Maar nog even over die SED panels want dat is wel erg interessant
SED panels: It will feature 10 000:1 contrast ratio with a white level at 400 cd/m² only (the black will be very deep around 0.04 cd/m²) and a response time under the millisecond.
SICK

0.04nits, dat is volgens mij
in de praktijk gewoon net zo diep zwart als een compleet afgesloten ruimte zonder verlichting. Zouden begin/zomer 2007 uitkomen, dat is al een stuk vroeger dan full size (17/19") OLED panels die volgens Philips pas rond 2009 zullen uitkomen. Ben benieuwd of OLED panels wel de standaard gaan worden want perfectere specs dan die van SED panels (als ze waar zijn) zijn er niet. OLED panels zouden een contrast van 5000:1 halen en ook een heel lage responsetijd hebben, maar dus problemen nog met levensduur blauwe ledjes. Ben erg benieuwd hoe SED panelen werken.
weleens errug leuk worden als je een HDTV fimpje op 1080i gaat afspelen op een 1080i native SED panel
Ik haat die smileys altijd, maar toch...
En als we nu toch offtopic posten,
hoe zit het nu met het contrast van CRT's, ik heb gehoord dat dat 5000:1 tot 7500:1 was maar ik geloof eerder dat dat 8x minder is. Ik heb ooit gelezen dat goede CRT's een zwart van 0.18nits diep kunnen weergeven en nauwelijks minder door de fosfor laag. Als CRT's bijv. een helderheid van 150nits hebben, dan zou een contrast van 800:1 realistischer zijn bij een zwart diepte van 0.18nits (150/800 = 0.19) . Weet iemand bronnen?
Kortom Super-PVA ofwel S-PVA is beter omdat door één fabrikant(Samsung) worden geproduceerd
Ja, en omdat Samsung gewoon roelt. Ze heersen letterlijk, ze hebben het beste TN paneel op de markt dat ik weet niet hoeveel TFT's binnenkort gebruiken en ze hebben de 193P die vaak als maatstaaf voor andere TFT's wordt gebruikt kwa beeldkwaliteit.
[
Voor 152% gewijzigd door
Yokozuna op 08-06-2005 19:50
]