[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.823 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76236

Yokozuna schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:08:
[...]

Nog even geduld want IIyama komt binnenkort met een nieuwe IIYama E481s, dat is de DVI versie van de 480.

B.t.w. De Benq+Samsung zijn absoluut niet schaars, alleen misschien bij bekende winkels, maar dan moet je het wel goed zeggen ;)
Wat is binnenkort..
En waar kan ik hem volgens jouw nog halen in de buurt van Amsterdam dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76476

het lijkt me dus nog even wachten op een TFT voor gamers met overdrive... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
Anoniem: 76476 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:46:
het lijkt me dus nog even wachten op een TFT voor gamers met overdrive... :)
Voor iedereen op het moment lijkt me. Al twijfel ik erg hard over een Xerox bij evermedia.nl :(

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124171

Gister de knoop doorgehakt, heb de Samsung 913N besteld bij OBCS.nl, lijkt me een redelijk betrouwebare site, heb er verder geen ervaringen mee gehad.

Afleveradres fijn op me werk gedaan, aangezien ze alleen tussen 8:30 en 17:00 leveren, en tsja dan mot deze jongen toch echt even arbeiten :)

Zodra ik het scherm binnen heb, zal ik zeker mijn bevindingen hier plaatsen en tevens ook in de survey plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:33

Ryceck

Constants and Variables

Anoniem: 124171 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:01:
Gister de knoop doorgehakt, heb de Samsung 913N besteld bij OBCS.nl, lijkt me een redelijk betrouwebare site, heb er verder geen ervaringen mee gehad.

Afleveradres fijn op me werk gedaan, aangezien ze alleen tussen 8:30 en 17:00 leveren, en tsja dan mot deze jongen toch echt even arbeiten :)

Zodra ik het scherm binnen heb, zal ik zeker mijn bevindingen hier plaatsen en tevens ook in de survey plaatsen.
Graag dat je je bevindingen daarvan ff meld :) Als die goed zijn bestel ik hem ook ff :Y)

Ik heb trouwens alternate ook gemaild over de 913N met de volgende vraag:
* Er staan 2 varianten op de site, een 913N Pivot en een 913N, wat is het verschil tussen deze 2 (behalve het prijsverschil van 40euro)?
(antwoord) -Het verschil tussen de 2 monitoren zit hem in het contrast. Het vreemde is dat de pivot die ˆ429 kost een lager contrast heeft dan de 913N van ˆ379. (resp 700:1 / 800:1)

Wat houdt dit in? Is dit de moeite waard om 40 eurie extra uit te geven of *juist* niet?

Overigens biedt alternate voor 35eurie ook een full-pixel garantie van een jaar. Gewoon een jaar lang garantie op iedere (sub)pixel die fout gaat, 1 foutje == direct omruilen. Zeker moeite waard om te ovewegen dus :)

Als alles goed gaat bestel ik vandaag nog mijn mooie 913N @ alternate met pixel-garantie :)
mie·ren·neu·ker (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] muggenzifter
:P

[ Voor 48% gewijzigd door Ryceck op 03-06-2005 12:47 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ryceck schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:10:
[...]

Graag dat je je bevindingen daarvan ff meld :) Als die goed zijn bestel ik hem ook ff :Y)

* Er staan 2 varianten op de site, een 913N Pivot en een 913N, wat is het verschil tussen deze 2 (behalve het prijsverschil van 40euro)?
(antwoord) -Het verschil tussen de 2 monitoren zit hem in het contrast. Het vreemde is dat de pivot die ˆ429 kost een lager contrast heeft dan de 913N van ˆ379. (resp 700:1 / 800:1)

Wat houdt dit in? Is dit de moeite waard om 40 eurie extra uit te geven of *juist* niet?

Overigens biedt alternate voor 35eurie ook een full-pixel garantie van een jaar. Gewoon een jaar lang garantie op iedere (sub)pixel die fout gaat, 1 foutje == direct omruilen. Zeker moeite waard om te ovewegen dus :)

Als alles goed gaat bestel ik vandaag nog mijn mooie 913N @ alternate met pixel-garantie :)
50,- ;)

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:49

13art

Moderator Mobile
The_Greater schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:12:
Ik heb laatst mijn Xerox XA7-19i 16ms teruggestuurd naar sallandautomatisering.
Nu kreeg ik het aanbod om voor een meerwaarde van wel 36E de 8ms versie te krijgen.

[...]

Maar hoe moet ik dit opvatten?
Zit er echt zo een prijs vershil in de versies? En moet ik het doen?
Want ik vind het verder wel een zeer goede TFT. Ook zijnde voor een 16ms.
Je moet gewoon de 8ms van Xerox tegen de oude prijs kunnen krijgen. Zij hebben een fout op de website gemaakt, en zij zijn daar verantwoordelijk voor. Dat is het zelfde als dat je door een winkelstraat loopt je ziet een aanbieding in de etalage, en daar staat een prijs van 200 euro bij, maar in de winkel blijkt het 225 te zijn. Dan is de winkel jou verplicht om het tegen de prijs die in de vitrine staat mee te geven. Tenzij de fout zo overduidelijk is dat je zelf al had kunnen bedenken dat het niet de goede prijs zou zijn.

Dit is al meerdere malen besproken in de consumentengids die mn ouders thuis krijgen, dus vandaar dat ik het weet.

Heb trouwens mijn eigen scherm ook omgeruild voor de 8ms variant. Kon het daar niet controleren op dode pixels. Had ik ook niet zo heel erg veel tijd voor. Nu heb ik dus 1 dode pixels. Baal wel, maar goed kan er wel mee leven. Zolang het er maar bij 1tje blijft.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ryceck schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:10:
[...]

Pivot is een in hoogte verstelbare, draaibare en kantelbare voet. (landscape/portret)
Verder is het contrast dus blijkbaar minder goed (wat ik een beetje vreemd vindt, want alleen de voet zou anders moeten zijn).
Ik wou die eerst ook nemen, maar ik kon voor 40 euro 2 muurbeugels krijgen.
Dat is goedkoper dan 2x40 euro voor die voet + zonder voet mee ruimte op mijn bureau

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 08:21
Mud starrr schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:42:
[...]

Pivot is een in hoogte verstelbare, draaibare en kantelbare voet. (landscape/portret)
Verder is het contrast dus blijkbaar minder goed (wat ik een beetje vreemd vindt, want alleen de voet zou anders moeten zijn).
Waarschijnlijk staat dat dus gewoon fout op hun site. Op de website van Samsung staat maar één 913N met een contrast van 700:1 en in de productsheet daarvan staat dat deze optioneel ook met HAS (Height, Swivel, Tilt, Pivot) verkrijgbaar is. Overigens is de 913N pivot ook wel onder de 400 euro te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor maar dit is echt wel heel dom van Alternate, ik had al niet zo'n hoge pet van ze op maar dit is echt 8)7

50 euri meer voor een Pivot mij nie gezien, ik neem zo'n alternatief wat Mud starrr zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

ok....

[n00b-mode]
Zonder zo'n voet is dat ding dus niet verstelbaar? Dan moek hem dus neerzetten en het ermee eens zijn? Of kannik alsnog dat ding wel kantelen dattik iig een beetje invloed op het beeld heb :?
[/n00b-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan em wel enigszins kantelen: /| die beweging zeg maar (zijwaarts gezien) maar that's it, en anders zou je em eventuuel op een pak papier moeten zetten (maar ja dat ziet er nie uit en het oog wil ook wat :P).

Of je schroeft de bevestiging los en monteert er wat anders op zodat het wel kantelbaar/draaibaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Anoniem: 124171 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:41:
Je kan em wel enigszins kantelen: /| die beweging zeg maar (zijwaarts gezien) maar that's it, en anders zou je em eventuuel op een pak papier moeten zetten (maar ja dat ziet er nie uit en het oog wil ook wat :P).

Of je schroeft de bevestiging los en monteert er wat anders op zodat het wel kantelbaar/draaibaar is.
bedankt voor de verhelderding :) gezien het feit dat me bureau en stoel toch al goed staan en ik geen moeilijke standjes achter me bureau wilde gaan doen dus voor mij overbodig om zo'n ding aan te schaffen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88419

Ik ben gisteren even naar de MM gegaan om wat TFT's te bekijken.
De 19" xerox hebben ze niet, wel de 17"

Zit daar dezelfde glasplaat op? het viel me namenlijk op dat de TL buizen van de winken blauw reflecteerde op deze monitor. dat zou betekenen dat er wel een een of ander (anti-glare?) laag op het glas zelf zit.

ik heb ook die Sony X-black gezien... die reflecteerd de TL buizen wel wit. zag er overgens niet uit, het oppervlak van die monitor is niet gegaal. in het gereflcteerde plaatje zat overal vervorming in.

Zo'n winken is kwa belichting natuurlijk een "worst case senario" maar ik ga toch echt een matte TFT aanschaffen. dan maar iets minder zwart zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:00
DjWannaB2002 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:03:
Wat een K*Tzooi!!!! Na de berichten dat diegene die een 8ms xerox paneel hadden op de doos een sticker hadden staan met daarop 8ms (ik dus niet) en dat de 8ms schermen pas vanaf januari 2005 worden gemaakt (die van mij uit dec 2004) even een mailtje gestuurd naar Progress. Heb ik naar alle waarschijnlijkheid toch het verkeerde scherm meegekregen en dat terwijl ik het daar nog extra heb nagevraagd :( :( :(

K*t zooi nu kan ik dus nog eens een keertje op en neer om het scherm te ruilen (minimaal 2,5 uur in de auto grrrrr)
Ik heb gistermiddag de Xerox 8ms besteld bij Progress.(met pixelgarantie)
Als ie arriveerd is dat het eerste waar ik naar zal kijken ;)
Als ik jou was zou ik 'm ook zeker omruilen en niks bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ryceck schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 13:25:
ok....

[n00b-mode]
Zonder zo'n voet is dat ding dus niet verstelbaar? Dan moek hem dus neerzetten en het ermee eens zijn? Of kannik alsnog dat ding wel kantelen dattik iig een beetje invloed op het beeld heb :?
[/n00b-mode]
Kantelen is geen enkel probeem, dus van naar achter hellend tot naar voren hellend.
Maar dat is dan ook alles. Overgens is dat bij heel veel schermen zo.
Alleen heeft de samsung 1 nadeel, de voet is vrij laag.

Maar koop voor dat geld gewoon een muur of bureau beugel, voor een simpele muurbeugel met 2 of 3 draaipunten betaal je 25 euro bij de mycom.
Nadeel van de mycom beugel is dat je hem 1 keer vastzet en niet 'on the fly' kan verstellen.
Voor een wat luxere (zoals die van mij met 4 draaipunten) ben je voor 40 euro makkelijk klaar.
Extra voordeel van zo'n beugel is dat je meteen meer bureau ruimte hebt.
Ook is je scherm moeilijker te jatten. (dief moet hem eerst helemaal demonteren waarna hij een scherm heeft zonder voet).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna, misschien een tipje om even die plaatjes van de startopic te vernieuwen, het plaatje van de Samsung 913N doet het niet meer.

Samsung 913N:

http://images.google.nl/images?q=Samsung+913N&hl=nl

en voor de viewsonic VP191b :

http://images.google.nl/i...nl&lr=&q=Viewsonic+VP191b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Vreemd, hier werken de plaatjes toch gewoon, ook als ik het adres plak in IE (werk normaal met FireFox)

http://www.clubic.com/photo/00113831.jpg
http://www.clubic.com/photo/00065138.jpg
Anoniem: 76236 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 11:18:
[...]Wat is binnenkort..
En waar kan ik hem volgens jouw nog halen in de buurt van Amsterdam dan?
Ik ben geen alwetende :)

Je kunt ook gewoon voor de E480S gaan, als jij hem van tevoren kunt bekijken en je bent tevreden over het scherm dan is het doel berijkt. Ik kan iig vertellen dat het een prima TN paneel is zit voor dat geld.
Ik heb exact dezelfde ervaring als jij. Wat een partij licht komt er van die SyncMaster 913N! Heb brightness op 30 gezet, meer dan voldoende voor mij.
Ja, het wordt tijd dat TN paneel fabrikanten zich gaan richten op dieper zwart i.p.v. onnodig hoge maximale helderheid/lichtopbrengst. De Viewsonic VX924 (4ms TN paneel) heeft volgens THG een zwart van 0.26nits en dat is dieper dan/ even diep als veel VA panelen (die bekend staan om hun diepste zwart). Goede TN panelen halen normaal maar een zwart diepte van 0.35-0.40nits, maar dit is echt een stuk minder. Hoe is dat berijkt? Waarschijnlijk omdat men niet heeft gefocussed op het behalen van een hoge helderheid (die is maar maximaal 160nits) maar ook een diep zwart.

Tijd voor een trend verandering? :) Lagere helderheid, dieper zwart!
Oh 35 euro valt nog te overwegen ja, helaas is alternate standaard duurder dan veel postordershops dus dat heft hun lage-prijs-pixel-garantie weer op.

[ Voor 31% gewijzigd door Yokozuna op 03-06-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk waarschijnlijk waarom ze het nog doen bij jou is vanwege dat ze nog in je cache staan, ik denk als je je cache leeggooid zult zien dat ze nie meer werken :)
Moet er wel bij zeggen dat alleen deze 2 plaatjes het niet doen en de rest wel...

Heb net bevestiging gekregen dat betaling goedgekeurd is en dat opdracht nu bij het magazijn ligt hehe :D Levereeenn die handel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 124171 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 15:54:
Ik denk waarschijnlijk waarom ze het nog doen bij jou is vanwege dat ze nog in je cache staan, ik denk als je je cache leeggooid zult zien dat ze nie meer werken :)
Moet er wel bij zeggen dat alleen deze 2 plaatjes het niet doen en de rest wel...

Heb net bevestiging gekregen dat betaling goedgekeurd is en dat opdracht nu bij het magazijn ligt hehe :D Levereeenn die handel :P
Bij mij doen ze het ook gewoon.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Ook gecached...:P

* Anoniem: 124171 gaat zichzelf niet de schuld geven hehe ;)

Nee ff serieus das wel vreemd, naja heb wel vaker probs hier op me werk met plaatjes (kheb zo'n vage toolbar geinstalleerd).

Maar goed ontopic weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 00:29
Laatst deze aangeschaft,

http://www.ah.nl/multimedia/index.jsp?id=337490&trg=multimedia/index.benq19

Ik zie dit topic nu pas dus ik hoop dat het een goede aanschaf is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 12:08
Ok om maar met de deur in huis te vallen... Ik heb mijn Xerox tegen een Samsung 913N geruilt.
Ik was laatst bij een vriend van me die ook een 913N heeft. Bij het spel quake3 (mod urbanterror) had ik erg veel last van blurring (ik weet nu dat het vooral ghosting was) en bij hem zag dat er prima uit.
Na vele malen mailen met xerox om erachter te komen of mijn scherm nu echt een 8ms paneel bevat heb ik tot de dag van vandaag geen antwoord op mijn vraag gekregen. Op mijn eerste mail kwam het antwoord (2 keer) dat ze mijn serienummer wilde hebben en het dan zouden laten checken bij de fabriek. Hierna bleef het stil ondanks een aantal andere mails van me incl serienummer (3 weken geleden eerste mail).
Na het zien van het verschil bij mijn vriend heb ik besloten de xerox te ruilen.
Ik weet bijna zeker dat mijn xerox (sticker achterop jan 2005) GEEN 8 ms bevat. Ik heb hier thuis het ghosting test programma gestart op de samsung 913N (http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html) en het scheelt niet een beetje maar het is een wereld van verschil. Bij de xerox zag ik duidelijk 2 blokjes vliegen. Het rode en daarachter verstopt een bruine waarbij het bewegen van het rode blokje er duidelijk een bruin blokje schuin achter mee beweegt. Het bruine is dus allemaal ghosting!!! Bij de samsung zie je maar 1 rood blokje vliegen en geen bruin. De leverancier van mijn xerox was verzekert door xerox dat hij alleen maar 8 ms heeft gekregen (alle schermen vanaf 2005 zouden 8ms zijn). Dus dat kan 2 dingen betekenen.

1. Xerox liegt en er zit toch een 16ms (naar mijn gevoel nog hoger) paneel in (dat denk ik aangezien ik via de mail nog steeds geen antwoord heb gekregen).

2 Bij xerox noemen ze een MVA overdrive scherm 8ms wat zou betekenen dat 8ms MVA en 8ms TN een wereld van verschil in de praktijk zou zijn met ghosting (dat lijkt me onwaarschijnlijk).

