[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 6.259 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:25:
Zo te zien maak jij geen gebruik van stof-filters voor je fans :D
Jep, en het is hier nog al een stoffige boel en dan erbij roken en smoken >:) .
dan wordt het al gauw 1x pmaand ff alles af doen, maarjah omdat het zo plakt kan je er niet overal bij.

En ik haat stof filters, want dat houdt mijn krachtige tornado fan's toch een btje tegen of lul ik nu bull* :o

[ Voor 5% gewijzigd door iNSANiTi op 27-12-2006 13:48 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dus volgende maand is je zalman koelblokje geel van de nicotine uitslag :p

idd. stoffilters houden wel wat lucht tegen, maar ik heb tog liever een stof vrij kast :)

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik moet zeggen dat ik nog nooit op de Asus forums ben geweest (ik wist niet eens dat ze die hadden). DFI street is een beetje gegroeit vanuit mijn "thuis"forum en daar kende ik al veel mensen bij het begin. Alleen is na de oprichting van het "eigen" forum wel een slag gemaakt qua benadering naar mensen toe zal ik maar zeggen. En ja na de behandeling daar blijf ik erbij dat ik nooit meer DFI koop, zo laat ik me niet behandelen.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:21:
ow dus volgende maand is je zalman koelblokje geel van de nicotine uitslag :p

idd. stoffilters houden wel wat lucht tegen, maar ik heb tog liever een stof vrij kast :)
dat zal niet, zal eerder groen van de THC wezen ;)

Oke dus het is toch wel zo dat de flow wordt vermindert. Ach dat btje stof. Als er maar geen laag opligt.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 11:47

shinchan03

Niels

Sparks.nl schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:31:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit op de Asus forums ben geweest (ik wist niet eens dat ze die hadden). DFI street is een beetje gegroeit vanuit mijn "thuis"forum en daar kende ik al veel mensen bij het begin. Alleen is na de oprichting van het "eigen" forum wel een slag gemaakt qua benadering naar mensen toe zal ik maar zeggen. En ja na de behandeling daar blijf ik erbij dat ik nooit meer DFI koop, zo laat ik me niet behandelen.
tja het is je eigen keuze, al vind ik DFI zelf wel een goede service hebben. ik heb eens een bios update laten mislukken, stom genoeg. toen heb ik contact opgenomen met DFI en die stuurde me een nieuwe op :)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Insaniti schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:58:
Ik had nog een tijd geleden mij ZM-NB47J gemod :D
Zodat mijn videokaart in het 1ste slot past.

Was niet zo moeilijk ; Ik heb met een ijzerzaagje de eerste rij afgezaagt en en 3de rij tot de hoogte van de 2de rij ;) .

[afbeelding]

Zij aanzicht er ook maar bij ;)

[afbeelding]

Temps waren altijd al goed @ 1,5V niet echt hoger 35 bij ~20C room
Nu niet hoger dan 31 en dit gemeten met smartguardian en systools.

Nu denk ik ook omdat de lucht er niet langsloopt, maar juist in een soort orkaan modus in dat blokje blijft, en omdat het blokje niet zo warm is en niet veel warmte kan afgeven.

Zal wel niet juist zijn, maar ik heb er geen andere verklaring voor. ( Heb gewoon dezelfde koelpasta gebruikt as5 )
Waarschijnlijk is de temp. zo laag omdat het stock 'blokje' nauwelijks 0.5cm aan hoogte heeft, direct gevolgt door een fan, terwijl de Zalman wel tot 4cm komt met ruimte voor lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik schrok me vanochtend behoorlijk lam.

Mij geheugen draaide al sinds eind november stabiel op 270mhz (2GB PC4000 crucial Z503 dat ik toen net van rma terug had). Vanochtend crashte mijn pc echter, ik kreeg telkens blauwe schermen in windows. Uit automatisme draai ik dus memtest. Het resultaat waren 25000 fouten na enkele seconden.

Hierna heb ik het geheugen en de cpu teruggeklokt naar 200mhz x 11, nog steeds kreeg ik memtest fouten, echter veel minder. Vervolgens ben ik de reepjes los gaan testen, beide reepjes gaven geen fouten. Toen heb ik de reepjes weer in dual channel terug gezet, en wederom kreeg ik geen fouten.

Ook heb ik mijn originele overklok weer teruggezet zonder problemen, het systeem lijkt nu weer stabiel.

Ik begrijp hier echt geen kloot van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Stof?

Heeft iemand nog informatie over die serienummers of iets waar je aan kon zien of je mobo extra goed was ofzo?
Ik heb blijkbaar een NF4 U91-100 RAE1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Stof kan ik me niet voorstellen, ik heb niet geblazen in de slots, en er is nauwelijks stof op mijn kamer en in mijn pc kast.

Waar heb je zelf dat nummer vandaan eigenlijk? (Heb even geen zin om weer onder mijn bureau te kruipen om te kijken of het daar staat :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m9nossie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 12:00
aapenootjes schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:01:

Mij geheugen draaide al sinds eind november stabiel op 270mhz (2GB PC4000 crucial Z503 dat ik toen net van rma terug had). Vanochtend crashte mijn pc echter, ik kreeg telkens blauwe schermen in windows. Uit automatisme draai ik dus memtest. Het resultaat waren 25000 fouten na enkele seconden.

Hierna heb ik het geheugen en de cpu teruggeklokt naar 200mhz x 11, nog steeds kreeg ik memtest fouten, echter veel minder. Vervolgens ben ik de reepjes los gaan testen, beide reepjes gaven geen fouten. Toen heb ik de reepjes weer in dual channel terug gezet, en wederom kreeg ik geen fouten.

Ook heb ik mijn originele overklok weer teruggezet zonder problemen, het systeem lijkt nu weer stabiel.

zoiets had ik van de week ook, ik moest me overclock (opteron 165 @ 2900mhz, geheugen @ 263mhz) steeds stapjes terug zetten omdat hij telkens niet meer stabiel was. Op een gegeven moment wou hij alleen nog stock doen.

ik heb toen even een lucht compressortje geregeld en me hele pc stofvrij gemaakt, nu draait hij weer als een trein op maximale settings :)

http://www.image-shared.com Fast and most reliable Image Hosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
aapenootjes schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:20:
Waar heb je zelf dat nummer vandaan eigenlijk? (Heb even geen zin om weer onder mijn bureau te kruipen om te kijken of het daar staat :P)
Een sticker op het slot onder het eerste PCI-E slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Bij mij zat hij onderaan tegen het onderste pci slot vast. Bijna onleesbaar omdat er een condensator en een seriële stekker voor de stikker zitten.

Maar na wat geploeter kon ik er dit van maken:
LP UT NF4 U91-100 RAA0

Ik gok dus weet dat RAA0 de revisie aangeeft, jij hebt zo te zien een nieuwere revisie, ik geloof ik de oudste.

[ Voor 21% gewijzigd door Aapenootjes op 04-01-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het zegt niets over beter/slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ja, dat zegt het wel. RAA0 is de eerste versie van dit bord en tevens ook de versie van dit bord waar je de meeste problemen mee kan verwachten, helaas.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
En de rest is gewoon het zelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Over het algemeen geld dat hoe nieuwer de revisie, hoe beter. Met mijn revisie is de kans op een cold boot probleem best groot, bij jou is dat probleem waarschijnelijk verholpen.

Achja, over het algemeen doet mijn moederbord het goed. Het zou me echter niet verbazen als mijn moederbord de oorzaak is voor de problemen met mijn eerste set geheugen, 2 reepjes OCZ BH5, die op een gegeven moment niet meer werkten op lagere spanningen en ook niet meer goed overklokten. Wellicht is het ook wel de oorzaak voor de vroegtijdige dood van mijn eerste set crucials.

Maarja, dat blijft altijd een beetje gokken ben ik bang.

[ Voor 9% gewijzigd door Aapenootjes op 04-01-2007 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:26

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

aapenootjes schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:01:

Ik heb al 2 keer Crucial Ballistix PC4000 onder garantie laten vervangen, omdat het langzamerhand aftakelde. Ik doe niet eens meer aan overklokken vanwege problemen en het draait op default spanning. Het lijkt wel of dit mobo het Crucial geheugen langzaam afbreekt.
Momenteel zit er Corsair VS pc3200 in en dat gaat nog steeds goed. Het Crucial spul zit nu in een andere pc met ander mobo en lijkt het ook te houden.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Die foute Crucial repen gaan in alle mobo's dood als dat oudere revisie's zijn (TD en eerder).
Ook schijnen die TD1 setjes soms toch nog kapot te gaan, ondanks dat dit de beter revisie zou zijn.

De nieuwste reepjes Ballistix Z503 worden nu geleverd met Micron 5B-F chips (al kom je sporadisch reepjes tegen met Micron 5B-G chips)

Omdat de TD1 revisies (juiste PCB versie, alleen nog steeds Micron 5B-D chips) soms toch nog kuren vertoonde, heeft Crucial (lees: Micron) besloten om gewoon voor zeker te gaan en zijn ze gestopt met de 5B-D chips en wordt er 5B-F gebruikt.

Micron 5B-F is helaas wel wat minder dan 5B-D

Om 275 @ 3-3-3-8-1T te doen met Micron 5B-F heb je wel al snel 2.80-2.85v nodig

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

ik heb helaas de AD 0 revisie met de laatste official bios en heb nu g.skill tccd 440 mem in oranje sloten.
Volgens cpu-z zou het std op 3-4-4-8 @ 275 booten en draaide volgens de eigenaar 300 mhz @ 2,5-3-3-6

Ik zit helaas al op 2,8V (260+) dit vindt ik persoonlijk voor een 24/7 echt het max.

Maar ik hoor verschillende mensen zeggen dat je wel tot 3,0V kan en met nieuwere chips zelfs hoger. Alleen vraag me af of mensen dat ook daadwerkelijk voor een 24/7 draaien (met koeling offcourse)

Tot hoeveel V is het verstandig om deze gskill reepjes uittetesten ?
Miss nog een optimized bios ?
Deze repen moeten toch minimaal 2,5-4-4-7 @ 275 halen ?

Ik weet dat dit geen geheugen topic is, maar aangezien alle gskill topics enz verouderd zijn.
Ga ik daar geen oude meuk crunchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Laatst online: 00:49

Dark

who tweaked the light?

DFI-Street heeft de deuren gesloten, kennelijk door problemen met de sponsoring door DFI.
hopelijk is dit tijdelijk om de boel onder druk te zetten ...

http://www.dfi-street.com/forum/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ik moet er nog even bijzeggen dat zojuist mijn 12V lijn een mega dip heeft gehad.
Hij was al aan de magere kant 11,7V min ( ik heb 2 aparte lijnen ) maar ernet dropte die naar de 11,4V.

Dus eerst maar een andere voeding voordat ik echt weer verder kan testen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Dark schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:58:
DFI-Street heeft de deuren gesloten, kennelijk door problemen met de sponsoring door DFI.
hopelijk is dit tijdelijk om de boel onder druk te zetten ...

http://www.dfi-street.com/forum/index.php
Nou ja, WTF?! :o Wat een stelletje *****

Nu komt de ware aard van DFI HQ dus eindelijk naar naar voren. Stelletje zakkenvullers! :r

Gewoon een heel forum dicht waar echt talloze topics in staan met nuttige informatie.

Ik zou zeggen spui je gal naar deze drie emailadressen:

Frank Wong - DFI USA Support Manager
frankwong@dfiweb.com

Ed Huang - Head of North American DFI Operations:
edhuang@dfiweb.com

YC - CEO of DFI (Taiwan):
YC@dfi.com.tw

[ Voor 31% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-01-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
WTF :S

Als dat forum dicht blijft, geen dfi voor mij meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Same here, wel leuk hoort die OC-mobo's die ze maken. Maar je hebt gewoon goede support of een bron van info nodig. Net gemaild naar bovenstaande emailadressen en ze dat ook even duidelijk gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb een klein berichtje gestuurd. Ik denk dat het wel weer goed komt.
Maar wat wouden jullie dan? Epox? Voor de rest is er nauwelijks wat waarmee je echt lekker OC't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien komt DFI zelf met een forum? Laten we in ieder geval hopen dat DFI street weer open gaat. Daar is echt zo veel info te vinden wat ik echt nergens anders kan vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Er schijnt meer aan de hand te zijn tussen DFI HQ en DFI Street. Ik zie DFI HQ niet zomaar een nieuw forum in de lucht gooien, denk dat ze het geen ene ruk intereseert namelijk
One technician on DFI street got fired and another good one is about to get pulled as well due to financial issues.

if you read any of this thread, you'd see more than a few phase users, so you should maybe read instead of just posting something without actually knowing what it is you are talking about.

from my posts so far, you are dead wrong that I am mad at the world, and should refer to the previous paragraph about reading before running off at the fingers (mouth) about what you THINK I am doing.

mad at the world?

no

worried about my job and rgone's job?

more than you can imagine.

they've already let go Jacky, head of our USA division. If I hadn't stepped up and actually called him and alerted him, he would have shown up tomorrow to work to find out he was fired...surprise surprise! Instead, he resigned before he could be insulted and embarrassed. They are trying to get rid of me and rgone because we cost too much money...which would leave you a total of TWO tech support persons in all of North America...and one of them is barely fluent in english, and neither of them know diddly-squat about overclocking and more importantly neither know diddly-squat about what YOU, the overclockers, want, nor do they know your mindset, your wishes, etc.

No one in TW has a clue except Oskar, and he's in his own little insulated world where he tests hand-picked cpu's and hand-picked ram on his own hand-made motherboards then can't figure out why we and thousands of customers can't get something to work (because we didn't use a $1200 cpu and $600 hand-picked RAM like he did).

If Rgone and I are no longer around, you will see a huge huge huge shift in how things go as customers. DFI will no longer have someone like us around to inform you of the reality of situations, no longer will we be around to help you, answer your questions, teach you the ins and outs of what these boards can do (or even must be done with/to them to get them to work proper right out of the box).

You'll lose this forum and end up having to send support email requests directly to either whats left of the USA office (where again you will get 1 fluent english speaking tech who knows next to nothing about overclocking, and one semi-fluent english speaking tech who knows absolutely ZERO about overclocking), or to TW support who will do to you what they've always done...send a screenshot back showing cpu-z and a single 3dmark2001 or 2005 etc benchmark and the famous quote they always give "it works for us".

It's bad enough you have to wait months and months, and sometimes never, to get a bios update to fix a problem.

Go to the ATI AMD section and find out how wonderfully happy customers are that the CFX3200-DR is still not working properly, the RDX200 never did work properly, and there's still no fix, and never will be a fix.

Then talk to those who purchased the NF3 939 Ultra-D (and at the same time, take a wonder as to why only about 100 of them were sold in USA before we told them to pull them as we wouldn't support them here).

Rgone and I are honestly the small, thin support that keeps DFI going, and keeps you guys feeling secure enough to keep purchasing these complex, finicky boards.

Imagine now how you'll feel without us around.

Most of you probably won't give a crud either way...at first....until all of these things that you are used to and comfortable with (this forum, how we do things, how we help support you overclockers) are gone, and you are left with a simple email address and you try to explain to non-overclockers, non-tweakers, and mostly non-english speakers why your complex setup that cost you $1000+ won't work properly....and then you try to decipher the reply that you get...

mad at the world?

no

worried about our jobs?

most definitely

taking it out on the forum?

no

watching DFI destroy themselves over the last 2+ years after we had the top spot in the market because of horrible decisions and elitist attitudes that Rgone and I are stupid americans and know nothing about the industry?

yeah, it's frightening...especially when you see everyone else that has pretty much followed this same path before us (Epox anyone? there's many more examples if you really really want me to list them out for you).

being a jerk to you?

no

being realistic even if it's brutal and gets me in trouble or even fired?

that's just who I am. I tell you the truth, you decide if it's true or if you somehow know more than I do about what is going on and run your yap trying to convince others that you are a know-it-all and I am foolish.

The truth is the truth, whether you accept it or not.
http://www.overclock.net/...s/144579-dfi-trouble.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb ook een mailtje uit de deur gedaan, al denk ik niet dat het veel zal helpen. Eigenlijk ga ik er vanuit dat ze het toch niet lezen. Maar achja, je weet maar nooit.

Ik kreeg net antwoord:
Dear Customer,

Thanks for your E-mail. First of all, www.dfi-street.com is owned by Mr. Travis Hill (Angry_Game). We paid him as a contractor to support our customers on his forum for years. Recently, he posted some improper message on the forum that hurts the relationship between us (he and DFI). We’ve got no choice but to terminate the contract with him starting from 1/4/07. We’ll have another forum to support DFI M/B users. We’ll put the link on www.dfi.com when the new forum is ready.

Thanks again

Frank Wong

DFI San Jose
Dus toch een nieuw forum, het verbaast me.

[ Voor 66% gewijzigd door Aapenootjes op 06-01-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zelfde antwoord gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus Angry_Game is stout geweest, en forum ging gelijk plat? Beetje zwak van DFI :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:53:
Dus Angry_Game is stout geweest, en forum ging gelijk plat? Beetje zwak van DFI :z
Moeilijk oordelen wanneer je niet weet waar het precies om gaat. Misschien zijn er wel talloze waarschuwingen aan vooraf gegaan en is Angry_Game volledig zijn boekje te buiten gegaan.

Hebben we überhaupt enig zicht op de posts waar het om zou gaan? Je leest van Angry_Game een min of meer totaal ander verhaal namelijk.

Een nieuw forum dus. Ik hoop maar dat het de kwaliteit van het oude forum min of meer kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Dfi gaat nooit meer de dfi zijn die ze waren.
Als je de nieuwsberichten bij elkaar legt van de laatste jaren hebben ze een boel banen gekickt van mensen die toch wel top engineers waren. als je het mij vraagt willen ze een totaal andere weg in slaan. de overclockers scene zal wel te weinig geld opbrengen.

geld geld geld geld :z

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat verwacht je dan? Dat een bedrijf de producten waar te weinig winst op word gemaakt maar blijft maken tot zijn ondergang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Bor de Wollef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:09:
[...]

Wat verwacht je dan? Dat een bedrijf de producten waar te weinig winst op word gemaakt maar blijft maken tot zijn ondergang?
Ehh niet om het een of ander, maar DFI profileert zichzelf als DE maker van de beste overklokborden. Dan kan je niet opeens zomaar die groep klanten in de kou laten staan.
Wat ze nu doen is laten zien dat ze schijt hebben aan al die mensen die hun LanParty borden hebben gekocht. Vergeet niet dat zonder al die overklok records en OC-community, DFI een onbekende producent van doorsnee mobo's zou zijn

Dook er van de zomer niet een bericht op dat DFI zich meer wilde gaan richten op de industriele mobo's die ze maakten? Toen werd er wel meteen gezegt dat men niet de OC-mobo gebruikers zou vergeten, en was idereen weer gerust gesteld. Volgens mij slaat DFI nu toch die andere weg in.

Als dat oude forum maar gewoon weer online komt. Weet je hoeveel nuttige info dat forum bevat.

Wat betreft Angry Games. Geen idee wat er nu precies is gebeurt, maar hij heeft zich wel altijd hard gemaakt voor de overklokkers. De support van DFI HQ is inderdaad vrij nihil.
Ik heb ze ooit een gemaild over het belachelijke probleem op de CFX3200-DR dat je daar niet beide raid controllers kan activeren, omdat het bios te weinig ruimte heeft om beide raid biossen te laden.
Werd er gewoon gemeld dat dat niet aan het bios lag, maar dat het gewoon niet anders is en dat je maar 1 van de twee gelijk kan gebruiken

En dat terwijl dat probleem dus wel degelijk vrij makkelijk te verhelpen is met een bios update.
Ze hebben er bij DFI HQ gewoon geen zin meer in om tijd en geld te besteden aan de problemen.
Het hele Uli chipset probleem verhaal op de CFX3200-DR is al helmaal te gek voor woorden.

[ Voor 21% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-01-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-09 13:09
Was Oskar Wu niet al weg bij DFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Demon_Eyez schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:35:
[...]
Ehh niet om het een of ander, maar DFI profileert zichzelf als DE maker van de beste overklokborden. Dan kan je niet opeens zomaar die groep klanten in de kou laten staan.
Wat ze nu doen is laten zien dat ze schijt hebben aan al die mensen die hun LanParty borden hebben gekocht.
Is dat wel zo? Zoals te lezen in het bericht van DFI komt er namelijk gewoon een ander forum maar zal de man achter DFI street niet meer in dienst blijven. Aan elk verhaal zitten 2 kanten, in dit geval het verhaal van DFI en het verhaal van Angry_Game. Zonder meer info is het niet mogelijk dit soort conclusies te trekken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Bor de Wollef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:09:
[...]

Dat hoor je mij toch niet zeggen, maar dat kunnen ze wel hardop zeggen tegen hen klanten .. ipv soort ruzies te maken met je eigen personeel.

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Bor de Wollef schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:44:
[...]

Is dat wel zo? Zoals te lezen in het bericht van DFI komt er namelijk gewoon een ander forum maar zal de man achter DFI street niet meer in dienst blijven. Aan elk verhaal zitten 2 kanten, in dit geval het verhaal van DFI en het verhaal van Angry_Game. Zonder meer info is het niet mogelijk dit soort conclusies te trekken imho.
Hij is niet de enige die inmiddels weg/onslagen is.
Los daarvan, als je ziet hoe de support van de CFX3200-DR geregeld is, die echt wel de nodige problemen heeft, kan je wel degelijk de conclusie trekken dat het ze in Taiwan allemaal niet zo veel meer intereseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

krijg wel een soort ov-staking gevoel bij de forum-is-down actie van dfi-street... prima drukmiddel hoor, maar gewoon jammer dat het over de ruggen van de trouwe gebruikers wordt uitgevochten, terwijl die er niks aan kunnen doen, behalve klagen bij hogerhand ...

op deze manier is niet alleen de toekomst van dfi onzeker, maar is ook de bestaande support en reeds opgebouwde kennis in 1 keer zo goed als verdwenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Zou het ook iets te maken hebben met de C2D vs. A64?
Zij hadden altijd de beste A64 moederborden...toen kwam Intel redelijk onverwacht met de C2D die totaal pwnde...AM2 was dus al gelijk dood...
Wat ik probeer te zeggen is dat ze misschien teveel op AM2 hebben gerekent en ook helemaal geen fatsoenlijk Socket 775 (OC) board hebben gemaakt en daardoor dus een heleboel geld mislopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Tja zijn denk ik allemaal duiten in het zakje; c2d, ati/uli debacle, nvidia 590 abortion, nichemarket, hoog percentage rma (door veel te strakke auto bios settings)... en wat hadden we nog meer voor tegenslagen ...
En dat in een markt waar het toch al dringen voor een plekje is en waar de concurentie klaar ligt om de vinger op de zere plek te leggen... dfi is niet zo'n grote speler, dus ik denk dat ze ondanks hun prijzen zich niet veel tegenwind kunnen permiteren.

Eigenlijk zouden de fans zich in moeilijke tijden achter de producent moeten opstellen, maar dat wordt na het wegvallen van de support die dfi-street bood wel erg moeilijk, dus ik denk dat dit wel een hele dikke nagel in de kist van dfi is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 15:09

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Even een vraagje, ik heb hier nu gewoon standaard geheugen in mijn DFI Ultra D. En ik heb een Zalman 7700 Cu koeler. Nu wilde ik mijn geheugen gaan vervangen door dit setje: Corsair TWINX2048-4000PT is het mogelijk om deze in de oranje sloten te doen? Maakt het veel uit of het in de gele of oranje sloten zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

michaelvt schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:21:
Even een vraagje, ik heb hier nu gewoon standaard geheugen in mijn DFI Ultra D. En ik heb een Zalman 7700 Cu koeler. Nu wilde ik mijn geheugen gaan vervangen door dit setje: Corsair TWINX2048-4000PT is het mogelijk om deze in de oranje sloten te doen? Maakt het veel uit of het in de gele of oranje sloten zit?
ja, lees de topicstart?

[ Voor 8% gewijzigd door MadMarky op 07-01-2007 18:30 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 15:09

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Topicstart had ik gelezen ja, maar daar stond over corsair geheugen met LEDS, en ik wist niet of dit geheugen nu dezelfde hoogte had. Dan nog de tweede vraag, is het beter om het in de gele of oranje sloten te doen? Want hier zitten geen TCCD chips op, maar ook geen winbond of iets dergelijks. Het is UCC, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Gewoon proberen. Ik heb Hynix D5 chips ofzo, dus ook maar geprobeerd, geel boot niet, dan rood. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

oranje :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Hierbij het nieuwe forum van DFI:
http://csd.dficlub.org/pgpbb2/index.php

Rgone is de Admin

Zo te zien beginnen ze met een schone lei.
Fijn, alle nuttige info dus weg |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Daar was ik al bang voor. Jaren aan erg nuttige en zeldzame info is nu dus niet meer te bereiken wanneer de berichten uit het oude forum niet meer over gaan.

Handige url ook 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 08-01-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Saturnus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:46:
Ik heb een klein berichtje gestuurd. Ik denk dat het wel weer goed komt.
Maar wat wouden jullie dan? Epox? Voor de rest is er nauwelijks wat waarmee je echt lekker OC't.
Vroeger was er Abit die lekker clockende bordjes maakte en redelijk goede support gaf. Maar na het vertrek van Oskar Wu naar DFI en wat gesjoemel bij Abit is het bergaf gegaan. Gelukkig zijn ze terug goed bezig en hebben ze enkele bordjes die best wel aardig clocken. Al is het momenteel nog niet de Abit van vroeger. Hopelijk komt daar wat verandering in.
Epox is de laatste jaren inderdaad ook aan een opmars bezig. Anders zou ik ook niet meteen weten wie er nog echt overblijft. Je zou Asus kunnen noemen maar ik snap nog steeds niet waarom die gasten zo populair zijn. Hun support lijkt echt nergens naar.
waterking schreef op zondag 07 januari 2007 @ 11:44:
Dfi gaat nooit meer de dfi zijn die ze waren.
Als je de nieuwsberichten bij elkaar legt van de laatste jaren hebben ze een boel banen gekickt van mensen die toch wel top engineers waren. als je het mij vraagt willen ze een totaal andere weg in slaan. de overclockers scene zal wel te weinig geld opbrengen.

geld geld geld geld :z
Tja, DFI is ook nooit echt super geweest :) Ze hebben onder andere dankzij Oskar Wu enkele topbordjes gemaakt maar voordien was het ook maar een onbeduidend moederbordfabrikantje waar niet velen iets van hadden gehoord. De echte naamsbekendheid kwam door hun goede nF2 en nF4 plankjes en de vele "bling-bling". Maar soms viel het toch echt wel op door hun aanpak van bepaalde problemen dat het nog steeds geen grote speler is. Al hebben ze wel een goede gok gedaan door zich op de overclockmarkt te storten en borden te maken speciaal voor overclockers. Deze zogenaamde kleine markt heeft hen geen windeiren gelegd maar ik vrees dat ze het nu wat verkeerd aanpakken. Zoals die speciale DFI nF4 Venus van een tijd terug die gewoon te duur is voor de meerwaarde die de plank maar biedt. Net als veel bedrijven die groeien, luisteren ze wat minder naar wat de consument wil en proberen ze hun winst te maximaliseren. Hun support voor de Westerse landen was al niet bijster groot. Gelukkig hadden we DFI Street maar er zal daar wel iets verkeerd gelopen zijn. En niet enkel DFI zal een fout gemaakt hebben hoor. Maar ze mogen niet vergeten dat DFI Street een grote naambekendheid heeft en hen eigenlijk wel kan kraken. Ze hadden die site eigenlijk al moeten overkopen en het iets professioneler aangepakt hebben. Die site is/was voor DFI veel waard. Niet alleen qua info die nu misschien verloren gegaan is maar vooral qua gebruikers en dus klanten. Maar zoals ik al zei is DFI geen grote speler. Als de gebruikers nu te lang moeten wachten op een nieuw forum en intussen bijna geen support krijgen, zullen velen afhaken. Ik had trouwens al sinds 2005 ondervonden dat de support van de nF4 al op een laag pitje gezet was. Natuurlijk kan je niet eeuwig blijven ondersteunen maar binnen de relatief kleine overclockmarkt is support wel redelijk belangrijk.
Vandread schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:43:
Was Oskar Wu niet al weg bij DFI?
Ik heb een tijdje terug gehoord dat iemand van DFI overgestapt was naar Epox. Sommigen zeiden dat het Oskar Wu was. Maar ik heb geen idee of het zo is. Het verwonderde me wel om z'n naam terug te zien in die quote van Demon_Eyez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
DFI is sinds m'n eerste nF2 plank altijd favoriet geweest, nu nog steeds wat overklokken betreft. Zoals de zaken nu liggen ben ik wel terughoudend een DFI opvolger te kopen voor m'n CFX3200.
Kijk naar dat bios van de CFX3200 en van bijvoobeeld de aankomende 680i plank.
Er zitten zo ontiegelijk veel opties in die biossen om te fine-tunen, daar kom je gewoon niet meer uit zonder een goed support- en infoforum.

Ik vraag me inmiddels ook af of Oskar nog wel bij DFI zit.
Het verbaast mij niet dat DFI er het bijltje bij neer gooit. De man waarop het hele bedrijf zo'n beetje liep is weggegaan (Oscar WU) en is vertrokken naar wat ik hoorde Epox. Nu dat "THE MAN" weg is kan niemand het overnemen schijnbaar. Dus nu heeft hij de reis afgelegd: Abit----->DFI---->Epox.
Onderstaande link was toendertijd (september 2006) wel een gerucht, maar het is inmiddels allemaal een stuk aannemelijker geworden:

Gerucht DFI stopt met desktop moederborden
http://www.hardware.info/...met_desktop_moederborden/

Aan de andere kant, OCZ kwam wel afgelopen maand uit met OCZ Special DFI XTC ram voor de LANParty UT NF590 SLI-M2R.
Lijkt me dat zij toch wel contact hebben met DFI en dat zij wel vertrouwen hebben in DFI.

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum DFI Special
http://www.ocztechnology....6400_platinum_dfi_special

[ Voor 30% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-01-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Laagvliegerke schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:04:Zoals die speciale DFI nF4 Venus van een tijd terug die gewoon te duur is voor de meerwaarde die de plank maar biedt.
Hey die heb ik wel lekker gekocht ja :P Was echt "OK deze moet ik hebben" voor mij en had nieuwe PC nodig dus ach waarom niet :+

Verder is het allemaal standaard Taiwanese houding tegenover werknemers en als het DFI niet is komt er wel een ander merk voor in de plaats ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik dit gezellge topic zo verstoor, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb deze winter een leuke A64 3000+ op de kop kunnen tikken.
Ik was al in het bezit van een DFI NF4 Expert, dat samen met het vorige wordt dus overclocken :)

Ik ben op het gebied van subzero redelijk onervaren, maar op lucht kwam ik tot 3271 MHz (klik) met een Zalman 9500. Natuurlijk wil ik harder gaan, maar dat lukte niet (ben wel erg tevreden over deze CPU hoor O-) ). Met een lagere CPU-mp als 9x bleef ik telkens hangen bij ~370 FSB.
Misschien dat het gewoon de max van het bord is, maar de meeste timings in de bios staan nog op auto. De Genie-bios staat in het bovenste rijtje met de cas latency enz. allemaal wel netjes ingesteld, maar het 2e rijtje (na de setting met 4 digits, idle cycle timer geloof ik) wordt het mij allemaal wazig. Ik snap niet wat iedere timing doet. Kunnen jullie mij bepaalde timings adviseren voor hoge FSB? Performance maakt mij niet veel uit, stabiel zal hij toch niet zijn.

Mijn ram is gerate op DDR400 2.5-3-3-8. Ik kan het met redelijk gemak tot DDR500 krijgen op 2.5-3-2-8-1T. Boven de DDR500 heb ik meer dan 3V nodig en dat durf ik niet aan.

Het is een DFI NF4 Expert met de standaard BIOS erin vanuit de winkel (bios datum 7 dec 2005). CPU: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=154314, hopelijk staat hier alles wat je ervoor nodig hebt. Ik durf hem maximaal tijdelijk 1.8 vCore te geven, echt niet meer. NB is gekoeld door een zalman blokje met 80mm fan erop, die blijft ook wel koel, dat voltage kan ook omhoog. Kan iemand me helpen met deze instellingen in de bios?

Ik draai nu: 2.5-3-3-7-3-3-1-12-18-3 auto auto (enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

1.8 Vcore?? Beetje teveel voor lucht ..

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het is niet 24/7, dus zolang de temp. goed zit zal het wel goed gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k8skaaay schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:30:
Ik durf hem maximaal tijdelijk 1.8 vCore te geven ;)
ff overclocken, kijken tot hoe hoog hij echt kan en terug naar waar hij nu op draait (250x9 op 1.4V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sain onez schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:52:
een beetje X2 3800 zal zonder voltage verhoging op 240x10 kunnen draaien als je daarbij de 5/6 (333mhz) ram devider neemt gaat dit weer perfect op 200mhz zoals het hoort.. weinig spannends aan, maar zal wel goed werken ;)
Bij 240x10 op 5/6 boot het systeem niet ( op moment dat Windows moet beginnen te laden reset de PC zich). Een voltage verhoging zou wellicht kunnen helpen. Hoe kun je dit het beste aanpakken (minimale verhoging en dat herhalen tot een bepaalde waarde?). Wat is het risico van een minimale voltage verhoging?
Wat vind jij het max?

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 10-01-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
www.dfi-street.com krijgt een heropening. Nu is er dus het officiële DFI Forum dat totaal leeg is en het nu 'niet meer officiële' forum met alle oude topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Hoort dit topic niet over OC-939-Ervaringen te gaan?

Maak anders even een apart topic aan met "Wat gebeurt er bij DFI" ofzo.. Komop mannen :)

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Om nou een apart topic voor deze (hopelijk) eenmalige gebeurtennis te maken is ook weer niet nodig...over een week zal alles wel weer normaal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
k8skaaay schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:42:
Hoort dit topic niet over OC-939-Ervaringen te gaan?

Maak anders even een apart topic aan met "Wat gebeurt er bij DFI" ofzo.. Komop mannen :)
Lijkt me overdreven. Momenteel is dit nog het enige hot-topic van DFI spul. Af en toe off-topic over de fabrikant lijkt me niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een ideetje hoe ik een hogere FSB kan draaien door timings aan te passen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Die onderste timmings zijn niet zomaar voor te kauwen, en de kans dat je daardoor een hogere OC krijgt is ook redelijk klein. (Tenzij je je mem. als factor nog niet uitgeschakeld had.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kans dat het daardoor lukt is dus redelijk klein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Naar mijn ervaringen wel ja. Het is alleen om je mem. nog even fine te tunen. (Tenzij er de meest idiote waarden ingesteld staan natuurlijk. :P )
Wat nog wel handig is om te weten: Max Async Latency moet ongeveer 1.5-2 hoger zijn dan de Read Preamble Time. Maar dit is dus niet om hoger te kunnen overklokken.

In dat geval sorry voor de verkeerde info.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 12-01-2007 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Max Async Latency en Read Preamble zijn juist wel van belang bij het overklokken van de HTT bus. ik zeg nadrukkelijk HTT bus want ook al draait je ram met een divider op 250MHz en je HTT bijvoorbeeld op 330 HTT , dan gelden de regels van 300-330HTT zoals hieronder beschreven.

Eventueel moet MAL (Max Async Latency) hoger ( +1 à +2 extra) worden ingeteld als er 4 dimm itt 2 dimms word gebruikt

Voor 2 dimms (settings kunnen wel verschillen afhankelijk merk mobo en ram):
HTT 200 - 250 RP 5 MAL 7
HTT 250 - 300 RP 6 MAL 8
HTT 300 - 330 RP 7 MAL 9
HTT 330 - 350 RP 8 MAL 10
HTT 350 - 380 RP 10 MAL 12
RP: Read Preamble Value

After any extended idle period, the memory bus has to be cleared of noise signals accumulated from picking up electromagnetic interference. This is done by sending a "dummy signal" called Read Preamble over the bus to flush out the electrical noise. Until the Read Preamble, the DQS receivers on the chipset are turned Off but they will be turned On in anticipation of the assertion of the DQS signal(s) by the memory devices. In other words, it is necessary to make the preamble long enough to allow turning On of the strobe receivers, otherwise, whatever comes down the bus will not be recognized as data.

MAL: Maximum Async. Latency Value

The asynchronous latency specifies the round trip loop time from the CPU to the farthest DIMM in the memory system and is mostly influenced by the trace length to the memory slots. Other factors that play into the Async. Latency are the memory load and frequency. Recommended values are as follows:

9 ns for system configurations of 8 Registered PC 2100 DIMMs,
8 ns for Registered PC2700 and PC3200 DIMMs
7 ns for unbuffered PC 3200 DIMMs (3 - 4 DIMMs)
6 ns for unbuffered PC 3200 DIMMs or faster (1 - 2 DIMMs)
extra leesvoer: http://www.lostcircuits.com/advice/bios3/6.shtml :)

[ Voor 51% gewijzigd door Demon_Eyez op 12-01-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een korte vraag die ik wellicht hier snel beantwoord kan zien: als je de bios van een Ultra-D upgrade blijven dan de gesave-de bios settings (setting 1 tm 4) bewaard of dien je die ook weer opnieuw te maken?

Mijn huidige bios ondersteund de 11/12 divider niet namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 16-01-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het blijft wel bewaard, maar zoals in de TS te lezen is, is het aan te raden om na een Flash een BIOS Reset (kan vanuit de BIOS zelf) te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Saturnus op 16-01-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks voor het snelle antwoord. De vraag is dan of een bios reset ook bankje 1 tm 4 van de gesavede config reset of dat dit bv in een andere eeprom word opgeslagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 16-01-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Je bedoelt die CMOS Reloaded? Ik weet bijna zeker dat dit blijft staan. Maar als je gewoon je belangrijke settings op papier/foto zet maakt het toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik doelde idd op CMOS reloaded. Idd zou ik alle settings op papier kunnen zetten maar vind dat niet erg handig gezien ik dan 4x alle settings moet noteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tjah, ik flashte steeds via windows...en het bleeft dacht ik wel staan. Ik heb al me settings gewoon in me hoofd staan. :) Foto's moet toch lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Foto's is inderdaad een goede tip. De CMOS Reloaded settings blijven wel staan maar zijn niet compatible met een nieuwe bios ben ik net achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Bor de Wollef schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 21:02:
Thanks voor het snelle antwoord. De vraag is dan of een bios reset ook bankje 1 tm 4 van de gesavede config reset of dat dit bv in een andere eeprom word opgeslagen.
blijft gewoon staan... de enige manier om dat leeg te maken is zelf wissen met standaard instellingen.
pas wel op dat je niet de settings van een andere biosversie doorelkaar haalt na het flashen van je bios, want dat schijnt wel problemen te kunnen geven.

edit: oh beetje laat :D ... nevermind...

[ Voor 3% gewijzigd door Dark op 17-01-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dark schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:33:
[...]

blijft gewoon staan... de enige manier om dat leeg te maken is zelf wissen met standaard instellingen.
pas wel op dat je niet de settings van een andere biosversie doorelkaar haalt na het flashen van je bios, want dat schijnt wel problemen te kunnen geven.
Lol, idd net te laat. Gelukkig makkelijk op te lossen met een clear cmos actie. Nou eens kijken of ik verder kom met OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:27
Ik heb 2x 256mb Twinmos op het bordje die op dual channel lopen. Als ik er een reepje van 512mb Corsair bij prik dan start de pc niet op (fans draaien, maar beeld blijft zwart).

Weet iemand wat dat kan zijn?

Het is trouwens allemaal PC3200 geheugen. Wat ik me ook afvroeg is waar ik kan vinden welk geheugen er allemaal in kan zetten. Kan ik b.v. PC6400 geheugen erin zetten, en is dat erg veel sneller dan PC3200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

heb jij ddr1 PC6400 dan ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand dat? :?

DDR1-800 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Ja een hele stapel.

Normaal reageren is ook een optie, heb me al erg lange tijd niet met pc's bezig gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakkuiken schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:58:
[...]

Ja een hele stapel.

Normaal reageren is ook een optie, heb me al erg lange tijd niet met pc's bezig gehouden.
NOFI hoor, maar het komt niet erg duidelijk over, je vorige post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 18:00:
[...]

NOFI hoor, maar het komt niet erg duidelijk over, je vorige post ;)
Mischien handiger dat je dan meteen zegt dat je het niet snapt ipv zo'n post hierboven. Maar als je goed kijkt zie je er twee vragen staan. Mischien heb je wel een antwoord op de eerste!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van DFI borden is bekend dat in de oranje sloten sommige soorten geheugen beter werken en in de gele werken andere weer beter (denk aan BH-5 en TCCD chips). Het kan zijn dat sommige geheugenlatjes zelfs helemaal niet werken in de sloten, en daardoor detecteert de BIOS geen RAM en boot dus niet. Ik denk dat dat aan de hand is.

ik had het idee dat je er DDR2 in wou gooien, dat kwam nogal vreemd over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:18

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft iemand ITE Smartguardian werkend onder Vista? De setup blijft hangen, en als ik de file los run krijg ik een error over een missende DLL (die gewoon in dezelfde dir staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Even een opmerking op michel post :

Voor TCCD is oranje toch bedoeld ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

WoutF schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:03:
Heeft iemand ITE Smartguardian werkend onder Vista? De setup blijft hangen, en als ik de file los run krijg ik een error over een missende DLL (die gewoon in dezelfde dir staat).
Waarom zou je uberhaupt Smartguardian willen draaien dan? Onder XP is het ook gewoon een brak progje waar je niets mee kunt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
MadMarky schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:06:
[...]

Waarom zou je uberhaupt Smartguardian willen draaien dan? Onder XP is het ook gewoon een brak progje waar je niets mee kunt.
Temps uitlezen en CPU+mobo fan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik zie de laatste dagen vaak de volgende teksten in mijn Event Log (nadat mijn computer vastgelopen is)
The description for Event ID 7 from source nvraid cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:
The device, \Device\Harddisk1\DR1, has a bad block.
Als ik de HDD dan scan en repair (zaten idd een paar foutjes in) gaat het de volgende dag weer mis :{

Kan die RAID controller zomaar kuren krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Insaniti schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:42:
Even een opmerking op michel post :

Voor TCCD is oranje toch bedoeld ?.
TS: \[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

* geldt niet voor de dfi nf4 sli-dr expert... bh5 werkt niet eens in de gele sloten, en juist weer wel in oranje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

WoutF schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 01:14:
[...]

Temps uitlezen en CPU+mobo fan regelen.
Daar kun je ook SpeedFan voor gebruiken, draait prima onder Vista.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ik heb deze week toetsweek, ik wil wel ff proberen een nieuwe TS te maken voor deeltje 9, is dat n ideetje? of blijven we liever hierzo doorgaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hallow beste mensen,
ik heb mijn DFI NF4 Lanparty UT Ultra-D (kan zijn dat het in een andere volgorde moet :P) nu een jaar ongeveer, en ik begin steeds meer last te krijgen van mijn USB poorten / controllers.
Eerst dacht ik dat het aan mijn muis lag (MX518) maar na deze met een vriend omgewisseld te hebben voor een G5, had ik deze problemen nog steeds.

Het probleem is dus dat de apparaten op USB random uitvallen. Ook als ik bijvoorbeeld mijn MP3 speler insteek, krijg ik de melding 'Dit apparaat werkt sneller als u het op een USB2.0 poort aansluit'. Dit heb ik dus bij ELKE USB poort :?

Nu ik sinds kort een G15 USB toetsenbord heb, wordt het natuurlijk nog irritanter, omdat niet alleen de muis, maar ook het toetsenbord uitvalt. Het hangt dan voor ongeveer een seconde of 10 vast, en daarna werkt het weer.

Ik heb al met iemand van DFI hierover gemaild. Hij heeft me een bestandje genaamd 'Nvidia USB2.0 Drivers.zip' gestuurd, ik heb hiermee liggen kloten, maar dit heeft ook geen doel. Het gekke van dit bestandje is ook dat als ik hem opstart, hij wat files kopieert en dat was het. Geen verdere melding en niks.

Weten jullie hiervoor een oplossing? Of is de enige oplossing dat ik een USB2.0 PCI kaartje moet gaan halen en mijn onboard USB controllers dood kan verklaren? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nu je het zegt...ik heb dit in veel mindere vorm, bij intensief gamen (paar 100 toetsen per minuut + muis) freezen de controlls en loopt die (bij BF2 bijv.) een paar meter door...dit om het half uur denk ik.
Hoe staan jouw USB settings in de BIOS?

Bij mij als volgt:
OnChip USB: V1.1+V2.0
USB Memory Type: SHADOW
USB Keyboard Support: Enabled
USB Mouse Support: Enabled
USB Park Mode: Disabled
USB TD Reads: ISO Queue
USB Periodic Data Reads: ISO Queue
USB Asyn Data Reads: non-ISO Queue

[ Voor 33% gewijzigd door Saturnus op 27-01-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Saturnus schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:21:
Nu je het zegt...ik heb dit in veel mindere vorm, bij intensief gamen (paar 100 toetsen per minuut + muis) freezen de controlls en loopt die (bij BF2 bijv.) een paar meter door...dit om het half uur denk ik.
Hoe staan jouw USB settings in de BIOS?

Bij mij als volgt:
OnChip USB: V1.1+V2.0
USB Memory Type: SHADOW
USB Keyboard Support: Enabled
USB Mouse Support: Enabled
USB Park Mode: Disabled
USB TD Reads: ISO Queue
USB Periodic Data Reads: ISO Queue
USB Asyn Data Reads: non-ISO Queue
Vanalles al geprobeerd, zelfs op standaard (na bios reset) doet hij dit. Nu net een minuut geleden valt opeens mn G15 uit, vindt ie opeens LCD niet meer en niks :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ryan666 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 15:06:
Hallow beste mensen,
ik heb mijn DFI NF4 Lanparty UT Ultra-D (kan zijn dat het in een andere volgorde moet :P) nu een jaar ongeveer, en ik begin steeds meer last te krijgen van mijn USB poorten / controllers.
Eerst dacht ik dat het aan mijn muis lag (MX518) maar na deze met een vriend omgewisseld te hebben voor een G5, had ik deze problemen nog steeds.

Het probleem is dus dat de apparaten op USB random uitvallen. Ook als ik bijvoorbeeld mijn MP3 speler insteek, krijg ik de melding 'Dit apparaat werkt sneller als u het op een USB2.0 poort aansluit'. Dit heb ik dus bij ELKE USB poort :?

Nu ik sinds kort een G15 USB toetsenbord heb, wordt het natuurlijk nog irritanter, omdat niet alleen de muis, maar ook het toetsenbord uitvalt. Het hangt dan voor ongeveer een seconde of 10 vast, en daarna werkt het weer.

Ik heb al met iemand van DFI hierover gemaild. Hij heeft me een bestandje genaamd 'Nvidia USB2.0 Drivers.zip' gestuurd, ik heb hiermee liggen kloten, maar dit heeft ook geen doel. Het gekke van dit bestandje is ook dat als ik hem opstart, hij wat files kopieert en dat was het. Geen verdere melding en niks.

Weten jullie hiervoor een oplossing? Of is de enige oplossing dat ik een USB2.0 PCI kaartje moet gaan halen en mijn onboard USB controllers dood kan verklaren? :(
Delete een keer al je USB meuk voor de lol dan komt het goed denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 03:18:
[...]

Delete een keer al je USB meuk voor de lol dan komt het goed denk ik :)
Heb al weet ik niet hoevaak windows opnieuw geinstalleerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Not to be a party-pooper maar, jullie zijn al lang over de 1000 posts!!! :?

Gaat er geen deel 9 komen ofzo? Jullie zitten al bijna aan de 1500 posts, geen enkele mod die dit door heeft :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Nieuw deel is er inmiddels in overleg met onze vorige topicstarter.

Mijn dank voor het mogen gebruiken van de topicstart.

Linkje naar deel 9: Bor de Wollef in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

En verder in het volgende topic:
\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 9

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.