ULi Athlon64 Socket939 TGI chipset: AGP & PCI-express

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 6.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik begin langzamerhand te twijfelen of ik dit bordje wel of niet zal nemen ivm ddr400 en er nu ook ddr2 is en die word niet ondersteund door de mobo.

Want ik wil toch een redelijke higend game pc bouwen, en de moederboard + geheugen moet toch weer 3 jaartjes meegaan dan.

hmhm tough decision :)
oeh 500e bericht :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2005 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-08 10:55
Sterker nog, de Athlon 64 ondersteunt geen DDR2, dus een A64 bord maken dat het native ondersteunt heeft op dit moment weinig zin.

Overigens heeft dit bord, voor zover mij bekend als enige, dus juist wél de mogelijkheid om via een insteekkaart toekomstige AMD-CPU's met DDR2 te plaatsen. Of dat zinvol is ten opzichte van het kopen van een nieuw mobo is overigens nog maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zo`n insteek kaart is wel leuk, maar of dat nou ook in de praktijk echt goed gaat werken vraag ik mij echter af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Is er eigenlijk al wat bekend over CNQ.. gaat dit board dat ondersteunen met een nieuwe BIOS?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
Heeft iemand ervaring met het Asrock mobo en de Thermalright XP-120 heatsink? Ben benieuwd of het allemaal past..

Ook heb ik begrepen dat je op dit Asrock mobo de heatsink niet direct kan bevestigen doordat er geen schroefgaten in het mobo zouden zitten en dat je hiervoor een backplate moet gebruiken (deze levert Zalman er standaard bij).. kan iemand dat verifieren? :)

Iemand het Asrock mobo icm een Tagan voeding gebruikt zonder problemen? Dan weet ik ook of die keuze veilig is.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:06

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik had 'm draaien met een Tagan 380W, dat ging prima. Was er nog een met 20-pins ATX aansluiting (wel 2x SATA). Handig dat het bordje een 20-pins aansluiting heeft :)

Is nu terug voor garantie trouwens, m'n opstartproblemen kreeg ik niet verholpen. Eens kijken hoe het afloopt :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

-ScuL- schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:58:
Is er eigenlijk al wat bekend over CNQ.. gaat dit board dat ondersteunen met een nieuwe BIOS?
met mijn 1.20 bios ondersteund ie het standaard ( hoef ik zelfs geen drivers te installen in xp volgens mij)

zijn er trouwens meer mensen met het probleem dat je lan verbindig niet doet alsof je kabel er niet inzit, en als je hem dan reboot hij het wel weer doet :?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Dus als je bak idle is heb je een zeer lage CPU temp? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:03
Ik draai de 1.10 bios en heb met de AMD driver CNQ volgens mij ook geactiveerd; met het dashboard tool van ati zie je duidelijk dat hij de CPU lager klokt (op 56%) maar ik merk nu eigelijk niet dat de fan ook langzamer gaat draaien :(

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het bord heeft alleen Cool, geen Quiet :P Fan control doet 'ie niet aan, snelheidsverlagingen wel, en voltageverlagingen (naar 1,1 volt) vanaf BIOS 1.21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Dat is wel jammer. Vraag me af of dat een beperking is van de ULi chipset of dat Asrock daarop heeft bezuiningd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
of dat het een bios kwestie is voor een toekomstige versie :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
Aesculapius schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 21:46:
of dat het een bios kwestie is voor een toekomstige versie :P ?
Dat zou nog de meest gunstige verklaring zijn ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
strandbal schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 19:57:
Het bord heeft alleen Cool, geen Quiet :P Fan control doet 'ie niet aan, snelheidsverlagingen wel, en voltageverlagingen (naar 1,1 volt) vanaf BIOS 1.21.
Dit kan je toch prima regelen via software met motherboad monitor of SpeedFan? Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Zijn er nog meer mensen behalve Strandbal die problemen hebben onder Windows x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilsown schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 22:09:
[...]

Dit kan je toch prima regelen via software met motherboad monitor of SpeedFan? Probleem opgelost.
Die software kan alleen de boel regelen als de hardware ondersteunt en dat schijnt op dit bordje niet zo te zijn. Wel jammer maar geen wereldramp, zo duur is een fancontroller niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01-2024
heb 't bordje gister in elkaar gezet icm

amd athlon 64 3200+ venice
zalman 7700 alcu
ati radeon x800xt
Hitachi 250 gb sata II
1 (2x512) gig twinmos dual channel ddr400

Heerlijk systeempje zo! Nu nog ff bios update toen en kijken tot hoever we kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi ..

Moet zeggen dat ik het ook allemaal vrij belovend vond, maar zit nu met een probleem waar ik echt geen kant meer mee uit kan. Any help would be appreciated ..

Woensdag heb ik 2 moederbordjes van Asrock gekocht (1 voor ouders, 1 voor mij) en voor ieder bordje een nieuwe processor: Athlon 64 3000+ en een Athlon 64 X2 3800+. Had geen nieuwe videokaart gekocht, want dacht (en denk nog steeds) dat m'n Geforce 5600FX voorlopig voldoet.
Vandaag ding in elkaar geduwd. Stekker erin .. koeler gaat draaien .. geen beeld .. geen geluid (ook geen piepje ofzo) .. niets .. :S

Ik nie snap nie .. Weet vrij zeker dat ik alle onderdelen op de goede plaats heb geklikt (hoeveel kan er misgaan??). Heb geen rare dingen gedaan. Voor de zekerheid het 2e moederbord ook geprobeerd, andere proc. geprobeerd .. no go .. Ook als ik 'm opstart zonder videokaart/geheugen gaat ie niet piepen.

