Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ach ja, Arjan en zn mooie woorden :). Ik herinner me een game, Knights, dat zou het ook helemaal worden... Maar goed, wellicht heeftie gelijk.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Faust schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:13:
Microsoft heeft gezegd dat alle games in 720p en AA draaien.
Microsoft heeft inderdaad eerst geroepen dat alle spellen minstens 720p zouden ondersteunen en dan blijken er X360 spellen te zijn die alleen 480p ondersteunen. Sony heeft echter beweerd dat alle spellen op de PS3 1080p zouden ondersteunen en er is later toegegeven dat de keuze van de resolutie van de developers zelf afhangt. Als je dit als leugen van Microsoft ziet, dan heeft Sony exact dezelfde leugen verteld.
Ten tijde van de xbox1 las ik in de power unlimited dat developers een contract moesten afsluiten waarin stond dat er nooit en te nimmer fmv gebruikt mocht worden in een game, zodat iedereen de kracht van de xbox kon zien.
Dat iets in een blad staat betekent niet dat het waar is. De nieuwsberichten in de PU moet je zeker met een korreltje zout nemen, dit blad zit vaak enorm ver van de waarheid af met de berichtgeving. Je moet voortaan dus sceptisch zijn over de claims van de PU.

[ Voor 9% gewijzigd door MetroidPrime op 12-09-2005 00:32 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:28
Faust schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:13:
"roddel topic".

edit: mooi dat killzone nu realtime is, maar 30 fps ??
Ik hoop dat de PS3 tot meer in staat is.
Het zijn ook nog maar Alpha-kits hé en nog lang niet de uiteindelijke engine, en ook al draait hij op 30fps.. heb je gezien wat een details er in die game zitten, zoiets is dus echt nog nooit eerder vertoond sterker nog nooit is iets in de buurt van zulke kwaliteit gekomen op de UE3 na.

http://image.com.com/game...77_20050516_screen002.jpg
http://image.com.com/game...77_20050516_screen003.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 12-09-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
sorry voor de dubbelpost, kweenie of je post kan verwijderen |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Mutatie op 12-09-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Kan niet nee,

Hier nog een paar belangrijke punten _/-\o_
  • Developers are finding that it’s a easier to develop games on the PS3 than the Xbox 360.
  • Sony has begun taking orders for the PS3’s final development kits. They will be shipped to developers in December 2005.
  • Games appearing on both the Xbox 360 and the PS3 will look very similar. Games designed specifically for the PS3 should have noticably improved visuals.
  • The PS3 will launch with an online community similar to Xbox Live complete with buddy lists, player matching, and other services. This sort of online community was originally envisioned for the PS2, but will materialize fully with the PS3.
  • Madden developer Tiburon has had an official PS3 dev kit for as long, if not longer than any other American developer. They received their kits in August 2005.
  • The PS3 should be available worldwide by the Summer of 2006.
  • The Tokyo Game Show 2005 will not have a big PS3 presence. Sony is planning on using the CES in January as the PS3’s next big coming out party.
  • Should the PS3 launch in March 2006, there would only be a few first-party games, 2 or 3 games from EA, and possibly one more 3rd party title available. Basically, it would be Sega Saturn-esque launch.
  • Rockstar North is working on a completely new game engine for the PS3-based Grand Theft Auto 4. With all the power that the Cell, RSX, and Blu-Ray discs will provide, Rockstar aiming to develop a photo realistic city populated with equally realistic humans.
  • Metal Gear Solid 4 is being described as a mix of Rambo and Black Hawk Down. Snake will be involved heavily in urban combat fighting alongside a squad of computer controlled teammates. There will also be a new 3D camera in the game.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Caboman schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:47:
Kan niet nee,

• Blaat
bron
De echte bron:
courtesy of the latest issue of Offical Playstation Magazine, U.S. edition
Geef me een "M", geef me een "A" geef me een "RKETING" [cheer] 8)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Rockstar North is working on a completely new game engine for the PS3-based Grand Theft Auto 4. With all the power that the Cell, RSX, and Blu-Ray discs will provide, Rockstar aiming to develop a photo realistic city populated with equally realistic humans.
:9~
Damn hier kijk ik echt naar uit dan, mocht het echt waar zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Er was een screenshot van de magazine, maar door teveel bandwich is het niet meer op imageshack :/
Om het goed te maken heb ik hier een link naar gameplay footage van de X360 game Saint's Row. Saint's Row is een kopie van de megahit franchise GTA :9

Volgens bronnen staat alles hierin
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a332/KB-smoker/psmnovember20052yx.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door Cabo op 12-09-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Caboman schreef op maandag 12 september 2005 @ 14:47:
Kan niet nee,

• Developers are finding that it’s a easier to develop games on the PS3 than the Xbox 360.
bron
Neem dit maar met een enorme zoutvlakte. Gevestigde namen als John Carmack, Gabe Newell en Cliffy B denken hier het tegengestelde over. Dit soort beweringen zijn sowieso altijd risky, maar dit is gewoon niet waar.

Overigens ben ik erg onder de indruk van Saint's Row, het ziet er voor een GTA-style game erg goed uit _/-\o_ Zowel de animaties als de characters zijn goed uitgewerkt en de lichteffecten bij ontploffingen zijn prachtig. Alleen de schade aan auto's bij botsingen lijkt te ontbreken. Ik hou deze scherp in de gaten _/-\o_

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 19:00
Ja ik was ook aangenaam verrast door Saint's Row, vooral het stuk dat het mannetje geraakt wordt door een stuk deur van een ontploffende auto.
Ik hoop alleen dat ze framerate nog hoger krijgen (vertragingen bij ontploffingen e.d),
en dat ze er een goed verhaal en personages in kunnen stoppen. Bij gta san andreas
was het verhaal en de personages geweldig, een moeilijke opgave om dit te verbeteren.
Die voice acting was ook super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
De man van abe's oddyssee zei dat de PS2 zo slecht was om voor te programmeren, dat hij vrijwillig naar de xbox overgestapt was.

Toen dit bekend gemaakt werd waren er ook voorspellingen dat de ps2 zou floppen etc.

Zowat elke developer zat te zeiken over de moeilijkheid, en dat er 2 verctorunits waren etc etc.

Alleen squaresoft, konami, polyphony en nog een paar hielden hun mond.
Hun 1e generatie games zagen er superstrak uit, en latere generaties nog vele malen beter
(tekken tag >tekken 4> tekken 5, zoe>zoe2, mgs2>mgs3 etc).

Degene die het hardst roepen, produceren altijd de boutste games.

Nogmaals, die hele abe's oddyssee vervolgen zijn geflopt,
en doom3, was die echt zo leuk om langer dan 4 uur te spelen?

nutuurlijk is dit persoonlijk, maar ik zie het zo.

(ervanuitgaand dat ajax goed is)
een of andere ruk trainer zit te zeggen dat ajax zo'n kutspelers etc en stadion heeft, terwijl ajax alles te wereld wint, en dat er duizenden/miljoenen/etc tevreden over zijn.

die trainers werken dan meestal voor een of andere low-budgetvoetbalploeg die al jaren geen beker meer gescoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Euhm, ok, maar waar reageer je nu op?

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 14:36:
Alleen squaresoft, konami, polyphony en nog een paar hielden hun mond.
Hideo Kojima heeft enorm veel kritiek geuit op Sony over de PS2(en later de PSP). Hij is juist één van de mensen geweest die hard riep dat de PS2 moeilijk was om voor de programmeren. Anders gezegd: je spreekt jezelf weer eens tegen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Hideo kojima heeft iets anders verteld.

De hardware was moeilijk om onder de knie te krijgen. Maar als je wist hoe je de ps2 'moest temmen', dan kon je er bij wijze van spreken wonderen mee doen.

Dit staat in de Documentry of MGS2, die zit gratis bij Substance in Europa.

Ik heb de disc momenteel niet in mijn bezit,

maar dit is mijn bron.

Wat is jouw bron, metroid prime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:01:
De hardware was moeilijk om onder de knie te krijgen. Maar als je wist hoe je de ps2 'moest temmen', dan kon je er bij wijze van spreken wonderen mee doen.
Als de hardware moeilijk onder de knie te krijgen is, dan is de hardware moeilijk om voor te programmeren. Dat komt op hetzelfde neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik wou alleen het forum kicken. :)

Maarja, je hebt wel een punt

miss was "uitdagend" ipv "moeilijk" beter op zijn plaats geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
Wat betreft die oddworld spellen:
Strangers wrath was echt wel de moeite waard. Het begin was suf, en het volledige
spel had veel meer potentieel kunnen bevatten, maar halverwege het spel krijg je
serieus de meest mooie omgevingen waarin je rond kan rennen. Een van de
mooiste spellen op de xbox. Speel het mensen!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Om even een ander punt aan te snijden, ik ben heel erg benieuwd naar wat Rockstar gaat doen met GTA4. Ik was in de veronderstelling dat ze geen exclusives meer zouden maken, dus dat GTA ook gewoon voor PS3 en X360 uit zou komen. Nu weten we al door het PSM dat hij voor de PS3 gaat komen, maar ik ben benieuwd naar de officiële aankondiging van Rockstar en of de X360 dan ook meteen aan de beurt is. GTA blijft toch een system seller, dus het is een belangrijk spel voor de verkopen in deze generatie.

• Cabo
Er is nieuwe 3D programma wat gebruikt gaat worden in de ontwikkeling van spellen. Ik weet ook niet goed hoe het werkt, maar het lijkt heel simpel.

Je geeft aan wat er moet gebeuren en het poppetje beweegt dan hoe een echte mens zich zou moeten bewegen. Je kan beter deze clips even bekijken

Het programma is gratis en kun je hier downloaden
http://www.naturalmotion.com/pages/20tutorials.htm
( wel registeren op de site)

[ Voor 25% gewijzigd door Cabo op 14-09-2005 13:37 ]

• Roamor
  • Niet online
Caboman schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:30:
Er is nieuwe 3D programma wat gebruikt gaat worden in de ontwikkeling van spellen. Ik weet ook niet goed hoe het werkt, maar het lijkt heel simpel.

Je geeft aan wat er moet gebeuren en het poppetje beweegt dan hoe een echte mens zich zou moeten bewegen. Je kan beter deze clips even bekijken

Het programma is gratis en kun je hier downloaden
http://www.naturalmotion.com/pages/20tutorials.htm
( wel registeren op de site)
Dat zou wel mooi zijn inderdaad. Het beter animeren van menselijke bewegingen zou een grote stap zijn in de spelwereld. Sommige spellen doen dat al heel goed, zoals HL2, maar vaak ziet het er nog houterig uit.

Maar waar haal je vandaan dat de Next Gens dit gaan gebruiken? Ik zie namelijk alleen dat ze awards winnen etc, maar geen concrete plannen (namen van games/consoles)?

• Cabo
1 van de video's zie je een interview met Jason Parks die werkt voor
Sony Computer Entertainment America
Roddeltopic he :9

• Polycom
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

Even tussen door:

Afbeeldingslocatie: http://media.insidegamer.nl/dump/1126703877.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jeux-france.com/Webmasters/Images/41441420050914_144921_1_big.jpg

Echte fans weten wel. :9~ :9~

[ Voor 29% gewijzigd door Polycom op 14-09-2005 16:06 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Nooit geweten dat mgs gemaakt was met kleimannetjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://myhome.hanafos.com/~yjhaha123/mgs402.jpg

En vergeet deze ff niet hé

Afbeeldingslocatie: http://games.fok.nl/phpThumb.php?src=../games.inc/uploads/1126705242.2963.jpg&w=&h=&wmf=

[ Voor 45% gewijzigd door disjfa op 14-09-2005 16:08 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Polycom
  • Laatst online: 14:28

Polycom

Poes van goud

vergeet ff niet te resizen hé? ;)

• Cabo
OMG mooi, dat is natuurlijk Devil May Cry 4

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 14-09-2005 17:41 ]

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit! Vrijdag waarschijnlijk eindelijk de eerste echt revolution informatie.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Verwijderd

Roamor schreef op woensdag 14 september 2005 @ 14:21:
[...]

Dat zou wel mooi zijn inderdaad. Het beter animeren van menselijke bewegingen zou een grote stap zijn in de spelwereld. Sommige spellen doen dat al heel goed, zoals HL2, maar vaak ziet het er nog houterig uit.

Maar waar haal je vandaan dat de Next Gens dit gaan gebruiken? Ik zie namelijk alleen dat ze awards winnen etc, maar geen concrete plannen (namen van games/consoles)?
Niet om het een of ander maar er word al een aantal jaren gebruik gemaakt van echte mensen met sensors op hun lijft voor het animeren van bewegingen. Veel realistischer kun je het dus niet krijgen.

• Faust
DMC3 en MGS4 zien er wat mij betreft beter uit dan alles wat er toe nu toe op de xbox 360 is getoond.

Is iemand het hier niet mee eens?

;)

jep, ik ook niet, ik vind dat het wel een spelletje moet blijven, zoals PGA tour, of dat fantasiespel. Het moet leuk blijven bedoel ik.

Die MGS4 screenshots hebben veel te veel detail :r :r :r

geef mij maar de commodore 64 :9~

"Kojima Productions, the Konami subsidiary headed up by Metal Gear Solid producer Hideo Kojima, has announced that its Tokyo Game Show showing for Metal Gear Solid 4 will consist of a trailer running on actual PS3 hardware. The site makes it clear that we won't be getting target rendered footage, but actual PS3-generated footage."

(bron www.ign.com en www.konamijpn.co.com)

God of war is nog niet realtime getoond, als dat wel zo is, dan draaide hij maar op 10% van de xbox, aangezien de devkits dit maar hebben eh?

[ Voor 41% gewijzigd door Faust op 14-09-2005 18:02 ]

• ErectionJackson

ErectionJackson

Moet snel eten, maar wilde deze nog even met jullie delen:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20050914/kameo11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20050914/kameo10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20050914/kameo06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20050914/kameo07.jpg

• Faust
ErectionJackson schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:10:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
damn, ik wist dat de nieuwe zelda zou gaan rocken.
Ik ga voor de revolution als ik dit zie :9~

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 17:56:

God of war is nog niet realtime getoond, als dat wel zo is, dan draaide hij maar op 10% van de xbox, aangezien de devkits dit maar hebben eh?
??
God of war?
xbox?

@ post hierboven..omg,,

[ Voor 5% gewijzigd door Collaborator op 14-09-2005 18:36 ]

This space is occupied

• ErectionJackson

ErectionJackson

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:32:
[...]

;) Kameo (voor X360) dus 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ErectionJackson op 14-09-2005 18:37 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

ErectionJackson schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:10:
Kameo? Voor welk systeem is dat?

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40
das zelda niet .. das kameo.. een spel van rare.. die eerst voor de GC zou uitkomen..
en later voor de X box en nu hebben ze hem weer door geschoven..

rare maakt echt vette spellen.. maar zelda blijft no1

• ErectionJackson

ErectionJackson

O ik editte net m'n bericht hierboven. :P Die is voor de Xbox 360.

• Faust
god of war voor de xbox is een van de mooiste spellen.

Als je het niet weet; het is die wat op de nieuwe unreal engine draait.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:58:
god of war voor de xbox is een van de mooiste spellen.

Als je het niet weet; het is die wat op de nieuwe unreal engine draait.
god of war is voor de PS2.
Leer eens lezen en schrijven ;) , je bedoelt waarschijnlijk gears of war voor de xbox 360
niet de xbox.

De graphics daarvan zijn best mooi ja, maar kwa detail mist er nog wel het een en ander.

[ Voor 11% gewijzigd door Collaborator op 14-09-2005 19:03 ]

This space is occupied

• Faust
damn, ik voel me echt een sukkel ;(

gears of war idd.

shit, dat krijg je ervan als je buitenkomt :'-(

toch maar iets meer me op mijn kamer voor de pc opsluiten ;)

het ziet er echt heel mooi uit, gears of war dus.

met xbox bedoel ik ook 360, sorry hiervoor.

het woord xbox is voor mij hetzelfde als playstation

bijv. "Ik zit op de playstation te spelen" (ps1>ff7)
-en-
"ik zit op de playstation te spelen" (ps2>gta san andreas)
-en-
"ik zat vandaag in de trein te playstationen" (psp>mg:acid)

ik heb een nieuw spel voor de playstation zeg ik ook ipv ik heb een nieuw spel voor de playstation twee. Idem voor xbox 360. Hoop dat het duidelijk en samenhangend is ;)

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 18:32:
[...]

_/-\o_ LOL
Het gaat gewoon om Kameo voor de XBOX 360
Nog meer screens hier: klik

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• Faust
Het ziet er iig zeker strak uit.

ik denk dat ik mijn mening over de xbox 360 maar eens moet herzien./.

edit: mgs4 related,
op ign staat dat kojima zegt dat je dit keer weer met "een raiden" speelt, maar dat het nu wel cool/vet/etc zal zijn.

Als je het mij vraagt dan speel je dit keer met gray fox.

Alleen is er een probleempje, in de us versie is de stem van grayfox die van een afro amerikaan, maar grayfox/ninja zelf is blank.. ze kunnen dus niet de originele voiceactor gebruiken.

Snake/bigboss op de screenshots lijkt een beetje op heihachi mishima :P!!

[ Voor 70% gewijzigd door Faust op 14-09-2005 20:21 ]

• Cabo
Nog bijkomen van je kater?

Een demo van Kameo
Op het eind connecten ze da Ipod met x360 zodat je music kan luisteren tijdens het spelen via de Ipod.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Tsja lijkt me dik irritant. Als je aan het gamen bent wil je alleen het geluid van het spel hebben. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Faust
Je eigen game muziek instellen is wat mij betreft alleen voor race, en BS-titels.

Echt waar hoor.

In een racespel is het wel leuk, maar MGS of final Fantasy, die hebben componisten die muziek schreven voor de passage's in het spel. Beter dan hun zal je nooit muziek erbij kunnen zetten.

Hmm, alhoewel, als je de piano versies van FFX gebruikt, of de orkestversies, dat zou wel weer cool zijn...

maarja, voor een rpg is het compleet nutteloos, hier draagt de gemaakte muziek bij aan de sfeer en de spelervaring. Ik ben bang dat er weinig overblijft als je jullie favo erin zet, mr dj tiesto... ik voel me nu al misselijk worden :r :r :r

genoeg gespammed ;) het is een leuke functie voor racespellen, en wellicht een andere titel.

Btw, alan wake komt naar de ps3.

• Cabo
Afbeeldingslocatie: http://www.blu-ray.com/images/ifa2005/bda_06.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blu-ray.com/images/ifa2005/philips_10.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blu-ray.com/images/ifa2005/tdk_06.jpg

Een handje vol screenshots hier

Resident Evil 5
Afbeeldingslocatie: http://www.computerandvideogames.com/screenshots_library/dir_297/vortal_pic_148500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computerandvideogames.com/screenshots_library/dir_296/vortal_pic_148499.jpg

Verwijderd

Om een of andere reden vind ik die screens niet echt iets hebben waardoor ik wow zeg. Het ziet er goed uit maar ik heb er een beetje een leeg gevoel bij lijkt het wel...

• Mutatie
Faust schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:17:
Het ziet er iig zeker strak uit.

ik denk dat ik mijn mening over de xbox 360 maar eens moet herzien./.

edit: mgs4 related,
op ign staat dat kojima zegt dat je dit keer weer met "een raiden" speelt, maar dat het nu wel cool/vet/etc zal zijn.

Als je het mij vraagt dan speel je dit keer met gray fox.

Alleen is er een probleempje, in de us versie is de stem van grayfox die van een afro amerikaan, maar grayfox/ninja zelf is blank.. ze kunnen dus niet de originele voiceactor gebruiken.

Snake/bigboss op de screenshots lijkt een beetje op heihachi mishima :P!!
De hoofdrol is voor Snake, Raiden speelt ook een rol maar is hoogst waarschijnlijk niet speelbaar.
Hideo heeft vanaf het begin gezegd dat niemand anders dan Solid Snake de hoofdrol zal hebben.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Mutatie schreef op woensdag 14 september 2005 @ 23:50:
[...]

De hoofdrol is voor Snake, Raiden speelt ook een rol maar is hoogst waarschijnlijk niet speelbaar.
Hideo heeft vanaf het begin gezegd dat niemand anders dan Solid Snake de hoofdrol zal hebben.
Inderdaad.
Kojima maakt altijd vage trailers om de speculatie op gang te brengen en iedereen op het verkeerde spoor te zetten.
Zo'n beetje de hele E3 trailer ging er juist over dat Snake (in welke vorm dan ook, Solid, Liquid, Solidus) de hoofdrol heeft.

This space is occupied

• JacquesDoekjes
Screens van resident evil zien er vet uit!
Hier ene bron die zegt dat gears of war nog maar 1 cpu gebruikt:
oneup

Hoewel ik het niet erg geloof, omdat de audio al automatisch schijnt gedaan te worden op de 2de cpu.
-Among 3 cores in Xbox 360 CPU (codenamed "PX"), Core 0 is primary and Core 1/2 are secondary. Core 0 is fully usable by a game program. Core 1 and Core 2 are shared by a game program and the Xbox 360 system. Network stacks, services, drivers such as a USB driver run on those secondary cores. 5% computation usage of both core 1 and core 2 are reserved by the system.
-The XMA (modified WMAPro) decoder in the southbridge chip can decode 256 XMA channels at the same time. Though the compression rate is variable, 1/8 is just enough for typical usage. After decoding, all software sound processing (multi-channel mixing, 3D surround sound, Dolby Pro Logic II/Dolby Digital 5.1 encoding) are done on CPU Core 2. When it processes 256 channels at the same time it costs 25% load of Core 2.
Bron

• ErectionJackson

ErectionJackson

Nog even een kleine content update ivm nieuwe info van de Tokyo Game Show, verwacht meer info zodra deze begint (vannacht).

Project Gotham Racing 3
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1857/726_0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1868/726_0001.jpg

Resident Evil 5
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1859/857_0003.jpg

Als Capcom het er zo uit kan laten zien in-game, denk ik dat ze samen met Gears of War de mooiste game voor de X360 tot nu toe hebben. Er zijn overigens ook prachtige nieuwe shots van Ninety nine nights verschenen, maar het is nog niet zeker of die in-game zijn. Dan heeft het ook weinig zin om ze te laten zien :P

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
XBOX 360 launchdate voor Europa is 2 december :

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4247822.stm

USA al op 22 november.

• ErectionJackson

ErectionJackson

Ericr schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:17:
XBOX 360 launchdate voor Europa is 2 december :

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4247822.stm

USA al op 22 november.
Mooi om te horen, ligt dus 10 dagen uit elkaar. Erg netjes. Heb ik nog even om te sparen ;)

• Cabo
X360 - 99 Nights
Trailer 8.50MB
Low Quality beelden 19MB
High Quality beelden 143MB
Tokyo Game Show 2005 X360 Trailers 20MB

Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0001.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0002.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0004.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0005.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0007.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0008.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0009.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0010.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0011.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0013.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1864/t_789_0014.jpg

X360 - Fabriek
Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2307437&type=lg
Afbeeldingslocatie: http://www.1up.com/media?id=2307439&type=lg

[ Voor 37% gewijzigd door Cabo op 15-09-2005 14:54 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
:9~ :9~ _/-\o_ _/-\o_

de eerste 10? foto's zijn btw dood. Ook de links naar de trailers

[ Voor 64% gewijzigd door Yellowneck op 15-09-2005 14:10 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Eigenlijk wel zielig dat ze het niet in eigen land maken, maar is wel begrijpelijk natuurlijk :P

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Ja dan zou het ding zeker 2 keer zo duur zijn. Bijna alle electronica komt daar vandaan, voor de westerse markt is er gewoon niet te concureren met zulke lage prijzen en goedkope werknemers (en weinig regeltjes)

This space is occupied

• Cabo
knip
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD02.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD03.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD04.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD05.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD06.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD07.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD08.jpg]
Afbeeldingslocatie: http://home.insightbb.com/~koolice/PD09.jpg]

[ Voor 8% gewijzigd door Fuelke op 15-09-2005 16:55 ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Dat ziet er heerlijk uit, nu maar hopen dat Rare de framerate stabiel weet te krijgen, want dat is in alle spellen van ze een zwaktepunt.

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:57:
Dat ziet er heerlijk uit, nu maar hopen dat Rare de framerate stabiel weet te krijgen, want dat is in alle spellen van ze een zwaktepunt.
Ik heb geen framedrops in Conker en Grabbed by the Ghoulies hoor...

• Cabo
Nog meer X360 - Fabriek
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1876/716_0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1876/716_0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1876/716_0005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1876/716_0006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1876/716_0007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1876/716_0008.jpg

X360 - Bio Hazard 5 (ik zei eerder Resident Evil 5)
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1859/t_857_0001.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1859/t_857_0002.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1859/t_857_0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1859/t_857_0004.jpg

X360 - Dead Rising
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1858/t_805_0001.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1858/t_805_0002.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1858/t_805_0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1858/t_805_0004.jpgAfbeeldingslocatie: http://media.xboxyde.com/gallery/public/1858/t_805_0005.jpg

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:17:
[...]

Ik heb geen framedrops in Conker en Grabbed by the Ghoulies hoor...
Conker op de N64 was een nachtmerrie, de xbox versie had ook veel te veel framedrops voor zon relatief niet veel van de hardware eisende game.
Grabbed by the ghoulies is volgends mij het enige spel wat geen framedrops heeft, maar daar staat dan ook weer tegenover dat het er grafisch niet echt indrukwekkend uitziet.
En dan PDzero, bij de E3 was het echt een drama met 16/24 spelers..

This space is occupied

• Faust
Je moet eens voor de grap perfect dark 1 spelen.

het lijkt net alsof die op 14 fps loopt.

Terwijl het nog steeds de beste multiplayer ervaring is die ik me kan herinneren.

• ErectionJackson

ErectionJackson

TheEvilCuber schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:35:
[...]

Conker op de N64 was een nachtmerrie, de xbox versie had ook veel te veel framedrops voor zon relatief niet veel van de hardware eisende game.
Grabbed by the ghoulies is volgends mij het enige spel wat geen framedrops heeft, maar daar staat dan ook weer tegenover dat het er grafisch niet echt indrukwekkend uitziet.
En dan PDzero, bij de E3 was het echt een drama met 16/24 spelers..
Vergis je niet, Conker is één van de allermooiste games op de Xbox. Ik had overigens nagenoeg geen last van framedrops.

Verwijderd

In de Microsoft TGS press conference wordt gezegd dat de xbox 360 in japan inclusief harddisk, wireless controller en remote wordt geleverd voor 37900 JPY ex btw. (=280 EUR).

Interessant om te horen dat Microsoft in japan niet voor een value pack mogelijkheid gaat en de xbox gewoon van een harddisk voorziet. Zouden ze overal moeten doen.

Verwijderd

En hier word je nog ff extra hard genaaid en mag je 400 euro betalen voor de hdd versie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:12:
En hier word je nog ff extra hard genaaid en mag je 400 euro betalen voor de hdd versie.
Let wel op dat de 280 Euro exclusief belasting is. Maarja, volgens deze url is het btw tarief in Japan 5 procent.

Hier zijn de beelden te downloaden van gears of war die in de TGS presentatie zijn weggeknipt (in ieder geval op gamespot) De kwaliteit is niet denderend maar het ziet er indrukwekkend genoeg uit. Een xbox360 exclusive die mijns inziens hoge ogen gaat gooien!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:19:
[...]

Let wel op dat de 280 Euro exclusief belasting is. Maarja, volgens deze url is het btw tarief in Japan 5 procent.

Hier zijn de beelden te downloaden van gears of war die in de TGS presentatie zijn weggeknipt (in ieder geval op gamespot) De kwaliteit is niet denderend maar het ziet er indrukwekkend genoeg uit. Een xbox360 exclusive die mijns inziens hoge ogen gaat gooien!
In Nederland is ie 399 - BTW dus 340,-.

Aangezien dat ding in Japan wordt gemaakt, is het geeneens zo gek.

Verwijderd

In Japan? bedoel je niet China ofzo? Een assamblage fabriek in Japan lijkt mij namelijk niet echt goedkoop (zal wel net zoiets kosten als hier in NL).

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:12:
400 euro is een hoop geld, maar kijk ook wat je ervoor terugkrijgt. MS is er volgens mij veel aan gelegen om op de moeilijkste markt die er voor een Amerikaans bedrijf is en tevens zo'n beetje de grootste game-markt ter wereld om daar voet aan de grond te krijgen.

• Faust
Ik had gehoord dat de xbox tevens als een (misschien een beetje lelijke) standalone hd-dvd speler kan fungeren. In dat geval zullen veel mensen er best 500 voor neertellen hoor. Vooral in amerika waar ze zoveel hdtv's hebben.

400 euro voor matige games is idd te veel, je moet echter kijken naar de extra mogelijkheden.

Veel ouders hadden de ps2 'gesponsord' omdat ze dan ook dvd's konden kijken.

Met de xbox zal het net zo gaan, let maar op ;)

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Faust schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:54:
Ik had gehoord dat de xbox tevens als een (misschien een beetje lelijke) standalone hd-dvd speler kan fungeren. In dat geval zullen veel mensen er best 500 voor neertellen hoor. Vooral in amerika waar ze zoveel hdtv's hebben.

400 euro voor matige games is idd te veel, je moet echter kijken naar de extra mogelijkheden.

lelijk design?
matige games?
omg echt..
Natuurlijk is het jou mening, maar de manier waarop je het brengt :X. (Alsof het iets is wat vast staat)
Er zijn op dit moment meer potentiele goede games aangekondigd voor de 360 dan de PS3 simpelweg omdat de xbox 360 er al bijna is. Het design vind ik in ieder geval een stuk beter dan die van de xbox en die van de Ps3 (revo gaat wel weer over allemaal heen O+ :9 :*) )

De xbox>>360<< heeft geen HD-DVD afspeel mogelijkheden dacht ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Collaborator op 15-09-2005 23:02 ]

This space is occupied

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Succes met HD-DVD's in de 360, kan ie namelijk niet afspelen...

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ten eerste heeft de Xbox 360 (voorlopig) geen HD-DVD drive en ten tweede overschat je de toegevoegde waarde van HD-DVD voor de meeste mensen. Om het verschil tussen HD-DVD/Blu-Ray en DVD te kunnen merken, heb je een TV(of monitor) nodig die geschikt is voor HD-resoluties. Heb je dat niet, dan heb je niets aan HD-DVD/Blu-ray. In de VS, waar HD-TV momenteel "aanslaat", heeft nog maar 8% van alle huishoudens een TV die geschikt is voor HD-TV. In Europa is dat aantal veel kleiner. De meeste huishoudens moeten dus eerst een nieuwe TV kopen voordat ze wat aan de nieuwe standaarden hebben. Bij DVD duurde het twee jaar voordat het een succes werd, bij de beide opvolgers zal het, vanwege de noodzaak van een HD-TV om verschil te merken, veel langer duren.

• Faust
Het beste spel uit je lijstje was naar mijn mening Alan wake.
dat spel komt ook naar de ps3.
naar mijn mening is DMC4 beter dan de xbox360 lineup.
naar mijn mening is MGS4 beter dan de xbox 360 lineup.
naar mijn mening lijkt de xbox360 op een goedkope pc, niet op een console, de verwijderbare zijplaten versterken dit gevoel voor mij.

naar mijn mening staat de xbox 360 in geen enkele woonkamer.
naar mijn mening staat de ps3 dat ook niet (misschien de zwarte).

naar mijn mening is PGa tour, en PGR3 niet een reden om 400 euro uit te geven.

naar mijn mening staat hier http://xbox360.ign.com/ geen enkel spel wat 400 euro verantwoord.

Waar ik wel 400 euro aan uit zou geven naar mijn mening is een nieuwe Final Fantasy, die net zo mooi uitziet als de film van deel 7.
Wat de rest betreft, er zijn veel next gen games, maar de hele volgende generatie zijn er hooguit een stuk of 5 die FF, Ico, GT, GTA of MGS op de PlayStation2 kunnen evenaren.

Graphics maken geen reet verschil. Anders was de xbox1 nu king.

...naar mijn mening dan.

• Faust
MetroidPrime schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:16:
[...]

Ten eerste heeft de Xbox 360 (voorlopig) geen HD-DVD drive en ten tweede overschat je de toegevoegde waarde van HD-DVD voor de meeste mensen. Om het verschil tussen HD-DVD/Blu-Ray en DVD te kunnen merken, heb je een TV(of monitor) nodig die geschikt is voor HD-resoluties. Heb je dat niet, dan heb je niets aan HD-DVD/Blu-ray. In de VS, waar HD-TV momenteel "aanslaat", heeft nog maar 8% van alle huishoudens een TV die geschikt is voor HD-TV. In Europa is dat aantal veel kleiner. De meeste huishoudens moeten dus eerst een nieuwe TV kopen voordat ze wat aan de nieuwe standaarden hebben. Bij DVD duurde het twee jaar voordat het een succes werd, bij de beide opvolgers zal het, vanwege de noodzaak van een HD-TV om verschil te merken, veel langer duren.
jammer genoeg klopt hier helaas helemaal niks van.

jij kan er echter niks aan doen, niemand kan er iets aan doen, gewoon omdat jullie het niet weten.

Maar hierna weten jullie het wel.

quote van de dag:

"je hebt geen dure hdtv nodig om het verschil tussen HD-DVD/Blu-Ray en DVD te kunnen merken"

ja ja, zullen jullie wel posten in jullie onwetenheid etc.

geniet nog even ervan.

nog heel even dan.

jammer maar het heeft lang genoeg geduurd, hier komt de realiteit, recht in je gezicht:

http://www.cornbread.org/FOTRCompare/

wat je ziet als je met je muis eroverheen gaat is precies wat je nu op je televisie zou zien, in de 'oude' resolutie.

als je er niet met de muis op staat, dan zie je de '1film op 2 dvd9's'-versie , die normaal zo goed uit ziet. Ik bedoel, 3 uur film op 18 GB is toch wel goede kwaliteit, niet?

okee, op 1920*1080 is het nog mooier, maar zelfs op normale resolutie is het jaren verder dan dvd's.

Als er in elke willekeurige winkel op 2 gewone tv's lord of the rings naast elkaar gedraaid zou worden, en er zou staan:

links: Philips DVD speler en
rechts: Panasonic Blu-ray speler

... niemand, maar dan ook niemand zou nog een dvd speler kopen (tenzij hij arm is natuurlijk), als hij het verschil in kwaliteit zag.

Ik ben bang dat jullie degene zijn die HDTV content onderschatten

(ipv dat ik het overschat).

btw, op de frontpage, doe me een lol en stop eens met posten, "ik wil geen blu ray want je ziet het verschil toch niet op mijn normale televisie"
bij voorbaat dank.

btw, alles wat hierboven staat is alleen mijn mening, er mogen geen feiten aan ontleend worden, stelletje mierenne*kers!! ( :P < grapje dus eh, voordat iemand boos wordt)

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 15-09-2005 23:31 ]

Verwijderd

Faust schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:17:
Wat de rest betreft, er zijn veel next gen games, maar de hele volgende generatie zijn er hooguit een stuk of 5 die FF, Ico, GT, GTA of MGS op de PlayStation2 kunnen evenaren.
Wow, niet alleen weet je overal alles vanaf... nu blijk je ook nog in de toekomst te kunnen kijken. Maar vijf goede spellen in de hele volgende generatie? Dat is inderdaad niet echt veel. 8)7

• Faust
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:36:
[...]

Wow, niet alleen weet je overal alles vanaf... nu blijk je ook nog in de toekomst te kunnen kijken. Maar vijf goede spellen in de hele volgende generatie? Dat is inderdaad niet echt veel. 8)7
de toppers van de GC, XBOX en PS2 waren ook op 1 hand te tellen, waarom denk je dat de gamesindustrie nu creativer, beter, uitdagender, etc is geworden?

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:29:
jammer maar het heeft lang genoeg geduurd, hier komt de realiteit, recht in je gezicht:

http://www.cornbread.org/FOTRCompare/

wat je ziet als je met je muis eroverheen gaat is precies wat je nu op je televisie zou zien, in de 'oude' resolutie.

als je er niet met de muis op staat, dan zie je de '1film op 2 dvd9's'-versie , die normaal zo goed uit ziet. Ik bedoel, 3 uur film op 18 GB is toch wel goede kwaliteit, niet?
Dat verschil kan verklaard worden, het beeld van een DVD wordt in 4:3 doorgegeven aan een TV. Hierdoor moet de TV het beeld weer uitrekken tot 16:9 en ziet het er wazig uit. HD-TV signalen zijn meteen in 16:9, alleen verwachten "normale" TV's een 4:3 signaal, dus wordt moet het HD beeld samgengedrukt worden en daarna weer uitgerekt tot 16:9 waardoor er een enorme kwaliteitsverlies ontstaat. Met deze screenshots is een verkleind HD-screenshot(waar de verhoudingen van intact zijn gebleven) vergeleken met een uitgerekt DVD-screenshot. De vergelijking is dus niet eerlijk en zegt dus eigenlijk niets over het feit of je het wel of niet merkt op een non-HD-TV.

[ Voor 14% gewijzigd door MetroidPrime op 16-09-2005 00:05 ]

Verwijderd

Faust schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:43:
de toppers van de GC, XBOX en PS2 waren ook op 1 hand te tellen, waarom denk je dat de gamesindustrie nu creativer, beter, uitdagender, etc is geworden?
Of jij hebt een hele specifieke smaak, óf je zoekt gewoon niet goed genoeg, óf je hebt hele vreemde handen. ;)

Ik ben wel een beetje bang dat het in de volgende generatie misschien iets minder creatief zal worden allemaal. Minder originele ideeën, meer vervolgen en uitbreidingen van wat we al hadden. Maar ach, na een paar jaar volgt daar dan ook wel weer een tegenreactie op. :) Krijgt iemand weer een heel nieuw idee, en wordt dat de nieuwe hype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik geef Elia hier wel gelijk in :X , de echte toppers zijn per console echt wel op 1 hand te tellen (naja mss wel 2 handen).
Noem me kieskeurig maar na 15jr. gamen weet ik echt wel wat goed is en wat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
MetroidPrime schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:58:
[...]

Dat verschil kan verklaard worden, het beeld van een DVD wordt in 4:3 doorgegeven aan een TV. Hierdoor moet de TV het beeld weer uitrekken tot 16:9 en ziet het er wazig uit. HD-TV signalen zijn meteen in 16:9, alleen verwachten "normale" TV's een 4:3 signaal, dus wordt moet het HD beeld samgengedrukt worden en daarna weer uitgerekt tot 16:9 waardoor er een enorme kwaliteitsverlies ontstaat. Met deze screenshots is een verkleind HD-screenshot(waar de verhoudingen van intact zijn gebleven) vergeleken met een uitgerekt DVD-screenshot. De vergelijking is dus niet eerlijk en zegt dus eigenlijk niets over het feit of je het wel of niet merkt op een non-HD-TV.
mijn excuses als ik bot overkom, maar het stukje waar je zegt:
"Dat verschil kan verklaard worden, het beeld van een DVD wordt in 4:3 doorgegeven aan een TV. Hierdoor moet de TV het beeld weer uitrekken tot 16:9 en ziet het er wazig uit. HD-TV signalen zijn meteen in 16:9, alleen verwachten "normale" TV's een 4:3 signaal, dus wordt moet het HD beeld samgengedrukt worden en daarna weer uitgerekt tot 16:9 waardoor er een enorme kwaliteitsverlies ontstaat. Met deze screenshots is een verkleind HD-screenshot(waar de verhoudingen van intact zijn gebleven) vergeleken met een uitgerekt DVD-screenshot"

is dat een mening of een feit?

zou je het in het laatste geval misschien kunnen onderbouwen met een link naar een website of iets dergelijks?

trouwens, je moet kijken naar de hdtv verkleind naar dvd, en niet andersom :Z

ah, laat maar, niet nodig. Ik geloof je wel, ik was degene die het fout had ;)

(als je nu zei: mijn tv is interlaced, dus als het beeld snel beweegt dan- etc, dan had je misschien nog een beetje gelijk).

mpeg2 is nog steeds 'veel compressie'

als je een films als ongecomprimeerde avi opgeslagen naar je tv zou doorsturen, dan zou je het beste ooit hebben. Helaas is ook blu ray (nog) maar 50 GB

EDit:

ik vind console games beter dan wat er op de pc te krijgen is naar mijn mening.
Toch zijn de pc spellen technisch gezien naar mijn mening 10 keer krachtiger dan de consoles.
Maakt ze dat beter naar mijn mening? nee, integendeel naar mijn mening.
Omdat ze mooi zijn hoeven ze verder niks interessants te bieden.

zie ook doom3, Deus Ex 2 en alle andere shooters op de pc.

FC en HL2 even daargelaten.

Gfx maken weinig uit voor een spel.

EDit 2:

de PS2 heeft naar mijn mening tientallen toppers, Rez is ook een van mijn pronkstukken, dit terzijde. Ik moest echter PS2 erbijzetten omdat het anders niet eerlijk zou zijn ten opzichte van de mensen die geen PS2 hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Faust op 16-09-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
GTA, GT, PES, Burnout, Tekken, Socom, Ico, PoP, RES, Silent Hill, Gof of War, FF, MGS, Splinter Cell..... Vind ik allemaal stuk voor stuk toppers die ik voor mijn PS2 heb en het zijn er toch echt meer dan 5 ;) Maar uiteraard, het is een kwestie van smaak.
Natuurlijk gaan we in de toekomst op al deze reeksen weer goede vervolgen krijgen, maar ik hoop ook op nieuwe verrassende games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Wekko schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:14:
GTA, GT, PES, Burnout, Tekken, Socom, Ico, PoP, RES, Silent Hill, Gof of War, FF, MGS, Splinter Cell..... Vind ik allemaal stuk voor stuk toppers die ik voor mijn PS2 heb en het zijn er toch echt meer dan 5 ;) Maar uiteraard, het is een kwestie van smaak.
Natuurlijk gaan we in de toekomst op al deze reeksen weer goede vervolgen krijgen, maar ik hoop ook op nieuwe verrassende games
Ja ok, als je van ALLE soorten games houdt zijn het er wel meer dan 5, maar ik neem aan dat iedereen voorkeuren heeft, en de TOP-games uit die voorkeur zijn wel op 1 of 2 handen te tellen.
Ik heb het dan ook over de echte toppers, dus niet zeg maar met een score van 8,5, maar gewoon 9 of hoger.

Ik heb in de 4 jaar dat ik een ps2 heb maar 8 games gekocht waarvan ik er zo'n 5á6 echte toppers vind en de rest gewoon goed, en de rest huur of leen ik wel eens.
Smaken verschillen zeggen we dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Faust schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:12:
[...]
de PS2 heeft naar mijn mening tientallen toppers, Rez is ook een van mijn pronkstukken, dit terzijde. Ik moest echter PS2 erbijzetten omdat het anders niet eerlijk zou zijn ten opzichte van de mensen die geen PS2 hebben.
Rez is een gepoorte game dus geen ps2 game :{

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Mutatie schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 00:24:
[...]

Ja ok, als je van ALLE soorten games houdt zijn het er wel meer dan 5, maar ik neem aan dat iedereen voorkeuren heeft, en de TOP-games uit die voorkeur zijn wel op 1 of 2 handen te tellen.
Ik heb het dan ook over de echte toppers, dus niet zeg maar met een score van 8,5, maar gewoon 9 of hoger.

Ik heb in de 4 jaar dat ik een ps2 heb maar 8 games gekocht waarvan ik er zo'n 5á6 echte toppers vind en de rest gewoon goed, en de rest huur of leen ik wel eens.
Smaken verschillen zeggen we dan maar :)
precies, bijvoorbeeld vechtspellen.

een vriend zei tegen een andere die Soul Calibur 2 cool vond:

"weet je wat jij moet doen? je moet een xbox kopen, dan heb je soul calibur 2 EN dead or alive 3"

toen zei een andere vriend weer: "nee, wat jij moet doen is een gamecube kopen, dan heb je SC2, EN je hebt mario smash brothers"

ik zei vervolgens:

"als je van vechtspellen houdt, dan moet je de machine hebben waar Soul Calibur 2, De tekken reeks, virtua fighter 4 en dead or alive 2 op te krijgen is, dan heb je alle 'beste' fightinggames ter beschikking"

btw, die discussie hebben we ook gehad voor:
-racegames',
-rpgs
-adventure games
-actie games
-alternatieve games
-sportgames

etc etc

smaken blijven zoals je kan zien altijd verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ja maar ik bedoelde dus het aantal toppers per console.
Ik snap wel wat je bedoeld, maar per console zijn er maar bar weinig topgames tussen zoveel troep.
Mijn persoonlijke smaak is redelijk breed, rpg, action-adventure, fight, race, stealth-action (MGS ;) )
FFX
GT(3,4)
MGS(2,3)
GoW
Tekken5, Virtua Fighter4
(mss wat overgeslagen)
Dit zijn toch wel de beste in hun soort, beter is er gewoon niet vind ik, en echt veel zijn het er ook niet. Het is niet dat ik ervan baal dat er niet veel zijn, maar ik vind dit bv. de aanschaf van een ps2 meer dan waardig (voor de mensen met wat minder geld).

smaken blijven zoals je kan zien altijd verschillen.

En da's maar goed ook :)

EDIT:
ff voor de On-Topic:
Dit vind ik ook van de next-gen. Er hoeven niet zoveel toppers te zijn als die paar dan ook maar errug goed worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mutatie op 16-09-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Dat is een feit. Een non-HD-TV krijgt een breedbeeld-signaal altijd anamorf binnen, of het nu afkomstig is van je spelcomputer, digitale TV-ontvanger of je DVD-speler. HD-TV is niet anamorf, een breedbeeld signaal zal altijd zonder aanpassingen naar een HD-TV toestel gestuurd worden. Dit is juist een groot voordeel van HD-TV. Doordat er op die website geen rekening is gehouden met het anamorfe signaal dat je TV binnen krijgt, is de vergelijking niet representatief voor wat je op je TV te zien krijgt. Een HD-TV signaal zal eerst naar een anamorf breedbeeld signaal omgezet moeten worden voordat je het op een non-HD-TV kunt bekijken, met als gevolg een enorme verlies aan beeldkwaliteit. Dit begint enorm offtopic te raken, dus als je er meer over wilt weten, moet je even met Google op "anamorphic widescreen" gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat ik alleen niet snap is dat het lijkt alsof hij infrarood zou zijn, vanwege het zwarte stukje plastic bovenop. Maar dat kan hij natuurlijk nooit zijn, wnat dat werkt voor geen meter als je beweegt.

Verder ben ik benieuwd hoe het in echt speelt! en is die A-knop een normale knop of is daar misschien ook nog wat mee?

Ik vraag me ook af hoe makkelijk het wordt om de controls goed te verwerken in het spel. Want ik neem aan dat er een beetje speling zal zijn in de bewegingen. Dus als je bijna de beweging doet die nodig is dat die vertaald wordt naar een goede beweging.

Ik zie best mogelijkheden voor de besturing van shooters en andere first person spellen, maar een spel als Fifa lijkt mij weer moeilijk bestuurbaar. Misschien dat je dan met de oude cube controller moet spelen? Want het aantal knoppen lijkt me anders te laag.

En het moet natuurlijk ook niet zo worden dat de controller maximaal benut moet worden voordat een spel goed zou zijn. Net als bij de DS. Hoe goed een spel ook is, als het touchscreen niet gebruikt wordt krijgt het spel een mindere waardering (wat ik zelf niet terecht vind overigens).

[ Voor 57% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 16-09-2005 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

Deze controller vraagt gewoon om een VR Helm. Ik hoop zo dat ze deze in de loop van de jaren gaan uitbrengen voor de revolution. Dat zou zo tof zijn.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 13:34

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 08:24:
Wat ik alleen niet snap is dat het lijkt alsof hij infrarood zou zijn, vanwege het zwarte stukje plastic bovenop. Maar dat kan hij natuurlijk nooit zijn, wnat dat werkt voor geen meter als je beweegt.
Misschien zodat je ook je DVD-speler/tv/ander apparaat ermee kunt aansturen, gewoon als extra feature?

(Het blijft een "roddel"topic toch ;) )

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 12-09 22:02
Hebben jullie MGS 4 trailer al gezien?

http://tallah.org/video/mgs4.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Jep, ziet er erg mooi uit, ongeveer net zo goed als RE5 naar mijn mening (en die ziet er ERG goed uit). Ik vind het erg leuk om naar te kijken, maar ik ben zelf een beetje uitgekeken op dit soort gamedemo's. Net als dat Resident Evil 5 filmpje en die filmpjes van PGR3. Ik wil gewoon zien hoe ik het zal spelen, zoals bij GR3 en Gears of War. Dan ziet het er meestal wat minder indrukwekkend uit (vanwege minder camera-effecten), maar het is wel makkelijker om een indruk te krijgen van hoe de game uiteindelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ErectionJackson schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:05:
[...]
Neem dit maar met een enorme zoutvlakte. Gevestigde namen als John Carmack, Gabe Newell en Cliffy B denken hier het tegengestelde over. Dit soort beweringen zijn sowieso altijd risky, maar dit is gewoon niet waar.
Gabe Newell is manager, geen programmer. Cliffy B is level designer, geen programmer. Carmack is een 3D engine programmeur, maar wel voor de PC.

Moeilijk te programmeren? Nee hoor, je moet alleen anders denken dan je hebt gedaan wellicht op een ander platform. Amiga demos maken was ook niet moeilijk, je moest alleen snappen hoe je alle hardware tegelijk kon laten doen wat je wilde. Lastig voor een beginner, erg leuk voor iemand die dat stadium gepasseerd is.

Databases zijn ook erg lastig om goed mee om te gaan, aldus sommigen. Appeltje eitje voor degenen die snappen waar ze mee bezig zijn. Ja je moet je inlezen in de materie, Ja je moet tijd investeren in waar je mee gaat werken, wat zijn de limieten, wat zijn de mogelijkheden. Dat is voor een echte programmeur geen nare tijd overigens, maar erg leuk. Als je daar geen zin in hebt en dan maar gaat gillen dat het allemaal ruk is, tja, wellicht moet je dan iets gaan doen in management of printerpapier bij gaan vullen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

EfBe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:42:
[...]

Gabe Newell is manager, geen programmer. Cliffy B is level designer, geen programmer. Carmack is een 3D engine programmeur, maar wel voor de PC.

Moeilijk te programmeren? Nee hoor, je moet alleen anders denken dan je hebt gedaan wellicht op een ander platform. Amiga demos maken was ook niet moeilijk, je moest alleen snappen hoe je alle hardware tegelijk kon laten doen wat je wilde. Lastig voor een beginner, erg leuk voor iemand die dat stadium gepasseerd is.

Databases zijn ook erg lastig om goed mee om te gaan, aldus sommigen. Appeltje eitje voor degenen die snappen waar ze mee bezig zijn. Ja je moet je inlezen in de materie, Ja je moet tijd investeren in waar je mee gaat werken, wat zijn de limieten, wat zijn de mogelijkheden. Dat is voor een echte programmeur geen nare tijd overigens, maar erg leuk. Als je daar geen zin in hebt en dan maar gaat gillen dat het allemaal ruk is, tja, wellicht moet je dan iets gaan doen in management of printerpapier bij gaan vullen oid.
Ik kan me vinden in je verhaal, met de kanttekening dat dit slechts tot op zekere hoogte het geval is. Als je gewend bent een bepaalde actie met een simpele method aanroep te kunnen uitvoeren en nu moet je daar ineens 8 regels code aan besteden, dan kan ik me voorstellen dat je het niet als een uitdaging ziet, maar een barrière of een slecht ontwerp. Nu heb ik geen ervaring met beide apparaten, dus ik kan nu eenmaal niet beargumenteren wat het geval is en welk apparaat hier beter in scoort. Je blijft daarin toch altijd afhankelijk van de uitspraken van verschillende developers, die allemaal weer een andere mening hierover hebben.

Uiteindelijk is dit ook niet zo boeiend. Pas als een systeem niet te besturen valt, dan heb je een probleem. Dit is bij geen van beide systemen zo, dus kunnen we er gewoon vanuit gaan dat we gave games krijgen op beide consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
De nieuwe controller van de Nintendo Revolution. Ik moet zeggen, Nintendo heeft in ieder geval haar belofte gehouden om iets nieuws te maken. Het lijkt niet op de controllers die we de afgelopen 20 jaar gewend zijn geweest.

Of het ook daadwerkelijk handiger is, moeten we natuurlijk zelf ervaren, dat is moeilijk af te leiden uit wat plaatjes. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Roamor op 16-09-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
Het ziet er inderdaad vernieuwend uit en als het goed uitpakt (ik verwacht niet anders van Nintendo) lijkt het me heel cool om ermee te spelen. Het enige probleem voor mij, ik hou niet echt van die 'typische Nintendo games' (Mario, Zelda, Metroid...) maar heb liever vooral Shooters & Racers die je op de PS2 & Xbox wel veel hebt. Als dat soort games nu ook op de Revolution zullen komen zal ik moet kiezen tussen alle 3 de nieuwe consoles, als die wegblijven op de Revo zal ik toch 1 van de andere 2 moeten kiezen, hoe cool de Revo controller ook is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Die controller lijkt me wat specifiek gericht op bepaalde type games. Ik bedoel... een racer spelen met die controller... ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

EfBe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:38:
Die controller lijkt me wat specifiek gericht op bepaalde type games. Ik bedoel... een racer spelen met die controller... ik weet het niet.
Een race game juist! remote geval op zn zij (zoals een NES controller) en je heb gewoon een stuur lekker sturen enzo :)

het enige genre waarbij ik me de controller niet goed kan voorstellen is voetbal.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Je kunt er ook een analoge stick op aansluiten he dus dat komt vast goed. :)

Nintendo kennende hebben ze dit door en door getest voordat ze de beslissing hebben genomen. Nintendo heeft weer een revolutie veroorzaakt. _/-\o_

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

EfBe schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 15:38:
Een racer zou nog wel kunnen. Nintendo zou dan een stuur uit kunnen brengen waar je de nieuwe controller in vast klikt. Voilá, je kunt racespellen spelen. Als je dat niet wil, dan gebruik je de analoge stick uitbreiding voor racespellen en negeer je het hele VR-gedoe. Zoveel knoppen hebben racespellen meestal niet nodig, dus dat zou echt geen probleem moeten zijn.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.