Het grote Next-Gen Console Roddel Topic [Deel 2]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.786 views sinds 30-01-2008

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
disjfa schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:05:
[...]

Ja omdat kaarten in de pc misbruikt worden voor 20 andere dingen terwijl je aan het spelen bent 8)7 Wat zo`n kaart in een console kan doen is compleet wat anders....
okee, dus direct x gebruikt zeker maar, tsjah zullen we zeggen... 10 % van je systeem?

• Faust
je hoort ook heel vaak:

de helft van je geheugen gaat naar windows, dus je kan geen vegrelijking maken.

Dat zeiden ze tegen mij toen ik 256 mb geheugen had in XP.
hmm, dus maar 128 MB voor spelletjes, een beetje mager ja. De PC draaide spellen kut omdat windows de helft opeist.
Als ik 256 mb erbij zou zetten dan zou ik dus 128+256 voor spellen hebben he?

nope, de pc fans zeggen altijd: "je spellen kunnen maar een zeer kleine fractie van je pc gebruiken"
dream on man.

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Goed jongens laten we de discussie wat sterker of mooier is nou maar bewaren totdat de consoles er daadwerkelijk zijn, die discussies zijn toch zinloos...

Ik hoop dat we toch nog ergens iets positiefs zien midden september wanneer er meer van de revo bekend wordt; de naam revolution is er toch niet voor niets...

Deze plek is te koop.

• Faust
KeeZ schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:40:
Goed jongens laten we de discussie wat sterker of mooier is nou maar bewaren totdat de consoles er daadwerkelijk zijn, die discussies zijn toch zinloos...

Ik hoop dat we toch nog ergens iets positiefs zien midden september wanneer er meer van de revo bekend wordt; de naam revolution is er toch niet voor niets...
Als je nog elke dag verwonderd bent van de mogelijkheden van de DS, dan maak je een hele grote kans dat je de revolution revolutionair gaat vinden.

hehe, alle ds fans vinden de eyetoy NIET revolutionair, zo bestaat dit concept al jaren op de pc..toch?
maar van pocketpc's of bijv. vrally op de p800 van sony (alweer een dikke 3 jaar oud) hebben ze nog nooit gehoord.

Dus; de DS is wonderfull, en alle andere niet nintendo dingen zijn zogenaamd achterhaald...

genoeg speculaties:

de PGA tour gaat dik ownen!!!

ik heb NOG NOOIT IN MIJN LEVEN zulke realistische graphics gezien, echt niet meer normaal man!!!!!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:42

Polycom

Poes van goud

Faust schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:50:
[...]

Als je nog elke dag verwonderd bent van de mogelijkheden van de DS, dan maak je een hele grote kans dat je de revolution revolutionair gaat vinden.

hehe, alle ds fans vinden de eyetoy NIET revolutionair, zo bestaat dit concept al jaren op de pc..toch?
maar van pocketpc's of bijv. vrally op de p800 van sony (alweer een dikke 3 jaar oud) hebben ze nog nooit gehoord.

Dus; de DS is wonderfull, en alle andere niet nintendo dingen zijn zogenaamd achterhaald...

genoeg speculaties:

de PGA tour gaat dik ownen!!!

ik heb NOG NOOIT IN MIJN LEVEN zulke realistische graphics gezien, echt niet meer normaal man!!!!!
http://xboxmedia.ign.com/...-06-20050809042634489.jpg

re-si-zen!

Zo bijzonder vind ik niet het niet, lijkt net op de xbox1 versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 01-09-2005 15:17 ]

• Faust
PuDy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:03:
[...]

[afbeelding]

wat ben jij voor een stomme fanboy zeg! de xbox gaat jullie allemaal ownen, dat kan je toch DUIDELIJK zien op deze screenshot!!!!!

(ik vind je helemaal geen "stomme fanboy" hoor ;)

, ik ben het zelfs met je eens, maar ik zei dat het zo mooi was om te laten zien dat de xbox 360 misschien niet zo heel erg beter dan de PlayStation3 is zoals sommigen wel beweren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

PuDy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 13:03:
[...]

http://xboxmedia.ign.com/...-06-20050809042634489.jpg

re-si-zen!

Euhm, vreemd he, dit IS de xbox versie 8)7 :D

Dit zijn screens van de X360 versie

Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/614/614997/tiger-woods-pga-tour-2006-20050517003640971.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/617/617226/tiger-woods-pga-tour-2006-20050519031826117.jpg

Overigens voor jullie info, deze screens worden voor zowel de PS3 als de X360 gebruikt. Even geleden werd aangekondigd dat ook Fight Night op beide consoles hetzelfde zou zijn. Waarschijnlijk zullen de verschillen tussen de PS3 en X360 enorm klein zijn en komt het gewoon aan op het talent van de developers. Daar hoef je bij EA natuurlijk niet teveel van te verwachten :P

[ Voor 23% gewijzigd door ErectionJackson op 02-09-2005 13:44 ]

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Eyetoy op het moment is niet zo zeer revolutionair.

Met de PS3 wordt dat het echter wel, je kunt echt hoekjes om kijken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens Elia waren dat renders en geen ingame beelden. Maar ik geloof best dat de 360 dat ingame moet aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

[...]

Toen de eyetoy net uitkwam dacht ik, waarom heeft nintendo dit niet eerder gedaan?
Helaas is sony na verschillende releases nogsteeds niet verder dan tech-demo's terwijl er op de DS wel spellen aankomen die op een goede manier gebruik maken van het touchscreen.
Wat er nu op de PS3 gedaan gaat worden met de Eyetoy (2?) lijkt me helemaal prachtig, toch weer een stuk dichter bij Virtual reality :9~

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 19:14
ErectionJackson schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:41:
[...]

Euhm, vreemd he, dit IS de xbox versie 8)7 :D

Dit zijn screens van de X360 versie

[afbeelding]

Overigens voor jullie info, deze screens worden voor zowel de PS3 als de X360 gebruikt. Even geleden werd aangekondigd dat ook Fight Night op beide consoles hetzelfde zou zijn. Waarschijnlijk zullen de verschillen tussen de PS3 en X360 enorm klein zijn en komt het gewoon aan op het talent van de developers. Daar hoef je bij EA natuurlijk niet teveel van te verwachten :P
Kijk dat zijn mooie screens :) En dit lijkt me toch niet te hoog gegrepen voor de nieuwe generatie consoles, al vind ik Tiger er een beetje getekend uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Wekko schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:08:
[...]

Kijk dat zijn mooie screens :) En dit lijkt me toch niet te hoog gegrepen voor de nieuwe generatie consoles, al vind ik Tiger er een beetje getekend uitzien.
Ik weet ook zeker dat het nog beter moet kunnen dan dit, maar zoals ik al zei denk ik dat je daarvoor niet bij EA aan moet kloppen. Ik denk dat je in deze generatie meer dan ooit zult zien dat er gedurende de life span van de consoles de graphics flink zullen verbeteren.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een kort vraagje:

Weet iemand ofdat de 360 via een vga kabel gewoon aan een crt monitor te hangen is, of enkel tft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Volgens IGN.com had de PGR3 versie last van popup, zag het bout uit en was de framerate ruk.

Het leek totaal niet op de renders.
De developers zeiden toen dat ze op de devkits maar 60% van de kracht van de xbox hadden.
Er is dus nog hoop.

De screenshots van PGA zijn dus nooit realtime (naar de devs van PGR3 luisterend), dit wel:

http://media.xbox360.ign....7/747898/img_3042524.html

je denkt nu, bah wat ziet dit ruk uit.

Nou, de volgende is al ietsje beter, kijk maar:

http://media.xbox360.ign....7/747898/img_3042523.html

wauw denk je nu!! Maar wacht even, kijk naar de textures en het *kuch kuch* "detail".
het enige waarvan je denkt "next gen" is de water'texture', beter bekend als een oppervlak waar een pixelshader op is toegepast. Is dat next gen?

MM, kijk naar de textures van het gras, DAT is pas next gen!
Het is echt zo perfect kort gemaaid dat het net een groot vlak luikt, wat een realisme joh!

Niet om de xbox of tiger af te zeiken, maar:

Resident Evil 4 op de gamecube ziet er meer next gen uit dan alles wat de xbox 360 tot nu toe realtime heeft laten zien.

Wat mij betreft is de huidige generatie, en met name de gamecube nog helemaal niet aan vervanging toe.

Wacht maar tot de cube nog maar 99 euro kost (de prijs van 2 psp accu's), dan zal het ding meer verkopen dan alle andere consoles bij elkaar. Mark mijn words.

edit: ik doe alleen verslag van feiten
bron: ign.com

"After giving us all the pertinent background information on the game, Nick fired up an X360 dev kit and jumped into PGR 3. The first thing I noticed was that the graphics were definitely toned down from the screenshots we've seen. Although it looked decent enough, the effects weren't pumped to the max and all the texture passes weren't active, so we weren't treated to the amazing visuals we've come to expect from the screens that have been released."
dit is niet een forumbezoekertje die zegt dat de xbox 360 WEL vet mooi gaat rocken etc, maar dit is iemand die op een xbox 360 gespeeld heeft.

Ze vermelden wel dat de bedrijven maar 60% van de xbox 360 hebben om op te ontwikkelen. Maarja, we zullen maar zeggen dat ze nog 3 maanden hebben om het spel er WEL mooi uit te laten zien.

Ik geef toe, als het zo uit zou zien als op de gepubliceerde screenshots, dan zou het (na een zekere lerares, en de actice Monica Bellucci) het allermooiste zijn wat ik ooit heb gezien.

Kunnen ze in 3 maaden een hele vette grafische engine ontwikkelen?
Wie zal het zeggen. De enige factor die nooit liegt is de tijd. Uiteindelijk zal de tijd ons alles tonen.

Btw, de gundam game op de ps3 schokt als de tering! die loopt dus op 5 fps of zo, kan iemand een link naar de footage posten svp?

zie je, ik doe alleen verslag van de feiten ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Faust op 02-09-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faust schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 19:29:
Wacht maar tot de cube nog maar 99 euro kost (de prijs van 2 psp accu's), dan zal het ding meer verkopen dan alle andere consoles bij elkaar. Mark mijn words.
Tsjongejonge, wat ben jij slecht geïnformeerd. 8)7
Een gamecube kost op dit moment ook maar 99 euro. En dan krijg je er zelfs nog een spel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

De GameCube kost al meer dan een jaar 99 Euro met spel.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Sorry, ik bedoelde als hij 49 euro zou kosten.
Ik heb er een in eind 2003 gekocht voor 99 euro idd.

Het was een black one... 8)
Na de zwarte gameboyclassic het coolste wat ik van nintendo heb gehad.
(echt waar, zwart staat iedereen goed ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

En zonder spel €69,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Damn, het idee om deze maand al resident evil 4 te spelen geeft me een beetje vlinders.

Met respect is dit het mooiste spel wat ooit is gemaakt.

Zijn jullie het met me eens als ik zeg:

"de beste next-generation ervaring die je (zelfs met xbox 360 screens) kan hebben, is resident Evil 4 op de Gamecube"

?

edit: soory, maar je mag alleen eerlijk antwoord geven als je hem met je eigen ogen gezien of gespeeld* hebt.

* je mag hem ook met je handen of voeten gespeeld hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Faust op 02-09-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Faust schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:20:
"de beste next-generation ervaring die je (zelfs met xbox 360 screens) kan hebben, is resident Evil 4 op de Gamecube"
Nee, want RE 4 ziet er helemaal niet zo mooi uit als iedereen wil doen geloven. Ik vind het er echt wel goed uit zien hoor, maar het is zeker niet zo dat het next-gen niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:28:
ff een kort vraagje:

Weet iemand ofdat de 360 via een vga kabel gewoon aan een crt monitor te hangen is, of enkel tft?
Voor eventueel geinteresseerde, ik heb op http://www.news0r.com/articles.php?p=2474 gelezen dat de vga kabel ook voor een "normale" pc monitor kan gebruikt worden. Als ik het dus begrijp is de 360 gewoon in 720P op een crt monitor te martelen. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:31:
[...]

Voor eventueel geinteresseerde, ik heb op http://www.news0r.com/articles.php?p=2474 gelezen dat de vga kabel ook voor een "normale" pc monitor kan gebruikt worden. Als ik het dus begrijp is de 360 gewoon in 720P op een crt monitor te martelen. :-)
jep, anti next gen mensen of pc-loverboys hoeven niet meer aan te komen met "ja maar ik wil geen tv van 10.000 euro erbij hoeven kopen" ;)

1-0 voor de xbox zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar hoe zou dat dan aangesloten moeten worden? Er kan geen kabel IN een crt monitor, hoe zou dat gaan werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 20:35:
Maar hoe zou dat dan aangesloten moeten worden? Er kan geen kabel IN een crt monitor, hoe zou dat gaan werken dan?
nofi, maar naar mijn weten hebben alleen de goedkope monitors een "vaste kabel", de rest heeft een los "vga stuk" tussen de pc en monitor.

Onze escom monitor had dit al in 1996, een goedkopere variant bij een vriend had dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kga s ff achter me monitor kruipen (iiyama pro455)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:28:
ff een kort vraagje:

Hangt er van af. Triest genoeg heeft de 360 nog steeds dezelfde analoge video uitgang als de huidige Xbox dus krijg je alleen composiet video, S-video, RGB en YPbPr (component). Hoewel VGA ook RGB is stuurt de huidige Xbox alleen RGB uit op 15kHz.

Het is nog niet bekend of de 360 ook 31kHz (en hoger) RGB signaal kan uitsturen. Het ligt niet echt voor de hand dat dit ondersteund gaat worden om twee redenen: (1) RGB is geen gangbare aansluiting voor HDTV, component (YPbPr) is dat wel. (2) Het RGB wordt ook voor SCART aansluitingen gebruikt. Veel televisies zijn niet beveiligt tegen een (te) hoog syncsignaal zoals de 31kHz van VGA. Hierdoor kan het toestel beschadigen wanneer mensen de verkeerde resolutie inschakelen.

Je kunt wel een goede transcoder kopen die YPbPr transcodeert naar RGB.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Laatst online: 12-09 20:10
Die prijs van die XBox valt me nog best mee. Ik had het op het begin wel wat hoger verwacht eigenlijk.

Ik heb nu geen console, maar ik zat een tijdje geleden er toch wel aan te denken, totdat ik hoorde van PS3, XBox 360 en nieuwe Nintendo. Nou trekt die laatste mij nog het minst, en áls ik er een ga kopen wordt het denk ik toch een XBox.

Het enige wat me nog erg tegenhoudt zijn de prijzen van spellen. Nu betaal je voor een nieuw spel zo'n 60 euro, maar wat moet een XBox 360 spel dan wel niet kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Misschien vinden jullie dit wel interessant om te lezen, twee developers bij EA;

[23:19] <Keys> you guys showing anything at TGS mob?
[23:19] <m0bus> no clue dude, i finished up on wednesday
[23:19] <Keys> ah
[23:19] <m0bus> im assuming they will show the new builds
[23:20] <m0bus> but i cant say for sur
[23:20] <Keys> i saw the stuff we gonna show and i am blown away , ps3 does rock
[23:20] <m0bus> they're gonna have to release something before launch that's for sure
[23:20] <m0bus> man, wait til you see the stuff Paul has been working on for Fight Night Round 3 on the PS3
[23:21] <m0bus> goddamn PS3 is so freakin strong
[23:21] <Keys> yea
[23:21] <Keys> i could not believe the shit we have is realtime
[23:21] <Keys> but it is and it looks fuckin amazing
[23:21] <m0bus> no pre-rendered stuff?
[23:21] <Keys> nope
[23:21] <m0bus> you guys actually have a game engine running on the PS3 at F5?
[23:22] <Keys> i cant talk about any of that
[23:22] <m0bus> lol, well if it's realtime in games, it's running on the engine :P
[23:22] <Keys> obviously
[23:22] <Keys> :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik zie aan de spelfouten dat dit programmeurs zijn bij EA. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
1 gast is volgens mij een character rigger, de ander weet ik niet.

Maar is wel goed om te lezen dat degenen die aan next-gen games werken zo onder de indruk zijn van de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik zat even op de officiele TGS site te kijken, en het viel me op dat Nintendo niet op de lijst van deelnemers (exhibitors) op de beursvloer staat, ik zie wel dat Iwata 16sept een 50 minuten lange presentatie houdt, maar verder niks. :?
Zal wel een foutje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

-Sander schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 17:12:
Ik zat even op de officiele TGS site te kijken, en het viel me op dat Nintendo niet op de lijst van deelnemers (exhibitors) op de beursvloer staat, ik zie wel dat Iwata 16sept een 50 minuten lange presentatie houdt, maar verder niks. :?
Zal wel een foutje zijn.
Nee dat klopt, Iwata houd de intro speach (waar ze misschien wat onthullen), verder doet nintendo officieel niks op die beurs.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nintendo heeft nooit een stand op de TGS hoor. :)

Iwata gaf vorig jaar ook een speech en meer niet.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
wanneer dan meer invo over de revolution?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de speech misschien :? :z

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien weer niks... Onderhand weet je niks meer zeker. Van mij mogen ze nu wel wat bekend gaan maken, het wachten begint een beetje te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik denk dat het net zoals met de DS is,
ze zeggen gewoon een aantal maanden van tevoren: hij heeft een touchscreen en een extra scherm. Pas later laten ze het product zien.

Kan dit kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:02:
Misschien vinden jullie dit wel interessant om te lezen, twee developers bij EA;

[23:20] <Keys> i saw the stuff we gonna show and i am blown away , ps3 does rock
[23:20] <m0bus> they're gonna have to release something before launch that's for sure
[23:20] <m0bus> man, wait til you see the stuff Paul has been working on for Fight Night Round 3 on the PS3
[23:22] <m0bus> lol, well if it's realtime in games, it's running on the engine :P
Juist ja :/

Zonder bron hangt hier toch wel een PS3 fanboy zweem omheen imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
RoamoR schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:19:
[...]

Juist ja :/

Zonder bron hangt hier toch wel een PS3 fanboy zweem omheen imho...
OMG wat sneu..

Ik post hier gewoon een log wat me wel leuk leek voor jullie. Als je wil denken dat ik de moeite neem zoiets te verzinnen dan ga je je gang maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Laatst online: 08-08 16:20

Elroy

Zelda!!!

Faust schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:07:
Ik denk dat het net zoals met de DS is,
ze zeggen gewoon een aantal maanden van tevoren: hij heeft een touchscreen en een extra scherm. Pas later laten ze het product zien.

Kan dit kloppen?
We wisten van te voren al dat de DS 2 schermen had en voor de rest niks.
Pas op de E³ 2004 lieten ze alles zien (touchscreen, voice, etc.).
De DS werd vervolgens ongeveer een half jaar later op de markt gebracht (nov).

Nintendo gaat waarschijnlijk dezelfde verkoop methode toepassen op de Revolution.
Ze hypen hun product eerst en een paar maanden later brengen ze het al op de markt :)
Daarom hebben ze waarschijnlijk ook niks op de E³ laten zien (zit dan nog een jaar tussen).
Als ze deze maand informatie vrijgeven dan zitten ze ongeveer op het half jaar voor de release :)
Hertog_Martin schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:52:
[...]

OMG wat sneu..

Ik post hier gewoon een log wat me wel leuk leek voor jullie. Als je wil denken dat ik de moeite neem zoiets te verzinnen dan ga je je gang maar :D
Jij misschien niet, maar andere wel.
Logs zijn zoiezo niet echt te vertrouwen, dat geldt voor zowel PS3,XBOX360,Revolution

Overigens nog een interessant interview (Gabe Newell) over next-gen: Bekijken

[ Voor 7% gewijzigd door Elroy op 03-09-2005 22:29 ]

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Elroy schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:25:

Jij misschien niet, maar andere wel.
Logs zijn zoiezo niet echt te vertrouwen, dat geldt voor zowel PS3,XBOX360,Revolution
Mja, eigenlijk is het niet echt waard om veel tijd aan te besteden aangezien die log nou ook weer niet zo heel interessant was, leek me gewoon leuk om jullie te laten weten dat de mensen die zelf aan de next-gen games werken zelf onder de indruk zijn (en die hands-on ervaring hebben en niet beinvloed zijn door marketing)

Maargoed ik zat dat gesprek zelf dus live te lezen in de chatroom #cgtalk wat gebruikt wordt door leden van www.cgtalk.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:52:
[...]

OMG wat sneu..

Ik doelde ook niet op jou. ;)

Maar laat dan even weten waar je hem vandaan hebt?

Met name:
goddamn PS3 is so freakin strong
is erg dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm hij is dus niet echt blij met de Xbox360 en PS3 omdat het alleen maar ingewikkelder word om ervoor te programmeren en vaak kleine veranderingen al grote gevolgen kunnen hebben.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 10:55

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Hertog_Martin schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:36:
[...]
Mja, eigenlijk is het niet echt waard om veel tijd aan te besteden aangezien die log nou ook weer niet zo heel interessant was, leek me gewoon leuk om jullie te laten weten dat de mensen die zelf aan de next-gen games werken zelf onder de indruk zijn (en die hands-on ervaring hebben en niet beinvloed zijn door marketing)

Maargoed ik zat dat gesprek zelf dus live te lezen in de chatroom #cgtalk wat gebruikt wordt door leden van www.cgtalk.com
Mensen die zelf aan de next-gen games werken (even daar vanuitgaand) zijn zelf ook gewoon verdacht hoor ;) Die hebben echt allemaal wel een snappertje voor marketing en praten ook altijd voor eigen toko.

En dan is er ook altijd nog het hoge opschepgehalte "kijk mij eens! Ik heb al op een Devkit 1337 2015 unreleased Powerrrrrr ...... iets gedaan!!!!"
(Net als dat jij het misschien wel stoer vindt dat je iets hebt gelogd van "mensen die devven voor een PS3" => stoer door associatie :Y) )

[/amateurpsycholoog] :+

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Err nee hoor dat is niks bijzonders voor mij, zo'n type nerd ben ik niet :P Ik had de chat en dit topic tegelijk open en ik dacht ik copy/paste het ff omdat het misschien wel leuk om te lezen is wat gasten bij EA ervan zeggen zonder te liegen.

En aan hun is ook niks speciaals, dat ze bij EA werken maakt ze niet echt bijzonder ofzo. Maar die lui zitten echt geen promo praatje te houden trouwens, die gasten lopen soms EA ook keihard af te zeiken. Is wel grappig vaak om te zien hoe enorm gestressed die EA medewerkers zijn :o

CGtalk zit vol met industrie mensen dus een paar gasten die aan games werken zijn niet zoveel bijzonders voor me hoor

Edit; Foutje, Die Keys werkt niet bij EA zie ik nu maar bij Factor 5 die Lair aan het ontwikkelen zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-09-2005 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog_Martin schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:02:

Even voor de duidelijkheid: deze log is dus gewoon nep. Hoezo? Er is een kans van 90% dat de Xbox 360 grafisch een stuk sterker wordt dan de Playstation 3. De RSX gpu van de PS3 zou namelijk gebaseerd zijn op de 7800GTX. De gpu van de Xbox 360 heeft 48 pipes UA en dat is zeker sneller als een 7800GTX met 24 PS en 8 VS. Ook heeft de Xenos gpu en 10mb buffer en kan bijna gratis 4x AA renderen. Daarnaast heeft Ati al bevestigt dat de gpu in de Xbox 360 krachtiger is dan hun aankomende R520 en dat het zeker tot volgende generatie kaarten zal duren tot we sterkere kaaten op de pc zullen zien. En aangezien de 7800GTX een kaart is van deze generatie zal de RSX gpu dus hoogstwaarschijnlijk langzamer zijn(zelfs met 32 pipes zal die hoogstwaarschijnlijk langzamer zijn). Conclusie: Xbox 360 heeft de krachtigere gpu, PS3 de sterkere cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de ps3 cpu is helemaal niks bekend. De gpu kan je nog eenigzins een schatting van maken maar van de kracht van de cell weten we niks totdat er echt games voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ik lach me kapot hier, 'neppe log', mijn god }:O

En wie heeft hier een woord gezegd over de Xbox 360 :?
Het liet alleen zien dat die gasten onder de indruk van de kracht van de PS3 zijn, misschien hebben ze nog helemaal geen Xbox 360 aangeraakt

Ik vergeet soms hoe erg GoT-ers kunnen zijn in dit soort dingen.

Voor de grap nog maar wat van die uit m'n duim gezogen logs;
[03:01] <Martin_G_3D> hmm, they say PS3's graphic card is less powerful than a 7800GTX :/
[03:01] <Martin_G_3D> that true Keys?
[03:01] <Keys> i dunno martin , but i am workin on a ps3 game and what I saw last week impressed me more then anything i have seen
[03:01] <Keys> our game is all realtime and its impressive as fuck
[03:02] <Keys> they'll show some stuff at tokyo game show , i'll post when it becomes public
[03:13] <davijin> they said the Gfx card in it is twice as powerful as a geforce 6800 ultra card
[03:13] <Martin_G_3D> yeah, but now i heard that it's less powerful than a 7800GTX
[03:14] <Martin_G_3D> http://www.theinquirer.net/?article=25838
[03:15] <Martin_G_3D> correct me if im wrong, but sony figured out pretty late they needed a seperate videocard for the ps3, first it was the plan that the cell would do everything itself, so nvidia didnt really have as much time to make a special card for the ps3 as ati had for the xbox 360
[03:16] <Keys> well trust me the system we are developing on is not even half as powerful as ps3 , so the games on ps3 will look kickass
[03:16] <Keys> and these are just the first gen games
[03:16] <Martin_G_3D> yeah
[03:16] <Keys> you worry about being able to afford ps3
[03:16] <Martin_G_3D> yeah it will be expensive
[03:16] <Martin_G_3D> but it had blu-ray build in
[03:16] <Martin_G_3D> has
[03:17] <Keys> re4 on gamecube looks fucking awesome and thats not even 50\1 powerful as the next gen systems
Doe er mee wat je wil, het leek me eerst gewoon grappig om hier te posten, maar dan komen de meest bekrompen fanboy reakties weer die gaan beweren dat het fake is }:O

[ Voor 159% gewijzigd door Hertog_Martin op 04-09-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:39

RayNbow

Kirika <3

Hertog_Martin schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:53:
[...]

Doe er mee wat je wil, het leek me eerst gewoon grappig om hier te posten, maar dan komen de meest bekrompen fanboy reakties weer die gaan beweren dat het fake is }:O
Post dan een bron (IRC server + kanaal)?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:53:

Het is denk ik van belang om te beseffen dat dit topic helaas nogal gevoelig is voor flamewars etc.

Daarom is het verstandig om beweringen te staven met bronnen oid, juist om fanboy gedrag te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3678

En sony maar 250 euro voor de psp vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ziet er zeker leuk uit! Heb alleen een beetje moeite om te geloven dat het allemaal echt is. Om zo'n heel kastje te maken met echt werkende knoppen dat lijkt me niet mogelijk om thuis te doen. Daarnaast lijkt me dat het ding ongelofelijk warm wordt zonder koeling en volgens mij meteen oververhit raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar op die gast zijn site, staat helemaal uitgelegt hoe je zo'n kastje kan maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens IGN.com had de PGR3 versie last van popup, zag het bout uit en was de framerate ruk.

Het leek totaal niet op de renders.
De developers zeiden toen dat ze op de devkits maar 60% van de kracht van de xbox hadden.
Er is dus nog hoop.

De screenshots van PGA zijn dus nooit realtime (naar de devs van PGR3 luisterend), dit wel:

http://media.xbox360.ign....7/747898/img_3042524.html

je denkt nu, bah wat ziet dit ruk uit.

Nou, de volgende is al ietsje beter, kijk maar:

http://media.xbox360.ign....7/747898/img_3042523.html

wauw denk je nu!! Maar wacht even, kijk naar de textures en het *kuch kuch* "detail".
het enige waarvan je denkt "next gen" is de water'texture', beter bekend als een oppervlak waar een pixelshader op is toegepast. Is dat next gen?

MM, kijk naar de textures van het gras, DAT is pas next gen!
Het is echt zo perfect kort gemaaid dat het net een groot vlak luikt, wat een realisme joh!

Niet om de xbox of tiger af te zeiken, maar:

Resident Evil 4 op de gamecube ziet er meer next gen uit dan alles wat de xbox 360 tot nu toe realtime heeft laten zien.

Wat mij betreft is de huidige generatie, en met name de gamecube nog helemaal niet aan vervanging toe.

edit: ik doe alleen verslag van feiten

[...]

dit is niet een forumbezoekertje die zegt dat de xbox 360 WEL vet mooi gaat rocken etc, maar dit is iemand die op een xbox 360 gespeeld heeft.

Ze vermelden wel dat de bedrijven maar 60% van de xbox 360 hebben om op te ontwikkelen. Maarja, we zullen maar zeggen dat ze nog 3 maanden hebben om het spel er WEL mooi uit te laten zien.

Ik geef toe, als het zo uit zou zien als op de gepubliceerde screenshots, dan zou het (na een zekere lerares, en de actice Monica Bellucci) het allermooiste zijn wat ik ooit heb gezien.

Kunnen ze in 3 maaden een hele vette grafische engine ontwikkelen?
Wie zal het zeggen. De enige factor die nooit liegt is de tijd. Uiteindelijk zal de tijd ons alles tonen.

Btw, de gundam game op de ps3 schokt als de tering! die loopt dus op 5 fps of zo, kan iemand een link naar de footage posten svp?

zie je, ik doe alleen verslag van de feiten ;)
Ik denk niet dat ik jou hoef te vertellend at screenshots niet per definitie worden genomen van een stabiele build. Net als gamers in WoW zovaak doen krikken ze gewoon alles op om een mooie shot te maken, ook al loopt de build nog crappy, dat zie je niet in screenshots. Builds veranderen daarnaast ook elke dag, dan wordt ie lelijker, dan mooier, dat is het ontwikkelprocess. Zou kunnen dat hij uiteindelijk crap blijkt te zijn, maar het lijkt me sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Speak for yourself.

Ik heb de 360 gespeeld. PGR3 en Kameo. Zoals ik zei, ik ben een beetje sceptisch over de controller, maar niet over de grafische kracht. Het zag er beide fantastisch uit, en het liep soepel. En dan ook nog op een gewone lcd, geen HD.

Overigens kost de cube allang 99,- en is het sinds kort zelfs voor 79,- te krijgen icl. controller en game. Denk dat het dus wel meevalt.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 06-09-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Elroy schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:25:
Overigens nog een interessant interview (Gabe Newell) over next-gen: Bekijken
Grote goedheid, wat een prutser.

Die frustratie komt voort uit het feit dat de engine waar hij mee moet werken en die zijn programmeurs hebben gebouwd niet is opgzet als een transparent layer waar je OP werkt, maar waar je IN werkt. Dit heeft als verschil dat je niet zoals bij de unreal engine of renderware, je je spel in een engine taal maakt maar waar je in C++ zit te poeren en jouw code dus direct de engine beinvloedt. Tja, dan heb je inderdaad problemen op de next-gen consoles. Maar dat is niet de schuld van de next-gen consoles of hardware, maar van de design van de engine.

Gelukkig doet ie nu iets met management, toch? ;)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

De Final devloping Xbox is verscheept naar de developers:

http://news.teamxbox.com/...-Development-Kits-Arrive/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
PWM schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 14:29:
[...]

Speak for yourself.

Ik heb de 360 gespeeld. PGR3 en Kameo. Zoals ik zei, ik ben een beetje sceptisch over de controller, maar niet over de grafische kracht. Het zag er beide fantastisch uit, en het liep soepel. En dan ook nog op een gewone lcd, geen HD.

Overigens kost de cube allang 99,- en is het sinds kort zelfs voor 79,- te krijgen icl. controller en game. Denk dat het dus wel meevalt.
of jij of ign.com zit te liegen.

Waar heb jij zogenaamd op die xbox gespeeld of ben jij een developer?
gaarne wat meer info graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 10:55

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Hint: PWM werkt bij/voor Microsoft. Zijn posts (ook in andere topics) hebben af en toe een subtiele marketing-touch. :Y)

(oh uhm, voor de duidelijkheid, dit is een "roddel" en dus "speculatief", call it a hunch ;) )

[ Voor 35% gewijzigd door Twee Dee op 06-09-2005 18:10 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
De website zegt dat het beeld schokt, de developers zeggen het in een interview,
maar mijnheer hier beweert iets anders...

wie ga je dan geloven, die ene gast op een of ander forum(pje), of de persoon die het spel gemaakt heeft?

btw cameo ziet er behoorlijk ruk uit. edit: valt wel mee, excuses

ik zal het dadelijk even toelochten met wat screenshots en filmpjes.
Mr Microsoft zal wel zeggen dat hij echter een speciale versie heeft gespeeld die er wel strak uit ziet :Z

Ej wacht, als
"roddel" en dus "speculatief"
bij jullie staat voor (voor) liegen;

"hoi ik ben elia en ik heb de versies ook gespeeld. Ze zien er echter niet uit. Ik werk bij microsoft, dus ik heb een speciale dev kit. Helaas zijn mijn digitale cameras stuk dus ik kan dit op geen enkele manier 'onderbouwen' "

[ Voor 33% gewijzigd door Faust op 06-09-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-09 19:00
Gast wat loop jij te blazen.

Inderdaad stond in de ign preview dat het niet vloeiend liep, evenals dat het op de 60% betakit draaide, en ze er van uitgaan dat het op 60 fps komt.
After giving us all the pertinent background information on the game, Nick fired up an X360 dev kit and jumped into PGR 3. The first thing I noticed was that the graphics were definitely toned down from the screenshots we've seen. Although it looked decent enough, the effects weren't pumped to the max and all the texture passes weren't active, so we weren't treated to the amazing visuals we've come to expect from the screens that have been released.

The environments looked quite nice at this point, with realistic textures on all the buildings, but there was some quite severe pop-in from buildings in the distance as Nick drove around a track in Tokyo. The frame rate was also a bit choppy at this point, but Nick told us that the game was running at about a third of the speed they plan to get out of the final version, which should achieve 60 frames per second.

To be fair, the demo we saw was running on a beta kit that is around 60% as powerful as the final Xbox 360 hardware, and the demo code is still unoptimized for best performance. Basically the demo was just to give us a glimpse of how the gameplay and environments will look in the final game, and it wasn't meant to "wow" or amaze us.

[ Voor 9% gewijzigd door JacquesDoekjes op 06-09-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Faust schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:14:
De website zegt dat het beeld schokt, de developers zeggen het in een interview,
maar mijnheer hier beweert iets anders...

wie ga je dan geloven, die ene gast op een of ander forum(pje), of de persoon die het spel gemaakt heeft?

btw cameo ziet er behoorlijk ruk uit. edit: valt wel mee, excuses

ik zal het dadelijk even toelochten met wat screenshots en filmpjes.
Mr Microsoft zal wel zeggen dat hij echter een speciale versie heeft gespeeld die er wel strak uit ziet :Z

Ej wacht, als
[...]
bij jullie staat voor (voor) liegen;

"hoi ik ben elia en ik heb de versies ook gespeeld. Ze zien er echter niet uit. Ik werk bij microsoft, dus ik heb een speciale dev kit. Helaas zijn mijn digitale cameras stuk dus ik kan dit op geen enkele manier 'onderbouwen' "
Grinnik, wat zijn mensen hier toch slecht van vertrouwen :) Het is nou niet zo, dat ik 1 of andere newbie hier ben die maar wat loopt te roepen. Ik loop hier nu lang genoeg rond, hoop ik, om een beetje serieus genomen te worden.

Helaas, ik werk niet voor/met de Xbox, maar ik heb goede connecties ;)

Ik heb 2 keer gespeeld. 1 keer op een 25% (in de originele verpakking >:) ) en 1 keer op de zwarte dev kit.

Ik heb 1 foto gemaakt met mijn Nokia. Die is van dusdanige kwaliteit, dat het de moeite niet loonde om hem hier neer te zetten, maar aangezien je dat graag wilt:

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/7403/image1243xd.jpg

Geloof me, of geloof me niet. Het is mij om het even.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 07-09-2005 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
Damn, die tv ook. Dikke blingbling.

Nieuwe 3d screen van pg3

Erg sjiek, veel details. Alleen jammer dat de omgeving niet goed valt te zien door de depth of field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 07:47

Bob Popcorn

Plop!

Ik vind de user ELiA een erg vervelend persoon, vooral in dit topic. Het niveau van discussieren is gewoon helemaal weg aangezien pubertje hier constant zit te blazen. Zijn meerdere mensen het hier mee eens? Misschien kan hij eens gewaarschuwd worden voor zijn gedrag? In het PSP topic doet hij ook niet anders.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Bob Popcorn schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:13:
Ik vind de user ELiA een erg vervelend persoon, vooral in dit topic. Het niveau van discussieren is gewoon helemaal weg aangezien pubertje hier constant zit te blazen. Zijn meerdere mensen het hier mee eens? Misschien kan hij eens gewaarschuwd worden voor zijn gedrag? In het PSP topic doet hij ook niet anders.
Ach, het went ;)

Elia houdt er van om te zuigen, en reacties te krijgen. Als iedereen naar links gaat, gaat hij rechts promoten en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is uw probleem, meneer 'ik-ben-toch-de-zo-correcte-forumganger-die-meent-iedereen-tot-de-orde-te-moeten-roepen-omdat-hij-volgens-mij-slecht-post' ? Wat hebt gij daar mee te maken? Der zijn mods, en als het te ver gaat zullen ze wel ingrijpen.

En over ELiA, zo slecht vind ik het niet. Het is altijd heel geanimeerd geschreven. Snap je soms ook niet dat hij mensen op het verkeerde been wil zetten wat betreft zijn visie? Door te overdrijven, of zogezegd overdreven te doen vanuit zijn eigen standpunt, werkt hij confronterend en stelt hij dingen in vraag, waar 'experts', zoals jij dus, hun zegje over kunnen doen. Het biedt tenminste telkens een aanknopingspunt voor een verdere discussie in een topic die toch aan het dichtslibben is.

Als je dan er dan toch zo snel bij bent om precies één iemand eruit te nemen op die op de korrel te nemen, bewijs hem dan ongelijk door mee te argumenteren voor of tegen zijn standpunten. Indien niet, zwijg dan, stuur een topic report of wees volwassen en laat het zijn. Tot zover offtopic

edit: dit was @ Vaal, enivm met naar links gaan als iedereen naar rechts gaat, dit houdt ons scherp en kritisch ;)

ontopic: Persoonlijk vind ik die screens die tot discussie stonden van golf tour er wel redelijk deftig uit zien. Vergeet ook niet dat het hier gaat om hogere resoluties. Ik zou wel eens willen weten hoeveel percent van de pc gamers nog al zijn games kan draaien op 720p (of misschien wel 1080p). Niet veel zou ik denken. En daarbij, we kunnen nog hoegenaamd niets zeggen over de kwaliteit omdat niemand kan zeggen dat hij in real time heeft kunnen gamen. (behalve die ene persoon hier)

Screens zeggen niets omdat dit niets zegt over de soepelheid en de framerate waarop het gerenderd is. En daarenboven, volgens mij is gamen op een groot lcd scherm met hoge resolutie zo een 'kwijl kwijl' ervaring dat het je worst zal wezen hoeveel polygonen er nu gebruikt zijn, of hoe groot de textures zijn, of hoeveel terraflops blablabla, het gaat om de games he mensen!!

Lees wat die mannen van PGR3 te zeggen hebben : " These are two really nice effects which we haven't been able to use before, but due to the awesome power of the next generation of hardware we can now implement them in our games." En zij werken op de dev kits voor die console. Wat zij creëren aan modellen moet effectief op een vlotte wijze te kunnen draaien zijn, en zij zullen het wel weten zeker? En als waar is wat ze zeggen, en al die dingen die ze hebben laten zien zijn ingame, realtime, damn, dat wordt dat een gruwelijk goede console voor mij dan toch.

Trouwens, resolutie is ook niet zalig maken he, wanneer zal dat eens ingezien worden. Een gewoon PAL beeld kan er ook fotorealistisch uitzien en toch zijn dat maar een 500 lijnen of zo. Dus alleen door de res te verhogen zal de beeldkwaliteit niet per se beter worden.

En nog zo een voorbeeldje, gisteren heb ik wat filmpjes gedownload van IGN, van bfme 2, wat in productie is, ik ben geen lid, dus het zijn de 320*240 filmpjes.
Die heb ik fullscreen gezet op mijn crt (17") en het verbaasde mij enorm hoe 'eventueel speelbaar' er dat nog uitzag. Het is net net ietsje te weinig om confortabel te zitten, maar voor dat soort game zou het bijna nog kunnen, probeer het maar eens. (artifacts door wmv omzetting niet in rekening gebracht) En das dan 320*240 !! Beeld u eens in wat dat geeft op 1280*1024, toch meer dan voldoende lijkt mij. En daarom wordt mijn volgende scherm ook gewoon een 19" met die resolutie. Waarom hoger gaan? Je hebt er alleen een betere grafische kaart voor nodig en de games zien er groter uit, maar 1280*1024 is meer dan afdoend om deftig te gamen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

---

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
Je hebt gelijk dat er wat betreft lage resoluties nog heel wat verbeteringen zijn te halen om fotorealistisch beeld te halen.
Waar hogere resoluties wel geweldig voor zijn is voor teksten. Op m'n huidige xbox kan ik soms amper teksten lezen (b.v. in morrowind). Hier zie ik ook een probleem in bij de volgende generatie.

De xbox360 spellen moeten van microsoft geoptimaliseerd worden voor een hd-tv resolutie. Je ziet dat b.v. bij de trackeditor van pg3 hier gretige gebruik van gemaakt wordt, met teksten die duidelijk leesbaas zijn. Schaal je deze screens terug naar lage resolutie (wat het merendeel van de mensen in europa hebben), dan wordt deze tekst onleesbaar.
De developers zullen dus of 2 versies moeten maken (waarbij bij de lage res er anders met teksten omgegaan wordt), of 1 versie op het laagste nivo, waardoor je op hdres geweldig scherpe spellen hebt, maar wel koeieletters. Ik ben benieuwd welke van de 2 oplossingen gebruikt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, daar heb je wel een punt, tekst op PAL in games is vaak zo goed als onleesbaar. (ps2 bij mij, vooral van die kleine HUD letterktjes) zeker als uw tv al wat ouder is. Dus daar is hoge res wel handig om scherpe tekst te hebben.

ediy: en natuurlijk ook wel scherpere game beelden. Maar op een bepaald moment zal een verhoging in res maa reen heel klein voordeel meer bieden tov van de grote stap in grafische kracht die nodig is om dit te realiseren. Dus res omhoog in niet op zich de heilige graal in games.

Daarenboven lijkt mij 1080p voor de volgende xx jaren gewoon genoeg te zijn. Waarom nog groter? Ik denk niet dat de game ervaring veel zal verbeteren met een 3400*2100 scherm

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 07:47

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:45:
En wat is uw probleem, meneer 'ik-ben-toch-de-zo-correcte-forumganger-die-meent-iedereen-tot-de-orde-te-moeten-roepen-omdat-hij-volgens-mij-slecht-post' ? Wat hebt gij daar mee te maken? Der zijn mods, en als het te ver gaat zullen ze wel ingrijpen.

En over ELiA, zo slecht vind ik het niet. Het is altijd heel geanimeerd geschreven. Snap je soms ook niet dat hij mensen op het verkeerde been wil zetten wat betreft zijn visie? Door te overdrijven, of zogezegd overdreven te doen vanuit zijn eigen standpunt, werkt hij confronterend en stelt hij dingen in vraag, waar 'experts', zoals jij dus, hun zegje over kunnen doen. Het biedt tenminste telkens een aanknopingspunt voor een verdere discussie in een topic die toch aan het dichtslibben is.

Als je dan er dan toch zo snel bij bent om precies één iemand eruit te nemen op die op de korrel te nemen, bewijs hem dan ongelijk door mee te argumenteren voor of tegen zijn standpunten. Indien niet, zwijg dan, stuur een topic report of wees volwassen en laat het zijn. Tot zover offtopic

edit: dit was @ Vaal, enivm met naar links gaan als iedereen naar rechts gaat, dit houdt ons scherp en kritisch ;)
Hoi J. P. Balkenende, je beschrijft zojuist mijn visie van 'irritant zijn'. :w

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 10-09 19:21
Modbreak:Willen de heren en dames het vriendelijk en gezellig houden? Of moet ik met PM's gaan strooien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:11:
oke, daar heb je wel een punt, tekst op PAL in games is vaak zo goed als onleesbaar. (ps2 bij mij, vooral van die kleine HUD letterktjes) zeker als uw tv al wat ouder is. Dus daar is hoge res wel handig om scherpe tekst te hebben.
Bij de Cube lijkt het ook vaak aan het spel te liggen. Bij Fifa heb ikl ast van onleesbare letters, maar bij andere spellen die ogenschijnlijk ook net zulke kleine letters gebruiken heb ik daar volgens mij minder last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:33
Gebruiken jullie wel de juiste kabels dan?
Ik heb gebruik zelf rgb scartkabels en heb nog nooit last gehad van onleesbare teksten op de ps2 of xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mutatie schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:18:
Gebruiken jullie wel de juiste kabels dan?
Ik heb gebruik zelf rgb scartkabels en heb nog nooit last gehad van onleesbare teksten op de ps2 of xbox.
Dat is 1 van de redenen dat ik ook een RGB kabel wil hebben voor me Cube, maar ik merk wel dat het niet alleen aan de kabels ligt daar er tussen spellen ook verschil zit. Hoe dat kan weet ik niet, maar het is echt zo. Misschien dat het aan het lettertype ligt ofzo, of aan andere dingen. Zo is het beeld bij Fifa ook smaller dan bij bijvoorbeeld MK DD.
Maar een originele RGB kabel voor de Cube kost €20,- en dat vind ik te veel geld voor een kabeltje. Ik heb het ook al eens met een niet originele geprobeerd, maar die was slecht afgeschermd en kennelijk heb ik dusdanig veel storingsbronnen bij mijn tv dat dat slechter beeld opleverde dan composiet.

• Hertog_Martin
Met de Toyko Games Show kunnen jullie trouwens een hoop nieuw nieuws verwachten, want elke developer zegt tegen mij dat ze nu nog niet veel kunnen vrijlaten maar na TGS wel meer.

Overigens hebben veel huidige devkits nog geen 7800 RSX;

[01:13] <Simon|> actually in the current devkit
[01:13] <Simon|> we have no gfx
[01:13] <Simon|> card
[01:13] <Simon|> :D
[01:13] <Simon|> just a Cell

Ik denk ook dat de PS3 de videokaart minder nodig zal hebben dan de XBOX 360, de Cell processor is namelijk zelf al heel goed in vector processing, zo goed zelfs dat er serieus gekeken wordt naar de mogelijkheid om Workstations te bouwen met cell processors voor grafische toepassingen.

Overigens wordt wel steeds bevestigd dat de PS3 enorm moeilijk is om voor te programmeren, dat kan Sony wel eens in de vingers gaan snijden.

[ Voor 119% gewijzigd door Hertog_Martin op 08-09-2005 02:09 ]

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Sodemieters, net als ik eraan zit te denken om 80% van mijn oude zooi te gaan verkopen, omdat wanneer ik weer uit Australie terugkom naar huis een heus bestaan wil gaan opbouwen, komen ineens al die nieuwe consoles uit.

Normaal gesproken koop ik de Rev sowieso wel (er zal immers Nintendo op staan), maar de XBOX360 begint steeds interessanter te worden. MS lijkt nogal wat Japanse devvers te hebben gescoord die exclusief voor het ding gaan ontwikkelen. Heb toch al een zwak voor 90% van wat die gasten maken.

Dan is er de PS3 die kennelijk ook hoge ogen gooit met de aankondiging van op zijn minst al MGS4! Uiteraard verwacht ik van Konami dat ze nog veel meer toptitels voor de PS3 zullen uitbrengen.

Dus misschien dat ik de volgende generatie wel alle 3 consoles zal hebben... :/ is hier op zijn plaats, as well as :)... Juist...

[ Voor 4% gewijzigd door GZ op 08-09-2005 03:29 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• Cabo
  • Laatst online: 10-09 08:26
172 MB X360 Dead or alive 4 trailer.

[url=http://]Is verkeerde link, gamespot moet hun link fixen[/url]
Ik weet niet als je moet inloggen btw

De trailer gaat bij mij niet echt vlotjes.
[WARNING: This trailer contains mature content.] Check out this amazing, super-high quality, five minute trailer for Dead or Alive 4 trailer for the Xbox 360. Team Ninja recommends: Windows XP, Windows Media Player 10, 3.0+ GHz Processor, 1.0+ GB of RAM, 128 MB Video Card, 1280 x 1024 Screen Resolution, 16-bit Sound Card and Stereo Speakers for optimal viewing. Enjoy!

[ Voor 64% gewijzigd door Cabo op 10-09-2005 15:49 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Caboman schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:24:
172 MB X360 Dead or alive 4 trailer.

hier
Ik weet niet als je moet inloggen btw
Ja, je moet inloggen. :P

Een gratis basic account is al voldoende. :)

• Faust
Wat als bijv. de PS3 op 576*480, 4 keer zoveel detail zou kunnen hebben dan op 1920*1080.

Wil je dan 'op een hoge resolutie' computeren, of ga je liever voor de mooie beelden?

Ik weet niet of consoles ook zo afhankelijk zijn van de resolutie als een PC, maar ik weet wel dat ik F.E.A.R. (demo) liever speel met alles aan op 640*480, dan met alles uit op 1024*768.

Wat denken jullie?

Is de resolutie van de 'nieuwe generatie' misschien iets te hoog gegrepen?

Btw, mijn US GT4 ondersteund al 1080i (helaas mijn televisie/beurs niet :) ), en ik heb me laten vertellen dat er geen verschil in framerate is. < in dat geval heeft de resolutie voor consoles idd minder impact dan voor pc's

Verwijderd

Wat jij zegt geld maar tot een bepaald punt. Als ik hl2 op 640x480 met alles op high speel of op 1024x786 met alles op medium ga ik toch voor 1024 reso. Met zulke lage reso's ziet het er allemaal blokkig uit of je nou wel of geen high detail heb. Dan ga ik liever voor scherp beeld met hier en daar wat karteltjes.

Veel detail maar een lage reso is gewoon niet zo'n goede combo. Als je veel detail wil gebruiken moet je iig ook een redelijke reso gebruiken anders heeft het geen nut.

Met consoles moet je dan wel weer rekening houden met de tv's maar omdat sony/ms ervan uitgaan dat je een HDtv gebruikt zullen ze toch wel met een behoorlijke reso moeten komen. Ik heb laats bij een vriend zitten ps2'en op zijn beamer en dat vond ik toch niet zo heel scherp door het grote beeld en ''lage'' reso.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 17:45 ]

• Cabo
Check out this amazing, super-high quality, five minute trailer for Dead or Alive 4 trailer for the Xbox 360. Team Ninja recommends: Windows XP, Windows Media Player 10, 3.0+ GHz Processor, 1.0+ GB of RAM, 128 MB Video Card, 1280 x 1024 Screen Resolution, 16-bit Sound Card and Stereo Speakers for optimal viewing. Enjoy!
DOA4
Je moet inloggen helaas, maar hij is wel mooi! 450MB

[ Voor 6% gewijzigd door Cabo op 10-09-2005 20:32 ]

• Faust
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:43:
Wat jij zegt geld maar tot een bepaald punt. Als ik hl2 op 640x480 met alles op high speel of op 1024x786 met alles op medium ga ik toch voor 1024 reso. Met zulke lage reso's ziet het er allemaal blokkig uit of je nou wel of geen high detail heb. Dan ga ik liever voor scherp beeld met hier en daar wat karteltjes.

Veel detail maar een lage reso is gewoon niet zo'n goede combo. Als je veel detail wil gebruiken moet je iig ook een redelijke reso gebruiken anders heeft het geen nut.

Met consoles moet je dan wel weer rekening houden met de tv's maar omdat sony/ms ervan uitgaan dat je een HDtv gebruikt zullen ze toch wel met een behoorlijke reso moeten komen. Ik heb laats bij een vriend zitten ps2'en op zijn beamer en dat vond ik toch niet zo heel scherp door het grote beeld en ''lage'' reso.
Mijn dvd van `The big Lebowski´, ziet er zelfs op 500 bij 400 nog altijd 1000 maal realistischer uit dan wat jij de komende 5 jaar zult spelen, zelfs wanneer jij op 2400*1200 zou spelen met 128*AA en 1024*anisotropic filtering.

De resolutie heeft helemaal niks met grafische pracht te maken.

Tenzij je een tft hebt en het beeld king/sized gestreched zou worden.

De graphics van de Xbox360 zien er zo ´matig´ uit omdat de resolutie in de eerste instantie te hoog is voor wat het apperaat aan kan. Als je tenminste de developer interviews leest.
Als het ding echt zo krachtig was als ze jullie wijsgemaakt hebben, dan zou hij zelfs met maar 10% van de kracht beter moeten zijn dan het mooiste wat je ooit gezien hebt.
Ik hoop dat Metal Gear Solid 4 die realtime te zien zal zijn op de TGS 2005 toch iets meer brengt. Het idee wat bijv. de xbox360 opwekt is gewoon een goedkope pc waar je een mp3 speler op kan aansluiten.

Als ze mij willen `wowen´, dan kunnen ze maar beter realistische footage gaanreleasen ipv PGA tour 2007 screenshots. (bij wijze van spreken)

ik las wel dat MGS4 voor december 2007 gepland staat ;(

maarja, spannende tijden dus, voor zowel de PS3 fans als de haters...

• Roamor
  • Niet online
Faust schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 22:07:

ik las wel dat MGS4 voor december 2007 gepland staat ;(
Ik ben er alleen maar blij om eigenlijk. Als men gehaast moet gaan werken omdat Sony het bijvoorbeeld als ideale launchgame zal zien, heb je kans dat je op zo'n manier de franchise om zeep helpt.

Überhaupt vind ik eind 2007 nog vroeg, aangezien zulke games jaren kosten om te maken. Je moet niet vergeten dat men deze game (nog) niet kan maken op een platform wat men al door en door kent, maar op letterlijk "half-gare" devkits.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 10-09-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
In oktober 2000 kocht ik een tijdschrift PSM2. Er zat een video bij met de trailer van MGS2 erop.

Niemand, maar dan ook niemand geloofde dat het realtime was. Het was maar een filmpje, zo zouden spellen nooit uitkunnen zien, etc.

Kojima heeft gezegd dat de trailer van MGS4 hetzelfde effect zal hebben.

Ik snap ook wel dat alleen goede games zoals een MGS, een GT of een FF/Resident evil, etc veel meer onwtikkeltijd hebben dan de lo-fi updates van EA, maar toch is het jammer vind ik. Tot een nieuwe FF of MGS zal je low budget games zoals EA, en anderen moeten kopen.

Ik weet al bijna zeker dat hetgeen wat volgende week getoond wordt, mij zal overtuigen van welke console ik ga kopen.
Over 2 jaar echter dan zijn er moederborden waar je 4 processors in kan stoppen, en je hebt dan 8 pci-express sloten die gevuld worden met 3d kaarten. Voedingen van 4000watt, etc. Op die manier zal de PC de PS3 al binnen 2 jaar inhalen inhalen :-(

Aangezien alleen FF's of MGS de ware kracht van een console laten zien, duurt het dus nog zeker 2 jaar voordat de PS3 laat zien wat hij kan.

Achja, beter laat dan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ELiA

Voor mij hoeft het dan niet meer hoor iig. Ik ben nu ook wat aan het uitkijken voor een beetje deftige game pc, en het bedrag gaat toch telkens rap de hoogte in, als je *iets* wil hebben.

Situaties zoals jij die beschrijft zijn wel sarcastisch bedoeld, maar als het die richting uitgaat... Nee, geef mij dan maar gewoon een stille, krachtige game console, die dan ook nog eens veel goedkoper gaat zijn, en zuiniger, en waar de volgende 6-7 jaar prachtige games op zullen kunnen gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:33
Over 2 jaar echter dan zijn er moederborden waar je 4 processors in kan stoppen, en je hebt dan 8 pci-express sloten die gevuld worden met 3d kaarten. Voedingen van 4000watt, etc. Op die manier zal de PC de PS3 al binnen 2 jaar inhalen inhalen :-(
Dat is natuurlijk onzin, maar feit is gewoon dat een console bij introductie meestal een generatie voorloopt op high-end pc's, maar binnen een jaar heeft een high-end pc al weer meer rekenkracht en grafische power. Ik weet dat er ongetwijfeld mensen in dit topic rondlopen die zo ongeveer denken dat op de xbox/ps2/gamecube nu nog steeds games uitkomen die gelijkwaardig zijn aan pc games... blijf lekker dromen denk ik dan.

Ben ook benieuwd hoe dat gaat verlopen bij de Xbox 360 en PS2. Traditioneel gezien hebben console's minder rekenkracht nodig omdat een PAL-resolutie genoeg was, terwijl op de pc 1280x1024 of hoger geen uitzondering is. Met de keuze voor HDTV worden de resoluties van zowel pc als console gelijkgetrokken, waardoor dus console's eerder tegen hun grenzen aan zullen lopen. Ben benieuwd of dat ook een "zichtbaarder" verschil gaat veroorzaken tussen pc games en console games aan het einde van de levenscyclus van de nieuwe generatie console's, of dat deze levenscyclus wellicht noodgedwongen korter gaat worden. We zullen het vanzelf over een aantal jaar gaan merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Hielko schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:22:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, maar feit is gewoon dat een console bij introductie meestal een generatie voorloopt op high-end pc's, maar binnen een jaar heeft een high-end pc al weer meer rekenkracht en grafische power. Ik weet dat er ongetwijfeld mensen in dit topic rondlopen die zo ongeveer denken dat op de xbox/ps2/gamecube nu nog steeds games uitkomen die gelijkwaardig zijn aan pc games... blijf lekker dromen denk ik dan.
Wel, ik vind MGS3 nog altijd een betere game dan alles wat dit jaar op PC is verschenen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hielko schreef op zondag 11 september 2005 @ 01:22:
[...]

Ben ook benieuwd hoe dat gaat verlopen bij de Xbox 360 en PS2. Traditioneel gezien hebben console's minder rekenkracht nodig omdat een PAL-resolutie genoeg was, terwijl op de pc 1280x1024 of hoger geen uitzondering is. Met de keuze voor HDTV worden de resoluties van zowel pc als console gelijkgetrokken, waardoor dus console's eerder tegen hun grenzen aan zullen lopen. Ben benieuwd of dat ook een "zichtbaarder" verschil gaat veroorzaken tussen pc games en console games aan het einde van de levenscyclus van de nieuwe generatie console's, of dat deze levenscyclus wellicht noodgedwongen korter gaat worden. We zullen het vanzelf over een aantal jaar gaan merken :)
Denk dat dat wel meevalt. Mijn x800 verliest maar weinig fps als je op hogere reso's gaat spelen vergeleken met oudere kaarten, je ziet dat dingen als een hogere reso en aa/aaf steeds minder rekenkracht gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
-ETz-Memphis Z schreef op zondag 11 september 2005 @ 02:00:
[...]

Wel, ik vind MGS3 nog altijd een betere game dan alles wat dit jaar op PC is verschenen :p
dat is subjectief, maar ik deel die mening.

Als ik tegen tientallen miljoenen gamers zou zeggen:

"Je mag in het vervolg spelen op 1024*768, met muis en toetsenbord mag je dan achter je bureau shooters en strategiespellen/ online RPG's spelen,
MAAR
je mag nooit meer Metal Gear Solid, Gran Turismo, Ico, Tekken, Virtua Fighter, Final Fantasy X, Devil May Cry, etc etc spelen"

Niemand die bovengenoemde games gespeeld heeft, zou op dat aanbod ingaan.

Het is ook zo flauw overigens dat telkens weer die resolutie wordt aangehaald.

Iedereen weet dat iets in tv resolutie, zoals een dvd, of gewoon een kabel uitzending van een film, er duizenden keren beter uitziet dan wat je in jaren in videogames kunt bereiken.
De het is een feit dat de resolutie kan hier niks aan veranderen.
Al zouden pc's of consoles over 4 jaar de beschikking krijgen over beelden die gelijk staan aan de Final Fantasy film, nog steeds weet je gewoon dat een echte film er beter uitziet.

Een vraag voor de pc fans (zelf speel ik nl. amper op dit stervende platform):
laat me een racespel zien dat er beter uit ziet dan GT4 uit 2004.

Nee wacht,

laat me een racespel zien dat er beter uitziet dan deel 3 uit 2001.

...Dat is dus wat ik bedoel. Graphics worden bepaald door de kunsten van de programmeurs, niet de functies die je geforce 5/6 of 7 ondersteund.

Ook is het grappig om te vermelden dat pc gamers nog steeds niet weten dat Gran Turismo 4 op 1080i kan draaien in 60 fps.
Terwijl 1920*1080 een hogere resolutie is dan wat 93% van die pc gamers op hun tft/crt kan outputten, laat staan dat ze een videokaart hebben die ook maar iets op 20 fps in die resolutie zou kunnen laten zien.
Tot zover de "lage resolutie" van televisies/consoles.

noot:
-niemand heeft HDTV ( :P )
-GT4 is het enige spel waarvan ik weet dat dit kan ( :> )
-maar ik hoop dat dit duidelijk is ;)

edit: er staan typfouten

Edit:

ook ontkennen alle pc-gamers het bestaan van doom3 op de xbox. Om doom 3 in 640*480 te draaien heb je immers een pentium 4 nodig en een geforce 5. Ik heb het dan niet eens over een detail wat hoger staat dan low.

[ Voor 8% gewijzigd door Faust op 11-09-2005 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Since this article from PSM is being tossed around everywhere, thanks to someone who retyped it all from the magazine itself I'll do the same for you guys. Just, prepare yourself, and prepare to buy a new keyboard after you finish drooling all over it.
Playstation 3 Uncovered!

PSM's information came from developers. Some on the record, some off.

....particularly when it comes to ease of development for the system: how it cmpares to PS2, and more importantly, Xbox 360. "The *****ing this round sounds opposite of the last. Both are friendly, but the PS3 may actually be friendlier," reports one of out PS2 and Xbox 360 development sources, who wished to remain anonymous. "People are finding that the [xbox] 360 has some stupid bottlenecks."

Developers will soon learn more about the ins-and-outs of creating PS3 games, as Sony has started taking orders for final development hardware to be delivered by December. At that time, game creators will be able to tell just how much mroe extra polish they can put on their titles without worrying about them crapping out on a retail PS3.

Quote:

The latest on PS3's power
"Once we have final hardware for both next-gen systems, we'll have a much better idea of how they caompare, but the general consensus right now is that the PS3 is considerably more powerful than the X360 across the board," said another source. "It's important to get a good idea of which is the most powerful soon, since multi-platform games will need to be either ported down from PS3 to 360 or vice-versa."

Speaking of multi-platforming games, another of our next-gen contatcts chimed in with the following when we asked them, flat out, which system will ultimatelyl have the best looking games. "Only the games that are exclusive to tiether system will be real technical showcases,"adding "There will be strong points for each, but the cross platform games will most likely look and perform almost identically."

Quote:
PS3's Promising Online Support

In addition to all of the cool Wi-Fi-based PSP to PS3 functionality we've previously reported Sony is working on (transferring media and save data between the two anywhere in the world at a hotspot), there's some actual news to report on the online gameplay front. not only that, it's pretty good. (Although the gradual diminishing of Sony's PS2 online plans over that console's life will always have us taking their goals in this department with a grain of salt.)

PS3 is slated to have an actual online community ready to back it up on day one, complete with friend tracking, message services, and a central hub for everything. If it sounds like xbox Live, it should. Sony has been folloowing M$'s moves, and, well, plans to copy most of them, according to our sources. "They [Sony CEA] have a whole division that was put in place after the Network Adaptor was released for PS2 that bascially dropped focus on PS2 and moved to planning the PS3," says one designer working on an online PS3 title. "They knew that early that they were not going to compete during the current gen."

Quote:
Ramping up for an early release?
There's been a lot of talk about Sony's E3 2005 proclamation that PS3 would ship in the spring of 2006. A lot. Would it be in Japan only, or were they talking about the U.S. too? Questioned further on the topic, Sony execs have since stuck to their guns, saying that the system would be available worldwide before next summer. Is that even posssible?

Yes. However, there's the question of launch games and system price. (Ok, here it goes into some things about what Ken Kutaragi said (and a few other things) about the pricing, but we all already know about that so I wont' post it)

PS3 will have a limited playable presence at TGS 2005. Sony has told PSm to expect a significant presence for the system at January's CES in Las Vegas. If a March launch does occur, it owuld be accompanied by only a couple of first-party titles, another two to three from EA, and one title at most from their other thrid parties. Madden NFL football developer Tiburon has had PS3 dev hardware longer than almost any other U.S. developer. Rockstar North has had stable kits since at least August 2005.

There's a lot of talk among the PS3 developer community about the importance of being firt-to-market, or at least not letting M$ get too much of an installed base before PS3 ships. The general feeling is that Sony considers xbox 360 to be a possible contender in this generation, so they're not going to just rest on their laurels. In fact, developers report that Sony Japan is taking a much more hands-on role in the U.S. luanch of PS3 than it did with PS2 or PSP. Shades of the PS2 luanch, there.

Quote:
GTA 4: Rebuilt from the Ground Up

The next GTA game is going to look really good. Actually, maybe that should be feel really good. It's a no-brainer that on the most powerful games console yet, one of our favorite series will have better graphics. But, base on developer Rockstar North's technical research, GTA4 will be more about immersion than just mere eye candy.

Rockstar North is creating a specialized game engine for PS3 that will bring GTA 4 to life to a degree that the PS2 games could only hint at. Speciafially, they're going to be using the high data transfer bandwidth of the Cell CPU, RSX GPU, and Blu-ray Disc to use several streams of game info simultaneously. The game's city- unfortunately yet to be even hinted at- will still be free roaming and seamless, but broken down into smaller, more deatailed areas at the engine level, into which the game designers are going to eb able to pour more textures, more oject variety, and tons of details (such as discareded soda cans with their own physics), just for starters. The goal is a city that's less repetitive and where everything - and everyone- looks and acts mroe like they would in the real world on every level.

MGS 4 Becomes a War Zone

One source has described the game to PSM as "a cross between Rambo and Black Hawk Down," with Solid Snake plunged into the middle of a high-intesntiy urban war zone where artillery is taking out cover all aroudn him and AI controlled "sidekicks" fight alongside him as if they were actual human-controlled characters. The new 3D camera will paly a big role in surviving the fight quarters and constantly changing cover. (Shadowofomioc: DRRRRRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOLLLLLLL)

Kojima has an update on teh game planned for TGS.

Now onto the new list of the gamelineup for the PS3...

Quote:
The PS3 Game Lineup So Far

Activision
Spider-Man 3

Bandai
Mobile Suit Gundam

EA
NFSU 3
Madden NFL 2007
Medal of Honor
NBA Live 2007
Fight Night Round 3
Def Jam 3
Tiger Woods PGA Tour 2007
New SSX
New Burnout

Majesco
The Darkness

Buena Vista Interactive
Pirates of the caribbean: dead man's chest

Capcom
Return of a "beloved fighting franchise" ( Super Street Fighter?)
New Ghouls N' Ghosts ( oh hell yes )
DMC 4
RE 5

Rockstar
GTA 4
Western-themed action game (likely Red Dead Revolver 2)

Sony
New Team ICO project ( !!! )
Genji 2
Warhawk
I-8
The Getaway 3
Killzone 3 ( first time its ever been actually 3 )
GT 5
New Hot Shots Golf
MotorStorm
Eyedentify
Heavenly Sword
Formula One 2007
New Wipeout ( OOOO YEAAAH )

Sony Online Entertainment
Marvel comics MMORPG (thought this was going to be exclusive to XB360?)
Untitled Fantasy MMORPG

Namco
Tekken 6
Ridge Racer 6

Eidos
Tomb raider Next-gen

Lucas Arts
Star Wars: Clone Wars
indiana Jones (launch with new movie)

Konami
MGS4
Suikoden V
Castlevania

Midway
UT 2007
Mortal Kombat
Stranglehold

Atair
Test Drive Unlimited

THQ
New WWE Project

Sega
Fifth Phantom Saga
Sonic The Hedgehog
Condemned: Criminal Origans

Tecmo
Fatal Frame 4

Ubisoft
Prince of Persia 4
Killing Day

Koei
Ni-oh

Also in developemnt...
Dark Secotr, Dirty Harry, Battle Angel, Alita, Project Avalon, Endless Saga, Lair, Possession, Death Jr., Metronome, Psychopath, FF XIII, Alan Wake
I bolded everything I personally thought was especially worth noting. Including the games list. New Wipeout? New Team Ico project? New SSX? Oooo yeah.
bron

Ik leef in een fantastie wereld, ik wil niet dat het fake is :/

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 11-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook voor jou geldt: Stoppen met flamerige opmerkingen plaatsen. Je moet ondertussen wel weten dat dit niet de manier is om dingen af te handelen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Lees de PMs die ik jou gestuurd heb nog eens door. Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
slecht nieuws:

"The game we saw was running at 720p though without anti-aliasing turned on, so there were a few jaggies here and there. The overall graphics remained impressive, with detailed facial features and textures, though since Volition claimed the game to be around 50 percent complete players can be sure to expect further visual improvements and for the final product to be locked at 30 frames per second."

het ziet mooi uit, maar (nog geen?) 30fps?

misschien is dit de prijs die de xbox 360 moet betalen voor 720 progressive.

Achja, het ziet er tenminste mooi uit zullen we maar zeggen.

Btw, ik had ergens gelezen dat de xbox 360 gratis AA zou hebben?
Volgens mij hebben de developers de bon niet helemaal goed ingevuld, of ze moeten de gratis anti-aliasing nog ontvangen want het zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:53:
slecht nieuws:

"The game we saw was running at 720p though without anti-aliasing turned on, so there were a few jaggies here and there. The overall graphics remained impressive, with detailed facial features and textures, though since Volition claimed the game to be around 50 percent complete players can be sure to expect further visual improvements and for the final product to be locked at 30 frames per second."

het ziet mooi uit, maar (nog geen?) 30fps?

misschien is dit de prijs die de xbox 360 moet betalen voor 720 progressive.

Achja, het ziet er tenminste mooi uit zullen we maar zeggen.

Btw, ik had ergens gelezen dat de xbox 360 gratis AA zou hebben?
Volgens mij hebben de developers de bon niet helemaal goed ingevuld, of ze moeten de gratis anti-aliasing nog ontvangen want het zit er niet in.
Het is niet zo gek dat een spel dat nog maar 50% af niet op de uiteindelijke framerate draait. Het optimaliseren van een spel komt vaak pas later in het development process, je zorgt eerst ervoor dat iets werkt, dan ga je er pas voor zorgen dat het efficient werkt. Dat dit spel dat voorlopig nog lang niet af is geen AA gebruikt zegt verder helemaal niets over AA op de Xbox 360.

Dat valt me verder wel op aan jouw posts, je pakt steeds een heel klein minpuntje van de niet-Sony consoles en handhelds en blaast dat vervolgens buiten proporties op. Alle drie consoles en beide handhelds hebben hun plus- en minpunten en ze zullen allemaal erg leuke spellen krijgen. Als je een console niet wil kopen/niet leuk vind, dan ga je gewoon de games spelen die je wel leuk vind in plaats van het verdoen van je tijd met andere consoles proberen af te kraken.

[ Voor 3% gewijzigd door MetroidPrime op 11-09-2005 18:25 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Ik breng een feit aan het licht dat de anti-aliasing die gratis gedaan zou worden door een buffer edram chip of whatever, waarvan ze op de frontpage zeiden dat die chip gewoon er, nadat het beeld berekend was en alles, alvorens het naar de tv gestuurd, er op hele hoge kwaliteit anti-aliasing op toegepast zou worden.

Het werd omschreven als een functie die door de hardware gedaan wordt, en het zou geen enkele performance verlies tot gevolg hebben.

Dat blijkt dus niet waar te zijn, als het geen verschil maakt, dan zouden ze het altijd aan hebben staan.

De PS3 heeft (zoals altijd) aliasing problemen. In de realtime FF VII demo werd dit getoond. Dit is een feit, down het filmpje als je me niet geloofd.

Is dit een ramp?

nee, maar sony heeft tenminste niet gedaan alsof alle games anti-aliasing hebben door een 10 MB buffer en wat al dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:46:
Dat blijkt dus niet waar te zijn, als het geen verschil maakt, dan zouden ze het altijd aan hebben staan.
Hoe weet jij dat het niet waar is? Misschien hebben de programmeurs om besloten geen AA toe te voegen totdat ze weten dat de rendering engine van het spel verder goed werkt. Misschien draaide deze versie van het spel alleen op een non-final devkit waar de AA-functionaliteit nog niet goed werkt(het meest waarschijnlijke omdat de eerste final devkits pas onlangs geleverd zijn). Jij kunt niet weten wat de reden van het ontbreken van AA in de huidige versie van dat spel is, toch roep je dat dit bewijs is dat Microsoft liegt. Je kunt dit "feiten aan het licht brengen" noemen of wat je maar wilt, maar het blijft zoveel mogelijk kleine dingen zoeken alleen maar om één van de "andere" consoles zo vaak mogelijk af te kunnen kraken.

Mocht het blijken dat een tijd na de release van de Xbox 360 bijna geen spellen van AA gebruik maken, dan zou je eventueel pas kunnen zeggen dat wat Microsoft zegt niet waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens ati zou de xenos wel degelijk ''kostenloos'' (lees: nog geen 1fps verschil) aa moeten kunnen draaien. Lees anders het artikel op beyond3d maar eens over de xenos. Die gasten weten er meer van dan jij elia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Faust schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:46:

Dat blijkt dus niet waar te zijn, .
Nogmaals ELiA, dit is een gevoelig topic. Hou daar svp dan eens rekening mee door beweringen op zijn minst te onderbouwen met bronnen oid.

Dus zoals hier in de quote: waaruit blijkt dat dan? Op deze manier is het ook voor de overige GoT'ers moeilijk discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ohjah, KiIllzone draaid nu wel real time he _/-\o_
http://www.gamegeeknews.com/?p=181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
"roddel topic".

Welk gedeelte hiervan begrijp ik niet?

;)

Microsoft heeft gezegd dat alle games in 720p en AA draaien.

Ten tijde van de xbox1 las ik in de power unlimited dat developers een contract moesten afsluiten waarin stond dat er nooit en te nimmer fmv gebruikt mocht worden in een game, zodat iedereen de kracht van de xbox kon zien.

Zelfs hoe tijdens het starten van een spel de naam van de deloper in beeld komt, is bijna altijd FMV, dus ik ben nogal sceptisch met de claims van microsoft.

edit: mooi dat killzone nu realtime is, maar 30 fps ??
Ik hoop dat de PS3 tot meer in staat is.

[ Voor 11% gewijzigd door Faust op 11-09-2005 22:15 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.