[VF700 Cu/Alcu] Zalman's Actieve GPU Cooler II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-08 11:19
Enige tijd geleden heb ik een vf700-AlCu op mijn Sapphire Radeon 9800pro gezet. Ik zag toen dat ik een R360 core had dus ik dacht eraan om hem misschien te gaan flashen naar een XT.

Dus ik ging eens kijken of mijn kaart de XT snelheden wel haalt zonder artifacts. Dat was dus niet het geval, de PRO snelheden zijn 380/680 en de XT snelheden zijn 412/730. Ik haal het net niet, 2 MHz voor de XT snelheden bereikt zijn met de AtiTool komt er iedere keer één artifact puntje in het 3D render venster van AtiTool. Nu heb ik ook met de stock koeler (met zo'n dikke laag koelpasta eronder) een keer geprobeert de XT snelheden te halen en dat ging wel goed zonder artifacts.

De VF700-AlCu raakt mijn NB47-J heatsink, maar ik kan me niet voorstellen dat daardoor de GPU koeler van de core af zal schuiven. Verder zit de koeler echt muurvast op de kaart en ik weet eigenlijk zeker dat de shim die op mijn Radeon zit ook niet in de weg zit.

Op de PRO snelheden heb ik overigens totaal geen problemen met de nieuwe koeler.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag een VF 700 AlCu op mijn Leadtek 6600 GT PCI-e gezet. De temp komt tijdens 3D Mark niet boven de 49 graden uit. Hij draait lekker stil op 5V. Ondanks dat Leadtek een vrij stille en koele 6600 GT heeft, is dit beter 8) .

De chipsetkoeler van m'n A8N bord draait nu ook op 5V en aan de zijkant zit een 92 mm fan (ook op 5V) die die twee nog een beetje afkoelt.

Het geheel wordt ruimschoots overtemd door een X-Fi en een Gigaworks 7.1 set }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb de waardeloze standaardkoeler/fan combo van mijn MSI NX6600GT-VTD128 erafgesloopt. De GPU werd erg warm, ik keek en de fan stond helemaal stil :/
Een VF700 AlCu gehaald en gemonteerd. Draait nu als een tierelier met de fan op 5V. Temp van de GPU komt rond de 45 graden stressed. Wel in een Enermax case met nogal wat airflow.
Ik hou het in de gaten, misschien dat hij in de zomer wel op 12V moet bij warmer weer.
Echt een aanrader, niet duur en de montage goed te doen ook voor iedereen die zich geen über tweakert mag noemen. Gewoon goed de manual lezen en stap voor stap werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 02-01-2006 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb deze koeler ook sinds zaterdag op mijn kaart zitten (Sapphire 9800Pro).
Ik moet nog even testen of ik de temperatuur kan meten.
Met de standaard koeler werd de heatsink loeiheet, en nu kan ik de heatsink gewoon aanraken.
Verder heb ik de BIOS geflashed naar XT (met een 350 core) en dit gaat zonder problemen.

/offtopic
Is het nu verstandig om met een 350 core de flashmethode te gebruiken, of de originele bios weer terugflashen en de kaart gewoon overclocken naar XT waarden?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik merk ineens iets vaags aan mijn temps. Na het monteren van de koeler was het steeds 51@ stock en 70@ stress.
Als ik nu kijk zie ik gewoon 57 staan (@stock), en heb dus meteen een scan for artifacts erachteraan gedaan om temp te checken.
Nu zie ik dat de temp stressed 74 graden is, dat is dus ook hoger dan eerst.
Dit is trouwens met een Asus 6800GT @ ultra.
Nu kan het wel zijn dat het op mijn kamer iets warmer is ofzo (merk ik trouwens niets van) maar dit zou toch niet zo veel uit moeten maken?
Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik de Zalman koelpasta heb gebruikt, dat dit hard is geworden ofzo en nu minder goed geleid. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is? Is het verstandig om die zalman-pasta te vervangen voor AS5? Of maakt dat niet zo veel verschil?
Misschien hebben meer mensen hier last van, of weet iemand waarom de temps weer hoger worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Heeft iemand ervaring met deze koeler op een x850xt PE (die van mij is van Saphhire)?

Ik zou graag wat temps ofzo zien. En of de koeler ook op 5 volt genoeg koelt.

Ook zou ik graag horen of je de originele zalman blokjes hebt gebruikt of andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/1112/imag022654hk.jpg

Hehe .. ik vind 'm super vet en hij koelt als een gek ik draai 580*580 op een x800gto ! @ 35 graden max !!! dat noem ik nog eens een super ding (koeler + kaart) :9~

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
experience_ik schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:49:
[afbeelding]

Hehe .. ik vind 'm super vet en hij koelt als een gek ik draai 580*580 op een x800gto ! @ 35 graden max !!! dat noem ik nog eens een super ding (koeler + kaart) :9~
_/-\o_

Kon je die WaterCooling ook niet op je GPU aansluiten ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
theovds schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:51:
[...]

_/-\o_

Kon je die WaterCooling ook niet op je GPU aansluiten ? :9
Dan mocht z'n post niet in dit topic, en wees nou eens eerlijk; iedereen wil toch zo'n gigantische eer? O-)

Maar ziet d'r netjes uit iig, hier ook 'n (trotse ;)) bezitter van 'n VF700 Alcu, heb helaas geen foto dus dat zal ik aan iemand anders over moeten laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 21:25

Steff

||BeeBee||

Yorixz schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:02:
[...]

Dan mocht z'n post niet in dit topic, en wees nou eens eerlijk; iedereen wil toch zo'n gigantische eer? O-)

Maar ziet d'r netjes uit iig, hier ook 'n (trotse ;)) bezitter van 'n VF700 Alcu, heb helaas geen foto dus dat zal ik aan iemand anders over moeten laten ;)
Als het zo zit, dan zal ik mijn foto hier ook maar opgooien zeker :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/stef/pic/NB_cooler/thumbs/NB_cooler_004.jpg

De kaart is een BBA X850XT die via AtiTool moeiteloos op PE snelheden draait met de fan op 5V. Idle (lees: niet na 'n paar uur BF2) geeft de tempsensor 38° aan :P
Ben er best tevreden van al denk ik wel dat 'n NV Silencer een iets beter design heeft omdat die de geheugenbankjes mee met z'n grote koeloppervlak koelt en de lucht er achterlangs uit blaast... Nu ja, die is ook 'n stuk groter en zoals je ziet was het sowieso al vrij krap met die passieve chipset-koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:03
Steff schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 19:07:
[...]

Als het zo zit, dan zal ik mijn foto hier ook maar opgooien zeker :)

[afbeelding]

De kaart is een BBA X850XT die via AtiTool moeiteloos op PE snelheden draait met de fan op 5V. Idle (lees: niet na 'n paar uur BF2) geeft de tempsensor 38° aan :P
Ben er best tevreden van al denk ik wel dat 'n NV Silencer een iets beter design heeft omdat die de geheugenbankjes mee met z'n grote koeloppervlak koelt en de lucht er achterlangs uit blaast... Nu ja, die is ook 'n stuk groter en zoals je ziet was het sowieso al vrij krap met die passieve chipset-koeler.
Wat voor passieve chipset cooler is dat (merk/type)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Ricardo87 schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:00:
[...]

Wat voor passieve chipset cooler is dat (merk/type)?
Self-made op basis van 'n Arctic Freezer CPU koeler. 8) Maar dat onderwerp hoort eigenlijk hier thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casper_Bours
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-04-2023
Hello,

Ik ben ook in het bezit van een Zalman VF700-Cu LED. Maar tot mijn grote ergernis kan de powerconnector niet aangesloten worden de videokaart. En ik gebruik atitool en kan dus de fancontrol feature niet gebruiken.
Dus wat heb ik gedaan! De originele connector van de zalman er af gehaald en deze omgewisseld met de connector van de originele koeler. En het werkt perfect! Kan nu mooi mn fanspeeds controleren en heb ook geen last van een ratelend geluid van de fan. Mijn oude ATI Silencer 4 maakte namelijk het bekende ratelende geluid doordat deze aangesloten was op de connector op de videokaart. Maar de Zalman heeft hier gelukkig geen last van!

Ik heb overigens een Sapphire X800 GTO fireblade edition en deze draait op 550/600 :P en wordt stressed 55 graadjes.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.bours/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.bours/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.bours/3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Casper_Bours schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:16:
Hello,

Ik ben ook in het bezit van een Zalman VF700-Cu LED. Maar tot mijn grote ergernis kan de powerconnector niet aangesloten worden de videokaart. En ik gebruik atitool en kan dus de fancontrol feature niet gebruiken.
Dus wat heb ik gedaan! De originele connector van de zalman er af gehaald en deze omgewisseld met de connector van de originele koeler. En het werkt perfect! Kan nu mooi mn fanspeeds controleren en heb ook geen last van een ratelend geluid van de fan. Mijn oude ATI Silencer 4 maakte namelijk het bekende ratelende geluid doordat deze aangesloten was op de connector op de videokaart. Maar de Zalman heeft hier gelukkig geen last van!

Ik heb overigens een Sapphire X800 GTO fireblade edition en deze draait op 550/600 :P en wordt stressed 55 graadjes.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb dit ook gedaan!! Echt relax man O+
Ik gebruik ATI tray-tools, die m'n fan-snelheid dynamisch regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Dus wat heb ik gedaan! De originele connector van de zalman er af gehaald en deze omgewisseld met de connector van de originele koeler. En het werkt perfect! Kan nu mooi mn fanspeeds controleren en heb ook geen last van een ratelend geluid van de fan.
Dat staat bij mij ook nog op het to-do-lijstje. Hoe heb je die draadjes verbonden? Ik neem aan dat zowel Ati als Zalman dezelfde kleurcombinaties gebruiken.

Ik ben er echter zelf nog niet uit wat de veiligste manier is op die dingen te verbinden. Heb nog ergens 'n soldeerbout liggen uit ver vervlogen tijden maar krimpkousje ofzo heb ik niet. Niemand huis-tuin-en-keuken-tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hello,

Dus wat heb ik gedaan! De originele connector van de zalman er af gehaald en deze omgewisseld met de connector van de originele koeler. En het werkt perfect! Kan nu mooi mn fanspeeds controleren en heb ook geen last van een ratelend geluid van de fan. [/url]]
Trekt hij niet teveel stroom zo? anders ga ik dat ook mooi doen :P :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Steff schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:19:
[...]

Dat staat bij mij ook nog op het to-do-lijstje. Hoe heb je die draadjes verbonden? Ik neem aan dat zowel Ati als Zalman dezelfde kleurcombinaties gebruiken.

Ik ben er echter zelf nog niet uit wat de veiligste manier is op die dingen te verbinden. Heb nog ergens 'n soldeerbout liggen uit ver vervlogen tijden maar krimpkousje ofzo heb ik niet. Niemand huis-tuin-en-keuken-tips?
TIP: Het is heel dun koperdraad, dus pas op :P
Je kan het draad strippen met een scherp stanley-mes. Daarna kan je de draadjes voorzichtig in elkaar draaien en er een stuk krimpkous overheen doen.

Draden:
code:
1
2
3
rood  --> rood
wit   --> blauw
zwart --> zwart
Duhhh :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bestaan er eigenlijk geen verloopstekkers om zonder zelf te hoeven solderen deze fan op de fan-aansluiting op je videokaart aan te sluiten of is dat allemaal niet gestandaardiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Henk007 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:08:
Bestaan er eigenlijk geen verloopstekkers om zonder zelf te hoeven solderen deze fan op de fan-aansluiting op je videokaart aan te sluiten of is dat allemaal niet gestandaardiseerd?
Ik heb daar toen die tijd een topic over gestart:

[rml][ ATI 9600XT] VF700 aansluiten op graka[/rml]

edit:
Het lijtkt er dus op, dat er geen verloop-stekkertjes zijn.....

[ Voor 9% gewijzigd door TheovdS op 06-01-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff

Steff

||BeeBee||

Henk007 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:08:
Je kan wel één van die 4 verloopstukjes molex <-> 3-pin afknippen zodat je maar één stekker hoeft te mollen (die van je originele koeler) en je Zalman intact blijft, bedenk ik me net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook gebruikers die last hadden van een VF700-CU icm met een ATI core / metalen strip ?

Ik had namelijk enorm slechte geleiding en was dus genoodzaakt de strip eraf te halen.

Verders zijn het ook stofhappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 17:13:
De opvolger is ook al in zicht:

FS-V7 VGA Cooler
Based on the design of the VF700-Cu, the FS-V7 has a clear 80mm fan that operates at 3500 rpm(850
rpm higher than the VF700 series) for added cooling performance.

link:

http://www.zalman.co.kr/m...=eng_community&idx_num=31
nou maar hopen dat hier wel een HSI cooler word meegeleverd
dit is dus de opvolger die geproduceerd werd met aanwijzingen van Jonathan "Fatal1ty" Wendell
meer toeren,..dus meer OC'en dus betere prestaties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Heb op mijn GTO² de VF700CU Led gemonteerd en die kwam met de langste vinnen op m'n NB47J.
Toen heb ik de videokaart maar in het onderste PCI-E slot geduwd (DFI Expert).
Nu nergens meer last van.
Momenteel (vanwege slechte airflow) draait m'n videokaart @ X800XTPE speeds (520/560) idle 34*C, load 58*C.
NB: 37*C.
CPU: 34*C @ stock speed (2GHz)
Alle fans draaien ook gewoon voluit. :r

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:07

Bejit

Svenska Faderland

Misschien een newbie vraag, maar ik wil mijn VF700 Cu verwijderen.

Alles gaat goed TOT de koelblokjes, deze lijken wel vastgelijmd, ik heb gewoon standaard zalman spul wat er op zat.

Dank bij voorbaat.

P.s. ik heb al gesearched :Z

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Laatst online: 07-01 12:23
brute force })

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Bejit schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:15:

Alles gaat goed TOT de koelblokjes, deze lijken wel vastgelijmd, ik heb gewoon standaard zalman spul wat er op zat.

Dank bij voorbaat.

Verwarmen met de fohn. Dan wordt de lijm zachter en moeten ze er makkelijker afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Bejit schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:15:

Dank bij voorbaat.

Het hielp bij mij om ze een beetje te verwarmen, dan wordt die koelprut weer warm en wat vloeibaarder!
Gewoon ff een gamepje spelen en ze daarna eraf halen.

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Doe wel fohn, ben niet zo fan van je vingers dicht bij een open koeler met een fan die 2500 rpm doet.

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Bejit schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:41:
Doe wel fohn, ben niet zo fan van je vingers dicht bij een open koeler met een fan die 2500 rpm doet.
Gewoon flink gamen (of 3DMark 2006 een paar rondjes laten benchen), PC uit, kaart eruit, voila.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwarmen, sinkjes vastnemen en draaiende beweging op proberen uit te voeren. In het begin bewegen ze niet mee, maar gewoon blijven voordoen, en dan gaan ze meer en meer mee bewegen tot ze loskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
In tegenstelling totwat er bij Zalman op de site staat past de VF700 cu niet op een Asus x1600 kaart (specifiek de Asus Extreme AX1600 Pro 256Mb, DVI, TVo, PCI-E).

De cooler kan je niet met behulp van de voorgeboorde gaatjes (4 beschikbaar) monteren.

Als klap op de vuurpijl is mijn standaard cooler nog maar vast te zetten met één schroef... wat een dag weer :X

[ Voor 29% gewijzigd door fetcher op 24-01-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:33
heeft iemand hem al op een 7800gt zitten, kwam het niet tegen in het forum, of heb ik er overheen gekeken.
kaart:
xfx 7800gt dual vivo 450/1050mhz@505/1160mhz

trekt de koeler dit??

m.v.g. Mcdeath

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GeForce 7800 GT Series All VGA Cards
staat er toch duidelijk ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mcdeath schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:36:
heeft iemand hem al op een 7800gt zitten, kwam het niet tegen in het forum, of heb ik er overheen gekeken.
kaart:
xfx 7800gt dual vivo 450/1050mhz@505/1160mhz

trekt de koeler dit??

m.v.g. Mcdeath
Zelfs met de fan op 5v trekt ie het !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
chucky666 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:12:
GeForce 7800 GT Series All VGA Cards
staat er toch duidelijk ;)
snap ik, maar ik wil graag een userreview hebben van de koeler op een 7800gt voordat ik mijn 4 maanden oude kaart en garantie ga verbouwen (was namelijk toch 450 euro) beetje zonde als ie toch niet zo goed blijkt te zijn.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mcdeath schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:24:
[...]

snap ik, maar ik wil graag een userreview hebben van de koeler op een 7800gt voordat ik mijn 4 maanden oude kaart en garantie ga verbouwen (was namelijk toch 450 euro) beetje zonde als ie toch niet zo goed blijkt te zijn.
Vraag maar raak - ik heb er eentje opzitten op mijn XFX 7800GT extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
1: temps idle/stress?
2: geluidsproductie?
3: installeren koelvinnen?
4: installeren koeler zelf?
5: eigen oordeel??

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Mcdeath schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 18:14:
1: temps idle/stress?
2: geluidsproductie?
3: installeren koelvinnen?
4: installeren koeler zelf?
5: eigen oordeel??
1: idle 38, stress 60 (met fan op laagste voltage)
2: nihil, fan op 5v, onhoorbaar
3: makkie
4: tis een Zalman product, beetje schroeven... Eigenlijk is het te simpel voor woorden
5: Perfect, had dezelfde koeler ook hiervoor op mijn 6800GT - Op de 6800GT had ik eerst de NV Silencer 5, de Zalman is toch echt veel beter !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

Ik moet mijn zalman toch echt op 12V zetten wil mijn 6800GT mooi onder de 65° blijven tijdens NFS MW, en mijn 6800GT is NIET overclockt... Daar is ie trouwens ook niet zo goed in :( Ik haal nog niet eens de ultra-snelheden... En ja ik heb mijn koeler goed gemonteerd met niet te veel en niet te weinig koelpasta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Skyline GT-R schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:11:
Ik moet mijn zalman toch echt op 12V zetten wil mijn 6800GT mooi onder de 65° blijven tijdens NFS MW, en mijn 6800GT is NIET overclockt... Daar is ie trouwens ook niet zo goed in :( Ik haal nog niet eens de ultra-snelheden... En ja ik heb mijn koeler goed gemonteerd met niet te veel en niet te weinig koelpasta ;)
Damn, meen je dat nou - mijn 6800GT draaide op 430/1200 met deze zalman, ok zelfs op 5v
AS5 als prut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Welke cooler is beter?
de vf700cu/alcu
of
Ati Silencer5 rev2?

de ati silencer kost maar 12euro bij pchut.nl alhoewel ik op dit moment hem niet kan vinden....

ik kan namenlijk geen benches vinden tussen die 2...

een paar site's
ati silencer5 review
nog 1 van ati silencer

[ Voor 57% gewijzigd door kaasaanfiets op 24-01-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:06:
Welke cooler is beter?
de vf700cu/alcu
of
Ati Silencer5 rev2?

de ati silencer kost maar 12euro bij pchut.nl alhoewel ik op dit moment hem niet kan vinden....

ik kan namenlijk geen benches vinden tussen die 2...

een paar site's
ati silencer5 review
nog 1 van ati silencer
Qua koeling zijn ze allebei goed - Zalman is echt beter als het om geluidsproductie komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Laatst online: 07:07
Skyline GT-R schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 22:11:
Ja die laatste zin benadrukt waarscheinlijk al je probleem.. Het is de bedoeling dat de koelpasta een filmlaagje is die er een egaal oppervlak van maakt zodat je optimaal contact hebt, meer niet.

Wat voor koelpasta heb je gebruikt en wat draaide je stock cooler aan temps?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Klopt, of je kijkt even in de starttopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Laatst online: 17:14
Ik heb een asus x700LE maar hier zit geen temperatuur sensor op, ik wil een vf700 gaan kopen voornamelijk om hem stiller te krijgen en hem voor een eventueel nieuwe graka te gaan gebruiken. Maar nou wil ik weten of ik de snelheid van die fan kan veranderen, van de standaard fan op de kaart kan dit namelijk niet. Als ik de snelheid van de fan niet kan aanpassen dan is die denk ik niet veel stiller dan wat die nu al is.

link naar graka: http://www.asus.nl/produc...141&model=380&modelmenu=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
aansluiten op een vijf volt lijn, of hem op een fan speed controller aanschaffen....

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

dat is de silencer 4 niet de 5
de 5 schijnt stiller en beter te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Bij de VF700-CU krijg je een verloopstekker waarmee je de snelheid van de fan kunt regelen

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
NoepZor schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 22:41:
Bij de VF700-CU krijg je een verloopstekker waarmee je de snelheid van de fan kunt regelen
Dit is wel het idee inderdaad. Het komt er op neer dat je kan kiezen voor 5V of 12V, 5V is hij pas hoorbaar als de rest van je pc passief gekoelt is zo ongeveer, 12V is hij zeker aanwezig.

Je kan dus hem aan een fancontroller aansluiten of als je 2 seconden rondkijkt hier op GoT zijn er al genoeg mensen die er een ander stekkertje op gemod hebben en hem zo aan hun kaart aangesloten, hierdoor kan je hem via een prog zoals Atitool regelen. Alleen moet je videokaart het wel kunnen uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Na dit topic gelezen te hebben, heb ik ook besloten om deze cooler te halen. Mijn 9800 werd namelijk loeiheet tijdens het gamen waardoor het spel welleens spontaan vastloopt.

Had op de site van Zalman gekeken, en daar stond dat het ook geschikt was voor de 9800 AIW kaarten.
Dus ik gekocht, en wat bleek. Het blijkt toch niet te passen! De tuner zit namelijk in de weg. :(

Na wat twijfel heb ik toch maar de stap genomen om met wat 'brute' ;) kracht het ding toch te laten passen. Waar dit het resultaat is geworden:

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1737/vf700cu11mp.jpg

Ziet er niet echt mooi uit, maar het werkt. :/
De vastlopers zijn nu wel verleden tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Iavak op 15-03-2006 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit

Bejit

Svenska Faderland

Nou heb mijn VF700-Cu met een NV5 Silencer rev 2 vervangen.(Tijdje terug al)

Moet zeggen dat die NV5 Silencer rev 2 stukken beter koelt em echt veel lawaai maakt die niet.

P.s. Ligt niet aan mijn airflow, want heb een AeroCool Jr Engine. ;)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

aargh!

* SleutelMan heeft het weer voor elkaar

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe systeempje (X2 3800+ 2 GB PC3200 etc) icm een Sapphire Radeon X1600 XT (256 MB GDDR3)

En ik dus vrolijk de VF-700 erop zetten (wat kon volgens de website van Zalman, heb ik nog speciaal gechecked) en de videokaart doet het ook prima zolang er geen 3d prestaties worden gevraagd. Zo ja, dan resulteert dit elke keer in een hang-up van het systeem :(. Als ik de kast opengooi (CM Stacker :P) en vervolgens alle fans op max laat draaien is er niets aan de hand maar dat was nou niet wat ik gedachte had bij een stil systeem :P. Ik verdenk of de VF-700 of de heatsinkjes voor de RAM, bij de stock koeler werden deze bedekt met thermal pads en gingen vervolgens onder een groot blok koper.

Het punt met de X1600 is alleen dat er nog verrekte weinig koelers voor zijn, de nieuwe Zalman GPU koeler lijkt me geen haar beter (gezien dat er nog steeds losse heatsinkjes zijn), echter van Artic zijn er ook weinig mogelijkheden vziw. De Accelero X2 lijkt me wel wat maar daar staat bij dat deze geschikt is voor de X1800/X1900 serie.

Mijn vraag is dus: Weet iemand nog een alternatief voor een X\1600XT? Of kan iemand uitsluiting geven of de Accelero ook zou passen op een X1600?

P.S. En nee, de drivers zijn het niet want die heb ik al getest met 3 verschillende versies :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
SleutelMan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:04:
aargh!

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe systeempje (X2 3800+ 2 GB PC3200 etc) icm een Sapphire Radeon X1600 XT (256 MB GDDR3)

En ik dus vrolijk de VF-700 erop zetten (wat kon volgens de website van Zalman, heb ik nog speciaal gechecked) en de videokaart doet het ook prima zolang er geen 3d prestaties worden gevraagd. Zo ja, dan resulteert dit elke keer in een hang-up van het systeem :(. Als ik de kast opengooi (CM Stacker :P) en vervolgens alle fans op max laat draaien is er niets aan de hand maar dat was nou niet wat ik gedachte had bij een stil systeem :P. Ik verdenk of de VF-700 of de heatsinkjes voor de RAM, bij de stock koeler werden deze bedekt met thermal pads en gingen vervolgens onder een groot blok koper.

Het punt met de X1600 is alleen dat er nog verrekte weinig koelers voor zijn, de nieuwe Zalman GPU koeler lijkt me geen haar beter (gezien dat er nog steeds losse heatsinkjes zijn), echter van Artic zijn er ook weinig mogelijkheden vziw. De Accelero X2 lijkt me wel wat maar daar staat bij dat deze geschikt is voor de X1800/X1900 serie.

Mijn vraag is dus: Weet iemand nog een alternatief voor een X\1600XT? Of kan iemand uitsluiting geven of de Accelero ook zou passen op een X1600?

P.S. En nee, de drivers zijn het niet want die heb ik al getest met 3 verschillende versies :P
Ik zal zeggen, begin met alles na te kijken. Want dit klopt natuurlijk niet..

1. Je hebt de oude cooler eraf gehaald, gewoon "netjes" of de bijtel erop gezet? :9
2. Heb je de oude koelpasta verwijderd en er een nieuw flinterdun laagje Arctic Silver of 2componenten pasta op gedaan (of iets vergelijkbaars)
3. Heb je je videokaart al gedraaid met de stockcooler erop? of gelijk erop gezet voor de eerste boot?
4. Installeer AtiTool (staat in de meuktracker) en bekijk 's je temperaturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik had zelf ook problemen met mijn Sapphire Radeon 9600XT. Deze staat niet op de incompatibility list, maar er zitten een condensator in de weg. Door de koperen ribben te buigen kan je hem wel erop zetten.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

stevenP schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:11:
[...]

Ik zal zeggen, begin met alles na te kijken. Want dit klopt natuurlijk niet..

1. Je hebt de oude cooler eraf gehaald, gewoon "netjes" of de bijtel erop gezet? :9
2. Heb je de oude koelpasta verwijderd en er een nieuw flinterdun laagje Arctic Silver of 2componenten pasta op gedaan (of iets vergelijkbaars)
3. Heb je je videokaart al gedraaid met de stockcooler erop? of gelijk erop gezet voor de eerste boot?
4. Installeer AtiTool (staat in de meuktracker) en bekijk 's je temperaturen
1. Nee ik heb het netjes gedaan, itt die 9600 pro die ik hiervoor had :+
2. en het is een flinterdun laagje, een halve rijstkorrel (according to the PMG FAQ)
3. Ik heb 0x gedraaid met de stockkoeler en kan die op het moment ff niet terugmonteren want ik ben weer eens wat schroefjes kwijt 8)7
4. De kaart heeft geen temperatuursensor ;).

Wat me wel opviel in Tray tools was het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8b7572d887d676fc30616087d4cc6cd0/full.jpg

Die BIOS waarde voor het geheugen lijkt me nogal laag :?

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:04:
aargh!

En ik dus vrolijk de VF-700 erop zetten (wat kon volgens de website van Zalman, heb ik nog speciaal gechecked) en de videokaart doet het ook prima zolang er geen 3d prestaties worden gevraagd. Zo ja, dan resulteert dit elke keer in een hang-up van het systeem :(. Als ik de kast opengooi (CM Stacker :P)
MMM, ik heb ook 2 VF700's besteld voor mijn 2 X1600XT kaartjes.
Dat gaat dus niet passen of..??

Dan maar de stockcooler houden :(

EDIT: Die Accelero X2 voor de 1800/1900 gaat niet passen op een X1600.
Heb al contact gehad met Arctic Cooling hierover, beetje jammer

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vlugge vraag hier ^_^

ik heb een xfx 6600gt pcie met zalman vf700-cu @ 12v op 585/1200

koelt gewoon goed, maar op de één of andere manier denk ik te goed?

Als ik 's ochtends uit bed kom en ik zet mn pc-tje aan en ik ga bijvoorbeeld css spelen (het is ook met games zoals godfather, fable;tlc, nfsmw etc.) dan heb ik een fps van 30 ofzo... als ik dan een tijdje speel (5 minuten ongeveer) is mijn fps gewoon 100+ (in source dan) en loopt alles soepel...

1. ik heb mn temps gecheckt en die zijn idle dan rond de 28 à 30 graden... presteerd ie dan gewoon kut omdat ie TE goed gekoeld is? xD
Mocht dat zo zijn, ok... maar ik kan niet verder meer clocken want dan krijg ik artifacts... (2. met wat heeft videokaart oc-en dan nog meer te maken behalve met temps? ;o)

(als ik met atitool show3dview doe om hem te stressen dan heb ik eerste 30 seconde fps van 90... daarna 220 ofzo, eigenlijk zelfde verhaal als met games dus...)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:36:
even een vlugge vraag hier ^_^

ik heb een xfx 6600gt pcie met zalman vf700-cu @ 12v op 585/1200

koelt gewoon goed, maar op de één of andere manier denk ik te goed?

Als ik 's ochtends uit bed kom en ik zet mn pc-tje aan en ik ga bijvoorbeeld css spelen (het is ook met games zoals godfather, fable;tlc, nfsmw etc.) dan heb ik een fps van 30 ofzo... als ik dan een tijdje speel (5 minuten ongeveer) is mijn fps gewoon 100+ (in source dan) en loopt alles soepel...

1. ik heb mn temps gecheckt en die zijn idle dan rond de 28 à 30 graden... presteerd ie dan gewoon kut omdat ie TE goed gekoeld is? xD
Mocht dat zo zijn, ok... maar ik kan niet verder meer clocken want dan krijg ik artifacts... (2. met wat heeft videokaart oc-en dan nog meer te maken behalve met temps? ;o)

(als ik met atitool show3dview doe om hem te stressen dan heb ik eerste 30 seconde fps van 90... daarna 220 ofzo, eigenlijk zelfde verhaal als met games dus...)
hmm, te goed gekoeld heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, je kan proberen door je "koude" pc te booten met je vf700 op 5v, kijken of je dan wel gelijk goede fps hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5v was het minder/niet...

ik vond het ook vaag, en misschien is het wel niet omdat ie te koud is... maar ik had ergens gelezen dat alles pas goed presteerd als het een beetje warm is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 14:25
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:36:
met wat heeft videokaart oc-en dan nog meer te maken behalve met temps? ;o)
Heej Stef

Je andere vraag is al beantwoord, maar deze zal ik nog even beantwoorden.

Zelfs met extreem goede koeling heeft iedere chip een max. Boven die snelheid werkt ie gewoon niet meer naar behoren, ook niet als ie beter wordt gekoeld.

Dat een ander verder kan komen met even goede/slechtere koeling, kan komen doordat hij een betere core/mem heeft, want iedere chip is uniek, dus iedere chip klokt weer anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 10:00
gambr0 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:44:
[...]
Zelfs met extreem goede koeling heeft iedere chip een max. Boven die snelheid werkt ie gewoon niet meer naar behoren, ook niet als ie beter wordt gekoeld.
Wel als ie wat meer prik krijgt, aka hoger voltage >:) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
EyeWitness schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:05:
[...]

Wel als ie wat meer prik krijgt, aka hoger voltage >:) ...
Ook dat houdt ergens op, aka overvoltage aka rook :')

Back to buisness, dAblap: ja je kan best gelijk hebben, ik heb er zelf niet echt ervaring mee maar het zou best kunnen *zeker met overclockte core/mem* dat hij even moet "warmdraaien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 22:06
En ook daarmee heeft de kaart een limiet, je kan niet je kaart invriezen en er xxxxx Volt op zetten om hem op 10 GHz core en 15 GHz memory te laten lopen hoor, om het maar overdreven te zeggen. :P

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb net ook een V700 CU gehaald voor mn Club3D X800RX. Na het ding gemonteerd/gecheckt te hebben even met ATitool een stresstest gedaan. Toen steeg de temp direct naar 80 graden :o Ik heb de koeler daarna opnieuw gemonteerd en dubbel gecheckt of ie de core wel goed raakt. Dat is volgens mij wel het geval, want als ik de kaart achter een lamp houd zie ik geen licht waar de core de koeler raakt. Nu (na opneiuwe erop t ehebben gezet) wordt ie met de Atitool stresstest (langzaamaan) zo'n 67 graden en in spellen zo'n 63. Niet ernstig, maar het is nog wel heet (met stock koeler werd ie ook zo heet).

Zijn er misschien nog dingen waar ik op moet letten? Of is het normaal dat mn kaart zo warm wordt? Ik heb de koeler wel redelijk strak vastgedraaid (totdat het montageplaatje recht op de schroef zat).

PS. Alles getest op 5V. Aan 12V ga ik niet beginnen, ik heb hem gekocht voor stilte ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 11-04-2006 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Palomar schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:15:
Ik heb net ook een V700 CU gehaald voor mn Club3D X800RX. Na het ding gemonteerd/gecheckt te hebben even met ATitool een stresstest gedaan. Toen steeg de temp direct naar 80 graden :o Ik heb de koeler daarna opnieuw gemonteerd en dubbel gecheckt of ie de core wel goed raakt. Dat is volgens mij wel het geval, want als ik de kaart achter een lamp houd zie ik geen licht waar de core de koeler raakt. Nu (na opneiuwe erop t ehebben gezet) wordt ie met de Atitool stresstest (langzaamaan) zo'n 67 graden en in spellen zo'n 63. Niet ernstig, maar het is nog wel heet (met stock koeler werd ie ook zo heet).

Zijn er misschien nog dingen waar ik op moet letten? Of is het normaal dat mn kaart zo warm wordt? Ik heb de koeler wel redelijk strak vastgedraaid (totdat het montageplaatje recht op de schroef zat).
Je hebt et helemaal niet over koelpasta ? Hoe zit het daarmee, of heb je dat helemaal niet gebruikt? :o

Edit:
Er zit in ieder geval iets niet goed; je kaart zou een stuk cooler moeten zijn, ook op 5V

[ Voor 6% gewijzigd door TheovdS op 11-04-2006 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
jajaja, uiteraard wel. Flinterdun laagje en toen ik hem ging hermonteren voor de zekerheid iets dikker zodat evt. ruimte een beetje wordt opgevuld. De koeler raakt de GPU ook wel, want er is duidelijk een afdruk in de vorm van koelpasta te zien op de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nou, ik heb het ding net helemaal opnieuwe gemonteerd, schroefjes goed vast gedraaid en de geluidskaart verder naar beneden gezet voor meer frisse lucht. Nog steeds komt ie in Atitool op zo'n 65 uit. Na een kwartiertje GTA staat op ie 60 graden. Ik denk haast dat dit dan maar normale temperaturen voor deze kaart moeten zijn... Ik kan zo snel geen andere X800-resultaten vinden de ook zo hoog zijn, maar ik zie wel wat nvidia's staan die zo warm worden. Ik hoop dan maar dat het normaal is. Zolang mn PC niet vastloopt of andere rare kuren gaat vertonen laat ik het eerst maar even zo.

Idle is ie overigens wel gewoon 35-40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb een ATi X800 Pro met een VF700 AlCu. Overgeklokt van 475 GPU / 450 mem naar 500 voor zowel GPU als mem (memspeed is dus effectief 1000 omdat het DDR is) krijg ik met de stresstest van ATi Tray Tools een max van 53C. Heel wat beter dan de 85C van de originele koeler :)

-- Edit: maar ja, ik heb de mijne gewoon op 12V draaien, het geluid is toch verwaarloosbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 11-04-2006 15:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Jouw sensor is gewoon kapot :| :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik heb al een tijdje de Zalman VF700 op mijn grafische kaart hangen. De fan wordt gevoed op 5V omdat ik een systeem wil dat zo geluidsarm mogelijk is. Hoewel de fan van de VF700 niet veel herrie produceert, is er wel een waarneembaar ratelend geluid. Zijn er hier nog users die er last van hebben?

Zou een VF700 op 5V trouwens goed genoeg zijn om een 7900GT te koelen? Ik moet er wel bij vertellen dat de castemp. wel hoog is omdat ik een klein, stil systeem heb dus dat kan misschien wel een probleem vormen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb die van mij aangesloten op mn fancontroller en pas vanaf 7V hoor ik hem een beetje. Maar absoluut geen ratel ofzo, meer het gewone draaigeluid van een fan. Ik heb mn systeem overigens ook zo stil mogelijk ingericht, dus het is niet dat het geluid overstemt wordt door andere fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

kick

Ik ga morgen een VF700CU halen voor mn Asus Geforce 6600le AGP, dit wordt dan de erste keer dat ik met mn vga cooler ga klooien, dus even een vraagje:

Wat moet ik doen als er nog ouwe koelpasta tussen zit? hoe krijg ik dat eraf? en zijn er nog andere dingen om op te letten?

Ik heb op de site van zalman gekeken voor compability en die van mij heeft idd een losse HSI heatsink dus dat zou moeten lukken.

bvd.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gewoon met een doekje (keukenpapier ofzo) eraf vegen totdat de core er schoon uitziet. Evt. nog een beetje wasbenzine op een doekje doen en de core schoonvegen, maar als je dat niet in huis hebt hoeft het niet.

Daarna uiteraard wel nieuwe koelpasta plaatsen ;) (zit er wel bij). Dun laagje uitsmeren, niet het hele tubetje er direct op leegdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Heb hier ook nog wel wasbenzine staan, en op google kwam ik iets tegen van een halve rijstkorrel koelpasta is al genoeg?

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is correct. En eventjes voorzichtig en langzaam met een draaiende beweging de koeler over de GPU bewegen zodat het wat uitsmeert (NIET er af halen, krijg je luchtbellen van), en dan vastzetten :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Resistor schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 21:50:
Dat is correct. En eventjes voorzichtig en langzaam met een draaiende beweging de koeler over de GPU bewegen zodat het wat uitsmeert (NIET er af halen, krijg je luchtbellen van), en dan vastzetten :)
Zo kan het ook ja, ik heb een klein dotje koelpasta *rijskorrel oid inderdaad* op m'n schoongemaakte GPU gelegd en toen met een afgebroken flippo alles uitgesprijdt, ging perfect. Vervolgens de koeler erop en klaar is kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
of met een oud bankpasje uitsmeren, of met een plastic zakje om je vinger heen, of... etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Om even een illustratie te geven:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/57279/full.jpg
schaamteloos gejat van XanderH
Dus echt maar een filmlaagje wat net alles bedekt, zodat het contact optimaal is!

[ Voor 12% gewijzigd door stevenP op 06-06-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

ok, Hartelijk dank voor jullie reacties, ik ga vanmiddag als ik uit school kop langs de PC boer om er een te halen en dan denk ik wel dat het gaat lukken.
Bedankt!

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
DonMetal schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 07:36:
ok, Hartelijk dank voor jullie reacties, ik ga vanmiddag als ik uit school kop langs de PC boer om er een te halen en dan denk ik wel dat het gaat lukken.
Bedankt!
Denk er wel aan dat hij goed past (terug te vinden in mijn TS en de rest van het topic) en dat het goede coolpasta is (Arctic Silver 5, 2componenten Zalman oid), geen baggertube'tje van 2piek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

stevenP schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 08:07:
[...]

Denk er wel aan dat hij goed past (terug te vinden in mijn TS en de rest van het topic) en dat het goede coolpasta is (Arctic Silver 5, 2componenten Zalman oid), geen baggertube'tje van 2piek!
Als het om gewone koelpasta gaat, en van wat ik zelf gemeten heb, maakt het niet uit of je AS5 of de bijgeleverde koelpasta van Zalman gebruikt :Y)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Het zit erop!
Alleen zat er een condensatortje in de weg (kijg je he, AGP layout :P) maar ik heb de vinnen iets uit elkaar gebogen en nu loopt ie idle ~10 graden koeler, en stressed scheelt het ~12 graden.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had deze topic nog niet gevonden, maar nu dus wel. Ik draai SLI met 2 x een 6800GT met 2 zalman VF700-cu's...

Zelf 1 van de 2 kaarten gemod, met het volgende als resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://img333.imageshack.us/img333/884/sli7wt.jpg
(sorry van de afmeting, weet niet hoe ik hem kleiner moet maken)

Eigen Kaart + Standaard Zalman
Kaart Gemod
SLI
Hele Kast

de heatsinks van mezelf, heb ik op de hoekjes met een beetje lijm vastgeplakt. Garantie wel verlopen, maarja kan niet alles hebben. Ik heb 3 heatsinks gemaakt die elk over 2 condensatoren vallen, en daarnaast 2 hoge heatsinks... (voor het oog :9 )
Die heatsinks heb ik gemaakt van een oudere grote heatsink van een processor. Aan de bovenkant een stuk afgezaagd. Daarna op maat gezaagd in de breedte. (12 x 11 mm) Hierna een stuk van de onderkant af gevijld, wilden niet lukken dus iemand bij ons in de buurt gezocht met een schuurband. Ik dacht dat ze daar wel vlak van bleven aan de onderkant, NIET dus. Dus weg gebracht naar een machinefabriek om de onderkant vlak te laten frezen zodat de koelpasta goed zijn werk kon doen. Daarna met een punttang de zijkantjes omgebogen.
De 2 grote gewoon op lengte gelaten zoals de heatsink eigenlijk was. Ziet er wel grappig uit :*)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Laagvliegerke schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:15:
Ik heb al een tijdje de Zalman VF700 op mijn grafische kaart hangen. De fan wordt gevoed op 5V omdat ik een systeem wil dat zo geluidsarm mogelijk is. Hoewel de fan van de VF700 niet veel herrie produceert, is er wel een waarneembaar ratelend geluid. Zijn er hier nog users die er last van hebben?
In tegenstelling tot wat ik eerder postte maakt hij idd toch wel een wat ratelend geluid :| Eerder hoorde ik het niet zo omdat ik mn PC anders had staan, maar het geluid is er wel degelijk. Als het stil is in mn kamer komt het duidelijk boven de andere stille fans uit.

Zou hie rnog iets aan te doen zijn? Ik heb hem al op mn fancontroller en bij het laagst mogelijke voltage waarbij die aan wil gaan hoor ik het geluid al.

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 17-07-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Aangezien mijn PC zeer stil was, was het bij mij toch hoorbaar van waar ik zat. Een andere positie deed het geluid inderdaad iet afnemen. Ondertussen heb ik de koeler echter verkocht want enkele weken geleden is mijn videokaart overleden is. Ik ben er van overtuigd dat dit door de warmte kwam aangezien het die dagen zeer warm was en de airflow in mijn case minimaal is. Resultaat: zeer hete case en veel te warme en nu dode videokaart :) Ook de passief gekoelde nF4-chipset wordt extreem heet. Maar ik zou toch graag hebben dat de PC redelijk stil blijft. Ik ga nu een Arctic Silencer kopen aangezien die de warmte naar buiten blaast. Alle beetjes helpen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 17-07-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Arctic Silencer heb ik ook gehad in mn tweede pc'tje met geforce ti4200. Dat vond ik ook maar een ratelding ;) Bepaald niet stil te noemen. Al verschilt het misschien wel per type (voor elke videokaart is weer een ander type silencer te koop), want als ik in de productsurvey kijk zie je vaak dat mensen ze wel als stil ervaren (ik weet alleen niet hoe objectief ze zijn). Maar mocht je toch zo'n Arctic kopen laat dan even weten of ie stiller is dan de Zalman.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 17-07-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verdorie, dat is geen goed vooruitzicht. En "als stil ervaren" is relatief natuurlijk. Ik heb al uitspraken gelezen van mensen die beweren dat een VF700 op 12V stil is... Dan wil ik niet de rest van hun PC horen! Maar ik laat zeker iets weten.

[ Voor 10% gewijzigd door D-Three op 18-07-2006 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mijn kaart heeft trouwens wel zo'n functie dat de fanspeed varieert adhv. de warmte. Misschien dat zo'n Arctic dan wel stil is, aangezien die op de power-aansluiting van de videokaart aangesloten wordt. Maar dan kom ik meteen tot het idee om mijn Zalman ook via die power-aansluiting te voeden.

Ik las al ergens dat iemand dit had gedaan, maar ik vraag me af of dit wel goed is voor je videokaart. De Zalman-fan zal wat zwaarder zijn dan de standaard fan, waardoor die misschien meer stroom nodig heeft om aan te worden geslingerd. Stel dat de kaart niet warm is en een beetje stroom naar de fan stuurt om een klein beetje te draaien, maar de zwaardere Zalman fan slaat niet aan. Er zal dus een weerstand worden opgebouwd (hij probeert constant die fan aan het draaien te krijgen) met als gevolg dat er misschien een elementje op je videokaart doorbrandt?? Of zal dit zo'n vaart niet lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mijn VF700 heb ik ooit een tijdje aangesloten op mijn 6600GT. Nooit problemen mee gehad. De snelheid werd toen geregeld door een programma waarvan ik nu de naam kwijt ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:38:
[...]

In tegenstelling tot wat ik eerder postte maakt hij idd toch wel een wat ratelend geluid :| Eerder hoorde ik het niet zo omdat ik mn PC anders had staan, maar het geluid is er wel degelijk. Als het stil is in mn kamer komt het duidelijk boven de andere stille fans uit.

Zou hie rnog iets aan te doen zijn? Ik heb hem al op mn fancontroller en bij het laagst mogelijke voltage waarbij die aan wil gaan hoor ik het geluid al.
dan ben ik bij deze de derde op rij die ook een licht ratelend geluid heb vanuit de koeler..

zal wel de lager zijn ofzo...
dat word over een aanal weken maar weer eens uitkijken naar een nieuwe koeler...

iemand suggesties voor een betere dan de vf700, die niet na verloop van maanden gaat ratelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Het is nou niet dat de mijne heel erg hard ratelde hoor. De rest van mijn PC was eigenlijk zo stil gemaakt dat het ratelen mijn toen het meest opviel. Het was niet erg hard maar indien ik er begon op te letten, was het natuurlijk wel storend :) Het is een beetje relatief aangezien iemand anders zich afvroeg of mijn PC wel aan stond en toen ik naar zijn PC luisterde, leek het mij een stofzuiger :)
offtopic:
Maar goed, de NV Silencer 5 is geïnstalleerd. Alleen heb ik die nog niet kunnen proberen omdat ik de rev.2 heb en daarvan past het voedingsstekkertje natuurijk niet op een 7800GTX (enkel bij rev.3). Dat moeten we dus nog eens oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dat probleem heb ik dus ook. Super stil systeem. Ik had in begins soms dat ik moest dubbel chechen of pc echt wel aanstond. Zet hem eens naast die van een vriend of familielid. WOOW wat een verschil :P

ik had ooit een Arctic silencer op mn Ati 9800, maar die begon later ook meer geluid te maken dan mij lief was... daar toen ook een vf700 op gezet. alleen die werd toen waarschijnlijk nog door geluid overklast door andere aanwezige fans en harde schijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45
Ik ben in het bezit van een XFX 6800 XT Xtreme AGP videokaart (256 MB, NV 42 core)
Inmiddels ben ik er in geslaagd om de videokaart met de standaardkoeler te overklokken naar
450 Mhz voor de core en 1200 mhz voor het geheugen.
Alles loopt zonder artifacts, echter maakt de koeler nogal een herrie en de kaart wordt vrij warm: 68-69 graden na een uur Serious Sam II gespeeld te hebben.
Derhalve wil ik een nieuwe koeler monteren. Hierbij had ik de Zalman VF 700-CU in gedachten.
Momenteel ben ik aan het onderzoeken of deze koeler op mijn videokaart past en ik kom er niet helemaal uit:

-Op de website van Zalman staat dat videokaarten waarbij de HSI bridgechip door hetzelfde element als de GPU gekoeld wordt, de koeler niet compatible is. Ik kan echter nergens ontdekken of mijn videokaart een HSI bridgechip bevat.
-Op een ander forum heb ik gelezen dat op mijn videokaart geen andere koeler gemonteerd kan worden omdat de bevestigingsgaten niet overeenkomen met de nvidia referentie. (hetgeen ik vrij onwaarschijnlijk vind?)

Kan iemand mij bij mijn vragen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meten is weten. en een HSI Bridgechip ziet er zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://www.dinoxpc.com/Tests/VIDEO/POV_6600GTAGP/images/chips.jpg

Verder weet ik weinig af van Nvidia mountingholes enzo, opzich is het geen ramp als je met deze koeler per ongeluk toch een verkeerd / niet passend model pakt, je kan 'm altijd wel weer doorverkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45
Ik kan helaas niet zien of er wel of geen bridgechip aanwezig is, aangezien de huidige (standaard)cooler alles bedekt. En eigenlijk wil ik de standaardcooler pas verwijderen als ik zeker weet dat er een andere cooler gemonteerd kan worden (ivm garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ondertussen al iemand ervaring met zo'n Arctic koeler als vervanging voor de Zalman? Ik begin het geratel/gesuis toch wel irritant te vinden. Als ik de fan van die zalman met mn fancontroller uitdraai merk ik meteen de stilte. Ik overweeg zelfs om anders de standaard koeler weer op mn X800 te zetten, want die was in idle modus op lage toerentallen volgens mij ook heel stil. Maar zo'n Arctic Silencer mis misschien (hopelijk?) nog stiller? (voroal als je hem aansluit op de aansluiting van de videokaart misschien?).

[ Voor 15% gewijzigd door Palomar op 05-08-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik kan zelf nog niks zeggen over die Arctic aangezien mijn case weer eens staat te wachten op een nieuwe inhoud :)

[ Voor 9% gewijzigd door D-Three op 08-08-2006 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Damn :|