Sorry dat ik dit gezellge topic zo verstoor, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb deze winter een leuke A64 3000+ op de kop kunnen tikken.
Ik was al in het bezit van een DFI NF4 Expert, dat samen met het vorige wordt dus overclocken
Ik ben op het gebied van subzero redelijk onervaren, maar op lucht kwam ik tot 3271 MHz (
klik) met een Zalman 9500. Natuurlijk wil ik harder gaan, maar dat lukte niet (ben wel erg tevreden over deze CPU hoor

). Met een lagere CPU-mp als 9x bleef ik telkens hangen bij ~370 FSB.
Misschien dat het gewoon de max van het bord is, maar de meeste timings in de bios staan nog op auto. De Genie-bios staat in het bovenste rijtje met de cas latency enz. allemaal wel netjes ingesteld, maar het 2e rijtje (na de setting met 4 digits, idle cycle timer geloof ik) wordt het mij allemaal wazig. Ik snap niet wat iedere timing doet. Kunnen jullie mij bepaalde timings adviseren voor hoge FSB? Performance maakt mij niet veel uit, stabiel zal hij toch niet zijn.
Mijn ram is gerate op DDR400 2.5-3-3-8. Ik kan het met redelijk gemak tot DDR500 krijgen op 2.5-3-2-8-1T. Boven de DDR500 heb ik meer dan 3V nodig en dat durf ik niet aan.
Het is een DFI NF4 Expert met de standaard BIOS erin vanuit de winkel (bios datum 7 dec 2005). CPU:
http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=154314, hopelijk staat hier alles wat je ervoor nodig hebt. Ik durf hem maximaal tijdelijk 1.8 vCore te geven, echt niet meer. NB is gekoeld door een zalman blokje met 80mm fan erop, die blijft ook wel koel, dat voltage kan ook omhoog. Kan iemand me helpen met deze instellingen in de bios?
Ik draai nu: 2.5-3-3-7-3-3-1-12-18-3 auto auto (enz.)