[VF700 Cu/Alcu] Zalman's Actieve GPU Cooler II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

Mijn moeder moest vandaag naar eindhoven dus d8 ik hee! dan kan jij wel even voor mijn de VF700-Cu ophalen..

Nou heb ik atm alleen een FX5200 die ik ga oc'en.. ik heb over een maandje mischien 2 een 6600GT van XFX. maar ik vraag me af hoeveel geheugen chips de 6600GT van xfx heeft? omdat ik natuurlijk wel coolertjes moet overhouden voor de 6600GT :) n ik wil hem wel even lekker testen op mijn fx5200 ;)

Nou kwam ik met google wel wat plaatjes tegen en zag ik dat de ram coolers die er standaard op zittn een stuk groter zijn als die van zalman? Betekend dit dan per defenitie ook dat deze beter coolen. (er vanuitgaande dat e bijde van aluminium zijn?

Wat ik dus kortom wil weten is hoeveel chipjes geheugen heeft de XFX 6600GT? En coolen de standaard ram coolers beter dan die kleinere ram coolers van zalman?

EDIT

Inmiddels is de cooler geinstalleerd en ben aan het benchmarkan terwijl hij nog niet oc'ed is.. dat ik kan vergelijken. Maar ik ben nog eens hard gaan googlen naar foto's van de voorkant en achterkant van de XFX 6600GT AGP en zie echt overal maar 4 chippies.. dat houd dus in dat ik 4 blokjes op mijn FX5500 kan plakken en er vier moet bewaren voor mijn nieuwe kaart ;) Heeft er niemand meer ram chipjes op zijn XFX kaart?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 136640 op 29-06-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Volgens mij zitten er op elke kaart van nvidea 8... op mijn 6800 Le wel iig

[ Voor 162% gewijzigd door M3rcury op 30-06-2005 11:08 ]

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 136640 schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:40:
Mijn moeder moest vandaag naar eindhoven dus d8 ik hee! dan kan jij wel even voor mijn de VF700-Cu ophalen..

Nou heb ik atm alleen een FX5200 die ik ga oc'en.. ik heb over een maandje mischien 2 een 6600GT van XFX. maar ik vraag me af hoeveel geheugen chips de 6600GT van xfx heeft? omdat ik natuurlijk wel coolertjes moet overhouden voor de 6600GT :) n ik wil hem wel even lekker testen op mijn fx5200 ;)

Wat ik dus kortom wil weten is hoeveel chipjes geheugen heeft de XFX 6600GT? En coolen de standaard ram coolers beter dan die kleinere ram coolers van zalman?

EDIT

Inmiddels is de cooler geinstalleerd en ben aan het benchmarkan terwijl hij nog niet oc'ed is.. dat ik kan vergelijken. Maar ik ben nog eens hard gaan googlen naar foto's van de voorkant en achterkant van de XFX 6600GT AGP en zie echt overal maar 4 chippies.. dat houd dus in dat ik 4 blokjes op mijn FX5500 kan plakken en er vier moet bewaren voor mijn nieuwe kaart ;) Heeft er niemand meer ram chipjes op zijn XFX kaart?
De ram blokjes maken sowieso weinig verschil, laat de originele maar zitten (als het past). De blokjes zijn trouwens ook los te kopen (per 8 stuks) voor minder dan 10 euro).

[ Voor 11% gewijzigd door _Oldie_ op 30-06-2005 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:30:
[...]

De ram blokjes maken sowieso weinig verschil, laat de originele maar zitten (als het past). De blokjes zijn trouwens ook los te kopen (per 8 stuks) voor minder dan 10 euro).
Dan koop ik ze nog wel een keer bij.. Maar ik denk dat ze ook wel lekker zullen werken als je ze op je geheugen chipjes gaat plakken van je RAM!

Ik bedoel dus die reepjes geheugen die in je pc zitten he, niet je vga ram ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 136640 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 11:49:
[...]

Dan koop ik ze nog wel een keer bij.. Maar ik denk dat ze ook wel lekker zullen werken als je ze op je geheugen chipjes gaat plakken van je RAM!

Ik bedoel dus die reepjes geheugen die in je pc zitten he, niet je vga ram ;)
de geheugenchips die op dimms zitten zijn langwerpig, niet vierkant. Maar ga je gang, het is maar net waar je hartje sneller van gaat kloppen.

[ Voor 9% gewijzigd door _Oldie_ op 30-06-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Ehm, ik zou daar gewoon een Heatspreader ala ram kopen en niet dit gaan fabriseren, maar dat moet je zelf weten! Wat ik wel weet, is dat het hier over de VF700 gaat en niet "maak je eigen ram-spreaders" :+ [hint]Ontopic dus[/hint]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

Hmm ik heb dus nu een X800 XT van ATi maar als ik daar deze cooler opzet (vf700) is het dan niet zo dat de garantie ook vervalt?
of merken ze het niet als je de stock er daarna weer opzet (indien hij stuk gaat in de garantie periode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 135673 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 16:15:
Hmm ik heb dus nu een X800 XT van ATi maar als ik daar deze cooler opzet (vf700) is het dan niet zo dat de garantie ook vervalt?
of merken ze het niet als je de stock er daarna weer opzet (indien hij stuk gaat in de garantie periode)
Soms merken ze het niet als je hem rma'd. Zorg bij het verwijderen van de originele koeler dat de pinnetjes waarmee hij vast zit onbeschadigd blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_Oldie_ schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:55:
[...]

de geheugenchips die op dimms zitten zijn langwerpig, niet vierkant. Maar ga je gang, het is maar net waar je hartje sneller van gaat kloppen.
Ok, ontopic. De geheugen chips op mijn vga zijn ook rechthoekig. dezelfde grote als die van een sdram pinnetjes ofzo.

Denk je dat de core van dat chipje over de hele chip versprijd zit? Het is echt maar een klein vierkantje in het midden hoor ;) dus ik zal er niet mee beschadigen.. Correct me if i'm wrong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Je zou goed policies moeten lezen van de winkel, als je de oude netjes monteerd doen ze 9/10 moeilijk maar meestal vervalt de garantie wel officieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139386

er is iets heel stoms aan de hand

ik heb de vf 700 alcu gekocht voor mijn gainward 6800 ultra

dus ik doe hem erop ( zit er goed op) word hij onder het gamen gewoon 78 graden?:S

das 15 graden meer dan met standaard koeler.

hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Anoniem: 139386 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:39:
er is iets heel stoms aan de hand

ik heb de vf 700 alcu gekocht voor mijn gainward 6800 ultra

dus ik doe hem erop ( zit er goed op) word hij onder het gamen gewoon 78 graden?:S

das 15 graden meer dan met standaard koeler.

hoe kan dit?
Wat denk je zelf? Demonteren en opnieuw monteren. Let op de hoeveelheid koelpasta. Laat horen wat het resultaat is van montagepoging #2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

montage poging 2 en zelfs 3...

resultaat hetzelfde

maar hij geeft ook aan dan het in mijn kast 48 graden word... maar dat kan nooit.. als ik mijn kast opendoe is het echt niet warm..

ik heb ook 3 fannen erin zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 139386 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:16:
montage poging 2 en zelfs 3...

resultaat hetzelfde

maar hij geeft ook aan dan het in mijn kast 48 graden word... maar dat kan nooit.. als ik mijn kast opendoe is het echt niet warm..

ik heb ook 3 fannen erin zitten
en als je je standaart koeling er weer op zet ? wat zijn de temps dan...
want miss is je tempsensor stuk ?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

weet je ook wel zeker dat ie er goed op zit :?
in de handleiding stond in ieder geval niet goed vermeld dat die rubber ringetjes aan allebei de kanten moest zitten om hem goed te kunnen vast zetten.

en heb je hem op de 5v of de 12v gezet :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehhm met mijn oude koeling is het 64 stressed....

de tempm,eter van de core is denk ik wel goed want als ik hem stressed wil vastpakken is hij egt flink heet...

en ja hij zit goed vast ( heb op andere vidoekaart ook een gehad)

ik heb hem nu op 12 v... maar koeler word hij niet

zou het zo zijn dat hij de 6800 ultra gewoon niet kan koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 139386 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:43:

de tempm,eter van de core is denk ik wel goed want als ik hem stressed wil vastpakken is hij egt flink heet...

heb zelf een 6800 ultra met die koeler en bij mij komt ie strest niet boven de 54 uit en normaal zit ie op 44.
dus hij zou hem wel moeten kunnen koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

egt te vaag... hoe hangt hij bij jou??

bij mij hangt hij op zijn kop weet niet of dat uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ik bedoel dat je nu weer de standaart koeler erop zet... wat zijn dan je temps. dan kan je kijen of het miss aan de vf-700 ligt..

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 139386 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:04:
egt te vaag... hoe hangt hij bij jou??

bij mij hangt hij op zijn kop weet niet of dat uitmaakt
zo hangt ie altijd.
pas bij btx zal ie omhoog staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal dalijk even kijken hoe het is met mijn standaard koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op standaard koeler niet warmer dan 67 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Ik heb een 6600GT AGP met zo'n vierkant bridgechip koelertje erop. Hier kan de VF700 toch ook gewoon naast? Op de zalman site staat namelijk een andere koeler erbij.
(ja ik weet dat dan de geheugenkoelers er scheef opmoeten, of je moet gaan zagen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13

OcGuru

Giulietta Qv

Anoniem: 128821 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:59:
Ik heb een 6600GT AGP met zo'n vierkant bridgechip koelertje erop. Hier kan de VF700 toch ook gewoon naast? Op de zalman site staat namelijk een andere koeler erbij.
(ja ik weet dat dan de geheugenkoelers er scheef opmoeten, of je moet gaan zagen.)
Past er gewoon op. Ik heb zelf die geheugen heatsinks er niet op, omdat het gewoon niet past ( liever niet dan scheef ;) )

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 139386 schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:46:
op standaard koeler niet warmer dan 67 graden
heb je krasje op de onderkant van je koeler ? miss dat hij niet strak genoeg is aangedraait ?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zit idd wel een krasje op de onderkant van de koeler maar dit moet worden opgevangen door de koelpasta... ( heel erg ondiep krasje)

en goed aangedraait zit hij zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 139386 schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:46:
er zit idd wel een krasje op de onderkant van de koeler maar dit moet worden opgevangen door de koelpasta... ( heel erg ondiep krasje)

en goed aangedraait zit hij zeker
miss dat hij er niet dicht genoeg opzit.. op sommige gfx'jes zit een, hoe heet die rand die om je core heen zit ook al weer, geval, ik weet niet of dat bij die van jou zit. maar die kan je eraf halen. dan zit hij er dichter op. je moet hem (als je dat doet) niet meer te strak aandraaien, omdat je dan je core kan crushen! Geloof ik.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Seagate schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 14:12:
[...] Past er gewoon op. [...]
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

M3rcury schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:35:
[...]

miss dat hij er niet dicht genoeg opzit.. op sommige gfx'jes zit een, hoe heet die rand die om je core heen zit ook al weer, geval, ik weet niet of dat bij die van jou zit. maar die kan je eraf halen. dan zit hij er dichter op. je moet hem (als je dat doet) niet meer te strak aandraaien, omdat je dan je core kan crushen! Geloof ik.
Die rand heet "Shim" en zou niet in de weg moeten zitten (dwz, daardoor zulke hoge temperaturen).

Ik zou de Zalman omruilen, misschien is er iets mis met de bevestiging, ook al lijkt het in orde te zijn. De temperaturen met je standaard koeler lijken me normaal, met je kaart is dus waarschijnlijk niets mis.

Ondiep(e) krasje(s) heb ik ook, maar met koelpasta maakt dat niets uit.

[ Voor 6% gewijzigd door _Oldie_ op 09-07-2005 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

Wildfire

Joy to the world!

Sinds een paar dagen draait mijn ATi X800 Pro met de VF700-AlCu... heerlijk!!!

Temps zijn van ruim 80C stressed naar 48C stressed gegaan! Da's net iets meer dan 30C koeler, fantastisch!

Tel daarbij op dat de geluidsproductie van mijn PC op hetzelfde niveau is gebleven en ik ben een erg happy tweaker!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146722

Wildfire schreef op zondag 10 juli 2005 @ 00:55:
Sinds een paar dagen draait mijn ATi X800 Pro met de VF700-AlCu... heerlijk!!!

Temps zijn van ruim 80C stressed naar 48C stressed gegaan! Da's net iets meer dan 30C koeler, fantastisch!

Tel daarbij op dat de geluidsproductie van mijn PC op hetzelfde niveau is gebleven en ik ben een erg happy tweaker!
zelfde ervaringen aan deze zijde. Perfecte koeler!!! Binnen 10 minuten geinstalleerd en draaiend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 16:12
Ik heb nu ook sinds een week de VF700-AlCu op m'n Club3d Geforce FX 5900XT. Met de stock koeler waren de temps: 59 graden idle en >80 graden load. Dan liep de pc ook vast.
De stock koeler was er binnen een minuut af, de heatsinks van het geheugen zaten met dubbelzijdig tape vast en die moest ik lossnijden/wrikken met een mes.
De Zalman was erg makkelijk te installeren en de handleiding is erg duidelijk.
Nu zijn de temps: 39 graden idle en 45 graden load (op 300/700 mhz) en
42 graden idle en 56 graden load (op 425/820 mhz)

aantal edits: ff wennen dat Riva Tuner.

[ Voor 11% gewijzigd door Bramm op 11-07-2005 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Bramm schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:23:
Ik heb nu ook sinds een week de VF700-AlCu op m'n Club3d Geforce FX 5900XT. Met de stock koeler waren de temps: 59 graden idle en >80 graden load. Dan liep de pc ook vast.
De stock koeler was er binnen een minuut af, de heatsinks van het geheugen zaten met dubbelzijdig tape vast en die moest ik lossnijden/wrikken met een mes.
De Zalman was erg makkelijk te installeren en de handleiding is erg duidelijk.
Nu zijn de temps: 39 graden idle en 45 graden load (op 300/700 mhz) en
42 graden idle en 56 graden load (op 425/820 mhz)

aantal edits: ff wennen dat Riva Tuner.
Tip voor de volgende keer en voor alle andere: Als je geheugen chipjes of de CPU cooler er niet direct afkrijgt, even +- 20sec de föhn (moet je even voelen aan de sink, je moet niet je vingers branden maar flink warm mag wel!) Dan even wrikken en draaien, komt het 9/10 los!
Met een mes oid kan je krassen maken en dat kan fatale gevolgen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor de info:

Een vf700-cu icm Tweakmonster BGA ramsinks op een Radeon 9800Pro kaartje past :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ramdinrs/System/IMG_02961.jpg
Clickable voor 800x600

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
aramdin schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:13:
Voor de info:

Een vf700-cu icm Tweakmonster BGA ramsinks op een Radeon 9800Pro kaartje past :)

[afbeelding]
Clickable voor 800x600
Dat valt dus wel mee, jij hebt het op een R9800 layout, maar op een nvidia (en zeker de nieuwe kaarten) is de layout compleet anders en zit de ram dichter bij de gpu, dat betekend dat je ook minder ruimte hebt tussen VF700 en de ramchipjes.. Maargoed, op een 9800 werken die dingen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb me ingelezen en ben helemaal into die cooler. Ga er ook een halen voor mijn Hercules Ati 9700 Pro. Op 5V gooien en klaar. Stilte is belangrijker dan cooling voor mij dus dat kan hiermee volgens mij :D

Ik wilde de Al/Cu versie halen of is dat verkeerde zuinigheid die 5e verschil?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Jazzper schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:24:
Ik heb me ingelezen en ben helemaal into die cooler. Ga er ook een halen voor mijn Hercules Ati 9700 Pro. Op 5V gooien en klaar. Stilte is belangrijker dan cooling voor mij dus dat kan hiermee volgens mij :D

Ik wilde de Al/Cu versie halen of is dat verkeerde zuinigheid die 5e verschil?
kan je dan niet beter een zm-80D halen oid... die zijn helemaal passief, en als je toch niet gaat overklokken heb je niet die fan nodig.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja, je kan inderdaad ook een tosti-ijzer doen ja.. Het nadeel daaraan is is dat hij niet echt heel erg gekoeld word, je hebt maar een 9700 Pro en als die op stock draaid en is dat prima te doen (hier thuis draaid een stock 9800SE op een hp80C (de enkele heatpipe, die zwarte) dus dat moet prima kunnen.

Een v700 kan ook prima, die hoor je amper maarja, dat is wel weer geluid :+ Daarintegen koelt dat wel een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanVanHaaren
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 08:26
Iemand die mij kan vertellen of hetzelfde dan geldt voor een Medion Radeon 9800 XL? Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 06:11

Bejit

Svenska Faderland

Geweldig deze koeler.

Mijn PNY Verto 6800 GT 256MB DDR3 werd eerst 60 graden idle en stressed 75-80.
Nu met Zalman koelertje erop word die niet warmer dan 51 graden idle en stressed 65-70 (Ligt vaker rond de 65 ;))

Dus met gemak een winst van 10 graden :)

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-06 18:15
Lekker coolertje, kheb em op mijn asus v9999 gamers edition (6800 met 256 ddr3).

De stock cooler deed ~55 graden idle en ~65 stressed. Was overigens een vrij goede koeler, mooi met ledjes alleen maakte beetje lawaai.

De VF700 CU heb ik nu op 5v draaien en is superstil. Maakt zelfs de temps nog wat lager: ~52 idle en ~62 stressed.

Ik deed het vooral voor het geluid en ik moet zeggen, het scheelt een hele hoop :)

* Mijn zalman cpu cooler in silent mode komt nu overal bovenuit :p

[ Voor 8% gewijzigd door Magnoon op 16-07-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hoe komen jullie aan die temeraturen dan? Kan ik mijn Hercules Ati Radeon 9700 Pro ook uitlezen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnoon
  • Laatst online: 05-06 18:15
Jazzper schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:24:
hoe komen jullie aan die temeraturen dan? Kan ik mijn Hercules Ati Radeon 9700 Pro ook uitlezen?
Ik heb zelf ook een 9700 pro gehad, maar daar kon ik geen temperaturen uitlezen. Was welliswaar een sapphire maar ik denk niet dat je de temperaturen de hercules kaart kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Bejit schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 22:42:
Geweldig deze koeler.

Mijn PNY Verto 6800 GT 256MB DDR3 werd eerst 60 graden idle en stressed 75-80.
Nu met Zalman koelertje erop word die niet warmer dan 51 graden idle en stressed 65-70 (Ligt vaker rond de 65 ;))

Dus met gemak een winst van 10 graden :)
Tja koper he, dat koelt nou eenmaal goed :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Jazzper schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 13:24:
ik heb zelf ook een hercules 9700 pro en inderdaad, je kan geen temperaturen aflezen met welk 9700 pro ook.

en ja hij zit goed vast (heb op andere videokaart ook een gehad)

ik heb pas geleden van hercules een nieuwe fan gekregen (de oude ratelde als een gek) en een dunne duidelijk zichtbare koelpasta eropgesmeerd en hem geplaatst. toen viel me op dat bovenop de kaart de heatsink van gpu nogal heet werd en de koeler zelf die eronder zit nogal koel. erafgehaald en wat zag ik? de koeler heeft wel koelpasta maar geen afdruk te vinden op de core zelf, de rand die om de core heen zit is veel hoger dan de core zelf. nog 1 keer koelpasta opgesmeerd en dit keer dikkerder. nu voelen de koeler en die heatsink bovenop ongeveer gelijke temperaturen.

ik had welliswaar geen zalman koeler maar een hercules koperen koeler maar ik denk toch dat er overeenkomsten zijn in mijn en jouw probleem....

offtopic: wat wel leuk is voor andere hercules bezitters, de nieuwe fan is een blauw doorzichtig ledjesfan (dus geen koperen plastic fan meer), ik wist dit niet en was prettig verrast.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 19-07-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12

XyS

0.o.O

Is hier iemand met een hercules 9600xt die de zalman vf700-cu heeft geinstalleerd op zijn kaart?
Volgensmij is er een probleem met de mem cooling als je deze cooler wilt installeren, Hoewel ik dan gewoon die memcoolertjes eraf ga slopen wil ik het toch even van tevoren weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

XyS schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:01:
Is hier iemand met een hercules 9600xt die de zalman vf700-cu heeft geinstalleerd op zijn kaart?
Volgensmij is er een probleem met de mem cooling als je deze cooler wilt installeren, Hoewel ik dan gewoon die memcoolertjes eraf ga slopen wil ik het toch even van tevoren weten :)
zit je al over de 3 jaar garantie van hercules heen? zo nee dan zou ik de memsinks dan nog laten zitten als je verstandig wilt zijn. ik wist btw niet dat hercules ooit een 9600xt had gefabriceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-06 16:42

Res-q

Redder in nood?

Ik weet niet of het hier al bekend is (kwam het hier in t topic zo snel niet tegen), maar Zalman heeft nu ook een koelblok speciaal voor HSI's op AGP kaarten, de ZM-VHS1 :)

Het blokje staat nog niet in de pricewatch, dus ik weet niet of deze al verkrijgbaar is, maar wilde jullie het toch niet onthouden :) .

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Mensen,

Als je een temperatuursensor hebt, kan je die met Atitool (volgens mij ook Everest en Speedfan, weet ik niet zeker) uitlezen. Een 9700Pro heeft er standaard geen uit mn hoofd, maar probeer het met Atitool zal ik zeggen. In mijn starttopic staan 2 links naar bekende probleemkaarten en kaarten waarvan bekend is dat het wel kan! Kijk daar eens tussen zal ik zeggen en verder: met de 9x00 serie's zijn vrij weinig problemen moet ik toegeven!

@die nieuwe HSI cooler, netjes ik kende hem nog niet! Als ik thuis kom zal ik hem in mn Starttopic erbij zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 11:58
Oke, ik heb ook maar besloten een Zalman VF700-cu te kopen omdat de stockkoeler van MSI wel erg veel lawaai maakt en ik hiermee bijna niet mee kan overklokken. Ik heb de originele koeler verwijderd en het overtollige koelpasta met alcohol en wattenstaafjes eraf gehaald. Bleek dat ik een R360 core op mijn ATI Radeon 9800 Pro had zitten. Gelijk maar even bios geflashed met de XT core/mem speed (412/350 Mhz). Nieuwe Zalman koeler erop gezet en de ramcoolers erop geplaatst. De koeler is superstil op silentmode (5V) en op normal mode (12V) maakt deze een licht zoemend geluid in mijn Chieftech BX kast. Temperatuur van de kaart kan ik niet meten, maar de XT speedsettings draait ie stabiel (kast 37 graden, CPU 39 graden)

Het gaat om de MSI RX9800PRO-TD128 met groende PCB (http://www.msicomputer.co...oduct_id=703448&cat_id=78)

Foto's (klik op de foto's om een grote versie te zien):
Afbeeldingslocatie: http://www.bytefight.nl/marcel/t_zalman_vf700_rx9800xxl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bytefight.nl/marcel/t_zalman_vf700_rx9800xxl_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bytefight.nl/marcel/t_zalman_vf700_rx9800xxl_03.jpg

Offtopic: het flashen van een MSI 9800 Pro met een 9800 XT bios ging bij niet goed (zwart beeld :'( ). Ik heb verschillende bios geprobeerd en alleen een originele bios met hogere core/mem settings loopt stabiel.

[ Voor 25% gewijzigd door ProgMAN op 28-07-2005 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 29-06 18:00
Ik wou ook zon zalman koeler halen. Heb als processor koeler de CNPS7000B-Cu maar ik zie dat tie koeler wel heel dicht bij de videokaart zit. Past dat dan nog wel. Hoeveel cm steekt tie beugel eigelijk uit.

en die stock koeler deraf halen is dat makkelijk en moet dat zwarte plaatje ook weg aan de achterkant van de videokaart. En is die stock koeler ook weer makkelijk weer op te doen mocht deze kaart een keer verkopen.

mn mobo: Msi K8n neo2
videokaart: XFX geforce 6800 gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 18:40
Vandaag een VF700 ALcu gehaald. In een woord super!! _/-\o_
Was wel ff prutsen om ode oude koeler van mijn Asus 6800GT/TD te halen.
Zalman erop was een eitje.

@jaaoie17 ; Heb zelfde Mobo met koeler als jou. Past perfect.

Weet niet wat voor stock koeler op XFX zit, die van Asus heb ik gelijk weggegooid.Wat een gammel ding zeg. Super veel koelpasta erop en soort schuimjes tussen koeler en geheugen.(werd soms meer dan 100graden nu niet boven 60 uitgeweest @stressed)

Is zalig stil op 2200 toeren.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
Wellicht een idee om je geluidskaart nog wat naar beneden te zetten zodat je videokaart meer ruimte heeft om warme lucht kwijt te kunnen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

[b]fryskmantsje schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:31:
Weet niet wat voor stock koeler op XFX zit, die van Asus heb ik gelijk weggegooid.Wat een gammel ding zeg. Super veel koelpasta erop en soort schuimjes tussen koeler en geheugen.(werd soms meer dan 100graden nu niet boven 60 uitgeweest @stressed)
Superveel koelpasta? |:( Dat is niet de bedoeling hoor!
Overigens wel goede temps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 144949 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:13:
[...]

Superveel koelpasta? |:( Dat is niet de bedoeling hoor!
Overigens wel goede temps...
zucht :z lezen.
er zat met de oude koeler superveel koelpasta erop, deze heeft ie natuurlijk verwijderd B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

chucky666 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:17:
[...]

er zat met de oude koeler superveel koelpasta erop, deze heeft ie natuurlijk verwijderd B)
Ah ok, ik dacht al dat er iets niet kon gezien de temp die hij dn haalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-06 18:40
chucky666 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:17:
[...]

Heb inderdaad de oude pasta verwijderd. Was nog best wel klus.
Daarna heel klein drupje nieuwe erop.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProgMAN
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 11:58
XanderH schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:34:
[...]

Wellicht een idee om je geluidskaart nog wat naar beneden te zetten zodat je videokaart meer ruimte heeft om warme lucht kwijt te kunnen?
Heb ik inmiddels gedaan en ik merk het effect niet echt (videokaart heeft geen temp. sensor), maar kan natuurlijk niet kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 18:54
Voor de eigenaren van een ATI FireGL V3100:

VF700 past prima na verwijderen/deels afknippen van ca. 5 koelvinnen.

Originele fan er af halen halen door 2 pinnen axiaal uit de klikhaakjes te trekken. Daarna de klikhaakjes indrukken en fan valt van GPU af. Ik heb de AlCu versie en het betrof het wegknippen (en even 'wiebelen') van 5 alu vinnen met een scherp tangetje. Aangesloten op 5V. Wat een verschil met de straaljager die er op zat! De VF700 raakt net de NB47 koeler op mijn Asus A8N-E mobo, maar da's niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 30-06 13:48
Ik heb een Sapphire X800 Pro en een Asus A7N8X deluxe rev 2.0

Volgens mij moet dit wel gemakkelijk gaan passen, ik ben alleen benieuwd hoe goed de koeler van Sapphire die er stock op zit koelt... Heeft iemand bij deze kaart toevallig al de VF700 erop gezet en kan diegene mij vertellen wat de temperatuur verschillen waren? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sluuut schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:37:
Ik heb een Sapphire X800 Pro en een Asus A7N8X deluxe rev 2.0

Volgens mij moet dit wel gemakkelijk gaan passen, ik ben alleen benieuwd hoe goed de koeler van Sapphire die er stock op zit koelt... Heeft iemand bij deze kaart toevallig al de VF700 erop gezet en kan diegene mij vertellen wat de temperatuur verschillen waren? :)
Zo te zien heeft de Sapphire X800 Pro gewoon de standaard ATi cooler. Reken dan maar op zeker een graadje of twintig lager (stressed) met de VF700 :)

(bij mij zelfs 30C verschil tov de standaard ATi stock cooler)

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Oke dan dat zou zeker aantrekkelijk zijn. In dat geval ga ik er vanavond eentje halen.. bevindingen zal ik hier posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Sluuut schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:22:
Oke dan dat zou zeker aantrekkelijk zijn. In dat geval ga ik er vanavond eentje halen.. bevindingen zal ik hier posten ;)
Natuurlijk wèl Arctic Silver 5 gebruiken als koelpasta ipv de standaard koelprut... :)

BTW: Door mij gehaalde resultaten zijn geen garantie voor anderen natuurlijk... maar als je dit topic leest zie je dat iedereen er aardig tot flink op vooruit ging, dus een miskoop is het ding zeker niet. Alleen goed opletten dat je er de ruimte voor hebt, maar het moet wel heel gek zijn als dat niet zo is.

[ Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 04-08-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:48
Op mijn Asus A8N-E bord met een Asus Extreme 6600GT PCI-E past ie perfect. (heb de VF700-Cu)
Heb ook de CNPS7000-Cu als cpu koeler en het geheel is lekker stil :D
ben van 51 graden naar 44 gegaan idle. dus heb wel wat graden winst, maar zeker weten wat decibels.
Nu nog die NB fan vervangen ergens voor.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Wildfire schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:24:
[...]

Natuurlijk wèl Arctic Silver 5 gebruiken als koelpasta ipv de standaard koelprut... :)

BTW: Door mij gehaalde resultaten zijn geen garantie voor anderen natuurlijk... maar als je dit topic leest zie je dat iedereen er aardig tot flink op vooruit ging, dus een miskoop is het ding zeker niet. Alleen goed opletten dat je er de ruimte voor hebt, maar het moet wel heel gek zijn als dat niet zo is.
Ik heb beide topics compleet doorgelezen maar kon niemand vinden die dezelfde kaart als mij had.. vandaar dat ik het maar even vroeg.
Ik hoop vooral dat m'n casetemp er ook wat door omlaag gaat en dat ik daardoor weer wat verder kan océn.. oh well, al is het maar 5 á 10 graden verschil, dat vind ik die 24 euro al wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 29-06 18:00
heb de koeler nu ook. mn harde schijven zijn ook koeler geworden. hebben jullie dat ook dat ie andere dingen ook wat koelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik vraag me het volgende af. Als ik dit forum door lees zie ik dat de idle GPU temp op sommige 6600GT ongeveer 30C is. Mijn Asus Extreme N6600GT/TD (met VF700) draait idle met een temp van 42C.
Nu vraag ik me af of dat niet aan de hoge kant is.

Tijdens een potje C&C Generals komt hij niet hoger dan 48C, maar ik weet niet of ik dit een load test kan noemen :?

Verder gebruik ik de standaard koelpasta. Heeft het met deze temps nog zin om dat Artic spul te gebruiken?

[ Voor 17% gewijzigd door RAF1 op 05-08-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Ik vraag me af of je de VF700 ook op de originele connector op de videokaart (Ati 850XT) kan aansluiten.
Ik zit er aan te denken om een verloopplugje te maken zodat ik hem weer op dat kleine connectortje op de kaart zelf kan aansluiten.
Zodat Atitool mijn fanspeed weer automatisch kan regelen, maar ik weet niet zeker of de stroom die er loopt niet te hoog is?
Iemand ervaring hiermee?

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Vinamp schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:03:
Ik vraag me af of je de VF700 ook op de originele connector op de videokaart (Ati 850XT) kan aansluiten.
Ik zit er aan te denken om een verloopplugje te maken zodat ik hem weer op dat kleine connectortje op de kaart zelf kan aansluiten.
Zodat Atitool mijn fanspeed weer automatisch kan regelen, maar ik weet niet zeker of de stroom die er loopt niet te hoog is?
Iemand ervaring hiermee?
Er zit een Molex plug aan voor de stroom, of hij ook aan je kaart moet weet ik niet 100% zeker, zal ik even nakijken!

Er zit geen enkel kabeltje aan je videokaart, er zit er 1 naar zo'n ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/upload/product/zm_mc1_c.jpg
Dit is wit 5V en zwart 12V en zo kan je het regelen...

[ Voor 15% gewijzigd door stevenP op 05-08-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinamp
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Vinamp

Oja joh...

Ja dat weet ik daar heb ik hem nu mee aangesloten, ik wil hem dus op de videokaart zelf prikken waar eerst de stockcooler opzat.
Zodat ik het toerental van de fan weer kan uitlezen en atitool hem weer kan regelen zodat hij bij belasting weer wat harder gaat draaien.
Maar dat connectortje is kleiner dus moet ik iets van een verloopstekker maken ik neem aan dat deze niet kant en klaar verkocht worden.
Maar ik ben bang dat de zalman te veel stroom trekt voor de videokaart.

Asus A8N-SLI DeLuxe, AMD3500+ Venice, 2*512MB PC3200 Kingston, Ati850 XT, 2*Samsung 160 GB SATA (Raid0) , Maxtor 160 GB, Toshiba Dvd SD-M1502 speler, Nec 3520 Dvd Brander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Niet online
Is het zo dat als ik deze koeler op mijn videokaart zet dat dan de garantie weg is, of kan ik dan gewoon de oude koeler erop monteren en de heat sinks er afhalen?

En kun je de memory heatsinks er weer afhalen en op een andere kaart gaan gebruiken als ik mijn huidige vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
RAF1 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 13:49:
Ik vraag me het volgende af. Als ik dit forum door lees zie ik dat de idle GPU temp op sommige 6600GT ongeveer 30C is. Mijn Asus Extreme N6600GT/TD (met VF700) draait idle met een temp van 42C.
Nu vraag ik me af of dat niet aan de hoge kant is.

Tijdens een potje C&C Generals komt hij niet hoger dan 48C, maar ik weet niet of ik dit een load test kan noemen :?

Verder gebruik ik de standaard koelpasta. Heeft het met deze temps nog zin om dat Artic spul te gebruiken?
C&C generals is het zwaarste load-test programma wat ik ken, cpu en videokaart afhankelijk..
Als ik 24 uur lang memtest draai of een burn in test met prime95, of 3dmark 2005, allemaal draait het prima totdat ik een potje C&C ga doen, dan blijkt het ineens instabiel te zijn :P
Dus ja het is zeker een "burn in" test wat mij betreft.

Mijn Sapphire ATi Radeon X800 pro 256mb is nu van 57/50 naar 47/42 gegaan. Core is dus 10 graden koeler, geheugen 8 graden koeler. Kast temperatuur is hetzelfde gebleven. Dit zijn overigens idle temps.

Stressed was het 60/55 en nu ongeveer 50/45.

Plus dat ik hem een beetje overclocked heb, stock speeds zijn 475/450 en nu 520/533.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Vinamp schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:12:
Ja dat weet ik daar heb ik hem nu mee aangesloten, ik wil hem dus op de videokaart zelf prikken waar eerst de stockcooler opzat.
Zodat ik het toerental van de fan weer kan uitlezen en atitool hem weer kan regelen zodat hij bij belasting weer wat harder gaat draaien.
Maar dat connectortje is kleiner dus moet ik iets van een verloopstekker maken ik neem aan dat deze niet kant en klaar verkocht worden.
Ik zal zeggen, probeer het voltage uit te meten met een prog en anders met een multi-meter oid het voltage uitmeten wat er max uitkomt..

Hij kan in ieder geval niet te veel vragen, want dan draaid hij gewoon minder hard zo simpel is dat, daarom kan hij ook gewoon met een fan controller omlaag worden gehaald!

edit
@ Judge Duck: Ja officieel vervalt je garantie, maar als je alles zonder grote sporen doet en daarna je stock er netjes opzet zullen ze niet moeilijk doen, er zijn pas een paar mensen geweest met gezeik (ook met andere coolers).

Over die Ram sinkjes, nee die zijn eenmalig.. Die moet je erop zetten en laten, haal je ze eraf dan plakken ze niet meer... Ze zijn wel los te koop van een zacht prijsje imho!

edit2
Ik ga een pc bouwen voor een vriend, allemaal niet zo interessant enzo maargoed, ik wil daar dus het volgende ingooien:

Asus N6600 /TD 256 MB

Voor de duidelijkheid, het is de agp en hij is 256mb. Alleen op de zalman site zegt hij dat hij gaat uitsteken maar maakt dat uit voor een normale Midi case? (Aopen H500A)

Ik heb zelf al dit ding op een radeon 9800 draaien in een vergelijkbare case en dat doet het prima maar het maakt natuurlijk uit hoever de cooler vanaf je moederbord staat..

Verder, heeft iemand deze kaart en kan hij mij vertellen of de standaard cooler ook gelijk de memcooler is dus dat als ik de cooler eraf haal ik ook niet gelijk die HSI sink kwijt ben!

[ Voor 42% gewijzigd door stevenP op 06-08-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
geblaat, dubbelpost!

[ Voor 95% gewijzigd door stevenP op 06-08-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Als ik de temp van m'n GPU wil uitlezen gebruik ik meestal Rivatuner, maar als deze 42C aangeeft dan geeft Speedfan 30C aan. Welke temp is nou de juiste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Laatst online: 20-06 17:44
Ik heb net vanmiddag 2 opgehaald, ff om sp_strikwerda aan te vullen,
2X 6800 gt in sli op een DFI lanparty NF4 sli-dr gaat niet passen, ik moest 1 beugeltje laten voor wat het was, zonder gemonteerd en heeft nouwelijks speling.

Niet zow enthousiast over de temps, veel ervaring met zalman, maar ik had toch wel verwacht dat ik onder me stock temps zou uitkomen op 5v!
Nou is dit natuurlijk niet zow gek, alleen de verstikte kaart, daar zit vrijwel geen adem ruimte tussen :D

stock @ 52 idle
zm700cu @ 59 idle

stock @ 60 stressed
zm700cu @ 70 stressed

GPU 2 wel netjes hoor, zit nu idle op 48, stressed op 57.

Conclusie: Geen SLI oplossing... |:(

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pielepower schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 06:01:

Ik heb net vanmiddag 2 opgehaald, ff om sp_strikwerda aan te vullen,
2X 6800 gt in sli op een DFI lanparty NF4 sli-dr gaat niet passen, ik moest 1 beugeltje laten voor wat het was, zonder gemonteerd en heeft nouwelijks speling.

Niet zow enthousiast over de temps, veel ervaring met zalman, maar ik had toch wel verwacht dat ik onder me stock temps zou uitkomen op 5v!
Nou is dit natuurlijk niet zow gek, alleen de verstikte kaart, daar zit vrijwel geen adem ruimte tussen :D

stock @ 52 idle
zm700cu @ 59 idle

stock @ 60 stressed
zm700cu @ 70 stressed

GPU 2 wel netjes hoor, zit nu idle op 48, stressed op 57.

Conclusie: Geen SLI oplossing... |:(
Kan je niet zeg maar je onderste kaart (waar geen beugeltje op zit) vastmaken aan de bovenste kaart? dus net 2 schroefdraadjes de achterkanten de voorkant aan elkaar maken.?

De klemmetje is denk ik best belangrijk. Er komt een behoorlijke druk op te staan, wat over een langere periode tot schade kan lijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielepower
  • Laatst online: 20-06 17:44
Anoniem: 136640 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 11:12:
[...]

Kan je niet zeg maar je onderste kaart (waar geen beugeltje op zit) vastmaken aan de bovenste kaart? dus net 2 schroefdraadjes de achterkanten de voorkant aan elkaar maken.?

De klemmetje is denk ik best belangrijk. Er komt een behoorlijke druk op te staan, wat over een langere periode tot schade kan lijden...
Sorry, forgot 2 mention, heb BTX, is de bovenste kaart, de koeler rust op de kaart :D
Wel goed id trouwens, maar dan zit ik nog steeds met dezelfde temps.

Edit
Schroefdraadjes gaat ook niet lukken, fan zit in de weg ;)

[ Voor 7% gewijzigd door pielepower op 14-08-2005 19:38 ]

PSN: PIELE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 20:35

Steff

||BeeBee||

... ik wil hem dus op de videokaart zelf prikken waar eerst de stockcooler opzat.
Ik zit over hetzelfde na te denken voor m'n BBA X850XT! Na wat rondzoeken kwam ik op deze "review" uit. In het 1e deel is de fankabel gewoon doorgeknipt en werd er een 2-polig stekkertje op aangesloten.
The Zalman fan connector won't fit the Nvidia PCB and I refused (because the ugly looks) to use the supplied Zalman cable. So I cut the Zalman fan cable to the proper length and used seperate PCB connectors with some shrinktube to connect the fan to the PCB (see photo). The third (white) cable isn't used.
Onderaan staat echter een reactie van iemand anders dit het zo heeft opgelost:
To add a bit to the installation notes, you can plug the Zalman fan into the built-in power socket without any wire cutting, with a small amount of careful work. The plastic guide around the two power prongs on the card (that the original fan plugs into) can generally slide right off the prongs, allowing the three-hole fan plug from the zalman to plug right into the two-prong outlet without any trouble (just use care to gently pull the socket off, not the prongs :P).
The colors on the original fan wires make it obvious which side of the zalman plug to use (red and black goes into red and black, just like you'd expect). Since that power outlet is controlled by the card, it runs much slower than maximum speed, making it practically silent. It's amazing that it cools so well.
Is dit eigenlijk verstandig? Ik vind nergens een duidelijk "neen, het kan niet, de videokaart levert maximaal xx Watt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 30-06 12:41
Hmm, ik heb het ook niet uitgesmeerd. Gewoon heel klein druppeltje in het midden gedaan, mijn ervaring is dat het vanzelf uitsmeerd?

Trouwens, die stock cooler van het referencemodel (9800pro) wordt ook niet weinig opgesmeerd ofzo :X het zat helemaal naast de gpu, niet dat dat zo erg is maar vind het vrij slordig, iig wel als je hem zo koopt :)

Sapphire was ook zo slim om 2 stickers over 2 rammetjes op de achterkant van de kaart te plakken, of doen ze dat zodat als je die heatsinkjes wil bevestigen dat je dan zoiezo je garantie kwijt bent? (omdat je de stickers moet verwijderen :P)

Maar ok, ik heb geen tempmeting op m'n kaart maar hij draait goed stabiel dus neem aan dat het goed zit. Binnenkort nog geen plannen voor overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
spokje schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:19:
Hmm, ik heb het ook niet uitgesmeerd. Gewoon heel klein druppeltje in het midden gedaan, mijn ervaring is dat het vanzelf uitsmeerd?

Trouwens, die stock cooler van het referencemodel (9800pro) wordt ook niet weinig opgesmeerd ofzo :X het zat helemaal naast de gpu, niet dat dat zo erg is maar vind het vrij slordig, iig wel als je hem zo koopt :)

Sapphire was ook zo slim om 2 stickers over 2 rammetjes op de achterkant van de kaart te plakken, of doen ze dat zodat als je die heatsinkjes wil bevestigen dat je dan zoiezo je garantie kwijt bent? (omdat je de stickers moet verwijderen :P)

Maar ok, ik heb geen tempmeting op m'n kaart maar hij draait goed stabiel dus neem aan dat het goed zit. Binnenkort nog geen plannen voor overclocken.
Hier op mijn XFX kaart zat ook veel te veel koelpasta, maargoed. Denk dat dat alleen al een verklaring is voor de tegenvallende koelprestaties van de stockkoeler 8)7

offtopic:
Je hebt in je sig nog een oud WhatPulse linkje staan. Werk die eens bij naar het nieuwe topic, of laat hem naar http://heynsbergen.com/xander/GoT/wp.php verwijzen zodat hij automatisch naar het nieuwste topic gaat :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Laatst online: 25-06 20:46
De vf700Cu-Led ...

Heeft iemand ervaring met deze koeler? Presteerd de led versie minder dan de normale of niet?

De zalman site beweert van niet maar ik heb liever ervaringen van mensen die niet bij zalman werken :)

Ik zie hem trouwens ook nog niet in de pricewatch staan :/ Is hij al ergens leverbaar?

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hellolo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:56:
De vf700Cu-Led ...

Heeft iemand ervaring met deze koeler? Presteerd de led versie minder dan de normale of niet?

De zalman site beweert van niet maar ik heb liever ervaringen van mensen die niet bij zalman werken :)

Ik zie hem trouwens ook nog niet in de pricewatch staan :/ Is hij al ergens leverbaar?
Hmm, net even gekeken en hij staat al wel tussen de gewone producten dus als het goed is word hij al wel verkocht, maar of hij in NL leverbaar is? Ik heb hem in ieder geval nog nergens gezien...

Verder, de Led is gewoon de zelfde koeler alleen met doorzichtige bladen en een led in het midden, het heeft verder geen invloed op de koelprestaties als het goed is.. In ieder geval, als je naar de Processorkoelers kijkt (de 7x00 Cu/Alcu), daar zijn ook led uitvoeringen van maar daar is ook in principe geen verschil..

Als je het zeker wil weten zou ik heel goed op zoek gaan naar een review, maar ik denk dat dat moeilijk te vinden is aangezien de koeler al lang uit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
Bedankt voor je moeite en je antwoord :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93921

ik heb een gainward 6800gt en wil ook graag de zalman erop zetten. (gaat helaas wel ten kostte van de looks maar ik heb het gehad met het geluid.
nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de originele memoryheatsinks op de kaart te laten zitten. zie:
http://www.pcunleash.com/user/han/2400gs/07.jpg
(hele artikel hier: http://www.pcunleash.com/...php?id=MyItemReview&no=37 )
blijft er genoeg ruimte over voor de zalman of ben ik verplicht om die blauwe heatsinks met plakband te gebruiken?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93921 op 29-08-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-06 09:17
hellolo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:56:
De vf700Cu-Led ...

Ik heb zojuist de vf700-alcu LED geïnstalleerd (gekocht in Duitsland (www.tune2max.de)). Hij ziet er erg mooi uit en presteert uitstekend. Idle met de stock koeler was het 59 graden, met de vf700 is hij op 5v (silent mode) nog maar 37 graden! Ik heb hem nog niet op 12v gehad en ook nog niet met gamen getest, maar met deze temps ben ik zeker tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22
Welke videokaart?

Ik heb trouwens de AlCu versie al een paar weekies in huis, wilde die eerst op m'n ouwe Ti4200 doen die in m'n andere bak zit, zit nu al een Zalman ZM-HPA op, maar wilde die toch vervangen vanwege de warmte in de kast. Maar aangezien ik denk ik nog ff wacht met het weer inbouwen van me waterkoeling zit ik er nu aan te denken om 'm op me X800XT PE te zetten. Iemand die 'm op die kaart heeft zitten, ervaringen?

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
MaTr1x schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:07:
Welke videokaart?

Ik heb trouwens de AlCu versie al een paar weekies in huis, wilde die eerst op m'n ouwe Ti4200 doen die in m'n andere bak zit, zit nu al een Zalman ZM-HPA op, maar wilde die toch vervangen vanwege de warmte in de kast. Maar aangezien ik denk ik nog ff wacht met het weer inbouwen van me waterkoeling zit ik er nu aan te denken om 'm op me X800XT PE te zetten. Iemand die 'm op die kaart heeft zitten, ervaringen?
Kijk je wel uit naar het gewicht aan je Ti4200? Want dat is niet echt dat je zegt een stevig kaartje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84213

Heb afgelopen zaterdag de VF700 koeler op mijn Hercules 3d prophet 9600pro 128 MB gezet. Nu is ie ech wel stil :) Voor degenen die ook zo'n kaart hebben; hij past er dus op :P De koperen heatsinkjes zaten er al op!

plaatje erbij :)
meuhhh

[ Voor 15% gewijzigd door Remy op 31-08-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-06 09:17
Anoniem: 84213 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:30:
Heb afgelopen zaterdag de VF700 koeler op mijn Hercules 3d prophet 9600pro 128 MB gezet. Nu is ie ech wel stil :) Voor degenen die ook zo'n kaart hebben; hij past er dus op :P De koperen heatsinkjes zaten er al op!

plaatje erbij :)
[afbeelding]
Die link werkt niet, je moet deze gebruiken: http://members.home.nl/m-eekhof/2005_1308%20024.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 93921 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:47:
ik heb een gainward 6800gt en wil ook graag de zalman erop zetten. (gaat helaas wel ten kostte van de looks maar ik heb het gehad met het geluid.
nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de originele memoryheatsinks op de kaart te laten zitten. zie:
http://www.pcunleash.com/user/han/2400gs/07.jpg
(hele artikel hier: http://www.pcunleash.com/...php?id=MyItemReview&no=37 )
blijft er genoeg ruimte over voor de zalman of ben ik verplicht om die blauwe heatsinks met plakband te gebruiken?
Nou ja, je krijgt die blauwe heatsinks er gewoon bij. Dus je zou het eerst met de orginele heatsinks kunnen uitmeten. Even op de core houden en kijken of de metalen elkaar niet raken.
Past dit niet, dan kan je altijd nog die blauwe mormels erop zetten. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Anoniem: 93921 schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:47:
ik heb een gainward 6800gt en wil ook graag de zalman erop zetten. nu zou ik graag willen weten of het mogelijk is om de originele memoryheatsinks op de kaart te laten zitten.
De originele mem sinks van gainward schijnen te kunnen blijven zitten (en beter te zijn). Dus probeer het uit zou ik zo zeggen
stevenP schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:18:Kijk je wel uit naar het gewicht aan je Ti4200? Want dat is niet echt dat je zegt een stevig kaartje ;)
Een ruim 600 gram zware coolermaster aero7+ houdt een Ti 4200 ook zonder problemen dus ik zie niet in waarom een een minder als 300 gram zware zalman wel problemen gaat geven

[ Voor 74% gewijzigd door martijn_tje op 31-08-2005 09:22 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Anoniem: 93921

Ik heb vandaag de VF700cu gehaald en op een Gainward 6800GT gemonteerd. Helaas moest de originele memoryheatsink (zie vorige post) er toch of aangezien het niet pastte. De blauwe zalman heatsinks dus toch maar gebruikt. (Overigens wel jammer van de looks dit...)
Anyway temps zijn zo rond de 50idle en 60stressed... (nog niet echt uitgebreid kunnen testen verder maar volgens mij is dat wel ok, de airflow in mn kast laat nog te wensen over wat van negatieve invloed zal zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
Heb hem nu ook maar gekocht en geinstalleerd op een asus 6600Gt (pci-e)

Installatie duurde even langer omdat ik te koppig was om mijn stock sinks te verwijderen en hij toen niet meer pastte :9

Eenmaal geinstalleerd met een 3->3 pins verlengstukje aangesloten op mijn fancontroller, Hij is vele malen stiller dan de stock koeler en ik ben erg tevreden.

Temps zijn ook erg fijn :Y)

Hou wel even rekening met de omgevingstemperatuur want die is erg hoog op het moment :X

Heb hem gestressed met 3dmark 03, cpu test staat uit zodat de gpu in de tussentijd niet kan afkoelen, standaard instellingen verder.

Idle @ 7V Rest van de fans ook op 7V : 37 graden

Stressed @ 7V Alleen intake fan op +- 10V omdat mijn northbridge (nforce4 sli) passief gekoeld word : 48 Graden

Idle @ 12V Rest van de fans op 7V : 35 graden

Stressed @ 12V Alleen intake fan op +- 10V omdat mijn northbridge (nforce4 sli) passief gekoeld word : 45 Graden

Schijnt dus weinig uit te maken 7 of 12 v mischien later nog eens testen met een zwaarder programma :)

* Ubernerd Is tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Laatst online: 16-01 02:24
Dit ben ik zelf ook van plan, maar ik heb nog steeds geen verloopstekkertje gevonden. Dan maar zelf wat prutsen.

[rml][ ATI 9600XT] VF700 aansluiten op graka[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Kreeg net een SMSje dat mijn bestelling ook was binnengekomen thuis. (VF700-Cu) Kijken of ik mijn 9800pro naar XT kan flashen nu.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Laatst online: 27-06 16:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ga hem morgen monteren op mijn Radeon X850XT @ PE.
Deze draait nu op 560/600 en ik ga kijken of ik die core nu hoger ga krijgen!
Al mensen die op dit soort kaarten deze cooler monteren en kan ik nog wat winst verwachten.
Ik hoop er toch iig zo'n 5 graden mee te kunnen winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145738

Ik ben nu bezig met de zalman vf700 AlCu te installen op een xfx 6600gt, Nu lijken geen van de blauwe heatsinks(voor op het mem) aan de bovenkant te passen, omdat de koeler zelf in de weg zit. En op de onderkant passen de heatsinks ook niet(ze zitten dan op het solddersol ofzo)... What to do??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 145738 op 04-09-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou de VF700-Cu passen op deze kaart, zonder er de originele memsinks er te moeten afhalen???
http://www.extremetech.co...4,s=1017&iid=93584,00.asp
http://www.gatecom.co.kr/...vga_card-6600gt-pci_b.jpg
Op het eerste zicht, lijken die sinks niet hoger te komen dan de condensatoren van de kaart...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 04-09-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Ebayzo schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:32:
Kreeg net een SMSje dat mijn bestelling ook was binnengekomen thuis. (VF700-Cu) Kijken of ik mijn 9800pro naar XT kan flashen nu.
Inmiddels twee dagen mijn VF700-Cu erop zitten! Heb direct mijn9800pro geflashed naar een XT en nu werkte het wel zonder artifacts! :) Scheelt weer een aantal FPS @ BF2...

Default blanke hetero

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste