Het grote Dell 2005FPW topic deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 09:06
Hoor net dat die van mij is binnengekomen. Zo (helaas :() eerst even werken, zal hem vanavond is testen op pixels/bleeding en wat foto's maken :). Ik hoop dat ik net zo'n geluk heb als Arnout :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Kijkeenolifant op 22-06-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92875

Top beeldscherm, maar vervloek dell dat ze na zo'n lange productie tijd dit probleem niet echt verholpen hebben.
Ik ga dell ook maar eens een belletje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:43

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 92875 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:40:
Top beeldscherm, maar vervloek dell dat ze na zo'n lange productie tijd dit probleem niet echt verholpen hebben.
Tja, ze testen 'm vast niet in het donker. Maar ik heb vernomen (niet uit betrouwbare bron, las op een ander forum dat een medewerker van Dell dat zei) dat er over niet al te lange tijd een opvolger komt van dit scherm. Ik kon echter niet zo lang wachten, ik wilde *NU* dat scherm hebben :) het scherm is heel bruikbaar, maar je moet 'm dus niet in het donker willen gebruiken :)

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het volgende scherm precies hetzelfde probleem heeft, alleen in andere hoeken. Maar hopelijk geen dode en/of active pixels, want die heb ik nu ook niet...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals je kan zien zitten er 2 lichte plekken in, op de foto lijkt het iets minder dan in het echt. Verder heeft het scherm geen dode pixels. Zou dit een reden zijn om hem terug te sturen en er op vooruit te gaan ?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~west2985/IMG_0099.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxsius
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2023
Na lang "twijfelen" heb ik hem dan ook besteld op 21 juni jl. nu hopen dat die van mij ook pixel - en bleeding vrij is :D

Weten jullie hoe het UPS-tracking gebeuren werk? Ik heb de codes van de elektronische pakbon gekopieerd en gepast op de ups-site maar elke keer krijg ik de melding dat de zending niet bekend is terwijl op de site van Dell staat dattie vezonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:26
Anoniem: 92875 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:42:
Zoals je kan zien zitten er 2 lichte plekken in, op de foto lijkt het iets minder dan in het echt. Verder heeft het scherm geen dode pixels. Zou dit een reden zijn om hem terug te sturen en er op vooruit te gaan ?

[afbeelding]
Het is allereerst de vraag, of je erop vooruit gaat. Maar het hangt ervanaf of je er zelf mee kan leven of niet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

precies, ik irriteer me er wel aan. Maar als ik hier de ervaringen lees hebben sommige nog grotere afwijkingen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 20:36

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Kun je hem niet openschroeven en de druk op het paneel weghalen? Een schroefje ietsje losser ofzo?
Want daar ligt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb geen idee hoe je dat zou moeten doen! toevallig ergens documentatie erover ?

hmnz, zo ziet hij eruit als je de kap eraf haalt:

http://images.anandtech.c...ell/2005fpw/dell_open.jpg

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 92875 op 22-06-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Phyxsius: Vrij lijp, maar dit duurt een paar dagen voordat het werkt. De indicatie van Dell klopt redelijk trouwens met 1 of 2 dagen speling.

EDIT: Net uitgepakt aangesloten, camera leeg (lekker...). Anyway ik heb Sarks bleeding maar dan in spiegelbeeld en iets minder erg dan op zijn foto. Voorlopig stoor ik me er niet echt aan, vooral niet in Windows enzo. Dus ja ik kijk het nog even aan. Heb trouwens ook 2 dode pixels :(. Midden op het scherm, het is niet echt storend, maar wel als je erop let. Wat is precies de policy over terugsturen?

[ Voor 61% gewijzigd door Kijkeenolifant op 23-06-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens de tracker van Dell zijn mijn monitoren vandaag verstuurd en komen ze mrogen binnen :D
Dat terwijl in de e-mail staat dat de verwachte leverdatum de 29e zou zijn.
Zou wel snel zijn als ze morgen binnen zijn :9 5 dagen levertijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:46

_Arthur

blub

Allesisbezetgvd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 22:46:
Phyxsius: Vrij lijp, maar dit duurt een paar dagen voordat het werkt. De indicatie van Dell klopt redelijk trouwens met 1 of 2 dagen speling.

EDIT: Net uitgepakt aangesloten, camera leeg (lekker...). Anyway ik heb Sarks bleeding maar dan in spiegelbeeld en iets minder erg dan op zijn foto. Voorlopig stoor ik me er niet echt aan, vooral niet in Windows enzo. Dus ja ik kijk het nog even aan. Heb trouwens ook 2 dode pixels :(. Midden op het scherm, het is niet echt storend, maar wel als je erop let. Wat is precies de policy over terugsturen?
Je kan altijd een beroep doen op de wet Koop-op-Afstand. Dus je kan het product zonder opgaaf van reden altijd retour sturen (retour-verzend kosten voor de koper). De verkoper dient dan binnen 30dagen het betaalde bedrag te retourneren.

En verder hanteert dell volgens mij een 6-pixel-stuk policy. Zover ik ergens heb kunnen lezen. (Pin met er niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

_Arthur schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:19:
[...]
Je kan altijd een beroep doen op de wet Koop-op-Afstand. Dus je kan het product zonder opgaaf van reden altijd retour sturen (retour-verzend kosten voor de koper). De verkoper dient dan binnen 30dagen het betaalde bedrag te retourneren.

En verder hanteert dell volgens mij een 6-pixel-stuk policy. Zover ik ergens heb kunnen lezen. (Pin met er niet op vast).
En wat let je om Dell telefonisch door te geven dat je 6 dode pixels hebt? Ze sturen niemand langs, maar je krijgt gelijk een nieuw scherm opgestuurd. Stuur die van jou daarna retour en er kraait geen haan naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Mja ik kan altijd zeggen dat het vanwege de bleeding is.Heeft iemand anders al retour gedaan? Mijn grootste 'vrees' is dat ik hem nu opstuur weer 1 of 2 weken kwijt ben en dan misschien weer een scherm krijg die niet helemaal 100% is. Maar als ik jou goed begrijp, krijg je eerst een nieuwe en daarna geef je hem mee terug(of zelf terug)? Edit thanks btw voor de reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door Kijkeenolifant op 23-06-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Allesisbezetgvd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:01:
Mja ik kan altijd zeggen dat het vanwege de bleeding is. Heeft iemand anders al retour gedaan? Mijn grootste 'vrees' is dat ik hem nu opstuur weer 1 of 2 weken kwijt ben en dan misschien weer een scherm krijg die niet helemaal 100% is. Maar als ik jou goed begrijp, krijg je eerst een nieuwe en daarna geef je hem mee terug(of zelf terug)? Edit thanks btw voor de reacties.
Op dit moment is mijn scherm inderdaad onderweg (staat al in de UPS tracker), EN mijn oude scherm staat nog gewoon op mijn bureau. Ik ben er nog niet zeker van hoe het terugsturen in zijn werk gaat, wellicht neemt UPS bij het afleveren van het nieuwe scherm het oude scherm gelijk mee. Ik zie het wel. Als er weer iets mis is met het nieuwe scherm gaat dat scherm ook net zo makkelijk weer retour. Geen probleem. Ik heb flink wat betaald voor dat scherm, dan wil ik ook een 100% goed product. Het scherm is gewoon perfect voor mijn doeleinden, maar mag wat beter in elkaar gezet worden. Voor de rest heb ik GEEN klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laat even weten hoe jij dat voor elkaar heb gekregen ( het terug sturen). Grote doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Allesisbezetgvd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:01:
Maar als ik jou goed begrijp, krijg je eerst een nieuwe en daarna geef je hem mee terug(of zelf terug)? Edit thanks btw voor de reacties.
De oude wordt gelijk mee terug genomen bij levering van de nieuwe.

Om dit dus te versnellen: pak je oude op de dag van levering in en zorg dat deze al klaar staat in de oude verpakking (ik neem aan dat men deze doos wel een weekje bewaard doorgaans).

Wat Spotmatic al zei: zeg dat er 6 defecte pixels op je scherm zitten en je bent klaar.

Helaas heb ik er echt 6 ..

[ Voor 11% gewijzigd door _Arthur op 23-06-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Voor de mensen die nog twijfelen, hoe genieten is dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.plantenbak.com/00thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plantenbak.com/01thumb.jpg

Rondlopen in Far Cry is nu echt fantastisch, beetje gare screens door die sreenshot functie in Far Cry, maar het draait gewoon in 1680x1050 (net als HL²)! Wil nu al niet meer zonder iig :D. Zo nog even San Andreas testen =D.

Morgen zal ik Dell trouwens eens bellen om te informeren hoe het nou precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Arthur schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 22:32:
[...]

De oude wordt gelijk mee terug genomen bij levering van de nieuwe.

Om dit dus te versnellen: pak je oude op de dag van levering in en zorg dat deze al klaar staat in de oude verpakking (ik neem aan dat men deze doos wel een weekje bewaard doorgaans).

Wat Spotmatic al zei: zeg dat er 6 defecte pixels op je scherm zitten en je bent klaar.

Helaas heb ik er echt 6 ..
Als ik uitleg dat ik enorme bleeding heb neem ik aan dat ze het scherm toch ook terug nemen. Zo niet moet ik dan zeggen 6 dode pixels omdat ze het vanaf dat aantal pas terug nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 92875 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:29:
[...]

Als ik uitleg dat ik enorme bleeding heb neem ik aan dat ze het scherm toch ook terug nemen. Zo niet moet ik dan zeggen 6 dode pixels omdat ze het vanaf dat aantal pas terug nemen ?
Wat doe je moeilijk man, zeg gewoon dat je beide hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144415

Phyxsius schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:27:
Na lang "twijfelen" heb ik hem dan ook besteld op 21 juni jl. nu hopen dat die van mij ook pixel - en bleeding vrij is :D

Weten jullie hoe het UPS-tracking gebeuren werk? Ik heb de codes van de elektronische pakbon gekopieerd en gepast op de ups-site maar elke keer krijg ik de melding dat de zending niet bekend is terwijl op de site van Dell staat dattie vezonden is.
Ik heb op don. 16-06 ook mijn Dell 2005FPW besteld. Je krijgt daarna van Dell een "orderbevestiging" via de email. In de email staat een link naar "orderstatus" en "afleverdatum", waarbij je je ordernummer en klantnummer moet invullen, op dezelfde plek vindt je een link naar UPS waarbij je je dozen kan volgen ... de mijne had ik op din. 22-06 binnen, één doos met het scherm en één doosje met de 230V stekkersnoer. Blijkbaar kan dat niet samen in 1 doos ? Als je niet thuis wil zitten wachten, kan je ook een tel. nummer bellen en het laten afleveren bij een postkantoor bij je in de buurt.

Mijn scherm is vooralsnog foute pixel vrij. :)
En mijn eerste indruk is overweldegend mooi schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Oke dit gaat heel onwaarschijnlijk klinken, maar het is echt zo. Ik zet vandaag mijn pc aan, zijn die zwarte puntjes weg :o. Geen idee hoe het kan, het was geen stof of whatever dat had ik natuurlijk de 1e keer dat ie aanging al gecheckt. Evengoed is dit echt te perfect, aangezien ik vrij weinig bleeding heb. Is toch 90 dagen garantie btw? Dan kan ik hem altijd later nog terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Allesisbezetgvd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:05:
Oke dit gaat heel onwaarschijnlijk klinken, maar het is echt zo. Ik zet vandaag mijn pc aan, zijn die zwarte puntjes weg :o. Geen idee hoe het kan, het was geen stof of whatever dat had ik natuurlijk de 1e keer dat ie aanging al gecheckt. Evengoed is dit echt te perfect, aangezien ik vrij weinig bleeding heb. Is toch 90 dagen garantie btw? Dan kan ik hem altijd later nog terugsturen.
Mooi man! Mijn ruilscherm komt als het goed is vandaag aan (volgens UPS is-ie onderweg vanuit Apeldoorn, 25 kilometer verderop). Enne... 90 dagen? Je hebt maar liefst drie jaar garantie hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Ow helemaal nice. Cool trouwens dat de nieuwe zo snel komt, als je hem niet meteen mee terug mag sturen, maak even foto's van de dual opstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94652

Die 2 van mij zijn vandaag ook onderweg vanuit Apeldoorn (ongeveer 40km). Eens kijken wie ze eerder krijgt ;)

Ik zal zsm wat pics van de dual opstelling maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 94652 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:43:
Die 2 van mij zijn vandaag ook onderweg vanuit Apeldoorn (ongeveer 40km). Eens kijken wie ze eerder krijgt ;)
Hoho, ik heb de oudste rechten :P
Ik zal zsm wat pics van de dual opstelling maken.
Ben benieuwd! Ik heb volgens mij nog geen 2 stuks 2005fpw's naast elkaar gezien. Waar heb je trouwens twee exemplaren voor nodig? Videobewerkingssoftware met de tijdlijn links en rechts de preview monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxsius
Als het goed is komt die van mij ook vandaag aan... en hij is ook in Apeldoorn (35km) te vinden :) Kunnen we dat spul niet daar gewoon ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net gebelt met dell en een mooi verhaal over dode pixels in mijn scherm en backlight leeking. Hij vond het heel verveld voor me en zal zodra ik me service tack doorgegven heb ( niet bij de hand zit op werk). een nieuwe opsutren.
Kan me gewoon niet voorstellen dat dit zo makkelijk gaat en zonder controlle ?of zal er controlle daar uitgevoerd worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-04 22:52
Allesisbezetgvd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:28:
Ow helemaal nice. Cool trouwens dat de nieuwe zo snel komt, als je hem niet meteen mee terug mag sturen, maak even foto's van de dual opstelling!
Je moet het defecte scherm onmiddelijk meegeven (anders moeten ze 2x langskomen). Tenzij je een héél geduldige UPS-guy hebt die graag twee 2005FPW's naast elkaar in actie wenst te zien, heb je pech. :)

Controle bij Dell is héél beperkt. Heb al veel omgeruild. Defecte schermen worden zonder bijkomende vragen omgeruild. Ik ben wel een business-klant, misschien dat die iets beter behandeld worden?

Had ook ooit eens een defecte draadloze muis. Een nieuwe werd met De Post opgestuurd. Van de oude muis moest ik de USB-aansluiting van de receiver + het klepje dat de batterijtjes op zijn plaats houdt opsturen naar een adres in Zwitserland (Logitech). Uit nieuwsgierigheid naar een reactie van Dell heb ik dat nooit gedaan. Ook nooit een reactie op gehad. Als ik dus gelogen had over die defecte muis, had ik er nu dus twee. :)

[ Voor 43% gewijzigd door DriesA op 24-06-2005 11:01 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Phyxsius schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:50:
Als het goed is komt die van mij ook vandaag aan... en hij is ook in Apeldoorn (35km) te vinden :) Kunnen we dat spul niet daar gewoon ophalen?
No way dat ik met dit weer in de auto ga zitten... Laat UPS de boel maar lekker zelf afleveren, daar heb ik toch voor betaald >:)

Volgens mij is er nu een UPS chauffeur die zich afvraagt waarom hij al die Delletjes in zijn laadruimte heeft... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dries_Aendekerk schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:57:
[...]

Je moet het defecte scherm onmiddelijk meegeven (anders moeten ze 2x langskomen). Tenzij je een héél geduldige UPS-guy hebt die graag twee 2005FPW's naast elkaar in actie wenst te zien, heb je pech. :)
Nou, ik heb het ding al in de doos gepropt en klaarstaan in de gang. Ik denk niet dat UPS chauffeurs heeft die interesse hebben in computer stuff, anders waren ze ook geen chauffeur geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 92875 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:57:
Kan me gewoon niet voorstellen dat dit zo makkelijk gaat en zonder controlle ?of zal er controlle daar uitgevoerd worden ?
En wat zou Dell dan moeten doen na controle? Het komt heel erg vaak voor dat dode pixels gewoon weer levend worden na een paar toevallige schokken. Dell gaat heus niet extra werk doen om WEER twee schermen om te ruilen... Nee: je hebt bij Dell recht op 3 jaar replacement service voor deze monitor (check je order maar eens) en daar verstaan ze dit dus onder: je krijgt een nieuw scherm en het oude gaat retour. Niet meer en niet minder. Well goede service overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn er nu! Pics volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Nou, ik heb het ding al in de doos gepropt en klaarstaan in de gang. Ik denk niet dat UPS chauffeurs heeft die interesse hebben in computer stuff, anders waren ze ook geen chauffeur geworden...
Dat vind ik een beetje kort door de bocht. Ik heb ook interesse in computer-stuff maar mijn job is ook iets heel anders (geen UPS-chauffeur :-)). Trouwens, toen mijn moeder vorig jaar haar iPod bestelde, was de UPS-guy die het leverde toch wel nieuwsgierig naar het nieuwe model van Apple (Clickwheel-generatie was net uit). Het was trouwens dezelfde kerel die het Dell-materiaal aflevert.

@Spotmatic: You lucky bastard!!! Met wat geluk zijn ze bij Dell helemaal vergeten dat je nog een 'defect' scherm van hen hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door DriesA op 24-06-2005 11:13 ]

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Nou, het ruilscherm is zojuist geleverd! En... het oude scherm moest gewoon blijven staan, de chauffeur vertelde dat hij nog geen opdracht had gekregen het scherm mee te nemen, dus heb ik even tijdelijk een gratis dual opstelling hahaha! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14-05 18:40
Spotmatic schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:00:
[...]

sorry voor het offtopic maar wat is dat nou voor trieste reply? :/
beetje een te hoge eigendunk van jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

bolleh schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:14:
[...]

sorry voor het offtopic maar wat is dat nou voor trieste reply? :/
beetje een te hoge eigendunk van jezelf...
Klopt, de hitte was me naar mijn hoofd gestegen, mijn excuses. :/ Overigens zit ik inderdaad ziek thuis met koorts en keelpijn, dus ik kan wel wat wartaal uitkramen... Maar back on topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxsius
Koel dat je hem hebt!!! Aan welke kant van Apeldoorn zit je want ik heb hem nog niet :) * Phyxsius zit in Zwolle...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Spotmatic schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:47:

Ben benieuwd! Ik heb volgens mij nog geen 2 stuks 2005fpw's naast elkaar gezien. Waar heb je trouwens twee exemplaren voor nodig? Videobewerkingssoftware met de tijdlijn links en rechts de preview monitor?
Ik zal zodra ze binnen zijn dan eens fotos maken, ik heb er 2 besteld namelijk als dual setup.
En waarvoor je het nodig hebt, nou ik ben nogal een ruimte verkwistend iemand op de desktop :P er staat altijd tig schermen open en dan is het handig alles naast elkaar te kunnen zetten.
Als je er eenmaal aan gewend bent wil je niet meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Phyxsius schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:28:
Koel dat je hem hebt!!! Aan welke kant van Apeldoorn zit je want ik heb hem nog niet :) * Phyxsius zit in Zwolle...
* Spotmatic zit in Ede, dus zuidelijk van Apeldoorn...

Zo, het nieuwe scherm uitgepakt en aangesloten. Eerste indruk! Fijn, geen dooie en/of hot pixels... maar de bleeding is wederom niet mals helaas... :( Zal er zo even een fotootje van maken en hier plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Spotmatic op 24-06-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hier een foto van de bleeding (wederom is het linksonder het ergst).

Afbeeldingslocatie: http://www.shmgo-zwolle.nl/temp/2005fpwklein.jpg
(clickable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Wat heb je het liefst? Twee schermen met bleeding? Of ééntje zonder? :)

Die UPS-guy hoeft jouw adres al niet meer in zijn GPS in te geven. Als hij ziet "Ede - Dell 2005FPW" weet hij al waar hij naartoe moet. :)

Als ik jou was, zou ik de frame van je eerste Dell-scherm eens losschroeven en opnieuw aanschroeven. Als het bij je eerste scherm lukt, durf je het misschien ook bij je tweede. Anders heb je niets verloren.

[ Voor 35% gewijzigd door DriesA op 24-06-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier zijn een aantal pics van mijn opstelling.
Ik heb dual om alle rotzooi van het hoofdscherm af te zetten, zoals MSN, downloadmanager etc.

Van bleeding heb ik ook wel linksonder last van, maar tot nu toe stoort het mijn niet. Ik denk dat ik even wacht met omruilen, aangezien de ruilpogingen hier niet veel verbeteringen hebben gebracht.

Ik heb gelukkig nul dode of foute pixels :9~

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/1002/oudeopstelling9gu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/5755/nieuwmetoudeopstelling4fa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img221.echo.cx/img221/9149/nieuweopstelling2yg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dries_Aendekerk schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:06:
Kan ik kiezen dan? :P
Die UPS-guy hoeft jouw adres al niet meer in zijn GPS in te geven. Als hij ziet "Ede - Dell 2005FPW" weet hij al waar hij naartoe moet. :)
Elk nadeel hep zijn voordeel :P
Als ik jou was, zou ik de frame van je eerste Dell-scherm eens losschroeven en opnieuw aanschroeven. Als het bij je eerste scherm lukt, durf je het misschien ook bij je tweede. Anders heb je niets verloren.
Tja, ik ben niet zo iemand die zijn spullen graag uit elkaar haalt. Bovendien lijkt het me nogal lastig omdat er niets los te schroeven valt: het scherm is ingepakt in twee plastic frames die in elkaar klikken. Ik denk dat ik het frame makkelijk naar de knoppen help, en dan ben ik nog verder van huis. Maar ach, ik kijk het gewoon weer twee weekjes aan en wie weet gaat de vlek gewoon uit zichzelf weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Anoniem: 94652 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:13:
<knip>

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar zijn die lelijke witte speakers gebleven? Durf je ze niet meer bij die prachtige Dell-schermen plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dries_Aendekerk schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:06:

eers lezen dan posten :( doe het soms te snel, maar wat is de kans dat zo'n bleeding plek weg trekt?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 92875 op 24-06-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 92875 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:23:
[...]
eers lezen dan posten :( doe het soms te snel, maar wat is de kans dat zo'n bleeding plek weg trekt?
Ik weet van een Amerikaan bij wie de bleeding was weggetrokken. Wie weet, het scherm omruilen kan altijd nog. Overigens hier nog wat foto's en een stap voor stap beschrijving (in het Duits) over het uit elkaar halen van het scherm (ja, ik las je post voordat je 'm editte):

http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Ik las hier een andere mogelijke oplossing voor backlight bleeding:
I think some of the major backlighting issues are not necessarily flawed monitors, but some video cards, in combination with the monitor's factory settings are causing the monitor to be overrun. The good news is that the fix is painfully obvious and simple that I was surprised I didn't even think about it.

The monitor is extremely bright and sharp out of the box. However, I don't think this brightness setting is correct. I noticed some of the images in my home page that I created with photoshop were washed out and looked black and white where there should have been a hint of sepia. Like most RPTV's that come from the factory with the image setting jacked way up to look good on a bright showroom floor, the same seems to be true of the monitor. To get my images to start to appear the way I created them I lowered the brightness down to a level of 18.

Since most of us are using the DVI input, contrast setting has to be adjusted on the video card. I lowered Contrast to 91 on my video card. YMMV.

Was the image as in your face bright at before? No, but it was much more accurate. Color gradations were more visible and there was a bit more three dimensionality to the image.

Backlighting? I thought mine was pretty severe to begin with. After adjusting, backlighting was barely visible at all. In fact, I would never have even noticed if i wasn't looking for it.

Somehow, I think the only fix that might be coming from the factory are lowered internal service menu settings. I thought I would be sending my monitor back. Now I am completely happy with it. UNless someone can get the service menu codes, I don't feel the need for further tweaking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spotmatic schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:28:
[...]

Ik weet van een Amerikaan bij wie de bleeding was weggetrokken. Wie weet, het scherm omruilen kan altijd nog. Overigens hier nog wat foto's en een stap voor stap beschrijving (in het Duits) over het uit elkaar halen van het scherm (ja, ik las je post voordat je 'm editte):

http://www.prad.de/board/...ght=&hilightuser=0&page=4
Heb die post proberen te lezen in het duits, maar werd er niet veel wijzer van. Na hem door babelfish vertaald te laten hebben nog steeds niet...wat een korm engels.

maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aha, dat verklaart wel een hoop. Ik dacht dat het bij mij na verloop van tijd minder was geworden. Maar dat zou ook wel eens de reden kunnen zijn. Alhoewel, er zat eerst een beetje rode waas bij de backlight bleeding en dat is helemaal weg. Eik is de bleeding zelf ook nauwelijks te zien. Ik zal kijken of ik vanavond een picje kan schieten (ik heb em nu een paar maanden)...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dries_Aendekerk schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:36:
Ik las hier een andere mogelijke oplossing voor backlight bleeding:
[...]
Ik ben het niet eens met die persoon. Ik heb het natuurlijk wel allemaal geprobeerd, maar je kunt een mechanisch probleem niet verminderen met softwarematige aanpassingen. In mijn geval ging de brightness en contrast wel omlaag, maar bleef de bleeding even hevig als altijd.
Overigens ter info: de brightness (van het scherm zelf) heb ik op 0 staan (ook bij mijn vorige exemplaar). Ik wil namelijk niet voorgoed blind worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxsius
Aaarrrrgggghhhhhh wat doen ze mij aan????? Die gasten van UPS hebben blijkbaar geen up-to-date TomTom Navigator in de auto. :( :( :( Wat een stelletje prutsers zijn het ook zeg dat ze niet eens een straat kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://www.koggekade.nl/zooi/ups.jpg

Kan ik er niet mee spelen van het weekend :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Phyxsius schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:31:
Aaarrrrgggghhhhhh wat doen ze mij aan????? Die gasten van UPS hebben blijkbaar geen up-to-date TomTom Navigator in de auto. :( :( :( Wat een stelletje prutsers zijn het ook zeg dat ze niet eens een straat kunnen vinden.

[afbeelding]

Kan ik er niet mee spelen van het weekend :'(
Hier zijn ze ook al niet echt handig bezig.
Vanmorgen stond de leverdatum op morgen, nu is dat weer maandag geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14-05 18:40
Spotmatic schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:24:
[...]

Klopt, de hitte was me naar mijn hoofd gestegen, mijn excuses. :/ Overigens zit ik inderdaad ziek thuis met koorts en keelpijn, dus ik kan wel wat wartaal uitkramen... Maar back on topic...
offtopic:
geeft niet, ik was zelf ook de aardigste niet ;) maargoed kan het gewoon niet uitstaan als mensen iemand beoordelen op hun beroep, het beroep dat je doet zegt lang niet altijd iets over iemand kwaliteiten. tenminste ik ga ervan uit dat de meesten mensen een bepaalde baan hebben omdat ze die leuk vinden, of omdat die veel betaald. niet omdat ze dan slim lijken ofzow B)

over dat contrast verhaal:
100% contrast is zowiezo nooit aan te bevelen, bij tft's springen de kleuren je dan werkelijk tegemoet.

ik heb mn dell op 56% contrast staan en 35% brightness. omdat ik de kleuren je anders echt tegemoet vind knallen. hij hangt trouwens via vga(niet dvi dus) aan mn imac. maar ik heb nog niet echt uitgebreid gespeeld met de controls om de 2 schermen gelijke kleuren te laten zien. voordeel is wel dat ik em lekker kan calibreren op de mac.

wel geinig, het scherm is een stuk feller dan die van me imac, en die vond ik al een heel stuk feller dan mn ibook, en die vond ik alweer een stuk feller dan mn samsung 151s's van daarvoor ;)

toch mooi, die voortschrijdende technologie :)

ohja, iedereen jaloers hier in huis, vooral het picture-in-picture met digitale tv en ps2 aangesloten maakte veel indruk :Y)

who says it aint fun to be a nerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Spotmatic schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 11:10:
Nou, het ruilscherm is zojuist geleverd! En... het oude scherm moest gewoon blijven staan, de chauffeur vertelde dat hij nog geen opdracht had gekregen het scherm mee te nemen, dus heb ik even tijdelijk een gratis dual opstelling hahaha! >:)
Idem hier. Ben benieuwd wanneer ze de oude komen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxsius
Nou ik heb hem dan eindelijk, vanavond heb ik hem opgehaald in Apeldoorn :D.
Trouwens ik zag dat er nog een Dell 2005FPW op zijn nieuwe baasje zat te wachten... iemand anders vanavond nog in Apeldoorn geweest?

WAUW zeg wat een geweldig scherm is dit zeg. Tot nu toe geen dooie pixels kunnen vinden maar het scherm heeft wel veel last van bleeding. De vlekken links onderin en rechts bovenin zijn erg groot maarja daar heb je alleen last van bij zwart beeld. Ik krijg het nog eventjes aan en als het echt irritant wordt de komende paar dagen dan meld ik hem wel bij Dell aan.

Ik zal morgen wel een paar fotootjes plaatsen maar nu eerst nog eventjes mezelf stilletjes terugtrekken met m'n schermpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145215

Topicstarter
Anoniem: 94652 schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:13:
Ik heb dual om alle rotzooi van het hoofdscherm af te zetten, zoals MSN, downloadmanager etc.

Van bleeding heb ik ook wel linksonder last van, maar tot nu toe stoort het mijn niet. Ik denk dat ik even wacht met omruilen, aangezien de ruilpogingen hier niet veel verbeteringen hebben gebracht.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat ook tof is om beide scherm 90 graden te kantelen en tegen elkaar aan te zetten. Heb je een megagroot scherm! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net ene nieuwe videokaart gehaald, maar de standaar 1680x1050 resolutie staat er niet tussen. Het gaat hier om een g-forcd 6200 met laatste detanator drivers.

Moet ik de resolutie handmatig toevoegen ? of kan dat via een driver ? btw hi zit me beeldscherm ook als een standaard beeldscherm ? zij hier teovallig drivers voor ?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92875 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:40:
Net ene nieuwe videokaart gehaald, maar de standaar 1680x1050 resolutie staat er niet tussen. Het gaat hier om een g-forcd 6200 met laatste detanator drivers.

Moet ik de resolutie handmatig toevoegen ? of kan dat via een driver ? btw hi zit me beeldscherm ook als een standaard beeldscherm ? zij hier teovallig drivers voor ?

thnx
Hier kun je de monitor driver downloaden van Dell. Bij mijn Win XP Pro SP2 zat deze driver er al in en hij vond het scherm dan ook meteen. Als je die driver installeert, dan komt die resolutie erbij te staan. En anders moet je die resolutie aanmaken in NVIDIA settings. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://support.dell.com/s...formatcnt=1&fileid=112691

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Bij mij stond ie er ook pas tussen na een of twee keer rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Vraagje voor de trotse 2005FP owners.

De mogelijkheid om kleinere resoluties 1:1 te displayen centraal op het scherm (dus pixel = pixel op scherm, dus met zwarte banden rond om rond) is dat een eigenschap van het scherm? Of kan dit gedaan worden met de videodrivers van je GPU?

Ik vind bij de reviews van de apple cinema display namelijk niet echt iets die erop wijst dat het daar ook mogelijk zou zijn. Maar als het door de drivers is kan het uiteraard ook op de apple/viewsonic/fujitsu 20" displays, en het lijkt mij toch een handige feature.

Mijn excuses als het hier in het topic al aangegeven staat of gepasseerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 92875 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:40:

thnx
Wellicht heb je de CD-ROM gemist die standaard bij het scherm wordt geleverd? Driver installeren en hup, het scherm wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 16:46:
Vraagje voor de trotse 2005FP owners.

De mogelijkheid om kleinere resoluties 1:1 te displayen centraal op het scherm (dus pixel = pixel op scherm, dus met zwarte banden rond om rond) is dat een eigenschap van het scherm? Of kan dit gedaan worden met de videodrivers van je GPU?
Dit pixelperfect mappen gebeurt puur hardwarematig in het scherm zelf. Het is dus niet iets wat je via de driver regelt. Standaard zal het scherm het beeld uitrekken. Via het on-screen menu van de Dell kun je aangeven dat het beeld 1:1 weergegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het nu met laatste detanator drivers en de drivers van dell site geinstalleerd, maar als ik hem in d resolutie

1680x1050 zet heb ike een soort spiegeling, nog geen cm naast mijn muis cursor zie ik me muist nog een keer kan dit door de kabel komen ( 5 meter) of is dit een dirver issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 92875 schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 23:50:
Heb het nu met laatste detanator drivers en de drivers van dell site geinstalleerd, maar als ik hem in d resolutie

1680x1050 zet heb ike een soort spiegeling, nog geen cm naast mijn muis cursor zie ik me muist nog een keer kan dit door de kabel komen ( 5 meter) of is dit een dirver issue
Sluit je het scherm met DVI of VGA (D-SUB) aan? Indien met VGA moet je eens met DVI proberen en kijken of het probleem dan nog steeds zich voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Yeaj! Ik heb hem naar aanleiding v/d enthousiaste verhalen hier gisteren ook online besteld bij Dell!

Maar....

Wat ik nu heel vreemd vind, is dat ik wel een ordernummer heb gekregen, maar geen e-mail met bevestiging van mijn bestelling. Verder heb ik gekozen voor betaling per bankoverschrijving.

Aangezien ik nog nooit eerder iets bij Dell heb besteld, is het mij niet helemaal duidelijk wat hun procedure is. Ik kan er bijvoorbeeld niet wijs uit worden of ik nou vooruit moet betalen, of dat ik pas hoef te betalen (factuur, dus per bankoverschrijving) als ik mijn pakketje heb ontvangen.

Als ik nu click op "order status" krijg ik "An error occurred on the server when processing the URL. Please contact the system administrator." te zien.

Ik vraag mij dus af of mijn bestelling wel is doorgekomen...

Kan iemand mij vertellen:
- Stuurt Dell een mailtje met daarin je bestellingsoverzicht?
- Moet je vooruitbetalen?
- Levertijden? (ja ok, ze zeggen 7 tot 10 dagen, maar ik hoop natuurlijk op minder! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Het gaat als volgt:

-jij bestelt een scherm
-Dell stuurt een mailtje met betalingsinstructies
-jij maakt het geld over (ik zou spoedoverboeking doen, voor die 5 euro)
-Dell stuurt een mailtje met order tracking informatie
-jij checkt de link en dus je orderstatus
7 - 10 dagen later
-UPS komt je scherm langs brengen
-jij bent blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Levertijden zijn trouwens vaak korter. Bij mij duurde het helaas wel 7 dagen, maar was inclusief weekend. Dus als je hem voor maandag hebt besteld is de kans vrij groot dat je hem dezelfde week nog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
OK dan, dat is duidelijk.

Dat wordt dus een spoedoverboeking :Y) . Ik kan verdorie niet wachten totdat ik dat scherm voor mijn neus heb staan! :)

De 'order status' pagina is inmiddels wel weer online, maar ik heb nog steeds geen e-mail gehad: er valt dus weinig te checken :X

Nouja, misschien dat ik morgen wel een mailtje heb (nu niet omdat het nu zondag is? 8)7 ) Anders moet ik maar even bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Telefonisch met creditcard gaat het snelst.
Ik heb dinsdag om 17:00 besteld en vrijdag om 11:00 stond UPS met mijn schermpjes op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Anoniem: 94652 schreef op zondag 26 juni 2005 @ 17:03:
Telefonisch met creditcard gaat het snelst.
Ik heb dinsdag om 17:00 besteld en vrijdag om 11:00 stond UPS met mijn schermpjes op de stoep.
Mowha hoeft niet hoor. Online bestellen met creditcard is even snel. Ik heb de mijne op een dinsdag avond (uurtje of 8 savonds) besteld en was ook vrijdag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik snap er niets meer van, nu staat mijn zending weer ineens in Frankrijk, terwijl hij eerst morgen geleverd zou worden :X.
Nouja, als ze er eind ovlgende week maar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een stomme vraag, maar ik wil mij monitor aan gaan melden bij dell alleen vragenz eom mijn service tag. Nu zit ik nog opo mijn stage en kan deze op dit moment niet zien. Maar...waar zit die service tag? ik weet dat er achter op mijn monitor een sitkker zit met c.a. 15 cijfers/letters !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Terw_Dan schreef op zondag 26 juni 2005 @ 21:50:
Ik snap er niets meer van, nu staat mijn zending weer ineens in Frankrijk, terwijl hij eerst morgen geleverd zou worden :X.
Nouja, als ze er eind ovlgende week maar zijn.
Dan worden ze waarschijnlijk ook morgen geleverd. Ze gaan vanacht van Frankrijk, naar NL distri bij jouw in de buurt. Dan staat er morgenochtend out for delivery en komen ze.

Stom, jouw reactie was natuurlijk van de vorige avond :P :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 27-06-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hoedje schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:19:
[...]

Dan worden ze waarschijnlijk ook morgen geleverd. Ze gaan vanacht van Frankrijk, naar NL distri bij jouw in de buurt. Dan staat er morgenochtend out for delivery en komen ze.
Ik had dus gehoopt dat ze er vandaag zouden zijn :P
gezien ik morgen, overmorgen en donderdag niet thuis ben. Kan het niet eerder dan vrijdag. Maar ach, dan heb ik er ook de tijd voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51

freshy98

Atari

Ik heb de mijne ook zojuist besteld. Hopelijk is ie er donderdag zoals iemand eerder ook had (maandag besteld, donderdag binnen).
Heb er in totaal 498 Euro en nog wat centen voor betaald. Stond iets vaags bij over 4,nogwat Euro verzend kosten dat er ook meteen weer afging. Boeie! Betaal nog net geen 500 Euro voor dit scherm incl. verzend kosten. Ik = :)

Het scherm wordt aangesloten op een X800Pro->XT PE btw.

Wat ik me wel afvroeg, kun je Picture-in-Picture ook gebruiken in de combinatie DVI+VGA, of werkt dat alleen met DVI/VGA+S-Video/Composite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word gek, ik dell gebelt ordernummer doorgegeven, jongen wist niet eens of dat wel op die monitor zat of waar het over ging maar goed.

Na 2 keer doorverbonden te zijn willen ze dat ik achter de monitro ga zitten en wat testen ga uitvoeren voor ze hem terug nemen.

Iemand anders dit ook gehad

BTW

Hoe is het dat er geen service tag op de monitor zit ????

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 92875 op 27-06-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Tom Weustink schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:02:
Wat ik me wel afvroeg, kun je Picture-in-Picture ook gebruiken in de combinatie DVI+VGA, of werkt dat alleen met DVI/VGA+S-Video/Composite?
Het laatste. Het PiP gebeuren kan alleen een S-video of composite signaal aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 13:24
Mooi nastynasty. Tot vandaag kostte dat ding nog E540,-.

Nu E490,- ofzo. Niet dat je mij hoort klagen, maar toch... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Heb net het geld over gemaakt kost hij nu weer ff 40 euro minder ......
Morgen even contact opnemen met Dell hierover ;)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57
hehe dell probeert nog wat mensen over de streep te trekken :p

http://accessories.euro.d...ku=24134&category_id=4058

Nette prijs voor nog geen 500 euro zo'n schermpje in huis

[ Voor 8% gewijzigd door Magnolia op 27-06-2005 19:10 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08
Ben net van plan er een te bestellen :) (na veel nadenken en centjes tellen)
doet de site van dell het niet :( Heeft iemand meer hier last van.

edit: site doet het weer monitor besteld :*)

[ Voor 18% gewijzigd door martijn- op 27-06-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

noooo, hier in belgië is het nog steeds 580€ (ongeveer) :( :( :(

@Spotmatic

bedankt voor de info. Ik had wel een vermoeden dat het scherm specifiek was. Wel spijtig dat zoiets niet in een driver te implementeren valt (zou toch niet zo lastig moeten zijn lijkt mij. gewoon een signaal doorsturen van 1680*1050 met daarin gecentreerd de beelden op lagere resolutie en de rest zwart.)

Ik zal bij de keuze van een scherm hierop letten, maar denk niet dat het een doorslaggevende factor wordt

Ik heb in elk geval nog andere 1680*1050-1600*1200 schermen in mijn final list staan. (en het is toch niet voor meteen, over een paar maand of zo)
En misschien wordt het dan toch 'maar' de viewsonic 191b vanwege de schitterende prestaties, maar dat is voor een ander topic.

Nu zit ik wel met een andere 'opmerking'. De reden dat ik voor een scherm zou gaan met dergelijke resoltie is uiteraard de komst van high defenition: HDTV en HDTV consoles (xbox360,ps3, ...)
Nu is het wel zo dat HDTV ofwel 720 (p/i) ofwel 1080 (p/i) is, dus ofwel
* 1280*720 (1)
* 1920*1080 (2)

En spijtig genoeg is er geen 'tussenmaat' voor HDTV met een horizontale pixelcount van rond de 1600.

En de 23" 1920*1200 schermen zijn voor mij echt wel te duur en dus een brug te ver.
Maar anderzijds, als ik dan op een 2005FP bvb alleen 720p (1) kan bekijken, maar dan upscaled, kan ik al evengoed gewoon een goedkopere 19" kopen, die gewoon 1280 pixels horizontaal heeft.
Als daarentegen ook zou mogelijk zijn dat 1080 p (2) gedownscaled wordt naar 1680*1050 dan heeft een scherm als de 2005FP wel weer zin uiteraard. Het heeft weinig zin om meer neer te tellen voor die 300 extra pixels in breedte en hoogte als die opgevuld worden door een opgetrokken en geïnterpoleerd beeld. Met die extra pixels wil ik dan in de toekomst ook wel meer detail halen dat in het 1080 HDTV video materiaal zit.

Is het mogelijk om eens te testen of een gelijkaardig beeldfragment op 720p en upscaled, of 1080p en downscaled een redelijk kwaliteitverschil laten zien?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 27-06-2005 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Trouwens, ik zag net al iemand met hetzelfde probleem als ik:

ik heb net het scherm besteld, maar geen bevestigingsmailtje ontvangen, noch betalingsspecificaties.

Hoe kom ik erachter dat ik het scherm toch besteld heb? Ik heb geen zin om morgen, als die aanbieding voorbij is, erachter te komen dat het fout is gelopen.

x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Steveedge schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:26:
Trouwens, ik zag net al iemand met hetzelfde probleem als ik:

ik heb net het scherm besteld, maar geen bevestigingsmailtje ontvangen, noch betalingsspecificaties.

Hoe kom ik erachter dat ik het scherm toch besteld heb? Ik heb geen zin om morgen, als die aanbieding voorbij is, erachter te komen dat het fout is gelopen.

x.
Toevalillig ook gekozen voor de bankoverschrijving ?
Heb ook hiervoor gekozen en ook ik kreeg geen mailtje, gebeld en ze zeiden dat je het geld moet overmaken ovv je NL........ klant nummer dan word je order pas geactiveerd zodra het geld binnen is wat inhoud dat je vanaf dat punt dus een mailtje krijgt betreffende de status...... vreemde manier .... maarja as easy as hell :P

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb het hele topic gevolgd, maar heb nog nergens gelezen dat iemand een perfect scherm gekregen heeft.
Iedereen lijkt een scherm te hebben dat het 'backlight bleeding effect' heeft.

Is dat ook echt zo, of reageren er alleen mensen met problemen?
Zitten er echt 100% goede schermen tussen?

Ik begin me steeds meer af te vragen of Dell deze partij revisie 1 schermen zo laag prijst omdat ze ervan af wil.. Of krijg ik nu de verkeerde indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artacis
Ik voel me wel een beetje genaaid dat dat scherm opeens weer 40 euro goedkoper is geworden. Heb ik zondag net dat geld per bankoverschrijving overgemaakt, is ie maandag opeens weer bijna 10% in prijs gedaald! :(

Ik ga morgen bellen en vragen of die 40 euro er nog af kan.

Zo niet: dan bel ik de postbank en vraag ik of ze de transactie willen annuleren, waardoor ik (lijkt mij) ook automatisch de order bij Dell annuleer. Zodra dat gebeurd is, zal ik het scherm opnieuw bestellen }) maar dan wel met die korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxsius
Steveedge schreef op maandag 27 juni 2005 @ 18:06:
Mooi nastynasty. Tot vandaag kostte dat ding nog E540,-.

Nu E490,- ofzo. Niet dat je mij hoort klagen, maar toch... })
Wat een naai-streek zeg... vorige week voordat ik mijn scherm had besteld had ik mijn "account manager" gevraagd of ze nog gaan stunten met de prijs zo voor het einde. Zij vertelde mij dat dit niet ging gebeuren omdat ze de prijs al hadden verlaagd van 580 naar 540 euro.

En dan blijkt nu ineens dat het scherm onder de 500 euro te koop is... dat wordt morgen dus even bellen met m'n account manager :-) Mooie marketing truuk trouwens, we passen de adviesprijs aan ipv percentage.

[ Voor 10% gewijzigd door Phyxsius op 28-06-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:51

freshy98

Atari

Spotmatic schreef op maandag 27 juni 2005 @ 15:40:
[...]

Het laatste. Het PiP gebeuren kan alleen een S-video of composite signaal aan.
Dat idee had ik al :-( erg jammer.
Leek mij erg handig om twee computers aangesloten te hebben.
Bv: te installeren machine op de ene helft, manual op de andere.

Anyways, kreeg vandaag nog de mail dat mijn monitor woensdag wordt aangeboden :D
Nou hopen dat het ook echt gebeurt.
Trouwens, ik heb met credit card betaald en duurde een half uur voordat de bevestigings mail kwam met alle info over wanneer ie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Fraggar schreef op maandag 27 juni 2005 @ 23:06:
Ik heb het hele topic gevolgd, maar heb nog nergens gelezen dat iemand een perfect scherm gekregen heeft.
Iedereen lijkt een scherm te hebben dat het 'backlight bleeding effect' heeft.

Is dat ook echt zo, of reageren er alleen mensen met problemen?
Zitten er echt 100% goede schermen tussen?

Ik begin me steeds meer af te vragen of Dell deze partij revisie 1 schermen zo laag prijst omdat ze ervan af wil.. Of krijg ik nu de verkeerde indruk?
Ik heb gisteren de mijne binnengekregen (2 stuks) en kan van 1 iig zeker zeggen dat ik geen dooie pixels heb en ook geen last van bleeding (beeld is zeker met een brightness van 0 erg egaal verlicht).
De 2e monitor heb ik wel even aangesloten, maar nog niet nader geinspecteerd, daar mijn G200 de resolutie niet goed ondersteund (bovendien is dat via Dsub ipv DVI).

Ik wacht even op mijn Ati Radeon 7000 zodat ik ze beide via DVI kan aansluiten.

De schermen hebben alleen 1 groot probleem :P ze zijn te groot om netjes naast mijn pc te staan :P. Maar goed, ik heb er al aan zitten denken om ze standaard te roteren, zodat ik 2 rechtopstaande schermen heb (wat overigens ook zeer fijn werkt kan ik je vertellen).

Gisteren alleen nog even een DVDtje erop gekeken en moet zeggen dat het er perfect uitziet, ik ben er echt superblij mee (zeker nu ik zeeen van ruimte heb ten opzichte van de 2 CRT-ovens die ik hiervoor had).

wel balen dat ze nu weer goedkoper zijn, maar goed, dat heb je met alles.
Ik denk maar zo "ik had dat geld er voor over, dus is het geen slechte beslissing geweest en heb ik niet teveel betaald".

pics komen eind deze week, dan heb ik mijn bureau en kamer opgeruimd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Terw_Dan schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:47:
[...]

Ik heb gisteren de mijne binnengekregen (2 stuks) en kan van 1 iig zeker zeggen dat ik geen dooie pixels heb en ook geen last van bleeding (beeld is zeker met een brightness van 0 erg egaal verlicht).
Heb je dit getest met een zwart beeld in een donkere kamer? De bleeding is namelijk (voor wie het interesseert) nooit zichtbaar in de normale Windows omgeving en in normale applicaties. Maar wanneer je een filmpje afdraait des te meer. Maar mooi als tenminste 1 scherm vrij is van bleeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:57
LOL ! Dell heeft weer een nieuwe actie, de 2e monitor voor 50 % korting, en de 2005fpw staat er nog steeds voor 498,-

http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Voor alle mensen die dus er eentje besteld hebben (of willen bestellen) kunnen even met mij contact opnemen want voor 375,- wil ik wel zo'n schermpje in huis halen 8) (500 + 250 : 2 = 375,-)

Ik ga nu ff Dell bellen om te vragen of die acties gecombineerd kunnen worden.

edit: hehe helaas was het te mooi om waar te zijn, het is of 30 % korting op een scherm, of de 2e voor de helft (wat neerkomt op 25 % korting)

[ Voor 14% gewijzigd door Magnolia op 28-06-2005 12:45 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Magnolia schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:36:
LOL ! Dell heeft weer een nieuwe actie, de 2e monitor voor 50 % korting, en de 2005fpw staat er nog steeds voor 498,-

http://www1.euro.dell.com...dhs1&l=nl&s=dhs&~lt=popup

Voor alle mensen die dus er eentje besteld hebben (of willen bestellen) kunnen even met mij contact opnemen want voor 375,- wil ik wel zo'n schermpje in huis halen 8) (500 + 250 : 2 = 375,-)

Ik ga nu ff Dell bellen om te vragen of die acties gecombineerd kunnen worden.

edit: hehe helaas was het te mooi om waar te zijn, het is of 30 % korting op een scherm, of de 2e voor de helft (wat neerkomt op 25 % korting)
Ik tuinde er ook in zo wat :+
Ik wilde nog wel een extra schermpje en een maat van mij ook :X
nouja jammer dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Het lijkt er dus echt op dat Dell van die monitoren afwil. Anders kom je niet met dergelijke acties aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Spotmatic schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:50:
Het lijkt er dus echt op dat Dell van die monitoren afwil. Anders kom je niet met dergelijke acties aanzetten.
Ik snap niet hoe je daar bij komt. Ze hebben gewoon eens in de zoveel tijd bepaalde acties. Zo hadden ze een paar maanden terug dezelfde actie, toen ook nog voor de 2405FWP, die daardoor slecht leverbaar was. Die acties worden maanden van te voren al voorbereid door de marketing jongens en meisjes, daarnaast heeft Dell bijna geen voorraden, dus zitten ze niet met een partij waar ze ineens af moeten.

Daarnaast worden door die acties de prijzen tenminste nog een beetje marktconform (ervan uitgaande dat Dell redelijk goedkoop is). De voet en de specs zijn meestal wel goed. Maar de vormgeving is niet echt, je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Hoedje schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:20:
[...]

Ik snap niet hoe je daar bij komt. Ze hebben gewoon eens in de zoveel tijd bepaalde acties.
Dan vind ik wel dat de 2005FPW verdacht vaak het onderwerp is van deze acties. En waarom wel dit scherm en een stel 19 inchers en niet de 2001FP? Ik blijf erbij dat de 2005FPW binnenkort opgevolgd gaat worden door een nieuw model. Mark my words...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steveedge
Ik weet dat ik een zeikerd ben, maar hoe lang duurt het voor je een orderbevestiging krijgt als je dat ding via bankoverboeking bestelt? Ik wil weten of mijn dough is doorgekomen.

Ik wacht al een paar uur, ik ben siked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Spotmatic schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:39:
[...]

Dan vind ik wel dat de 2005FPW verdacht vaak het onderwerp is van deze acties. En waarom wel dit scherm en een stel 19 inchers en niet de 2001FP? Ik blijf erbij dat de 2005FPW binnenkort opgevolgd gaat worden door een nieuw model. Mark my words...
De 1905FP en de 2005FPW zijn beide een half jaar op de markt, ik denk dat dat te vroeg is om te vervangen. Ik denk dat het nog tot komende winter duurt voordat die weer worden vervangen. Wellicht krijgt de 19 inch ook een overdrive paneeltje, maar that's it. Het punt is namelijk dat er naast de 2005FPW en de Apple Cinema Display van 20 inch, er geen 20 inch breedbeeldschermen op grote schaal verkrijgbaar zijn. En laat ze nou net allebei hetzelfde LG/Philips paneel gebruiken.

De 2001FP lijkt mij eerder klaar voor vervanging, die is al zo lang op de markt...

Disclaimer dit zijn alleen maar speculaties en alleen tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Steveedge schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:43:
Ik weet dat ik een zeikerd ben, maar hoe lang duurt het voor je een orderbevestiging krijgt als je dat ding via bankoverboeking bestelt? Ik wil weten of mijn dough is doorgekomen.

Ik wacht al een paar uur, ik ben siked!
Een paar uur? Tel daar maar een paar daagjes bij op :-)

Met een creditcard krijg je inderdaad binnen een paar uur een orderbevestiging. Bij een ouderwetse bankoverschrijving zul je toch wat meer geduld moeten uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijkeenolifant
Even over die bleeding, ik heb er echt totaal geen last van. Sowieso zie je die bleeding echt alleen als je een helemaal zwart scherm hebt. Zelfs in Splinter Cell loop je nooit in helemaal zwarte levels, dus je hebt er sowieso amper last van. Daarbij heb ik de brightness bij gesteld omdat het scherm super fel is en nu zie ik alleen vaagjes bij het opstarten. Maar als dit de reden is waarom je niet zou kopen, zou ik het er niet om laten. Je hebt trouwens gewoon garantie daarvoor opzich en je kunt het zelf geloof ik verhelpen door het scherm wat losser te draaien ofzo? Wat trouwens wel nice is aan deze schermen is dat veel mensen geen dode pixels hebben *klopt af*.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.