[VF700 Cu/Alcu] Zalman's Actieve GPU Cooler II

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Anoniem: 144949 schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:19:
Zou de VF700-Cu passen op deze kaart, zonder er de originele memsinks er te moeten afhalen???
http://www.extremetech.co...4,s=1017&iid=93584,00.asp
http://www.gatecom.co.kr/...vga_card-6600gt-pci_b.jpg
Op het eerste zicht, lijken die sinks niet hoger te komen dan de condensatoren van de kaart...
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:56
Ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen op basis van het plaatje nee.

De tip: "probeer het gewoon, en plaats indien nodig toch de zalman sinks die je er toch gratis bijkrijgt" zit je niet op de wachten? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 16:12
hellolo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:56:
De vf700Cu-Led ...

Heeft iemand ervaring met deze koeler? Presteerd de led versie minder dan de normale of niet?

De zalman site beweert van niet maar ik heb liever ervaringen van mensen die niet bij zalman werken :)

Ik zie hem trouwens ook nog niet in de pricewatch staan :/ Is hij al ergens leverbaar?
Nu onder andere te verkrijgen bij Alternate: AlCu LED Cu LED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 23:18

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

hellolo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 14:56:
De vf700Cu-Led ...

Heeft iemand ervaring met deze koeler? Presteerd de led versie minder dan de normale of niet?

De zalman site beweert van niet maar ik heb liever ervaringen van mensen die niet bij zalman werken :)

Ik zie hem trouwens ook nog niet in de pricewatch staan :/ Is hij al ergens leverbaar?
Ik denk het niet. Zouden het nu gloeilampen zijn op die fan dan wel :P. Ledjes verbruiken erg weinig energie en al is er natuurlijk WEL een effect, de vraag is of dat meetbaar is....

Maar hoezo wil je de LED versie? een spiegel op de bodem van je kast? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-06 12:22
SleutelMan schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:19:
[...]

Ik denk het niet. Zouden het nu gloeilampen zijn op die fan dan wel :P. Ledjes verbruiken erg weinig energie en al is er natuurlijk WEL een effect, de vraag is of dat meetbaar is....

Maar hoezo wil je de LED versie? een spiegel op de bodem van je kast? :P
Ik heb ze al bij alternate gezien voor 25,-.
En hoeso led versie als die kerel dat luek vind laat hem lekker.
En mss heeft die wel een spiegel op de boden van zijn kast :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zie dat er nog een versie is van de VF700:
Zalman Fatal1ty FS-V7

De specs lijken heel erg op elkaar:
VF700 Cu:
-Dimensions : 91(L) x 126.4(W) x 30(H)mm
- Weight : 270g
- Base Material : Pure Copper
- Bearing Type : 2-Ball
- Speed : 1,350 ~ 2,650rpm ± 10%
- Noise Level : 18.5 ~ 28.5dB ± 10%

Fatal1ty FS-V7:

- Dimensions : 91(L) x 126.4(W) x 30(H)mm
- Weight : 270g
- Base Material : Pure Copper
- Bearing Type : 2 Ball-Bearing Sets
- Speed : 2,050 rpm ± 10% (Quiet Mode), 3,500 rpm ± 10% (Performance Mode)
- Noise Level : 23.7 dB ±10% (Quiet Mode), 36dB ±10% (Performance Mode)

De Fatal1ty FS-V7 ziet er veel donkerder uit (donkerrode verf?) en heeft een ventilatortje wat veel harder kan en dus ook meer herrie maakt, en ik vind de meegeleverde memsinks mooier dan die 'gewone' blauwe.
Ik wil die Fatal1ty memsinks bij de standaard VF700 :'(

Waarom leveren ze niet gewoon 4 versies? 'standaard' met/zonder blauwe ledfan, 'super', snellere fan maar dan zonder led en met zwart geanodiseerde memsinks (blijft voor mij het beste) en de 'Fatal1ty' die daarnaast 'mooi' is met die onzinlampjes. valt het op dat ik een purist ben?

-edit-
Is al in een andere post genoemd: [rml]piggy in "[ VF700 Cu/Alcu] Zalman's Actieve GPU Coo..."[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 11-09-2005 17:13 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eftalou
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Review Zalman Fatal1ty FS-V7 Ultimate VGA koeler

Ik heb de FS-V7 zojuist op mijn v9999GE gemonteerd,

De temperaturen zijn nu @ 12V:

Idle:

memory 43C (was eerst 48C met boxed koeler)
core 43C (was eerst 48C)

Stressed:

memory 56C (was 59C)
Core 55C (was 58C)

Het is dus maar een minimale tot geen verbetering tov de V700-cu en ten opzichte van mijn standaard koeler :P maar hij staat wel aardig mooi in mijn case met window, maar van de LED moet je niet te veel verwachten, die zie je alleen als je er naar kijkt.

De geluidsproductie is verder oke, ik heb geen meetapparatuur, maar hij komt verder niet boven mijn casefans en proccesorkoeler uit :)

5V heb ik nog niet geprobeerd, het ging mij vooral om de koelprestaties.

Al met al is het geen echte aanrader want voor ongeveer 20 euro minder heb je de VF-700cu met bijna gelijkwaardige koelprestaties

[ Voor 6% gewijzigd door Eftalou op 16-09-2005 22:21 ]

"There's no place like 127.0.0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
K heb nu me VF700 CU op me X850 XT PE gezet die loopt 605 core met 1.5v op de gpu. En wordt @ 12v Fukking 65 C !!!!. K ga denk ik de spacer er maar af halen want 65 kan niet kloppen is gewoon te veel. Moet onder de 60 kunnen blijven lijkt mij.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik heb nu toch sterke twijfels over mijn Zalman VF700Cu op m'n Gainward 6800 Ultra. De temps zijn ongeveer gelijk/hoger, en met m'n Arctic haal ik ongeveer 8 graden lagere temp?? De VF700Cu zit uiteraard goed bevestigd, maar ik vind dit toch wel een beetje tegenvallen helaas. Volgende keer weer een Arctic Silencer voor mij... daar heb ik betere ervaringen mee :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Tnx voor de review JosephdeJong!

Astennu, Let er wel op dat je neit de rubbertjes wegsloopt, dan kan er kortsluiting ontstaan! Wat waren trouwens je temps met je stock cooler? En wat voor koelpasta heb je gebruikt en vooral, hoeveel?

Zelfde geldt voor SgtStrider, zit hij goed vast, heb je niet te veel en goede koelpasta gebruikt? Dat scheelt echt heel veel!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-06 15:38
Gister heb ik de koperen versie met ledjes op mijn Sapphire X800 Pro gezet en ik had eigenlijk niet zoveel verschil in temp verwacht maar integendeel:

Alleen op 12V getest:
idle stock: 45
idle zalman: 34

stressed stock: 69
stressed zalman: 51

Ik heb met Atitool de core overclock gedraaid (om te kijken hoe hoog hij nu geklokt kan worden) en dat is nu 14 mhz hoger als met de stock cooler. Met de memory hetzelfde gedaan en dat kan nu 12 mhz hoger. (getest op 12V)
Core kan nu 513 ipv 499 (stock 475)
Mem kan nu 571 ipv 559 (stock 450)

Ben nog niet erg tevreden met de core mhz misschien doe ik iets verkeerd of misschien gaat deze kaart gewoon niet hoger ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
stevenP schreef op maandag 19 september 2005 @ 07:31:
Tnx voor de review JosephdeJong!

Astennu, Let er wel op dat je neit de rubbertjes wegsloopt, dan kan er kortsluiting ontstaan! Wat waren trouwens je temps met je stock cooler? En wat voor koelpasta heb je gebruikt en vooral, hoeveel?

Zelfde geldt voor SgtStrider, zit hij goed vast, heb je niet te veel en goede koelpasta gebruikt? Dat scheelt echt heel veel!
Stock cooler was helemaal grapiig :D die draait maar langzaam dus 80c was daar normaal :D Maar welke rubbertjes :P die heeft een X850 niet om de core zitten alleen die metale ring maar die heb ik er al vaker afghaald. Ik had GeiL gold pasta of zo iets zou goud in zitten maar dat doe ik strax opnieuw met AS 5. Als ik zo kijk worden die X800 Pro's stressed 51 ongeveer dus 65 is dan wel eel voor 4 pipes meer he :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136640

SchiedamLauw schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:35:
Gister heb ik de koperen versie met ledjes op mijn Sapphire X800 Pro gezet en ik had eigenlijk niet zoveel verschil in temp verwacht maar integendeel:

Alleen op 12V getest:
idle stock: 45
idle zalman: 34

stressed stock: 69
stressed zalman: 51

Ik heb met Atitool de core overclock gedraaid (om te kijken hoe hoog hij nu geklokt kan worden) en dat is nu 14 mhz hoger als met de stock cooler. Met de memory hetzelfde gedaan en dat kan nu 12 mhz hoger. (getest op 12V)
Core kan nu 513 ipv 499 (stock 475)
Mem kan nu 571 ipv 559 (stock 450)

Ben nog niet erg tevreden met de core mhz misschien doe ik iets verkeerd of misschien gaat deze kaart gewoon niet hoger ;(
Je moet eens kijken of het werkt als je kamer waar je pc staat wat koeler is. Mijn 6600GT wil ook hoger als het wat kouder is. Als het dan wat warmer word dan blijft hij goed draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
De LED versies van de koelers zijn nu, nadat ik ze vorige week gemaild had, ook bij Salland te krijgen.
VF700 Cu LED (€31)
VF700 AlCu LED (€27)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 15:04
theovds schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:04:
[...]

Dit ben ik zelf ook van plan, maar ik heb nog steeds geen verloopstekkertje gevonden. Dan maar zelf wat prutsen.

[rml][ ATI 9600XT] VF700 aansluiten op graka[/rml]
Ik heb dit een tijdje geleden met succes gedaan. Leess dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1036400/

Als connector heb ik de oude connector gebruikt van m'n oude graka-koeler. Aansluiten volgens de beschrijving in de link. Draait nu (of beter gezegd...niet) al 4 maanden zonderproblemen.

Succes!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

JosephdeJong schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 21:40:
Review Zalman Fatal1ty FS-V7 Ultimate VGA koeler

Ik heb de FS-V7 zojuist op mijn v9999GE gemonteerd,

De temperaturen zijn nu @ 12V:

Idle:

memory 43C (was eerst 48C met boxed koeler)
core 43C (was eerst 48C)

Stressed:

memory 56C (was 59C)
Core 55C (was 58C)

Het is dus maar een minimale tot geen verbetering tov de V700-cu en ten opzichte van mijn standaard koeler :P maar hij staat wel aardig mooi in mijn case met window, maar van de LED moet je niet te veel verwachten, die zie je alleen als je er naar kijkt.

De geluidsproductie is verder oke, ik heb geen meetapparatuur, maar hij komt verder niet boven mijn casefans en proccesorkoeler uit :)

5V heb ik nog niet geprobeerd, het ging mij vooral om de koelprestaties.
......
Hoe zit het met het geluid t.o.v. dat van de standaard-koeler Joseph ..... is er daar een grote verbetering of zal ik beter zeggen ... verstilling ;)
Hoe zijn je temps. bvb. op 7 Volt :?

Jij had blijkbaar met stock-cooling toch al héél lage stressed temps.
Ik heb idle wat jij stressed had,.... stressed in mijn geval dan gaat ie makkelijk tegen de 70gr. aanleunen @default speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds vandaag ook in t bezit van deze cooler icm mijn geforce 6800. Alle mensen hebben m met de waaier naar de achterkant gemonteerd (zoals op alle plaatjes zeg maar) ik heb m alleen andersom gedaan ivm m'n komende NB-cooler. Zou dit enig verschil/probleem opleveren? lijkt me van niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

Wildfire

Joy to the world!

r0el schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:22:
Sinds vandaag ook in t bezit van deze cooler icm mijn geforce 6800. Alle mensen hebben m met de waaier naar de achterkant gemonteerd (zoals op alle plaatjes zeg maar) ik heb m alleen andersom gedaan ivm m'n komende NB-cooler. Zou dit enig verschil/probleem opleveren? lijkt me van niet toch?
De waaier naar de achterkant? Dat klopt niet, de waaier zit altijd naar de zijkant van je kast (linkerkant dus) gericht. Dit omdat met de waaier aan de kant van het moederbord vaak geen ruimte is voor andere componenten.

Afbeeldingslocatie: http://img245.echo.cx/img245/8751/nieuwevgakoeling2small8ko.jpg

Zoals je ziet, zit de waaier aan de buitenkant van de kaart. Andersom kom je in problemen met je mobo.

[ Voor 14% gewijzigd door Wildfire op 04-10-2005 14:03 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

De waaier naar de achterkant? Dat klopt niet, de waaier zit altijd naar de zijkant van je kast (linkerkant dus) gericht. Dit omdat met de waaier aan de kant van het moederbord vaak geen ruimte is voor andere componenten.

[afbeelding]

Zoals je ziet, zit de waaier aan de buitenkant van de kaart. Andersom kom je in problemen met je mobo.
Dat begrijp ik :P Maar bij mij zit ie dus een kwartslag linksom gedraaid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Wildfire schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 14:02:

[afbeelding]

Ik heb er zelf geen problemen mee met mijn Asus a8n-sli moederbord. En daarnaast vraag ik me af of er bij andere moederborden onderdelen in de weg zouden zitten. De meeste onderdelen van je moederbord zijn niet veel hoger (misschien een klein beetje) dan de NB-cooler. En daar blijft de cooler in de door jou gemonteerde positie ook boven. Dus ik denk dat het sowieso wel gaat passen. :)

Nu ik je verhaal nog eens 2 keer lees, vraag ik me af of je dit bedoeld. Maar goed.... :P
Zoals r0el zegt kan het ook (een kwartslag gedraaid), doordat de nvidia 6800 serie 4 mounting holes heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door _the_crow_ op 04-10-2005 21:20 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156699

Ik heb vanmiddag ook mijn VF700 cu ontvangen en gelijk op me Asus 6600GT geplaatst.
Alleen wat schetst mijn verbazing hij wordt bijna net zo warm als de standaard koeler.
Idle met standaard koeler 49 graden met VF700 46 graden tijdens 3dmark03 max 75 graden en met VF700 70 graden.
Ik wel de oude heatsinks erop gelaten aangezien die muurvast zitten lijkt mij dat daarin het verschil niet zal zitten.

De kaart loopt verder op stock speeds had er toch meer van verwacht.
Iemand misschien een idee waaraan het ligt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23
teveel/te weinig koelpasta. Niet goed aangedraaid. Zowiezo slecht contact met core? scheef dus.

Casetemp?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb ook een probleempje met de koeler denk ik :?
ik heb een asus ax800xt pe en omdat de geheugen chipjes niet goed worden gekoeld aan de kant met de koeler (andere kant omhoog wordt ook gekoeld door me zalman 7700-cu ),heb ik de standaard koeler vervangen door de 700-cu.
de idle en stresh temps zijn omlaag gegaan van 50/72 naar 35/62.
maar nu komt het sindsdien heb ik na ongeveer 1 uur spelen dat me beeld op blauw gaat.
dus blauw beeld zonder tekst een irritant lange piepgeluid en me geluid gaat wel door op de achtergrond.
ik dus wtf ? en hierna gebeurde het dus nog een paar x.
heb de oude koeler er weer op gezet en nergens meer last van.
zalman er weer op en weer het zelfde ?
ik ga maandag wel lekker kijken voor zon ati silincer van arctic ofzo, kijken wat ie dan doet :'(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
In het verleden al mn 9800pro aangepakt met deze koeler

En vandaag mn originele koeler vervangen van mn Geforce 6800 Ultra.

Resultaat na verwijderen van de overgebleven stofzuiger? Ik hoor mn pc amper meer
ik hoor lichtjes nog de arctic Freezer 64 zoemen, en de beide sata schijven. Maar dit is slechts muggenziften.

de laatste hangen overigens in zalman hdd koelers, met rubberen schroeven, hierdoor hoor ik dus alleen de schijf zelf geluid produceren, geen contactgeluid/gebrom.

De hele setup zit in een Chieftec CA-01SL-SL-B kast, met dempingsmatten.

mss dat ik nog s een oogje in het zeil hou voor mn CPU

Heel belangrijk Temps
Idle = +/_ 45 graden
Load = nog niet getest

[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 22-10-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 30-06 12:17

silitek

Tubes Only

Na het sneuvelen van m'n WC vga-blok (plexiglas gescheurd)...heb ik maar een VF700 CU LED gekocht.
Had eerst de standaard koeler terug gezet op de NVIDIA 6800(gt) maar wat een t*ringherrie :r :r
Voordeel van de Zalman is stilte...koelprestatie is natuurlijk minder dan waterkoeling maar voldoet prima.

standaard koeler : Idle 56... Load 72
Zalman VF : Idle 50... Load 68 (aan fanbay op LOW stand 5v..niet meer te horen :P )
WC koelblok : Idle 41... Load 55 :9

Al met al een prima koelertje...maar met de volgende systeem-upgrade komt er toch weer een waterblok op m'n nieuwe vga-kaartje.

Voor diegene die ooit een WC willen aanschaffen, koop nooit een koelblok met plexiglas combinatie

edit: temps zijn wel met overclock..zo'n 20%

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 23-10-2005 08:35 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Nadat ik een aantal reviews gelezen had kwam ik tot conclusie dat MIJN 700 led matig tot slecht presteerd :(

Heb het ding er nogeens afgehaald en bekeken. Probleem ligt bij de bijgeleverde schroeven. Daardoor bouwt de koeler te weinig druk uit op je core. Ik heb dus het spul vervangen door andere boutjes en moertje waardoor je niet beperkt bent wat betreft aandraaien. En..eureka!!!

Komt aardig dicht bij mijn ex-waterblok sterker nog 1graad koeler (idle)...
Load nog niet getest ;)...

Dus, doe hier je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-06 20:46
Anoniem: 156699 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 01:14:
Ik heb vanmiddag ook mijn VF700 cu ontvangen en gelijk op me Asus 6600GT geplaatst.
Alleen wat schetst mijn verbazing hij wordt bijna net zo warm als de standaard koeler.
Idle met standaard koeler 49 graden met VF700 46 graden tijdens 3dmark03 max 75 graden en met VF700 70 graden.
Ik wel de oude heatsinks erop gelaten aangezien die muurvast zitten lijkt mij dat daarin het verschil niet zal zitten.

De kaart loopt verder op stock speeds had er toch meer van verwacht.
Iemand misschien een idee waaraan het ligt???
Je doet toch its verkeerd :/

Mijn asus 6600GT met vf700CU @ 7Volt word maar 29-31 Graden idle.. Stressed komt hij nooit boven de 45Graden uit..

Arctic silver 5 koelpasta, en de plaatjes voor de insteekaarten(Naam anyone??) zijn er weg zodat mijn intake fan ook mooi continu koude lucht onder mijn vf700Cu kan doorblazen :)

De oude heatsinks moeten er natuurlijk af....Anders past dat ding nooit goed :|

Met mijn stock heatsinks erop wou de vf700Cu er niet eens op dus je koeler zal geen goed contact maken met de core...

Heatsinks kan je makkelijk verwijderen door een fohn 10-20 seconden op een heatsink te richten, dan met een tangetje zachtjes heen en weer wrikken (met beleid :9 ) dan zijn ze er zo af :)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:49
Geinspireerd door alle goede verhalen over deze koeler ben ik hem ook maar gaan halen, de AlCu versie :)

Net geinstalleerd, was niet zo moeilijk, alles gedaan wat er verw8 wordt bij zo`n ding vervangen. (dus core schoongemaakt, ong rijstkorrel aan koelpasta (of thermal grease :P )

Temps:
Core: 49 Stressed: 50
Mem: 40 Stressed: 46

Eerst:
Core: 52
Mem: 50

Ik vind die core dus niet zo gigantisch veel vooruitgegaan, verder is de case en hddtemp ook wel wat vooruit gegaan. Maar is dit goed of moet ik iets gigantisch fout gedaan hebben?

Ohja: De VGA is een non oc`ed Asus V999TD (dus een 6800 met 128 mb geheugen)

[ Voor 10% gewijzigd door Yofresh op 24-10-2005 17:26 ]

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Yofresh_750 schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 17:07:
Geinspireerd door alle goede verhalen over deze koeler ben ik hem ook maar gaan halen, de AlCu versie :)

Net geinstalleerd, was niet zo moeilijk, alles gedaan wat er verw8 wordt bij zo`n ding vervangen. (dus core schoongemaakt, ong rijstkorrel aan koelpasta (of thermal grease :P )

Temps:
Core: 49 Stressed: 50
Mem: 40 Stressed: 46

Eerst:
Core: 52
Mem: 50

Ik vind die core dus niet zo gigantisch veel vooruitgegaan, verder is de case en hddtemp ook wel wat vooruit gegaan. Maar is dit goed of moet ik iets gigantisch fout gedaan hebben?

Ohja: De VGA is een non oc`ed Asus V999TD (dus een 6800 met 128 mb geheugen)
Lees ff 2posten terug....met zo'n zelfde kaart als die van jou heb ik
Idle 41 Load, maar dan ook flink stressed rond de 60 (2uur BF2) ;) ;)

Maar ik heb de CU versie >:) ..

edit: vf 700 CU hangt aan een fanbay en de waardes zijn op LOW 5volt

[ Voor 5% gewijzigd door silitek op 24-10-2005 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

ik heb een ATI X800 GTO 2, opzich moet hier wel de cooler op passen denk ik.
Mijn vraag is of de AlCu veel minder presteerd dan de Cu (volgens benchmarks wel, maar wat zijn de ervaringen ?) ?

lama :P, ik zie opeens dat de Cu versie nauwelijks duurder is tegenwoordig :P

[ Voor 20% gewijzigd door B_FORCE op 24-10-2005 20:48 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-06 19:06

t3q

Say yes to teq

Heb onlangs de VF700 Cu-Led aangeschaft voor mijn Gainward 6600GT-GS. Installeren was vij eenvoudig. Core schoongemaakt , rijstkorrel AS5 erop en met beleid de koeler gemonteerd.

Zachtjes de klemmen aangedraaid, voedingskabeltje aangesloten op m'n coolermaster Aerogate.

Pc ingeschakeld en natuurlijk de temps gechecked.

Temps nu @ 12V:

Idle: 35
Stressed: 45

Dit met core @ 585mhz en mem @ 1125mhz.

Temps eerst:

Idle: 50
Stressed: 75

Aardige vooruitgang imo :) dus ik ben zeer tevreden.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 30-06 14:47
Gisteren een v700cu gemonteerd op mijn xfx geforce 6600gt 256 mb
er werd al gesproken over dat ik de memsinkjes moest vijlen of aanpassen
maar ! ik heb 2 sinks die problemen gaven gewoon weg een kwart niet op het mem geplakt ze steken nu wel iets uit maar ik hoefde niks hiervoor te vijlen

is dit wel veilig? en koelt me mem nu wel goed?

Idle temp: 39
Stressed: 45

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121278

zijn er hier mensen met een club3d 6600 non-gt? ik zou namelijk een vf700 hierop willen plaatsen :+
maar ik weet niet of ik last ga krijgen met condensatortjes ;)

edit: hij past, alleen de ram-heatsinkjes passen er niet op, wel op de onderkant van de kaart

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 121278 op 10-11-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Laatst online: 07:19
Hoe zit het met het bevestigen van de cooler op een Radeon 9800 Pro? Bij mij zit om de core een vierkante verhoging die iets hoger lijkt te zijn dan de core. Sluit de koeler hier goed op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21486

Kan de TS de links in de topicstart effe updaten? krijg hier alleen maar vraagtekens te zien met firefox. Wil graag weten of deze koelers passen op de 6800GT maar geen zin om 1000 topic-replies door te lezen. Thanks :)

edit: ahh, ctrl+f en het schijnt compatible te zijn met deze kaart; toch niet voor niks gekocht dus :)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 21486 op 13-11-2005 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-06 10:24
Anoniem: 21486 schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:44:
Kan de TS de links in de topicstart effe updaten? krijg hier alleen maar vraagtekens te zien met firefox. Wil graag weten of deze koelers passen op de 6800GT maar geen zin om 1000 topic-replies door te lezen. Thanks :)

edit: ahh, ctrl+f en het schijnt compatible te zijn met deze kaart; toch niet voor niks gekocht dus :)
Ja, past :)

Ow had je al uitgevonden, nog niet wakker. De alcohol is er nog niet uit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door benchMarc op 13-11-2005 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:46
Anoniem: 21486 schreef op zondag 13 november 2005 @ 02:44:

Ik ga er zo even naar kijken!
Ik heb de links en de twee plaatjes verbeterd, ik moet er nog een keer een stuk over de nieuwe Zalman Fatal1ty FS-V7.

[ Voor 12% gewijzigd door stevenP op 14-11-2005 00:06 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ricardo87 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:16:
Hoe zit het met het bevestigen van de cooler op een Radeon 9800 Pro? Bij mij zit om de core een vierkante verhoging die iets hoger lijkt te zijn dan de core. Sluit de koeler hier goed op aan?
Ditzelfde probleem kwam ik tegen met het bevestigen van de VF700-cu op m'n X800XT kaart, na eigenwijs geweest te zijn ( :P ) kwam ik erachter dat het dus niet werkte, teminste windows haalde het net vol met artifacts, dus die strip moest ervanaf.

Dat heb ik trouwens gedaan met een stainley mes er voorzichtig uitwrikken, en ja nu past ie & maakt ie goed contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
hoeveel ruimte is er over voor het pci slot naast de videokaart, na het installeren van de VF700 Cu ? Ik wil er nog een bracket kwijtkunnen die 5 centimeter in de lengte en net zo hoog is als de videokaart. (club3d radeon 9700) Gaat dit lukken?

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 14-11-2005 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 23:28
Ik vraag me af of die fatality ook nog wat meer doet dan alleen wat harder blazen. Want het lijkt me een nogal nutteloos produkt die wat duurder is omdat der een stikkertje op zit van een gamer oid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01 21:59

ikman

weinig posts

ja die fatal1ty is rood met een rood ledje en blaast harder op 12v, voor de rest geen verschil.
maar ik vind hem wel mooier dan de gewone.

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Mja, om daar dus 10 euro (ongeveer) meer aan uit te geven vind ik dus onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Heb de Zalman Fatal1ty FS-V7, en ik moet zeggen hij werkt perfect :), alleen een beetje erg luid. Mja, mij gaat het om de performance. 32 Graden idle op een vmodded GTX >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Denk je dat het veel verschil is met de 700CU van zalman? Ik denk zelf haast van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Danjel schreef op maandag 14 november 2005 @ 15:39:
Denk je dat het veel verschil is met de 700CU van zalman? Ik denk zelf haast van niet.
Denk het wel, 2700 vs 3500rpm, scheelt wel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

en de fan is 8mm groter (80mm tegen 72mm)

5v is hij stil genoeg en 12v is alleen voor het ocen

[ Voor 51% gewijzigd door ikman op 14-11-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik ben van plan om de XFX 6600 GT 256mb aan te schaffen. Ik heb nu een 9600xt met een Zalman VF700 Cu. Gaat die zalman koeler op m'n nieuwe graka passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

theovds schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:44:
Ik ben van plan om de XFX 6600 GT 256mb aan te schaffen. Ik heb nu een 9600xt met een Zalman VF700 Cu. Gaat die zalman koeler op m'n nieuwe graka passen?
http://www.zalman.co.kr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131133

ikman schreef op maandag 14 november 2005 @ 16:59:
en de fan is 8mm groter (80mm tegen 72mm)

5v is hij stil genoeg en 12v is alleen voor het ocen
De gewoon Zalman VF700 is ook gewoon een 80mm fan hoor ;)
Het enigste verschil tussen de VF700 en de VF7 is dat de VF7 700 rondjes meer per minuut draait en er anders uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Ik heb vorige week een Vf700-cu LED op mn Asus 6800GT gezet.
Het eerste wat me opviel: dat ledje is veel zwakker dan dat op de stock koeler. (ik vond een blauw lichtje wel mooi, dus vandaar)
ik heb nu een idle temp (@ 5v) van 62 graden, dat was voorheen 52 graden.
stressed is hij max. 5 graden warmer.
dit alles op standaard snelheden.

Best een mooi koelertje dus, en heerlijk stil, ik hoor hem echt niet
m'n 7700cu echter wel :( hij staat op zn laagst

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik heb dus een zalman vf-700-alcu gekocht.
Deze wou ik plaatsen op mijn palit (ja daar heb ik spijt van) 6600GT. Nu is het bekend dat die memsinkjes niet helemaal passen, maar daarom post ik ook niet.

Zoals op mijn foto te zien is zit er een agp bus(?) onder omdat het oorspronkelijk een pci-e kaart is.
Maar moet deze echt gekoelt worden door een sinkje? Want dan heb ik een probleem.
Aangezien die zalman cooler dat dingetje dus niet cooled, en die standaart cooler is 1 geheel dus ik kan er ook niet daarvan een stuk laten zitten oid (wat er dan toch af zou vallen als ik ging zagen).
Afbeeldingslocatie: http://monad.motorzwijn.be/small-6600GT.JPG

Om er een memory sinkje erop te plakken werkt niet echt en past ook niet.
Een oplossing is wel om er een sinkje op te lijmen/kitten, maar dat doe ik pas liever als het echt noodzakelijk is om deze dus ook daadwerkelijk te koelen. Heeft iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Danjel op 15-11-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikman

ikman

weinig posts

zalman heeft daar een aparte sink (ZM-VHS1) voor
hier

misschien kan je de mem sink passend maken door er iets af te vijlen

[ Voor 100% gewijzigd door ikman op 15-11-2005 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Mja probleem dan is dat die memsink niet helemaal lekker vast zit, hij zit maar met een klein puntje dan vast dus dat doe ik liever niet. Ik denk dat ik zelf dan ff een sinkje mod/maak want ik zie nu dus ook pas dat ik 2 gaatjes dernaast heb zitten om met een boutje (met rubbertjes e.d.) en moertje het zooitje vast te maken.

Bedankt iig want zonder dat plaatje was ik er niet opgekomen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

IK heb ook een 6600GT gehad, met vf700. Ik heb dat probleem opgelost door een normale heatsink te pakken (van thermaltake in dit geval), daar 2 gaten in geboord, en met de verbindings stukjes van de stock cooler vast gemaakt aan de kaart.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.desertshooter.nl/P7060034klein.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik heb toch maar de sinkjes bij zitten vijlen/schuren/buigen zodat ze passen, Ik heb ze er nu in zitten.
En aangezien ik die koeler zelf er eerst verkeert op had zitten past er nu WEL zo'n memsinkje op.
Al met al probleem opgelost.

Alleen vind ik niet dat het setje echt 6600GT compatible is. Je moet namelijk van alles aanpassen en bij schuren. Maar voor die 19 euro en stilte heb ik het er achteraf wel voor over. :)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Ik lees bij meerdere mensen dat ze denken dat de garantie van je videokaart verloopt las je een eigen koeler erop monteerd (officieel is dat ook zo), echter heb ik al tot 2 keer toe een kaart terug gebracht waarvan ik de koeler verwisseld had. Ik heb vantevoren gebeld en zowel Paradigit als Alternate vonden het geen probleem!! Ik citeer:"Als je de orginele koeler er weer op zet is er niets aan de hand, ze zien het toch niet" Bij alternate had ik zelfs vermeld dat ik de kaart overclocked had en toch mocht ik de kaart(6800gt) inruilen tegen een X800xt-pe, beter! :*) Ik kreeg wel aan de telefoon bij alternate te horen dat ik bij het terugbrengen van de kaart maar beter niet kon vermelden dat ie gecklocked was geweest. Bij deze bedankt alternate! (sorry,slijm slijm)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• millman
  • Laatst online: 17-02 21:14

millman

6708Mhz @ -185c

Ricardo87 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:16:
Ik heb m op een 6800gt gehad, een 6800ultra, 9800 pro, en nu op een x800xt-pe en bij allevier geen enkel probleem, maar dit kan je ook bij de specs gewoon terugvinden hoor... m.a.w: ook de 9800pro is geen probleem!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• dog4life
  • Niet online
Toch maar is de memsinkjes erop plakken, past niet 100% op mijn 6600GT... Na een half jaartje gewacht te hebben wordt het nu toch wel is tijd om bij te vijlen! :+

Anoniem: 159308

DesertShooter schreef op maandag 14 november 2005 @ 14:51:
Heb de Zalman Fatal1ty FS-V7, en ik moet zeggen hij werkt perfect :), alleen een beetje erg luid. Mja, mij gaat het om de performance. 32 Graden idle op een vmodded GTX >:)
Hey Desert,

Ik heb een vraagje over het volgende, ik heb ook een 7800GTX en heb de Zalman Fatal1ty FS-V7 besteld. Maar nu vraag ik me af zijn er voldoende bijgeleverde RAM Heatsinks voor het geheugen voor mijn kaart?....Of moet ik nog apart wat bijbestellen?....

BTW: Heb je ook AS5 en Arctic Silver Thermal Adhesive gebruikt?

Alvast bedankt voor je reactie.

• ikman

ikman

weinig posts

je krijgt er 8 rode sinkjes bij die goed genoeg zijn.

de sinkjes hebben een thermal stikker voor het plakken maar je kan er ook die arctic silver lijm voor gebruiken.

[ Voor 53% gewijzigd door ikman op 17-11-2005 11:27 ]

ikman schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:25:
je krijgt er 8 rode sinkjes bij die goed genoeg zijn.

de sinkjes hebben een thermal stikker voor het plakken maar je kan er ook die arctic silver lijm voor gebruiken.
Ik ben ook inderdaad van plan om, Arctic Silver Thermal Adhesive te gebruiken.

• dog4life
  • Niet online
hier stond onzin :+

[ Voor 92% gewijzigd door dog4life op 17-11-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan, dat je gewoon AS5 op je core kan doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:24

sapphire

Die-hard pruts0r

waarom niet ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 18:26
Past een VF700 op een Asus A8N-E mobo als ik daar een ZM47 northbridgeblokje op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Meten is weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 09:43
Jape, dit gaat dus niet passen... Maar als je een paar pinnetjes ombuigt/afbreekt van je Zalman NB47J dan pas het dus wel ;)
Dit afbreken heeft zoals goed geen invloed op je temp. aangezien je maar zo'n klein stukje verwijdert en er nog genoeg metaal over is om de warmte af te geven.
Met een beetje airflow (dus niet volgepropte kast zonder fans) heb je hier geen problemen mee, als je even had gezocht had je gezien dat al veel meer mensen deze combinatie hebben zonder dat er bij hun iets fouts is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
thumblex. schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:33:
Jape, dit gaat dus niet passen... Maar als je een paar pinnetjes ombuigt/afbreekt van je Zalman NB47J dan pas het dus wel ;)
Dit afbreken heeft zoals goed geen invloed op je temp. aangezien je maar zo'n klein stukje verwijdert en er nog genoeg metaal over is om de warmte af te geven.
Met een beetje airflow (dus niet volgepropte kast zonder fans) heb je hier geen problemen mee, als je even had gezocht had je gezien dat al veel meer mensen deze combinatie hebben zonder dat er bij hun iets fouts is gegaan.
Excuses en hartelijk bedankt voor de reactie. Ik vond het niet echt duidelijk of het nu kon of niet, misschien dat ik dan toch de standaardfan erop laat zitten. Maar sapphirefans schijnen best een herrie te maken, en mijn pc'tje moet wel heel stil zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Jape op 05-12-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
past idd op asus bords, ook als je een passieve zalman cooler hebt op je northbrdige, en daar moet je wat pinen buigen/ afknippen whatever.. . Sterker nog je vga cooler coolt direct dan je northbridge blok, dus dat is mooi meegenomen. :), wel jammer dat asus dit onhandig gedaan heeft...

Het is overigens jammer, hoewel begrijpelijk dat je garantie vervalt met een andere cooler. Je krijgt een standaard cooler altijd op die dingen, dit zijn vaak echt rot dingen, veel herrie, gaan snel kapot, fragiel. En sommige coolen gewoon echt niet goed (zelfs niet op standaard snelheden). Dan koop je iets beters, waardoor je dit allemaal niet hebt en dan verloopt je garantie.

[ Voor 41% gewijzigd door B_FORCE op 05-12-2005 22:32 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 28-06 19:33
Ik heb nu een Asus 6800GT 256MB PCI-E, en wil daar waarschijnlijk een Zalman VF700-cu op gaan zetten i.v.m. het geluid.. Nu is mijn vraag of je deze koeler en de memoryblokjes kan hergebruiken als je van kaart veranderd, want de kans is aanwezig dat ik over een paar maanden alweer een andere kaart erin zet (7800 series), en dan wil ik dus die Zalman daar weer op gaan zetten.. Nu lijkt me die koeler niet zo'n probleem, maar hoe zit het met die memoryblokjes? Zitten die gelijmd? En zijn ze echt nodig?

En hoe zit het met de stock koeler, kan je die er weer makkelijk opzetten?

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

De koeler kan je zo wel hergebruiken, maar die blokjes zitten vastgeplakt (soort van dubbelzijdig tape) en krijg je er wel vanaf, maar dan is het kleefeffect waarschijnlijk wel weg. Je kunt de koelblokjes gelukkig ook los verkrijgen :)

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 06-12-2005 15:58 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 30-06 19:18
Hey,

Ik heb dus nu ook de vf700-cu(3 maand al), alleen heb ik een probleempje.
1 van de geheugen heatsinks is van mijn geheugen chip afgevallen. Ik heb een Gainward 6800gt, en die loop op 410/1100. Is het erg dat ik 1 mis?(die fan van de koeler zelf zit er wel boven) Of anders, hoe kan ik ze beter vast laten plakken?(ik bedoel die tape vind ik echt waardeloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik weet niet of het geheugen wordt gekoeld door de stock koeler? Zo ja, dan lijkt koeling op het geheugen me wel aan te raden ;). Klok je niet over en is de kaart stock zonder RAM-koeling dan is het niet zo hard nodig. Je kunt eventueel de heatsinks vastmaken met thermal adhesive :)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arctic Silver Thermal Adhesive _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
De geheugen word wel gekoeld. Het is gewoon een refernce kaart.
Maar kan ik ook niet 1 missen?
Ik bedoel dus dit met dat de koeler wel op de geheugen blaast:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/19438phpYuOV9Z.jpg

kan dit? of moet ik toch dat artic spul kopen.
En moet daar ook nog koelpasta tussen of zit dat er al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik lees dat dat arctic spul wel goed is, alleen dat je de geheugen blokjes er niet af kunt halen, en het is nog eens best duur(15 euro). Weet iemand een andere oplossing? Of moet ik gewoon nieuwe sinkjes kopen? zo ja, kan iemand me dan een advies geven welke dat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

Over enkele dagen trotse eigenaar van een VF700 AlCu :D

De koeler is er toch eenvoudig op te monteren met bijgeleverde koelpasta(artic?) neem ik aan? :)

Heb trouwens 8 zalman koelblokjes eral opzitten, ennumm ik heb een Aopen 6800le , de 8 koelblokjes zijn gemaakt voor 4 boven, 4 onder ( groot/klein blokjes), heb ik straks 8 grote aan de bovenkant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

matsume schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:08:
Ik lees dat dat arctic spul wel goed is, alleen dat je de geheugen blokjes er niet af kunt halen, en het is nog eens best duur(15 euro). Weet iemand een andere oplossing? Of moet ik gewoon nieuwe sinkjes kopen? zo ja, kan iemand me dan een advies geven welke dat worden?
Je kunt natuurlijk een nieuwe set heatsinks kopen van Zalman (alleen wel +- 10 euro ofzo :X). Dat is het makkelijkste. Met thermal adhesive zit een heatsink direct ook goed vast, dat was dacht ik wel te verhelpen met een kort verblijf in de vriezer :P (of was het nou de fohn :?)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
SleutelMan schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:50:
[...]

Je kunt natuurlijk een nieuwe set heatsinks kopen van Zalman (alleen wel +- 10 euro ofzo :X). Dat is het makkelijkste. Met thermal adhesive zit een heatsink direct ook goed vast, dat was dacht ik wel te verhelpen met een kort verblijf in de vriezer :P (of was het nou de fohn :?)
Kan iemand het bevestigen dat het met de föhn techniek kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik ben erop gekomen dat ik deze koelblokjes wil houden, maar dubbelzijdige warmtegeleidende tape wil kopen. Ik zag al iets op Perfect systems:

http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=40790

Dat is ook nog eens goedkoop, alleen willen ze het niet versturen per envelop en ben ik alleen aan de verzendkosten iets van 9,50 kwijt :?
Weet iemand een andere winkel?(staat zowiezo niet in pricewatch)

ps. ik neem aan dat dit evengoed/beter is dan wat er standaard al op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

De koelpasta van de stockkoeler kun je toch verwijderen met terpentine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

matsume schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:56:
[...]

Lees ander het 3dfx Forever! topic eens door. Hoewel het over kaarten van 3dfx gaat, gaat het wel om kaarten waar de koeler vastzit met thermal adhesive en staat er in de startpost een handleiding hoe je die kunt verwijderen :)

Edit: met terpentine gaat ook prima, zie hiervoor ook de search (zoeken op koelpasta verwijderen) :)

[ Voor 10% gewijzigd door SleutelMan op 07-12-2005 17:38 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
Anoniem: 127797 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:39:
De koelpasta van de stockkoeler kun je toch verwijderen met terpentine?
Ik heb 't met 96% alcohol gedaan, dat ging prima. Of 't ook met terpentine kan weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Ok, ik heb nu ook een vf700-cu op mijn Asus 6800GT 256MB PCI-E videokaart gezet.. Hij is echt superstil op 5v.. Enige wat ik me afvraag is of het normaal is dat de temps hetzelfde zijn gebleven? Hij wordt nog steeds +/- 51 graden op idle en tegen de 70 graden op full load (op Ultra kloksnelheden 400/1100).. Die stockkoeler van Asus (is dat een Nvidia reference koeler met blauwe led?) is dus kennelijk ook best goed, maar maakt dus alleen veel meer herrie.. Enige verschil is dus het geluid, dat is nu helemaal weg, ik hoor alleen nog een beetje mijn CPU fan (een CM Hyper 48).. Bijna stille PC nu, met fans, niet slecht want daar deed ik het in 1e instantie voor.. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matsume schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:08:
De ASTA is idd bedoelt om eeuwig te blijven plakken. En het is idd goed spul! ;) Ik heb het speciaal aangeschaft zodat ik de crappy thermal tape van mijn memsinkjes kon afdoen en vervangen door dit spul...
Veel mensen die achteraf hun sinkjes nog willen loskrijgen doen dit als volgt. Ze nemen 1 eenheid component A en mengen dit met 1 eenheid component B. Dus heb je 2 eenheden gemengd ASTA. Dit mengen ze dan ook nog eens met 2 eenheden gewone AS5. Dit verzekerd een goede warmtegeleiding en een goede kleefkracht, maar zou wel nog los te krijgen zijn...

En duur ? :? Ik heb het voor 10 euro rond gekocht en dat was toen goedkoper dan gewone AS5 (gezien je ook 2X zo veel krijgt als bij een tube AS5)
matsume schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:56:
[...]
De ASTA ga je denk ik niet kunnen losmaken met de föhn. Met de vriezer techniek zal je meer kans maken. Op de site van arctic kan je lezen tot welk temperatuursbereik de paste goed werkt, dus je moet zien dat je daarbuiten gaat. Warmte werkt echter altijd heel goed bij Thermal Tape.
matsume schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:34:
ps. ik neem aan dat dit evengoed/beter is dan wat er standaard al op zat?
Nee, dat denk ik niet. Van Thermal tape moet je geen wonderen verwachten (zeker niet in vergelijking met thermal adhesive), het zal de warmte redelijk geleiden vanaf een bep temp, maar dat is ook alles. Het verschil tussen verscheidene merken thermal tape gaat verwaarloosbaar zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 07-12-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:24:
[...]

De ASTA is idd bedoelt om eeuwig te blijven plakken. En het is idd goed spul! ;) Ik heb het speciaal aangeschaft zodat ik de crappy thermal tape van mijn memsinkjes kon afdoen en vervangen door dit spul...
Veel mensen die achteraf hun sinkjes nog willen loskrijgen doen dit als volgt. Ze nemen 1 eenheid component A en mengen dit met 1 eenheid component B. Dus heb je 2 eenheden gemengd ASTA. Dit mengen ze dan ook nog eens met 2 eenheden gewone AS5. Dit verzekerd een goede warmtegeleiding en een goede kleefkracht, maar zou wel nog los te krijgen zijn...
Dit snap ik niet helemaal, kan je dit nog een keer, wat uitgebreider, uitleggen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, zoals je het normaal zou doen, is evenveel van component A gebruiken als je gebruikt van component B. Maw moet je A en B mengen met verhouding 1:1.

Wat nu gedaan wordt om de ASTA minder hard te laten kleven (niet "eeuwig" dus, maar nog heel goed): dit mengsel met verhouding 1:1 nadat het gemengd is, nog eens aanvullen met eenzelfde hoeveelheid (als het mengsel, dus de som van de 2 hoeveelheden van A en B ) AS5. De verhouding is dan 1:1:2 voor respectievelijk A:B:AS5

Dit zou dus voor minder-extreme kleefkracht zorgen, maar heb er zelf geen ervaring mee. Ik heb gewoon 1:1 gedaan met A en B want het mocht voor mijn part toch "eeuwig" kleven, mits het met de originele memsinks was (en koperen :9 ). Ik moet wel zeggen dat ik het verschil enorm merk tussen ASTA en thermal tape.

Wat ik eigenlijk bedoelde is dat, indien je minder extreme kleefkracht wil om later eventueel nog te kunnen losmaken, dan je dan zeker niet moet gaan zitten knoeien met de verhouding 1:1 voor A en B. Je moet dus deze verhouding aanhouden en zo mengen en dan later eventueel "aanlengen" met een hoeveelheid AS5 om minder kleefkracht te bekomen.

Ik heb ASTA speciaal aangekocht om de thermal tape van de originele memsinks te vervangen, en heb zeker geen spijt van de aankoop. Nuja, je moet natuurlijk zien of je het de moeite vindt, maar ik denk dat als je dan al van plan bent om iets te gaan aankopen (thermal tape dus) dat je dan beter ineens ASTA koopt. (Tenzij je het natuurlijk niet ziet zitten van dat "eeuwig" plakken...)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 07-12-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 27-05 16:05
Anoniem: 144949 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:24:
De ASTA ga je denk ik niet kunnen losmaken met de föhn. Met de vriezer techniek zal je meer kans maken. Op de site van arctic kan je lezen tot welk temperatuursbereik de paste goed werkt, dus je moet zien dat je daarbuiten gaat. Warmte werkt echter altijd heel goed bij Thermal Tape.
Hmmm niet helemaal... geprobeert met mijn Sapphire x800 GTO2 (was al kapot... overvoltage op de GPU) maar de lijm onder de BGA liet eerder los dan de ASTA.... :+
Ik raad een scheermesje aan... alleen dat is dun genoeg... zorg er wel voor dat je in niets anders snijdt.
ASTA blijft een beetje zacht namelijk...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
ik moet dit chipje reinigen:

http://www.techzine.nl/f/g/19438phpYuOV9Z.jpg

hoe doe ik dat zonder de koeler eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me niet echt handig om dat te doen zonder de koeler er af te halen. Een wattenstaafje gedrenkt in kuisproduct (wasbenzine, alcohol, aceton, Akasa TIM Clean, ...) misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Laatst online: 28-06 11:38
Prutz0r schreef op zondag 29 mei 2005 @ 09:47:
Een paar dagen geleden weer een VF700Cu op een Asus AX800XT gezet.

Het moederbord is een A8N-SLI deluxe. Hier zit ook een NB47 blokje op. Deze combinatie past in eerste instantie niet. Je moet dus wat vinnen van de VF700 koeler verbuigen of van het NB47 koelblok afknippen. Precies hetzelfde verhaal weer als bij de MSI K8N Neo2 Platinum.
Ik heb dus zo'n MSI K8N Neo2 Platinum met een Zalman NB47-J erop. Nu heb ik ook onlangs een Zalman VF700-AlCu op mijn Radeon 9800pro gezet en ik heb zelf geen vinnen verbogen. Nu is het dus zo dat 3 of 4 vinnen tegen elkaar aan zitten en ook contact maken met de Northbridge koeler. Is dit heel erg nadelig voor de koeling, of is de capaciteit van de fan van de VF700 goed genoeg om ook de NB47-J mee koel te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Heb sinds gisteren een Asus A8N-E met een NB47-J northbridgekoeler en een Sapphire X800 met VF700 AlCu. Na een klein beetje buigen past het prima en wordt de northbridge mooi gekoeld door de graka.

Mijn X800 had standaard niet een geheugenkoelblokjes, en een heel klein koelertje. Met VF700 ziet dat er een stuk beter uit. Weet alleen nog niet hoe ik de temp kan controleren, maar dat zal wel een stukje software zijn wat ik nog niet gevonden heb.
Marcel_23 schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:43:
[...]

Ik heb dus zo'n MSI K8N Neo2 Platinum met een Zalman NB47-J erop. Nu heb ik ook onlangs een Zalman VF700-AlCu op mijn Radeon 9800pro gezet en ik heb zelf geen vinnen verbogen. Nu is het dus zo dat 3 of 4 vinnen tegen elkaar aan zitten en ook contact maken met de Northbridge koeler. Is dit heel erg nadelig voor de koeling, of is de capaciteit van de fan van de VF700 goed genoeg om ook de NB47-J mee koel te houden?
Dat moet een fluitje van een cent zijn voor een VF700 om de northbridge mee te koelen, het enige waar je voor uit moet kijken is dat je niet je koelers scheef op je chip krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_23
  • Laatst online: 28-06 11:38
Jape1985 schreef op zondag 11 december 2005 @ 12:21:

[...]

Dat moet een fluitje van een cent zijn voor een VF700 om de northbridge mee te koelen, het enige waar je voor uit moet kijken is dat je niet je koelers scheef op je chip krijgt.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, de VF700 zit muurvast op de grafische kaart en de NB47-J zit ook redelijk vast. Bovendien is de druk van die paar aluminium vinnetjes vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-06 17:55
Ik heb net een VF700Cu op mijn 7800GT geplaatst. Toen een druppen koelpasta op de core, en uitgesmeert. Nu ga ik net NFSMW spelen en zie ik dat de temp stijgt tot 60 graden (deed ie ook al met stock cooler) Is dit normaal? Moet de koelpasta nog gesmolten worden voor max. warmte geleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Giel schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:12:
Ik heb net een VF700Cu op mijn 7800GT geplaatst. Toen een druppen koelpasta op de core, en uitgesmeert. Nu ga ik net NFSMW spelen en zie ik dat de temp stijgt tot 60 graden (deed ie ook al met stock cooler) Is dit normaal? Moet de koelpasta nog gesmolten worden voor max. warmte geleiding?
Ik denk dat het vrij normaal is, want met mijn Asus 6800GT 256MB PCI-E zijn de temps ook niet veranderd van stock -> VF700-cu.. Mensen die wel veel lagere temps zien met de Zalman hebben waarschijnlijk een kaart met een matige stock koeler, waar deze Nvidia kaarten redelijke goede koelers hebben..

Je moet het zo zien, dat je dezelfde koeling hebt, maar nu helemaal stil.. Da's voor mij goed genoeg, want ik heb die Zalman er ook opgezet om van de herrie af te komen, niet omdat ik de temps lager wilde zien.. Ik kan nog steeds mijn 6800GT makkelijk op Ultra snelheden draaien met die Zalman op 5v (dus compleet stil).. :7

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 12-12-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
Hoe kan ik de temps van mijn Graka zien? Ik heb een Sapphire Radeon X800. Ik heb al in het catalyst control center zitten kijken, en met asus probe, maar ik heb het niet kunnen vinden. Of kan het met Sandra of Everest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-06 12:22
In het Overdrive gedeelte zie je de temps, je kunt ook ff ATi Tray Tools installeren, daarmee kun je ook je temps zien.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 19-06 21:32
Ik heb net een nieuwe pc aangeschaft en ben zeer tevreden behalve over de stock cooler die op mijn Sapphire x850xt PE zit.... Die maakt namelijk pokkeherrie, zelfs op 25 %.

Nou vraag ik mij af of een Zalman hard moet draaien om mijn GPU koel te houden. En als ie dan op 12 volt moet draaien, is ie dan nog redelijk stil?

Ook vraag ik mij af of de geheugenkoelblokjes geleverd bij de Zalman, afdoende zijn voor het geheugen van mijn x850xt PE.... En wat is anders een goed alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Inflatable schreef op maandag 12 december 2005 @ 16:09:
[...]
Ik denk dat het vrij normaal is, want met mijn Asus 6800GT 256MB PCI-E zijn de temps ook niet veranderd van stock -> VF700-cu.. Mensen die wel veel lagere temps zien met de Zalman hebben waarschijnlijk een kaart met een matige stock koeler, waar deze Nvidia kaarten redelijke goede koelers hebben..

Je moet het zo zien, dat je dezelfde koeling hebt, maar nu helemaal stil.. Da's voor mij goed genoeg, want ik heb die Zalman er ook opgezet om van de herrie af te komen, niet omdat ik de temps lager wilde zien.. Ik kan nog steeds mijn 6800GT makkelijk op Ultra snelheden draaien met die Zalman op 5v (dus compleet stil).. :7
Als je je zalman dus wat harder laat blazen wordt het natuurlijk wel wat stiller :) Mijn 7800 GT wordt met een VF700-Cu niet warmer dan 49 graden volgens Rivatuner. Ik weet niet wat hij met stock koeler voor temperaturen haalt, maar dat zal toch echt wel wat hoger zijn. De VF700 draait trouwens niet heel hard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Vaag dan dat de temps hetzelfde zijn gebleven, zal wel komen doordat je m op 5V hebt staan, ik heb m op 12V staan en de temps zijn (zoals beloofd) 10 graden gedaald @ full load.
En ik stoor me helemaal niet aan het geluid, mijn pc is nooit echt superstil geweest maar het is ook niet een irriterend geluid ofzo, gewoon een zacht geblaas op de achtergrond 8)

Oh ja ook op een Asus 6800GT 256MB dus denk niet dat het aan de kaart ligt....

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 16-12-2005 22:46 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste