Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.637 views sinds 30-01-2008

• Dr. Boktor
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20-07 20:23
Als we dan toch kiekjes aan het posten zijn ;) :

http://bockting.student.utwente.nl/albums/dieren_insecten_350d/MG_3716.sized2.jpg

Canon EOS 350D || 50 1.8 || 17-40 4L || 70-200 4L || 430EX+580EX II || Manfrotto 055AB+488RC2 || Domke F2 || portfolio

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Loves Jacqie 4 ever | 5220wp

quote:
Dr.Boktor schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:30:
Als we dan toch kiekjes aan het posten zijn ;) :

[afbeelding]
Heel mooi, iéts hogere F had gemogen maar vind hem zo ook mooi en goed scherp op de bij.

Gezondheid is belangrijker dan geld
2745wp (dak) | 1600WP (schuur) | 875WP (uitbouw)

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-09 19:22

Ken.

\m/.([oO]).\m/

quote:
TripleM schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 20:27:maar ach. Ik had m'n hele setje toen pas kort en kwam vanaf een Fuji S7000
Net over op een DSLR en dan gelijk maar icm een dik L-objectief ?
Sick hehe..

Kon ik dat ook maar ;(

Ik heb gemerkt dat het met de kitlens zo goed als onmogelijk is om goeie foto’s te maken bij concerten. Gelukkig lukt het met de 50/1.8 wel, maar dan ben je zo beperkt / moet je zoveel lopen.
Wat kan ik het beste aanschaffen, behalve bovenstaande onbetaalbare L ?

http://www.imgdump.com/img/IMG_2242-copy.jpg

http://www.imgdump.com/img/IMG_2236-copy.jpg

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:25

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

quote:
17inchPB schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 21:09:
Nieuw hier.

Wil zaterdag een 350d body gaan kopen - mits die ergens in zw nl op voorraad is - en wat geheugenkaartjes. Iemand gaf hier al eerder een aardige tip: verdeel het risico op verlies, diefstal, etc over meerdere kaartjes. Zijn er ergens goed geprijsde 512 kaartjes te vinden?

Op de body moet mijn Sigma 28-200 Aspherical IF lens werken, deze it nu nog op mijn 3000N. Maar elders vind ik alleen maar verwarrende info. Iemand ervaring met deze combi?
Over je lens kan ik je helaas geen uitsluitsel geven, dat zou ik gewoon even proberen bij de fotozaak. Voor de geheugenkaartjes kun je in de Pricewatch kijken.....

• Kanarie
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Kanarie

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
Nieuw hier.

Wil zaterdag een 350d body gaan kopen - mits die ergens in zw nl op voorraad is - en wat geheugenkaartjes. Iemand gaf hier al eerder een aardige tip: verdeel het risico op verlies, diefstal, etc over meerdere kaartjes. Zijn er ergens goed geprijsde 512 kaartjes te vinden?

Op de body moet mijn Sigma 28-200 Aspherical IF lens werken, deze it nu nog op mijn 3000N. Maar elders vind ik alleen maar verwarrende info. Iemand ervaring met deze combi?
CF kaartjes: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/300

Sigma lenzen zijn niet altijd compatibel met nieuwe camera's. Test dit even uit voor je de camear koopt.
Let er wel op de superzooms niet bekend staan om hun optische prestaties en dat een 28-200mm lens er voor zorgt dat je geen groothoek hebt op een 1,6x cropfactor camera als de 300D/350D/10D/20D.
quote:
x KeN x schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 22:50:
[...]

Sick hehe..

Kon ik dat ook maar ;(

Ik heb gemerkt dat het met de kitlens zo goed als onmogelijk is om goeie foto’s te maken bij concerten. Gelukkig lukt het met de 50/1.8 wel, maar dan ben je zo beperkt / moet je zoveel lopen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat is je budget?

Lichtsterk telespul is gewoon erg prijzig.

Kanarie wijzigde deze reactie 13-07-2005 23:01 (41%)

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

• TripleM
  • Laatst online: 16-10 16:23
quote:
[...]

Sick hehe..

Kon ik dat ook maar ;(
Geloof me, ik heb tijdens de terugreis heel vaak met pijn in m'n lijf naar die L-lens zitten kijken, letterlijk! Het heeft echt een paar dagen geduurd en de eerste concertfoto's om te beseffen dat ik er gewoon niet te lang bij stil moet staan en vooral heel blij moet zijn met m'n apparatuur. Dus dat doe ik dan maar :P
quote:
Dat hangt er denk ik vanaf wat je ervoor over hebt. Als je concertfoto's maakt wil je niet flitsen, dus zoek je sowieso een lichtsterke lens. Je zult ook na moeten denken over de afstand die je meestal zult hebben tot de artiest, en daarmee gaan rekenen om te bedenken hoeveel zoom je nodig hebt. Dan kun je je tenslotte nog afvragen of je altijd meteen een prima foto wil maken, of dat je ook best foto's kunt uitsnijden. In zulke gevallen heb je dan weer minder zoom nodig namelijk.

Ik ben zelf erg tevreden met m'n Sigma EX lens (18-50, 2.8), ze hebben ook een 70-200 lens die 2.8 is, die kost 769 bij Foto Konijnenberg. Nog altijd erg duur natuurlijk, voor weer 100 euro minder heb je de Canon 70-200 4.0 L USM, erg mooie lens maar iets minder lichtsterk. Als je qua lichtsterkte nog wat verder omlaag gaat (wat het helaas dan wel weer lastiger maakt om mooie foto's te maken), dan kom je bij de 'hele goedkope' lenzen uit zoals de Canon en Sigma superzooms (70/75-300).

Dan zou je ook nog lenzen met vaste brandpuntsafstand kunnen overwegen, al zie ik zo even geen leuke mogelijkheden als ik rondkijk op de site van Foto Konijnenberg...

TripleM wijzigde deze reactie 13-07-2005 23:05 (11%)

• MartijnGizmo
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:25

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

quote:
[...]

Sick hehe..

Kon ik dat ook maar ;(

[afbeelding]

[afbeelding]
Een Canon 85mm 1.8 is ¤375,- bij Konijnenberg, met de 1.6 cropfactor is dat dan 136mm. Maarja, dan heb je geen zoom, dus blijf je nog wel lopen.

• TripleM
quote:
MartijnGizmo schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:06:
[...]

Een Canon 85mm 1.8 is ¤375,- bij Konijnenberg, met de 1.6 cropfactor is dat dan 136mm. Maarja, dan heb je geen zoom, dus blijf je nog wel lopen.
Dat is inderdaad wel een aardige optie dan, als hij het niet erg zou vinden om foto's uit te snijden is het helemaal ideaal.

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-10 14:34

mphilipp

Stugots

quote:
[...]
Is dit snel genoeg? Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF). Doet een honderdje of 4 en krijgt goede recensies. Met die 2.8 toch redelijk lichtsterk, en een leuk bereik.

In plaats van een 50mm kun je natuurlijk ook op zoek gaan naar een 'echte' 50mm, en dan kom je ivm de crop factor op een mm of 30. Want iedereen wil een 50mm hebben, terwijl het dat helemaal niet is. 50mm komt +/- overeen met wat je zelf ziet, dus feitelijk moet je op zoek naar het digitaal equivalent. Is moeilijk te vinden, maar ik dacht dat Sigma of Tamron binnenkort met eentje komt. Speciaal voor digitaal. De anderen zullen wel volgen denk ik. Oh ja...ze zijn een beetje duâh...

mphilipp wijzigde deze reactie 13-07-2005 23:18 (3%)

Che cazzo vuoi?

• neographikal
  • Niet online
quote:
mphilipp schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:18:
[...]

Is dit snel genoeg? Tamron SP AF28-75MM F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF). Doet een honderdje of 4 en krijgt goede recensies. Met die 2.8 toch redelijk lichtsterk, en een leuk bereik.
313,90 incl verzending bij een Duitse shop, zie het objectieventopic :)

Op zoek naar een fotograaf?

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-10 16:52

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hmm..
quote:
K!Xsolo schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:12:
[...]
Ik ga het topic over de objectieven volgen en zal jullie hier niet meer lastig vallen met lenzen enzo. Als ik iets voor jullie kan doen: vraag raak!
Dat objectieventopic is er niet voor niks mensen. Wat hebben lichtsterke lenzen om concerten mee te schieten nou specifiek te maken met de 350D?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TripleM
quote:
Gizz schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:31:
Hmm..

Dat objectieventopic is er niet voor niks mensen. Wat hebben lichtsterke lenzen om concerten mee te schieten nou specifiek te maken met de 350D?
Tja, wat hebben de foto's die hier gepost worden specifiek met de 350D te maken, afgezien van het feit dat ze met die camera zijn gemaakt? Een ander objectief en de foto is compleet anders.

Ik snap je punt wel, daar niet van, maar aan de andere kant kom je toch al heel snel bij objectieven uit als je het over (d)SLR's hebt.

• bombadil
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Geinige Nederlandse site met firmware, links, handleidingen enz.

http://canon350dandphotoshop.web-log.nl/

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Ken.
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 19-09 19:22

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Hmja, je hebt wel gelijk Gizz.
Even kort nog een reply en dan ga ik in het vervolg gewoon het objectieven-topic gebruiken.

De Sigma 70-200 2.8 is erg ok en misschien ook wel gelijk het beste wat ik kan nemen op dit moment. Toch helaas nog wel een tikje boven mijn budget (~ 400) maar misschien is het geen gek idee het budget dan iets omhoog te schroeven.

Die Canon 85mm 1.8 is een goeie optie.
Zat er al naar te kijken, maar ik zie mezelf al om de zoveel minuten wisselen met mijn 50mm. Heb ik toch niet zo’n zin in.

Hmm sorry.. ben even real-time aan het lezen/replyen..
Ik zie opeens dat de Tamron SP AF28-75MM F/2.8 wordt genoemd.
En mooi binnen mijn budget ook nog :)

* x KeN x haast zich naar het objectieven-topic B)

Bedankt voor de nuttige reacties !

• RIRE
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online
Ik heb nog een vraag die hier misschien niet helemaal thuis hoort, maar toch maar een poging.
Als ik nu een mooi plaatje geschoten heb en ik zou die graag ook afdrukken in zwart-wit, hoe kan ik een kleuren foto dan naar zwart-wit krijgen?

Imac 2.0 met 2 gig mem

• 1-0-Ed
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-10 13:01
quote:
RIRE schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 02:17:
Ik heb nog een vraag die hier misschien niet helemaal thuis hoort, maar toch maar een poging.
Als ik nu een mooi plaatje geschoten heb en ik zou die graag ook afdrukken in zwart-wit, hoe kan ik een kleuren foto dan naar zwart-wit krijgen?
Hmmmmm, niet ECHT de plek lijkt me, maar goed:

Neem elk doorgaans fotobewerkingspakket... (bijv. photoshop van Adobe) Er is altijd een standaardfunctie aanwezig genaamd 'greyscale' (of grijswaarden)... onder adobe is dat:

image -> mode -> greyscale... ;)

Gravity sucks...

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

quote:
TripleM schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 23:04:
[...]
Dat hangt er denk ik vanaf wat je ervoor over hebt. Als je concertfoto's maakt wil je niet flitsen, dus zoek je sowieso een lichtsterke lens.
Om te stellen dat je _niet_ wilt flitsen gaat een beetje ver. Je wilt niet altijd flitsen misschien en wilt daarom een lichtsterke lens. Kijk ook maar eens in het [Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie topic, daar staan veel bruikbare tips voor dit soort fotografie.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• TripleM
quote:
breinonline schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 06:56:
[...]

Om te stellen dat je _niet_ wilt flitsen gaat een beetje ver. Je wilt niet altijd flitsen misschien en wilt daarom een lichtsterke lens. Kijk ook maar eens in het [Ervaringen] Hoe en wat over partyfotografie topic, daar staan veel bruikbare tips voor dit soort fotografie.
Bij het schieten van partypics wil je wel flitsen, maar bij concertfotografie niet. Maar dan heb ik het echt over concerten. Daar mag je overigens niet eens flitsen, doorgaans is de regel: eerste drie nummers fotograferen, zonder flits. Tenzij je bij kleine bandjes fotografeert, waar niets is geregeld m.b.t. fotografie.

• TripleM
quote:
1-0-Ed schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 02:27:

Neem elk doorgaans fotobewerkingspakket... (bijv. photoshop van Adobe) Er is altijd een standaardfunctie aanwezig genaamd 'greyscale' (of grijswaarden)... onder adobe is dat:

image -> mode -> greyscale... ;)
Dat is nou net de slechtste manier. Je kunt beter met de channel mixer spelen (Image -> Adjustments -> Channel Mixer), in Monochrome mode, maar dat schijnt weer een kunst apart te zijn.

• neographikal
  • Niet online
http://www.xs4all.nl/~rvdgeijn/CRW_8205_600.jpg
Randy Katana op discovsdance

En je krijgt er veel spannendere z/w foto's van dan met een normale desaturate :) Zie het bovenstaande voorbeeld :)

neographikal wijzigde deze reactie 14-07-2005 09:08 (13%)

• Moore
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

Moore

The law

quote:
neographikal schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:08:
[afbeelding]
Randy Katana op discovsdance

En je krijgt er veel spannendere z/w foto's van dan met een normale desaturate :) Zie het bovenstaande voorbeeld :)
Je kan ook eerst desaturaten en dan met de curves gaan spelen. Soortgelijk effect, alleen veel simpeler :)

• neographikal
  • Niet online
Ik vind die curves maar kut werken eigenlijk, hierbij draai je wat aan de verschillende kleuren en eventueel het algemeen, en klaar :)

• Wreckerrm
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:33

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

quote:
Nieuw hier.

Ik had ook een Sigma 28-200 Aspherical IF lens op mijn EOS 500N. Deze werkt niet op een 350D. Ik heb Sigma gevraagd naar re-chippen, maar dat is niet mogelijk. De lens is te oud.

Helaas. Ik heb zelf de Sigma 18-200 gekocht. Natuurlijk optisch niet de beste lens, maar met PS en Unsharp Mask voor mij voorlopig voldoende.

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12-10 19:48

Remy

Moderator DevschuurŽ

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*