[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 40.196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:37
ATI update heeft hier ook niks geholpen, TV beeld blijft gewoon zwart :/
Uitvallen bij games heb ik daarentegen niet, heb hoogstens 2 uur aaneengsloten CS gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twit schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:28:
Ik heb net het topic even doorzocht met wat typische zoekwoorden voor mijn probleem maar het lijkt echt nog niet beantwoord te zijn (behalve 1 post waarin ik zie dat iemand het zelfde probleem heeft) dus vandaar hier toch mijn vraag:

Ik kan op deze laptop echt geen enkel spel spelen, de spellen starten allemaal probleemloos op en ze draaien zelfs best soepel maar na een bepaalde tijd, varierend van 5 minuten tot een half uur, valt de laptop uit. Ik vermoedde zelf een warmteprobleem maar de fan draait gewoon als ik ga gamen en de luchtafvoer lijkt in orde. Daarna maar besloten om eens langs het laptop service centrum te gaan maar daar was de reactie vrij bot 'tja hij is ook niet gemaakt om spellen op te spelen'...

Nu weet ik ook wel dat deze mensen gelijk hebben maar ik zie toch genoeg mensen om mij heen wel spellen kunnen spelen op deze laptop en ik heb dus toch het vermoeden dat er mijn laptop iets is. Heeft iemand nog suggesties of tips?
Dit heb ik dus ook :s en heb geen id waar het aan ligt. andere mensen met zelfde spel+zelfde laptop hebben nergens last van. er is al een keer iets aan mn ventilator gerepareerd (hij maakte ontzettend irriatant geluid) maar toen bleek er alleen een tapeje van het moederboard in de van te zitten. de van was dus zelf niet kapot. zelf denk ik wel dat het met warmte te maken heeft, maja echt geen id hoe ik dit op moet lossen .....
ben dus nu 3e met dit probleem ? iem al oplossing gevonden btw? ik hoor het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 12:39
is er al iemand die een oplossing heeft gevonden om de tijd na inloggen (dus uit stand-by komen) onder de 30 seconden te brengen? Welke time-out moet ik veranderen? 'k wordt er echt compleet gestoord van (jaja, was ik al enzo... nóg erger :P)
'k heb van iemand gehoord dat het iets met aanmelden op het domein te maken heeft, maar ik heb serieus geen idee waar ik die instelling kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

MBV schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:16:
is er al iemand die een oplossing heeft gevonden om de tijd na inloggen (dus uit stand-by komen) onder de 30 seconden te brengen? Welke time-out moet ik veranderen? 'k wordt er echt compleet gestoord van (jaja, was ik al enzo... nóg erger :P)
'k heb van iemand gehoord dat het iets met aanmelden op het domein te maken heeft, maar ik heb serieus geen idee waar ik die instelling kan vinden...
Wireless zowiezo altijd uit zetten, behalve als je het echt wilt gebruiken. En dan pas aanzetten nadat windows klaar is met booten.

En haal je netwerkkabel er eens uit als je start. Dan is hij echt zo klaar.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:44:
[...]

Dit heb ik dus ook :s en heb geen id waar het aan ligt. andere mensen met zelfde spel+zelfde laptop hebben nergens last van. er is al een keer iets aan mn ventilator gerepareerd (hij maakte ontzettend irriatant geluid) maar toen bleek er alleen een tapeje van het moederboard in de van te zitten. de van was dus zelf niet kapot. zelf denk ik wel dat het met warmte te maken heeft, maja echt geen id hoe ik dit op moet lossen .....
ben dus nu 3e met dit probleem ? iem al oplossing gevonden btw? ik hoor het graag ;)
Terug naar het NSC?

//edit

Dit was niet taktisch

[ Voor 3% gewijzigd door Hooglander1 op 06-10-2005 17:59 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Hooglander1 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:58:
[...]

Wireless zowiezo altijd uit zetten, behalve als je het echt wilt gebruiken. En dan pas aanzetten nadat windows klaar is met booten.

En haal je netwerkkabel er eens uit als je start. Dan is hij echt zo klaar.
Of, maak een lokale (admin) user aan, haal hem uit het domain en stel Outlook in op de juiste server. Na een paar keer opnieuw je username en password moeten saven (voor elke exchange server, komt door loadbalancing) en t opnieuw aanmelden bij je printers, en zorgen dat je handmatig mag validaten bij wireless gaat ie sneller dan ooit. Nooit meer vertraging voor, na of tijdens inloggen, en je kunt toch overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST3V3N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 08:07
Ik postte een paar berichten terug, dat mijn laptop een enorme herrie maakte (de diesel aggregaat)...
Dat is inmiddels gefixt, het was een plakbandje van het moederbord dat was opgekruld en dat liep met een puntje in de ventilator. Dat maakte dus dat ratelende geluid! De serivce monteur vertelde wel dat dit niet de eerste laptop was waarvan het plakbandje niet goed was... ook zei hij dat ze in het vervolg op die plek geen plakbandjes meer gaan doen :P :) Het repareren was echt voor die man maar 5 minuten werk ofzo, dus ik kon erop wachten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:54

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het schijnt dus zo te zijn dat dit vroeg of laat bij alle versa's gaat gebeuren.... :(
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:43:
Ik had (met een andere laptop) (niet TU/d) ook draadloze problemen, totdat ik de laatste drivers geinstalleerd had.

Kijk hier eens: http://support.intel.com/...ess/wlan/sb/CS-010623.htm

De drivers voor 2915abg kaartje dateren augustus 2005. Ik had er drivers uit 2004 op staan. Probeer het eens zou ik zeggen.
Maar er staat dus bij dat je het via de fabrikant moet doen maar op de site van nec staat alleen de oude driver.....

[ Voor 78% gewijzigd door Mr_gadget op 09-10-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt_veerhoek
  • Laatst online: 02-09 11:46
Mr_gadget schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:26:
Maar er staat dus bij dat je het via de fabrikant moet doen maar op de site van nec staat alleen de oude driver.....
Correctie, er staat bij dat het aangeraden wordt om het via de fabrikant te doen omdat het algemene drivers zijn, maar als ik de functionaliteit van die nieuwe driver bekijk kan ik geen enkel verschil vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
weeej, mijn tv-out werkt...

ik gebruikte eerst zoon verloopstukje voor Svideo naar Composite wat dan in mijn tv ging. Daar kreeg ik helemaal niks op, dit verloopstukje gebruikte ik normaal voor mijn gewone pc en werkt daar ook op. Vervolgens kwam ik nog zoon zelfde verloopstukje tegen, deze had ik echter bij mijn ( oude ) laptop gekregen en ik dacht laat ik dat maar eens proberen. Op eerste gezicht geen verschil, maar na het aanzetten van de force tv-detection kreeg ik beeld. Het is wel een beetje irritant want het is niet in te stellen. De resolutie op de tv staat op de een of andere manier vast op 1024 *768 en ik moet nu dus scrollen. Heb wel gezien op het moment dat ik powerdvd gebruik om een filmpje te bekijken dat hij dan wel het beeld precies op de tv afstelt.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm je hebt dus alleen maar een ander verloop stukje gepakt?
dat zou toch geen verschil moeten uitmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Jelte schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 14:39:
Hmm je hebt dus alleen maar een ander verloop stukje gepakt?
dat zou toch geen verschil moeten uitmaken...
vaag he, maarja, in die tijd dat ik nu met computers werk ben ik nog wel vreemdere dingen tegengekomen dus ik kijk nergens meer van op.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Laatst online: 08:17
Kreeg vandaag dit mailtje:
beste student,
na onderzoek is gebleken dat er bij een landurige, extreme druk op de beeldschermcover van de NEC P550 drukpunten in het scherm kunnen ontstaan. Deze drukpunten hebben weliswaar geen negatief effect op het funtioneren van de notebook, maar kunnen wel hinderlijk zijn.

De fabrikant geeft aan dat er bij normaal gebuik geen drukpunten ontstaan. Indien drukpunten voorkomen is er dus sprake is van onzorgvuldig gebruik. Als mogelijke oorzaak geven zij het te vol pakken van de bijgeleverde notebooktas.

Genoemde problemen zullen, ook al treden ze sporadisch op, dan ook niet onder garantie worden opgelost.
We willen je dan ook zeker aanraden hiermee rekening te houden bij het vullen van je tas. Daarnaast hebben we, in nauw overleg met de hardwarereparateur besloten een foamblaadje beschikbaar te stellen om tussen het toetsenbord en het beeldscherm te leggen, zodat deze problemen voorkomen kunnen worden.

Het blaadje kan worden afgehaald bij het notebook service centrum, we zouden je willen adviseren om dit zo spoedig mogelijk te doen.

Met vriendelijke groeten, NSC Centraal
Ik dacht dat ze een "intensieve testprocedure" hadden voor de nieuwe laptops, waarom kwamen ze hier dan niet eerder achter? Een volle tas kunnen wij toch niks aan doen, dat is bij een student normaal gebruik. :( :( :r
Ik zie die toetsen dus in mijn scherm, en dat samen met mijn gammele scherm. Ik ga morgen dus toch maar eens snel langs bij het nsc met mijn los scherm. (had weinig tijd om eerder langs te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitrain schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:14:

[...]

Ik dacht dat ze een "intensieve testprocedure" hadden voor de nieuwe laptops, waarom kwamen ze hier dan niet eerder achter? Een volle tas kunnen wij toch niks aan doen, dat is bij een student normaal gebruik. :( :( :r
Ik zie die toetsen dus in mijn scherm, en dat samen met mijn gammele scherm. Ik ga morgen dus toch maar eens snel langs bij het nsc met mijn los scherm. (had weinig tijd om eerder langs te gaan)
Tsja ik vond deze mail ook al zeer verdacht en ontzettend aso. 5 jaar garantie, bla bla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

[...]

Ik heb niet voor niets een samsonite tas van €100 en formaat brugpieper gekocht. Het was mij ook opgevallen dat mijn brooddoos en logicaboek niet samen in de laptoptas konden zonder krassen op m'n display.
Echt een gare notebook dus. Er zijn zeker weten kwaliteitnotebooks waarbij dat soort dingen niet optreden (Paradigit Rocksolid reden ze bijvoorbeeld met de rallywagen overheen...)

I.c.m. problemen met gamen met deze laptop (meerdere posts in dit topic) raad ik iedereen af om deze notebook te kopen. Although... er zijn nog maar weinig 1400x1024 notebooks met een niet-intel videokaart...

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 15-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
bedoelen ze met die 'drukpunten' van die toetsafdrukken in het scherm?? Dat komt echt niet door een volle tas, en zijn er dus nog af te poetsen met een brillendoekje. Ik heb mijn laptop eigenlijk bijna nooit in een volle tas zitten en toch last van die dingen.. tis gewoon als je hem dichtklapt zonder blaadje ertussen. Overigens hebben mijn oude aldi laptop en mijn vaders dell latitude precies hetzelfde probleem. Maar ga wel een matje halen, is toch beter dan een velletje papier en vreemd dat ze die niet standaard erbij hebben gedaan ( veel laptops hebben dat wel zoals ook al eerder besproken in het topic volgens mij )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Volslage idioot dat die niet onder garantie valt! Een laptop in een volle tas valt WEL onder normaal gebruik bij de doelgroep van het NSC! Daarom zou dit ook onder de garantie moeten vallen, men had namelijk kunnen incalculeren dat studenten met volle tassen gaan rondlopen.

Als studenten dan ook nog verteld wordt dat ze uitgebreide tests hebben gedaan, ga je er als student van uit, dat men ook wel had getest op problemen die optreden bij normaal gebruik (door studenten).

Misschien met veel mensen een brief schrijven naar een orgaan wat het NSC kan dwingen stappen te ondernemen?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
DeoDupke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 12:39:
bedoelen ze met die 'drukpunten' van die toetsafdrukken in het scherm?? Dat komt echt niet door een volle tas, en zijn er dus nog af te poetsen met een brillendoekje. Ik heb mijn laptop eigenlijk bijna nooit in een volle tas zitten en toch last van die dingen.. tis gewoon als je hem dichtklapt zonder blaadje ertussen. Overigens hebben mijn oude aldi laptop en mijn vaders dell latitude precies hetzelfde probleem. Maar ga wel een matje halen, is toch beter dan een velletje papier en vreemd dat ze die niet standaard erbij hebben gedaan ( veel laptops hebben dat wel zoals ook al eerder besproken in het topic volgens mij )
Nee, ze bedoelen waarschijnlijk het effect van met je vinger op het scherm drukken (kringen, kleurveranderingen) maar dan permanent. Heb ik ook bij mijn compaq-notebook last van gehad, alleen was dat van een iets lompere behandeling denk ik. Niet echt storend ofzo. Wat jij bedoelt zijn vlekjes, en waar ik last van heb zijn echt krassen ín het scherm. Gelukkig niet zo diep dat het echt storend is, je ziet het alleen wanneer hij uit staat.
Solomon schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 13:19:
Volslage idioot dat die niet onder garantie valt! Een laptop in een volle tas valt WEL onder normaal gebruik bij de doelgroep van het NSC! Daarom zou dit ook onder de garantie moeten vallen, men had namelijk kunnen incalculeren dat studenten met volle tassen gaan rondlopen.

Als studenten dan ook nog verteld wordt dat ze uitgebreide tests hebben gedaan, ga je er als student van uit, dat men ook wel had getest op problemen die optreden bij normaal gebruik (door studenten).

Misschien met veel mensen een brief schrijven naar een orgaan wat het NSC kan dwingen stappen te ondernemen?
Ik ben het helemaal met je eens. Die tassen zijn gewoon te klein om alleen laptop+3 boeken mee te nemen, en dat is toch wel wat de meeste studenten nodig hebben. Ik gooi net voor verzenden mijn reactiemailtje terug, aangezien die toch wel heel erg flame-achtig eruit ziet :X Wie heeft een beter gevoel voor een nette reactie? Liefst in stijl van die Engelse brief laatst in de HK >:)

[ Voor 32% gewijzigd door MBV op 15-10-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
MBV schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

Nee, ze bedoelen waarschijnlijk het effect van met je vinger op het scherm drukken (kringen, kleurveranderingen) maar dan permanent. Heb ik ook bij mijn compaq-notebook last van gehad, alleen was dat van een iets lompere behandeling denk ik. Niet echt storend ofzo. Wat jij bedoelt zijn vlekjes, en waar ik last van heb zijn echt krassen ín het scherm. Gelukkig niet zo diep dat het echt storend is, je ziet het alleen wanneer hij uit staat.
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Die tassen zijn gewoon te klein om alleen laptop+3 boeken mee te nemen, en dat is toch wel wat de meeste studenten nodig hebben. Ik gooi net voor verzenden mijn reactiemailtje terug, aangezien die toch wel heel erg flame-achtig eruit ziet :X Wie heeft een beter gevoel voor een nette reactie? Liefst in stijl van die Engelse brief laatst in de HK >:)
maar dan zou een matje ertussen duwen toch dit effect alleen maar vergroten??

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
MBV schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:24:
[...]

[...]

Ik heb net ook een mailtje gestuurd ;) Niet echt een nette brief oid, maar het voldoet ;)

:
Hallo,

Ik vraag mij af waarom dit probleem niet tijdens uw intensieve test-procedure aan het licht is gekomen? Ik ken mensen die er al sinds dag 1 last van hadden, dit had toch tijdens de test aan het licht gekomen moeten zijn?

Als ik als student naast mijn laptop nog twee dikke boeken moet meenemen, is het logisch dat er druk op de laptop komt te staan! Misschien dat dit voor een fabrikant, die laptops aan de gemiddelde burger verkoopt onder onzorgvuldig gebruik valt. Maar voor u, die laptops verkoopt aan studenten met dikke en volle tassen, valt dit toch echt wel onder normaal gebruik.

Ik vind het dan ook absurd dat defecten bij iets wat onder normaal gebruik valt bij uw doelgroep, niet onder de garantie valt. U bent tenslotte een organisatie die laptops verkoopt aan scholieren.

xxx xxx
Zullen ongetwijfeld spelfouten instaan ;)
DeoDupke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:30:
[...]

maar dan zou een matje ertussen duwen toch dit effect alleen maar vergroten??
Een matje kan de druk verspreiden. Als bijvoorbeeld het randje van een toets in het scherm wordt gedrukt, zorgt het matje ervoor dat de druk iets verspreid kan worden over een groter oppervlak, waardoor de druk per oppervlak minder groot wordt. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
er werd net hierboven gezegd dat het niet ging om de toetsafdrukken en als je dus een boek naast je laptop duwt ( of in het vak ernaast ) dan heb je ook niet 1 punt waarop het scherm meer druk krijgt, tenminste mijn boeken hebben geen uitsteeksels.. dus wat bedoelen ze nu

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
DeoDupke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 16:59:
er werd net hierboven gezegd dat het niet ging om de toetsafdrukken en als je dus een boek naast je laptop duwt ( of in het vak ernaast ) dan heb je ook niet 1 punt waarop het scherm meer druk krijgt, tenminste mijn boeken hebben geen uitsteeksels.. dus wat bedoelen ze nu
Als er druk op het deksel staat, dan drukt het deksel harder tegen de toetsen aan, waardoor de uitsteeksels van de toetsen harder in het scherm worden gedrukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crumpler Slip is een oplossing voor het toetsenafdruk-probleem (heb het zelf tot nu toe een keer gehad, ondanks dat ik een dik gepadde schoudertas gebruik). Schijnt ook goed bruikbaar te zijn als muismat en hij is behalve in 12'' ook in andere formaten waaronder voor 15'' en 15'' widescreen verkrijgbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.journaldugeek.com/blog/images/neoangel/Tests/slip1.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:56:
Crumpler Slip is een oplossing voor het toetsenafdruk-probleem (heb het zelf tot nu toe een keer gehad, ondanks dat ik een dik gepadde schoudertas gebruik). Schijnt ook goed bruikbaar te zijn als muismat en hij is behalve in 12'' ook in andere formaten waaronder voor 15'' en 15'' widescreen verkrijgbaar.

[afbeelding]
ja, het gaat hier niet om het toetsenafdruk-probleem maar het toetenuitsteekselprobleem waardoor er drukpunten ontstaan op het moment dat er druk op het deksel wordt uitgeoefend. |:(

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
die drukpunten zijn toch ook afdrukken van de toetsen? Als het erger is dan krasjes worden het permanente verkleuringen in het scherm. Mijn mening is nog altijd dat een laptopscherm zo stevig moet zijn dat dit nooit problemen (of zelfs krassen) moet opleveren. Mar ja, daar wordt hij wel 50 gram zwaarder van...

'k weet inmiddels dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, 'k had beter de paradigit voyager kunnen kopen. Maar da's achteraf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
MBV schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:35:
die drukpunten zijn toch ook afdrukken van de toetsen? Als het erger is dan krasjes worden het permanente verkleuringen in het scherm. Mijn mening is nog altijd dat een laptopscherm zo stevig moet zijn dat dit nooit problemen (of zelfs krassen) moet opleveren. Mar ja, daar wordt hij wel 50 gram zwaarder van...

'k weet inmiddels dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt, 'k had beter de paradigit voyager kunnen kopen. Maar da's achteraf |:(
50 gram gaat nog wel. Het probleem is gewoon dat het NSC suggereert uitvoerige tests te hebben gedaan, waaruit deze notebook uitermate geschikt is gebleken voor studenten. Bij het NSC hadden ze er dan ook rekening mee moeten houden dat een student die notebook geregeld meeneemt in een volle tas (iedere dag zelfs bij bepaalde studies). De tassen hebben ze zelf ook uitgezocht, daar hadden ze dus ook een andere oplossing voor kunnen verzinnen, bijvoorbeeld harde shells voor je laptop, zodat je hem in iedere tas mee kunt nemen, zonder kans op beschadigingen zoals dat met deze tas dus wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptopje heeft problemen met netwerken en kickt zich dus ook van het TU netwerk na + - 10 minuten. Ook loopt de internetverbinding regelmatig onstabiel.

Om het allemaal nog iets leuker te maken, is de accu er gisteravond mee opgehouden, ook tamelijk snel al...

Maandag dus maar eens naar het NCC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Solomon schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:50:
[...]

50 gram gaat nog wel. Het probleem is gewoon dat het NSC suggereert uitvoerige tests te hebben gedaan, waaruit deze notebook uitermate geschikt is gebleken voor studenten. Bij het NSC hadden ze er dan ook rekening mee moeten houden dat een student die notebook geregeld meeneemt in een volle tas (iedere dag zelfs bij bepaalde studies). De tassen hebben ze zelf ook uitgezocht, daar hadden ze dus ook een andere oplossing voor kunnen verzinnen, bijvoorbeeld harde shells voor je laptop, zodat je hem in iedere tas mee kunt nemen, zonder kans op beschadigingen zoals dat met deze tas dus wel is.
Die 50 gram was sarcastisch bedoeld, 'k kon alleen geen geschikte smiley vinden ;). Denk dat het ook een probleem is om een fabrikant te vinden die nog 1400x1050 schermen maakt enz, en garandeert dat alle onderdelen over 5 jaar nog leverbaar zijn. Maar dit soort dingen zou toch een no-go moeten zijn...
Ik zal eens informeren of de IBM's dit zelfde probleem ook hebben. Die zijn toch ook geleverd met dezelfde tassen?

Zoieso baggertassen qua afwerking e.d. En ook die 2 voorvakken. Wie verzint zoiets nou weer |:( Alles wat je daarin stopt gaat ten koste van de binnenruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:22:
Mijn laptopje heeft problemen met netwerken en kickt zich dus ook van het TU netwerk na + - 10 minuten. Ook loopt de internetverbinding regelmatig onstabiel.

Om het allemaal nog iets leuker te maken, is de accu er gisteravond mee opgehouden, ook tamelijk snel al...

Maandag dus maar eens naar het NCC :(
Wat is het accu probleem?
Laad hij niet meer op? Doet heel de laptop niets meer?

Had collega van me ook, moederbord was kaduk. Duurde meerdere weken voordat gefixt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
MBV schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:22:
[...]
Ik zal eens informeren of de IBM's dit zelfde probleem ook hebben. Die zijn toch ook geleverd met dezelfde tassen?
Nee en ja, geen beeldscherm problemen zover ik weet en ja, dezelfde tas.

Tas is inderdaad een beetje raar ingericht, 2 vakken op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zow, ook een mailtje de deur uit waarin ik genoemd heb: afdrukken in scherm, klote scharnier van het scherm en veeeeeel te kleine tas.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Scharnier ga ik niet mee terug, ik vind m niet echt lastig eigenlijk. En alsie kapot gaat valt t toch gewoon onder de garantie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Solomon schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 22:46:
Scharnier ga ik niet mee terug, ik vind m niet echt lastig eigenlijk. En alsie kapot gaat valt t toch gewoon onder de garantie :?
Beter voorkomen dan genezen toch? Ik gok erop dat het gemaakt kan worden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
bartvl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:06:
[...]

Beter voorkomen dan genezen toch? Ik gok erop dat het gemaakt kan worden namelijk.
Tsja, ik ga er misschien wel eens mee terug als ik tijd heb ofzo. Maar ik geloof er eigenlijk niet zoveel van dat het contact van het scherm erdoor kapot kan gaan, want als dat wel zo is dan zit het defect volgens mij ook niet in het scharnier alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Speling in je scharnier zorgt ervoor dat je scherm verkeerd belast wordt, en je dus afdrukken in je scherm krijgt aan de onderkant. Gewoon bij het NSC langsbrengen, probleem uitleggen, HDD swappen, en wachten totdat hij klaar is. Je krijgt je eigen HDD, dus voelt het als je eigen laptop :) 'k Zie het probleem dus niet echt...
behalve dan het probleem uitleggen aan die gestoorde aardbeien van het NSC :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

MBV schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 23:46:
Speling in je scharnier zorgt ervoor dat je scherm verkeerd belast wordt, en je dus afdrukken in je scherm krijgt aan de onderkant. Gewoon bij het NSC langsbrengen, probleem uitleggen, HDD swappen, en wachten totdat hij klaar is. Je krijgt je eigen HDD, dus voelt het als je eigen laptop :) 'k Zie het probleem dus niet echt...
behalve dan het probleem uitleggen aan die gestoorde aardbeien van het NSC :X
Ik ben langs geweest maar ze dden er niks aan, de medewerker was nog even naa achteren gegaan om het aan iemand te vragen ofzoiets maar er werd alleen een notitie van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Tja, vindt ik raar. Ze hebben nu wel een notitie staan, dus als je scherm alsnog kaput gaat, kunnen ze niet zeggen dat je ze niet gewaarschuwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
Mijn laptop is nu in reparatie maar ze wisten nog niet of het onder de garantie viel, het losse scherm. Kreeg wel te horen dat ik eigenlijk eerder langs had moeten komen, maar ja... Wat een moeite om 2 schroefjes aan te draaien, vraag me nu wel af waar we nog garantie op hebben. :(
Klacht mailtje gaat morgen de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bitrain schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:11:
Mijn laptop is nu in reparatie maar ze wisten nog niet of het onder de garantie viel, het losse scherm. Kreeg wel te horen dat ik eigenlijk eerder langs had moeten komen, maar ja... Wat een moeite om 2 schroefjes aan te draaien, vraag me nu wel af waar we nog garantie op hebben. :(
't Is al langer bekend hoor, dat ze bij NSC niet echt verstand van zaken hebben. De minder lieve versie die ik nog wel eens hoor is dat het k*t mongolen zijn, maar dat zeg ik dan maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik weer. Ik zette mijn laptop altijd in stand-by en toen ik hem vandaag eens normaal af sloot en opstartte bleek hij dat niet meer te doen. Ik dacht; nieuw image erop, maar zelfs dat vertikte hij. Nu ligt hij bij de CEM (service van Delft) en hopelijk kan er morgen een monteur naar kijken. Ik kreeg echter te horen dat het waarschijnlijk niet binnen de garantie viel ("Hdd's gaan niet zomaar kapot" ) en dat die grap me misschien wel tegen de 100 euro kan kosten :( Wat is het met mij en computerproblemen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

bitrain schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 17:11:
Ik ben vandaag weer eens langsgeweest voor het losse scherm. In eerste instantie weer geen gehoor. Maar uiteindelijk de tip om morgen tussen 9 en 5 langs te komen want dan kon de reparateur ernaar kijken. Als die dan niks doet dan zal ik um flink schoppen.
Ook lachen:
Mijn probleem was volgens het NSC:
Scherm heeft speling
Oplossing was:
Meer laptops hebben hier last van.
(volgens de computer)

ofwel: ik ben niet de enige, dus is er niks an de hand _/-\o_

De NSC'er die me dit keer hielp moest er zelf ook wel van lachen :P

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 17-10-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bartvl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 18:46:
[...]

Ik ben vandaag weer eens langsgeweest voor het losse scherm. In eerste instantie weer geen gehoor. Maar uiteindelijk de tip om morgen tussen 9 en 5 langs te komen want dan kon de reparateur ernaar kijken. Als die dan niks doet dan zal ik um flink schoppen.
Ook lachen:
Mijn probleem was volgens het NSC:
Scherm heeft speling
Oplossing was:
Meer laptops hebben hier last van.
(volgens de computer)

ofwel: ik ben niet de enige, dus is er niks an de hand _/-\o_
LOL ROFLMAO :D :o _/-\o_
Altijd lachen, dat NSC. Tijdens de uitleverdag: willekeurig iemand naast me:
"Goh, draadloos netwerk doet niks"
NSC'er:"Nou, ga dan maar naar de reparatieafdeling boven"
ik:"je moet even Fn+F2 intikken, anders staat je antenne uit"
NSC'er:"Nooit van gehoord, ik denk dat hij kapot is"
persoon naast me loopt naar boven toe :D

Collega-studenten die langer rondlopen weten wat de reactie van het NSC op een willekeurig probleem is: "Goh, ding X doet het niet? We zetten er wel even een nieuw image op, doet hij het vast wel weer" _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 17-10-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Heey, hoewel ik niet echt actief ben in dit topic, toch wat redelijk opzienbarend nieuws.

Omdat ik die x300 nogal tegen vind vallen (x800 pro gewend O-) ) Heb ik eens eventjes dik overklokt met atitool.
En de resultaten waren redelijk verbijsterend: 385/270 (GPU/MEM) en mn 3dmark2001SE ging van ~9800 naar 11944! 20% erbij dus :P

Netjes toch? Alleen voor je accu is dit een minder leuke overclock :P
edit: loopt btw stabiel

[ Voor 3% gewijzigd door DrEvil1986 op 17-10-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DrEvil1986 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:17:
Heey, hoewel ik niet echt actief ben in dit topic, toch wat redelijk opzienbarend nieuws.

Omdat ik die x300 nogal tegen vind vallen (x800 pro gewend O-) ) Heb ik eens eventjes dik overklokt met atitool.
En de resultaten waren redelijk verbijsterend: 385/270 (GPU/MEM) en mn 3dmark2001SE ging van ~9800 naar 11944! 20% erbij dus :P

Netjes toch? Alleen voor je accu is dit een minder leuke overclock :P
edit: loopt btw stabiel
Mja, alleen wil je volgens mij niet weten wat dat met je temps doet? * Orion84 vind overclocken met laptops maar riskant. je kan niks verbeteren aan de koeling om de bijkomende extra warmte te compenseren.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik vind dat over het algemeen wel meevallen hoor, Orion. Normaal stopt hij gewoon als hij te warm wordt, en hoevaak ga je nou gamen? Maar bij dit type notebook ben ik het helemaal met je eens. Hij heeft het al warm met gewoon typen (en maakt daarbij een pokkenherrie om gek van te worden :(). Daarnaast zijn er veel problemen met uitval van laptops tijdens het gamen, dus zou ik het niet eens proberen.

@DrEvil: je kan ook je voltages omlaag gooien van je processor. Misschien kom je dan verder ivm lagere warmteproductie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Zojuist dan toch geholpen. Het bleek een kwestie te zijn van vier schroefjes aandraaien. Dus na een maand is het probleem toch nog gefixt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:47

[...]

OMG Dit probleem is dus ook al aanwezig in de NEC Versa P520 van 2 jaar geleden. Ik had toch wel MINIMAAL verwacht dat ze dit probleem hadden opgelost. In eerdere posts op de mededeling dat ze weer voor NEC hadden gekozen waarin ik dit een belachelijke keuze vond, zat iedereen 'nah, het zal wel meevallen', etc maar het is dus gewoon weer PRECIES hetzelfde.
Ik heb mensen dus (achteraf gezien) terecht afgeraden om een laptop bij het NSC te kopen.
Die IBM's van vorig jaar waren echt een stuk beter dan die gare NEC-troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
bartvl schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:03:
Zojuist dan toch geholpen. Het bleek een kwestie te zijn van vier schroefjes aandraaien. Dus na een maand is het probleem toch nog gefixt :D
LOL gewoon een maand voor 4 schroeven :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
We gaan het laptop-geen-garantie-probleem aanpakken via de studentenraad ipv. dat iedereen zelf een mailtje stuurt (spam?). Dan is de kans groter dat er serieus naar gekeken wordt en dat er iets aan gedaan wordt.
Meer info als we (groepje informatica studenten) een voorlopig mailtje/brief hebben opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
ik vraag me trouwens af hoeveel mensen van het NSC dit topic volgen... ( en niks durven/mogen zeggen )

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
het schijnt dat het stukje foam wat je krijgt om tussen je beeldscherm en toetsen te doen maar net iets groter is dan je toetsenbord. Kortom je krijgt nog steeds strepen van het muisvlakje. Ik krijg daar tenminste de meest duidelijke streep van.
Ik ga zelf wel wat regelen, want dit schiet niet op...

Ik dacht lekker safe een beetje een laptop bij het nsc kopen zodat ik verzekerd ben van een beetje garantie, maar wat ik hier lees doet mijn vertrouwen diep zinken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Jelte schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:02:
het schijnt dat het stukje foam wat je krijgt om tussen je beeldscherm en toetsen te doen maar net iets groter is dan je toetsenbord. Kortom je krijgt nog steeds strepen van het muisvlakje. Ik krijg daar tenminste de meest duidelijke streep van.
Ik ga zelf wel wat regelen, want dit schiet niet op...

Ik dacht lekker safe een beetje een laptop bij het nsc kopen zodat ik verzekerd ben van een beetje garantie, maar wat ik hier lees doet mijn vertrouwen diep zinken :(
muisvlakje als de touchpad? dat bedekt mijn stukje volledig, alleen niet de knopjes eronder

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Die weten niet wat tweakers.net is. Die kijken alleen maar op www.beginnersweb.nl

* MBV bukt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Even terug gekomen op mijn overclockverhaal:

Ik begrijp natuurlijk dat warmte vooral bij laptops een issue is, maar ik heb er eigenlijk weinig last van, zelfs overclocked loopt hij niet op zn hoogste stand te blazen tijden B&W2.

Het voltage van mn CPU is trouwens al iets lager, met behulp van centrino hardware control. En vooral als ik aan de netstroom zit dan neem ik dat extra beetje fangeloei voor lief voor wat extra frames: B&W2 loopt nl erg krap, en met OC gaat t net wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit topic al doorgelezen, maar ben mijn probleem nog niet tegengekomen. Bij mijn laptop is namelijk de draadloos netwerk adapter verdwenen in Windows XP. Zowel bij Network Connections als in de Device Manager. Ook het programma van Intel zegt dat er geen wireless adapters te vinden zijn.
Ik heb al Fn + F2 een paar keer geprobeerd, maar geen resultaat.

Heeft één van jullie een idee wat het kan zijn voordat ik langsga bij het NSC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat is erg vaag. Slipster. Doe eens de Add New Hardware wizard. Oh ja, als je langs het NSC gaat zetten ze er eerst een nieuwe image op voor ze verder kijken. Dus ik zou het eerst maar eens zelf proberen op te lossen, scheelt je weer lopen naar HAL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik heb nu dus de Intel Pro/Wireless 2200BG geinstalleerd via Hardware Wizard, maar nu krijg ik een foutmelding: This device cannot start. (Code 10) in device manager.

Volgens mij is ie dood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Da's vaag. Probeer eens met Knoppix o.i.d., oftewel: de 'windows-factor' uitsluiten. Niet dat ik denk dat ze zich daar iets van aantrekken bij het NSC, magoed.

Service is op zich wel OK: je krijgt een ruil-laptop met je eigen harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:14:
Mja, ik heb nu dus de Intel Pro/Wireless 2200BG geinstalleerd via Hardware Wizard, maar nu krijg ik een foutmelding: This device cannot start. (Code 10) in device manager.

Volgens mij is ie dood :|
Verkeerde drivers: wij hebben de 2915 ABG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
bartvl schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

Verkeerde drivers: wij hebben de 2915 ABG
Onder linux zijn het in ieder geval dezelfde drivers, voor de 2200 en de 2915, is misschien onder windows ook wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

bitrain schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 12:00:
[...]

Onder linux zijn het in ieder geval dezelfde drivers, voor de 2200 en de 2915, is misschien onder windows ook wel zo?
Voor windows zijn er aparte drivers beschikbaar, tenminste, los van elkaar te downloaden, weet niet ofdit daadwerkelijk een andere driver is, maar ik vermoedvan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmhm, ja het is in ieder geval niet de 2200.

Toen in mijn laptop weer opnieuw wilde opstarten kreeg ik een PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA BSOD, zeker door het kiezen van deze verkeerde driver.

Toen kon ik dus alleen nog maar in safe mode windows opstarten en heb ik de driver weer verwijderd.
Nu maar eens proberen met de driver voor die andere...

[/edit] nope, met de 2915 werkt het ook niet [/edit]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:08:
[...]

muisvlakje als de touchpad? dat bedekt mijn stukje volledig, alleen niet de knopjes eronder
Ligt eraan hoe hoog je het stukje foam legt natuurlijk, als je het zo legt zoals als jij dat doet zijn de knopjes boven het toetsenbord (power, mail en browser) niet bedekt...maarja, daar komt het scherm toch niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:14:
[...]

Ligt eraan hoe hoog je het stukje foam legt natuurlijk, als je het zo legt zoals als jij dat doet zijn de knopjes boven het toetsenbord (power, mail en browser) niet bedekt...maarja, daar komt het scherm toch niet ;).
ja duh... :+ grapjas

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, jij komt ook met zo'n opmerking :). Ik wil alleen maar aangeven dat de bedekking geheel relatief is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op de TUE en wil mijn laptoptas graag verkopen. Is er misschien nog iemand die een eerstejaars laptop tas wil kopen. Hij is nog zo goed als nieuw, 1 keer meegenomen naar school. Er zit een regenhoes bij.

Dus als iemand er interesse in heeft, mail mij dan even!

(w.w.a.v.dinter@student.tue.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

hoe zit het trouwens met het extra hdd ruimte die nog geblokt is bij ons niet linux-gebruikers? Hoe kan ik die simpel 'activeren'?

En als je je beeld op tv wil hebben, wat voor kabel kun je dan het beste kopen? Of kun je zoiets beter zelf fixen? Want ik lees dat er veel problemen mee zijn om het beeld op tv te krijgen. (ik wil namelijk films en spellen op de tv spelen. Kan ik lekker me NES en N64 emu op tv spelen :P waar kan ik trouwens een goedkope simpele usb gamepad kopen?)

Iemand trouwens al gevonden waarom de Quick Launch opeens zo traag is? Ik had er eerst geen problemen mee, en toen opeens deed hij raar. Als je erop klikt duurt het een minuut ofzo voordat het programma begint op te starten. En in die minuut blijft de taakbalk hangen en wordt ie ff een stuk trager. Erg irritant dus..

En dat beeldscherm bescherm foam geval zie ik niet echt zitten :/ ik gebruikte zelf al bubbeltjes plastic, dat werkt voor mijn gevoel beter dan zo'n snotdoekje (ik hoorde trouwens dat mensen verschillende foam-dingen kregen :?)

en verder... weet iemand al hoe je users kunt toevoegen aan windows? Je kunt het alleen via een omweg doen en dan moet je perse een wachtwoord hebben met cijfers en letter, en hoofdletters en kleine letters dacht ik, iig niet echt hendig vind ik..

Tas vind ik trouwen kei kut, de hoeken van me laptop beginnen al kaal te worden :| dus dat het grijze eraf is. En de tas is zwaar en ik kan er eigenlijk maar 1 boek in stoppen en dat is eigenlijk al te veel. En hijs zwaar, loch, gewoon K*T dus. k*t tas, ik neem nooit me laptop mee. Moet ff een keer een andere laptop-tas kopen of iig een beschermtas voor me laptop en die in me gewone schooltas stoppen. want deze tas.. ZUIGT ECHT :|

en de laptop vind ik zelf ook steeds brakker worden. Heb gelukkig NOG niet naar de NSC hoeven te gaan, maar ik vind de kwali van de laptop laag. En zeker geen 2000 euro waard. kut nec. idd wat ze in het begin van dit topic zeiden.. Beter hadden ze een andere genomen.. Een laptop/tas die niet bestemd is voor studenten met boeken :| komop zeg, this geen ivbo (no offence)
(ik kan nog wel uren doorgaan met klagen maarja.. schiet ook niet echt op... Vind de TU/e zelf trouwens ook behoorlijk een k*t school.)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Quick Launch? Die 2 knopjes naast de powerknop bedoel je? Nooit gebruikt... Als je die icoontjes in de taakbalk bedoelt zou ik het niet weten, geen problemen mee.
bubbeltjesplastic lijkt me te dik, dat zet extra druk op het scherm van binnenuit, wat dus extra problemen op kan leveren. Foam beschermt tegen krassen, en verdeelt de druk over het scherm. Ik denk dus dat jij met je bubbeltjesplastic eerder problemen hebt mét dan zonder.
Users aan windows toevoegen? Gewoon als Admin inloggen bij windows (staat ergens in dit topic hoe dat moet)
Tas is zwaar klote, maar dat wist iedereen al die dit topic heeft gelezen. Vind ik dus niet zo handig om dat te herhalen na het vorige bericht :P
Laptopkwaliteit kan ik het alleen maar mee eens zijn, gezien de verhalen hier. Echt brak. Mensen die erover denken om hem te kopen: doe het NIET
Oh ja, de TU/e was volgens Elsevier de beste uni, of een van de beste. Dus als je dit niks vind: good luck :P

Ik heb zelf een ander probleem: bij een externe VGA monitor werkt DDC info niet. Volgens mij is dat de oorzaak van problemen met detectie of hij wel of niet aanwezig is. Dat deed mijn vorige laptop dus veel beter (dual monitor setup, extern als hoofdscherm, laptopscherm als secondary).
Kan iemand bevestigen dat dat bij meer NEC-notebooks niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
ik denk trouwens dat een hoop problemen worden veroorzaakt door de softwareconfig die ze gebruiken. Bij mij duurt het bijvoorbeeld een minuut om de taskmanager op het beeld te krijgen.. kan CTRL ALT Delete doen, geen probleem, vervolgens taskmanager.. en het duurt zeker een minuut voordat hij op het scherm komt. Ook veel problemen met office, hele systeem hangt of wat dan ook.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
halve minuut wachten met opstarten is vaker langs gekomen. Dat heeft temaken met dat hij zijn domein zoekt of zoiets vaags.
Gevolg is iig dat het totaalplaatje zwaar zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
MBV schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:22:
halve minuut wachten met opstarten is vaker langs gekomen. Dat heeft temaken met dat hij zijn domein zoekt of zoiets vaags.
Gevolg is iig dat het totaalplaatje zwaar zuigt
:? wat heeft een taskmanager openen met het zoeken van een domein te maken

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Waarschijnlijk dat hij de user wil controleren bij het domein ofzo. De wachttijd is iig exact hetzelfde :)

Zijn er meer problemen met DDC van externe monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
DeoDupke schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:00:
ik denk trouwens dat een hoop problemen worden veroorzaakt door de softwareconfig die ze gebruiken. Bij mij duurt het bijvoorbeeld een minuut om de taskmanager op het beeld te krijgen.. kan CTRL ALT Delete doen, geen probleem, vervolgens taskmanager.. en het duurt zeker een minuut voordat hij op het scherm komt. Ook veel problemen met office, hele systeem hangt of wat dan ook.
Da's meer de fingerprintsoftware icm het domein.. Kheb die problemen ook gehad, minuut op een runbox wachten na t drukken van Windows+R, explorer die lagt.. Fingerprint eraf gooien hielp, maar met zo'n lang wachtwoord was t niet praktisch. Na een tijdje besloten de laptop uit t domein te halen. Toen weer eens stiekem de fingerprint geprobeerd, en sindsdien geen enkele wachttijd meer gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

MBV schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:02:
Quick Launch? Die 2 knopjes naast de powerknop bedoel je? Nooit gebruikt... Als je die icoontjes in de taakbalk bedoelt zou ik het niet weten, geen problemen mee.
ja de icoontjes in de taakbalk ja. Ik had er eerst ook geen last van maar toen opeens wel :? ik had toen nix veranderd. Fingerprint enzo stond er allang op. Er waren meerdere mensen hier die er problemen mee hadden..
bubbeltjesplastic lijkt me te dik, dat zet extra druk op het scherm van binnenuit, wat dus extra problemen op kan leveren. Foam beschermt tegen krassen, en verdeelt de druk over het scherm. Ik denk dus dat jij met je bubbeltjesplastic eerder problemen hebt mét dan zonder.
mwa valt wel mee denk ik, dat bubbeltjes plastic bij mij is van dat half gare zegmaar (gare uitleg maargoed) dus dat ze half opgeblazen zijn, maarja.. ik kijk wel wat ik doe.. imho lijkt me dat foam ook niet echt geweldig
Users aan windows toevoegen? Gewoon als Admin inloggen bij windows (staat ergens in dit topic hoe dat moet)
ja ik heb het hele topic vanaf het begin gewoon gevolgd, en toen ook gedaan wat er stond als het goed is maar op de een of andere reden werkte het toen niet dacht ik. Ik zal dalijk nog eens terug lezen wat er ook alweer stond.
Tas is zwaar klote, maar dat wist iedereen al die dit topic heeft gelezen. Vind ik dus niet zo handig om dat te herhalen na het vorige bericht :P
ja ok :) maar ik wil ook me ei kwijt :+
Laptopkwaliteit kan ik het alleen maar mee eens zijn, gezien de verhalen hier. Echt brak. Mensen die erover denken om hem te kopen: doe het NIET
idd
Oh ja, de TU/e was volgens Elsevier de beste uni, of een van de beste. Dus als je dit niks vind: good luck :P
tsja zoiets wil niet alles zeggen. En zal denk ik ook nog wel per faculteit verschillen. Ik heb zowiezo een hekel aan het gedrag van sommige leerkrachten (ow sorry, professoren enzo. De meeste zijn wel oké maar er zijn er een paar die zichzelf bijzonder geweldig vinden.. :|)
DeoDupke schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:00:
CTR+ALT+DEL duurt bij mij ook lang voordat dat scherm komt

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:12

Luke!

#Treinbaas
Martin Sturm schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:18:
[...]

OMG Dit probleem is dus ook al aanwezig in de NEC Versa P520 van 2 jaar geleden. Ik had toch wel MINIMAAL verwacht dat ze dit probleem hadden opgelost. In eerdere posts op de mededeling dat ze weer voor NEC hadden gekozen waarin ik dit een belachelijke keuze vond, zat iedereen 'nah, het zal wel meevallen', etc maar het is dus gewoon weer PRECIES hetzelfde.
Ik heb mensen dus (achteraf gezien) terecht afgeraden om een laptop bij het NSC te kopen.
Die IBM's van vorig jaar waren echt een stuk beter dan die gare NEC-troep.
Nou ja, nou ja....Recentelijk vielen de IBM's ook met met bosjes uit. Veel defecte HDD's, videokaarten en mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
'k heb het hier ook even gecheckt, crtl+alt+del duurt net zo lang als inloggen: 25 sec. Soms logt hij direct in uit standby, maar nu 25 sec. Heb hem schoon opgestart thuis aan het thuisnetwerk, denk dat het daar aan ligt. Als ik 1x op de TU heb ingelogd, werkt het weer snel. Echt zo super vaag... :|
Oftewel zwaar slecht geregeld weer. Ik zal de mijne ook maar uit het domein halen, ff uitzoeken wat ik daarvoor moet doen. Dit is gewoon om gek van te worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeoDupke schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:15:
[...]

ja, het gaat hier niet om het toetsenafdruk-probleem maar het toetenuitsteekselprobleem waardoor er drukpunten ontstaan op het moment dat er druk op het deksel wordt uitgeoefend. |:(
Waarvoor denk je dat dat ding is dan? Het werkt perfect trouwens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
misbehavingman schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:13:
[...]

Da's meer de fingerprintsoftware icm het domein.. Kheb die problemen ook gehad, minuut op een runbox wachten na t drukken van Windows+R, explorer die lagt.. Fingerprint eraf gooien hielp, maar met zo'n lang wachtwoord was t niet praktisch. Na een tijdje besloten de laptop uit t domein te halen. Toen weer eens stiekem de fingerprint geprobeerd, en sindsdien geen enkele wachttijd meer gehad..
ik heb geen fingerprint software geinstalleerd

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: verkeerd forum

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noob6 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:01:

Af en toe maakt mijn laptop een heel hoog zoemend of piepend geluid, het komt ergens van de linkerkant. In de buurt van die 2 USB connecters. Hebben jullie dit geluidje ook? Het is echt vreselijk irritant als je er een tijdje achter zit.
Ik heb hetzelfde probleem. Het NSC herkent het probleem niet.

Al een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Het NSC herkent het probleem niet... wat betekend dat? dat ze niet weten wat het is en er daarom maar niets aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze horen de piep niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
doof dus... Vervelend als je wil uitleggen wat je probleem is... ;)

Goed, niemand nog hun Tv-out werkend gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
wanneer het niet binnen de normale geluidsnormen valt voor een laptop ( dit meten ze met een decibelmeter indien nodig ) gaan ze pas actie ondernemen. Overigens is het heel normaal dat sommige laptops dit doen en sommige niet want je kunt 2 dezelfde types laptop niet met elkaar vergelijken en elke laptop maakt geluid. Een laptop gaat zelfs in verloop van tijd steeds meer geluid maken.

dit is de conclusie van een discusse met een van de NSC medewerkers bij het melden van een irritant hoge piep bij 1 van hun leenlaptops

[ Voor 3% gewijzigd door DeoDupke op 29-10-2005 13:14 ]

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mijn TV-out doet het van het begin af aan. Gewoon een S-video-kabeltje naar een svideo tv, en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
En dan heb je ook strak beeld? geen verschoven kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Ik heb ook een piep, en mn tv-out geeft alleen zwart/wit (gewoon PAL, op 2 verschillende tv's), maar ik denk dat dat eerder aan mn kabel ligt, want mn mobo is al een keertje vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige tv's ondersteunen geen svideo, probeer eens te forceren op composite(ook al zit die er misschien niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ik kan geen composiet instellen, dat wel het probleem met een verloopkabeltje dat nog ergens rondslingerde (had nog geen svideo-kabel). Ik zal binnenkort eens kijken hoe mijn desktop er uitziet met svideo, weeet niet meer zeker of het beeld bij mij of mijn vaders laptop vandaan kwam de vorige keer.

Het probleem 'geen beeld' heb ik dus nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:46:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Het NSC herkent het probleem niet.

Al een oplossing bekend?
Zet er eens een oscilloscoop naast.
Als het een piep van +/- 1,86 ghz is, dan weet ik waar ie vandaan komt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, en wat als je CPU via speedswitchxp nu op +/- 1 GHz draait :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 19-09 18:37
LOL dit is niet te geloven, heb gister nieuwe 3d kaart gekocht voor PC. Zit een andere S-Video naar composiet converter bij, dus ik denk probeer het eens; werkt het gewoon meteen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
soganta schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:23:
LOL dit is niet te geloven, heb gister nieuwe 3d kaart gekocht voor PC. Zit een andere S-Video naar composiet converter bij, dus ik denk probeer het eens; werkt het gewoon meteen :o
ja ik had dus iets soortgelijks, ik had die van mijn pc gebruikt en die werkte niet, bij opruiming kwam ik die van mijn oude laptop tegen en die werkte wel. Overigens werkt die ene wel gewoon op mijn pc.. lekker vaag he...

wel last van zoon scrolbeeld, maar voor een film kijken zoomt powerdvd hem goed passend op beeld

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

DeoDupke schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:20:
[...]
wel last van zoon scrolbeeld, maar voor een film kijken zoomt powerdvd hem goed passend op beeld
Dan zet je toch de resolutie van je scherm ff op 1024x768 of 800x600 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek-Hendrik
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10-2024
Mijn laptop maakt zoals al eerder vermeld ook nogal herrie (een ventilator die om de ongeveer 20s aan ging). Dit is vanaf vanochtend echter nog een stuk erger geworden. De ventilator gaat nu om de 2-3 seconden heel even aan en als dat gebeurd is ook het irritante hoge geluidje wat hierboven al genoemd is te horen. Je wordt dus helemaal gestoord als je een tijdje met de laptop aan het werk bent. Het maakt trouwens niet uit hoe ik de laptop neerzet. Ik heb hem al gewoon plat op het bureau neergezet, op het bureau met de pootjes uitgeklapt of op de bijgeleverde standaard. Allemaal met hetzelfde resultaat. Dit alles speelt al als de laptop compleet idle is, als de cpu belast wordt gaat de ventilator langer aan, terwijl hij ook dan maar 2 of 3 seconden stil is alvorens weer aan te gaan. Ik heb ook geprobeerd of het als je op de accu werkt minder is maar dat is helaas ook niet het geval. Heeft iemand vergelijkbare problemen en/of nog beter: een oplossing? Gezien de reacties hier vinden ze het bij het NSC waarschijnlijk toch niet nodig om hier wat aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
Rodyman schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:22:
[...]

Dan zet je toch de resolutie van je scherm ff op 1024x768 of 800x600 ?
dat werkt niet.. de resolutie op de tv is te groot, en die kun je op de een of andere manier niet aanpassen

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er toevallig mensen die hun standaard neit gebruiken en die kwijt willen?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een standaard, bereid rond de 10 euro te betalen en aangezien sommige mensen dat ding toch niet gebruiken.

Ik hoor het graag

EDIT na wat research van MBV ben ik bereid rond de 10 euro te betalen en hem op te (laten) halen in eindhoven :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
http://w3.tue.nl/nl/diens...rijslijst/?id=5684#Muizen

Zoals die eerste? Geef mij 30 euro, en ik bezorg hem gratis B) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:56:
Zijn er toevallig mensen die hun standaard neit gebruiken en die kwijt willen?

Ik ben namelijk nog op zoek naar een standaard, bereid rond de 10 euro te betalen en aangezien sommige mensen dat ding toch niet gebruiken.

Ik hoor het graag

EDIT na wat research van MBV ben ik bereid rond de 10 euro te betalen en hem op te (laten) halen in eindhoven :)
Hey, aangezien je geen mailadres in je profiel toont, mail mij even (zie profiel), kwil de mijne wel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

DeoDupke schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:20:
[...]

ja ik had dus iets soortgelijks, ik had die van mijn pc gebruikt en die werkte niet, bij opruiming kwam ik die van mijn oude laptop tegen en die werkte wel. Overigens werkt die ene wel gewoon op mijn pc.. lekker vaag he...

Dat is echt heel vreemd... is er enig verschil te merken aan de kabels (pinnetjes of iets dergelijks)? Want anders kan ik wel 5 verschillende converters gaan kopen, maar als er dan nog geen werkt schiet t natuurlijk ook niet op :)
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste