Mijn dank voor deze korte toelichtingMetroidPrime schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:22:
[...]
Ubisoft en MoSys(geheugenleverancier van Nintendo) hebben gezegd dat uit hun gesprekken met Nintendo bleek dat ze klaar zijn om voor het einde van het jaar de Revolution in alle drie van de grote console markten te lanceren. MoSys zegt zelfs een lancering in de zomer van 2006 te verwachten. Ubisoft heeft ook gezegd dat ze verwachten dat de PS3 in Japan eerder zal lanceren dan de Revolution, maar dat ze de Amerikaanse lancering aan het einde van 2006 verwachten en de Europese lancering zelfs pas in het eerste of tweede kwartaal van 2007. Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan, maar Ubisoft heeft als third-party publisher wel enig zicht in wat er kan gaan gebeuren(er moeten immers spellen klaar staan voor de lancering van beide consoles)..
Dat MoSys verhaal was mij ook bekend en dat lijkt me dan ook wel een plausibel verhaal: Rev niet eerder dan half 2006. En toch klinkt dat nogal snel vind ik. Ik bedoel, men weet pas sinds kort over wat de nieuwe controler allemaal kan, en dan moeten ze binnen 1 á 1,5 jaar een lading nieuwe spellen uitbrengen met rev-implementatie.....
Wat Ubisoft heeft gezegd over de PS3 wist ik nog niet, maar die zullen er inderdaad wel wat zicht in hebben. Maar is productiecapacitei dan de reden voor het zo grote verschil in release-datum met Europa?