jongens jongens....jullie moeten ff echt wat leren. de TN panels hebben een responsetijd van bijvoorbeeld 8 of 12 ms. dit is de rise-fall tijd, ofwel de tijd van zwart naar wit of van wit naar zwart.
Sinds de MVA panelen met de 'nieuwe' techniek Overdrive (= verbeterde mechanica) is er
wettelijk verplicht om naast de rise-fall responsetijd ook de zgn. Gray to Gray(GtG) responstijd op te geven. Laat dat nu net zo wezen dat fabrikanten altijd de laagste responsetijd opgeven en dus vanaf dit soort panelen met Overdrive dus 8 ms GtG wezen. de rise-fall responsetijd kan veel hoger wezen. bij de FSC P19-2 is dat 13 ms (en dus 8ms GtG!!!)en bij de nieuwe aankomende Benq(typenr weet ik niet meer) zelfs 25 ms!.
dus let
ALTIJD op de specificaties die je meestal op een pdfje van de fabrikant kan vinden.
@Yokozuna: kan je deze responsetijden -> GtG en rise-fall
Alstublieft in de startpost vermelden(en uitleggen

)?
De reden waarom ik dit nu ga posten is omdat de Xerox wel een 8ms GtG heeft, maar dat de rise-fall responsetijd weleens erg hoog kan wezen(denk ik, zal het proberen na te gaan op inet

) Als dus dit zo is, wat ik beweer, dan is het dus weer een hele vieze, gore, smerige, ranzige, achterbakse klotemanier van fabrikanten om hun producten te 'verkopen' aan de consument.