[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste
Acties:
  • 6.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Inderdaad dat is het.
11x 276 gaat.
10x 302 gaat
09x 334 gaat. (alhoewel er nog wel wat problemen zijn ondanks een stabiliteit van 5 uur Prime95 (daarna gestopt))

Kan me nog herineren dat het LDT voltage opvoeren met 0.1v niet hielp.
Zal het straks even met de chipset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Mem timings wellicht. 334x3 zou iig geen enkel probleem mogen zijn. Probeer eens 9.0 voor max async latency en 6.0 voor read preamble. Als dit lukt kun je lager gaan om te kijken of dat ook stabiel blijft draaien. Voor 355 HTT x 3 gebruikte ik 8.0 en 5.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Om nog even hier op terug te komen: die optie kan ik niet vinden. Het enige dat ik zie dat misschien relevant is is "USB Keyboard support" maar dat staat al aan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Freq. van 334 en HT Bus van 3x wil echt niet, heb het voltage voor de LDT Bus en Chipset met 2 stapjes (0.2v) verhoogd, maar het hielp totaal niets, het enige dat helpt is een verlaging van de freq.
9x 334 mag dan aardig lopen, maar volgens mij kan ik mijn mem. hierdoor niet optimaal laten lopen, ook is de prestatie winst behoorlijk laag (0-3%). Als iemand nog een idee heeft mag dat. :) Maar voorlopig houd ik het weer op 10x 302.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

iNSANiTi

...eM HaeY ! eNaSNi b2 ToG u

Over de 0406BTA Bios van tony montana kan ik niet zoveel duidelijk info vinden.

Ja je moet het zelf uittesten, maar wil toch een btje feedback..

Ik gebruik zelf de std 04/06 bios.
Heb tccd mem van geil en dh-e6 venice.

Is het waard om deze bios te proberen ?
Haal je misschien beter resultaten mee ?
Stabiliteit verbeterd ?

En deze vragen ook weer natuurlijk tov 704-2BTA,

Als ik ze zelf afweeg ga ik liever met de 704 testen maar aangezien de std 04/06 wel redelijk loopt zou de gemodde 04/06 miss ook wel wat in huis hebben.Helaas zijn allebij beta's en ik ken geen andere vinden.

Van de 704 wist ik wel dat die goed doet enz , maar om nu de 04/06 beta te testen :| heeft iemand met die bios ervaring ?

iig veel gezocht en gelezen : @ dfi-street, techpower, xtremesys
en toch kom ik er niet uit.

Er is gister 1 rounded cable naar de donder gegaan die std bij dit mobo pakket zat. Zit hier ook garantie op ?

[ Voor 6% gewijzigd door iNSANiTi op 06-10-2006 16:54 ]

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb gisteren op me DFI LP Ultra-D op sata port 1 en 2 een stripe (raid0) aangesloten van 2 10k rpm 36gb raptors, de 2 drivers van de disk ( of eigenlijk het driversetje van de nvidia site :?) geinstalleerd en hierop me windows geinstalleerd, kreeg al direct reboots met me eerder altijd zo stabiele 270x10@1,402v OC nu lijkt t goed te lopen op 250x10@1,29v maar kan t zijn dat een raid0 opzet me OC kan storen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik weet niet of jullie dit ook hebben, maar als ik mijn CD/DVD Drive op 'none' zet in het eerste scherm van de BIOS duurt het laden van Windows een stuk korter...ik kon dit ook aan het geluid horen...eerst kwam het balkje 5x voorbij zonder HDD geluid, daarna 3x met ofzo...maar nu, na het op none zetten direct 3x en klaar. Volgens mij gaat windows met die CD/DVD Drive kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Kan je em dan wel gewoon gebruiken?
want 2 sec. winst tijdens boten vind ik eht neit waard om iedere keer te moeten rebooten en bios in te duiken als k me Optical nodig heb :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

^Mijn idee^ :P
Als je de CD drive uitzet in de bios heb je er zo weinig aan he ;)

Trouwens, is hier nu echt niemand die een USB keyboard aan z'n DFI heeft hangen? Het is me nog steeds niet gelukt om deze werkend te krijgen in de bios.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Je kan hem dus wel gewoon gebruiken, alleen als je de IDE Channels uitschakeld is die echt weg, en het is niet even 2 seconden winst, het zal meer 10-15 zijn.

Ik gebruik nu al een paar maanden me USB Keyboard in de BIOS, whats the problem?
Ik zal straks wel even kijken of ik speciale settings aan heb staan ofzo.

[ Voor 34% gewijzigd door Saturnus op 12-10-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MadMarky schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:17:
^Mijn idee^ :P
Als je de CD drive uitzet in de bios heb je er zo weinig aan he ;)

Trouwens, is hier nu echt niemand die een USB keyboard aan z'n DFI heeft hangen? Het is me nog steeds niet gelukt om deze werkend te krijgen in de bios.
Ik heb gewoon USB Keyboard Support en USB Legacy Support aanstaan en mijn toetsenbord werkt overal zeg maar :)

* nero355 heeft wel problemen met USB 2.0 die @ 1 MB/s blijft steken :/ Maar dit kan weer aan Windows liggen en mijn custom usb.sys/dll wat het ook is die @ 1000 Hz staat :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Saturnus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:22:
Je kan hem dus wel gewoon gebruiken, alleen als je de IDE Channels uitschakeld is die echt weg, en het is niet even 2 seconden winst, het zal meer 10-15 zijn.

Ik gebruik nu al een paar maanden me USB Keyboard in de BIOS, whats the problem?
Ik zal straks wel even kijken of ik speciale settings aan heb staan ofzo.
zal wel meevallen denk.....
dat zou namelijk betekenen dat ik binnen 30 sec in windows zou zitten bij zoveel winst :|

En ik heb een USB tobo en muis aan me mobo hangen. in eht begin wat gekloot gehad maar sinds ik USB keyboard support aanzette in de bios nooit meer problemen gehad.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
sapphire schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:35:
[...]

zal wel meevallen denk.....
dat zou namelijk betekenen dat ik binnen 30 sec in windows zou zitten bij zoveel winst :|

En ik heb een USB tobo en muis aan me mobo hangen. in eht begin wat gekloot gehad maar sinds ik USB keyboard support aanzette in de bios nooit meer problemen gehad.
Nou probeer het maar eens zou ik zeggen. Ik blijf me verbasen.

In de BIOS heb ik USB Keyboard Support en USB Mouse Support ofzo aanstaan...werkt perfect...

Weet iemand hoe ik de rood omcirkelden op disabled krijg vanuit de BIOS? Ik heb dat ooit gehad, maar kan het niet meer vinden.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/OC/A64_Tweaker_002.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Om nog maar weer terug te komen op de bios icm USB:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nijen212/GoT/dfi_bios.jpg
Zouden de mensen die het hebben over 'USB Legacy Support' me ook kunnen vertellen waar dat staat? Ik heb m'n bios zo ingesteld als op bovenstaande foto, USB Mouse Support aanzetten maakt geen verschil.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@MadMarky
Ik heb ook geen 'USB Legacy Support' in me BIOS.
Zou het gewoon aan je toetsenbord/muis zelf liggen?
Ik heb nog wel Power On By Mouse en Keyboard aan en een jumper op het mobo verplaatst, maar dat zou er los van moeten staan.

Laat mijn vraag van een paar dagen eerder maar zitten...kom er net achter dat als ze op enable staan dat het juist sneller is... :S dacht toch echt dat ik eerder zag dat dat langzamer was...nouja het zij zo.

[ Voor 32% gewijzigd door Saturnus op 17-10-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Heeft iemand hier ook last van dit fenomeen:
Stabiele OC: Niks aan de hand.
Onstabiele OC: Heel hard gekraak en gepiep uit de geluidskaart (2e PCI slot)

Het heeft zo zijn voordelen, maar het is wel merkwaardig... :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Saturnus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:48:
Heeft iemand hier ook last van dit fenomeen:
Stabiele OC: Niks aan de hand.
Onstabiele OC: Heel hard gekraak en gepiep uit de geluidskaart (2e PCI slot)

Het heeft zo zijn voordelen, maar het is wel merkwaardig... :? 8)7
Beetje raar probleem... nog nooit last van gehad. Zitten alle power / geluids stekkertjes er goed in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik gebruik een 3.5mm die later splitst zodat die in de Aux van me Stereo set past...het zou kunnen zijn dat me PSU niet sterk genoeg is, maar dat geld alleen als de GPU stressed is (en is ook maar een theorie).
Verder heb ik de RealTek onboard aangelaten. (Gaf geen problemen op andere PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Over dat Legacy Support => Bij Integrated Peripherals toch :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/OC/BIOS/BIOS%20-%20Integrated%20Peripherals.jpg
Welke BIOS versie heb je?

Kan iemand dit uitleggen? Van dit hele submenu begrijp ik niks. :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/djsebas/OC/BIOS/BIOS%20-%20Advanced%20Chipset%20Features.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Saturnus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:12:
[afbeelding]
Welke BIOS versie heb je?

Kan iemand dit uitleggen? Van dit hele submenu begrijp ik niks. :P
[afbeelding]
623-1 en van dat submenu zou ik vooral afblijven als iK dat zo zie :P

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik heb 704-2BTA. (Gekregen van Waterking...geen idee waar hij hem vandaa heeft :P)
Nero355, jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

Saturnus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:50:
Ik heb 704-2BTA. (Gekregen van Waterking...geen idee waar hij hem vandaa heeft :P)
Nero355, jij dan?
ff kijken @ dfi-street en daar op het forum zie je de ''Bios Factory'' en daar hebben ze vast wel wat leuks :)

* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

anders up ik em wel.........

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
MadMarky schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

623-1 en van dat submenu zou ik vooral afblijven als iK dat zo zie :P
Tsja, met zo'n instelling kom je nooit verder.

Errata 94 en 123
In een aantal 64Bit processor-lijnen van AMD zitten een paar kleine foutjes die later pas zijn opgedoken. Dmv deze twee opties wordt het bios hiervan op de hoogte gebracht en worden die kleine bugs omzeilt.

Sommige procs hebben beide bugs en sommige maar één. Zet het op auto en het bios regelt het zelf aan de hand van de microcode van je proc.

Speed Spectrum CPU/SATA/PCIE
Zorgt ervoor dat EMI (Electric Magnetic Interfearance) tot een minimum wordt gebracht.
Het vlakt de signaal pieken af die ontstaan als de bussen druk belast worden.
Meestal heb je deze opties niet nodig. Als je gaat overklokken moeten ze zowiezo uitstaan.
om die pieken(en dalen) op te vangen veranderd het systeem heel snel de bus snelheid. Dus als je met overklokken net op het randje van stabiliteit zit met bijvoorbeeld een denkbeeldige busspeed van 105, dan kan Speed Specrum aan ervoor zorgen dat die bus dan weer 95 is maar ook bijvoorbeeld 110 is. En als 110 te hoog is krijg je vastlopers.

Thermal Throttling
Zorgt ervoor dat de CPU terugschakelt naar lagere kloksnelheid bij een bepaalde temperatuur. Werkt niet echt lekker met AMD CPU's

Memory Hole
Sommige PCI kaarten hadden vroeger soms nog wel eens een specifiek geheugendares nodig. Hiermee reserveer je dus die ruimte voor dat soort kaarten. Maar dit is echt heel erg achterhaald.

System BIOS Cacheable
Laad het bios in de cache (L1 of L2) van je proc. Was vroeger leuk om iets sneller op te starten, nu achterhaald.

[b]ACPI SRAT
SRAT = Static Resource Affinity Table
The Static Resource Affinity Table (SRAT) can be used to describe the physical location of processors and memory in large-scale systems (such as CC-NUMA) to the Windows Server 2003 operating system, allowing threads and memory to be grouped in an optimal manner. The SRAT describes both installed and hot-pluggable memory, that is, memory that can be added or removed while the system is running, without requiring a reboot.

SLI Broadcast Aperture
Simpel gezegd bevorderd deze optie de data-communicatie over de SLI bus en zorgt voor een betere performance in een groot aantal games.
Draai je SLI zet deze aan, geen SLI zet hem uit

[ Voor 32% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-10-2006 11:40 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Tnx voor de uitleg.
ACPI SRAT betekend dus dat je onder het windowsen je mem. eruit kan rukken?
En de Errata's kan je het beste allemaal op auto zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ja maar ze hebben het er niet over dat hiermee je doorsnee geheugen hot swappable word, dus ik zou nu niet zomaar je geheugen er uit gaan rukken ;)

Ik wacht momenteel weer op nieuw geheugen voordat ik weer kan gaan OC'en. Eerlijk gezegd heb weet ik niet eens wat voor chippies op het ram zit, maar het liep 300mhz bij de verkoper, dus ik ga ook proberen dat te halen :) Het gaat overigens om 2x 1GB crucial ballistix als ik me niet vergis, maar dat ze goed overklokken is eigenlijk meer een beetje een bijzaak voor me.

Nouja, als ik weer eens resultaten heb komt er wel een postje :)

edit: hmm net even gesurfed voor het geheugen, blijkt zo'n beetje beste 2GB DDR1 setje te zijn om mee te OC'en wat er is :D

[ Voor 69% gewijzigd door Aapenootjes op 19-10-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ah, jammer.
Zou wel lol zijn, kom je op zo'n Lanparty aanzetten met je PC...
1: "En hoeveel GB heeft die van jou"
2: "Nah 256MB...maar..."
1: "Hahahaha, loser!"
2. Opent de broekzak en plugt even 2x 1GB in. >:)
:P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Saturnus schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:57:
Tnx voor de uitleg.
ACPI SRAT betekend dus dat je onder het windowsen je mem. eruit kan rukken?
En de Errata's kan je het beste allemaal op auto zetten?
Ik zou er gewoon vanaf blijven, dit hele submenu staat gewoon default goed ingesteld. En nee, op dit mobo kan je het ram er niet zomaar uit trekken. Dat het bios dit wel onderseund is leuk, maar DFI geeft zelf aan dat je absuluut geen power op het mobo moet hebben als je ram gaat verwisselen

[ Voor 22% gewijzigd door Demon_Eyez op 19-10-2006 14:31 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Hmmm ok, had die ene die ik nog niet op auto had er even opgezet, maar zet ik wel weer terug.

En achja, zo vaak hoeft je mem. er ook weer niet binnen 5 sec. uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Saturnus schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:59:
Hmmm ok, had die ene die ik nog niet op auto had er even opgezet, maar zet ik wel weer terug.

En achja, zo vaak hoeft je mem. er ook weer niet binnen 5 sec. uit. :P
Haha idd geheugen is NIET hot swapable :9 op drome 11 een keer "bijna" getest.
Kameraad kon nog net op tijd mijn hand wegslaan :/ haha maar goed mijn pc reboote toen om de 10min. NIET DOEN DUS !

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

aapenootjes schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:25:
Ja maar ze hebben het er niet over dat hiermee je doorsnee geheugen hot swappable word, dus ik zou nu niet zomaar je geheugen er uit gaan rukken ;)

Ik wacht momenteel weer op nieuw geheugen voordat ik weer kan gaan OC'en. Eerlijk gezegd heb weet ik niet eens wat voor chippies op het ram zit, maar het liep 300mhz bij de verkoper, dus ik ga ook proberen dat te halen :) Het gaat overigens om 2x 1GB crucial ballistix als ik me niet vergis, maar dat ze goed overklokken is eigenlijk meer een beetje een bijzaak voor me.

Nouja, als ik weer eens resultaten heb komt er wel een postje :)

edit: hmm net even gesurfed voor het geheugen, blijkt zo'n beetje beste 2GB DDR1 setje te zijn om mee te OC'en wat er is :D
Toevallig van Ferry uit V&A ?
Dan zou ik dat echt genaait vinden aangezien ik em gemailed had en gee nantwoord kreeg....en toen een kennis van me die hem ook kent er naar vroeg kreeg k een mailtje dat ze verkocht waren....en das een maand geleden ofzo :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 14:25:
Ik heb zelf ook 2x1024MB Crucial Ballistix. Op de Ballistix Tracer en op de Ballistix Z503 modules zitten Micron 5B chips.
Kijk goed welke batch je krijgt. Er zijn echt heeeeel wat problemen geweest met Crucial Ballistix 2x1024MB sets. Alleen als je TD1 batch heb, hoef je je geen zorgen te maken, alle andere batches zijn gedoemd een vroege dood te sterven door brak PCB!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@aapennootjes
heb je dat geheugen heel toevalling via V&A gekocht van Ferry? ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
ehm ja, inderdaad, maar dat heb ik al in augustus met hem geregeld.
Moet ik nog even afhandelen met hem, komt volgende week goed. Mijn schuld dat het een beetje lang duurt.

Nu ik weet wat voor monstergeheugen het daadwerkelijk is begint het wel te kriebellen hoor, ik ga zeker proberen het max er uit te halen :)
Ik heb zelf ook 2x1024MB Crucial Ballistix. Op de Ballistix Tracer en op de Ballistix Z503 modules zitten Micron 5B chips.
Kijk goed welke batch je krijgt. Er zijn echt heeeeel wat problemen geweest met Crucial Ballistix 2x1024MB sets. Alleen als je TD1 batch heb, hoef je je geen zorgen te maken, alle andere batches zijn gedoemd een vroege dood te sterven door brak PCB!!!
Nouja ik neem aan de dit wel goed is aangezien ik ze overneem van ferry, maar desondanks bedankt, zal even kijken als ik ze heb :)
Welke bios gebruik jij er ook alweer voor, de -3 versies zijn toch het beste voor micron? Van de nieuwste bios'en heb ik zelf nog geen -3 versies gezien namelijk.

Ik kan echt niet wachten om weer lekker te gaan oc'en :9~

[ Voor 60% gewijzigd door Aapenootjes op 19-10-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 19:39:
ehm ja, inderdaad, maar dat heb ik al in augustus met hem geregeld.
Moet ik nog even afhandelen met hem, komt volgende week goed. Mijn schuld dat het een beetje lang duurt.

Nu ik weet wat voor monstergeheugen het daadwerkelijk is begint het wel te kriebellen hoor, ik ga zeker proberen het max er uit te halen :)

[...]

Nouja ik neem aan de dit wel goed is aangezien ik ze overneem van ferry, maar desondanks bedankt, zal even kijken als ik ze heb :)
Welke bios gebruik jij er ook alweer voor, de -3 versies zijn toch het beste voor micron? Van de nieuwste bios'en heb ik zelf nog geen -3 versies gezien namelijk.

Ik kan echt niet wachten om weer lekker te gaan oc'en :9~
Ik gebruik 702-BTA en dan inderdaad dat bios voor Micron en TCCD chips. Ik heb dat laatste bios wel eens gebruikt, maar dat liep hier totaal niet.
Ik heb met m'n 3700+ 10x300 divider (273) @ 3-3-3-7-1T met 2.67v gedraaid.
Nu met m'n X2 4600+ draai ik 12x237 @ 2.5-2-2-6-1T met 2.6v

Al vast een tip, probeer Drive Strentgh en Data Strength zo laag mogelijk in te stellen.
Voor ram op 273MHz heb ik draai ik met 6/2, voor ram op 237MHz t/m 265 draai ik met 5/2

Ik heb zelf TD en geen TD1 batch helaas, dus ik ben bang dat ik hier niet eeuwig mee kan draaien.
Echter, bij de meeste mensen gingen de foute batches al soms na 2 of na 6 maanden kapot.
Nu had ik al ergens gelezen dat een hoge drive en data strength (icm hoge FSB en hoog voltage) mede verantwoordelijk voor is dat de reepjes langzaam kapot gaan. Nu wist ik dat al van het begin en heb ze dus altijd laag ingesteld, geen ideee of het toeval is , maar ik draai al bijna een jaar nu met m'n Crucial Ballistix ondanks dat het TD batch is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

http://us.dfi.com.tw/Upload/BIOS/NF4VD406.ZIP / http://us.dfi.com.tw/Supp...=LP&STATUS_FLAG=A&SITE=US <= Zondag nog erop gegooid :)

* nero355 nu eindelijk fatsoenlijk naar logo kan staren i.c.m. 1900XTX \o/

Kan me alleen niet herinneren waar die klote optie zit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik ga je BIOS niet uitproberen. :P
Volgens mij bestaat dat Legacy niet op de DFI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Bedankt voor je advies :) Ik wou eigenlijk beginnen met de 704-BTA bios, daar is alleen geen specifieke tccd/micrion variant van, deze word wel veel aangeraden op andere fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Heb ff een klein vraagje.
Ik heb nu 2x512MB geheugen zitten. Maar wil dit upgraden en het liefst naar 4GB in totaal. Nu zijn 2GB reepjes niet echt betaalbaar, dus zat ik te denken aan 4x1GB. Is dit verstandig om te doen i.v.m. overclocken?
Het gaat in dit geval trouwens om ddr1 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom zou je eigenlijk persé 4GB willen? Zelf ben ik nog niet tegen de limieten van m'n 2GB aangelopen.
En 4x1GB kan, maar het schijnt dat het overclocken dan minder goed gaat.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ik zou dat niet doen...volgens mij was het zo dat de gele banken voor TCCD geoptimaliseerd waren en de rode voor BH-5...
Mijn Hynix D5's deden het niet in de gele banken. (Heb het na 1x trouwens nooit weer geprobeerd.)
En net als MadMarky zegt 2GB is voldoende (nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
MadMarky schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 20:05:
Waarom zou je eigenlijk persé 4GB willen? Zelf ben ik nog niet tegen de limieten van m'n 2GB aangelopen.
En 4x1GB kan, maar het schijnt dat het overclocken dan minder goed gaat.
En straks met vista? 2GB genoeg denk(en) je (jullie)?
Dat was namelijk de voornaamste reden om 4GB te halen, gamen in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ja voor gamen in vista vind ik eht kansloos dan kan ik me nuttigere taken voorstellen.

Maar voor de mensen die zeggen dat je amper tegen de limieten aan loopt van 2gb.......ik heb dan maar 1 gb maar ik heb nu al een paar keer gehad dat ik dignen moest omcoden en dan heb ik aan 1gb ram+ 2,5gb swap nog te kort en loopt windows continue te miepen.

En over het OCen.
Je moet 2T draaien, de meeste reepjes van 1gb clocken al neit super geweldig en dan nog eens 4 stuks...verre van ideaal.

Had ik ook een kort vraagje, iemand tips voor 2x1gb reepjes/kits die een beetje leuk OCen ? opzich is er genoeg te vinden dat 250mhz doet...maja cas3 is minder. Wat dat betrefd zijn die Ballistix die 300 cl3 doen ideaal, maja nergens meer te krijgen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

Nu mijn x2 3800+ eindelijk stabiel loopt op mijn Ultra-d ben ik met overclocken begonnen. Om 2,6ghz zonder problemen te bereiken heb ik het voltage van de cpu opgehoogd van 1,3v naar 1,35v. De stabiliteit is goed alleen loopt mijn moederbord tempratuur op. Mijn cpu blijft volgens everest&speedfan onder de 45 graden en ook mijn NB wordt niet al te warm. Alleen mijn moederbord tempratuur zou boven de 50 graden komen waardoor speedfan een vlammetje geeft. Mijn vraag is dit schadelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 09:29
Ter informatie voor iedereen, ik ben erin geslaagd om een Revoltec RS003 te monteren op mijn chipset. Het heeft me wel wat moeite en tweakwerk gekost om de koeler passend te maken. Hieronder een aantal foto's :) (Sorry voor de mindere kwaliteit, gemaakt met camera in telefoon).

Edit: Het is trouwens een NF4 SLI-DR

De koeler standaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.savium.nl/imagehost/uploads/4708d12fa2.jpg

Wat er vanaf is gehaald met ijzerzaag, vijl en boormachine:
Afbeeldingslocatie: http://www.savium.nl/imagehost/uploads/023cf572f6.jpg

Het koelblok na modificatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.savium.nl/imagehost/uploads/9326dd38f4.jpg

Past het? Ja!:
Afbeeldingslocatie: http://www.savium.nl/imagehost/uploads/000cb517f2.jpg

In actie:
Afbeeldingslocatie: http://www.savium.nl/imagehost/uploads/687e887ddd.jpg

Mocht iemand meer details willen/betere foto's, laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

wat denk je zelf...
altijd :D
Foto's van DFI mods moeten goed bestudeerd worden he :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

TCR schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 15:31:
Nu mijn x2 3800+ eindelijk stabiel loopt op mijn Ultra-d ben ik met overclocken begonnen. Om 2,6ghz zonder problemen te bereiken heb ik het voltage van de cpu opgehoogd van 1,3v naar 1,35v. De stabiliteit is goed alleen loopt mijn moederbord tempratuur op. Mijn cpu blijft volgens everest&speedfan onder de 45 graden en ook mijn NB wordt niet al te warm. Alleen mijn moederbord tempratuur zou boven de 50 graden komen waardoor speedfan een vlammetje geeft. Mijn vraag is dit schadelijk?
Niet echt, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om er voor te zorgen dat er voldoende airflow over het moederbord is. Een graad of 60 moet de chipset wel aankunnen, zoniet merkt je het vanzelf omdat je moederbord instabiel wordt ;)
Tijdens overclocken maak ik me meer zorgen over de PWMIC sensor. M'n dualcore vreet nogal veel stroom, toen ik aan het testen was op 1.55v kreeg ik van Motherboard Monitor de waarschuwing dat de PWMIC boven de 70°C kwam :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Demon_Eyez schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 16:24:
[...]
Ik kreeg vandaag het geheugen binnen, en helaas het lijkt inderdaad dat ik hier ook last van heb. Het is een 16TD batch, geen TD1 dus. 1 van de 2 repen doet zo als het er naar uit ziet wel goed, de andere blijft in memtest een fout produceren die ik er met geen mogelijkheid uit krijg.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag, maar mijn gevoel zegt me dat het reepje gewoon gaar is.
Ook met het geheugen op 200mhz met zeer losse timings, met bios 623-3 en 704-2BTA kom ik memtest niet door.

* Aapenootjes is niet zo happy ;(

edit:
Vandaag (donderdag, edit: overdag dus) heb ik wat zitten klooien met de timings, het is me nu gelukt om toch door memtest te komen door de tREF timing op 0388 te zetten. Dit kost me waarschijnelijk zo'n 6% bandbreedte, een aantal andere tREF waardes konden ook, zoals 0016 en 0128, dit resulteerde echter in bandbreedte drop van 50-75%.

Het is me nu ook gelukt om beide repen op 250mhz te laten lopen, of het in windows stabiel is kom ik snel genoeg wel achter. Hoger dan 255mhz ben ik nog niet gekomen, dat word waarschijnelijk iets voor volgende week. Voordat ik dat doe verdiep ik me nog wat meer in de timings.

[ Voor 24% gewijzigd door Aapenootjes op 02-11-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
@Yahiko750
En de temp. dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op donderdag 02 november 2006 @ 01:02:
[...]

Ik kreeg vandaag het geheugen binnen, en helaas het lijkt inderdaad dat ik hier ook last van heb. Het is een 16TD batch, geen TD1 dus. 1 van de 2 repen doet zo als het er naar uit ziet wel goed, de andere blijft in memtest een fout produceren die ik er met geen mogelijkheid uit krijg.

Als iemand tips heeft hoor ik ze graag, maar mijn gevoel zegt me dat het reepje gewoon gaar is.
Ook met het geheugen op 200mhz met zeer losse timings, met bios 623-3 en 704-2BTA kom ik memtest niet door.

* Aapenootjes is niet zo happy ;(

edit:
Vandaag (donderdag, edit: overdag dus) heb ik wat zitten klooien met de timings, het is me nu gelukt om toch door memtest te komen door de tREF timing op 0388 te zetten. Dit kost me waarschijnelijk zo'n 6% bandbreedte, een aantal andere tREF waardes konden ook, zoals 0016 en 0128, dit resulteerde echter in bandbreedte drop van 50-75%.

Het is me nu ook gelukt om beide repen op 250mhz te laten lopen, of het in windows stabiel is kom ik snel genoeg wel achter. Hoger dan 255mhz ben ik nog niet gekomen, dat word waarschijnelijk iets voor volgende week. Voordat ik dat doe verdiep ik me nog wat meer in de timings.
Als je wil kan ik je wel een overzicht sturen van m'n timings op 237MHz (2.5-2-2-6-1T) @ 2.57v
en 273MHz (3-3-3-7-1T) @ 2.67v.
Het is inderdaad zo dat deze Ballistix repen echt ongelooflijk gevoelig zijn voor timings en de juiste instellingen. Ze gebruiken toch wel iets andere settings als dat je gewend zou zijn van TCCD based reepjes zoals Gskill

Tref heb ik zelf op 3072 staan, zowel op 237MHz en op 273Mhz. Dat zorgt hier voor de juiste balans in stabiliteit en performance. Verder zijn ze ook gevoelig voor de combo DRV en DATA Strength icm de combo Read Preamble en Max Async Latency. Een verkeerde combo kan een wereld van verschil betekenen tussen duizenden of nul errors.

Nu weet ik even niet alles uit m'n hoofd maar ik zal ze vanavond even voor je opzoeken.
Op 237MHz heb ik in elk geval Drive Strength 5 en Data Strength 2, op 273Mhz heb ik Drive Strength 6 en Data Strength 2

250Mhz zou je moeten kunnen halen op 2.5-3-3-7-1T met 2.6V

Edit1
Oh ja, deze is ook belangrijk! voor 250MHz en hoger: zet DRAM RESPONSE TIME op Normal.
Had hem eerst op 'Fast' staan, maar kwam absoluut niet hoger dan 250Mhz, ongeacht welke losse timings dan ook

Edit 2
Nog wat leesvoer op DFI Street: NF4 SLI-D - Crucial Ballistix 2x1GB PC4000 kit gone bad
http://www.dfi-street.com...thread.php?t=6719&page=75

[ Voor 8% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-11-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Demon_Eyez schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:33:
Edit1
Oh ja, deze is ook belangrijk! voor 250MHz en hoger: zet DRAM RESPONSE TIME op Normal.
Had hem eerst op 'Fast' staan, maar kwam absoluut niet hoger dan 250Mhz, ongeacht welke losse timings dan ook
Geld deze regel voor alle mem. sticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik heb ook een setje z503's waarvan ik uit ga dat ik het defect heb ontvangen, heb ook met verschillende mobos en bioses zitten testen maar krijg ook maar geen reactie op een rma aanvraag :?

ik ga strax nog eens kloten met deze waarden, ik herkende direct mijn problemen in de post met ballastix problemen en hoop dat iets dergelijks ook bij mij een oplossing biedt...

i'll keep u updated..

ps: demoneyez ik heb nu tijdelijk er ook van dat crucial tracer inzitten met die disco onboard, maar die bootten zondermeer op de settings die ik ook voor me gskill HZ hanteerde.. zou dan dat z503 daar dan ook niet op moeten reageren!? ( degene die ik correct had werken, ging ook zondermeer over de 300mhz heen, alleen die 2e niet...(zelfs niet 200mhz)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Saturnus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:41:
[...]

Geld deze regel voor alle mem. sticks?
Nee, dit is vooral bij Ballistix, met m'n 2x512 Gskill en 2x512 OCZ Platinum (beide TCCD) kon ik 275MHz met 'Fastest' draaien. Op 300MHz draaide ik met 'Fast'
sain onez schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:50:
ik heb ook een setje z503's waarvan ik uit ga dat ik het defect heb ontvangen, heb ook met verschillende mobos en bioses zitten testen maar krijg ook maar geen reactie op een rma aanvraag :?

ik ga strax nog eens kloten met deze waarden, ik herkende direct mijn problemen in de post met ballastix problemen en hoop dat iets dergelijks ook bij mij een oplossing biedt...

i'll keep u updated..

ps: demoneyez ik heb nu tijdelijk er ook van dat crucial tracer inzitten met die disco onboard, maar die bootten zondermeer op de settings die ik ook voor me gskill HZ hanteerde.. zou dan dat z503 daar dan ook niet op moeten reageren!? ( degene die ik correct had werken, ging ook zondermeer over de 300mhz heen, alleen die 2e niet...(zelfs niet 200mhz)
RMA aanvragen bij Crucial over de mail gaat idd traag, bel hun hotline en leg het probleem uit en zorg dat je een bevestiging krijgt dat je nieuwe TD1 krijgt! Leg goed uit dat je dus geen TD1 hebt maar een eerdere slechte batch en dat ze op stock niet werken.

Het ligt er heel erg aan welke batch je hebt. TD1 is de enig goedwerkende batch, de voorloper is TD. Maar je hebt nog veel meer slechte batches naast TD. Kan goed zijn dat je Tracer een andere batch is als je gewone Z503.

[ Voor 68% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-11-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
dubbelpost |:(

[ Voor 98% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-11-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thnx, tis indd td ipv td1 zat al te denken om te bellen indd, na herhaaldelijk geen reactie op me mail te hebben gehad, t feit dat ik de ene reep zonder problemen op 300mhz laat draaien en de ander me niet eens op 200mhz de ingebouwde memtest laat booten op dezelfde settings echter dus maar pc3200, verwacht ik dus dat er meer aan de hand is, maar tis weekend, tijd op te prutsen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Post anders eens de volledige batch code van je reepjes. Als het goed is zitten er twee stickcers op beide heatspreaders.

Volgens mijn heb ik mazzel (knock on wood) met mijn TD setje. Ik heb ze nu al bijna een jaar en absoluut geen problemen ermee. Moet wel zeggen dat ik direct vanaf het begin het voltage nooit hoger dan 2.6v heb ingesteld, Drive en Data Strength altijd laag heb gehouden en vanaf dag 1 de heatspreaders vervangen door Pure copper heatspreaders met een 80mm fan erop gericht.

Ik moet zeggen dat ik me toch wel enigzins genaait zou voelen als je dit geheugen hebt overgekocht terwijl je niet op de hoogte ben gebracht van alle problemen omtrent deze sticks. Dit probleem is nu al ruim een jaar lang bekent namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

indd, is ook zo, beetje genaaid geworden door een verkoper, reden ook waarom ik niet veel meer aanschaf via V&A tenzij t allemaal goed te testen is, of de verkoper een oude bekende is....

maarja, ga er maar vanuit dat een rma zondermeer mogelijk is, eerst nog maar eens bovengestelde opties eens doorlopen (terwijl ik meen dit al eens getest te hebben.. ;( )

mede doordat ik vervangend ram heb, en t niet reageren op me mail naar crucial's rma afdeling heb ik t ook al even laten liggen, maar tis indd gekkenwerk

edit: volledige code: BL12864z503.16td

[ Voor 3% gewijzigd door SAiN ONeZ op 03-11-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

MadMarky schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:21:
[...]

Niet echt, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om er voor te zorgen dat er voldoende airflow over het moederbord is. Een graad of 60 moet de chipset wel aankunnen, zoniet merkt je het vanzelf omdat je moederbord instabiel wordt ;)
Tijdens overclocken maak ik me meer zorgen over de PWMIC sensor. M'n dualcore vreet nogal veel stroom, toen ik aan het testen was op 1.55v kreeg ik van Motherboard Monitor de waarschuwing dat de PWMIC boven de 70°C kwam :X
Ok bedankt. Airflow is er voldoende. Heb een Aerocool aeroengine met 2x 120mm en 1x80mm fan. Deze draaien op ongeveer 9v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dudes : Waarom wil SpeedFan gewoon niet samenwerken met mijn Venusje ??

Elke keer slaat mijn PC af :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
sain onez schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 18:03:
indd, is ook zo, beetje genaaid geworden door een verkoper, reden ook waarom ik niet veel meer aanschaf via V&A tenzij t allemaal goed te testen is, of de verkoper een oude bekende is....

maarja, ga er maar vanuit dat een rma zondermeer mogelijk is, eerst nog maar eens bovengestelde opties eens doorlopen (terwijl ik meen dit al eens getest te hebben.. ;( )

mede doordat ik vervangend ram heb, en t niet reageren op me mail naar crucial's rma afdeling heb ik t ook al even laten liggen, maar tis indd gekkenwerk

edit: volledige code: BL12864z503.16td
Wat is die andere, da's die code die bij de barcode staat. Die geeft namelijk de batch weer. Die je nu hebt gepost is gewoon de productcode met de revisie (16TD).
Die andere ziet er ongeveer zo uit: CL1115J.Z5

Je kan in elk geval die reepjes nog RMA doen, das het belangrijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 09:29
42 graden bij normaal gebruik (Internet, MSN, Word enz enz), stressed 45 graadjes.
Is met Arctic Silver Ceramique koelprut.

[ Voor 11% gewijzigd door Yahiko750 op 04-11-2006 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Demon_Eyez schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:55:
[...]

Wat is die andere, da's die code die bij de barcode staat. Die geeft namelijk de batch weer. Die je nu hebt gepost is gewoon de productcode met de revisie (16TD).
Die andere ziet er ongeveer zo uit: CL1115J.Z5

Je kan in elk geval die reepjes nog RMA doen, das het belangrijkste :)
ah oke, die code is CL1115v.61

je kan ze rma doen,zeg je.. is er een kans dat ze ze weigeren dan!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Yahiko750 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:57:
[...]

42 graden bij normaal gebruik (Internet, MSN, Word enz enz), stressed 45 graadjes.
Is met Arctic Silver Ceramique koelprut.
Je deed het dus om het geluid en de CM? Of was je DFI nog heter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@ sain onez
De kans dat ze weigeren is niet zo groot denk ik, mocht het mij niet lukken om ze stabiel te krijgen gaan ze ook zeer zeker rma. Ik heb nu nog wat info doorgekregen waarmee ik de komende tijd ga klooien, heel veel hoop heb ik echter niet. Het viel me trouwens net op dat rma'en naar de UK kan, en niet naar de USA hoefd. Scheelt gelukkig wat geld en tijd.

Overigens, ik wist dat dit geheugen heet werd, maar op 2.8v kan ik het al nauwelijks meer aanraken, zelfs mijn BH-5 blijft nog koeler onder 3.2v-3.5v. Ik heb het uiteraard actief gekoeld nu, maar dat zou normaal toch niet nodig moeten zijn op de rated spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
sain onez schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:19:
[...]

ah oke, die code is CL1115v.61

je kan ze rma doen,zeg je.. is er een kans dat ze ze weigeren dan!?
Je komt gewoon in aanmerking voor RMA, CL1115x.xx zijn de foute batches, CL1116x.xx zijn de baches die je moet hebben :)
aapenootjes schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 20:08:
Overigens, ik wist dat dit geheugen heet werd, maar op 2.8v kan ik het al nauwelijks meer aanraken, zelfs mijn BH-5 blijft nog koeler onder 3.2v-3.5v. Ik heb het uiteraard actief gekoeld nu, maar dat zou normaal toch niet nodig moeten zijn op de rated spanning.
Tsja, aangezien je toch al errors hebt maakt het niet meer zoveel uit, maar als je er lang mee wil doen, dan moet je absoluut onder de 2.7v blijven met de slechte batches.

[ Voor 44% gewijzigd door Demon_Eyez op 05-11-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik ben vandaag weer de hele dag bezig geweest met het geheugen, maar nog steeds kom ik met geen mogelijkheid door super pi heen. Ik denk dat ik het hier bij laat en het lekker rma stuur.

Toen ik het geheugen net had wist ik wel van de slechte batches, echter niet dat 2.8v al schadelijk zou kunnen zijn. Bovendien draaide ferry het geheugen daar ook altijd zonder problemen op. Dus het zou best kunnen dat die paar minuten dat het zonder actieve koeling draaide teveel was voor het geheugen.

Ook al had ik ze stabiel gekregen was ik er nog niet erg blij mee geweest. De timings die ik moest gebruiken om door memtest te komen kostte al belachelijk veel performance, en dat was nog alles behalve stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

nero355 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:53:
Dudes : Waarom wil SpeedFan gewoon niet samenwerken met mijn Venusje ??

Elke keer slaat mijn PC af :/
Iemand ??

Specs = Zie huisje.

Heb de laatste chipset drivers en dat eene DFI only proggie IT nogwat doet het goed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik zou het zo niet weten, ik kan me voorstellen dat speedfan nog niet compatible is met je moederbord, echter dat zou er ook weer niet voor moeten zorgen dat je pc crasht.

Ik heb toenet gebelt met crucial, en het retourneren is geen probleem, ondanks dat ik het geheugen overgekocht hebt. Lastigste was nog om mijn naam goed te spellen in het engels :P

edit: oops, bedenk me net dat ik mijn email adres helemaal verkeerd heb opgegeven 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 07-11-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op maandag 06 november 2006 @ 16:08:

Ik heb toenet gebelt met crucial, en het retourneren is geen probleem, ondanks dat ik het geheugen overgekocht hebt. Lastigste was nog om mijn naam goed te spellen in het engels :P

edit: oops, bedenk me net dat ik mijn email adres helemaal verkeerd heb opgegeven 8)7
Kan je nog laten weten hoe lang het allemaal heeft geduurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorne16
  • Laatst online: 04-06 22:16
ik heb sinds een paar dagen de dfi lanparty ut nf4 sli-dr, maar wat maakt die northbridge koeler een klere herie, wat is de beste koeler om er dan op te zetten, ik had op mijn vorige mobo de zalman nb47j, dat was een dual-sata, maar volgens mij word deze chip warmer, dus wat is de beste koeler die wel stil is, bijv fanless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

jorne16 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:40:
ik heb sinds een paar dagen de dfi lanparty ut nf4 sli-dr, maar wat maakt die northbridge koeler een klere herie, wat is de beste koeler om er dan op te zetten, ik had op mijn vorige mobo de zalman nb47j, dat was een dual-sata, maar volgens mij word deze chip warmer, dus wat is de beste koeler die wel stil is, bijv fanless
:/
Beter je handleiding lezen : Als je de Min. en Max. Temperatuur op 25 en 75 graden zet dan is die heerlijk stil B)

Enige wat bij mij herrie maakt is mijn videokaart !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorne16
  • Laatst online: 04-06 22:16
oke bedankt, klopt ik heb m nog niet goed gelezen, zou ik dan toch maar eens gaan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-09 13:09
Chipsetkoeler expert sapphire aan het woord hier:
sapphire in "\[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - d..."
Plenty keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

wahahaha
jij zegt het ik denk het :P

edit:
Trouwens....die Arctic past ook goed met een X1xx0 kaart en een accellero erop :9
Asus x1600XT SILENT paste weer niet, en niet al te lange kaarten met een zalman ZM HP80 serie koeler passen ook na wat geschuif emt de bovenste heatsink :)

[ Voor 77% gewijzigd door sapphire op 08-11-2006 16:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mn NF4 Expert nu de koeler van de NF590 serie zitten, past perfect :)
Even koel als een NBF47, maar toch heb ik liever actieve koeling, aangezien 's nachts bij mij alle fannetjes op minimaal gaan, en dan heb ik liever een fannetje dat mn northbridge koel houdt.

Ik wil op verzoek wel een fotootje posten, maar ik heb nu zo geen camera bij de hand.

Temp: 34 graden idle
Stressed (na een anderhalf uutje gamen): 41 graden

Northbridge voltage: 1.65V
HTT: 266 x 4 = 1064 MHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Demon_Eyez schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:44:
[...]
Kan je nog laten weten hoe lang het allemaal heeft geduurt?
Ik zal het wel laten weten als ik het weer terug heb :)
Vandaag heb ik het pakketje op de post gedaan en het zal er zo'n 3 dagen over doen. Dus ze hebben het zaterdag als er dan geleverd word. Ik hoop eigenlijk dus eind volgende week weer geheugen te hebben, sommige mensen beweren dat ze daar snel genoeg voor zijn.

Maar zoals ik al zei, ik zal het wel laten weten ^^

Overigens, ik heb een hele tijd geleden ook zo'n artic freezer op mijn NB willen zetten, echter is dit nooit doorgegaan ivm het onbreken van een artic freezer. Weet iemand waar die dingen nog te krijgen zijn? (volgens mij voldeed alleen de P4 versie namelijk voor deze mod)

Het idee bestaat overigens al een hele tijd, hier heb ik een foto van iemand die zijn pc met enkel en alleen de koeler van de voeding koelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Aapenootjes op 08-11-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 16-09 13:09
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:45:
Northbridge voltage: 1.65V
HTT: 266 x 4 = 1064 MHz
Doet die NB dat niet op stock volts :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

aapenootjes schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:33:
[...]

Vandaag heb ik het pakketje op de post gedaan en het zal er zo'n 3 dagen over doen. Dus ze hebben het zaterdag als er dan geleverd word. Ik hoop eigenlijk dus eind volgende week weer geheugen te hebben, sommige mensen beweren dat ze daar snel genoeg voor zijn.

Overigens, ik heb een hele tijd geleden ook zo'n artic freezer op mijn NB willen zetten, echter is dit nooit doorgegaan ivm het onbreken van een artic freezer. Weet iemand waar die dingen nog te krijgen zijn? (volgens mij voldeed alleen de P4 versie namelijk voor deze mod)

Het idee bestaat overigens al een hele tijd, hier heb ik een foto van iemand die zijn pc met enkel en alleen de koeler van de voeding koelt.
Jup das een foto van GXP345 op DFI street, hij heeft eht zegmaar bedacht enzo :)
Maar alle versies voldoen aangezien alleen de mounting klem/clip van de versies anders is en de koeler precies ehtzelfde

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op woensdag 08 november 2006 @ 23:52:
[...]

Doet die NB dat niet op stock volts :S
Ik heb mn x2 3800+ nu op 2.66 GHz (2.66 x 10)
Mn ram op 266 MHz @ 3.2V
NB voltage lager geeft na een kwartiertje meestal errors in Orthos :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
aapenootjes schreef op woensdag 08 november 2006 @ 22:33:
[...]

-knip-
Ik heb het geheugen net binnen gekregen, echt heel snel dus. Het is terug gestuurd via UPS onder extreme priority.

Het geheugen wat ik nu heb:
BL12864Z503. 16TF2Y
batch: CL11173.F4

Ik ga het zo dadelijk proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
aapenootjes schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 19:07:
[...]

Ik heb het geheugen net binnen gekregen, echt heel snel dus. Het is terug gestuurd via UPS onder extreme priority.

Het geheugen wat ik nu heb:
BL12864Z503. 16TF2Y
batch: CL11173.F4

Ik ga het zo dadelijk proberen :)
Da's inderdaad heel netjes. Je hebt nu echt een van de laatste batches. ben erg benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Tot nu toe ben ik op 270mhz 3-3-3-8 gekomen, lijkt behoorlijk stabiel (ben ondertussen al enkele uren aan het primen). Hiervoor heb ik helaas wel al 2.9v nodig, en meer dan 270mhz zit er zo snel nog niet in.

275 mhz is op 3-4-4-8 nog niet stabiel. Ik zal binnenkort nog wat gaan proberen met de timings, hopelijk kom ik dan wat verder. Als ik er meer spanning op zet kom ik waarschijnelijk ook wel verder, maar ik zou liever wat langer willen doen met dit geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Probeer ook eens wat meer te spelen met Max Async, Read preamble en Drive Strength settings. De laatste batches gebruiken net iets andere settings dan de oudere batches.
2.9 v is belachelijk veel, want ik kan met m'n TD setje 273 (3-3-3-8) @ 2.71v doen.

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Even off-topic.

Morgen ga ik een DFI nF4 Ultra-D kopen. Ik wil alleen even zeker weten dat mijn geheugen, een setje Kingston HyperX van 2x512mb (KHX3200AK2/1G), goed gaat werken op dat mobo. Kan iemand daar antwoord op geven? Ik heb al op de DFI-site gezocht en met Search hier op GoT.

Thnx. :)

99pixels.nl

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

CdD schreef op donderdag 23 november 2006 @ 22:45:
Even off-topic.

Morgen ga ik een DFI nF4 Ultra-D kopen. Ik wil alleen even zeker weten dat mijn geheugen, een setje Kingston HyperX van 2x512mb (KHX3200AK2/1G), goed gaat werken op dat mobo. Kan iemand daar antwoord op geven? Ik heb al op de DFI-site gezocht en met Search hier op GoT.

Thnx. :)
als verder alles goed is moet dat gewoon werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

En weer een beetje off-topic. Sorry :$

Ik heb gister een nF4 Ultra-D gekocht, alleen ik kan nergens vinden in welke sloten ik m'n werkgeheugen moet doen. |:( Ik heb een setje Kingston HyperX (KHX3200AK2/1G). 2x512mb dus. Ik wil dus graag dual-channel draaien.

Moet ik m'n geheugen:
• In slot 1 en 2 doen? Dat zijn dus de twee bovenste sloten (geel & oranje)
• In slot 1 en 3 doen? Dus in de gele sloten.
• In slot 2 en 4 doen? Dus in de oranje sloten.

Edit:

In de startpost staat:
Alle biossen vanaf 509 zijn geoptimaliseerd als volgt:
• TCC* = oranje sloten (slot 2 & 4)
• BH-5, UTT = gele sloten (slot 1 & 3) --> voor hogere en stabielere spanningen
Maarja, ik heb volgens mij geen van beiden. Volgens mij heb ik UCC, als ik het niet verkeerd heb.. Wat moet ik doen?

Edit 2:

Ik zie hier in een review van hetzelfde setje geheugen, maar dan 2x1gb, dat het geheugen in slot 2 en 4 zit (de oranje dus). Zou dat betekenen dat mijn setje dus ook in de oranje sloten moet? Hier een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://lp.pcmoddingmy.com/albums/userpics/Kingston/KHX3200AK2_2G/11.jpg
En hier de link naar de review:
http://www.pcmoddingmy.co...content.php?content.373.1

Edit 3:

In de XtremeSystems.org ram-list (http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=50010) staat dit:
HyperX PC 3200AK2 (2-3-2-6-1T) (KHX 3200AK2) --chip--> Winbond CH-5
Zegt jullie dat wat, over welke sloten ik moet gebruiken?

Dankjewel :)

[ Voor 56% gewijzigd door CdD op 25-11-2006 13:12 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik denk geel, hoewel ik niet weet of het voor jou geheugen veel uit zal maken.

Maar hoe dan ook, als je ze maar allebei in geel of allebei in oranje duwt, dan draai je dual channel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

ik dacht alleen tccd oranje en de rest geel.
Winbond lust iig wel wat voltage dus prik :Y ze maar in het geel.

We horen het wel of het gelukt is :) .

Edit : dit was helemaal niet van toepassing... het was van een review pic :+

[ Voor 35% gewijzigd door iNSANiTi op 25-11-2006 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Toen ik ergens dit jaar me Ultra-D had wou me mem. met Hynix D5 chips alleen in de oranje sloten. Je moet het gewoon even proberen, doen ze het in alle bij (of lijken te doen) doe dan een stabiliteits test ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Insaniti schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:09:
ik dacht alleen tccd oranje en de rest geel.
Winbond lust iig wel wat voltage dus prik :Y ze maar in het geel.

We horen het wel of het gelukt is :) .

Edit : dit was helemaal niet van toepassing... het was van een review pic :+
Vergeet niet dat dit CH5 is, niet BH5. Dit geheugen zal nog steeds wel wat lusten, maar het is op een kleiner procedé gemaakt dus ik denk dat je er niet zoveel op moet zetten als gewoonlijk met BH5 kon.
Mocht je er flink wat prik op gaan zetten, zou ik in ieder geval wel je geheugen gaan koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Ik heb gister m'n pc helemaal in elkaar gezet en XP geinstalleerd. Ik heb m'n mem nu in de oranje sloten zitten. Ik heb alleen wat problemen. Hij heeft nou al een paar keer gereboot. Volgens mij komt het door Firefox, want die loopt soms vast. |:( Ik kom er wel achter...

Ik ben nu aan het Primen. Straks ga ik ff Memtest86+ draaien. Maar volgens mij is m'n mem wel stabiel in die oranje slotjes.

Ik vraag me alleen ff een ding af:
Hoe kan ik de bios instellen dat de CPU koeler gewoon altijd 100% draait? Nu staat ingesteld dat de koeler bij <25°C aan gaat en pas bij <30°C op 100% graat draaien. Maar dat wil ik helemaal niet. :X

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

CdD schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:48:Ik vraag me alleen ff een ding af:
Hoe kan ik de bios instellen dat de CPU koeler gewoon altijd 100% draait? Nu staat ingesteld dat de koeler bij <25°C aan gaat en pas bij <30°C op 100% graat draaien. Maar dat wil ik helemaal niet. :X
Alles op 25 zetten als ik me niet vergis ... en stiekem ben ik benieuwd waarom je zoveel lawaai wil :P :?

Speciaal voor die paar mafkezen hier ben ik eens mijn Venusje gaan klokken en mijn 4400 draait al 2600 :+ Maar komt ook door die C2D patsers hoor !!

[ Voor 15% gewijzigd door nero355 op 27-11-2006 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

nero355 schreef op maandag 27 november 2006 @ 13:53:
[...]

Alles op 25 zetten als ik me niet vergis ... en stiekem ben ik benieuwd waarom je zoveel lawaai wil :P :?
Dat is het nou juist :9 Je kan niet lager instellen dan 25°C. M'n processor is vaak onder de 25°C. (Terwijl in er in Everest twee CPU temperaturen staan, namelijk CPU en CPU Diode. De diode is in de proc als ik me niet vergis? De temp van de diode is altijd hoger dan de andere temp. Dan is het toch aannemelijker dat dít de 'echte' temperatuur is van de proc? 8)7 )

De koeler (Blue Orb II) maakt weinig lawaai op 100% vind ik. Het enige wat een takkeherrie maakt is die kleine k*t koeler op m'n mobo.. (Die ga ik btw ook vervangen binnenkort, weet alleen nog niet wat voor koeler ik ga halen :/ ) Dus dan wil ik die koeler wel gewoon lekker 100% laten draaien, dan koelt ie die koelblokjes en mn geheugen ook nog extra :)

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenmiddag tweakers,

Ik heb een vaag probleem, ik heb een DFI lanforce SLI DR met ram aan de bovenkant,

als ik in de 2 bovenste Sloten me ram doe dan doet hij het wel, als ik het in slot 3 wil doen krijg ik alleen het dfi logo.
als ik het in slot 4 probeer gaat hij piepen.

In slot 1 zit 1x 512 Pc3200 Twinmodus in slot 2 256 Pc3200 Merkloos maar als ik gewoon merkloos in slot 3 prop doet hij het niet,

iemand enige idee? ik heb het met verschillende reepjes geprobeerd het ram is in iedergeval 100% in orde.

En onze grote vriend google word ik ook niet veel wijzer van :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit bord werkt vaak niet goed als je meer dan 2 geheugensloten in gebruik hebt. Zoals je een paar posts terug hebt kunnen lezen zijn de oranje en gele sloten ieder voor andere types geheugen bedoeld.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das vaag, ik kan gewoon in de oranje en in de gele me geheugen doen, 256 boven of onder maakt niks uit, het zelfde als met de 512 mb. Dus de enige oplossing is eigelijk 2x 512 maar nemen ?

Dat zou ik wel kloten vinden, waarom doen die 2 bovenste het wel en de 2 onderste niet :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSANiTi
  • Niet online

iNSANiTi

CdD schreef op maandag 27 november 2006 @ 15:14:
[...]

Dat is het nou juist :9 Je kan niet lager instellen dan 25°C. M'n processor is vaak onder de 25°C. (Terwijl in er in Everest twee CPU temperaturen staan, namelijk CPU en CPU Diode. De diode is in de proc als ik me niet vergis? De temp van de diode is altijd hoger dan de andere temp. Dan is het toch aannemelijker dat dít de 'echte' temperatuur is van de proc? 8)7 )

De koeler (Blue Orb II) maakt weinig lawaai op 100% vind ik. Het enige wat een takkeherrie maakt is die kleine k*t koeler op m'n mobo.. (Die ga ik btw ook vervangen binnenkort, weet alleen nog niet wat voor koeler ik ga halen :/ ) Dus dan wil ik die koeler wel gewoon lekker 100% laten draaien, dan koelt ie die koelblokjes en mn geheugen ook nog extra :)
je kan de temp ook bijstellen. Staat namelijk std op auto maar beter is 10 + ( dan heb je ongeveer wel de ''echte'' core temp ).

Een fancontroller kan ook natuurlijk om je fans altijd op de volle kracht te laten spinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD

CdD

Ik heb nu bijna een week m'n nieuwe mobo (Ultra-D) en m'n pc is inmiddels al meerdere malen gereboot zonder reden.. :S

O.a. gisteren en vandaag is m'n pc zomaar opnieuw opgestart. Het gekke is, dat het rebooten niet gebeurd tijdens bijvoorbeeld Primen, want dat gaat prima. Ik heb gister SP2004 gedraaid anderhalf uur en ook Memtest86+. Vandaag een uur lang SP2004 gedraaid. Zonder fouten of reboot.

Net startte m'n pc ook opeens opnieuw op. Eenmaal in Windows kreeg ik een melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout. Joh, wat gek. Ik heb natuurlijk op Verzenden geklikt. Toen kreeg ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://img329.imageshack.us/img329/8017/pccrashqg2.png

"Oorzaak: Onbekend apparaatstuurprogramma" Wat moet ik daar nou mee? |:( Is de kans groot dat het te maken heeft met de mobo driver? Ik snap het niet, want SP en Memtest doen het prima, zonder fouten..

Edit:
Niet te geloven joh.. Letterlijk één minuut nadat ik deze post verzonden had, ging de pc weer gebooten..

[ Voor 6% gewijzigd door CdD op 28-11-2006 14:25 ]

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

WHQL driver proberen ?

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste