tip: koop NOOIT het hama-schoonmaaksetje dat je bij de mediamarkt voor zo'n 8 euro kan kopen..
contents:
- blaaskwast (kwastje met klein dingetje eraan waarmee je kan blazen)
- schoonmaakdoek
- lensreinigingsvloeistof
problemen:
- blaaskwast blaast nog minder dan nauwelijks, zelfs licht stof blijft liggen en zal moeten worden weg-gekwast. (of met de mond blazen, dat werkt nog beter)
- schoonmaakdoek is zo harig als het maar zijn kan. na één keer wrijven zit je lens onder de oranje vezels
- lensreinigingsvloeistof is een ramp: je houdt eeuwig vettige strepen op je lens. En het ergste van alles: ik had maar één of twee druppels in het
midden van mijn lens aangebracht, deze met die klote-doek uitgewreven, toen maar een betere doek gepakt, eindelijk van die vloeistof af... en nu, tot mijn schrik,
zit er vloeistof IN mijn objectief, beslagen, gestreept, whatever... en je kunt er dus niet bij

snap niet hoe het er in is gekomen, want ik heb er heel weinig van gebruikt, en direct uitgeveegd. (dat resultaat is overigens ook ongelofelijk slecht dus, maar dat daargelaten...) Mijn objectief is nu dus zo goed als niks meer waard
Morgen ga ik maar eens langs de mediamarkt, kijken wat ze er daar van zeggen. Ik neem aan dat ik toch wel geld voor die set moet terug kunnen krijgen (ondanks dat ik hem geopend/gebruikt heb)... maar hoe zit het met m'n objectief? (sigma 18-50 3.5/5.6) Kan ik direct eentje van de MM opeisen o.i.d.

Of, als dit niet vergoed gaat worden (

), moet ik als een speer naar Den Ham met het OV scheuren en hopen dat broer konijn er eentje op voorraad heeft liggen? Of weet iemand een plek in de buurt van r'dam waar die lens voor niet té extreem veel geld te koop zou kunnen liggen?
Ik ga zaterdag op vakantie, ben vrijdag de hele dag afwezig, zo goed als de hele donderdag ook niet beschikbaar, dus eigenlijk heb ik alleen morgen nog om aan een nieuw objectief voor op de vakantie te komen
[
Voor 8% gewijzigd door
jwbagger op 13-07-2005 02:03
]