Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.561 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Anoniem: 104748 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 17:07:
Als ik t zo allemaal bekijk kunnen we niet klagen over 1 van deze consoles, maar de games... (inovaties aub)
Revo niet genoeg inovatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mwah, een nieuwe controller is denk ik niet genoeg. Zeker, die controller is rete innovatief, maar of dat nou genoeg is om over een revolutie te spreken?

Voor mij is een evolutie al genoeg :)

Ik ben al erg tevreden over Mario Kart en Halo 2 Live. Als dat soort spellen gewoon beter worden gemaakt, ben ik al tevreden :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Van Gameqube.nl weer "uitgelekte" spec van de Rev. Er zal wel niks van waar zijn, maar dit is een roddel topic, dus ik kan ze wel plaatsen:
Nintendo Revolution Specs?

Vandaag zijn de mogelijke specs voor de Revolution opgedoken, een gerucht of de waarheid?

Allereerst wil ik jullie even waarschuwen voor het gegeven dat alle, hieronder staande informatie is berust op geruchten. Er is nog niets officieel bevestigd door iets of iemand van Nintendo. Wat is namelijk het geval. Een medewerker van Factor 5, postende onder de nickname Han Solo, heeft op de boards van GameSpot namelijk de specs van de Revolution gepost. Tsja, iedereen kan een aantal specs op een rijtje zetten en zeggen dat hij voor EA werkt. Klopt als een donderbus. Was het niet dat dit hetzelfde persoon is die ook ruim voor de Xbox 360 specs aankondiging al op de proppen kwam met een rijtje cijfers die overeen kwamen met de huidige specs van de Xbox 360. Toch lijkt het ons zeer onwaarschijnlijk dat een Factor 5 medewerker de specs van de Revolution weet, ze ontwikkelen niet eens meer spellen voor de 'Cube of Revolution. Toch willen wij jullie niet de mogelijke specs voor de Revolution onthouden, bekijk ze hieronder;

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

System 1 Modified
CPU:
1 IBM Custom PowerPC 2.5 GHz with 256 KB L1 cache and 1 MB of L2 cache (an L3 cache is rumored). It’s Dual Threaded

13 billion dot product operations per second

Revolution GPU:

ATI Custom based RN520 core.

GPU core at 600 MHz. Will support up to 2048x1268 resolution, HD support is still being decided. Will have 256 MB’s of 1T-SRAM

32 parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines.

Polygon Performance: 500 million triangles per second theoretical, average in game would be around <100 Million/sec>

Shader Performance: ~50 billion shader operations per second

Revolution memory: 512 MB of 700 MHz 1T-SRAM
Had zelf gehoopt op een dualcore processor, daar dit toch wel ver achterblijft bij de 3 procs die de 360 krijgt en die ook nog eens hoger geklokt zijn (hoewel kloksnelheid niet zo heel veel zegt, zie bv de AMD64). Verder is de GPU hoger geklokt dan bij de 360, maar heeft "maar" 32 pipelines tov de 48 die de 360 heeft. Anderzijds heeft de GPU wel weer meer geheugen, de 360 heeft echt maar 10MB?? of las ik dat verkeerd?, met zijn 256mb.

Maar goed we zullen zien! Denk dat Nintendo omstreeks de 360 lancering wel weer met wat nieuws zal komen om MS wat wind uit de zeilen te nemen.

xbox360 heef die 10mb edram voor aa/aaf en 256mb videogeheugen.

Of de specs kloppen? ik verwacht wel dat er een r520 achtige gpu inkomt (of misschien een r580 aangezien de r520 niet echt lekker te bakken is). 512mb ram lijkt me logisch. CPU klopt denk ik niet. Een dualcore 2.5Ghz proc moet heel goed mogelijk zijn en 1 2.5Ghz proc is gewoon niet snel genoeg als je veel van je AI of physics vraagt.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:56:
xbox360 heef die 10mb edram voor aa/aaf en 256mb videogeheugen.

Of de specs kloppen? ik verwacht wel dat er een r520 achtige gpu inkomt (of misschien een r580 aangezien de r520 niet echt lekker te bakken is). 512mb ram lijkt me logisch. CPU klopt denk ik niet. Een dualcore 2.5Ghz proc moet heel goed mogelijk zijn en 1 2.5Ghz proc is gewoon niet snel genoeg als je veel van je AI of physics vraagt.
Bijna, de X360 heeft 512MB unified RAM. Je kunt dus in bepaalde situaties bijvoorbeeld 400MB als videogeheugen gebruiken als je voor de rest maar 112MB nodig hebt.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Anoniem: 104748

Games?? Ik heb stiekem wel hoop op de revo op dit gebied hoor :) , maar games zijn nog niet laten zien. Ik kan me ook wel voorstellen dat het inovatief zal worden, maar vooralsnog...

ErectionJackson schreef op woensdag 21 september 2005 @ 17:59:
[...]

Bijna, de X360 heeft 512MB unified RAM. Je kunt dus in bepaalde situaties bijvoorbeeld 400MB als videogeheugen gebruiken als je voor de rest maar 112MB nodig hebt.
Ow dat wist ik niet. Eigelijk wel logisch ook aangezien de hoeveelheid ram beperkt is.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Anoniem: 93354 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:37:
[...]

Ow dat wist ik niet. Eigelijk wel logisch ook aangezien de hoeveelheid ram beperkt is.
Inderdaad, het voordeel is dat je de hardware hiermee kunt "aanpassen" aan de taak die je op dat moment wilt verrichten. Dus bij één character op het scherm met veel detail in de textures, kun je zoveel mogelijk geheugen aan de textures spenderen. Bij veel characters op het scherm kun je juist veel geheugen aan de eigenschappen van de verschillende characters besteden, terwijl je dan wat minder geheugen voor de textures hoeft te gebruiken. Het is wat efficiënter op die manier.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TGS: Microsoft's Peter Moore praises Nintendo's Revolution controller
Speaking to GamesIndustry.biz at the Tokyo Games Show, Xbox VP Peter Moore has praised Nintendo's "innovation with the new [Revolution] controller", and reiterated the need for the industry to grow into new markets.

"I want to give kudos for Nintendo for its attempt at innovation with the new controller," Moore commented, saying that the new device would -"bring people in that, as Iwata-san said, are either lapsed gamers or gamers that are intimidated by the complexity of the controller."

In the second half of our interview with Microsoft's head of worldwide marketing and publishing for Xbox, which you can read on the site today, Moore went on to argue that the digital lifestyle functionality of Xbox 360 will offer non-gaming consumers a similar incentive to get involved in the market - and reiterated the company's controversial message from E3.

"We said at E3, we want a billion consumers touched in this next generation by our industry," Moore said. "That was an industry message. Certainly, we can see Nintendo rallying to that cry and reiterating what Robbie said on May 16th; I heard the same words come from Iwata-san of Nintendo yesterday."

He then revealed that Microsoft is also looking into ways ot make games on its platforms more simple and approachable, while still retaining a level of complexity that makes them difficult to master.

"We need to grow as an industry," he concluded. "Having a simplified controller is one tactic in what is a larger strategic battle we need to face to grow this business."

Bron: GamesIndustry.biz

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 21 september 2005 @ 18:37:
[...]

Maar ontwikkelaars kunnen later ook de hardeschijf gebruiken als buffer, om daar grote textures etc op te pleuren net als bij de huidige xbox... Dan neem ik aan dat het allemaal nog mooier gemaakt kan worden. En dan zal uiteindelijk de hardeschijf voor sommige games toch verplicht zijn.

PSN: KeaveXL

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 14:21
Game sizes could pose a problem on the Xbox 360 as well since Microsoft chose to stick with traditional DVD discs. "Next Generation games are going to be 20GB plus, and how we're going to fit them on DVD9's I don't know, they'll probably be a few of them. On the PS3, we're going to be using the majority of the space on those Blu-ray disks," Rein explained.
bron

Anoniem: 60403

Sony CEO confirms spring launch plans for PS3
Gap narrows for next generation consoles

Microsoft may not be getting the market lead it had hoped for with the launch of its new console, as reports come in of a spring launch strategy for Sony's PlayStation 3.

According to German website Gamefront, chairman and CEO of Sony, Sir Howard Stringer confirmed that the company plans to launch its next generation console in the spring of 2006; much earlier than most industry observers had predicted.

Although no territory was mentioned in the statement, indications are that a Japanese launch would be first - around April or May, with European and US launches following later in the year, or early in 2007.

Microsoft had hoped to lead the next generation hardware market for a significant period of time, as it prepares to launch its Xbox 360 console at the end of the year. The system will be shipped on November 22nd in America, with Europe and Japan receiving shipments on December 2nd and December 10th respectively. The company has made much of its tri-continent 'simultaneous' hardware launch strategy, which is a first for the industry.

Anticipation for the PS3 is exceptionally high amongst consumers, particularly in Sony's native Japan. A recent survey which questioned 500 male and 500 female console owners in Japan found that an overwhelming 72.3 percent said they would be buying the PS3.

Microsoft, who has struggled to secure a foothold in the Japanese market with the Xbox, is keen to do things differently in Japan with the Xbox 360. According to the survey however, only 5.8 percent said they were interested in the new Xbox console, compared to 29.1 percent who showed interest in buying the new Nintendo Revolution.

Sony has yet to officially confirm any specific dates or launch strategies for the PS3.
bron

KeaveXL schreef op woensdag 21 september 2005 @ 23:05:
[...]

Maar ontwikkelaars kunnen later ook de hardeschijf gebruiken als buffer, om daar grote textures etc op te pleuren net als bij de huidige xbox... Dan neem ik aan dat het allemaal nog mooier gemaakt kan worden. En dan zal uiteindelijk de hardeschijf voor sommige games toch verplicht zijn.
Nee dat kan niet. De revo krijgt al geen hdd (alleen flash geheugen voor de opslag) en daarbij zou dat dan betekeken dat je die games alleen kan spelen als je dus ook die hdd heb (ala expensionpack n64) en dat lijkt mij nou niet bepaald handig omdat je mensen zo dwingt om keuzes te maken (net zoals ms nou een beetje doet met de xbox360, je kan alleen xbox games spelen met hdd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 60403 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:34:
Although no territory was mentioned in the statement, indications are that a Japanese launch would be first - around April or May, with European and US launches following later in the year, or early in 2007.
Nou, dat zal lekker zijn. Dan is de Xbox 1080 inmiddels ook al weer uit. Is wel rijkelijk laat, maar stiekum wisten wij dat al natuurlijk. Voor de prijs zal het wel goed zijn. Over ruim een jaar zullen die Blu-Ray spelers ook goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

AMSTERDAM - Het ziet er naar uit dat de Xbox360, de opvolger van de huidige Xbox, al uitverkocht is voordat hij ook maar te koop is. Enkele grote Amerikaanse winkels nemen al geen voorbestellingen meer aan.

Wel adviseren enkele grote ketens om later nog eens te kijken of het niet mogelijk is om de console voor te bestellen, aangezien nog niet zeker is hoeveel er in de eerste instantie van gemaakt zullen worden.

De Xbox360 komt op 22 november in Amerika uit en zal op 2 december in Europa in de winkels liggen.

www.telegraaf.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:08:
[...]

Nee dat kan niet. De revo krijgt al geen hdd (alleen flash geheugen voor de opslag) en daarbij zou dat dan betekeken dat je die games alleen kan spelen als je dus ook die hdd heb (ala expensionpack n64) en dat lijkt mij nou niet bepaald handig omdat je mensen zo dwingt om keuzes te maken (net zoals ms nou een beetje doet met de xbox360, je kan alleen xbox games spelen met hdd).
Ik had het ook over de x360 :Y)

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sony is niet ZO dom dat ze de PS3 pas in 2007 op de markt brengen in de EU en VS. Dan heeft iedereen daar al een jaar lang een XBox360 in de winkel zien liggen. Lijkt me ook speculatie, aangezien de ceo van sony het niet met die woorden gezegd heeft:
"Indications are".. etc. blablabla en dat dan scramblen, rehashen, reversen en dan heb je je 'feit'.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me niet voorstellen dat sony twee november/december periodes wil missen. Het lijkt mij dat de PS3 voor eind 2006 over de hele wereld verkrijgbaar zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 60403 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:
Ik kan me niet voorstellen dat sony twee november/december periodes wil missen. Het lijkt mij dat de PS3 voor eind 2006 over de hele wereld verkrijgbaar zal zijn.
Inderdaad, dan liggen ze al een halve generatie achter op Microsoft. Maar helaas heeft Sony in het verleden ook al diverse malen laten zien dat men erg veel moeite heeft om voldoende aantallen beschikbaar te maken, zeker voor een mondiale lancering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60403 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:31:
Dan wachten ze toch gewoon tot november/december 2007. Sony kennende zullen ze daar absoluut geen probleem mee hebben. Ze hebben met de PSP ook al laten zien dat ze het een zorg zal zijn of ze het ding zo snel mogelijk overal te koop kunnen zetten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Ik denk niet dat Sony het een probleem vindt als de Playstation 3 nog even op zich laat wachten. Het is zelfs een slimme zet. Zoiezo zullen over 1-2 jaar de productiekosten van de onderdelen wel omlaag gaan, zeker die van de Blu-Ray speler. Maar dat is nog niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat ze met de PS2 een ontzettend grote afzet markt hebben voor games, en daar verdienen ze het geld mee. En het aantal verkochte PS2's stijgt nog steeds. Kijk maar eens naar de verkopen in Japan de afgelopen week. De Xbox doet het daar onzettend slecht en er werden dan ook maar een miezerige 100+ van verkocht. De gamecube doet het al beter met bijna 2000. Echter de PS2 steekt daar met kop en schouders boven uit en verkoopt per week nog steeds ruim 20000 stuks. En dat is alleen al in Japan. In de V.S werden er vorige maand dik 250.000 PS2's verkocht, en bijna de helft van de top 25 van best verkochte games waren PS2 games(met op de 1e en 3e plek een PS2 game). Sony verdient nu goed geld met de PS2 en die inkomsten zullen redelijk snel afnemen als ze de PS3 uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is waar maar als je te lang wacht hebben veel mensen al een xbox360 (en misschien zelfs al een revo) aangeschaft. Mensen willen graag iets nieuws en beters als dat te krijgen is.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Helemaal die gekke jappaners, gadgetfreaks enzo...

Deze plek is te koop.

• Cabo
Anoniem: 86475 schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:24:
De Xbox doet het daar onzettend slecht en er werden dan ook maar een miezerige 100+ van verkocht. De gamecube doet het al beter met bijna 2000. Echter de PS2 steekt daar met kop en schouders boven uit en verkoopt per week nog steeds ruim 20000 stuks. En dat is alleen al in Japan. In de V.S werden er vorige maand dik 250.000 PS2's verkocht, en bijna de helft van de top 25 van best verkochte games waren PS2 games(met op de 1e en 3e plek een PS2 game).
Mag ik je bron weten, ik zoek al een tijdje zo'n site met console statestieken.

Zoals je hier kunt zien is de Xbox in Japan echt 3x niks. Maar ik wil cijfers zien van de VS en de EU waar de xbox wel beter verkoopt.
[quote]GB Micro --- 170,306
Nintendo DS --- 72,167
Sony PSP --- 70,152
Sony PS2 --- 24,396
GBA SP --- 11,147
GameCube --- 1,882
GB Advance --- 624
MS Xbox --- 109[/quote] bron

[ Voor 4% gewijzigd door Cabo op 24-09-2005 13:51 ]

KeeZ schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 09:32:
Helemaal die gekke jappaners, gadgetfreaks enzo...
Denk dat het nationalisme van de japanners toch groter is dan het willen hebben van het nieuwste van het nieuwste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah als MS met een goed aantal japanse RPG's en andere titels op de markt komt kunnen ze best wat leuks verwachten als je het mij vraagt... hij is nu natuurlijk ook veeel te groot voor de gemiddelde japanner (check die aparte controller maar die ze op een gegeven moment gemaakt hebben :P)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het hier vandaan: http://www.dsworld.nl/artikel.php?id=1014 Door te scrollen onderin bij gerelateerde artikelen kun je meer statistieken vinden. Ik ben zelf ook nog steeds bezig om een echt volledige site te vinden. Het is volgens mij trouwens een DS fan site maar de statistieken komen onpartijdig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ateq
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Kijk dat is een goede bron en komt zover ik het zie gewoon overeen met de dsworld specs.
Ik hoop echt dat veel japanse rpg's ook in europa in het engels verkrijgbaar zullen krijgen dan denk ik er wel overna om een ps3 te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op zondag 25 september 2005 @ 11:47:
Mjah als MS met een goed aantal japanse RPG's en andere titels op de markt komt kunnen ze best wat leuks verwachten als je het mij vraagt... hij is nu natuurlijk ook veeel te groot voor de gemiddelde japanner (check die aparte controller maar die ze op een gegeven moment gemaakt hebben :P)
Ik denk dat wij niet echt een goed zicht hebben op de japanse gamewereld. Tuurlijk ms moet sowiso met een paar goede RPG's komen maar die zullen wij dan ook wel krijgen. Waar het om gaat is die ladingen met games die alleen voor de japanners zijn zoals veel anime games, ''vage'' rpg's anders andere spellen waarvan word gedacht dat die hier nooit zullen verkopen. Dat zijn volgens mij de games waarvoor hun een console aanschaffen en in mindere maten die paar toptitels die overal ter wereld uitkomen en ik denk dat ms niet met dat soort games zal komen terwijl ze wel zullen moeten als ze een kans willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Ik denk dat de japanse RPG makers echt niet naar de xbox360 gaan vanwege het feit dat de ps3 backwards compatible is met de ps2 en die spellen gewoon goed verkopen op de ps2. Dus alle japanse rpg maker zullen ook de rpg's maken op de ps3 vanwege dat de ps2 DE standaard is daar vanwege het feit dat de ps2 gewoon de standaard is. Als de rpg makers naar een andere console zullen gaan is het de gamecube vanwege het feit dat het daar de 2e na best verkochte console is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Anoniem: 56386 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:17:
Ik denk dat de japanse RPG makers echt niet naar de xbox360 gaan vanwege het feit dat de ps3 backwards compatible is met de ps2 en die spellen gewoon goed verkopen op de ps2. Dus alle japanse rpg maker zullen ook de rpg's maken op de ps3 vanwege dat de ps2 DE standaard is daar vanwege het feit dat de ps2 gewoon de standaard is. Als de rpg makers naar een andere console zullen gaan is het de gamecube vanwege het feit dat het daar de 2e na best verkochte console is.
Nou, er zijn al best wat devlopers overgestapt. Ook, in Japan, grote namen. De 360 kost in Japan voor de premium versie ook maar 260,- euro. De premium dus. Dat is wel een koopje.

De 360 zal de rev en de PS3 heus niet verslaan daar, maar wie weet komen ze wel op een 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386 schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:17:
Nou ik denk niet dat ze voor de ps3 ontwikkelen omdat de ps2 zo populair was maargoed. Ze zullen wel devven voor wat hun het beste uitkomt.

@PWM: die devvers die zijn overgestapt hebben dat alleen gedaan omdat ms met een zak geld is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Laatst online: 22:46

Polycom

Poes van goud

Vergeet ook niet de deals die sony met square-enix heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95822

Anoniem: 60403 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 15:34:

[...]

bron
Wat een vreemde conclusie wordt hier getrokken. Als ik het zo lees is er dus een grote kans dat microsoft in Europa en America tijd zat heeft om markaandeel te verwerven. Japan is sowieso niet de belangrijkste markt voor microsoft, al hopen ze nu natuurlijk wel op meer succes dan met de vorige generatie spelcomputers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 09:49
Anoniem: 95822 schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:58:
[...]

Wat een vreemde conclusie wordt hier getrokken. Als ik het zo lees is er dus een grote kans dat microsoft in Europa en America tijd zat heeft om markaandeel te verwerven. Japan is sowieso niet de belangrijkste markt voor microsoft, al hopen ze nu natuurlijk wel op meer succes dan met de vorige generatie spelcomputers.
Sja dat wordt spannend inderdaad, de X360 krijgt een half jaar head-start en als de spellen ECHT goed zijn vraag ik me af hoeveel mensen de verleiding kunnen weerstaan en wachten op de PS3 (zeker als die even geweldige spellen produceert maar voor een hogere prijs). Ik zal hem in ieder geval vrijwel zeker niet kunnen weerstaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoeveel mensen op de ps3 gaan wachten als games bv 80 euro gaan kosten? nou wat denk je nou zelf? denk jij echt de de ''casual'' gamer (de grootste markt van de ps3/xbox360) 80 euro voor een fifa game betaald als ze dezelfde game voor 60 euro op de xbox360 kunnen krijgen?

En dat half jaar voorsprong geld voor japan, denk dat je er gerust 1 jaar van kan maken in de us/eu.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 93354 op 27-09-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wie zegt dat dezelfde games op de verschillende consoles anders geprijsd gaan worden? EA gaat echt niet €20,- meer vragen voor hetzelfde spel op de PS3 als op de Rev en de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:26:
Wie zegt dat dezelfde games op de verschillende consoles anders geprijsd gaan worden? EA gaat echt niet €20,- meer vragen voor hetzelfde spel op de PS3 als op de Rev en de 360.
Waarom niet, dat doen ze nu ook :X (59.99 / 69.99 in veel winkels)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/653/653867/controller-concepts-gun-games-20050926040529437.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cubemedia.ign.com/cube/image/article/653/653867/controller-concepts-gun-games-20050926045105148.jpg

• ErectionJackson

ErectionJackson

Er zijn in een special van 1up.com weer wat nieuwe images van DOA4 verschenen, waarbij vooral de vooruitgang van de characters me zeer positief opvalt _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2341707&type=lg
Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2338777&type=lg
Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2338776&type=lg
Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2338775&type=lg

Daarnaast heeft de interviewer erg lang met Itagaki van Team Ninja kunnen praten en veel info kunnen vergaren, die deze week in 5 delen online wordt gezet. Het belangrijkste nieuws? Ninja Gaiden 2 komt naar de X360 8)
In fact, it gets even hotter as Itagaki gives us the inside track on all of Team NINJA's upcoming Xbox 360 projects: Dead or Alive X2, Ninja Gaiden 2, Dead or Alive: Code Cronus, and Project Progressive.
[...]
1UP: So is this an example of one of the unused ideas from the first Ninja Gaiden that you'll use to maximum effect in NG2?

TI: Yeah, things like that. If it's made so that you can fight while you're running across the water, you've got this great gameplay mechanic. It will probably make it into Ninja Gaiden 2, and that's just one example, but there are various things like that. The other thing that I really want you to remember, because sometimes people forget this: Ninja Gaiden was our first action game, our virgin action game. So to expect a second game to achieve only what the first one did is ridiculous.
_/-\o_ 8) Je kunt de hele special vinden op http://teamninja.1up.com. Goed om te lezen dat er zo'n mooie verzameling games voor de X360 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bron: tweakers.net

'Ontwikkelaars keren PlayStation 3 de rug toe'
Op de Japanse website Zakzak werd naar verluidt geschreven dat ontwikkelaars de Playstation 3 links zouden laten liggen ten gunste van de Xbox 360. Automatische vertaalmachines lijken echter weinig van de Japanse tekst te kunnen maken, zodat het niet overal even duidelijk is wat de feiten zijn en wanneer het om geruchten gaat. Omdat de investeringen voor het ontwikkelen voor het Sony-platform volgens ontwikkelaars te hoog zouden zijn - deze lopen op tot ongeveer twintig miljoen dollar - zouden de spelfabrikanten die deze kosten niet kunnen of willen dragen ervoor opteren hun spellen op de Xbox 360 uit te brengen.

Bovendien zal de Playstation 3 beduidend duurder zijn dan de Microsoft-console, zodat ontwikkelaars vrezen voor grote verliezen als de Playstation niet aanslaat en er weinig spellen voor verkocht worden. Een van de grote namen die al een belangrijke stap naar de Xbox 360 gezet heeft is Sega, dat een Playstation 3-versie van het spel 'Condemned: Criminal Origins' geschrapt lijkt te hebben. Er zijn op dit moment naar verluidt slechts 103 spellen in ontwikkeling voor het Sony-platform, terwijl voor de Xbox 360 aan meer dan 200 spellen gewerkt zou worden.
'In the (Japanese) game industry, many people are losing trust in Kutaragi's (CEO Sony Computer Entertainment) non-stop pursue of this evolution, people are leaving PS3 at a rate worse than Nintendo's GameCube era,' zo schrijft Zakzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130889

Check deze link voor een vet PGR3 filmpje

http://www.scene.org/~riot/PGR3/pgr3.wmv
PuDy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:41:
Ik vind die screens van doa4 echt niet next gen eruit zien.

Trouwens:
Ik vindt het er anders best wel vet uitzien, bewegende delen motionblurred. Mooie omgevingen. Wat is dan wel next-gen?

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 130889 op 30-09-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Trouwens:
al net zoon dom bericht als van de ps3 van van de week op insidegamer.nl

ja veel kleine ontwikkelaars stoppen met ontwikkelen voor ps3.
wat een onzin ok sega canceled codemend.

en inside gamer luld er een verhaal omheen dat ineens veel bedrijven
stoppen met ontwikkelen voor ps3.
pure onzin de grote gamesites die echt iets van sony weten reppen geen woord.
inside gamer weet het ineens wel.
gevolg
tweakers.net neemd het over. jonge jonge.
wat een onzin weten ze hier en gamers te verkondigen
en dan nog niet te spreken over die nerd site tweakers.

sony brengt echt geen vervolg handheld uit volgend jaar.
don't talk shit

[ Voor 86% gewijzigd door Polycom op 30-09-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

dominic

will code for food

Nou die motion blurring is toch wel erg goed uitgewerkt..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Trouwens:

[...]
Nou vast een persoon die alles weet gezien zijn taalgebruik. ;)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominic schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:42:
[...]

Nou die motion blurring is toch wel erg goed uitgewerkt..
Nou nou als een beetje motion blurr al de standaart zet voor next gen gfx. Het ziet er wel mooi uit, maar ik zeg nou niet echt WOW wat enorm mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Tip: check de nieuwe NBA2K: http://www.xboxyde.com/news_2058_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

Hi-res Next-gen Sonic

Nadat ik alle hoop met sonic verloren had na sonic adventure battle 2 op de gamecube, begint er toch weer wat hoop terug te komen naar het zien van het bovenstaande filmpje. :)

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Afbeeldingslocatie: http://sportsmedia.ign.com/sports/image/article/655/655097/nba-2k6-20050930031526637-000.jpg
All the footage, from the video to the screenshots are 100% gameplay. I repeat, these are not cut scenes. These are not an artist's interpretation of gameplay. This is NBA 2K6.
Afbeeldingslocatie: http://sportsmedia.ign.com/sports/image/article/655/655097/nba-2k6-20050930031525402-000.jpg
A game that will carry over current-gen features like 24/7, The Crib, The Association, and VIP, adding to that some of the most impressive graphics we've seen to date.
Afbeeldingslocatie: http://sportsmedia.ign.com/sports/image/article/655/655097/nba-2k6-20050930031523262-000.jpg
Introducing an all-new graphics engine, the game captures animations down to a player's individual muscle system, depicting true human body movement and incredible details including enhanced sweat technology.
But it's not just the man that makes the mold, it's his clothes, or in this case, the cloth, as the game promises "True-Life" cloth simulation technology to deliver more realistic-looking shorts and jerseys. Add to that the emotion and passion of player faces that animate and natural head-and-eye tracking, and even Kobe Bryant is going to have a hard time figuring out the difference between the 2K6 Kobe and the "I refuse to pass the ball" Kobe who is staring back at him in the mirror (what can I say, Shaq is on the cover, so there has to be a Kobe dis somewhere in the text, right?).
Afbeeldingslocatie: http://sportsmedia.ign.com/sports/image/article/655/655097/nba-2k6-20050930031522153-000.jpg
But the players aren't the only ones brought to life as you're going to witness an electrifying crowd complete with 10,000 individual models dispersed throughout the arena. And what better way to capture the atmosphere than through authentic arena lighting arrays sampled from actual NBA venues and a bounce lighting technique called dynamic specularity. Look at the yellow light on Shaq's armpit in the screen below. The light's coming from the yellow court. Amazing.
Afbeeldingslocatie: http://sportsmedia.ign.com/sports/image/article/655/655097/nba-2k6-20050930031520372-000.jpg
All of this will be brought home with a new and dramatic broadcast style, including dynamic camera work, and a new camera perspective to bring you closer to the court than Spike Lee…without having to buy a season ticket.
Afbeeldingslocatie: http://sportsmedia.ign.com/sports/image/article/655/655097/nba-2k6-20050930031519184-000.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Cabo op 02-10-2005 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-05 20:47
Sony Conference eind oktober
Sony EC announces that Ken Kuturagi will hold a conference the 27/10/05 in Tokyo.

Kuturagi will approach there the future of numerical and, well on, Playstation 3 , but it is not all, since Blu-ray, Cell and many other things in report/ratio with the Next-gen console of Sony , will be in the center of the subject.

To go, let us dream a little, can be there will discover one the first playable plays, pûr speculation of my share, but which could become reality if this news is followed.
Kijken wat we te zien krijgen en Playstation 3 voor $400
The next console of show of Sony, PlayStation 3, would be sold (according to a close relation of the Directory of the firm) 400 $, and would leave in one year.

Announced for the year 2007, this new A what to surprise, except its price: it is established on the basis of that of the pack Premium of XboX 360, and would thus play the chart of maximum competition between Microsoft and the creative firm of the walkman.

Knowing that Playstation 3 proposes, of origin, a Blu-Ray reader, Microsoft would have thus a year (starting from the official launching of XBox360, envisaged on next 2 December) to propose more aggressive offers relating to its new console.
Maar dat neem ik met een korreltje zout :P
Bron Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ik zag het inderdaad op IGN, erg vet. Nu nog een voetbalgame die er zo uitziet. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door ErectionJackson op 02-10-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Slash500 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:13:
Sony Conference eind oktober

Maar dat neem ik met een korreltje zout :P
Bron Klik hier
Dus de journalist, kent iemand, en die kent weer iemand, en die iemand heeft gehoord dat.....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zag in Xbox topic staan dat de de eerste reviews van de 360 komen.

volledige review:
http://www.heise.de/newsticker/meldung/64507

nederlandse samenvatting:
http://www.ownage.nl/news/9148/

Ze zijn overigens niet heel erg positief moet ik zeggen. Maar hoop ondanks dat dat het wel een groot succes wordt zodat we ook snel de PS3 en Revolution zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Laatst online: 14:52
Zal de 360 ook TS bestanden (HD Video) vanaf DVD kunnen spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door ilovetechno op 03-10-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05 19:19
Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:31:
Zag in Xbox topic staan dat de de eerste reviews van de 360 komen.

volledige review:
http://www.heise.de/newsticker/meldung/64507

nederlandse samenvatting:
http://www.ownage.nl/news/9148/

Ze zijn overigens niet heel erg positief moet ik zeggen. Maar hoop ondanks dat dat het wel een groot succes wordt zodat we ook snel de PS3 en Revolution zullen zien :)
Las al ergens anders dat Heise in het verleden ook al nooit zo positief was over de Xbox in het algemeen. Het hele artikel moet je ook met een grote korrel zout lezen, veel info was ook niet eens juist wat erin stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ze zijn ook weer niet negatief, zo moet je mijn opmerking niet lezen. Maar volgens mij komt hun getemperde enthousiasme eruit voort dat de Xbox natuurlijk niet zo heel veel nieuws onder de zon brengt. Het is een evolutie van de eerste Xbox. Er zijn geen spectaculaire dingen aan toegevoegd, maar alles is beter geworden. Denk dat dat ze een beetje tegenvalt. Anderzijds is het natuurlijk ook maar de vraag OF je wel echt nieuwe dingen nog kon toevoegen aan de Xbox, daar die al behoorlijk compleet is met het Live gebeuren, en anderzijds of mensen wel op nieuwe functionaliteiten zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Oscar Mopperkont schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:44:
Anderzijds is het natuurlijk ook maar de vraag OF je wel echt nieuwe dingen nog kon toevoegen aan de Xbox, daar die al behoorlijk compleet is met het Live gebeuren, en anderzijds of mensen wel op nieuwe functionaliteiten zitten te wachten.
Klopt. De Xbox heeft al een fantastisch LIVE systeem. Deze wordt iets verbetered, maar veel beter kan het gewoon niet.

Het enige wat je kan bedenken is grafisch. Voor de rest is het prima. Playstation heeft op het online gebeuren veel in te halen, over Nintendo nog niet gesproken.

Ik weet niet of iemand zit te wachten op een revolutie, ik denk dat een grote evolutie prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

het haald geen ene flikker uit welke console je koopt.
meeste games worden multi platform.
ze hebben alle 3 wat geleerd en nu ga je gewoon iets kopen
wat je lang kun gaan gebruiken.
playstation 3 verkoopt naar alle waarschijnlijkheid weer het meest.
maar boeie sony is een god in japan
en dat kan microsoft nooit worden. project midway is japan niet vergeten van microsoft
en dat doen ze ook niet.

de nextgen 360 revolution en ps3 zullen geen van allen een miskoop worden.
alleen als je er 1 moet kiezen kijk dat welke games je veel aanspreken.

halo 3 mario of metal gear solid.
enzo.

ik koop ze alle 3
maar mijn hartje ligt bij sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geef mij eens een feit wat aanleiding zou kunnen geven dat de ps3 het meeste gaat verkopen. Want zoals het er nu voor staat word het ding waarschijnlijk heel duur (schrikt mensen af) en nu al laten veel devvers de ps3 links liggen (=minder games -> minder aantrekkelijk om te kopen -> minder verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Denk je echt dat ie zoooooooo duur gaat worden? Ze moeten natuurlijk wel in de buurt van MS zitten? Ik ga toch zo ie zo voor een PS3 en misschien zelfs een X360.

En wanneer blu-ray aanslaat, krijg je ook nog een blu-ray speler voor een koopje.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 03-10-2005 20:26 . Reden: De juiste afkorting is MS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:22
Anoniem: 93354 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:58:
Geef mij eens een feit wat aanleiding zou kunnen geven dat de ps3 het meeste gaat verkopen. Want zoals het er nu voor staat word het ding waarschijnlijk heel duur (schrikt mensen af) en nu al laten veel devvers de ps3 links liggen (=minder games -> minder aantrekkelijk om te kopen -> minder verkopen).
Bij de launch van de PS2 gingen ze in Nederland ook voor 1200 guldens over de toonbank. Prijs, prijs, verkoop, verkoop, ze zijn er nog niet. Het is allemaal roddel nog dus :P

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Caboman schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:17:
Denk je echt dat ie zoooooooo duur gaat worden? Ze moeten natuurlijk wel in de buurt van MS zitten? Ik ga toch zo ie zo voor een PS3 en misschien zelfs een X360.

En wanneer blu-ray aanslaat, krijg je ook nog een blu-ray speler voor een koopje.
Ken Kutaragi heeft letterlijk gezegd dat de PS3 gelanceerd wordt tegen een prijs waardoor hij niet geschikt zal zijn voor huishoudens. Sony heeft enorm veel geld geïnvesteerd in CELL en Blu-Ray en dit zou weleens kunnen meewegen in de prijs van de console. Sony moet ook nog eens proberen zo snel mogelijk winst te maken op de PS3, Sony zit diep in de schulden(ongeveer $60 miljard volgens CNN) en kan het zich niet veroorloven eerst een hele tijd verlies te draaien op de PS3, de PS2 is momenteel één van de weinige dingen waar ze winst op maken. Bij de introductie van de PS3 zal de winst uit de PS2 wegvallen.

Aan de andere zou Sony dit verhaal over een hoge prijs kunnen verspreiden om de console uiteindelijk tegen een veel lagere prijs te lanceren en de concurrenten daarmee te verassen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingnbajam
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09-2022
Laten we eerst maar eens afwachten wat Microsoft morgen tijdens X05 gaat onkondigen... volgens mij gaat dat wel groots worden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

MetroidPrime schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:13:
[...]

Ken Kutaragi heeft letterlijk gezegd dat de PS3 gelanceerd wordt tegen een prijs waardoor hij niet geschikt zal zijn voor huishoudens.... bla bla
Volgens mij heeft 'ie gezecht dat ie duur zal worden, niet dat 'ie niet geschikt is voor de huiskamer zo duur. Hoe bedoel je spelen met nuances ;) Dit waren de worden: "I'm not going to reveal [the PS3's] price today. I'm going to only say that it'll be expensive."

Tuurlijk, 60 miljard dollar schuld is best veel, zo'n getal schrikt iedere leek af. Maar Sony heeft wel 33 miljard dollar kapitaal, volgens NYSE:SNE (http://money.cnn.com/quot...tml?shownav=true&symb=SNE). Dus zo diep is het nou ook weer niet. Ik ben het wel met je eens dat deze "prijs" aankondiging weer een Sony truukje is.

Trouwens, door de recent aangekondigde ontslaggolf hopen ze in boekjaar 2008 weer winstgevend te zijn. Maar dan moeten ze naar mijn mening eerst MGM wegtrappen, en betere films uitbrengen ;).

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yonni schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:34:
[...]

Bij de launch van de PS2 gingen ze in Nederland ook voor 1200 guldens over de toonbank. Prijs, prijs, verkoop, verkoop, ze zijn er nog niet. Het is allemaal roddel nog dus :P
Maar toen was de ps2 als eerste op de markt (even de DC niet meegetelt omdat die bijna nergens te krijgen was) en kwa de concurrentie pas veel later. Nu komt sony ruim na ms en zitten ze waarscheinlijk met een launchdate die +/- met die van de veel goedkopere revo zal zitten. En dan heb ik het nog maar over japan (waar je al ziet dat de revo heel populair is). Ik ga ervanuit dan sony als laatste hun console wereldweid op de markt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Veel later?

december - voorjaar 2006?

Tussen de xbox en ps2 zat 2 jaar als ik het goed heb, dat is wel een heel groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Xbox360 wordt meteen wereldwijd uitgebracht. Bij de PS3 ging dat toch dacht ik niet het geval zijn? De PS3 stond toch pas voor 2007 in Europa gepland? Dan zit er ook 1,5 jaar tussen in Europa. Hopelijk zullen Sony en Nintendo dit keer ook komen met een wereldwijde lancering, en in dat geval zal de achterstand wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

Volgens mij heeft 'ie gezecht dat ie duur zal worden, niet dat 'ie niet geschikt is voor de huiskamer zo duur. Hoe bedoel je spelen met nuances ;) Dit waren de worden: "I'm not going to reveal [the PS3's] price today. I'm going to only say that it'll be expensive."
Nee dat klopt wel hoor, stond een keer in een artikel op Gamespot. Hij heeft drie dingen gezegd:
1. Dat hij duur zou worden
2. Dat hij weet dat hij duur wordt, maar dat hij er van overtuigd was dat als iemand hem zou willen, diegene er extra voor zou gaan werken om hem te betalen.
3. Dat de prijs iig bij de lancering, waarschijnlijk te duur zal zijn voor een normaal huishouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

disjfa

be

Afbeeldingslocatie: http://kontinue.com/upload/sonypngd4il.png

:')

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Anoniem: 93354 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:58:
dat van die devvers komt van zakzak een roddelsite uit japan.
sony trekt developers juist aan ze kunnen nu alles doen wat ze willen.
ruimte zat kracht zat alles.
de ps2 was 1250 gulden mensen sliepen ervoor voor de deur.
sony is gewoon marketing technies zo goed
dat ze je zelfs stront kunnen verkopen.

en ok de xbox heeft nu 200 games in ontikkeling
nou meer dan 50% is vast en zeker te slecht voor woorden.
voor de ps3 is nog ontwikkeltijd zat.
dus die krijgt zijn games wel.

je moet nu gewoon goed kiezen wat je wil hebben
want je kan eigelijk geen miskoop doen
ze zullen alle 3 het uiterste gaan halen uit de volgende generatie.
ik koop ze alle 3 want ik vind ze allemaal vet.

maar ik blijf er van overtuigd dat sony gewoon weer terug slaat.

en zagzag is een onzin site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je weet dat Sony en Nintendo samen zouden werken maar Nintendo Sony heeft genaaid door met Philips te werken ipv Sony. En toen had Sony zoiets van, we gaan een console maken die de nintendo gaat ownen.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Zwaar gewoned :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Arx schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 21:57:
[...]

Hij heeft nadat hij dat gezegd heeft het volgende gezegd: "I'm aware that with all these technologies, the PS3 can't be offered at a price that's targeted towards households". Het zijn letterlijk zijn woorden.
Tuurlijk, 60 miljard dollar schuld is best veel, zo'n getal schrikt iedere leek af. Maar Sony heeft wel 33 miljard dollar kapitaal, volgens NYSE:SNE (http://money.cnn.com/quot...tml?shownav=true&symb=SNE). Dus zo diep is het nou ook weer niet. Ik ben het wel met je eens dat deze "prijs" aankondiging weer een Sony truukje is.
Als het een truukje is(ik heb alleen gezegd dat het een mogelijkheid is, ik heb niet gezegd dat ik dat zelf denk), dan moet Sony op zeer korte termijn met een prijs komen. De opmerkingen die er nu gedaan zijn zullen potentiële kopers mogelijk kunnen afschrikken en zelfs naar de Xbox 360 kunnen weg jagen. Mocht het geen truucje zijn en Sony kondigt de prijs bijvoorbeeld pas een maand voor de lancering van de PS3 aan, dan zal dit hetzelfde effect kunnen hebben. Als een consument zit te wachten op een console die enorm duur blijkt, terwijl een ongeveer even krachtige console voor een fractie van de prijs van de PS3, dan is de keuze om naar de Xbox 360 uit te wijken al snel gemaakt. Als Sony nu al zou aankondigen dat de PS3 zo duur zou zijn, zou het effect minder groot zijn, sommigen kunnen dan nu al gaan besluiten om te gaan sparen voor een PS3. Of de PS3 nu echt zo duur zal worden of niet, Sony is er bij gebaat om de prijs vóór de release van de Xbox 360 aan te kondigen.
Trouwens, door de recent aangekondigde ontslaggolf hopen ze in boekjaar 2008 weer winstgevend te zijn. Maar dan moeten ze naar mijn mening eerst MGM wegtrappen, en betere films uitbrengen ;).
Met de nadruk op het woord "hopen". CNN heeft onlangs weten te melden dat analisten en de aandeelhouders denken dat de aangekondigde ontslaggolf niet voldoende is om het concern weer op de rails te krijgen. Sinds de aankondiging van de reorganisatieplannen is de koers van het aandeel Sony dan ook flink gedaald.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:18

RayNbow

Kirika <3

Chester schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 00:14:
[...]

Je weet dat Sony en Nintendo samen zouden werken maar Nintendo Sony heeft genaaid door met Philips te werken ipv Sony. En toen had Sony zoiets van, we gaan een console maken die de nintendo gaat ownen.
In the mid-90s Nintendo of America eased up on its stringent policies on blood and violence. After Sega created the Mega CD (Sega CD in North America) add on for its 16-bit machine, Nintendo initially contracted with Sony to develop an add-on CD-ROM drive for the SNES, but after Sony announced a standalone version of the drive, Nintendo terminated the contract and went with Philips. Nintendo announced their alliance with Philips at the same conference that Sony announced their CD-ROM drive. Nothing happened about the addon drive in regard to the SNES, but Sony took the time and research and began to spin it off into a new product, the PlayStation.
Wel graag het hele verhaal vertellen he :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
RayNbow schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 06:40:
[...]

[...]

Wel graag het hele verhaal vertellen he :+
Nintendo asked Sony to develop a CD-ROM add-on called "PlayStation" for the SNES. However after Sony revealed that they were developing it, Nintendo instead went to Philips. This caused Sony to consider abandoning their research, however instead they used what they had developed so far and make it into a full blown console. This led to Nintendo filing a lawsuit claiming breach of contract and attempted, in U.S. federal court, to obtain an injunction against the release of the PlayStation, on the grounds that Nintendo owned the name. The federal Judge presiding over the case denied the injunction.
http://en.wikipedia.org/wiki/Playstation

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Dan maar het hele verhaal :)

SNES CD-ROM Add-On

Afbeeldingslocatie: http://www.gamersgraveyard.com/repository/snes/history/images/egm_snes_cd_article.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
The production cost of Matsushita and blue ray in like current DVD
...
Matsushita Electric Industrial Co., Ltd. established the new technology which lowers the production expense of the blue ray disk of the next generation record medium substantially.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Een derde deel is niet meer noodzakelijk lijkt mij, aangezien er al aparte topics zijn voor de next-gen consoles. Kan zijn dat jullie daar anders over denken...laat maar ff weten, dan update ik ff de startpost

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Gaan we hier verder?

PS3
X360
Nintendo REV

Ben wel jaloers op de X360 topic tegenover de PS3 topic. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Caboman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 07:50:
Gaan we hier verder?

PS3
X360
[url=ttp://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1065924]Nintendo REV[/url]

Ben wel jaloers op de X360 topic tegenover de PS3 topic. :/
Grappig waar je naartoe linkt als je de H van HTTP vergeet :D (In je Nintendo REV link ;) )

De juiste link dan natuurlijk: Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 57

[ Voor 4% gewijzigd door Twee Dee op 05-10-2005 09:39 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Xbox Live Dashboard _/-\o_

http://moses.gametrailers...ad.php?id=7827&type=wmv&f

duurt 11 minuten, maar is fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Microsoft is een software bedrijf he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

YellowNeck schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 22:37:
Een derde deel is niet meer noodzakelijk lijkt mij, aangezien er al aparte topics zijn voor de next-gen consoles. Kan zijn dat jullie daar anders over denken...laat maar ff weten, dan update ik ff de startpost
Eens. Hoe dichter we bij releases komen, hoe erger het moddergooien wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Leuk toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PS3 Sucks

;)

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 11-10-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
eNCHANT arm First Xbox360 Game To Use 2 DVDs

It seems eNCHANT arm will be the first Xbox360 game to use 2 DVDs. Could MS have made a mistake using the DVD format instead of HD-DVD? We think the guys who made eNCHANT arm need to talk to Bethesda.
bron

En er zullen nog velen komen. Zou me niet verbazen wanneer er 4 of 6 dvd's uitkomen voor toekomstige spellen op de x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:04
Caboman schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:36:
[...]

bron

En er zullen nog velen komen. Zou me niet verbazen wanneer er 4 of 6 dvd's uitkomen voor toekomstige spellen op de x360.
xbox 360 ondersteunt toch het HD-DVD format? ofmis ik nu iets :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-05 11:19

Collaborator

You! Cake or Death?

BlowFish schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

xbox 360 ondersteunt toch het HD-DVD format? ofmis ik nu iets :/
Geen HD-DVD.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Laatst online: 12-07-2020
ze zeggen dat ze dat later nog eens willen gaan invoegen, maar hoe ze dat willen doen tegenover mensen die al een xbox360 met dvd is mij nog een vraag

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had begrepen dat je HD-DVD content kon streamen vanaf je PC naar de Xbox 360. Hoop alleen niet dat dit streamen dan bijna net zo zwaar is als het afspelen van die cintent, anders zal het bij heel wat mensen redelijk gaan happeren denk ik...(is bij mij ook zo en ik heb een P4 2,6ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
dikki dik schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:54:
ze zeggen dat ze dat later nog eens willen gaan invoegen, maar hoe ze dat willen doen tegenover mensen die al een xbox360 met dvd is mij nog een vraag
Microsoft heeft gezegd dat de spellen op DVD blijven uitkomen (dus ook in de toekomst). Mensen die een HD-DVD Xbox 360 hebben kunnen dus geen HD-DVD games kopen ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
Let op

Dit topic gaat dicht. We zitten al over de 1000 posts en er komt (voorlopig) dus géén nieuwe deel, aangezien er voor elke console al afzonderlijk een topic is.
Mochten jullie echter toch nog graag een derde deel zien (wie weet dat men nog graag de consoles tegenover elkaar willen zitten, wat niet zo gemakkelijk kan in noch Het Grote PS3 Topic, noch Het Grote Xbox 360 Topic, noch Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 58 (aangezien het topics zijn voor elk console apart), meld het dan even. Hetzij via dit topic, email of msn. Ik zal dan voor het derde deel de startpost updaten.

[ Voor 38% gewijzigd door Yellowneck op 16-10-2005 15:57 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik ben voor een 3e deel, beetje x360 vs ps3 vs nintendo revolution.
xbox saved games zijn niet compatible met x360's saved games omg omg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 03-04 23:48
* Schweino rent nog even snel naar binnen voordat de deur dichtgaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Nu online
Zie Yellowneck :)
Ik stel voor dat we verder gaan in de losse topics. Indien er echt wens is naar een algemeen roddel topic kan men zijn gang gaan (onder voorbehoud).
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.