"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Kan je echt heel veel kanten mee op
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Maar je kunt de controller toch gewoon kantelen?Wekko schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:51:
Er zijn iig veel uitbreidingen denkbaar, hopelijk kost zo'n 'stuur uitbreiding' niet meteen 80 euro want dat zou ik toch wel erg jammer vinden.
Misschien dat het zo wat inzichtelijker is

Ah maar natuurlijkOscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:27:
[...]
Maar je kunt de controller toch gewoon kantelen?
Misschien dat het zo wat inzichtelijker is![]()
[afbeelding]
Ik dacht even dat het ging om addons die je in die controller kan pluggen zoals bijvoorbeeld die joystick, want als je die steeds extra erbij moet kopen zal dat ook niet goedkoop zijn.
Verwijderd
Assasin ps3:

genji ps3:

New Getaway:

Gran Turismo 5:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 18:25 ]
Een rond frame waar je de controller inklikt met als add-on een versnellingsbak en pedalen kan natuurlijk wel weer. Kan je je A en B triggers nog voor speciale dingen gebruiken zoals boost of wapensWekko schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:39:
[...]
Ah maar natuurlijk
Ik dacht even dat het ging om addons die je in die controller kan pluggen zoals bijvoorbeeld die joystick, want als je die steeds extra erbij moet kopen zal dat ook niet goedkoop zijn.
D'r zijn ieg genoeg combinaties denkbaar als die add-ons een beetje goedkoop te produceren zijn!!!
Z'on hele Mech-assault ( was het toch van de Xbox ) lijkt me persoonlijk ook wel wat
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Getaway en GT5 zien er goed uitVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:24:
PlayStation 3
Assasin ps3:
[afbeelding]
genji ps3:
[afbeelding]
New Getaway:
[afbeelding]
Gran Turismo 5:
[afbeelding]
Eerste twee pics kunnen me niet echt boeien. Veel detail op het hoofdobject, maar geen achtergrond oid. Zegt dus weinig. Laatste twee zijn prachtig
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Nintendo heeft het weer eens geflikt!!
niet meer normaal man!!!
IK ben weer meteen een nintendo FAN!!!
Mrio here I come!!!
nou even serieus:
een raadseltje..
welk bedrijf kan 2 ideeen ( http://images.google.com/...rip&hl=en&lr=&sa=N&tab=wi ) ( http://images.google.com/...ion&hl=en&lr=&sa=N&tab=wi )
combineren tot 1, en doen alsof ze het persoonlijk hebben uitgevonden, en er mee wegkomen?
Ze hebben behoorlijk veel lef, idd.
Ik vroeg me al af waarom resident evil 5 niet op de gamecube aangekondigd was...
Btw, de ideeen zijn heel erg leuk, revolutionair...hmm..nah, ik heb niet echt het idee dat dit is waar iedereen op zit te wachten.
Respect voor de gast die het mariokart plaatje maakte
achja, de doelgroep zal het wel weer de bom vinden, en daar is niks mis mee
[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 16-09-2005 19:07 ]
ALs het niet flopt, dan wordt het een gadget. Zoals de DS bijvoorbeeld.Alabama_man schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:07:
Nu ik die revolution controller gezien heb begin ik wel heel benieuwt te worden naar de spellen die ervoor uitkomen. Denk dat de dagen dat er een spel word gereleased voor 3 consoles wel eens afgelopen zouden kunnen zijn. Ik bedoel neem nou een spel zoals Def Jam Vendetta. Hoe zou je de controles daarvan nou een beetje fatsoenlijk kunnen overbrengen naar de revolution controller? Om nog maar te zwijgen over spellen als Splintercell, Prince of persia etc.
Er komen zeker leuke en grappige games uit, maar ze zullen 1 genre zijn denk ik.
Bijv. de stylus, je kan er 100 verschillende concepten voor bedenken, maar als je alle games van de DS een beetje samenvat, dan komt het principe steeds weer op hetzelfde neer.
Wariware is niet zoveel anders dan Feel the magic.
[ Voor 20% gewijzigd door Faust op 16-09-2005 19:14 ]
ALiA: Hoe kan je dat nou zomaar zeggen? De besturing is innovatief (al zijn ze niet de allereerste met het concept, ze passen het wel als allereerste echt toe), en de games zullen vast ook rete goed zijn als ze je aanspreken. Waarom zou het dan een flop worden of een pure gadget?
Die PS3 screens zien er wel retestrak uit zeg. Vooral de laatste 2 inderdaad, als we zulke graphics ingame krijgen ben ik een gelukkig man
[ Voor 7% gewijzigd door Wekko306 op 16-09-2005 19:17 ]
ik kijk naar wat ik met de DS zie.Wekko schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:16:
Alabama_man: Je kan alsnog de gewone controller gebruiken hoor, multiplatform games kunnen dus makkelijk op de Revo neem ik aan.
ALiA: Hoe kan je dat nou zomaar zeggen? De besturing is innovatief (al zijn ze niet de allereerste met het concept, ze passen het wel als allereerste echt toe), en de games zullen vast ook rete goed zijn als ze je aanspreken. Waarom zou het dan een flop worden of een pure gadget?
Die PS3 screens zien er wel retestrak uit zeg. Vooral de laatste 2 inderdaad, als we zulke graphics ingame krijgen ben ik een gelukkig man
bovendien is het al bijna een jaar uit en de fans roepen nog steeds " wachten jullie maar...als de echte goede games uitkomen"
Mijn DS is heerlijk fris en anders.
In het begin.
Hierna moeten er goede ideeen komen, als dat niet gebeurd, dan zal het een gadget blijven.
Zou je dat vanaf nu altijd kunnen zijn? want als je niet serieus bent irriteer je alleen maar.
Nintendo zegt helemaal niet dat ze het hebben uitgevonden.een raadseltje..
welk bedrijf kan 2 ideeen ( http://images.google.com/...rip&hl=en&lr=&sa=N&tab=wi ) ( http://images.google.com/...ion&hl=en&lr=&sa=N&tab=wi )
combineren tot 1, en doen alsof ze het persoonlijk hebben uitgevonden, en er mee wegkomen?
Ze hebben behoorlijk veel lef, idd.
De stick lijkt inderdaad kwa vormgeving op de plaatjes die je geeft maar door de techniek krijgt het een compleet ander doel en gamegevoel.
in·no·ve·ren (ov.ww.)
1 als nieuwigheid invoeren
iets bestaans veranderen en als nieuw invoeren, dat is wat ze doen?
Mag UT2k6 geen rocketlauncher hebben omdat quake 1 die al had?
zolang het geen 1:1 kopie is (functies en vormgeving) is er niks mis mee.
Omdat er nog te weinig info over de console is (geen dev kits tot kort geleden)Ik vroeg me al af waarom resident evil 5 niet op de gamecube aangekondigd was...
Hij komt zeer waarschijnlijk wel, tenzij de Revolution grafisch niet toerijkend is.
Aan de reacties te zien wel, als je de pols van vandaag een beetje bekijkt zie je dat 80 tot 90% het geniaal vind tegenover 10/20% die het niet ziet zitten (meestal mensen die alleen een plaatje kijken en dan voten)Btw, de ideeen zijn heel erg leuk, revolutionair...hmm..nah, ik heb niet echt het idee dat dit is waar iedereen op zit te wachten.
Daarbij trekken ze nu een gigantische nieuwe markt open, iets wat ze al eerder deden met nintendogs (best verkopende game ever ofzo?) en dit trekt NOG meer mensen
Mensen die van innovativiteit houden. Dus daar sluit je jezelf van af?achja, de doelgroep zal het wel weer de bom vinden, en daar is niks mis mee
[ Voor 6% gewijzigd door Collaborator op 16-09-2005 19:22 ]
This space is occupied
(edit) en verder moet ik toevoegen dat ik me zo langzamerhand meer begin te ergeren aan het legertje nintendo fetisjisten hier dan Elia, die soms best wel gelijk heeft.
[ Voor 32% gewijzigd door EfBe op 16-09-2005 19:25 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
1 omverwerping van een staatsgezag en/of omwenteling van de politieke, sociale en economische verhoudingen
2 radicale verandering, vernieuwing => ommekeer
http://users.ign.com/collection/TheEvilCuber
jij bent degene die zich afsluit van innovatie, aangezien meer dan 93% van de games die je hebt sequels zijn.
Geef mij maar een goede game zoals ICO, het maakt me niet uit dat ik die met mijn handen moet spelen, als het maar leuk is.
[ Voor 44% gewijzigd door Faust op 16-09-2005 19:28 ]
JepFaust schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:24:
re·vo·lu·tie (de ~ (v.), ~s)
1 omverwerping van een staatsgezag en/of omwenteling van de politieke, sociale en economische verhoudingen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Jullie, en ook mijn woorden, zullen uiteindelijk (over 3 pagina's ofzo
Wat je ook zegt of post, er is niets wat dat kan veranderen.
btw, het is wel gezellig hier.
beetje posten hier en daar, en lachen natuurlijk.
Soms lijken jullie te denken dat het een politiek debat is ofzo
achja, wat ik wil zeggen, no offence voor iedereen!
Toppie toch of vind je het geen vernieuwing? voor vernieuwing moest er iets ouds zijn en dat was wat jij postteFaust schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:24:
re·vo·lu·tie (de ~ (v.), ~s)
Ten eerste, met sequels is niks mis, alle sequals die ik speel (behalve die van EA) hebben wel genoeg vernieuwing om een vervolg te rechtvaardigen.(zoals splinter cell 3 en burnout 3)http://users.ign.com/collection/TheEvilCuber
jij bent degene die zich afsluit van innovatie, aangezien meer dan 93% van de games die je hebt sequels zijn.
Ik sluit me nergens voor af wat games betreft, de games uit die lijst heb ik nu, ik heb minstens 8x zoveel spellen (uit)gespeeld. het probleem met veel singleplayer spellen is dat je ze niet snel vaker uitspeeld, en dan gaan ze de verkoop in.
Als ik Ico ooit een te pakken kan krijgen doe ik dat meteen maar je weet hoe moeilijk die game te vinden is voor een redelijke prijs.Geef mij maar een goede game zoals ICO, het maakt me niet uit dat ik die met mijn handen moet spelen, als het maar leuk is.
Weet je wat mensen vaak doen als ze weten dat ze fout zitten? dan gaan ze fouten zoeken bij iemand anders, en dat is prescies wat jij nu doet.
This space is occupied
dit is een grote grap.
Btw, als je ico zo graag wil, als je OV hebt, bij de FRS op het station heb ik hem nog zien liggen laatst. Het was niet de kartonnen versie, maar zo'n blauw doosje. Zou echter niks aan het spel moeten veranderen. good luck iig
innovatie is in ico ver te zoeken; " red de prinses uit het kasteel ", beetje platform en zo.
of je moet het al over de uitvoering en de pace hebben, dat is idd wel innovatief.
Ik hoop dat er nog een keer een spel uitkomt wat me hetzelfde gevoel geeft.
Shadow of the colussus dan maar
Resident Evil 5 is juist uitermate geschikt voor het concept, zolang het spel maar de engine van RE4 gebruikt. De controller is bij het gebruik van de analoge-stick uitbreiding(die er standaard bij geleverd zal worden) zeer geschikt voor first- en third-person shooters, zoals Doom III en Resident Evil 4. Capcom en Nintendo hebben onlangs aangegeven dat er nog een aankondiging komt met betrekking tot RE5 op de Revolution.Faust schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:04:
Ik vroeg me al af waarom resident evil 5 niet op de gamecube aangekondigd was...
Je spreekt jezelf weer eens tegen, als het verschillend is, is het niet hetzelfde. Tussen Castlevania Dawn of Sorrow, Meteos, Wario Ware Touched, Nintendogs, Advance Wars Dual Strike, Splinter Cell Chaos Theory en Jump Superstars zit een wereld van verschil, terwijl ze allemaal het touchscreen gebruiken.Faust schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:12:
Bijv. de stylus, je kan er 100 verschillende concepten voor bedenken, maar als je alle games van de DS een beetje samenvat, dan komt het principe steeds weer op hetzelfde neer.
Wariware is niet zoveel anders dan Feel the magic.
Dit is geen politiek debat, maar dit is ook geen topic waar het de bedoeling is om alles af te kraken wat niet door Sony gemaakt is.Faust schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:33:
Soms lijken jullie te denken dat het een politiek debat is ofzo
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2005 20:36 ]
Verwijderd
TheEvilCuber schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:36:
Als ik Ico ooit een te pakken kan krijgen doe ik dat meteen maar je weet hoe moeilijk die game te vinden is voor een redelijke prijs.
Ik ben er momenteel mee bezig (voor veel te veel geld op ebay gekocht.
Maar de gevechten zijn echt heel vervelend. Er zijn maar ongeveer 3 verschillende vijanden. Ze lopen niet echt rond in het level, maar ze "verschijnen" af en toe voor minutenlange gevechten. Niet moeilijk of spannend, maar vooral heel saai. En frustrerend als het misgaat. Bovendien kom je al in de eerste minuten van het spel een ander personage tegen dat je vervolgens het hele verdere spel moet beschermen.

Okee, weer verder over de volgende generatie.
Dacht eerst dat je voor de PS3 was, nu NIN REV?
En naar mijn mening komt X360's ware aard naarboven. Dat het niet tegen de PS3 is opgewassen.
[ Voor 37% gewijzigd door Cabo op 16-09-2005 20:51 ]
Verwijderd
PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.Etoychest did an interiew with Nintendo’s Vice President of Marketing and Corporate Affairs, Perrin Kaplan.
Question: First, I just want to thank you for taking the time to talk with us. I know your day so far has to have been a bit of a whirlwind.
Perrin Kaplan: Hi, thanks. That’s no problem. We’re excited to be able to talk about everything that is going on today.
Q: So, from a personal standpoint, what was your initial reaction when you saw the controller? I know a lot of us were, and perhaps still are, thrown into a bit of shock, and right now the camps seem to be divided into love and hate it categories.
PK: Right. Well, of course I saw the controller for the first time quite a while back, and was really excited about what it would mean. The Revolution controller is just very intuitive, and easy to use. It’s the sort of thing people really just need to get their hands on, and I think once people actually play with it that will really grow to like the controller.
Q: And how will the N64 and SNES games be controlled? Will players use the GameCube controller, or will they use one of the attachments?
PK: So for backwards compatability? What we are telling people right now is that there are several peripherals in the works that will be used for the older games. Of course, people will be able to plug their GameCube controller right in and use that, but if they want, they can use the Revolution’s peripherals for an entirely new and fresh experience.
Q: Is this the final design for the controller? Or is this like how we saw the DS initially at E3, and when it finally came out it had been redesigned to make it more comfortable?
PK: No, this is not the final design. You won’t see that until the release is here, but we are getting much closer. Just like what was seen with the DS the designers are continuing to work on the controller.
Q: Will all games use the Revolution’s unique controller, or will players be able to use the GameCube controller, for example, on new Revolution games?
ImagePK: Yes, all Revolution games will use the new controller. Nintendo’s idea is that it’s all about creating the free and new experience, and the controller is central to that.
Q: Besides the analog attachment we have seen, do you know of any other planned attachments for the controller?
PK: Do I know of any? Sure, yea. There are many peripherals that are planned for the controller.
Q: Any examples you can share? Throw me a bone here [both laugh].
PK: I know, everyone wants more information, but as for right now we are focusing on the main controller. We’ve had some people here that have spent some time with it, and have written some stories on the controller already, and everyone seems to really have enjoyed the experience. It’s just so intuitive.
Q: Regarding the peripherals, has there been talk of price yet? The hobby is already becoming cost-prohibitive for many players, so the idea of having to purchase additional equipment to play certain games has many people concerned. How would you address their fears?
PK: Not yet, but again we aren’t really spending much time talking about the peripherals right now. As for price, I wouldn’t worry too much about that. Nintendo is focused on making the Revolution accessible to players, and the designers are keeping all of these concerns on their minds. We’ll release more information on the peripherals soon, but players really shouldn’t be concerned about price right now.
Q: Do you know off hand how, using the new controller, the Revolution’s Super Smash Bros. will work?
PK: Off hand, even if I did, I would rather just let players use their imaginations to think about how it could be played. The controller opens up a number of possibilities to control a game like Super Smash Bros. I know people want to know more, but now isn’t the time. There really are just so many ways this controller could be used, and I think it’d be just more fun to see how players might imagine a game like that be controlled.
ImageQ: With such a wildly unique controller, and with the Xbox 360 and PlayStation 3’s controllers adopting a more traditional design, it is conceivable that cross-platform games will not be seen, at least in their vanilla form, on the Revolution.
PK: Well, firstly, if a developer chooses to design a game for the Revolution, they can make the controls work how they would on another console if they want to. It’s just a small change, though, to make the game work for the Revolution’s controller. However they can also design it to take full advantage of the controller, which opens up a whole new range of possibilities.
Q: So, for example, a Tony Hawk game players purchase for the Revolution would seem to offer a totally different experience that what players would get from the Xbox 360 version players purchase, do you agree?
PK: It could offer a new and different experience, for sure.
Q: We saw in the press release that third-parties such as THQ and Activision have already commented on the Revolution’s controller. How has the overall reception been from developers and publishers?
PK: It’s been overwhelmingly positive, actually. Everyone seems to be really excited about the controller, and the possibilities it offers. Like the DS, Nintendo is all about developing tools that help developers be more creative, and they have been very open to what the company is doing for them, and the players.
Q: For our final question, because I know you are incredibly busy, is that with the four different colored lights on the controller signifying the player who is using the device, does this mean that the system will support a maximum of four players?
PK: What we are telling people right now is that four players can play on the Revolution, but what this means exactly we will unveil at a later time. We’ll have more information soon to come on this topic.
Q: Thank you very much for taking the time to speak with us today, it is very much appreciated.
PK: Thank you, especially you are up so late for this. You’re in, what Pacific time?
Q: Mountain.
PK: So it’s going on 2 a.m. for you there.
Q: Yeah.
PK: So thank you, we appreciate it a lot.
Wth bedoelt ze daarmee?
Wtf, als dat ingame beelden zijn dan is dat echt absurd realistisch! Ik vind wat Nintendo heeft gedaan het meest origineel en het trek mij het meest, maar als Sony een apparaat kan neerzetten dat zulke ingame beelden kan laten zien dan ben ik echt heel erg onder de indruk en vraag ik mme af of de 360 me dat geweld wel kan meekomen (aannemende dat de Rev de minste van de 3 is en het dan dus al helemaal niet kan)
Dat is echt 100% niet in game.Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:33:
[...]
Wtf, als dat ingame beelden zijn dan is dat echt absurd realistisch! Ik vind wat Nintendo heeft gedaan het meest origineel en het trek mij het meest, maar als Sony een apparaat kan neerzetten dat zulke ingame beelden kan laten zien dan ben ik echt heel erg onder de indruk en vraag ik mme af of de 360 me dat geweld wel kan meekomen (aannemende dat de Rev de minste van de 3 is en het dan dus al helemaal niet kan)
Waarom? omdat het zo is.
De nieuwe gen is heel mooi maar overdrijven is ook een vak en sony heeft daar zijn masters degree in gehaald sinds de PS1

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 16-09-2005 23:03 ]
This space is occupied
maar eens door uit: http://www.pointlesswasteoftime.com/games/manifesto.html
Natuurlijk zullen de grapics beter zijn, maar dit zijn geen screens.
Voorbeeldje, een screen van FF8

FF8 realtime:

[ Voor 30% gewijzigd door Roamor op 16-09-2005 22:46 ]

Dat lijkt mij een zeer goede zet. Zo kan je nog altijd met een oude vertrouwde controller spelen mocht je dat liever willen.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
En jij weet dit want... ?TheEvilCuber schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:40:
[...]
Dat is echt 100% niet in game.
Waarom? omdat het zo is.
De nieuwe gen is heel mooi maar overdrijven is ook een vak en sony heeft daar zijn masters degree in gehaald sinds de PS1
Voor jou: als je de cutscenes van MGS2 ziet op de ps2 dan denk je eerst ook: prerendered. Maar dat is niet zo, het is in-engine, realtime. Kijk je naar de MGS4 trailer, dan kun je niet anders dan die lijn doortrekken. Pre-rendered? yeah right...
Wat een dom artikel. Hij wil realistische AI? Nou, als de games realistisch zouden zijn, zouden ze zich uninstallen direct nadat je dood gaat. Immers, niemand staat meer op. Verder in een schietspel blijf je dan geen 3 seconden overeind, of is iedereen hier een doorgewinterde veteraan?Roamor schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 22:44:
Over de graphics, lees dit: 3. Don't bullshit me about your graphics
maar eens door uit: http://www.pointlesswasteoftime.com/games/manifesto.html
Ook over die graphics: je pre-rendered marketing troep en je hebt in-game screens. Als je in de pre-rendered marketing troep tuint, tja... Je kunt toch in 1 oogopslag zien of het een spelsituatie is of een of andere nonsense scene die toevallig er goed uitzag voor het plaatje?
[ Voor 42% gewijzigd door EfBe op 17-09-2005 10:48 ]
Dat lijkt me een heel erg voorbarige uitspraak. Allereerst is er nog geen gameplay materiaal van de PS3 verschenen, dus valt er nog weinig te vergelijken. Wat we tot nu toe gezien hebben ziet er prachtig uit (bijvoorbeeld de MGS4 trailer), maar het is nog geen gameplay. Resident Evil 5 zag er ook prachtig uit, en zal ook voor de X360 komen zonder grafisch kwaliteitsverschil, maar ook dat was geen gameplay. Ik weet niet of je de Ruby demo van ATI voor de X360 hebt gezien, die was nog indrukwekkender dan MGS4, maar het is zinloos om daarnaar te kijken, want het heeft niets wat een spel een spel maakt.Caboman schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 20:47:
ELiA wat ga nemen een PS3 of NIN REV?
Dacht eerst dat je voor de PS3 was, nu NIN REV?
En naar mijn mening komt X360's ware aard naarboven. Dat het niet tegen de PS3 is opgewassen.
Bij een scripted filmpje kun je alle kracht in de graphics stoppen. Je hoeft geen kracht te verspillen aan AI, controls, etc. Dat scheelt zoveel kracht, dat je de graphics flink kunt oppompen. Daarom hecht ik ook totaal geen waarde aan een Ruby demo, want het is totaal niet representatief voor de games die uit zullen komen, ook al kan een X360 dat blijkbaar real-time renderen. Om dezelfde reden zegt de MGS4 trailer mij niks, want het heeft niets laten zien van hoe de game eruit gaat zien. Alleen hoe een cutscene eruit kan zien. En dat is natuurlijk altijd mooier dan de graphics tijdens het gamen.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook dat de gameplay van de PS3 er heel goed uit zal zien, maar ik denk dat de X360 en PS3 elkaar op dat gebied weinig zullen ontlopen.
Tot nu toe hebben we prachtige dingen gezien van beide consoles. MGS4 op de PS3 bijvoorbeeld en PGR3 op de X360. Zie bijvoorbeeld deze afbeelding van PGR3, die ik (grafisch) persoonlijk nog indrukwekkender vind dan de trailer van MGS4):

Dit is wel real-time, maar wederom geen gameplay. Zegt dus weinig.
Maar ook de gameplay filmpjes van bijv. Ghost Recon en Gears of War zijn werkelijk prachtig. Zelfs Kameo, alleen is dat moeilijk te vergelijken door de andere artstyle.
Daarnaast zijn er ook gewoon veel titels die nog niet iets indrukwekkends hebben laten zien. Dat heeft niets te maken met het systeem, maar met de keuzes of kwaliteit van de ontwikkelaar. Die kun je voor beide systemen aanwijzen, zegt dus ook weinig.
Bij deze generatie zul je denk ik gewoon niet dat verschil zien tussen graphics als we tussen Xbox en PS2 hebben gezien. De processoren zitten qua kracht dicht bij elkaar en de grafische chips ook. En beide consoles zullen functies hebben die erg veel mogelijk maken, maar door weinig ontwikkelaars gebruikt worden omdat ze nog zo nieuw zijn. Ik denk dat dit de generatie wordt waarbij het talent van een ontwikkelaar echt het belangrijkst wordt. En dat is maar goed ook, want dan wordt de aandacht gewoon besteed aan het enige wat belangrijk is: de games.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Hij wil gewoon een betere AI, zodat er een grotere uitdaging is. Anders zijn de tegenstanders gewoon geupgrade schietschijven.EfBe schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 10:45:
[...]
Wat een dom artikel. Hij wil realistische AI?
Ik zie het verband niet tussen een betere AI en realistischere games eigenlijk, maar goed. Realisme is belangrijk in een spel. Alles wat gebeurt in een spel moet in principe voldoen aan de realiteit van dat spel. Dit wil niet zeggen dat de realiteit van een spel overeen moet komen met die van de werkelijke wereld waarin wij leven.Nou, als de games realistisch zouden zijn, zouden ze zich uninstallen direct nadat je dood gaat. Immers, niemand staat meer op. Verder in een schietspel blijf je dan geen 3 seconden overeind, of is iedereen hier een doorgewinterde veteraan?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat idee had ik ook in m'n hoofd ^_^. Ik hoop echt op zo'n uitbreiding.

TGS 2005: Full Japanese PlayStation 3 lineup revealed
Playable games a no-show at event, but Sony reveals rock-solid third-party support with 102 games and 71 publishers.
PLAYSTATION 3 GAMES (JAPAN): (Sorted by title and genre)
Acquire
New historical action game, action adventure
Arc System Works
BB (tentative name), next-generation fighting game tool
Artdink
Bipedal Movement Simulation, Simulation
Aquanote no Kyujitsu: Inner Mind Adventure, Inner Mind adventure
Astroll
Seikan (tentative name), survival
Atari
Alone in the Dark sequel, action adventure
Stuntman (working title), driving action
Driver 5 (working title), driving action
Athena
Pro Mahjong Final (tentative name), mahjong
Atlus
Shin Megami Tensei series, RPG
Bandai
Anime related project, TBA
Mobile Suit Gundam (tentative name), action
Unnamed robot action game, action
Banpresto
Super Robot series, TBA
Capcom
action game, action
Devil May Cry 4, stylish action
Biohazard 5, survival horror
Cavia
Unnamed action RPG, action RPG
CyberFront
simulation game A, growth simulation
simulation game B, management simulation
puzzle game, puzzle action
Success
RPG, RPG
Success
Hitsuji Mura (tentative name), simulation
D3 Publisher
Dark Sector, shooting action
Fighting action game, fighting action
Datam Polystar
Unnamed adventure game, adventure
Digital Gain
Naxat Plan (tentative name), adventure
Dorasu
Slotter Mania series, Pachinko
Eidos
Unnamed action game, action
Electronic Arts
Fight Night (tentative name), sports
Enterbrain
Derby Stallion (tentative name), breeding
Entertainment Software Publishing
Ertain
TBA, action
From Software
Armored Core 4, 3D mech action
Dark RPG (tentative name), RPG
Black Blade (tentative name), action
Genki
Japanese sword fighting series, action
Racing game series, racing game
Global A. Entertainment
Comical history action, action
Comical history stimulation, simulation
GoodNavigate
Mystery adventure game, adventure
Gust
Unnamed role playing game, RPG
Hackberry
Pachinko Jikki simulation series, Pachinko
Hamster
Management simulation, simulation
Hudson
Unnamed RPG, RPG
Bomberman, action
Rengoku: The End of the Century, sci-fi action RPG
Idea Factory
Shin Ten Makai VI (tentative name), Simulation RPG
Interchannel
Unnamed love adventure game, adventure
Irem Software Engineering
Action-adventure game, action adventure
Koei
Blade Storm: Hundred Years War, action
Fatal Inertia, racing
Ni-Oh, action
Mahjong Taikai (tentative name), table
Konami
Gradius series, shooting
Unnamed soccer game, soccer
Jikkyou Powerful Pro Baseball series, sports
Unnamed role playing game, RPG
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, tactical espionage action
MTO
ActiveDogs (tentative name), action sports
Magnolia
Value 2000 Igo, table
Value 2000 Shougi, table
Saikyou Ginsei Shougi 7, table
Saikyou Ginsei Igo 7, table
Mainichi Communications
Shougi World Champion Gekisashi (tentative name), table
Marionette
War simulation game, simulation
Marvelous Interactive
Mediaworks
Unnamed adventure game, adventure
Michaelsoft
Project D, RPG
Namco
Unnamed RPG, RPG
Unnamed fighting game, fighting
Unnamed shooting game, shooting
Unnamed sports game, sports
Nippon-ichi Software
Makai Wars (tentative name), RPG
Now Production
Ongakukan
Train Simulator Online (tentative name), train simulation
SNK Playmore
King of Fighters: Maximum Impact 3 (tentative name), 3D fighting
Sega
Fifth Phantom Saga, action shooting
Sonic the Hedgehog, action
Sony Computer Entertainment
Angel Rings (tentative name), RPG
Gran Turismo series, TBA
Genji 2 (tentative name), action
The Eye of Judgment (tentative name), TBA
Minna no Golf 5 (tentative name), sports
Monster Carnival (tentative name), action RPG
Spike
Way of the Samurai 3 (tentative name), action adventure
Square Enix
Final Fantasy series, TBA
Sun Denshi
Unnamed simulation game, simulation
Sunrise Interactive
Sunrise Eiyuutan series, 3D simulation RPG
Shinseiki GPX Cyber Formula series, 3D racing
Taito
Extreme (tentative name), action
Project Psychic (tentative name), action
Takuyo Kyougyou
AKARI Project (tentative name), simulation
MASTER Project (tentative name), action RPG
Tecmo
Action game, action
Action-adventure game, action
Ubisoft
Assassin (working title), action adventure
Brothers in Arms 3 (tentative name), FPS
Warashi
Mahjong Oh, Mahjong
Yamasa Entertainment
Yamasa Digi World DX (tentative name), Pachinko
Yuke's
Pro wrestling game, pro wrestling
JAPANESE PLAYSTATION 3 PUBLISHERS
Acquire
Arc System Works
Art Dink
Asmik-ace Entertainment
Astroll
Atari Japan
Athena
Atlus
Bandai
Banpresto
Capcom
Cavia
Chunsoft
CyberFront
D3 Publisher
Daitogiken
Datam Polystar
Digital Gain
Dorasu
Eidos
Electronic Arts
Enterbrain
Entertainment Software Publishing
Ertain
Fog
From Software
Genki
Global A. Entertainment
GoodNavigate
Gust
Hackberry
Hamster
Hudson
Idea Factory
Interchannel
Irem Software Engineering
Jaleco
Kadokawa Shoten
Kids Station
Koei
Konami
MTO
Magnolia
Mainichi Communications
Marionette
Marvelous Interactive
Mediaworks
Michaelsoft
Namco
Nippon-ichi Software
Now Production
Oaks
Ongakukan
SNK Playmore
Sammy
Sega
Shoeisha
Sony Computer Entertainment
Spike
Square Enix
Success
Sun Denshi
Sunrise Interactive
Taito
Takuyo Kyougyou
Tecmo
Ubisoft
Warashi
Yamasa Entertainment
Yukes
Yuki Enterprise
Gamespot
Dat wordt dan wel een hele lange tijd! Aangezien het sowieso al een hele tijd zal duren voordat hij gelanceerd wordt. Hij wordt in 2006 uitgebracht, maar Nintendo kennende zal dat wel weer eerst in Japan zijn en vervolgens VS en als laatste Europa.Wekko schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 14:12:
Damn die Revo wordt toch wel vet denk ik. Misschien moet ik die er dan maar bijkopen als 2e console als hij over een tijd weer belachelijk goedkoop wordt...
Ik hoop natuurlijk dat Nintendo van MS leert en misschien door de strategie van MS een beetje gedwongen wordt om ook een wereldwijde release te doen. Anders zit er misschien te veel tijd tussen de 360 release in Europa en de Rev. We zullen zien.
De trailer geeft je alvast een indruk van hoe snel games grafisch kunnen evolueren: daar waar de eerste Vision GT-trailer er "niet slecht" uitzag, krijgen we nu al te maken met heel wat mooiere beelden. Laten we hopen dat de lijn verder wordt getrokken!
http://www.playfrance.com...05-Trailer-Vision-GT.html
comment: Wat een gruwelijk filmpje van GT-5 zeg.
Doei PGR3.

[ Voor 6% gewijzigd door Polycom op 17-09-2005 18:08 ]
PS3 Grand Turismo 5ErectionJackson schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 13:09:
[...]
Tot nu toe hebben we prachtige dingen gezien van beide consoles. MGS4 op de PS3 bijvoorbeeld en PGR3 op de X360. Zie bijvoorbeeld deze afbeelding van PGR3, die ik (grafisch) persoonlijk nog indrukwekkender vind dan de trailer van MGS4):
[afbeelding]
.
Dan is dit nog indrukwekkender dan PGR3
http://www.ufo-planet.net/misc/gt5.jpg
Voortaan resizen graag.
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 18:57 ]
zijn er mensen die beweren dat de xbox360 even krachtig is als de ps3.
Maar je moet 1 ding onthouden, de xbox is al volgende maand te koop.
De ps3 komt misschien pas over dik een jaar.
de release van Metal Gear Solid 4 staat gepland voor december 2007.
..eind 2007... tegen die tijd heeft microsoft al de xbox 1080 klaar staan.
Microsft wilde hem koste wat het kost zo snel mogelijk op de markt hebben, dit is de prijs die ze moeten betalen. ZO zie ik het. Dit is een mening, geen feit.
Al wordt die mening door zowat de rest van de wereld gedeeld.
Drie is te veel en dat merk je deze generatie al erg, het is een constant gelijkspel geweest tussen de xbox en gamecube.
Microsoft snapt dat het niet erg is als je iets mindere graphics hebt zoals de PS2 toendertijd, Als je maar als eerste bent!
De xbox360 kom begin December dit jaar, de revo volgende zomer en de ps3 eind dat jaar.. dan is de ps3 te laat. De xbox zal dan gewonnen hebben en de revo zal een nieuw groot marktaandeel hebben gepakt.
This space is occupied
Denk dat dat niet helemaal waar is. Ten eerste tussen de release van de ps2 en xbox zat een jaar of 2. Nu scheelt dit 9/10 maanden. Ten 2e, sony heeft een grote fanbase die sowieso de ps3 kopen.. omdat de xbox tdt nieuw was, wist niet iedreen wat hij/zij er mee aanmoest. Xbox heeft natuurlijk nu wel een fanbase gekregen door de xbox maar die zeker niet groter dan die van de playstation.TheEvilCuber schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:32:
Ik denk dat sony deze keer echt te laat komt. tenminste als ze eind 2006 komen (als de Revolution dan al uit is)
Drie is te veel en dat merk je deze generatie al erg, het is een constantie tie geweest tussen de xbox en gamecube. Microsoft snapt dat het niet erg is als je iets mindere graphics hebt zoals de ps2 toendertijd, Als je maar als eerste bent!
De xbox360 kom begin December dit jaar, de revo volgende zomer en de ps3 eind dat jaar.. dan is de ps3 te laat. De xbox zal dan gewonnen hebben en de revo zal een nieuw groot marktaandeel hebben gepakt.
Vergeet ook niet dat de xbox360 een fout maakt bij de launch in Japan. Slechts 7 spellen zullen aanwezig zijn bij de launch (waarvan de helft echt kut; Tetris wtf?) dus ik vrees dat de launch een probleem gaat worden in Japan.
Ik denk wel dat het markaandeel van de xbox360 wel groter zal worden als die van de xbox1, maar sony voorbij? Dacht het niet.
PSN id: NL_SToRM
wie weet.
ik heb een keer ergens gelezen dat Zelda: OoT in 12 weken gemaakt is, dus het zal ze deze keer ook wel lukken
PS3. Maak eens een pol ofzo
"als de ps3 er echt zo vet uitziet (mgs4 etc), zou je dan 8 maanden wachten? of zou je een xbox kopen?"
een xbox is een leuk zoethoudertje, maar je moet toch echt gek in je kop zijn als je PGR3 boven GT4, en als je Kameo boven een echte Final Fantasy verkiest.
Ik zou misschien wel voor 200 euro een revolution kopen (xbox=300 denk niet dat er veel een revo kopen in dat geval) als de ps3 pas in 2007 uitkomt.
Tot die tijd heb ik echter Resident Evil 4, FF 12, Shadow of the Colossus, en nog anderen.
welke killer aps komen nu nog op de xbox 1 uit?
Verwijderd
Smaken verschillen. Jij geilt enorm op de ps3 en verheerlijkt het apparaat alsof het god/allah himself is. Andere zullen misschien toch liever een xbox360 hebben of een revo.Faust schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:46:
De revolution.. gaan ze dan in 6 maanden een console ontwerpen en killer games schrijven?
wie weet.
ik heb een keer ergens gelezen dat Zelda: OoT in 12 weken gemaakt is, dus het zal ze deze keer ook wel lukken
PS3. Maak eens een pol ofzo
"als de ps3 er echt zo vet uitziet (mgs4 etc), zou je dan 8 maanden wachten? of zou je een xbox kopen?"
een xbox is een leuk zoethoudertje, maar je moet toch echt gek in je kop zijn als je PGR3 boven GT4, en als je Kameo boven een echte Final Fantasy verkiest.
Ik zou misschien wel voor 200 euro een revolution kopen (xbox=300 denk niet dat er veel een revo kopen in dat geval) als de ps3 pas in 2007 uitkomt.
Tot die tijd heb ik echter Resident Evil 4, FF 12, Shadow of the Colossus, en nog anderen.
welke killer aps komen nu nog op de xbox 1 uit?
Ik snap bv die hele hype om gt4/5 niet. Goed het ziet er mooi uit (als het er daadwerkelijk zo uitziet, totdat er echt ps3 games te koop zijn geloof ik niks, hetzelfde geld voor de xbox360 trouwens) maar ik beleef echt niet veel lol aan die game. Met mariokart op de snes heb ik meer lol.
ALs ik zie wat er nu voor games op de xbox360 komen zou ik die ook nooit kopen maar wie weet wat er over 8 maanden allemaal word aangekondigt. Ze kunnen dan toch een behoorlijke voorsprong op de ps3 hebben dat veel devvers toch naar de xbox360 gaan.
terwijl er binnen een jaar iets vetters is.
ik geil op het idee dat ik metal gear solid 4 zit te spelen.
of dat ik een final fantasy zoals in de technische demonstratie zit te spelen.
Van PGR3, of Tiger woods, word ik niet echt "wood"
gears of war zag er leuk uit, een paar maanden geleden, bekijk nu de trailer eens, en zie hoe kaal het is, en hoe flauw de kleuren zijn. Als het net zo leuk wordt als unreal2, dan hoef ik het niet.
..unreal1 daarentegen....
ik moet btw wel een ps3 kopen, want de ps2's zijn dalijk uit de handel en ik wil de rest van mijn leven van al mijn gran turismo's final fantasies, metal gears, tekkens, soul caliburs, etc blijven genieten.
Ik gun dat iedereen!
Zoals ik eerder al zei dat de PS3 sterker is, is hier het bewijs dat MGS4 in real-time draaid op PS3 hardware. +video
Een paar quotes uit een dit artikelIn a demonstration at the Konami booth, Kojima, along with MGS4 character designer Yoji Shinkawa, played the trailer -- and then interacted with it in real time.
PS3 - Devil May Cry 4 ook real-time? HahahahaThe original Xbox, released in February 2002, has sold 470,000 units in Japan, a fraction of the 18.2 million units of Sony's PlayStation 2, according to game magazine publisher Enterbrain Inc. Nintendo's GameCube has sold 3.8 million units.
Microsoft executives partly blamed the Xbox's late launch for its poor showing. It arrived stores two years after the PlayStation 2.
http://image.com.com/game...76_20050916_screen001.jpg
Voortaan een thumbnail van maken graag
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 11:38 ]
Zie die niet als een persoonlijke aanval ELiA, want hoewel ik niet altijd je mening deel vind ik het wel mooi om te zien hoe je gepassioneerd met games en gamen bezig ben. Maar ik wilde je post er even tussenuit pakken omdat ik me soms nogal erger aan bepaalde opmerkingen.Faust schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:26:
En toch! En TOCH,
zijn er mensen die beweren dat de xbox360 even krachtig is als de ps3.
Maar je moet 1 ding onthouden, de xbox is al volgende maand te koop.
De ps3 komt misschien pas over dik een jaar.
de release van Metal Gear Solid 4 staat gepland voor december 2007.
..eind 2007... tegen die tijd heeft microsoft al de xbox 1080 klaar staan.
Microsft wilde hem koste wat het kost zo snel mogelijk op de markt hebben, dit is de prijs die ze moeten betalen. ZO zie ik het. Dit is een mening, geen feit.
Al wordt die mening door zowat de rest van de wereld gedeeld.
Ten eerste de opmerking over de kracht van de consoles. Ik vind het behoorlijk apart dat dit nog steeds een issue is bij consoles tegenwoordig. PS2 heeft bewezen deze generatie dat het niet uitmaakt welke console krachtiger is, maar dat het om de games gaat. De Xbox kwam wat dat betreft gewoon te laat op gang. Pas na een paar jaar kwamen goede games, terwijl PS2 die al veel langer had. Kracht is dus geen issue. Ik heb zelf ook een Xbox erbij gekocht (heb zelf alle consoles) omdat deze de krachtigste was, maar pas op het moment dat er goede games aankwamen. De graphics hebben me in al die jaren achteraf gezien best weinig geboeid heb ik gemerkt. Je hebt een paar keer een wow-moment en daarna gaat het weer om de game zelf.
Daarnaast wordt ik erg moe van discussies over welke console krachtiger is. Fantastische verhalen over de Cell die overtrokken zijn en waarna blijkt dat het helemaal niet zo'n revolutionaire processor is. Prachtige verhalen over hoe goed de grafische chip in de X360 wel niet is met revolutionaire functies, waarvan blijkt dat niemand de revolutionaire functies nog gebruikt. Schema's van TFlops die nietszeggend zijn (PS2 had x keer zoveel Flops als de Xbox, maar was ook minder krachtig). Verhalen over hoe de X360 3 cores heeft, terwijl developers er maar 1 gebruiken.. Niet alleen kan geen van de partijen bewijzen welke krachtiger is, ook is het niet boeiend. Een Ruby demo is leuk om naar te kijken, maar zegt niets over de console. Een MGS4 demo is ook leuk, maar zegt ook niks over de console en de game. Bij PGR3 shots net zo.
Wat ik uiteindelijk gaaf vind is dat door de concurrentiestrijd er nu in elk geval twee consoles zijn die erg veel kracht onder de motorkap hebben en waarop supergames uit gaan komen. Voor gamers is het te gek dat niet alleen Sony tegenwoordig met een gaaf systeem komt, maar ook Microsoft. Kort door de bocht: wat heb je als console gamer liever, één gave console met veel games, of twee gave consoles met nog meer games?
Beide consoles zullen super zijn, daar ben ik van overtuigd. Ik zie er al naar uit om straks op de PS3 te gamen met MGS4, GT5, God of War 2, Heavenly Sword etc. Daarnaast kijk ik ook erg uit naar PGR3, Forza 2, Gears of War, Ghost Recon 3, Ninja Gaiden 2, Dead or Alive Code Chronus etc. op de X360. Geen van al die games zal ik willen missen.
Hopelijk kunnen we hier op GoT inzien dat beide consoles gave dingen zullen kunnen en op beide consoles gave games komen. Ook al spreken games op een bepaalde console je niet echt aan of is het te duur om beide consoles te kopen, dat is nog geen reden om het af te kraken. Ik heb maar één spel voor de GameCube, maar je zult me niet horen roepen dat het de Xbox of PS2 beter is. Er zijn immers mensen die het meest genieten van hun GameCube. Geweldig toch dat die mensen ook plezier hebben aan hetgeen waar we allemaal gek op zijn: games.
Dat zegt niks.Caboman schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:14:
De PS3 komt spring 2006 uit in Japan de rest weet ik niet. En bijna niemand zit op de X360 in japan te wachten, playstation zit in iedereens hoofd geinjecteerd.
Zoals ik eerder al zei dat de PS3 sterker is, is hier het bewijs dat MGS4 in real-time draaid op PS3 hardware. +video
Cutscenes / filmpjes zijn altijd mooier dan normaal. Ook al is het in realtime. Vaak zijn die dingen scripted en hoef je daarom met veel dingen geen rekening mee te houden.
Dat resulteert vaak in mooiere graphics.
AmenErectionJackson schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:21:
[...]
Ten eerste de opmerking over de kracht van de consoles. Ik vind het behoorlijk apart dat dit nog steeds een issue is bij consoles tegenwoordig. PS2 heeft bewezen deze generatie dat het niet uitmaakt welke console krachtiger is, maar dat het om de games gaat.
Had zelf een Cube vanaf het begin dat ie uitkwam. Jaartje later verkocht en een Xbox genomen.
Nog geen jaar later stond de Gamecube er ook weer en speelde ik daar meer op dan de Xbox (welke uiteindelijk de deur uit ging, speelde er bijna niks meer op).
De spellen op de Cube vind ik gewoon leuker. Kan er ook niks aan doen. Kracht van een console zegt mij ook niks. Gekker nog: ik speel zelfs nog vaak op mn SNES(!)...
Het zijn toch echt de games die het geheel pas echt compleet en af maken...
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Je kijkt veel te veel naar de meningen op internet, de mensen hier... dat zijn early adopters. Met early adopters maak je geen winst, daar zwengel je hooguit de markt mee aan. De grote groep daarna, die is belangrijk, maar dat kost de nodige tijd. Microsoft brengt in dec. XBox360 uit, maar neem maar van mij aan, het gros koopt dat ding volgend jaar pas, en medio 2006 zit je met een installed base waar je als GAME maker wat aan hebt. Want vergeet niet, met 1 miljoen units verkocht wereldwijd heb je als gamemaker een erg kleine markt.TheEvilCuber schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:32:
Ik denk dat sony deze keer echt te laat komt. tenminste als ze eind 2006 komen (als de Revolution dan al uit is) Drie is te veel en dat merk je deze generatie al erg, het is een constant gelijkspel geweest tussen de xbox en gamecube. Microsoft snapt dat het niet erg is als je iets mindere graphics hebt zoals de PS2 toendertijd, Als je maar als eerste bent! De xbox360 kom begin December dit jaar, de revo volgende zomer en de ps3 eind dat jaar.. dan is de ps3 te laat. De xbox zal dan gewonnen hebben en de revo zal een nieuw groot marktaandeel hebben gepakt.
Nu is het wel zo dat als Sony pas eind 2006 komt, de grote massa pas medio 2007 met de ps3 aan de slag gaat. Dus dat zal niet zo zijn, ik denk dat ze met hun Q1 2006 release goed zitten: de massa komt dan in Q4 2006 en dat is precies op tijd.
Verder is het zo dat de tijd dat deze next-gen consoles dermate ingeburgerd zijn dat ze de grote massa aanspreken wel eens wat langer kan duren dan menigeen denkt. Mede omdat ze nogal aan de prijs zijn TOV de Xbox en de ps2, die een fractie kosten van die nieuwe en die ook nog eens een breed scala aan games bieden.
En verder is de groep eraly adapters ook een belangrijke groep omdat dat waarschijnlijk ook de meest kooplustige consumenten zijn. Ik denk dat je beter 1 early adapter kunt hebben qua omzet dan twee mensen die pas laat een console kopen.
Mensen die nu pas een console kopen heb je denk ik nog maar heel weinig aan. Inmiddels worden de huidige consoles niet meer met verlies verkocht, dus je pakt nog wel wat winst, maar erg veel is het denk ik niet meer.
Oveigens denk ik dat de Xbox 360 het in de VS erg goed zal doen. Volgens mij is de huidige Xbox namelijk ook erg populair in de VS. Dus als Sony dan pas heel laat komt in de VS dan denk ik dat ze het een stuk minder zullen doen dan met de PS2.
Ik kijk totaal niet naar meningen op het internet wat betreft de voorspelling van de verkoopcijfers.EfBe schreef op zondag 18 september 2005 @ 11:24:
[...]
Je kijkt veel te veel naar de meningen op internet, de mensen hier... dat zijn early adopters. Met early adopters maak je geen winst, daar zwengel je hooguit de markt mee aan. De grote groep daarna, die is belangrijk, maar dat kost de nodige tijd. Microsoft brengt in dec. XBox360 uit, maar neem maar van mij aan, het gros koopt dat ding volgend jaar pas, en medio 2006 zit je met een installed base waar je als GAME maker wat aan hebt. Want vergeet niet, met 1 miljoen units verkocht wereldwijd heb je als gamemaker een erg kleine markt.
.
Ik denk (en weet vrijwel zeker) dat als Sony 6 maanden na de Revolution komt (en ondertussen al 1 jaar na de xbox360 lauch) er gewoon geen eer meer te behalen is.
Dit ook vooral omdat het ding zeer waarschijnlijk zeer veel gaat kosten, en iedereen ondertussen al een een 360 heeft (want dat is cool) en een revo (voor de game-alto's :
Niet dat de Ps3 niet gaat verkopen ofzo, dat komt wel goed (MGS GTA GT en FF zijn winning combo) maar in de race om het meest te verkopen zullen ze het erg krijgen (mits ze dus laat komen, EN duur zijn, anders gaat dit niet op natuurlijk)
Mijn voorspelling:
MS
Nintendo
Sony
kwa verkoop he, ik ben zeker geen MS fanboy (lol god no) en al helemaal geen sony hater (ik vind ze beter dan MS) maar zakelijk heeft MS ze het slim aangepakt.
This space is occupied
Verwijderd
Iwata heeft zelfs tegen zijn aandeelhouders gezegd dat de Revolution misschien na de PS3 komt.
Ik denk wel dat het verschil tussen de Xbox360 en PS3 launch in het nadeel van Sony kan gaan werken, want de early adopters zijn over het algemeen ook degenen die de meeste games voor die console kopen (alles zo snel mogelijk hebben, en zo veel mogelijk). Aangezien ik deze 2 meer als echte concurrenten van elkaar zie ben ik nog benieuwd hoe het precies gaat lopen.
Ben er wel van overtuigd dat het alle 3 top consoles worden, en zelf koop ik een Xbox360 of een PS3 en misschien later nog een Revolution (die nu niet meer zo heet
Verwijderd
Iwata zij toch juist dat de revo niet als laatste zou komen? hoe dan ook, voordat die sony apen de ps3 hier eens uitbrengen is het toch al weer 2007 ofzo...Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 13:12:
Ik vindt het raar dat iedereen er van uitgaat de de revolution (een half jaar) voor de PS3 uitkomt. Terwijl daar gewoon helemaal niks over bekend is.
Iwata heeft zelfs tegen zijn aandeelhouders gezegd dat de Revolution misschien na de PS3 komt.
In dat opzicht kan geen enkele next-gen console ook maat iets winnen, aangezien er op de huidige generatie (ps2 en dergelijke) nog altijd betere games uit zijn.
Dat iets sneller uit komt hoeft helemaal niks te zeggen.
Zo kan ik me nog heel goed de dreamcast herinneren.
Werkelijke toppers, zelfs voordat de PS2 in de winkels lag.
Metropolis Street Racer en Dead or Alive 2 bijvoorbeeld.
Vergeleken met GT2 en Tekken3 waren ze generaties vooruit. Voor iedere race, en fighting game fanaat moet het de hemel op aarde zijn geweest...
En toch was de gedachte om GT3 of een nieuwe tekken te spelen veel specialer bij velen.
Van de andere kant hadden gamers het veel te druk met Vagrant Story, Gran Turismo2, FF IX, Dino Crisis2, Fear Effect, en nog vele anderen (van wat ik me kan herinneren).
Niemand kocht het ding, behalve de "early adopters".
De rest is geschiedenis.
Naja.
Userbases mogen niet onderschat worden.
Fans van de AAA-titels zoals MGS, FF, GT, etc, zullen geen troep kopen waar hun games niet op uit zullen komen. Althans, niet zolang die andere games niks speciaals te bieden hebben.
Bijv. een mario fan. Zou die een xbox kopen ipv een gamecube?
tuurlijk, halo, doa3, ninja gaiden, en -ehm-
hievoor zou hij:
super mario kart, super mario smash brothers, super mario tennis, super mario golf, super mario sunshine, super mario party 4/5/6, etc etc moeten missen. De kans dat hij dus een xbox ipv gamecube koopt lijkt me erg klein.
Klopt het nou dat de playstation3 al in februari uitkomt?
in dat geval is hij pas 3 maanden later dan de xbox.
Sony liet zijn launch toch afhangen van het succes van de 360? Zou die launch floppen dan gingen ze boel niet overhaasten en wordt het een groot succes dan halen ze hun eigen datum naar voren.Faust schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:04:
Ik hoop dan ook dat de 360 een succesvolle start zal kennen. Dan komt Sony dus eerder met de PS3 en lijkt het mij dat Nintendo ook haast niet achter kan blijven.
Gamecube fans krijgen nog onder andere zelda, ik denk dat ze daar wel een vette kluif aan hebben.
Ook PS2 fans worden in de tussentijd niet in de steek gelaten.
Daarom vroeg ik ook welke toppers er op de xbox uitkomen.
Ik zie hier nl. niks wat nog de moeite is om te kopen > http://xbox.ign.com/
Ik begrijp ook wel dat microsoft nu alle focus op de 2e xbox wil leggen, maar toch ben ik blijer met het feit dat de revolution net als de ps 100% backwards compatible zal zijn.
Quote even mezelf.
Vergeet ook niet dat de xbox360 een fout maakt bij de launch in Japan. Slechts 7 spellen zullen aanwezig zijn bij de launch (waarvan de helft echt kut; Tetris wtf?) dus ik vrees dat de launch een probleem gaat worden in Japan. Er worden zeker wel meer x360 consoles verkocht dan xbox'en. Maar of het genoeg zal zijn? Ik weet het niet.
Verder zal de marketing van Microsoft op volle toeren draaien en zeker resultaten geven. De prijs is daarbij ook niet absurd hoog.
Dus...? Wat is je punt?Faust schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:04:
Ik lees hierboven meerdere malen dat het om de games gaat.
In dat opzicht kan geen enkele next-gen console ook maat iets winnen, aangezien er op de huidige generatie (ps2 en dergelijke) nog altijd betere games uit zijn.
Verder, het is nog al overduidelijk dat op de huidige generatie betere games uit zijn, omdat de volgende generatie nog moet uitkomen. Maar dan nog, wat is je punt?
Als hij het geld heeft en het er voor over heeft om beide consoles te kopen, dan hoeft ie niet te kiezen. Zeker nu de prijzen van de consoles niet meer zo hoog zijn.Bijv. een mario fan. Zou die een xbox kopen ipv een gamecube?
tuurlijk, halo, doa3, ninja gaiden, en -ehm-tsjah, andere games die wel leuk zijn
(weet even niet, srry
) zou hij krijgen, maar..
hievoor zou hij:
super mario kart, super mario smash brothers, super mario tennis, super mario golf, super mario sunshine, super mario party 4/5/6, etc etc moeten missen. De kans dat hij dus een xbox ipv gamecube koopt lijkt me erg klein.
Verwijderd
Mjah als sony met de ps3 net doet als ze met de psp hebben gedaan (wat mij niet zo verbazen) dan duurt het alsnog een eeuwigheid voordat de ps3 hier ook te krijgen is. Ik hoop wel dat ze voor een soort van wereldwijde launch gaan.Faust schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:04:
Het punt is dat er een grote groep is die zegt dat de kwaliteit van de spellen vóór de graphics gaat. In dat opzicht zou geen enkele nieuwe console direct goed verkopen aangezien de betere spellen meestal pas na een klein jaar uitkomen.RayNbow schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:28:
[...]
Dus...? Wat is je punt?
Verder, het is nog al overduidelijk dat op de huidige generatie betere games uit zijn, omdat de volgende generatie nog moet uitkomen. Maar dan nog, wat is je punt?
Ik dacht dat Sony de PS3 op z'n vroegst maart 2006 in Japan wilde uitbrengen?
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Ps3 eind 2006, Mgs4 pas in december. De gfx lijken nu wel Uber geil maar tegen die tijd zit ik hier al met een Geforce 8 en stellen de gfx van de ps3 niks meer voor.
De ps3 is dus niks voor mij en de prijs die ze voor het apparaat gaan vragen kan ik toch lang niet betalen. En het enige wat de ps3 en xbox360 te bieden hebben zijn wat mooie gfx.
Nintendo doet teminste hun best om wat vernieuwens te bregen, en dat wardeer is heel erg.
En de prijs zou ook redenlijk laag liggen.( lees: 200-250 euro )
Ik ga dus zoals je al kon raden waarschijnlijk voor de revolution.
Trouwens lijkt het mij ook erg gaaf om met een gun te spelen.
Dan voelt het veel realistischer dan waneer je met een 'banaan' (ps3 controller) in je handen zit.
Maar eerst moeten we maar afwachten wat het allemaal word.
Verwijderd
Even voor de duidenlijkheid, MGS4 komt pas december 2007.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:52:
De ps3 komt dus erg laat, ( vind ik dan )
Ps3 eind 2006, Mgs4 pas in december. De gfx lijken nu wel Uber geil maar tegen die tijd zit ik hier al met een Geforce 8 en stellen de gfx van de ps3 niks meer voor.
De ps3 is dus niks voor mij en de prijs die ze voor het apparaat gaan vragen kan ik toch lang niet betalen. En het enige wat de ps3 en xbox360 te bieden hebben zijn wat mooie gfx.
Nintendo doet teminste hun best om wat vernieuwens te bregen, en dat wardeer is heel erg.
En de prijs zou ook redenlijk laag liggen.( lees: 200-250 euro )
Ik ga dus zoals je al kon raden waarschijnlijk voor de revolution.
Trouwens lijkt het mij ook erg gaaf om met een gun te spelen.
Dan voelt het veel realistischer dan waneer je met een 'banaan' (ps3 controller) in je handen zit.
Maar eerst moeten we maar afwachten wat het allemaal word.
Weet iemand misschien waar ik dit filmpje/trailer kan downloaden?They did a demonstration with MGS4 on stage by pausing the footage, zooming in and rotating around the Snake model as well as changing various FX and whatnot to show the level of detail (sort of like what EPIC did when they showed UT2007 for ps3 at E3) and to prove the footage is all real-time generated by the PS3 hardware, keep in mind these is on ALPHA Kits, when is all said and done it will look like 10+ times better then this.
pics...
now as we all should know KOJIMA NEVER USES PRE RENDERED STUFF, NEVER USES CG IN HIS MGS GAMES. What you saw in that footage was him showing off the MGS4 IN GAME GRAPHICS ENGINE, basically how the game looks soo far in development. Kojima stated it was 10%.
[ Voor 5% gewijzigd door Polycom op 18-09-2005 20:44 ]
Ik had hem hier vandaan.
EDIT:
Kommentaar van die site:
We originally had a video of the demonstration available for download, but apparently it's for TGS showgoers only and Konami has asked us to take it down. Why? You'd have to ask them. For now, you'll just have to trust us and our account of what we saw. Sorry folks, video had to come down.
[ Voor 82% gewijzigd door Wekko306 op 18-09-2005 22:54 ]
Als ik aan deel 3 denk, dan wordt deel 4 misschien ook wel een van de beste games die ik ooit gespeeld heb.
Hmm, wat kan je daar tegenover zetten?
Resident Evil 5 misschien.
...(homer simpson mode) "Doh! die komt ook op de playstation3."
Bekijk de realtime demonstaties van GT5 eens.
Dat is gewoon het allermooiste racespel wat er ooit gemaakt is.
Stel je nu eens in dezelfde trand een Final Fantasy voor..
Best wel stom dat dit allemaal vervolgen zijn, maar who cares?!
Resident evil 5 staat gepland voor december 2006. Tegen die tijd is de PS3 wel uit.
Dan wordt het kiezen...
wil je een spelcomputer?..
of wil je een spelcomputer en een blu-ray speler.. die veel krachtiger is en waar ook nog eens betere games op uitkomen (naar mijn mening, hier beschouw ik alleen aangekondigde games voor zowel ps als xbox).
Nog iets, de mensen die een xbox 360 willen zullen er ook wel een kopen. Je kan ze spellen laten zien die 1000 keer mooier zijn dan MGS4, ze hebben echter principes waar ze aan vast zullen houden.
damn, ik heb die op mijn pc staanWekko schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:00:
Ik heb hem (shaky cam), maar de site waarvan ik hem heb gedownload heeft hem opeens niet meer.
Ik had hem hier vandaan.
EDIT:
Kommentaar van die site:
[...]
ik wil hem best hosten, of is dat illegaal?
Nee hoor, host hem via yousendit.com of rapidshare.deFaust schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:02:
[...]
damn, ik heb die op mijn pc staan
ik wil hem best hosten, of is dat illegaal?
Hij staat niet bij die link die jij geef @ hierboven.
Verwijderd
Hoe weet jij nou weer dat de ps3 sneller wordFaust schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:01:
MGS4 is het mooiste spel wat ik ooit heb gezien.
Als ik aan deel 3 denk, dan wordt deel 4 misschien ook wel een van de beste games die ik ooit gespeeld heb.
Hmm, wat kan je daar tegenover zetten?
Resident Evil 5 misschien.
...(homer simpson mode) "Doh! die komt ook op de playstation3."
Bekijk de realtime demonstaties van GT5 eens.
Dat is gewoon het allermooiste racespel wat er ooit gemaakt is.
Stel je nu eens in dezelfde trand een Final Fantasy voor..
Best wel stom dat dit allemaal vervolgen zijn, maar who cares?!
Resident evil 5 staat gepland voor december 2006. Tegen die tijd is de PS3 wel uit.
Dan wordt het kiezen...
wil je een spelcomputer?..
of wil je een spelcomputer en een blu-ray speler.. die veel krachtiger is en waar ook nog eens betere games op uitkomen (naar mijn mening, hier beschouw ik alleen aangekondigde games voor zowel ps als xbox).
Nog iets, de mensen die een xbox 360 willen zullen er ook wel een kopen. Je kan ze spellen laten zien die 1000 keer mooier zijn dan MGS4, ze hebben echter principes waar ze aan vast zullen houden.
Hoe dan ook, ik kan me best voorstellen dat veel mensen geen zin hebben om tot 2007 te wachten totdat sony misschien eens met het idee komt dat de mensen in EU/USA misschien ook de ps3 wel willen hebben. Niet te vergeten dat het apparaat ook nog eens een godsvermogen gaat kosten (als ik hoor dat de kans groot is dat het tussen de 500 - 700 euro zit is voor mij en een hoop andere de lol er snel af) en dat hoor je ook nog dat de games wel eens 80 a 90 euro kunnen gaan kosten (geen idee of dat waar is, ik mag hopen van niet).
Als ik naar de aangekondigde titels op de ps3/xbox360 kijk dan vind ik beide consoles niet echt boeiend. Devil may cry en MGS lijken mij wel leuk maar gt5 en gta boeien mij totaal niet. RE5 komt denk ook naar de revo en dat lijkt me dan veel vetter om met die controller te spelen (Zelfde geld voor zo'n beetje elke shooter op de ps3/xbox360, mikken met een stick heb ik altijd al crap gevonden).
Verwijderd
En Dukemaster: Leuk om te weten wat jij ervan vind. Er gaan verhalen dit dat, dat is allemaal stomme speculatie. We weten bijna niks over de PS3, alleen stomme artikelen dat het duurder is en bla bla. Hoe duurder of moeilijk het programmeren het ook is. Dan kan ik ook wel doorgaan dat ik intervieuws heb gelezen van programmeurs die zeggen dat de X360 shit is.
Tot niet toe heeft iedereen een WOW effect bij de PS3, kan dat niet zeggen bij de X360.

Moet wel zeggen dat ik wel onder de indruk ben van de MGS4 video, ziet er goed uit die bejaarde Snake
/edit
Ik ga hoe dan ook een PS3 aanschaffen, heb een PSX gehad en heb nu een PS2 en ik heb er veel plezier mee gehad, nu nog steeds
En het feit dat je er PSX en PS2 spellen op kunt gaan spelen heeft het bij mij ook een streepje voor op de rest.
[ Voor 33% gewijzigd door ScrooLoose op 19-09-2005 19:02 ]
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
iig geloven jullie het?
Het Metal Gear Solid 4 ingame filmpje ziet er al fantastisch uit (imo al iets mooier als Killzone)Verwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:52:
ff een vraagie hoor.. ik ben een super game noob.. maar de nieuwe killzone voor de nieuwe playstation.. wordt hij echt zo mooi als in het filmpje? (zeggen ze wel)
iig geloven jullie het?
Ik denk dat het uiteindelijk wel zo mooi word, maar op dit moment zijn ze nog niet zo ver
This space is occupied
De MGS4 trailer was scriptedCaboman schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:43:
Jah het is idd nog steeds aan de gang. Voor al die mensen die onzin zitten te praten "oh die MGS4 trailer is toch scripted". Wat versta je onder scripted, het bewijs zegt toch genoeg?
En Dukemaster: Leuk om te weten wat jij ervan vind. Er gaan verhalen dit dat, dat is allemaal stomme speculatie. We weten bijna niks over de PS3, alleen stomme artikelen dat het duurder is en bla bla. Hoe duurder of moeilijk het programmeren het ook is. Dan kan ik ook wel doorgaan dat ik intervieuws heb gelezen van programmeurs die zeggen dat de X360 shit is.
Tot niet toe heeft iedereen een WOW effect bij de PS3, kan dat niet zeggen bij de X360.
Wat betreft het wow-effect, misschien heb je de launch van de PS2 niet bewust meegemaakt (misschien was je nog te jong), maar toen hebben ze belachelijk veel claims gedaan (ps2 kan niet naar bepaalde landen worden geexporteerd omdat hij zo krachtig was dat hij atoombom simulaties zou kunnen doorrekenen). Ook lieten ze heel veel prerendered filmpjes zien, en veel realtime effecten (bijvoorbeeld een oud hoofd) die indrukwekkend waren, maar nooit in een spel gebruikt zouden kunnen worden (maximum polygonen in het gezicht, maar geen rekenkracht meer over voor de rest van de omgeving).
Wat bij de ps3 nu ook gebeurd. Het killzone filmpje was duidelijk pre-rendered (er zaten zelfs compositie artifacts in). Alleen het filmpje van de ureal3 engine was realtime: wat even indrukwekkend was als de xbox360 filmpjes. Nu komt dan de realtime mgs4 trailer wat er idd erg indrukwekkend uitziet, maar de overige filmpjes moet je met een korrel zout nemen.
Ati fans roepen al maanden dat een XX800 veel krachtiger gaat worden dan de 7800...
maar wat bleek nu, hij is helemaal niet krachtiger.
feit:
De RSX kan per klok 105 shaderoperaties uitvoeren.
feit:
Een unified shader architectuur zal dat nooit kunnen halen.
Waarom is de XX800 niet unified vraag je je natuurlijk af...
Ik moet het allemaal zien.
Als metal gear solid 4 realtime is, dan zeggen de xbox360 fans hier dus dat de xbox360 nog beter uitziet (is immers krachtiger, toch?).
Nou, laat me dan een spel zien wat mooier is dan MGS4 en ik hou mijn mond.
Verwijderd
Edit: Misschien leuk voor de geinterreseerde, hier is een filmpje waarin je een klein deel van het productieproces van de Xbox 360 kunt zien: http://www.xboxcore.com/gaming_news/904.html
[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 22:32 ]
Verwijderd
is leuk om te zienVerwijderd schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:04:
Edit: Misschien leuk voor de geinterreseerde, hier is een filmpje waarin je een klein deel van het productieproces van de Xbox 360 kunt zien: http://www.xboxcore.com/gaming_news/904.html
PGR3 en GT5 beloofd veel. Hier een filmpje van Formule 1 voor de PS3
Jouw posts overstijgen het Fan-boy gehalte nauwelijks. 2 pre-rendered screenshots naast elkaar en dan conlusies trekken. Ach het maakt mij verder niet uit. Ik ben blij met mijn Xbox en Gamecube, en zal het ook zijn met de nieuwe consoles.Caboman schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 19:14:
De PS3 komt spring 2006 uit in Japan de rest weet ik niet. En bijna niemand zit op de X360 in japan te wachten, playstation zit in iedereens hoofd geinjecteerd.
[...]
Een paar quotes uit een dit artikel
[...]
PS3 - Devil May Cry 4 ook real-time? Hahahaha
http://image.com.com/game...76_20050916_screen001.jpg
Voortaan een thumbnail van maken graag
Over jou Japan punt. Microsoft zet de Xbox 360 premium in Japan voor € 259,- op de markt. De Premium versie dus. Dat zal toch een hoop Japanners overhalen toch een 360 te halen.
Welk Wow effect heb jij het over? En dieCaboman schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:43:
Tot nu toe heeft iedereen een WOW effect bij de PS3, kan dat niet zeggen bij de X360.

Waarom toch altijd zo'n gevecht. Wat boeit het allemaal? Microsoft gaat een dijk van een console neerzetten, naar alle waarschijnlijkheid gaan Sony en Nintendo dat ook doen. Dat is toch alleen maar mooi? Waarom zou een console

Heeft de Xbox je hond opgegeten? Verkering gehad met je zus? Wat is er mis met het feit dat we zo 3 mooie consoles hebben?
Ik zie uit naar 2 december. En ook naar Juni volgens jaar. Moge de beste winnen.
[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 20-09-2005 13:27 ]
Verwijderd
Aangezien noch Sony, noch Nintendo een "vaste" datum hebben geprikt: waarom denk je dat dan? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar....kingnbajam schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 13:54:
Ik denk dat het nog weleens behoorlijk lang kan duren voordat de PS3 en Revolution het daglicht zullen zien. Ik vermoed dat de Revolution eerder uitkomt dan de PS3, ergens eind zomer 2006. De PS3 zal denk ik pas eind 2006 of begin 2007 uitkomen. Nog heel veel tijd voor de Xbox 360 om marktaandeel te snoepen dus.
Omdat dit Het grote Next-Gen Console Roddel Topic isVerwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:11:
[...]
Aangezien noch Sony, noch Nintendo een "vaste" datum hebben geprikt: waarom denk je dat dan? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar....
Roddelen en denken wat er kan. Is leuk, lijkt leuk. Doen
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Ubisoft en MoSys(geheugenleverancier van Nintendo) hebben gezegd dat uit hun gesprekken met Nintendo bleek dat ze klaar zijn om voor het einde van het jaar de Revolution in alle drie van de grote console markten te lanceren. MoSys zegt zelfs een lancering in de zomer van 2006 te verwachten. Ubisoft heeft ook gezegd dat ze verwachten dat de PS3 in Japan eerder zal lanceren dan de Revolution, maar dat ze de Amerikaanse lancering aan het einde van 2006 verwachten en de Europese lancering zelfs pas in het eerste of tweede kwartaal van 2007. Natuurlijk hoeft het niet zo te gaan, maar Ubisoft heeft als third-party publisher wel enig zicht in wat er kan gaan gebeuren(er moeten immers spellen klaar staan voor de lancering van beide consoles)..Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:11:
[...]
Aangezien noch Sony, noch Nintendo een "vaste" datum hebben geprikt: waarom denk je dat dan? Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar....
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Neem aan dat je bedoelt dat ze klaar zijn om de Rev voor het einde van volgend jaar op alle drie van de grote console markte te lanceren.Ubisoft en MoSys(geheugenleverancier van Nintendo) hebben gezegd dat uit hun gesprekken met Nintendo bleek dat ze klaar zijn om voor het einde van het jaar de Revolution in alle drie van de grote console markten te lanceren.
Nintendo heeft zelf iig al laten weten in die presentatie van de controller dat de Rev in 2006 komt(zullen ze iig Japan mee bedoelen natuurlijk).
Ik zou het wel erg jammer vinden als er WEER zo'n tijd tussen de launches in de US/Japan/Europa zou zitten voor de PS3 en wellicht de Revolution. Wat dat betreft niks dan hulde voor Microsoft, die lijkt wat dat betreft zijn zaakjes in ieder geval goed voor elkaar te hebben.
Ik denk dat Microsoft zich heel erg gaat vergissen in die wereldwijde launch, denk dat ze echt een enorme voorraadsachterstand gaan oplopen.Wekko schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 14:34:
Dat is tenminste wat informatie ja
Ik zou het wel erg jammer vinden als er WEER zo'n tijd tussen de launches in de US/Japan/Europa zou zitten voor de PS3 en wellicht de Revolution. Wat dat betreft niks dan hulde voor Microsoft, die lijkt wat dat betreft zijn zaakjes in ieder geval goed voor elkaar te hebben.
Maar goed hulde als het microsoft echt lukt om een succesvolle wereldwijde launch te houden.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Dit topic is gesloten.