Ik heb nu 2 dagen als test m'n iiyama E481S-S zowel op D-SUB (ipv mn CRT) als DVI aangesloten (6800LE met dual output, 1xD-SUB, 1xDVI) en heb zo dmv van switchen van input een 'dualview'. Die D-SUB kabel die erbij zat is volgens mij van prima kwaliteit - ik zie TOTAAL geen verschil tussen D-SUB en DVI, niet in blurring, kleur, signaalghosting o.i.d.
Weet iemand of er een SAMTRON versie is van de Samsung 913N? En mocht dat het geval zijn, wat is het SAMTRON typenummer?
Anoniem: 121286
Hoe ga ik te werk en val ik daarmee andere mensen niet lastig :lordsnow schreef op maandag 06 juni 2005 @ 00:14:
Weet iemand of er een SAMTRON versie is van de Samsung 913N? En mocht dat het geval zijn, wat is het SAMTRON typenummer?
1. Ga naar de samsung homepage en check de specs van de 913N
2. Open (in een nieuwe browser) de Samtron homepage en check de specs van de de 19" lcd schermen (inderdaad...er zijn er maar 2!)
3. Vergelijk beide schermen
4. Trek een conclusie
weet iemand als iets over wanneer de 193P+ leverbaar wordt?
Ofwel, neeAnoniem: 121286 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 01:13:
[...]
Hoe ga ik te werk en val ik daarmee andere mensen niet lastig :
1. Ga naar de samsung homepage en check de specs van de 913N
2. Open (in een nieuwe browser) de Samtron homepage en check de specs van de de 19" lcd schermen (inderdaad...er zijn er maar 2!)
3. Vergelijk beide schermen
4. Trek een conclusie
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Niet eerder dan augustus geloof ik.sander815 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 08:44:
weet iemand als iets over wanneer de 193P+ leverbaar wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door PromoX op 06-06-2005 09:53 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Hoeveel kost normaal een DVI kabel en heb je kwaliteitsverschillen tussen DVI kabels?
Ik zag namelijk dat ze HIER voor 5 Euro een 2 meter lange DVI kabel verkopen...
Ik zag namelijk dat ze HIER voor 5 Euro een 2 meter lange DVI kabel verkopen...
Vroeg ik mij ook af, maar het analoge signaal van 'vroeger' is natuurlijk wat kwetsbaarder qua verstoring dan digitaal (als ze er nog eens een checksum in hebben gebouwd, zou kunnen, maar denk het niet, dan zo goed als inmuum). Tis verzameling bitjes wat even getransporteerd moet worden. 'Ja' of 'Nee', that's is...het 'Misschien' ertussen is verleden tijd. Maar don't take my word for it
, bitfoutjes kunnen altijd optreden (krijg je ff ander kleur pixeltje ofzo
), ik heb alleen nog niemand gehoord over slecht beeld vanwege een slechte DVI kabel.
Ik krijg net een mailje van Dell met o.a. deze TFT die mijn aandacht trok: KLIK voor 365 Euro dus.
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? Ik heb me namelijk de laatste tijd niet zo in TFT's verdiept maar m'n vader zoekt er één en dus wilde ik hier meteen maar even vragen of er iets over dit model bekend is. De prijs leek me namelijk wel interessant ... niet
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? Ik heb me namelijk de laatste tijd niet zo in TFT's verdiept maar m'n vader zoekt er één en dus wilde ik hier meteen maar even vragen of er iets over dit model bekend is. De prijs leek me namelijk wel interessant ... niet
We hebben niets zinnigs te zeggen als jij niet zegt waar jij het scherm voor gaat gebruiken en wat jij verwachtWouter! schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:45:
Ik krijg net een mailje van Dell met o.a. deze TFT die mijn aandacht trok: KLIK voor 365 Euro dus.
vroeger zat daar het scherm van de Samsung 193P in, nu een minder scherm omdat ze die niet meer konden leveren, zie ene paar deeltjes terug.
Anoniem: 146043
Ik ben in het bezit van een Iiyama C480T 19 inch TFT scherm met MVA panel.
Mijn persoonlijke mening is dat je prima kunt gamen op een MVA panel. Ik heb weinig last van ghosting en het spellen spelen gaat heerlijk. Ik weet niet of mijn scherm overdrive heeft. Maar als dat niet zo is gebruiken ze een andere techniek. Met het testje in de starterspost kwam ik in het gunstigste geval uit op 24ms en in het slechste geval 65ms. Dat is zeker niet slecht voor een MVA panel. Het beeld van een MVA panel is echt om van te genieten en ik hoor hier en daar meer erover.
Ik heb heel wat CRT's in werking gezien en ik heb me altijd geërgerd aan de convergentie en wazigheden in de uiterste hoeken. Een CRT is meer gemaakt voor televisie en films. Ik zie tegenwoordig nog maar weinig redenen om nog een CRT aan te schaffen. Die-hard gamers en filmliefhebbers kunnen nu nog beter een CRT aanschaffen. Als overdrive MVA massaal en goedkoop te krijgen is zullen er nog meer mensen overstappen op TFT.
Mijn persoonlijke mening is dat je prima kunt gamen op een MVA panel. Ik heb weinig last van ghosting en het spellen spelen gaat heerlijk. Ik weet niet of mijn scherm overdrive heeft. Maar als dat niet zo is gebruiken ze een andere techniek. Met het testje in de starterspost kwam ik in het gunstigste geval uit op 24ms en in het slechste geval 65ms. Dat is zeker niet slecht voor een MVA panel. Het beeld van een MVA panel is echt om van te genieten en ik hoor hier en daar meer erover.
Ik heb heel wat CRT's in werking gezien en ik heb me altijd geërgerd aan de convergentie en wazigheden in de uiterste hoeken. Een CRT is meer gemaakt voor televisie en films. Ik zie tegenwoordig nog maar weinig redenen om nog een CRT aan te schaffen. Die-hard gamers en filmliefhebbers kunnen nu nog beter een CRT aanschaffen. Als overdrive MVA massaal en goedkoop te krijgen is zullen er nog meer mensen overstappen op TFT.
Er is een heel topic over deze monitor:Wouter! schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:45:
[rml][ 19" TFT] Dell 1905FP ervaringen[/rml]
ZIt nog steeds te twijfelen tussen de Samsung 913n en de Benq FP937s+, heb de startpost gelezen en DVI nu echt zoveel beter als D-SUB?
Elect a clown, expect a circus.
Aankomende Benq FP91E krijgt overdrive VA paneel met contrast van 1000:1 (en 250nits) ipv. 800:1. Geen AU Optronics dus. http://www.benq.nl/products/LCD/index.cfm?product=487
Niet perse veel beter, feit is wel dat DVI zoieso een optimaal beeldsignaal geeft.ZIt nog steeds te twijfelen tussen de Samsung 913n en de Benq FP937s+, heb de startpost gelezen en DVI nu echt zoveel beter als D-SUB?
[ Voor 79% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 14:32 ]
Vergeet ook niet dat de kwaliteit niet alleen afhankelijk is van de aansluiting op je TFT maar ook afhankelijk is van je videokaart... NVidia kaarten hebben in het algemeen een slechtere DVI kwaliteit dan ATI kaarten, ik heb daar een keer een hele test van gezien. De 6800 kaarten van de betere merken hadden wel een goede DVI kwaliteit. Maar ATI had veruit de beste kwaliteit... dus alleen een goed scherm is maar het halve werk.
Yoko> had je mijn posting gelezen van die DVI kabel?
Yoko> had je mijn posting gelezen van die DVI kabel?
DVI kabels kosten soms 20 euro, maar daar zit dan een abnormale winstmarge op. Toen ik m'n VP912s bij Micro-Mail kocht kon ik daar voor 6 euro een 2 meter kabeltje bijkopen maar hij was al meegeleverd met de Viewsonic.
Het is allemaal geen zak waard
Het is allemaal geen zak waard
[ Voor 10% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 15:22 ]
Anoniem: 124171
@lord-evil: thnx for the link, maar vind het wel extreem bagger dat Samsung er gewoon helemaal niet bijzit...vreemde zaak terwijl Samsung zich toch wel leider mag noemen in dit marktsegment...Maar ja misschien intressant voor alle niet Samsung liefhebbers
Anoniem: 56669
300 euro bij de Albert Heijn, daar heb ik hem laatst gehaald.Anoniem: 114195 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:55:
Ze hadden nog net een BenQ fp937s staan
Vind het scherm 'leuk' een 4 jaar oude flat CRT is veel beter qua kleurweergave, het beeld is wel lekker voor mensen die lang achter een pc zitten.
Anoniem: 300
Ik heb 2 van deze schermen en ze zijn helemaal top. super kleurweergave en debiel grote kijkhoek. De poot die eronder zit is overigens onovertroffen kwa instellingen. Ik wil geen ander scherm meer maar ik ben ook geen gamer want daar is ie iets te traag voor als je heel hoge eisen stelt. DVD-playback is ook erg goed. Kortom: prima koop. Dit scherm wordt overigens vaak als referentiemonitor gebruikt op veel testsites en wordt nauwelijks tot niet overtroffen.Wouter! schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:45:
Hier nog een review ervan die je als betrouwbaar mag bestempelen:
http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2332
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 300 op 06-06-2005 16:49 ]
Nope, niet waar. Mijn recente schermpjes hebben gewoon een Samsung paneel en wel de laatste revisie, V017.McRubz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 13:04:
vroeger zat daar het scherm van de Samsung 193P in, nu een minder scherm omdat ze die niet meer konden leveren, zie ene paar deeltjes terug.
http://www7.graphics.toms...06/images/latency_x19.gif
MVA powerrr
Kun je nagaan hoe effectief overdrive is.
MVA powerrr
[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 16:55 ]
Ow ja, sorry.n00bs schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:56:
[...]
We hebben niets zinnigs te zeggen als jij niet zegt waar jij het scherm voor gaat gebruiken en wat jij verwacht
- Niet voor games (hooguit "eens een keer").
- 1280x1024 op 17" vond m'n pa iets te klein, en ik weiger om 'm van z'n native resolutie af te halen ... dus dan moet 't maar 19" worden met diezelfde resolutie
- Allround gebruik (office, internet), wel veelvuldig en lang achter mekaar (soms tele-werken)
- Ook voor grafisch-gebruik. Dit is niet het belangrijkste, maar moet weldegelijk meewegen. Een goede kleurweergave en contrastverhouding is dus wel vereist (maar ja, wie wil dat niet
Zitten nou bij de meeste TFT's wel een DVI kabel? anders is die IA voor 5 Euro best interessant...
Op een Dell 1905FP? Heb je er zelf een om dat te staven? Ik heb er wel 1 (2 zelfs) en er een film op kijken is een genot. Of heb je het over een ander scherm of dit scherm met een ander paneelYokozuna schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:47:
http://www7.graphics.toms...06/images/latency_x19.gif
MVa powerrrHier zou ik nieteens films op willen kijken.
Dus voor €365 heb ik nu (weer) een scherm met hetzelfde panel als de minimaal €460 kostende Samsung 193PAnoniem: 300 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:45:
[...]
Nope, niet waar. Mijn recente schermpjes hebben gewoon een Samsung paneel en wel de laatste revisie, V017.
Die link naar dat plaatje op Toms Hardware doet het trouwens hier niet ..
[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 06-06-2005 16:53 ]
Met deze "eisen" zou ik er meteen 1 (of 2) bestellen.Wouter! schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:50:
[...]
Ow ja, sorry.
- 1280x1024 op 17" vond m'n pa iets te klein, en ik weiger om 'm van z'n native resolutie af te halen ... dus dan moet 't maar 19" worden met diezelfde resolutie.
- Allround gebruik (office, internet), wel veelvuldig en lang achter mekaar (soms tele-werken)
- Ook voor grafisch-gebruik. Dit is niet het belangrijkste, maar moet weldegelijk meewegen. Een goede kleurweergave en contrastverhouding is dus wel vereist (maar ja, wie wil dat niet).
Inderdaad. M'n pa vond deze schermpjes zo mooi dat ie er ook gelijk 2 besteld heeft en gisteren binnengekregen heeft. Net zoals de mijnen (paar weken oud) heeft ook hij er Samsung panelen inzitten (ook V017).Wouter! schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:51:
[...]
Dus voor €365 heb ik nu (weer) een scherm met hetzelfde panel als de minimaal €460 kostende Samsung 193P
Die link naar dat plaatje op Toms Hardware doet het trouwens hier niet ..
Klinkt 'X19' als Dell 1905FP?Anoniem: 300 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:51:
[...]Op een Dell 1905FP? Heb je er zelf een om dat te staven? Ik heb er wel 1 (2 zelfs) en er een film op kijken is een genot. Of heb je het over een ander scherm of dit scherm met een ander paneel
Tegenwoordig zitten er soms panelen van AU Optronics in, dat zijn hele andere panelen. Niet betrouwbaar genoeg voor de startpost dus.Nope, niet waar. Mijn recente schermpjes hebben gewoon een Samsung paneel en wel de laatste revisie, V017.
[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 17:01 ]
Ik weet verder niets van Dell schermen, misschien andere mensen hier wel... In ieder geval aan jouw specs zou ik gaan voor een S-IPS, MVA of PVA (Samsung) scherm gaan... ik denk zelfs dat voor dit werk er weinig verschil zal zijn tussen de verschillende merken zolang het 1 van bovenstaande panelen is. Ga je ook films hierop kijken? anders zou je eventueel aan een breedbeeld model kunnen denkenWouter! schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:50:
[...]
Ow ja, sorry.
- 1280x1024 op 17" vond m'n pa iets te klein, en ik weiger om 'm van z'n native resolutie af te halen ... dus dan moet 't maar 19" worden met diezelfde resolutie.
- Ook voor grafisch-gebruik. Dit is niet het belangrijkste, maar moet weldegelijk meewegen. Een goede kleurweergave en contrastverhouding is dus wel vereist (maar ja, wie wil dat niet).
Kijk bijna elk scherm is geschikt voor Office werk, al kan ik mij wel voorstellen dat TN hier soms niet handig ik kan zijn als mensen mee moeten lezen met bepaalde stukken (kleine kijkhoek en lager contrast).
Voor gaming (3D) zijn MVA en PVA standaard panelen nou niet echt geschikt en S-IPS iets meer geschikt... dus dan zou het op een S-IPS paneel uitkomen, of je moet gewoon een overdrived MVA paneel nemen...
Hij kan ook een goedkopere TFT met MVA paneel nemen, algemeen windows werk + af en toe grafisch werk. Dan zou ik er geen 460 euro voor over hebben (193P) en schermen met IPS paneel (NEC?) zijn nog duurder (en geven nog minder diep zwart weer dan TN panelen, vaak rond de 0.50nits, TN panelen gaan al onder de 0.40nits en de VX924 zelfs onder de 0.30)
[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 17:04 ]
Nee, dat klinkt het niet idd, sorry. Maar ik zag dat je bericht al ge-edit had en er nu iets heel anders staatYokozuna schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:56:
[...]
