Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.639 views sinds 30-01-2008

• Play
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-05-2011
Ik heb maandag een NL kit besteld bij Photohuset, dinsdag heb ik hem daar kunnen ophalen.

Voor ¤845 heb ik nu al heel de dag een glimlach op m'n gezicht. ;)

www.hospitalitylife.nl

• Vinyl-XP632
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07-09-2006
Mocht je zoveel waarde hechten aan de NL handleiding, dan kun je die altijd nog bestellen bij Canon voor 30 euro. Dan is een duitse 350d + die 30 euro altijd nog goedkoper dan een volledige NL versie.
Ik heb een duitse versie gekocht voor 735 euro (body) en de engelse handleiding gedownload.
De 350d lijkt erg veel op de 300d (iets meer features), dus je zou ook nog de NL versie van de 300d kunnen downloaden ( http://home.tiscali.nl/tr...gen/handleiding300dnl.pdf ).

Is wel lelijk ingescand, maar de combinatie van de engelse, duitse en nederlandse 300d handleiding, maakt het weer tot een duidelijk en compleet geheel.

Vind je dit te veel gedoe, koop de handleiding bij canon voor 3 tientjes, dan ben je sneller klaar.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:11

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

quote:
Gizz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:53:Is een Nederlandse gebruiksaanwijzing zo belangrijk dan?

maar om nou 150 gulden meer uit te geven voor een Nederlandse handleiding :?
Je krijgt meer dan een NL handleiding hoor. Probeer met een Duitse camera maar eens bij de nederlandse importeur een nieuwe cam te krijgen als die duitse na een paar dagen stuk gaat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Jester
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 05-09 09:02
Nou, ik heb 'm!

Uiteindelijk de order bij de webshop geannuleerd, en bij de Combi in de buurt gehaald. Daar was ie mooi op voorraad. Kan ik eindelijk aan de slag. De sigma 18-125 is zeker een prettige lens, maar goed, ik heb nog niet met betere lenzen gewerkt.

eerste ervaringen: wat is dat ding snel!! Ik heb enkele malen met een 300d gespeeld, maar dit is echt veel rapper. In vergelijking met m'n vorige cam (Olympus C-100, leuk ding voor simpele zaken, ook al 4 jaar in bezit) is het echt een extreme vooruitgang (maar wat wil je)

Wat ik nog aan wil gaan schaffen: Sigma 70-300 APO Macro II + uv beschermfilter, en een extra accu. Voor de vakantie nog een imagetank met mp3 functie, da's altijd handig. Dan heb ik m'n zaakje wel compleet..

Jester wijzigde deze reactie 01-06-2005 19:36 (49%)

- hardware always changes.. -

• neographikal
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
quote:
Jester schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:13:
Nou, ik heb 'm!

Uiteindelijk de order bij de webshop geannuleerd, en bij de Combi in de buurt gehaald. Daar was ie mooi op voorraad. Kan ik eindelijk aan de slag. De sigma 18-125 is zeker een prettige lens, maar goed, ik heb nog niet met betere lenzen gewerkt.
Dan raad ik je aan om dat voorlopig ook niet te doen en lekker plaatjes te schieten, het werkt erg verslavend namelijk :+ Als je een 24-70 F/2.8L vast hebt gehad, of een 70-200 F/2.8L IS USM dan weet je gelijk wat het verschil is.

Grapje natuurlijk, maar ga gewoon lekker je gang en zie waar je uitkomt. Koop er desnoods een probeersel-tele bij om te kijken waar je straks behoefte aan hebt :) In mijn geval heb ik bijvoorbeeld die laatste 100mm van mijn 70-300 niet eens nodig, een inzicht wat weer mogelijkheden bied :)

neographikal wijzigde deze reactie 01-06-2005 19:18 (33%)

Op zoek naar een fotograaf?

• Jan Smit
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20-10 16:06
Mmm, niet verkrijgbaar he.. Ik weet niet hoe het nu zit, maar begin april heb ik 'm gekocht in Tiel, bij Daan Dansen.
Da's een voortzetting van wat voorheen 'Steenweg' was (zoals in Utrecht).
Gewoon op voorraad, direct meenemen. En ja, gewoon de Nederlandse versie, met kitlens en ook nog 1 gb kaartje, voor < ¤ 950. Da's dus al bijna 2 maand geleden he! Super zaak trouwens, goede service.
(ehh beetje reclame is niet erg, I presume)

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-10 16:11

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
neographikal schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 19:17:
[...]

...

of een 70-200 F/2.8L IS USM dan weet je gelijk wat het verschil is.

...
Vandaag weer op staan kwijlen bij de MediaMarkt. Gelukkig is dat ding veel te duur anders zou ik het nog serieus overwegen.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
zonoskar schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 18:33:
[...]

Je krijgt meer dan een NL handleiding hoor. Probeer met een Duitse camera maar eens bij de nederlandse importeur een nieuwe cam te krijgen als die duitse na een paar dagen stuk gaat.
Canon maakt in Europa geen onderscheidt tussen camera's uit Duitsland en camera's uit Nederland hoor.
Ze doen zelfs niet moeilijk over producten die buiten Europa worden gekocht. Afgelopen zomer kocht ik een objectief in Canada, ging hier in Nederland in januari kapot. Opgestuurd naar etbass (reparatie centrum van Canon hier in Nederland) en een week later had ik het objectief gerepareerd terug, viel onder de garantie en was dus gratis.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• CoolHead621
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-10 13:01

CoolHead621

Enjoy every moment

Mijn Canon EOS 300D is gevallen, zoontje had een kast omgegooid waar de camera boven oplag.
Verzerkering vergoed de gehele camera (was namelijk totallos) zodra het geld er is, maar even op zoek naar een 350D , lees erg goede ervaringen hier over!

Google Pixel 32GB / Samsung Galaxy S8 64GB+128GB

• EOSfoto
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
quote:
CoolHead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:48:
Mijn Canon EOS 300D is gevallen, zoontje had een kast omgegooid waar de camera boven oplag.
Verzerkering vergoed de gehele camera (was namelijk totallos) zodra het geld er is, maar even op zoek naar een 350D , lees erg goede ervaringen hier over!
Dat riekt naar verzekeringsfraude... :+
Je eigen zoontje gooit een kast op je fotocamera. Zoiets wordt maar in zeer specifieke gevallen door een WA verzekering gedekt. Inboedelverzekeringen dekken zoiets, bij mijn weten ook niet.

Koffie, wasmachine, telefoon en al mijn andere reviews.
Nederlandse handleiding Magic Lantern

• EOSfoto
  • Niet online
quote:
Gizz schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 20:45:

Canon maakt in Europa geen onderscheidt tussen camera's uit Duitsland en camera's uit Nederland hoor.
Ze doen zelfs niet moeilijk over producten die buiten Europa worden gekocht. Afgelopen zomer kocht ik een objectief in Canada, ging hier in Nederland in januari kapot. Opgestuurd naar etbass (reparatie centrum van Canon hier in Nederland) en een week later had ik het objectief gerepareerd terug, viel onder de garantie en was dus gratis.
Klopt!
Ik kocht mijn 300 D bij Mediamarkt Herzogenrath (DLD) voor 799,00 (kit). In die tijd was er een 100 euro geld terug aktie in NL. Alle spulletjes opgestuurd van mijn aankoop en drie weken later kreeg ik mooi 100 pleuro overgemaakt. De aktie (en service) is geldig voor alle, in Europa (zonder grondwet), gekochte Canon-producten.

• marco899
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-01 19:03

marco899

Know's what he wants.

quote:
cyberpost schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 03:20:
[...]

Dat riekt naar verzekeringsfraude... :+
Je eigen zoontje gooit een kast op je fotocamera. Zoiets wordt maar in zeer specifieke gevallen door een WA verzekering gedekt. Inboedelverzekeringen dekken zoiets, bij mijn weten ook niet.
Volgens mij, stat er toch echt, dat die van de kast is gevallen en niet dat er een kast boven op is gevallen.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

De kast is inderdaad niet boven op de camera gevallen, maar boven op mijn zoontje...
Die maakt het overigen goed..
Hij wilde de boven op de kast klimmen maar dat is niet gelukt.
De camera is er afgevallen..

• neographikal
  • Niet online
quote:
CoolHead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 00:48:
Als je de 300D gewend bent geweest, ga eerst eens de 350D in het echt in de hand houden :) Hij is wat kleiner en wij weten niet wat voor kolenschoppen jij hebt ;)

• TheRebell
  • Laatst online: 07-09 21:37
het kleinere formaat maakt het makkelijker om mee te nemen maar die verdwaalde pink aan de onderkant en witte strepen aan de lens laten je toch in twijfel of je de 350D moet gaan halen of nieten geen D70 ofzo

• Nellen
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 30-01-2011
quote:
TheRebell schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:11:
het kleinere formaat maakt het makkelijker om mee te nemen maar die verdwaalde pink aan de onderkant en witte strepen aan de lens laten je toch in twijfel of je de 350D moet gaan halen of nieten geen D70 ofzo
Juist. Ik dacht zonder hem ooit in me hand te hebben gehad dat ding is zeker wel goed. Past zeker wel. Ik heb geen grote handen. Blijk ik wle grote handen te hebben. Is zeer irritant die losse pink. Heb ook met batterygrip eraan geprobeerd maar voelt ook niet geheel fijn aan. Misschien is het wennen?

interessant

• EOSfoto
  • Niet online
quote:
CoolHead schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
De kast is inderdaad niet boven op de camera gevallen, maar boven op mijn zoontje...
Die maakt het overigen goed..
Hij wilde de boven op de kast klimmen maar dat is niet gelukt.
De camera is er afgevallen..
Gelukkig, je zoontje maakt het goed!
Mijn verkeerde interpretatie zal te maken hebben gehad met het tijdstiip...
Maar wat ik me afvraag: welke verzekering dekt die schade dan?
Normaal dekt een WA-verzekering zoiets niet, aangezien jou zoon geen schade aan derden heeft toegebracht, verzekeringstechnisch gezien.
Toevallig is er wel een (zeer uitgebreid) verzekereringspakket die dit soort gevalletjes wel dekt als de schade is toegebracht door huisdieren, maar door eigen kinderen... :?

• simon
  • Laatst online: 20:45
Jeuj, eindelijk, mijne is verstuurd (beter gezegd, aangekomen bij konijnenberg. Nu nog eens gaan kijken of er betaalbare fatsoendelijke tussenringen bestaan voor de 350D, voor het OM systeem.

simon wijzigde deze reactie 02-06-2005 15:30 (13%)

|>

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12-10 22:58

mjl

Ugh

quote:
Simon schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:28:
Jeuj, eindelijk, mijne is verstuurd (beter gezegd, aangekomen bij konijnenberg. Nu nog eens gaan kijken of er betaalbare fatsoendelijke tussenringen bestaan voor de 350D, voor het OM systeem.
Tussenringen voor het OM systeem ? wwat is dat voor systeem ? De 350D heeft toch een EF/EF-S mount ?

-------

• simon
quote:
mjl schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:25:
[...]

Tussenringen voor het OM systeem ? wwat is dat voor systeem ? De 350D heeft toch een EF/EF-S mount ?
Juist, ik heb OM objectieven, daarvoor heb je tussenringen. Je kan zo een lens met een OM mount op het EF/EF-S systeem plaatsen. Nu verlies je daarmee wat features, maar ik ben dat al gewent, dat heeft mijn OM2n ook niet. Nu gaat 't er meer om, waar zijn deze dingen voor een fatsoendelijke prijs te krijgen. Soms vraagt men voor dit minieme stukje metaal al snel zo'n 170 dollar. Voor de four thirds mount is er ook een adapter. Deze is ook prijzig, maar kun je soms gratis van Olympus krijgen (bij aankoop van een E-1 of E-300).

|>

• Maykel1972
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-05-2010
Ik ben me aan het 'inlezen' in de 350D. Ik heb ervaring met een spiegelreflex en snap de basisprincipes wel en wil het liefst ineens iets goed kopen. Ik lees echter op dit topic en via de eerder geposte tread het een en ander over front- en backfocus wat spontaan optreedt bij sommige gebruikers. Is dit iets wat te verhelpen is of onder de garantie valt? Ik zou juist een SLR willen omdat ik dan veel meer 'baas ben' over diafragma, sluitertijd e.d. Wanneer de plaatjes dan nog niet worden zoals ik ze eigenlijk wil hebben, zou ik daar niet zo heel blij mee zijn.. (zacht uitgedrukt). |:(

Kan iemand me hier het fijne van vertellen? Alvast dank..

• simon
Absoluut, Canon zal absoluut bij een back of frontfocus probleem het proberen op te lossen. Verder als je echt de baas wilt zijn kun je ook manuele focus gebruiken. Maar goed, als je er last van hebt kun je gewoon met Canon contact opnemen.

|>

• Voutloos
  • Niet online
Back en frontfocus vallen in de categorie exemplarische fouten (==fabrieksfout dus garantie). Grote kans dat je er nooit mee te maken krijgt dus, of er in ieder geval niet zichtbaar last van hebt.

Mensen die alleen maar focustestjes doen en geen lol aan echte foto's maken beleven zijn gewoon verkeerd bezig imo. Dat is net zo nuttig als kijken of je systeem wel evenveel 3dmarks krijgt als je zou verwachten maar vervolgens nooit een spel spelen.
(let op DOC'ers: dit is iets anders dan het leuk vinden van een zo hoog mogelijk score)

Voutloos wijzigde deze reactie 02-06-2005 21:08 (7%)

Talkin.nl daily photoblog

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-10 17:49
hey,

ik was benieuwd hoe lang jullie ongeveer met een accutje doen.

mijne komt er zaterdag aan (in kit)
als dat accutje het maar 2 uurtjes uithoud dan zal ik er maar direct een 2e bij aanschaffen.

• neographikal
  • Niet online
quote:
ijske schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:20:
hey,

als dat accutje het maar 2 uurtjes uithoud dan zal ik er maar direct een 2e bij aanschaffen.
Paar honderd shots ongeveer, maar een extra is altijd handig :)

• BillsBro
  • Laatst online: 24-09 15:31
handmatig scherpstellen vraag
Als ik handmatig scherp wil stellen hoe stel ik dan zo zuiver mogelijk de diopter in? Puur op het oog is knap lastig. Ik zie niet echt verschil tussen tussen een tandje meer of minder. Er van uit gaande dat de basis van scherpstellen begint bij het oculair (vergeef me eventuele spelfouten, ik zit met een Duitse handleiding en engelstalige webpagina's), voorafgaande aan focus door de lens.

Als ik van manual naar autofocus over ga gebeurt er bar weinig aan aanpassing door de lens dus ik neem aan dat ik wel goed zit maar vroeg me af hoe jullie dat doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Als je je oculair fout instelt is de kans groter dat je het beeld nog onscherper ziet dan dat je precies je beeld zo compenseert dat je ten onrechte kan gaan denken dat je goed hebt scherpgesteld.

Ik druk altijd kort op de ontspanknop, zodat de parameters in de onderkant van de viewfinder verschijnen en vervolgens zorg ik dat ik die scherp zie. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CoolHead621

CoolHead621

Enjoy every moment

quote:
cyberpost schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 14:58:
[...]

Gelukkig, je zoontje maakt het goed!
Mijn verkeerde interpretatie zal te maken hebben gehad met het tijdstiip...
Maar wat ik me afvraag: welke verzekering dekt die schade dan?
Normaal dekt een WA-verzekering zoiets niet, aangezien jou zoon geen schade aan derden heeft toegebracht, verzekeringstechnisch gezien.
Toevallig is er wel een (zeer uitgebreid) verzekereringspakket die dit soort gevalletjes wel dekt als de schade is toegebracht door huisdieren, maar door eigen kinderen... :?
Ik zit bij een verzekeringsmaatschappij van Philips.
Nog niet nagekeken welke pakket ik heb, Heb gewoon gelijk gebeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BillsBro
  • Laatst online: 24-09 15:31
dank je voutloos
iemand nog een tip voor scherpstellen van het oculair?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:20

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
ijske schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 21:20:

Ligt eraan wat je in 2 uur wilt doen? 2 uur lang flits-foto bursts schieten? Dan wordt 't misschien moeilijk. Ik heb afgelopen weekend een dag rondgerend op de Landmachtdagen, zo'n 300 foto's gemaakt (met een IS-lens), deze week ook nog een aantal en dezelfde accu is nog steeds "vol" volgens de batterij-indicatie van de camera. Werkt perfect dus. (maar dus geen 1x geflitst)

Ik neem zelf ook altijd een reserve accu mee omdat ik dan een wat relaxter gevoel heb maar ik heb 'm nog nooit nodig gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:10
Ik heb nu 1 1/2 week de 350d en ben er super tevreden mee.

Gekocht bij de Combi in Purmerend
- 350d
- kit lens 18-55
- kit lens 55-200 USM
- grip
- extra batterij
- 2x 1GB Extreme III
- uv filters
- 3 jaar extra garantie ;)
- rugtas voor alles

In eerste instantie dacht ik last te hebben van front/back focus.
Uiteindelijk bleek mijn vriendin foto's te maken op de automagische stand, de cam pakt dan 1 van de 7 punten.
Dit hoeft dan weer niet perse het middelste punt te zijn.... in eerste instantie erg verwarrend...
Mocht je twijfels hebben, download de canon focus test en/of probeer in huis eens wat de cam precies doet met scherp stellen....
In ons geval (gps-speedsurfen) is de sportstand met het middelste AF punt al geschikt voor goeie foto's.
Ik heb de Programma stand naar mijn wensen ingesteld en dit werkt voor mijn gevoel een stuk prettiger dan de point-and-click standen.

Verder was de USM lens een uitstekende keuze, standaard lens die ik geprobeerd heb zou ik direct gestrest van worden..... damn wat langzaam.
Enige wens die overblijft is iets in de richting van een 400/500 lens, de afstand die wij willen overbruggen is voor de 200 net te veel.
Al met al is de overstap van een analoge Pentax en een digitale Fuji Finepix F402 :X naar de Canon erg plezierig geweest.
Heb al heel wat geexperimenteerd en een dikke 1000 shot's gemaakt.
Tot nu toe de camera pas 2x opgeladen.
Aanrader : Extreme III cf kaart, lekker snel ;)

Verder mag ik wel even zeggen dat ik zeer onder de indruk was van de service van Combi.
Technische kennis (zeg ik als IT'er) wat minder maar dat werd gecompenseerd door de fotokennis.

to linux or not ,that's my quest... | AMD Ryzen 1600 - | Crucial Vengeance LPX 3200MHz | Asus Prime B350-Plus | Intel DC P3600 2TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinyl-XP632
  • Laatst online: 07-09-2006
Een reservebatterij hoeft niet duur te zijn, kijk maar eens op www.accuplus.nl een aanbieding van 13,95, kun je geen bult aan vallen. Ik heb hem zelf ook, en bevalt prima.Word netjes opgestuurd zonder verzendkosten. En het voordeel van deze replacement is dat hij 800mhA is en de meeste vervangers maar 540 ofzo. De orgineel is 700. Dus dat scheelt ook nog eens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRebell
wat me zo nu met het lezen van oa dit draadje over de 350D opvalt, is dat iedereen hier wel kleine handjes heeft zeg....oh, en korte nagels ;) of jullie hebben allemaal stiekem een grip eronder hangen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever | 5220wp

quote:
TheRebell schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:13:
wat me zo nu met het lezen van oa dit draadje over de 350D opvalt, is dat iedereen hier wel kleine handjes heeft zeg....oh, en korte nagels ;) of jullie hebben allemaal stiekem een grip eronder hangen
Korte nagels heb ik er wel voor over :P

PS Gisteren zat ik in een fotozaak en iemand was de d70 en de 350D aan het vergelijken. Dit gast wist de 350D zo gigantisch de grond in te stampen dat die klant meteen pro-nikon was, ik moest me echt inhouden, en stond ook trots met mijn 350D achter hem :P

Vaag volk die verkopers...

Gezondheid is belangrijker dan geld
2745wp (dak) | 1600WP (schuur) | 875WP (uitbouw)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRebell
quote:
Fairy schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 12:34:
Korte nagels heb ik er wel voor over :P

PS Gisteren zat ik in een fotozaak en iemand was de d70 en de 350D aan het vergelijken. Dit gast wist de 350D zo gigantisch de grond in te stampen dat die klant meteen pro-nikon was, ik moest me echt inhouden, en stond ook trots met mijn 350D achter hem :P

Vaag volk die verkopers...
offtopic:
die gasten hebben volgens mij gewoon of zelf een Nikon (of iig een ander merk) of ze moeten er vanaf/hoge marge

Heb je na langdurig gebruik geen last van je vingers die een beetje om het handvat heen zijn gevouwen? Heb hem heel eventjes vastgehouden en viel ook op dat je met het topje van je wijsvinger niet 'direct' op de ontspanner kunt drukken (moet je je vinger (ver?!)buigen). De D70 heeft dat ook dus zoveel verschillend is dat niet

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Darkeye
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-12-2010
Ieamand al de nieuwe firmware op de camera gezet?

http://web1.canon.jp/Imaging/dc/e3kr2102.exe

Darkeye wijzigde deze reactie 03-06-2005 12:55 (34%)

Canon 350D, Sigma 18/125 mm 1:3.5-5.6 DC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LocalLost|IA
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23-08-2005

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binne
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08-07-2015

Binne

Ambtenaar!

Ik ben ook op zoek naar een opvolger van mijn te snel gekocht Powershot A95..

Nu heb ik 2 op het oog, de FinepixS5500 (286 euro) of de 350D (+/- 900 euro)

Maar er zullen vast wel wat meer dingen bij moeten, tasje, extra accu?

Maak vooral foto's op dancefeesten.. Wat is aan te raden, en wat voor prijs ben ik dan kwijt?

Iemand nog een leuke aanbieding?

Binne wijzigde deze reactie 03-06-2005 14:20 (7%)

Binne-Louw Katsma Fotografie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheRebell
quote:
Binne schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:10:
Ik ben ook op zoek naar een opvolger van mijn te snel gekocht Powershot A95..

Nu heb ik 2 op het oog, de FinepixS5500 (286 euro) of de 350D (+/- 900 euro)

Maar er zullen vast wel wat meer dingen bij moeten, tasje, extra accu?

Maak vooral foto's op dancefeesten.. Wat is aan te raden, en wat voor prijs ben ik dan kwijt?

Iemand nog een leuke aanbieding?

is het wel verstandig om met een 350D rond te gaan lopen op een dancefeest? Veel mensen die tegen je op springen lopen en dan ook nog formaatje groot qua cam.
Al is die S5500 ook niet echt een kleine jongen (toch)

[edit]
ahum zie EryciusPuteanus' reactie dus. Was ook meer schot in het wild dat een dslr niet handig zou zijn (wat nog steeds zou kunnen natuurlijk) maarja als er lui met een 10D rondlopen.....wie ben ik dan om te zeggen dat dat niks is B)

TheRebell wijzigde deze reactie 03-06-2005 15:38 (16%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-10 12:57

Erycius

I came on Eileen.

quote:
Binne schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 14:10:
We kunnen je het Partyfotografie topic aanraden, daar vind je veel info over wat jij zou willen gaan doen.

Lid van de Pynnock Ridders Horst -- Mijn beperkte kennis van de Griekse mythologie is altijd al mijn achillesknie geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binne

Binne

Ambtenaar!

Nou.. veel mensen in die partyfotografie lopen allemaal met grote cam's 10D's etc.

Zie Floris.. bijvoorbeeld.

• roelster
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-10-2008
Kan iemand mij een goede fotozaak aanraden, waar ze veel objectieven hebben en je evt kunt uitproberen. Het liefst in omgeving amersfoort of amsterdam

• simon
Jeuj, m'n 350D binnen. Compacte camera, ligt lekker in de hand, lekker snel.. Mooi apparaat, helemaal dat opstarten, snel zeg...

|>

• Qorne
  • Laatst online: 09-01-2016

Qorne

Think Different

na dit hele topic gelezen te hebben en wat reviews, heb ik vandaag voor een zeer leuk bedrag een EOS 350D 18-55 weten te bemachtigen voor maar 749¤ door een foutje van de winkel :)

Dit is na mijn Canon PowerShot S40 mijn 2e digitale fotocamera, dus ook mijn eerste ervaring met SLR. ik vind het een super camera. geweldig snel en prachtige fotos, de auto stand werkt lekker snel voor point and shoot, ben nu bezig de camera beter te leren kennen en er ook alles uit te halen.

in de toekomst ga ik nog een telelens halen en misschien ook nog een extra macro lens.

Ik ben erg te vreden ondangs mijn grote handen voelt de camera toch goed aan, het is gewoon even wennen, ben blij dat die niet groter is anders is het vervoeren ook steeds lastiger.

• Dj_Pj
  • Laatst online: 16-06-2005
Hoi, ik ben ook van plan een 350D aan te schaffen, maar na het aandachtig lezen van deze topic bleef ik nog met enkele vraagjes zitten :

* De 55-200 lenskit wordt blijkbaar door niet zoveel mensen aanbeschaft. Is dit omwille van de prijs, de kwaliteit, of gewoon om het feit dat je deze lens niet zo vaak van doen hebt ? Ik heb nog niet veel ervaring met reflexcamera's maar ik dacht dat je voor portretten best wel meer dan 55 mm nodig hebt ?

* Ik heb nog nergens de lenskits apart aangeboden gezien, dus ik veronderstel dat dit niet mogelijk is ? Het zou nochtans handig zijn met de 18-55 te beginnen en eventueel later de 55-200 bij te kopen. Want ik veronderstel dat er voor deze prijs weinig of geen alternatieven zijn ?

* Meerdere mensen kochten hun camera in Duitsland bij marktplaats. Is dat de goedkoopste, en is die goed qua service / leveringstermijn ? Ik woon in België, laat ik het ding opzenden of kan ik er ook even om gaan ?

Hopelijk horen mijn vragen thuis in deze topic, wat verduidelijking ivm bovenstaande punten zou me alvast heel erg vooruit helpen !

bedankt,

Pieter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 20-10 22:39
quote:
raymondw schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 09:21:

Aanrader : Extreme III cf kaart, lekker snel ;)
Afrader: Extreme III cf kaart, lekker snel maar totaal geen nut.

De camera kan namelijk 14 foto's kwijt in zijn buffer, dus als je foto 7 (bijvoorbeeld) maakt in een serie is hij nog fijn naar zijn kaart aan het pompen terwijl jij daar niks van merkt.

5D3 | 7D | 14 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 24-70 2.8 |15-85 | 70-200 2.8 II IS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gaafy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 04-09 15:48
Maar volgens mij komt de snelheid bij het terugkijken van foto's wel van pas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
quote:
Gaafy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:26:
Maar volgens mij komt de snelheid bij het terugkijken van foto's wel van pas.
Nog niets van gemerkt, ik heb 2 128 mb kaartjes van 2 jaar oud ofzo en die zijn nog snel genoeg. Alleen overzicht maken duurt wat langer.

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
Settler schreef op zondag 05 juni 2005 @ 00:20:

De camera kan namelijk 14 foto's kwijt in zijn buffer, dus als je foto 7 (bijvoorbeeld) maakt in een serie is hij nog fijn naar zijn kaart aan het pompen terwijl jij daar niks van merkt.
Nee.

Toen ik m'n camera net had en een Ridata 512MB van een paar jaar oud erin probeerde kwam ik met bursts uit op 12 foto's, en dan zat "ie" vol. Nu, met een Sandisk Ultra II (2GB) kan ik tot ik geloof 18 foto's in een burst, en dan pas zit "ie" vol. Er zit dus wel degelijk verschil. De vraag is natuurlijk hoevaak je zo'n bursts gaat schieten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

hoe sneller je kaartje hoe meer fotos je in burst kan maken, dat staat ook in de manual :)

Misschien een noob vraag, maar weet iemand een duidelijke site voor beginnende SLR gebruikers?!
met tips en truks?!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 20-10 12:57

Erycius

I came on Eileen.

quote:
Qorne schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:18:
hoe sneller je kaartje hoe meer fotos je in burst kan maken, dat staat ook in de manual :)

Misschien een noob vraag, maar weet iemand een duidelijke site voor beginnende SLR gebruikers?!
met tips en truks?!
Klikkie :Z

edit: Ik ging ervan uit dat omdat je "noobvraag" zei dat je de FAQ dus nog niet gelezen had. Toegegeven, het vergt wat lef om je noob-af te noemen alleen al omdat je de faq gelezen hebt, maar toch...

Erycius wijzigde deze reactie 05-06-2005 17:29 (32%)

Lid van de Pynnock Ridders Horst -- Mijn beperkte kennis van de Griekse mythologie is altijd al mijn achillesknie geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

de FAQ heb ik natuurlijk al lang gelezen, dat leek me nogal logische... ik bedoel dus sites buiten het forum, heb al heel veel uit de zoekfunctie gehaalt en uit de FAQs

het valt me wel op, dat buiten de apple talk forums altijd FAQ search enz geroepen wordt :X leuke community zo :/

Qorne wijzigde deze reactie 05-06-2005 14:54 (28%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binne

Binne

Ambtenaar!

Gister even bij de mediamarkt geweest, stond de EOS350d, gewoon in de rekken naast de normale camera's :)

Meteen beetgepakt en lekker even mee gespeeld...Totdat het alarm afging maargoed ;)

Hij ligt mij verrassend goed in de hand, en ook niet zwaar.

Zit er zeer aan te denken om hem te kopen :) Hoop dat de prijs de komende tijd wat zakt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• butrosgali
  • Niet online
Wat voor "glas" kan ik het beste bij deze camera kopen, als ik een allround lens wil die ik zeg maar in 80% van de gevallen kan gebruiken???

Een Canon EF-S 17-85 mm F4-5.6IS USM???

Iemand de perfekte tip???

YOUR INFO YOUR INFO YOUR INFO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
quote:
butrosgali schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:32:
Wat voor "glas" kan ik het beste bij deze camera kopen, als ik een allround lens wil die ik zeg maar in 80% van de gevallen kan gebruiken???

Kijk eens naar de Tamron 28-75mm F/2.8 XR blabla :) Kost een 350 euro en hij schijnt erg lekker te presteren, alhoewel ik vermoed dat die USM-lens die je nu noemt wat rapper is met scherpstellen bij gebrek aan een USM-variant op de Tamron :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassa
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-09 23:35
Vrijdag bij de Mediamarkt geweest en even gevraagd of ik wat foto's mocht maken om te kijken hoe hij aanvoelde. Hierbij viel me op dat de kitlens vrij stroef was met zoomen.

Voor de mensen met de kitlens: Wordt dat wat soepeler na gebruik?

[ Specs ] [ 1D4 | EF 17-40 F4 L | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | Speedlite 580EX ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

quote:

Goede allround lens, zeer bruikbaar bereik. Geen uitblinker qua optische prestaties, USM en IS zijn erg fijne extra's, maar deze lens is eigenlijk te duur voor wat je krijgt.
Helaas zijn er niet veel alternatieven met behoud van groothoek.

neographikal's lens heeft een betere prijs/prestatie verhouding, maar geen IS en ook geen snelle stille autofocus.
Bovendien ben je je complete groothoek kwijt.
quote:
Got_user schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:48:
Vrijdag bij de Mediamarkt geweest en even gevraagd of ik wat foto's mocht maken om te kijken hoe hij aanvoelde. Hierbij viel me op dat de kitlens vrij stroef was met zoomen.

Voor de mensen met de kitlens: Wordt dat wat soepeler na gebruik?
Bij mij was de 300D kitlens na een jaar niet veel soepeler.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
Ik vind mijn kit helemaal niet stroef met de zoom, ook denk ik niet dat ie veel soepeler wordt.

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

quote:

Misschien ook nog even kijken naar de Canon EF 24-85 F3.5-4.5 USM. :)
Kost minder dan 300 euro over 't algemeen en daarmee ben je toch wat goedkoper uit. Alleen je mist nog wat groothoek natuurlijk...

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
quote:
Simon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:00:
Ik vind mijn kit helemaal niet stroef met de zoom, ook denk ik niet dat ie veel soepeler wordt.
Sterker nog, dit is een van de meest soepele lenzen qua zoomen. Ik heb inmiddels aardig wat objectieven in mijn handen gehad dankzij het een en ander aan meetings, de duurdere lenzen zijn vaak wat stroef met zoomen :)

Op zich niet direct een nadeel, je schiet ook minder snel door natuurlijk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassa
quote:
neographikal schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:27:
Sterker nog, dit is een van de meest soepele lenzen qua zoomen. Ik heb inmiddels aardig wat objectieven in mijn handen gehad dankzij het een en ander aan meetings, de duurdere lenzen zijn vaak wat stroef met zoomen :)

Op zich niet direct een nadeel, je schiet ook minder snel door natuurlijk :)
Stroef is misschien niet helemaal het woord wat ik er voor zocht, maar ik wist even niet hoe ik het anders moest verwoorden.Het komt erop neer dat ik juist wel door schoot.

[ Specs ] [ 1D4 | EF 17-40 F4 L | EF 50 F1.8 II | EF 28-135 IS USM | EF 70-200 F2.8 L IS USM | Speedlite 580EX ]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21:10
quote:
[...]

Dan ga je er van uit dat je maar 7 foto's maakt.
Ik merk trouwens behoorlijk verschil tussen een 1Gb II disk en een 1Gb III disk.
(beide in mijn bezit en beide getest op het onderwerp waar ik de cam voor gebruik)

Het ligt er aan wat je er mee wil doen, in mijn geval zijn dat idd geen stil levens ;)

to linux or not ,that's my quest... | AMD Ryzen 1600 - | Crucial Vengeance LPX 3200MHz | Asus Prime B350-Plus | Intel DC P3600 2TB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• petervandamned
  • Laatst online: 15-10 18:51
Had deze besteld bij de goedkoopste in de pricewatch. Wel duits maar ach scheelde teveel
Nog geen 800 euro incl verzending.
NU blijkt dat de zending van de week is aangeboden, echter was ik met de hond uit of zo. Mijn vriendin accepteer normaal wel alle pakjes (ik doe redelijk veel review werk) maar ze dacht dit klopt niet. Dus heeft ze geweigerd :(
Pakje was dus geen 2de keer aangeboden helaas

ff mailen me dat bedrijf en excuses maken
ze waren erg snel met leveren

Lian keuken----- waar ik review

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

De kit lens is zeker niet stroef met zoomen, wat ik denk waarom die bij jou stroef was, omdat het een demo camera is waar iedereen aanzit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

quote:
[...]

Daarnaast, de extreme III en Ultra II maken geen verschil bij het wegschrijven.

Ik wilde ook een Extreme III halen bij Konijnenberg maar kreeg het advies om gewoon de Ultra II te nemen omdat het geen bal uitmaakt.

Trouwens als je 14 foto's in burst moet schieten ben je volgens mij ook verkeer bezig, ik heb het iig nog nooit meegemaakt. Mijn langste burst was 6 foto's van een gebeurtenis waarbij de ene foto misschien nét even mooier kan zijn dan de andere.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• masterslave
  • Laatst online: 21:46
naar verwachting wil ik zo aan het eind van dit jaar een 350D kopen. ik zal zeer waarschijnlijk nog niet alle functies gebruiken, maar het is zeer zeker een aankoop voor de toekomst. ik ben me nu al flink aan het orienteren over de werking en het gebruik van een d-slr.

naast de standaard kitlens wil ik in eerste instantie een lens waar ik flink mee kan inzoomen. mijn oog viel daardoor op de volgende lens

Canon EF 75-300mm f/4-5.6 IS USM a 392 eurotjes

er is echter ook nog de

Canon EF 75-300mm f/4-5,6 III USM a 178 eurotjes

mijn eerste vraag is: wat is precies het verschil tussen deze 2 lenzen aangezien ik nu nog een redelijke noob ben (helaas..)
is die image stabilisation echt een vereiste, of is het gewoon pure luxe?
en wat zou de beste keus uiteindelijk zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• butrosgali
  • Niet online
quote:
Superdeboer schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:06:
[...]

Misschien ook nog even kijken naar de Canon EF 24-85 F3.5-4.5 USM. :)
Kost minder dan 300 euro over 't algemeen en daarmee ben je toch wat goedkoper uit. Alleen je mist nog wat groothoek natuurlijk...
Of de sigma 18-200 of tamron 18-200, dan hoef je je lens praktisch niet meer de wisselen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21-08-2015
quote:
masterslave schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:20:
er is echter ook nog de

mijn eerste vraag is: wat is precies het verschil tussen deze 2 lenzen aangezien ik nu nog een redelijke noob ben (helaas..)
Ikzelf heb de 75-3004/5.6 III. De optische kwaliteit is ivm de IS versie hetzelfde. Deze is van 75 tot 200mm goed, en van 200 tot 300mm redelijk goed, mits je hem dus afstopt tot F8. Ik ben er erg tevreden over.

Waar je dan meer voor betaalt is die beeldstabilisatie. Of dat een vereiste is, dat hangt meer van jouw eigen eisen af. Als je voor het merendeel met die zoomlens gaat fotograferen als er voldoende licht is, dan zou ik de normale versie kiezen.

Als je op 480mm zit en er is voldoende licht aanwezig waardoor je bijvoorbeeld op ISO200 met 1/600sec kan fotograferen, dan heeft die stabilisator dus weinig nut. Het wordt pas nuttig als de hoeveelheid licht afneemt.
Mijn FX7 (3x opt. zoom) heeft beeldstabilisatie.De stabilisator heeft dus niet alleen een nuttige functie bij het trillingvrij maken als je ingezoomd bent. Het is ook heel erg nuttig als je in een situatie komt waar het donker is, maar geen flitser mag gebruiken. Zoals bijvoorbeeld in een museum, een donkere grot met oude muurschilderingen of in een kathedraal.
Als je in die kathedraal bijvoorbeeld je flitser gebruikt met de daarbij behorende standaard sluitertijd van 1/60, dan wordt alles na het flitsbereik (meestal 8 meter) gewoon één zwarte vlek. Je kan met beeldstabilisatie je sluitertijd verlengen (IS = increased shuttertime ;)), zonder dat je bewegingsonscherpte krijgt door je eigen trillingen. Je wint er dan gewoon gemakkelijk 2 of 3 stops mee.

Wat je natuurlijk ook kan doen is voor die moeilijke situaties een lichtsterke lens kopen, zoals de 50/1.8 die voor ong. 90 euro te verkrijgen is.

Canon Gear | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
quote:
naar verwachting wil ik zo aan het eind van dit jaar een 350D kopen. ik zal zeer waarschijnlijk nog niet alle functies gebruiken, maar het is zeer zeker een aankoop voor de toekomst. ik ben me nu al flink aan het orienteren over de werking en het gebruik van een d-slr.

naast de standaard kitlens wil ik in eerste instantie een lens waar ik flink mee kan inzoomen. mijn oog viel daardoor op de volgende lens

Kijk dan naar de 70-200 F/4L USM, die kost een 500 (met de kortingsbonnen) en is optisch een aanzienlijk stuk beter :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 12-10 22:58

mjl

Ugh

quote:

er is echter ook nog de

Er is al veel over gezegd, maar als je echt tot 300 mm wilt is de 100-300 van Canon optisch een stuk beter en heeft de snelle ring USM motor.

Qua optiek zijn de 75-300 lenzen van canon vergelijkbaar, de 100-300 is iets beter/scherper.

De IS op de EF75-300 is wel van het oude type, dus alleen stilstaande objecten, geen panning - op een statief is IS overigens compleet nutteloos.

Een duurdere maar optich betere optie is inderdaad de 70-200 f/4 L USM, eventueel icm een 1.4x extender, maar dan ben je zo 750 euro verder, wil je dan ook IS dan wordt het de EF70-200 f/2.8 IS L USM maar dan mag je je volledeige vakantie geld er wel voor uittrekken.

Een erg goedkope optie is de EF100-200 f/4.5A van Canon, Oud model zonder USM en alleen AF (dus geen MF!) maar zeer scherp ! Deze vind je alleen 2dehands (~60-80 euro).

mjl wijzigde deze reactie 06-06-2005 11:04 (10%)

-------

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 16-10 16:19
Ghehehe, als je geheugenkaart maar groot genoeg is }:O
Die accu is echt beestachtig (en de camera lekker zuinig met energie). Ik haal gemakkelijk 500 foto's met 1 volle accu of min. 300 als ik daarbij ook nog behoorlijk aan het flitsen ben en heel af en toe eens een foto terugkijk. Dus zelfs al schiet je met JPG dan zal waarschijnlijk eerder je geheugenkaart leeg zijn dan dat je accu leeg is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-10 19:48

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Er wordt genoeg over de 350D gebabbeld, maar ik mis foto's in dit topic mensen! :) Laat eens zien wat het ding kan ipv alleen maar tech talk ;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bassa
quote:
raymondw schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:00:
[...]

Ik merk trouwens behoorlijk verschil tussen een 1Gb II disk en een 1Gb III disk.
(beide in mijn bezit en beide getest op het onderwerp waar ik de cam voor gebruik)

Het ligt er aan wat je er mee wil doen, in mijn geval zijn dat idd geen stil levens ;)
Als je kijkt naar deze test zou het toch echt vrij weinig uit moeten maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
quote:
Remy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:39:
Er wordt genoeg over de 350D gebabbeld, maar ik mis foto's in dit topic mensen! :) Laat eens zien wat het ding kan ipv alleen maar tech talk ;)
Omdat jij 't zo graag wil:

http://www.pascalsauvage.nl/gallery/albums/alb_loch_5_5_5/normal_IMG_20050605_0042.jpg

http://www.pascalsauvage.nl/gallery/albums/alb_loch_5_5_5/normal_IMG_20050605_0013.jpg

http://www.pascalsauvage.nl/gallery/albums/userpics/10001/normal_pano.jpg

http://home.jackabuzah.com/simon/img_4_6_05_11-border.jpg

http://home.jackabuzah.com/simon/img_4_6_05_12-border.jpg

Allemaal met de 350D + Kitlens. Voor meer: http://www.pascalsauvage.nl/gallery

simon wijzigde deze reactie 06-06-2005 13:20 (3%)

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• butrosgali
  • Niet online
Ik koop er een sigma 18-200 lens bij! Volgens mij kan ik als beginner dan wel even vooruit!

http://www.sigma-benelux.nl/products/lens/product.php?pid=54

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CasGas
quote:
raymondw schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:00:
[...]

Ik bedoelde het als voorbeeld. Ik kan met mijn 2 simpele 1gb kaartjes (Dane-Elec en San Disk) gewoon 14 foto's in burst mode maken. Die (misschien) twee foto's meer in burst vindt ik dan absoluut geen aanrader wat betreft de meerprijs voor zo'n "sneller" kaartje.

Op andere camera's heeft het natuurlijk wel veel nut, maar voor een 350D eigenlijk niet.

5D3 | 7D | 14 2.8 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 300 4 | 10-18 | 16-35 4 | 24-70 2.8 |15-85 | 70-200 2.8 II IS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 02-01 19:03

marco899

Know's what he wants.

quote:
mjl schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:01:
[...]

De IS op de EF75-300 is wel van het oude type, dus alleen stilstaande objecten, geen panning - op een statief is IS overigens compleet nutteloos.

Een duurdere maar optich betere optie is inderdaad de 70-200 f/4 L USM, eventueel icm een 1.4x extender, maar dan ben je zo 750 euro verder, wil je dan ook IS dan wordt het de EF70-200 f/2.8 IS L USM maar dan mag je je volledeige vakantie geld er wel voor uittrekken.
Ben het voor 99% met je eens, maar IS is niet nutteloos op de 75-300. Ik heb de lens zelf gehad en het scheelt echt wel veel of je IS aan of uit zet op het verste zoom bereik.
Ik heb nu je laatst genoemde optie: 70-200 met 1,4 extender, en deze is een stukje scherper, maar ik zou zelf weer voor de IS versie gaan, ook als is deze van het oudere type.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CasGas
quote:
marco899 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 20:15:
[...]

Ben het voor 99% met je eens, maar IS is niet nutteloos op de 75-300. Ik heb de lens zelf gehad en het scheelt echt wel veel of je IS aan of uit zet op het verste zoom bereik.
Ik heb nu je laatst genoemde optie: 70-200 met 1,4 extender, en deze is een stukje scherper, maar ik zou zelf weer voor de IS versie gaan, ook als is deze van het oudere type.
Heb zelf ook de 75-300 IS en ben er zeer tevreden over. Dat je er niet mee zou kunnen pannen is onzin. Op hogere sluitertijden en volledige zoom is IS gewoon heel erg lekker om toch nog een strakke plaat te krijgen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
mjl zei dan ook niet dat IS nutteloos is. Hij zei puur dat IS nutteloos is als je toch al officieel statief-fanTM bent. En misschien kan je wel pannen, maar deze IS heeft er geen speciale stand voor. Als je veel pant kan een nieuwere IS incarnatie dus wel een voordeeltje zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefimke

stefimke

Fire Walk With Me

quote:
neographikal schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:57:
Kijk dan naar de 70-200 F/4L USM, die kost een 500 (met de kortingsbonnen) en is optisch een aanzienlijk stuk beter :)
Misschien is 200mm wel te kort voor hem en ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen als Paparazzi-fotograaf erbij wil lopen met zo'n wit gedrocht.

Damn waarom is die 70-300DO-IS-USM toch zo duur... ;(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binne

Binne

Ambtenaar!

quote:
eerdepeer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:34:
Ghehehe, als je geheugenkaart maar groot genoeg is }:O
Die accu is echt beestachtig (en de camera lekker zuinig met energie). Ik haal gemakkelijk 500 foto's met 1 volle accu of min. 300 als ik daarbij ook nog behoorlijk aan het flitsen ben en heel af en toe eens een foto terugkijk. Dus zelfs al schiet je met JPG dan zal waarschijnlijk eerder je geheugenkaart leeg zijn dan dat je accu leeg is.
Wat kost een beetje goeie 2e accu?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

quote:
Binne schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:31:
[...]

Wat kost een beetje goeie 2e accu?
< 15 euro voor een onofficiele 800mAh
40 euro voor een officiele Canon accu van 720mAh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:51

mphilipp

Stugots

quote:
eerdepeer schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:34:
Dus zelfs al schiet je met JPG dan zal waarschijnlijk eerder je geheugenkaart leeg zijn dan dat je accu leeg is.
:P geheugenkaart vol en accu leeg :P

Che cazzo vuoi?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Binne

Binne

Ambtenaar!

Ik ga denk ik de camera toch kopen met tasje en een extra accu, compact flash heb ik wel.

Wacht alleen op een leuk prijsje ergens :) Zal nog eens naar de mediamarkt om te vragen om foto's maken, las dat hier ook ergens.

Meestal zijn het dummy's wat daar staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-10 15:58

Luppie

www.msxinfo.net

Heb vandaag de EOS 350D besteld en ben nu aan het zoeken voor een goede zoomlens.

Bij mijn analoge EOS heb ik een 55-200mm lens welke i.c.m. een Digitale EOS een afwijking zou hebben, daarom maar een nieuwe lens die wel goed met de EOS 350D overweg kan. (kan ik mijn oude EOS ook als complete set verkopen leverd dat ook nog wat op)

Nu heb ik de volgende 2 lensen gevonden die wel aan mijn eisen voldoen maar heb er net te weinig verstand van om te bepalen welke ik zou moeten aanschaffen. Misschien dat hier iemand is die mij kan vertellen welke van de 2 ik het beste kan nemen.

Sigma 28-300mm f3.5-6.3 Compact IF ASF Macro:
http://www.dewinkel.nl/pd...nts=search0_EQ_Canon_AND_{EOL}&categoryId=144

¤ 285,-

Tamron 28-300 XRDi f3.5-6.3:
http://www.dewinkel.nl/as....htm?categoryId=139&id=go

¤ 324,-

Als ik helemaal op het verkeerde spoor zit en op het punt sta de domste koop ooit te doen (of als er betere adviezen zijn) hoor ik dat graag. Mijn budget is ¤ 350,-

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• simon
Wat noem jij een afwijking? Je moet de die 55 mm en die 200 mm maal 1.6 doen.. Als 't gewoon een EOS lens is gaat 't toch niet fout?

|>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

quote:
Cobra_Lup schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:53:
Heb vandaag de EOS 350D besteld en ben nu aan het zoeken voor een goede zoomlens.

Bij mijn analoge EOS heb ik een 55-200mm lens welke i.c.m. een Digitale EOS een afwijking zou hebben, daarom maar een nieuwe lens die wel goed met de EOS 350D overweg kan. (kan ik mijn oude EOS ook als complete set verkopen leverd dat ook nog wat op)

Nu heb ik de volgende 2 lensen gevonden die wel aan mijn eisen voldoen maar heb er net te weinig verstand van om te bepalen welke ik zou moeten aanschaffen. Misschien dat hier iemand is die mij kan vertellen welke van de 2 ik het beste kan nemen.

Sigma 28-300mm f3.5-6.3 Compact IF ASF Macro:
http://www.dewinkel.nl/pd...nts=search0_EQ_Canon_AND_{EOL}&categoryId=144

¤ 285,-

Tamron 28-300 XRDi f3.5-6.3:
http://www.dewinkel.nl/as....htm?categoryId=139&id=go

¤ 324,-

Als ik helemaal op het verkeerde spoor zit en op het punt sta de domste koop ooit te doen (of als er betere adviezen zijn) hoor ik dat graag. Mijn budget is ¤ 350,-
Je begaat een vergissing door geld uit te geven aan een tele-zoomobjectief terwijl je een goede hebt. Het voordeel van SLR is namelijk dat de objectieven uitwisselbaar zijn. Doe het zoombereik keer 1.6 en je hebt je nieuwe zoombereik.

Ik heb zelf een 75-300 IS USM en een Sigma 18-50 DC EX 2.8.

Die Sigma is écht een aanrader!

Ik zou zeggen, neem de body zonder kitlens, neem je budget 350 euro plus het verschil van de body only versie en koop daar de Sigma voor. Konijnenberg heeft 'm voor 410 euro. Bel wel even of ze hem hebben want ik heb net vorige week de laatste weggekaapt >:) :Y)

O ja, een lens met een bereik van 28-300 geeft nooit zo'n goed beeld als een lens met minder bereik. Meestal gaat de regel op dat hoe hoger het zoombereik hoe minder de kwaliteit. Dus een korte Sigma is wel aan te raden, deze is mooi lichtsterk en op F4 en hoger practisch gelijk aan een L lens.

Fairy wijzigde deze reactie 07-06-2005 11:52 (10%)
Reden: Typo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-10 15:58

Luppie

www.msxinfo.net

Dit is de lens die ik nu heb :
[url]http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Zoom_Lenses/EF_55200mm_f4556_USM/index.asp?ComponentID=25812&SourcePageID=26341#1[url]

Wat me op de site van canon wel opvalt is dat er bij de 2e versie van deze lens expleciet bij staat dat ie geschikt is voor digitaal en dat staat bij die van mij niet.

De Sigma en Tamron leken mij ideaal zodat ik maar 1 lens mee hoef te nemen als ik wat minder zwaar bepakt wil gaan plaatjes schiten.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

quote:
Cobra_Lup schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 12:18:
Dit is de lens die ik nu heb :
[url]http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Zoom_Lenses/EF_55200mm_f4556_USM/index.asp?ComponentID=25812&SourcePageID=26341#1[url]

Wat me op de site van canon wel opvalt is dat er bij de 2e versie van deze lens expleciet bij staat dat ie geschikt is voor digitaal en dat staat bij die van mij niet.

De Sigma en Tamron leken mij ideaal zodat ik maar 1 lens mee hoef te nemen als ik wat minder zwaar bepakt wil gaan plaatjes schiten.
Is meestal een kwestie van andere coating. Deze zou minder reflecties geven bij een dSLR. Gewoon een foefje om een oude lens als nieuw te verkopen.

• Hornikx
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Vandaag een maitje van de MediaMarkt. Bij aankoop van een digitale camera krijg je de BTW als korting kado.
Volgens mij kost de 350D dan daar iets meer dan 700 euro!

Jammer dat ik gisteren net een knikarm-zonnescherm heb gekocht....

• dylan29
  • Laatst online: 15-10-2008
Vandaag bij konijnenberg een 350D besteld met kitlens en een Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm ik werd gek van alle recentie's te bekijken.Deze lens kwam er in veel recenties goed vanaf!
Mijn eerst gedachte was om ook een lens te kopen met veel bereik maar heb toch gekozen voor iets meer optische kwaliteit.
of het uiteindelijk een goede keus is weet ik niet maar nu maar een keer de knop doorgehakt.
Ik begin nu wel weer een beetje te twijfelen na de sugestie van mjl voor de 70-200 f/4 L USM lens :X

dylan29 wijzigde deze reactie 08-06-2005 21:44 (39%)

• Br@m
  • Niet online
quote:
dylan29 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:37:
Ik begin nu wel weer een beetje te twijfelen na de sugestie van mjl voor de 70-200 f/4 L USM lens :X
Ik heb zelf ook de 70-200 F/4 USM lens, en ik ben er heel erg, wel als beginneling zijnde, te spreken over. Heerlijk snel, en mooi scherp. Het énigste wat ik heb dat ik wel een beter bibber met deze lens erop uit de losse hand.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• guillaumemay
  • Laatst online: 21-08-2015
quote:
dylan29 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:37:
Vandaag bij konijnenberg een 350D besteld met kitlens en een Canon EF 28-135/3.5-5.6 IS USM ø 72mm ik werd gek van alle recentie's te bekijken.Deze lens kwam er in veel recenties goed vanaf!
Mijn eerst gedachte was om ook een lens te kopen met veel bereik maar heb toch gekozen voor iets meer optische kwaliteit.
of het uiteindelijk een goede keus is weet ik niet maar nu maar een keer de knop doorgehakt.
Ik neem aan dat de 28-135 je hoofdlens wordt en de kitlens erbij voor de groothoekfoto's? Het is dan zeker geen slechte keuze als je weet dat je toch maar weinig groothoekfoto's zal maken :). Natuurlijk heb je in die prijsklasse scherpere en snellere lenzen in het bereik van 24-75, maar dan heb je dus geen IS. Het is helaas altijd concessies doen als je niet al het geld van de wereld hebt B). En met die 70-200/4 L heb je altijd nog iets om naar uit te kijken.

Canon Gear | lenzen en objectieven | flitsers | laptop | computer | tv | mobieltje.. blabla

• Binne

Binne

Ambtenaar!

Mediamarkt heeft idd die aanbieding, zonder btw.

De camera kost nu 899 daar. Zal eens bellen vanmiddag of ze de EOS op voorraad hebben.

• Ruidasilva
  • Laatst online: 18-01 20:48

Ruidasilva

Funky & Creative

Ik ben van plan dit toestel ook aan te schaffen, maar als beginnend fotograaf (heb hiervoor IXUS 300 gehad) moet ik perse een andere lens erbij kopen of is de kit lens ook goed om mee te beginnen en op deze manier goede foto's te leren maken ?!!

Ruidasilva wijzigde deze reactie 09-06-2005 10:17 (11%)

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• dylan29
quote:
Ruidasilva schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:16:
Ik ben van plan dit toestel ook aan te schaffen, maar als beginnend fotograaf (heb hiervoor IXUS 300 gehad) moet ik perse een andere lens erbij kopen of is de kit lens ook goed om mee te beginnen en op deze manier goede foto's te leren maken ?!!
Ik ben ook slechts beginnend fotograaf, mijn huidige toestel is een ixus 400 mijn grote reden om er buiten de kitlens een extra lens bij te kopen is toch wat meer zoombereik te krijgen dan mijn oude ixus. de canon werk met een factor 1.6 dus mijn lens (die ik besteld heb) heeft een zoombereik in 35mm film tot 200 mm.

• dylan29
quote:
gium schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 22:16:
[...]

Ik neem aan dat de 28-135 je hoofdlens wordt en de kitlens erbij voor de groothoekfoto's? Het is dan zeker geen slechte keuze als je weet dat je toch maar weinig groothoekfoto's zal maken :). Natuurlijk heb je in die prijsklasse scherpere en snellere lenzen in het bereik van 24-75, maar dan heb je dus geen IS. Het is helaas altijd concessies doen als je niet al het geld van de wereld hebt B). En met die 70-200/4 L heb je altijd nog iets om naar uit te kijken.
Inderdaad mijn 28-135 word mijn "walk around" lens, de kitlens gebruik ik waarschijnlijk af en toe binnen. (ik weet het, er zijn een stuk mooiere lensen te koop voor binnen, maar geld is ook een issue) kan in de toekomt altijd nog een grote telelens kopen misschien een 70-200 L lens met IS en eventueel een vervanging voor mijn kitlens, wel even eerst de lotterij winnen.

• basvdijk1647
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-10 15:35

basvdijk1647

aka Osiris

Vanochtend Media Markt Amsterdam en Alkmaar gebeld, bij beide is de 350D uitverkocht. Helaas geen 19% korting...Toch morgen maar even bij Dixons kijken...

Ontwikkelaar van de Drammer whisky app voor Android en iOS / WhiskyPrijzen.nl whisky prijsvergelijker

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

quote:
basvdijk1647 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 10:30:
Vanochtend Media Markt Amsterdam en Alkmaar gebeld, bij beide is de 350D uitverkocht. Helaas geen 19% korting...Toch morgen maar even bij Dixons kijken...
MM Rotterdam nam een bestelling aan. (Wel vooruit betalen en levertijd onbekend). Ik heb die stap maar genomen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Felony
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 25-03-2013
Wat kost hij bij de MM nu? (zonder korting)
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*