Re-Activity schreef op woensdag 29 november 2006 @ 15:36:
Hallo mensen ik heb ook een vraag voor de mensen met een ultra-d, heb er zelf ook 1 alleen nu ik verschillende processors heb getest de laatste tijd kom ik erachter dat mijn mobo geen hogere htt slikt dan 300 =. En het moederbord zelf ook wel een coldbug lijkt te hebben. Heb al verschillende biosjes geprobeert verschillend geheugen. Kan het zijn dat ik toch een brakke revisie heb van de ultra-d
Hoop dat iemand ook zoiets heeft gehad en een oplossing heeft
Brakke revisie? Dat kan. Post anders even de revisie die je hebt. Ik heb/had zelf AD0, sinds deze versie zijn er heel wat problemen opgelost.
Die cold bug kan heel goed kloppen, had ik ook bij m'n San Diego 3700+ en nu ook bij m'n X2 4600. M'n Ultar-D en nook m'n CFX3200 hebben moeite om te booten met een hoge kloksnelheid, de hoogte van de HTT zelf is geeneens zozeer het probleem
Schakel anders Cool & Quiet in, dan kan je booten met een lagere multi en omzeil je het cold bug probleem.
Eenmaal in Windows stel je dan met bijvoorbeeld RMClock in dat je weer hogere muti gebruikt.
Voorbeeld zoals ik het had met C&C ingeschakeld op m'n Ultra-D en nu ook op m'n CFX3200:
Bios:
Startup FID is 8x
Startup VID is 1.30v
Hiermee start m'n PC op met 8x250 @ 1.30v. Dit is dus de snelheid en voltage van het systeem voordat windows wordt geladen.
MAX FID is 11x, dit zorgt ervoor dat Cool & Quiet nooit hoger dan 11x260 gaat.
CPU VID = AUTO, dit zorgt ervoor dat VID dmv van Cool & Quiet veranderd kan worden, maar ook dat je met een programma zoals RMclock andere VID's kan instellen.
VID Special Control staat op 113% , maar deze is pas van toepassing als Windows geladen wordt.
Windows
Met RMclock heb ik dan als max 11x260 @ 1.35v + 113% en als minimum 5x260 @ 1.1v + 113%.
Waar je rekening mee moet houden is het volgende: Zodra Cool & Quiet aanstaat in het bios, wordt er een andere VID tabel gebruikt . Alleen de VID's tussen 1.1v en 1.35v zijn te gebruiken.
Alles boven de 1.35v wordt niet gebruikt. Je kan wel met RMclock VID 1.525v kiezen, maar de vcore blijft dan gewoon op 1.35v. Daarom is het even puzzelen met de Special Control optie, dus dat percentage dat bovenop je gekozen VID komt.
Oh ja, niet vergeten dan de laatste proc driver van de AMD site te installen
Je probleem met hoge HTT. Netzoals Viss al zegt, zet Async Latency en Read Preamble eens wat losser. En zet DRAM Response Time op
Normal, Fast is veel te veel gevraagd!
Die laatste optie zorgde ervoor dat ik van maximaal 305HTT opeens 350HTT kon doen
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover