[19" TFT] De Ultieme TFT - Deel 7

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 13.819 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61241

Weet iemand wanneer de Samsung Syncmaster 930B in Nederland verkocht gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:18
Krijg net een mailtje van Azerty terug, ze verwachten de P19-2 binnen 2 weken te kunnen leveren. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een Benq FP937s+ en ben d'r dik tevreden mee. Duidelijk helder scherm die d'r ook nog eens gelikt uit ziet :)

Heb d'r nog niet echt spellen op gespeeld omdat die nog niet geinstalleerd zijn :Y) maar wel ff 3dmark05 een paar keer bekeken. Ik was een beetje bang dat het spelen van spellen d'r niet goed op zou gaan maar het scherm reageert snel op de beelden dus de angst dat spellen niet lekker spelen is nu wel weg. De kijkhoek is wat kleiner dan van andere schermen die ik wel eens gebruikt heb maar wil je daar last van hebben dan moet je wel achterlijk schuin voor je scherm gaan zitten dat kijken sowieso al niet meer te doen is. Ik kon bij Azerty een dode pixel garantie nemen voor 65 euro. Heb deze niet genomen en gelukkig is er ook helemaal niets dood :)

[ Voor 74% gewijzigd door Kaasplank op 01-06-2005 16:41 . Reden: had weer ff tijd dus iets meer info getypt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Anoniem: 61241 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:37:
Weet iemand wanneer de Samsung Syncmaster 930B in Nederland verkocht gaat worden?
Tuut tuut, dat heb ik vanmiddag gepost:
Finally the 930B (Samsung TN 4 ms) release is on hold. For the time being Samsung considers releasing first a 8ms versions which could be replaced a little bit later by a 4 ms panel. But there is no certainty and the 930B might just also disappear.

For the time being, Samsung is a little bit in the dark. We will know more this summer and there is still hope apparently for the release of a TN 4ms other than the 930B.
Hoe moeten wij het weten als grotere nieuwsbronnen het niet weten?
Krijg net een mailtje van Azerty terug, ze verwachten de P19-2 binnen 2 weken te kunnen leveren. Ben benieuwd.
Hehe, volgens mij kun je het onderhand beter aan de Fujitsu-Siemens importeur vragen. Winkels stellen de leverings datum constant uit.

Juggernaut, mooie userreview, meteen in de startpost gezet _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 01-06-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 07:44

Darth Punk

professionalized prutz0r

Holy Shit!!!! de P19-2 staat idd op de website van azerty.nl. * Darth Punk gaat nu eerst Azerty mailen of ze ook het zwarte model kunnen leveren. :) :*)

Zal wel tof zijn dat ik deze monitor kan bestellen bij azerty. Bij mijn huidige pc (op de kast na -> bij komplett) komen de onderdelen al bij azerty vandaan. Azerty is echt een hele goede zaak. Service is ook super -> je krijgt zelfs email waneer blijkt dat je onderdelen een andere levertijd krijgen, da's echt super tof!

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:59
Darth_Punk schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:43:
Holy Shit!!!! de P19-2 staat idd op de website van azerty.nl. * Iejoor gaat nu eerst Azerty mailen of ze ook het zwarte model kunnen leveren. :) :*)

Zal wel tof zijn dat ik deze monitor kan bestellen bij azerty. Bij mijn huidige pc (op de kast na -> bij komplett) komen de onderdelen al bij azerty vandaan. Azerty is echt een hele goede zaak. Service is ook super -> je krijgt zelfs email waneer blijkt dat je onderdelen een andere levertijd krijgen, da's echt super tof!
Hmm.. had nog niet besteld bij takeitnow.nl, en denk dat ik nu toch maar naar Azerty stap. Heb wat reviews gelezen bij de shopsurvey en daar werd ik niet heel blij van ;). Azerty ziet er een stuk betrouwbaarder uit, en is waarschijnlijk ook nog goedkoper. Heb ze net gemaild met de vraag of hun pixelgarantie ook geldt voor dode subpixels (ben namelijk nog steeds als de dood dat ik straks daarmee zit :)). Het blijft echter moeilijk, P19-2 of VP191b... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Mlancee schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 15:37:
[...]

Ik ken het probleem :*) hier ook 2 computers, 2 CRT monitoren, een tv, een hoop lampen en dat in een klein kamertje. Staan vaak allemaal aan (behalve die lampen dan, alleen in de avond).
Maar wel een tegenvaller dat die Samsung 193P+ iig niet voor augustus komt. Dat wordt dan waarschijnlijk eind augustus/begin september of later.. Het wordt me echt weer moeilijk gemaakt |:( Misschien toch maar kiezen tussen de Fujitsu-Siemens P19-2, Viewsonic VP191b en Belinea 101920 (zijn wel allemaal een stuk goedkoper ;)) Aan de andere kant.. als het weer mooier wordt zal ik niet zo heel veel tijd achter mijn beeldscherm doorbrengen, en is t misschien niet eens zo moeilijk om te wachten..
Daar heb je wel heel erg gelijk in... als het mooi weer is in NL geniet ik er ook optimaal van ;) zoveel mogelijk naar het strand etc. En als het meezit ga ik ook nog op vakantie, dat maakt het wachten allemaal dragelijker. Maar goed, die 193P+ mag dan wel in aug. uitkomen, maar reken maar dat die dan pas sep/okt pas hier verkrijgbaar is, dat vind ik gewoon te lang duren. Ik ben namelijk al een jaar op zoek naar een TFT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

n00bs schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:20:
[lang verhaal]
Ik ben namelijk al een jaar op zoek naar een TFT :)
Zelf wacht ik ook al een half jaar op een mooie en goede tft. op de P19-2 black wacht ik al 3 maanden. Maar hoe die webshops werken over het algemeen vind ik echt schandalig. Iedere keer wordt de 'verwachte levertijd' verschoven. Zelf heb ik voor de gein ook bij duitste webshops gekeken en het valt me op dat Duitsland veel beter wordt bevoorraad dan Nederland. Sommige webshops zitten met de P19-2 al aan hun tweede of zelfs al derde leveringsparty van hun leverancier. hier in NL moeten de meeste zaken nog een hun eerste levering krijgen. :(

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Ik heb de Vp191b (mva, 8ms)

Tot nu toe een zeer mooi scherm, goed om mee te gamen en voor films bekijken Lees me review maar (zie startpost) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twido
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01-2021

Twido

Eens een ALFA, altijd een ALFA

Yokozuna schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 03:27:
Hoho, even voor de duidelijkheid no offence naar Vlaanderen! Ik woon vlakbij de grens en wij houden van Vlaanderen en vlamingen :) Meer dan de helft van de keren dat we bijvoorbeeld naar de bios gaan is het in Antwerpen, omdat kaartjes daar goedkoper zijn, de zalen groter, grotere schermen, meer beenruimte. Bovendien zijn Vlamingen over het algemeen gewoon toffere/vriendelijkere mensen en ik mag vooral het taaltje wel, jammer dat er op dit forum zo weinig van te merken is (van het taaltje) ;( Type meer Vlaams!
Het was heus geen aanval hoor, ik wou maar wat onozel doen .
Maar misschien kan ik ook eens een positieve bijdrage doen :)

vooor de liefhebbers en ongeduldigen , hier is de eerste test van de samsung 193P+ :)
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

Voor degene die een probleemloos scherm willen zonder kapotte pixels en subpixels en aan een scherpe prijs bij een bertrouwbare winkel moeten hier eens kijken:
http://216.239.37.104/tra....de/&prev=/language_tools
gratis controle van het scherm en prima service blijkt, wat wil je nog meer.Bij een pixelgarantie draai je steeds op voor de terugzendkosten (heb het tweemaal meegemaakt) en hier ben je zeker dat je van de eerste keer een perfect scherm krijgt.

Prijzen: viewsonic VP 191 B: 459.14 euro
viewsonic VP 191 S: 462.84 euro

Ik heb nog een mailtje gestuurd voor de verzendkost naar België, ik hou jullie op de hoogte .

ahja Yokozuna, vur och speciaol hie e bieke dialect, nou ligt dieje bal terug in oer vute :)

PS; Hasselt hit oog zoe ne schoene cinema stoan mé groete zoalen en veul plak tusse de stoele.

cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Twido schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:01:
PS; Hasselt hit oog zoe ne schoene cinema stoan mé groete zoalen en veul plak tusse de stoele.
in ieder geval wel met plak ONDER de stoelen :D :P

Hier in Utrecht valt het wel mee, maar het Pathé theater in Eindhoven was best mooi/groot

Wat betreft die 193P+...20 ms B-W-B? Hmm had iets minder verwacht, maarja, goeie beeldkwaliteit mag er ook wezen.

Als iedereen straks met zn Overdrive 8 ms VA paneeltjes komt aanzetten en geen B-W-B of gemiddelde respons neerzet, zijn we nog niet van het gedonder af dat responstijd weinig zegt :/

[ Voor 30% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 01-06-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Afbeeldingslocatie: http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200504/11/006/DSCN0037.JPG
Kijk, kabels kun je achterin de voet doen, echt stom dat andere fabrikanten dat niet doen. Stelletje kostendrukkers :)
ahja Yokozuna, vur och speciaol hie e bieke dialect, nou ligt dieje bal terug in oer vute :)
Hehe, geweldig :) Maar jullie spreken ECHT 100% Nederlands hier, hoe hebben jullie dat geleerd?

Vlamingen kan ik meestal redelijk goed ertussen uit pikken met sommige gezegdes en aparte gebruikte woorden, maar vrijwel onmogelijk te spotten bij jullie. Wel knap opzich :) Van jullie dan.
Wat betreft die 193P+...20 ms B-W-B? Hmm had iets minder verwacht, maarja, goeie beeldkwaliteit mag er ook wezen.
De BWB wisselen zijn al 'overdriven', want die worden al met maximaal spanning gewisselt. Het is dus moeilijk die nog sneller te laten wisselen, geldt voor alle merken. Andere kleuren wisselen normaal met een lagere spanning. Die wisselen nu ook met een maximale spanning (rise in ieder geval). Wat vroeger werd beweert (BWB geeft de maximale responsetijd aan) is nu de regel bij overdrive VA panelen.

[ Voor 87% gewijzigd door Yokozuna op 01-06-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:31:
De BWB wisselen zijn al 'overdriven', want die worden al met maximaal spanning gewisselt. Het is dus moeilijk die nog sneller te laten wisselen, geldt voor alle merken. Andere kleuren wisselen normaal met een lagere spanning. Die wisselen nu ook met een maximale spanning (rise in ieder geval). Wat vroeger werd beweert (BWB geeft de maximale responsetijd aan) is nu de regel bij overdrive VA panelen.
Dat weet ik ook wel, maar aangezien die Viewsonic 15ms als BWB en gemiddelde heeft...en die Eizo 12ms claimt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlancee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-01-2021
Twido schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:01:
vooor de liefhebbers en ongeduldigen , hier is de eerste test van de samsung 193P+ :)
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
Nog nooit zoveel moeite gehad met die vertaalprogramma's :*) maar ben er doorheen gekomen.. een beetje.. :P Die 20 ms BWB viel mij idd ook op, maar zo kan je wel aan de gang blijven heh, geen een scherm is perfect en waarschijnlijk is het goed te doen met 8ms GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:58:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar aangezien die Viewsonic 15ms als BWB en gemiddelde heeft...en die Eizo 12ms claimt :/
Ja, dat snap ik ook niet :) Maarja, waarom zou je er uberhaupt waarde aan hechten...
Die 20 ms BWB viel mij idd ook op, maar zo kan je wel aan de gang blijven heh, geen een scherm is perfect en waarschijnlijk is het goed te doen met 8ms GG.
Mja, BWB is vooral belangrijk voor het scrollen in windows. In dat ghosting programma'tje zul je waarschijnlijk dus nog wat nagloei zien bij witte vlaggetjes op een zwarte achtergrond. Dat zie je op een CRT trouwens ook nog heeeel lichtjes.

Naast tekst kan ik weinig bedenken waarom BWB schakelingen belangrijk zijn.

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 01-06-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 19:37
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van de xerox xa7-19i, :) gelukkig zonder dode (sub) pixels. :)

Alleen wordt de monitor herkend als plug en play monitor, en nu heb ik hier
http://www.xerox-displays.info/drivers.html drivers vandaan gehaald maar ik krijg een lijstje met b.v. XEROX XL-350, XL-375, XL-552D, enz.enz. Echter geen XA7-19i.

Wie weet waar ik de juiste driver kan downloaden. Ik gebruik nu de XL-795D, het werkt maar misschien kan ik nog betere prestaties uit het beeldscherm halen met de juiste beeldscherm driver.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 14:59
Anoniem: 89184 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:34:
[...]

Ik heb de Vp191b (mva, 8ms)

Tot nu toe een zeer mooi scherm, goed om mee te gamen en voor films bekijken Lees me review maar (zie startpost) :)
Ja, in eerste instantie wilde ik ook voor de Viewsonic gaan. Maar aangezien die nergens in NL met pixelgarantie te verkrijgen is ben ik eens verder gaan kijken, en toen dus de P19-2 tegengekomen. Die schijnt praktisch geen ghosting te hebben (als ik de duitsers van prad.de mag geloven), en iets betere specs. Dus ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De 915; is dat niet de 913N met DVI?

In ieder geval
Even before we get into specifics about the SyncMaster 915N, we should give some credit to the panel, the LTM190EX. Compared to other 19" panels that we have recently reviewed, Samsung's TN display outperforms similar solutions from AUO, CMO and LG.Philips hands down.
Toevallig vanmiddag in de startpost gezet :) Samsung TN paneeltjes, gewoon de beste kleurechtheid en prima diep zwart (voor TN panelen) gecombineerd met weinig ghosting. Als ik in 1 display merk momenteel het meeste vertrouwen heb, dan is het Samsung wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 01-06-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonefox
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 14:01
En nog een uitgebreide review van de 915N: http://www.futurelooks.com/?m=show&id=78.

Dit is trouwens het Amerikaanse versienummer van de 913N, dus ook zonder DVI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44718

Toch lastig een leuke 19 inch monitoor uitkiezen. Ben er zelf niet echt in thuis. Ik heb hier nu een LG Flatron L1715s staan die werkt perfect maar wil toch wat groter.

Budget ligt rond de 300 a 400 euro. Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89464

Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo heel erg blij met mn samsung 913N ... ik had hiervoor een 19'dell CRT en tot nu toe beviel me die beter ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En waarom bevalt die 913N minder?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 89464 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:48:
Ik ben eerlijk gezegd nog niet zo heel erg blij met mn samsung 913N ... ik had hiervoor een 19'dell CRT en tot nu toe beviel me die beter ...
In welk opzichte bevalt die niet :?
Natuurlijk zal een TFT niet in alle gevallen fijner zijn, maar als game scherm is die 913N toch 1 van de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:20
Yokozuna schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:31:
[afbeelding]
Kijk, kabels kun je achterin de voet doen, echt stom dat andere fabrikanten dat niet doen. Stelletje kostendrukkers :)
Een reden waarom dit zuigt is dat mensen die het scherm dicht bij een muur willen zetten een probleem hebben omdat de kabels naar achter uitsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121286

Anoniem: 89464 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:09:
Haai,

Naar aanleiding van dit topic heb ik voor de 913N gekozen van samsung ...ondanks dat ik 2 DVI uitgangen heb op mijn 6800GT ..... Gekocht bij mediamarkt voor 379,-- met de gedachte van als ie niet bevalt dan breng ik hem terug en krijg ik mn geld terug ...(althans dat zijn hun service voorwaarden)

Heb hem net geinstalleerd maar als ik auto adjustment wil gebruiken zegt is dat het locked is ???

Kan nergens ontdekken waar ik dit kan unlocken ....

wie kan me helpen ???
Anoniem: 89464 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:48:
Denk niet dat we na deze reacties zo op deze jongen zen meningen mogen afgaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie1
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 19:59

Roenie1

The Many sings to us.

n00bs schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:20:
[...]
En als het meezit ga ik ook nog op vakantie, dat maakt het wachten allemaal dragelijker.
U hebt gezocht op dragelijk:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.

edit: sorry, kon het niet laten. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Roenie1 op 02-06-2005 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Roenie1 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 02:45:
[...]
U hebt gezocht op dragelijk:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands.

edit: sorry, kon het niet laten. ;)
offtopic:
Wat is er mis met dragelijk? Niets.

http://www.taaldatabanken...jftips/schrijftips-04.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Guardian Angel op 02-06-2005 06:14 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 21:58:
[...]

In welk opzichte bevalt die niet :?
Natuurlijk zal een TFT niet in alle gevallen fijner zijn, maar als game scherm is die 913N toch 1 van de beste.
Misschien heb ik er teveel van verwacht ...dat kan ook maar ik vind het niet echt fijn lezen op GOT en andere fora ... ook tijdens gamen heb ik het gevoel dat mijn 19" CRT het beter doet qua beelscherpte ..... van Ghosting heb ik geen last trouwens .......

De Letters zijn niet echt mooi scherp ..ik heb al cleartype geprobeerd maar dat was niet echt de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Kennen jullie trouwens de Philips 190V5FB, ik heb namelijk intresse om er eentje aan te schaffen maar kan er niets over vinden op het internet

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 09-07 21:05
Slasher schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 10:47:
Kennen jullie trouwens de Philips 190V5FB, ik heb namelijk intresse om er eentje aan te schaffen maar kan er niets over vinden op het internet
Hij is in de aanbieding bij informatique zag ik. Daar staat ook een pdf'je met specs

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-07 23:58
Elke TFT is gemaakt voor een bepaalde resolutie (19" dus meestal 1280x1024). Nu is dat op het bureaublad een goede resolutie, maar ik kan me voorstellen dat je in spelletjes wil overschakelen naar een lagere resolutie, omdat je videokaart het anders niet bijbeent. Is zo'n lagere resolutie dan niet ontzettend lelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 20:23
ernstblaauw schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:30:
Elke TFT is gemaakt voor een bepaalde resolutie (19" dus meestal 1280x1024). Nu is dat op het bureaublad een goede resolutie, maar ik kan me voorstellen dat je in spelletjes wil overschakelen naar een lagere resolutie, omdat je videokaart het anders niet bijbeent. Is zo'n lagere resolutie dan niet ontzettend lelijk?
Ik heb zelf een BenQ FP937s en ik game vrij weinig, maar wanneer ik bijvoorbeeld NFSU2 uit het stof trek en opstart ziet het er in 1024*768 ook goed uit hoor :). Lager weet ik niet, heb ik niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
BoB_HenK schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:34:
[...]

Ik heb zelf een BenQ FP937s en ik game vrij weinig, maar wanneer ik bijvoorbeeld NFSU2 uit het stof trek en opstart ziet het er in 1024*768 ook goed uit hoor :). Lager weet ik niet, heb ik niet geprobeerd.
Het is dus niet te vergelijken qua lelijkheid met een desktop die op de verkeerde resolutie staat ingesteld? Want dat is echt bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 89464 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 07:48:
[...]

Misschien heb ik er teveel van verwacht ...dat kan ook maar ik vind het niet echt fijn lezen op GOT en andere fora ... ook tijdens gamen heb ik het gevoel dat mijn 19" CRT het beter doet qua beelscherpte ..... van Ghosting heb ik geen last trouwens .......

De Letters zijn niet echt mooi scherp ..ik heb al cleartype geprobeerd maar dat was niet echt de oplossing
Dat de 913N een kleinere kijkhoek heeft en een klein beetje verloop van kleuren tov je CRT dat kan... maar minder scherp :? dat zou niet moeten kunnen.

Staat jouw scherm op zijn native resolutie ingesteld? gebruik je wel of geen drivers van je scherm? andere refreshrate geprobeerd? wat voor videokaart heb je en gebruik je daarvoor de laatste drivers?
Is het mogelijk dat er "iets" stoort op je kabel van je TFT? is het misschien zelfs mogelijk dat de kabel defect is? ga eens ergens in een winkel of waar dan ook kijken naar een 913N, want de text moet gewoon scherp zijn... en ja met DVI zal het allemaal NET iets scherper zijn, maar de 913N moet het gewoon goed doen, en zeker scherper dan een CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53

Ryceck

Constants and Variables

Ik pik hem ff schaamteloos over van Svenc :> omdak me eigenlijk iets afvroeg:
http://www.iiyama.nl/defa...=2&PROD=6026&CE=undefined

Is dat een beetje een goede gamer-TFT of niet, ofwel: heeft iemand hier ervaring met dat ding?
Reden dattik het vraag is dat het ding bij paradigit breda te koop is maar ik niet op hun oordeel vertrouw :Y)

En wat is het verschil tussen deze TFT en de 480S welke bij Mycom wordt verkocht...?
http://213.206.102.189/My...uctID=87388&productType=1

na extensief googlen konnik op beiden geen sluitend antwoord krijgen dus mik ik men vraag hier maar ff neer :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 89464 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 07:48:

Ik snap niet waarom je toendertijd niet 2 tientjes meer hebt uitgegeven voor een Benq FP937s+, precies hetzelfde maar dan met DVI aansluiting.
Ryceck schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:28:
na extensief googlen konnik op beiden geen sluitend antwoord krijgen dus mik ik men vraag hier maar ff neer :)
De nieuwe IIyama E480s kun je kwa mogelijkheden en specificaties vergelijken met de Samsung 913N. De nieuwe IIyama E481s is de DVI versie vande E480s, kost waarschijnlijk dus iets meer, maar biedt wel een DVI aansluiting zodat je iig bent verzekerd van een optimaal beeld. De E481s kun je vergelijken met de Benq FP937s+ wat een prima gamers scherm is. Als je een gamer bent zou ik dus de Benq FP937s+ of de IIyama E481s kopen. Als je graag je scherm in hoogte wilt kunnen verstellen en daar een twee tientjes meer voor over hebt zou ik voor de Hyundai 90D+ gaan (http://www.qsupp.nl/index_qsupp.html)

De E481s komt als het goed is heel binnenkort uit, maar er zijn dus gelijkwaardige alternatieven die, omdat ze al een tijdje op de markt zijn, waarschijnlijk iets goedkoper uitvallen. Als de E481s bijv. 375 euro kost, zou ik eerder voor de Hyundai 90D+ gaan, want die gebruikt hetzelfde paneel alleen is ook nog in hoogte verstelbaar.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

reskobon schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 11:08:
[...]

Hij is in de aanbieding bij informatique zag ik. Daar staat ook een pdf'je met specs
Daar had ik hem ook gezien en afgezien van het pdf'je kan ik er maar weinig over vinden, en ik wou graag weten of het een beetje een goede tft is

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De oude IIyama E481S (25ms S-IPS paneel) is nog te koop voor 310 euro: http://shop.powerline.nl/s/shop.php?t=MO191134 Voor de geinteresseerden :)

Heb startpost trouwens aangepast en de Benq FP937s+ boven de Samsung 913N aangeraden. Vroeger moest je 50 euro extra neerleggen voor de Benq, tegenwoordig nog een paar euro, maar dan wel voor een scherm met DVI aansluiting.
Een reden waarom dit zuigt is dat mensen die het scherm dicht bij een muur willen zetten een probleem hebben omdat de kabels naar achter uitsteken.
Inderdaad :)
Philips 190V5FB
Nope, op kieskeurig.nl of prad.de staat hij er nieteens bij en hij komt ook niet voor in de pricewatch, vaag scherm.

[ Voor 64% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124171

Na eindeloos in deze topic gelezen te hebben, ben ik nogal verward. Ik zit met het volgende,

Ik heb een budget van rond de 350/400 euro.
Ik wil er voornamelijk op kunnen gamen en fotosoepen.
Af en toe kijk ik er een film op maar dit is zelden aangezien ik via Tv-out op me TV kijk.

Kwa mooi design ben ik toch wel heel erg voor die Samsung 913N

Kan iemand mij met een goed onderbouwd antwoord geven wat voor mij het meest schikbare scherm is.

Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-07 20:08
----- Original Message -----

Op jullie site staat de Xerox tft 19" XA7-19I (DA/03/SI-B). Deze staat daar met specificaties die ik op de Xerox site niet kan terugvinden. Met name de 16 ms zou waarschijnlijk 20 of 8 ms moeten zijn. Hier is een link naar de Xerox site waarop ik gekeken heb: http://www.xerox-displays.info/xa7series.html.

Ik ben wel benieuwd welke Xerox monitor nou werkelijk geleverd zou worden. De nieuwe met een 8 ms overdrive MVA panel zou natuurlijk het mooiste zijn.

----- Reply -----

Geachte heer/mevrouw,

We hebben voor u uitgezocht, zover wij kunnen hebben nagaan.
Gaat de bij de door ons geleverd model om de 16ms responstijd.

We hopen u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

City PC Groningen
www.citypc.nl

Vreemd...?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 124171 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:16:
Na eindeloos in deze topic gelezen te hebben, ben ik nogal verward. Ik zit met het volgende,
Ik heb een budget van rond de 350/400 euro.
Ik wil er voornamelijk op kunnen gamen en fotosoepen.
Af en toe kijk ik er een film op maar dit is zelden aangezien ik via Tv-out op me TV kijk.

Kwa mooi design ben ik toch wel heel erg voor die Samsung 913N

Kan iemand mij met een goed onderbouwd antwoord geven wat voor mij het meest schikbare scherm is.
Je hoeft ook niet persé heel het topic door te lezen, de startpost zou genoeg moeten zijn, heel het topic lezen veroorzaakt (als starter in ieder geval) waarschijnlijk alleen maar meer verwarring. Met jouw eisen zou ik voor een goedkoop overdrive MVA paneel gaan (zit net iets boven de 400 euro), maar die zijn nog niet zo goed beschikbaar, zou over enkele weken wel zo moeten zijn.
Vreemd...?!?
Vreemd genoeg om hem daar niet te kopen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Yokozuna schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:05:
De oude IIyama E481S (25ms S-IPS paneel) is nog te koop voor 310 euro: http://shop.powerline.nl/s/shop.php?t=MO191134 Voor de geinteresseerden :)
Hmm, denk erover er een 2e naast te zetten. Argh - snel beslissen voordat ze op zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reskobon
  • Laatst online: 09-07 21:05
Yokozuna schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:24:
[...]

Je hoeft ook niet persé heel het topic door te lezen, de startpost zou genoeg moeten zijn, heel het topic lezen veroorzaakt namelijk alleen maar meer verwarring. Met jouw eisen zou ik voor een goedkoop overdrive MVA paneel gaan (zit net iets boven de 400 euro), maar die zijn nog niet zo goed beschikbaar, zou over enkele weken wel zo moeten zijn.
Als dat nou eens opschoot :+ Nu heb ik nog centjes, straks koop ik een nieuw mengpaneel en ga ik op vakantie en is alles weer op :(

Leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Tja, de kleurweergave van de Samsung 913N is prima en behoorlijk natuurgetrouw, alleen hij geeft gewoon niet 16,7 miljoen ware kleuren weer maar slechts 16,2 miljoen (d.m.v. interpolatie)

Volgens mij is dat toch een nadeel als je veel met fotoshop werkt, tenzij je er niet zo serieus/intensief mee bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yokozuna schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:24:
[...]

Je hoeft ook niet persé heel het topic door te lezen, de startpost zou genoeg moeten zijn, heel het topic lezen veroorzaakt (als starter in ieder geval) waarschijnlijk alleen maar meer verwarring. Met jouw eisen zou ik voor een goedkoop overdrive MVA paneel gaan (zit net iets boven de 400 euro), maar die zijn nog niet zo goed beschikbaar, zou over enkele weken wel zo moeten zijn.
Opzich ben ik niet meer zo serieus met photoshop bezig, dus kwa kleuren hoef ik het niet te laten, is de MVA echt veel beter van een "ouderwets" TN scherm ? zoals de Samsung 913N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik vind dat echt reuze meevallen, ik photoshop zelf heel actief maar de kleuren zijn na wat afstellen gewoon geweldig.
Het kan natuurlijk beter, maar het verschil zie met een MVA/PVA zie je eigenlijk alleen als je ze naast elkaar zet.

Ik heb trouwens nog een kleine opmerking.
Ik weet niet of dit al bekend is hier, maar er is een minimaal verschil te zien tussen DVI en D-sub aansluiting (Niet de kabel!!!)
Ik bedoel dus dat ik tussen mijn 2 samsung schermen die alleen D-sub kabels hebben een verschil zie tussen de gene die met een verloopje op mijn videokaart aan de DVI hangt en de gene die rechtstreeks op de D-sub zit.
Het scherm met het verloopje geeft een iets donkerder beeld (ze zijn exact hetzelfde afgesteld).
Ik ga nog proberen of een ander merk verloopje uitmaakt, ik laat het jullie wel weten.

Edit: Ik heb ook geprobeerd een verlengkabel aan 1 van de monitoren te hangen.
Waar dat bij CRT weinig tot geen invloed lijkt te hebben krijg ik bij TFT een soort dubbel beeld.
Ik heb 2 soorten kabels gebruikt (beide van hooge kwaliteit) en beide zelfde probleem.
Zou dat betekenen dat TFT schermen meer last hebben van weerstand in de bekabeling?
Dat zou betekenen dat de bekabeling ook zeer belangrijk is voor de beeldkwaliteit.

[ Voor 23% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-06-2005 15:57 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mud starrr schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:52:
Ik vind dat echt reuze meevallen, ik photoshop zelf heel actief maar de kleuren zijn na wat afstellen gewoon geweldig.
Het kan natuurlijk beter, maar het verschil zie met een MVA/PVA zie je eigenlijk alleen als je ze naast elkaar zet.
Dat is een fijn bericht om te horen, ik zit ook ongelooflijk te lonken naar die Samsung 913N en als fotosoep goed gaat dan is zeker mooi meegenomen.
Als het gamen maar zowiezo goed gaat.

Iemand nog een winkel aan te raden om em te kopen ? Web of gewone winkel (regio Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 124171 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:57:
[...]

Dat is een fijn bericht om te horen, ik zit ook ongelooflijk te lonken naar die Samsung 913N en als fotosoep goed gaat dan is zeker mooi meegenomen.
Als het gamen maar zowiezo goed gaat.

Iemand nog een winkel aan te raden om em te kopen ? Web of gewone winkel (regio Arnhem)
Het is gewoon een van de beste allround schermen op het moment.
Webwinkels zijn vaak goedkoper (zelf heb ik ze op mijn werk gekocht. extra goedkoop :))
PS: check bij mijn specs voor foto's ;)

Edit: Ik moet serieus langer nadenken voor ik op verstuur reactie klik (laaste tijd heb ik die edit knop iets te vaak nodig)

Heb je de userreviews via de startpost al gelezen? en ook op tweakers.net zelf in de Productsurvey?

[ Voor 18% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-06-2005 16:02 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het juist hehe, ik heb zoveel gelezen dat ik echt compleet in de war ben, ik heb overigens de foto's gezien van je opstelling (TOP!!) maar ik las namelijk ook in de startpost over de BenQ omdat deze een DVI aansluiting heeft en dat ik heb ik ook op me kaart zitten en mij is verteld dat dit betere kwali levert.

Maar anderszijds schijnen de D-Sub aansluitingen op de Samsung 913N (zonder DVI) ook goed te zijn...

* Anoniem: 124171 is freaking out! hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Tja als je het geld hebt kun je er een nemen met DVI van een ander merk met hetzelfde panel.
Maar dat heb ik niet gedaan omdat ik ten 1e niet via mijn werk kan krijgen (waar ik dus voor inkoopsprijs kan kopen)
En ten 2e is/vind ik het design van de samsung gewoon super.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04

robhof

Lembongan view

De Samsung 913N kan je gewoon bij Dixons bekijken en misschien zit er bij jou in de buurt ook een winkel die de BenQ 937s heeft staan. Om evt. teleurstellingen te voorkomen, is het wel verstandig het scherm wat je wilt eerst in het echt te zien.

Overigens ben ik zeer tevreden met mijn 913N! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

robhof schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:14:
De Samsung 913N kan je gewoon bij Dixons bekijken en misschien zit er bij jou in de buurt ook een winkel die de BenQ 937s heeft staan. Om evt. teleurstellingen te voorkomen, is het wel verstandig het scherm wat je wilt eerst in het echt te zien.

Overigens ben ik zeer tevreden met mijn 913N! _/-\o_
100% mee eens, ik heb hem eerst ook uitgebreid getest!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is idd een heel goed advies, dank allen voor de reacties. Ik ga Dixons maar is onveilig maken :) Heb tevens al een webshop gevonden waar ik em voor 380 euri incl. verzending kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Daar kan ik wel inkomen eerlijk gezegd. Op m'n oude VP912s (superduur achteraf (550 euro) voor een TN paneel) viel ook prima met Fireworks te werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 17:41
Iejoor schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 16:59:
[...]
Heb ze net gemaild met de vraag of hun pixelgarantie ook geldt voor dode subpixels (ben namelijk nog steeds als de dood dat ik straks daarmee zit :)). Het blijft echter moeilijk, P19-2 of VP191b... ;(
Weet je inmiddels al of het ook geldt voor subpixels? Ik ben namelijk van plan een BenQ FP937S+ te bestellen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Denk dat het per Dixons verschilt ej :) Hier bij de Dixons in Roosendaal hebben ze alleen spul van Packard Bell/HP enz. staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Owh crap idd jah, ik kan me vaag herrineren (de tijd dat ik nog in winkels kocht 2000 B.C :P) dat ze in Arnhem idd ook alleen HP of Packard Hell hebben.

Hmm naja ik probeer het in ieder geval, er zijn nog meer winkels in Arnhem, Dynabyte,Paradigit etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 17:41
oh sorry voor de onduidelijkheid maar ik bedoelde dat ik wou bestellen bij Azerty Hardware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 08:21
Anoniem: 124171 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:08:
Dat is het juist hehe, ik heb zoveel gelezen dat ik echt compleet in de war ben, ik heb overigens de foto's gezien van je opstelling (TOP!!) maar ik las namelijk ook in de startpost over de BenQ omdat deze een DVI aansluiting heeft en dat ik heb ik ook op me kaart zitten en mij is verteld dat dit betere kwali levert.

Maar anderszijds schijnen de D-Sub aansluitingen op de Samsung 913N (zonder DVI) ook goed te zijn...
Als je liever de Samsung 913N hebt, maar ook liever een monitor met DVI hebt, zou je ook eens over de grens in Duitsland kunnen gaan shoppen. Bij www.atelco.de hebben ze de Samsung 913B voor 399 euro. Dit is volgens mij hetzelfde scherm als de Samsung 913N, maar dan met DVI aansluiting en een in hoogte verstelbare voet met pivot-functie. Zit er zelf ook over te denken om dat scherm misschien maar daar te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Laatst online: 23-06 16:04
Ik had een half jaar geleden een laptop met een strak TFT scherm. Het was een 17" scherm met een resolutie van 1600 x 1200. Nu zou ik graag een 17" of nog beter een 19" TFT kopen die deze resolutie aankan. Zelf heb ik me al rond gezocht zonder tegen een mooi scherm aan te zijn gelopen. Wie heeft er al eens z'n los TFT scherm gezien. En wie heeft er misschien wel ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Neptunus schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:14:
Ik had een half jaar geleden een laptop met een strak TFT scherm. Het was een 17" scherm met een resolutie van 1600 x 1200. Nu zou ik graag een 17" of nog beter een 19" TFT kopen die deze resolutie aankan. Zelf heb ik me al rond gezocht zonder tegen een mooi scherm aan te zijn gelopen. Wie heeft er al eens z'n los TFT scherm gezien. En wie heeft er misschien wel ervaring mee?
17 en 19" schermen die deze resolutie als native ondersteunen bestaat niet... dan moet je net 1 slag groter gaan: 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
DJMarcel schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:07:
Als je liever de Samsung 913N hebt, maar ook liever een monitor met DVI hebt, zou je ook eens over de grens in Duitsland kunnen gaan shoppen. Bij www.atelco.de hebben ze de Samsung 913B voor 399 euro. Dit is volgens mij hetzelfde scherm als de Samsung 913N, maar dan met DVI aansluiting en een in hoogte verstelbare voet met pivot-functie. Zit er zelf ook over te denken om dat scherm misschien maar daar te gaan halen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon de Benq FP937s+ halen, zelfde paneel als in de 913N, wel DVI ingang en veel goedkoper dan de 913B, 355 euro.

Als je hoogte verstelbaar + kantelbaar scherm+ DVI en hetzelfde paneel wilt is er de Hyundai 90D+, ook goedkoper, namelijk 375 euro. Koop je bovendien in NL dus minder gezeik.

[ Voor 14% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nieuws: TomsHardware test Viewsonic VX924

Het eerste (AUO) overdrive TN paneel.
The VX924 did fairly well in the area of color fidelity; colors were faithfully reproduced.
En het zwart is volgens THG nog dieper dan bij het overdrive MVA panel van de Viewsonic VP191b! 0.26nits (VX924) versus 0.34nits voor de VP191b. Het wit is gewoon niet superfel, en dat hoeft ook niet gezien veel mensen het contrast/de helderheid gewoon omlaag schroeven.
The VX924 is the best monitor we've seen in a long time from this point of view. The black was very deep (0.26 nits) with a good brightness level that's not blinding - 159 nits. This is good to see at a time when most manufacturers are pushing brightness excessively at the expense of user comfort. The resulting contrast is excellent.
Het beeld is ook erg mooi egaal (dus niet dat het wit ergens minder wit is als ergens anders enz.)
From this point of view, the VX924 was just about perfect. The light intensity was very uniform, so no unsightly halos of light were visible during use.
De gemiddelde reponsetijd is wel lager dan bij 8ms TN panelen, maar de overdrive functie blijkt niet zo effectief als bij VA panelen:
Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/display/20050602/images/vx924_latency.gif
Wel een groot nadeel was de matige prestaties in films:
On the other hand, the video experience was fairly mediocre. A lot of noise was visible in scenes where there was smoke or certain color gradients, like a sunset for example. It was unpleasant to watch, and the performance here was clearly not as good as the ViewSonic VP191b/s.
Niet echt een aanrader dus, kleurechtheid was goed, maar alleen in stilstaande beelden, zwart was erg diep, maar prestaties in films waren bagger, scherm vertoont iets minder ghosting dan huidige 8ms panelen, maar niet schokkend veel minder.

[ Voor 145% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik heb het artikel grondig gelezen en vond het opvallend dat de verbetering van een VP191B naar de VX924 versie weinig spectaculair is. Sterker nog, op sommige punten schiet ook deze monitor ernstig tekort.

De vraag is dan ook of de technische verbetering het prijsverschil wel waard is.

In games blinkt ook deze monitor niet uit, in video-opnamen presteert hij ver onder de maat en wat er dan resteert is een goede bruikbaarheid in office-applicaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Guardian Angel op 02-06-2005 19:45 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik heb het artikel grondig gelezen en vond het opvallend dat de verbetering van een VP191B naar de VX924 versie weinig spectaculair is.
Duh :) De VX924 is niet bedoeld als verbetering van de VP191b en komt zelfs uit een lagere klasse (en is goedkoper). De VP191b komt uit de pro-serie, de VX924 komt uit de x-serie. Ik zou em zelf iig niet kopen.

Het diepe zwart vind ik wel weer killer voor een TN paneel. Want wat boeit een extreem hoge helderheid als je die in de OSD toch omlaag schroeft naar 50%... Kun je je net zo goed richten op een diep zwart en een niet-extreme-maar-hoog-genoege helderheid, dat wil ik Samsung ook weleens zien doen :)

De VP191b blijft toch TomsHardware's favoriet en ook van enkele andere sites en ook mijn favoriet van verkrijgbare+betrouwbare TFT's (want er komt nog veel aan).

[ Voor 103% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

@Yokozuna: op samsung na, welke merken komen dan nog meer aan met nieuwe tft's?

btw: Had azerty.nl gemaild of ze ook de P19-2 Black konden leveren :. Het antwoord is helaas nee. :'( :'( :'(

[ Voor 45% gewijzigd door Darth Punk op 02-06-2005 20:14 ]

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De Belinea 101920 (ref. 111919), de Fujitsu P19-2, de Benq FP91E en dus de Viewsonic VX924

Overdrive MVA, Overdrive PVA, Overdrive MVA, Overdrive TN

Naast de Samsung 193P Plus komt er in de herfst ook nog een Samsung TFT met 1500:1 contrast, hoogste tot nu toe is 1000:1 bij 17/19" TFT's. Het contrast kan ook zeggen dat de TFT een superfel wit heeft ipv. een diep zwart, maar ik denk wel dat het zwart van die TFT er diep gaat worden :)

[ Voor 94% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Wat een K*Tzooi!!!! Na de berichten dat diegene die een 8ms xerox paneel hadden op de doos een sticker hadden staan met daarop 8ms (ik dus niet) en dat de 8ms schermen pas vanaf januari 2005 worden gemaakt (die van mij uit dec 2004) even een mailtje gestuurd naar Progress. Heb ik naar alle waarschijnlijkheid toch het verkeerde scherm meegekregen en dat terwijl ik het daar nog extra heb nagevraagd :( :( :(

K*t zooi nu kan ik dus nog eens een keertje op en neer om het scherm te ruilen (minimaal 2,5 uur in de auto grrrrr)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Yokozuna schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 19:47:
[...]
Duh :) De VX924 is niet bedoeld als verbetering van de VP191b en komt zelfs uit een lagere klasse (en is goedkoper). De VP191b komt uit de pro-serie, de VX924 komt uit de x-serie. Ik zou em zelf iig niet kopen.
Tja, dat heb ik weleens, een off-day. Tijd voor vakantie. Tot over drie weken, hou de boel scherp. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
DjWannaB2002 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:03:
Wat een K*Tzooi!!!! Na de berichten dat diegene die een 8ms xerox paneel hadden op de doos een sticker hadden staan met daarop 8ms (ik dus niet) en dat de 8ms schermen pas vanaf januari 2005 worden gemaakt (die van mij uit dec 2004) even een mailtje gestuurd naar Progress. Heb ik naar alle waarschijnlijkheid toch het verkeerde scherm meegekregen en dat terwijl ik het daar nog extra heb nagevraagd :( :( :(

K*t zooi nu kan ik dus nog eens een keertje op en neer om het scherm te ruilen (minimaal 2,5 uur in de auto grrrrr)
Ik zou me dan ook ZWAAR genaait voelen, als je toch nog een 2e Xerox gaat halen zou ik hem echt in de winkel daar willen testen, zonder gezeur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Yokozuna schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 17:56:
[...]

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon de Benq FP937s+ halen, zelfde paneel als in de 913N, wel DVI ingang en veel goedkoper dan de 913B, 355 euro.

Als je hoogte verstelbaar + kantelbaar scherm+ DVI en hetzelfde paneel wilt is er de Hyundai 90D+, ook goedkoper, namelijk 375 euro. Koop je bovendien in NL dus minder gezeik.
De BenQ FP937s+ wil ik niet omdat deze dus geen in hoogte verstelbare voet heeft en ik het uiterlijk van de monitor veel minder vind. Het prijsverschil van 44 euro heb ik daar graag voor over. De Hyundai 90D+ is alleen goedkoper bij één bepaalde webshop en de prijs bij andere winkels is al snel ver boven de 400 euro. Bovendien koop ik een monitor liever in een winkel dan via internet en hier in de buurt zijn zover ik weet geen winkels die de 90D+ verkopen, terwijl ik vlak bij de Duitse grens woon en de 913B daar dus zo even kan gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

WHY :? zij leveren een verkeerd product en draaien dus op voor de kosten voor het terugsturen en opsturen van je scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Inderdaad, hen valt alles te verwijten, niet jou!
Bovendien koop ik een monitor liever in een winkel dan via internet en hier in de buurt zijn zover ik weet geen winkels die de 90D+ verkopen, terwijl ik vlak bij de Duitse grens woon en de 913B daar dus zo even kan gaan halen.
Dat is dan een betere keuze ja :) Als je hem haalt maak meteen wat foto's!

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144877

Wat een K*Tzooi!!!! Na de berichten dat diegene die een 8ms xerox paneel hadden op de doos een sticker hadden staan met daarop 8ms
van de Xerox weet ik het niet, dacht eigenlijk van niet. Van de viewsonic hangt er in elk geval zon sticker op de doos.
n00bs schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:14:
[...]

WHY :? zij leveren een verkeerd product en draaien dus op voor de kosten voor het terugsturen en opsturen van je scherm...
en jij gelooft dat?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 144877 op 02-06-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Waarom niet? Een beetje winkel doet het ook nog, al is het wel zo dat je dan een tijdje door moet blijven zeuren. Maar als klant sta je wel in je recht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LifeTecH schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:54:
[...]

Waarom niet? Een beetje winkel doet het ook nog, al is het wel zo dat je dan een tijdje door moet blijven zeuren. Maar als klant sta je wel in je recht ;)
Als ze heel vriendelijk zijn wel. Normaal is alles wat je terugzendt voor eigen rekening, ook al werkt het compleet niet.
En in je recht weet ik nog zo niet:
1)je moet bewijzen dat het idd een verouderd model is
2)je moet bewijzen dat je het nieuwe model betaald hebt
3)ik geloof dat ie hem zelf gaan ophalen is, dus was hij bij de overhandiging
4)het scherm werkt

Wat niet nalaat dat als het idd een oud model is, je flink van je voeten moet maken en proberen iets uit de wacht te slepen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 144877 op 02-06-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Ik zou me dan ook ZWAAR genaait voelen, als je toch nog een 2e Xerox gaat halen zou ik hem echt in de winkel daar willen testen, zonder gezeur!
Dat was mijn idee dus ook. Want heb nu een scherm zonder dode pixels daar wil ik er dan ook eentje voor terug.
Dat denk ik dus ook, ga hem alleen dus liever zelf halen zodat ik het nieuwe scherm zelf kan uitproberen daar op dode pixels, plus dan zit ik weer en week zonder scherm (mn oude namelijk de dag erna al verkocht) en dat kan natuurlijk niet :p
van de Xerox weet ik het niet, dacht eigenlijk van niet. Van de viewsonic hangt er in elk geval zon sticker op de doos.
Dat weet ik wel want heb een mailtje van ze terug waarin ze dat bevestigen.

Kortom dat wordt maandag of dinsdag weer op en neer, tenzij zij een betere oplossing hebben. Zit dan toch echt richting de service aan je eigen deur te denken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 144877 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:03:
[...]

Als ze heel vriendelijk zijn wel. Normaal is alles wat je terugzendt voor eigen rekening, ook al werkt het compleet niet.
En in je recht weet ik nog zo niet:
1)je moet bewijzen dat het idd een verouderd model is
2)je moet bewijzen dat je het nieuwe model betaald hebt
3)ik geloof dat ie hem zelf gaan ophalen is, dus was hij bij de overhandiging
4)het scherm werkt

Wat niet nalaat dat als het idd een oud model is, je flink van je voeten moet maken en proberen iets uit de wacht te slepen ;)
1) Dat hebben ze in een mailtje zelf al toegegeven omdat er op de 8ms panelen een sticker moet zitten en dat zit er niet, plus dat deze uit dec 2004 komt (staat achterop) en dat terwijl de 8ms panelen pas vanaf jan 2005 gemaakt worden.
2) Ik heb de bon nog gewoon dus daar staat het model op
3) Ik heb nog nagevraagd of het een 8ms paneel was en toen werd ja gezegd, en mondelinge toezegging is ook rechtsgeldig.
4) Klopt maar het is niet het scherm dat ik gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DjWannaB2002 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:07:
[...]

1) Dat hebben ze in een mailtje zelf al toegegeven omdat er op de 8ms panelen een sticker moet zitten en dat zit er niet, plus dat deze uit dec 2004 komt (staat achterop) en dat terwijl de 8ms panelen pas vanaf jan 2005 gemaakt worden.
2) Ik heb de bon nog gewoon dus daar staat het model op
3) Ik heb nog nagevraagd of het een 8ms paneel was en toen werd ja gezegd, en mondelinge toezegging is ook rechtsgeldig.
4) Klopt maar het is niet het scherm dat ik gekocht heb.
ok, maar dan nog zijn ze niet verplicht om je vervoerskosten terug te betalen, een nieuw scherm moeten ze wel leveren natuurlijk(daar discussieer ik niet over).
Maar als je hard genoeg dreigt zullen ze wel voor een compensatie zorgen zekers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Hoe dan ook ik ga het toch zelf ophalen. Ze willen me nu, na deze toch wel blunder vind ik) toch wel tegemoed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76236

Ik wil dus zeker weten een TFT scherm halen. Momenteel heb ik een Dell Trinitor 17 inch uit 1999. Deze is gewoon TOP! Alleen omdat mijn kamer maar slechts 2 bij 3 meter is het veelste heet in mijn kamer. Ik wil dus een nieuwe.

Voor mijn gevoel zijn er maar 2 opties.

De BenQ en de Samsung zowel beide in 8ms. Beide zijn zeer schaars. Mijn voorkeur gaat uit naar de BenQ omdat hij dvi heeft. Ik zag op mycom.nl deze staan;

Merk iiyama
Type E480S-W3
Schermgrootte 19 inch
Helderheid 300 cd/m2
Contrast 700:1
Responsetijd 8 ms
Inkijkhoek horizontaal 150 graden
Inkijkhoek verticaal 135 graden
Resolutie 1280 x 1024
Speakers Ja

Deze is dan zonder DVI, maar gezien zowel BenQ als Samsung bijna niet in de winkel te verkrijgen zijn ben ik aan het overwegen om de iiyama te nemen. Ik wil mijn TFT scherm gewoon in de winkel kopen ipv pixel. Ik wil gewoon terplekke kunnen zien als de tft al dode pixels heeft voordat ik hem in gebruik neem. Is de iiyama vergelijkbaar aan de samsung / benq / hyundai?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 10-07 13:20
Ik heb laatst mijn Xerox XA7-19i 16ms teruggestuurd naar sallandautomatisering.
Nu kreeg ik het aanbod om voor een meerwaarde van wel 36E de 8ms versie te krijgen.
Geachte heer,

Wij hebben uw monitor ontvangen en getest. Dit blijkt inderdaad een 16ms
monitor te zijn. Helaas door een fout op onze website hebt u besteld een 8ms
monitor en geleverd en betaald een 16ms monitor. Ik kan u echter wel een 8ms
monitor leveren maar dan dient u wel bij te betalen met een bedrag van €
36.--. Dan kan ik u de monitor leveren van 8ms. Mijn excuus dat het verkeerd
op de website stond. Ik kan u ook het volledig aankoop bedrag retourneren of
eventueel een andere monitor in bestelling zetten welk u wenst te ontvangen.
Het verschil hiervan dient u bij te betalen of krijgt u retour van ons.
Graag hoor ik van u.

Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXX
Salland Automatisering
Afdeling RMA
Maar hoe moet ik dit opvatten?
Zit er echt zo een prijs vershil in de versies? En moet ik het doen?
Want ik vind het verder wel een zeer goede TFT. Ook zijnde voor een 16ms.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 144877 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 22:11:
[...]

ok, maar dan nog zijn ze niet verplicht om je vervoerskosten terug te betalen, een nieuw scherm moeten ze wel leveren natuurlijk(daar discussieer ik niet over).
Maar als je hard genoeg dreigt zullen ze wel voor een compensatie zorgen zekers?
Ze zijn dit wettelijk gezien wel....

Maar goed ik snap dat hij zelf zijn scherm eerst wil zien, je moet gewoon brutaal genoeg zijn en vragen wat je voor alle toestanden krijgt en ook rekening houdend met het feit dat je x kilometer moet rijden, brandstof etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

The_Greater schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:12:
Ik heb laatst mijn Xerox XA7-19i 16ms teruggestuurd naar sallandautomatisering.
Nu kreeg ik het aanbod om voor een meerwaarde van wel 36E de 8ms versie te krijgen.

[...]
Ik weet niet wat je betaald hebt, maar ik zou niets meer gaan betalen voor die 8ms versie. Dan zou ik lekker die nieuwe Belinea kopen of een ander scherm voor rond de 400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De fout op de website is niet dermate schokkend dat het niet direkt duidelijk is dat de prijs niet correct is. Om die reden kon je gerust verwachten dat er voor die prijs een 8 ms TFT geleverd zou worden.

Salland moet niet zeuren en gewoon de door jou bestelde LCD leveren tegen de prijs zoals die op de website stond.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 10-07 13:20
n00bs schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:15:
[...]

Ik weet niet wat je betaald hebt, maar ik zou niets meer gaan betalen voor die 8ms versie. Dan zou ik lekker die nieuwe Belinea kopen of een ander scherm voor rond de 400 euro
Ik neem aandat je de TFT bedoeld die in de startpost staat.
De Belinea 101920. Toevallig dezelfde pannel als die van Xerox?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:14:
[...]

Ze zijn dit wettelijk gezien wel....
prove it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Greater schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:12:

Vooral niet doen. Goed dreigen en zagen en als ze niet plooien laten terugbetalen en dan vooral veel slechte reclame op forums maken }) Mss hen eens naar dit forum doorverwijzen, kan mss helpen. Als je al aan zulke afzetterij zou beginnen mee te doen, waar eindigt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

zoek maar op ik weet dat het er staat, ik heb mij niet te bewijzen tov jou ;)
dat het in de wetboeken staat, is voor mij voldoende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
Guardian Angel schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:15:
De fout op de website is niet dermate schokkend dat het niet direkt duidelijk is dat de prijs niet correct is. Om die reden kon je gerust verwachten dat er voor die prijs een 8 ms TFT geleverd zou worden.

Salland moet niet zeuren en gewoon de door jou bestelde LCD leveren tegen de prijs zoals die op de website stond.
Precies, dit is hetzelfde als met verschillen tussen prijzen op schappen en aan de kassa. Als van de prijs op het schap niet heel duidelijk is dat deze onjuist is, is dat de geldende prijs. In dit geval heb jij een 8ms monitor besteld en dus ook daarvoor betaald. Er was voor jou geen enkele aanleiding om te vermoeden dat het hier om de 16ms versie zou gaan. Ze moeten jou dus gewoon het product leveren wat je gekocht hebt. Hier hoef je zeker niet voor bij te betalen. Als ze niet willen meewerken kun je eventueel gaan dreigen met de consumentenbond, daar heb ik ook al vaker iets mee bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk

Darth Punk

professionalized prutz0r

iemand al wat gehoord van Acer AL1951ms? dat is een tn panel met 8ms en heeft zowel een d-sub als een DVI aansluiting.

in de prijswatch staat ie voor 360,58 bij central point b.v.

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernstblaauw
Op de site van Azerty stond dat de Fujitsu-Siemens P19-2 op voorraad was bij de leverancier en dat de levertijd daarom 2-3 werkdagen was. Helaas, dit bleek een foutje te zijn. Hopelijk komt er enige schot in de levering van deze schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Anoniem: 76236 schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 23:04:
Ik wil dus zeker weten een TFT scherm halen. Momenteel heb ik een Dell Trinitor 17 inch uit 1999. Deze is gewoon TOP! Alleen omdat mijn kamer maar slechts 2 bij 3 meter is het veelste heet in mijn kamer. Ik wil dus een nieuwe.

Voor mijn gevoel zijn er maar 2 opties.
[...]
Deze is dan zonder DVI, maar gezien zowel BenQ als Samsung bijna niet in de winkel te verkrijgen zijn ben ik aan het overwegen om de iiyama te nemen. Ik wil mijn TFT scherm gewoon in de winkel kopen ipv pixel. Ik wil gewoon terplekke kunnen zien als de tft al dode pixels heeft voordat ik hem in gebruik neem. Is de iiyama vergelijkbaar aan de samsung / benq / hyundai?

alvast bedankt!
Nog even geduld want IIyama komt binnenkort met een nieuwe IIYama E481s, dat is de DVI versie van de 480.

B.t.w. De Benq+Samsung zijn absoluut niet schaars, alleen misschien bij bekende winkels, maar dan moet je het wel goed zeggen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Yokozuna op 03-06-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 12:15:
[...]

Dat de 913N een kleinere kijkhoek heeft en een klein beetje verloop van kleuren tov je CRT dat kan... maar minder scherp :? dat zou niet moeten kunnen.

Staat jouw scherm op zijn native resolutie ingesteld? gebruik je wel of geen drivers van je scherm? andere refreshrate geprobeerd? wat voor videokaart heb je en gebruik je daarvoor de laatste drivers?
Is het mogelijk dat er "iets" stoort op je kabel van je TFT? is het misschien zelfs mogelijk dat de kabel defect is? ga eens ergens in een winkel of waar dan ook kijken naar een 913N, want de text moet gewoon scherp zijn... en ja met DVI zal het allemaal NET iets scherper zijn, maar de 913N moet het gewoon goed doen, en zeker scherper dan een CRT.
Ik heb alles nu goed ingesteld en was toch niet helemaal tevreden ...TOT ik mijn 19" CRT ernaast zette middels de 2e DVI poort op mn video kaart ..nu kon ik het echt goed vergelijken .....

Blijkt gewoon dat ik 8)7 ben .... de 913N is vele malen scherper met vergeleken met de CRT schitterende kleuren ......

:X

voel me een beetje dom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Don't underestimate the power of native resolutions ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Anoniem: 89464 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:10:
[...]

Ik heb alles nu goed ingesteld en was toch niet helemaal tevreden ...TOT ik mijn 19" CRT ernaast zette middels de 2e DVI poort op mn video kaart ..nu kon ik het echt goed vergelijken .....

Blijkt gewoon dat ik 8)7 ben .... de 913N is vele malen scherper met vergeleken met de CRT schitterende kleuren ......

Gelukkig dat je het zelf zegt ;)
Maar misschien is dat zo'n psychologisch effect, je verwacht er een bepaald iets van en als je dat te hoog inschat lijkt het lelijk.
Net als andersom je denkt dat je nieuwe speakers mooier klinken tot je een blinde luistertest doet.
Puur omdat je denkt 'die zijn nieuwer dus mooier' en dan is dat ok zo (door een gedachte kronkel oid).

Maar al met al, weer een tevreden persoon.
Maak je nog een review?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:04

robhof

Lembongan view

Een TFT is ook wennen als je jaren achter een CRT hebt gezeten; misschien dat dat ook meespeelt! Ik werd in het begin gek van die enorme bak licht die m'n 913N produceert, maar ben er helemaal aan gewend. Erger me nu aan de wazige Sony 17" op m'n werk, waarachter in dit bericht nu zit te typen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 89464 schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:10:
[...]

Gelukkig maar dat het nu wel goed werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
robhof schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 10:44:
Een TFT is ook wennen als je jaren achter een CRT hebt gezeten; misschien dat dat ook meespeelt! Ik werd in het begin gek van die enorme bak licht die m'n 913N produceert, maar ben er helemaal aan gewend. Erger me nu aan de wazige Sony 17" op m'n werk, waarachter in dit bericht nu zit te typen... 8)
Ik heb exact dezelfde ervaring als jij. Wat een partij licht komt er van die SyncMaster 913N! Heb brightness op 30 gezet, meer dan voldoende voor mij. Kleuren zijn ook prima, alleen het zijn er net een paar te weinig door gebruik van TN paneel. Maar de scherpte van de letters en de reactietijd gaven bij mij de doorslag. Ik kan weer even vooruit. :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.