Klinkt 'X19' als Dell 1905FP?
[...]
Tegenwoordig zitten er soms panelen van AU Optronics in, dat zijn hele andere panelen. Niet betrouwbaar genoeg voor de startpost dus.
Soms zitten die panelen er idd in maar met 4 schermen in een paar weken een Samsung paneel bevatten is de kans aardig groot dat ze merendeels Samsung panelen bevatten. Ik heb aardig wat mensen aangestoken met deze Delletjes en geen 1 bevatte een AUO paneel. Maar het is idd mogelijk uiteraard.
edit:
ik ben overigens geen Dell fanboy oid, heb al zat andere TFT's in bezit gehad (voor testdoeleinden voor een vriend met computerzaakje) waaronder een aantal Samsungs, Flipsen, Acer, Sony etc.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 300 op 06-06-2005 17:04 ]
Biedt het gegeven 'V017" genoeg info om te weten dat het over een Samsung PVA panel gaat?
[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 17:04 ]
Ja, ik heb dit namelijk al eerder gepost.Yokozuna schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:01:
Biedt het gegeven 'V0.17" genoeg info om te weten dat het over een Samsung PVA panel gaat?
[rml][ 19" TFT] Dell 1905FP ervaringen[/rml]
(onderaan ergens)
Voor de volledigheid: AMLCD LTM190E4-L02 V017.
edit:
Wel vaag overigens dat Dell deze schermen (en ook weer 2001FP) wederom in de uitverkoop heeft gezet zo snel achter elkaar.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 300 op 06-06-2005 17:14 ]
Ja, alleen de MacDell-alds actie is niet altijd geldig
En omdat plaatjes het altijd goed doen, hier wat (nogal) brakke pics van de Delletjes.

Doos openmaken, schermen op voet klikken (yup, klikt meteen vast, niks schroeven oid) en klaar. Scherm omhoog en omlaag gaat met behulp van 1 vinger (soort slide systeem), helemaal naar beneden en je hoort een klik. Dan is het een kwestie van op knopje drukken en weer sliden maar! (supersoepel en stabiel eenmaal op gewenste hoogte, je moet net effe iets meer druk uitoefenen om eerste verplaatsing tot stand te brengen). Pivot idem dito. En oja, zo'n voet is dusdanig zwaar dat je, eenmaal geinstalleerd, de monitor niet van z'n plaats krijgt zonder echt tillen ervan (en nee, dat ligt niet alleen aan de rubber voetjes, kreng is gewoon zwaar
)
Alles wat je nodig hebt zit erbij. Lange, goede kwaliteit DVI-D kabel evenals een D-SUB kabel. En de 4 USB 2.0 aansluitingen op de monitor (2 aan de linkerkant, 2 achterop de monitor) zijn ook niet bepaald onhandig te noemen voor je USB-sticks etc.
Last but not least: geen verschil te merken tussen DVI en analoge aansluiting, beiden zijn subliem. Hangt uiteraard nog wel van de videokaart af maar mijn Club3D Ti4200 kaart doet z'n werk goed op beide aansluitingen.
Over de bouwkwaliteit kan ik weinig meer melden dan de mening die menigeen al deelt: subliem.

Doos openmaken, schermen op voet klikken (yup, klikt meteen vast, niks schroeven oid) en klaar. Scherm omhoog en omlaag gaat met behulp van 1 vinger (soort slide systeem), helemaal naar beneden en je hoort een klik. Dan is het een kwestie van op knopje drukken en weer sliden maar! (supersoepel en stabiel eenmaal op gewenste hoogte, je moet net effe iets meer druk uitoefenen om eerste verplaatsing tot stand te brengen). Pivot idem dito. En oja, zo'n voet is dusdanig zwaar dat je, eenmaal geinstalleerd, de monitor niet van z'n plaats krijgt zonder echt tillen ervan (en nee, dat ligt niet alleen aan de rubber voetjes, kreng is gewoon zwaar
Alles wat je nodig hebt zit erbij. Lange, goede kwaliteit DVI-D kabel evenals een D-SUB kabel. En de 4 USB 2.0 aansluitingen op de monitor (2 aan de linkerkant, 2 achterop de monitor) zijn ook niet bepaald onhandig te noemen voor je USB-sticks etc.
Last but not least: geen verschil te merken tussen DVI en analoge aansluiting, beiden zijn subliem. Hangt uiteraard nog wel van de videokaart af maar mijn Club3D Ti4200 kaart doet z'n werk goed op beide aansluitingen.
Over de bouwkwaliteit kan ik weinig meer melden dan de mening die menigeen al deelt: subliem.
[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 300 op 06-06-2005 18:35 ]
Hmm ... ik zal eens even met m'n vader in conklaaf gaan, want ik vind ze inderdaad vrij interessant
.
Anoniem: 146160
Wat vinden jullie van de Dell 2405FPW 24" ?
Geschikt om op te gamen?
Ik wil namelijk een groot TFT scherm waar ik ook mee kan gamen zonder ghosting en op een hoge resolutie.
PS.: miss is het een beetje offtopic maar zou toch graag antwoord hebben
Geschikt om op te gamen?
Ik wil namelijk een groot TFT scherm waar ik ook mee kan gamen zonder ghosting en op een hoge resolutie.
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 146160 op 06-06-2005 18:40 ]
Ik ook 
Daar loopt een apart topic over, dat kunnen ze je vast daar vertellen.Anoniem: 146160 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:39:
Geschikt om op te gamen?
[ Voor 96% gewijzigd door reskobon op 06-06-2005 18:40 ]
Leeg
idd, is al speciaal topic over:Anoniem: 146160 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:39:
Geschikt om op te gamen?
[rml][ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2[/rml]
maar om je vraag te beantwoorden: nope, geen goed gamingscherm daar het scherm (lees: paneel) gelijk is kwa specs aan de Dell 1905FP en de 20 inch widescreen variant ervan. Als je niet te kritisch bent is het te doen maar echt heel blij zal je er niet van worden. Dit (Samsung) PVA-paneel is daar helaas niet helemaal geschikt voor.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300 op 06-06-2005 18:51 ]
Dat is helaas niet waar, er worden verschillende panels voor gebruikt. De specs verschillen wel degelijk zeer sterk. Al gebruiken ze geen van allen TN panels, en daarom zijn ze daarom wellicht ongeschikt voor gaming. Zo gebruikt de 1905FP nieuwe en oude panelen. Zo gebruikt de Dell 2001FP een oud panel. Gebruikt de 2005FWP een nieuw LGPhilips panel en de 2405FWP een nieuw Samsung panel...Anoniem: 300 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:49:
[...]
idd, is al speciaal topic over:
[rml][ 24" TFT]Dell 2405FPW ervaringen Deel 2[/rml]
maar om je vraag te beantwoorden: nope, geen goed gamingscherm daar het scherm (lees: paneel) gelijk is kwa specs aan de Dell 1905FP en de 20 inch widescreen variant ervan. Als je niet te kritisch bent is het te doen maar echt heel blij zal je er niet van worden. Dit (Samsung) PVA-paneel is daar helaas niet helemaal geschikt voor.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
"gelijk is aan de specs van de Dell 1905 en de widescreen variant". Man man, verdiep je er eerst 's in voordat je zulke onzinnige uitspraken doet. Het scherm is uitermate geschikt om mee te gamen.
True, de 2001FP gebruikt een S-IPS paneel, de widescreen variant een Samsung PVA paneel. de 2005FWP een LG-Philips paneel en de 2405FWP een NIEUW Samsung paneel geheel in specs vergelijkbaar met de 1905FP. My bad.Hoedje schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:55:
[...]
Dat is helaas niet waar, er worden verschillende panels voor gebruikt. De specs verschillen wel degelijk zeer sterk. Al gebruiken ze geen van allen TN panels, en daarom zijn ze daarom wellicht ongeschikt voor gaming. Zo gebruikt de 1905FP nieuwe en oude panelen. Zo gebruikt de Dell 2001FP een oud panel. Gebruikt de 2005FWP een nieuw LGPhilips panel en de 2405FWP een nieuw Samsung panel...
Het scherm is uitermate geschikt om mee te gamen MITS je niet al te hoge eisen hebt. Met al te hoog bedoel ik dan de azijnpissers die met een 4ms TN-paneel nog lopen te zeuren over ghosting.Lekkie schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:56:
"gelijk is aan de specs van de Dell 1905 en de widescreen variant". Man man, verdiep je er eerst 's in voordat je zulke onzinnige uitspraken doet. Het scherm is uitermate geschikt om mee te gamen.
En flamerboy, als je me quote doe het dan goed aub. stukken er tussen uit halen is niet echt professioneel, nietwaar?
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 300 op 06-06-2005 19:12 ]
Nou, dat was snel geregeld
... m'n pa had 'r wel oren naar en zei dat ik hem maar moest bestellen! Zelfs m'n moeder was enthousiast (over het design dan welteverstaan
).
Specs zeggen niets bij zulke grote panelen. Logge 24" panelen met zo'n enorm hoge resolutie vertonen waarschijnlijk zichtbaar ghosting, zo'n kolos is niet bepaald snel aan te sturen, maargoed offtopic.NIEUW Samsung paneel geheel in specs vergelijkbaar met de 1905FP. My bad.
Specs zeggen niets bij zulke grote panelen. Logge 24" panelen met zo'n enorm hoge resolutie vertonen waarschijnlijk zichtbaar ghosting, zo'n kolos is niet bepaald snel aan te sturen, maargoed offtopic.NIEUW Samsung paneel geheel in specs vergelijkbaar met de 1905FP. My bad.
De Viewsonic VX924 (het enige 4ms TN paneel TFT'tje) heeft in sommige kleurschakelingen nog een langere reponstijd dan 8ms TN panelenMet al te hoog bedoel ik dan de azijnpissers die met een 4ms TN-paneel nog lopen te zeuren over ghosting.
[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 06-06-2005 21:04 ]
Ik zie dat in de startpost, en ook in de rest van dit forum, de overdrive mva-schermen worden aangeprijsd als De allrounders, die het beste van alle werelden hebben.
In goede stilstaande beelden, en snelle reactietijden is er inderdaad alleen maar goed nieuws, maar als je dit leest, dan lijkt een normale overdrive mva / pva mischien wel beter in films.
Mischien weten andere fabrikanten overdrive toe te passen zonder dit nadeel, maar voor mij geld nu: eerst zien, dan geloven.
In goede stilstaande beelden, en snelle reactietijden is er inderdaad alleen maar goed nieuws, maar als je dit leest, dan lijkt een normale overdrive mva / pva mischien wel beter in films.
Mischien weten andere fabrikanten overdrive toe te passen zonder dit nadeel, maar voor mij geld nu: eerst zien, dan geloven.
[ Voor 3% gewijzigd door n-i-x op 06-06-2005 23:56 . Reden: Linkje mooier maken :) ]
Alleen als je de -> +/- 10% tijd neemt.Yokozuna schreef op maandag 06 juni 2005 @ 21:03:
De Viewsonic VX924 (het enige 4ms TN paneel TFT'tje) heeft in sommige kleurschakelingen nog een langere reponstijd dan 8ms TN panelen
Zoals je hier kan lezen, is de -> +/- 20% tijd wel goed(16ms)
De nadelen wegen niet op tegen de voordelen.In goede stilstaande beelden, en snelle reactietijden is er inderdaad alleen maar goed nieuws, maar als je dit leest, dan lijkt een normale overdrive mva / pva mischien wel beter in films.
Misschien dat overdrive VA panelen iets minder neuwkeurig zijn in hele donkere tinten, maar zelfs in films
Dat hangt er van af of men die voordelen nodig heeft.
Voor mensen die niet gamen is een overdrive scherm echt overbodige luxe, en als er dan ook nog een nadeel aanzit, dan kunnen deze mensen beter een normale mva/pva nemen.
Maar aangezien we nu alleen nog maar AUO overdrive panelen hebben gezien, verwacht ik dat dit probleem nog wel opgelost gaat worden.
Voor mensen die niet gamen is een overdrive scherm echt overbodige luxe, en als er dan ook nog een nadeel aanzit, dan kunnen deze mensen beter een normale mva/pva nemen.
Maar aangezien we nu alleen nog maar AUO overdrive panelen hebben gezien, verwacht ik dat dit probleem nog wel opgelost gaat worden.
Anoniem: 133022
Overdrive panelen lijken momenteel de betere panelen te zijn.
Ik sta voor een mooie keuze als opvolger van mijn 9 jaar oude Iiyama 17" DiamondTron :
De Fujitsu P19-2 is in Nederland nog niet leverbaar... op de CONSUMENTEN-markt. (Officiële leverdatum is volgens mij weer eens met drie weken uitgesteld
). ECHTER, een mailtje naar de zakelijke verkoopondersteuning van FujitsuSiemens.nl leverde dit op:
------------------
Geachte heer PixelFreak, de P19-2 is reeds bestelbaar in Nederland bij de
FSC dealers die de zakelijke produkten verkopen. Zie
www.fujitsu-siemens.nl
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
-------------------------------------------------------------------
Fujitsu Siemens Computers
Het Kwadrant 1 3606 AZ Maarssen
Postbus 1214 3600 BE Maarssen
Nederland
------------------
En inderdaad : op een aantal zakelijke leveranciers staat de P19-2 gewoon op voorraad!
Mooi. Gelijk bestellen dus. Mwa. Toch niet. Ik laat het apparaat waarschijnlijk uit Duitsland overkomen. Daar zijn ze vollop op voorraad en 100 euro goedkoper (393 EUR ex BTW, inc verzending) en ze voeren ook nog eens een zogenaamde 'pixeltest' uit.
Ik sta voor een mooie keuze als opvolger van mijn 9 jaar oude Iiyama 17" DiamondTron :
- Fujitsu Siemens P19-2 (MVA overdrive, met het paneel dat schijnbaar in de 193P+ komt)
- Samsung 193P (Als ik m'n geduld verlies en 'm direct wil kopen, maar dit apparaat lijkt wat traag te zijn met games)<br>
- of toch de Dell 2001FP! (Maar dat gebrek aan een nette pixelgarantie van Dell vind ik waardeloos en ik koop liever een snel scherm met wat grotere letters)
De Fujitsu P19-2 is in Nederland nog niet leverbaar... op de CONSUMENTEN-markt. (Officiële leverdatum is volgens mij weer eens met drie weken uitgesteld
------------------
Geachte heer PixelFreak, de P19-2 is reeds bestelbaar in Nederland bij de
FSC dealers die de zakelijke produkten verkopen. Zie
www.fujitsu-siemens.nl
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXX
-------------------------------------------------------------------
Fujitsu Siemens Computers
Het Kwadrant 1 3606 AZ Maarssen
Postbus 1214 3600 BE Maarssen
Nederland
------------------
En inderdaad : op een aantal zakelijke leveranciers staat de P19-2 gewoon op voorraad!

Mooi. Gelijk bestellen dus. Mwa. Toch niet. Ik laat het apparaat waarschijnlijk uit Duitsland overkomen. Daar zijn ze vollop op voorraad en 100 euro goedkoper (393 EUR ex BTW, inc verzending) en ze voeren ook nog eens een zogenaamde 'pixeltest' uit.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 07-06-2005 09:15 . Reden: Afbeeldingen en Duitse prijs toegevoegd ]
Wat ik overigens wel vreemd vind is dat ik nog geen test heb kunnen vinden van de Fujitsu Siemens P19-2 op Anandtech of TomsHardware, maar alleen op PRAD.de
Of heeft iemand toch een review gezien van beide monitoren door de dezelfde testers?
Of heeft iemand toch een review gezien van beide monitoren door de dezelfde testers?
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 07-06-2005 09:14 . Reden: Link toegevoegd ]
Deze Eizo krijgt ook extreem goede beoordeling... hij is alleen wat aan de prijzige kant
http://world.altavista.co...e%2ftest_eizo_l778-k.html
http://world.altavista.co...e%2ftest_eizo_l778-k.html
Als je de P19-2 uit Duitsland gaat halen, zou je dan alstubieft je ervaringen erover hier willen vertellen? Zelf ga ik m denk ik ook ergens in Duitsland bestellen, want het is daar stukken goedkoper en zowel het beige model als het zwarte model zijn daar op voorraad!!! en dan de prijs: voor 450 pleuro(of zelfs iets minder dachtik) inc. BTW ex. verzendkosten is ie dan voor jouAnoniem: 133022 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:55:
[Lang verhaal]
Ow jah....vertel ook dan A.U.B bij welke duitse shop je de monitor zou willen bestellen
i want LART!
Hmmz ik ga toch maar even ene fabeltje uit de wereld helpen. De Samsung 193P+ heeft/zal niet hetzelfde panel gebruiken als de FSC P19-2.
bron:http://www.samsungmonitor...alType=LCD&ProductID=148#
en dan op het roze papiertje icoontje klikken.
de 193P+ zal hetzelfde paneel gebruiken als de oudere 193P, dus 20 ms rise-fall responsetijd. Alleen de 193p+ zal daarnaast ook beschikken over een 8ms GtG responsetijd.
Dus in mijn ogen is de FSC 19-2 beter in responstijden, of dat ook echt zo is, moeten we maar afwachten
bron:http://www.samsungmonitor...alType=LCD&ProductID=148#
en dan op het roze papiertje icoontje klikken.
de 193P+ zal hetzelfde paneel gebruiken als de oudere 193P, dus 20 ms rise-fall responsetijd. Alleen de 193p+ zal daarnaast ook beschikken over een 8ms GtG responsetijd.
Dus in mijn ogen is de FSC 19-2 beter in responstijden, of dat ook echt zo is, moeten we maar afwachten

i want LART!
Kindjes.....er is net een aardig fijn TFT schermpie uit vanm Iiyama wat een update ondergaan heeft.....de specs zijn niet echt negatief volgens mij 
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 19" (48 cm)
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontal/vertical: 150°/135°;
right/left: 75°/75°, up/down: 75°/60°
Optimale resolutie 1.3 megapixel (1280 x 1024)
Luidsprekers 2 x 2 W (Stereo)
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 19" (48 cm)
Reactietijd 8 msec
Contrast (verhouding) 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 300 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontal/vertical: 150°/135°;
right/left: 75°/75°, up/down: 75°/60°
Optimale resolutie 1.3 megapixel (1280 x 1024)
Luidsprekers 2 x 2 W (Stereo)
Svenc, de nieuwe IIyama E481s-s3 bedoel je? Ja wel tof, lijkt de DVI versie van de nieuwe E480s. Misschien wel wat voor de startpost, alternatief voor de Benq die blijkbaar weinig mensen willen door het design en de naam. De IIyama is alleen nog 33 euro duurder en blijft speakers houden, maar prijs zal wel dalen: http://www.pcmegastore.nl...info.php?products_id=2591
Zal wel een 8ms TN paneeltje van Samsung gebruiken, 'goeie shit' dus
Ik denk eerder zoiets van, Samsung is gewoon eerlijker met de black-black responstijd.
Zal wel een 8ms TN paneeltje van Samsung gebruiken, 'goeie shit' dus
Ja wat is nou je punt?! In de startpost staan ook normale MVA/PVA panelen gewoon bij de 3e categorie.XiN schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 07:06:
Dat hangt er van af of men die voordelen nodig heeft.
Mja. De black-black schakeltijden van 14ms bij de Fujitsu geloof ik voor geen drol, VA panelen blijven VA panelen en aan de black-black schakelingen kunnen met overdrive niet verbeterd worden (voltage is al maximaal). Of er moet een ander trucje zijn toegepast maar daar geloof ik niet in. Ik denk dat je bij tekst (zwart op wit) bij de 193P+ net als de Fujitsu gewoon nagloei zult zien.Dus in mijn ogen is de FSC 19-2 beter in responstijden, of dat ook echt zo is, moeten we maar afwachten
Ik denk eerder zoiets van, Samsung is gewoon eerlijker met de black-black responstijd.
[ Voor 82% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 11:57 ]
als je een scherm zoekt met een TN panel, dan kan je beter kijken voor de Benq FP937s+ of de Acer AL1951ms. hebben allebei Dsub en DVI. Over de acer; een plaatje is moeilijk te vinden, deze monitor staat ook nog niet op de acer website, maar op een plaatje had ik gezien dat de bezel(randje om het panel) van de monitor zwart is met een witte voet. de acer heb ik al gezien voor 360 euro. Das geen geld voor een 19" tft.
@Yoko: waarom denk je dat de rise-fall responstijd van de FSC P19-2 niet klopt? de IIyama H1900 heeft toch ook 12 ms
@Yoko: waarom denk je dat de rise-fall responstijd van de FSC P19-2 niet klopt? de IIyama H1900 heeft toch ook 12 ms
[ Voor 16% gewijzigd door Darth Punk op 07-06-2005 12:02 ]
i want LART!
Heb de IIyama E481s-3 toegevoegd (danku Svenc), namelijk een leuk alternatief voor de Benq (zelfde paneel, ook DVI ingang). Heb alleen nog geen reviews kunnen vinden van de nieuwe versie, dus met 8ms TN paneel. Al iemand wat vindt, drop het hier
Acer zal ik zo toevoegen.
Ja en de Eizo ook korter volgens mij, ik geloof daar gewoon geen zak van, als de black-black responsetijd zo kort zou zijn zou je absoluut geen ghosting zien bij het scrollen in Word/Inet enz (zwarte letters op wit), maargoed, ik heb die 2 schermen niet zelf gezien.@Yoko: waarom denk je dat de rise-fall responstijd van de FSC P19-2 niet klopt? de IIyama H1900 heeft toch ook 12 ms
[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 12:43 ]
Anoniem: 31211
Ik lees dit topic ook al sinds deel 2 ofzo en vanaf het begin af wil ik eigeluk een samsung, het design vind ik verreweg het mooiste en de naam zelf staat eigeluk altijd garant voor kwaliteit. Toen een tijdje trug de 193p+ werd aangekondigd wist ik ook dat dit hem moest worden. Ik ben een fanatiek gamer, dit is eigeluk het enige wat ik doe op mn pc maar wil ook wel een allround tft hebben, wel zo logisch vind ik. Dus nu ist maar hopen en afwachten of het panel zelf ook zo goed is, kvind t btje raar dat sommige mensen die 2 maanden ook niet ff kunnen wachten tis tog een dure investering dacht ik zo...
Een aantal mensen wachten nu al 4 maanden of langer, die hebben volgens mij geen zin meer tot augustus te wachten, ik misschien wel, tenzij de reviews (die meestal wat eerder zijn) uitwijzen dat hij niet veel beter is dan de Fujitsu/Viewsonic.
offtopic:
'eigenlijk' en 'toch'
'eigenlijk' en 'toch'
[ Voor 55% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 13:07 ]
en niet alleen dat: dat ie in agustus uitkomt betekent nog niet dat ie ook meteen op voorraad is bij winkels, dan kan je nog 2-3 maanden wachten

i want LART!
Ja, en dan is het ook nog maar afwachten wat voor introprijs aan het kaartje hangt
550? 600? 650? Ben benieuwd.
[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 13:08 ]
daarnaast ben ik ook benieuwd of de 193p+ ook nog in andere kleuren leverbaar wordt, de oudere 193p is leverbaar in silver en ook(wel zelzaam) in zwart/antraciet, rood en blauw. allemaal hebben ze zo'n metallic look over de bezel 
prijs tja....die zou ook weleens dik 700 euro wezen, misschien wel 800 euro gezien de eizo en de iiyama.
Samsung's 0 pixelgarantie is wel cool
btw is Micro-Mail echt de enige die de verniewde ViewSonic Vp191 met 8ms GtG kan leveren? sjeez, voordat er iets op voorraad is bij een webshop in Nederland dan zijn ze in Duitsland(en zelfs in de UK) al minimaal bij de 2e voorraad. En dat vind ik echt belachelijk; ik bedoel, er komt een vrachtbootje met spulletjes uit Azie naar Rotterdam en vandaar gaat naar de rest van Europa. Waarom duurt het dan langer voordat iets leverbaar is in Nederland en Belgie dan bv Duitsland???
correct me if i'm wrong!
prijs tja....die zou ook weleens dik 700 euro wezen, misschien wel 800 euro gezien de eizo en de iiyama.
Samsung's 0 pixelgarantie is wel cool
btw is Micro-Mail echt de enige die de verniewde ViewSonic Vp191 met 8ms GtG kan leveren? sjeez, voordat er iets op voorraad is bij een webshop in Nederland dan zijn ze in Duitsland(en zelfs in de UK) al minimaal bij de 2e voorraad. En dat vind ik echt belachelijk; ik bedoel, er komt een vrachtbootje met spulletjes uit Azie naar Rotterdam en vandaar gaat naar de rest van Europa. Waarom duurt het dan langer voordat iets leverbaar is in Nederland en Belgie dan bv Duitsland???
correct me if i'm wrong!
i want LART!
Ik kan zojuist mededelen dat mijn Samsung 913N voor me neus staat...helaas zit ik nog op me werk dus kan alleen nog maar even glunderen en me collega's jaloers maken ;-)
Ik zal in de loop van de week mijn bevindingen over dit scherm schrijven.
Ik zal in de loop van de week mijn bevindingen over dit scherm schrijven.
offtopic:
Als je dit scherm nu besteld zit er Splinter Cell Chaos Theory bij
voor noppes 
Als je dit scherm nu besteld zit er Splinter Cell Chaos Theory bij
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 124171 op 07-06-2005 13:19 ]
Maar die geldt waarschijnlijk niet voor subpixels, zelfde garantie als de Viewsonic dusSamsung's 0 pixelgarantie is wel cool
1 dooie / 3 defecte = genoeg.
Ik snap het ook niet, maar wat Viewsonic betreft, die zijn nooit goed beschikbaar geweest in NLbtw is Micro-Mail echt de enige die de verniewde ViewSonic Vp191 met 8ms GtG kan leveren?
[ Voor 50% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 13:46 ]
Anoniem: 144877
gewoon kijken waar ze viewsonic verkopen en mailen, heb het ook zo gedaan. Normaal kunnen ze dan ieder model krijgen, alleen zetten ze ze niet allemaal op hun site.Darth_Punk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:16:
btw is Micro-Mail echt de enige die de verniewde ViewSonic Vp191 met 8ms GtG kan leveren?
[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 144877 op 07-06-2005 13:58 ]
Nieuwe Philips Brilliance 190P6 ondekt bij tftshop.net
het gaat om een TN panel, die valt onder pixel class 1!!!!!!! dat bekent zero dead pixels en subpixels!!!
bron: http://www.tftshop.net/product_info.php/products_id/378
het gaat om een TN panel, die valt onder pixel class 1!!!!!!! dat bekent zero dead pixels en subpixels!!!
bron: http://www.tftshop.net/product_info.php/products_id/378
i want LART!
Jaaa leg uitYokozuna schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:45:
[...]
Maar die geldt waarschijnlijk niet voor subpixels, zelfde garantie als de Viewsonic dus
1 dooie / 3 defecte = genoeg.
Heb een Samsung 173P besteld die hopelijk morgen of overmorgen hier binnen komt.
Ik kan nergens precies vinden hoe het nou zit met hun garantie, en uit dat PDF ding wordt ik ook niet veel wijzer.
Hoop dat er geen dode(sub)pixels in het scherm zitten, scheelt namelijk een hoop gerompslomp.
Mijn vorige goedkope Medion TFT had er geen 1. * IJsrace klopt heel hard af. *ouch*
Ik heb net vandaag het nieuwste model van Iiyama 481S besteld.....als ik deze heb binnen heb geef ik wel een Review
[ Voor 3% gewijzigd door svenc op 07-06-2005 15:17 ]
Netjes! Hijs trouwens volgens mij nog niet leverbaar. Acer al1951ms ook toegevoegd (Samsung 8ms TN panel) ook toegevoegd aan startpost.
DarthPunk, die Philips heeft volgens mij een LG/Philips of AUOptronics 8ms TN paneel, en die van Samsung zijn toch de beste momenteel.
De pixelgarantie van Viewsonic zit volgens mij dus tussen de I en II in.
Die Samsung zero-dead-pixel policy geldt alleen in Korea blijkbaar:
DarthPunk, die Philips heeft volgens mij een LG/Philips of AUOptronics 8ms TN paneel, en die van Samsung zijn toch de beste momenteel.
Om nou zo'n TFT te kopen alleen voor de pixelgarantie, dat gaat me wat ver hehe. Pixelclass 1 is trouwens wel erg uitzonderlijk, heb al van een aantal merken gehoord dat zo'n garantie alleen wordt geboden voor militaire/medische doeleinden en dat dat de prijs met meer 100% zou verhogen.# Kontrast: 600:1
# Helligkeit: 250cd/m²
# Blickwinkel: 160° / 160° (CR>5)
# Reaktionszeit: 8ms
De pixelgarantie van Viewsonic zit volgens mij dus tussen de I en II in.
Class I: vanaf 1 dode of 1 defecte subpixel = nieuwe
Viewsonic: vanaf 1 dode pixel (wit) of 3 defecte subpixels = nieuwe
Class II: vanaf 2 dode pixels of 6 defecte subpixels = nieuwe
.
Viewsonic: vanaf 1 dode pixel (wit) of 3 defecte subpixels = nieuwe
Class II: vanaf 2 dode pixels of 6 defecte subpixels = nieuwe
.
Die Samsung zero-dead-pixel policy geldt alleen in Korea blijkbaar:
Update: 01/01 19:49 GMT by M: The new policy only applies in S. Korea. Suck.
[ Voor 149% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 16:18 ]
En dan in duitsland met je garantie gaan zitten kloten terwijl hetzelfde scherm met enig zoekwerk hier in nederland te verkrijgen is voor slechts een paar tientjes meer?Anoniem: 133022 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 08:55:
.................................
hmm, ik bestel mijn 2 P19-2 schermen gewoon lekker in nederland

* floriske.nl heeft dan wel het geluk dat hij ze via zijn werk bij de groothandel kan bestellen, maar goed zoeken levert al op dat ze voor +/- 410,- ex al te vinden zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 07-06-2005 16:34 ]
Ja, maar dan zijn ze niet van tevoren op pixels gechecked. Je kunt niet overal in NL hem scherm ter plekke bezichtigen en pixelgarantiebijkopen kan makkelijk oplopen tot 50euro+.En dan in duitsland met je garantie gaan zitten kloten terwijl hetzelfde scherm met enig zoekwerk hier in nederland te verkrijgen is voor slechts een paar tientjes meer?
[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 16:48 ]
Anoniem: 121286
Vandaag even in Brussel naar de Fnac geweest en ook even in Exell gepasseerd.
In beide winkels stond de Samsung 193P, heel mooi scherm moet ik zeggen, maar de prijs is heel wat minder : 685 euro
Vergeleken met de pricewatch hier, toch wel een ferme tegenvaller...
In beide winkels stond de Samsung 193P, heel mooi scherm moet ik zeggen, maar de prijs is heel wat minder : 685 euro
En met 19 inch is dat volgens mij standaard boven de 50 euri, Ik heb het niet gedaan, maar neem aan dat ik bij Samsung zelf toch pixel garantie heb ?Yokozuna schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:48:
[...]
Ja, maar dan zijn ze niet van tevoren op pixels gechecked. Je kunt niet overal in NL hem scherm ter plekke bezichtigen en pixelgarantiebijkopen kan makkelijk oplopen tot 50euro+.
Ja dat heb je bij elke fabrikant maar dat is geen 100% dekkende garantie, 100% garantie die kun je soms wel bijkopen, zie startpost.
Bij NoRRoD is de 193p €499,-Anoniem: 121286 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:54:
Hoi Floriske,floriske.nl schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:25:
[...]
* floriske.nl heeft dan wel het geluk dat hij ze via zijn werk bij de groothandel kan bestellen, maar goed zoeken levert al op dat ze voor +/- 410,- ex al te vinden zijn.
Ja bestelbaar zijn de Fujitsu P19-2 monitoren wel. Al een paar maanden
Zijn ze ook op voorraad?
En inclusief pixel-check?
En inclusief administratiekosten?
En inclusief verzending?
En dat alles voor minder dan 395 EUR ex BTW?
Zo ja, dan heb je helemaal gelijk.
En die garantie. Die geldt ook voor een product uit Duitsland lijkt mij. Maar als die garantie nodig is, dan nee, dan zou het niet zo handig zijn nee. Dat geef ik toe.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 133022 op 07-06-2005 19:40 ]
Uiteraard laat ik weten wat ik van de monitor vind.Darth_Punk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:30:
[...]
Als je de P19-2 uit Duitsland gaat halen, zou je dan alstubieft je ervaringen erover hier willen vertellen? Zelf ga ik m denk ik ook ergens in Duitsland bestellen, want het is daar stukken goedkoper en zowel het beige model als het zwarte model zijn daar op voorraad!!! en dan de prijs: voor 450 pleuro(of zelfs iets minder dachtik) inc. BTW ex. verzendkosten is ie dan voor jou
Ow jah....vertel ook dan A.U.B bij welke duitse shop je de monitor zou willen bestellen
Ik heb 'm zojuist besteld bij 3-co.de
Gratis pixelfehler test inderdaad lees ik daar.
De nieuwe Benq FP91E (1000:1, 250nits, 8ms GtG) kost bij 3-co.de maar 406 euro! Het is niet het AUOptronics overdrive MVA paneel (800:1) en niet het overdrive PVA paneel van Samsung (280nits). Ben dus erg benieuwd waar het paneel vandaan komt, misschien van Fujitsu of misschien een ander Samsung paneel...
In Nederland dus iets van 450 euro denk ik, das een mooie prijs.
De nieuwe Benq FP91E (1000:1, 250nits, 8ms GtG) kost bij 3-co.de maar 406 euro! Het is niet het AUOptronics overdrive MVA paneel (800:1) en niet het overdrive PVA paneel van Samsung (280nits). Ben dus erg benieuwd waar het paneel vandaan komt, misschien van Fujitsu of misschien een ander Samsung paneel...
In Nederland dus iets van 450 euro denk ik, das een mooie prijs.
[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 07-06-2005 19:37 ]
* Anoniem: 124171 klapt voorzichtig in zijn handjes en kan u allen vertellen dat ik 0 dooie pixels of subpixels heb
...hopelijk is da over 2 weken ook nog zo en dan zit ik gebakken volgens gezegden hier 
Het beeld is echt scherp gewoon, heb de contrast verhoudingen op 30 bright en 70 contrast gezet...works great
Heb het reeds getest met Splinter Cell Chaos Theory en works like a charm..geen ghosting waargenomen :-)
Het beeld is echt scherp gewoon, heb de contrast verhoudingen op 30 bright en 70 contrast gezet...works great
Heb het reeds getest met Splinter Cell Chaos Theory en works like a charm..geen ghosting waargenomen :-)
Du könntest den Leuten @ 3-co.de mahl darüber mailenYokozuna schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:30:
Da's toch wel een grote gok: bestellen in het buitenland. Laat het een goeie wezen!Anoniem: 133022 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:13:
[...]
Uiteraard laat ik weten wat ik van de monitor vind.
Ik heb 'm zojuist besteld bij 3-co.de
FSC P19-2 black is daar 440 Euri's en 80 pleurocents. Dan loont het wel om bij deze toko te bestellen. Ik vind ook dat een gratis pixeltest een uitstekende service. Echt super, ik wou dat elke toko dat wel deed
Welke heb jij besteld? de grijze/beige editie of de zwarte editie?
[ Voor 3% gewijzigd door Darth Punk op 07-06-2005 20:14 ]
i want LART!
Anoniem: 146043
Ik hoor niets over de mogelijkheid en voordelen van een beschermplaat voor het paneel. Ik heb altijd panelen gehad met een beschermplaat ervoor. De bescherming is fijn en het geeft het beeld een warmere en degelijkere soort look.
Ben ik hier nu de enigste die daar behoefte aan heeft of
Ben ik hier nu de enigste die daar behoefte aan heeft of
Mwa. Ik koop af en toe ook van Belgische shops.Gaat goed.Darth_Punk schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:13:
[...]
Da's toch wel een grote gok: bestellen in het buitenland. Laat het een goeie wezen!
Ja klinkt goed. Ik zal uiteraard zelf ook nog wel even controlerenFSC P19-2 black is daar 440 Euri's en 80 pleurocents. Dan loont het wel om bij deze toko te bestellen. Ik vind ook dat een gratis pixeltest een uitstekende service. Echt super, ik wou dat elke toko dat wel deed
Zwarte. Nou ja, alleen een zwart frame aan de voorkant geloof ik. Er zijn weinig afbeeldingen van deze editie. Mijn ervaring is dat een afbeelding beter overkomt met een zwarte rand eromheen. Persoonlijke voorkeur dus.Welke heb jij besteld? de grijze/beige editie of de zwarte editie?
Ik vermoed dat ik het apparaat pas volgende week heb.
Ik heb sinds een week 'n 193p voor m'n neus. Ik heb m'n besteld bij www.4launch.nl (check pricewatch en shopsurvey). Pixelgarantie is wel duur (55 euro) maar dan checken ze 'm voor ze 'm verzenden (naar België was 15€) de 193p kost daar nu 479€ zonder pixelgarantie (je krijgt wel een zero bright dot garantie van samsung, maar ik wilde toch zeker een pixelperfect scherm) Als je 'm op naam van 'n bedrijf besteld moet je wel 5€ administratiekosten betalen voor intercomunautaire levering (dan rekenen ze geen BTW aan) Ik had 'm op een zaterdag besteld (en betaald via rabobank) en op donderdag was hij binnen.Anoniem: 121286 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:54:
waarom wacht eigenlijk iedereen op de 193P+ van Samsung? De Samsung 750P lijkt me veel interssanter. Ok, ok, voor deze monitor mag je helemaal wachten totdat je een ons weegt

i want LART!
Ja, nog hoger contrast (1500:1 !) maar de 173P+ (17") krijgt als het goed is ook een contrast van 1500:1 
Even offtopic, ik hoorde iemand zeggen in het TFT vs. CRT topic dat CRT's een contrast van 5000:1 tot 7500:1 hebben, staat echter geen bewijs of bron bij. Ik geloof het niet. CRT's hebben nog steeds een aantal fosfor lagen die zorgen dat het zwart niet ultra diep is, ik denk dat CRT's een contrast hebben van iets van 700:1, maar omdat hun maximale helderheid lager is (130nits ofzo) is het zwart dus relatief diep (net onder de 0.20 nits ofzo). Dus zoveel dieper zwart geven ze volgens mij nu ook weer niet weer.
Als je kijkt naar een TFT als een 193P, heb je dan het gevoel dat het zwart minder diep is dan bij CRT's? Shop omgeving is niet de beste test situatie, ik heb helaas ook nog geen TFT die diep zwart weergeefT) naast CRT kunnen zetten in het donker. Als CRT's een contrast van 6000:1 zouden hebben, dan zouden ze 0.02nits diep zwart kunnen weergeven, lijkt me vrij stug.
Even offtopic, ik hoorde iemand zeggen in het TFT vs. CRT topic dat CRT's een contrast van 5000:1 tot 7500:1 hebben, staat echter geen bewijs of bron bij. Ik geloof het niet. CRT's hebben nog steeds een aantal fosfor lagen die zorgen dat het zwart niet ultra diep is, ik denk dat CRT's een contrast hebben van iets van 700:1, maar omdat hun maximale helderheid lager is (130nits ofzo) is het zwart dus relatief diep (net onder de 0.20 nits ofzo). Dus zoveel dieper zwart geven ze volgens mij nu ook weer niet weer.
Als je kijkt naar een TFT als een 193P, heb je dan het gevoel dat het zwart minder diep is dan bij CRT's? Shop omgeving is niet de beste test situatie, ik heb helaas ook nog geen TFT die diep zwart weergeefT) naast CRT kunnen zetten in het donker. Als CRT's een contrast van 6000:1 zouden hebben, dan zouden ze 0.02nits diep zwart kunnen weergeven, lijkt me vrij stug.
[ Voor 98% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 10:55 ]
Omdat dit topic over 19" schermen gaat misschienDarth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:40:
waarom wacht eigenlijk iedereen op de 193P+ van Samsung? De Samsung 750P lijkt me veel interssanter. Ok, ok, voor deze monitor mag je helemaal wachten totdat je een ons weegt
offtopic:
Ik heb reeds de Samsung 913N ingesteld en wel..nu heb ik alleen in Photoshop een iets andere kleur ten opzichte van b.v. me browser (als ik een screenshot maak ziet het er anders uit, wat roze/paars achtig) iemand daarvoor een suggestie ?
Ik heb reeds de Samsung 913N ingesteld en wel..nu heb ik alleen in Photoshop een iets andere kleur ten opzichte van b.v. me browser (als ik een screenshot maak ziet het er anders uit, wat roze/paars achtig) iemand daarvoor een suggestie ?
Verders wat een geweldig scherm, voor diegene die niet meer willen wachten dit is echt een aanrader :-)
hmmm jah...sorry ik bedoel ook de 950P.
De specs van de 750P zijn bekend. Maar ook van de 950P?

i want LART!
Dat is dus precies de reden dat ik van een TN panel af zie!Anoniem: 124171 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 10:58:
offtopic:
Verders wat een geweldig scherm, voor diegene die niet meer willen wachten dit is echt een aanrader :-)
Leeg
Geen idee, ik koop toch een 17" modelDarth_Punk schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:04:
hmmm jah...sorry ik bedoel ook de 950P.De specs van de 750P zijn bekend. Maar ook van de 950P?
Wel vreemd dat de 173P+ een 1500:1 contrast krijgt en de 193P+ een van 1000:1.
De 750P krijgt ook een contrast van 1500:1 dus de 950P .....
Denk dat de 750/950P's een ander design krijgen dan de 173/193P+, slechtere ergonomie (geen kantelbaar/inklapbaarheid) ofzo
[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 08-06-2005 11:16 ]
De 950P is toch een CRT scherm
volgens deze flasy cebit 2005 demo website van samsung worden de specs van de 750P in ieder geval indrukwekkend:
contrast ratio 1500:1
6 ms GtG responstijd
color enhancement technology -> 6 color control, 10 gamma correctie en zgn. ''color weakness supported"
triple hinge stand -> daarmee bedoelen ze de voet
auto pivot
dual interface
in de live gallery vind je een fimpje waarin je ziet dat de 750 in 4 versch. kleuren wordt getoond: silver/wit, rood, blauw en zwart/antraciet
@noobs: idd de 750P en de 950P zijn ook in crt, dunno hoe oud deze zijn.
contrast ratio 1500:1
6 ms GtG responstijd
color enhancement technology -> 6 color control, 10 gamma correctie en zgn. ''color weakness supported"
triple hinge stand -> daarmee bedoelen ze de voet
auto pivot
dual interface
in de live gallery vind je een fimpje waarin je ziet dat de 750 in 4 versch. kleuren wordt getoond: silver/wit, rood, blauw en zwart/antraciet
@noobs: idd de 750P en de 950P zijn ook in crt, dunno hoe oud deze zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Darth Punk op 08-06-2005 11:39 ]
i want LART!
Toekomstig overdrive scherm van Asus (afbeelding komt van hardware.info computex 2005):

Met autstanding audio
.

Met autstanding audio

[ Voor 5% gewijzigd door PromoX op 08-06-2005 11:47 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Denk alleen dat het gaat om een TN paneelPromoX schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:46:
Toekomstig overdrive scherm van Asus (afbeelding komt van hardware.info computex 2005):
[afbeelding]
Met autstanding audio.

i want LART!
Grotere pixels --> iets meer backlight lekkage misschien?Yokozuna schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 11:13:
Wel vreemd dat de 173P+ een 1500:1 contrast krijgt en de 193P+ een van 1000:1.
Dit topic is gesloten.