auchDaaaaf schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:20:
Chaintech stopt met moederborden, zie frontpage.
De kans dat we de Chaintech S1695-2 nog te zien krijgen is daarmee vrijwel verkeken, en van Abit verwacht ik ook geen risicovolle (d.w.z. andere chipsets dan Nforce of Intel) moederborden meer.
edit:
op het ocworkbench forum zegt WetWilly @ 08 September, 2005 11:39 AM
So, does the news about Chaintech mean this board is dead or will it be one of the last boards out the door?
edit:op het ocworkbench forum zegt Bluetooth @ 08 September, 2005 12:17 PM
I think they're shifting focus. That does not mean they will stop making boards.
wept too soon
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 00:42 ]
Dat is een boot nadat de PC uit stond. Een 'warm' boot is een reboot.Revadak schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:45:
Ik weet niet wat ze daar bedoelen met 'cold boot'.
hier de link naar de site
http://www.chaintech.com.tw/tw/eng/
http://www.chaintech.com....remaining/remaining-E.htm
Ow chaintech gaat helemaal niet stoppen.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
ik ben niet echt van plan te gaan overclocken oid.
Wel wil ik even laten weten dat mijn bijn 2 x 1 gb PQI (cas 2.5) 400 Mhz geheugen goed stabiel loopt om dit mobo''tje, veel beter dan op mijn asrock K8S8X (socket 754)
wat mij wel opvalt is dat mijn videokaart opeens 10 graden warmer wordt

Hij is nu zonder ook maar iets spannends te doen 61graden, dit was eerst wel 10 graden lager.
volgens mij veranderd die niet veel tijdens het spelen van bv BF2 (demo) dus vooralsnog geen reden om me zorgen te maken
[ Voor 44% gewijzigd door nexhil op 12-09-2005 07:45 ]
Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB
nouja of het door het moederbord komt weet ik niet, het lijkt me ook stug hoor, maar het was wel iets wat me direct opviel... vooralsnog geen probs met games net een uur de demo van BF2 gedraait en de GPU kwam op 71C toch wel hoog... maar zolang het draait trek ik me er niets van aanfarmacop schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:33:
@nexhil: je VGA wordt ineens 10 graden warmer nu je hem gebruikt in combinatie met een ander moederbord ? Ik trek het niet in twijfel, maar vind het wel een beetje vaag... Is de airflow in de kast zodanig aangetast dat je VGA enorm begint op te warmen ?
Verwijderd
http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/bios/939DM21.21.zip
Veranderingen : CnQ lower voltage to 1.1v.
De topic over deze bios: http://www.ocworkbench.co...b.php?/topic/30/4915.html
Daar heeft zeker iemand wat aan, bdeankt! Bij mij werkt het nu ook helemaal ok.gizmokat schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:45:
Ik heb sinds een paar dagen ook dit bordje met een ahtlon 64 3200+ bevalt me goed, ik had eerst wel last van cold boots, elke keer als ik ging opstarten kreeg ik een booterror, kan geen proper bootdevice vinden, resette ik de boel en het starte wel op, ik heb het probleem gevonden ik heb de sata 2 controller op enabeld gezet, al is daar niets op aangesloten, nu geen last meer van colt boots, misschien heeft iemand hier iets aan
Ik had hetzelfde probleem met m'n 64 3000+. Ik vond het maar overbodig om die sata 2 aan te zetten, maar ok, als het dit probleem voorkomt.
Ik wil begin volgend jaar deze kaart vervangen door iets anders ( PCI-E of AGP ), maar dan moet ik ook gelijk mijn Voeding vervangen dus dat loopt dan aardig in de kosten.
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
Als die er niet erin kan dan merk je het vanzelf. Me radeon 8500 64 DDR past er wel in en zoveel genaraties ouder is die g-force 4 niet.
[ Voor 51% gewijzigd door Robin4 op 14-09-2005 20:21 ]
Dat is mooi, dan ga ik morgen upgrade spulletjes bestellen !Coolmaster schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:19:
ja die geforce kan erin als die 2 uitsparingen heeft in het agp slot (van de kaart) dus 4x.
Als die er niet erin kan dan merk je het vanzelf. Me radeon 8500 64 DDR past er wel in en zoveel genaraties ouder is die g-force 4 niet.
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
gisteren even gechecked en het ligt volgens mij aan de cooling van mijn xfx... zit wat losser dan normaal volgens mijnexhil schreef op maandag 12 september 2005 @ 21:45:
[...]
nouja of het door het moederbord komt weet ik niet, het lijkt me ook stug hoor, maar het was wel iets wat me direct opviel... vooralsnog geen probs met games net een uur de demo van BF2 gedraait en de GPU kwam op 71C toch wel hoog... maar zolang het draait trek ik me er niets van aan
verder geen problemen gehad met het moederbord, tot nu echt heeeeeeel erg tevreden.
vanaf zaterdag heb ik weer internet, dan kan ik weer even hardcore testen met gamen en benchmarks
[ Voor 15% gewijzigd door nexhil op 15-09-2005 15:57 ]
http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=165&code=005009Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 09:39:
FF een vraagje kan de zallman CNPS 9500 op dit bordje?
http://www.zalman.co.kr/product/cooler/9500_LED_754_eng.html
Staat er nog niet bij
[ Voor 16% gewijzigd door nexhil op 16-09-2005 13:16 ]
http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/bios/betabios.htm
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Vraagje: Cool & Quiet werkt maar half... Cool blijft 'ie iig zeker wel (hij klokt netjes naar beneden enzo) maar Quiet niet echt... Hij doet helemaal niets met de ventilator? Die blijft gewoon op max draaien... Mis ik iets of kan dit bord dat niet?
Hier stond een dode link.
Volgens mijn heeft dit bord geen Quiet, heb je geen fan met sensor?strandbal schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 23:02:
Ik heb het bordje nu ook draaien, op Windows XP x64 met een Athlon64 3200+Heerlijk bordje, alles ging in een keer goed, en de 64-bits drivers die Asrock meelevert werken gewoon prima. SATA-II poort staat op IDE mode (neem aan dat dat geen performance kost?) en hoefde geen drivers op te geven
Vraagje: Cool & Quiet werkt maar half... Cool blijft 'ie iig zeker wel (hij klokt netjes naar beneden enzo) maar Quiet niet echt... Hij doet helemaal niets met de ventilator? Die blijft gewoon op max draaien... Mis ik iets of kan dit bord dat niet?
Non taken
Verwijderd
een geforce 5200 passief gekoeld
512 mb ddr 400 geheugen 2 x 256 mb
msi ms 7027 mobo (met kt 600 chipset)
ik dacht ook aan die asrock
Asrock 939Dual-SATA2, M1695...........................................€ 61
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512 kb)...........€ 115,-
Zalman CNPS7700-Cu (Socket 478/754/775/939)..................€ 32,50
totaal met versend kosten : 224.35
lijkt mij mooi en dan kan ik later naar pci-e overstappen
kan ik mijn geheugen bewaren
EDIT: ik kan dan ook mijn cpu-mobo verkopen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2005 10:24 ]
Nee, die dacht ik niet nodig te hebben vanwege Cool 'n QuietVolgens mijn heeft dit bord geen Quiet, heb je geen fan met sensor?
Even een vraagje: Is er enig verschil in het instellen van de SATA-II controller op IDE of SATA mode, behalve dan dat je voor SATA mode een extra driver nodig hebt? Hij staat hier nu op IDE, maar mis ik nu dingen als NCQ ofzo? De handleiding is hier erg summier in, en ik kan er niet echt iets over vinden...
[ Voor 42% gewijzigd door strandbal op 17-09-2005 13:27 ]
Er is speciaal een Asrock sata2 overclock topic voor, daar kun je goed zien wat het bord allemaal kan.Verwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 14:25:
en hoe goed kan ik een amd 3000+ 64 bits overclocken op dit mobo (asrock dual sata 2)
hier de link
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066196
Nou zit ik nog met 1 vraag:
Aangezien mijn budget momenteel redelijk beperkt is
Wat voor voedingen gebruiken jullie met de X2 en zou ik aan die 350W voldoende hebben?
Ik heb ook een X2 3800+ met 2x 512 MB PC3200 geheugen. Check deze Dual Core getest met TMPGEnc benchmark, not impressed]topic , je ziet dat de Athlon X2 snel is, maar niet de allersnelste. Maar goed, je zou eigenlijk ook andere software progjes moeten testen zoals adobe premier 1.5 (ondersteunt dual core).DapperDen schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:27:
Na het lezen van dit topic en een aantal reviews sta ik op het punt om de knoop door te hakken en het ASRock bordje aan te schaffen, in combinatie met 2x 512 MB PC3200 geheugen en een Athlon64 X2 3800+, omdat ik veel videobewerking doe en hoop flink voordeel te hebben van die dual core
Ik denk dat je het wel zult redden. Mijn systeem heeft een 400 watt voeding (vrij stille met temp afh koeling en wat andere frutsels) en ik heb een x2 3800+ @ 2.4 ghz draaien (en Ati 9800se@pro).Nou zit ik nog met 1 vraag:
Aangezien mijn budget momenteel redelijk beperkt iszou ik al mijn andere onderdelen willen meenemen, waaronder mijn vrijwel nieuwe 350W Enermax voeding. Ik heb verder een DVD-ROM en een DVD±RW drive, 2 harde schijven (80 en 120 GB, PATA) en een Radeon 9600 Pro (niet echt een grootverbruiker dacht ik).
Wat voor voedingen gebruiken jullie met de X2 en zou ik aan die 350W voldoende hebben?
Heb 3 harde schijven en 1 DVD+RW drive. Ik heb aan mijn stekkerdoos een Voltcraft Energy Check 3000 hangen. Aam deze stekkerdoos zit tevens mijn 19 inch VisionMaster 454 CRT en 17 inch Visionmaster 404 CRT monitor. +JVC versterker 5.1 RX-884R + de nodige voedingen voor USB hubje, switch etc etc. De Energy Check zegt dat er nu totaal 415 Watt wordt getrokken idle en @ load 460 watt (cool and quit was uitgeschakeld). Zonder de 17 inch (alleen met 19 inch) trekt hij 330 watt en zonder de 19 inch 310 watt. Zonder beide monitoren trekt hij 230 watt. Dus tel eens 45 watt voor de load op, dan zit je op 275 watt. Maar ik heb de boel wel overgeklokt, dus als je niet overklokt zal het nog lager zitten.
Ik heb het gelezen. Ik gebruik zelf ook regelmatig TMPGEnc dus zeer relevant, echter momenteel moet ik het doen met een Athlon Thunderbird @1400 MHz met wat PC133 SDRAMRed devil schreef op zondag 18 september 2005 @ 16:53:
Ik heb ook een X2 3800+ met 2x 512 MB PC3200 geheugen. Check deze Dual Core getest met TMPGEnc benchmark, not impressed]topic , je ziet dat de Athlon X2 snel is, maar niet de allersnelste. Maar goed, je zou eigenlijk ook andere software progjes moeten testen zoals adobe premier 1.5 (ondersteunt dual core).

Daarnaast hoop ik er stiekem op dat er in de nabije toekomst door meer programma's ondersteuning zal worden gegeven voor 2 cores. Overigens vind ik die genoemde factor 1,44 die een dual core nu sneller is nog wel meevallen, hoewel je natuurlijk hoopt en verwacht dat het een factor 2 is.
Gelukkig zie ik dat mijn voeding het dus waarschijnlijk wel zal redden. De beslissing wordt gemakkelijker en komt nu wel dichtbij
Edit: Besteld
dimm -> http://www.ocworkbench.co...-SATA2/vdimmmodguide1.htm
Vcore -> http://www.ocworkbench.co...-sata2/vcoremodguide1.htm
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Vreemd was dat hij mijn Corsair ValueSelect PC3200 geheugen op PC2700 had gezet (auto setting) maar dat heb ik al gewijzigd.
De ATA133 kabel naar mijn DVD drives is te kort omdat (zoals ik al her en der gelezen had) die 2 PATA aansluitingen zo verrekte ver onderin zitten
En ik heb toch maar een gewone miditower. Nou ja, morgen maar ff proberen een langere te scoren.
Ik weet trouwens dat dat overkill is voor optische drives, maar een langere ATA33/66 kabel heb ik ook niet meer liggen.
Nu nog ff zorgen dat Everest niet meer aangeeft dat AGP is gedeactiveerd (ben nl. vergeten de AGP drivers van de ASRock CD te installeren

[ Voor 9% gewijzigd door DapperDen op 23-09-2005 00:40 ]
Heb al de BIOS geflashed (zit 1.20 in nu), de beide SATAII drivers geprobeerd, geheugen getest, enz... Rare is dat als 'ie doorgestart is, is 'ie super stabiel?
Meer mensen die dit bord gebruiken icm XP x64?
Heb je hem oc of loopt alles standaard?strandbal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 08:14:
Ik heb een opstartprobleempje met het bord icm Windows XP x64. Soms na het XP logo (als 'ie over moet op een andere resolutie voor het inlogscherm) dan hangt 'ie met een zwart scherm en de IDE led aan, of met een blauwscherm (verschillend). Soms start 'ie dan wel door maar hangt 'ie zichzelf op vlak na het inloggen :-\
Heb al de BIOS geflashed (zit 1.20 in nu), de beide SATAII drivers geprobeerd, geheugen getest, enz... Rare is dat als 'ie doorgestart is, is 'ie super stabiel?
Meer mensen die dit bord gebruiken icm XP x64?
als ik me niet vergis is xp x64 is nog beta, maar ik kan het verkeerd hebben.strandbal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:22:
Alles loopt standaard, ik OC niet. Hij lijkt 't alleen te doen bij cold boots, ik kan 'm opnieuw opstarten wat ik wil...
mischien dat er toch nog een bugje inzit.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
En ik draai de laatste drivers ja, voor onboard LAN, geluid, VGA en CPU zijn ze WHQL'ed, alleen voor de SATA-II controller zijn ze unsigned (beide versies). Die verdenk ik daarom ook een beetje...
Ik kan die controller wel even op IDE mode zetten... Testen duurt alleen lang, omdat 't probleem niet altijd opduikt.
Verwijderd
Wel even zorgen dat je de ASrock AGP drivers eerst installeerd voor je videokaart drivers ander kan je daar problemen mee krijgen.DapperDen schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:34:
Nou, ik heb hem!! Ben nog bezig met installatie maar tot nu toe ziet het er goed uit.
Vreemd was dat hij mijn Corsair ValueSelect PC3200 geheugen op PC2700 had gezet (auto setting) maar dat heb ik al gewijzigd.
De ATA133 kabel naar mijn DVD drives is te kort omdat (zoals ik al her en der gelezen had) die 2 PATA aansluitingen zo verrekte ver onderin zitten![]()
En ik heb toch maar een gewone miditower. Nou ja, morgen maar ff proberen een langere te scoren.
Ik weet trouwens dat dat overkill is voor optische drives, maar een langere ATA33/66 kabel heb ik ook niet meer liggen.
Nu nog ff zorgen dat Everest niet meer aangeeft dat AGP is gedeactiveerd (ben nl. vergeten de AGP drivers van de ASRock CD te installeren)
Wat voor een geheugen heb je al je bh-5 of ch-5 hebt dan kan het zijn dat er een conflict is met je geheugenstrandbal schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 13:25:
XP x64 is allang final hoor![]()
En ik draai de laatste drivers ja, voor onboard LAN, geluid, VGA en CPU zijn ze WHQL'ed, alleen voor de SATA-II controller zijn ze unsigned (beide versies). Die verdenk ik daarom ook een beetje...
Ik kan die controller wel even op IDE mode zetten... Testen duurt alleen lang, omdat 't probleem niet altijd opduikt.
"Auto" zette m'n ram trouwens op CL2,5 DDR333

Kun je in die Asrock Dual-SATA2 tijdelijk DDR333 raggen en met een AMD64 draaien?
(maakt niet uit hoe het draait - als het maar draait.. dat geeft nameljik 1 maand extra tijd voor meer salaris voor 2x1GB DDR400
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
bekend probleem had ik ookAxeman schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:18:
Ik had precies hetzelfde, 333 Mhz met m'n Kingston Valueram 2x512 op m'n Asrock default, moest met de hand naar 400 Mhz.
(btw thx, ik had het zelf nog niet ontdekt voordat jullie erover begonnen
Ai.. werk dat nietBiG-GuY schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:32:
kan iemand bevestigen dat de Quiet functie niet werkt? want dat vind ik nou net een mooie optie bij AMD64want cool blijft die wel
of zal dat in de firmware geupdate kunnen worden?

Op ocworkbench hebben ze 't erover dat de hardware het wel ondersteunt, er moet dus software (BIOS) support voor komen. Of die komt of niet is een tweede.BiG-GuY schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:32:
kan iemand bevestigen dat de Quiet functie niet werkt? want dat vind ik nou net een mooie optie bij AMD64want cool blijft die wel
of zal dat in de firmware geupdate kunnen worden?
Ik zit nog steeds met mijn cold boot probleem, ook de AGP op 4X en Fastwrites uit hebben niet geholpen... Geheugen komt ook door alle tests heen. Heb de SATAII controller nu uitstaan en de HD op de SATA controller aangesloten. Eens kijken of het nu wel werkt. Hij hangt tijdens het booten echt op de raarste plaatsen...
[ Voor 30% gewijzigd door strandbal op 24-09-2005 13:10 ]
Verwijderd
Dat is de coldboot die je beschrijft.Revadak schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:45:
[...]
Ik weet niet wat ze daar bedoelen met 'cold boot'. Ik heb wel een boot probleem met dit mb. 1 op de 2 keer dat ik de pc aanzet krijg ik na het bios scherm e.d. (in elk geval vlak voordat het windows logo moet verschijnen) een fout melding. Iets in de strekking van harddisk not bootable, of wrong bootdisc.... Na een ctrl-alt-del boot de pc gewoon op. Dus is niet een erg groot probleem maar af en toe irritant.
Ik heb hetzelfde probleem, met bios 1.20 erop.
Echter, hoeveel centimeter steekt de koeler Zalman CNPS7700-Cu over de rand van het moederbord Asrock 939Dual-SATA2?
Dit is ook handig om te weten, ivm met de verschillende cases van mensen. Bij mij bijvoorbeeld (AOpen 600B pricewatch: AOpen H600B (ATX, 350W, Zwart)) heb ik niet echt veel ruimte meer.
thanks
Specs:
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon64 3500+ Venice (S939)
Corsair 512MB DDR400 (1x 512)
Club3D Radeon 9600Pro 128MB
+- 3USB-Ports in gebruik
DVD-RW
2 HD (80GB en.... 4GB
Als er nog wat bij moet aub zeggen
Arjan
[ Voor 5% gewijzigd door Arjan90 op 24-09-2005 14:10 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik heb de videokaartdrivers daarna sowieso opnieuw geinstalleerd. Ik heb een verse installatie van XP met SP2 gedaan en die had vanzelf al een driver geinstalleerd voor mijn Radeon 9600.Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 14:53:
[...]
Wel even zorgen dat je de ASrock AGP drivers eerst installeerd voor je videokaart drivers ander kan je daar problemen mee krijgen.
Ik meen ook ergens gezien te hebben tijdens de installatie van die AGP driver dat dat installatieprogramma meldde dat het beter was om daarna opnieuw de videokaart driver te installeren.
Overigens werkt het als een zonnetje hier.
ik vrees dat het niet genoeg is. Om wat voor merk gaat het?Sp!tF!re schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:08:
Hey, ik ben dus nieuw op dit forumEn ik had een vraagje, ik heb momenteel 300W en vroeg mij af of dat genoeg is... (specs zijn als ik heb upgegrade)
Specs:
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon64 3500+ Venice (S939)
Corsair 512MB DDR400 (1x 512)
Club3D Radeon 9600Pro 128MB
+- 3USB-Ports in gebruik
DVD-RW
2 HD (80GB en.... 4GB)
Als er nog wat bij moet aub zeggen![]()
Arjan
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Ik heb er momenteel een AMD Athlon XP 2800+ in zitten met 512MB (2x 256MB) en een Shuttle moederbord (met een VIA chipset). Voor de rest is het gewoon hetzelfde...
Arjan
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Alvast bedankt en al bedankt voor de moeite,
Arjan
Alvast bedankt,
Arjan

Het lijkt als je het zo ziet op Maxpower... Misschien kunnen jullie er nog wat uithalen
Alvast bedankt,
Arjan
Je zal denk veel moeite krijgen om die specificaties te laten draaien op die voeding, denk ik.
Sowieso is 300 watt tegenwoordig weinig.
Allemaal hartstikke bedankt
Sp!tF!re
ik heb al redelijk wat maxpower voedingen voorbij zien komen, dood of instabiel.... probeer in voeding te investeren die iets meer kost dan 2 tientjes.... heb zelf een fortron 400watt voeding, Er loopt ook een groot voedingen topic ergens....Sp!tF!re schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:01:
OK, ik heb de kast uit het bureau gehaald, bij de voeding gekeken EN... ik kreeg noppes... Misschien dat jullie hier het merk van zouden weten:
[afbeelding]
Het lijkt als je het zo ziet op Maxpower... Misschien kunnen jullie er nog wat uithalen![]()
Alvast bedankt,
Arjan
volgens mij moet je wel een coolermaster 380 watt kunnen krijgen voor ongeveer 40 euro.....
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
http://www.ocworkbench.co...b.php?/topic/30/5025.html
alleen hoe hebben ze een 940 in een 939 gekregen
Wat denk je van het M2 slot wat er op zit, via een verloopbordje kan je er een 940 op kwijt hoor ! Dat is nu een van de mooie dingen van dat boardhackjedi schreef op zondag 25 september 2005 @ 20:50:
dat moederbord van mij blijft me verbazen:
http://www.ocworkbench.co...b.php?/topic/30/5025.html
alleen hoe hebben ze een 940 in een 939 gekregen
M2 socket is iets anders dan socket 940 hoor.Axeman schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:38:
[...]
Wat denk je van het M2 slot wat er op zit, via een verloopbordje kan je er een 940 op kwijt hoor ! Dat is nu een van de mooie dingen van dat board
Ik had begrepen dat je via dat slot wat er extra op zit een 940 er op kon proppen via een verloop bordjemad_max234 schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:27:
[...]
M2 socket is iets anders dan socket 940 hoor.
[ Voor 14% gewijzigd door Axeman412 op 26-09-2005 09:03 ]
M2 is de naam voor een nieuwe socket die AMD volgend jaar introduceert en die (volgens mij) ook DDR2 of DDR3 ondersteuning moet bieden.Axeman schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:56:
Ik had begrepen dat je via dat slot wat er extra op zit een 940 er op kon proppen via een verloop bordjeen dat het bordje een M2CPU convertor boardje heet, mijn conclusie, die poort heet M2.
Verwijderd
Asrock 939Dual-SATA2, M1695 (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Chieftec GPS-400AA-101A, 400W (ATX12V 2.0)
AMD Athlon 64 3200+ (S939, 2,0GHz, 512KB)
aan te gaan schaffen.
Zou de 400 watt wel genoeg zijn?! voor een toekomstige high end videokaart, de proccesor word niet geoced ivm hitte ervaringen.. De videokaart eventueel wel mocht ik niet tevreden zijn met ingame performances.
Voorlopig ga ik het draaien op pc2700 512mb ram + een ati radeon 9500
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 14:09 ]
Hoeveel pagina's mogen we hier eigenlijk vol praten? Misschien wordt het binnen kort eens tijd voor deel 2
Het gemaakte punt over de nu niet ondersteunde cool en quiet van het ASRock moederbord vind ik van wezenlijk belang. Het argument dat het moederbord met de passief gekoelde chipset extra geschikt is voor een stille home theater pc gaat dan niet op. Het budget argument blijft natuurlijk wel geldig. Ik zou graag zien dat ze dit fixten zodat het een jack of all traits moederbord is (d.w.z. van alle markten thuis).
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 14:13 ]
Tussen de vijf en tien pagina's (500 - 1000 posts).Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:10:
offtopic:
Hoeveel pagina's mogen we hier eigenlijk vol praten? Misschien wordt het binnen kort eens tijd voor deel 2
De discussie zou inderdaad wel veelzijdiger worden indien meer moederbordbakkers deze chipset gaan gebruiken.
Heeft hier iemand het Asrock bord draaiend onder Windows XP x64 icm de SATAII controller?
M'n freezes zijn namelijk compleet WEG nu m'n SATAII schijf aan de gewone SATA controller hangt en de JMicron controller in de BIOS uit staat...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
[ Voor 19% gewijzigd door Piggen op 27-09-2005 09:18 ]
de voeding doet het op andere moederbordjes wel, en het moederbord doet het ook met een andere power suply.
ik had een franse gast gevonden waarbij het ook niet werkte...? ik kan nog wel proberen mijn bios op te daten.... ik weet niet of dat zin heeft?
" tu devrais aller te coucher ... et arreter de boire
autre question mais je t en pries ne reponds pas c est gentil :
j'ai un prob avec l'alim du sonata 2
elle fonctionne pas avec mon asrock (uli 1695)chipset 939 dual sata II bien que les ventilos tournent le power s'allume mais ne peut s'eteindre tester avec plusieurs CG et ddram ...
config: asrock 939 dual sataII + amd 64 3500 venice +1go ddr + 7800gtx + raptor
LE PROB c'est que mon ancienne alim heden 350 W fait tourner le tout nikel ....
mais en revanche elle fait tourner (l'alim du sonata 2) deux autres configs de base :
-kt600 msi + xp2500+@3200+(barton)+ 512 ddr 3200 + 9500 pro + hdd
-kt133A msi + xp 1500 + 512 sdram pc 133 + gef 4200 ti 128mo + hdd
avez vous une idée ??? merci"
edit;
mailtje gestuurd naar Antec, en naar ASrock..., ben benieuwd of ze iets weten
[ Voor 54% gewijzigd door Flappiewappie op 28-09-2005 22:29 ]
Hier staat wat
De asrock is 20 pins, jouw vrij nieuwe voeding wellicht 24 pins?
Verder zelf nog geen praktijk ervaring mee. Zit nog met een "ouderwetse" 20-pins Zalman 400W (die dus zeker geen probleem heeft met m'n dit weekend aan te schaffen 3200 venice/939dual-sata2 combi
miss toch maar andere voeding kopen?
Hier staat wat
Heel soms valt het voor, dat sommige moederborden in combinatie met sommige voedingen niet werken hoewel er niets mis is met de voeding, noch het moederbord. Ook zou de voeding met een dikke marge het systeem moeten kunnen trekken.
Wat is dan de oorzaak van het probleem?
De oorzaak van het probleem is dan te wijten aan een compatibiliteitsprobleem tussen het moederbord en de voeding met betrekking tot de 'Turn-on delay' van de voeding.
Wanneer voedingen niet ingeschakeld zijn, leveren ze toch een bepaald voltage op sommige van de voltlijnen (hier kan echter geen hoog vermogen uitgetrokken worden zolang de voeding niet aangeschakeld wordt), dit is nodig om bijvoorbeeld een signaal naar het moederbord te geven dat het moederbord op zich weer nodig heeft om het "schakel jezelf nu aan"-signaal te kunnen teruggeven aan de voeding wanneer de gebruiker de powerknop van de pc induwt. Zolang de voeding niet aangeschakeld wordt, kunnen deze voltages onstabiel zijn en nogal fel afwijken. Wanneer de voeding aangeschakeld wordt, heeft hij enige tijd nodig om de voltages te kunnen stabiliseren. De tijd die hiervoor nodig is, noemt men de 'Turn-on delay'. Wanneer de voltages vervolgens stabiel zijn, geeft de voeding een 'POWER GOOD' signaal naar het moederbord waardoor het ganse opstartproces van de computer kan beginnen.
Sommige voedingen hebben een nogal afwijkende Turn-on delay, of sommige moederborden zij hierin nogal kieskeurig en veeleisend. Als je dan net een verkeerde combinatie hebt van moederbord en voeding, kan dit dus leiden tot compatibiliteitsproblemen waardoor je pc niet meer wil opstarten. Dit betekent dus dat er niets mis is met de voeding en niets mis met het moederbord. Ze werken gewoon nu eenmaal niet met elkaar.
Er is niet echt iets wat je kan doen om dit te verhelpen. De enige optie is dus gewoon een andere voeding voorzien voor dit moederbord. Met een beetje commerciële goodwill van de winkel waar je de voeding hebt gekocht kan je dit probleem misschien aan de verkoper uitleggen, en willen ze misschien de voeding onder bijkomende kosten omruilen voor een andere. Anders heb je pech...
houston we have a problem..,
zon stom probleem heeft me 2 dagen trekken en duwen gekost

edit; kan het niet zijn dat soms bij cold boot problemen hij hier ook een beetje mee "struggled"?
[ Voor 4% gewijzigd door Flappiewappie op 29-09-2005 09:26 ]
Hier staat wat
Volgens mij is er dan met minimaal een van de twee iets mis aangezien ze niet aan de ATX specs voldoen.Flappiewappie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:25:
Dit betekent dus dat er niets mis is met de voeding en niets mis met het moederbord. Ze werken gewoon nu eenmaal niet met elkaar.
Tenminste, ik neem aan dat de ATX specs compatibiliteit garanderen als hardware eraan voldoet.
Anders misschien iets voor in de startpost? Moeten we natuurlijk wel zeker weten of er meerdere mensen met dit probleem zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door TheHammer op 29-09-2005 12:27 ]
Ik neem aan dat je (toen je die andere voeding probeerde) de 1.20 bios geflasht hebt, met fix voor cold boot problemen (volgens Anandtech)?Flappiewappie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:25:
...
edit; kan het niet zijn dat soms bij cold boot problemen hij hier ook een beetje mee "struggled"?
[ Voor 11% gewijzigd door nOLoGIc op 29-09-2005 12:53 ]
Ik wacht nu op de RMA van de voeding uit mijn Sonata I-kast, die het een paar weken terug heeft begeven (met knal
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason
Zit namelijk een beetje te twijfelen !!
Heeft dit Asrock bordje nou eigenlijk betere OC mogelijkheden dan de asus a8v deluxe?
edit:
toch maar 't asrockbordje
[ Voor 20% gewijzigd door TheHammer op 29-09-2005 16:41 . Reden: keuze gemaakt ]
verder kreeg ik van ASrock dit mailtje terug;
Dear ASRock Customer,
Your question has been forwarded to ASRock Technical Support Center. We suggest you
to contact your dealer first for technical issue.
ASRock web site also offers FAQ and CPU support lists. Some similar questions or
solutions could be found there and our technical support engineers will keep
updating the FAQ each month.
For inquiry regarding repair/RMA service, please kindly ask your dealer first for
related service. Please remember to record the model name & product serial
number for future tracking.
Thanks for your email,
ASRock Technical Support Division
iig wel aardig
heb ik niet gedaannOLoGIc schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:31:
[...]
Ik neem aan dat je (toen je die andere voeding probeerde) de 1.20 bios geflasht hebt, met fix voor cold boot problemen (volgens Anandtech)?

[ Voor 19% gewijzigd door Flappiewappie op 29-09-2005 16:50 ]
Hier staat wat
Ik heb dit een keer meer gelezen ergens, het was hier op tweakers net volgens mij. en ik meen toen gelezen hebben dat het op telossen is met een verloop van 24 pins naar een 20 pins. Dit kwam omdat de layout van 24 pins stekker anders is dan een 20 pins.Flappiewappie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:30:
kan iemand mij vertellen waarom mijn "Specially designed low-noise SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply" (uit mijn sonata II) het niet doet mijn met Asrock939 duala sata2 moederbord?
de voeding doet het op andere moederbordjes wel, en het moederbord doet het ook met een andere power suply.
ik had een franse gast gevonden waarbij het ook niet werkte...? ik kan nog wel proberen mijn bios op te daten.... ik weet niet of dat zin heeft?
" tu devrais aller te coucher ... et arreter de boire
autre question mais je t en pries ne reponds pas c est gentil :
j'ai un prob avec l'alim du sonata 2
elle fonctionne pas avec mon asrock (uli 1695)chipset 939 dual sata II bien que les ventilos tournent le power s'allume mais ne peut s'eteindre tester avec plusieurs CG et ddram ...
config: asrock 939 dual sataII + amd 64 3500 venice +1go ddr + 7800gtx + raptor
LE PROB c'est que mon ancienne alim heden 350 W fait tourner le tout nikel ....
mais en revanche elle fait tourner (l'alim du sonata 2) deux autres configs de base :
-kt600 msi + xp2500+@3200+(barton)+ 512 ddr 3200 + 9500 pro + hdd
-kt133A msi + xp 1500 + 512 sdram pc 133 + gef 4200 ti 128mo + hdd
avez vous une idée ??? merci"
edit;
mailtje gestuurd naar Antec, en naar ASrock..., ben benieuwd of ze iets weten
misschien dat er hier een oplossing staat,
http://gathering.tweakers...24+pins+naar+20&where=GoT
nee, ik kan van mijn 24 pins connector een 20 pins maken door er een "blokje" af te klikken ( de rechtse 4 pinnetjes) het past verder nl wel perfect ("hardware matisch")JappieR schreef op donderdag 29 september 2005 @ 18:32:
[...]
Ik heb dit een keer meer gelezen ergens, het was hier op tweakers net volgens mij. en ik meen toen gelezen hebben dat het op telossen is met een verloop van 24 pins naar een 20 pins. Dit kwam omdat de layout van 24 pins stekker anders is dan een 20 pins.
misschien dat er hier een oplossing staat,
http://gathering.tweakers...24+pins+naar+20&where=GoT
het lijkt er dus op dat ik gewoon een andere voeding moet hebben
Hier staat wat
maar nu zit ik mn het volgende probleem, ik heb een single sata hdd, en die wil xp maar niet herkennen..., in de handleiding staat dat dat vanzelf moet gaan, gebeurt dit alleen als ik SP2 heb ofzo?
kzit nu al een week zonder fatsoenlijke pc, dramatisch
Hier staat wat
Of, als je het over de installatie van Windows hebt, heb je wel op F6 gedrukt tijdens de installatie om de SATA-drivers te kunnen installeren?
nou hij herkent hem niet in de bios, dus ook niet in xp ,MPmad schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:57:
Zit alles wel goed aangesloten, en zijn de drivers van de SATA-controller goed geinstalleerd?
Of, als je het over de installatie van Windows hebt, heb je wel op F6 gedrukt tijdens de installatie om de SATA-drivers te kunnen installeren?
nou heb ik deze schijf ook al eens in een shuttle geinstalleerd, en daar kon je hem ook niet vinden in de bios maar deed die het altijd wel.
en dat F6 gebeuren voor de sata staat in de handleiding dat dat NIET hoeft als je enkel 1 schijf installeerd... maar goed, als iemand mij de bestandjes kan vinden die op die floppy moeten graag, want met een usb floppy werkt die boot cd niet van asrock.
Hier staat wat
kabeltje zat niet aan de hdd
[ Voor 17% gewijzigd door Flappiewappie op 04-10-2005 18:36 ]
Hier staat wat
http://www.chaintech.com....ad/dl_SubCate.asp?DCSNo=4
De linkt werkt al, alleen infomatie ontbreekt nog, wat binnenkort bijgewerkt zal worden.
Ik kreeg dit antwoord:
Good morning,
Our S1695-2 will be available in the beginning Of November not before
unfortunatelly
If you have other questions do not hesitate to let us know
Best regards
CHAINTECH FRANCE
kun dan niet iets doen met de groene draad ,daar bv de on switch verbinden.Flappiewappie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 09:25:
[i]Turn-on delay verhaal
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Dit topic is gesloten.