Iemand enig idee?? Enige dat ik nog kon verzinnen was dat m'n 350watt voeding niet voldoende was, maar heb in eerdere posts al gelezen dat sommigen 'm daarmee wel aan de praat hebben gekregen

melle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor geheugen heb je, want daar zeg je niks over.

En wat ook handig is, is om de [FAQ]Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:38

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
iemand hier die dit mobo gebruikt met Kingston Value RAM PC3200 (CAS 3.0-3-3-8 @200Mhz)? want ik heb nu 2x 512MB van dit geheugen en met mn AMD XP 2400+ werkt het lekker, en als ik ga upgraden wil ik die natuurlijk meenemen :D...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 512MB Kingston Value Ram PC3200 maar dan met een CL van 2,5. Maar dat loopt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ok :Y) dan kan ik met een gerust hart dit mobo icm AMD64 3000+ kopen :) of 3200+.. ben er nog nie helemaal uit :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
BiG-GuY schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:39:
ok :Y) dan kan ik met een gerust hart dit mobo icm AMD64 3000+ kopen :) of 3200+.. ben er nog nie helemaal uit :)
die keuze valt me ook zwaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:05:
Hi ..

Moet zeggen dat ik het ook allemaal vrij belovend vond, maar zit nu met een probleem waar ik echt geen kant meer mee uit kan. Any help would be appreciated ..

Woensdag heb ik 2 moederbordjes van Asrock gekocht (1 voor ouders, 1 voor mij) en voor ieder bordje een nieuwe processor: Athlon 64 3000+ en een Athlon 64 X2 3800+. Had geen nieuwe videokaart gekocht, want dacht (en denk nog steeds) dat m'n Geforce 5600FX voorlopig voldoet.
Vandaag ding in elkaar geduwd. Stekker erin .. koeler gaat draaien .. geen beeld .. geen geluid (ook geen piepje ofzo) .. niets .. :S

Ik nie snap nie .. Weet vrij zeker dat ik alle onderdelen op de goede plaats heb geklikt (hoeveel kan er misgaan??). Heb geen rare dingen gedaan. Voor de zekerheid het 2e moederbord ook geprobeerd, andere proc. geprobeerd .. no go .. Ook als ik 'm opstart zonder videokaart/geheugen gaat ie niet piepen.

Iemand enig idee?? Enige dat ik nog kon verzinnen was dat m'n 350watt voeding niet voldoende was, maar heb in eerdere posts al gelezen dat sommigen 'm daarmee wel aan de praat hebben gekregen

melle
Er staan een paar vermeldingen in deze thread van mensen die het niet aan de praat kregen met de voeding van een Sonata II. Ik weet niet wat je hebt, maar heb je de mogelijkheid het met een andere voeding te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:38:
Wat voor geheugen heb je, want daar zeg je niks over.

En wat ook handig is, is om de [FAQ]Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Heb er 2x512Mb PCR3200 DDR400 bij gekocht. Geen idee welk merk, is OEM. Wat het merk voeding betreft: die is ook vrij merkloos.

Hoop echt dat 't toch de voeding is, maar vind 't zo raar dat de cpu-koeler gewoon gaat draaien en de harddisks opspinnen. Nja .. ga morgen (hmm .. das vandaag al) wel ff nieuwe psu shoppen. Als 't toch iets anders is, kan ik die vast wel weer ruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog steeds hard te twijfelen of dit bord wel wat voor mij is, want ik wil een systeem upgrade doen en moet toch alles gaan vervangen dan.. En dan kan ik beter voor een paar euro meer een 1GB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos) nemen inplaats van pc3200.. Alleen word dat helaas niet ondersteund door het moederbord.

Dan kan ik beter toch kijken naar een ander bordje? ivm ik toch 3 jaar met bord en geheugen wil gaan doen.. ivm de geheugen ontwikkeling niet zo snelgaat als de cpu/videokaart markt .

En het zit me nog steeds niet lekker of ik nou wel of niet voor die nieuwe M proccesoren moet gaan kiezen? maar dat zou een paar maandjes wachten betekenen... of gewoon een amd 64 en dan over 2 jaar een amd64 4300 oid of hoger nemen en dan nu een amd64 3000+

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 14:19:
[...]

Die software kan alleen de boel regelen als de hardware ondersteunt en dat schijnt op dit bordje niet zo te zijn. Wel jammer maar geen wereldramp, zo duur is een fancontroller niet.
Hmm, was de conclusie niet van Tom's hardware dat het meerendeel van de fancontrolllers crap was (http://www.tomshardware.c...15/fan-controller-27.html). De recommended van Silverstone kost altijd nog ruim 30 euro+verzendkosten..

Ik vind dit een erg interessant bordje, maar het belangrijkste is voor mij niet overklokken maar cool en quiet > silence dus! :) Misschien moet ik dan toch maar voor een asus a8v deluxe gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 01:03:
[...]

Heb er 2x512Mb PCR3200 DDR400 bij gekocht. Geen idee welk merk, is OEM. Wat het merk voeding betreft: die is ook vrij merkloos.

Hoop echt dat 't toch de voeding is, maar vind 't zo raar dat de cpu-koeler gewoon gaat draaien en de harddisks opspinnen. Nja .. ga morgen (hmm .. das vandaag al) wel ff nieuwe psu shoppen. Als 't toch iets anders is, kan ik die vast wel weer ruilen.
Heb je wel zeker je geheugen er goed ingeklikt? Ik had dit namelijk ook.. maar ik klikte het geheugen er dus te voorzichtig op, hij kan eigenlijk "2 keer klikken", dus misschien iets harder duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep .. geheugen zat/zit er goed in. Heb net de nieuwe voeding er in gehangen en hij doet 't :D Ben helemaal blij dat het toch niet aan mij lag :P.

M'n Windows installatie wilde alleen niet meer opstarten. Vond 't blijkbaar niet leuk om met een nieuw moederbord/processor geconfronteerd te worden. Niets wat niet op te lossen met een schone install.

Nu snel python installeren en verder met werk :D.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:13:
Yep .. geheugen zat/zit er goed in. Heb net de nieuwe voeding er in gehangen en hij doet 't :D Ben helemaal blij dat het toch niet aan mij lag :P.

M'n Windows installatie wilde alleen niet meer opstarten. Vond 't blijkbaar niet leuk om met een nieuw moederbord/processor geconfronteerd te worden. Niets wat niet op te lossen met een schone install.

Nu snel python installeren en verder met werk :D.

Hoi!
Blij te horen dat het opgelost is, ik had al een vermoeden dat het de voeding was na het lezen van alle info hier.

Welke voeding (specs) had je en heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had een merkloze 350 watt voeding. Zit nu een Sweex in van 400 watt.

Achteraf is het vrij logisch dat ie 't met de vorige psu niet deed. M'n oude had alleen zo'n 20 pins atx connector. Die Sweex heeft er nog een 4 pins atx12v connector extra bij. Zonder doet ie het gewoon niet. Beetje stom is 't wel |:(, maar dat weet je niet als je zo'n ding niet eerder in je handen gehad hebt.

Oh well .. live 'n learn .. hij doet 't in ieder geval. Als ik tijd heb eens kijken of ik m'n X2 3800+ wat harder kan laten lopen. Hij blijft nu netjes onder de 30 graden (toegegeven, hij doet ook vrij weinig op het moment).

Ehm .. wat is de cpu fsb snelheid waar ie op zou moeten lopen?? Ik heb 'm nu op 200mhz, multiplier van 10x -> 2ghz .. (de standaard instellingen v/h mobo) maar 't boekje van 't moederbord (redelijk summier ding trouwens, had asrock wel iets meer aandacht aan mogen besteden) heeft het over een fsb van 1ghz ..??? Multiplier naar beneden en fsb omhoog of blaas ik dan dingen op (sorry als ik heel dom overkom :P)??

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan zometeen mn pc uit te gaan breidden door deze dingen te kopen:

Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM

ik wil nu een zalman koeler erop maar nu las ik dat het moederbord deze niet ondersteund? of zit ik ernaast...zo ja welke passen er allemaal op? Ik heb zelf deze in gedachten: Zalman CNPS7700-AlCu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moederbord heb ik dus ook net gekocht en ik heb zo goed als dezelfde koeler erop zitten als die jij wil hebben. Ik heb de volledig koperen versie gekocht (CNPS7700-CU ipv CNPS7700-ALCU).

Het past prima. Je moet alleen een plastic koelervoetje van het mobo klussen en daarna de backplate die met de Zalman meegeleverd wordt er op schroeven. Even puzzelen (er wordt veel meer bevestigingsmateriaal meegeleverd dan je nodig hebt), maar vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:58:
Dat moederbord heb ik dus ook net gekocht en ik heb zo goed als dezelfde koeler erop zitten als die jij wil hebben. Ik heb de volledig koperen versie gekocht (CNPS7700-CU ipv CNPS7700-ALCU).

Het past prima. Je moet alleen een plastic koelervoetje van het mobo klussen en daarna de backplate die met de Zalman meegeleverd wordt er op schroeven. Even puzzelen (er wordt veel meer bevestigingsmateriaal meegeleverd dan je nodig hebt), maar vrij eenvoudig.
hmm binnen 2 weken heb ik alles hopelijk maar uhm jij hebt de volledig koperen versie zeg je..maakt dat veel uit met die van mij of is die wat ik heb ook goed genoeg en kan ie ook lang mee (ik laat mn pc namelijk snachts vaker aanstaan om te downloaden..)

Daarom heb ik me ook maar meteen een ander kast aangeschaft..namelijk deze: AeroCool AeroEngine JR Geen, Zwart met een 500 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb de CNPS7000-CU, die past ook gewoon op dit mobo toch?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 00:17:
ik ben van plan zometeen mn pc uit te gaan breidden door deze dingen te kopen:

Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, OEM

ik wil nu een zalman koeler erop maar nu las ik dat het moederbord deze niet ondersteund? of zit ik ernaast...zo ja welke passen er allemaal op? Ik heb zelf deze in gedachten: Zalman CNPS7700-AlCu
ik heb precies 't zelfde als wat jij allemaal in gedachte hebt, super systeempje ;)

Er zit bevestigingsmateriaal bij voor verschillende sockets maar je hebt dus alleen die van 939 nodig.
Je moet aan de onderkant van het moederbord 4 van die witten pinnetjes eruit duwen (doe voorzichtig en schiet niet uit met het gebruikte gereedschat) en dan kan je dat oude geval eraf halen. Nu het bevestigingsstukje van zalman eropzetten en met behulp van 2 hulpstukjes de koeler erop (vergeet uiteraard niet de koelpasta). Was ff prutsen bij mij maar 't valt eigenlijk wel mee :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheHammer op 18-10-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Ik vroeg me af hoe mensen met een Thermalright XP-120 dit hebben opgelost, omdat ik heb begrepen dat hier standaard geen 'backplate' bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:28:
Ik zit nog steeds hard te twijfelen of dit bord wel wat voor mij is, want ik wil een systeem upgrade doen en moet toch alles gaan vervangen dan.. En dan kan ik beter voor een paar euro meer een 1GB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos) nemen inplaats van pc3200.. Alleen word dat helaas niet ondersteund door het moederbord.

