jogens laten we t wel ff gezellig houden hier!
Gisteravond onderstaand setje ingebouwd:
- Athlon64 3200+ Venice
- Asrock Skt 939 Dual-Sata II
- DDR Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB)
en hij loopt als een zonnetje, maar ik heb toch nog een paar vraagjes:
- Na hoeveel tijd van inactiviteit klokt de processor terug?
- Ik moest handmatig het geheugen op 200 zetten, default stond deze op 166, is dit normaal?
- Athlon64 3200+ Venice
- Ik moest handmatig het geheugen op 200 zetten, default stond deze op 166, is dit normaal?
Je wilt niks aannemen dat is het probleem je heb voor je eigen al bepaald dat het niet de voeding is en het geheugen.want het deed het goed op een ander bord

als er weer eens een review is van 20+ voedingen zijn er altijd wel voeding die nog een eens post op het één bord maar perfect werken op een ander bord.
dus je kan nooit iets uitsluiten omdat het op een ander bord wel goed werkt.

En helpen doe ik je wel ik probeer je je verkeerde standpunt te laten zien.
Maar doe ons een lol en stuur hem terug en ga weer naar dat ander topic waar je ook al zat te mokken.
1.weet niet precies(het is in msec.) maar je moet ook nog windows op "minimale energie verbruik" weet niet of je dit ook gedaan heb.Henkes schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:14:
- Athlon64 3200+ Venice
2.Ja dat is normaal je hoef je nergen zorgen over te maken.
suc6
[ Voor 35% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 12:48 ]
Anoniem: 98389
Van dat geheugen klopt, is al vaker voorgekomen. Terugklokken gebeurt gelijk als je niets doet. Moet je wel drivers instaleren en energie op minimaal zetten!Henkes schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:14:
- Athlon64 3200+ Venice
Anoniem: 130472
Oke, en nu geen gezeik meer..
Ik moest mijn geheugen ook manual op 200Mhz zetten? Zijn er nog meer settings aanbevolen? Ik OC (nog) niet btw..
Ik moest mijn geheugen ook manual op 200Mhz zetten? Zijn er nog meer settings aanbevolen? Ik OC (nog) niet btw..
gebeurd, dus dan merk ik het wel keermad_max234 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:24:
1.weet niet precies(het is in msec.) maar je moet ook nog windows op "minimale energie verbruik" weet niet of je dit ook gedaan heb.
suc6
als het goed is klokt hij nu terug kijk eens met cpuz windos blijft de opstart snelheid weergeen in configuratiescherm,systeem
Wel netjes agp en pci-express tegelijk kan je ook mooi kiezen tussen agp of pci-express
\
Dat is het juist het is een 64bit maar met meer L2 cache, en eerst waar het ook beter core's hand pickBiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:23:
Wat heeft een Opteron wat een AMD64 niet heeft? of andersom natuurlijk, de opteron is toch ook gewoon 64bit? of dat juist niet? want hij heeft wel meer cache, en hij kost minder
... (de 1,8Ghz versie dan)
maar dat is bij de laag geklokte niet het geval meer.
Je krijg helemaal geen beeld,dat kan meerder oorzaken hebben.Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:10:
iemand al een idee hoe ik mijn probleem (zie hierboven) kan oplossen?
heb je de mogelijkheid om ander geheugen er in te testen? dit blijft toch een aandachts punt
Ik vergeet vandaag de edit knop wel vaak.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 13:53 ]
Anoniem: 130472
Ik had gisteravond ook zoiets.. Ik kreeg links bovenin alleen een knipperend cursortje en de cdrom speler spinde-up.. Dit alles net na de POST. Kon de bios niet in en hij deed verder niets. Toen ik mn cdrom drive de power eraf haalde kon ik weer gewoon booten.. Dus misschien kan je ff proberen alles weg te laten behalve de nodige hardware?Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:36:
oke ben dus gisteren bezig geweest met alles in elkaar zetten. Probleem is ik krijg helemaal geen beeld. Monitor lampje blijft knipperen en helemaal geen beeld (ook geen melding, van geen input ofzo!) Alles dus aangesloten, ook die 4 extra pins stekker. DVD-brander en harde schijf doen t wel gewoon en ik hoor verder geen rare toon ofzo? Ik heb een 9800pro het AGP slot. Voeding is BE QUIET 450W. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
heb al verschillend geheugen getest, heb ook alleen maar de nodige harware eraan hangen. Voeding is zwaar zat dus ik heb echt geen flauw idee. Heb dus helemaal geen beeld, ook geen cursor ofzo.
Het kan zijn dat je bordje doa is.Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:59:
heb al verschillend geheugen getest, heb ook alleen maar de nodige harware eraan hangen. Voeding is zwaar zat dus ik heb echt geen flauw idee. Heb dus helemaal geen beeld, ook geen cursor ofzo.
Wat je nu ff kan proberen is eerst alleen je cpu er in dan booten, als het goed is vraagt hij dan om geheugen door middel van piepjes en dan je geheugen er in en booten als het goed is vraag hij dan om de videokaart als hij dit niet doet dan is je bordje waarscheinelijk doa.
Dit is het eerste bordje wat dan DOA is.(wat mijn bekent is)
De nieuwe core's zijn allemaal SD coresBiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:04:
heeft de opteron ook SSE3? of zijn er alleen maar voordelen tegenover de Venice core AMD64? wordt die misschien n stuk warmer?
[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 14:34 ]
heb al gestart zonder geheugen hoorde toen niets! Verder draait alles wel, dus dvd-speler hardeschijf spint alle fans draaien maar er gebeurt niks!mad_max234 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:31:
[...]
Het kan zijn dat je bordje doa is.
Wat je nu ff kan proberen is eerst alleen je cpu er in dan booten, als het goed is vraagt hij dan om geheugen door middel van piepjes en dan je geheugen er in en booten als het goed is vraag hij dan om de videokaart als hij dit niet doet dan is je bordje waarscheinelijk doa.
Dit is het eerste bordje wat dan DOA is.(wat mijn bekent is)
[...]
Heb je speaker wel aangesloten?Zo ja dan heb je grote kans dat het bordje terug moet.Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:06:
[...]
heb al gestart zonder geheugen hoorde toen niets! Verder draait alles wel, dus dvd-speler hardeschijf spint alle fans draaien maar er gebeurt niks!
en van dat op spinnen dat gebeurd wel vaker als je bordje dood is maar nog wel stroom van de voeding krijgt en de harddisk doet het dan ook gewoon.
aha.. er zitten dus geen nadelen aan de opterion ten opzichte van de AMD64? want dan is mn keus tussen AMD 64 3000+ en AMD64 3200+ moeilijker geworden want dat zijn de Opteron 144 of 146 er nog bij...
wat is nou het slimst te nemen? is de 146 het snelste van de 4?
edit
ow ik zie net dat de opteron Powenow gebruiken, is dat slechter of beter dan Cool&Quiet? want wil mn pc stil en koel houden
edit
ow ik zie net dat de opteron Powenow gebruiken, is dat slechter of beter dan Cool&Quiet? want wil mn pc stil en koel houden
[ Voor 22% gewijzigd door BiG-GuY op 04-11-2005 16:04 ]
146 is iets sneller dan de 3200+ maar niet echt heel veel maar ze kloken vaak wel beter over zijn toch wel de best core's van de waffer.BiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:59:
aha.. er zitten dus geen nadelen aan de opterion ten opzichte van de AMD64? want dan is mn keus tussen AMD 64 3000+ en AMD64 3200+ moeilijker geworden want dat zijn de Opteron 144 of 146 er nog bij...
edit
Ik gebruik geen C&Q dat houd alleen maar je oc tegen, vind cpu niet echt leuk als hij op zijn max draait.
p.s.
Als je over oc wilt praten kom dan naar oc topic daar is dit topic niet echt voor bedoeld.
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 04-11-2005 16:42 ]
Anoniem: 34979
Werkt PC2100 geheugen dan nog wel op deze plankAnoniem: 57942 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:50:
In dat geval ben ik eruit en bestel ik binnenkort :
Asrock 939Dual-SATA2
AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB)
Zalman CNPS7000B-Cu (Socket A478/754/939/940)
OCZ ModStream OCZ45012U, 450W (ATX)
En zet mijn oude pc2100 512mb ram over + radeon 9500
Die worden dan de maand erop geupgrade ivm geld gebrek
naar 2 reepjes van 1gigh pc3200 en een leuke videokaart van rond de 275 euro max
Dit bord is echt goed. Super snel met alles.
Ik heb dit bord gekocht voor iemand icm een 3200+ 2x512 TwinMos, 200GB (maxtor) en een 6600. Ding start als een gek op. Is razendsnel met het boot menu. Hij is zelfs zo snel met het boot menu dat ik RAID tool moet inschakelen, spinup time van de HDD is wat langzamer, anders herkent hij bij het eerste opstarten de schijf niet eens. Daarnaast zeer stabiel, nog geen problemen tegengekomen alleen jammer van de Cool&Quiet functie en dat hij maar 1 aansluiting heeft voor de fan, dit zijn minmale min puntjes voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen met AsRock.
Ik heb dit bord gekocht voor iemand icm een 3200+ 2x512 TwinMos, 200GB (maxtor) en een 6600. Ding start als een gek op. Is razendsnel met het boot menu. Hij is zelfs zo snel met het boot menu dat ik RAID tool moet inschakelen, spinup time van de HDD is wat langzamer, anders herkent hij bij het eerste opstarten de schijf niet eens. Daarnaast zeer stabiel, nog geen problemen tegengekomen alleen jammer van de Cool&Quiet functie en dat hij maar 1 aansluiting heeft voor de fan, dit zijn minmale min puntjes voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen met AsRock.
Met ocw1/2 bios kan je DDR 200(pc2100) draaien.Anoniem: 34979 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 19:58:
[...]
Werkt PC2100 geheugen dan nog wel op deze plank
Dat is juist hetzelfde, AMD gebruikt voor de Opteron gewoon een andere benaming. Verwar het niet met de Powenow techniek van de mobiele Athlon XP want dat werkt anders. Zie ook de TS van [rml][ Discussie] AMD Sempron, Athlon 64 & Opteron - Deel 10[/rml]BiG-GuY schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:59:
edit
[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 05-11-2005 00:47 ]
Anoniem: 12437
Heb het Asrock mobo gekocht omdat ik niet nu al wilde switchen na PCIexpress. Ik heb een Asus Gf4 Ti4200 128Mb AGP kaart. Alles aangesloten, maar krijg nu geen enkel beeld op mijn monitor. Ook geen enkel piepje ofzo, wel draaien de coolers en hoor ik min harde schijven ratelen.
Als ik het goed heb is mijn videokaart een AGP 2.0 kaart met unviversal key, dus hij past er wel in. In het boekje van mijn videokaart staat dat ie 3.3v trekt. Het AGP slot geeft 1.5 volt.
Conclusie: Ik heb geen reet meer aan mijn asus kaart en zal toch nu al een andere videokaart moeten kopen.
Vraag: klopt mijn conclusie?
Als ik het goed heb is mijn videokaart een AGP 2.0 kaart met unviversal key, dus hij past er wel in. In het boekje van mijn videokaart staat dat ie 3.3v trekt. Het AGP slot geeft 1.5 volt.
Conclusie: Ik heb geen reet meer aan mijn asus kaart en zal toch nu al een andere videokaart moeten kopen.
heeft je kaart geen aansluiting voor een externe mini-molex? Bij mij verschilde de voltage van mobo en kaart ook (weet ze niet meer precies though).....ik zou voor de zekerheid toch nog even wat andere dingetjes controleren voor je conclusie te trekken....Anoniem: 12437 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:21:
Heb het Asrock mobo gekocht omdat ik niet nu al wilde switchen na PCIexpress. Ik heb een Asus Gf4 Ti4200 128Mb AGP kaart. Alles aangesloten, maar krijg nu geen enkel beeld op mijn monitor. Ook geen enkel piepje ofzo, wel draaien de coolers en hoor ik min harde schijven ratelen.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Hoe moet je in hemelsnaam die ledjes van je kast instellen op dit moederbord?
Als ik goed kijk, dan zie ik dat de PowerLed niet eens aangesloten kan worden omdat die 3 polig is en ik hou nog maar 2 pinnetjes over links aan de zijkant van PANEL1...
Als ik goed kijk, dan zie ik dat de PowerLed niet eens aangesloten kan worden omdat die 3 polig is en ik hou nog maar 2 pinnetjes over links aan de zijkant van PANEL1...
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Nope, hij verkrijgt zijn spanning via de AGP-poort en een molex aansluiting zit er niet op.Aesculapius schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:46:
[...]
heeft je kaart geen aansluiting voor een externe mini-molex? Bij mij verschilde de voltage van mobo en kaart ook (weet ze niet meer precies though).....ik zou voor de zekerheid toch nog even wat andere dingetjes controleren voor je conclusie te trekken....
Meet even met multimeter of pin A2 aan grond ligt http://gathering.tweakers...message/21165886#21165886 dan is deze 1,5 VAnoniem: 12437 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:21:
Een 3,3 V kaart is niet geschikt voor de Asrock 939 dual SATA-2
[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 05-11-2005 02:16 ]
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Ga ik zeker doen, batterij van mijn multimeter is leeg, weet niet of ik hier nog een ander heb liggen. Misshien kan ik het anders ook gewoon wel zien, staat in die link dat je het soms ook gewoon kunt zien.
Nou, ik zie der geen verbinding op zitten. Ach er stond nog in mijn manual van de videokaart: "Make sure that the power supply of your motherboard can provide enough electrical current on the 3.3V lead to maintain normal operation." Ik had toen al moeten weten dat het niet zou gaan, maar ja... De keys klopte wel, hij past er namelijk ook gewoon in. Behoorlijk verradelijk en mooi k**.
Hopelijk heb je PC nog niet opgestart, want zo'n kaart met een foute key kan je mobo beschadigen.Anoniem: 12437 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:33:
Nou, ik zie der geen verbinding op zitten. Ach er stond nog in mijn manual van de videokaart: "Make sure that the power supply of your motherboard can provide enough electrical current on the 3.3V lead to maintain normal operation." Ik had toen al moeten weten dat het niet zou gaan, maar ja... De keys klopte wel, hij past er namelijk ook gewoon in. Behoorlijk verradelijk en mooi k**.
Tot de intel845 chip in midden 2002 was er niets aan de hand, toen bleek plotseling dat er verschillende zogenaamde AGP2.0 kaart net niet helemaal dat waren wat met de keys suggereerde werd. Ik dacht dat het MSI toen was die een LED op zijn MOBO plaatste om aan te geven dat er een incompatibele grafische kaart geplaatst was. Er zijn wel standaarden voor de AGP sloten, maar niet iedere mobo fabrikant heeft zich daar aangehouden, er zijn ook veel grafische kaarten die wel passen, maar niet geschikt zijn
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Mag ik even vloeken...Domba schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 03:15:
[...]
Hopelijk heb je PC nog niet opgestart, want zo'n kaart met een foute key kan je mobo beschadigen.
Tot de intel845 chip in midden 2002 was er niets aan de hand, toen bleek plotseling dat er verschillende zogenaamde AGP2.0 kaart net niet helemaal dat waren wat met de keys suggereerde werd. Ik dacht dat het MSI toen was die een LED op zijn MOBO plaatste om aan te geven dat er een incompatibele grafische kaart geplaatst was. Er zijn wel standaarden voor de AGP sloten, maar niet iedere mobo fabrikant heeft zich daar aangehouden, er zijn ook veel grafische kaarten die wel passen, maar niet geschikt zijn
Heb hem namelijk wel aangehad, meer dan eens namelijk. Nou ja als ie echt kaduuk is nu dan zien we het wel weer. Hij zei in ieder geval geen plof ofzo, en ook geen brandgeur of rookpluimen.
Heb nu dus de X800 GTO2 kaart van Saphire gekocht bij alternate. Nu nog wachten...
Even nog wat anders, maar ik heb een 360Watt voeding van chieftec. Is dat genoeg voor het volgende systeem:
Asrock939 dual sata mobo
AMD64 3500+ proc
2x512Mb GeiL DDR400 mem
2xMaxtor 160Gb Sata hd (raid 0)
1xWD 80Gb IDE hd
NEC DVD burner
Pioneer DVD
Asus 138-g Wlan
Ik dacht zelf van wel.
word toch een beetje krap je heb 3xHD en een GTO2 en als je ook nog gaat oc maar probeer het gewoon ff.
dat probleem ben ik al meerdere keren hier tegengekomen. De standaard powerled aansluiting in een kast is 3pins, de powerledaansluiting op moederborden zijn standaard 2 pins. vaag gedoeomitz schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:03:
Hoe moet je in hemelsnaam die ledjes van je kast instellen op dit moederbord?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Mijn systeem is niet geheel vergelijkbaar, maar hier zijn wat waarden onder linux.Anoniem: 12437 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:09:
Heb nu dus de X800 GTO2 kaart van Saphire gekocht bij alternate. Nu nog wachten...
Even nog wat anders, maar ik heb een 360Watt voeding van chieftec. Is dat genoeg voor het volgende systeem:
AMD 3000+ venice
4 x Maxtrox 120 Gb in raid 5
1 x Maxtrox 160 Gb
1 x Nec 2520 DVD brander
1 x sony DVD-ROM
1 x MX460 GraKa
Startup 161.5 W
Idle 109-110 W
Max bij gebruik 130-140 W
Met linux 64 bit heb ik nog niet zoveel zware applicaties zodat ik tot de aanslag kom, daarvoor zou ik het systeem even moeten ombouwen naar windows XP 32 bit.
Ik wel even kijken wat mijn verbruik onder win XP 32 bit als ik de UltraDMA (voor alle 5 HDD's) en CPU 100% belast. Het probleem is dat ik dat maar kort kan volhouden voordat de UltraDMA op 1 of meerdere IDE-poorten uitvalt door de buggy Atapi.sys van Win XP SP2. Ik vindt het te veel moeite om deze te deinstalleren en te vervangen door de deze uit de eerste build
Edit: Waarde voor WinXP SP2 32bit
Startup 201.9 W
Idle 120-122 W
Stressed 150-155 W
(HDD2-5 op elke drive een 1Gb bestand rarren en een file van 1 GB copieren van HHD2->HDD3, HDD3->HDD2, HDD4->HDD5 en HDD5->HDD4= 75% CPU + een filmfragment re-encoden op HDD1 maakt 30 min 100% CPU met 1Gb RAM in dual channel))
[ Voor 14% gewijzigd door Domba op 05-11-2005 22:01 ]
Voor wattages , en dus welke sterkte voeding je daarbij nodig hebt bestaat deze geweldige website.
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Hij is niet honderd procent accuraat maar geeft wel goed aan in welk verbruiksgebied je zit.
http://www.extreme.outervision.com/index.jsp
Hij is niet honderd procent accuraat maar geeft wel goed aan in welk verbruiksgebied je zit.
[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 05-11-2005 21:57 ]
How do you save a random generator ?
ik lees net in het AMD 64/Opteron etc. topic, dat Cool&Quiet helemaal niet de fan langzamer doet draaien... dat doet bij ASUS de Q-Fan applicatie in de bios... iemand enig id of die andere merken die met dit type mobo komen ook zo'n functie als Q-Fan hebben? want de ASrock zal het wel nooit krijgen denk ik zo... want anders moet ik toch maar voor een ASUS mobo met AGP 8x gaan... en over zoveel jaar upgraden naar een PCI-E mobo+vga...
, wat is er daarvan nog beschikbaar? met welke chipsets? VIA KT890Pro ofzo? of de Nforce 3? (Nforce 4 is alleen PCI-E toch?)
ik ben nu ook van plan om voor een Opteron 144 of 146 te gaan
, heeft geen nadelen tov AMD64
, en is goedkoper
...
ik ben nu ook van plan om voor een Opteron 144 of 146 te gaan
[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 06-11-2005 11:11 ]
K8T800 en NForce3 zijn de laatste AGP chipsets.
NForce4 en K9T890 zijn PCI-E chipsets.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik die Asrock koop gezien het geen echt topbord is alleen is er vrijwel geen alternatief...
NForce4 en K9T890 zijn PCI-E chipsets.
Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik die Asrock koop gezien het geen echt topbord is alleen is er vrijwel geen alternatief...
De Ti4200 is toch AGP 4X. Was het niet dat deze 1.5V en 3.3V ondersteunt en daardoor backward compatible is. Volgens mij zou die wel moeten werkenAnoniem: 12437 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:21:
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Dit baarde mij ook zorgen, want ik wil ook een stille PC. Ik ga denk ik toch voor dit mobo en dan sluit ik mijn CPU fan gewoon vast aan op 5 volt. Die hoor je dan niet meer draaien. Als je je pc niet super zwaar langdurig strest kan dat wel, maar niet als je gaat overklokken natuurlijk.BiG-GuY schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:11:
ik lees net in het AMD 64/Opteron etc. topic, dat Cool&Quiet helemaal niet de fan langzamer doet draaien... dat doet bij ASUS de Q-Fan applicatie in de bios... iemand enig id of die andere merken die met dit type mobo komen ook zo'n functie als Q-Fan hebben? want de ASrock zal het wel nooit krijgen denk ik zo... want anders moet ik toch maar voor een ASUS mobo met AGP 8x gaan... en over zoveel jaar upgraden naar een PCI-E mobo+vga..., wat is er daarvan nog beschikbaar? met welke chipsets? VIA KT890Pro ofzo? of de Nforce 3? (Nforce 4 is alleen PCI-E toch?)
ik ben nu ook van plan om voor een Opteron 144 of 146 te gaan, heeft geen nadelen tov AMD64
, en is goedkoper
...
Je kan ook een fan nemen met een sensor.
ik heb nu ook eindelijk dit bordje helaas kan ik met 3 reepjes geen dualchannel en geen 1T draaien en dat kon mn nforce 2 wel
dus nog ff ander geheugen kopen 
voor de geintresserden als je een arctic silencer 64 erop wilt zetten past dit nét niet/wel want zodra je de koeler vastklikt met de klemmetjes komt het klemmetje tegen de northbridge heatsink aan waardoor het eerste pinntje verbuigt en het wel past
voor de rest een fijn bordje allen is mn pc een beetje instabiel door een brakke vga en waarschijnlijk de 3 geheugen repen maar daar wordt wat aan gedaan
voor de geintresserden als je een arctic silencer 64 erop wilt zetten past dit nét niet/wel want zodra je de koeler vastklikt met de klemmetjes komt het klemmetje tegen de northbridge heatsink aan waardoor het eerste pinntje verbuigt en het wel past
i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;
noem er is eentje? de Zalman's iig niet, of heb ik wat gemist
Eentje dan om je op weg te helpen maar dit soort ding kan je makelijk zelf opzoeken.BiG-GuY schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:39:
[...]
noem er is eentje? de Zalman's iig niet, of heb ik wat gemist
ULTRA ThermoControl 80 mm Cooling Fan (Automatic speed control)
link
[ Voor 34% gewijzigd door mad_max234 op 07-11-2005 00:21 ]
of de arctic silencer64 die heeft ook een temp sensor
draait als de cpu terugklokt maar op 800rpm 
hmm zie net dat ie nu onder full load ook op 800rpm draait komt zeker door de 14cm@1100rpm fan erboven
hmm zie net dat ie nu onder full load ook op 800rpm draait komt zeker door de 14cm@1100rpm fan erboven
[ Voor 6% gewijzigd door vleesjus op 08-11-2005 20:53 ]
Mischien een domme vraag, maar ik ben er altijd mee aan t klote, en na een zoekactie op got, blijkt dat ik niet de enige ben. Hoe moeten die stekker nou op je mobo? En dan heb ik het over de power button power led etc. Op de stekkers staan de afkortingen, moeten alles stekker met de afkorting naar boven?? Iemand die me een duidelijk antwoord kan verschaffen?
staat in het ASROCK topic in overklokken enzo! staat ook in het boekje
ROOD = + , ZWART = -
[ Voor 13% gewijzigd door Mister_X op 07-11-2005 14:48 ]
Had hetzelfde in mn lian-li pc 65 met dit mobo.bartgrefte schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:12:
[...]
dat probleem ben ik al meerdere keren hier tegengekomen. De standaard powerled aansluiting in een kast is 3pins, de powerledaansluiting op moederborden zijn standaard 2 pins. vaag gedoe
De lian li komt met een 3-pin breed stekkertje voor power led, de kabels zitten in de 2 pins aan de zijkanten, de middelste is leeg.
Er zitten echter maar 2 kabeltjes in (wit en groen), het middelste gedeelte van de stekker is leeg.
De power led aansluiting van het mobo is twee pins naast elkaar.
Ik heb vervolgens maar één van die twee kabeltjes uit het driedelige lian li stekkertje getrokken en in he tmidden van dat stekkertje gepropt zodat mijn twee power led kabels naast elkaar zitten en gewoon in het mobo kunnen =)
Het stekkertje van mijn kast heeft nu dus 1 lege pin die naast de pinnetjes van het mobo uitsteekt, zoiets dus:
III
II
(bovenste is stekkertje van mijn kast, onderste is mobo)
(ik hoop dat dit te volgen was

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Ik heb met dit bord overigens het probleem dat mn USB toetsenbord niet herkend wordt totdat windowsXP is opgestart. Iemand anders dit probleem ervaren?
Het is lastig omdat ik dus via een p/s2 converter moet werken om in het bios te komen =(
Het is lastig omdat ik dus via een p/s2 converter moet werken om in het bios te komen =(
Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB
Opgelost door legacy USB compatibility aan te zetten =)
Heb nog wel wat windows -problemen vreemdgenoeg... sommige drivers die ik voor dingen als printers, scanners, toetsenbord etc download willen niet installeren met de melding dat ze niet voor deze versie van windows zijn! (xp home). Gelukkig heb ik nog originele drivers op cd die wel werken. Zien ze het os onterecht voor 64 bit aan ofzo? Zelfs sisoft geeft wel eens compatibiliteitsproblemen, bij een performance tune-up wizard bv.
hardware:
xp3200+ venice
asrock mobo (duh
)
twinmos pc3200 dual channel macthed pair 1 gig
x800xtpe
maxline3 250 gb hdd
wd1200jb hdd
80 gig maxtor hd
xp home sp 2
audigy platinum
leadtek winfast tv xp deluxe
coolermaster voeding 450 watt
ander opvallend punt: als mn voedinsscaheklaar op UIT staat en ik hem naar AAN schakel, lichten alle lampjes aan mn pc op en draaien de vga en cpu fan eventjes
Is dat normaal? Ik had het met mn vorige mobo met zelfde hardware verder niet.
Heb nog wel wat windows -problemen vreemdgenoeg... sommige drivers die ik voor dingen als printers, scanners, toetsenbord etc download willen niet installeren met de melding dat ze niet voor deze versie van windows zijn! (xp home). Gelukkig heb ik nog originele drivers op cd die wel werken. Zien ze het os onterecht voor 64 bit aan ofzo? Zelfs sisoft geeft wel eens compatibiliteitsproblemen, bij een performance tune-up wizard bv.
hardware:
xp3200+ venice
asrock mobo (duh
twinmos pc3200 dual channel macthed pair 1 gig
x800xtpe
maxline3 250 gb hdd
wd1200jb hdd
80 gig maxtor hd
xp home sp 2
audigy platinum
leadtek winfast tv xp deluxe
coolermaster voeding 450 watt
ander opvallend punt: als mn voedinsscaheklaar op UIT staat en ik hem naar AAN schakel, lichten alle lampjes aan mn pc op en draaien de vga en cpu fan eventjes

mn problemen met het beeld (zie aantal posts hieboven) zijn voorbij! Heb alles uitelkaar gehaald en weer opnieuw aangesloten en toen werkte het wel. Heel vaag! maar nog iedereen bedankt voor de goede tips!
zelfde hier, alles gaat ook heel ff draaien en springt weer uitSoepster schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:10:
ander opvallend punt: als mn voedinsscaheklaar op UIT staat en ik hem naar AAN schakel, lichten alle lampjes aan mn pc op en draaien de vga en cpu fan eventjesIs dat normaal? Ik had het met mn vorige mobo met zelfde hardware verder niet.
trouwens nog ff een vraag als ik mn pc op wil starten is het dan normaal dat ie geen boot kan vinden en na 4x herstarten dit wel doet

erg vevelend want na enkele malen xp te hebben geherinstalleerd is ook mn key ongeldig geworden

heb ik ook!Soepster schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 01:10:
ander opvallend punt: als mn voedinsscaheklaar op UIT staat en ik hem naar AAN schakel, lichten alle lampjes aan mn pc op en draaien de vga en cpu fan eventjesIs dat normaal? Ik had het met mn vorige mobo met zelfde hardware verder niet.
ik denk dat ik toch maar ga voor een ASUS A8V(Deluxe) na de verhalen hier gelezen te hebben... en ik tegen die tijd wel gewoon nieuw mobo koop... denk dat wanneer ik weer vga upgrade (heb nu x800xt, en werkte hiervoor al 2 jaar op n 9600xt...) de s939 al uitgefaseerd wordt, zoals s754 nu... zal wel iets van minimaal 2 jaar nog duren denk ik zo... (tot ik mn vga upgrade)
dat probleem had ik ook, dat kan je oplossen door alle ide + sata controllers aan te zetten in het bios, daarna boot hij wat langzamer, maar geen last van boot errors.vleesjus schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:20:
[...]
zelfde hier, alles gaat ook heel ff draaien en springt weer uit
trouwens nog ff een vraag als ik mn pc op wil starten is het dan normaal dat ie geen boot kan vinden en na 4x herstarten dit wel doet![]()
erg vevelend want na enkele malen xp te hebben geherinstalleerd is ook mn key ongeldig geworden
aan, dus niet op automatic?
want dara staan ze standaard op dacht ik
edit: bedankt hij start weer in 1x op, tenminste deze keer hopelijk kan die het zo volhouden
want dara staan ze standaard op dacht ik
edit: bedankt hij start weer in 1x op, tenminste deze keer hopelijk kan die het zo volhouden
[ Voor 42% gewijzigd door vleesjus op 08-11-2005 16:13 ]
Als je niet voor 1Q 2007 je vga kaart vervangt en rond die tijd toch weer een cpu+mobo koopt kan je net zo goed voor een ander bordje gaan met agp gaan.BiG-GuY schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:17:
ik denk dat ik toch maar ga voor een ASUS A8V(Deluxe) na de verhalen hier gelezen te hebben... en ik tegen die tijd wel gewoon nieuw mobo koop... denk dat wanneer ik weer vga upgrade (heb nu x800xt, en werkte hiervoor al 2 jaar op n 9600xt...) de s939 al uitgefaseerd wordt, zoals s754 nu... zal wel iets van minimaal 2 jaar nog duren denk ik zo... (tot ik mn vga upgrade)
En S754 is nog niet van het toneel verdwenen er zijn zelfs nog mobo met S754 schoeisel en pci-e uitgekomen.(Nforce4)
Ik heb trouwens de Zalman CNPS9500 op mn bordje en dat past heel erg makkelijk. Nu op stiltste stand onder load 33 graden.
Wat had je hiervoor dan, en wat waren je temps en koelpasta?Anoniem: 98389 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:26:
Ik heb trouwens de Zalman CNPS9500 op mn bordje en dat past heel erg makkelijk. Nu op stiltste stand onder load 33 graden.
Ik heb exact hetzelfde probleem, zijn er al mensen die hier een oplossing voor hebben?Flappiewappie schreef op woensdag 28 september 2005 @ 21:30:
kan iemand mij vertellen waarom mijn "Specially designed low-noise SmartPower 2.0 450W ATX12V v2.01 power supply" (uit mijn sonata II) het niet doet mijn met Asrock939 duala sata2 moederbord?
de voeding doet het op andere moederbordjes wel, en het moederbord doet het ook met een andere power suply.
ik had een franse gast gevonden waarbij het ook niet werkte...? ik kan nog wel proberen mijn bios op te daten.... ik weet niet of dat zin heeft?
nog steeds boot problemen
wordt maar weer wachten op een nieuwe bios update
ps ik heb 2 maxtor hardeschijven waarop bij eentje winXP staat deze wordt nog welleens verkeerd gezien in de bios misschien is dit het probleem?
ps ik heb 2 maxtor hardeschijven waarop bij eentje winXP staat deze wordt nog welleens verkeerd gezien in de bios misschien is dit het probleem?
een XP2200+ @ 2100Mhz die werd wel heet!! dus dat kan je niet echt vergelijken. Heb er artic 5 op gesmeerd echt heel klein beetje maar! Maar mn kamer is redelijk koel dus daardoor zijn die temps zo laag!mad_max234 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:18:
[...]
Wat had je hiervoor dan, en wat waren je temps en koelpasta?
Ik bedoelde je koeler op dit bordje, wat was je koeler hiervoor en wat waar je temps?Anoniem: 98389 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 10:58:
[...]
een XP2200+ @ 2100Mhz die werd wel heet!! dus dat kan je niet echt vergelijken. Heb er artic 5 op gesmeerd echt heel klein beetje maar! Maar mn kamer is redelijk koel dus daardoor zijn die temps zo laag!
ik wil namelijk deze koeler ook gaan kopen vandaar mijn vraag
Zou je in een bordje met deze chipset een PCI-Express RAID controller kunnen plaatsen ? En dan de AGP poort gebruiken voor mijn AGP radeon 9800 ?
Want dan zou dat een relatief goedkope upgrade voor mij zijn namelijk
Kan ik overstappen naar S939 en mijn huidige gfx kaart houden. En in de toekomst een PCI-E raidcontroller gebruiken inplaats van mijn huidige PCI kaart.
Want dan zou dat een relatief goedkope upgrade voor mij zijn namelijk
Anoniem: 57942
Ik ging er stiekem van uit dat het standaard al konmad_max234 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:58:
[...]
Met ocw1/2 bios kan je DDR 200(pc2100) draaien.
Btw mijn lijstje is iets veranderd:
de asrock bord
530watt tagan voeding
amd 64 3500+
had er geen andere koeler op! Maar je krijgt zeker geen spijt van deze koeler! Als je m ziet ben je al verkocht en hij is werkelijk zo stil!!mad_max234 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:39:
[...]
Ik bedoelde je koeler op dit bordje, wat was je koeler hiervoor en wat waar je temps?
ik wil namelijk deze koeler ook gaan kopen vandaar mijn vraag
kan je niet ff een reepje lenen of ff kopen en weer terug brengen vind de shop hierzo niet erg als je maar ff betaald en weer terug brengt in goed staat.(hoef het niet te zeggen als ze maar het geld teug geven als het niet werkAnoniem: 57942 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:55:
[...]
Ik ging er stiekem van uit dat het standaard al kon... echter heb ik helaas geen pc400 geheugen en wou zolang doen met de pc200 geheugen maar zonder goedwerkende geheugen kan ik niet in de bios komen neem ik aan met dit bordje!? ivm flashen van bios naar ocw versie..
Btw mijn lijstje is iets veranderd:
de asrock bord
530watt tagan voeding
amd 64 3500+
Stil heb ik niks aan maar hij moet beter koelen dan mijn cnps7000B.Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:45:
[...]
had er geen andere koeler op! Maar je krijgt zeker geen spijt van deze koeler! Als je m ziet ben je al verkocht en hij is werkelijk zo stil!!
[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 11-11-2005 14:18 ]
ja die koeler is ook goed, maar dat deze de warmte uit de kast blaast vind ik zelf weer een groot pluspunt!
mad_max234 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:16:
[...]
kan je niet ff een reepje lenen of ff kopen en weer terug brengen vind de shop hierzo niet erg als je maar ff betaald en weer terug brengt in goed staat.(hoef het niet te zeggen als ze maar het geld teug geven als het niet werk)
haha idd hier op me stage is net onze test pc met ddr400 geheugen wegmaar ik zal eens kijken of ik het ergens kan regelen
[...]
Stil heb ik niks aan maar hij moet beter koelen dan mijn cnps7000B.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 11-11-2005 14:42 ]
Dit zat ik me ook te bedenken, dat maakt het bord ideaal voor sommige workstationdoeleinden lijkt mij. Zware raid-kaart, dual-core cpu...Priyantha Bleeker schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:21:
Zou je in een bordje met deze chipset een PCI-Express RAID controller kunnen plaatsen ? En dan de AGP poort gebruiken voor mijn AGP radeon 9800 ?
Want dan zou dat een relatief goedkope upgrade voor mij zijn namelijkKan ik overstappen naar S939 en mijn huidige gfx kaart houden. En in de toekomst een PCI-E raidcontroller gebruiken inplaats van mijn huidige PCI kaart.
Hier stond een dode link.
Ik heb net mijn mobo binnenmad_max234 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:16:
[...]
kan je niet ff een reepje lenen of ff kopen en weer terug brengen vind de shop hierzo niet erg als je maar ff betaald en weer terug brengt in goed staat.(hoef het niet te zeggen als ze maar het geld teug geven als het niet werk)
[...]
Stil heb ik niks aan maar hij moet beter koelen dan mijn cnps7000B.

vraagje:
welk programma gebruiken jullie om cool en quiet weer te geven, dus dat je elke keer de Mhz omhoog en omlaag ziet schieten?
welk programma gebruiken jullie om cool en quiet weer te geven, dus dat je elke keer de Mhz omhoog en omlaag ziet schieten?
Dat is nieuw misschien ondersteund de nieuwe bios wel pc2100 maar die van mijn niet.(ocwbeta wel natuurlijk maar die van asrock niet de 1.20)Anoniem: 57942 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:35:
[...]
Ik heb net mijn mobo binnen![]()
en in de handleiding staat dat pc2100 gewoon ondersteund word hoor
dus ik zal niet te hoeven kloten met ander geheugen
en wat wilde je met die vorige quote zeggen snap het niet?
edit/
Hahaha ik zie het al je heb in de quote lopen type ik snapte er al geen bal van.
Trek gewoon ff uit een ander pc een reepje geheugen op je stage hebben ze vast wel meer pc's
pc2700 of iets wat deze sbnelheid aan kan kan ook pc2100 als hij maar 166Mhz aankan.
[ Voor 26% gewijzigd door mad_max234 op 12-11-2005 01:00 ]
Ik wil dit bord ook gaan kopen i.c.m. eeen agp kaart(kan ik later gelijk upgraden, en hoef ik niet weer een nieuwe moederbord te kopen), ik had 3 vraagjes:
1. Zijn de mensen die hem hebben tevreden? Ik had namelijk eerst een asrock moederbord(socket A) en daar was ik niet echt tevreden mee, en heel veel mensen zeiden toen dat asrock slecht was, is dat nu beter?
2. Is de AGP en PCI-E even snel als dat je een aparte AGP hebt, of een apart PCI-E slot hebt?
3. Ik doe mijn DFI Lanpart nf3 ultra-d weg om te ruilen voor deze moederbord, is dit een goede ruil?
Bedankt
1. Zijn de mensen die hem hebben tevreden? Ik had namelijk eerst een asrock moederbord(socket A) en daar was ik niet echt tevreden mee, en heel veel mensen zeiden toen dat asrock slecht was, is dat nu beter?
2. Is de AGP en PCI-E even snel als dat je een aparte AGP hebt, of een apart PCI-E slot hebt?
3. Ik doe mijn DFI Lanpart nf3 ultra-d weg om te ruilen voor deze moederbord, is dit een goede ruil?
Bedankt
Ik gebruik hiervoor Everest. Deze geeft desgewenst de temps en voltages weer in het systeemvak. Ik zie het CPU voltage dan mooi schakelen tussen 1.4 en 1.1 volt. Helaas wel één cijfer achter de komma.Anoniem: 98389 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:40:
vraagje:
matsume schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:49:
Ik wil dit bord ook gaan kopen i.c.m. eeen agp kaart(kan ik later gelijk upgraden, en hoef ik niet weer een nieuwe moederbord te kopen), ik had 3 vraagjes:
Bedankt
- Er is altijd wel een serie die niet goed is, maar om dan gelijk maar te roepen dat het hele merk niet goed is slaat nergen op,Asrock was en is gewoon goed geen fratsen dat scheelt
- Ja even snel.
- Dit moet je zelf bepalen.
Ik gebruik het programma dat AMD levert; dashboard monitor oid. heet het; geeft visueel als een soort snelheidsmeter de switch aan; meer grappig dan nuttig om te zien maargoedAnoniem: 98389 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:40:
vraagje:
Anoniem: 97275
Heel goed idee, hier is vraag naar, alleen:
Heel veel mensen hoeven denk ik niets van een ULi chipset te hebben (NOFI hoor). Staat nou niet echt bekend als de betere shit.
Ik snap ook niet waarom nVidia of VIA niet met zo'n chipset komt, gat in de markt man!
Heel veel mensen hoeven denk ik niets van een ULi chipset te hebben (NOFI hoor). Staat nou niet echt bekend als de betere shit.
Ik snap ook niet waarom nVidia of VIA niet met zo'n chipset komt, gat in de markt man!
Je praat je eigen tegen man, post dan niks.Anoniem: 97275 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:38:
Heel goed idee, hier is vraag naar, alleen:

Lees eens beter, want dat doet hij helemaal niet.
Hij geeft alleen aan dat ULi (nog) geen grote naam is op chipsetgebied en vraagt zich verder af waarom andere fabrikanten niet op het idee van een TGI-chipset zijn gekomen.
Hij geeft alleen aan dat ULi (nog) geen grote naam is op chipsetgebied en vraagt zich verder af waarom andere fabrikanten niet op het idee van een TGI-chipset zijn gekomen.
man ALi maakte al chips voor dat het x86 platform werd uitgevonden. Dat het nu dan ULi heet maakt eigenlijk niet zo veel uit
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
dit soort fabrikanten komen anders vaak genoeg aanzetten met chips die interessanter zijn dan de Nforce of Via chips, zelf vind ik Via echt een vlut merk maar goed dat zijn mijn ervaringen. Dat deze chip niet echt opgepakt is is denk ik gelijk het punt van de wat matige support, vooral de bugs die voor reboots zorgen mogen nu na x maanden in omloop wel eens gefixed worden.
Verder is dit bedrijf niet nieuw, zeker niet de bekenste en de grootste maar ze doen niks onder aan via etc hoor.
Verder is dit bedrijf niet nieuw, zeker niet de bekenste en de grootste maar ze doen niks onder aan via etc hoor.
Nee hij geeft aan dat het niet het beste shit op de markt is,dat je beter een via of nvidia kan kopen wat moet ik met zo een opmerking voegt niet iets toe.MPmad schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:22:
Lees eens beter, want dat doet hij helemaal niet.
uli.
Gasten, niemand zegt ook dat ze nieuw of slecht zijn. Alleen dat ze vrij onbekend zijn. Qua naamsbekendheid staan ze mijlenver achter op Intel, VIA, nVidia etc.
"Heel veel mensen hoeven denk ik niets van een ULi chipset te hebben (NOFI hoor). Staat nou niet echt bekend als de betere shit."
Nergens een flame richting het merk, alleen dat het nog een redelijk onbekende speler op de markt (waar met dit soort producten wel verandering in kan komen). En onbekend maakt over het algemeen. onbemind.
Cursusje begrijpend lezen zou geen slecht idee zijn voor sommigen.
Zullen we zijn post dan maar even ontleden analyseren, fanboy?mad_max234 schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:35:
[...]
Nee hij geeft aan dat het niet het beste shit op de markt is,dat je beter een via of nvidia kan kopen wat moet ik met zo een opmerking voegt niet iets toe.
uli.
"Heel veel mensen hoeven denk ik niets van een ULi chipset te hebben (NOFI hoor). Staat nou niet echt bekend als de betere shit."
Nergens een flame richting het merk, alleen dat het nog een redelijk onbekende speler op de markt (waar met dit soort producten wel verandering in kan komen). En onbekend maakt over het algemeen. onbemind.
Cursusje begrijpend lezen zou geen slecht idee zijn voor sommigen.
[ Voor 73% gewijzigd door Piggen op 13-11-2005 18:44 ]
Anoniem: 160179
K vroeg me af welke config k beter kan nemen, zonder dat ik wil gaan oc'en of iets doen dat er in de buurt kom.
iig hep k dit bedacht ff vragen wat jullie ervan vonden en welke k het beste kan nemen
Config 1)
Amd 3200+ 2.0GHZS939 (128kb)(512kb)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
Config 2)
Amd OPteron 144 1.8 GHZ S939 (1mb l2)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
iig hep k dit bedacht ff vragen wat jullie ervan vonden en welke k het beste kan nemen
Config 1)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
Config 2)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
Heb net antwoord gegeven in het oc topic maar ik zou voor 3200+ gaan want je wilt niet oc als ik het goed heb die is dan net iets sneller.Anoniem: 160179 schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:47:
K vroeg me af welke config k beter kan nemen, zonder dat ik wil gaan oc'en of iets doen dat er in de buurt kom.
iig hepb k dit bedacht ff vragen wat jullie ervan vonden en welke k het beste kan nemen
Config 1)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
Config 2)
Asrock dual sata 939
Kingston 512 mb 400 mhz
Geforce 6800 pci-e
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 13-11-2005 18:55 ]
Ook terwijl die L2 cache van de opteron een stuk groter is?mad_max234 schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:51:
[...]
Heb net antwoord gegeven in het oc topic maar ik zou voor 3200+ gaan want je wilt niet oc als ik het goed heb die is dan net iets sneller.
fanboy?MPmad schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:36:
Gasten, niemand zegt ook dat ze nieuw of slecht zijn. Alleen dat ze vrij onbekend zijn. Qua naamsbekendheid staan ze mijlenver achter op Intel, VIA, nVidia etc.
[...]
Zullen we zijn post dan maar even ontleden analyseren, fanboy?
...
Ali/Uli is wel bekend, maar in nederland zijn ze iets minder bekend
Ja hij loopt immers 200Mhz langzamerAesculapius schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:03:
[...]
Ook terwijl die L2 cache van de opteron een stuk groter is?
[ Voor 18% gewijzigd door mad_max234 op 13-11-2005 19:11 ]
Anoniem: 97275
Tsja, dan maken ze gelijk goede spullen natuurlijk.-ScuL- schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:24:
man ALi maakte al chips voor dat het x86 platform werd uitgevonden. Dat het nu dan ULi heet maakt eigenlijk niet zo veel uit

MPmad
Het zegt meer iets over de ervaring van een individu indien dit merk geen lampje doet branden. Er zijn ook tijden geweest dat Nvidia nog niet eens chipsets ontwikkelde en VIA zich puur bezig hield met Cyrix processoren
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Die tijden zijn ze vergeten.-ScuL- schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:20:
Het zegt meer iets over de ervaring van een individu indien dit merk geen lampje doet branden. Er zijn ook tijden geweest dat Nvidia nog niet eens chipsets ontwikkelde en VIA zich puur bezig hield met Cyrix processoren
edit/
Strakke tracks op je site.
[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 14-11-2005 02:20 ]
Is er misschien al iets bekend over een insteekkaart waarmee SLI misschien tot de mogelijkheden zou gaan behoren? (die kaart die je 16X slot opsplit naar 2 x 8X sloten) waardoor de kaarten overdwars komen te zitten.
Dat past toch in geen enkele kast?nexhil schreef op maandag 14 november 2005 @ 12:41:
Is er misschien al iets bekend over een insteekkaart waarmee SLI misschien tot de mogelijkheden zou gaan behoren? (die kaart die je 16X slot opsplit naar 2 x 8X sloten) waardoor de kaarten overdwars komen te zitten.
Dit topic begint een onoverzichtelijk samenraapsel te worden van honderden verschillende vragen/problemen door elkaar heen, waarvan het niveau/inzet ook nog zeer discutabel is. Dit topic gaat dan ook dicht. Voor elk op zichzelf staand vraag/probleem kunnen jullie uiteraard wel een nieuw topic starten, mits aan de Algemene gedragsregels (Netiquette) voldoend
[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 14-11-2005 13:03 ]
Dit topic is gesloten.