheden rond dit scherm heb ik voordat ik de doos openmaakte eerst goed gekeken of ik de 8ms versie wel had.Er zat inderdaad een kleine sticker op en gelukkig klopte ook de streepjescode op de doos.
Beeldscherm uitgepakt (heavy) en gelukkig ook op de achterkant van de monitor stond de datum die ik wilde zien.(January 2005)
Nu het voor mij duidelijk was dit ik zeker de 8ms versie in handen had heb ik 'm aangesloten op de DVI aansluiting van m'n 4200ti en gecontroleerd op slechte pixels.(Ik heb deze gekocht met 0 pixel garantie maar uiteraard wil niemand de rompslomp om alles weer terug te sturen.).....geen dode pixel te zien gelukkig :)

Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben met deze hele mooie monitor.
Kleuren zijn strak (vooral zwart is een verademing),geen ghosting opgemerkt met gamen (F1C,COD,Joint Opps) en ook de vormgeving is zwaar ok.

Enigste minpuntje wat ik kan opmerken is de glasplaat die met veel licht iets spiegelt maar daar staat weer tegenover dat ie weer erg makkelijk schoon te houden is.Aangezien ik toch de meeste tijd 's avonds er achter zal zitten is dit voor mij een heel klein minpuntje.

Let wel : Ik heb ,afgezien m'n oude 15" TFT, geen vergelijkingsmateriaal en ik kan dus alleen een beoordeling geven van wat ik voor me heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Toch mooi om nog eens een positieve userreview te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:41:
Ok, dat is duidelijk :) Ik ga zometeen naar de stad een nieuwe kaart kopen. Ben benieuwd wat dat gaat worden als ik jullie zo hoor ;) thx voor de snelle reacties..
Ik weet niet of je geld teveel enzo hebt ;) maar goed, Ati's hebben in de meeste gevallen een strakker beeld, zowel bij DVI als bij Analoog, maar DVI heeft wel de voorkeur... maar ik weet niet of er een DVI kabel bij die 193P geleverd werd? bij de inkoopactie hebben ze voor 5 Euro een DVI kabel. De Nvidia 6800 lijn hebben wel ver goede kwaliteit outputs in ieder geval de DVI. Analoog weet ik niet.

Maar vraag je zelf wel af waar je de kaart voor gaat gebruiken, dat je niet straks een verkeerde koop doet, omdat ik je een bepaald advies heb gegeven ;) Maar ik neem aan dat het niet echt bedoeld is voor gaming... dan kan je net zo goed een goedkoop ATI kaartje halen, maar let ook op er zit dus wel degelijk verschil in kwaliteit tussen de merken, maar dit is bij NVidia meer merkbaar. Saphire is bv een goed merk voor ATI kaarten... maar er zijn hier genoeg topics over te vinden. En ik zou niet je beslissing op 1 post van mij laten afgaan ;)

> Yoko geef eens jouw mening op mijn posting voor die knul ;)

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 09-06-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

mja...ik weet niet wat zijn budget is voor een nieuwe videokaart. Ook wil eens weten of deze knul veel gamed of slechts af en toe. Op zich zijn de nvidia 6600GT agp leuke budget game kaartjes. XFX heeft deze ook in dual DVI en die zijn < 200 euro dacht ik

een ati 9550 is ook leuk. DirectX 8 compliant en een 128 mb versie > 50 euro :) Alleen niet meer geschikt voor de nieuwste games, want je mist DX9 en deze kaart is al sterk verouderd, maar wel goed in 2D toepassingen.

Dat er ook goeie Xeroxjes zijn is een goed teken, ook dat Xerox met een iets verbeterd model gaat komen betekent dat Xerox dus toch wel naar zijn klanten luistert ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Darth Punk op 09-06-2005 13:23 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Geforce 6600 gehaald. Gamen doe ik vrijwel niet op de pc, daarom ook deze Samsung. Is toch wel een nette kaart dacht ik zo....of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Nogal overkill als je vrijwel niet gamed, maar da's mijn mening. Dan had je toch net zo goed een el-cheapo kaartje met DVI kunnen halen? Moet voor minder dan 40 euro al lukken lijkt me.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Geforce 6600 zal wel goed genoeg zijn (blijkbaar heeft ie geld genoeg ja), gewoon DVI aansluiten en je zult zien dat het scherm gewoon perfect scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

En wel de juiste resolutie kiezen!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er momenteel over te denken om naast een laptop een nieuwe externe monitor te kopen, die dan ook op de nieuwe laptop aangesloten moet gaan worden. Nu kan ik echter niet al te veel informatie vinden over het aansluiten van een externe monitor op een laptop, in het bijzonder de laptop die ik wil gaan aanschaffen.
Ik ben van plan om een Sony Vaio FS215S te gaan aanschaffen. Deze heeft een Geforce 6200 Go kaart, voldoende voor mij (aangezien ik nooit game op mijn pc). De laptop draait zelf op een resolutie van 1280x800, widescreen dus.

Mijn eerste vraag: dien ik nu ook een externe monitor met widescreen weergave aan te schaffen, of kan ik evengoed een 3:4 monitor aanschaffen.

Mijn volgende vraag, waarbij ik niet weet of iemand een antwoord heeft, is tot welke resolutie ik de externe monitor kan instellen. Op http://www.nvidia.com/object/gfgo6_techspecs.html staat dat de 6xxx go serie “Dual integrated 400MHz RAMDACs for display resolutions up to and including 2048x1536 at 85hz”. Aangezien deze kaart de minst krachtige is in deze serie, vraag ik me af tot hoever dit zal gaan.

De tweede vraag is dan ook of iemand een idee hiervan heeft? Ik denk namelijk wel dat het slim is om hier naar te kijken.

Tot slot wil ik ongeveer 450 voor een monitor neerleggen. Het liefst een glanzend scherm, net als de Sony Vaio zelf. Ik zal alles namelijk vooral voor office, internet en ontwerpen/fotografie gebruiken.
Daarbij weet ik nog niet zeker of ik voor een 17” of 19” zal gaan, zal ik nog even goed uitzoeken wanneer beide mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

17 & 19" tft's zijn 5:4
15" tft's zijn 4:3

@boffers: geef een pics van die Vaio, kunnen we meteen kijken voor een bijpassend tft :P

check ook even welke aansluitmogelijkheden zijn van de Vaio. D-sub heeft ie wel, maar ook DVI?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.sony.de/content/images/vgn_fs_serie_main.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.de/content/images/vgn_fs_serie_b1.jpg

Link met afbeelding van aansluiting voor externe monitor:
http://www.sony.de/content/attachment/vgn_fs_serie_3.jpg
Alleen d-sub dus volgens mij...

Betekent dat een widescreen laptop ook gewoon fullscreen gebruik kan maken van een 17" of 19" externe monitor? Of blijven er zwarte balkjes staan?
Wellicht ook antwoord op mijn resolutie vraagje? :)

Laat ik het nog even anders vragen: zal een 19" monitor teveel gevraagd zijn voor deze laptop?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 23:30
Yokozuna schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 01:16:
[...]

Fout van de site natuurlijk, heb ze meteen gemailed.
Hmm, Xerox geeft aan 16,2M? Voor hun Overdrive VA is het onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk: 6-bit VA panelen anyone :/ ?
n00bs schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:59:
[...]

De Nvidia 6800 lijn hebben wel ver goede kwaliteit outputs in ieder geval de DVI. Analoog weet ik niet.
VGA output ziet er hier prima uit op een XFX 6800LE, maar die outputs zijn dan ook weer afhankelijk vant het merk en kabel. Zie iig geen verschil tussen DVI en Analoog hier (ook niet op 75Hz) op een iiyama E481S.

@boffers
Goeie vraag...
Ik neem aan dat hij de monitor herkent en je de keuze zal geven uit de mogelijkheden van die monitor. Kan wellicht testen vanavond.

E481S gebruikers / wannabees
Het contrast wordt vaak nog altijd als 400:1 aangegeven (zelfs op de iiyama site), dit moet volgens mij 500:1 zijn (volgens boekje o.a. welke is geupdate aangezien er rekening wordt gehouden met de vernieuwde versie met 8ms Samsung TN). Iiyama koopt ze van Philips en die maakt al een tijdje 500:1 S-IPS panelen. Respons nog altijd 25ms :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, ik heb vaak gelezen over het verschil van een monitor met DVI en zonder DVI....maar dat het zo erg zou zijn. Alles is werkelijk haarscherp. Mijn naruto achtergrond die vol zit met warme kleuren komt nu echt tot leven lijkt het wel, letter in word en op internet zijn ook superscherp. Zal er straks proberen een foto van te maken....nu even weer verder genieten...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 14:54:
Wow, ik heb vaak gelezen over het verschil van een monitor met DVI en zonder DVI....maar dat het zo erg zou zijn. Alles is werkelijk haarscherp. Mijn naruto achtergrond die vol zit met warme kleuren komt nu echt tot leven lijkt het wel, letter in word en op internet zijn ook superscherp. Zal er straks proberen een foto van te maken....nu even weer verder genieten...:)
Fijn dat het zo goed werkt!!! :) je hebt een mooi schermpje natuurlijk gekocht, maar je onboard kaartje hielp natuurlijk ook niet echt mee aan de kwaliteit en daarnaast vertragen die dingen alleen maar je systeemprestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

voordat ik naar huus ga wilde ik dit met jullie meedelen:

Eerste gebruikerstest Samsung 193P+!!!!!!!!!
:9 :P B) _/-\o_ :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Punk op 09-06-2005 16:34 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Indeed :)
Hmm, Xerox geeft aan 16,2M? Voor hun Overdrive VA is het onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk: 6-bit VA panelen anyone :/ ?
Nee, Xerox geeft het gewoon goed staan op hun site, 16.7milj kleuren, ik heb die link met specs ook gemailed naar de winkel die de specs dus fout op hun site zette.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@boffers
Goeie vraag...
Ik neem aan dat hij de monitor herkent en je de keuze zal geven uit de mogelijkheden van die monitor. Kan wellicht testen vanavond.
Zou erg fijn zijn :)

@Darth_Punk - ik wacht met smart op de suggesties voor de TFT bij de Sony Vaio O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
193P+ userreview:
Details I have not seen before in my own pictures are alive on this monitor!
= quality :)
No jagging once v-sync was enabled and indeed no ghosting whatsever.
Mja, ik heb altijd de neiging de denken dat mensen die hier zo kort over zijn, niet bepaald kritisch zijn m.b.t. ghosting, maargoed, het is iig positief.

[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Is er, sinds hij kennelijk al mondjesmaat geleverd wordt, al enigzins bekend wanneer wij hem ook hier kunnen verwachten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Inderdaad, hij is behoorlijk positief. Wel cool dat je de monitor toch kan draaien, maar volgens mij kan ie niet omhoog.
Ik wil eigenlijk nog even afwachten wat een uitgebreide vergelijkingstest op TomsHardware ofzo gaat opleveren en dan ga ik keizen :). Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Over Samsung gesproken ze komen binnenkort ook met 4ms TN panelen: http://www.i4u.com/article3599.html
Defspace schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:55:
[...]Is er, sinds hij kennelijk al mondjesmaat geleverd wordt, al enigzins bekend wanneer wij hem ook hier kunnen verwachten :?
Augustus volgens Samung, wel triest als het 2 maanden zou schelen t.o.v. Canada, maarja, wat doe je eraan :)

Ik hoop echt dat deze bak beschikbaar wordt bij winkels als de Mediamarkt ofzo (gezien ze daar volgens mij meer Samsung TFT's verkopen)

[ Voor 28% gewijzigd door Yokozuna op 09-06-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ja Samsung wordt idd meer verkocht bij winkels als IT'S, BCC en Mediamarkt. Ik kan het weten want ik heb 5 jaar in die sector gewerkt :P (Megapool, IT'S, BCC) :)
De concurrentie is hard dus dat is voor ons alleen maar positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Over Samsung gesproken... :)

Nogmaals de data over aankomende Samsung TFT's (maar nu de link): http://www.behardware.com...s-TN8-ms-PVAbad-news.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou had ik http://www.tweakers.net/nieuws/36812 gelezen en ik wil die Samsung 920T wel.
Maar NERGENS te krijgen...
Ik heb heel wat zaken gebeld en gemaild en overal krijg ik te horen: niet leverbaar of nog niet leverbaar.
Heeft iemand soms een adres (met bijbehorend redelijk prijsje)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:42:
[...]
@Darth_Punk - ik wacht met smart op de suggesties voor de TFT bij de Sony Vaio O-)
Je bedoelt met een glasplaat?
dan hebben we de Xerox, Sony HS94P en HS95P series, maar die Sony's zijn verrekte duur. Sony heeft daarvan ook nog de B series, maar die hebben een TN paneel, maar wel stukken goedkoper
En dan die nieuwe Benq(mva + overdrive), die heeft ook een glasplaat.

Je zou ook nog kunnen kijken naar Neovo tft's. Dr zijn een aantal die hebben ook een glasplaat

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larry laffer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-12-2021
Trax_Digitizer schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:57:
Inderdaad, hij is behoorlijk positief. Wel cool dat je de monitor toch kan draaien, maar volgens mij kan ie niet omhoog.
Ik wil eigenlijk nog even afwachten wat een uitgebreide vergelijkingstest op TomsHardware ofzo gaat opleveren en dan ga ik keizen :). Ben erg benieuwd.
Uitwendig is hij zo te zien gewoon gelijk aan de 193P, dus hij kan 'n klein beetje hoger dan op die foto van de landscape stand. Die andere nieuwe samsung de 750p (god weet wanneer die verkrijgbaar is) , heeft 'n triple hinge, dus die kan wel 'n heel eind omhoog.

(Zie fotootje gepost door Yokozuna: [rml][ 19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7[/rml])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Wat ik nou net bij de mediamarkt zag staan:

een Benq FP91E :D

Grote '8ms GtG' sticker erop, praatje met de verkoper gemaakt en dit was volgens hem echt een Overdrive MVA paneel. :9~

Dus ik denk, nouja, met de 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie, wat kan me gebeuren, hij in het systeem kijken: 2 op voorraad, 1 in demo, dus eentje ergens in doos. Wij de hele winkel doorgelopen, ding nergens te vinden ;(

Dus nu heb ik nog steeds geen TFT....... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darth_Punk schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 17:21:
[...]
Je bedoelt met een glasplaat?
dan hebben we de Xerox, Sony HS94P en HS95P series, maar die Sony's zijn verrekte duur. Sony heeft daarvan ook nog de B series, maar die hebben een TN paneel, maar wel stukken goedkoper
En dan die nieuwe Benq(mva + overdrive), die heeft ook een glasplaat.

Je zou ook nog kunnen kijken naar Neovo tft's. Dr zijn een aantal die hebben ook een glasplaat
Nee, de bijpassende monitor voor de notebook qua vormgeving ;)
Maar hoe zit het met het feit dat de laptop een widescreen is, daar gaat het mij het meeste om: wordt het beeld bij het connecten aan de Vaio direct omgezet naar 5:4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:00:
[...]

Nee, de bijpassende monitor voor de notebook qua vormgeving ;)
Maar hoe zit het met het feit dat de laptop een widescreen is, daar gaat het mij het meeste om: wordt het beeld bij het connecten aan de Vaio direct omgezet naar 5:4?
Die VGA aansluiting is geheel onafhankelijk van het scherm van je notebook. Dus je kunt daar gewoon elke resolutie instellen tot 2048*nogwat. Dit kan gemakkelijk op 60/70 hz, ook voor de hogere resoluties. Je hoeft daar absoluut niet voor op te passen bij het kopen van een scherm!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht altijd dat de resolutie ook afhankelijk was van de grafische kaart. Dan zal dit wel niet het geval zijn :) Ik zal goed om me heen kijken wat TFT schermen betreft, aangezien ik nog even zal wachten met het aanschaffen van de TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:17:
Ik dacht altijd dat de resolutie ook afhankelijk was van de grafische kaart. Dan zal dit wel niet het geval zijn :) Ik zal goed om me heen kijken wat TFT schermen betreft, aangezien ik nog even zal wachten met het aanschaffen van de TFT.
Qua design kom je toch het beste uit bij Sony tft's, alleen Sony heeft van die rare designs, je moet het wel mooi kunnen vinden. Neem nou de komplete HS95 lijn. Ze zijn anders vorm gegeven en zijn daardoor niet in hoogte verstelbaar. Pivot is leuk, maar niet echt een must, ook dit mist de Sony. Ze hebben wel een glasplaat. Als je de spiegelingen niet erg vind dan heb je wel een leuke tft die ook nog eens errug mooi kleuren kan weergeven.

Nu snap ik wel dat Sony's behoorlijk boven jou budget gaan, maar Sony staat nu al een half jaartje stil met nieuwe modellen, dus ik denk dat er redelijk snel weer nieuwe komen. Misschien zit daar een leuk instapmodel in ;)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog niemand ergens goeie reviews van de Benq FP91E zien staan? Want ik ben nu echt wel heeeeeel benieuwd naar dit scherm! Hopelijk is hij evengoed geschikt voor games als voor films, maar de 25ms responstijd schrikt mij toch wat af.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 18:31:
Heeft er nog niemand ergens goeie reviews van de Benq FP91E zien staan? Want ik ben nu echt wel heeeeeel benieuwd naar dit scherm! Hopelijk is hij evengoed geschikt voor games als voor films, maar de 25ms responstijd schrikt mij toch wat af.
Geen reviews, maar wat ik er vanmiddag van zag zag er goed uit, nu is dat natuurlijk in een winkel dus nooit zo ideaal als op je gemakje thuis....
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.