Dan kan ik beter toch kijken naar een ander bordje? ivm ik toch 3 jaar met bord en geheugen wil gaan doen.. ivm de geheugen ontwikkeling niet zo snelgaat als de cpu/videokaart markt .

En het zit me nog steeds niet lekker of ik nou wel of niet voor die nieuwe M proccesoren moet gaan kiezen? maar dat zou een paar maandjes wachten betekenen... of gewoon een amd 64 en dan over 2 jaar een amd64 5000 oid of hoger nemen en dan nu een amd64 3000+
Iemand een mooi andwoord hierop? :)
Want ik zit er toch behoorlijk over te tobben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:16:
[...]

Iemand een mooi andwoord hierop? :)
Want ik zit er toch behoorlijk over te tobben
Als je heel graag DDR2 geheugen wilt hebben moet je sowieso niet kiezen, op dit moment tenminste, voor een AMD processor. Want die ondersteunen geen DDR2 geheugen, geen enkele AMD processor noch moederbord. Je kan ook nooit weten of er ooit nog een AMD64 5000+ of iets dergelijks komt dus dat is alleen maar gokken ;)

Er zit wel een uitbredingsslot voor een kaartje met M2 socket + DDR2 geheugen op. Dus je zou tegen die tijd wel zo'n uitbreidingskaartje kunnen kopen, die zullen schat ik de helft van de waarde van het mobo nu gaan kosten, maar dan ben je ook redelijk goed voorbereid op de toekomst. Je zult dan alleen wel DDR2 geheugen moeten kopen. Het is uiteindelijk allemaal aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

ik heb vanmorgen dit volgende besteld:

Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, TRAY

ik heb nu 2 reepjes twinmos pc3200 256mb en 1 reepje 512mb (zit momnteel op een Nforce2 mobo) kan dit geheugen zonder problemen overgeplaatst worden? ik weet namelijk niet in hoeverre dat mobo samenwerkt met 3 reepjes geheugen

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmhm ok ik neem dit bord mee want zoals het ernu uitziet gaat dit bordje zeker nog 3 jaar mee. Dan neem ik nu wel gewoon pc3200 geheugen.. en dan over een jaar of 2 dd2 geheugen en een m2 oid processor.

In dat geval ben ik eruit en bestel ik binnenkort :
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB)
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940)
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX)

En zet mijn oude pc2100 512mb ram over + radeon 9500
Die worden dan de maand erop geupgrade ivm geld gebrek
naar 2 reepjes van 1gigh pc3200 en een leuke videokaart van rond de 275 euro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Wat ik mij het meeste afvraag bij een bord als deze:

= Hoe is het met dagelijks gebruik (Windows XP Pro/64Bit)
= Driver Support van ULi (Voor Windows XP/64Bit/Vista, Linux etc.)

Maar vooral het feit dat een upgrade dus mogelijk is met een dochter-bord voor het M2 platform volgend jaar zou een leuke extra zijn, alleen wat zal de beschikbaarheid zijn tegen die tijd?

Ik heb geen ervaring met deze chipset fabrikant en dat houd mij ook tegen, voor de rest is het heel aantrekkelijk omdat hij maar marginaal trager is als een nForce plank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik zit er aan te denken de Asrock 939Dual-SATA2 te halen icm met een x2 cpu. Ik weet al dat de rest van de hardware uit mijn pc hierop ondersteund wordt. Maar er is 1 klein dingetje wat mij nog dwarszit:
Ik heb een thermaltake tsunami kast. Mijn ecs k7s5a pastte daar precies in. Ja ok, het is ATX. Maar daar doel ik niet op. Ik doel op de aansluiting-opstelling aan de achterkant van de pc. De ps2/usb/seriele/parallele poorten enz.... De poortopstelling bij die asrock is iets anders vergeleken met mijn k7s5a wat ik nu heb. Hoe moet ik dit oplossen??

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 18-10-2005 22:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
nooit gehoord van backplates die je bij een mobo krijgt bijgeleverd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-ScuL- schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:00:
neej... maar hangt me wa vaag iets van bij. Dus dit mobo past gewoon in de tsunami??
Trouwens, hoort zoiets niet bij de kast te zitten??

ik las trouwens ergens de inhoud van de doos van dat mobo, zit geen backplate bij...

[ Voor 24% gewijzigd door Raven op 18-10-2005 23:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik mijn nieuwe Sound Blaster Live! 24 bits binnen. Heb hem meteen getest, maar die werkte niet goed met de meegeleverde drivers. Met de nieuwe drivers van de creative site doet ie het wel prima. De symptonen waren nogal vreemd met de oude drivers: Windows herkende de kaart prima en de drivers en software installeerden ook prima. Maar als ik geluid af ging spelen en ik starte de volumeregeling, kwam er helemaal geen geluid meer uit. Pas na een restart lukte dat.

Misschien handig voor toekomstige gebruikers van deze kaart om te weten dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
-ScuL- schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:00:
Ik neem aan dat dit een reactie op mijn vraag was :)

Jawel, wel van gehoord.. maar ik meen me iemand te herinneren (dacht in deze of de OC thread van dit bord) die afraadde de backplate van het mobo te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Devilsown schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:13:
[...]

Jawel, wel van gehoord.. maar ik meen me iemand te herinneren (dacht in deze of de OC thread van dit bord) die afraadde de backplate van het mobo te gebruiken..
is dacht ik reactie op mijn vraag :P

Past die backplate (als die al meegeleverd wordt) wel in mijn tsunami kastje?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bartgrefte schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 23:05:
neej... maar hangt me wa vaag iets van bij. Dus dit mobo past gewoon in de tsunami??
Trouwens, hoort zoiets niet bij de kast te zitten??

ik las trouwens ergens de inhoud van de doos van dat mobo, zit geen backplate bij...
De kast fabrikant kan toch niet weten welke layout de moederbord fabrikant gebruikt voor de backplate connectors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Devilsown schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:13:
[...]

Bij een nieuwe mobo moet je altijd de bijgeleverde backplate gebruiken, tenminste.. anders past het vrijwel nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheHammer schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:18:
[...]

Bij een nieuwe mobo moet je altijd de bijgeleverde backplate gebruiken, tenminste.. anders past het vrijwel nooit
ok, maar die backplate die standaard in mijn tsunami zit, is die makkelijk te vervangen door de backplate wat bij de asrock dualsata2 zit?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bartgrefte schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:28:
ok, maar die backplate die standaard in mijn tsunami zit, is die makkelijk te vervangen door de backplate wat bij de asrock dualsata2 zit?
Ik mag hopen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
[...]

ja gewoon met positief geweld eruit rammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TheHammer schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

ja gewoon met positief geweld eruit rammen
hamer en beitel? O-) Of is dat ding er gewoon makkelijk uit te krijgen?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
[...]

Naar mijn weten zit er geen backplate bij de asrock....bij de mijne niet iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Geen backplate? Dat zou raar zijn, bij elk moederbord zit tegenwoordig een backplate (ook budget modellen)

Zie deze review, in de doos is duidelijk een backplate te zien.

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=406

[ Voor 39% gewijzigd door Daantje20 op 19-10-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
Daantje20 schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 13:48:
Geen backplate? Dat zou raar zijn, bij elk moederbord zit tegenwoordig een backplate (ook budget modellen)

Zie deze review, in de doos is duidelijk een backplate te zien.

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=406
Noem jij dat zilveren ding een backplate? Tsja, die gaat ook aan een achterkant, maar niet van de koeler. :)

Check hier: http://forums.silentpcrev...ighlight=asrock+backplate
Die persoon kreeg geen backplate bij z'n Arock mobo.

Check ook de oplossing die de replyer aandraagt, dat plaatje van Zalman. Zo iets heb ik nog wel liggen, maar ik weet niet of dat gaat werken met een XP-120..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Zo zo, zit ik er even naast :o :X , weer wat geleerd vandaag.

Ik zit te twijfelen of ik dit bord zal nemen of niet. Dan hoef ik namelijk alleen maar een CPU en dit moederbord (ASrock 939Dual-SATA2) te kopen en dan kan ik weer vooruit.

Heb nu een Asus A7V-8X met een Athlon XP 2600+ en 2x 512MB Samsung DDR, GeForce 4 TI4600 128MB.

Is het raadzaam in mijn geval of zou ik beter door kunnen sparen voor een nForce4/PCIe setup?

Ben geen overclocker dus dat soort dingen zijn voor mij niet aan de orde.

[ Voor 1% gewijzigd door Daantje20 op 19-10-2005 15:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
bartgrefte schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 10:15:
[...]

is dacht ik reactie op mijn vraag :P

Past die backplate (als die al meegeleverd wordt) wel in mijn tsunami kastje?
sorry voor de onduidelijkheid..
't was idd voor jou bedoeld!

ik weet zelf niet of hij bijgeleverd wordt omdat ik dit moederbord nog niet heb besteld :{ .... maar het lijkt me wel ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHammer
Devilsown schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:49:
[...]

Noem jij dat zilveren ding een backplate? Tsja, die gaat ook aan een achterkant, maar niet van de koeler. :)

Check hier: http://forums.silentpcrev...ighlight=asrock+backplate
Die persoon kreeg geen backplate bij z'n Arock mobo.

Check ook de oplossing die de replyer aandraagt, dat plaatje van Zalman. Zo iets heb ik nog wel liggen, maar ik weet niet of dat gaat werken met een XP-120..
Volgens mij ging het om de backplate die je gewoon achterop je kast moet duwen, en niet de om de backplate voor de processorkoeler!

Er zit dus een backplate bij het moederbord, uiteraard van alle moederborden hebben dat nu.
En er zit ook een backplate voor processorkoeler op ja, die moet je eraf halen als je bv een zalman 7700 erop wilt zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Volgens mij wordt hier over tien verschillende dingen gepraat; zoals ik het begrijp:

die dunne plaatjes voor de achterkant van je case, om de i/o's op de goede plek te zetten zijn m.i. geen backplates. Dit plaatje wordt (natuurlijk) wel meegeleverd met de asrock.

Een koeler-socket-houder-achtig-ding (zwart) is m.i. ook geen backplate, maar wordt (natuurlijk) wel geleverd (standaard op mobo).

Volgens mij is een backplate toch echt letterlijk een plaat aan de achterkant van je mobo die het mogelijk maakt om andere koelers vast te schroeven aan het mobo. Nee, dat ding zat bij mij niet in de doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
die ATX-plates worden doorgaans wel backplate genoemd in de mobo-manuals voor zover ik weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

is zo'n backplate (voor aansluitingen op achterkant mobo :P, om misverstanden te voorkomen ) makkelijk te verwisselen dan?? 'k heb geen idee of die wat er nu in zit er wel uit te halen valt....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
ja normaalgesproken zit dat met van die metalen flipjes. 1 ram erop met de achterkant van je schroevendraaier en hij vliegt er zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

-ScuL- schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 18:12:
ja normaalgesproken zit dat met van die metalen flipjes. 1 ram erop met de achterkant van je schroevendraaier en hij vliegt er zo uit ;)
kan ik er na die ram er dan nog wel een weer in zetten? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 19-10-2005 21:22 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Nu online
nee dan moet je het wat voorzichtiger aanpakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

kan iemand bevestigen of de Zalman CNPS9500LED er ook op kan? want dan ga ik die uiteindelijk bestellen bij mijn AMD64 3000+ :) die is nog stiller dan de 7000Cu toch? kwa koeling dan :), want nu kan ik gamen met mijn XP2400+ met minimale toerental :) dan wordt die wel 55-60C ofzo, maar het werkt gewoon :)

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 13-09 23:03
Vandaag het ASRock bordje ontvangen, vanavond inbouwen :9~ Heb er nu al zin in om te zien wat ie kan :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Vandaag Asrock 939Dual-SATA2 en een AMD Athlon 64 3500+ Venice besteld.
Meteen even geld overgemaakt.

Verder gaan er de volgende onderdelen op:

SoundBlaster Live! 1024 Player
2x Samsung 512MB DDR400 CL3 (wel 2 verschillende productie jaren, hopelijk gaat dat werken)
Club3D GeForce 4 Ti4600 128MB AGP 4x
Maxtor DiamondMax 10 200GB 8MB 7200RPM SATA
LiteOn DVD-RW 1693S

Met als voeding een Zalman 400B-APS 400W ATX.

Besteld bij PC-Megastore, nog nooit eerder besteld dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios 1.30 staat sinds gisteren op de Asrocksite. (Heb deze info ook even bij het OC-topic vermeld)

http://www.asrock.com/support/Download/dl_939Dual-SATA2.htm

1.30
1.ADA3700DKA5CF - Athlon 64 3700+, 939pin, Rev. E6
ADA4000DKA5CF - Athlon 64 4000+, 939pin, Rev. E6
ADA3200DKA4CG - Athlon 64 3200+, 939pin, Rev. E4
ADA3500DKA4CG - Athlon 64 3500+, 939pin, Rev. E4
ADV4400DAA6CD - Athlon 64 x2 4400+, 939pin, Rev. E6
1.20

1. Showed "CPU over clock mode" in BIOS setup items.
2. Added "User Config Mode", "Read Preamble", "Asyc Latency" in BIOS setup.

Veel plezier ermee!

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-07 18:23
Net geupdate en hij doet niet veel meer. Soms een paar reposts maar dat was het. Iemand suggesties?

-edit-
Leek erop dat hij dood was, ondanks een 'passed' update. Op een site gelezen dat vaak achter elkaar resetten bij hem hielp. En het werkt ook nog! Vaag...

[ Voor 46% gewijzigd door ppotter10 op 22-10-2005 15:06 ]

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een hele tijd geleden eens gekeken naar deze chipset toen deze net uit was. Echter ik zie dat dat Asrock moederbord nog steeds het enige moederbord is die gebruikt maakt van deze chipset. Komt daar nog een keer verandering in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 09-09 03:36
Je in november komt chaintech ook met zo`n bord. ik heb ze al gemaild een tijdje terug:

Good morning,

Our S1695-2 will be available in the beginning Of November not before
unfortunatelly

If you have other questions do not hesitate to let us know

Best regards
CHAINTECH FRANCE

Ik ga zelf het chaintech bord kopen. Ik hoef zoiezo geen ondersteuning voor socket M2. Ik vind die extra pci-e poort veel belangrijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Robin4 op 23-10-2005 00:19 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Ik heb nu deze pc:

ASUS A7V600-X
AMD XP 2400+

Enlight EN-4102 (miditower)
ASUS 450 Watt A-45GA (24/20 pin ATX)

1024 MB DDR PC3200 (Kingston Value RAM 2x512MB)

[IDE] Maxtor 200GB 7200RPM UDMA 133 8MB
[IDE] TSSTcorp CDW/DVD TS-H492A [52x32x16x52 CD-RW/DVD]

[AGP 8x] ASUS Radeon AX800XT/TVD 256MB Platinum Edition
[PCI] M-Audio Revolution 7.1
[PCI] Hauppauge WinTV PCI-FM
[PCI] Connexant 3 poort FireWire kaart

kan ik dat gewoon meenemen naar zo'n Asrock mobo? want hij heeft geen FireWire onboard toch? heeft de Chaintech dat wel? gaat het problemen geven als ik 3 PCI sloten + AGP kaart wil gebruiken? of zijn er al Firewire uitbreidingkaarten voor PCI-E 1x?

ben van plan dit te gaan kopen (voor verjaardag vragen :D):
Asrock of Chaintech
AMD 64 3000+
Zalman CNPS9500LED

gaat dat gewoon passen? :)

[ Voor 34% gewijzigd door BiG-GuY op 23-10-2005 13:06 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Laatst online: 10-09 08:05

vleesjus

echte vleesjus!

vleesjus schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:49:
ik heb nu 2 reepjes twinmos pc3200 256mb en 1 reepje 512mb (zit momnteel op een Nforce2 mobo) kan dit geheugen zonder problemen overgeplaatst worden? ik weet namelijk niet in hoeverre dat mobo samenwerkt met 3 reepjes geheugen
weet iemand al of dit bord werkt met 3 reepjes geheugen? ben er wel benieuwd naar want krijg het bord hopelijk aanstaande zaterdag (alternate liegt over de levertijd :r ) anders moet ik nog ff een reepje 512 bijbestellen en de andere 2x256 verkopen...

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

vleesjus schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 22:59:
[...]

weet iemand al of dit bord werkt met 3 reepjes geheugen? ben er wel benieuwd naar want krijg het bord hopelijk aanstaande zaterdag (alternate liegt over de levertijd :r ) anders moet ik nog ff een reepje 512 bijbestellen en de andere 2x256 verkopen...
Twee reepjes als je dual chanel wilt draaien 4 gaat ook niet werken op een athlon64 mobo dan draait je geheugen standaard op 333Mhz.

[ Voor 59% gewijzigd door mad_max234 op 25-10-2005 01:57 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

uhm.. met een Venice Core werkt het toch wel op 400Mhz?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

BiG-GuY schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:33:
Ja, maar wel op T2 command rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

BiG-GuY schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 07:33:
Ja klopt,foutje!
Je kan geen 1T meer draaien maar nu zag ik dat DFI er een oplosing voor heeft bedacht en in de nieuwe mobo's gaat toepassen. (ati chipset)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

achja, dat met 2T merk je niet echt, vind ik zelf (of haal ik dingen door elkaar?)... heb gewoon Kingston ValueRAM dus boeit me ook niet echt... als ik op 400mhz draai, dan is t toch 3-3-3-8...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
3 pci en agp kan werken maar in principe niet om de koeler van de agp kaart in de weg zit. Ik heb een platte video kaart koeler en een half hoog pci kaartje er onder zitten waardoor er nog ruimte zat is voor koeler om lucht aan te zuigen maar of dit ook werkt met warm weer is een tweede. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

BiG-GuY schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:43:
achja, dat met 2T merk je niet echt, vind ik zelf (of haal ik dingen door elkaar?)... heb gewoon Kingston ValueRAM dus boeit me ook niet echt... als ik op 400mhz draai, dan is t toch 3-3-3-8...
Je haald denk ik cas latency met T1/T2 command door elkaar. :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 25-10-2005 17:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

mad_max234 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:53:
[...]

Je haald denk ik cas latency met T1/T2 command door elkaar. :Y)
wat is die T1/T2 command dan? of heeft AMD XP zoiets niet :?
Gert schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:49:
3 pci en agp kan werken maar in principe niet om de koeler van de agp kaart in de weg zit. Ik heb een platte video kaart koeler en een half hoog pci kaartje er onder zitten waardoor er nog ruimte zat is voor koeler om lucht aan te zuigen maar of dit ook werkt met warm weer is een tweede. ;)
ik wil eigelijk wel al die kaarten meenemen... die firewire kaart is wel iets minder groot maar alsnog neemt die wel wat in...
zijn er geen firewire uitbreidingskaarten voor PCI-E 1x?
of krijgt het chaintech mobo wel firewire onboard? want ik gebruik dat voor digital 8 cam.. en dat gebruik ik wel vaker... als het echt niet anders kan, dan kan ik wel steeds mn tv kaart en firewire kaart wisselen.. alleen ideaal is anders...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Heeft je geluidskaart geen firewire?1T command is een timer voor het geheugen.

[ Voor 39% gewijzigd door mad_max234 op 25-10-2005 22:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

nope, het is een M-Audio Revolution 7.1 en die heeft gewoon 7.1 output, digital out en line-in/mic-in... maar zijn er al kaarten uit voor PCI-E 1x?
en anders wordt het toch maar steeds wisselen... want die firewire gebruik ik niet altijd, alleen wanneer ik wat opneem, en dat is hooguit 1 keer per maand...

[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 25-10-2005 23:17 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor een tip voor de mensen met het coldboot probleem op de Asrock dual;

Verhoog het cpu-voltage met 0,05 V en de problemen zijn opgelost. Bij mij tenminste. Daarvoor kreeg ik elke eerste boot 's morgens een blauw scherm in windows en keiharde crash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 10:28:
Even tussendoor een tip voor de mensen met het coldboot probleem op de Asrock dual;

Verhoog het cpu-voltage met 0,05 V en de problemen zijn opgelost. Bij mij tenminste. Daarvoor kreeg ik elke eerste boot 's morgens een blauw scherm in windows en keiharde crash.
Was hij verder wel stabiel dan?(voor de verhoging)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

sinds ik die agp driver (AGP_XP2KME98 2.30) heb geinstalleerd werken de meeste 3d programma's/spellen niet meer of geven gewoon zwarte schermen.
(3dmark 05 & cssource bijvoorbeeld en ja ik heb de whql drivers van nvidia na de agp driver geinstalleerd)

zodra ik het uninstall werkt alles weer goed. maakt het een erg groot verschil uit qua performance ?
zijn er nog andere drivers ? dit voelt namelijk erg beta achtig aan (als ze dat al niet zijn).

systeem:
Asrock 939Dual-SATA2 mobo met v1.30 bios
Athlon 64 venice 3200+
Gigabyte 6600GT 128mb

Agp op 8x (meerdere settings geprobeerd maar hielp niets)
128 mb
disable writes

[ Voor 11% gewijzigd door knightofn1 op 27-10-2005 23:40 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

knightofn1 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:34:
sinds ik die agp driver (AGP_XP2KME98 2.30) heb geinstalleerd werken de meeste 3d programma's/spellen niet meer of geven gewoon zwarte schermen.
(3dmark 05 & cssource bijvoorbeeld en ja ik heb de whql drivers van nvidia na de agp driver geinstalleerd)

zodra ik het uninstall werkt alles weer goed. maakt het een erg groot verschil uit qua performance ?
zijn er nog andere drivers ? dit voelt namelijk erg beta achtig aan (als ze dat al niet zijn).

systeem:
Asrock 939Dual-SATA2 mobo met v1.30 bios
Athlon 64 venice 3200+
Gigabyte 6600GT 128mb
Gebruik gewoon de ULi Integrated Driver 2.1 deze geven de beste prestatie.
link
Bij de "Product Category" ff de chipset uitkiezen(M1695) en je "Operating System" XP of wat je ook gebruikt. :Y)
suc6

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 27-10-2005 23:41 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

mad_max234 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:40:
[...]

Gebruik gewoon de ULi Integrated Driver 2.1 deze geven de beste prestatie.
link
Bij de "Product Category" ff de chipset uitkiezen(M1695) en je "Operating System" XP of wat je ook gebruikt. :Y)
suc6
thnx kan ik tenminste weer verder :*)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Laatst online: 11:01
Kan iemand bevestigen of de Asrock i.c.m. Twinmos 2 x 512MB DDR PC3200 CL 2.5 werkt? Via de search begreep ik dat i.i.g. iemand, TheHammer, de combinatie werkend heeft. Maar ja, liever wat extra zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Na wat gezeik met Alternate een nieuw Asrockje gekregen en mijn problemen zijn weg :) De SATAII controller doet z'n werk nu prima icm Windows XP x64.

Ik krijg het bord alleen niet stabiel op 1T met mijn Kingston Valueram CL3, helaas. Dan maar 2T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

wat is het performanceverschil tussen 1T en 2T ongeveer? want ik heb hetzelfde type ram al hierboven... en wil uiteindelijk misschien nog 2x 512MB erbij gooien... of kan je ook 3 DIMM's gebruiken? want Dual Channel is toch niet zoveel verschil?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

In benchmarks wil het nog wel eens een aantal honderd MB per seconde schelen. In games en dergelijke merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

strandbal schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:36:
In benchmarks wil het nog wel eens een aantal honderd MB per seconde schelen. In games en dergelijke merk ik weinig verschil.
Ligt er aan of het spel/progamma veel bandbreedte gebruikt, je kan gewoon niet alles over een kam strijken.
Kijk maar naar socket 754 en 939 alle bij op 2.0Ghz dan is de 939 toch een stuk(Je) sneller in games

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 28-10-2005 17:55 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik denk dat ik met dat geheugen wel zal zien dan, als ik eenmaal dat mobo heb :)

Enig nieuws van andere mobo makers of zij nog plannen hebben voor een mobo met deze chipset :)? vind de Asrock wel mooi, alleen wil het liefst ook FireWire onboard... of via een PCI-E1x uitbreidingskaart... maar die zijn er dus nog niet :? wat kan je nu in een PCI-E1x poortje stoppen voor apperaten? zit er niet toevallig een header op het ASrock mobo dat ik firewire met een bracket aan kan sluiten?

[ Voor 12% gewijzigd door BiG-GuY op 28-10-2005 19:07 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 22:59

Piggen

Lekker bakkie

Chaintech en Jetway. Dat van Chaintech zou begin november moeten komen, over de Jetway is voor zover ik weet nog niets bekend.

Of die borden wel firewire hebben weet ik ook niet. Dat is afwachten, of mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ook dit bordje besteld! Met een 3500+ erbij! Nu heb ik al een 9800PRO met dat nogal grote blok van zallman erop. Past die 12mm fan van zallman, die 7700 er dan nog wel op? Denk t wel omdat agp lager zit als pci xpres, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Sinds deze week ben ik in het bezit van de Asrock 939Dual-SATA2 met een Athlon 64 3500+ Venice.

Nu heb ik als de machine een hele dag uit heeft gestaan dat hij de eerste keer bij het opstarten vastloopt, en als het tegen zit nog een paar keer. En dan altijd bij het starten van Windows.

Heb Bios 1.3 erop staan.

Nu weet ik dat er "cold boot" problemen zijn met dit moederbord maar dat zou na bios 1.20 opgelost moeten zijn. Waarom heb ik er dan nog last van? Of moet ik het zoek in de toch iets verschillende 512MB DDR modules die ik gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Leg eens uit? Krijg je zwart scherm? Blijft je HDD-LED aan? Bevriest Windows?

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.