Ik ben in ieder geval heel blij dat ik nu de samsung heb. Totaal géén problemen nu met het spelen van quake3. Moet de kleuren nog wat aanpassen enzo maar dat heeft zowat iedereen die de 913N heeft heb ik gelezen. Zodra het naar mijn wens is aangepast zal ik mijn verdere bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Hooli-gan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 16:56:
Laatst deze aangeschaft,

http://www.ah.nl/multimedia/index.jsp?id=337490&trg=multimedia/index.benq19

Ik zie dit topic nu pas dus ik hoop dat het een goede aanschaf is geweest.
Dat is een goed game scherm voor een laag prijsje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Want menschen houdt in uwen achterhoofd: Een 16ms TN paneel is soms nauwelijksch trager dan enen 8ms TFT! Laat uw zich niet met de kist op het achterhoofd slaan!

Luckyjan mooi dat je tevreden bent. Zit er nog steeds aan te denken de hele Xerox gewoon uit de startpost te flikkeren, staan hier mensen achter? Jammer dat je hier niet even een poll kunt starten via de forumsoftware.

Mierenneukernerdy mode: n00bs ik lees dat de reclamemensen van de AH goed Nederlands kunnen, de eerste keer dat ik het goed weergegeven zie!
Korte responstijd: 16 ms
Volledig correct Nederlands!
  • Tijd is niet hoog/laag, tijd is kort/lang -> O-)
  • Het is responsetime of responstijd -> O-)
  • Allemaal even _/-\o_ voor de AH.

[ Voor 146% gewijzigd door Yokozuna op 03-06-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Yokozuna schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:28:
Want menschen houdt in uwen achterhoofd: Een 16ms TN paneel is soms nauwelijksch trager dan enen 8ms TFT! Laat uw zich niet met de kist op het achterhoofd slaan!

Luckyjan mooi dat je tevreden bent. Zit er nog steeds aan te denken de hele Xerox gewoon uit de startpost te flikkeren, staan hier mensen achter? Jammer dat je hier niet even een poll kunt starten via de forumsoftware.

Mierenneukernerdy mode: n00bs ik lees dat de reclamemensen van de AH goed Nederlands kunnen, de eerste keer dat ik het goed weergegeven zie!

[...]

Volledig correct Nederlands!
  • Tijd is niet hoog/laag, tijd is kort/lang -> O-)
  • Het is responsetime of responstijd -> O-)
  • Allemaal even _/-\o_ voor de AH.
Er zijn toch zat mensen tevreden met die Xerox? Of vergis ik me nu?

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Blijkbaar hebben ze bij abbie meer technische kennis dan bij de lokale PC boer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
shuogg schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 19:49:
[...]Er zijn toch zat mensen tevreden met die Xerox? Of vergis ik me nu?
Als er (bijvoorbeeld) bij een TFT zeven tevreden mensen zijn en vier ontevreden waarvan twee hem hebben ingeruild omdat ze een brakke versie kregen, zelfs soms na navragen of het wel de goede versie was, dan lijkt me het me niet meer dan logisch dan zo'n scherm gewoon af te raden.

Beter nog een paar weken wachten dan moeilijk doen met retourneren, verzendkosten die de winkel niet wil betalen terwijl ze brakke shit leveren, of 3 jaar opgescheept zitten met een scherm waarover je net niet tevreden bent.

[ Voor 25% gewijzigd door Yokozuna op 03-06-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07 13:36

Deem

Ontcijfer mij!

Heb hier nu ook een hele mooie Samsung Syncmaster 913n staan. Was effe bij de PCboer gaan kijken en daar stond ie in de showroom opgesteld. Ik effe kijke op defecte pixels en er beleken er geen op te zitten. Ik kon hem met 50 euro korting meenemen omdat ie net 3 dagen daar stond en de verpakking al geopend was. Goeie deal dus.

Het eerste wat mij opviel is de geweldige hoeveelheid licht. Ik heb liever een scherm dat te licht is die ik donkerer moet instellen dan andersom. Kleuren zijn erg helder en scherp (ik moest truetype inschakelen om letters beter te kunnen zien, te scherp dus.) Het contrast is makkelijk naar wens in te stellen. Met 1 knop kan je snel tussen 3 mode's kiezen.
Kwa ghosting heb ik nog niet gehad dat ik het echt zag. als je echt heel goed oplet en heel snel beweegt dan zien je echt minimale ghosting. Ik kan dus wel zeggen dat dit scherm je dus prima mee kan CS'sen :).

Het Disign is best aardig en de instelmogelijkheden ruim voldoenden. Ik ben zeer tevreden met dit scherm.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Yokozuna schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:06:
[...]

Als er (bijvoorbeeld) bij een TFT zeven tevreden mensen zijn en vier ontevreden waarvan twee hem hebben ingeruild omdat ze een brakke versie kregen, zelfs soms na navragen of het wel de goede versie was, dan lijkt me het me niet meer dan logisch dan zo'n scherm gewoon af te raden.

Beter nog een paar weken wachten dan moeilijk doen met retourneren, verzendkosten die de winkel niet wil betalen terwijl ze brakke shit leveren, of 3 jaar opgescheept zitten met een scherm waarover je net niet tevreden bent.
Kijk die Xerox is een mooi scherm om te zien en het beeld is ook prima. Alleen de responstime is bij lange na geen 8ms (als ik dan de 8 ms had). Dus als iedereen met een xerox via http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html die test doet en kijkt of ze duidelijk een 2e blokje achter het roodje blokje zien hangen dan weten we meteen of er ook versie's met echt 8ms zijn.
Bij de 913N zie dus met 8ms maar 1 blokje rood met als ie heel snel gaat een beetje vaag dun randje, maar dus geen duidelijk 2e blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Yokozuna schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:06:
[...]

Wachten tot die Belinea beschikbaar komt dus?

Ben nl. absoluut niet meer zeker wat te kopen na al die praat over de Xerox.
Wil gewoon een 19" TFT (of groter, maar iig niet duurder dan zo'n 500 euro) met goede kleuren en met goede prestaties in games, maar het is maar moeilijk wijs worden uit alles. Zelfs de GPU-markt is doorzichtiger

[ Voor 20% gewijzigd door shuogg op 03-06-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:42
luckyjan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:49:
[...]

Kijk die Xerox is een mooi scherm om te zien en het beeld is ook prima. Alleen de responstime is bij lange na geen 8ms (als ik dan de 8 ms had). Dus als iedereen met een xerox via http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html die test doet en kijkt of ze duidelijk een 2e blokje achter het roodje blokje zien hangen dan weten we meteen of er ook versie's met echt 8ms zijn.
Bij de 913N zie dus met 8ms maar 1 blokje rood met als ie heel snel gaat een beetje vaag dun randje, maar dus geen duidelijk 2e blokje.
Even als referentiemateriaal, ik heb hier een 172x Samsung en een Dell 2005FWP en die hebben beide alleen een rood vierkantje. Alleen hij gaat een klein beetje dubbel, het vierkantje wordt iets langer, bij de 172x (dus een soort van ghosting)...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Yokozuna schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:28:
Helemaal eruit gooien zou ik niet doen. Dan zou ik 'm eerder wat minder aandacht geven met een duidelijke waarschuwing erbij dat mensen een verkeerde versie kunnen krijgen. Het blijft een feit dat een aantal mensen die de goede versie hebben gekregen wel tevreden zijn toch?

Over volledig correct Nederlands gesproken :) :
Tegenwoordig is de onderstaande Benq nog maar een puur euro duurder
Bij de 913N, waarbij onderstaande ook bovenstaande zou moeten zijn.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
luckyjan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:49:
Dus als iedereen met een xerox via http://www.prad.de/new/monitore/schlieren2.html die test doet en kijkt of ze duidelijk een 2e blokje achter het roodje blokje zien hangen dan weten we meteen of er ook versie's met echt 8ms zijn.
Het dubbel verschijnen van bewegende "items" is zover ik weet geen ghosting. Dat zie ik namelijk zelfs op mijn CRT monitor een goede IIyama! Het gaat echt om een veeg-effect. Voor mensen die twijfelen wat ghosting nou eigenlijk is: download het "pixperan" programmaatje maar eens en doe de "flag-test". Je kan dan de beweging sneller en langzamer zetten. Op z'n langzaamst zie je hoe het er eigenlijk uit moet zien en op z'n snelst zie je bij ieder scherm ghosting! Er is eerder in dit topic al een link genoemd naar dat programaatje: http://www.prad.de/download/pixperan_english.zip

PS: Als mensen 't niet met me eens zijn dan hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
n00bs schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:52:
zoek maar op ik weet dat het er staat, ik heb mij niet te bewijzen tov jou ;)
dat het in de wetboeken staat, is voor mij voldoende...
Hmm...hoevaak heb ik wel niet dit getwist over wel/niet webshops weetig moeten terugnemen etc... Kan daar beter een apart topic over worden geopend volgesn mij, ik heb die eindeloze discussies nu wel vaak genoeg gezien :(
naimed schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:37:
Heb hier nu ook een hele mooie Samsung Syncmaster 913n staan. Was effe bij de PCboer gaan kijken en daar stond ie in de showroom opgesteld. Ik effe kijke op defecte pixels en er beleken er geen op te zitten. Ik kon hem met 50 euro korting meenemen omdat ie net 3 dagen daar stond en de verpakking al geopend was. Goeie deal dus.
Yup, maar dooie pixelkes kunnen uiteraard binnen de volgende 2-3 weken (intensief gebruik) alsnog ontstaan. Daarna kan je er wel zo'n beetje vergif opnemen dat het wel ok zit. Maar weet je het zeker van de 3 dagen :P? Zo'n 'trucje' wordt wel vaker aangezwengeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

jongens jongens....jullie moeten ff echt wat leren. de TN panels hebben een responsetijd van bijvoorbeeld 8 of 12 ms. dit is de rise-fall tijd, ofwel de tijd van zwart naar wit of van wit naar zwart.
Sinds de MVA panelen met de 'nieuwe' techniek Overdrive (= verbeterde mechanica) is er wettelijk verplicht om naast de rise-fall responsetijd ook de zgn. Gray to Gray(GtG) responstijd op te geven. Laat dat nu net zo wezen dat fabrikanten altijd de laagste responsetijd opgeven en dus vanaf dit soort panelen met Overdrive dus 8 ms GtG wezen. de rise-fall responsetijd kan veel hoger wezen. bij de FSC P19-2 is dat 13 ms (en dus 8ms GtG!!!)en bij de nieuwe aankomende Benq(typenr weet ik niet meer) zelfs 25 ms!.

dus let ALTIJD op de specificaties die je meestal op een pdfje van de fabrikant kan vinden. :)

@Yokozuna: kan je deze responsetijden -> GtG en rise-fall Alstublieft in de startpost vermelden(en uitleggen :P)?

De reden waarom ik dit nu ga posten is omdat de Xerox wel een 8ms GtG heeft, maar dat de rise-fall responsetijd weleens erg hoog kan wezen(denk ik, zal het proberen na te gaan op inet :)) Als dus dit zo is, wat ik beweer, dan is het dus weer een hele vieze, gore, smerige, ranzige, achterbakse klotemanier van fabrikanten om hun producten te 'verkopen' aan de consument. :(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Darth_Punk >

Daar zijn wij allemaal wel van op de hoogte hoor ;) zo zijn van de meeste overdrived MVA panelen black->white 12ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
n00bs schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:05:
Darth_Punk >

Daar zijn wij allemaal wel van op de hoogte hoor ;) zo zijn van de meeste overdrived MVA panelen black->white 12ms
Jij misschien, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer :')
Ik heb echt absoluut geen idee wat ik zou moeten kopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@noobs: DUS niet

merk + typeRise-FallGray to Gray
IIyama H190012 ms 8 ms
FSC P19-213 ms 8 ms
Eizo L778-K16 ms12 ms
ViewSonic VP191 onbekend 8 ms
Xerox XA7-19ionbekend8 ms ???
Benq FP91E25 ms8 ms

let op: deze type's gaan puur over MVA/PVA panelen met Overdrive, dus géén TN panels. Deze info kan je halen van de websites van de fabrikanten

update: ??? = veranderd in onbekend :)

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Punk op 03-06-2005 23:35 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Darth_Punk schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 23:27:
@noobs: DUS niet

merk + typeRise-FallGray to Gray
IIyama H190012 ms 8 ms
FSC P19-213 ms 8 ms
Eizo L778-K16 ms12 ms
ViewSonic VP191 onbekend 8 ms
Xerox XA7-19ionbekend8 ms ???
Benq FP91E25 ms8 ms

let op: deze type's gaan puur over MVA/PVA panelen met Overdrive, dus géén TN panels. Deze info kan je halen van de websites van de fabrikanten

update: ??? = veranderd in onbekend :)
Die Iiyama is wel erg goed zeg. De prijs minder trouwens :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Darth_Punk schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 22:53:
jongens jongens....jullie moeten ff echt wat leren. de TN panels hebben een responsetijd van bijvoorbeeld 8 of 12 ms. dit is de rise-fall tijd, ofwel de tijd van zwart naar wit of van wit naar zwart.
Sinds de MVA panelen met de 'nieuwe' techniek Overdrive (= verbeterde mechanica) is er wettelijk verplicht om naast de rise-fall responsetijd ook de zgn. Gray to Gray(GtG) responstijd op te geven. Laat dat nu net zo wezen dat fabrikanten altijd de laagste responsetijd opgeven en dus vanaf dit soort panelen met Overdrive dus 8 ms GtG wezen. de rise-fall responsetijd kan veel hoger wezen. bij de FSC P19-2 is dat 13 ms (en dus 8ms GtG!!!)en bij de nieuwe aankomende Benq(typenr weet ik niet meer) zelfs 25 ms!.

dus let ALTIJD op de specificaties die je meestal op een pdfje van de fabrikant kan vinden. :)

@Yokozuna: kan je deze responsetijden -> GtG en rise-fall Alstublieft in de startpost vermelden(en uitleggen :P)?

De reden waarom ik dit nu ga posten is omdat de Xerox wel een 8ms GtG heeft, maar dat de rise-fall responsetijd weleens erg hoog kan wezen(denk ik, zal het proberen na te gaan op inet :)) Als dus dit zo is, wat ik beweer, dan is het dus weer een hele vieze, gore, smerige, ranzige, achterbakse klotemanier van fabrikanten om hun producten te 'verkopen' aan de consument. :(
Idd daar de eigenaar van de winkel het dus ook over. Xerox garandeerd dat het 8ms GtG is. Dat is idd wel shit als dan de rise - fall een heel stuk hoger is :r Het wordt er allemaal niet eenvoudig op voor de TFT kopers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ghost81 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 21:43:
[...]
Het dubbel verschijnen van bewegende "items" is zover ik weet geen ghosting. Dat zie ik namelijk zelfs op mijn CRT monitor een goede IIyama! Het gaat echt om een veeg-effect. Voor mensen die twijfelen wat ghosting nou eigenlijk is: download het "pixperan" programmaatje maar eens en doe de "flag-test". Je kan dan de beweging sneller en langzamer zetten. Op z'n langzaamst zie je hoe het er eigenlijk uit moet zien en op z'n snelst zie je bij ieder scherm ghosting! Er is eerder in dit topic al een link genoemd naar dat programaatje: http://www.prad.de/download/pixperan_english.zip

PS: Als mensen 't niet met me eens zijn dan hoor ik het wel...
Op alle crt die ik heb geprobeert vandaag (3 op mijn werk en 2 thuis) zie ik maar 1 rood blokje. Dat ie ook niet helemaal scherp is klopt maar ik zie geen 2e blokje op een crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-07 21:56
Ik ben sowieso van plan een 19 inch tft te kopen, maar zit een beetje over de prijs in. De Benq FP937s+ is op dit moment de beste optie voor mij, maar de prijs. Zou die nog onder de 300 komen te liggen binnen een half jaar? Wat is jullie prognose.

Tevens ben ik nog steeds bang voor ghosting aangezien ik een echte first-person-shooter gamer ben. Maar de overdrive schermen zijn (zullen) veel duurder zijn en zal ook lang duren voordat deze gaan dalen. Oftewel eigenlijk zit ik met dezelfde vraagtekens als al die anderen hier :+

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Ik zit er haast weer aan te denken gewoon een CRT aan te schaffen, het is zo ongelofelijk verwarrend dit allemaal. Het is absoluut niet duidelijk wat het beste is voor je centen. Van een CRT weet je tenminste wat je kunt verwachten (goede kleurechtheid en vrijwel geen merkbare ghosting)

[ Voor 24% gewijzigd door shuogg op 04-06-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

shuogg schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:56:
Ik zit er haast weer aan te denken gewoon een CRT aan te schaffen, het is zo ongelofelijk verwarrend dit allemaal. Het is absoluut niet duidelijk wat het beste is voor je centen. Van een CRT weet je tenminste wat je kunt verwachten (goede kleurechtheid en vrijwel geen merkbare ghosting)
Je mag mijn CRT wel kopen :p heb ik alvast een startbedrag voor mijn mooie TFT, die op hogere resolutie veel scherper is, met nauwelijks ghosting en zeer goede kleuren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
luckyjan schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 00:31:
Op alle crts die ik heb geprobeerd vandaag (3 op mijn werk en 2 thuis) zie ik maar 1 rood blokje. Dat ie ook niet helemaal scherp is klopt, maar ik zie geen 2e blokje op een crt.
Nee oke dat is ook wat ik bedoel. Sorry dat ik niet helemaal duidelijk was, maar zelfs op een crt is het dus niet helemaal super perfect; dat was mijn punt.

Waar ik op doelde is het volgende. Op een crt met zwarte achtergrond waar een wit muispijltje zeer snel bewogen wordt zie je meer muispijltjes..... dat is GEEN ghosting. Als je een muispijltje redelijk snel constant in 1 richting beweegt en je ziet er een dikke veeg achter... ja dat is WEL ghosting. Er zijn mensen die halen dit door elkaar en dat werkt verwarrend voor de rest. Hij/zij die de schoen past.... wel jullie kennen het gezegde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Een 2e blokje zien in die test komt meestal door skechte bekabeling ben ik achter gekomen.
Ik heb daar al wat eerder over gemeld, en ben dat nu aan het uitzoeken.
TFT schermen lijken heel snel last te hebben van slechte bekabeling, en vooral hogere weerstand door bijvoorbeeld verloopstukjes.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Laatst online: 00:29
dinkelover schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 09:52:
Ik ben sowieso van plan een 19 inch tft te kopen, maar zit een beetje over de prijs in. De Benq FP937s+ is op dit moment de beste optie voor mij, maar de prijs. Zou die nog onder de 300 komen te liggen binnen een half jaar? Wat is jullie prognose.

Tevens ben ik nog steeds bang voor ghosting aangezien ik een echte first-person-shooter gamer ben. Maar de overdrive schermen zijn (zullen) veel duurder zijn en zal ook lang duren voordat deze gaan dalen. Oftewel eigenlijk zit ik met dezelfde vraagtekens als al die anderen hier :+
Ik snap er nou helemaal niks meer van.

Dat scherm dat ik gekocht heb bij AH lijkt niet overeen te komen met wat ze aanbieden op de site. Volgens mij is het een beter scherm.
Op mijn scherm staat Benq FP937s, op de verpakking van de doos staat, Benq FP937s-D, 19" TFT LCD scherm, Model Q9T3, max res 1280x1024, Brightness 250 nits, contrast 500:1, Response Time 12 ms.

Kan iemand dat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
n00bs schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 11:02:
[...]

Je mag mijn CRT wel kopen :p heb ik alvast een startbedrag voor mijn mooie TFT, die op hogere resolutie veel scherper is, met nauwelijks ghosting en zeer goede kleuren... :)
En wat voor mooie TFT zou dat worden dan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 09:32

Thyzz

-=leeg=-

Hooli-gan schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:39:
[...]

Ik snap er nou helemaal niks meer van.

Dat scherm dat ik gekocht heb bij AH lijkt niet overeen te komen met wat ze aanbieden op de site. Volgens mij is het een beter scherm.
Op mijn scherm staat Benq FP937s, op de verpakking van de doos staat, Benq FP937s-D, 19" TFT LCD scherm, Model Q9T3, max res 1280x1024, Brightness 250 nits, contrast 500:1, Response Time 12 ms.

Als je even dit deel van het topic terug leest, dan zie je dat er al meer mensen zijn die dat gehad hebben. de t903 is blijkbaar niet goed leverbaar ofzo.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

shuogg schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:56:
[...]

En wat voor mooie TFT zou dat worden dan? O-)
Samsung 193P+
IIyama H1900
Belinea uit de startpost
Viewsonic uit de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Ik zie toch wel dat er veel mensen zijn hier met twijfels. Deze zullen nooit helemaal weg gaan vrees ik maar als je net zoals ik 100% zeker wil zijn dat je een foutloos scherm krijgt opgestuurd en hiervoor geen euro extra wil betalen dan kan je net zoals ik bestellen bij 3-co in duidsland.
Zij hebbern wzel niet veel merken maar wel de viewsonic VP191 in beide kleuren.
Ik heb mijne besteld voor 477 euro verzending in. Zij kijken het scherm na op pixel en subpixelfouten alvorens het op te sturen zonder meerkost.
Daarbij was de comunicatie erg correct en snel.
De bestelling ging niet goed online en werd door hun geregeld (na een mailtje) en verliep allemaal uitstekend. Ik hou jullie allemaal op de hoogte als het scherm er is en geef ik mijn ervaring ermee.
Dit wordt mijn 5 de TFT dus ik weet ondertussen waar het over gaat :)

Greetz ,

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114195

Ook ik heb de knoop doorgehakt vanmiddag. Ze hadden nog net een BenQ fp937s staan als showmodel bij de mediaMarkt (sja, I know) en ik kon m voor 450 meenemen omdat het een showmodel met een klein krasje was. Het krasje zag ik inderdaad toen die uit stond, maar is nu nergens terug te vinden :)

Wel helder scherm zeg... het wit is heeel erg wit :P Wel even wennen na m'n CRT. Ik speel eigenlijk alleen WoW en ik geniet van het scherm op dit moment. Prachtig scherp en volle kleuren, en ik merk niks van ghosting of wat dan ook. Tis dan wel geen fps maar het was toch irritant geweest.

Ook geen dode pixel te bekennen (hopelijk blijft dat zo ook ;)) dus ik ben happy met m'n koop. Bedankt voor het topic ook, hielp erg moet ik zelf zeggen!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 114195 op 04-06-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 114195 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 18:55:
Ook ik heb de knoop doorgehakt vanmiddag. Ze hadden nog net een BenQ fp937s staan als showmodel bij de mediaMarkt (sja, I know) en ik kon m voor 450 meenemen omdat het een showmodel met een klein krasje was. Het krasje zag ik inderdaad toen die uit stond, maar is nu nergens terug te vinden :)

Wel helder scherm zeg... het wit is heeel erg wit :P Wel even wennen na m'n CRT. Ik speel eigenlijk alleen WoW en ik geniet van het scherm op dit moment. Prachtig scherp en volle kleuren, en ik merk niks van ghosting of wat dan ook. Tis dan wel geen fps maar het was toch irritant geweest.

Ook geen dode pixel te bekennen (hopelijk blijft dat zo ook ;)) dus ik ben happy met m'n koop. Bedankt voor het topic ook, hielp erg moet ik zelf zeggen!
Hoeveel heb je moeten betalen voor een beschadigd gebruikt toestel.... 450 :? |:(
pricewatch: BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) er is geen winkel die niet goedkoper is. Normale prijs voor dit scherm NIEUW is 100 Euro minder dan jij betaald hebt...

Voor 450 koop je een mooie overdrived MVA paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

n00bs schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:16:
[...]
Juist, en over welke heb je het dan? Ik ben namelijk nieuw in de tft-wereld. Ik doe graag games, maar ook veel grafisch gebeuren met foto's e.d. En een dvd-tje gaat er ook soms doorheen. Kortom, ik zoek eigelijk een 19 of 20(.1) inch tft, iets met: 8ms GtG, max 16ms BtB, min 170 graden kijkhoek, en meest kleurrecht; een overdrive pva/mva? of va scherm?

Misschien kan iemand mij een aantal bomen aanwijzen in dit grote bos _/-\o_

Thanks,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 19:16:
[...]

Hoeveel heb je moeten betalen voor een beschadigd gebruikt toestel.... 450 :? |:(
pricewatch: BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) er is geen winkel die niet goedkoper is. Normale prijs voor dit scherm NIEUW is 100 Euro minder dan jij betaald hebt...

Geen zin om op een bestelling te w88 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Geld teveel dus ;)

johnny mcclane > zie startpost. Die belinea als voorbeeld, die Viewsonic is zoals eerder is gepost voor 477 te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hooli-gan schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 12:39:
[...]Ik snap er nou helemaal niks meer van.

Er is een Benq FP937s en een FP937s+.. De versie zonder + is de oude (behoorlijk oud al tegenwoordig), in de startpost staat PLUS.

Darth Punk, bij overdrive VA panelen duurt de black-black schakeling het langst en de grey-grey schakeling is meestal te kort. De gemiddelde reponstijd ligt vaak ergens (niet midden!) tussen grey-grey en black-black in. Het wordt er niet echt duidelijker op om 2 niets zeggende getallen ipv. 1 nietszeggend getal bij de specs te zetten.

Bovendien geloof ik er niets van dat de black-black schakeling bij een VA scherm 15ms kan zijn ofzo. De black-black schakeltijd wordt niet korter door overdrive aansturing omdat die schakeling al verricht wordt met maximale spanning, die hoort dus 20 of 25ms te zijn. Erg discutabel allemaal.

Of ik nu 2 responstijden of 1 in de specs zet, het blijft een pot nat. Meerdere pro/userreviews lezen is veel nuttiger.

[ Voor 62% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:16:
[...]

Er is een Benq FP937s en een FP937s+.. De versie zonder + is de oude (behoorlijk oud al tegenwoordig), in de startpost staat PLUS.
Dus hij is behoorlijk afgezet bij de MM voor 450 Euro... (gebruikt model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:24:
[...]

Dus hij is behoorlijk afgezet bij de MM voor 450 Euro... (gebruikt model)
Ik heb een fp937s+ sorry :)

(maakt dus idd blijkbaar wat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 937S+ is voor 350euro (+15 verzend ofzo) te krijgen, zie pricewatch. Je bent afgezet :) De MediaMarkt 'laagste prijs garantie' had gebruikt kunnen worden. Zat winkels die hem veel goedkoper hebben, vast ook in een straal van 30Km.

Maarja, als 80 euro extra jou niet uit maakt. Zolang je maar tevreden bent ej.

[ Voor 97% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
P.S. Ik heb een poll gemaakt over de Xerox X7 19i of die nog wel in de startpost moet blijven, we raden niet graag onbetrouwbare/dubieuze schermen aan. Zie hier:

http://www.misterpoll.com/3115429851.html

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Yokozuna schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:29:
De 937S+ is voor 350euro (+15 verzend ofzo) te krijgen, zie pricewatch. Je bent afgezet :) De MediaMarkt 'laagste prijs garantie' had gebruikt kunnen worden. Zat winkels die hem veel goedkoper hebben, vast ook in een straal van 30Km.

Maarja, als 80 euro extra jou niet uit maakt. Zolang je maar tevreden bent ej.
Meestal kan je laagste prijs garantie ook achteraf nog regelen...meestal binnen 2 weken.
Dus kan hij nog wel ruim 100 Euro terugkrijgen als die moeite doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Yokozuna schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:47:
P.S. Ik heb een poll gemaakt over de Xerox X7 19i of die nog wel in de startpost moet blijven, we raden niet graag onbetrouwbare/dubieuze schermen aan. Zie hier:

http://www.misterpoll.com/3115429851.html
Ik mis de optie, "JA maar met een sterke afwijzing"
Want je krijgt geheid een hele boel mensen die zeggen "heb je de xerox al gezien".

* Thyzz blijft misschien wel te veel hopen dat het hele xerox verhaal, een verzameling van misverstanden is.
ik vind hem namelijk nog steeds erg mooi

[ Voor 21% gewijzigd door Thyzz op 04-06-2005 22:28 ]

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

hmmm: ik heb dus ook ook ja gegestemd. De problemen die besproken worden spreken voor zich. Maar de onvolledig opgegeven specificaties gaven mij de doorslag: We denken dat het een MVA panel is, terwijl Xerox nooit heeft publiekelijk bevestigd wat voor type panel erin zit. En dan die rise-fall responsetijd... Bij de Benq is 25 ms en 8 ms GtG. Dus als bij dat scherm ook zoveel 'ghosting" wordt waargenomen....

Het zou wel btw verklaren waarom het xerox schermpje zo goed geprijsd is -> door een goedkoper MVA panel dan t.o.v. de concurrentie

PS: dit zijn mijn redenen, die van jou kunnen verschillend zijn :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Darth_Punk schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:44:
hmmm: ik heb dus ook ook ja gegestemd. De problemen die besproken worden spreken voor zich. Maar de onvolledig opgegeven specificaties gaven mij de doorslag: We denken dat het een MVA panel is, terwijl Xerox nooit heeft publiekelijk bevestigd wat voor type panel erin zit. En dan die rise-fall responsetijd... Bij de Benq is 25 ms en 8 ms GtG. Dus als bij dat scherm ook zoveel 'ghosting" wordt waargenomen....

Het zou wel btw verklaren waarom het xerox schermpje zo goed geprijsd is -> door een goedkoper MVA panel dan t.o.v. de concurrentie

PS: dit zijn mijn redenen, die van jou kunnen verschillend zijn :)
Dat bedoel ik, er is te veel onduidelijkheid over dit scherm, juist daarom moet je hem in de start post houden. Anders geef je de mensen niet de mogelijkheid om te leren van de ervaringen.

De specs die xerox heeft gezet op link spreken voor zich (er is nu ook een ean nummer).
Ik wil eerst eens een review lezen waarin het middelste scherm (de 8ms) objectief door iemand die er werkelijk verstand van heeft, of een heleboel van die schermen naast elkaar kan zetten, met andere schermen vergeleken wordt.
Zodat er een objectieve mening bestaat.

Daarnaast zie je nu dat zowel Salland als Evermedia, alle twee die schermen aanbied, waarbij de 8ms duidelijk duurder is. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om binnen een maand even in Tilburg te gaan kijken (moet afstuderen over 3 weken :| ). Maar ik zou daar graag eens die twee schermen naast elkaar willen zien.

Dus mijn mening blijft, dat de xerox in de startpost hoort, maar dat er op het moment nog even een duidelijk waaschuwing bij moet staan, tot er meer duidelijkheid is.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit te kijken voor een Samsung 913n en lees ik ergens dat het geen geschikt scherm is voor films? Waar of niet waar, ik kijk toch wel eens een dvd op mijn pc.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144877

op ander forum is er weer een geval op gedoken van stof achter de glasplaat van de Xerox, dus ook dit blijkt nu wel een mogelijk probleem te zijn, is hier ook al voorgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Slasher schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 23:15:
Ik zit te kijken voor een Samsung 913n en lees ik ergens dat het geen geschikt scherm is voor films? Waar of niet waar, ik kijk toch wel eens een dvd op mijn pc.
Hij is niet ongeschikt, maar minder geschikt. Dat geldt voor alle TN panelen... op zich is de 913N wel een erg goed scherm, ook de Benq uit de startpost is een goed alternatief.
Maar als jij een scherm koopt puur voor films, dan zou ik een Samsung 193P kopen, alleen is deze voor gaming minder geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap trouwens niet echt waarom nieuwe mensen hier altijd een Samsung 913N willen i.p.v. de Benq. De Benq is 5 euro duurder maar daar krijg je wel een DVI ingang voor terug. Is de Benq dan echt zo lelijk kwa design? :) Misschien moet ik het plaatje maar aanpassen.
Ik heb helaas niet de mogelijkheid om binnen een maand even in Tilburg te gaan kijken (moet afstuderen over 3 weken ). Maar ik zou daar graag eens die twee schermen naast elkaar willen zien.
Ik zit vrijf dagen per week in Tilburg, nog nooit van Evermedia gehoord! Ze verkopen er idd de Xerox X7 19i 8ms, die kans laat ik niet liggen. Ze hebben de Samsung 193P ook, als die daar staat opgesteld staat kunnen we de Xerox vergelijken met het paneel met de beste beeldkwaliteit van 2004 :)

Ben het trouwens met je eens met dat de Xerox er toch in moet blijven, heb wel het stukje 'opmerkingen' aangepast. Is het trouwens niet handig die UPC nummers te vermelden gezien Xerox nu een vast UPC nummer per soort scherm gebruikt? Heb je misschien toch zekerheid over je scherm, gewoon het UPC nummer navragen.

[ Voor 90% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 06:22
Anoniem: 114195 schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 20:28:
[...]

Ik heb een fp937s+ sorry :)

(maakt dus idd blijkbaar wat uit)
JIJ BENT AFGEZET. Terug gaan naar de mediamarkt, en zeggen dat je toch wel wat betere service verwacht van de nummer "1".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Yokozuna schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:17:
Ik snap trouwens niet echt waarom nieuwe mensen hier altijd een Samsung 913N willen i.p.v. de Benq. De Benq is 5 euro duurder maar daar krijg je wel een DVI ingang voor terug. Is de Benq dan echt zo lelijk kwa design? :) Misschien moet ik het plaatje maar aanpassen.
Misschien dat dit ook te maken heeft met naamsbekendheid/imago. Voor mij geldt in elk geval dat ik (zeker voordat ik deze topic's ben gaan volgen) Samsung beter vond dan Benq. De laatste heeft voor mij toch een wat 'goedkoper' imago.

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik snap trouwens niet echt waarom nieuwe mensen hier altijd een Samsung 913N willen i.p.v. de Benq. De Benq is 5 euro duurder maar daar krijg je wel een DVI ingang voor terug. Is de Benq dan echt zo lelijk kwa design? :)
Ehmm.. ja :/. Ik begin een beetje af te zien van de duurdere schermen allemaal (steeds me budget iets hoger gelegd, kwam uiteindelijk bij de 193P+ :P) dus de Benq zou een goed scherm voor me zijn. Maar hij past gewoon niet goed op me bureau kwa style/kleuren. En de 193N heeft dan weer geen DVI ingang :'(.
Zijn jullie ook een beetje thuis op de 17" markt eigenlijk? Misschien dat ik er daar wel uit kan komen. Prijzen schelen iig een heel hoop..

EDIT:
anonimoes schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:18:
[Misschien dat dit ook te maken heeft met naamsbekendheid/imago. Voor mij geldt in elk geval dat ik (zeker voordat ik deze topic's ben gaan volgen) Samsung beter vond dan Benq. De laatste heeft voor mij toch een wat 'goedkoper' imago.
Dit is ook zeker waar. Samsung stond in mijn ogen voor kwaliteit en style, en dat staat het nog steeds. Bij benq denk ik hier absoluut niet aan, en al zeker niet als ik de FP937s+ zie ;) Misschien onterecht hoor, benq maakt ook goede schermen (oa deze dus)

[ Voor 32% gewijzigd door Mlancee op 05-06-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

naast de Benq fp937s+ is de Acer AL1951 ms ook een optie :)

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zie dat Samsung een nieuw scherm heeft met ingebouwde tuner... dit keer wel een 8ms scherm, maar helaas TN |:( http://www.samsung.com/nl...tors/multimedia/910mp.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69217

Hoi,

Na veel hier te hebben gelezen en gemerkt dat de keuze voor een bpaald TFT scherm hier vaak door gamers wordt gemaakt.

Ik ben absoluut geen gamer maar ben wel opzoek naar een TFT scherm maar dan om foto en wat video bewerking mee te doen,zijn er hier mensen die mij kunnen advieseren welk merk en type ik dan zou moeten bekijken /kopen.Een snel scherm is dus geen must voor mij.

Het valt mij op dat het bekijken van foto,s op een scherm met een glasplaat mooier over komt,het verschil zeg maar naar van naar een matte foto of een glans kijken.

Zou de hier veel besproken Xerox wat kunnen zijn hij ziet er mooi uit.

Dus graag info van TFT scherm gebruikers die er ook foto en video bewerking mee doen,

Alvast bedankt Willem

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 69217 op 05-06-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 69217 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:09:
Hoi,

Na veel hier te hebben gelezen en gemerkt dat de keuze voor een bpaald TFT scherm hier vaak door gamers wordt gemaakt.

Ik ben absoluut geen gamer maar ben wel opzoek naar een TFT scherm maar dan om foto en wat video bewreking mee te doen,zijn er hier mensen die mij kunnen advieseren welk merk en type ik dan zou moeten bekijken /kopen.Een snel scherm is dus geen must voor mij.

Dus graag info van TFT scherm gebruikers die er ook foto en video bewerking mee doen,

Alvast bedankt Willem
Met jouw eisen zou ik dan gaan voor een Samsung 193P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

Ben het trouwens met je eens met dat de Xerox er toch in moet blijven, heb wel het stukje 'opmerkingen' aangepast. Is het trouwens niet handig die UPC nummers te vermelden gezien Xerox nu een vast UPC nummer per soort scherm gebruikt? Heb je misschien toch zekerheid over je scherm, gewoon het UPC nummer navragen.
Misschien kan je even een nieuwe regel beginnen na de opmerking, dan valt hij beter op.
En het is idd een goed idee om het UPC nummer er bij te zetten.

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 69217 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:09:
Hoi,

Ik ben absoluut geen gamer maar ben wel opzoek naar een TFT scherm maar dan om foto en wat video bewerking mee te doen,zijn er hier mensen die mij kunnen advieseren welk merk en type ik dan zou moeten bekijken /kopen.Een snel scherm is dus geen must voor mij.

Het valt mij op dat het bekijken van foto,s op een scherm met een glasplaat mooier over komt,het verschil zeg maar naar van naar een matte foto of een glans kijken.

Alvast bedankt Willem
Een glasplaat ervoor geeft een dieper zwart, maar wel weer reflectie.
Je zou in de mediamarkt oid kunnen kijken of je dat echt mooier vindt, want daar staan ook wel verschillende merken die een glasplaat gebruiken.
Maar ik denk dat de Samsung 193P perfect voor je is.
Die is qua kleuren echt superieur, en voor video is hij ook geweldig.
Gamen met dit scherm is dan weer matiger.
Ga eens op zoek in winkels of je hem ergens kan testen.
Dat is altijd het beste.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Oke done Crash.

Ramrod, de Samsung 193P is inderdaad een scherm voor jou. Kost 460 bij OBCS.
Als je er graag een wilt met glasplaat is de Sony HS95P iets voor jou, kost wel iets meer, ongeveer 500 bij OBCS.

Kun je gewoon in de startpost vinden trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ja met die 193P ben je dan zeker een gelukkig man... vet mooi scherm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hier een plaatje van de aankomende Benq FP91E (met overdrive MVA paneel)

Afbeeldingslocatie: http://www.69cent.de/images/fp91e/dvd.jpg

En erg veel gebruikers op prad.de hebben de Fujitsu-Siemens P19-2 al gekocht, een hoop leesvoer for you! http://www.prad.de/board/board.php?boardid=120
However a certain Bewegungsunschaerfe can be recognized, but far under 1mm, therefore I would not call that streaks. But as said that is no compelling proof for really fast plays. But if one is fast scrollt text nevertheless already a quite large smearing effect recognizably.
Zoals gezegd, de black-black schakeltijden (zichtbaar bij tekst) zijn het hoogst en kunnen helaas niet verkort worden. Geldt als het goed is voor alle overdrive PVA/MVA panelen. De overdrive functie bij de TN panelen (althans een testexemplaar van de Viewsonic VX924 :) ) is nog niet overtuigend en zorgt voor zware onnauwkeurigheid/vervorming is veranderende grijstinten.

Ghosting is over het algemeen superklein bij overdrive VA panelen, maar ik denk dat we dus toch zullen moeten wachten OLED panelen als we echt in-welk-geval-dan-ook 0 ghosting willen zien. Maargoed, volgens Philips duurt het tot 2008 tot OLED panelen breed beschikbaar zijn, omdat er nog steeds problemen zijn met de levensduur van de blauwe LED'jes. Te lang om op te wachten dus :)

[ Voor 115% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
Ik heb Evermedia in Tilburg gemaild over de Xerox. Helaas hebben ze geen winkel en kan je enkel op afgesproken tijden ergens je schermpje ophalen. De levertijd is dan ook nog eens 3 a 4 weken :(

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 13:58
En zeker dan nog veel te duur, want al die investeringen in die blauwe LED'jes willen ze natuurlijk wel weer terug...

Mooie monitor trouwens die nieuwe BenQ, wat ging die ook alweer kosten?

Is dit weer een monitor die hetzelfde typenummer blijft gebruiken ofzo?
pricewatch: BenQ FP91E (19", 25ms, D-sub/DVI)

[ Voor 25% gewijzigd door Chimera op 05-06-2005 15:11 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Volgens mij krijgt de nieuwe een +'je, net als de Samsung. Prima oplossing vind ik.
En zeker dan nog veel te duur, want al die investeringen in die blauwe LED'jes willen ze natuurlijk wel weer terug...
Volgens Samsung iig (zeker op lange termijn) minder duur dan panelen met LED-backlighting.
Ik heb Evermedia in Tilburg gemaild over de Xerox. Helaas hebben ze geen winkel
Oh jammer, geen Xerox bezichtigen dus.

[ Voor 80% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

De Belinea die in de startpost nog steeds op "verwacht" staat, is neem ik aan niet dezelfde als pricewatch: Belinea 101920 (19", ms, D-sub/DVI-D)?

Wel lastig allemaal, alle schermen hebben wel wat :( Misschien toch nog maar eens in het 17" segment kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Das de oude ja, je moet naar het referentienummer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139466

Yokozuna schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:55:
Oke done Crash.

Ramrod, de Samsung 193P is inderdaad een scherm voor jou. Kost 460 bij OBCS.
Als je er graag een wilt met glasplaat is de Sony HS95P iets voor jou, kost wel iets meer, ongeveer 500 bij OBCS.

Kun je gewoon in de startpost vinden trouwens.
Ik heb hem zojuist besteld. Ik speel zelf alleen spelen op de console en werk op de pc alleen met word, photoshop en films. Damn wat ben ik benieuwd wanneer die binnen is!! :):)

Oh ja, ik ga m'n scherm opstellen op het bureau naast de tv. Op dit moment staat er een CRT. De afstand tussen beide is ongeveer 30 cm. Zodra ik de tv aan doe trilt het beeld van de CRT. Ik vroeg me af of dit ook gaat gebeuren bij een TFT en of hier gevaar inzit. Dus dode pixels ofzo? Is het beter om de twee van elkaar te scheiden of moet ik gewoon m'n tv niet aan doen zodra de monitor aanstaat?

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 139466 op 05-06-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik had eerst een dode sub-pixel op mijn linker scherm, ga ik vandaag weer even controleren of er nog bij zijn gekomen (je weet maar nooit), is ie gewoon weg :D

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Vinden jullie het ook oneerlijk dat de 173P+ een contrast van 1500:1 (0.19nits diep zwart) en de 193P+ een contrast van 1000:1 (0.28nits diep zwart) heeft volgens Samsung? :)
Anoniem: 139466 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:31:
Oh ja, ik ga m'n scherm opstellen op het bureau naast de tv. Op dit moment staat er een CRT. De afstand tussen beide is ongeveer 30 cm. Zodra ik de tv aan doe trilt het beeld van de CRT. Ik vroeg me af of dit ook gaat gebeuren bij een TFT en of hier gevaar inzit. Dus dode pixels ofzo? Is het beter om de twee van elkaar te scheiden of moet ik gewoon m'n tv niet aan doen zodra de monitor aanstaat?
Denk dat de TFT je CRT beeld niet verstoort.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedoel je dat niet andersom? (TV verstoort TFT niet) Ik heb dus vaak m'n computerscherm aan (CRT) en af en toe doe ik m'n tv aan terwijl m'n computerscherm aanstaat --> trilling in het beeld van het computerscherm. Maar als ik de CRT vervang door een TFT dan gebeurd dit waarschijnlijk niet volgens u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Beide verstoren elkaar volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, thx voor de snelle info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thyzz

Thyzz

-=leeg=-

He er is een productsurvey ingevuld voor de xerox.

http://www.tweakers.net/productsurvey/survey/972

5325wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122645

Ik ben nu al aan het lezen vanaf deel 5 en ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij de juiste keuze is.
Ik game graag en kijk veel films.
Nou zou ik dus eigenlijk moeten wachten op een overdrive MVA/PVA scherm.

Maar.. :)

Op zich is een TN paneel ook al mooi qua beeld. Zal ik echt veel merken tussen een nieuw TN scherm en een nieuw MVA overdrive scherm?

Ik zag namelijk de ViewSonic vx912. Dat leek me een erg mooi scherm, qua design en specs. Dat scheelt ruim 150 euro met een MVA overdrive scherm van ViewSonic.

Ik ben wat beeldkwaliteit nu een Samsung 19" CRT gewend. Zou iemand mij een kort advies kunnen geven? Ik twijfel namelijk echt of het wel waard is om meer geld uit te geven voor een scherm deze zomer als ik nu al een mooi scherm kan halen waarvan de beeldkwaliteit ook al er goed is zonder enige ghosting.
Ik kon verder geen ervaringen vinden met het vx912 scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Anoniem: 139466 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:23:
Bedoel je dat niet andersom? (TV verstoort TFT niet) Ik heb dus vaak m'n computerscherm aan (CRT) en af en toe doe ik m'n tv aan terwijl m'n computerscherm aanstaat --> trilling in het beeld van het computerscherm. Maar als ik de CRT vervang door een TFT dan gebeurd dit waarschijnlijk niet volgens u?
Je ziet dan alleen even een 'verstoring' bij het aanzetten? Das gewoon vanwege de spanningpiek in het net. CRTs hebben dit bij het aanzetten. TFTs doen dit inderdaad niet. Als je een permanente verstoring bedoelde zoals bv een magneet...ja das dan het elektronenkanon en ook dat zou met een TFT geen probleem moeten geven. (Hier merk ik nl ook het aanzetten van een CRT op dezelfde groep en deze staan geheel niet naast elkaar. De TFT die naast mn CRT staat heeft geen enkele invloed of vice versa.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 122645 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:30:
Ik ben nu al aan het lezen vanaf deel 5 en ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij de juiste keuze is.
Ik game graag en kijk veel films.
Nou zou ik dus eigenlijk moeten wachten op een overdrive MVA/PVA scherm.

Maar.. :)

Op zich is een TN paneel ook al mooi qua beeld. Zal ik echt veel merken tussen een nieuw TN scherm en een nieuw MVA overdrive scherm?
enzo...
Ik kon verder geen ervaringen vinden met het vx912 scherm..
Dit is moeilijk in te schatten want de een is sneller tevreden dan de ander kwa film performance. Ik weet wel dat genoeg Samsung 913N eigenaren prima tevreden zijn over de film performance, daarom staat er in stap 2 van de startpost ook 'de panelen die niet zijn genoemd bij prioriteit x, zijn niet ongeschikt voor die prioriteit, maar minder geschikt'. Het kan dus prima dat schermen als de Benq FP937s+ en Samsung 913N in jou ogen prima films weergeven.

Hier geldt hetzelfde advies als bij speakers: ga zelf waarnemen. Check een winkel in de buurt op bovengenoemde schermen of andere met snel TN paneel en oordeel zelf, of hoop op reacties van Benq FP937s+ / Samsung 913N eigenaren m.b.t. film prestaties :)
De TFT die naast mn CRT staat heeft geen enkele invloed of vice versa.)
Goede uitvinding he die TFT's :) Ook erg handig in de studio/repetitieruimte, bij m'n huidige (oude) 15" CRT in de drum/computer kamer merk ik dat bij het bespelen van de bassdrum het beeld ook licht meetrilt, de TFT had daar geen last van en ook niet magnetisch afgeschermde speakers konden er naast staan zonder invloed op het beeld.

[ Voor 36% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
iemand een idee over wanneer die Belinea nu een keer hierheen komt??? Aankondiging is wel langdurig nu..

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Samsung 193P+ op officiele Samsung site :)
http://product.samsung.co...jsp?eUser=&prod_id=DE19PS

Volgens die site is er ook de 930B (aankomend?) wat de DVI versie van de 913N kan worden:
930B
19" Digital/Analog TFT/LCD Monitor
The Samsung SyncMaster 930b is a 19-inch analog and digital TFT-LCD delivering a 700:1 contrast ratio, 300cd/m2 brightness, 1280 x 1024 resolution, 160/160 degree viewing angle
Heb Belinea al al een keer over hun nieuwe model gemailed en meteen gevraagd of idd het AU Optronics overdrive MVA paneel gebruikt ging worden, geen reactie gehad. Typisch...

[ Voor 178% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

meelmark schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:16:
iemand een idee over wanneer die Belinea nu een keer hierheen komt??? Aankondiging is wel langdurig nu..
Men verwacht dat ie eind juni te koop is, nog even wachten dus..

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.