[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 6.261 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:07:
das vaag, ik kan gewoon in de oranje en in de gele me geheugen doen, 256 boven of onder maakt niks uit, het zelfde als met de 512 mb. Dus de enige oplossing is eigelijk 2x 512 maar nemen ?

Dat zou ik wel kloten vinden, waarom doen die 2 bovenste het wel en de 2 onderste niet :S
Als je het geheugen alleen in een oranje + geel paar steekt draai je sowieso al geen dualchannel, je wilt in ieder geval de gele of de oranje sloten beide vol hebben. En zoals ik al zei, het draaien met meer dan 2 repen kan problemen opleveren.
Trouwens, misschien is het handig om het handboekje eens te lezen?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien snap je nog steeds niet me vraag, Ik vraag dus er is dus geen oplossing? alleen als ik dus al me ram blokjes vol heb of 2 ram reepjes.

ik post hier wat als ik na google/en verder info dus boekjes readme wath ever heb gelezen.

Daul channel boeit me even niet op het moment, komt wel nieuw ram in,
dan zal ik maar even moet sparen voor 2x 1 gb wil het gelijk even goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
@CdD
Staan er nog bepaalde errata's in je bios uit? Als dat het geval is zet die eerst eens aan.
CdD schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:39:
Zeker een mooie koeler!

Maaar

Nou kijk ik op de Thermalright site, en daar staat dat die koeler NIET compatible is met DFI nForce4 mobo's |:(

Hier, check: Klik!

Iemand ervaring?
Beetje laate reply, maar ik kwam hem zelf toevallig tegen op de thermalright site.

Als je goed had gekeken gaat het wel, mits je de sli versie neemt.
Neem hier maar eens een kijkje.

[ Voor 77% gewijzigd door Aapenootjes op 28-11-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

WHQL? Ik heb altijd gewoon de normale drivers. Wat is er beter aan WHQL drivers dan?
aapenootjes schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 16:06:
@CdD
Staan er nog bepaalde errata's in je bios uit? Als dat het geval is zet die eerst eens aan.

[...]

Beetje laate reply, maar ik kwam hem zelf toevallig tegen op de thermalright site.

Als je goed had gekeken gaat het wel, mits je de sli versie neemt.
Neem hier maar eens een kijkje.
• Errata's? Ik keek net even in de search, op Google en op Wiki, maar ik kon geen duidelijke uitleg vinden.. Ik weet echt niet wat dat is.

• Die koeler, HR05 SLI, gaat sowieso niet passen bij mij, want m'n kast (TT Soprano) is te klein voor die koeler, nja er zitten allemaal kabels in de weg en ook de HD.

Ik heb denk ik wel al een oplossing voor als ik die NB koeler ga vervangen.
Ik zat gister ff te Googlen en toen vond ik opeens deze site: http://www.links.hr/phpBB...s=0&postorder=asc&start=0
Die gast heeft een VF700 gemod en op z'n NB geschroeft. Blijkt goed te werken, want zn NB is maar 28 graden..
(Misschien is dit al een x aan bod gekomen; sorry dan ;) )

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
CdD schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:14:
[...]

WHQL? Ik heb altijd gewoon de normale drivers. Wat is er beter aan WHQL drivers dan?

[...]

• Errata's? Ik keek net even in de search, op Google en op Wiki, maar ik kon geen duidelijke uitleg vinden.. Ik weet echt niet wat dat is.

• Die koeler, HR05 SLI, gaat sowieso niet passen bij mij, want m'n kast (TT Soprano) is te klein voor die koeler, nja er zitten allemaal kabels in de weg en ook de HD.

Ik heb denk ik wel al een oplossing voor als ik die NB koeler ga vervangen.
Ik zat gister ff te Googlen en toen vond ik opeens deze site: http://www.links.hr/phpBB...s=0&postorder=asc&start=0
Die gast heeft een VF700 gemod en op z'n NB geschroeft. Blijkt goed te werken, want zn NB is maar 28 graden..
(Misschien is dit al een x aan bod gekomen; sorry dan ;) )
WHQL zijn Microsoft Certified drivers.
Errata is aanvulling en/of wijziging.
Check m'n eerdere uitvoerige post in dit topic hierover en dan wordt het wel duidelijk:http://gathering.tweakers...message/25853657#25853657

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 14:04
Hallo mensen ik heb ook een vraag voor de mensen met een ultra-d, heb er zelf ook 1 alleen nu ik verschillende processors heb getest de laatste tijd kom ik erachter dat mijn mobo geen hogere htt slikt dan 300 =. En het moederbord zelf ook wel een coldbug lijkt te hebben. Heb al verschillende biosjes geprobeert verschillend geheugen. Kan het zijn dat ik toch een brakke revisie heb van de ultra-d :(

Hoop dat iemand ook zoiets heeft gehad en een oplossing heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Geheugen timings wellicht? Probeer eens 9.0 voor max async latency en 6.0 voor read preamble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb bij 325 het probleem dat mijn HT Bus dan niet meer 3x wil lopen (moet dus op 2.5x) misschien heb jij dat probleem al op 300? (wel erg onwaarschijnlijk, maar je weet het nooit. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Re-Activity schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:36:
Hallo mensen ik heb ook een vraag voor de mensen met een ultra-d, heb er zelf ook 1 alleen nu ik verschillende processors heb getest de laatste tijd kom ik erachter dat mijn mobo geen hogere htt slikt dan 300 =. En het moederbord zelf ook wel een coldbug lijkt te hebben. Heb al verschillende biosjes geprobeert verschillend geheugen. Kan het zijn dat ik toch een brakke revisie heb van de ultra-d :(

Hoop dat iemand ook zoiets heeft gehad en een oplossing heeft
Brakke revisie? Dat kan. Post anders even de revisie die je hebt. Ik heb/had zelf AD0, sinds deze versie zijn er heel wat problemen opgelost.

Die cold bug kan heel goed kloppen, had ik ook bij m'n San Diego 3700+ en nu ook bij m'n X2 4600. M'n Ultar-D en nook m'n CFX3200 hebben moeite om te booten met een hoge kloksnelheid, de hoogte van de HTT zelf is geeneens zozeer het probleem

Schakel anders Cool & Quiet in, dan kan je booten met een lagere multi en omzeil je het cold bug probleem.
Eenmaal in Windows stel je dan met bijvoorbeeld RMClock in dat je weer hogere muti gebruikt.

Voorbeeld zoals ik het had met C&C ingeschakeld op m'n Ultra-D en nu ook op m'n CFX3200:
Bios:
Startup FID is 8x
Startup VID is 1.30v
Hiermee start m'n PC op met 8x250 @ 1.30v. Dit is dus de snelheid en voltage van het systeem voordat windows wordt geladen.

MAX FID is 11x, dit zorgt ervoor dat Cool & Quiet nooit hoger dan 11x260 gaat.
CPU VID = AUTO, dit zorgt ervoor dat VID dmv van Cool & Quiet veranderd kan worden, maar ook dat je met een programma zoals RMclock andere VID's kan instellen.
VID Special Control staat op 113% , maar deze is pas van toepassing als Windows geladen wordt.

Windows
Met RMclock heb ik dan als max 11x260 @ 1.35v + 113% en als minimum 5x260 @ 1.1v + 113%.

Waar je rekening mee moet houden is het volgende: Zodra Cool & Quiet aanstaat in het bios, wordt er een andere VID tabel gebruikt . Alleen de VID's tussen 1.1v en 1.35v zijn te gebruiken.
Alles boven de 1.35v wordt niet gebruikt. Je kan wel met RMclock VID 1.525v kiezen, maar de vcore blijft dan gewoon op 1.35v. Daarom is het even puzzelen met de Special Control optie, dus dat percentage dat bovenop je gekozen VID komt.
Oh ja, niet vergeten dan de laatste proc driver van de AMD site te installen :)

Je probleem met hoge HTT. Netzoals Viss al zegt, zet Async Latency en Read Preamble eens wat losser. En zet DRAM Response Time op Normal, Fast is veel te veel gevraagd!
Die laatste optie zorgde ervoor dat ik van maximaal 305HTT opeens 350HTT kon doen :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Re-Activity
Ok dit zal ik vanavond is proberen. Ik had die coldbug met mijn 3700+ en 2 FX-57 van me leraar.

Hoop dat een van deze dingen mij nog iets verder kan brengen. >:)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Re-Activity schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:59:
Ok dit zal ik vanavond is proberen. Ik had die coldbug met mijn 3700+ en 2 FX-57 van me leraar.

Hoop dat een van deze dingen mij nog iets verder kan brengen. >:)
OMG Dat moet je met ons delen gewoon :D Vertel vertel snel !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Re-Activity
nero355 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:09:
[...]

OMG Dat moet je met ons delen gewoon :D Vertel vertel snel !!
Whaha

nou ik doe een ict opleiding ( johh ) en daar zit een leraar die hardware wel leuk vind....
Dus kwam ik op het idee om hem te vertellen dat ik wel eens een overclock workshop wou geven,
met zijn hardware natuurlijk. Dus toen begonnen zijn ogen te glinsterenen bleek hij een kast vol met hardware te hebben.... Nvidia Quadro kaarten 7900GTX'en 2 Fx-57 en dan nog allemaal geheugen etc...

De workshop zelf is toen wel geslaagd heb uiteindelijk daar een van de 2 in korte tijd op 3,6Ghz gekregen, alleen toen werden andere mensen ongeduldig vinden het blijkbaar toch niet zo leuk als ik >:)

maarja dat was het dus :P

btw nog een screenie van mijn 3700+ met oud geheugen, heb er nu tccd in zitten wat 250 kan klik

[ Voor 8% gewijzigd door Re-Activity op 30-11-2006 10:31 ]

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
NVT

[ Voor 100% gewijzigd door Sketchy op 30-11-2006 10:57 ]

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• CdD

CdD

Demon_Eyez schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:32:
[...]

WHQL zijn Microsoft Certified drivers.
Errata is aanvulling en/of wijziging.
Check m'n eerdere uitvoerige post in dit topic hierover en dan wordt het wel duidelijk:http://gathering.tweakers...message/25853657#25853657
Ik heb in de bios gekeken.
"Errata 94 Enhancement" stond op Disabled » Heb ik nu op Auto gezet
• ("Errata 123 Enhancement" stond op Auto » Heb ik zo gelaten, daar ligt het niet aan.)

Hopelijk werkt het :) We zullen het zien.. K#T. Die errata instellingen helpen niet.. :(

Btw: Zijn er eigenlijk meer mensen die dit probleem (dat de pc zomaar telkens reboot) hadden (of hebben)?

[ Voor 11% gewijzigd door CdD op 30-11-2006 18:34 ]

99pixels.nl

• Saturnus
  • Niet online
@Re-Activity
Haha leuk, wou dat er zulke lui hier waren...

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik kom nog eens piepen in dit topic :P
CdD schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:37:
Btw: Zijn er eigenlijk meer mensen die dit probleem (dat de pc zomaar telkens reboot) hadden (of hebben)?
Verhoog eens de spanning op jouw geheugen naar 2,7V of 2,8V. Dit valt nog perfect binnen de specs en ik denk dat jouw problemen hiermee opgelost zullen zijn. De geheugenspanning op dit bordje is nogal aan de lage kant waardoor er soms problemen optreden. Ook mijn Mushkin-geheugen met CH-5 chips had er last van. Vandaar dat ik dit weet ;) Het staat trouwens ook in de manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:07:
[...]

Ik heb het geheugen net binnen gekregen, echt heel snel dus. Het is terug gestuurd via UPS onder extreme priority.

Het geheugen wat ik nu heb:
BL12864Z503. 16TF2Y
batch: CL11173.F4

Ik ga het zo dadelijk proberen :)
Mijn setje begint nu ook kuren te vertoren.Krijg continu elke keer errors op precies dezelfde aantal MB's in Memtest. Zelfs 250MHz 3-4-4-8 @ 2.65v is niet errorloos.
Vanmiddag maar even Crucial bellen voor Replacement Kits.

Hebben die reepjes het nog lang uitgehouden, draai er al mee sinds februari dit jaar :o

Ben benieuwd hoe die nieuwe Micron chips het doen, want volgens mij heb jij nu ook Micron F en geen Micron D, los van het verbeterde PCB
16TD1 = Micron D chips
16TF2Y = Micron F chips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ze draaien bij mij nu al een paar weken stabiel op 270mhz, wel die 2.9v dus. Binnenkort zal ik proberen er nog wat meer uit te persen. Ik moet wel de neiging om de spanning steeds te verhogen weerstaan, heb wel een beetje heimwee naar mijn UTT dat vrolijk 3.6v trok :')

Maar ik ben er zo ook al heel tevreden mee, heb mijn cpu nu op 2430 (270x9) draaien op 1.45v. Ik weet zeker dat hij veel harder kan, maar dan moet er eerst maar eens fatsoenlijke koeling komen. (hoewel ik 2600 mhz ook al eens stabiel heb gehad met de boxed koeling :) ) Alleen heb ik nu niet zo'n zin meer in de herrie die het dan produceert.

Na mijn wintersport moet ik maar eens gaan kijken hoe het met de financiën staan, dan komt er hopelijk betere koeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het hier wel eens ter sprake gekomen, maar wanneer ik de htt in mijn BIOS op 301 zet krijg ik spontaan een rebootreeks. Ik heb nu mijn opteron 148 stabiel staan @3000.9Mhz en kan maar niet hoger, is hier iets in de trant van een BIOS-upate nodig?

htt 300
mp 10
ht3
Opteron 148
dfi lp-utd
OCZ ddr500 Winbond VX @250 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Laagvliegerke schreef op donderdag 30 november 2006 @ 21:49:
Verhoog eens de spanning op jouw geheugen naar 2,7V of 2,8V. Dit valt nog perfect binnen de specs en ik denk dat jouw problemen hiermee opgelost zullen zijn. De geheugenspanning op dit bordje is nogal aan de lage kant waardoor er soms problemen optreden. Ook mijn Mushkin-geheugen met CH-5 chips had er last van. Vandaar dat ik dit weet ;) Het staat trouwens ook in de manual.
Als ik de spanning verhoog naar 2.70V dan tript die pc.. :S

Ik sla de instellingen op in de BIOS, dan reboot ie, maar ik krijg dan een blauw scherm, maar vóórdat ik dat kan lezen reboot is alwéér. :S

Ik heb dat DFI bord nu net een week, maar ik ben er nu al helemaal klaar mee.. :N

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Eigenschappen van mijn computer, startup en nog iets, en daar kun je ergens aanvinken dat hij niet vanzelf herstart bij een blauw scherm. Kun je dat in elk geval lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 19:05:
Ze draaien bij mij nu al een paar weken stabiel op 270mhz, wel die 2.9v dus. Binnenkort zal ik proberen er nog wat meer uit te persen. Ik moet wel de neiging om de spanning steeds te verhogen weerstaan, heb wel een beetje heimwee naar mijn UTT dat vrolijk 3.6v trok :')

Maar ik ben er zo ook al heel tevreden mee, heb mijn cpu nu op 2430 (270x9) draaien op 1.45v. Ik weet zeker dat hij veel harder kan, maar dan moet er eerst maar eens fatsoenlijke koeling komen. (hoewel ik 2600 mhz ook al eens stabiel heb gehad met de boxed koeling :) ) Alleen heb ik nu niet zo'n zin meer in de herrie die het dan produceert.

Na mijn wintersport moet ik maar eens gaan kijken hoe het met de financiën staan, dan komt er hopelijk betere koeling :)
Ik wil ze straks met een zo laag mogelijk voltage en strakke timings op 260MHz krijgen dan zit ik precies op 11x260HTT en dan haal ik optimale uit m'n ram en proc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
CdD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:10:
[...]

Als ik de spanning verhoog naar 2.70V dan tript die pc.. :S

Ik sla de instellingen op in de BIOS, dan reboot ie, maar ik krijg dan een blauw scherm, maar vóórdat ik dat kan lezen reboot is alwéér. :S

Ik heb dat DFI bord nu net een week, maar ik ben er nu al helemaal klaar mee.. :N
Is het een nieuw bord? Of tweedehands gekocht?
Nou ja, het zou niet mogen zijn. Zit het geheugen in de gele sloten?
Wat zijn trouwens de rest van jouw specs?

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 03-12-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de DFI lanparty van magiel hier overgekocht. Maar nu heb ik een vraagje ik heb hem op casejunkies ook gestelt, zij dachten aan de max van cpu maar ik wil het toch nog even hier proberen
Ik heb een lanparty ultra D en een amd athlon 3500+ op water. Ik kwam zo op 2.8ghz maar dan. als ik ongeveer op 11x258 ben kan hij windows niet eens in komen, gewoon een freeze voordat hij windows vol geladen heeft. terwijl ik hem 2 fsb terug zet ik alles kan draaien van 3dmark etc.
Ik dacht dat het toch eerst wel vastlopers in iets als 3dmark moest geven en niet zomaar windows niet in kunnen komen.
geheugen staat op devider van 100, timings losser dan los 2T, cas 3 enz.
htt mp op 3x. Als ik op 10x 285 probeer loopt hij ook voor windows vast 10x284 kan ik 3dmark gewoon draaien.

misschien weten jullie iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Nou...welke voltages gebruik je? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh dom 8)7 1.8vcore 1.5 ldt en 1.7 gloof ik op chipset geheugen 2.8 maar dat doet er niet toe denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
VCore op 1.8v? Wil je die CPU kwijt ofzo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nouja kwijt, als ie niet warmer als 45 word dan maakt t mij niet uit. Ik wou alleen zeker zijn dat t niet de vcore was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat al is je CPU -200 graden, dan kan je er nog niet 2.5v opgooien ook al blijft de temp laag genoeg...het kan ook op die manier dodelijk zijn dacht ik...
Zet hem in iedergeval even op 1.6v en als het kan nog lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ooh dat wist ik niet, ik zal het eens proberen :)

edit: klaar, ik krijg nu een BSOD , liever iets dan niets , foutmelding is:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

stop: 0x00000050 (0xfffff8800193c99B, 0x0000000000000008 ,0xfffff8800193C99B , 0x0000000000000000

k ga maar even zoeken :)

edit 2: 't is dus me geheugen met memtest86 geeft hij errors. Dit vind ik wel raar fsb van 285 en devider van 100 komt noooit boven de 200 mhz uit. en dan op 2T timing..

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Laagvliegerke schreef op zondag 03 december 2006 @ 16:40:
[...]

Is het een nieuw bord? Of tweedehands gekocht?
Nou ja, het zou niet mogen zijn. Zit het geheugen in de gele sloten?
Wat zijn trouwens de rest van jouw specs?
• Het is een nieuw bord. Ik heb 'm bij Alternate gekocht (ingeruild i.v.m. defect Abit AN8-SLI mobo)
• Geheugen zit in de oranje sloten. (maakte weinig uit met mijn mem, toch?)
• Mijn specs:
-- Athlon64 3500+ Venice
-- 2 x 512mb Kingston HyperX (KHX3200AK2/1G)
-- Asus 7900GT
-- Tagan 480Watt
-- Maxtor 80GB IDE

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:08:
ooh dat wist ik niet, ik zal het eens proberen :)

edit: klaar, ik krijg nu een BSOD , liever iets dan niets , foutmelding is:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

stop: 0x00000050 (0xfffff8800193c99B, 0x0000000000000008 ,0xfffff8800193C99B , 0x0000000000000000

k ga maar even zoeken :)
Niet stabiel.
Je kan dus niet blijven draaien met de setting die je toen had...stel je draaide 10x284 op 1.8v stabiel en niet meer stabiel op 1.6v of lager, dan zou ik dus zeggen jammer maar helaas, maar dan maar even een setting zoeken die stabiel is op 1.55v. Veel minder gevaarlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
CdD schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:55:
• Het is een nieuw bord. Ik heb 'm bij Alternate gekocht (ingeruild i.v.m. defect Abit AN8-SLI mobo)
We kunnen even proberen de oorzaak van de instabiliteit te achterhalen. Maar indien het niet zou lukken, kan je hem dus normaal weer inruilen?
Jouw geheugen heeft CH-5 als ik het goed. Dit heb ik altijd gebruikt in de gele sloten zonder problemen. Probeer het eens, zou ik zeggen. Dat kan nooit kwaad hé! :)
• Mijn specs:
-- Athlon64 3500+ Venice
-- Asus 7900GT
-- Tagan 480Watt
-- Maxtor 80GB IDE
Ik zie niks verkeerd. :P ;) Over welke Tagan gaat het trouwens?
Heb je alle 4 de voedingskabels op het moederbord aangesloten? Dus de 24-pins ATX connector, de 4-pins ATX 12V-connector, de 4-pins HDD power connector (deze zit in de buurt van de IDE-connectoren en de nF4 chip) en de 4-pins FDD power connector (deze zit vlak naast het kleine PCI-e slot, boven het 1ste 16x PCI-e slot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Laagvliegerke schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:44:
[...]
We kunnen even proberen de oorzaak van de instabiliteit te achterhalen. Maar indien het niet zou lukken, kan je hem dus normaal weer inruilen?

[...]
Jouw geheugen heeft CH-5 als ik het goed. Dit heb ik altijd gebruikt in de gele sloten zonder problemen. Probeer het eens, zou ik zeggen. Dat kan nooit kwaad hé! :)

[...]

Ik zie niks verkeerd. :P ;) Over welke Tagan gaat het trouwens?
Heb je alle 4 de voedingskabels op het moederbord aangesloten? Dus de 24-pins ATX connector, de 4-pins ATX 12V-connector, de 4-pins HDD power connector (deze zit in de buurt van de IDE-connectoren en de nF4 chip) en de 4-pins FDD power connector (deze zit vlak naast het kleine PCI-e slot, boven het 1ste 16x PCI-e slot).
• Yes, ik kan 'm gewoon inruilen. Maarja, ik hou natuurlijk liever dit mobo, was er net zo blij mee :9

• Ga ik deze week ff proberen (mja wel onhandig, want m'n cpu koeler (Blue Orb II) moet er eerst weer af, voordat ik het mem eruit kan halen :O )

• Ik heb de "Tagan TG480-U22 2Force". Ja, alle vier de kabels zitten erin.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
Saturnus schreef op maandag 04 december 2006 @ 17:47:
VCore op 1.8v? Wil je die CPU kwijt ofzo? :o
Die cpu's kunnen wel wat hebben hoor mijne had laatst per ongeluk 2V te pakken }:O

Maarja ik heb nog meer gestoeid met mijn Spulletjes en denk dat hij gewoon niet hoger wil een lagere multiplier en hogere HTT werkt goed zolang ik maar rond de 3200-3300 blijf :(

Weet iemand BTW de Vcore mod voor de ultra-d ? Mijne is miss niet stabiel genoeg

[ Voor 9% gewijzigd door Re-Activity op 05-12-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ok, maar ga dan maar stressen op 2.0v }:O

Wat bedoel je met die vCore mod? Iets om hoger te kunnen of een stabielere lijn ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Re-Activity
Saturnus schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 14:23:
Ok, maar ga dan maar stressen op 2.0v }:O

Wat bedoel je met die vCore mod? Iets om hoger te kunnen of een stabielere lijn ofzo? :S
ja Vcore mod/Vdroop zoiets ja gewoon om mijn vcore stabieler te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
CdD schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:55:
[...]

• Mijn specs:
-- Athlon64 3500+ Venice
-- Asus 7900GT
-- Tagan 480Watt
-- Maxtor 80GB IDE
Ik heb toevallig tijdelijk even 2x512MB Kingston HyperX AK2 (Winbond CH-5) tot m'n beschikking. Draait perfect in de gele sloten met 2.85v op 12x235MHz 2-3-2-6-1T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gheh lol nu verneuq ik dit topic door er 1338 replies van te maken :P

Iig; zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om de sata drivers van de NF4 Ultra-D van de diskette af te halen en deze willen uploaden? Ik zit dus nu mooi in een zwart schermpje met van die witte letters 'DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER'

Ik wou dus mn windows opnieuw installeren maar gaat dit niet zonder die sata drivers? (ik zweer dat ik windows zonder die diskette al eens geinstalleerd heb) Ik kan de drivers helaas niet vinden op internet ;(

Editje: jeej, die F6 knop aan t begin van de W-XP installatie doet wonderen :)

[ Voor 6% gewijzigd door h3ll op 07-12-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Daarom bak ik die krengen altijd in de installatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Demon_Eyez schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:13:
[...]
Ik heb toevallig tijdelijk even 2x512MB Kingston HyperX AK2 (Winbond CH-5) tot m'n beschikking. Draait perfect in de gele sloten met 2.85v op 12x235MHz 2-3-2-6-1T.
Betekent dat dus dat OF m'n mobo (geheugen bankjes) naar de kl()te is, OF iets anders van de hardware?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ryan666 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:17:
Gheh lol nu verneuq ik dit topic door er 1338 replies van te maken :P

Iig; zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om de sata drivers van de NF4 Ultra-D van de diskette af te halen en deze willen uploaden? Ik zit dus nu mooi in een zwart schermpje met van die witte letters 'DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER'

Ik wou dus mn windows opnieuw installeren maar gaat dit niet zonder die sata drivers? (ik zweer dat ik windows zonder die diskette al eens geinstalleerd heb) Ik kan de drivers helaas niet vinden op internet ;(

Editje: jeej, die F6 knop aan t begin van de W-XP installatie doet wonderen :)
Installeren lukte bij mij toch zonder die diskette. Die drivers waren enkel nodig voor een RAID opstelling, dacht ik.
CdD schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:08:
[...]

Betekent dat dus dat OF m'n mobo (geheugen bankjes) naar de kl()te is, OF iets anders van de hardware?
Heb je het geheugen al geprobeerd in de gele sloten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Laagvliegerke schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:19:
[...]

Heb je het geheugen al geprobeerd in de gele sloten dan?
Nee, maar Demon_Eyez heeft gezegd:
Aangezien ik dat zelfde setje geheugen heb, móét het wel werken in de gele sloten met voltageverhoging. Maar in de gele sloten kan ik m'n mem niet eens 2.7v geven op 11x200MHz 2-3-2-6-1T..
Dus daaruit kan ik opmaken dat mijn gele sloten OF mijn geheugen niet goed werken.

Ik heb niet goed gelezen. :$ Demon_Eyez had het in de GELE sloten geprobeerd, en mijn reepjes zitten in de ORANJE sloten. Dus dan moet ik het toch maar eens in die gele sloten proberen O-)

[ Voor 14% gewijzigd door CdD op 08-12-2006 10:00 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik snap het even niet :P
Dus nog niet geprobeerd in de gele sloten.
[...]
Maar in de gele sloten kan ik m'n mem niet eens 2.7v geven op 11x200MHz 2-3-2-6-1T..
Dus daaruit kan ik opmaken dat mijn gele sloten OF mijn geheugen niet goed werken.
Dus toch al geprobeerd in de gele sloten??
Mis ik iets iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
aapenootjes schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:34:
Daarom bak ik die krengen altijd in de installatie :P
Handig ja, is dat met die 'bouw je eigen XP' image ofzo? Zou ik wel eens wat meer over willen weten, aangezien ik nogal vaker het idee heb dat ik een fresh install kan gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Laagvliegerke schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:42:
Ik snap het even niet :P

[...]

Dus nog niet geprobeerd in de gele sloten.

[...]

Dus toch al geprobeerd in de gele sloten??
Mis ik iets iets? :)
Had verkeerd gelezen. 8)7
Ik heb m'n vorige post al ff aangepast voor de duidelijkheid.
Ik heb het geheugen dus nu in de oranje sloten zitten. Ik ga het dan maar in de gele proberen.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
CdD schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:08:
[...]

Tsja, test die reepjes eens evt. in een ander bord, doen ze het daar goed dan ligt het niet aan je ram. je hebt in elk geval CH-5 ram dus het moet zowiezo in de gele sloten.
Welk bios heb je er momenenteel in? Niet dat je toevallig een TCC* optimized bios gebruikt terwijl je een CH-5 bios nodig hebt.

Ik heb zelf altijd heel fijn gedraaid met een bios build by BigToe dus 702-BTA. Ik had 702-BTA en dan de TCCD optimized versie. Je hebt 702-BTA ook voor CH-5 en voor algemeen ram.
met bios 702 heb ik drie verschillende proc tot de max kunnen draaien: Opteron 146, San Diego 3700+ en een X2 4600+, allemaal Rev E procs dus.

Edit:
juist..... nou ja, denk dat je er wel uitkomt :) Oranje werkt inderdaad voor geen meter met Kingston HyperX CH-5

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-12-2006 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

dat is toch juist een slechte zaak, als er 3 verschillend Rev-E procs d00d zijn gegaan op die bios :? . En met 702 bedoel je toch niet alleen de versie van Big Toe, maar ook die van T'mods en alle andere versies :?

Als je voor mij eventjes alles uitlegt dan begrijp ik het ook want ik wou nog steeds een keer een 702 bios gaan gebruiken op een E revisie.

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
Demon_Eyez schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:11:
juist..... nou ja, denk dat je er wel uitkomt :) Oranje werkt inderdaad voor geen meter met CH-5
Heb voor mijn CH5 EN BH5 nooit anders dan oranje gebruikt, werkt perfect. 510-2FIX vind ik fijne bios voor dit soort ram.

CH5 (OCZ VX) in oranje:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/VX275bandwidth1024.jpg

BH5:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/sandra280.jpg

CH5 & UTT BH5:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v636/loc_oc/32M2048photo.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Viss op 08-12-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Insaniti schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:17:
dat is toch juist een slechte zaak, als er 3 verschillend Rev-E procs d00d zijn gegaan op die bios :? . En met 702 bedoel je toch niet alleen de versie van Big Toe, maar ook die van T'mods en alle andere versies :?

Als je voor mij eventjes alles uitlegt dan begrijp ik het ook want ik wou nog steeds een keer een 702 bios gaan gebruiken op een E revisie.
Haha, nee ik bedoel gewoon dat ik met dat bios met drie verschillnde procs hebt gedraaid :)
Zonder problemen dus en ik kon het beste uit m'n bord ram en proc halen.
702 is een modified bios door BigToe, en in drie versies beschikbaar; één voor TCCD, één voor BH-5 en één algemeen
Viss schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:26:
[...]

Heb voor mijn CH5 EN BH5 nooit anders dan oranje gebruikt, werkt perfect. 510-2FIX vind ik fijne bios voor dit soort ram.
Heb m'n post even geedit zodat het duidelijk wordt dat ik alleen Kingston HyperX CH-5 bedoel. :)
Er zijn altijd wel uitzonderingen, heb ik idd vaak genoeg gelezen op DFI street.
Maar de gele sloten zijn opzich bedoelt voor geheugen die een hoog voltage lusten icm een optimized BH-5/CH-5 bios
In welke slots moet ik mijn geheugen stoppen?

Alle originele DFI biossen vanaf 509 zijn geoptimaliseerd als volgt:
- TCC* = oranje sloten (slot 2 & 4)
- BH-5, UTT = gele sloten (slot 1 & 3) --> voor hogere en stabielere spanningen

[ Voor 34% gewijzigd door Demon_Eyez op 08-12-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

ik zat dus duidelijk ergens anders :+ .

maar het is duidelijk demon_eyez ;).

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

[...]
Tsja, test die reepjes eens evt. in een ander bord, doen ze het daar goed dan ligt het niet aan je ram. je hebt in elk geval CH-5 ram dus het moet zowiezo in de gele sloten.
Welk bios heb je er momenenteel in? Niet dat je toevallig een TCC* optimized bios gebruikt terwijl je een CH-5 bios nodig hebt.

Ik heb zelf altijd heel fijn gedraaid met een bios build by BigToe dus 702-BTA. Ik had 702-BTA en dan de TCCD optimized versie. Je hebt 702-BTA ook voor CH-5 en voor algemeen ram.
met bios 702 heb ik drie verschillende proc tot de max kunnen draaien: Opteron 146, San Diego 3700+ en een X2 4600+, allemaal Rev E procs dus.

Edit:
juist..... nou ja, denk dat je er wel uitkomt :) Oranje werkt inderdaad voor geen meter met Kingston HyperX CH-5
Wat heb ik aan een gemodde bios? Is de normale niet goed genoeg? Wat is er 'optimized' in die gemodde bios'en??
Ik heb dit gevonden:
http://www.techpowerup.com/articles//other/114/3
Maar daar staat geen 702-BTA, alleen twee versies van 704 8)7
Demon_Eyez schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:51:
Haha, nee ik bedoel gewoon dat ik met dat bios met drie verschillnde procs hebt gedraaid :)
Zonder problemen dus en ik kon het beste uit m'n bord ram en proc halen.
702 is een modified bios door BigToe, en in drie versies beschikbaar; één voor TCCD, één voor BH-5 en één algemeen

Heb m'n post even geedit zodat het duidelijk wordt dat ik alleen Kingston HyperX CH-5 bedoel. :)
Er zijn altijd wel uitzonderingen, heb ik idd vaak genoeg gelezen op DFI street.
Maar de gele sloten zijn opzich bedoelt voor geheugen die een hoog voltage lusten icm een optimized BH-5/CH-5 bios
Dan ga ik in 't weekend maar ff Arctic Silver halen. Dan haal ik m'n koeler eraf, het geheugen in de gele sloten, nieuwe pasta op de cpu & de koeler erop (ja, ik kan het geheugen er niet uit omdat die koeler zo groot is; koeler staat over geheugen heen. |:( Daarom heb ik de gele sloten nog niet geprobeerd.)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

[...]
Oranje werkt inderdaad voor geen meter met Kingston HyperX CH-5
Wat bedoel je daarmee?
• Kon je het voltage niet verhogen in de oranje sloten met Kingston HyperX CH-5?
• Kon je het voltage wel verhogen in de oranje sloten met Kingston HyperX CH-5, maar niet Prime-stabiel?
• Crashte je pc telkens?
• Anders..?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Ik zit eigenlijk met een probleem.

Mijn DFI UT nf4 SLI-D wil niet meer booten, ik kreeg 5 seconde beeld en kon ook daadwerkelijk in de bios komen. Maar ik heb em daarna uitgezet om mijn kast dicht te maken. Ik zette em aan en hij doet niet meer. Ik draai met Kingston HyperX CH5 in de gele sloten en even zonder 6600GT (die is overleden, maar met PCI kaart -> die wel in ander systeem werkt. boot ie ook niet, geen piepjes etc..)

Op mijn bord geven de 4 ledjes alle 4 rood aan. Wat me nu op valt is dat wanneer de voeding aan staat het RAM ledje niet brand en het ledje onder het onderste PCI slot steeds knippert.. Nu weet ik niet hoe ik dit op moet lossen, ik heb CMOS al gereset, Batterij er 10 minuten uit etc.. )

Wat me wel opvalt, is wanneer ik het socket voetje omhoog doe (dus als het ware dat je de processor eruit kan halen) het lampje niet meer knippert? Dus constant aan staat en het DRAM ledje ook weer brand, maarja zonder processor kan ik niet werken

Weten jullie wat te doen ?

[ Voor 5% gewijzigd door sky- op 11-12-2006 22:41 ]

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

eh, niemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
4 leds aan betekent cpu niet gevonden. Heb je cmos clear geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Bedankt, zal er straks eens naar kijken als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Pff.. Is iedereen op vakantie hier? Mijn vragen zijn ook nog stééds niet beantwoord.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

wat ik ahd met winbond chips in de oranja sloten emt die 702-BTA was dat ik gewoon errors kreeg in memtest en dat eht zo onstabiel als ik weet niet wat was.
Erg apart aangezien eht toen al maaaaaanden in de oranje sloten had gewerkt, amar sinds dien zit eht in geel en werkt eht prima :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Dus. Ik heb m'n mem getest.

Ze zaten dus eerst allebei in de oranje sloten. Ik heb ze in de gele sloten gedaan, in dual-channel. Dat werkte niet. Het enige wat ik kreeg was een *piep*. Deed helemaal niks verder.
Vervolgens de reepjes apart geprobeerd. Dat werkte wel. Ik heb daarom Memtest86+ gedraaid. Tweemaal dus, voor elk reepje (anderhalf uur per reepje).
Wat blijkt nou, ik krijg bij het ene reepje allemaal errors! :( Die is dus stuk, lijkt me.. De andere geeft geen errors. De fout ligt dus bij dat ene reepje geheugen denk ik.

99pixels.nl

• Nano2009
  • Laatst online: 22:43
Ik heb dus vorige week een DFI Lanparty UT SLi-D aangeschaft.

Verder geen problemen mee maar ik kan niet overclocken :?
Voor dat ik dit moederbord kocht had ik de MSI K8N Neo4 FI en die kwam tot de 2,7 ghz maar bij dit DFI mobo kom ik nog geneens bij de 2,5 ghz.

OC instellingen :

260 mhz
1,5 V Vcore
Multiplayer x 3
Geheugen teruggeclockt naar 180 mhz (dus iets van 240/250 mhz incl overclock) (ook 166 mhz werkt niet)
Geheugen 2.6/2.7 V geprobeerd
Sata/PCIE enz allemaal gelockt

Als ik overclock blijft hij hangen bij de POST data (Verifing DMI pool data / Backup CMOS ) en start de PC opnieuw op en blijft hij dus in een oneindige loop hangen :?

PC Specs :
AMD x2 3800+
DFI Lanparty UT SLi-D
1 GB Kingston Hyper X (2 x 512 mb)
gf 8800 GTS
WD Raptor 36 GB (Boot schijf)
Seagate barracuda 7200.10 320 gb (Data)
Seagate barracuda 7200.8 120 gb (Data) (IDE)
ASUS 450 watt voeding

Verder is (alleen) mijn proc watergekoeld met een heatkiller blokje en een triple rad (1 single + 1 Dual)
De temps van de proc zijn 22 c zonder oc dus dat lijkt mij het probleem niet :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
CdD schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:40:
Dus. Ik heb m'n mem getest.

Ze zaten dus eerst allebei in de oranje sloten. Ik heb ze in de gele sloten gedaan, in dual-channel. Dat werkte niet. Het enige wat ik kreeg was een *piep*. Deed helemaal niks verder.
Vervolgens de reepjes apart geprobeerd. Dat werkte wel. Ik heb daarom Memtest86+ gedraaid. Tweemaal dus, voor elk reepje (anderhalf uur per reepje).
Wat blijkt nou, ik krijg bij het ene reepje allemaal errors! :( Die is dus stuk, lijkt me.. De andere geeft geen errors. De fout ligt dus bij dat ene reepje geheugen denk ik.
Verhoog de Vdimm spanning in de BIOS naar 2,8V of 2,9V en test dat foutieve reepje eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Demon_Eyez schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:13:
Mijn 512MB Kingston HyperX AK2 (Winbond CH-5) dóét het niet eens in de gele sloten (allebei de reepjes doen het niet) :S
Het enige wat ik krijg is een piep, die zich blijft herhalen. (Ook als ik het voltage verhoog)

Op m'n moederbord blijven drie van de vier rode lampjes branden linksonder (Led 4, 3 en 2 blijven branden. Led 1 is uit).

In de User's Manual staat dat dit betekent dat DRAM niet gedetecteerd is. :S Pff..

[ Voor 3% gewijzigd door CdD op 15-12-2006 17:32 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hallo allemaal,

Weet iemand toevallig waar ik deze chipset koeler kan kopen in NL;

Evercool VC-RE Chipset Fan

Of heeft iemand een betere optie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CdD schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:30:
[...]

Mijn 512MB Kingston HyperX AK2 (Winbond CH-5) dóét het niet eens in de gele sloten (allebei de reepjes doen het niet) :S
Het enige wat ik krijg is een piep, die zich blijft herhalen. (Ook als ik het voltage verhoog)

Op m'n moederbord blijven drie van de vier rode lampjes branden linksonder (Led 4, 3 en 2 blijven branden. Led 1 is uit).

In de User's Manual staat dat dit betekent dat DRAM niet gedetecteerd is. :S Pff..
Ik heb nu iets vergelijkbaars.... Ik draai al dik een jaar probleemloos met 4x 512mb Twinmos (2x dual channel kit pc3200 en 2x speedpremium BH5 PC3500). Sinds een paar dagen willen de PC3200 reepjes niet meer draaien in mijn pc. Ook met zijn 2en, zonder de andere 2. Ze lijken wel kapot gegaan. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat geheugen zomaar kapot gaat, terwijl het een jaar goed heeft gedraaid. Als ik de andere reepjes er bij in stop...krijg ik ook 3 rode lampjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Frank1973 schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:16:
Hallo allemaal,

Weet iemand toevallig waar ik deze chipset koeler kan kopen in NL;

Evercool VC-RE Chipset Fan

Of heeft iemand een betere optie??
Die Evercool kun je hier kopen (UK).

De beste optie - mijn ervaring dan - is de Thermalright HR-05-SLI met een Papst (8412 N/2 GLE). Dat ding houdt m'n chipset koeler dan voorheen waterkoeling (normaal max 30C - OC max 36/37C -> HTT 1160 - 1,7V - fan draait dan op minimum snelheid).
In dat geval zou ik alleen wel die standaard plastic pennetjes waarmee je de koeler op het moederbord klikt vervangen voor schroefjes, want met fan wordt'ie voor m'n gevoel nét iets te zwaar om hem bij verplaatsen van de kast stabiel op z'n plek te houden.. Plus, met de stockkoeler van een GTO/GTX heb je zo goed als geen ruimte.. dus je zal je moederbord uit je kast moeten halen om alles goed passend te maken... Zo'n Evercool prik je d'r gewoon op & is volgens mij de 2-na-beste oplossing.. ;)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een ander index van dit forum sprak ik er al over, ik heb te maken met een 300htt_block lijkt wel. Ik heb nu een opteron 148 15 uur prime stabiel staan @3000Ghz, als ik nu 301 HTT doe krijg ik spontaan een rebootenreeks en hoever ik de Vcore ook opvoer (zelfs tot 1,700) lukt het me niet verder een stabiliteit te krijgen.

Heeft of kent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 11:44:
[...]

Ik heb nu iets vergelijkbaars.... Ik draai al dik een jaar probleemloos met 4x 512mb Twinmos (2x dual channel kit pc3200 en 2x speedpremium BH5 PC3500). Sinds een paar dagen willen de PC3200 reepjes niet meer draaien in mijn pc. Ook met zijn 2en, zonder de andere 2. Ze lijken wel kapot gegaan. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat geheugen zomaar kapot gaat, terwijl het een jaar goed heeft gedraaid. Als ik de andere reepjes er bij in stop...krijg ik ook 3 rode lampjes...
Tja, ik het dus hetzelfde..
Ik heb nog garantie op m'n reepjes, dus ik ga ze maar omruilen dan.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe het komt..

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

CdD schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:36:
[...]

Tja, ik het dus hetzelfde..
Ik heb nog garantie op m'n reepjes, dus ik ga ze maar omruilen dan.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe het komt..
Ik heb precies hetzelfde eerder meegemaakt (overigens wel in een Asus bordje) met Twinmos. Zo opeens stuk zonder aanwijsbare reden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Wat heb je toen gedaan? Gewoon je geheugen omgeruild voor dezelfde? Werkte het toen gewoon weer goed?

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus alles op default settings gezet. En even lopen kutten met de reepjes. 1 voor 1 getest. En nu doen ze het weer gewoon met zijn 4en. Ik heb een hele nacht memtest laten draaien. Niets aan het handje. Ik snap er werkelijk geen hout meer van....

• Bor

Bor

Ten eerste: ik wist niet goed of ik een nieuw topic moest openen of niet. Ik heb besloten om mijn vraag hier te posten omdat ik denk dat ik hier de meeste dekking heb.

Laat ik gelijk met de deur in huis vallen: ik ben een OC newbie in het bezit van een DFI NF4 Ultra-D samen met een S939 AMD X2 3800+ processor. Ik wil graag mijn processor gaan overclocken maar mijn geheugen in eerste instantie niet. Dit laatste omdat mijn bordje niet helemaal goed overweg kan met mijn Corsair geheugen.

Zoals iedereen weet begint elke OC carrière bij lezen, lezen en nog eens lezen. Ik heb daarom gezocht wat de beste bronnen waren om mee te beginnen. Ik heb o.a. de volgende stukken doorgenomen:

DFI Overclock guide
Overclocking the A64
Hardware secrets a64 overclocking

Vooral het eerste artikel bleek interessant en uitgebreid. De andere 2 zijn meer interessant als inleiding omdat ze in mijn ogen minder ingaan op het hoe en waarom.

Voor dat ik in de praktijk aan de gang ga wil ik natuurlijk eerst de theorie snappen. Daarvoor heb ik het volgende bedacht: ik wil mijn 3800+ proc (2.0GHz) overclocken naar een 4400+ (2.2Ghz) waarbij mijn geheugen als het kan op dezelfde snelheid moet blijven draaien. Het doel is een overal winst in performance.

Uit het DFI artikel heb ik de volgende formules gepakt:

Dram freq x ram divider = cpu freq (standaard 200 en 10x als ik het goed heb)
CPU/FSB fquency ratio x HTT \FSB = cpu freq (hierbij opgemerkt dat CPU/FSB niet op AUTO moet).
HTT * LDT = HyperTransport Bus Frequency.

Het lijkt mij het makkelijkst om uit te gaan van de 2e formule:

code:
1
CPU/FSB frequency ratio x HTT \ FSB = CPU Freq

Hierbij zou ik de CPU/FSB frequency ratio vast kunnen zetten op bv 10. Is dit een goede keuze? Door nu de FSB setting in de bios te verhogen zou ik dan tot een hogere snelheid (dus overclock) komen.

10 x 220 = 2200, ofwel het doel wat ik wil behalen. Hiermee clock ik echter het geheugen ook over gezien de geheugen clock ook word afgeleid van de FSB (of HTT) setting.

De ram divider die ik nodig heb om op DDR400 (200 MHz) te blijven word dan als volgt:

ram divider = CPU freq / dram freq = 2200 / 200 = 11. Klopt dit idee?

Mis ik nog onderdelen om tot de gewenste overclock te komen zonder het geheugen over te clocken? Worden andere systeemcomponenten mee over geclocked in dit voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rabor schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:07:

De beste optie - mijn ervaring dan - is de Thermalright HR-05-SLI met een Papst (8412 N/2 GLE). Dat ding houdt m'n chipset koeler dan voorheen waterkoeling (normaal max 30C - OC max 36/37C -> HTT 1160 - 1,7V - fan draait dan op minimum snelheid).
In dat geval zou ik alleen wel die standaard plastic pennetjes waarmee je de koeler op het moederbord klikt vervangen voor schroefjes, want met fan wordt'ie voor m'n gevoel nét iets te zwaar om hem bij verplaatsen van de kast stabiel op z'n plek te houden.. Plus, met de stockkoeler van een GTO/GTX heb je zo goed als geen ruimte.. dus je zal je moederbord uit je kast moeten halen om alles goed passend te maken... Zo'n Evercool prik je d'r gewoon op & is volgens mij de 2-na-beste oplossing.. ;)
:> Is dat een beetje stil ?? Ik heb al namelijk ThermalRight HR-03 en Ultra 120 besteld en dan voor de Ultra 120 een 120 mm. Papst die 1200 RPM doet 8)

Als mijn DFI SouthBridge straks de enige lawaai maker is dan is de HR-05-SLI namelijk #1 kandidaat :D

Trouwens fijn om te zien dat er nog meer mensen zijn die verder kijken dan Zalman/Scythe/Aero Freezer geval of hoe die ook heet.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Iemand die een antwoord kan / wil geven op mijn vorige vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:11:
Iemand die een antwoord kan / wil geven op mijn vorige vraag?
Kijk eens op: http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1

Vul daar de HTT in (220 in dit geval) en je kunt in de tabel de mem speeds zien, bovenin staan de dividers zoals je ze in de bios kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
nero355 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:30:
[...]

:> Is dat een beetje stil ?? Ik heb al namelijk ThermalRight HR-03 en Ultra 120 besteld en dan voor de Ultra 120 een 120 mm. Papst die 1200 RPM doet 8)

Als mijn DFI SouthBridge straks de enige lawaai maker is dan is de HR-05-SLI namelijk #1 kandidaat :D
Hij is onhoorbaar.. bij 1,6V op de chipset & 1100HTT+ staat die Papst meer stil dan dat die draait, & als die aanspringt draait 'ie - volgens Everest - op maximaal 2,8V. Ik moet dan met m'n vingers voelen of die wel draait, want horen kan ik hem niet.. Chipset is iig altijd rond de 30C..

(plus die Papst koelt meteen het geheugen op m'n videokaart mee, echt een aanradertje ;) )

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

rabor schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:07:
[...]

Nothing beats de gemodde Arctic Freezer :+
ZGA als iedere kaart/koeler combi past (behalve de asus x1600XT silent), koelt verder als een beest ook zonder directe fan en als je eht goed doet zit ie superstrak en kost geen drol :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

sapphire schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 17:10:
Nothing beats de gemodde Arctic Freezer :+
ZGA als iedere kaart/koeler combi past (behalve de asus x1600XT silent), koelt verder als een beest ook zonder directe fan en als je eht goed doet zit ie superstrak en kost geen drol :)
Ik heb een tijdje geleden al die foto's ervan gezien, maar ik ben ff nieuwsgierig in een paar dingetjes:

• Je hebt twee gaten geboord he, om 'm te mounten? Heb je dat gewoon op willekeurige plaatsen gedaan? (ik bedoel, zit in het onderste gedeelte niet al die heatpipe, zodat je erdoorheen boort?)
• Wat voor schroefjes heb je gebruikt om 'm te bevestigen?

Ik wil namelijk over een tijdje ook een andere NB koeler kopen, weet alleen nog niet welke. Twijfel tussen die Thermalright HR-05-SLI, Evercool VC-RE en natuurlijk jouw creatie.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Gaatjes zaten er al in, het zijn dezelfde gaten waarmee de mounting clip voor de socket mee vast word gezet op het blokje. Maar sowieso als je maar een paar mm diep boort en gewoon boven de heatpipe blijft is er neits aan de hand .
De schroefjes zijn allemaal van zalman koelertjes dacht ik, komt iig uit m'n grote bak pc schroefjes :P

edit: tis neit mijn idee hoor, ik heb eht ook maar van GXP345 van DFI-street :)

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 24-12-2006 00:32 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:15:
[...]

Kijk eens op: http://math.gogar.com/athlon64.cgi?showtable=1

Vul daar de HTT in (220 in dit geval) en je kunt in de tabel de mem speeds zien, bovenin staan de dividers zoals je ze in de bios kunt vinden.
Hoe moet ik dat overzicht aflezen? Als ik uitga van een HTT van 220 bij een multi van 10 zie ik 200 Mhz staan (wat ik wil hebben) bij de divider 11:12. Deze divider is niet in te stellen in mijn bios. 11:12 geeft volgens het overzicht ook 183,3333 Mhz. Dit is dezelfde waarde die ik uitreken bij de 5/6 divider die ik wel kan instellen in de bios. Hoe kom ik dan op 200? 183,3333 Mhz is niet gelijk aan 200 Mhz in mijn ogen of ik zie ik over het hoofd.

Wie legt mij dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

een beetje X2 3800 zal zonder voltage verhoging op 240x10 kunnen draaien als je daarbij de 5/6 (333mhz) ram devider neemt gaat dit weer perfect op 200mhz zoals het hoort.. weinig spannends aan, maar zal wel goed werken ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Niet elk bios heeft de ondersteuning voor de 11:12 divider (183MHz) Als 11:12 bij jou niet werkt heb je pech, of heb je een ander bios nodig waar deze divider wel ondersteund wordt.
Bios 702-BTA of 704-BTA heeft in elk geval de 11:12 divider wel, heb hem zelf ook wel eens gebruikt

Maar waarom gebruik je een divider?
220HTT 1:1 moet toch wel te halen zijn met het meeste PC3200 ram? Da's maar 20MHz extra op je ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb erg veel problemen gehad met het Corsair Twinx RAM wat ik in mijn systeem heb zitten. Dat is de reden dat ik het geheugen eigenlijk niet wil overclocken. Daarnaast wil ik het principe natuurlijk ook gewoon volledig snappen.

Kan iemand mij nog uitleggen wat de relatie is tussen de 183Mhz en de 200Mhz (welke ik wil hebben)? Divider 5/6 levert volgens mij toch ook 183 (,3333) Mhz? Dwz ik kom op deze waarbij bij de volgende berekening:

220/6 x 5 = 183,333 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

knal je fsb/htt naar 240 op die devider dan zit je toch weer op 200mhz voor je ram 8)7

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Bor de Wollef schreef op zondag 24 december 2006 @ 01:00:
Ik heb erg veel problemen gehad met het Corsair Twinx RAM wat ik in mijn systeem heb zitten. Dat is de reden dat ik het geheugen eigenlijk niet wil overclocken. Daarnaast wil ik het principe natuurlijk ook gewoon volledig snappen.

Kan iemand mij nog uitleggen wat de relatie is tussen de 183Mhz en de 200Mhz (welke ik wil hebben)? Divider 5/6 levert volgens mij toch ook 183 (,3333) Mhz? Dwz ik kom op deze waarbij bij de volgende berekening:

220/6 x 5 = 183,333 Mhz.
Je begrijpt het verkeerd wat die 183 MHz betrerft.
Die 183 MHz die achter 11:12 staat, duidt aan dat bij deze divider een HTT van 200 de ram snelheid 183MHz wordt, en met de 5:6 divider wordt deze 166MHz.
Voor de rest is het gewoon liniair rekenen.

Gebruik gewoon die tabel, en dan kan je uitrekenen welke divider je moet hebben om op 200MHz voor je ram uit te komen en welke HTT je daarbij nodig hebt.

Dividers zijn in eerste instantie in het leven geroepen om te zorgen dat je proc die standaard een HTT bus van 200MHz heeft, backwards compatible is met verschillende geheugen typen. Dus niet alleen met PC3200 (200MHz) geheugen maar ook met tragere DDR geheugen snelheden

1:1 200MHZ -> PC3200 DDR 400
5:6 166MHZ -> PC2700 DDR 333
2:3 133MHz -> PC2100 DDR 266

Daarnaast heb je dus nog de on-officiele tussenliggende snelheden zoals:
11:12 183MHz
3:4 150MHz
17:24 141MHz
5:8 125 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Demon_Eyez schreef op zondag 24 december 2006 @ 11:53:
[...]

Je begrijpt het verkeerd wat die 183 MHz betrerft.
....
Thanks. Dat is inderdaad wat ik mij afvroeg. Duidelijk verhaal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Als dit het ervaringenhoekje is wil ik mijn ervaring met DFI ook maar delen dan.
Ik wilde graag een DFI bord kopen, maar wilde eerst informatie over het (NF4) bord vergaren. Op het Forum van DFI werd ik dermate slecht behandeld door meerdere mods dat ik besloten heb een bord van de concurent te kopen. Ik vroeg alleen om informatie op een normale manier, maar dat mocht blijkbaar niet.
Ik kop dus NOOIT van mijn leven een DFI bordt is mijn beslissing toen geweest en daar sta ik nog steeds achter. Ondersteuning is alles voor mij (door de fabrikant). Neemt niet weg dat er op andere forums wel goed werk wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Sparks.nl schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:58:
Als dit het ervaringenhoekje is wil ik mijn ervaring met DFI ook maar delen dan.
Ik wilde graag een DFI bord kopen, maar wilde eerst informatie over het (NF4) bord vergaren. Op het Forum van DFI werd ik dermate slecht behandeld door meerdere mods dat ik besloten heb een bord van de concurent te kopen. Ik vroeg alleen om informatie op een normale manier, maar dat mocht blijkbaar niet.
Ik kop dus NOOIT van mijn leven een DFI bordt is mijn beslissing toen geweest en daar sta ik nog steeds achter. Ondersteuning is alles voor mij (door de fabrikant). Neemt niet weg dat er op andere forums wel goed werk wordt gedaan.
Die mods op dat forum zijn inderdaad ontzettende eikels! De één lijdt aan grootheidswaanzin en de ander is gewoon een hufter.
Maar andere fora zijn soms nog erger, forum van Asus schijnt ook klote te zijn, dus een bord kopen op basis van de kwalitiet van de fora zou ik toch niet doen als ik jouw was.
De DFI nF4 plank heeft zich inmiddels gewoon bewezen door talrijke gebruikerservaringen en overklok records :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Volgens mij is het forum (als je op dfi street doelt) niet echt een officieel support iets maar meer een soort van "gedoogd" semi officieel DFI forum. Mijn contacten met DFI rechtstreeks waren altijd positief en behulpzaam. Jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt opgelopen. Zelf heb ik erg slechte ervaringen met Asus waardoor ik tot de zelfde conclusie ben gekomen als jij: nooit meer iets van Asus. Het Asus forum is van belachelijke kwalitiet evenals de telefonische support afdeling overigens. Hoop dus dat je daar ook niet voor gekozen hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 24-12-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Dat geldt voor mij hetzelfde, altijd Asus gehad en altijd veel ellende.. RMA, support van niks aan Asus zijde.. Op DFI forum streets heb ik tot nu toe altijd mijn antwoord kunnen vinden, en ook op een vrij normale manier.. Als je dan toch echt gaat overclocken doe het dan met een DFI..!! Alleen al door het DFI forum goed te lezen kom je al op een hoop antwoorden.. alleen dat kost eventjes wat tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 13:36
Viss schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 23:21:
Hoeveel vdimm ? Wordt geheugen eventueel te warm wat fouten geeft? timings, HTT, HTT multi met 220 enz. Denk niet dat bios oorzaak van je errors is. De 3 biossen die worden genoemd zijn degene waarmee ik beste resultaten heb gehaald. 150 divider werkt niet met 10 multi in de beide BTA versies en dat is de reden dat ik nog steeds 510-2 gebruik (fix). Dat je proc rev C is maakt niets uit....
Heb ik hier dus ook last van 150 divider werkt op geen enkel bios wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
704-2bta
623-2bta
406 official
406-bta

Echt zwaar ruk natuurlijk, maar 510-2 kan hier dus wel mee overweg?

EDIT:
Hier kan ik ook 510-2fix aan toe voegen, ik kan 150 divider wel selecteren, en opstarten geeft ook juiste waarde, Maar CPU-Z waardes bewijzen dat hij gewoon op 140 draait :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Phorze op 25-12-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Ik had nog een tijd geleden mij ZM-NB47J gemod :D
Zodat mijn videokaart in het 1ste slot past.

Was niet zo moeilijk ; Ik heb met een ijzerzaagje de eerste rij afgezaagt en en 3de rij tot de hoogte van de 2de rij ;) .

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/207/nf4coolmodcr0.jpg

Zij aanzicht er ook maar bij ;)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/5438/nf4coolmodzijsh2.jpg

Temps waren altijd al goed @ 1,5V niet echt hoger 35 bij ~20C room
Nu niet hoger dan 31 en dit gemeten met smartguardian en systools.

Nu denk ik ook omdat de lucht er niet langsloopt, maar juist in een soort orkaan modus in dat blokje blijft, en omdat het blokje niet zo warm is en niet veel warmte kan afgeven.

Zal wel niet juist zijn, maar ik heb er geen andere verklaring voor. ( Heb gewoon dezelfde koelpasta gebruikt as5 )

[ Voor 12% gewijzigd door iNSANiTi op 27-12-2006 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien maak jij geen gebruik van stof-filters voor je fans :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

sapphire schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:31:
Gaatjes zaten er al in, het zijn dezelfde gaten waarmee de mounting clip voor de socket mee vast word gezet op het blokje. Maar sowieso als je maar een paar mm diep boort en gewoon boven de heatpipe blijft is er neits aan de hand .
De schroefjes zijn allemaal van zalman koelertjes dacht ik, komt iig uit m'n grote bak pc schroefjes :P

edit: tis neit mijn idee hoor, ik heb eht ook maar van GXP345 van DFI-street :)
Ik zat net ff te kijken naar m'n mobo, maar ik heb veel te weinig ruimte voor zo'n gemodde Arctic op de NB.. Die Blue Orb II zit namelijk ik de weg. Dan moet het een Thermalright HR-05-SLI worden denk ik.. Of een andere CPU koeler..

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:25:
Zo te zien maak jij geen gebruik van stof-filters voor je fans :D
Jep, en het is hier nog al een stoffige boel en dan erbij roken en smoken >:) .
dan wordt het al gauw 1x pmaand ff alles af doen, maarjah omdat het zo plakt kan je er niet overal bij.

En ik haat stof filters, want dat houdt mijn krachtige tornado fan's toch een btje tegen of lul ik nu bull* :o

[ Voor 5% gewijzigd door iNSANiTi op 27-12-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow dus volgende maand is je zalman koelblokje geel van de nicotine uitslag :p

idd. stoffilters houden wel wat lucht tegen, maar ik heb tog liever een stof vrij kast :)

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik moet zeggen dat ik nog nooit op de Asus forums ben geweest (ik wist niet eens dat ze die hadden). DFI street is een beetje gegroeit vanuit mijn "thuis"forum en daar kende ik al veel mensen bij het begin. Alleen is na de oprichting van het "eigen" forum wel een slag gemaakt qua benadering naar mensen toe zal ik maar zeggen. En ja na de behandeling daar blijf ik erbij dat ik nooit meer DFI koop, zo laat ik me niet behandelen.

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:21:
ow dus volgende maand is je zalman koelblokje geel van de nicotine uitslag :p

idd. stoffilters houden wel wat lucht tegen, maar ik heb tog liever een stof vrij kast :)
dat zal niet, zal eerder groen van de THC wezen ;)

Oke dus het is toch wel zo dat de flow wordt vermindert. Ach dat btje stof. Als er maar geen laag opligt.

• shinchan03
  • Laatst online: 17-09 11:47

shinchan03

Niels

Sparks.nl schreef op donderdag 28 december 2006 @ 13:31:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit op de Asus forums ben geweest (ik wist niet eens dat ze die hadden). DFI street is een beetje gegroeit vanuit mijn "thuis"forum en daar kende ik al veel mensen bij het begin. Alleen is na de oprichting van het "eigen" forum wel een slag gemaakt qua benadering naar mensen toe zal ik maar zeggen. En ja na de behandeling daar blijf ik erbij dat ik nooit meer DFI koop, zo laat ik me niet behandelen.
tja het is je eigen keuze, al vind ik DFI zelf wel een goede service hebben. ik heb eens een bios update laten mislukken, stom genoeg. toen heb ik contact opgenomen met DFI en die stuurde me een nieuwe op :)

• Saturnus
  • Niet online
Insaniti schreef op woensdag 27 december 2006 @ 00:58:
Ik had nog een tijd geleden mij ZM-NB47J gemod :D
Zodat mijn videokaart in het 1ste slot past.

Was niet zo moeilijk ; Ik heb met een ijzerzaagje de eerste rij afgezaagt en en 3de rij tot de hoogte van de 2de rij ;) .

[afbeelding]

Zij aanzicht er ook maar bij ;)

[afbeelding]

Temps waren altijd al goed @ 1,5V niet echt hoger 35 bij ~20C room
Nu niet hoger dan 31 en dit gemeten met smartguardian en systools.

Nu denk ik ook omdat de lucht er niet langsloopt, maar juist in een soort orkaan modus in dat blokje blijft, en omdat het blokje niet zo warm is en niet veel warmte kan afgeven.

Zal wel niet juist zijn, maar ik heb er geen andere verklaring voor. ( Heb gewoon dezelfde koelpasta gebruikt as5 )
Waarschijnlijk is de temp. zo laag omdat het stock 'blokje' nauwelijks 0.5cm aan hoogte heeft, direct gevolgt door een fan, terwijl de Zalman wel tot 4cm komt met ruimte voor lucht.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.