[VF700 Cu/Alcu] Zalman's Actieve GPU Cooler II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177441

ik zie dit topic ook voor het eerst, ik gebruik zelf een zalman vf700cu led op een asus 6800gt

heatsinks op mem:
Afbeeldingslocatie: http://michiel.lghosting.nl/zalman1.jpg

koeler er op:
Afbeeldingslocatie: http://michiel.lghosting.nl/zalman2.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 177441 op 11-08-2006 22:06 ]

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik heb zojuist ook een VF700-CU op m'n Geforce 6600GT AGP gezet. Heb hem op 5v aangesloten, maar de fan draait helemaal niet?

Lijkt me niet normaal.... enig idee waar dit aan kan liggen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Doet ie het op 12V wel?
En doen andere fans het wel op dat stekkertje?

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Toen ik m'n kast zonet weer open had zag ik dat er aan de achterkant van de kaart een stroomkabeltje langs de fan zwabberde, waardoor de fan niet wilde draaien wanneer de pc aan ging |:(

My bad :)

Edit; heerlijk trouwens hoor... de VF700 was het enige dat ik nog nodig had om m'n kast superstil te maken. Het enige dat ik nu nog hoor is het geratel van de HDD als ik een bestand kopieer oid...

[ Voor 33% gewijzigd door TangLeFuzZ op 17-08-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:14
TangLeFuzZ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:48:
Toen ik m'n kast zonet weer open had zag ik dat er aan de achterkant van de kaart een stroomkabeltje langs de fan zwabberde, waardoor de fan niet wilde draaien wanneer de pc aan ging |:(

Edit; heerlijk trouwens hoor... de VF700 was het enige dat ik nog nodig had om m'n kast superstil te maken. Het enige dat ik nu nog hoor is het geratel van de HDD als ik een bestand kopieer oid...
Klopt, dat is ook nog van mij mijn grootste bron van geluid.. Je kan er een silencer opzetten maar dat vind ik weer een beetje ver gaan, ik heb er geen last van met slapen op een paar meter afstand als ik heb met 'regular' gebruik aan heb staan, zelfs met wat torrents open, geen probleem!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:02

Fixer

FP ProMod
Toen ik mijn standard Asus v9999/GT koelertje eraf haalde, en hem heb vervangen door een VF-700cu, was het ook een behoorlijke winst qua geluid maar ook qua hitte uiteraard. Nu komt hij echt niet vaak boven de 65 graden.

Ook matched hij uitsteken bij mijn CNPS-7000 cu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:27
Kan iemand me zeggen of de Asus EAX1600PRO/TD compatible is met de VF700-CU? Volgens de lijst op Zalman wel, maar volgens de lijst zijn alle x1600-kaarten compatible, wat dus ook kan betekenen dat ze er gewoon geen ervaring mee hebben, maar dat ie zou moeten passen.

Mijn vermoeden is nl. dat de grote fan van de Zalman wel eens in de knoei zou kunnen komen met de condensatoren links naast de core.

Hier een link naar de kaart:

http://azerty.nl/producte...ddr2-pci-express-x16.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

TangLeFuzZ schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 22:48:

Ik ook :X ooit.... zonder dat ik het doorhad starte m'n systeem door naar windows... naja dat ging goed voor een uur of 4 en toen ik erna Unreal tournament mee wou opstarten, was ik al in game / bunnytracks en spel keerde terug naar windows :? ik weer UT in, en ja hoor weer in windows.. gelijk erna sloot het systeem af en ging ik me toch ff afvragen wat er was..... Trek m'n case open en ja hoor fan draadje hing nog op de case.. (niet aangesloten) .. dikke brandlucht.. jezus :X iig fan er weer in geplugd en gelijk aangezet / bios in zodat de fan de heatsink af kon laten koelen... wat een warmte man :o .. iig geen permanente schade... alles deed erna weer perfect :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179896

Ik heb een klein vraagje over de onderkant van de Zalman VF700 CU.
Van de week heb ik een Asus 7600GT Silent kunnen terugsturen omdat de koeling aan de onderkant niet pastte vanwege een firewirekaartje wat eronder zit.

Nu heb ik een "gewone" Asus 7600GT gekocht en zit te twijfelen om deze Zalman erop te zetten. Maar op de site van Zalman heb ik gezien dat er een stang aan de onderkant wordt geschroefd.
Nu wil ik graag weten hoeveel dit uitsteekt, voordat ik ook deze terug kan brengen.

Zou iemand dit willen opmeten van de printplaat tot het uiteinde? Dit kan ook zo'n blauw (?) koelribje zijn, die aan beide kanten van de kaart zit. Aan de bovenkant heb ik genoeg ruimte, dus de koeler zelf past zeker.
Onwijs bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:50
Anoniem: 179896 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 11:05:
Zou iemand dit willen opmeten van de printplaat tot het uiteinde? Dit kan ook zo'n blauw (?) koelribje zijn, die aan beide kanten van de kaart zit. Aan de bovenkant heb ik genoeg ruimte, dus de koeler zelf past zeker.
de afstand tussen de achterkant van de printplaat en de boven kant van de (in mijn ogen nutteloze) beugel is 0,9 CM exact. Als je de beugel eraf laat en de bijbehorende schroefjes dus ook, heb je maar 0.6CM nodig.
Onwijs bedankt! _/-\o_
np ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179896

Je had jezelf al bedankt door mij te quoten ;) maar dus nogmaals bedankt!!
Ga vandaag gelijk ff kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Als je zo'n VF700CU erop zet; moet je dan eerst de oude koelprut eraf halen met alcohol of wat is het beste om het eraf te halen?

Mocht mijn kaart kapot gaan; is het jullie dan al gelukt om de oude koeler weer terug de doen erop en hem dan gewoon rma te sturen of zien ze dan 'gebruikssporen' mbt de vervangen koeler?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Volgens mij staat dat wel in de handleiding, maar je kunt idd het best de oude koelprut er eerst afhalen. Al kun je het oude ook wel laten zitten als het niet teveel is opgedroogd (plaats dan geen nieuwe er overheen). Maar het beste is om het oude er gewoon even af te halen. Stukje keukenpapier is meestal wel voldoende en anders een klein beetje wasbenzine/alcohol oid op het keukenpapier.

De oude koeler kun je meestal gewoon weer terugplaatsen zonder dat het opvalt. Vooral koelers op nieuwere kaarten kun je prima losmaken dmv. schroefjes. Bij oudere kaarten heb je nog wel eens van die pinnetjes die alleen loswillen als je ze met een tangetje samenknijpt. Dan kunnen er wel gebruikssporen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

K thx :)

[ Voor 72% gewijzigd door MensionXL op 03-09-2006 12:58 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 22:12
Topic is al beetje dood, maar toch hoort mijn vraag (denk ik) hier thuis. Ik heb een Club3d x1900gt besteld, maar heb hier ook nog een vf700-alcu liggen, die op me oude x600pro zat. Vraag is dus of die vf700 beter/genoeg koelt met minder lawaai, heb nl geen ervaring met die x1900gt cooler. Deze schijnt wel stiller te zijn dan de x1800xt en xl, maar ik vraag het toch maar hier voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 23-06 23:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Als die koeler stiller is dan die van de X1800XT hangt het een beetje van je oren af :P. Als je druk zit te gamen viel die stock koeler van de X1800XT bij mij niet echt op, maar idle was ie wel de luidruchtigste in een met Zalman/Papst uitgeruste CM Stacker. de vf700 heeft helaas wel dat gedonder met die kleine heatsinkjes die (in mijn ervaring) niet echt de beste koeling bieden en helaas ook maar 1x bruikbaar zijn. Ik heb mijn X1800XT nooit met een vf700 uitgerust, een x1600XT hield het hoofd hier prima koel met dat ding en was aanzienlijk stiller dan dat ratelende stock geval.

* SleutelMan blaat weer eens teveel :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

* Anoniem: 181231 Heeft altijd al een hekel aan die blauwe koelblokjes gehad.

Daarom heeft hij er maar Kopere op gezet, veel beter!
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/b23cfa64e05b74582bda58a27a94d3beZalman,%20Blauw.jpg

Gvdmme, die foto's lukken nooit bij mij, altijd weer een stomme link, of helemaal niks!, wat doe ik verkeerd??

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 181231 op 12-09-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Anoniem: 181231 schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:15:
* Anoniem: 181231 Heeft altijd al een hekel aan die blauwe koelblokjes gehad.

Daarom heeft hij er maar Kopere op gezet, veel beter!
[afbeelding]

Gvdmme, die foto's lukken nooit bij mij, altijd weer een stomme link, of helemaal niks!, wat doe ik verkeerd??
Afbeeldingslocatie: http://img1.the-baboon.nl/b23cfa64e05b74582bda58a27a94d3beZalman,%20Blauw.jpg
Het wil nog wel eens werken om te linken naar een plaatje en niet naar de webpagina naar waar het plaatje op staat :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Gaat er meer om of hij hem cool genoeg kan houde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diac21
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 19:35
kan deze cooler ook gebruikt worden op de ASUS eax1900xt ? Die staat niet bij de compatible lijst en hij schijnt behoorlijk warm te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181231

SleutelMan schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:29:
[...]

[afbeelding]
Het wil nog wel eens werken om te linken naar een plaatje en niet naar de webpagina naar waar het plaatje op staat :P
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Hmm heb vanmiddag gelezen dat de vf700 het niet gaat redden. Wordt dan denk ik een accelero X2..iemand ervaring mt x1900gt Stockcooling (club3d)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Alleen de X2 icm een Sapphire X1800XT. Heb zelf een tijdje lopen kijken naat een X1900GT maar vond de hogere prijs niet opwegen tegen de evt betere prestaties in de toekomst. Er is een specsheet bij Artic Cooling, dan kun je even kijken of die past (als je m al hebt :P). Anders moet je even wachten op iemand die die koeler/graka combinatie wel heeft :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Heb hem voor 199 euro bij alternate gekocht :). Het gaat niet om het passen..het gaat er meer om of de stock cooler een rot herrie maakt. Op internet gelezen dat ie zachet is dan x1800xl en xt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Samjung schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:15:
Heb hem voor 199 euro bij alternate gekocht :). Het gaat niet om het passen..het gaat er meer om of de stock cooler een rot herrie maakt. Op internet gelezen dat ie zachet is dan x1800xl en xt.
De 1900GT stock koeler schijnt het idd een stuk beter te doen. Als je een puur stock systeem hebt (dus ook stock CPU koeler etc) is het de moeite niet waard natuurlijk :P. Een X1800XT stock koeler was niet opmerkelijk luidruchtig maar was idle toch wel irritant met een iets hogere zoem dan de overige fans in de kast. Onder belasting (lees: FPS met inslaande granaten over een 5.1 set :P) is het niet de moeite waard :P. Ik weet natuurlijk niet hoeveel stiller deze nieuwe stock koeler is, maar als ie niet beter koelt dan die van de vorige generatie dan is de koeler sowieso aan te raden wegens de temperaturen: stock temps waren al rond de 63 graden idle hier :X. Met Accelero X2 was het voor pakweg 20 euro direct idle temps @ 51 graden. Tel uit je winst :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Hmm. Nou ja tis een Fujitus Siemens bak. zitten dus helemaal GEEN fans in, behalve in de voeding (die ik dus vervang door nieuwe door nieuwe graka, wordt een OCZ Modstream 450W met een 120mm fan aan de onderkant), een P4 3.2 (stockcooler vervangen door een Coolermaster Hyper L3) en dan de vf700 die op de x600pro zat (maar die is dood gegaan :P). Verder dus geen casefans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Samjung schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:46:
Hmm. Nou ja tis een Fujitus Siemens bak. zitten dus helemaal GEEN fans in, behalve in de voeding (die ik dus vervang door nieuwe door nieuwe graka, wordt een OCZ Modstream 450W met een 120mm fan aan de onderkant), een P4 3.2 (stockcooler vervangen door een Coolermaster Hyper L3) en dan de vf700 die op de x600pro zat (maar die is dood gegaan :P). Verder dus geen casefans.
hoewel ik papst/zalman fans op 5 a 7 volt gebruik zijn er in totaal wel iets van 10 fans in mn CM stacker, dus voor mij maakte het toen al wat uit (het was merkbaar). Als je minder casefans hebt ga je dat ding alleen maar sneller horen, aanrader dus om m zo snel mogelijk te vervangen :)

(bij ATi hadden ze na het ontwerpen van die kaart even geen tijd meer voor het ontwerpen van een fatsoenlijke stock koeler, helaas is dat wel vaker :X)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samjung
Ja heb ik gelezen :P. Ik wacht eerst wel af hoe erg die cooler is, dat verschil tog wel per persoon en pc. Als het niks is koop ik alsnog een X2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194452

Vanochtend heb ik een Zalman VF700 AlCu aangekocht en op mijn Ati 9800 XT - 256mb geplaatst voor een betere koeling. Als ik mijn pc aanzet krijg ik enkele malen piepjes te horen en zie geen beeld(zwart). Dit is gebeurd nadat ik de zalman erop heb gezet.
Het is nu aangesloten op 12V. Heb zelf op beide aansluitingen geprobeerd. (12v -/ 5v).
Ventilator zalman draait.

Wie weet raad? Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 194452 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 14:28:
Vanochtend heb ik een Zalman VF700 AlCu aangekocht en op mijn Ati 9800 XT - 256mb geplaatst voor een betere koeling. Als ik mijn pc aanzet krijg ik enkele malen piepjes te horen en zie geen beeld(zwart). Dit is gebeurd nadat ik de zalman erop heb gezet.
Het is nu aangesloten op 12V. Heb zelf op beide aansluitingen geprobeerd. (12v -/ 5v).
Ventilator zalman draait.

Wie weet raad? Waar kan het aan liggen?
waarscheinlijk een check van je videokaart of er wel een fan aanzit.. Ik weet niet 123 een oplossing, maar ga eens zoeken op google naar je specifieke kaart gegevens + fancheck oid, iets in die richting moet je zoeken. ook in de manual van je kaart kan je de piepjes waarscheinlijk vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194452

stevenP schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:39:
[...]

waarscheinlijk een check van je videokaart of er wel een fan aanzit.. Ik weet niet 123 een oplossing, maar ga eens zoeken op google naar je specifieke kaart gegevens + fancheck oid, iets in die richting moet je zoeken. ook in de manual van je kaart kan je de piepjes waarscheinlijk vinden :)
al opgelost! Waarschijnlijk 1 van de kabels niet goed ingestoken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 17:24
Ik wil deze cooler er al een hele tijd opzetten, maar ik ben bang dat mijn kaartje (GeForce 7900GT) kapot gaat wanneer dat nieuwe coolertje er op zit, aangezien ik nog zo'n kaart uit de revisie heb met dat oude geheugen (volgens mij), dat steeds artifacts gaf. Ik heb tot nu toe nog niets gemerkt van artifacts, en ik heb hem al zo'n 4-5 maanden, maar hoe groot is de kans dat mijn GPU alsnog kapot gaat? Als ik de cooler vervang vervalt nml de garantie, en dat vind ik nogal zonde voor een kaart die me toen 310 euro heeft gekost.

Nog een vraagje: op welke plekken kun je de kaart het beste vastpakken zonder iets te slopen met vet (de huid van mensen is nou eenmaal vet) of met statische elektrischiteit? Kan iemand zeggen hoe je het beste je handen kunt ontladen/aarden?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 16:12
jezelf ontladen kan makkelijk aan de pinnetjes aan de zijkant van een stopcontact of aan de verwarmingsbuizen. Verder kan je de kaart het beste aan de zijranden vastpakken, maar nooit aan de gouden strips die in je pci-e slot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Check m'n sysspecs in m'n signature, wellicht de mooiste zalman ooit :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
waterking schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:39:
Check m'n sysspecs in m'n signature, wellicht de mooiste zalman ooit :)
de nieuwe vf900 met heatpipe? Wat zijn de resultaten, coolt deze beter dan de vf700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Nee gewoon een fc-zv9 fatal1ty, hij houd m'n x850xt (540mhz - 600mhz) onder de 50 graden met fan @ low :)

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-06 23:00
heeft iemand wel eens geprobeert et stekkertje van de zalman te vervangen met die van de stock koeler zodat de zalman kan worden aangesloten op de vidkaart zelf en dat je dan dus ook de fan controle van atitool kan gebruiken??

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
jah, en werkt prima :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ja .. en het ging bij mij mis O-)
te lomp O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 15:38
En waarom ging het mis? Is het wel een andere 'kop' als op een normale koeler? Of hangt dit van het merk af? Zie dus dat het een standaard fan-pin is (3-pins) i.p.v. 2-pins.

[ Voor 25% gewijzigd door The__Virus op 11-11-2006 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Toevallig dat ik dit topic in mn posthistory weer omhoog zie komen. Zoals je in een eerdere post van mij kon lezen had ik last van die ratelende fan. Heb die Zalman toen al snel vervangen door een Arctic die (na enige omwegen) superstil is.

Maar omdat ik die VF700 nog had liggen heb ik hem onlangs eens in mn oude PC gedaan om te kijken of ik echt niet overdreef over dat geluid. Dat was dus niet zo, want hij ratelde/schuurde overal bovenuit. Het gierende 4cm stock-fannetje van de betreffende radeon 9800se was nog stiller. Heb de fan eens gedemonteerd en er wat olie in gedaan, maar dat mocht niet helpen.

Heb een week of 2 geleden een net mailtje gestuurd naar Zalman over dit probleem, maar geen reactie mogen ontvangen (koeler is nog maar een paar maanden oud). Valt me erg tegen van Zalman, omdat hun producten niet bepaald goedkoop zijn en je dus wel iets van service mag verwachten. Ik betwijfel of ik ooit nog iets van Zalman ga kopen, aangezien mijn ervaringen met het goedkopere Arctic veel beter zijn (ook qua support, kreeg direct een nieuwe fan toegestuurd toen ik een probleem had). Ik heb wel meer producten van Zalman waarvan ik twijfel of ze het geld wel waard waren (die liggen ook in een stoffige la). Wel jammer iig.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 11-11-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 15:38
Na enige omwegen... Wat bedoel je daar precies mee? Wil misschien namelijk ook zo'n Silencer kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/9168/fczv9bx0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:08:
Na enige omwegen... Wat bedoel je daar precies mee? Wil misschien namelijk ook zo'n Silencer kopen...
Nouja, mijn X800 stuurt de fan aan dmv. 'pulsjes'. Dus voor een laag toerental stuurt ie niet een laag voltage naar de fan, maar minder pulsjes, en dat veroorzaakte bij de Arctic een 'tik-tik-tik-tik'-geluid ;) Die plastic koeler is nl. een goede klankkast en dit probleem is bij Arctic ook bekend (stata wel in de FAQ). Maar toen ik de fan op mn 0-12V regelbare fancontroller aansloot was ie wel helemaal stil (op zo'n 5-7 volt). Als je geen fancontroller hebt kun je hem ook gewoon op een 5V of 12V molex zetten (moet je alleen wel het stekkertje passend maken/afknippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Eventjes mijn vf700 Cu op mijn GeForce 7900gt gezet, en ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van de prestaties. Eerst waren de temps 50 graden idle en 65 graden stressed, en nu zijn de temps 33 graden idle en 45 graden stressed, dus een verschil van 20 graden. En ik heb hem op Silent mode draaien (5 volt). Nog niet op 12 volt geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82564

Afgelopen weekend de Zalman VF-700 CU gemonteerd op m'n Radeon X850 XT PE en tot nu toe geen klachten. Ziet er prima uit en de temperatuur blijft rond de 40-45 graden. Makkelijke montage alhoewel de originele cool/fan van Ati toch behoorlijk vast zat.

Nog even afwachten, maar vooralsnog een aanrader !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zondag de VF700 CU gemonteerd op m'n Radeon X850XT PE: Het leek zo mooi, rond de 40 graden in idle, maar ik hoef Battlefield 2, Anno 1702 of Company of Heroes maar op te starten of het zaakje begint enorm te blazen. Bijna 90 graden op de kaart !!!??!!?!

Dit projectje is geloof ik een beetje mislukt.... Die originele cooler van Ati leek beter z'n koelwerk te doen al was die niet zo extreem stil.

Doe ik iets niet goed ? Ik heb die Ati Tray Tools gebruikt om de temperatuur te checken en heb nog niets ingesteld qua fan control.

Hier gaat duidelijk iets mis..... Tips ? (anders gaat die originele weer terug...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
blijkbaar maakt de koeler geen goed contact met je kaart, of je hebt geen of teveel koelpasta gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Anoniem: 82564 schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 09:12:
Afgelopen zondag de VF700 CU gemonteerd op m'n Radeon X850XT PE: Het leek zo mooi, rond de 40 graden in idle, maar ik hoef Battlefield 2, Anno 1702 of Company of Heroes maar op te starten of het zaakje begint enorm te blazen. Bijna 90 graden op de kaart !!!??!!?!

Dit projectje is geloof ik een beetje mislukt.... Die originele cooler van Ati leek beter z'n koelwerk te doen al was die niet zo extreem stil.

Doe ik iets niet goed ? Ik heb die Ati Tray Tools gebruikt om de temperatuur te checken en heb nog niets ingesteld qua fan control.

Hier gaat duidelijk iets mis..... Tips ? (anders gaat die originele weer terug...)
Daar klinkt het wel naar ja...

Verwijder je oude koeler, haal met iets van wasbenzine en een (niet krassend!) voorwerp voorzichtig je oude koelpasta eraf en smeer er een heel klein beetje op, overal moet de processor nog licht zichtbaar zijn, meer niet. Dit is genoeg om hem goed erop te zetten. Verder, zorg dat de koeler goed aangedraaid zit en steek hem eens op de 12v aansluiting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, gisteravond de cooler er af gehaald en de pasta verwijderd. Dit was inderdaad veel te veel. Inmiddels is hij een stukje koeler, rond de 74 graden. Dit vind ik trouwens nog best veel.

Wat betreft de 5v en 12v: Silent Mode is natuurlijk heel fijn, maar als ik hem nu op 12v zet, hoe controleer ik dan de fanspeed ? En wat is de 'beste' keuze ?

Of moet ik meer kijken naar wat ik zelf prettig vindt, in de zin van geluidsproductie of een koele kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

De fanspeed kun je alleen controleren via een handmatige fancontroller of als je de koeler direct aansluit op het moet moederbord (dus via een chasisfan aansluiting oid). Met de weerstand is het alleen 12 (eigenlijk 11,2 :P) of 5V.

Een variabele weerstand (dus zoiets als dit) is wel zo handig in jouw situatie, tijdens gewoon surfwerk op 5V (of iets tussen de 12 en 5 V, afhankelijk van hoe stil je m wilt hebben :P) en tijdens gamen op vol vermogen, dat scheelt wel in geluidsproductie maar ik merk zelf tijdens het gamen dat allang niet meer op :P.

Maar uiteindelijk is de 'beste' keuze aan jou, vind je de stilte of de koeling belangrijker? Bij high-end kaarten (had eerst een X1600XT, nu een X1800XT) ga ik zelf voor de wat meer high-performance koeling ipv Zalman, die in mijn ervaring een stuk stiller is maar (afhankelijk van het model kaar/stockkoeler) qua koelprestaties niet echt uitzonderlijk veel beter is dan de stockkoeler. Die 74 graden moet je trouwens niet echt van opkijken, mijn X1800XT doet onder full-load ook zoiets (maar dan met een iets meer stevige koeler :P). High-end kaarten zoals de X800 XT PE zijn ook ontworpen om dat de doorstaan ;)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 20:39
Anoniem: 82564 schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:13:
Ok, gisteravond de cooler er af gehaald en de pasta verwijderd. Dit was inderdaad veel te veel. Inmiddels is hij een stukje koeler, rond de 74 graden. Dit vind ik trouwens nog best veel.
Dat is inderdaad een veel te hoge temperatuur! Ben je zeker dat alles nog goed gemonteerd is?
Welke koelpasta gebruik je? En hoe breng je die aan?
Wat betreft de 5v en 12v: Silent Mode is natuurlijk heel fijn, maar als ik hem nu op 12v zet, hoe controleer ik dan de fanspeed ? En wat is de 'beste' keuze ?

Of moet ik meer kijken naar wat ik zelf prettig vindt, in de zin van geluidsproductie of een koele kaart ?
Hangt volledig van je zelf af :) En ook een beetje van jouw casetemperatuur. ;)
SleutelMan schreef op woensdag 15 november 2006 @ 16:17:
Met de weerstand is het alleen 12 (eigenlijk 11,2 :P) of 5V.
Het is geen weerstand hoor. De "Multi-Connector" is gewoon 12V of 5V rechtstreeks van de voeding.
Een variabele weerstand (dus zoiets als dit) is wel zo handig in jouw situatie, tijdens gewoon surfwerk op 5V (of iets tussen de 12 en 5 V, afhankelijk van hoe stil je m wilt hebben :P) en tijdens gamen op vol vermogen, dat scheelt wel in geluidsproductie maar ik merk zelf tijdens het gamen dat allang niet meer op :P
Dat is ook geen regelbare weerstand, er zit wat meer elektronica dan enkel een weerstand. ;) Maar goed, dat maakt eigenlijk niks uit voor de rest van jouw uitleg. Ik wou het gewoon even zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

dat ik te kort door de bocht ging weet ik hoor, ik houd het gewoon simpel :P

En tnx voor die tip over die multi-connector, heb dat ding nooit gebruikt aangezien ik m altijd direct doorlusde naar mn fancontroller :P (nu je het zegt herinner ik me dat ding weer :P)

is dat geen multi-connector ipv muti-connector? :+

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 20:39
offtopic:
Er staat gewoon multi-connector hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, nu veel minder pasta gebruikt (de standaard prut van Zalman) en de temperatuut ligt nu rond de 40-45 in idle mode. Dan heb ik de fan nog wel op 5v staan.

Bij het spelen van BF2 of Company of Heroes wordt de temp rond de 80 graden. Lijkt mij nog steeds erg veel.

Vanmiddag ga ik dan ook dat Artic Silver spul halen. Ik heb namelijk begrepen dat dat beter is. Iemand nog andere tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:33
Een videokaart heeft niks van 80°C hoor, boven de 100°C hoef je je pas een beetje zorgen te gaan maken ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste