Ik heb nu 1 1/2 week de 350d en ben er super tevreden mee.
Gekocht bij de Combi in Purmerend
- 350d
- kit lens 18-55
- kit lens 55-200 USM
- grip
- extra batterij
- 2x 1GB Extreme III
- uv filters
- 3 jaar extra garantie

- rugtas voor alles
In eerste instantie dacht ik last te hebben van front/back focus.
Uiteindelijk bleek mijn vriendin foto's te maken op de automagische stand, de cam pakt dan 1 van de 7 punten.
Dit hoeft dan weer niet perse het middelste punt te zijn.... in eerste instantie erg verwarrend...
Mocht je twijfels hebben, download de canon focus test en/of probeer in huis eens wat de cam precies doet met scherp stellen....
In ons geval (gps-speedsurfen) is de sportstand met het middelste AF punt al geschikt voor goeie foto's.
Ik heb de Programma stand naar mijn wensen ingesteld en dit werkt voor mijn gevoel een stuk prettiger dan de point-and-click standen.
Verder was de USM lens een
uitstekende keuze, standaard lens die ik geprobeerd heb zou ik direct gestrest van worden..... damn wat langzaam.
Enige wens die overblijft is iets in de richting van een 400/500 lens, de afstand die wij willen overbruggen is voor de 200 net te veel.
Al met al is de overstap van een analoge Pentax en een digitale Fuji Finepix F402

naar de Canon erg plezierig geweest.
Heb al heel wat geexperimenteerd en een dikke 1000 shot's gemaakt.
Tot nu toe de camera pas 2x opgeladen.
Aanrader : Extreme III cf kaart, lekker snel
Verder mag ik wel even zeggen dat ik zeer onder de indruk was van de service van Combi.
Technische kennis (zeg ik als IT'er) wat minder maar dat werd gecompenseerd door de fotokennis.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets