[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:37
Ja er is wel verschil, die 1e die het niet deed was gewoon zo'n stekkertje, 2e zat bij GeForce 7800 GTX _/-\o_ zo'n blok met 5 verschillende uitgangen en 2 ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Afbeeldingslocatie: http://eindhoven.izzok.info/got/pics/kabeltjes.jpg

links werkt, rechts niet :P

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Hola tweakers,

Als ik op de TU mijn laptop aan zet terwijl de netwerk kabel ingeplugd zit krijg ik via explorer toegang tot mijn netwerkschijven (o.a. "S:", ik doe ID maar ik weet niet of dit voor alle faculteiten hetzelfde is).

Daarna blijf ik die schijven houden, ook als ik hem op hibernate zet totdat ik reboot als ik niet op het netwerk zit.

Nu is het probleem dat wanneer ik thuis ben en dus niet fisiek op het netwerk kan ik die schijven kwijt ben als ik om een of andere reden moet rebooten. En dat is een probleem, aangezien er op die schijven belangrijke informatie staat en ik moet linken naar bepaalde documenten die ik er op zet.

Er moet vast een manier zijn op via het VPN eenzelfde resultaat te bereiken maar ik zou niet weten hoe. Gewoon een link naar de VPN in de startup folder zitten werk niet (ook niet als ik instel dat hij niet om een wachtwoord etc. vraagt).

Iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Laatst online: 02-09 11:46
DaSchop schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:40:
Er moet vast een manier zijn op via het VPN eenzelfde resultaat te bereiken maar ik zou niet weten hoe. Gewoon een link naar de VPN in de startup folder zitten werk niet (ook niet als ik instel dat hij niet om een wachtwoord etc. vraagt).
Als je inlogt (dus bij het invoeren van je password/vinger over de scanner halen) kun je als het goed is aanvinken dat je in wilt loggen via een dial-up connection (of iets in die geest). Als je dat doet, maakt je laptop eerst contact met het netwerk van de TU en logt dan pas in (in plaats van eerst inloggen en dan connectie met het netwerk maken als het in je startup folder staat). Je kan dan niet met fingerprint software inloggen, omdat je handmatig een en ander in moet vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38
Ik heb TV-Out al bij 3 verschillende mensen succesvol uitgevoerd op deze manier:

Deze kabel:
Afbeeldingslocatie: http://bargainloft.com/CBL-S-VIDEO-unit.jpg

verlengd met deze:
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/SKUimages/medium/C184-03158-main-mg.jpg

Daarna ergens in de opties van ATI de TV aanzetten. (Bij Advanced, Displays, TV-Out)

Op Ok klikken en daarna kun je met Fn+ F3 wisselen in de volgende combo's

Laptop scherm + TV geen beeld
Laptop scherm + TV beeld (Kopie, maar film wordt niet gekopieerd!)
Laptop geen beeld + TV wel beeld! (Daarna kun je als het goed is de resolutie aanpassen)

Dit zou moeten werken, ik heb op dit moment het kabeltje uitgeleend dus ik weet niet 100% zeker of bovenstaand verhaaltje klopt, maar het werkt in ieder geval (bij mij) wel. Misschien dat iemand hier wat aan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Ok ik heb nu een kabel die inderdaad mijn tv herkent en ik kan mijn beeld ook goed overzetten e.d.

Alleen het beeld IS en blijft constant zwart/wit. Ik heb alle mogelijke manieren van doorsturen van het beeld al geprobeerd (NTSC/B-PAL/G-PAL/etc.) maar het blijft zwart/wit. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ergens in de driver moet het signaal op composiet geforceerd worden, er is bij mijn weten geen andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Ik heb diezelfde kabeltjes maar bij mij werkt het niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Barrytje schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:07:
Ik heb diezelfde kabeltjes maar bij mij werkt het niet :/
heb je hm op force tv detection staan? En zoals ik al eerder zei ik heb ook 2 kabeltjes waarvan er maar 1 werkt.. ( en die andere werkt wel op mijn normale pc )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 21:09
Ja staat op force tv detection, met de laatste drivers (catalyst zooi enzo) Maar hij doet toch niks. Zal wel keer andere kabels gaan proberen dan maar.

[ Voor 54% gewijzigd door Barryvdh op 01-11-2005 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:22:
Ergens in de driver moet het signaal op composiet geforceerd worden, er is bij mijn weten geen andere mogelijkheid.
Ok en zou je me misschien ook kunnen vertellen waar ik dat kan vinden in die nieuwe catalyst drivers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39
Die knop heb ik ook niet gevonden. Je zal dus een duurder kabeltje moeten hebben: SVideo óf een 'goed' verloopkabeltje, die niet alleen 1 pinnetje doorzet, maar ook de andere pinnetjes erbij 'mixt'. Als je zelf gaat prutsen: er moest ergens iets geïnverteerd worden ofzo, geen idee hoe dat zit.

Prijsverschil was €5 voor een gewoon tulp->scart, €20 tulp->scart + omzetting. Dat was bij Paradigit, maar die hebben ze volgens mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

MBV schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:16:
Die knop heb ik ook niet gevonden. Je zal dus een duurder kabeltje moeten hebben: SVideo óf een 'goed' verloopkabeltje, die niet alleen 1 pinnetje doorzet, maar ook de andere pinnetjes erbij 'mixt'. Als je zelf gaat prutsen: er moest ergens iets geïnverteerd worden ofzo, geen idee hoe dat zit.

Prijsverschil was €5 voor een gewoon tulp->scart, €20 tulp->scart + omzetting. Dat was bij Paradigit, maar die hebben ze volgens mij niet meer.
Maar ik gebruik geen scart aansluiting, rechtstreeks in de tv input op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Effect is hetzelfde. Als je rechtstreeks op je tv hebt, moet je een verloopkabeltje hebben die hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

MBV schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:16:

Ok en hoe zie jij het verschil tussen die 2 kabeltjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Niet, da's het leuke. Dat kleine beetje electronica past ook in een stekkertje, dus da's erg moeilijk te zien.
Conrad kan ik het iig niet op vinden. Daar hebben ze wel een verloopje van €4,95 (best.nr. 330332 - 89) maar volgens de datasheet gaat dat niet werken. Alleen 2 pinnetjes verbinden zorgt ervoor dat de kleurinfo weg gaat.

ook van dit product wordt je niet blij.
Correct heeft het ook niet, dus vergeet het maar :P.
Ze zijn lastig te vinden. Gooi anders in dit topic dat je zo'n verloopje zou willen hebben (en er 15 euro aan uit wil geven), als er een serieus aantal aanmeldingen is zal ik mijn connecties bij Paradigit aan het werk zetten :). Ik weet dat Paradigit ze heeft gehad van svideo+2x tulp naar scart mét omzetting naar composiet erin. Waarschijnlijk kunnen ze die wel ergens inkopen, dus geef maar een gil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman

Rodyman

chillend

MBV schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:14:
Gooi anders in dit topic dat je zo'n verloopje zou willen hebben (en er 15 euro aan uit wil geven), als er een serieus aantal aanmeldingen is zal ik mijn connecties bij Paradigit aan het werk zetten :). Ik weet dat Paradigit ze heeft gehad van svideo+2x tulp naar scart mét omzetting naar composiet erin. Waarschijnlijk kunnen ze die wel ergens inkopen, dus geef maar een gil.
Ik zou er graag 1 willen kopen inderdaad, 15 euro vind ik prima! Meer mensen die hun tv-out voor 15 euro werkend willen hebben meld je dan even in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
kunt ook eens bij wiener electronica binnen lopen op de kruisstraat, hoorde van een klasgenoot dat ze ze ook daar hadden...

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ik heb een mailtje gestuurd naar radioBBB. Als ze het hebben zal ik een linkje posten naar het artikel. Paradigit kan ze niet leveren heb ik al gehoord. Daarmee is ook mijn persoonlijke belang weg, magoed B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rodyman schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 23:05:
[...]

Ok en zou je me misschien ook kunnen vertellen waar ik dat kan vinden in die nieuwe catalyst drivers? :)
Ik heb het nog nooit voor een ati gedaan, alleen voor een nvidia. Heb net even gekeken en ik zie het niet staan. (omega 5.7) Maar dat kan ook komen, omdat er geen tv achter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik zal je iets verklappen: het staat er niet bij :(

Ach, onze tv's kunnen svideo aan, dus ik heb geen probleem. Gewoon een goeie TV kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 10:38
Een vriend van mij heeft gisteren een kabeltje gekocht dat werkte. Ik zal hem morgen even vragen waar hij het vandaan gehaald heeft. (Was geloof ik een verloopstekker naar scart, maar dat weet ik niet zeker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
dat zegt dan niks. Hoe oud is de TV? Als die TV svideo aankan, kan het prima zijn dat sommigen van jullie vrolijk zwart-wit gaan kijken met die verloopkabel. Sterke indicatie is altijd een svideo aansluiting aan de voorkant B) maar dat is niet noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop is vanochtend gestorven denk ik,

hij was een dvd aan het reencoden met cce, ik ga douchen, kom ik terug issie dood :(

hij reageert nergens, nergens een beepje of een LEDje wat aangaat :(

morgen ff langs t NSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 18:54:
Mijn laptop is vanochtend gestorven denk ik,

hij was een dvd aan het reencoden met cce, ik ga douchen, kom ik terug issie dood :(

hij reageert nergens, nergens een beepje of een LEDje wat aangaat :(

morgen ff langs t NSC
Batterij los wil ook nis helpen?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:
Crumpler Slip is een oplossing voor het toetsenafdruk-probleem (heb het zelf tot nu toe een keer gehad, ondanks dat ik een dik gepadde schoudertas gebruik). Schijnt ook goed bruikbaar te zijn als muismat en hij is behalve in 12'' ook in andere formaten waaronder voor 15'' en 15'' widescreen verkrijgbaar.

[afbeelding]
Heb hier ook de crumpler slip 17" versie en een sleeve in mijn tas... (eigenlijk meteen besteld naar aanleiding van je bericht nadat ik een laptop had gekocht ;p) over die slip... mooi stuk lap hoor, maar jammer dat het niet werkt want ik heb al afdrukken in mijn laptop scherm...

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 22-11-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijnschoen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 21:42
'k vroeg me af of die bluetooth driver ook het zogenaamde "headset profile" heeft.
'k wou namelijk een Bluetooth headset gebruiken voor VOIP-progjes.

Weet iemand of en hoe dit mogelijk is?

(het gaat over een Trust BT220 headset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Raven: Ze hebben altijd maar een beperkt nut. Als je op je tas gaat zitten is er geen enkel soort slip dat kan werken, om een extreem voorbeeld te geven.

@mijnschoen: Ik heb geen headset om het mee te testen, maar dat moet toch gewoon werken? Als het niet werkt kan je het altijd nog terugbrengen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-12-2024
Het rechterledje op de voorkant van mijn p550 (die van de batterij dus) knippert. Het maakt niet uit of de laptop aan of uit staat of dat hij op de netstroom werkt of niet.
Ik kan in de gebruiksaanwijzing nergens vinden wat dit betekent.
Wat betekent dit?

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
knipperen betekent dat je accu leeg is, maar dan wordt hij toch ook rood? :? NSC kan je vast helpen, evt met een ruillaptop :)

• Noob6
MBV schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:58:
knipperen betekent dat je accu leeg is, maar dan wordt hij toch ook rood? :? NSC kan je vast helpen, evt met een ruillaptop :)
nee hij knippert blauw bij mij.

AMD Athlon 2 X2 260, Asus M5 A78l USB3, A-DATA 4GB Ram, XFX Geforce 8600GT XXX 256mb, 1×80GB Samsung IDE, 1×160GB Seagate Barracuda SATAII, Pinnacle PCTV Stereo, 350W CoolerMaster PSU

Verwijderd

Los contactje ergens :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijnschoen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-08 21:42
MBV schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:45:

@mijnschoen: Ik heb geen headset om het mee te testen, maar dat moet toch gewoon werken? Als het niet werkt kan je het altijd nog terugbrengen, toch?
Het probleem zit hem erin dat hij hem niet herkent als Headset, maar als Audio device en dat hij de services dus niet ziet.

Nadat ik de drivers voor win2k had geïnstalleerd werkte hij wel goed, maar toen wilde de laptop niet meer in standbye. Blijkbaar moet ik dus ergens de goede drivers zien te vinden, maar dat valt dus nog tegen. Als iemand ze wel weet te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik baal trouwens best wel dat ik die NEC heb gekocht. Goedkoop plastic notebook met een baggerslecht scherm (huidskleur op fotos wordt echt heel raar, onder alle hoeken). Ze hebben daarnaast blijkbaar erg veel last van druk op de achterkant van het scherm, gezien de hoeveelheid problemen met toetsafdrukken.
Ik heb in het begin getwijfeld over de Paradigit Voyager 9260, en niet gedaan. Dat was al een foute keus, maar nu hebben ze de 9265. Met gelijke specs (maar dan een Radeon 9700 128MB), een 1400x1050 scherm én 3 jaar garantie/verzekering is hij €1575, waar een slordige €100 bijkomt aan kabels, tas enz. Dat zou dus echt een véél betere deal zijn geweest :(
Hij is ruggedized, dus moet hij tegen klappen kunnen. De 9260 hebben ze dus een rallyewagen overheen laten rijden, en hij deed het nog.

Ik zal daar de tip wel achterlaten dat ze ook eens een offerte naar de TU/e moeten sturen. Als deze notebook het beste is wat NEC kan leveren voor €2000 (€1800-€1900 zonder tas/muis/kabels enz) dan heeft de TU/e een héle dikke marge óf Paradigit is beter dan NEC :)

heb er gewerkt, werk er nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob6
MBV schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:04:
Ik baal trouwens best wel dat ik die NEC heb gekocht. Goedkoop plastic notebook met een baggerslecht scherm (huidskleur op fotos wordt echt heel raar, onder alle hoeken).
Ik vind de "coating" of hoe je het ook moet noemen van deze notebook inderdaad erg goedkoop en erg plastic er uit zien, zeker na 2 maanden gebruik. Het begint er hier al af te slijten :(

Op zich ben ik wel tevreden over het scherm, ik zal eens huidskleur bekijken :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:03

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Noob6 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:10:
[...]

Ik vind de "coating" of hoe je het ook moet noemen van deze notebook inderdaad erg goedkoop en erg plastic er uit zien, zeker na 2 maanden gebruik. Het begint er hier al af te slijten :(

Op zich ben ik wel tevreden over het scherm, ik zal eens huidskleur bekijken :9.
De coating is inderdaad minimaal. Maar over het scherm ben ik wel tevreden, hoewel de kijkhoek heel slecht is, en het drukprobleem niet prettig is.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik heb een Philips 190S4, en als ik een foto versleep van het ene naar het andere scherm herken je de kleuren niet terug. Gezichten worden bijna geel enzo. Het enige wat ik kan verzinnen is dat dit scherm 'schommelt' tussen licht en donker, aangezien gamma anders instellen echt niets helpt. Met QuickGamma kan ik er zelfs geen enkele stand uithalen waarbij de kleur in het midden hetzelfde is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
MBV schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:04:
Ik baal trouwens best wel dat ik die NEC heb gekocht. Goedkoop plastic notebook met een baggerslecht scherm (huidskleur op fotos wordt echt heel raar, onder alle hoeken). Ze hebben daarnaast blijkbaar erg veel last van druk op de achterkant van het scherm, gezien de hoeveelheid problemen met toetsafdrukken.
Ik heb in het begin getwijfeld over de Paradigit Voyager 9260, en niet gedaan. Dat was al een foute keus, maar nu hebben ze de 9265. Met gelijke specs (maar dan een Radeon 9700 128MB), een 1400x1050 scherm én 3 jaar garantie/verzekering is hij €1575, waar een slordige €100 bijkomt aan kabels, tas enz. Dat zou dus echt een véél betere deal zijn geweest :(
Hij is ruggedized, dus moet hij tegen klappen kunnen. De 9260 hebben ze dus een rallyewagen overheen laten rijden, en hij deed het nog.

Ik zal daar de tip wel achterlaten dat ze ook eens een offerte naar de TU/e moeten sturen. Als deze notebook het beste is wat NEC kan leveren voor €2000 (€1800-€1900 zonder tas/muis/kabels enz) dan heeft de TU/e een héle dikke marge óf Paradigit is beter dan NEC :)

heb er gewerkt, werk er nu niet meer
dit is nu al de ik weet niet hoeveelste keer dat je aanhaalt dat je beter een paradigit geval had kunnen kopen.. dan lever je je notebook toch weer in en koop je er toch 1.. jemig.. je kunt wel blijven zeuren en zoeken naar slechte dingen en daarbij betere punten bij andere laptops opnoemen, maar denk je dat dat je probleem oplost?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47
Het punt wat ie wil maken denk ik, is dat de TU/e gewoon betere zooi zou moeten leveren voor dat geld. Het is toch gewoon belachelijk dat een (in principe non-profit) organisatie waar je in principe van uit mag gaan dat je (gezien hun opmerkingen over 'uitgebreide testprocedures') een kwaliteit laptop krijgt, je afscheept met deze rommel. En als het nou de eerste keer zou zijn, dan zou je nog kunnen zeggen 'ach, hier leren ze waarschijnlijk van, en de volgende keer krijgt iedereen echt een top-apparaat', maar NEE, het is gewoon al sowieso de 3e keer dat er structurele problemen met de laptops zijn, terwijl ze dit pas een jaar of 6 doen.
Eerst die Toshiba's die allerle problemen met schermen en videokaarten hadden (wat de uni uiteindelijk ook nog eens VEEL geld heeft gekost), toen de eerste generatie NEC's waarbij het scherm al structurele problemen vertoonde en moederborden bij bosjes dood gingen, en nu weer NEC's (hoe krijgen ze het überhaupt in hun hoofd om weer voor NEC te kiezen?) die allerlei problemen met het scherm vertonen en gewoon niet stevig genoeg zijn voor studenten-gebruik.
Je krijgt soms echt het idee dat er ook andere belangen spelen die eigenlijk er niet zouden moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Martin Sturm op 30-11-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder heb ik gehoord dat op het moment de IBMs kampen met moboproblemen, en bij de nieuwe NECs gaan ook moederborden vrij vaak dood.
Maar inderdaad, schandalig die slechte kwaliteit, de dreigmail over het verkeerd inpakken van je tas (schermbeschadiging) en de absolute onzinclaim van een fatsoenlijke testprocedure.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Martin Sturm schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:46:
Het punt wat ie wil maken denk ik, is dat de TU/e gewoon betere zooi zou moeten leveren voor dat geld. Het is toch gewoon belachelijk dat een (in principe non-profit) organisatie waar je in principe van uit mag gaan dat je (gezien hun opmerkingen over 'uitgebreide testprocedures') een kwaliteit laptop krijgt, je afscheept met deze rommel. En als het nou de eerste keer zou zijn, dan zou je nog kunnen zeggen 'ach, hier leren ze waarschijnlijk van, en de volgende keer krijgt iedereen echt een top-apparaat', maar NEE, het is gewoon al sowieso de 3e keer dat er structurele problemen met de laptops zijn, terwijl ze dit pas een jaar of 6 doen.
Eerst die Toshiba's die allerle problemen met schermen en videokaarten hadden (wat de uni uiteindelijk ook nog eens VEEL geld heeft gekost), toen de eerste generatie NEC's waarbij het scherm al structurele problemen vertoonde en moederborden bij bosjes dood gingen, en nu weer NEC's (hoe krijgen ze het überhaupt in hun hoofd om weer voor NEC te kiezen?) die allerlei problemen met het scherm vertonen en gewoon niet stevig genoeg zijn voor studenten-gebruik.
Je krijgt soms echt het idee dat er ook andere belangen spelen die eigenlijk er niet zouden moeten zijn.
tuurlijk snap ik dat hij dat punt wil maken, maar ik denk dat dat punt er nou intussen is. Als het echt rommel was geweest had iedereen zijn laptop al bij het NSC ingeleverd. Ik zeg niet dat ik 100% tevreden ben met mijn laptop, ik heb het idee dat mijn medion van 3 jaar geleden nog stabieler draait. Het heeft alleen geen zin om je er zo druk over te maken en maar te herhalen dat ze beter iets anders hadden kunnen pakken. Zelfs al hadden ze de beste laptop aangeboden dan zul je altijd zien dat er iets te klagen is.

Ik zou zeggen, ga actie voeren, zorg ervoor dat ze deze fout niet meer maken ( dat heeft schijnbaar tot nu toe nog niemand gedaan, want het is al een aantal jaar zo )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@DeoDupke: Ik zou niet weten hóe en waar ik actie zou moeten voeren. En mijn laptop inleveren doe ik niet, volgens mij kost me dat onwijs veel geld. Ik heb er even op gezocht, en bij mijn weten kan je hem alleen inleveren en het bedrag 'naar rato' terugkrijgen bij beëindiging van de hoofdinschrijving. En dát was ik niet van plan, de studie op zich bevalt me prima :).

Wat ik me nog kan voorstellen is dat de TUe je een laptop aanbied van €1800, en die aanprijst als €2000 omdat ze zelf die €1000 niet volledig betalen. Wat ik schandalig vindt is dat ongesubsidieerde studenten écht €2000 moeten betalen. En ik kan me voorstellen dat niet iedereen 'slim' genoeg is om goed uit te zoeken of die laptop écht €2000 waard is, zeker bij studenten uit het buitenland. En over een half jaar lacht de TU/e zich rot om iedereen die zo'n laptop besteld... *ka-tsjing* €500 in het zakje

Welke partij heeft een betere notebook in zijn programma staan? Of is dat geen verkiezingspunt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Noob6 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:10:
[...]

Ik heb ook een beetje last van afdrukken op mijn scherm maar verder doet hij het prima :*) De coating zit er gewoon nog op zonder krassen...bij de TU delft kreeg je de laptop met een speciale hoes die bij de tas hoorde en als je de laptop gewoon daar in stopt gebeurt er weinig mee.. 8)

De Tu delft heeft vorig jaar ook IBM's als project gehad maar daar hoor ik weinig klachten over....
Op de Tu delft hebben de studievereningen ook meebeslist, ik heb gevraagd waarom ze niet weer thinkpads hadden gekozen maar dat zou volgens hen betekenen dat de laptop nog 200 euro duurder was geweest... ;( dus het zijn puur de kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Maar op zich, als je alles bij elkaar op telt: Notebook (a 1700 euro?) + alle 'extra's' zoals tas en muis en toetsenbord en standaard + de service (daar gaan we even niet verder op in) dan kom je zeker wel aan 2000 euro hoor.
Niet dat ik 100% tevreden ben over deze laptop hoor, maar tot nu toe gaat het nogal gelukkig.
...
(hoe krijgen ze het überhaupt in hun hoofd om weer voor NEC te kiezen?)
...
Daar ben ik het zeker niet met jou eens, dit is wel erg simpel gedacht.
Een fabrikant kan best een keer een misser hebben, en daarna een goed product afleveren. OF sterker nog, alleen maar 'slechte' producten maken, en één keer een hardstikke goede, daar kun je dan natuurlijk niet omheen (snap je mijn punt?)

[ Voor 46% gewijzigd door bartvl op 30-11-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik wordt een beetje moe van het voorgeinstalleerde XP. Ik kom telkens beperkingen tegen omdat er bepaalde instellingen van de tu/e ingestampt zijn.
Daarom wil ik er zelf windows opzetten (w2k), maar kan ik dan nog wel de programma's van school eropzetten die ik nodig heb?
Ik had pas van iemand gehoord dat je van het netwerk de software kunt afhalen, maar weet iemand dan waar ik op het netwerk moet zijn? (want da netwerk is volgens mij nogal uitgebreid)
En hoe zit het eigenlijk met de drivers? Heeft tu/e toevallig een pagina waar je de nieuwste versies van de drivers vandaan kunt halen?
Want mijn wireless heeft er sinds kort bijvoorbeeld geen zin meer in om te werken :? terwijl er niks aan de instellingen veranderd is, dus misschien dat een nieuwe driver wil helpen. (ik merkte trouwens dat er geen IR drivers zijn geinstalleerd?)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Awkwarding schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:12:
Ik wordt een beetje moe van het voorgeinstalleerde XP. Ik kom telkens beperkingen tegen omdat er bepaalde instellingen van de tu/e ingestampt zijn.
Daarom wil ik er zelf windows opzetten (w2k), maar kan ik dan nog wel de programma's van school eropzetten die ik nodig heb?
Ik had pas van iemand gehoord dat je van het netwerk de software kunt afhalen, maar weet iemand dan waar ik op het netwerk moet zijn? (want da netwerk is volgens mij nogal uitgebreid)
En hoe zit het eigenlijk met de drivers? Heeft tu/e toevallig een pagina waar je de nieuwste versies van de drivers vandaan kunt halen?
Want mijn wireless heeft er sinds kort bijvoorbeeld geen zin meer in om te werken :? terwijl er niks aan de instellingen veranderd is, dus misschien dat een nieuwe driver wil helpen. (ik merkte trouwens dat er geen IR drivers zijn geinstalleerd?)
-Op welke manier word je moe van de instellingen? Ik heb er tot nu toe eigenlijk vrij weinig last van (op de domein perikelen na)
-Wireless drivers zijn via intel verkrijgbaar (zie eerder dit topic)
-IR eerst in BIOS enablen? Volgens stopt ie er dan wel de IR-drivers bij in Windows. Verder heb ik IR nog nooit gebruikt, dus daar weet ik vrij weinig vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:12:
op ftp.tue.nl staat volgens mij aardig wat software :). Je moet wel op het domein zitten wil je deze kunnen downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
@Awkwarding: je kan ook als admin inloggen op je eigen laptop, wachtwoord staat ergens in dit topic. Volgens mij kom je als admin om alle instellingen heen :)

Als je dan toch windows opnieuw erop gaat zetten, zou ik gewoon XP doen. Win2K heeft misschien niet de goede drivers o.i.d., XP is 'bewezen' dat het werkt. Als je van iemand een XP cd kan lenen kan je hem legaal installeren (met de key die onderop je notebook staat). Zelfs met een illegale image wordt eht dus legaal.

@slindenau: dat zit je dus al als je een VPN-verbinding hebt :). Heel handig als je office ergens voor nodig hebt. voor jezelf nodig hebt O-)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 01-12-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:16:
[...]

op ftp.tue.nl staat volgens mij aardig wat software :). Je moet wel op het domein zitten wil je deze kunnen downloaden.
thnx, ik zal eens daarzo kijken
MBV schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:21:
@Awkwarding: je kan ook als admin inloggen op je eigen laptop, wachtwoord staat ergens in dit topic. Volgens mij kom je als admin om alle instellingen heen :)

Als je dan toch windows opnieuw erop gaat zetten, zou ik gewoon XP doen. Win2K heeft misschien niet de goede drivers o.i.d., XP is 'bewezen' dat het werkt. Als je van iemand een XP cd kan lenen kan je hem legaal installeren (met de key die onderop je notebook staat). Zelfs met een illegale image wordt eht dus legaal.

@slindenau: dat zit je dus al als je een VPN-verbinding hebt :). Heel handig als je office ergens voor nodig hebt. voor jezelf nodig hebt O-)
ja je kunt met je administrator/admin inloggen met je password dat je van de TU/e kreeg (als je hem tenminste niet veranderd hebt ;) )
Maargoed, dan heb je nog van die gare dingen als, je kunt niet op de reguliere manier users toevoegen.
Wel via een kleine omweg maar characters moeten bijvoorbeeld persé gewone letters, hoofdletters en cijfers hebben meen ik. Vind ik niet echt handig. En zijn nog wel meer dingen die ik niet fijn vind (zoals me quicklaunch menu in de taakbalk, die werkt héél traag wanneer je niet op het tu/e netwerk zit :? )
Had daar eerst geen last van maar toen opeens wel (meerdere mensen hier trouwens)

en over de drivers, ik neem aan dat er voor alles toch wel w2k drivers zullen zijn? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, er staat een stukje over de TV OUT achterop Cursor 12...met een vermelding naar gathering.tweakers.net :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 19-09 18:37
laat maar

[ Voor 96% gewijzigd door soganta op 04-12-2005 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Awkwarding schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:35:
[...]

thnx, ik zal eens daarzo kijken

[...]
[knip] En zijn nog wel meer dingen die ik niet fijn vind (zoals me quicklaunch menu in de taakbalk, die werkt héél traag wanneer je niet op het tu/e netwerk zit :? )
Had daar eerst geen last van maar toen opeens wel (meerdere mensen hier trouwens)

en over de drivers, ik neem aan dat er voor alles toch wel w2k drivers zullen zijn? :|
Heb je toevallig een link naar het netwerk erin staan? dan zou windows wel eens het icoontje kunnen gaan zoeken ofzo...
En over de drivers: ik ken windows een beetje. Daarbij moet je niet logisch gaan beredeneren, maar problemen zoveel mogelijk vermijden :). En ik ken tweakers een beetje ;). Als jij win2k erop gaat zetten, ben jij illegaal bezig (vooropgesteld dat je niet een licentie over hebt ;)), terwijl winXP wél legaal is (te zien aan de sticker achterop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

MBV schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:46:
[...]

Heb je toevallig een link naar het netwerk erin staan? dan zou windows wel eens het icoontje kunnen gaan zoeken ofzo...
Wel een link naar verkenner, maar in het begin deed hij het wel gewoon..
En over de drivers: ik ken windows een beetje. Daarbij moet je niet logisch gaan beredeneren, maar problemen zoveel mogelijk vermijden :). En ik ken tweakers een beetje ;). Als jij win2k erop gaat zetten, ben jij illegaal bezig (vooropgesteld dat je niet een licentie over hebt ;)), terwijl winXP wél legaal is (te zien aan de sticker achterop).
ik heb zelfs legaal w2k (niet dat hij mij verder uitmaakt, illegaal had ik het er net zo graag op gehad ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Die sticker is voor XP Home. Krijg je erop als je je studie afrondt of het notebook afkoopt.
XP Pro die er nu opstaat is Volume Licensed van de TU/e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
misbehavingman schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:20:
Die sticker is voor XP Home. Krijg je erop als je je studie afrondt of het notebook afkoopt.
XP Pro die er nu opstaat is Volume Licensed van de TU/e..
Dus? Ik zeg WinXP, dat is Home net zo goed als Pro ;). Voorlopig heb ik nog geen gebruik gemaakt van de features uit Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa
  • Laatst online: 30-04 10:28

JeRa

Authentic

Ik word een beetje moe van het trage opstarten van Windows XP en de Task Manager :{

Dit komt doordat hij geen verbinding kan maken met het TU/e-domain. Aangezien ik hier geen wireless draai maar aan een kabeltje hang betekent dit dat ik élke keer dat ik opstart die ethernetkabel er uit moet halen (fysiek) en weer terug moet stoppen om niet 2 minuten te moeten wachten voordat explorer.exe doorstart. Hetzelfde geldt voor de Task Manager...op de TU/e doet ie het perfect, als ik de VPN open heb staan ook, maar anders kan ik gerust een paar minuten wachten totdat ie weer verschijnt :) nu heb ik wel een andere tool (Process Explorer) maar het is niet ideaal.

Die VPN is trouwens ook een ramp. Sowieso gaat het aanmelden vaak nogal traag, maar minstens 50% van de keren dat ik probeer een verbinding aan te maken loopt ie vast op het controleren van naam en wachtwoord...dan krijg ik na één minuut een scherm met dat het verbinding maken mislukt is. No shit. Toen heb ik die Cisco client geprobeerd, wat hetzelfde probleem gaf. Echter kon ik na het uninstallen van die Cisco client niet eens het VPN meer op, mijn gebruikersnaam + wachtwoord werd geblokkeerd! Met als gevolg dat ik op een cruciaal moment ook niet op Studyweb kon...fijn jongens.

Ook lijkt het alsof de mailservers daar af en toe de wat nieuwere domeinnamen niet kunnen resolven. De DNS-servers van de TU/e kunnen de MX-records echter prima vinden? :?

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik vind de versie voor medewerkers wel vrj prijzig, 2000 euro. volgens mij kun je dan beter naar dell gaan. maar goed, ik werk niet meer op de TUe dus ik kom toch niet in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
JeRa schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:33:
Ik word een beetje moe van het trage opstarten van Windows XP en de Task Manager :{

Dit komt doordat hij geen verbinding kan maken met het TU/e-domain. Aangezien ik hier geen wireless draai maar aan een kabeltje hang betekent dit dat ik élke keer dat ik opstart die ethernetkabel er uit moet halen (fysiek) en weer terug moet stoppen om niet 2 minuten te moeten wachten voordat explorer.exe doorstart. Hetzelfde geldt voor de Task Manager...op de TU/e doet ie het perfect, als ik de VPN open heb staan ook, maar anders kan ik gerust een paar minuten wachten totdat ie weer verschijnt :) nu heb ik wel een andere tool (Process Explorer) maar het is niet ideaal.

Die VPN is trouwens ook een ramp. Sowieso gaat het aanmelden vaak nogal traag, maar minstens 50% van de keren dat ik probeer een verbinding aan te maken loopt ie vast op het controleren van naam en wachtwoord...dan krijg ik na één minuut een scherm met dat het verbinding maken mislukt is. No shit. Toen heb ik die Cisco client geprobeerd, wat hetzelfde probleem gaf. Echter kon ik na het uninstallen van die Cisco client niet eens het VPN meer op, mijn gebruikersnaam + wachtwoord werd geblokkeerd! Met als gevolg dat ik op een cruciaal moment ook niet op Studyweb kon...fijn jongens.

Ook lijkt het alsof de mailservers daar af en toe de wat nieuwere domeinnamen niet kunnen resolven. De DNS-servers van de TU/e kunnen de MX-records echter prima vinden? :?
voor http://studyweb.tue.nl hoef je toch niet op domein te zitten?? Heb hier ook geen probs met de VPN behalve als ik bij mijn ouders ben, maar daar zal ik dan wel wat poorten moeten mappen op die speedtouch..

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
JeRa schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:33:

Ik heb poort 500 en 1723 geforward naar mijn laptop. Voordat ik dat deed liep hij ook vast op naam/wachtwoord. Task manager is een snellere oplossing voor: rechtsklikken op de taakbalk en taskmanager starten ipv via crtl+alt+del. En die 2 minuten is sterk overdreven. Bij mij is het 30 seconden. Toch zou ik heel erg blij zijn met een registry hack dat hij het opgeeft na 10 sec :)

Bij een Linksys router ging het vanzelf goed, die ondersteunt dan ook dat automatische instelding (hoeheethetookalweer, upnp ofzo)

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 08-12-2005 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

DeoDupke schreef op donderdag 08 december 2005 @ 09:18:
[...]

voor http://studyweb.tue.nl hoef je toch niet op domein te zitten?? Heb hier ook geen probs met de VPN behalve als ik bij mijn ouders ben, maar daar zal ik dan wel wat poorten moeten mappen op die speedtouch..
Zeg ik dan ergens dat ik op het domein moet zitten voor Studyweb? Nee, ik zei dat m'n naam en wachtwoord werden geblokkeerd door de VPN (hoe, dat weet ik niet, maar m'n opmerkingen werden doorgegeven aan de beheerder van het VPN-netwerk - geweldig) waardoor ik tevens niet op Studyweb kon inloggen.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

MBV schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:34:
[...]

Ik heb poort 500 en 1723 geforward naar mijn laptop. Voordat ik dat deed liep hij ook vast op naam/wachtwoord. Task manager is een snellere oplossing voor: rechtsklikken op de taakbalk en taskmanager starten ipv via crtl+alt+del.
Beide handige opmerkingen, zal die poorten straks eens gaan instellen :)
En die 2 minuten is sterk overdreven. Bij mij is het 30 seconden. Toch zou ik heel erg blij zijn met een registry hack dat hij het opgeeft na 10 sec :)
Niks overdreven, af en toe verschijnt ie helemaal niét en andere keren duurt het ergens tussen de minuut en x aantal minuten.
Bij een Linksys router ging het vanzelf goed, die ondersteunt dan ook dat automatische instelding (hoeheethetookalweer, upnp ofzo)
UPnP gaat hier niet ingeschakeld worden :) poorten die automatisch opengaan zijn nooit grappig.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:18
Heeft al iemand de nieuwe bios firmware geinstalleerd? Ik kan op internet geen changelog vinden.

http://help1.nec-computers.com/Search.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Guidooow schreef op zondag 11 december 2005 @ 19:45:
Heeft al iemand de nieuwe bios firmware geinstalleerd? Ik kan op internet geen changelog vinden.

http://help1.nec-computers.com/Search.asp
http://help1.nec-computers.com/en zoek dan op P550
Kom je ook meteen een firmware update van onze brander tegen (die in 2 minuten is geflashed in Windows) of de BIOS een update is weet ik niet, is het versienummer hoger dan die van ons? Een changelog is jammergenoeg niet aanwezig...
update: nog handiger:http://help1.nec-computers.com/pib.asp?platform=platform_K2ST_NEC&mode=2000&title=Downloads
Mét update voor fingerprint :D Hmmssss, die is alleen als je de bootsecurity niet aan kan zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door bartvl op 12-12-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laptops op de universiteiten worden overal afgekraakt o.a. vanwege het feit dat ze niet robuust genoeg voor studenten zijn. Ik vraag me af welke laptops dit wel zijn? Er zijn weinig laptops die dit volgens mij zijn....

De enigen die mij robuust genoeg lijken is zijn de toughbooks van panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Die IBM's van vorig jaar kwamen dicht in de buurt: met dezelfde tas hadden ze nooit last van vlekken op het scherm... En behalve de DVD-brander is er ook niet zoveel spannends veranderd in de specs, dus van mij hadden ze best wel een IBM mogen leveren met nieuwe specs :(

Ik wordt trouwens ook een beetje ziek van standby: laatst duurde het meer dan 10 min voordat het loginscherm verscheen :( en dan nog eens 30 sec voor de desktop verschijnt standaard, en soms ook dat 10 min :( Baggerding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

MBV schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:11:
Die IBM's van vorig jaar kwamen dicht in de buurt: met dezelfde tas hadden ze nooit last van vlekken op het scherm... En behalve de DVD-brander is er ook niet zoveel spannends veranderd in de specs, dus van mij hadden ze best wel een IBM mogen leveren met nieuwe specs :(

Ik wordt trouwens ook een beetje ziek van standby: laatst duurde het meer dan 10 min voordat het loginscherm verscheen :( en dan nog eens 30 sec voor de desktop verschijnt standaard, en soms ook dat 10 min :( Baggerding....
Dat laatste lijkt me meer een kwestie van een gare windows install. Ik gok dat je nog gewoon met een TU/e image werkt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
hoe raad je het?

Die 20 sec hoort zo, dat is het domein zoeken. Maar dat 5-10 min wachten heb ik ook wel eens op andere PC's gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Ik moet ook nog een verloopstukje van de TV-out naar S-video kopen, maar ik moet er dus een nemen waarbij alle pinnetjes gebruikt zijn (heb er nu een met 4 pinnetjes ofzo, en dan heb ik zwart/wit beeld. Enig idee waar in Eindhoven ik deze t beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
In ieder geval bij een zaak waar je kan ruilen. Er zitten altijd 4 pinnetjes aan, dat is het probleem niet. Het probleem is dat de kleurinfo weer bij de zwart-wit info moet worden gevoegd. Daarvoor moest iets met het signaal gedaan worden, en dat kost 10 cent extra ofzo :X. Suc6 ermee, ze zijn lastig te krijgen.

Paradigit heeft een scart-converter gehad die het kon, maar die verkopen ze dacht ik niet meer. Vraag het anders eens in de winkel of op de technische dienst daarzo, neem gewoon dat oude kabeltje mee. Ze weten vast wel wie het wel verkoopt, en zetten het onderdeel mooi op de nee-verkoop lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Wow, dat was nog eens vuurwerk 'met technisch vernuft' :P
Overigens zag het er best aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
jammer dat die bomen er voor stonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Solomon schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:49:
Ik moet ook nog een verloopstukje van de TV-out naar S-video kopen, maar ik moet er dus een nemen waarbij alle pinnetjes gebruikt zijn (heb er nu een met 4 pinnetjes ofzo, en dan heb ik zwart/wit beeld. Enig idee waar in Eindhoven ik deze t beste kan kopen?
Door met een stukje draad twee pinnetjes met elkaar te verbinden krijg je ook kleur ;) als je wilt weten welke twee precies dan zoek ik het nog voor je op, heb de draad beneden liggen.

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag schone install gedaan (zowieso alles in het nederlands, en legaal weer natuurlijk).

HEERLIJK, ZALIG (de snelheid dan)

:) Nu houd ik weer van mijn lieve laptop, alleen jammer van dat slappe scherm.
Verder automatisch VPN bij start up (met alle network drives installed, en alleen TUE verkeer via VPN), Outlook werkt weer. Alle updates was wel veel werk bij windows xp2, wist niet dat het er zo veel waren.

Nu nog een keer Origin en TUeDACS instaleren. Maar dat komt wel :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
JeRa schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:59:
[...]

Door met een stukje draad twee pinnetjes met elkaar te verbinden krijg je ook kleur ;) als je wilt weten welke twee precies dan zoek ik het nog voor je op, heb de draad beneden liggen.
Zou wel geweldig zijn als je dat even na kon zoeken ;) Heb namelijk een kabeltje liggen dat alleen zwart/wite beeld geeft. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
MBV schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:11:

standby werkt hier echt supersnel.. ( daarom heb ik mijn laptop ook gewoon altijd op standby totdat hij langzaam doet.. dan ff rebooten.. en.. gewoon geen netwerkkabel of wireless aanschakelen voordat je inlogt.. al moet ik zeggen dat ik daar geen eens problemen mee heb.. desktop staat er altijd gelijk.. thuis en op de tue..

heb nu wel een probleem met mijn brander.. voor de vakantie wat audio proberen te branden en er in de auto op weg naar zwitserland achtergekomen dat geen enkele cd het deed..

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Solomon schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:07:
[...]

Zou wel geweldig zijn als je dat even na kon zoeken ;) Heb namelijk een kabeltje liggen dat alleen zwart/wite beeld geeft. Alvast bedankt!
Sorry voor de trage reply, mapje werd niet rood.

Ik heb bij het vrouwtje op deze manier een verbinding gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.gmta.nl/composite.png

Vervolgens doe je het mannetje erin en met een beetje geluk heb je dan kleur :) zo niet, moet je hem weer uit elkaar halen en net zolang frutten totdat hij het wel doet. :P

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Een verloopstukje met 4 pinnetjes? Ik heb een verloopstukje met 7 pinnetjes en zo'n aansluiting zit er ook op de laptop. Waarom zouden er maar 4 nodig zijn?
en wat dan nog, met 4 pinnetjes zou het dus moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
JeRa schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:11:
[...]

[afbeelding]

Vervolgens doe je het mannetje erin en met een beetje geluk heb je dan kleur :) zo niet, moet je hem weer uit elkaar halen en net zolang frutten totdat hij het wel doet. :P
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd (heb nl. het probleem niet met mijn kabeltje) maar was voor een huisgenoot ook even op zoek naar een oplossing. Sommige tv's schijnen instelbaar te kunnen zijn voor s-video signalen en een heleboel tv's niet. Deze willen dan alleen maar composite signalen, terwijl er uit s-video iets anders komt. Volgens een aantal websites is het op te lossen door de Y en de C kanalen te mixen dmv deze schakeling:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Y-ground------------------+
                          +---------- RCA/composite ground
C-ground------------------+

Y-------------------------+
                          +--------- RCA/composite video
C------------||-----------+
            470pF

Here is the pinout of the S-video connector shown from the end with the FEMALE PINS (picture is a view on the equipment back/front panel):
Afbeeldingslocatie: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo_connector.gif
1 Y ground
2 C ground
3 Y (luminance+sync)
4 C (crominance)
Jou oplossing is dus eigenlijk hetzelfde, behalve dat de condensator er niet in zit.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Jelte schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:32:
Een verloopstukje met 4 pinnetjes? Ik heb een verloopstukje met 7 pinnetjes en zo'n aansluiting zit er ook op de laptop. Waarom zouden er maar 4 nodig zijn?
en wat dan nog, met 4 pinnetjes zou het dus moeten werken?
Het gaat in dit geval dus over de buitenste pinnetjes en tv's die alleen composiet slikken :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Oké, goed nieuws voor mij. M'n derde exemplaar van dit notebook (eerst eentje gehad die oververhitte, toen 3 maanden een leensysteem) en ik kreeg laatst nog een hele nieuwe, die goed werkte tot vandaag.
Probleem is dat ik ondertussen ben gestopt met de studie, per 1 februari ben ik uitgeschreven.
Heb aangegeven het notebook te willen houden, maar sinds vrijdag de 13e (geen gel*l) ziet het ding geen netstroom meer. Maw: accu laadt niet meer bij, start niet aan de adapter. Ben benieuwd of het NSC me nog wil helpen of ik gelijk bij NEC moet aankloppen. En nieuwe mobo's zijn duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
JeRa schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 17:11:
[...]

[afbeelding]

Moet je eerst een zwart-wit beeld hebben om dit te laten werken? Want ik krijg gewoon nog steeds geen enkel beeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Jelte schreef op zondag 15 januari 2006 @ 12:24:
[...]
Moet je eerst een zwart-wit beeld hebben om dit te laten werken? Want ik krijg gewoon nog steeds geen enkel beeld :(
Ja, die oplossing was voor mensen die wél zwart/wit kregen maar geen kleur. Je zou eens moeten kijken of alles in orde is - goede type kabel, tv die s-video ondersteunt, of je laptop goed is ingesteld, etc :)

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
nou het werkt namelijk wel via mijn gewone pc, maar niet via de laptop. Het is niet de nieuwste televisie dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

en wat zouden de instellingen van de laptop moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Jelte schreef op zondag 15 januari 2006 @ 15:05:
nou het werkt namelijk wel via mijn gewone pc, maar niet via de laptop. Het is niet de nieuwste televisie dus daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

en wat zouden de instellingen van de laptop moeten zijn?
Met de instellingen van de laptop bedoel ik of je een tweede scherm hebt naast de hoofd'monitor'. Hoe sluit je de laptop op je tv aan? Met zo'n SCART-blok?

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
yup.
om precies te zijn:
Verloopstukje (met 7 pinnetjes dus) 5 meter composiet kabel en een scartblok.

en ik probeer vaak mijn hoofdscherm te klonen, dat werkt fijner tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 18:31
Krijgt iemand het voor elkaar om een Windows XP cd te booten op deze laptop?
Ik wil namelijk fixmbr doen om van GRUB (linux bootloader) af te komen.
Maar mijn laptop blijft hangen op een zwart scherm nadat er stond: De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd.
Het ligt trouwens niet aan mijn cd want op andere computers werkt die wel en iemand anders zijn cd werkte ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
In linux kan je dat ook fixen, vraag me alleen niet hoe. Daarvoor moet je in NOS zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richw schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:30:
Krijgt iemand het voor elkaar om een Windows XP cd te booten op deze laptop?
Ik wil namelijk fixmbr doen om van GRUB (linux bootloader) af te komen.
Maar mijn laptop blijft hangen op een zwart scherm nadat er stond: De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd.
Het ligt trouwens niet aan mijn cd want op andere computers werkt die wel en iemand anders zijn cd werkte ook al niet.
Zonder problemen, gewoon Windows XP Pro (SP2) CD erin, en naar een halfuurtje was mijn isntall klaar.

Weet iemand overigens hoe ik TU/e Wireless aan de praat krijg met de Intel Client?
Want ik kom niet op Eduroam, niet op guest en niet op TUE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Zoek eens naar de handleiding op de pagina's van het NSC, daar kom je deze pagina tegen. Daarin staan de instellingen die je nodig hebt. Voor Intel-client moet je even 'vertalen', maar je komt er wel :)

't komt erop neer, dat je WEP aan moet zetten, met een key die geleverd wordt, dan 802.1X met PEAP aanzetten en je user/passwd gebruiken van je account. Oh ja, ook even instellen dat je je certificaten voor RADIUS van GTE Cybertrust Global Root krijgt.

Mijn laptop zit nu in mijn tas (lader vergeten :P) dus mag je het verder lekker zelf uitzoeken ;)

edit:
dat geldt dus voor tue

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 20-01-2006 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik dus allemaal al gedaan :) dat wou ik testen, maar toen deed ie nix ;)
Had die instellingen al drie weken geleden ingesteld.
Alleen jammer dat die Intel Client veelste weinig info geeft :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-04 18:31
MBV schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:07:
In linux kan je dat ook fixen, vraag me alleen niet hoe. Daarvoor moet je in NOS zijn
Ik heb daar net gekeken en daar staat dat de MBR ook gefixt kan worden met fdisk.
Dus ga ik dat eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Er zit onderop de laptop een soort schuifje met een slotteken erbij. Wat doet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
laurensl schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:13:
Er zit onderop de laptop een soort schuifje met een slotteken erbij. Wat doet dit?
Zorgen dat je de batterij er uit kunt schuiven :P Komop zeg, ben je nou tweakert of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Solomon schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:48:
[...]

Zorgen dat je de batterij er uit kunt schuiven :P Komop zeg, ben je nou tweakert of niet :P
hmm, dat klinkt inderdaad wel heeeeel erg logisch..

en ik heb besloten m'n laptop maar in elkaar te laten zitten na wat mislukte projectjes met m'n gewone computer (uche uche) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:56:
Ja dat had ik dus allemaal al gedaan :) dat wou ik testen, maar toen deed ie nix ;)
Had die instellingen al drie weken geleden ingesteld.
Alleen jammer dat die Intel Client veelste weinig info geeft :S
De naam van je PC moet gelijk zijn aan je s nummer, en je MAC adres moet natuurlijk bekend zijn...meer zou ik ook niet kunnen bedenken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Volgens mij heb ik verbinding gehad met het tue netwerk, maar geen zekerheid dus. Instellingen:
general: SSID= tue, infrastructure
security: Network Authentication = WPA - Enterprise
Data encryption = TKIP
Authentication Type = LEAP
Leap user -> use the following: User Name = s******, Domain = TUE, Password = t*********, CCKM aangevinkt

Werkt het wel met de windows client? Als dat ook niet werkt, zou ik eens langs NSC lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Waarom wil je uberhaubt persé die intel client gebruiken om te connecten, afaik heeft dat echt geen meerwaarde:?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeRa

JeRa

Authentic

Heb problemen gehad met VPN en daar met het NSC over gemaild, die zijn ervan overtuigd dat de Intel client beter werkt dan de 'standaard' VPN client van Windows XP. Zelf ben ik erachter gekomen dat dat bullshit is en dat die Intel client nog vervelender is ook :')

ifconfig eth0 down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
JeRa schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 23:20:
Heb problemen gehad met VPN en daar met het NSC over gemaild, die zijn ervan overtuigd dat de Intel client beter werkt dan de 'standaard' VPN client van Windows XP. Zelf ben ik erachter gekomen dat dat bullshit is en dat die Intel client nog vervelender is ook :')
Nou, ik ben er wel achtergekomen dat er wel wat beperkingen zitten aan de standaard Windows client. Ik woon op een complex waar we extern allemaal hetzelfde IP hebben en als er dan 1 persoon op dat hele complex al een VPN verbinding heeft met de TU/e, dan kan er niemand anders op het complex meer een VPN verbinding opzetten met de TU/e. Die Windows client weigert dan gewoon om een verbinding op te zetten. Dus eerst was het gewoon een kwestie van vroeg thuis zijn en die verbinding opzetten als je 'm nodig dacht te hebben, zodat jij de verbinding hebt en niet iemand anders.
Toen hebben we de client van Cisco gedownload en ingesteld en sindsdien maakt het helemaal niet meer uit met hoeveel man we een verbinding hebben. En die Cisco client werkt ook gewoon goed, dus we hebben nergens meer last van.

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik ben nieuw hier in dit topic en ik had een vraagje:

ik heb dus ook de TU/e laptop van dit jaar en ik heb ook een psp. Nu vroeg ik me af of het op de een of andere manier mogelijk is om mn psp met mn laptop te verbinden zodat ik dan gebruiken kan maken van internet op mn psp via mn laptop. Kan ik niet een of andere verbinding opzetten via het wireless modem ofzo? Vast een hele domme vraag en denk dat het niet kan, maar misschien hebben jullie er meer verstand van? Mn laptop zou dus als een soort hotspot moeten functioneren.
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste